HTC Touch Diamond Topic (deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste
Acties:
  • 221.814 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:40

wontcachme

You catch me? No you wont

Als je de boel eens eerst rustig verkend dan zou je op xda en hier hebben gezien dat het niet voor de diamond is. Deze shell is voor Qvga terwijl de diamond vga is.

Kun je hem niet gewoon deinstalleren? Of uitzetten via Start>instellingen>vandaag

EDIT:
Crap. Net opeens geen wifi meer. Hij vond hem, zag alles maar kon niet connecten. Daarna op xda gezocht en daar waren meer met dit probleem. Softreset helpt niet maar hardreset soms wel. Ik hoop ook bij mij anders moet ik alle software eraf gooien en herstellen en opsturen voor reparatie

[ Voor 37% gewijzigd door wontcachme op 18-07-2008 02:46 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 11:42
ik krijg vanmiddag de HTC Touch Diamond. Welke rom moet ik erop gaan zetten of is rom 1.37 goed en snel genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wontcachme schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 01:33:
Crap. Net opeens geen wifi meer. Hij vond hem, zag alles maar kon niet connecten. Daarna op xda gezocht en daar waren meer met dit probleem. Softreset helpt niet maar hardreset soms wel. Ik hoop ook bij mij anders moet ik alle software eraf gooien en herstellen en opsturen voor reparatie
-En je WiFi Routertje (of van de buren ;) ) is niet na bepaalde tijden uitgeschakeld.
-Of op je je TD zo ingesteld, WiFi uit na geen verbinding of na zoveel minuten vanzelf uitschakelen.
-Anders gew0on even de verbinding verwijderen en weer even opnieuw laten zoeken naar netwerken, enz.
- Of geef je TD een vast IP-adres, i.p.v. Dynamisch (Server toegewezen IP-adres)

En een Harde Reset moet natuurlijk altijd helpen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankdewildt schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:48:
ik krijg vanmiddag de HTC Touch Diamond. Welke rom moet ik erop gaan zetten of is rom 1.37 goed en snel genoeg?
Voorlopig is v1.37 voor algemeen gebruik goed genoeg (kan natuurlijk altijd beter).

Maar voor dat je je op glad ijs gaat begeven, of alles in de soep loopt, is het niet verstandiger om eerst met de standaard Rom (van 30 juni 2008) aan de slag te gaan en zo het toestel te ontdekken!
Andere Rom kan altijd nog moet je maar denken ;), (dan weet je ook meteen wat er verbeterd is en/of juist verslechterd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 11:42
ik laat rom 1.37 er gewoon opstaan. Wat zijn andere dingen die belangrijk zijn die moeten gebeuren als ik de Diamond ontvang? Screenprotector ga ik iig meteen aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:58

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb het nergens kunnen vinden in een vand e topics(alleen over de MDA), maar de tocuh van Vodafone heeft toch ook vodafone software erop? Is deze dan ook gesimlockt? Zit namelijk nog met 3 maanden opzegtermijn en mijn telefoon is het aan het begeven na 3 jaar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ok, even een n00b vraag wat betreft HSDPA/UMTS, welke band gebruiken we nou precies?
Dit vraag ik omdat ik eens wil testen of de bandslectie misschien beter werkt als ik de "auto" optie verander in de juiste instelling.

UMTS(900+2100)+GSM(900+1800) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skillz schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:23:
Ok, even een n00b vraag wat betreft HSDPA/UMTS, welke band gebruiken we nou precies?
Dit vraag ik omdat ik eens wil testen of de bandslectie misschien beter werkt als ik de "auto" optie verander in de juiste instelling.

Ik heb mijn van auto gehaald en gezet op WCDMA en UMTS(900+2100)+GSM(900+1800)..
werkt perfect en scheelt in bat life...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankdewildt schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:02:
ik laat rom 1.37 er gewoon opstaan. Wat zijn andere dingen die belangrijk zijn die moeten gebeuren als ik de Diamond ontvang? Screenprotector ga ik iig meteen aanbrengen.
1.
Eerst de handleiding (PDF-je) op de CD doorlezen.

2.
Registreren op de HTC site met serienummer (en als hij in het NL nog steeds niet doet, dan via de Engelse site proberen, en na registreren je gegevens wijzigen in Country NL), dit i..v.m. update's en het downloaden van Sprite Backup!

3.
Zet hem meteen aan de lader en zet hem aan, daarna rustig wachten totdat alles netjes is geïnstalleerd (diverse progjes) Na alles doorlopen te hebbenen kom je op een gegevenmoment bij de schermcalibratie, hiervoor MOET je de Stylus gebruiken (dus niet met je dikke vingers). De calibratie is namelijk druk- en pixelgevoelig, dus precies op het midden v/h kruisje tikken en dan zo zacht mogelijk Net zo lang tot dat hij pakt (voor 't midden en op de vier hoeken).

Deze touchwaarde wordt in het register bewaard en bepaal je verdere gevoeligheid van het scherm! en je precisie!
Dus als je daarna op de TD (te) hard moet drukken met je vingers/stylus en/of hij is met drukken niet nauwkeurig, dan weet je wat daar de oorzaak van is ;)

4.
En in Godsnaam lees hier a.u.b. eerst de FAQ door, er is heel veel tijd/energie in gestoken en nagenoeg alles wat van belang is is er zeker in te vinden ;)

5.
Stel je gegevens NAW in,
Ga nu Ms ActiveSync installeren op je PC en zorg dat je verbidning hebt, zie de handleiding hiervoor.

Installeer het gedownloade Sprite Backup progje, en maak nu een backup van alle onderdelen afzonderlijk (met name het Register is belangrijk, de rest is toch nog leeg)
En kopieer deze gegeven daarna ook nog eens naar een Map op je Hard Disk (voor in geval van nood zeg maar!)

6.
Ga nu op je gemak van je TD genieten en stel hier en daar wat in.
Heb je alles doorlopen, voer dan desgewenst wat Tweaks door (alleen Tweak nr. 2 zou ik je niet aanraden ;) )
En ga op zoek naar leuke/handige progjes & games en installeer die vervolgens (en altijd zoveel mogelijk in het 4GB Interne Geheugen installeren en zo min mogelijk in het telefoon geheugen.)

7.
Na een heleboel ontdekdingen, heb je waarschijnlijk zoveel lopen instellen/installeren dat je het zelf niet meer weet, hierdoor werkt hij niet echt lekker meer, maar je bent nu wel 1000 ervaringen rijker ;)

8.
Nu is het tijd voor de Hard Reset, gewoon lekker fris opnieuw beginnen maar met de wijsheid/kennis die je hebt opgedaan.
Dus daarna meteen wel de juiste RegisterTweakes doorvoeren, die wel goed werken en meteen de juiste progjes installeren enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:07
Floris-K schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:07:
Ik heb het nergens kunnen vinden in een vand e topics(alleen over de MDA), maar de tocuh van Vodafone heeft toch ook vodafone software erop? Is deze dan ook gesimlockt? Zit namelijk nog met 3 maanden opzegtermijn en mijn telefoon is het aan het begeven na 3 jaar :/
Ik heb mijn TD via de Vodafone webshop, en deze heeft geen Vodafone zooi erop en is gewoon simlock vrij.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:53

tha_crazy

Mafketel

Ik zit erover te denken om ook een nieuwe telefoon te kopen
en zit dan te twijfelen tussen de Touch Diamond en de Touch Pro
Geld speelt geen rol
Welke raden jullie aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:47
Dat hangt helemaal van jezelf af. Belangrijkste afweging die je moet maken: Is een toetsenbord je de extra dikte waard? De Touch Pro is ongeveer anderhalf keer zo dik als de Touch Diamond door dit keyboard. Verder zitten er nog wat voordelen aan de Touch Pro zoals (led)flitser bij de camera, uitbreidbaar SD geheugen en een betere batterij. Voor de rest zijn de toestellen identiek aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zijn de scherme van de TD en MDA Compact IV exact qua afmetingen en vorm? Gaat een screenprotector voor de TD passen op de MDA? Of zijn er specialce voor de MDA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:35
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:33:
[...]

Ik heb mijn van auto gehaald en gezet op HSDPA en UMTS(900+2100)+GSM(900+1800)..
werkt perfect en scheelt in bat life...
ik kan bij band->type netwerk kiezen tussen auto/gsm/wcdma. Wat kan ik hier het beste kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 23:22
wontcachme schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 01:33:
Als je de boel eens eerst rustig verkend dan zou je op xda en hier hebben gezien dat het niet voor de diamond is. Deze shell is voor Qvga terwijl de diamond vga is.

Kun je hem niet gewoon deinstalleren? Of uitzetten via Start>instellingen>vandaag

EDIT:
Er stond toch niet voor niets diamond in het topic? dus ik neem aan van wel, en alle plaatjes waren ook van de diamond toch?

Maar ik werd het zat, om half 3 was ik er nog niet uit dus heb ik een hard reset gedaan want hij was zo traag als ik weet niet wat, 89% geheugegebruik etc, als hij opstartte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skillz schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:23:

Bij mij weten staat er maar één optie in die voor ons Europeanen relevant is en dat is keuze 1
UMTS(900+2100)+GSM(900+1800), de rest is allemaal voor het buitenland, dus er valt weinig automatisch te kiezen.

Zie de GSM-HelpDesk HIER voor meer info over frequentiebanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Milenco schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 01:16:
[...]

Bedankt voor de tip. Heb vandaag m'n cradle mogen ontvangen van eBay uit Hong Kong, dus dat zit wel snor. ;) Ben toch benieuwd naar de afmetingen van de kabel en de functie-knoppen-compatibiliteit voordat ik het daadwerkelijk ga kopen.

Die Diamond kost me handenvol geld. :P Wil ook nog een car cradle en een full body InvisibleShield. :X Ik weet het, doe het mezelf aan. ;)
De kabellengte van de HTC RC E100 is een meter. Dat is vrij lang, maar gezien een microfoon is ingebouwd zal je het dan ook wel enigzins in de buurt van je mond moeten hebben ;)

//edit:
Afbeeldingslocatie: http://i19.ebayimg.com/01/i/000/fc/d1/8999_2.JPG
Vandaag mn craddle binnen gekregen, het aardige van deze is dat ie een extra vak heeft om een losse accu op te laden (denk eigenlijk niet dat ik het ga gebruiken, maar voor sommige mensen wellicht handig). FYI: hij is 110-220V & 50/60Hz, maar heeft alleen wel een Amerikaanse stekker (hiermee op te lossen).

offtopic:
Nu alleen mn TD zelf nog |:(

[ Voor 29% gewijzigd door Neok_ op 18-07-2008 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Niekjuh schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:35:
[...]

Er stond toch niet voor niets diamond in het topic? dus ik neem aan van wel, en alle plaatjes waren ook van de diamond toch?

Maar ik werd het zat, om half 3 was ik er nog niet uit dus heb ik een hard reset gedaan want hij was zo traag als ik weet niet wat, 89% geheugegebruik etc, als hij opstartte
Wellicht dat je zelf ook zou kunnen begrijpen dat de Diamond skin vooral gemaakt is voor mensen die geen Diamond hebben, maar wel graag een soortgelijke UI op hun telefoon willen?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bureno schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:28:
[...]

ik kan bij band->type netwerk kiezen tussen auto/gsm/wcdma. Wat kan ik hier het beste kiezen?
Ligt eraan wat je persoonlijke situatie is en wat je zelf wilt:

AUTO pakt hij de snelste verbinding, dus wcdma! (3G/H)
GSM alleen GPRS/3G

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 12:41 . Reden: Onjuiste informatie. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
Xanion schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:02:
[...]

Wellicht dat je zelf ook zou kunnen begrijpen dat de Diamond skin vooral gemaakt is voor mensen die geen Diamond hebben, maar wel graag een soortgelijke UI op hun telefoon willen?
Misschien wel ja, maar zoals andere kleurtjes voor die groene rondjes, is dat mogelijk?

Trouwens, dat spb mobile shell kreeg ik wel werkend, is dat ook aan te geven als het hoofdthema? vond het wel fijn werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimonia
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-02-2021
Niekjuh schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:10:
[...]

Misschien wel ja, maar zoals andere kleurtjes voor die groene rondjes, is dat mogelijk?

Trouwens, dat spb mobile shell kreeg ik wel werkend, is dat ook aan te geven als het hoofdthema? vond het wel fijn werken
Ja dat kan, op twee manieren

1 TF3D uitschakelen en mobile shell draaien als plugin.
2 of een progje gebruiken dat het mogelijk maakt om in TF3D twee home schermen te gebruiken, kan de link daarvan zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimonia schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:14:
[...]

2 of een progje gebruiken dat het mogelijk maakt om in TF3D twee home schermen te gebruiken, kan de link daarvan zo snel niet vinden.
Zal dan wel Second Today zijn op XDA (maar zit nog in Alpha fase, dus zeker niet aan te raden voor beginners ;) )
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=401907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 21:33
zimonia schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:56:
[...]

Die lui spreken elkaar weer lekker tegen, tegen mij en anderen hebben ze beweerd dat er geen simlock op zit. Ik had de helpdesk gebeld
klopt maar ik las an iemand hier een bladzijde terug dat die een TD bij de tmobile shop had gekocht en daar geen simlock op zat. ik denk dat tmobile overal wel hetzelfde beleid zal volgen. vind trouwens dat het ook zo hoort. je hoort niet een superduur abonnement aan te smeren en vervolgens ook nog een simlock erop te gooien. dat was met mn touch wel zo. te zot voor woorden.
Ritchie schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:38:
[...]

Ik heb mijn TD via de Vodafone webshop, en deze heeft geen Vodafone zooi erop en is gewoon simlock vrij.
en dit is gewoon een normale HTC TD??? dus niet van die afgeronde hoeken zoals de tmobile versie??? en is die wel branded. dus vodafone logotje op de voorkant??? of dat ook al niet?

dat zou heel erg mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ione schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:23:
Zijn de scherme van de TD en MDA Compact IV exact qua afmetingen en vorm? Gaat een screenprotector voor de TD passen op de MDA? Of zijn er specialce voor de MDA?
Bij de TD zit er eentje bijgeleverd (voor de MDA ook!)

Kwa afmetingen, zijn ze verschillend, met name de onderkant.
-TD (kaarsrecht)
-T-Mobile MDA Compact IV (beetje ovale onderkant)

Maar er zijn toch genoeg foto's van deze toestellen te vinden ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 14:13 . Reden: MDA info toegevoegd! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:52:

[...]

-En je WiFi Routertje (of van de buren ;) ) is niet na bepaalde tijden uitgeschakeld.
-Of op je je TD zo ingesteld, WiFi uit na geen verbinding of na zoveel minuten vanzelf uitschakelen.
-Anders gew0on even de verbinding verwijderen en weer even opnieuw laten zoeken naar netwerken, enz.
- Of geef je TD een vast IP-adres, i.p.v. Dynamisch (Server toegewezen IP-adres)

En een Harde Reset moet natuurlijk altijd helpen ;)
Allemaal al geprobeerd. Ik zat voor mijn router, beveiliging erop en eraf gedaan hielp niks, gps heb ik ook geen ontvangst meer van. Hardreset heeft ook niet geholpen. Zometeen maar eens proberen de radio weer terug te zetten om te kijken of dat helpt. en daarna eventueel de rom zelf naar standaard nl. Daarna nog niks dan ook maar de bootloader erop en opsturen voor reparatie

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wontcachme schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:11:
[...]

Allemaal al geprobeerd. Ik zat voor mijn router, beveiliging erop en eraf gedaan hielp niks, gps heb ik ook geen ontvangst meer van. Hardreset heeft ook niet geholpen. Zometeen maar eens proberen de radio weer terug te zetten om te kijken of dat helpt. en daarna eventueel de rom zelf naar standaard nl. Daarna nog niks dan ook maar de bootloader erop en opsturen voor reparatie
Back to Basics :'(

Als een hardreset niet helpt, moet het wel aan de Rom/Hardware liggen, laten we hopen op een Rom/Radio probleempje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
Xanion schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:02:
[...]

Al beetje mee bezig geweest
wat is de beste manier om tf3d HELEMAAL uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:26:
[...]

Back to Basics :'(

Als een hardreset niet helpt, moet het wel aan de Rom/Hardware liggen, laten we hopen op een Rom/Radio probleempje ;)
Ik flash mijn 05 radio weer met 05 en heb opeens wifi weer :X maar geen gps. Bij gps geeft hij in google maps aan dat op com4 en 4800 baud geen gps ontvanger is gevonden. Schiet mij maar lek. Nu dus terug naar 03 rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimonia
wontcachme schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:33:
[...]

Ik flash mijn 05 radio weer met 05 en heb opeens wifi weer :X maar geen gps. Bij gps geeft hij in google maps aan dat op com4 en 4800 baud geen gps ontvanger is gevonden. Schiet mij maar lek. Nu dus terug naar 03 rom
Ik heb verschillende keren gelezen dat gps het niet doet na een flash maar na een hardreset wel weer, dat zou je nog kunnen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wontcachme schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:33:
[...]

Probeer eens je GPS zelf te restarten, misschien lukt het hiermee:

http://rapidshare.com/files/84815853/Nadavi_HTC_GPS_TOOL.cab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Ik heb gehard reset, softreset en dat tooltje gedraaid maar na 5 minuten met dat tooltje nog steeds geen gps contact

EDIT:
Nog niks. nu helemaal terug naar de 1.37 rom en hopen op het beste. Maar voor de zekerheid vast studentmobiel nummer zoeken.

[ Voor 36% gewijzigd door wontcachme op 18-07-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wontcachme schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:58:
Ik heb gehard reset, softreset en dat tooltje gedraaid maar na 5 minuten met dat tooltje nog steeds geen gps contact
Haal je accu er even uit (5 minuten) en probeer het dan nog eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:02

CodeIT

Code IT

Bij de MDA Compact IV zat een screenprotector in de vorm van het toestel (ronde hoeken dus). Verder ook een BT headset (wat nergens op de site van T-Mobile vermeld stond, maar wel leuk is), een zakje en kabeltjes/extra stylus etc.

offtopic:
Voor mensen die hun contract kunnen verlengen bij T-mobile is het toestel erg goedkoop. Ik betaalde €89 bij een verlenging van 1 jaar met Flex 20 (ex internet, want ik heb bijna overal Wifi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:04:
[...]

Haal je accu er even uit (5 minuten) en probeer het dan nog eens ;)
Gedaan en nu kan mijn hele gps niet meer eens gevonden worden. Com4 is niet gevonden krijg ik nu de melding.

EDIT: Op alle com poorten en baudrates niks. Kortom deze gaat return to sender

[ Voor 12% gewijzigd door wontcachme op 18-07-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:07
dangerpaki schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:37:
[...]
en dit is gewoon een normale HTC TD??? dus niet van die afgeronde hoeken zoals de tmobile versie??? en is die wel branded. dus vodafone logotje op de voorkant??? of dat ook al niet?

dat zou heel erg mooi zijn.
Normale TD, dus ook geen Vodafone logo.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net telefoon gekregen van PDA-Shop. Eerder deze dag had ik gebeld ivm men achterkant. Als ik op Home toets druk dan kraakt het een beetje omdat ie niet goed meer aansluit.

Nu op mijn vraag hebben ze geantwoord dat het niet aan het toestel ligt maar aan het hoesje. Nu kunnen zij het niet opsturen dus moet ik naar de hersteldienst van HTC bellen voor te vragen of zei deze kunnen opsturen.

Ik vind het natuurlijk wel raar wrm het aan de telefoon zou liggen volgens jullie. Het kan toch niets anders zijn dan het hoesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wontcachme schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:07:
[...]

Gedaan en nu kan mijn hele gps niet meer eens gevonden worden. Com4 is niet gevonden krijg ik nu de melding.

EDIT: Op alle com poorten en baudrates niks. Kortom deze gaat return to sender
Vergeet niet om de originele Bootloader terug te zetten (je weet maar nooit ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:33:
[...]

Vergeet niet om de originele Bootloader terug te zetten (je weet maar nooit ;) )
Ben al bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:25:
Heb net telefoon gekregen van PDA-Shop. Eerder deze dag had ik gebeld ivm men achterkant. Als ik op Home toets druk dan kraakt het een beetje omdat ie niet goed meer aansluit.

Nu op mijn vraag hebben ze geantwoord dat het niet aan het toestel ligt maar aan het hoesje. Nu kunnen zij het niet opsturen dus moet ik naar de hersteldienst van HTC bellen voor te vragen of zei deze kunnen opsturen.

Ik vind het natuurlijk wel raar wrm het aan de telefoon zou liggen volgens jullie. Het kan toch niets anders zijn dan het hoesje?
Hoesje :?
Het is gewoon een waardeloos prut ontwerp, in mijn opzicht gewoon een pure fabrikagefout.

De mijne kraakte ook, had ook speling enz.
Ik heb het opgelost door een dun reepje (5mm/1,5cm) stukje zwart isolatietape in de binnenkant van de achterklep te plakken (tot halverwege de hoek).

Nu zit hij wel vast, bovendien na veel GPS gebruik en opladen wordt hij zo warm dat de boel een beetje (gelukkig positief) vervormd, trekt naar binnen. dus klemt vast, nu zie je er niks meer van (geen gleufje) en hij zit muurvast en kraken doet hij dus niet meer.

Maar het blijft natuurlijk gewoon een waardeloos prut ontwerp van HTC, had niet gemogen voor zo'n toestel ;) En als je goed kijkt in de achterkant nabij de accu, dan zie je dat ze zelf ook met zwart-isolatietape in de weer zijn geweest, het is hier en daar gewoon als het ware opgevult met tape!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal je net zien dat hij zodadelijk weer doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:50:
[...]

Zal je net zien dat hij zodadelijk weer doet :)
Im gonna shoot you. Je raad nooit wat hij net deed :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wontcachme schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:09:
[...]

Ik zou het niet weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimonia
[...]

Hahaha, maar toch nice dat je hem nu niet hoeft op te sturen, mits alles het nu weer doet en blijft doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Nu maar weer updaten en alles en nog eens checken. Kan toch pas maandag de boel opsturen eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

En wat deed ie dan? Dacht het ook net te doen maar kwil wel eerst weten wat het heeft gedaan bij jou!

Sry dacht dat je ook op die isolatietape antwoorde!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wontcachme schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:15:
[...]

Nu maar weer updaten en alles en nog eens checken. Kan toch pas maandag de boel opsturen eventueel.
Daarom, je hebt nog even de tijd.
Je moet er toch achter zien te komen wat nu precies de oorzaak was, anders slaap je toch niet lekker, blijft alleen maar knagen O-)

Wel even je bevindingen neerdumpen ;)

Sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:18:
[...]

En wat deed ie dan? Dacht het ook net te doen maar kwil wel eerst weten wat het heeft gedaan bij jou!
Hij besloot net nadat ik hem voor reparatie had aangemeld opeens na tich hardreset's en originele bestanden teruggezet te hebben opeens wel weer gps te hebben 8)7

Ik ga vanavond/morge denk ik alles er stap voor stap weer op doen. En zal per stap ff testen wat het nu was en of alles het nog doet. Hoop alleen dat vanavond een nieuwe rom van tom online komt. Zul je zien als ik dat nu snel doe, vanavond er een nieuwe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm Low Level ksnap je niet echt, hoe heb je die Isolatietape bevestigd? Halverwege hoek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik buiten in het daglicht sta en ik wil mijn TD ontgrendelen dan is het schermpje zo slecht verlicht dat ik niet kan zien waar ik moet drukken. Is hier iets aan te doen? Ik heb al op dit forum gezocht of er een oplossing voor is maar kwam het niet tegen. Toch zijn er vast meer mensen die hier problemen mee hebben.
Of ik zoek knudde, dat kan natuurlijk ook. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:23:
Als ik buiten in het daglicht sta en ik wil mijn TD ontgrendelen dan is het schermpje zo slecht verlicht dat ik niet kan zien waar ik moet drukken. Is hier iets aan te doen? Ik heb al op dit forum gezocht of er een oplossing voor is maar kwam het niet tegen. Toch zijn er vast meer mensen die hier problemen mee hebben.
Is het scherm te donker dan? Heb je de lichtsensor uitgeschakeld op een of andere manier? Anders kan je via start-instellingen-systeem-energie-verlichting de boel aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:22:
Euhm Low Level ksnap je niet echt, hoe heb je die Isolatietape bevestigd? Halverwege hoek ?
Als je de achterkant er even afhaalt, en je legt hem even met de mooie kant naar beneden en met de cameralens-opening naar boven.

Dan heb ik een stukje zwart isolatietape geplakt, van de linkeronder-hoek tot aan dat nokje wat je ziet zitten (strookje tape van ca. 1,5 cm x 0,5 cm).

Tevens heb ik om hem op te vullen, een strook geplakt op de TD zelf (naast de SIM en tusse nhet nokje) van ca. 2,5 cm lang x 1cm breed.
In het dekseltje zit een uitstekend pinnetje dat prikt dan bij monteren door die tape heen en blijft goed vast zitten.

*En als je goed kijkt zie dat die HTC-prutsers ook isolatie-tape hebben gebruikt en wel vanaf de gehele onderkant tot aan de SIM over de gehele breedte (valt bijna niet op, maar als je goed kijkt zie je het vast wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 21:32
BradKing schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 15:00:
Het is eindelijk gelukt, ik heb een probleem waar ik de oplossing niet van kan vinden.

Een week of wat geleden heb ik mijn TD geflashed naar de 1.37 WWE (van de 1.35 WWE), alles ging goed (dacht ik) en ik was zo druk met werk en studie dat ik eigenlijk alleen de basis zaken met m'n TD heb kunnen doen, bellen, sms-en, agenda, foto/film, elke dag het weer en een beetje youtuben, alles via WiFi.

Nu probeerde ik van het weekend googlemaps maar weer eens een keer, wilde iemand even snel wat laten zien in de gang, en ik kreeg een foutmelding dat ik dataverkeer nodig had. Nu heb ik googlemaps veel gebruikt toen ik nog op de 1.35 zat, dus ik snapte er niks van.

Eigenlijk heb ik alles hetzelfde ingesteld als bij de 1.35, dus voor de wifi, dezelfde AP, IP, DNS, power mode (best performance), alleen 1 ding is anders:

Bij Settings --> Connections --> Connections heb ik KPN Internet (Hi abbo) en Work (eigen stuff, hernoemd naar BradLocal, mijn wifi AP). Bij de 1.35 had ik onder de 'set up my proxy' bij mijn eigen wifi set up het vinkje 'This network connects to the Internet' aangevinkt, geen proxy want die heeft ie niet nodig. Nu kan ik dat vinkje niet meer aanzetten. Als ik deze aanvink onthoudt hij deze setting niet, na het drukken van 'ok' is het weer uitgevinkt.

Ik draai weinig andere progjes, heb advanced config en NoData maar ik kan er niks in vinden wat voor dit probleem zou zorgen.

Kwa data verkeer is het gevolg dus:

- ik kan gewoon weather updaten
- ik kan gewoon youtube kijken via het youtube progje
- ik kan geen google maps laden
- ik kan geen webpage laden

(alles dus alleen via wifi) Ik krijg het bericht dat ik geen dataverkeer connectie heb in google maps.

Any thoughts?
Het is me uiteindelijk niet meer gelukt het onder de 1.37 aan de praat te krijgen, maar ik draai nu de TLR 3 rom, hieronder werkt alles weer puik. Ik gok dat ik ergens echt iets naar fout had ingesteld, dat heeft een full rerom dus gefixed :)

Ik kan niet wachten tot de htc official 1.93 rom uitkomt, het werkt hier heerlijk weer, op de issues die ook al op xda gezegd zijn.

Ik zag de geekie (grappig tho) lightsaber applicatie, hebben mensen al meer leuke dingen gevonden voor de motion detection?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:23:
Zou je dan niet bij Instellingen>Systeem>Energie, het vinkje weghalen bij
Verlichting dimmen bij geblokkeerd toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Ik heb te vroeg gesproken. Net weer uit standby gehaald, google maps aangeslingerd en nu vindt hij weer helemaal niks meer. Dit terwijl ik niks meer heb veranderd.

EDIT: en nu weer gelijk wel nadat ik dit typte WTF

[ Voor 14% gewijzigd door wontcachme op 18-07-2008 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wontcachme schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:26:
[...]

Is het scherm te donker dan? Heb je de lichtsensor uitgeschakeld op een of andere manier? Anders kan je via start-instellingen-systeem-energie-verlichting de boel aanpassen
Ik heb de verlichting op automatisch staan. Maar ook als ik dat uitschakel en zelf een instelling regel dan maakt dit niet uit als ik de telefoon na een aantal minuten wil ontgrendelen. Dan is het scherm praktisch helemaal donker en zie ik niks meer op het scherm. Als ik heeeeeel goed kijk zie ik dat linksonder 'ontgrendelen' staat. Binnenshuis is dit geen probleem maar buiten is het daglicht te fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:45:
[...]

Ik heb de verlichting op automatisch staan. Maar ook als ik dat uitschakel en zelf een instelling regel dan maakt dit niet uit als ik de telefoon na een aantal minuten wil ontgrendelen. Dan is het scherm praktisch helemaal donker en zie ik niks meer op het scherm. Als ik heeeeeel goed kijk zie ik dat linksonder 'ontgrendelen' staat. Binnenshuis is dit geen probleem maar buiten is het daglicht te fel.
verlichting op automatisch is prima inderdaad. Maar het vinkje daaronder uitvinken, dan gaat hij feller branden als je wilt unlocken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kan iemand bevestigen dat je de roze kleuren van de MDA kan veranderen zonder flashen ofzo. Maar gewoon door een ander theme te kiezen.

Ik wil zo nog naar de TM shop om 'm te halen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bureno schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:01:
[...]

verlichting op automatisch is prima inderdaad. Maar het vinkje daaronder uitvinken, dan gaat hij feller branden als je wilt unlocken...
Dat ga ik proberen. En als dat de oplossing is ben ik een domkop dat ik dat zelf niet uitgevonden heb. 8)7

Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-09 16:36
Ben ook trotse eigenaar van een diamond ;)

Nou had ik even een vraagje over podcasts.

Deze speelt hij prima af, maar ik krijg niet de 'cover' te zien.
Nou luister ik dus alle Dance Department podcasts en daar zit altijd uitgebreid beeldmateriaal bij, hoe krijg ik deze te zien in de cover?
Of moet ik daar een 3rd party software voor gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:21:
[...]

Dat ga ik proberen. En als dat de oplossing is ben ik een domkop dat ik dat zelf niet uitgevonden heb. 8)7

Bedankt! :)
En al helemaal omdat het hier al tig keer helemaal is voorgekauwd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:00:
[...]

En al helemaal omdat het hier al tig keer helemaal is voor gekauwd :'(
En omdat het ook gewoon allang in de FAQ staat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:16
Heb nu iets meer dan een week een TD, bevalt prima maar heb één ding waar ik niet uitkom.

Onder Comm. instellingen, telefoon heb ik de band "hard" ingestels op GSM. Nu komt het regelmatig voor dat deze terugspringt op Auto (merk het dan ook op omdat er een H in het display komt). Heeft iemand dit probleem ook en/of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neok_ schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:21:
[...]

En omdat het ook gewoon allang in de FAQ staat :'(
Ja maar daar staat '- Waarmee schakel ik het 'Verlichting dimmen bij geblokkeerd toestel' aan of uit?'. Maar ik wist niet dat dat de veroorzaker van het probleem was.

Ik heb echt wel gezocht hoor. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag die zeker al aan bod is geweest ,maar die ik nergens meer kan vinden.
Mijn contact foto's zijn heel onscherp, terwijl het origineel absoluut goed is.
Wie weet de oplossing nog??? Bedankt!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:02:
Even een vraag die zeker al aan bod is geweest ,maar die ik nergens meer kan vinden.
In de faq onder tips en handleidingen

Na mijn problemen vanmiddag ff een update:
- Alles standaard = gps werkt weer met 10meter afwijking.
- Hardspl gedaan = gps werkt nog met 10 meter afwijking
- Radio update naar .05 = gps werkt nog met <1meter afwijking en 9 sattelieten :)
Straks ff testen met de rom van tom (nieuwe denk ik) en eventueel de TLR rom.

[ Voor 31% gewijzigd door wontcachme op 18-07-2008 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:02:
Foto's niet via outlook aan adressen koppelen maar via het menuutje rechtsonder bij people/mensen dus "menu"-"afbeelding toevoegen" (moet je de foto's wel ergens op je telefoon hebben staan natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badflower
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 18:04
net geflashed naar Diamond Project Team Rom Release V2 - wow, ongelooflijk snel. Dus zo kan het ook. Aanrader!
Alleen jammer dat ze de TouchFlo 3D effect tussen de verschillende tabs er uit hebben gehaald. Weet iemand hoe je dit weer aanzet in het register?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

badflower schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 20:08:
net geflashed naar Diamond Project Team Rom Release V2 - wow, ongelooflijk snel. Dus zo kan het ook. Aanrader!
Alleen jammer dat ze de TouchFlo 3D effect tussen de verschillende tabs er uit hebben gehaald. Weet iemand hoe je dit weer aanzet in het register?
Dit is als ik het goed begreep op xda standaard in de nieuwe versie van touchflo3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badflower
standaard in de nieuwe TouchFlo, of is de TouchFlo dan nieuw omdat ze dat permanent eruit hebben getweaked?
Want als HTC dit zelf zo heeft gedaan, vind ik dat zwak, omdat dan hun verkoopargument, TouchFlo 3D, niet meer opgaat. Het is nu TouchFlo 2D. Wel erg veel sneller, maar ziet er minder slik uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Ik dacht dat htc dat zelf had gedaan. Anders moet je ff de originele versie erop flashen. Die staat daar ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badflower schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 20:44:
standaard in de nieuwe TouchFlo, of is de TouchFlo dan nieuw omdat ze dat permanent eruit hebben getweaked?
Want als HTC dit zelf zo heeft gedaan, vind ik dat zwak, omdat dan hun verkoopargument, TouchFlo 3D, niet meer opgaat. Het is nu TouchFlo 2D. Wel erg veel sneller, maar ziet er minder slik uit.
Hij is nog steeds 3D hoor, die telefoonboek, albums en het weer.
Maar er is een versie uit gekomen met neon icons ook erg leuk ;) ff zoeken op Tom_manila_color.cab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimonia
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 20:48:
[...]

Hij is nog steeds 3D hoor, die telefoonboek, albums en het weer.
Maar er is een versie uit gekomen met neon icons ook erg leuk ;) ff zoeken op Tom_manila_color.cab
Heb je een linkje toevallig want ik heb verschillende opties geprobeerd maar google vind em niet, en op xda vind ik hem ook niet met de zoek functie. ik ga er vanuit dat ie daar vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimonia schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:13:
[...]

Heb je een linkje toevallig want ik heb verschillende opties geprobeerd maar google vind em niet, en op xda vind ik hem ook niet met de zoek functie. ik ga er vanuit dat ie daar vandaan komt.
http://tom.x-files.lv/Cabs/Tom_manila_color.cab ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimonia
Dank je, nu maar hopen dat TNT opschiet, hij is onderweg :*)

Kan ik ook ergens screens vinden btw?

[ Voor 9% gewijzigd door zimonia op 18-07-2008 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:38
Ik heb vorige week mijn TD ontvangen en ben er erg blij mee.
Heb een paar tweaks geprobeerd en dat werkt ook goed.
Ik heb alleen een probleempje met de email notificatie. Daar kan ik niks van vinden.
Ik heb mijn telefoon momenteel ingesteld dat hij om de 5 minuten moet controleren
of er email is. Als er email is blijft het scherm gewoon uit en er komt ook geen geluid.
Zodra ik de telefoon ontwaak met de aan/uit knop staat er een groen getalletje bij
de email en maakt hij geluid. Dat doet hij dus niet als de telefoon gewoon
standby staat.
Als ik handmatig de mail ophaal en de telefoon is gewoon "aan" dan krijg ik wel geluid.
Wie kan mij vertellen wat ik verkeerd heb of wat ik moet aanpassen?
De sms notificatie heb ik ook aangepast in het register maar kan daar niets vinden
over eventueel de email.

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimonia
mike123 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:22:
Ik heb alleen een probleempje met de email notificatie. Daar kan ik niks van vinden.
Ik heb mijn telefoon momenteel ingesteld dat hij om de 5 minuten moet controleren
of er email is. Als er email is blijft het scherm gewoon uit en er komt ook geen geluid.
Zodra ik de telefoon ontwaak met de aan/uit knop staat er een groen getalletje bij
standby staat.
Als ik handmatig de mail ophaal en de telefoon is gewoon "aan" dan krijg ik wel geluid.
De sms notificatie heb ik ook aangepast in het register maar kan daar niets vinden
over eventueel de email.

Bedankt alvast
zoeken op "mail" en "meldingen" levert al heel wat mogelijke oplossingen op: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 19:30:
[...]

Nope. Viel me net wel opeens op dat het interngeheugen nu interngeheugen2 heet, daar staat ook alles op. Kan wel kloppen dat ie dan niks kan vinden want dat stond natuurlijk allemaal naar intergeheugen verwezen. Alleen hoe komt ie opeens op interngeheugen 2 en hoe krijg ik dat weer weg? Ga zo eerst eens alles formatten.
Goed, ik ben ook de pineut sinds vanavond. Geen idee hoe het gekomen is, maar hij startte net niets meer op van m'n intern geheugen. Blijkt nu dus ook Intern Geheugen2 te heten. Echt iets waar je heel vrolijk van kan worden op het moment dat je net alles goed ingericht hebt. Drama ding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
bluecupra schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:31:
Heb nu iets meer dan een week een TD, bevalt prima maar heb één ding waar ik niet uitkom.

Onder Comm. instellingen, telefoon heb ik de band "hard" ingestels op GSM. Nu komt het regelmatig voor dat deze terugspringt op Auto (merk het dan ook op omdat er een H in het display komt). Heeft iemand dit probleem ook en/of een oplossing?
Ik merk ook dat deze instelling vanzelf terug op Auto komt als ik 'm aanpas en daarna weer kijk.
Verder merk ik nog iets vreemds; Als ik via instellingen-->telefoon-->services "oproep doorschakelen" de stellingen laat ophalen staat er een vinkje bij "geen antwoord", "niet beschikbaar" en "bezet". Dit betekent dat na 20 seconden een inkomende oproep al wordt doorgeschakeld naar voicemail. Als ik vervolgens het vinkje weghaal en op OK klik worden de instellingen naar het netwerk weggeschreven. Echter dit wordt niet onthouden, als ik daarna weer de instellingen laat ophalen staan alle vinkjes weer aan :( Hebben meer mensen hier last van? Provider is Hi, TD met rom 1.37.404.3NLD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bureno schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 22:20:
[...]

Ik merk ook dat deze instelling vanzelf terug op Auto komt als ik 'm aanpas en daarna weer kijk.
Verder merk ik nog iets vreemds; Als ik via instellingen-->telefoon-->services "oproep doorschakelen" de stellingen laat ophalen staat er een vinkje bij "geen antwoord", "niet beschikbaar" en "bezet". Dit betekent dat na 20 seconden een inkomende oproep al wordt doorgeschakeld naar voicemail. Als ik vervolgens het vinkje weghaal en op OK klik worden de instellingen naar het netwerk weggeschreven. Echter dit wordt niet onthouden, als ik daarna weer de instellingen laat ophalen staan alle vinkjes weer aan :( Hebben meer mensen hier last van? Provider is Hi, TD met rom 1.37.404.3NLD
Misschien kan je er wat mee.

Ik denk dat het te maken heeft met de voorgeprogrammeerde uSIM instellingen en je GSM-Provider.
Ik kan ze hier met T-Mobile namelijk gewoon blijvend veranderen in 30sec en/of in/uitschakelen.
Kan me nog wel herinneren dat ik met een provider (ik dacht Vodafone), waar ik soortgelijke problemen mee had, kon ze niet via het toestel zelf instellen, ik moest daarvoor speciaal de klantenservice bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:55:
[...]

Goed, ik ben ook de pineut sinds vanavond. Geen idee hoe het gekomen is, maar hij startte net niets meer op van m'n intern geheugen. Blijkt nu dus ook Intern Geheugen2 te heten. Echt iets waar je heel vrolijk van kan worden op het moment dat je net alles goed ingericht hebt. Drama ding..
Probeer eens alleen het geheugen te formatteren, ik heb het vermoeden dat ie dan gewoon je goede geheugen weer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 22:35:
[...]
Misschien kan je er wat mee.

Ik denk dat het te maken heeft met de voorgeprogrammeerde uSIM instellingen en je GSM-Provider.
Ik bedenk me net dat ik bij m'n verlenging een nieuwe usim gekregen heb. Niet direct de link gelegd... Jaren geleden voicemail eens uitgezet, dit kan bij Hi niet via de toestel instellingen maar door te bellen met 12339 merk ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 22:46:
[...]

Probeer eens alleen het geheugen te formatteren, ik heb het vermoeden dat ie dan gewoon je goede geheugen weer ziet.
Daar was ik ook bang voor gezien jouw ervaring. Echter, het komt volgens mij inderdaad door de combinatie messaging/mailaccounts + opslaan op de Storage Card. Op XDA heb ik het volgende gevonden wat voor mij werkte:
this internal storage 2 is because of messaging (attachments of email messages that are appointed to be stored in internal storage). when u want account to store messages to the internal storage some times it doesnot work in order to get this worked just go to MESSAGING and MENU >>>> OPTIONS >>>> and here u see all accounts and just at left side u see storage and there uncheck the item that says When available use this storage card to store attachements and then RESTART and the problem should now be solved.
Heb wel even de al aanwezige map Intern Geheugen een andere naam gegeven, maar alles doet het nu weer prima _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel vreemd dat het daardoor komt aangezien ik geen mail accounts had ingestelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:22
Ik heb een zwaar irritant probleem:

Krijg continue de melding dat mijn password niet zou kloppen (bij het inloggen op mijn email, msn, whatever...)

1e keer denk je: ach verkeerd ingevoerd, laat ik het nog eens proberen!
Echter, inmiddels wel 50 keer mijn mail en password ingevoerd, ik krijg maar steeds de melding dat het niet klopt. Vriendin kan gewoon wel inloggen op mijn TD, net als mijn broer. Ligt dus persoonlijk aan mijn mailadres, echter ik ben er 200% van overtuigd dat ik alles goed invoer, zeker na een keer of 50 invoeren... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 22:50:
[...]

Daar was ik ook bang voor gezien jouw ervaring. Echter, het komt volgens mij inderdaad door de combinatie messaging/mailaccounts + opslaan op de Storage Card. Op XDA heb ik het volgende gevonden wat voor mij werkte:
Nee deze Mail-Tweak op zich zelf is het niet, tenminste als de juiste procedure is aangehouden.

Ik heb toevallig voor de 80.0000e keer deze week :Y wederom deze Tweak doorgevoerd, 15 minuten geleden overigens ook nog ;)
En ik heb die \Intern geheugen(2) problemen niet hoor (op dit moment gebruik ik weer HTC Rom 1.37NL)

Het is echter wel zo dat bij typefouten wordt er gewoon een map aangemaakt op je telefoongeheugen!
En niet ZELF de mappen gaan aanmaken op je \Interne geheugen, deze mappen worden vanzelf na uit/aanzetten of softreset aangemaakt, misschien dat je deze zelf hebt aangemaakt en hij daarom met \Intern geheugen2 op de proppen komt.

Maar ik vermoed echter dat het probleem veroorzaakt wordt, doordat je er voor/er na ,het zelf aanpassen van deze Mail-RegisterTweak, een config(tweak)progje hebt gebruikt om wellicht nog andere dingen te tweaken.
Dit progje zou die Mail-Tweak ook proberen door te voeren in het register/Interne geheugen. Aangezien deze mappen op dat moment gelocked zijn, en op dat moment dus niet gewijzigd kunnen worden, worden deze dus aangepast in \\Intern geheugen2 enz. met alle gevolgen van dien.

Je ziet steeds meer config(tweak) progjes, dus alert blijven op dubbele Register Tweaks.
Het betrouwbaarst is gewoon zelf alle Tweaks doorvoeren middels hetR aanpassen van het register, die progjes doen in feite niks anders!

Onderstaande geldt voor Nederlandstalige Rom's, anders \Internal storage gebruiken.

----------Mail Accounts & bijlage op Intern geheugen-------------
HKLM/System/Inbox/Settings

Voeg twee strings toe onder Settings

Stringnaam: PropertyPath
Stringwaarde:\Intern geheugen\Mail

Stringnaam: AttachPath
Stringwaarde: \Intern geheugen\Mail\Attachments
----------Mail Folder & attachements op Intern geheugen-------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
De dingen die jij noemt Low Level, heb ik allemaal niet uitgevoerd :) Het probleem deed zich vanmiddag ook ineens voor, heb geen tweaks uitgevoerd de afgelopen dagen die ermee te maken zouden kunnen hebben. Ik heb de mappen niet zelf aangemaakt en de tweak voor de mailfiles heb ik echt al 2 weken zo draaien. Dus het zal wel een combi zijn met het gebruiken van mn TD als diskdrive en wat aan/uit geklooi door binnenkomende smsjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleehond schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 23:25:
Ik heb een zwaar irritant probleem:

Krijg continue de melding dat mijn password niet zou kloppen (bij het inloggen op mijn email, msn, whatever...)

1e keer denk je: ach verkeerd ingevoerd, laat ik het nog eens proberen!
Echter, inmiddels wel 50 keer mijn mail en password ingevoerd, ik krijg maar steeds de melding dat het niet klopt. Vriendin kan gewoon wel inloggen op mijn TD, net als mijn broer. Ligt dus persoonlijk aan mijn mailadres, echter ik ben er 200% van overtuigd dat ik alles goed invoer, zeker na een keer of 50 invoeren... :(
Als die andere wel kunnen inloggen op jouw TD, is je TD in iedergeval goed.
Verwijder gewoon je account waar je problemen mee hebt, daarna softreset (of uit/aanzetten) en daarna opnieuw aanmaken met de juiste gegevens.
Heb je het daarna nog dan toch maar eens met dezelfde gegevens die je op de TD gebruikte op je PC proberen in te loggen, kijken of het daar wel lukt.

En anders gewoon je vriendin je gegevens laten intypen ;) ,
soms ben je blind (van woede/frustratie ;) )

Van de week ook iemand hier die het ook had, die bleef maar xxx@google.com intypen _O- en maar beweren dat hij het goed had ingetypt, moest natuurlijk xxx@gmail.com zijn :+

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 23:43:
De dingen die jij noemt Low Level, heb ik allemaal niet uitgevoerd :) Het probleem deed zich vanmiddag ook ineens voor, heb geen tweaks uitgevoerd de afgelopen dagen die ermee te maken zouden kunnen hebben. Ik heb de mappen niet zelf aangemaakt en de tweak voor de mailfiles heb ik echt al 2 weken zo draaien. Dus het zal wel een combi zijn met het gebruiken van mn TD als diskdrive en wat aan/uit geklooi door binnenkomende smsjes.
Ja waarschijnlijk.

Rot alleen dat we nooit precies weten hoe het nou komt, is eigenlijk maar afwachten wanneer de volgende keer weer toeslaat (even afkloppen, ben net klaar met alles en draait nu top ;) )

Als HTC nou eens gewoon een goed geprogrammeerd telefoontje had afgeleverd zaten we nu niet zo lang te experimenteren, we blijven zo wel bezig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik zal het binnenkort eens proberen, weet nu ook hoe ik het op moet lossen tenslotte. Zijn nog wel een paar andere bugjes die ik hier nog niet ben tegengekomen waar ik ook wel eens tegenaan loop maarja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Hmmm... Mijn nieuwe (vandaag) TD blijft rebooten. Als ik er spanning van de lader opzet trilt het even en zie ik het scherm oplichten om daarna weer uit te gaan en weer vanaf voren te beginnen.
Zo te zien is mijn batterij te ver ontladen. Op zich raar omdat ik het aan mijn pc had hangen terwijl het begon.
Iemand op XDA heeft het apparaat weer aan kunnen krijgen door het een nacht uit te laten. Zijn batterij liep alsnog binnen 1,5 uur leeg, dus ik denk dat de mijne ook een garantiegevalletje wordt. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeIT schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 00:03:
Hmmm... Mijn nieuwe (vandaag) TD blijft rebooten. Als ik er spanning van de lader opzet trilt het even en zie ik het scherm oplichten om daarna weer uit te gaan en weer vanaf voren te beginnen.
Zo te zien is mijn batterij te ver ontladen. Op zich raar omdat ik het aan mijn pc had hangen terwijl het begon.
Iemand op XDA heeft het apparaat weer aan kunnen krijgen door het een nacht uit te laten. Zijn batterij liep alsnog binnen 1,5 uur leeg, dus ik denk dat de mijne ook een garantiegevalletje wordt. :S
dat is k*t. En het ergste is niet dat die kapot is, maar dat je WEER terug kan naar de winkel(of opsturen natuurlijk) kost allemaal onnodig veel tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Weet iemand of het mogelijk is om meerdere hotmail accounts aan te maken op de TD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 20:22
mike123 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:22:
standby staat.
over eventueel de email.

Bedankt alvast
dit probleem had ik op mn tytn2 ook als ik via windows live mn mail liet syncen, andere mailboxen gaven wel meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om omgehaalde mail op je toestel te laten staan?
Ik heb het hier over een inbox van Chello waarvan ik de mail netjes kan ophalen, maar na een tijdje is deze verdwenen uit mijn inbox. Erg lastig als je nog dingen terug moet lezen.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 21:38
Is het mogelijk om de TD te syncen via Activesync met een "standaard" miniusb kabel in plaats van de meegeleverde HTC-EXTusb kabel?

Ik heb de "Veripart Cradle HTC Touch Diamond" binnen gekregen. Deze heeft een gewone mini-usb kabel en ook geen aansluiting voor de HTC EXTusb-kabel. Als ik de TD hiermee aansluit op mijn XP-pc, start op TD het keuzescherm Activesync/Diskdrive, maar pc geeft aan "Het USB-apparaat wordt niet herkend"
Gebruik ik de HTC-EXTusb kabel dan wordt TD wel herkend en krijg ik op pc verbinding via Activesync.

Ik had al wel iets gevonden over verschil in laadtijden bij de verschillende kabels, maar niet over niet willen syncen met een normale mini-usb. Iemand die dat kan? Cradle wordt anders natuurlijk wel een beetje useless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 13:33

Stefano

Ondertitel Not Found

Ik zoek ale en uurtje naar een fatsoenlijke flashplayer browserplugin waarmee ik bijvoorbeeld uitzenddinggemist kan bekijken, tot nu toe zonder resultaat. Blijkbaar heb ik flaslite 3 nodig maar die is nog niet beschikbaar. Ik loop wel tegen wat alternatieven aan middels alternatieve players maar echt duidelijk is het mij niet. Heeft iemand dit al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 00:19:
[...]

dat is k*t. En het ergste is niet dat die kapot is, maar dat je WEER terug kan naar de winkel(of opsturen natuurlijk) kost allemaal onnodig veel tijd..
Ja erg irritant. Gelukkig zit ik nog in een omruilperiode bij T-mobile dus ik moet maandag Aftersales bellen om mijn toestel te laten omruilen. Gelukkig geen weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badflower
je kan dus je foto's geotaggen met de Diamond, maar ik had eigenlijk geen idee wat je daar nu mee kunt. Even rondgezocht, en iemand op XDA legt uit hoe je die foto's in Google Earth krijgt ;-)

klik

Weet iemand trouwens hoe je door je foto's kunt scrollen? Nu is het meer een flip en gaat zo langzaam. Zou graag door de foto's scrollen zoals op de iPhone, zeg maar alle foto's achter elkaar geplakt je scrolt er gewoon langs en zoomt in wanneer je dat wilt. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsirk
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-04-2010
badflower schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 10:32:
Weet iemand trouwens hoe je door je foto's kunt scrollen? Nu is het meer een flip en gaat zo langzaam. Zou graag door de foto's scrollen zoals op de iPhone, zeg maar alle foto's achter elkaar geplakt je scrolt er gewoon langs en zoomt in wanneer je dat wilt. Iemand?
Je bedoelt doormiddel van scrollwheel.. staat daar niet iets over op xda. Via tweak voor programma's aangeven of scroll enabeled is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsirk
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-04-2010
noteboeki schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 01:34:
Weet iemand of het mogelijk is om meerdere hotmail accounts aan te maken op de TD?
Dit moet gewoon mogelijk zijn, maar kan het vanmiddag wel even voor je testen!
Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees eerst de FAQ door voordat je je vraag stelt. Vragen over providers of waar je bepaalde ROMs kunt downloaden willen we niet zien.