HTC Touch Diamond Topic (deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste
Acties:
  • 221.868 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb SecondToday op mijn telefoon gezet. Daarmee heb je zeg maar een 2e Home-screen. De linker softtoets heb ik zo ingesteld dat hij naar SecondToday verwijst. (how to)
Nu kun je dus snel switchen tussen 2 Home-screens. :P

Daarna heb ik BatteryStatus Advanced geinstalleerd. (Vind de shortcuts in de traybar wel handig.)

Ook was ik wel gehecht aan het HTC-Home screen van mijn "oude" Touch. Dus heb ik die er ook op gezet. HTC Home op je Diamond. Na installeren (niet op je intern geheugen) op een NL rom, wel even de volgende bestanden in je Windows map aanpassen HH_0409_WeatherCities.xml, HTC_HDlg.exe.0409.mui en HTCHome.dll.0409.mui. Verander 409 naar 413.

Je kunt ipv HTC-Home natuurlijk ook een ander pogr. nemen. bv: SPB Shell.

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/1zdrcpe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:24

r_kluft

Hmmmmmm

Ik heb ook net mijn MDA Compact IV binnen. Had hiervoor altijd Hotmail en messenger op mijn MDA compact III staan maar ook ik kan de messenger functionaliteit niet teugvinden/krijgen.

MSN zal er wel uit gesloopt zijn door t-mobile.
Helaas is de bovenstaande link alleen geschikt om hotmail/live services zonder hotmail te krijgen.
De naam "WindowsLive_NoIM_0409.cab" zegt ook genoeg. Geen Instant Messenger.

Mocht iemand een linkje kunnen vinden waar ik de versie van Windowslive kan vinden zoals deze op de originele diamond te vinden is dan hoor ik het graag.
Oudere versie's zoals ik gebruikte op mijn oude MDA werken helaas niet. (versie WindowsLive_10.6.33.0600_Fixed.cab)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimonia
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-02-2021
noteboeki schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 01:34:
Weet iemand of het mogelijk is om meerdere hotmail accounts aan te maken op de TD?
volgens mij gewoon een nieuw email account aanmaken en de instellingen invoeren, zou gewoon moeten werken lijkt me.

offtopic:
iemand enig idee wat dit betekend bij track en trace: "Bestelling uitgesteld servicekader"
Vast niet dat ze zo voor mijn deur staan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:52
GHB363 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 10:26:
Is het mogelijk om de TD te syncen via Activesync met een "standaard" miniusb kabel in plaats van de meegeleverde HTC-EXTusb kabel?
Ik gebruik een usb kabel die ik nog had liggen van een cardreader. Syncen en laden via pc werkt hiermee prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

zimonia schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 12:13:
[...]
...
offtopic:
iemand enig idee wat dit betekend bij track en trace: "Bestelling uitgesteld servicekader"
Vast niet dat ze zo voor mijn deur staan :'(
Neem hier eens een kijkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimonia
dankje, duurt dus weer twee dagen langer omdat die lui bij studentmobiel telefoons icm abbonnementen alleen onder rembours versturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patric76
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05 16:30
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:37:
[...]

Als je de achterkant er even afhaalt, en je legt hem even met de mooie kant naar beneden en met de cameralens-opening naar boven.

Dan heb ik een stukje zwart isolatietape geplakt, van de linkeronder-hoek tot aan dat nokje wat je ziet zitten (strookje tape van ca. 1,5 cm x 0,5 cm).
Heeft de MDA dit probleem ook of alleen de "echte" diamond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimonia
Patric76 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:20:
[...]

Heeft de MDA dit probleem ook of alleen de "echte" diamond?
De mda heeft een ander achterklepje dus waarschijnlijk niet. maar er kan natuurlijk ook net zo goed iets mis zijn met de behuizing van de mda, ik heb er echter nog niets over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 11:52
Vodafone Kalverstraat Amsterdam, 11 uur vanochtend. Nog 3 HTC Touch Diamond op voorraad. 11:30, nog 2 over ;) Ze verkopen ze alleen icm nieuwe abonnementen, met een net iets onvoordeligere aanbieding dan de online winkel, maar soit, ik kan er mee leven.

Eerste indruk: gaaf :D TomTom zit er wél op, er wordt wél een Pouch bijgeleverd! w00t!

Zodalijk meer, eerst even spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patric76
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05 16:30
Wow dat is een snel antwoord! Dank!
Zal de posts in de gaten houden. Nog een paar maanden te gaan en twijfel tussen de TD en de MDA: scheelt toch snel 100 euri ofzo, maar heb ook geen zin in het T-Mobile trage update drama... en ook weer geen zin om een gloednieuwe MDA te hacken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimonia
voor mensen die geen zin hebben om te flashen maar wel een andere kleur willen voor de touchflow interface komt er binnenkort een nieuwe versie uit van een TF3D tweak progje.
In the new release it is possible to change the theme of TouchFlo3D - not with your own graphics, but with theme-packs (O2 Blue, HTC Black, Orange white/orange, Vodafone white/red and T-Mobile white/magenta)
link
De nieuwe versie komt waarschijnlijk dit weekend nog uit.

[ Voor 0% gewijzigd door zimonia op 19-07-2008 13:44 . Reden: qoute haakjes goed gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patric76 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:33:
Wow dat is een snel antwoord! Dank!
Zal de posts in de gaten houden. Nog een paar maanden te gaan en twijfel tussen de TD en de MDA: scheelt toch snel 100 euri ofzo, maar heb ook geen zin in het T-Mobile trage update drama... en ook weer geen zin om een gloednieuwe MDA te hacken...
Tomtom 7 ? Met welke kaart, of heb je die er bij gekocht ? Welke Rom zit er op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Ik heb net de kaart van Amsterdam gedownload. Woohoo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
DRvDijk schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 14:25:
Ik heb net de kaart van Amsterdam gedownload. Woohoo :p
Kan ik daaruit opmaken dat er inderdaad TomTom op de TD zit als deze uit een 'fysieke' Vodafone winkel komt, echter een demo versie waarbij je één stad kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Nu online
DRvDijk schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:30:
Eerste indruk: gaaf :D TomTom zit er wél op, er wordt wél een Pouch bijgeleverd! w00t!
Euh, kan je een plaatje schieten van die Pouch? Ben erg benieuwd...
Neok_ schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 14:37:
[...]

Kan ik daaruit opmaken dat er inderdaad TomTom op de TD zit als deze uit een 'fysieke' Vodafone winkel komt, echter een demo versie waarbij je één stad kan downloaden?
Mijn TT7 die niet 'af-fabriek' op mijn HTC TD stond, stond mij ook toe een city-map te downloaden...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mijn HTC net binnen met vodafone abbonement uit een webshop en ik heb in ieder geval geen vodafone brand erop en geen TomTom.

Dus zou alleen fysieke winkel zijn en als je bestelt bij vodafone zelf misschien inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
DRvDijk schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:30:
Vodafone Kalverstraat Amsterdam, 11 uur vanochtend. Nog 3 HTC Touch Diamond op voorraad. 11:30, nog 2 over ;) Ze verkopen ze alleen icm nieuwe abonnementen, met een net iets onvoordeligere aanbieding dan de online winkel, maar soit, ik kan er mee leven.
En de online winkel van Vodafone kan ze niet eens leveren.. twee dagen terug besteld, geen melding dat 'ie niet op voorraad was, zogenaamd 24 uurs levering, en gisteravond laat dan uiteindelijk een mail gekregen met de melding dat het toestel niet leverbaar is. Ik krijg de neiging bij Vodafone online maar te annuleren en naar de fysieke winkel te gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Fysieke winkel levert TomTom, kennelijk. Versie 7, werkt leuk :D Alleen niet de kaart van Nederland, maar alleen van Amsterdam (in mijn geval, je kan ook Aalst downloaden als je daar blij van wordt, maar je mag maar één kaart downloaden).

ROM versie: 1.37.172.3 NLD
ROM Datum: 07/01/08
Radioversie: 1.00.250.3
Protocolversie: 52.26a.25.09H

Pics! *O* *O* *O*

Doosje
Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/4739/dsc9820nu5.jpg

Inhoud doosje
Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/5825/dsc9822ib4.jpg

Batterij
Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/5546/dsc9823oo2.jpg

Accesoires: Extra stylus, screen protector, en de Pouch
Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/2821/dsc9824ll3.jpg

Grootte van de screen protector:
[img][http://img149.imageshack.us/img149/3509/dsc9825yb9.jpg/]

Branding voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/6843/dsc9827tr8.jpg

Branding achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/1050/dsc9831yj0.jpg

Ooh, mooi rood bij het opstarten!
Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/1663/dsc9835yc7.jpg

Vodafone Touch Flow 3D
Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/200/dsc9838bk2.jpg

Geheugengebruik
Afbeeldingslocatie: http://img244.imageshack.us/img244/116/dsc9840wj8.jpg

Ik ben zooooooooooooooo blij!
[...]

Jep! :*)

[ Voor 45% gewijzigd door DRvDijk op 19-07-2008 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:37

wontcachme

You catch me? No you wont

Is het mogelijk om de TD te syncen via Activesync met een "standaard" miniusb kabel in plaats van de meegeleverde HTC-EXTusb kabel?

Ik heb de "Veripart Cradle HTC Touch Diamond" binnen gekregen. Deze heeft een gewone mini-usb kabel en ook geen aansluiting voor de HTC EXTusb-kabel. Als ik de TD hiermee aansluit op mijn XP-pc, start op TD het keuzescherm Activesync/Diskdrive, maar pc geeft aan "Het USB-apparaat wordt niet herkend"
Gebruik ik de HTC-EXTusb kabel dan wordt TD wel herkend en krijg ik op pc verbinding via Activesync.

Ik had al wel iets gevonden over verschil in laadtijden bij de verschillende kabels, maar niet over niet willen syncen met een normale mini-usb. Iemand die dat kan? Cradle wordt anders natuurlijk wel een beetje useless.
Ik zat ook te kijken om deze te kopen. Werkt het inmiddels bij jou al? Ik meen dat een andere usb kabel niks moest uitmaken. Je kan ook met een gewone usb de telefoon opladen, zij het iets langzamer.

ff een vraagje over dit ding: Zit er wat ruimte rondom de diamond on de houder? Ik heb namelijk zon full body rubbere bescherming en om die nou telkens eraf te halen.... En is er achter de telefoon ruimte voor eventueel een grotere batterij?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 21:11
mooi van vodafone dat ze tomtom meeleveren, maar vind vodafone altijd wel erg duur. voor die prijs kan je beter toch gewoon een unbranded HTC TD kopen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebber zijn hier wat Benchmarks van de verschillende ROMS.
Gemaakt en bijgehouden door Pietrucci :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
dangerpaki schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:46:
mooi van vodafone dat ze tomtom meeleveren, maar vind vodafone altijd wel erg duur. voor die prijs kan je beter toch gewoon een unbranded HTC TD kopen vind ik.
Als je het via hun webwinkel besteld dan krijg je ook een unbranded exemplaar.

Dan moeten ze alleen wel kunnen leveren.. zit nog steeds te wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexxexium
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 20:47
Hmm nu heb ik mijn vodafone branded TD maar kan ik niet bellen. Krijg geen netwerk. Iemand ideeen? Nieuw abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:53

Ik heb de "Veripart Cradle HTC Touch Diamond" binnen gekregen. Deze heeft een gewone mini-usb kabel en ook geen aansluiting voor de HTC EXTusb-kabel. Als ik de TD hiermee aansluit op mijn XP-pc, start op TD het keuzescherm Activesync/Diskdrive, maar pc geeft aan "Het USB-apparaat wordt niet herkend"
Gebruik ik de HTC-EXTusb kabel dan wordt TD wel herkend en krijg ik op pc verbinding via Activesync.

Ik had al wel iets gevonden over verschil in laadtijden bij de verschillende kabels, maar niet over niet willen syncen met een normale mini-usb. Iemand die dat kan? Cradle wordt anders natuurlijk wel een beetje useless.
Ik heb eergisteren ook de Veripart cradle met extra batterij oplader ontvangen en had het nog niet geprobeerd.
Zojuist even de TD in de cradle geplaatst en de bijgeleverde usb kabel aangesloten en ik kan normaal syncenmet activesync
Het is een standaard usb kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 07:53
[quote]mike123 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:22:
Ik heb vorige week mijn TD ontvangen en ben er erg blij mee.
Heb een paar tweaks geprobeerd en dat werkt ook goed.
Ik heb alleen een probleempje met de email notificatie. Daar kan ik niks van vinden.
Ik heb mijn telefoon momenteel ingesteld dat hij om de 5 minuten moet controleren
of er email is. Als er email is blijft het scherm gewoon uit en er komt ook geen geluid.
Zodra ik de telefoon ontwaak met de aan/uit knop staat er een groen getalletje bij
de email en maakt hij geluid. Dat doet hij dus niet als de telefoon gewoon
standby staat.
Als ik handmatig de mail ophaal en de telefoon is gewoon "aan" dan krijg ik wel geluid.
Wie kan mij vertellen wat ik verkeerd heb of wat ik moet aanpassen?
De sms notificatie heb ik ook aangepast in het register maar kan daar niets vinden
over eventueel de email.

Ik heb de andere tips ook geprobeerd zoals alarm instellen, dat werkt wel.
Het test geluid werkt ook alleen als ik automatisch de mail ophaal hoor ik niks en er gebeurt ook niks.
Telefoon weer "aanzetten" en meteen een melding van nieuwe mail.
Ik zoek rustig verder.

[ Voor 6% gewijzigd door mike123 op 19-07-2008 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wezep007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:15
Ik heb sinds kort mijn HDP maar ik kan geen wifi verbinding thuis krijgen. Wij hebben een 54wrt, met als beveiliging dat je je mac-adres moet invoeren. Als ik het mac-adres van mijn telefoon invoer dat gebeurt er niks:(

Als ik de mac-adres beveiling er van af haalt dan doet ie het wel. Mijn telefoon krijgt ook verbinding met de router.

Iemand enig idee wat het probleem is en hoe ik het kan verhelpen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Nexxexium schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 16:30:
Hmm nu heb ik mijn vodafone branded TD maar kan ik niet bellen. Krijg geen netwerk. Iemand ideeen? Nieuw abbo
Same here, nieuw abonnement, erg mooi nummer vind ik. Winkel tot twee keer toe opnieuw gebeld, maar ze konden me alleen adviseren te wachten. Om kwart voor zes nog een keer teruggebeld: problemen bij Vodafone ... Veel van de abonnementen die ze ná mij afgesloten hadden moesten overnieuw aangevraagd worden, en het is nog niet eens zeker dat ik mijn mooie nummer mag houden :'(

Morgen na 12 uur meer hierover, dan is mijn winkel weer open (020 olé olé), en de dealer-helpdesk van Vodafone zelf gelukkig ook. Even afwachten dus ...

Back over de Touch Diamond: op dit moment heeft mijn vriendin hem alweer van mij gejat en ermee aan het spelen. Mooi apparaatje!

[ Voor 25% gewijzigd door DRvDijk op 19-07-2008 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 21:11
Neok_ schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 16:02:
[...]

Als je het via hun webwinkel besteld dan krijg je ook een unbranded exemplaar.

Dan moeten ze alleen wel kunnen leveren.. zit nog steeds te wachten :(
maar daan heb je dus blijkbaar weer geen tomtom erop zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
dangerpaki schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 18:53:
[...]

maar daan heb je dus blijkbaar weer geen tomtom erop zitten :)
Nee maar gezien het toch gaat om een demo is dat niet echt een gemis, wat wel jammer is dat je de pouch dan wel weer moet missen. Staat tegenover dat je telefoon totaal niet branded of simlocked is, en dat je je abbo waarschijnlijk goedkoper kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Ik heb de softkeys onderin de HTC Home veranderd maar ik weet niet meer wat de orginele waardes waren. Zou iemand eens AUB kunnen kijken wat er origineel staat in het register bij:

HKLM--> Software --> HTC--> Manila:

HomeLSKPath
HomeRSKPath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Neok_ schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 19:03:
[...]

Nee maar gezien het toch gaat om een demo is dat niet echt een gemis, wat wel jammer is dat je de pouch dan wel weer moet missen. Staat tegenover dat je telefoon totaal niet branded of simlocked is, en dat je je abbo waarschijnlijk goedkoper kan krijgen.
De software zelf is compleet, alleen de kaarten niet. Het is dus geen demo, alleen moet je kaarten aanschaffen. Vergelijk het met een gratis telefoon, waar dan nog een abonnement in moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 16:30
ik heb sinds vandaag de diamond. Nu heb ik per ongeluk tijdens het configureren van MSN aangevinkt dat hij de contacten moest toevoegen aan contactenlijst die ook in msn stonden. Hoe kan ik alle contacten wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

running man schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 19:20:
Ik heb de softkeys onderin de HTC Home veranderd maar ik weet niet meer wat de orginele waardes waren. Zou iemand eens AUB kunnen kijken wat er origineel staat in het register bij:

HKLM--> Software --> HTC--> Manila:

HomeLSKPath
HomeRSKPath
Hebben beide een lege waarde, er staat dus niks ingevuld voor deze Strings (HTC Rom v1.37NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of er bij de t-mobile versie (mda) van de diamond ook een screenprotector wordt bijgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:07:
weet iemand of er bij de t-mobile versie (mda) van de diamond ook een screenprotector wordt bijgeleverd?
Ja, maar dat had je ook zelf kunnen vinden, als je de moeite had genomen om eventjes wat terug te lezen ;)

CodeIT in "HTC Touch Diamond Topic (deel 4)"

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2008 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:30
zijn er trouwens verschillen tussen de mda en de htc versie.

Ik hoor namelijk verschillende geluiden zowel ja als nee.. kan iemand duidelijkheid scheppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Gebruik de search dan vind je het snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:01:
[...]

Hebben beide een lege waarde, er staat dus niks ingevuld voor deze Strings (HTC Rom v1.37NL)
Oké, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oester83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-09 23:28
CodeIT schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 00:03:
Hmmm... Mijn nieuwe (vandaag) TD blijft rebooten. Als ik er spanning van de lader opzet trilt het even en zie ik het scherm oplichten om daarna weer uit te gaan en weer vanaf voren te beginnen.
Zo te zien is mijn batterij te ver ontladen. Op zich raar omdat ik het aan mijn pc had hangen terwijl het begon.
Iemand op XDA heeft het apparaat weer aan kunnen krijgen door het een nacht uit te laten. Zijn batterij liep alsnog binnen 1,5 uur leeg, dus ik denk dat de mijne ook een garantiegevalletje wordt. :S
ook gehad maar met de laatste rom heb ik er geen problemen meer mee .. blijven proberen ...

laten rusten ( uurtje of 2) en dan herstarten en bijven herhalen ...

If they took al the porn of the net , there would be one site left : www.bringbacktheporno.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Nu online
Wezep007 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 17:46:
Ik heb sinds kort mijn HDP maar ik kan geen wifi verbinding thuis krijgen. Wij hebben een 54wrt, met als beveiliging dat je je mac-adres moet invoeren. Als ik het mac-adres van mijn telefoon invoer dat gebeurt er niks:(

Als ik de mac-adres beveiling er van af haalt dan doet ie het wel. Mijn telefoon krijgt ook verbinding met de router.

Iemand enig idee wat het probleem is en hoe ik het kan verhelpen?

Alvast bedankt
Klinkt alsof je het verkeerde MAC adres gebruikt... Je moet niet je bluetooth adres gebruiken, maar van de wifi. Te vinden via Start - Instellingen - Tabblad verbindingen - Draadloos Lan - Tabblad geavanceerd. Moet je WLAN wel aanstaan op je TD, maar daar zeurt hij vanzelf om....

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:17:
[...]

Ja, maar dat had je ook zelf kunnen vinden, als je de moeite had genomen om eventjes wat terug te lezen ;)

CodeIT in "HTC Touch Diamond Topic (deel 4)"
toevallig heb ik gisteren de halve dag besteed aan het nalezen van de FAQ en de vorige thread maar deze post had ik dus over het hoofd gezien.
Het leek me ook niet echt iets wat iemand zomaar zou posten zonder dat het eerst gevraagd werd

anyway thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:58:
[...]

toevallig heb ik gisteren de halve dag besteed aan het nalezen van de FAQ en de vorige thread maar deze post had ik dus over het hoofd gezien.
Het leek me ook niet echt iets wat iemand zomaar zou posten zonder dat het eerst gevraagd werd

anyway thanks!
Daarom is het ook het handigst om gewoon het kernwoord van je vraag in te voeren in de QuickSearch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met een .cab voor mijn Touch (die eerste generatie) de rekenmachine proberen te voorzien van die mooie AllBlack theme. Maar die wilde niet werken dus heb ik hem verwijderd. Nu is mijn programma "Rekenmachine" onbruikbaar geworden. Iemand een idee hoe ik een nieuwe rekenmachine kan installeren? En iemand een idee hoe ik die er ook een beetje "Touch" uit kan laten zien ipv. die Windows 1995 look?

Alvast bedankt!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bok|A
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-11-2013
Had ik ook. De oplossing staat in http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=2153626

Terugzetten via de originele calculator.cab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag. Heb sinds kort de TD, kon de eerste dag een wifi verbinding krijgen met mn draadloze netwerk thuis. echter een dag later wil ik het weer proberen geeft hij bij de draadloze netwerk configuratie eerst weer beschikbaar, dan klik ik op verbinden, hij probeert te verbinden en dan opeens geeft hij niet beschikbaar aan en daarna springt hij weer naar beschikbaar.

Heb wel gelezen dat 1 iemand hier ook last van had. Als ik het goed begrepen heb heeft die het opgelost door zijn oude rom er weer op te zetten, maar ik heb nogsteeds de standaard rom vanaf de winkel (wel de 37 versie, dus de nieuwste originele). soft reset werkte niet, hard restet ook niet. En wifi doet het volgens mij wel, kon vandaag wel een verbinding krijgen met een onbeveiligd netwerk (vloog er naar een paar minuten ook wel uit, maar dat ligt misschien aan dat onbeveiligde netwerk)

Iemand hier enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:37

wontcachme

You catch me? No you wont

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 21:42:
Een vraag. Heb sinds kort de TD, kon de eerste dag een wifi verbinding krijgen met mn draadloze netwerk thuis. echter een dag later wil ik het weer proberen geeft hij bij de draadloze netwerk configuratie eerst weer beschikbaar, dan klik ik op verbinden, hij probeert te verbinden en dan opeens geeft hij niet beschikbaar aan en daarna springt hij weer naar beschikbaar.

Heb wel gelezen dat 1 iemand hier ook last van had. Als ik het goed begrepen heb heeft die het opgelost door zijn oude rom er weer op te zetten, maar ik heb nogsteeds de standaard rom vanaf de winkel (wel de 37 versie, dus de nieuwste originele). soft reset werkte niet, hard restet ook niet. En wifi doet het volgens mij wel, kon vandaag wel een verbinding krijgen met een onbeveiligd netwerk (vloog er naar een paar minuten ook wel uit, maar dat ligt misschien aan dat onbeveiligde netwerk)

Iemand hier enig idee?
That was me *O*

Het was bij mij idd verholpen met alles terugzetten. Heb je wel nog gps ontvangst? Dat had ik namelijk ook niet meer. Probeer anders een de telefoon te disconnecten van de pc en de batterij er voor 10 minuten uit. Daarna weer aan doen en ff kijken. Misschien dat het dan weer werkt.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik heb net een TD besteld en verwacht deze komende week te krijgen...

Zover ik kon zien wordt deze telefoon via de usb stekker opgeladen? Ik heb een navigatiesysteem die ook via usb wordt opgeladen.

Zijn al die voltages hetzelfde, valt die telefoon dan ook via de autostekker/usb verloop op te laden die ik nu heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 21:40
wontcachme schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:03:
[...]

Ik zat ook te kijken om deze te kopen. Werkt het inmiddels bij jou al? Ik meen dat een andere usb kabel niks moest uitmaken. Je kan ook met een gewone usb de telefoon opladen, zij het iets langzamer.

ff een vraagje over dit ding: Zit er wat ruimte rondom de diamond on de houder? Ik heb namelijk zon full body rubbere bescherming en om die nou telkens eraf te halen.... En is er achter de telefoon ruimte voor eventueel een grotere batterij?
Nee, het werkt nog niet. Snap het ook niet, volgens mijn logica zou het ook niets uit mogen maken. Wat me wel opviel is dat ik van de week bij een collega via een standaard kabeltje met z'n vista ook niet zomaar vlot verbinding kreeg. (Wilde iets van de 4GB, op z'n laptop zetten, maar lukte niet/duurde te lang om verbinding te maken, en we moesten ook werken, dus is uiteindelijk niet gebeurt. Nu mistte ik de mogelijkheid om er een kaartje uit te halen.) Ik zal hier nog wel even wat meer mee proberen, het moet gewoon werken.
De cradle heeft weinig extra ruimte, ik vrees dat een hoesje ov grotere achterkant niet gaat lukken. Grotere achterkant heel misschien als je de TD er scheef induwt, maar hij is er niet op ontworpen.

Ik denk trouwens dat ik met actieve carholder en desktopcradle geen extra batterij nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier enig idee?
Heb je de verbinding op je TD misschien niet zo ingesteld dat hij na een x aantal minuten (van geen activiteit) de verbinding verbreekt, zet deze eens uit, misschien is de teller van slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363

Iemand hier enig idee?
Hmmm, Je verhaal klinkt bekend, bij mij eigenlijk hetzelfde. Ik probeer ook via wifi (wpa-psk) verbinding te maken met mijn D-link router/ap. Op de telefoon heb ik nog nooit iets van "verbonden" ofzo gezien (ik weet eigenlijk dus ook niet wat er moet komen te staan).
In mijn router zie ik in de log wel de mac van de TD de status "connected" krijgen, een systeemnaam zie ik echter nog niet. Ik heb nog geen verdere akties ondernomen als router alleen op mac-filtering zetten of beveiliging er helemaal afhalen.
Maar simpel connecten is er helaas (nog) niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GHB363 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 21:56:
Hmmm, Je verhaal klinkt bekend, bij mij eigenlijk hetzelfde. Ik probeer ook via wifi (wpa-psk) verbinding te maken met mijn D-link router/ap. Op de telefoon heb ik nog nooit iets van "verbonden" ofzo gezien (ik weet eigenlijk dus ook niet wat er moet komen te staan).
In mijn router zie ik in de log wel de mac van de TD de status "connected" krijgen, een systeemnaam zie ik echter nog niet. Ik heb nog geen verdere akties ondernomen als router alleen op mac-filtering zetten of beveiliging er helemaal afhalen.
Maar simpel connecten is er helaas (nog) niet bij.
Voor het logo wat je te zien krijgt bij een draadloze(Wi-Fi) verbinding, zie de handleiding blz. 42, 4e icoontje van onderen.

1. Zorg dat het juiste mac-adres (dus niet die van je Bluetooth) aan je MacAdres-Filter wordt toegevoegd van je WiFi Router.
2. Zet even de ID aan van je WiFi Router (zoek wat makkelijker bij het scannnen naar je eigen netwerk)
3. Start>Instellingen>Verbindingen>WiFi, Zoeken naar Net...
4. Kies vervolgens uit de lijst je Eigen WiFi netwerk, Kies voor: Maak verbinding met Internet, stel verder je eigen gegevens in voor WPA2-PSK/TKIP, volgende en voltooien.
5. Start>Instellingen>Verbindingen>CommManager, hiermee kan je voortaan gewooon je Wi-Fi verbinding aan/uit schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10 20:07
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 11:38:
Ik heb SecondToday op mijn telefoon gezet. Daarmee heb je zeg maar een 2e Home-screen. De linker softtoets heb ik zo ingesteld dat hij naar SecondToday verwijst. (how to)
Nu kun je dus snel switchen tussen 2 Home-screens. :P

Daarna heb ik BatteryStatus Advanced geinstalleerd. (Vind de shortcuts in de traybar wel handig.)

Ook was ik wel gehecht aan het HTC-Home screen van mijn "oude" Touch. Dus heb ik die er ook op gezet. HTC Home op je Diamond. Na installeren (niet op je intern geheugen) op een NL rom, wel even de volgende bestanden in je Windows map aanpassen HH_0409_WeatherCities.xml, HTC_HDlg.exe.0409.mui en HTCHome.dll.0409.mui. Verander 409 naar 413.

Je kunt ipv HTC-Home natuurlijk ook een ander pogr. nemen. bv: SPB Shell.

[afbeelding]
Kijk die how to had ik dus nodig! Dankjewel, daar ga ik binnenkort eens mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 minuten battery eruit had geen effect.ook mijn wifi verbinding uit staat op nooit.

Heel raar allemaal.

EDIT: Dat van die mac aan filter toevoegen ga ik proberen, en met ID aan neem ik aan dat je bedoelt dat de SSID van de router niet op onzichtbaar moet staan.

EDIT 2: Heeft gewerkt. echter hij gaf wel in mijn windows een pop up van een IP conflict. maar telefoon heeft verbinding.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2008 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
naitsirk schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 11:23:
[...]
Dit moet gewoon mogelijk zijn, maar kan het vanmiddag wel even voor je testen!
Dat leek mij ook, maar nog niet voor mekaar gekregen, is het jou wel gelukt??
zimonia schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 12:13:
[...]
volgens mij gewoon een nieuw email account aanmaken en de instellingen invoeren, zou gewoon moeten werken lijkt me.
Tja, ik doe dezelfde stappen als ik bij mn eerste (en tot nu toe enige) account. vervolgens krijg ik dan een MSN Live login scherm (wat ik bij mn eerste account trouwens niet kreeg, moest alleen mn hotmailadres en password in de TD opgeven) en kom verder wel gewoon in de andere hotmail, maar hij slaat hem om de een of andere vage reden niet op als ander account in de TD :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wezep007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:15
Groentenboer schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:34:
[...]

Klinkt alsof je het verkeerde MAC adres gebruikt... Je moet niet je bluetooth adres gebruiken, maar van de wifi. Te vinden via Start - Instellingen - Tabblad verbindingen - Draadloos Lan - Tabblad geavanceerd. Moet je WLAN wel aanstaan op je TD, maar daar zeurt hij vanzelf om....
Dat mac adres heb ik ingevoerd.

Iemand nog andere ideeen? Kan het niet zo wezen dat ik bij mijn router iets moet instellen zodat er ook telefoons op kunnen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 goede avond allemaal.

ik gebruik nu al bijna 2 jaar een htc en vind het een geweldig toestel. dus ik kon het ook niet laten om een htc diamond te halen natuurlijk ;)

ik heb alleen een vraagje/probleem

ik heb een vodafone abo maar ik kom niet op massenger.
als ik me inlog dan komt er te staan "je kunt niet worden aangemeld bij messenger.
dit kan liggen aan de service of je telefoon heeft slechte ontvangst. probeer het later opnieuw"

aan mijn ontvangst kan het niet liggen want hij doet het nergens in groningen...
zijn er meer menden met dit probleem en dit hebben weten op te lossen......
please let me know....

al vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Probeer eens de proxy-server van Vodafone uit je verbinding te halen, collega had hetzelfde probleem met Messenger, en syncen met Live-mail. Proxy verwijderd, en alles werkte weer :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
  • Laatst online: 08-07 15:00
Heeft iemand voor mij een tip om snel te kunnen switchen tussen wel- en geen proxy aan met internet?
Ik heb nu de Vodafone-proxy uitgevinkt om met internetten alle pagina's te kunnen bekijken. Wanneer ik echter op Vodafone-Live en/of gebruik wil maken van het Vodafone TV-abonnement moet de proxy weer aan staan. Ik word gek van het wijzigen van de instellingen: proxy aan - proxy uit - proxy aan - proxy uit...

2e vraag: een aantal pagina's geleden stelde ik de vraag hoe ik het groene 1-tje uit mijn mail krijg terwijl er in het geheel geen mail meer in staat... Iemand een idee daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 22:04
Over die mail heb ik ook wel is last gaan
wat ik altijd doe: Naar mail, dan meer, zodat je de map ziet met postvak in, dan alle mail ff aanklikken, (laatste 5 ofsow) soms zit der nog een ongelezen tussen etc, dan gaat het wel weg, als je ze allemaal ff keertje aanklikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enkele dagen ben ik ook in het bezit van dit mooie apparaat (Diamond Touch). Aangezien ik mijn telefoon ook als wekker gebruik en toch goed wil kunnen slapen ben ik op zoek naar een mogelijkheid om wanneer mijn telefoon op stil staat ik toch de wekker kan horen afgaan. Als ik het toestel nu op stil zet is er namelijk geen geluid bij de wekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand voip al aan de praat gekregen op z'n Diamond? Heb de ingebouwde sip client van windows mobile geactiveerd. Dat werkt (hij registreert althans op de sip server maar heb nog niet gebeld) maar dan werkt de gps niet meer. Navigatiesoftware kan de hele gps-functie dan simpelweg niet meer benaderen. Heb inmiddels alweer een poosje geleden harde reset uitgevoerd (meteen nieuwe rom geflasht) maar voip durf ik natuurlijk even niet meer aan.

Ik ga binnenkort SJphone weer 's testen. Wordt helaas niet meer doorontwikkeld maar als het werkt dan kan ik tijdens m'n vakantie in ieder geval gratis bellen via wifi. SJphone draaide op m'n oude Wizard nooit soepel maar wellicht heeft de Diamond er een stuk minder moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 00:42:
Sinds enkele dagen ben ik ook in het bezit van dit mooie apparaat (Diamond Touch). Aangezien ik mijn telefoon ook als wekker gebruik en toch goed wil kunnen slapen ben ik op zoek naar een mogelijkheid om wanneer mijn telefoon op stil staat ik toch de wekker kan horen afgaan. Als ik het toestel nu op stil zet is er namelijk geen geluid bij de wekker.
Ik heb hem bij instellingen > Geluid op het standaart profiel staan. Beltoon volume staat uit, beltoontype op alleen trillen en systeen volume heb ik op de helft staan. Bij geavanceerd heb ik dan nog ingesteld: geluiden inschakel voor: Gebeurtenissen UIT en bij programma's vinkje voor meldingen en schermtikken en hardwareknoppen weer uit. Bij tabje meldingen staat alles wat te maken heeft met bellen en sms'en op trillen of uit. Herinneringen staat op geluid ingesteld.

Zo is hoe ik het heb staan, maar heb hem ook pas net, dus wellicht zijn er makkelijkere manieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:04

jerry_a

doei

En ja hoor. Het is weer gebeurt. De telefoon was toen ik wakker werd zo dood als een pier. Gelukkig vrij. Ik ben toch benieuwd hoe dat komt. Voor ik ging slapen alleen even op internet met wifi geweest. Ik heb wifi 100% uitgezet en alle lopende programma's ook.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jerry_a schreef op zondag 20 juli 2008 @ 08:54:
En ja hoor. Het is weer gebeurt. De telefoon was toen ik wakker werd zo dood als een pier. Gelukkig vrij. Ik ben toch benieuwd hoe dat komt. Voor ik ging slapen alleen even op internet met wifi geweest. Ik heb wifi 100% uitgezet en alle lopende programma's ook.
Vervelend hoor... ik heb het ook één keer gehad. Zeer vervelend omdat je erg 'onzeker' wordt of het wel werkt waardoor je onrustig slaapt. Dat geldt voor mij wel in ieder geval.

Misschien handig om nog even te vermelden welke ROM je hebt en hoeveel streepjes je batterij had (in het uitgebreide batterij info scherm, niet de indicator bovenin de taakbalk).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 09:10:
[...]

Vervelend hoor... ik heb het ook één keer gehad. Zeer vervelend omdat je erg 'onzeker' wordt of het wel werkt waardoor je onrustig slaapt. Dat geldt voor mij wel in ieder geval.

Misschien handig om nog even te vermelden welke ROM je hebt en hoeveel streepjes je batterij had (in het uitgebreide batterij info scherm, niet de indicator bovenin de taakbalk).
Rom 1.37.404.3NL en de accu was 80% vol voor het slapen gaan.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
Niekjuh schreef op zondag 20 juli 2008 @ 00:30:
Over die mail heb ik ook wel is last gaan
wat ik altijd doe: Naar mail, dan meer, zodat je de map ziet met postvak in, dan alle mail ff aanklikken, (laatste 5 ofsow) soms zit der nog een ongelezen tussen etc, dan gaat het wel weg, als je ze allemaal ff keertje aanklikt
Dat is nou juist het probleem: er is nergens meer een mailtje. Ik heb alle mailmappen al geleegd, incl. deleted items, maar hij blijft aangeven dat er nog mail is. Als ik mezelf vanaf de pc bijv een nieuw mailtje stuur, dan komt er een 'groene' 2 te staan, klik ik op meer en zit ik in de account, zie ik 1 mail (die ik net gestuurd heb), en onderaan staat dan: 2 mail, waarvan 2 ongelezen. Klik ik het mailtje aan dan staat er: 2 mail waarvan 1 ongelezen. Maar er is maar 1 mailtje!!!
Gek wordt ik ervan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

Leon1969 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 09:52:
[...]

Dat is nou juist het probleem: er is nergens meer een mailtje. Ik heb alle mailmappen al geleegd, incl. deleted items, maar hij blijft aangeven dat er nog mail is. Als ik mezelf vanaf de pc bijv een nieuw mailtje stuur, dan komt er een 'groene' 2 te staan, klik ik op meer en zit ik in de account, zie ik 1 mail (die ik net gestuurd heb), en onderaan staat dan: 2 mail, waarvan 2 ongelezen. Klik ik het mailtje aan dan staat er: 2 mail waarvan 1 ongelezen. Maar er is maar 1 mailtje!!!
Gek wordt ik ervan...
Heb ik met mijn M600 ook gehad. Ik heb me gek gezocht en niemand wist een antwoord. Toen was de enige oplossing om dan maar een backup te maken van alles behalve mijn Email, een hard reset en de backup weer terug. Je bent wel je mail enzo kwijt.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
hoe kan ik het beste het scherm schoonmaken voordat ik de screenprotector aanbreng?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
Leon1969 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 09:52:
[...]

Gek wordt ik ervan...
Dat had ik laatst ook. Ik had "Berichten downloaden" op "Berichten van vandaag" staan. Het ongelezen bericht was van de dag ervoor. Toen had ik het veranderd naar "Berichten van de afgelopen 3 dagen" en toen kon ik het ongelezen bericht wel lezen, en ging mijn groene 1 weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik heb sinds enkele dagen mijn MDA Compact IV en ik vind 'm helemaal geweldig. Ik heb al een hoop bekeken en ingesteld, maar wat me opvalt is dat het Full QWERTY toetsenbord standaard T9 aan heeft staan. Ik vind dit nogal een irritante functionaliteit en wil dit dus liever uitzetten. Wat ik nu doe is elke keer als ik iets moet intypen T9 veranderen naar ABC op het toetsenbord. Ik heb liever dat hij standaard op ABC staat, zodat ik direct kan beginnen met typen.

Ik heb in de FAQ gekeken en op Google gezocht, maar kan helemaal niets vinden. Iemand een idee of dit ergens aan te passen is?

[ Voor 7% gewijzigd door ktart op 20-07-2008 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik de laatste officiele rom:

Rom Versie: 1.37.404.3 NLD,
Rom Datum: 06/20/08

Op HTC-site kan je downloaden: 52.26a.25.09_1.00.25.03_ship.exe

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
GHB363 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 10:39:
[...]

Dat had ik laatst ook. Ik had "Berichten downloaden" op "Berichten van vandaag" staan. Het ongelezen bericht was van de dag ervoor. Toen had ik het veranderd naar "Berichten van de afgelopen 3 dagen" en toen kon ik het ongelezen bericht wel lezen, en ging mijn groene 1 weg.
Net te laat... Zal ik de volgende keer proberen, ik heb net de hard-reset gedaan en backup excl. mail teruggezet. Dat heeft geholpen.

Ik ben ook uit de proxy-switch:
Gewoon een nieuwe verbinding aanmaken waar je wel de proxygegevens inzet, en dan bij het tabblad 'verbindingen' aangeven dat je automatisch wilt laten kiezen.
Ik heb nu Opera ingesteld met startpagina Google, en Internet Explorer met startpagina Vodafone Live, en dat werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:10:
Heb ik de laatste officiele rom:

Rom Versie: 1.37.404.3 NLD,
Rom Datum: 06/20/08

Op HTC-site kan je downloaden: 52.26a.25.09_1.00.25.03_ship.exe

Alvast bedankt!
Is dat niet gewoon wat er standaard al in de 1.37 rom zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:16:
[...]

Is dat niet gewoon wat er standaard al in de 1.37 rom zit?
Dat vraagt ie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z0di4k
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-10 18:08
Die 1.37 is de officiele laatste rom, heb m gedownload, want had de oudere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus de laatste. OK!

Trouwens, ik heb op de 1ste dag al 2 krasjes op mijn scherm. Gewoon gebruik met de stylus, leek wel of er een afwijking aan de punt van de stylus zat. Hierna direct de screen-protector geplaatst. Baal wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
hoe kun je het beste voordat je de screenprotector aanbrengt het scherm schoonmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik synchroniseer via activesync 4.5 staat naast notities "LET OP"
Ik klik dit aan, kies om het conflict op te lossen.... niks, zelfde melding.
Ik kreeg al eens een melding dat er geen plaats zou zijn op de diamond... maar, kan ik kiezen waat ik gegevens wil wegschrijven? (indern geheugen misschien....)
Ook contacten worden niet netjes gesynchroniseerd...
Het gebeurt zoms ook dat, als ik de diamond inplug, er geen connectie gebeurd... ga ik naar de instellingen dan is het vinkje bij USB connectie soms weg..
Hen activesync al eens opnieuw geinstalleerd met hetzelfde resultaat.
What o do?
Merci
JP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 08:38:
[...]

Ik heb hem bij instellingen > Geluid op het standaart profiel staan. Beltoon volume staat uit, beltoontype op alleen trillen en systeen volume heb ik op de helft staan. Bij geavanceerd heb ik dan nog ingesteld: geluiden inschakel voor: Gebeurtenissen UIT en bij programma's vinkje voor meldingen en schermtikken en hardwareknoppen weer uit. Bij tabje meldingen staat alles wat te maken heeft met bellen en sms'en op trillen of uit. Herinneringen staat op geluid ingesteld.

Zo is hoe ik het heb staan, maar heb hem ook pas net, dus wellicht zijn er makkelijkere manieren
Dankje voor de reactie. Het probleem bij mij is dat wanneer ik belvolume aanpas, bijvoorbeeld op trillen zit, dat het systeem volume automatisch ook op trillen wordt gezet. Die blijven steeds hetzelfde. Als ik belvolume uit kan zetten en systeemvolume kan aanlaten moet het lukken.

Mijn vraag is waar geavanceerd staat, vanuit welke menu kan ik daar op geavanceerd klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:44:
Als ik synchroniseer via activesync 4.5 staat naast notities "LET OP"
Ik klik dit aan, kies om het conflict op te lossen.... niks, zelfde melding.
Ik kreeg al eens een melding dat er geen plaats zou zijn op de diamond... maar, kan ik kiezen waat ik gegevens wil wegschrijven? (indern geheugen misschien....)
Ook contacten worden niet netjes gesynchroniseerd...
Het gebeurt zoms ook dat, als ik de diamond inplug, er geen connectie gebeurd... ga ik naar de instellingen dan is het vinkje bij USB connectie soms weg..
Hen activesync al eens opnieuw geinstalleerd met hetzelfde resultaat.
What o do?
Merci
JP
Ik heb dit wel eens gehad als ik de TD eerder aan de USB heb gehangen ipv eerst de PC compleet laten opstarten en dan de TD inpluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankdewildt schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:22:
hoe kun je het beste voordat je de screenprotector aanbrengt het scherm schoonmaken?
:?
Met een (brillen)doekje (of LCD doekje van je monitor), goed vet&stofvrij maken, en in een vochtige omgeving waar dus géén stof is (douche warme kraan even laten stomen) de protector opbrengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry 8)7

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badflower
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 18:04
Ik wilde graag sneller door mijn foto's kunnen flippen (fullscreen, als je onder de photo-tab dubbel-klikked op een foto). Even met registry gespeeld en zo kun je dit sneller instellen:

HKLM\Software\HTC\HTCAlbum\photo_transition
HKLM\Software\HTC\HTCAlbum\transition frame

voor beide:
= 7 standaard (dacht ik) > langzaam
= 0 geen transition > sneltste, maar is minder vet.
= 3/4 lekkere snelle transition

Zoomen gaat mij ook nog steeds te langzaam:
Als je met je vinger rechtsom een cirkeltje draait op een punt op de foto, zoomt hij op dat punt in. Linksom is uitzoomen, dubbelklikken is helemaal terug zoomen. Dit kan ook met de scrollwheel.
Vreemde is, dat het voor het scrollwheel sneller in te stellen is, maar met de vinger niet. Door deze waarden aan te passen kun je die snelheid verhogen (dus met scrollwheel):

HKLM\Software\HTC\HTCAlbum\wheel_zoomin_frames
HKLM\Software\HTC\HTCAlbum\wheel_zoomout_frames

voor beide
= 0 > standaard
= 1 > instant zoomin / zoomout
> 1 is aantal FPS voor zoomin / zoomout, maar dit is weer gerelateerd aan hoeveel omwenteling je maakt op het scrollwheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:01:
[...]

Dankje voor de reactie. Het probleem bij mij is dat wanneer ik belvolume aanpas, bijvoorbeeld op trillen zit, dat het systeem volume automatisch ook op trillen wordt gezet. Die blijven steeds hetzelfde. Als ik belvolume uit kan zetten en systeemvolume kan aanlaten moet het lukken.

Mijn vraag is waar geavanceerd staat, vanuit welke menu kan ik daar op geavanceerd klikken?
Geavanceerd staat gewoon als je via het hoofdscherm naar tabblad instellingen gaat en dan geluid. Dan zie je onderin je scherm geavanceerd staan (rechts ondering je scherm). als je daarop klikt krijg je een schermpje met 2 tabbladen waarop alles in te stellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 02:58:
Heeft iemand voip al aan de praat gekregen op z'n Diamond? Heb de ingebouwde sip client van windows mobile geactiveerd. Dat werkt (hij registreert althans op de sip server maar heb nog niet gebeld) maar dan werkt de gps niet meer. Navigatiesoftware kan de hele gps-functie dan simpelweg niet meer benaderen. Heb inmiddels alweer een poosje geleden harde reset uitgevoerd (meteen nieuwe rom geflasht) maar voip durf ik natuurlijk even niet meer aan.

Ik ga binnenkort SJphone weer 's testen. Wordt helaas niet meer doorontwikkeld maar als het werkt dan kan ik tijdens m'n vakantie in ieder geval gratis bellen via wifi. SJphone draaide op m'n oude Wizard nooit soepel maar wellicht heeft de Diamond er een stuk minder moeite mee.
Probeer Fring eens, gewoon je VOIP account gegevens invoeren ;)

http://www.fring.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:33:
[...]

Geavanceerd staat gewoon als je via het hoofdscherm naar tabblad instellingen gaat en dan geluid. Dan zie je onderin je scherm geavanceerd staan (rechts ondering je scherm). als je daarop klikt krijg je een schermpje met 2 tabbladen waarop alles in te stellen is.
Oke, dan begrijp ik het. Dan werkt die via deze manier, dank je.

Alleen is er geen mogelijkheid om het systeemvolume aan te laten en belvolume uit te zetten?
Dat lijkt me veel makkelijker, dan deze ietwat omslachtige manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wezep007 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 23:07:
[...]

Dat mac adres heb ik ingevoerd.

Iemand nog andere ideeen? Kan het niet zo wezen dat ik bij mijn router iets moet instellen zodat er ook telefoons op kunnen ofzo?
Als je Router is ingesteld als DHCP, de router deelt dan zelf automatisch IP-adressen uit aan apparaten die zich aanmelden, zoals je telefoon, dan moet je je TD natuurlijk instellen op automatisch IP adres verkrijgen is de standaard instelling.

Als je Router niet is ingesteld als DHCP, de router deelt dan dus géén IP-adressen uit aan apparaten die zich aanmelden, dan moet je je TD natuurlijk zelf met een IP adres uit je reeks invullen en de DNS1&2 gegevens & gateway enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Leon1969 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:12:
[...]

Net te laat... Zal ik de volgende keer proberen, ik heb net de hard-reset gedaan en backup excl. mail teruggezet. Dat heeft geholpen.

Ik ben ook uit de proxy-switch:
Gewoon een nieuwe verbinding aanmaken waar je wel de proxygegevens inzet, en dan bij het tabblad 'verbindingen' aangeven dat je automatisch wilt laten kiezen.
Ik heb nu Opera ingesteld met startpagina Google, en Internet Explorer met startpagina Vodafone Live, en dat werkt!
Ik snap er niets van: hoeveel ("modem")verbindingen je ook instelt, ze gebruiken allemaal ofwel (dezelfde) proxy ofwel allemaal geen proxy. de ene verbinding wel en de ander niet met proxy laten verbinden krijg ik niet voor elkaar. Ik vraag me af of het je nu nog lukt om email te versturen trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:59
Hebben jullie trouwens al software gevonden om vanaf de PC sms'jes te kunnen sturen naar je contactpersonen als je telefoon is aangesloten?

Microsoft heeft voor Windows XP "Microsoft SMS Sender" ontwikkeld maar deze werkt helaas niet onder Vista. Alle andere programma's die ik tegenkom zijn shareware. :( Best jammer dat ze zoiets niet via Outlook hebben gedaan, je kan daar immers wel contactpersonen bellen (vanaf de Contacts pagina).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jerry_a schreef op zondag 20 juli 2008 @ 08:54:
-Pas na een aantal keren volledig opladen/ontladen, is de batterij-indicatie pas betrouwbaar net zo als dat voor een laptop geldt.

-De 3G/H verbinding verbreken na een internet sessie, zeker als deze niet actief is.

-Je mail niet zo instellen dat hij om de 5 minuten moet checken, bete ris handmatig, kan je hem zelf meteen daarna verbreken.

-De WiFi verbinding zo instellen dat hij na xx minuten van inactiviteit de verbinding verbreekt.

-Geen GPS progje gebruikt?, sommige progjes schakelen de GPS niet netjes uit, oude GoogleMaps hadden hier last van.
Gewoon de nieuwste versie van GoogleMaps downloaden en installeren, zelfs op de nieuwste v1.37NL Rom staat nog steeds een antieke GoogleMaps, verwijderen dus die troep!

-Bij afspraken/herinneringen met geluidmeldingen, opletten, dat deze niet om 00:00 uur 's-nachts plaatsvinden, als je ligt te slapen hoor je hier weinig van, maar 's-morgens is je accu wel leeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:20:
[...]

Oke, dan begrijp ik het. Dan werkt die via deze manier, dank je.

Alleen is er geen mogelijkheid om het systeemvolume aan te laten en belvolume uit te zetten?
[/quote]
:?
-Je kan toch gewoon met de volume knoppen even het belvolume op 0 zetten (dus geen streepjes) dus voordat je kiest voor Trillen & Stil!

-Je kan ook nog voor Beltype "Geen" invullen!

Het volume van beide geluiden is niet gekoppeld, alleen Trillen&Stil zijn beide gekoppeld, dat hebben ze natuurlijk niet voor niks gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:34
misschien een stomme vraag van een non-windows mobile gebruiker.
ken wm ook zoiets als profielen zoals nokia dat doet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
wd200 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:26:
misschien een stomme vraag van een non-windows mobile gebruiker.
ken wm ook zoiets als profielen zoals nokia dat doet ?
ja maar zeer simpele (niet zelf aan te passen) profielen: normaal, stil, trillen, of "stil tijdens vergadering"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:34
TeChNo2 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:34:
[...]

ja maar zeer simpele (niet zelf aan te passen) profielen: normaal, stil, trillen, of "stil tijdens vergadering"
ok bedankt :)
gaat mij erom dat die 'savonds lekker op trillen gaat zodat ik niet elke dag me telefoon uit en aan hoeft te zetten en 'snachts niet wakker gebeld wordt.

*gaat op profiel trillen de wekker wel af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik heb een probleem met mijn .cab file van mijn tweaks!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
<wap-provisioningdoc>
 <characteristic type="Registry">
  <characteristic type="HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL">
    <parm name="DisableSMSWakeUpEvent" value="0" datatype="integer" />
  </characteristic>
    <parm name="EnableFastDormantDisplayDuringCall" value="0" datatype="integer" />
  </characteristic>
    <parm name="BatteryTimeoutInCall" value="0" datatype="integer" />
  </characteristic>
    <parm name="BatterySuspendTimeoutInCall" value="0" datatype="integer" />
  </characteristic>
  <characteristic type="HKLM\Drivers\TouchPanel">
    <parm name="PressureThreshold" value="240" datatype="integer" />
  </characteristic>
  <characteristic type="HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\HTC\HTCAlbum">
    <parm name="ok_minimize" value="0" datatype="integer" />
  </characteristic>
  <characteristic type="HKLM\Software\HTC\Camera\P10">
    <parm name="enable" value="1" datatype="integer" />
  </characteristic>
  <characteristic type="HKLM\Software\HTC\Camera\P6">
  </characteristic>
  <characteristic type="HKLM\Software\HTC\Camera\P8">
  </characteristic>
  <characteristic type="HKLM\Software\HTC\Camera\P9">
  </characteristic>
  <characteristic type="HKLM\Software\HTC\AdvancedNetwork">
    <parm name="SupportHSUPA" value="1" datatype="integer" />
  </characteristic>
  <characteristic type="HKLM\System\State\Hardware">
    <parm name="Headset" value="1" datatype="integer" />
  </characteristic>
  <characteristic type="HKCU\ControlPanel\BackLight">
    <parm name="AutoDeviceLockTimeout" value="30" datatype="integer" />
  </characteristic>
  <characteristic type="HKCU\ControlPanel\Backlight">
    <parm name="dimBKLinUnlockScreen" value="0" datatype="integer" />
  </characteristic>
  <characteristic type="HKCU\ControlPanel\Sounds\RingTone0">
    <parm name="Script" value="apv0r" datatype="string" />
  </characteristic>
  <characteristic type="HKCU\ControlPanel\Notifications\Default">
    <parm name="Duration" value="10" datatype="integer" />
  </characteristic>
  <characteristic type="HKCU\ControlPanel\Phone">
    <parm name="Sleep" value="0" datatype="integer" />
  </characteristic>
  <characteristic type="HKLM\Software\HTC\HTCAnimation">
    <parm name="StartupGif" value="\Windows\animated_OUT.gif" datatype="string" />
    <parm name="StartupWav" value="\Windows\BootUpHTC_OUT.wav" datatype="string" />
  </characteristic>
 </characteristic>
</wap-provisioningdoc>

Dit heb ik erin gestopt maar wanneer ik deze dan op het interne geheugen zet en wil installeren dan zegt hij dat het unsuccesfull was. Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Is mijn .cab file niet goed??

Misschien kunnen jullie het even proberen...

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Milenco schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:01:
Hebben jullie trouwens al software gevonden om vanaf de PC sms'jes te kunnen sturen naar je contactpersonen als je telefoon is aangesloten?

Microsoft heeft voor Windows XP "Microsoft SMS Sender" ontwikkeld maar deze werkt helaas niet onder Vista. Alle andere programma's die ik tegenkom zijn shareware. :( Best jammer dat ze zoiets niet via Outlook hebben gedaan, je kan daar immers wel contactpersonen bellen (vanaf de Contacts pagina).
Staat gewoon in de FAQ onder tools:
Ik wil vanaf mijn pc met mijn aangesloten TD een smsje versturen, waarmee kan dat?
Of werkt die soms niet onder Vista?

//edit:
is freeware en zou onder Vista moeten werken.

//edit2:
of moet het per se een dedicated sms software zijn? Met de hierboven gelinkte software neem je je phone compleet over (soort VNC)

[ Voor 15% gewijzigd door Neok_ op 20-07-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke rom op basis van de 1.93 is nu het meest stabiel en gebruiksvriendelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Laatst online: 02-10 20:24
Heb zojuist Total Commander 2.5 geinstalleerd, werkt verder prima maar het icoon onder "programma's" wordt niet goed weergegeven. Deze ziet er nogal "fucked-up" uit.

Weet iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluecupra schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:11:
Heb zojuist Total Commander 2.5 geinstalleerd, werkt verder prima maar het icoon onder "programma's" wordt niet goed weergegeven. Deze ziet er nogal "fucked-up" uit.

Weet iemand een oplossing hiervoor?
soft reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

nvidia schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:39:
Ik heb een probleem met mijn .cab file van mijn tweaks!
Ik neem aan dat je deze .xml file nog omgezet hebt naar een .cab file voordat je hem probeert te installeren? Voor derest zie ik geen vreemde dingen. Misschien de syntax nog een keer doorlopen?
Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees eerst de FAQ door voordat je je vraag stelt. Vragen over providers of waar je bepaalde ROMs kunt downloaden willen we niet zien.