[Mening-only] Nieuwe layout

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 8.435 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWhite
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-09 22:18
Moet zeggen dat ik na 1 dag al helemaal gewend ben aan de nieuwe layout. Zeker nu we ook nog de buttons voor "core", etc. kunnen verbergen.

Ook had ik in het begin ook moeite om de grijze tracker te lezen, maar ook dit ben ik ondertussen al gewoon, en vind de screenshots met de style sheets voor de witte tracker nu eigenlijk gewoon "lelijk" ;)

Zou de oude layout al niet meer terugwillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:05

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Vind het wel raar dat er steeds over een witte tracker wordt gesproken en dit ook terugkomt in meerdere custom stylesheets terwijl de vorige tracker juist een lichte grijstint had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:21

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Palomar schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:59:
aha, ok, zie het nu wel staan. Maar het is niet echt prominent ofzo; je moet er echt naar op zoek. Heb dus nog steeds het idee dat het een beetje op een laag pitje brandt. Denk dat het vnl. nog in leven wordt gehouden voor users die geen ads willen zien.

PS. zie ook dat de abo-faq ( reviews: Tweakers.net FAQ ) nog niet helemaal goed werkt met de nieuwe layout. Zijkant valt weg ;)
Aangezien dit een probleem lijkt bij veel oude reviews en de redactie de mogelijkheid heeft om een bredere layout te forceren, kun je dat niet in een keer doen bij alle oude reviews?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dirk schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:54:
Aangezien dit een probleem lijkt bij veel oude reviews en de redactie de mogelijkheid heeft om een bredere layout te forceren, kun je dat niet in een keer doen bij alle oude reviews?
Dat lijkt me niet nodig, vziw waren ze voor de vorige layout juist weer smaller (geen idee of ze toen smaller dan nu waren) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

In dat geval blijft er dus nog een periode van een jaar over waarin de reviews wel de grotere breedte kregen ;)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:01

crisp

Devver

Pixelated

Wat dingen getweaked aan de tracker:

- Een kleine marge rechts in de 'ingeklapte' modus; hierdoor staat de tracker dan wat meer los van het contentvlak waardoor het er wat minder 'afgekapt' uitziet. Een gradient plaatje eroverheen is misschien nog mooier maar daar moeten we nog naar kijken (en don't worry, het is niet nog smaller geworden - de extra margin heb ik ergens anders vandaan gesnoept :P)
- het terug inklappen gaat nu met een kleine vertraging wat het wat minder neurotisch maakt.
- na het aanpassen van je tracker blijft de tracker ook niet meer openstaan (tenzij je de focus weer op de tracker legt)
- afgerond hoekje onderin in uitgeklapte vorm.
- geen raar leeg hoekje meer dat uitklapt als je alle trackers hebt uitgezet.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die kleine marge rechts is netjes ja, dat ziet er een stuk netter uit d:)b en voor de rest ziet het er ook netjes uit! (Op dat hoekje bovenin na, dat al in een ander topic is genoemd)

Alleen het inklappen mag wel weer íets sneller :P Als je hem nu uitklapt en vervolgens verder wil lezen staat hij nog net even een moment over de content heen, omdat ik toch meestal wel binnen de 2(?) seconden die hij nu open blijft staan weer bij de tekst ben die ik wil lezen, nadat ik mijn muis weer van de tracker af heb gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dirk schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:37:
Die kleine marge rechts is netjes ja, dat ziet er een stuk netter uit d:)b en voor de rest ziet het er ook netjes uit! (Op dat hoekje bovenin na, dat al in een ander topic is genoemd)
hoekje heb ik nu ook beter aansluitend gemaakt (ctrl+f5) :)
Alleen het inklappen mag wel weer íets sneller :P Als je hem nu uitklapt en vervolgens verder wil lezen staat hij nog net even een moment over de content heen, omdat ik toch meestal wel binnen de 2(?) seconden die hij nu open blijft staan weer bij de tekst ben die ik wil lezen, nadat ik mijn muis weer van de tracker af heb gehaald.
delay stond op 1 seconde, nu op 0.5 seconde :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:13:

- het terug inklappen gaat nu met een kleine vertraging wat het wat minder neurotisch maakt.
Ongelooflijk hoe een kleine eenvoudige aanpassing echt véél verschil kan maken in de gebruikservaring. Netjes gedaan d:)b Nu voel je je waarschijnlijk als een apple designer, tweaken en tweaken tot de gebruikservaring hélemaal af is ;)
crisp schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:34:

delay stond op 1 seconde, nu op 0.5 seconde :)
Ik wou net zeggen, toen ik net ging kijken ging het toch vrij snel, snel genoeg alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-10 16:43

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

ACM schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 10:00:
[...]

Dat lijkt me niet nodig, vziw waren ze voor de vorige layout juist weer smaller (geen idee of ze toen smaller dan nu waren) :)
De breedte is 535 pixels geweest sinds 2002 dus dat is al een tijdje.

Ik begreep dinsdag van Wilbert dat hij ook niet nog helemaal tevreden was over de nieuwe kolombreedte. Ik heb de breedte liever terug naar 535.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-10 16:43

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Palomar schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:06:
[...]

imo moet een layout er gewoon altijd hetzelfde uitzien en niet op de ene resolutie anders dan op de andere. Dat inklappen vind ik niet echt elegant, evenals het afkappen. Enige optie is imo een horizontale scrollbalk, of de site precies 1020 (oid) pixels breed maken, zodat ie op 1024-schermen zonder scrollbalk te zien is. Je zult dus een keus moeten maken of je de <1024x768-schermen nog als serieuze doelgroep ziet.
Je kunt natuurlijk onmogelijk verlangen dat layouts op elke resolutie er gelijk uitzien. Toen internet toegankelijk werd voor het grote publiek was 640 pixels in de breedte de gangbare standaard. Later is dat opgehoogd naar 800 en 1024 pixels. Inmiddels is het marktaandeel van 640 en 800 nauwelijks meer in een vergelijking met andere resoluties weer te geven, zo laag is het gebruik ervan. <1024 vind ik dus geen serieuze doelgroep. 1024 supporten we nog omdat er een redelijk marktaandeel (15-10 procent) voor is en niet iedereen zijn browser breder wil zetten.

Dankzij de ruimte die we nu hebben voor content kunnen we daar eindelijk pagina's in bouwen waarin we qua layout bijna dezelfde mogelijkheden hebben als andere sites die voor 1024 breed ontwikkelen en geen last hebben van een ruimteslurpende tracker.
Enige alternatief wat ik anders nog kan bedenken is om een soort 'lite'-layout aan te bieden (via speciale url, of als pref) waarbij de linker kolom (tracker e.d.) helemaal verdwijnt en de header bovenin versmalt wordt totdat de site 800px breed is. Die kun je dan ook meteen gebruiken voor umpc's, highres smartphones e.d. en op pc's met een low-res beeldscherm. Verder wel volledige functionaliteit, dus niet iets als tweakers.mobi.
Pc's met low-res beeldschermen is mijn inziens totaal geen markt. Het lijkt me dat umpc's zo snel mogelijk allemaal naar 1024 gaan omdat 800 teveel beperkingen oplevert. Bijna alle grote sites zijn tegenwoordig ontworpen voor 1024.

De site geschikt houden voor 1024 zal wel noodzakelijk blijven.

Vanuit esthetisch oogpunt lijkt het mij de mooiste oplossing om de tracker op 1024 helemaal weg te laten en alleen op afroep zichtbaar te maken. De vraag is echter of de gebruikers dat beter zullen waarderen dan de huidige oplossing.

Als de tracker rechts had gestaan zouden we op 1024 wellicht wel beter met een horizontale scrollbar hebben kunnen werken. Met de tracker links en de content wat meer naar het midden vind ik de layout echter beter in evenwicht, zolang de eerste contentkolom maar de meeste aandacht trekt.
geerttttt schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:26:
Nog even een vraagje aan het (web)dev team, als jullie de stylish fixjes zien die her en der dus gemaakt zijn door mensen... Hebben jullie dan niet bepaalde dingen gezien welke jullie toch een verbetering vinden op de site? (Bijvoorbeeld 1 achtergrondskleur ipv 2, de (in mijn ogen erg lelijke) randen links en rechts van de site+header weghalen zodat dat gelijk is met de bovenkant, grote reviewblok met dubbele manier om daardoorheen te bladeren e.d. ?

Zou het evt niet mogelijk zijn om een paar dingen (die dus ook door users via css aangepast zijn) als opties in je account toe te voegen? (en dan ook graag voor niet abo's) Dat maakt de drempel wat lager, en maakt het wat gangbaarder :)
Het is niet zo dat een ontwerp plotseling tot stand komt en dan meteen klaar is. Het is ook niet zo dat stijlelementen er willekeurig in terecht zijn gekomen zonder achterliggende gedachte.

De aanpassingen die ik heb gezien vind ik het ontwerp nou niet echt mooier, overzichtelijker, evenwichtiger of onderscheidender maken. Aan de achtergrond en de marges rond de header ga ik niks veranderen. Een userpref voor een tracker met een witte achtergrond en donkergrijze tekst mag er van mij wel komen als sommige gebruikers dat dan toch zo graag willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich jammer dat wanneer je geen trackers en nieuwsonderverdeling gebruikt, zoals zo:

Afbeeldingslocatie: http://c.imagehost.org/0542/ScreenShot109.png

je niet die grijze balk kan laten wegvallen zodat je dit bekomt:

Afbeeldingslocatie: http://c.imagehost.org/0151/ScreenShot110.png

Omdat de breedte van de trackers kolom ongeveer even groot is als de (in dat geval dode) ruimte rechts naast de kopjes-balk. Die balk is geen 1024 pixels breed. Alhoewel idd de submenu's bij een mouse-over te veel plaats innemen zodat 'zoeken' niet meer zou kunnen staan waar ik het nu gezet heb. Maar daar valt wel iets voor te vinden...

Afbeeldingslocatie: http://c.imagehost.org/0468/ScreenShot111.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 21:10:
[...]
Omdat de breedte van de trackers kolom ongeveer even groot is als de (in dat geval dode) ruimte rechts naast de kopjes-balk. Die balk is geen 1024 pixels breed. Alhoewel idd de submenu's bij een mouse-over te veel plaats innemen zodat 'zoeken' niet meer zou kunnen staan waar ik het nu gezet heb. Maar daar valt wel iets voor te vinden...
Die 'dode ruimte' rechts in het hoofdmenu heeft al een toekomstige bestemming, genaamd 'forum' ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Femme schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 20:30:
[...]
Als de tracker rechts had gestaan zouden we op 1024 wellicht wel beter met een horizontale scrollbar hebben kunnen werken. Met de tracker links en de content wat meer naar het midden vind ik de layout echter beter in evenwicht, zolang de eerste contentkolom maar de meeste aandacht trekt.

Een userpref voor een tracker met een witte achtergrond en donkergrijze tekst mag er van mij wel komen als sommige gebruikers dat dan toch zo graag willen.
De content mag misschien het belangrijkste zijn, maar ik heb de tracker nodig om bij de content te komen. Normaal gesproken kom ik namelijk op T.Net binnen via iets wat me interesseert in de T.Net RSS feed (FF live bookmark).
Als de tracker dan leesbaar en bruikbaar aanwezig is heb ik al snel de neiging om andere interessante dingen op te zoeken; een ander artikel of een interessante topictitel in de GoT tracker.
Met een verborgen tracker of eentje die moeilijk leest zal ik niet meer in mijn ooghoek iets interessants spotten. Het oplichten geeft mij helaas toch ook een beetje bonsai buddy gevoel (al is dat nogal een overdreven vergelijking).
Ik vind het vervelend om naar de frontpage te moeten om een overzicht van de berichten te krijgen; zeker omdat ik dan ook GoT misloop en op moet letten dan de front page niet toevallig in 'rubriek modus' staat.

In deeze zin staan drie fauten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 09:07
Ik kan maar niet wennen aan de achtergrondjes bovenin de donkere en minder donkere achtergrond. Het ziet er wat minder glad uit, dat wel, maar het heeft iets teveel weg van ruis; ik heb steeds het idee dat m'n monitor vies is.

Ook (en dat is misschien een bug?) zorgt het contrast tussen de afbeelding en de kleur van de achtergrond (met ruis dus) voor een lichte streep boven de trackers wanneer de knoppen onder het logo ingeklapt zijn. Ook steekt hierdoor de eerste tracker af. Het is maar een klein schoonheidsfoutje, maar het valt me wel erg op; het lijkt net of er een verkeerd kleurtje in de css staat.

Daar was waarschijnlijk geen rekening mee gehouden toen het nog niet de bedoeling was de knoppen in te klappen zeker? ;)

Edit: Ik zie dat het al opgelost is, geweldig! :)

[ Voor 29% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 15-07-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Is er een preview screenshot beschikbaar voor de nieuwe layout van het forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 23:59

Wiethoofd

Broadcast TOM

J-Media schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:26:
Is er een preview screenshot beschikbaar voor de nieuwe layout van het forum?
dat zou idd handig zijn, eventueel beta testen zou ik wel willen doen ;)
kunnen we nu voor de introductie de layout naar de tweakers' wens aanpassen en hoeft het niet meer allemaal achteraf ;) ik houd wel van de devvers hoor :+

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 01:25:
[...]

dat zou idd handig zijn, eventueel beta testen zou ik wel willen doen ;)
Beta fase zijn we nog lang niet, en de final layout is nog niet bepaald. Dat boeit ook niet aangezien dat maar een klein stukje is van de volledige integratie. Het meeste werk zit in het technische deel.
kunnen we nu voor de introductie de layout naar de tweakers' wens aanpassen en hoeft het niet meer allemaal achteraf ;) ik houd wel van de devvers hoor :+
Zo spannend zal het allemaal niet worden hoor. Het forum heeft zich al jaren bewezen met de huidige indeling en functionaliteit, dus daar zullen we niet zo veel aan veranderen (iig niet in deze fase). Hooguit wat opfrissen en vervolgens hangen we het in de frontpage layout. De rest wat we graag willen gaan doen zijn puur extra's die de integratie bevorderen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Aangezien er net als featrequest is geweest om de reviewbanner te html-linken ipv javascripten zou ik graag als feature zien dat de tekst ook klikbaar wordt, maar pas underlined wordt als je je muis er op hebt staan (net als het highlighten van de nieuwstracker en de titel van de reviewbanner)

Dit ivm het mbv stylesheet hebben laten verkleinen van de reviewbanner (dankje medetweakers) en mensen ook op tekst willen klikken en niet op titels of afbeeldingen.

move dit maar naar een nieuw topic als het hier te offtopic is

verder *O* & d:)b al wacht ik met smart op de feat om de tracker achtergrondkleur te veranderen naar wit(-ig) ivm balans van de site.

verder viel mij afgelopen week op dat de balk waar de 2e keuzes in komen van de eerste keuze's bovenin dikker is (als in verder naar beneden) waardoor de lijntjes etc niet meer naar de onderrand van die balk lopen. (post zo een screenshotje ter verduidelijking (al is het bijna niet te missen))

{update}
Afbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/tweakersbalk.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Wiethoofd op 16-07-2008 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:32:
Aangezien er net als featrequest is geweest om de reviewbanner te html-linken ipv javascripten zou ik graag als feature zien dat de tekst ook klikbaar wordt, maar pas underlined wordt als je je muis er op hebt staan (net als het highlighten van de nieuwstracker en de titel van de reviewbanner)

Dit ivm het mbv stylesheet hebben laten verkleinen van de reviewbanner (dankje medetweakers) en mensen ook op tekst willen klikken en niet op titels of afbeeldingen.
Hele teksten linken is bad practice en bovendien verminderd dat de usability - je kan immers dan bijvoorbeeld niet meer een deel van de tekst selecteren met je muis.
verder *O* & d:)b al wacht ik met smart op de feat om de tracker achtergrondkleur te veranderen naar wit(-ig) ivm balans van de site.
imo brengt het de site juist uit balans (het geeft de tracker net zoveel 'focus' als de content), maar we zijn er iig mee bezig ;)
verder viel mij afgelopen week op dat de balk waar de 2e keuzes in komen van de eerste keuze's bovenin dikker is (als in verder naar beneden) waardoor de lijntjes etc niet meer naar de onderrand van die balk lopen. (post zo een screenshotje ter verduidelijking (al is het bijna niet te missen))
uhm ja? Het zijn inderdaad een soort 'hangende tabs' geworden, maar dat is by design :)

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 16-07-2008 23:00 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:54
Na wat commentaar vorige week; nette update. De nieuwe tweaks nemen denk ik een hoop ergernissen weg zonder al te ingrijpend te zijn. Fijn dat er adequaat wordt gereageerd op "commentaar". (ben ook niet anders gewend hier ;) )

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-07 19:11
Ik reageer hier, weet niet zeker of dit het goede forum daarvoor is.

Bij Vraag&Aanbod klik ik vaak de 'laatste 50 ads'aan.
Als ik een aanbodadvertentie bekijk en dan weer één pagina terugga, sta ik weer bovenaan de lijst. Moet ik opnieuw zoeken waar ik gebleven was.

Op andere aanbodsites kom je weer terug op dezelfde plek in de overzichtslijst.
Handig, niet?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ten eerste nette FP... niks op aan te merken. Wat ik mij wel afvroeg of het bedoeling straks is met de nieuwe GOT layout (want volgens Femme komt die er ook aan) dat je de linkerkant op de FP ook op GOT krijgt. Lijkt mij superhandig, want V/A, Nieuwsitems, Meuktracker trackers zijn dan ook zichtbaar op GOT.

Iemand die al een sluier hierover kan oplichten of moet ik gewoon geduld hebben? ;)

Toch nog even iets wat mij opviel:

Als je in een tracker instelt dat je meer items wil hebben en dan op opslaan drukt werkt dit goed. Maar als je op het kruisje drukt ipv op opslaan dan onthoud hij dit niet. Is het niet een optie om gewoon de opslaan actie te verhuizen naar dat kruisje? Gewoon om het te vereenvoudigen. Just a tought.

[ Voor 30% gewijzigd door Falcon op 17-07-2008 10:33 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
tiepeks schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:27:
Ik reageer hier, weet niet zeker of dit het goede forum daarvoor is.

Bij Vraag&Aanbod klik ik vaak de 'laatste 50 ads'aan.
Als ik een aanbodadvertentie bekijk en dan weer één pagina terugga, sta ik weer bovenaan de lijst. Moet ik opnieuw zoeken waar ik gebleven was.

Op andere aanbodsites kom je weer terug op dezelfde plek in de overzichtslijst.
Handig, niet?
Dat is heel handig, maar is afhankelijk van je browser. Ik gok erop dat je Firefox gebruikt en daarin werkt deze functionaliteit niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Falcon schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:27:
Ten eerste nette FP... niks op aan te merken. Wat ik mij wel afvroeg of het bedoeling straks is met de nieuwe GOT layout (want volgens Femme komt die er ook aan) dat je de linkerkant op de FP ook op GOT krijgt. Lijkt mij superhandig, want V/A, Nieuwsitems, Meuktracker trackers zijn dan ook zichtbaar op GOT.

Iemand die al een sluier hierover kan oplichten of moet ik gewoon geduld hebben? ;)
Dat is inderdaad de bedoeling :)
Toch nog even iets wat mij opviel:

Als je in een tracker instelt dat je meer items wil hebben en dan op opslaan drukt werkt dit goed. Maar als je op het kruisje drukt ipv op opslaan dan onthoud hij dit niet. Is het niet een optie om gewoon de opslaan actie te verhuizen naar dat kruisje? Gewoon om het te vereenvoudigen. Just a tought.
Uh, als ik in een applicatie op een kruisje druk dan wordt er ook niets opgeslagen (ok, meestal vraagt de applicatie dan of ik alsnog wil opslaan, maar toch). Een kruisje is gewoon effectief een 'cancel', het zou onlogisch zijn om dan toch de instellingen op te slaan plus dat we dan een andere optie moeten gaan toevoegen om de wijzigingen juist *niet* op te slaan...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Harm schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:49:
[...]

Dat is heel handig, maar is afhankelijk van je browser. Ik gok erop dat je Firefox gebruikt en daarin werkt deze functionaliteit niet goed.
In firefox2 moest ik altijd een plugin gebruiken om de scrollpositie te bewaren, maar in firefox3 werkt het wel netjes, behalve bij de frontpage. Eigenlijk best jammer, maar ik zit er zelf niet echt mee :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kixtart schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:05:
[...]

In firefox2 moest ik altijd een plugin gebruiken om de scrollpositie te bewaren, maar in firefox3 werkt het wel netjes, behalve bij de frontpage. Eigenlijk best jammer, maar ik zit er zelf niet echt mee :)
Zie [Bug 215405] scroll position not remembered on pages with cache-control: no-store http header in Mozilla's bugtracker voor meer informatie en waarom het niet werkt op de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

crisp schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:59:
[...]

Uh, als ik in een applicatie op een kruisje druk dan wordt er ook niets opgeslagen (ok, meestal vraagt de applicatie dan of ik alsnog wil opslaan, maar toch). Een kruisje is gewoon effectief een 'cancel', het zou onlogisch zijn om dan toch de instellingen op te slaan plus dat we dan een andere optie moeten gaan toevoegen om de wijzigingen juist *niet* op te slaan...
Klopt.. alleen heb je dan vaak een scherm waar je meer dan 2 instellingen kunt veranderen en dan kan ik mij voorstellen dat de gebruiker niet meer weet wat hij daarvoor had ingestelt.
In dit geval zal denk ik niemand er overvallen als het X een OK knop wordt.

Maar goed laten we het over belangrijkere dingen hebben ;) De nieuwe GOT layout.. blijft Henk of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

En ook [Firefox]pagina vernieuwen en bovenaan uitkomen, hoe zit 't? :)

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en no-store eens verwijderd uit onze no-cacheing headers. Kijken of dat goed gaat :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

crisp schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:52:
[...]
Kijken of dat goed gaat :)
En dat gaat goed :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Confirmed :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Ik moet zeggen dat jullie erg goed bezig zijn!
crisp schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 21:15:
[...]

Die 'dode ruimte' rechts in het hoofdmenu heeft al een toekomstige bestemming, genaamd 'forum' ;)
Betekent dat ook dat het forum en de fp hetzelfde 'menu' gaan delen?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Zie 7 posts boven je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Dat gaat over de tracker en niet over het menu.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Dat gaat over het menu, en niet over de tracker HawVer ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

moto-moi schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 23:50:
Dat gaat over het menu, en niet over de tracker HawVer ;)
De 'linkerkant' is denk ik toch de tracker hoor ;)

Maar ik heb al vaker laten doorschemeren dat er in het frontpage menu ook nog ruimte over moet blijven voor een 'Forum' tab. Dat lijkt me genoeg gezegd ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Laatst online: 18-09 10:39
Mooie layout. Wat me alleen wel nog logisch lijkt is dat het optie-menu voor de tracker ook weer sluit als je op het pijltje klikt. Verder lijkt me ook wel handig om, net als bij de pricewatch, ook de tekst van Reviews & Feautures aanklikbaar is ipv alleen de titel.

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

riezebosch schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:36:
Mooie layout. Wat me alleen wel nog logisch lijkt is dat het optie-menu voor de tracker ook weer sluit als je op het pijltje klikt. Verder lijkt me ook wel handig om, net als bij de pricewatch, ook de tekst van Reviews & Feautures aanklikbaar is ipv alleen de titel.
Dat is dan 2 stapjes minder Crisp ;) ... Geen X en geen Opslaan knop meer :).. maar goed belangrijker is natuurlijk Henk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

riezebosch schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:36:
[...] Verder lijkt me ook wel handig om, net als bij de pricewatch, ook de tekst van Reviews & Feautures aanklikbaar is ipv alleen de titel.
crisp schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:00:
[...]

Hele teksten linken is bad practice en bovendien verminderd dat de usability - je kan immers dan bijvoorbeeld niet meer een deel van de tekst selecteren met je muis.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Laatst online: 18-09 10:39
crisp schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:04:
Zit wat in. Had ook nog niet het » aan het eind gezien. Moest er ook gewoon aan wennen. Ik meen me te herinneren dat het in NGv1 wel zo werkte? Daarom moest ik nu op onderzoek uit en kwam erachter dat de titel wel klikbaar was en vond later ook de knoppen eronder (had het verband niet gezien in eeste instantie).

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

/oud ondertussen :P

Intentionally left blank

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.