Als je het toestel de grond in wilt trappen, dan lukt dat natuurlijk ook. (Tenzij het tussen de profielen van je klompen klem komt te zitten...)
Ik heb nog niet eerder een PDA-achtige phone gehad, en wel omdat ik op meerdere zaken zat te wachten. En de Touch Pro voldoet perfect aan de eisen die ik 3 jaar geleden al bedacht had.
Altijd en overal Internet. En dan bedoel ik niet 64kbit, maar serieus draadloos Internet. Al mijn bestanden zet ik op m'n NAS, dus daar kan ik altijd bij. Tevens zet ik al m'n herinneringen in m'n mail (gmail), dus daar kan ik nu ook altijd bij. (En achter het bureau weer bekijken/afwerken op groot scherm! zonder bewust te gaan syncen.)
Toetsenbord. Ergens onderweg even een notitie tikken ... t9 bevalt me niet (zelfs niet voor kleine zaken zoals een smsje).
Hoge resolutie scherm. Natuurlijk is zo'n iPhone leuk, omdat het scherm zo groot is. Maar de scherpte is niet geweldig (boeit me op zich nog niet zo). Maar de screen real estate wel. Die is bij de Touch Pro grandioos in orde. Een standaard VGA resolutie, en met het scherm 50cm van je ogen zie je die details toch wel.
Genoeg intern geheugen. Heb altijd het idee gehad dat telefoontjes met 64/128 mb veel te nauw bemeten waren. Niet dat dat te weinig is voor een telefoon, maar wel voor wat ze met die telefoons/pdas proberen te doen: meer dan bellen en smsen. Nu met de Touch Pro draait zelfs de '3d' omgeving aardig vloeiend.
Reactiesnelheid. Alhoewel ik positief verast was van de iPhone (als ze niet een verkoopstop hadden toen ik 3 maanden terug in de US was had ik die nu een gehad) miste het toestel onder andere een qwerty toetsenbord. De reactiesnelheid lijkt me, op de videos en mijn eigen kleine hands-on met de diamond, ook in orde.
(a)GPS. Dus echt alles in een. Heb nu ook nog een losse navigatie, en dat zal ook nog wel even zo blijven. Maar tussen nu en 6 maanden verwacht ik m'n auto te verkopen, daar zal ik de navigatie wel bij cadeau doen (redelijk netjes weggewerkt).
Kortweg, voor mij dus wel het perfecte toestel.

Als het in het echt half zo goed bevalt als ik nu denk, dan wordt ik een aardige fanboy.