Hey Ron laat ff weten hoe die ROM draait? Ik draai nu de blue .17 versie. Ben hier ook wel tevreden mee. Maar het kan altijd beter he
Zou je misschien een korte review van alle ROMs die je tot nu hebt geprobeerd willen maken (wellicht niet alle verschillende versies, maar de indruk die je van de verschillende releasgroepen hebt)?Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:29:
Ja doe ik, ik ga nu beginnen met flashen...
To be continued
Tot nu toe weinig aan gemerkt. Heb hem vandaag bijna niet aangeraakt maar voor mijn gevoel gaat hij langer mee. Morge weet ik misschien meer omdat ik dan de hele dag niet kan opladen waarschijnlijk
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Iemand die het SPB Mobile Shell 2.1 'Diamond'-theme al heeft geprobeerd?
Ziet er echt de max uit !
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=402021
Verwijderd
Ik kan alleen maar melden dat de nieuwe 1.93 ROM een heel stuk sneller is geworden.Neok_ schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:32:
[...]
Zou je misschien een korte review van alle ROMs die je tot nu hebt geprobeerd willen maken (wellicht niet alle verschillende versies, maar de indruk die je van de verschillende releasgroepen hebt)?
En heb je nu een verbeterde zoek functie met je contacts maar ook bij het weer.
Nu kan je de eerste letter van het land selecteren en niet alleen de scroll mogelijkheid.
De RadioROM .05 valt mij tegen, maar misschien dat het aan iets anders ligt omdat ik hem ook met een andere ROM geflashed.
Aanrader is zeker die nieuwe van Tom, echter heb je nog een probleem contacts en liep bij mij aan het einde van de middag het RAM geheugen behoorlijk vol ( 71% )
* Update * Na wat tweaks draait de ROM qua snelheid redelijk gelijk als die van Tom.
Ik vind hem zelfs nog wat sneller, ik heb hem nu hetzelfde getweaked als Tom.
* Update * alles geïnstalleerd, en heb ik er een erg goed gevoel bij.
Dit is ook een blijvertje bij mij ( totdat er weer een nog betere is
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2008 21:03 ]
Is er iemand die weet hoe je de 2e camera kan activeren (rechts boven de display)?
edit/update: haha, zo ben je een kwartier aan het zoeken en zo vind je dat in het camera menu op "camera" kan klikken waarna hij switcht tussen de camera's aan de voor- en achterkant
Ideaal te gebruiken als spiegel
edit/update: haha, zo ben je een kwartier aan het zoeken en zo vind je dat in het camera menu op "camera" kan klikken waarna hij switcht tussen de camera's aan de voor- en achterkant
Ideaal te gebruiken als spiegel
[ Voor 61% gewijzigd door BlueTooth76 op 16-07-2008 20:03 ]
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
Verwijderd
Maar ik dacht dat ik ergens had gelezen dat het alleen voor QVGA was en ook alleen voor in portrait mode i.p.v.VGA met protrait & landscapecobex schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:37:
Maar de SPB Mobile Shell op zich werkt natuurlijk prachtig en snel.
Verek, is dat ook een cameraBlueTooth76 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:58:
Is er iemand die weet hoe je de 2e camera kan activeren (rechts boven de display)?
Staat in de handleiding zie ik nu. Is voor video bellen/zelfportret en dat staat weer in de handleiding denk ik
Ik vroeg me al af wat dat ding was maar een 2e camera was nog niet in me opgekomen
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik zie het ook net, jammerVerwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:59:
[...]
Maar ik dacht dat ik ergens had gelezen dat het alleen voor QVGA was en ook alleen voor in portrait mode i.p.v.VGA met protrait & landscape![]()
Echt helemaal niemandSleehond schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:29:
Volgende vraag:
Is het mogelijk om tekstkleur te wijzigen, op de home-screen?
De tekstkleur van agendapunten en oproepen is nu wit.
Door diverse wallpapers, van lichte kleur, is dit vaak niet te lezen!
Kan je zelf kleuren instellen, bijvoorbeeld zwart, dat wel zal opvallen bij lichte kleuren!
Iemand die dit weet?
Heb alles geprobeerd, zie ik iets over het hoofd, of is het niet mogelijk (zou wel erg balen zijn..)
ik 18 juni, 19 juni verzonden en gister dus pas ontvangen, duurt ff dus.running man schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:29:
[...]
Ik heb hem daar op 21 Juni ook besteld maar tot op heden nog niets ontvangen![]()
Hoe lang heeft het bij jou geduurd?
Verwijderd
Wat je kan proberen is opzoek gaan naar het programma "UI Tweaker"
Deze kan normaal alle kleuren veranderen, ik heb alleen geen idee of die gaat werken op de diamond.
Succes
Bedankt voor de tip. Ga wel even op zoek...Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:40:
[...]
Wat je kan proberen is opzoek gaan naar het programma "UI Tweaker"
Deze kan normaal alle kleuren veranderen, ik heb alleen geen idee of die gaat werken op de diamond.
Succes
Mocht het werken of iets dergelijks, dan horen jullie het.
Andere tips zijn uiteraard ook nog welkom
Inderdaad, deze versie zal niet werken. Er zijn eigenlijk nog geen echte VGA themes te krijgen voor Mobile Shell 2.1.Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:59:
Maar ik dacht dat ik ergens had gelezen dat het alleen voor QVGA was en ook alleen voor in portrait mode i.p.v.VGA met protrait & landscape![]()
Wel een paar themes die letterlijk van 320x240 zijn vergroot naar 640x480, waardoor alles er pixelachtig uit ziet.
Maar nu TouchFlo3d verbeterd is en amper nog animaties bevat, is hij een stuk sneller geworden.
Ik vind hem nu eigenlijk prima te gebruiken! Ik gebruik nu de rom van het Diamond team v2, die is gebaseerd op de laatste officiele rom (1.93).
Verwijderd
Daarom was mijn antwoord ook een beetje met een ondertoonFraggar schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:48:
[...]
Inderdaad, deze versie zal niet werken. Er zijn eigenlijk nog geen echte VGA themes te krijgen voor Mobile Shell 2.1.
Wel een paar themes die letterlijk van 320x240 zijn vergroot naar 640x480, waardoor alles er pixelachtig uit ziet.
TD is zoals (bijna) iedereen weet 'VGA' dan ga je toch niet lopen klooien met een QVGA Theme op je TD

Zelf laat ik hem bij tom denk ik. Dat contacts probleem wordt nog wel verholpen voor september en de mensen die ik nu bel staan toch bij favorieten. Dat geheugen viel me ook op maar eens per dag ff restarten vind ik geen ramp. Ook vind ik voorlopig nederlands werken toch makkelijker dan engels. Dit omdat het mijn eerste windows mobile is.Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:43:
Aanrader is zeker die nieuwe van Tom, echter heb je nog een probleem contacts en liep bij mij aan het einde van de middag het RAM geheugen behoorlijk vol ( 71% )
* Update * Na wat tweaks draait de ROM qua snelheid redelijk gelijk als die van Tom.
Ik vind hem zelfs nog wat sneller, ik heb hem nu hetzelfde getweaked als Tom.
Op xda is de nieuwste radio rom te vinden inmiddels. Dit is 1.02.25.11, Er zijn echter nog geen reviews over dus ik wacht ff af nog
Er is ook weer een nieuwe lightsaber http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=408147
[ Voor 12% gewijzigd door wontcachme op 16-07-2008 21:35 ]
Had de TD sinds vanmiddag half 6 ofzo in de oplader zitten.
Keek ik zonet was hij nog aan het opladen, batterij was zo'n 80% opgeladen.
Vindt dit wel raar dat het zolang duurt, dus even de TD uit en weer aan gedaan en nu zegt hij dat de batterij vol is.
Snap er niks van maar ga er nu wel vanuit dat de batterij daadwerkelijk vol is.
Hebben anderen dit probleem ook en is het op een andere manier te verhelpen dan de TD uit en weer aan doen.
Vindt dit wel raar dat het zolang duurt, dus even de TD uit en weer aan gedaan en nu zegt hij dat de batterij vol is.
Hebben anderen dit probleem ook en is het op een andere manier te verhelpen dan de TD uit en weer aan doen.
wat is de reden geweest voor de mensen hier om de iPhone te laten gaan en voor de diamond te gaan ?
heb zelf de TD niet, ben aan het twijfelen.wd200 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:13:
wat is de reden geweest voor de mensen hier om de iPhone te laten gaan en voor de diamond te gaan ?
maar ik denk dat het met name de beperkingen zijn van de iphone.
Bron12 reasons to buy Windows Mobile phone instead of iPhone 3G
July 11, 2008 [Pocket PC phone]
iPhone 3G goes on sale today worldwide, but we would like to point out that in many respects Windows Mobile phones are superior to iPhone 3G.
Here are the reasons:
1. 3rd party applications in iPhone 3G cannot run in background: only one application can run at any given time in iPhone 3G so no background running of applications possible! In Windows Mobile phone several (many) applications can run at the same time so it is possible for example to simultaneously run in Windows Mobile: a) downloading a 50 MB MP3 file with a podcast, b) IM chatting with somebody including native Skype client for windows Mobile or native Live Messenger from Microsoft, c) edit Office documents, d) browse Internet, e) make a phone call, etc.
2. iPhone 3G has resolution of only 480x320 what is 2 times less than VGA (640x480) and W-VGA (wide VGA = 800x480) used in several Windows Mobile phones, what practically means: you can read more text on the display at once and everything is sharper
3. camera in iPhone 3G is inferior to camera in many Windows Mobile phones: it has only 2 megapixels compared to 3 to 5 megapixels in Windows Mobile phones and it does not have auto-focus - also present in many Windows Mobile phones
4. one cannot record videos with built-in camera of iPhone 3G, what is possible up to resolution of 640x480 pixels and 30 FPS (frames per second) in Windows Mobile phones
5. iPhone 3G supports HSDPA of maximal speed only 3.6 MB/second, while some Windows Mobile phones (including HTC Touch Diamond) suppport HSDPA of speed 7.2 MB/second
6. iPhone 3G does not have exchangeable battery that all Windows Mobile phones have, but only built-in battery so if you run out of battery you cannot replace it to prolong battery life - as it is possible with Windows Mobile phones
7. original (i.e. from Microsoft) Office Mobile is built-in in each Windows Mobile phone and allows not only for viewing but also for editing of Office documents, so there is no need ot buy 3rd party software for it
8. there is much more 3rd party applications (programs) for Windows Mobile: over 20,000 compared to 500 for iPhone 3G
9. to make applications for Windows Mobile one needs either PC computer or Mac but to make applications for iPhone 3G one needs to buy a Mac computer - if you don't have Mac computer then you cannot develop applications for iPhone 3G
10. most Windows Mobile phones come without SIM lock so they can be used at any operator in given country and with SIM cards from abroad (important when traveling and you want to use local prepaid SIM card to avoid International roaming fees) while iPhone 3G has SIM lock and can work with only this operator at which it has been purchased
11. iPhone 3G has capacitive touch-screen meaning that it must be used with fingers and that it cannot be used with stylus or fingernails (what women like)
12. iPhone 3G has no physical keyboard or keypad, so users have no choice but to use virtual keyboards on the display while Windows Mobile offers phones in various form-factors, including such that have both touch-screen and a physical QWERTY keyboard
Conclusion: do not buy iPhone 3G but instead buy one of many Windows Mobile phones!
Copyright by msmobiles.com.
Verwijderd
Ten eerste vind ik T-Mobile niks (KPN heeft op bepaalde plekken ontvangst waar T-Mobile geen ontvangst heeft.(bv plekken rondom Almelo, en in kelders) Maar je kan natuurlijk de Iphone simlock vrij krijgen, maar ik ga daar niet zoveel moeite voor doen.wd200 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:13:
Ten Tweede de afmetingen.
Ten Derde navigatiesoftware.
Ten Vierde ik hou niet zo van meedoen met hypes.
Ten Vijfde meer programma's beschikbaar voor WM.
Nog meer?
Beschikbaarheid, amper t-mobile dekking hier, de OS en ik ben meer windows dan apple. Heb nu geen spijt ervan. Iphone=overhyped.wd200 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:13:
Verwijderd
Mee eens, Ik moet zeggen dat ik de commotie rond de Iphone leuk vond.
Maar nu begint het een beetje vervelend te worden alsof de Iphone wereldvrede brengt. Apple verkoopt op het moment gewoon gebakken lucht, met technologie dat HTC een jaar geleden al had.(jajaja op de touchscreen na:p)
Overigens vind ik het wel leuk om gewoon even rond te kijken in een winkel van T-Mobile. Ik moest gister op iemand wachten in het winkelcentrum en ik heb gewoon zitten kijken wat er allemaal bij de T-Mobile gebeurde. Bleven mensen vragen of de Iphone op voorraad is etc. Krijg een beetje medelijden met de verkopers die elke dag hetzelfde zinnetje 500x moet vertellen.
dit zijn voor de belangrijkste puntenVerwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:21:
[...]
Ten Derde navigatiesoftware.
Ten Vijfde meer programma's beschikbaar voor WM.
Nog meer?
zo'n hype vind ik wel leuk
Mijn eerste keer opladen duurde ook gigantisch lang, 6/7 uur.roefje schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:25:
Had de TD sinds vanmiddag half 6 ofzo in de oplader zitten.
Gewoon doorlaten gaan en totdat hij daadwerkelijk echt opgeladen is
daarna was het bij mij gewoon richting de 3 uur die in het boekje staat
/Edit, @ iphone, zelfs mijn oma wist wat het was, althans, dat dacht ze xD
Ze vertelde me dat het een laptop was en dat je dan geen laptop meer nodig had xD
en dat de telefoon iets van 400 euro was, maar dat je intotaal nog wat moest kopen dus dat kwam op 800 euro neer xD
En je kan haar niet wijzen maken dat ze in sommige dingen niet gelijk heeft
[ Voor 19% gewijzigd door Niekjuh op 17-07-2008 00:03 ]
Ik zit ook te overwegen zo'n ding te halen. Hoelang is de 'converter' in totaal? Heb het liefst zo min mogelijk snoer bij me.Neok_ schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:12:
[...]
Ik heb deze 9 juli besteld maar ik heb zelfs nog geen bevestiging oid van de verkoper binnen, laat staan een bericht dat ie verzonden is of dat ik hem al op mn buro heb staan
//edit:
Heb vorige week wel deze binnen gekregen:
[afbeelding]
Ziet er zeer netjes, en dan heb je tenminste de mogelijkheid andere dopjes (met 3.5mm jack aansluiting) icm je TD te gebruiken. Momenteel €22.50 inc verzending bij gsmweb
offtopic:
Nu mn TD zelf nog.. kreeg van Vodafone een mailtje dat ie 'door onvoorziene omstandigheden momenteel niet leverbaar is'... en de helpdesk wist me verder ook niets te vertellen
Bestel via ebay en dan hong kong zaak. Das 22 dollar + 7 dollar verzendkosten dus 29 dollar en das nu iets van 10 eurocent ofzoMilenco schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 00:08:
[...]
Ik zit ook te overwegen zo'n ding te halen. Hoelang is de 'converter' in totaal? Heb het liefst zo min mogelijk snoer bij me.Verder, de play/pause, back/next knoppen, zijn die binnen elke muziekapplicatie te bedienen? Ik gebruik niet Windows Media maar Pocketplayer, hoop dat het daar ook bij werkt.
Verwijderd
Rom 1.93 is inderdaad lekker vlot. Overigens is de prestatie uiteindelijk vooral afhankelijk van hoe de rom is uitgevoerd. De zoekfunctie bij weer en contacten hangt verder niet van de rom-versie af maar van de TF3D-versie. Zo draai ik hier TFL v3 (ook 1.93) maar dan heb ik alleen die makkelijk zoekfunctie in m'n contactenlijst. Op zich prima want hoe vaak voeg je immers weerlocaties toe?Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:43:
Ik kan alleen maar melden dat de nieuwe 1.93 ROM een heel stuk sneller is geworden.
En heb je nu een verbeterde zoek functie met je contacts maar ook bij het weer.
Nu kan je de eerste letter van het land selecteren en niet alleen de scroll mogelijkheid.
Ben na een etmaal tom's rom toch maar overgestapt. Na lang wikken en wegen heb ik voor TLR v3 gekozen. Is ook rom 1.93 maar veel meer standaard gelaten t.o.v. de officiële (1.37 dan). Bovendien zitten die paar toch wel vervelende bugs in tom 1.93 hier gelukkig niet in.wontcachme schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:04:
Zelf laat ik hem bij tom denk ik. Dat contacts probleem wordt nog wel verholpen voor september en de mensen die ik nu bel staan toch bij favorieten. Dat geheugen viel me ook op maar eens per dag ff restarten vind ik geen ramp. Ook vind ik voorlopig nederlands werken toch makkelijker dan engels. Dit omdat het mijn eerste windows mobile is.
Volgens iemand op xda zijn radio 3 en 11 triple band en radio 4 en 5 quad band. Met radio 5 heb ik tot dusver erg goede ervaringen (m'n accu gaat nu zo goed als 2 dagen mee) dus daar houd ik het voorlopig bij.wontcachme schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:04:
Op xda is de nieuwste radio rom te vinden inmiddels. Dit is 1.02.25.11, Er zijn echter nog geen reviews over dus ik wacht ff af nog
Geen reden. Heb de iPhone nooit overwogen. Gebruik al enkele jaren Windows Mobile en wist dus wat ik met de Diamond in huis zou halen aan mogelijkheden. Bij de zeer gesloten iPhone is het nog maar de vraag wat er allemaal aan software wordt gemaakt. Komt bij dat ik nooit of te nimmer aan een tweejarig abonnement wil vastzitten. Een jaar vind ik al lang. Wil liefst gewoon ieder moment op kunnen zeggen.wd200 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:13:
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2008 01:05 ]
Bedankt voor de tip. Heb vandaag m'n cradle mogen ontvangen van eBay uit Hong Kong, dus dat zit wel snor.wontcachme schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 00:17:
[...]
Bestel via ebay en dan hong kong zaak. Das 22 dollar + 7 dollar verzendkosten dus 29 dollar en das nu iets van 10 eurocent ofzo(18.33 euro)
Die Diamond kost me handenvol geld.

Verwijderd
Voor mensen die een niet-Nederlandse rom flashen heb ik de cab-file voor T9 in 14 talen online gezet. Werkt perfect op mijn Engelse TLR v3 rom.
Wat ik net ontdekt heb met de 1.0.nogwat.05 radiorom is dat ik opeens ook beter FM ontvangst heb. Ipv ruis.fm heb ik nu ook qmusic, keizerstad enz... Ook heb ik als ik buiten sta ipv 2 streepjes ontvangst nu 3 of 4, alleen geen 3G
, maar wel gewoon G.
Wel willen testen maar er staat nog steeds "Still for QVGA devices only" bij!!!!!cobex schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:37:
Overigens staat hier wel een vga, http://forum.xda-develope...hread.php?t=405646&page=4 vind die niet mooi maar met de aanpassing van hier http://forum.xda-develope...php?p=2414656#post2414656 wordt het al wat beter.
[ Voor 25% gewijzigd door bing69 op 17-07-2008 08:37 ]
Bing
iPhone ondersteunt geen A2DP, geen verwisselbare batterij, geen copy-pastewd200 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:13:
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Ik heb de .05, .06 en .03 ROM's gisteren geprobeerd en het valt me op dat ik bij de .05 ROM een afwijking in GPS heb, meter of 15 tov de .03 ROM. Met de .06 ROM kreeg ik niet eens een fix. Wat zijn jouw ervaringen met de .05?Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 00:57:
[...]
Volgens iemand op xda zijn radio 3 en 11 triple band en radio 4 en 5 quad band. Met radio 5 heb ik tot dusver erg goede ervaringen (m'n accu gaat nu zo goed als 2 dagen mee) dus daar houd ik het voorlopig bij.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Aanvullend:Kassad schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:20:
[...]
iPhone ondersteunt geen A2DP, geen verwisselbare batterij, geen copy-paste
- Niet legaal allerlei custom made software er bij opdrukken
- Niet legaal je eigen provider kiezen
- Ben anti gehypte meuk, en zowieso heb ik een aversie tegen alles waar mac, apple of wat begint met i***
- Itunes? Nee, ik wel hem gewoon aan mijn pc hangen, en gewoon data overpompen (blijkt nu dat het met de touch diamond wel via active sync en dan verkenner moet (soort van conversieslag) omdat anders de mediaplayer op de HTC TD over de zeik gaat (haperen/nummers door elkaar heen draaien) (en ja, mijn tags @ pc zijn een rotzooi
"Mekker, blaat"
Ik zal vanmiddag het meetlint er eens naast houden.Milenco schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 01:16:
[...]
Bedankt voor de tip. Heb vandaag m'n cradle mogen ontvangen van eBay uit Hong Kong, dus dat zit wel snor.Ben toch benieuwd naar de afmetingen van de kabel en de functie-knoppen-compatibiliteit voordat ik het daadwerkelijk ga kopen.
Die Diamond kost me handenvol geld.Wil ook nog een car cradle en een full body InvisibleShield.
Ik weet het, doe het mezelf aan.
@wontcachme
Ebay heb ik ook nog gezien inderdaad, maar ik had mijn TD eigenlijk nu al verwacht en voor die 4 euro extra weet ik dat ik het de volgende dag in huis heb (+mocht het niet werken dan kan ik het voor 2 euro opsturen)
Verwijderd
Weet iemand hoe je de font kan veranderen in de menuutjes?
Als ik een SMS schrijf bijvoorbeeld en je klikt op "Menu" dan staan de letters enorm groot.
Via Instellingen > Systeem > Scherm kan je alleen de tekengrootte aanpassen.
Als ik een SMS schrijf bijvoorbeeld en je klikt op "Menu" dan staan de letters enorm groot.
Via Instellingen > Systeem > Scherm kan je alleen de tekengrootte aanpassen.
Ik denk dat ik het voor de grap ga proberen. Even kijken hoe het werkt. Zit er wel gelikt uit.cobex schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:37:
Verwijderd
Ik word steeds iets enthousiaster over de diamond, maar heb eigenlijk nog twee vragen waar ik mee zit. Hopelijk kan iemand een antwoord geven:
1) is het mogelijk om alleen op te nemen met één van de hardkeys? 8 van de 10 keer als mijn telefoon overgaat als hij in mijn broekzak zit heb ik per ongeluk al opgenomen of heb ik het gesprek weggedrukt. Erg onhandig.
2) heeft er niemand problemen met de parrot ck3100 en deze diamond? Ik heb de meest vage problemen (krijg met bellen geen verbinding, gesprek gaat niet over, pas als er opgenomen wordt mute de muziek en kan hoor ik wat, op de parrot blijft het tekentje rondraaien dat hij aan het syncen is waardoor sommige gesprekken niet opgenomen kunnen worden, de telefoon wordt soms supertraag als hij met de parrot verbonden is, etc. etc...). Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Ik heb de laatste versie van de parrot al draaien.
1) is het mogelijk om alleen op te nemen met één van de hardkeys? 8 van de 10 keer als mijn telefoon overgaat als hij in mijn broekzak zit heb ik per ongeluk al opgenomen of heb ik het gesprek weggedrukt. Erg onhandig.
2) heeft er niemand problemen met de parrot ck3100 en deze diamond? Ik heb de meest vage problemen (krijg met bellen geen verbinding, gesprek gaat niet over, pas als er opgenomen wordt mute de muziek en kan hoor ik wat, op de parrot blijft het tekentje rondraaien dat hij aan het syncen is waardoor sommige gesprekken niet opgenomen kunnen worden, de telefoon wordt soms supertraag als hij met de parrot verbonden is, etc. etc...). Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Ik heb de laatste versie van de parrot al draaien.
Kijk eens naar S2U2. Volgens mij kan je dat bij die instellen voor als er gebeld wordt. Weet het niet zekerVerwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:48:
Ik word steeds iets enthousiaster over de diamond, maar heb eigenlijk nog twee vragen waar ik mee zit. Hopelijk kan iemand een antwoord geven:
Verwijderd
Was het niet zo dat S2U2 niet goed functioneert met de TFL3D interface?wontcachme schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:16:
Kijk eens naar S2U2. Volgens mij kan je dat bij die instellen voor als er gebeld wordt. Weet het niet zeker
2)Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:48:
Ik heb een JVD DVD headunit, met JVC carkit (wat als ik goed begrepen heb door Parrot gemaakt is). Ik heb hier regelmatig problemen mee. Tijdens een gesprek valt de bluetooth verbinding weg, dan moet ik tijdens het rijden toch ineens mijn telefoon vasthouden. Het BT-icoontje op de telefoon zie ik dan ook niet meer.
Verder lukt het me niet om de geluiden van Tomtom via de carkit te krijgen. Soms werkt het via AD2P, soms via een extra gedownloade applicatie. Al met al een beetje gekloot. Snap niet waarom de bluetooth verbinding spontaan wegvalt, als dit voorkomt is de gesprekskwaliteit over de telefoon overigens ook slecht....
Verwijderd
Ik gebruik ook de Parrot ck3100. Ik heb geen problemen, hij synced mijn contacten en verbinding is prima, ook geluidskwaliteit is dik in orde.Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:48:
Moet ik er wel bij zeggen, ik heb mijn parrot geflashed met nieuwe firmware voordat ik de TD erop aansloot.
Ziezo, mijn Diamond is besteld. Wordt als het goed is morgen door Vodafone bezorgd. Ben benieuwd! 
Feli
Echter zo reacties hebben wij niets aan en mag je voortaan gewoon lekker met je eigen vrienden delen
Feli
[ Voor 38% gewijzigd door DaannO op 17-07-2008 14:21 ]
Dan moet je op xda ff zoeken. Als je directdraw uitzet in s2us en een register waarde aanmaakt dan wel. Ik heb hem er ook op staanVerwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:29:
[...]
Was het niet zo dat S2U2 niet goed functioneert met de TFL3D interface?
Verwijderd
Nee ik heb Studentmobiel niet gemailt maar wel direct de MDA Compact IV besteld bij ze (nog niet binnendangerpaki schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:26:
[...]
had je ze ook al gemaild? ik had ze namelijk ook al gemaild met de vraag of ze nou een HTC toestel of MDA leveren, tijdens bestellen staat er namelijk nadrukkelijk HTC. dus ik ging er van uit dat het een HTC toestel was zonder simlock. dus heb die vraag voor de zekerheid toch even via mail aan ze voorgelegd.
Tijdens het bestelproces zie je om welke versie (MDA Compact IV) het gaat.
Scheelt € 95,- met de Diamond die ik minder mooi vind dan de MDA
Maar ik weet eigenlijk nog steeds niet 100% zeker of het toestel nou wel of niet een simlock heeft omdat nog niemand hier het daadwerkelijk geprobeerd heeft.
Dus heb je de MDA ontvangen....trek even iemand met een Vodafone simmetje van straat en laat het hier even weten
Ik heb net met de T-mobile klantenservice gesproken. De mijne is onderweg. Ik zal er eens een niet T-mobile sim instoppen om het te checken.Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:46:
[...]
Nee ik heb Studentmobiel niet gemailt maar wel direct de MDA Compact IV besteld bij ze (nog niet binnen).
Scheelt € 95,- met de Diamond die ik minder mooi vind dan de MDA![]()
Maar ik weet eigenlijk nog steeds niet 100% zeker of het toestel nou wel of niet een simlock heeft omdat nog niemand hier het daadwerkelijk geprobeerd heeft.
Dus heb je de MDA ontvangen....trek even iemand met een Vodafone simmetje van straat en laat het hier even weten.
Iemand zijn/haar Compact IV al geflashed meet een TD rom? Gaat dit goed?
waarom kan je geen kaarten kopen voor TT7 op de diamond? Ik dacht dat ie officieel ondersteund werd?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Misschien een beetje vloeken in de kerk, maar zou een HTC Diamond voor telefonie kunnen samenwerken met een Nokia BT carkit? (heb gewoon die standaart Nokia blutooth/cable carkit in de auto)
Verwijderd
Hier heeft iemand met succes een TD rom op zijn UK MDA Compact IV gezet:CodeIT schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:48:
[...]
Ik heb net met de T-mobile klantenservice gesproken. De mijne is onderweg. Ik zal er eens een niet T-mobile sim instoppen om het te checken.
Iemand zijn/haar Compact IV al geflashed meet een TD rom? Gaat dit goed?
http://forum.xda-develope...read.php?t=401507&page=39
UK versie van de MDA Compact IV is overigens wel gelocked
De Nederlandse versie volgens T-Mobile en Studentmobiel niet....maar het wachten is voor mij op de eerste Tweaker die het hier even test
Nou ik zal wel iets verkeerd doen, maar ik krijg het niet voor elkaar. SPB krijg ik wel geinstalleerd, maar op het moment dat ik de files kopieer en overschrijf, softreset uitvoer, dan werkt het totaal niet meer.Vlooi schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:36:
[...]
Ik denk dat ik het voor de grap ga proberen. Even kijken hoe het werkt. Zit er wel gelikt uit.
Sinds vanmiddag, nadat ik mijn e-mailtjes gelezen had en verwijderd, blijft er in het mail-envelopje in het hoofdscherm een 1 staan dat er nog steeds een ongelezen bericht is. Als ik naar mijn account ga, staat daar ook: 1 ongelezen bericht, terwijl er geen berichten meer instaan.
Ik heb alle mail verwijderd, incl. de map deleted items, maar het blijft erin staan.
Verder een soft-reset uitgevoerd en Sprite-backup laten draaien, maar geen resultaat.
Heeft iemand enig idee hoe dat eruit te krijgen, de zoekfunctie op 'mail' leverde geen resultaten op...
Ik heb alle mail verwijderd, incl. de map deleted items, maar het blijft erin staan.
Verder een soft-reset uitgevoerd en Sprite-backup laten draaien, maar geen resultaat.
Heeft iemand enig idee hoe dat eruit te krijgen, de zoekfunctie op 'mail' leverde geen resultaten op...
Ik ben benieuwd of je de kleuren van TF3D op de MDAIV kan wijzigen zonder te flashen.
heb vandaag naar TLR Diamond Rom 3 geflashed, welke gebaseerd is op 1.93 ROM. Merk weinig tot geen verschil in snelheid in vergelijking met 1.37 ROM.
wat ze o.a. gedaan hebben is de animatie tussen de verschillende tabs verwijderen in TF3D. Ook zit er nog de oude TF3D in.
Ga straks ook nog even de SwiftBL Rom proberen.
Maar Ik vermoed dat de grens qua snelheid wel een beetje gehaald is, en dat custom ROMS daar niet zoveel meer aan toevoegen.
Voor mij is de #1 tweak nog steeds de phoneskin uitzetten met advanced config. Daar kon geen ROM-update tegen op.
edit:
hier is een benchmark overzicht van de verschillende ROMs. Inderdaad weinig verschil tussen de verschillende ROMS, al is de officiele 1.93 langzaam in de VS benchmark, maar in de SPB benchmark vrijwel zelfde.
wat ze o.a. gedaan hebben is de animatie tussen de verschillende tabs verwijderen in TF3D. Ook zit er nog de oude TF3D in.
Ga straks ook nog even de SwiftBL Rom proberen.
Maar Ik vermoed dat de grens qua snelheid wel een beetje gehaald is, en dat custom ROMS daar niet zoveel meer aan toevoegen.
Voor mij is de #1 tweak nog steeds de phoneskin uitzetten met advanced config. Daar kon geen ROM-update tegen op.
edit:
hier is een benchmark overzicht van de verschillende ROMs. Inderdaad weinig verschil tussen de verschillende ROMS, al is de officiele 1.93 langzaam in de VS benchmark, maar in de SPB benchmark vrijwel zelfde.
[ Voor 21% gewijzigd door badflower op 17-07-2008 16:51 ]
Daarmee gaat volgens mij bij mij ook de mute on flip optie mee uit. Heb het net even geprobeerd, heb jij dat ook? Hij is inderdaad wel sneller en het geheugengebruik is ook een stukje lager. Na een reboot zit ik op 42% in plaats van 49%.badflower schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:18:
[ Voor 15% gewijzigd door J0YR1D3R op 17-07-2008 16:26 ]
Verwijderd
Volgens mij ook de functie dat het scherm uitgaat als je belt. Dat gebeurde bij mij. Vervelend omdat a) het meer en onnodig energie kost tijdens het bellen en b) ik nogal eens tegen het niet verzonken scherm druk met mijn oor en zo wat virtuele knoppen bedien.J0YR1D3R schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:25:
Daarmee gaat volgens mij bij mij ook de mute on flip optie mee uit. Heb het net even geprobeerd, heb jij dat ook?
Zelfde combo en geen problemen, draai zelfs tomtom via de parrot 3100. Firmware is meen ik 4.17Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:48:
I
Bing
Klopt kom door dat het geen VGA is, lees ff een paar posts terugVlooi schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:01:
[...]
Nou ik zal wel iets verkeerd doen, maar ik krijg het niet voor elkaar. SPB krijg ik wel geinstalleerd, maar op het moment dat ik de files kopieer en overschrijf, softreset uitvoer, dan werkt het totaal niet meer.
Bing
> Mute on flip zou kunnen, eigenlijk nog nooit geprobeerdVerwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:27:
[...]
Volgens mij ook de functie dat het scherm uitgaat als je belt. Dat gebeurde bij mij. Vervelend omdat a) het meer en onnodig energie kost tijdens het bellen en b) ik nogal eens tegen het niet verzonken scherm druk met mijn oor en zo wat virtuele knoppen bedien.
> Scherm blijft bij mij zeker uit als ik bel
interessant, welke ROM heb jij? Want 42% heb ik tot nu toe nog nooit gehaald.J0YR1D3R schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:25:
[...]
Daarmee gaat volgens mij bij mij ook de mute on flip optie mee uit. Heb het net even geprobeerd, heb jij dat ook? Hij is inderdaad wel sneller en het geheugengebruik is ook een stukje lager. Na een reboot zit ik op 42% in plaats van 49%.
Verwijderd
Als ik 'm handmatig uitzet blijft hij bij mij ook uit ja... hij weigert om automatisch uit te gaan zonder phone skin. Met skin doet hij het overigens ook soms niet... beetje raar.badflower schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:44:
Ik heb 44% geheugen usage na reboot met phone skin uit (Elite 3.0 Walshieau, XDA).
Dat er veel vrij is heeft ook te maken met programma's die niet meegenomen zijn in de ROM om dat ze overbodig zijn. Er worden niet persé minder programma's geladen na het booten, maar er is gewoon meer ruimte over van de 192Mb.
Scherm blijft bij mij ook uit, flip doet het niet ook al pas ik de registersetting aan. Ik gebruik die functie regelmatig dus ik heb de phone skin weer aangezet. Echter werkt het nu nog steeds niet terwijl de registersetting goed staat. Maar eens kijken wat ik daaraan kan doen.badflower schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:44:
[...]
> Mute on flip zou kunnen, eigenlijk nog nooit geprobeerd
Stock 1.37 NLD met wat kleine tweaks.badflower schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:45:
[...]
interessant, welke ROM heb jij? Want 42% heb ik tot nu toe nog nooit gehaald.
wow
Phone skin off is een geweldige tip!!
Ik draai de nieuwste stock ROM met TF3D uit. Net de tel skin uitgeschakeld en een reboot en geheugen verbruik zit op: 36%
Verder merk ik dat mijn TD steeds vlotter reageert (verkennen) en dat bestanden etc een stuk sneller openen als de TD een paar uur aanstaat. Als deze net opnieuw is opgestart, dan is de snelheid een stuk minder. Even mee werken en de snelheid komt terug.
Ben ik tevreden?
Ik heb mijn TD nu ongeveer één maand en ik heb absoluut geen spijt! Geluid probleem tijdens het bellen is ook opgelost met de nieuwste stock NLD ROM.
Waarom geen iPhone?
Ik had er één en dat ding is gewoon lomp. Koop bij de Gamma een baksteen. Stuk goedkoper en kan meer dan de OS van de iPhone.
Phone skin off is een geweldige tip!!
Ik draai de nieuwste stock ROM met TF3D uit. Net de tel skin uitgeschakeld en een reboot en geheugen verbruik zit op: 36%
Verder merk ik dat mijn TD steeds vlotter reageert (verkennen) en dat bestanden etc een stuk sneller openen als de TD een paar uur aanstaat. Als deze net opnieuw is opgestart, dan is de snelheid een stuk minder. Even mee werken en de snelheid komt terug.
Ben ik tevreden?
Ik heb mijn TD nu ongeveer één maand en ik heb absoluut geen spijt! Geluid probleem tijdens het bellen is ook opgelost met de nieuwste stock NLD ROM.
Waarom geen iPhone?
Ik had er één en dat ding is gewoon lomp. Koop bij de Gamma een baksteen. Stuk goedkoper en kan meer dan de OS van de iPhone.
[ Voor 63% gewijzigd door vr6-only op 17-07-2008 17:15 ]
It ain't stupid if it works!
Ik heb net opnieuw opgestart en hem maar 45-46% ingebruik met de originele HTC 1.37 ROM. Weliswaar de phoneskin uit. Zet ik TF3D uit dan heb ik een percentage van 38%.Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:56:
[...]
Als ik 'm handmatig uitzet blijft hij bij mij ook uit ja... hij weigert om automatisch uit te gaan zonder phone skin. Met skin doet hij het overigens ook soms niet... beetje raar.
Ik heb 44% geheugen usage na reboot met phone skin uit (Elite 3.0 Walshieau, XDA).
Verder niet echt tweaks uitgevoerd.
Uiteraard loopt het geheugengebruik wel op na verloop van tijd, maar dat zal bij de custom ROM's ook zijn.
Ik heb vandaag mijn MDA Compact IV binnen. Ik ging even mijn propedeuse halen en ik zag een medestudent met de MDA Compact IV. Direct na het ontvangst van de "P" ging ik naar T-mobile HQ in Den Haag, en ik vroeg of de MDA Compact IV binnen was. Ja hoor!Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:01:
[...]
Hier heeft iemand met succes een TD rom op zijn UK MDA Compact IV gezet:
http://forum.xda-develope...read.php?t=401507&page=39
UK versie van de MDA Compact IV is overigens wel gelocked
De Nederlandse versie volgens T-Mobile en Studentmobiel niet....maar het wachten is voor mij op de eerste Tweaker die het hier even test.
Direct de mda genomen met mijn zelfde abbonement (contractverlenging voor 1 jaar met Flex 30 en PIT). Maandelijkse kosten: 39,50 met een eenmalide bijbetaling van €29,95
Nu kan ik zeggen dat de MDA heel erg strak uitziet. Vooral de verpakking is super goed. Dit krijg je in de doos:
1x Bluetooth headset van Bluetre. Deze krijg je gratis erbij als je de MDA online bestelt, maar ook als je in de winkel stapt.
1x MDA Compact IV
extra stylus
Batterij (900 mAH, 3.7 volts)
Carrying pouch (in grey)
Earphone that also works as FM-radio antenna.
1x CD with both Activesync 4.5 for XP and Vista. It also contains Spritebackup software. I dont know of it is a demo of the full version of it. I have to find out first.
Het leukste van allemaal: de MDA Compact IV heeft geen simlock.
Hebt zojuist getest met simkaarten en kreeg ontvangst en ik kon bellen (Orange simkaart van de baas, Lebarra simkaart en een chippie simkaart (iets uit Curacao).
Kortom een prima toestel met prima inhoud.
De deal met T-mobile is helemaal top.
Vanavond post ik pics van de doos en zo....
Tweakers.net & GoT RULEZ
Ik heb totaal geen problemen met de parrot ck3100. Synchronisatie gaat perfect, als ook bellen en gebeld worden.Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:48:
Verwijderd
PDAShop-service?????????,
Ik heb, net als een aantal mensen hier op het forum, problemen met de batterijcover die op de linker onderhoek niet netjes aansluit en telkens je bvb op de home-toets drukt, zich een milimetertje verplaatst en een krakend geluid geeft.
Niet echt netjes, dus ik naar de PDASHOP in Antwerpen.
De eerste bediende bekeek het probleem, porbeerde een en ander uit en stelde vast dat het niet het covertje was maar iets met het toestel zelf... Geen probleem, breng de doos binnen en je krijgt onmiddellijk een volledig nieuw toestel.
Een uur later, nieuwe bediende... nieuw toestel???... geen sprake van..; nieuwe cover kan besteld worden, geen probleem (wat zijn collega, die intussen verdwenen was, ook beweerd had, dat het niet de cover was, deed niks meer ter zake)
Vandaag stap ik de winkel binnen met de vraag waar de nieuwe cover bleef: Antwoord: Wij krijgen van HTC geen wisselstukken... dat moet tussen de klant en HTC zelf geregeld worden, en dit TEGEN BETALING.... Sorry mijnheer, hier kunnen wij ook niets aan doen...
Mijn vraag: Is dit allemaal nog wel normaal??? Ik hoor hier zo boffen over de PDASHOP service...
Ik heb, net als een aantal mensen hier op het forum, problemen met de batterijcover die op de linker onderhoek niet netjes aansluit en telkens je bvb op de home-toets drukt, zich een milimetertje verplaatst en een krakend geluid geeft.
Niet echt netjes, dus ik naar de PDASHOP in Antwerpen.
De eerste bediende bekeek het probleem, porbeerde een en ander uit en stelde vast dat het niet het covertje was maar iets met het toestel zelf... Geen probleem, breng de doos binnen en je krijgt onmiddellijk een volledig nieuw toestel.
Een uur later, nieuwe bediende... nieuw toestel???... geen sprake van..; nieuwe cover kan besteld worden, geen probleem (wat zijn collega, die intussen verdwenen was, ook beweerd had, dat het niet de cover was, deed niks meer ter zake)
Vandaag stap ik de winkel binnen met de vraag waar de nieuwe cover bleef: Antwoord: Wij krijgen van HTC geen wisselstukken... dat moet tussen de klant en HTC zelf geregeld worden, en dit TEGEN BETALING.... Sorry mijnheer, hier kunnen wij ook niets aan doen...
Mijn vraag: Is dit allemaal nog wel normaal??? Ik hoor hier zo boffen over de PDASHOP service...
Ik maak gebruik van de standaard Nokia bluetooth carkit (ik dacht de CK-7W) en kan het zonder problemen gebruiken. Eerder in het topic (een vorig deel) werd gemeldt dat het mogelijk problemen geeft icm ruisonderdrukking (die de CK-7W blijkbaar niet heeft), maar ik heb al verschillende gesprekken gevoerd zonder problemen (uiteraard aangesloten via Bluetooth)stefijn schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:00:
Misschien een beetje vloeken in de kerk, maar zou een HTC Diamond voor telefonie kunnen samenwerken met een Nokia BT carkit? (heb gewoon die standaart Nokia blutooth/cable carkit in de auto)
dit kreeg ik als antwoord van studentmobiel:Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:46:
[...]
Nee ik heb Studentmobiel niet gemailt maar wel direct de MDA Compact IV besteld bij ze (nog niet binnen).
Scheelt € 95,- met de Diamond die ik minder mooi vind dan de MDA![]()
Dus heb je de MDA ontvangen....trek even iemand met een Vodafone simmetje van straat en laat het hier even weten.
Geachte ************,
Het klopt inderdaad dat de “MDA Compact IV “ een simlock van T-mobile bevat. De andere twee versies (NL en EN) zijn geheel simlock vrij.
Wij hopen u voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Klantenservice Studentmobiel.nl
Klopt. Heb ik al eerder in dit topic gemeld.Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:29:
[...]
Was het niet zo dat S2U2 niet goed functioneert met de TFL3D interface?
Sometimes you need to plan for coincidence
is het mogelijk msn te installeren op de diamond ? en hoeveel mb internet kost je dat ongeveer per uur dan ?
MSN zit er standaard op. Hoeveelheid: Geen idee.darkpluisje schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:12:
is het mogelijk msn te installeren op de diamond ? en hoeveel mb internet kost je dat ongeveer per uur dan ?
Werkt wel met directdraw uitgeschakeld en een of ander register tweak erbij.Groentenboer schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:11:
[...]
Klopt. Heb ik al eerder in dit topic gemeld.
Verwijderd
Pfffff....darkpluisje schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:12:
is het mogelijk msn te installeren op de diamond ?
en hoeveel mb internet kost je dat ongeveer.
Denk nou even na man, ligt er toch aan hoeveel/hoelang jij zit te chatten en niet vergeten je verbinding te stoppen na je chat-sessie's
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2008 18:46 ]
staat PER UUR achterVerwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:42:
[...]
Denk nou even na man, ligt er toch aan hoeveel/hoelang jij zit te chatten en niet vergeten je verbinding te stoppen na je chat-sessie's
Verwijderd
Daarom juist
Kan je toch nooit zeggen
Enigste wat rest, is dat hij een goed datametertje installeerd en gratis via WiFi gaat chatten.
Dan kan hij daarna zien hoeveel hij op dat moment verbruikt met chatten met zijn gewoonte's/gebruikt.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2008 19:00 ]
Oke, tnx, ik heb die CK-7W (kon er effe niet opkomen).Milenco schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 17:58:
[...]
Ik maak gebruik van de standaard Nokia bluetooth carkit (ik dacht de CK-7W) en kan het zonder problemen gebruiken. Eerder in het topic (een vorig deel) werd gemeldt dat het mogelijk problemen geeft icm ruisonderdrukking (die de CK-7W blijkbaar niet heeft), maar ik heb al verschillende gesprekken gevoerd zonder problemen (uiteraard aangesloten via Bluetooth)
btw...standaart

Ik ben tot nu toe ook tevreden met mijn touch diamond, enige waar ik nogal commentaar op heb is, wanneer je aan het internetten bent, en je draait op de achtergrond muziek (ik gebruik hem als mp3 speler) dan, is de telefoon ZOOOOOO traag. Vooral als je msn messenger nog hebt draaien op de background. Dit komt voornamelijk omdat de browser zoveel resources vraagt, al browse ik met opera mini gaat alles wel vlug, maar die browser is niet goed aangepast op de hogere reso van de diamond, waardoor de knopjes enorm klein worden..........
Jammer jammer.... iemand ervaringen met mp3 icm internet met TF3d uit?
mn tytn2 die ik nog heb liggen had hier allemaal totaal geen problemen mee. terwijl dat ding een langzamere processor heeft, minder werkgeheugen en ook nog eens geen videodrivers....
mn tytn2 die ik nog heb liggen had hier allemaal totaal geen problemen mee. terwijl dat ding een langzamere processor heeft, minder werkgeheugen en ook nog eens geen videodrivers....
[ Voor 13% gewijzigd door Bert2000 op 17-07-2008 20:14 ]
ja grapjas...het gaat er mij dus om dat ik weet hoeveel er verbruikt word op msn...had er per uur bijgezet omdat ik ok best per bericht kan vragen maar dan zal er ook verschil in zitten met hoeveel je typt en waarschijnlijk krijg je dan een debiel laag getal...Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:54:
[...]
Daarom juist, ligt er toch aan hoeveel data je er per uur doorheen kan raggen, de één type/leest/reageer sneller dan een ander enz.
Kan je toch nooit zeggen, ook niet ongeveer
Enigste wat rest, is dat hij een goed datametertje installeerd en gratis via WiFi gaat chatten.
Dan kan hij daarna zien hoeveel hij op dat moment verbruikt met chatten met zijn gewoonte's/gebruikt.
en vraag dit omdat mijn internet abbo aan een limiet van 40mb zit, en ik dus wil weten of er een beetje mee te msnen valt zonder dat ik daar zo overheen zit
Mute on flip doet het weer, maar een backup van Sprite teruggezet. Afgelopen dagen toch weinig sms/telefoonverkeer gehad en de rest werkt ie vanzelf weer bij per mail/outlook. Jammer dat het niet samengaat, telefoonskin uit en flip.J0YR1D3R schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 17:06:
[...]
Scherm blijft bij mij ook uit, flip doet het niet ook al pas ik de registersetting aan. Ik gebruik die functie regelmatig dus ik heb de phone skin weer aangezet. Echter werkt het nu nog steeds niet terwijl de registersetting goed staat. Maar eens kijken wat ik daaraan kan doen.
Verwijderd
Ja dat merkte ik ook al, al word het bij mij naar mijn idee niet extreem traag. Ik heb het idee dat die TF3d mp3 speler nogal een cpu vreter is. Je kan het natuurlijk simpel testen door even je mp3's via mediaplayer te spelen en dan te gaan internetten.Bert2000 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:13:
Ik ben tot nu toe ook tevreden met mijn touch diamond, enige waar ik nogal commentaar op heb is, wanneer je aan het internetten bent, en je draait op de achtergrond muziek (ik gebruik hem als mp3 speler) dan, is de telefoon ZOOOOOO traag. Vooral als je msn messenger nog hebt draaien op de background. Dit komt voornamelijk omdat de browser zoveel resources vraagt, al browse ik met opera mini gaat alles wel vlug, maar die browser is niet goed aangepast op de hogere reso van de diamond, waardoor de knopjes enorm klein worden..........
Die lui spreken elkaar weer lekker tegen, tegen mij en anderen hebben ze beweerd dat er geen simlock op zit. Ik had de helpdesk gebelddangerpaki schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 17:58:
[...]
dit kreeg ik als antwoord van studentmobiel:
[...]
Verwijderd
Ja Pluizeboldarkpluisje schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:17:
[...]
ja grapjas...het gaat er mij dus om dat ik weet hoeveel er verbruikt word op msn...had er per uur bijgezet omdat ik ok best per bericht kan vragen maar dan zal er ook verschil in zitten met hoeveel je typt en waarschijnlijk krijg je dan een debiel laag getal...
en vraag dit omdat mijn internet abbo aan een limiet van 40mb zit, en ik dus wil weten of er een beetje mee te msnen valt zonder dat ik daar zo overheen zit
dat hebben we begrepen, maar jij begrijpt het niet echt volgens mij
Of het nu één 1 uur is of twee uur enz. is niet relevant!
Het ligt toch echt allemaal aan:
- jouw persoonlijke chat-gedrag en/of
- aan de degene waarmee jij zit te chatten en/of
- aan alle overhead (ook al doe je niks, verbruiken doe je toch
- error's/foutcorrectie's/handshake op de 3G/H/(WiFi) verbinding van dat moment!
Kortom, wil je enig inzicht krijgen in deze data-verbruik-zaken, zou je dus zelf je eigen data-verbinding moeten monitoren, daarom zijn dergelijke progjes juist ontwikkeld
En daarom had ik ook (als je wat verder had gelezen) speciaal voor jou het onderstaande neergezet (dacht dat je dan de rest zelf wel kon invullen
Verwijderd
Ik ben sinds vandaag in het bezit van de fantastische MDA Compact IV.
De hele handleiding en het forum afgespit, maar ik kom er niet uit.
Graag wil ik mijn MSN Messenger installeren.
Via zoeken kom ik keurig in een beschrijving hoe ik dit moet aanpakken, maar tussen mijn programma's staat nergens een 'Messenger'.
Wie kan mij helpen?!
Via zoeken kom ik keurig in een beschrijving hoe ik dit moet aanpakken, maar tussen mijn programma's staat nergens een 'Messenger'.
Wie kan mij helpen?!
Windows live?Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 21:10:
Wie kan mij helpen?!
Verwijderd
De MDA, is zo Compact dat ze wel wat software hebben weggelaten t.o.v. de TDVerwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 21:10:
Wie kan mij helpen?!
Had ik in iedergeval ergens gelezen, maar niet getreurd, als het er niet op zit (op TD Start>Programma's\Windows Live), gewoon ergens Windows Live (for Mobile) downloaden en installeren (Youtube progje hadden ze dacht ik ook niet meegeleverd!)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2008 21:43 ]
http://windowslivemobile.msn.com/Homepage.aspx?lang=nl-nlVerwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 21:10:
Wie kan mij helpen?!
Helaas zie ik dat er nog behoorlijk wat vragen langskomen die daar gewoon instaan. Ik zal bij de volgende update opnieuw naar de categorieen kijken, maar let zelf ook een beetje op mensen
[ Voor 3% gewijzigd door Neok_ op 17-07-2008 22:56 ]
En heel hartelijk dank! Het ziet er gelikt en volledig uit! Tof dat je er zoveel aandacht aan hebt besteed.
Misschien een idee om de Touch Pro er weer uit te halen omdat deze nu zijn eigen topic heeft.
Misschien een idee om de Touch Pro er weer uit te halen omdat deze nu zijn eigen topic heeft.
Verwijderd
Petje af hoor, pure klasse die FAQ,Neok_ schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 22:56:
Huge update @ FAQ
Helaas zie ik dat er nog behoorlijk wat vragen langskomen die daar gewoon instaan. Ik zal bij de volgende update opnieuw naar de categorieen kijken, maar let zelf ook een beetje op mensen
ThxCodeIT schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 23:03:
En heel hartelijk dank! Het ziet er gelikt en volledig uit! Tof dat je er zoveel aandacht aan hebt besteed.
Ik heb de video's er al uit gehaald, echter de banners zijn door iemand anders gefabriceerd.
De plaatjes zal ik ook zsm eruit halen.
[ Voor 15% gewijzigd door Neok_ op 17-07-2008 23:15 ]
Dat is 100% zeker al eerder hier geweest. FF zoeken want dit is geen helpdeskVerwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 23:12:
Weet iemand hoe je een eigen geluid aan een sms kan geven?
Verwijderd
Ik heb eerst gezocht voordat ik de vraag plaatste. Niet gevonden natuurlijk anders zou ik het niet vragen 
wontcachme schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 23:19:
[...]
Dat is 100% zeker al eerder hier geweest. FF zoeken want dit is geen helpdesk
In de topic versie van hiervoor gezocht op "sms ringtone":Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 23:43:
Even gezocht met alleen zoekterm sms, maar nog niet gevonden. Gaat in ieder geval niet zoals bij beltoon.
Iemand die wel het antwoord heeft?
Bedtijd!
Ringtones telefoon: My documents - My ringtones
Ringtones SMS: My Device - Application Data - Sounds
Dit is ook een leuke achtergrond voor de telefoon:

[ Voor 12% gewijzigd door wontcachme op 18-07-2008 00:14 ]
Verwijderd
Je vergeet 3G er bij te zettenwontcachme schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 23:49:
Dit is ook een leuke achtergrond voor de telefoon:
[afbeelding]
(grappig is hij wel
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 00:43 ]
Jaaaa ik heb de iPhone3g!!! HTC Diamond Touch!!!
Ik las in een van de topics iets over een LightsabreStarwars-geval-game. Zit me rot te zoeken maar kan het niet meer vinden.
Ik las in een van de topics iets over een LightsabreStarwars-geval-game. Zit me rot te zoeken maar kan het niet meer vinden.
Staat in de faqmaniacshouse schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 00:45:
Jaaaa ik heb de iPhone3g!!! HTC Diamond Touch!!!
Wie o wie kan me helpen met http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=402021, dat spb mobile shell , dat je alles andere kleur kan etc
Ik kom er maar niet uit.
Is het toegestaan dat ik een email/msn van iemand vraag?
Ik kom er maar niet uit.
Is het toegestaan dat ik een email/msn van iemand vraag?
Damn Damn Damn
o.a. het laden gaat nu vet traag
aub help me, hoe krijg ik het weer in z'n oude staat
/edit het begint er een beetje op te lijken, kreeg het er niet af, dus maar verder gegaan.
Die kerel die dit gemaakt heeft heeft ook allerlei kleurtjes voor als je bericht hebt ontvangen etc, dat is normaal groen, hoe krijg ik dat veranderd ?
o.a. het laden gaat nu vet traag
aub help me, hoe krijg ik het weer in z'n oude staat
/edit het begint er een beetje op te lijken, kreeg het er niet af, dus maar verder gegaan.
Die kerel die dit gemaakt heeft heeft ook allerlei kleurtjes voor als je bericht hebt ontvangen etc, dat is normaal groen, hoe krijg ik dat veranderd ?
[ Voor 54% gewijzigd door Niekjuh op 18-07-2008 01:36 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees eerst de FAQ door voordat je je vraag stelt. Vragen over providers of waar je bepaalde ROMs kunt downloaden willen we niet zien.
Lees eerst de FAQ door voordat je je vraag stelt. Vragen over providers of waar je bepaalde ROMs kunt downloaden willen we niet zien.