Hehe, eindelijk eens vooruitgang. Wel vreemd dat hij nog niet bij de losse toestellen staat. Geen idee nu wat hij los kost maar dat zal wel spoedig komen.
Als je toch veel geld uit gaat geven aan een telefoon, maakt die €25 extra voor een 8gb kaartje ook niet zo veel meer uit...BamSlam_ schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 20:03:
[...]
Zeer waarschijnlijk zal er geen kaartje bij zitten, staat namelijk nergens vermeld. En al helemaal geen 8GB. Ik wacht nog even met het bestellen van m'n (8GB)-kaartje tot ik de melding dat mijn toestel is opgestuurd binnen is. Waarschijnlijk zijn de prijzen voor Micro SD HC dan alweer gedaald..
Edit: typo SH -> SD
Dan snap ik niet dat jij voor 1,20 Euro minder bij Hi een abo neemtJackPoint schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:37:
[...]
Als je toch veel geld uit gaat geven aan een telefoon, maakt die €25 extra voor een 8gb kaartje ook niet zo veel meer uit...
Ik heb dan wel 175 min bellen en 350 smsjes en eindeloos online.BamSlam_ schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:51:
[...]
Dan snap ik niet dat jij voor 1,20 Euro minder bij Hi een abo neemt
[ Voor 3% gewijzigd door JackPoint op 07-08-2008 21:55 ]
31,95? Ik wil ook een Hi 25 2jaar + eindeloos online, maar dat red ik niet voor 31,95 / maand. Of mis ik een regeltje?JackPoint schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 19:45:
Ik heb hem ook via GSMWeb.nl...
Gefeliciteerd met uw aanvraag voor een HTC Touch Pro NL black Data i.c.m. een Hi 25 (2 jaar) abonnement op het netwerk van KPN Mobile.
Per maand 31,95 en 1 keer 20 euro voor het toestel
Vandaag rondje stad gedaan:
Belcompany: 1-2 weken (waren ook één van de eerste met N73)
Phonehouse: 3-6 maanden ("aug. 08 in Amerika betekent plus 6 maanden voor NL"
T for Telecom: September '08
Primafoon: 3-6 maanden.
@ Lizard, bedankt, maar dat is al een kleine maand of wat het geval. 
@ El-Loco, je krijgt wel de eerste 6 maanden 7 euro korting op Eindeloos Online. Je komt dan echter over 24 maanden gemiddeld uit op 32,70/maand, dus misschien kan JackPoint opheldering geven...?
/edit:
De handleiding is al online! (bron)
@ El-Loco, je krijgt wel de eerste 6 maanden 7 euro korting op Eindeloos Online. Je komt dan echter over 24 maanden gemiddeld uit op 32,70/maand, dus misschien kan JackPoint opheldering geven...?
/edit:
De handleiding is al online! (bron)
[ Voor 29% gewijzigd door Upquark op 07-08-2008 22:51 ]
Wat een heerlijke roes, een nieuwe telefoon 
Ik gelijk even gekeken en Qt werkt ook op Windows Mobile:
ftp://ftp.trolltech.com/q...-opensource-src-4.4.1.zip
Handig als ik weer eens een creatieve bui heb
Ik neem aan dat er wel een kleine sd bij geleverd wordt. Dan wacht ik mooi op de 16 gig
Ik gelijk even gekeken en Qt werkt ook op Windows Mobile:
ftp://ftp.trolltech.com/q...-opensource-src-4.4.1.zip
Handig als ik weer eens een creatieve bui heb
offtopic:
Ik heb hem ook bij 2Call besteld met een Vodafone 35 en Zorgeloos Internet voor 101 euro. Ook maar gelijk verzekerd....
/edit
Voor 2 jaar natuurlijk
Ik heb hem ook bij 2Call besteld met een Vodafone 35 en Zorgeloos Internet voor 101 euro. Ook maar gelijk verzekerd....
/edit
Voor 2 jaar natuurlijk
Ik neem aan dat er wel een kleine sd bij geleverd wordt. Dan wacht ik mooi op de 16 gig
[ Voor 3% gewijzigd door Boondock_Saint op 07-08-2008 22:57 ]
Blasphemy is a victimless crime
Pagina 10 is geweldig! Tot op heden droeg ik mijn telefoon altijd in mijn broekzak. Volgens mij moet ik maar niet meer aan nageslacht beginnen...
Whoops, was even op het verkeerde been gebracht door de update data.Upquark schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:48:
@ Lizard, bedankt, maar dat is al een kleine maand of wat het geval.
nm dan maar
Uit de handleiding:
Connect an HTC composite video and audio cable (purchased separately) to
output the device screen contents and device audio to an external viewing
device.
Huh? Is dit een vorm van DRM?When you plug in the HTC TV Out cable to your device, you will not be able to play
music files from the TouchFLO D Music tab.
It is recommended that you use an audio accessory (not the HTC TV Out cable)
such as the wired headset when you want to listen to music on your device. You
can check the HTC web site for other audio accessories for your device.
Wel filmpjes, maar geen muziek?Boondock_Saint schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 23:27:
Uit de handleiding:
[...]
[...]
Huh? Is dit een vorm van DRM?
Tevens kan je natuurlijk wel gewoon muziek op stereo/tv draaien met een ExtUSB naar Jack kabeltje, en daaraan een Jack naar 2xRCA kabeltje.
Waar kan je een beetje goedkoop die videokabel kopen?
Ja, dat kan sowieso natuurlijk, maar je kan dan dus niet een mp3 en filmpje tegelijk afspelen? Misschien dat ie dat niet trekt en daartegen beveiligd is?PolluxDKB schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 23:33:
[...]
Wel filmpjes, maar geen muziek?Of kan je het alleen maar gebruiken om foto's te bekijken en te surfen etc?
Tevens kan je natuurlijk wel gewoon muziek op stereo/tv draaien met een ExtUSB naar Jack kabeltje, en daaraan een Jack naar 2xRCA kabeltje.
Of het goedkoop is weet ik niet, maar ik kwam alvast deze site tegen tijdens het zoeken naar accessoires:Waar kan je een beetje goedkoop die videokabel kopen?
http://www.touch-accessories.com
/edit
Over accessoires gesproken: Aan de ene kant wil ik wel graag een bluetooth stereo headset, aan de andere kant, om nou zo'n ding de hele tijd op m'n kop te hebben stralen (ik luister veel muziek).
De een zegt veilig, de ander zegt onveilig/het is onbekend.
bron16. eddie - July 14, 2008
Having worked with radiation as a health physicist for over thirty years, I cannot believe the amount of ignorance I am seeing on these blogs. I won’t bother you with the facts because you won’t appreciate them anyway but..trust me, you are all being pretty silly about this. You will not suffer any ill affects form wearing a bluetooth earpiece and you have much greater risks by talking on the phone while driving anyway! If you are nervous than just don’t wear one and pay attention to the road if you really care about your safety.
17. Angela Flynn - July 17, 2008
Just because the physics you “know” cannot explain how emr can have non thermal bioeffects does not mean that it does not happen. This history of science is the discovery of things we did not know and the disproving of the “facts” we once knew.
Have you taken a look at the studies reviewed in the BioInitiative? (www.bioinitiative.org) There are thousands of studies which show evidence of this non thermal effect.
I live near a cell tower. I know it effects me. I do not need studies or a degree in physics to determine this. I now wear a silver mesh scarf on my head to shield my pineal gland from the microwave radiation. It helps, but it totally sucks to have to do this. I also have a wifi detector and a broad spectrum microwave rf meter. I avoid the places with the highest level of emr and this helps too.
Dat vetgedrukte stuk is trouwens wel hilarisch. Ik moest gelijk aan Slashdot denken en 'tin foil hats'
In ieder geval. Deze JayBird headsets lijken me wel interessant.
[ Voor 58% gewijzigd door Boondock_Saint op 08-08-2008 00:20 ]
Aha, daar zit hem de kneep. Kwa internetverbinding ben je dan weer slechter af ivm Vodafone.JackPoint schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:53:
[...]
Ik heb dan wel 175 min bellen en 350 smsjes en eindeloos online.
Hi:
Vodafone gaat tot 3600kbit/seconde down en in hun FUP staat niet dat je er geen audio en video mee mag bekijken.Bij Eindeloos online geldt een maximale download snelheid van 128 kbit/seconde. Daarnaast geldt een maximale upload snelheid van 64 kbit/seconde.
Bij gebruik in het buitenland en voor streaming audio en video verkeer worden extra verkeerskosten in rekening gebracht.
Maar het hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat je belangrijker vindt: meer belminuten/sms of de internetspecs.
Oftewel we mogen het toestel niet gewoon vasthouden ... lekker als je aan het bellen bent (dan hou je de telefoon toch aan de onderkant vast, om te ondersteunen?) of in landscape wat aan het typen bent (dan heb je toch beide zijkanten vast).BamSlam_ schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:58:
[...]
Pagina 10 is geweldig! Tot op heden droeg ik mijn telefoon altijd in mijn broekzak. Volgens mij moet ik maar niet meer aan nageslacht beginnen...
Ach, er is vast over het design nagedacht.
Happy Blessings <3
Ik ga mijn scrotum maar eens in aluminiumfolie verpakken.RedSoniq schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 08:58:
[...]
Oftewel we mogen het toestel niet gewoon vasthouden ... lekker als je aan het bellen bent (dan hou je de telefoon toch aan de onderkant vast, om te ondersteunen?) of in landscape wat aan het typen bent (dan heb je toch beide zijkanten vast).
Ach, er is vast over het design nagedacht.
Ik snap niet dat al die telefoonwinkels nog bestaan? Als een toestel op internet te bestellen is duurt het altijd weken voordat die daadwerkelijk in de winkels ligt. En vaak zijn de toestellen ook nog goedkoper via internet. Enige voordeel van een vaste winkel is dat je hem even kan testen en dat je hem niet hoeft op te sturen als ie defect is..
Ten eerste is nog steeds niet iedereen helemaal vertrouwd met online aankopen..
Daarnaast hoeven ook niet iedereen het nieuwste van het nieuwste en the best of the best..
en in gevalletje 2 is het prima te doen met een belcompany of iets soortgelijks.
Snap trouwens niet waarom je bij gsmweb niet gewoon het contract kan downloaden en printen.... scheelt weer een dag.
Daarnaast hoeven ook niet iedereen het nieuwste van het nieuwste en the best of the best..
en in gevalletje 2 is het prima te doen met een belcompany of iets soortgelijks.
Snap trouwens niet waarom je bij gsmweb niet gewoon het contract kan downloaden en printen.... scheelt weer een dag.
[ Voor 19% gewijzigd door Dacide op 08-08-2008 09:38 ]
Op pagina 28 van die handleiding staat trouwens te lezen dat er een pouch wordt meegeleverd. Jammer genoeg dus geen tasje om aan de riem te hangen.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Volgens mij krijg je een mail terug van gsmweb dat je de bestelling hebt geplaatst. In die mail staat geloof ik ook de mogelijkheid om het contract te downloaden, in te vullen en dan weer per mail terug te sturen met de benodigde gegevens.
Tenminste dat is wat ik mij er nog van kan herinneren.
top thanks... ff wachten op die mail dus.Lucky1965 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:38:
Volgens mij krijg je een mail terug van gsmweb dat je de bestelling hebt geplaatst. In die mail staat geloof ik ook de mogelijkheid om het contract te downloaden, in te vullen en dan weer per mail terug te sturen met de benodigde gegevens.
Kijk maar op http://www.gsmweb.nl/forms/kpn/abo_tarief.htm. Daar staat dat je voor een Hi25 per maand €21.95 betaald. En dan €10 er bij voor eindeloos online. Dat is dan samen €31.95 per maand..El-Loco schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:07:
[...]
31,95? Ik wil ook een Hi 25 2jaar + eindeloos online, maar dat red ik niet voor 31,95 / maand. Of mis ik een regeltje?
Vandaag rondje stad gedaan:
Belcompany: 1-2 weken (waren ook één van de eerste met N73)
Phonehouse: 3-6 maanden ("aug. 08 in Amerika betekent plus 6 maanden voor NL")
T for Telecom: September '08
Primafoon: 3-6 maanden.
thecompany schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 18:58:
[...]
Ja lijkt me wel, gsmweb doet niet aan pre orders, als het op de site staat dan hebben ze um ook..
Dit krijg ik net als antwoord van zeGeachte heer/mevrouw,
Als u hem nu bestelt, staat u inderdaad in de pre-order. 15-8-2008 hebben wij deze binnen.
Ik hoop hiermee u voldoende geinformeerd te hebben.
Met vriendelijke groeten,
Sean
Klantenservice GSMWEB.NL Nederland B.V.
Naast de gebruikershandleiding staan er nu ook een paar andere er: http://www.htc.com/www/FAQ_Detail.aspx?p_id=140&act=um
ow das lekker.. Ik heb hem daar gisteravond besteld met de gedachte dat ik hem dan direct ontvang... Want er staat niks bij pre-order.... achja.. dan maar wachten... zit niks anders op.
Vraagje over branded versies van dit toestel.
Ik weet dat t-mobile het toestel met een andere ROM levert. Nu zeggen sommige dat ook Vodaphone hun toestellen van een andere ROM voorziet. Dit zou als nadeel hebben dat je later geen updates van HTC kan installeren.
Weet iemand hier of Vodaphone normaal default HTC toestellen of aangepaste levert?
Ik weet dat t-mobile het toestel met een andere ROM levert. Nu zeggen sommige dat ook Vodaphone hun toestellen van een andere ROM voorziet. Dit zou als nadeel hebben dat je later geen updates van HTC kan installeren.
Weet iemand hier of Vodaphone normaal default HTC toestellen of aangepaste levert?
Ik denk dat ze het uiteindelijk wel doen, eigen firmware enzo. Maar ik heb 2Call gemaild, waar ik hem besteld hebt, en zij zeiden dat ze non-branded en simlockvrije toestellen gaan leveren.dyna18 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:11:
Vraagje over branded versies van dit toestel.
Ow!? Ik wist niet dat gsmweb ook aan pre-orders doet... Beetje vreemd dat het niet aangegeven staat.. Maarja, mijn e71 is besteld (ook bij gsmweb) dus voor mij maakt het niet zo heel veel uit.
Hoe is jouw ervaring met het terugmailen van 2call.nl?PolluxDKB schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:47:
[...]
Ik denk dat ze het uiteindelijk wel doen, eigen firmware enzo. Maar ik heb 2Call gemaild, waar ik hem besteld hebt, en zij zeiden dat ze non-branded en simlockvrije toestellen gaan leveren.
Ik had problemen met het afronden van mijn iDeal betaling en daar had ik ze een mailtje over gestuurd. Toen had ik handmatig de url aangepast en werkte het wel, dus weer even een mailtje gestuurd.
Ondertussen is het bedrag wel gewoon van mijn rekening afgeschreven, maar staat er bij orderstatus dat ze nog wachten op een bevestiging van de bank. Iets wat eigenlijk niet zou moeten bij iDeal. Dus daar vandaag ook een mailtje overgestuurd.
Ondertussen nog niks terug gekregen

Zoals al eerder gepost: branded toestellen verschijnen pas enige tijd na de release.
Voor mij zit er niets anders op dan 'm los te kopen en dan na 9 maanden het abonnement verlengen.jadjong schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:36:
[...]
Bij een abonnement is het toestel echt niet goedkoper dan een los toestel + Simonly. Het enige voordeel is dat je het toestel afbetaald in 12 of 24 maanden.
Het heeft nu geen zin om een abonnement er bij te nemen want dan lopen er 2 abonnementen.
Of zie ik iets over het hoofd?
Verwijderd
Je kan je huidige abbo toch om laten zetten naar een hogere, met internet enzo?ExTaxi schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:25:
[...]
Voor mij zit er niets anders op dan 'm los te kopen en dan na 9 maanden het abonnement verlengen.
Het heeft nu geen zin om een abonnement er bij te nemen want dan lopen er 2 abonnementen.
Als je al een abbonnement hebt is zelf kopen in de meeste gevallen de beste keuze.ExTaxi schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:25:
[...]
Voor mij zit er niets anders op dan 'm los te kopen en dan na 9 maanden het abonnement verlengen.
Ik zou echter niet het abbo automatisch verlengen. Grote kans dat er een sim-only abbo ergens anders goedkoper is.
Zojuist even 2 berekeningen naast elkaar gezet (*) , Vodafone 27,50 + Internet Zorgeloos in dit geval:dyna18 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:34:
[...]
Als je al een abbonnement hebt is zelf kopen in de meeste gevallen de beste keuze.
Ik zou echter niet het abbo automatisch verlengen. Grote kans dat er een sim-only abbo ergens anders goedkoper is.
Toestelprijs + (aantal maanden * ( tel abo + internet blox)) - (aantal maanden tijdelijke korten * (korting)) = totaal
Sim Only berekening: 595 + (24 x (13,75 + 9,95)) - (12 x (9.95/2))
Sin only = 1.104,10
Normaal berekning: 159 + (24 x (22 + 9,95)) - (12 x (9.95/2))
Normaal = 866.10
Als je huidige contract * aantal maanden dus minder waard is dan 238 euro kan het de moeite waard zijn om voor de package deal te kiezen. (*)
(*) Ter referentie, doe ermee wat je wilt.
(**) Indien je dit abonnement zou willen nemen natuurlijk.
Happy Blessings <3
Bij mij scheelde het trouwens aardig in de keuze tussen internetkorting.RedSoniq schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:02:
[...]
Normaal berekning: 159 + (24 x (22 + 9,95)) - (12 x (9.95/2))
Normaal = 866.10
Je kon kiezen tussen a) kortingtoestel of b) 1 jaar 50% korting op internet.
Had ik even uitgerekend, en bleek dat als ik toestelkorting nam ik gedurende de 2 jaar iets van 41 euro goedkoper uitkwam.
Dat had ik nog niet meegenomen omdat toestelkorting icm het sim only niet mogelijk was.PolluxDKB schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:17:
[...]
Bij mij scheelde het trouwens aardig in de keuze tussen internetkorting.
Je kon kiezen tussen a) kortingtoestel of b) 1 jaar 50% korting op internet.
Had ik even uitgerekend, en bleek dat als ik toestelkorting nam ik gedurende de 2 jaar iets van 41 euro goedkoper uitkwam.
Met normaal abo is het wel mogelijk idd, dus eigenlijk zou ik dat mee moeten nemen.
Happy Blessings <3
Abbo + toestel is altijd goedkoper. Hoe duurder het toestel hoe meer je winst (in verhouding). Bij een toestel van 150,- kan je beter los kopen + sim only.
Verlenging + Touch Pro
Telfort 400: 32,95 x 12 = 395,40
Data: 7,- x 12 = 84,-
Totaal abbo + data: 479,40
Toestel: 158,-
Totaal: 637,40 (12 maanden)
Sim Only + los kopen Touch Pro:
Telfort Sim Only 400 min: 15,95 x 12 = 191,50
Totaal abbo + data: 275,50
Toestel: 600,-
Totaal: 875,50 (12 maanden)
Verschil: 238,10 in voordeel van combi abbo en toestel...
Verlenging + Touch Pro
Telfort 400: 32,95 x 12 = 395,40
Totaal abbo + data: 479,40
Toestel: 158,-
Totaal: 637,40 (12 maanden)
Sim Only + los kopen Touch Pro:
Telfort Sim Only 400 min: 15,95 x 12 = 191,50
Totaal abbo + data: 275,50
Toestel: 600,-
Totaal: 875,50 (12 maanden)
Verschil: 238,10 in voordeel van combi abbo en toestel...
[ Voor 117% gewijzigd door bsmpower op 08-08-2008 15:42 ]
Ik denk dat je bij de duurdere toestellen bijna altijd voordeliger uit bent met een combi van toestel-abo dan los kopen.
Voor zover ik nu heb gezien ben je bij GSMWeb redelijk goedkoop uit voor een combi.
Voor zover ik nu heb gezien ben je bij GSMWeb redelijk goedkoop uit voor een combi.
Over de 16GB micro sd kreeg ik het volgende van mobymemory:
Dan maar even een 8gb kopen en later een 16gb
Behoorlijk jammer dus.Hi Rick,
We learned from SanDisk it will be beginning of October now for first stocks for sale.
This will be the first release globally. they delayed it from initial plan of summer release.
Regards
David
heb gister de aanvraag gedaan bij gsmweb...
Maar ik heb tot op heden nog geen enkel iets qua bevestiging gehad.. Sturen zij niet direct een soort van bevestigingsmail ofzo?
Maar ik heb tot op heden nog geen enkel iets qua bevestiging gehad.. Sturen zij niet direct een soort van bevestigingsmail ofzo?
Ach, een kaartje meer of minder is nooit erg. En 16 GB is in het begin natuurlijk erg duur, dus ik wacht sowieso nog wel een maandje of wat, dan is de waarde al weer ontzettend gedaald. En 8GB is ook maar 23-24 euro.three2five schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:14:
Over de 16GB micro sd kreeg ik het volgende van mobymemory:
[...]
Behoorlijk jammer dus.
Sandisk MicroSDHC 8GB:

Je kunt toch niet zeggen dat de prijs na een maand al veel gezakt was. Lijkt me dat dat bij de 16GB ook nog wel zal tegenvallen...
Je kunt toch niet zeggen dat de prijs na een maand al veel gezakt was. Lijkt me dat dat bij de 16GB ook nog wel zal tegenvallen...
Bovenstaande grafiek is van het prijsverloop van een 4x kaartje. Sandisk heeft ook een 8GB 6x kaartje, voor een Euro of 35. Weet iemand of dat snelheidsverschil merkbaar is bij gebruik in bijvoorbeeld de Touch Diamond?
4x150KB=600KB, 6x150KB=900KB. 't Zou het verschil tussen stotterende video en haperende video kunnen zijn met dat VGA scherm.
Verwijderd
Dit vind ik nou een geschikte produkt om te kopen. Zal waarschijnlijk niet in nederland verkrijgbaar zijn
http://nl.youtube.com/watch?v=9VrgBFD6jrM
http://nl.youtube.com/watch?v=9VrgBFD6jrM
In de winkels misschien niet nee, maar wat boeit dat?
Hij lijkt erg veel op het hoesjes van Noreve (waar ik zelf goede ervaringen mee heb).
Hij lijkt erg veel op het hoesjes van Noreve (waar ik zelf goede ervaringen mee heb).
Ben je niet in de war met CD-snelheden?Ruudjah schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 18:10:
4x150KB=600KB, 6x150KB=900KB. 't Zou het verschil tussen stotterende video en haperende video kunnen zijn met dat VGA scherm.
Volgens Wikipedia:
SDHC cards have SD Speed Class Ratings defined by the SD Association. The SD Speed Class Ratings specify the following minimum sustained write speed on to empty SDHC cards:
* Class 2: 2 MB/s
* Class 4: 4 MB/s
* Class 6: 6 MB/s
Zie dat er zeer grote verschillen zijn tussen Vodafoon, 3600kbps versus de KPN, 128kbps.
http://www.algebeld.nl/mobiel-internet/aanbiedingen.html
Zou je met de HTC TP echt zo'n 450kilobyte/sec halen op Vodafoon terwijl KPN op 16kilobyte/sec blijft steken? Of is de 3.6Mbps een theoretische snelheid van Vodafoon met UMTS/HSDPA, iets dat je (zelfs) met een HTC TP in de praktijk nooit zal halen? Beperkt KPN dan UMTS/HSDPA gebruik alleen voor zakelijke klanten?
http://www.algebeld.nl/mobiel-internet/aanbiedingen.html
Zou je met de HTC TP echt zo'n 450kilobyte/sec halen op Vodafoon terwijl KPN op 16kilobyte/sec blijft steken? Of is de 3.6Mbps een theoretische snelheid van Vodafoon met UMTS/HSDPA, iets dat je (zelfs) met een HTC TP in de praktijk nooit zal halen? Beperkt KPN dan UMTS/HSDPA gebruik alleen voor zakelijke klanten?
[ Voor 7% gewijzigd door Database freak op 08-08-2008 22:18 ]
Ik haal tijdens normaal browsen snelheden tussen de 500kbit en 800kbit. Iets downloaden of de telefoon als modem via USB geeft geregeld 2mbit of meer. Gemeten met SPB datading of DU meter op een vodafone verbinding.
Ik kreeg een uurtje later de bevestiging, nog een paar uurtjes later dat mijn contract is verstuurd en nu heb ik het mailtje ontvangen dat mijn contract is goedgekeurd.. Je zou dus wel iets van een mailtje moeten hebbenDacide schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:19:
heb gister de aanvraag gedaan bij gsmweb...
En met welke telefoon doe je dat dan?jadjong schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:08:
Ik haal tijdens normaal browsen snelheden tussen de 500kbit en 800kbit. Iets downloaden of de telefoon als modem via USB geeft geregeld 2mbit of meer. Gemeten met SPB datading of DU meter op een vodafone verbinding.
Iets wat vergelijkbaar is met de Touch Pro?
Ik hoop wel dat de dataverbinding op een Touch Pro ook een beetje in de buurt kan komen van de Vodafone max van 3600kbit. Uiteraard afhankelijk van positie en allerlei factoren, maar hoop niet dat de Touch Pro een beperkende factor is. Maar terwijl ik dit tik bedenk ik me net dat ik volgens mij gelezen had dat de Touch Pro over een 7,2Mbit HSDPA chip beschikt, dus vermoed ik dat je het maximum van Vodafone wel bij moet kunne houden.
Verwijderd
als 3600kbit de theoretische max is denk ik, dat je op de perfecte plek zou moeten staan en de masten (of wat ze ook gebruiken) van vodafone zouden ook perfect moeten uitstralen.Wat niet zal gebeuren dus ik ga eerder uit van 3000-3300 kbit
maar om het weer even over de hardware te hebben wil ik wel weten welke problemen de htc diamond had (dat waren er volgens mij best wel veel)en de pro niet, bijv. volgens mij had de diamond
-problemen dat de batterij erg warm werd
maar de pro heeft een andere batterij die ook een grotere capaciteit heeft dus hopelijk heeft hij dit probleem niet
-geen flitser
de pro wel dus
-de diamond was soms erg langzaam (dat is nu een beetje opgelost met updates)
de pro is iets sneller en heeft de nieuwste updates nattuurlijk
en als je er nog meer kan bedenken ........... graag
edit: ik weet niet als iemand dit ooit gepost heeft maar het is zo gaaf een interactieve interface en het komt op de diamond en pro (bijv scrollen met de accelerometer)
http://www.touchxperience.com/
maar om het weer even over de hardware te hebben wil ik wel weten welke problemen de htc diamond had (dat waren er volgens mij best wel veel)en de pro niet, bijv. volgens mij had de diamond
maar de pro heeft een andere batterij die ook een grotere capaciteit heeft dus hopelijk heeft hij dit probleem niet
-geen flitser
de pro wel dus
edit: ik weet niet als iemand dit ooit gepost heeft maar het is zo gaaf een interactieve interface en het komt op de diamond en pro (bijv scrollen met de accelerometer)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2008 09:24 ]
Het is niet zo zeer de datachip maar de rekenkracht van de telefoon zelf. Als die niet snel genoeg een webpagina kan renderen dan zal je ook geen hoge snelheden halen. Mijn telefoon is een Toshiba G900, door het 800x480 scherm heeft die wat meer moeite met complexe pagina's. Daarom is de verbinding een stukje sneller als de telefoon zelf niets met de data hoeft te doen. Hoe de snelheid van de Touch is kan je niet vertellen, maar aan de verbinding zal het niet liggen.babbelbox schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 09:02:
[...]
En met welke telefoon doe je dat dan?
Iets wat vergelijkbaar is met de Touch Pro?
Ik hoop wel dat de dataverbinding op een Touch Pro ook een beetje in de buurt kan komen van de Vodafone max van 3600kbit. Uiteraard afhankelijk van positie en allerlei factoren, maar hoop niet dat de Touch Pro een beperkende factor is. Maar terwijl ik dit tik bedenk ik me net dat ik volgens mij gelezen had dat de Touch Pro over een 7,2Mbit HSDPA chip beschikt, dus vermoed ik dat je het maximum van Vodafone wel bij moet kunne houden.
[ Voor 4% gewijzigd door jadjong op 09-08-2008 11:41 ]
1 - Batterij wordt niet warm, maar de CPU gedeelte. Daar waar geen abtterij zit zitten alle chips weggewerkt en dat wordt warm.Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 09:14:
als 3600kbit de theoretische max is denk ik, dat je op de perfecte plek zou moeten staan en de masten (of wat ze ook gebruiken) van vodafone zouden ook perfect moeten uitstralen.Wat niet zal gebeuren dus ik ga eerder uit van 3000-3300 kbit
-geen flitser
de pro wel dus
2 - Geen flits bij de diamond is geenprobleem, maar een missende feature. Als het er had gezeten maar niet werkte, dan was het een probleem.
3 - Hoezo sneller? Je hebt meer geheugen met de pro, maar dat geeft geen verschil tenzij je de geheugen echt helemaal maximaal vol zet.
En over de nieuwste updates dus sneller: Op xda komt dagelijk onderhand nieuwe roms uit met geimporteerde bestanden vanaf de pro. Die versies op xda draaien dus al de pro software maar aangepast naar diamond.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Dat scrollen met de accelerometer kan nog best eens aardig werken.. dan kun je gewoon door een webpagina scrollen door het toestel iets te tilten.Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 09:14:
Hoef je ook niet meer zo vermoeiend een vinger te gebruiken!
Het gaat mij om hoe ik nu het slimst zo'n gsm kan nemen. Los kopen (zeg 600 euro) is per maand (al je 2 jaar met het toestel wilt doen) is 25 euro per maand.Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:31:
[...]
Je kan je huidige abbo toch om laten zetten naar een hogere, met internet enzo?
Het abonnement wat ik nu heb loopt daar dus gewoon naast.
Als ik nu een toestel neem met een abonnement dan lopen er 2 abonnementen naast elkaar.
Als Class 4 4MB/s is, dan weet ik wel niet wat ik heb.BamSlam_ schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 21:46:
[...]
Ben je niet in de war met CD-snelheden?
Volgens Wikipedia:
[...]
Mijn 8gb Class 4 Sandisk MicroSDHC geheugen piekt namelijk in HDTune op 18 MB/s, met een gemiddelde van 17 MB/s en een minimum van 16 MB/s. Dat zal wel snel zat zijn voor de HTC.
Ik heb trouwens gisteren ook een mailtje van 2Call gehad, ze zeggen nog steeds 5 - 10 dagen.
Let wel op dat de tabel van Wikipedia schrijfsnelheden laat zien.PolluxDKB schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 16:52:
[...]
Als Class 4 4MB/s is, dan weet ik wel niet wat ik heb.
Was dat een lees- of schrijfsnelheidstest? Maar inderdaad, dat is snel zat, mits de HTC die snelheden ook kan halen.Mijn 8gb Class 4 Sandisk MicroSDHC geheugen piekt namelijk in HDTune op 18 MB/s, met een gemiddelde van 17 MB/s en een minimum van 16 MB/s. Dat zal wel snel zat zijn voor de HTC.
Same here.. fingers crossed!Ik heb trouwens gisteren ook een mailtje van 2Call gehad, ze zeggen nog steeds 5 - 10 dagen.
[ Voor 5% gewijzigd door BamSlam_ op 09-08-2008 18:00 ]
Voor ik mijn Touch Pro bestelde heb ik zeer uitgebreid opties vergeleken. Maar in mijn geval was een 2-jarig abonnement het voordeligste. Het toestel zonder abo kopen en dan een Sim-only abo nemen was altijd duurder dan een Vodafone 22,50 (voor 18,50 per maand) en 9,50 zorgeloos internet erbij, plus 128 Euro eenmalig. Zonder abo en Sim-only kon ik, voor dat totaalbedrag, alleen bellen en had ik geen data-abo erbij.ExTaxi schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 16:41:
Het gaat mij om hoe ik nu het slimst zo'n gsm kan nemen. Los kopen (zeg 600 euro) is per maand (al je 2 jaar met het toestel wilt doen) is 25 euro per maand.
Het abonnement wat ik nu heb loopt daar dus gewoon naast.
Als ik nu een toestel neem met een abonnement dan lopen er 2 abonnementen naast elkaar.
maar ik heb al een abo, dus die hoef ik er niet bij. Alleen abo misschien upgraden, maar ik hoef dus niet te kiezen tussen abonnement of sim only
Iemand ervaringen met KPN/Hi/Telfort? Wat haal je daar? Is dat echt een factor 5~10 minder snel dan Vodafone of kom het redelijk in de buurt?jadjong schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:08:
Kijk eens in het topic Post hier je mobiele downloadsnelheid. Lijkt me meer de plaats voor dit soort vragen en hopelijk komt hier een mooie lijst uit voort (aangezien ik er zelf ook nieuwsgierig naar ben).Database freak schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 23:02:
[...]
Iemand ervaringen met KPN/Hi/Telfort? Wat haal je daar? Is dat echt een factor 5~10 minder snel dan Vodafone of kom het redelijk in de buurt?
Verwijderd
ik ben inderdaad geen expert maar heb het diamond topic wel een tijdje gevolgdwontcachme schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 11:48:
[...]
1 - Batterij wordt niet warm, maar de CPU gedeelte. Daar waar geen abtterij zit zitten alle chips weggewerkt en dat wordt warm.
2 - Geen flits bij de diamond is geenprobleem, maar een missende feature. Als het er had gezeten maar niet werkte, dan was het een probleem.
3 - Hoezo sneller? Je hebt meer geheugen met de pro, maar dat geeft geen verschil tenzij je de geheugen echt helemaal maximaal vol zet.
En over de nieuwste updates dus sneller: Op xda komt dagelijk onderhand nieuwe roms uit met geimporteerde bestanden vanaf de pro. Die versies op xda draaien dus al de pro software maar aangepast naar diamond.
1. Ik zag veel klachten van mensen die de diamond te warm vonden tijdens het opladen en gebruik van gps...dus ik nam aan dat het iets met de batterij te maken had. Er waren ook veel mensen die vonden dat de diamond te snel leeg was daar bied de nieuwe batterij wel een oplossing voor.
2.veel mensen zagen het wel als een ''probleem'' om geen flitser te heben er zit wel een camera in deze telefoon maar je kan niet als het donker is photo's maken.
3.echt helemaal maximaal vol, dat gebeurde dus blijkbaar snel met de diamond want touchflo 3d gebruikte heel veel ruimte en ging niet zo snel ,daar waren heel veel klachten over .Dan is er nattuurlijk wel xda wat ook als oplossing werd gegeven maar al zit je op tweakers niet iedereen wilt tweaken (ik wel hoor) en wel een telefoon kopen die het meteen goed doet (wat bij de pro met de nieuwste updates wel het geval is.)
zo hopelijk vind je mijn beredenering nu wat beter
1. De HTC P3300 werd ook op dezelfde manier warm, voornamelijk bij het gebruik van de GPS module en navigatie. Later bleek dat hij ook zo heet werd als hij niet werd opgeladen. Dit is dus een veel voorkomend probleem bij de HTC. Logisch want waar wil je in het ontwerp iets van koeling kwijt raken?
2. De aanwezige fliters op de PRO zal nooit sterk genoeg zijn om fatsoenlijke foto's te nemen in duistere situaties. Als je een telefoon koopt voor de fotografie, moet je geen HTC kopen, maar zoiets als een invo8 van samsung.
3. Je hebt nooit zekerheid of de telefoon het meteen goed doet. Natuurlijk zullen de meeste bugs er al uit zijn gehaald door de feedback die ze krijgen op de diamond.
2. De aanwezige fliters op de PRO zal nooit sterk genoeg zijn om fatsoenlijke foto's te nemen in duistere situaties. Als je een telefoon koopt voor de fotografie, moet je geen HTC kopen, maar zoiets als een invo8 van samsung.
3. Je hebt nooit zekerheid of de telefoon het meteen goed doet. Natuurlijk zullen de meeste bugs er al uit zijn gehaald door de feedback die ze krijgen op de diamond.
Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
Ik vond twee recente video's op youtube.
HTC Touch Pro Hardware Hands-on
HTC TOUCH PRO - Software Hands-on
Er vallen mij een aantal dingen op.
- de software lag die je in veel filmpjes van de Touch Diamond zag, lijkt een stuk minder aanwezig te zijn in de Touch Pro.
- De Touch Pro lijkt beter om te gaan met landscape mode dan de Diamond (die veel schermen niet in landscape mode kan tonen).
- HTC heeft gelukkig de twee maanden na de launch van de Diamond nuttig gebruikt om verder aan de ROM van de Touch Pro te werken. Niet alleen zie ik bug-fixes aanwezig, ook is er gewerkt aan nieuwe features en verbeteringen van de gebruiksvriendelijkheid van de applicaties. Dat geeft mij een stuk meer vertrouwen in dat ik straks een goed werkende Touch Pro in handen heb waar de meeste release fouten al uit zijn.
Ook hebben twee engelse winkels ondertussen hun voorraadstatus aangepast, naar "in-stock". Het lijkt er dus op dat het nog een kwestie van dagen is tot de Touch Pro verkrijgbaar is. Wel vind ik de radio-stilte van HTC zelf zeer vreemd. Je zou verwachten dat ze voor de start van de verkoop een bepaalde buzz willen genereren? Of in ieder geval melden wanneer hij verkrijgbaar is...
HTC Touch Pro Hardware Hands-on
http://nl.youtube.com/watch?v=iZl7E1SFR9Y
HTC TOUCH PRO - Software Hands-on
http://nl.youtube.com/watch?v=uYSxRm20m9U
Er vallen mij een aantal dingen op.
- de software lag die je in veel filmpjes van de Touch Diamond zag, lijkt een stuk minder aanwezig te zijn in de Touch Pro.
- De Touch Pro lijkt beter om te gaan met landscape mode dan de Diamond (die veel schermen niet in landscape mode kan tonen).
- HTC heeft gelukkig de twee maanden na de launch van de Diamond nuttig gebruikt om verder aan de ROM van de Touch Pro te werken. Niet alleen zie ik bug-fixes aanwezig, ook is er gewerkt aan nieuwe features en verbeteringen van de gebruiksvriendelijkheid van de applicaties. Dat geeft mij een stuk meer vertrouwen in dat ik straks een goed werkende Touch Pro in handen heb waar de meeste release fouten al uit zijn.
Ook hebben twee engelse winkels ondertussen hun voorraadstatus aangepast, naar "in-stock". Het lijkt er dus op dat het nog een kwestie van dagen is tot de Touch Pro verkrijgbaar is. Wel vind ik de radio-stilte van HTC zelf zeer vreemd. Je zou verwachten dat ze voor de start van de verkoop een bepaalde buzz willen genereren? Of in ieder geval melden wanneer hij verkrijgbaar is...
[ Voor 17% gewijzigd door dyna18 op 10-08-2008 15:51 ]
Er zijn ook wat unboxing foto's verschenen, een tijd geleden al zoals je aan de datum kunt zien, maar ik heb ze hier nog niet langs zien komen. Sorry als dat wel zo was en ik het over het hoofd gezien heb. Zitten een paar mooie foto's van de telefoon bij, ook naast de Tytn II gelegd:
http://runsink.com/2008/07/18/htc-touch-pro-unboxing/
Wat ik me afvraag is of de pouch nu echt meegeleverd gaat worden (zoals de handleiding vermeldt) of niet. Dit is niet de uiteindelijke versie, maar ik zie ook geen pouch. Wel iets rechthoekigs maar dat lijkt me iets kleiner dan de telefoon en is misschien een handleiding of een set screenprotectors. Iemand enig idee?
Edit: foto's zijn trouwens gemaakt met de HTC Touch Diamond
http://runsink.com/2008/07/18/htc-touch-pro-unboxing/
Wat ik me afvraag is of de pouch nu echt meegeleverd gaat worden (zoals de handleiding vermeldt) of niet. Dit is niet de uiteindelijke versie, maar ik zie ook geen pouch. Wel iets rechthoekigs maar dat lijkt me iets kleiner dan de telefoon en is misschien een handleiding of een set screenprotectors. Iemand enig idee?
Edit: foto's zijn trouwens gemaakt met de HTC Touch Diamond
[ Voor 4% gewijzigd door Myedvyed op 10-08-2008 16:37 ]
Dit is het toestel wat ik moet hebben.
Als GSMweb het antwoord geeft op mijn vragen die ik wil horen plaats ik mijn bestelling ook.
Ik vroeg me zo af of er nu wel- of geen a-gps op zit. In de openingspost wordt wel 'a-gps ready' vermeldt, maar op de htc site staat er "GPS: Internal GPS antenna".
En is het misshien handiger/voordeliger een los toestel te kopen i.c.m. een van de volgende abo's: http://www.vodafone.nl/pr...bonnement/vodafone_scherp
offtopic: *heeft nog een nokia 6600*
En is het misshien handiger/voordeliger een los toestel te kopen i.c.m. een van de volgende abo's: http://www.vodafone.nl/pr...bonnement/vodafone_scherp
Nou? aGPS heeft nog wel een GPS antenne nodig hoor.LeMerchant schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 19:28:
Ik vroeg me zo af of er nu wel- of geen a-gps op zit. In de openingspost wordt wel 'a-gps ready' vermeldt, maar op de htc site staat er "GPS: Internal GPS antenna".
Hij heeft gewoon aGPS.
Hou er wel rekening mee dat je met een 'scherp' abonnement, geen internetblox kunt nemen.LeMerchant schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 19:28:
Dat kan alleen met een 'basis' abonnement
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
(mag weg, hier stond onzin)
[ Voor 88% gewijzigd door Upquark op 11-08-2008 01:13 ]
Voor diegene die twijfelden tussen de TouchPro of wachten op de X1.
nieuws: 'Sony Ericsson's Windows-smartphone Xperia verschijnt eind oktober'
nieuws: 'Sony Ericsson's Windows-smartphone Xperia verschijnt eind oktober'
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Mooi ding die X1, maar wel een stuk duurder met vergelijkbare specs. Bovendien vind ik de Touch Pro mooier 
Overigens lijkt de release van de Pro nu toch echt dichtbij te komen, heb al een aantal webshops gezien (waaronder Expansys) die hem binnen 5 werkdagen verwachten, dus dat zou eind deze week zijn met een beetje geluk!
Overigens lijkt de release van de Pro nu toch echt dichtbij te komen, heb al een aantal webshops gezien (waaronder Expansys) die hem binnen 5 werkdagen verwachten, dus dat zou eind deze week zijn met een beetje geluk!
gsmweb zal als het goed is vrijdag beginnen met uitleveren.
Bron?Dacide schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:26:
gsmweb zal als het goed is vrijdag beginnen met uitleveren.
bron: gsmweb zelf..
Heb mijn abbo verlengt bij hun met daarbij een touch pro. Heb direct gevraagd of het pre-order was of direct uit vooraad. Hun zeiden toen "pre-order" en dat ze vanaf vrijdag toestellen gaan uitleveren.
Heb mijn abbo verlengt bij hun met daarbij een touch pro. Heb direct gevraagd of het pre-order was of direct uit vooraad. Hun zeiden toen "pre-order" en dat ze vanaf vrijdag toestellen gaan uitleveren.
Mail naar 2Call:
Antwoord terug (binnen 15 min antwoord! Geweldig!)Hallo,
Is er al nieuws wanneer de HTC Touch Pro geleverd word? Het laatste wat ik
van jullie hoorde was 5-10 dagen, maar een concurrent (GSMWeb) meld dat ze
vrijdag de toestellen gaan uitleveren!
Geweldig nieuws dus! Vrijdag is de dag!Goedemiddag,
Momenteel is die datum inderdaad doorgegeven door HTC'.
Bart Janssen
Vrijdag opsturen, zaterdag binnen... Ik zet alvast een stoel bij de voordeur
GSMWeb heeft zojuist naar mij gereageerd:
Dus... Het blijft afwachten...Vanaf 25-8 hebben wij deze leverbaar. Het gaat om de NL versie.
Zou me niks verbazen als as. vrijdag de WWE versie uitkomt en dat de NL versie pas 1 tot 2 weken later komt.
Die ben ik aan het bestellen iig.Xanion schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 15:48:
Zou me niks verbazen als as. vrijdag de WWE versie uitkomt en dat de NL versie pas 1 tot 2 weken later komt.
Alleen nog even mailtje van 2call afwachten hoe het precies zit met nummerbehoud.
Happy Blessings <3
Mocht je dat te horen krijgen, zou je 't hier even willen droppen (of me desnoods even DM'en)? Ik kan er niet veel van vinden bij hen, en ik heb ze net een mail gestuurd om te vragen naar de precieze leverdatum bij hen, vind 't een beetje niet zo slim staan om er dan gelijk nog een mail achteraan te gooien met "Oh ja, enne..."
Nomen nescio
Ik heb nu net even 2Call gemaild met de vraag of vrijdag het EN of NL toestel komt, of beide.Brabo-Joossie schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:01:
Mocht je dat te horen krijgen, zou je 't hier even willen droppen (of me desnoods even DM'en)? Ik kan er niet veel van vinden bij hen, en ik heb ze net een mail gestuurd om te vragen naar de precieze leverdatum bij hen, vind 't een beetje niet zo slim staan om er dan gelijk nog een mail achteraan te gooien met "Oh ja, enne..."
Wel graag alle informatie hier delen 
M'n handen jeuken om te bestellen, wil alleen per sé een EN versie.
(Ow ja: en ben er nog niet uit of ik bij T-Mobile blijf of naar Vodafone ga, maar dat is een hele andere discussie
)
M'n handen jeuken om te bestellen, wil alleen per sé een EN versie.
(Ow ja: en ben er nog niet uit of ik bij T-Mobile blijf of naar Vodafone ga, maar dat is een hele andere discussie
Zijn er eigenlijk nog nadelen aan het nemen van een engelse versie?
Ik ging er eigenlijk van uit dat ik standaard gewoon de NL versie zou nemen, maar nu ik er over nadenk installeer ik al mijn software op de PC altijd bewust in het engels, om zo geen domme onwerkbare vertalingen te hoeven zien.
Ik ging er eigenlijk van uit dat ik standaard gewoon de NL versie zou nemen, maar nu ik er over nadenk installeer ik al mijn software op de PC altijd bewust in het engels, om zo geen domme onwerkbare vertalingen te hoeven zien.
Het enige "nadeel" imo is dat je geen NL woordenboek hebt...
Maar ja: who needs a NL dictionary als je een volledig toetsenbord tot je beschikking hebt?
Maar ja: who needs a NL dictionary als je een volledig toetsenbord tot je beschikking hebt?
Informatique verwacht 'm "voor het einde van de maand" binnen te hebben.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Zojuist een mail terug van 2call.
Ik heb nu T-Mobile sim only en betaal daarvoor 5 EUR per maand. Mijn contract loopt echter nog door tot 2-2009. Nummerbehoud kan daarom niet voltooid worden voor 2-2009.
Ik sluit dus maar een nieuw nummer af, jammer: mijn huidige nummer onthoud ik zo makkelijk.
Als je wilt wachten op het vrijkomen van het nummer, dan versturen ze het toestel niet eerder dan 2 weken voordat het nieuwe contract in gaat (dit zou in mijn geval dus 2-2009 zijn). Dit kan weer omzeild worden door 15 euro extra te betalen. Dan sturen ze het toestel+nieuwe sim op zodra de nummerportering is goedgekeurd (goedkeuring duurt ongeveer 4 dagen).
Edit: Nog even ge-google-ed. Operators zijn verplicht om mee te werken met nummerportering. Ze mogen echter 'klantje pesten' door hier pas aan mee te werken zodra het contract is afgelopen (of vanaf 3 maanden eerder aan te vragen).
En wat betrefd nummerbehoud.Het toestel komt wellicht, heeeeel misschien volgende week binnen.
Ik heb nu T-Mobile sim only en betaal daarvoor 5 EUR per maand. Mijn contract loopt echter nog door tot 2-2009. Nummerbehoud kan daarom niet voltooid worden voor 2-2009.
Ik sluit dus maar een nieuw nummer af, jammer: mijn huidige nummer onthoud ik zo makkelijk.
Als je wilt wachten op het vrijkomen van het nummer, dan versturen ze het toestel niet eerder dan 2 weken voordat het nieuwe contract in gaat (dit zou in mijn geval dus 2-2009 zijn). Dit kan weer omzeild worden door 15 euro extra te betalen. Dan sturen ze het toestel+nieuwe sim op zodra de nummerportering is goedgekeurd (goedkeuring duurt ongeveer 4 dagen).
Edit: Nog even ge-google-ed. Operators zijn verplicht om mee te werken met nummerportering. Ze mogen echter 'klantje pesten' door hier pas aan mee te werken zodra het contract is afgelopen (of vanaf 3 maanden eerder aan te vragen).
[ Voor 12% gewijzigd door frankvdtillaart op 11-08-2008 18:06 ]
Happy Blessings <3
Daarnaast, je installeert heel makkelijk de tx9 van Nederland, en je bent klaar.Ben.Hahlen schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:51:
Het enige "nadeel" imo is dat je geen NL woordenboek hebt...
Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
Frank, ik snap 'm even niet, hoe kun jij dan nu al verlengen? Dat kan toch pas 3 maanden voordat abonnement afloopt?RedSoniq schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 18:03:
Zojuist een mail terug van 2call.
[...]
En wat betrefd nummerbehoud.
En waarom neem je dan nieuw nummer als je voor 15 euro wel je oude nummer kan behouden?
Geachte heer/mevrouw,
De bestelling kunt u al plaatsen. U kunt hiervoor het nummerbehoudsformulier invullen, dat u meegestuurd krijgt met het contract. De berekening klopt en het telefoontje komt bij ons 25-8-2008 binnen.
Same
.
De bestelling kunt u al plaatsen. U kunt hiervoor het nummerbehoudsformulier invullen, dat u meegestuurd krijgt met het contract. De berekening klopt en het telefoontje komt bij ons 25-8-2008 binnen.
Same
Verwijderd
Kan 4 maanden vantevoren, heb ik ook gedaan bij 2Call...ExTaxi schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 18:41:
[...]
Frank, ik snap 'm even niet, hoe kun jij dan nu al verlengen? Dat kan toch pas 3 maanden voordat abonnement afloopt?
En waarom neem je dan nieuw nummer als je voor 15 euro wel je oude nummer kan behouden?
Met nummerbehoud en portering naar Vodafone.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 18:54 ]
Ik geloof dat ik in bovenstaande post vergeten ben te melden dat ik overstap naar Vodafone 22,50 + Internet Zorgeloos.ExTaxi schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 18:41:
[...]
Frank, ik snap 'm even niet, hoe kun jij dan nu al verlengen? Dat kan toch pas 3 maanden voordat abonnement afloopt?
Het is dus geen verlenging, en geen nummerportering.
Simpelweg een nieuw contract bij een nieuwe aanbieder.
Het behouden van het nieuwe nummer kan per definitie pas per 2-2009. Ik kan eventueel het toestel eerder op laten sturen, maar zou dus geen gebruik kunnen maken van het nieuwe abonnement tussen nu en 2-2009.
Zo duidelijk?
Happy Blessings <3
Verwijderd
Hm, volgens een mailtje wat ik van 2Call binnenkreeg vandaag om 16.38u :PolluxDKB schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 13:48:
Mail naar 2Call:
[...]
Antwoord terug (binnen 15 min antwoord! Geweldig!)
[...]
Geweldig nieuws dus! Vrijdag is de dag!
Geachte heer/mevrouw,
Medio augustus komt het toestel uit, we hebben tot op heden geen concrete datum van HTC ontvangen.
Bart Janssen
Da's wat anders dan vrijdag alhoewel we dan wel medio Augustus zitten
Ik heb nu net een uurtje terug weer gemaild met de vraag of het de NL of EN versie is die vrijdag komt, en hij zegt ''In princiepe beiden''Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 18:53:
[...]
Hm, volgens een mailtje wat ik van 2Call binnenkreeg vandaag om 16.38u :
Geachte heer/mevrouw,
Medio augustus komt het toestel uit, we hebben tot op heden geen concrete datum van HTC ontvangen.
Bart Janssen
Da's wat anders dan vrijdag alhoewel we dan wel medio Augustus zitten
Verwijderd
Geen flauw ideePolluxDKB schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:18:
[...]
Ik heb nu net een uurtje terug weer gemaild met de vraag of het de NL of EN versie is die vrijdag komt, en hij zegt ''In princiepe beiden''Dus waarom zegt ie tegen mij dat vrijdag het toestel komt, EN en NL (mits er geen complicaties optreden haal ik uit zijn antwoord op), en tegen jou medio augustus?
Heb ook nog geen bevestiging binnen van goedkeuring door provider, ook meteen gevraagd hoe dat nu zit.

Hopelijk worden de toestellen snel geleverd, dan kunnen we "on topic" gaan
Verwijderd
En toch blijft het toestel (Touch Pro) een groot nadeel houden ... Intern geheugen is MINIMAAL !
Sure het uitbreiden met microSD is leuk maar hij is beperkt tot 16GB en die bestaan nog niet eens.
Dus wil je hem op het Iphone 3G 16GB brengen moet je nog ff wachten en zal je zeker ook nog eens 100 euro voor het geheugen straks neer mogen tikken.
Zonder geheugen is zo'n toestel met al die Multimedia toepassingen niks waard IMO ..
Snap die lui bij HTC niet, wat is er nu zo moeilijk aan 8GB intern geheugen en een MicroSD optie ??
Zie N96 !!
Sure het uitbreiden met microSD is leuk maar hij is beperkt tot 16GB en die bestaan nog niet eens.
Dus wil je hem op het Iphone 3G 16GB brengen moet je nog ff wachten en zal je zeker ook nog eens 100 euro voor het geheugen straks neer mogen tikken.
Zonder geheugen is zo'n toestel met al die Multimedia toepassingen niks waard IMO ..
Snap die lui bij HTC niet, wat is er nu zo moeilijk aan 8GB intern geheugen en een MicroSD optie ??
Zie N96 !!
MicroSD á 8GB zit op 30 euro (in ieder geval bij ons in de winkel).. Ik vind het eveneens een klein nadeel (zeker t.o.v. de Diamond, ik moet kiezen tussen de Diamond en Touch Pro, bij de Touch Pro moet ik alleen nog zo'n 135 bijbetalen en daar moet dan nog geheugen bij).
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Verwijderd
Leuk die prijzen van 8Gb maar schiet niet echt op ... Dat is zo 2007
Loop je weer met diverse kaartjes op zak om een beetje muziek en andere media te hebben, tenminste als je iets wilt hebben wat moet kunnen fungeren als een Iphone/Ipod touch en dan is 8gb niet echt veel. (niet voor niets dat de meesten een 32 ipod tocuh en 16gb iphone nemen).
Kaartje wisselen is ook waardeloos want dan moet de kap eraf dus niet echt handig.
Geheugen moet zo groot mogelijk zijn en uit 1geheel bestaan want allerlei van die losse priel microsd kaartjes (ja ze zijn gewoon te klein) is 3x niks.
Geloof me, als de 16G versie uitkomt kost dat kaartje echt niet 2x de prijs van een 8gb kaartje en zit je dus in het begin rustig op 100+ euro's.
En dan nog, meer als 16Gb zal je nooit hebben en dat is voor iets wat NU (ruim over de helft van 2008 !) gewoon te weinig voor dat geld, zeker als je er vanuit gaat dat je er toch een tijdje mee voorruit wilt.
Snap HTC gewoon niet, 8 of 16gb intern en de rest evt met Micro SD .....
Vwb de keuze tussen de Diamond en de Pro, lijkt het me een simpele keuze.
Met al die MM toepassingen en met name het I-net enzo is een keyboard onontbeerlijk ! PUNT
Leuk hoor dat touchscreen typen maar het haalt het gewoon niet bij een keyboard dus bij mij zou de Diamond sowieso afvallen.
Om maar te zwijgen over de extra waarde van een keyboard bij toepassingen waarbij het scherm gewoon hard nodig is voor presentatie en het touchen niet wenselijk (lees oa te traag) is, zoals bijv bij Gaming.
Loop je weer met diverse kaartjes op zak om een beetje muziek en andere media te hebben, tenminste als je iets wilt hebben wat moet kunnen fungeren als een Iphone/Ipod touch en dan is 8gb niet echt veel. (niet voor niets dat de meesten een 32 ipod tocuh en 16gb iphone nemen).
Kaartje wisselen is ook waardeloos want dan moet de kap eraf dus niet echt handig.
Geheugen moet zo groot mogelijk zijn en uit 1geheel bestaan want allerlei van die losse priel microsd kaartjes (ja ze zijn gewoon te klein) is 3x niks.
Geloof me, als de 16G versie uitkomt kost dat kaartje echt niet 2x de prijs van een 8gb kaartje en zit je dus in het begin rustig op 100+ euro's.
En dan nog, meer als 16Gb zal je nooit hebben en dat is voor iets wat NU (ruim over de helft van 2008 !) gewoon te weinig voor dat geld, zeker als je er vanuit gaat dat je er toch een tijdje mee voorruit wilt.
Snap HTC gewoon niet, 8 of 16gb intern en de rest evt met Micro SD .....
Vwb de keuze tussen de Diamond en de Pro, lijkt het me een simpele keuze.
Met al die MM toepassingen en met name het I-net enzo is een keyboard onontbeerlijk ! PUNT
Leuk hoor dat touchscreen typen maar het haalt het gewoon niet bij een keyboard dus bij mij zou de Diamond sowieso afvallen.
Om maar te zwijgen over de extra waarde van een keyboard bij toepassingen waarbij het scherm gewoon hard nodig is voor presentatie en het touchen niet wenselijk (lees oa te traag) is, zoals bijv bij Gaming.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 20:33 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het is NIET de bedoeling om hier levertijden of abonnementen te gaan bespreken. Inhoudelijk voegt dat niets toe aan de technische bespreking in het topic. Daarnaast is een beetje tweaker zelf in staat om te achterhalen waar en wanneer het toestel beschikbaar komt.
Het is NIET de bedoeling om hier levertijden of abonnementen te gaan bespreken. Inhoudelijk voegt dat niets toe aan de technische bespreking in het topic. Daarnaast is een beetje tweaker zelf in staat om te achterhalen waar en wanneer het toestel beschikbaar komt.