[Mening-only] Nieuwe layout

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 8.435 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Omdat Crisp een aantal topics heeft gesloten omdat hij liever wil bugsquashen dan meningen lezen open ik bij deze een topic waarbij ieder zijn mening mag spuien over de nieuwe layout.

Let wel op de volgende regels om het leefbaar te houden!

:? Géén one-liners, posts hoor je fatsoenlijk te onderbouwen zodat erover gediscussieerd kan worden.
:? Géén flamerij ondanks dat jij vindt dat het misschien wel terecht is.
:? Géén bugs melden hier, dit is een meningentopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:47

MsG

Forumzwerver

Persoonlijk vind ik de linkerbalk die nu dezelfde kleur heeft als de randen wat lastig lezen. Ook lijkt het er wat buiten te vallen, omdat het zich qua kleur afscheid van de layout.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

- Meuktracker omhoog voor niet-abo
(volgens mij willen de meeste dat aan de reacties te lezen op de FP)
*fixed*
- Liever een mogelijkheid om de knoppen te verwijderen (zoiets)
- Naar mijn mening is de mouseover niet nodig en in plaats gewoon contrast ietsje omhoog.

Verder d:)b

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik vind de nieuwe layout best mooi, maar er zijn drie zaken die me storen.

1. De reviews & features box lijkt wel een banner. Persoonlijk heb ik een hekel aan banners, daarom heb ik ook een abo.

2. Core/Pro/Games/... hebben elk een kleur. Daar is niks mis mee, maar beperk het dan tot de channelbar oid. De H1 koppen hadden gewoon #CB0131 moeten blijven, het lijkt wel een tekenboek?

3. De rechterkolom bij nieuws hoeft zo breed niet, er is een hoop witte ruimte nu.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:54

Qwerty-273

Meukposter

Na zo even de fp hebben gebrowst in de nieuwe layout - lijkt het me toch een goede verandering, wellicht inderdaad de standaard plek van de meuktracker iets omhoog, nu bungelt deze een beetje rechts onderaan? Al ben ik natuurlijk ook bevooroordeeld op dat stukje natuurlijk ;)

Ook het aanpassen van elke plek van de layout in je instellingen is lekker, zodat je zelf het een en ander naar je eigen smaak kan neerzetten.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat linker blok is flink wennen, maar moet zeggen dat het wel wat stoere features heeft :P Al lijkt het door dat blok, wat op elke pagina inlaad, alles wat trager te maken hier op mijn systeem.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er nou een menuutje bij die grote witte knoppen linksboven was met daarin het laatste nieuws. Dan is het nog nuttig en vooral handig. Nu staan ze maar maar wat in de weg (wederom twee keer zoveel informatie op een pagina wat niet nodig is (die knoppen staan ook bovenin de horizontale balk)).

Voor de rest mooie update, oogt allemaal wat rustiger en overzichtelijker nu.

Ow en het kleurverschil van games en mobile is erg matig imo, een iets duidelijker verschil hierin zou beter zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Mooie update, stukje ethischer in mijn ogen.... maar zoals altijd een maar:

Het verschil in groen tussen Mobile & Gaming kan ik, en waarschijnlijk velen met mij niet onderscheiden. Ook in de headlines hier op GoT zijn de blokjes heel moeilijk in kleur te onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Sinds de vorige lay-out - wat mijns inziens een enorme achteruitgang was - kwam ik er toch al niet meer. Hooguit 3x per jaar voor de Pricewatch. Het nieuws haal ik tegenwoordig wel elders.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:17
Ik vind de nieuwe layout helemaal niks. :(

Zo erg zelfs, dat ik ben bang dat ik wat minder naar T.net ga surfen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:35

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb eigenlijk maar 1 puntje waarvan ik zou zeggen: dat zou ik niet zo gedaan hebben en dat is de layout van de tracker. Hij valt nu qua uiterlijk gewoon buiten de site en da's jammer. De andere verbeteringen zijn wel ronduit prachtig, met name het blok met de reviews is erg mooi.
[edit]
Valt me nu pas op dat de meuktracker een flink eind omlaag is gegaan. Dat is effe wennen maar qua logica staan nu "belangrijkere" zaken erboven.

[ Voor 21% gewijzigd door Cyphax op 07-07-2008 14:04 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
In plaats van opmerkingen te maken over dat je het niks vindt en/of er toch niet meer komt of gaat komen, kan je het natuurlijk ook even proberen te onderbouwen, anders heeft het weinig nut.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:16
paar dingen die mij opvielen:
- de knoppen core/pro/... links bovenaan zijn heel groot, in 't oog vallend en dubbel (staan ook bovenaan)
- grijs op grijs in de categorieen forum/computable/... is slecht leesbaar (van mij hoeft het bovendien ook niet op te lichten)
- de Reviews & Features sectie is m.i. te prominent aanwezig
- ik vind de plaatjes van populaire artikelen uit de pricewatch weinig toevoegen en vind ik alleen maar druk, lijstje lijkt me (meer dan) genoeg
- de nieuwsberichten, 't belangrijkste onderdeel van de frontpage, vind ik nogal opgepropt geworden (door de brede rechterkollom)
- de groene tijden van 't forum valt m.i. te veel op
- de artikelen zelf zijn ook smaller geworden en zitten er m.i. nu nogal tussengepropt

Dus: op zich vind ik 't wel ok, maar bovenstaande dingen zijn m.i. voor verbetering vatbaar!

[ Voor 33% gewijzigd door - J.W. - op 08-07-2008 11:49 . Reden: ik edit gewoon door als ik iets nieuws vind... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:35

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

MOmax schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:02:
Ik vind de nieuwe layout helemaal niks. :(

Zo erg zelfs, dat ik ben bang dat ik wat minder naar T.net ga surfen in de toekomst.
Dat heb ik dus al sinds de vorige verandering, ik kan er niet aan wennen (maja das dan lekker pech voor mij :D )

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 22:35

Cyphax

Moderator LNX
Is het jullie ook al opgevallen dat de tracker nu ook gewoon smaller wordt als je de site smaller maakt? En als je er overheen hovert wordt ie breder, ook gaaf gedaan. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Ik vind het persoonlijk iets minder overzichtelijk geworden, maar dit komt waarschijnlijk omdat het weer iets nieuws is. Maar het ziet er wel gelukkig allemaal gelikt uit, vooral de features gedeelte is mooi uitgewerkt. :)

Ligt het nou aan mij of zijn de buttons Jobs en Community verwisseld?

[ Voor 11% gewijzigd door Fox op 07-07-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:49
Kixtart schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:37:
- Meuktracker omhoog voor niet-abo
(volgens mij willen de meeste dat aan de reacties te lezen op de FP)
- Liever een mogelijkheid om de knoppen te verwijderen (zoiets)
- Naar mijn mening is de mouseover niet nodig en in plaats gewoon contrast ietsje omhoog.

Verder d:)b
Precies ook mijn suggesties.
De mouseover kan best verwarrend zijn omdat je dan denkt de complete linkerbalk als knop te bedienen (ipv allemaal losse textlinks).

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:31

Nakebod

Nope.

De meuktracker, en andere trackers, zijn gewoon sleur en pleur, dus ik zie daar niet zo een groot probleem in eerlijk gezegd.
Verder wel eens met Kixtart voor wat betreft punt 2 en 3.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Ik vind het verschrikkelijk. Het is een soort puistenkind geworden.

De categorieen links zijn wazig. Core en Pro zijn onduidelijk, de andere drie ineens heel concreet. Bovendien gebruikt niemand die categorieen, dus die nemen nu ineens wel een erg prominente plek in. Kunnen we die buttons op z'n minst onzichtbaar maken?

De linker donkere balk voelt, naast het feit dat het gejat is van zusje sprout.nl, erg benauwd aan. De marges zijn minimaal, de achtergrondkleur heel donker. De complete mouseover voor dat kader is schrikwekkend. Daarnaast zorgt de hap uit het design ervoor dat de hele site gevoelsmatig naar links kantelt.

Doordat er weer een nieuwe achtergrond bij is gekomen voor die nutteloze wijziging aan de trackers, is er nu een kader in kader in kader in kader design ontstaan. Dit maakt het geheel nodeloos onrustig.

De kleuren van de nieuwe onderdelen zijn afschrikwekkend. En blijbkaar was het nog zo moeilijk om 3 nieuwe kleuren te kiezen, dat 2 van de drie nagenoeg gelijk zijn.

Op de homepage is rechts een of ander mega-kader terechtgekomen. Hieronder zweeft nu een verdwaalde button. Ik mis m'n oude overzichtje.

Sorry jongens, maar ik vind het echt een dikke achteruitgang.

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 07-07-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo bekijk ik tweakers:

Afbeeldingslocatie: http://www.fileden.com/files/2007/7/5/1241926/tweelijk.JPG

Inderdaad, ik gebruiker de tracker NIET en wil hem ook niet gebruiken. Hoe lelijk is de site nu dankzij die catagorieen zo prominent linksboven? Ik zie zoals je zit in de screenie nu dus pro/core/elec... en dan een groot zwart gat.

Kunnen die catagorieen disabled worden? De vorige opdeling in catagorieen (dat je niet meer al het nieuws in een keer kon zien) werd ook al hatelijk ontvangen en is vrij rap teruggedraaid. Als je dat ding linksboven niet kan disablen dan please haal em gewoon helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal krijg ik de bakken kritiek als webmaster / designer voor men eigen websites van leden maar goed ... meningen moeten er zijn! :P
  • De trackers links zijn te donker, niet alle schermen geven grijs als grijs weer ... grijs is een mooie kleur maar het juiste grijs gebruiken is moeilijk, zo lijkt op men desktop bijna alles zwart
  • De channels bovenaan links zijn te groot, het is zeker een vernieuwing maar het zou best één geheel mogen zijn met de trackers eigenlijk, dus de trackers ook op een witte achtergrond, beetje zoals vroeger
  • Waar vroeger alles dicht bij elkaar geplakt was is er nu teveel witruimte tussen sommigen zaken, om het anders te zeggen, vroeger had je een duidelijk "box-model" waar je alles in kon terugvinden, nu lijken sommigen boxen een beetje rond te zwerven met boven meer witruimte als onderaan etc
edit: ik heb met behulp van FireFox add-on Stylish de layout iets aangepast
Afbeeldingslocatie: http://hoaxer.be/dump/screenshots/tweakers.jpg ... voor mij persoonlijk is dit beter, nu ik wil tweakers ook niet tegen de schenen schoppen, de stylish code publiceer ik niet, we zijn tenslotte niets voor niets tweakers ... wie het wil veranderen kan dat zelf ook wel ... :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2008 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Klein stukje kritiek, ik vind dit groen wel erg excessief eruit springen i.v.m. de donkere achtergrond.

Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/9667/33933976nf8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik vind de linkerkant wat aan de donkere kant. het contrast is me iets te groot om lekker te kunnen lezen. Voor mij kan het op de volgende punten beter

1: linkerkant met producten etc. een lichtere kleur geven of de tekst beter leesbaar maken.
2: Reviews & Features minder breed maken, omdat dit nu meer ruimte inneemt dan het nieuws (waarvoor ik vooral op tweakers kom)

Waar ik wel over te spreken ben is de functionaliteit. Zelf maak ik websites en gebruik ook AJAX, maar niet op een niveau als dit.

In tegenstelling tot anderen hierboven was ik wel tevreden met het vorige uiterlijk. Misschien is het een idee om de bezoeker zelf te laten kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:29

DinX

Motormuis

Niet echt klachten over de lay-out, het zou alleen leuk zijn als er een sluit/minimaliseer-knopje was bij die nieuwe knoppen linksboven. Je hebt ze namelijk al in het menu bovenaan staan en zelfs daar gebruik ik ze niet (ik gebruik bijna alleen maar de tracker).

edit: in het ABO-forum al een custom css gevonden hiervoor :p

[ Voor 10% gewijzigd door DinX op 07-07-2008 14:48 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Het is weer even wennen natuurlijk, maar zo te zien is de nieuwe frontpage een prettige omgeving en zal ik me er snel in thuis voelen. De drag'n'drop features van de linkerbalk zijn leuk om mee te spelen. Ook is 't goed om te zien dat de nieuws submit functie inmiddels een plekje heeft gekregen in de menu's.

Wat me (als vormgever) een beetje stoort is dat er bij het logo een driehoekje aan de balk is gezet waardoor de eigenheid van het logo wordt verstoord. Ik zou bijna zeggen: maak in plaats van de grote channel-knoppen die eronder staan een soort clickable cirkeldiagram van de channels, met het logo in het midden, en misschien wat interactiviteit bij een mouseover (die bijvoorbeeld met een wisselend achtergrondplaatje subtiel aangeeft wat core, pro enz. inhoudt). Op die manier krijgt het logo een functie die op de vorm aansluit, de categorieën sluiten mooi aan bij de 5 punten. Stel dat je er later een channel bij maakt dan kun je van de zeshoekige vorm uitgaan die in de steeksleutel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:15
SniperFox schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:06:
Ik vind het persoonlijk iets minder overzichtelijk geworden, maar dit komt waarschijnlijk omdat het weer iets nieuws is. Maar het ziet er wel gelukkig allemaal gelikt uit, vooral de features gedeelte is mooi uitgewerkt. :)

Ligt het nou aan mij of zijn de buttons Jobs en Community verwisseld?
Haha jazeker! Ik heb in het afgelopen uur al een keer of 3 op Jobs geklikt, terwijl ik dat toch echt niet wilde :P Wordt weer even wennen :) In ieder geval stond Community altijd als ena laatste, ga gewoon nog steeds automatisch naar het ena laatste tabje.

Verder wat je inderdaad iedereen wel hoort zeggen; de meuktracker naar boven aub!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:28:
Zo bekijk ik tweakers:

[afbeelding]

Inderdaad, ik gebruiker de tracker NIET en wil hem ook niet gebruiken. Hoe lelijk is de site nu dankzij die catagorieen zo prominent linksboven? Ik zie zoals je zit in de screenie nu dus pro/core/elec... en dan een groot zwart gat.

Kunnen die catagorieen disabled worden? De vorige opdeling in catagorieen (dat je niet meer al het nieuws in een keer kon zien) werd ook al hatelijk ontvangen en is vrij rap teruggedraaid. Als je dat ding linksboven niet kan disablen dan please haal em gewoon helemaal weg.
hier ben ik het ook wel mee eens een optie om die balk weg te halen zou wel fijn zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Persoonlijk vind ik het groenblauwe van Mobile echt gruwelijk en niet echt bij de originele kleuren passen van de nieuwe layout. Maar verder vind ik het allemaal wel mooi gedaan :). Wel zie ik bovenin bij Mobile dus ook een soort bar in het midden boven van die kleur. Dat hoort zo?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 19:06
Ik zou de pagina iets donkerder maken, witte vlak is wel erg wit zo.. Liever een grijzer achtergrond. net als hier op het forum.
Dat geeft een ietsrustiger beeld.

Daarnaast links boven in met de knoppen. zijn een beetje dubbel.. Mogen van mij wegblijven. Als je op FrontPage gaat staan heb je dezelfde knoppen. geef mij die knoppen maar.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:35
- Er is te veel gevuld, en dan is er ineens in het midden een stuk wit!? Te veel contrast.
- Het is onduidelijk geworden, te veel op de voorkant en vooral te druk
- De Core / Pro / Games... bar is te groot en totaal nutteloos.
- Reviews zijn te prominent, precies een reclame banner
- Grijs op grijs, ik vind nu al dat er teveel staat en dan nog eens wat contrast verlagen, zodat je zeker niets meer kunt zien...

conclusie: De vorige verandering vond ik nog te doen, deze doet me wankelen...

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

1) Meuktracker staat veels te ver onderaan. Komt mede door Polls.
2) Reviews & features hoeft geen complete pagina in beslag te nemen.
3) De knoppen naar Core, Pro, Games etc links mogen wel weg (Staat er notabene boven), neem veel te veel ruimte in beslag en is compleet overbodig.
4) Contrast verschil tussen links en de rest is te groot. Vooral de items zijn slecht zichtbaar, grijs op grijs.
5) Pricewatch is mooi geworden.
6) Heel veel artikelen zijn rechts afgekapt |.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:17
Joint_me schreef als reactie op plan: Sneakpreview: gewijzigde layout maandag 07 juli 2008 @ 14:28:Ik vind het een stap te ver, ik krijg er een vies ik-wil-web-2.0-zijn gevoel erbij.

Mijn punten van "ik vind":
# de ronde hoeken "te" rond, de huidige hoeken zijn perfect.
# de top navigatie lijkt er ingeplakt, er is geen samenhang met de achtergrond.
# de trackers meer lijken op google-ads, ze horen niet meer bij de site. Daarnaast lijkt het wel of ze niet bij de site horen. De verticale lijn (links) is niet doorgetrokken.
# de pijl onder het tweakers-logo geeft mij ook een raar gevoel, kan het alleen even niet pinpointen (onder de baas zijn tijd).

Ik snap dat een design af en toe een update nodig heeft, maar denk dat dit een het begrip update voorbij geschoten is. Wat mij vooral stoort zijn die trackers!
* joint_me vind het design maar lelijk, het voelt net alsof ze de lijm vergeten zijn om er 1 geheel van te maken.

Wie heeft er hier de web2.0 generator op de tweakers frontpage losgelaten :+

# wat doet dat vies grijze balkje onder de hoofd navigatie?
# ben het eens met dat groen in de trackers, die van mij zo wel helemaal mogen verdwijnen. Terwijl ik ze vroeger veel gebruikt heb. De trackers verstoren de verticale lijn van het (overbodige-)side menu en de top-banner.
# Ik vind het jammer dat de meuktracker veroordeeld is tot een leven onder aan de bodem, terwijl de pricewatch mij gestolen mag worden. Ik ga niet elke dag een nieuwe hd, grafische kaart, laptop of wat dan ook kopen.
# Mijn eerste reactie na het bekijken van de homepage in 1024 bij 768 was: "WTF, waarom staan de trackers dwars over alles". Wat bleek, mijn muis stond over de trackers.
# Waarom staat er een pijl naar het side-menu? Hij is zo AANWEZIG dat ik hem zonder die pijl ook wel kan vinden.
# Gelukkig valt hij in het niet bij de niet klikbare review foto's van 409px breed.
# Jammer vallen de headlines, waar ik hier toch voor ben, in het niet bij het visueel geweld aan de rechterkant van de pagina.

Alles wat joint_me hier geschreven heeft, is gebaseerd op de mening van joint_me

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik heb net al een paar keer op Ctrl-F5 zitten rammen met het idee dat ik nog een verkeerde stylesheet in de cache had zitten, maar kennelijk toch niet. :o :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dwZRFATD4Ev8YWvCx6WqExOg/full.jpg

Waarom die twee verschillende kleuren grijs daar? (En dan doel ik dus niet op de fontkleur, maar op de twee verschillende achtergrondkleuren)? Ik vond het eventjes heel raar ogen, ik krijg haast de neiging om mijn browser niet meer gemaximaliseerd te gebruiken. ;) Geloof dat ik één achtergrondkleur mooier zou vinden? :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 05:45

geerttttt

Manisch positief

Xander schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:14:
Ik heb net al een paar keer op Ctrl-F5 zitten rammen met het idee dat ik nog een verkeerde stylesheet in de cache had zitten, maar kennelijk toch niet. :o :+

[afbeelding]

Waarom die twee verschillende kleuren grijs daar? (En dan doel ik dus niet op de fontkleur, maar op de twee verschillende achtergrondkleuren)? Ik vond het eventjes heel raar ogen, ik krijg haast de neiging om mijn browser niet meer gemaximaliseerd te gebruiken. ;) Geloof dat ik één achtergrondkleur mooier zou vinden? :)
Helemaal mee eens, of wat dacht je van de iets zichtbare streepjespatroon achtergrond die er eerst was? :) Zou wat mij betreft beter zijn.

Verder, ik zie ook een 'vernieuwing' waar ik totaal geen functie bij kan plaatsen.

Stel je gaat naar de categorie games (of je leest een bericht in die categorie), dan zie je onderaan het menu in de header een soort kleine balk van een paar pixels hoog in die categoriekleur.

Wat heeft dat ding voor nut en waarom staat hij daar? Ik vind het erg lelijk eigenlijk.

Tevens ben ik ook van mening dat de trackers links te donker zijn, en ik vraag me dan ook af waarom de witte kleur niet gewoon is doorgetrokken naar beneden...

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik vind het jammer dat met de update de Core en Pro kanalen niet zijn verdwenen, het was me al een raadsel waarom die werden toegevoegd. Wanneer ik voor welk kanaal moet kiezen is gewoon niet duidelijk door de titel van het kanaal. Wat zegt Core mij nou over het soort onderwerp? Laat staan Pro... Zijn er geen stats van het doorklikken naar de verschillende kanalen?
Ik zou zeggen vervang Core en Pro door een knop News, als doorlink naar de nieuwsverzameling zonder Review/Plans/Tracker etc.
En de mouse over voor de Tracker is een beetje teveel van het goede denk ik, de mouseovertekstkleur standaard, en groen bij selectie lijkt me meer dan voldoende.
O, en dat minuscule gekleurde kanaalkeuzestatusbalkje (!!) voegt echt helemaal niks toe.
Maar, ik vind het heerlijk fris en fruitig, lekker breed. Nice. Nu alleen de kleine irritaties wegwerken, maar al met al, puike job!

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:13

aap

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3121/2645346593_4706ec359b_o.gif

Ik vind die linkerkolom niet zo mooi. Bij mijn normale breedte past ie niet helemaal op het scherm en wordt de rechterkant drastisch afgekapt. Niet onoverkomelijk, maar niet erg prettig aan de ogen.

Links en rechts gaat een hoop nuttige ruimte verloren met die grijze rand. Het zal allemaal wel een kwestie van smaak zijn, maar ik had die pixelruimte liever besteed gezien aan content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• still_the_same
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 22:14
Ik weet dat het een aantal keer al geroepen is, maar ik vind het een achteruitgang. De eerste versie van deze layout bevatte de indeling in categorieen. Echter, wilde heel tweakers deze niet en is er een overall view in gekomen. Nu zie je dat de categorieen doorgetrokken zijn, iets wat imho zwaar overbodig is. Misschien een leuk idee voor een poll, wie wil categorieen en wie niet?
Verder, Meuk tracker zie ik niet meer in een oog opslag, hiervoor moet ik scrollen. Ik zou het fijn vinden als ik zelf kon kiezen welke volgorde mijn frontpage heeft. Dus alle blokjes zelf op een plek zetten...
De kleuren binnen de categorieen vindt ik zelf niet mooi, echter omdat ik altijd in de overall mode kijk stoort het me niet.

Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Blokjes zelf op een plek zetten kan, neem een abo.

Verder wil ik ook nog wel even kwijt dat de tendens een beetje negatief dreigt te worden, en ik denk dat je als gemiddelde GOT-er best wat meer waardering kunt opbrengen voor het werk wat in de nieuwe layout is gaan zitten, of je 'm nou mooi vindt of niet.
Ergo, sandwichen dat commentaar!! :+

[ Voor 74% gewijzigd door FirePuma142 op 07-07-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mij maakt de hele nieuwe layout niks uit. Wen er wel aan :P

Er is wel iets, of 't aan die verandering(en) ligt weet ik niet.
2 layouts geleden had ik altijd bovenaan de nieuwsberichten zo'n ding staan waar nieuwsberichten weergegeven werden die op dat moment nog in de maak waren... Die zie ik al een hele lange tijd niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 07-07-2008 15:40 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 12:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Staat de upcoming news niet gewoon op 0 in je layout settings?

En verder, dat jullie de channels meer prominent in beeld willen brengen snap ik opzich wel, maar kan dat niet bescheidener, of een hide functie erop? Nu schuift hij de tracker wel heel ver omlaag. Sowieso vind ik die tracker erg slecht leesbaar, op een beetje slechter beeldscherm blijft er niets over van dat contrast.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
@ Raven: Dat kan je gewoon bij je My TNet -> Instellingen -> Layout settings veranderen. Even het cijfer 0 bij Upcoming news veranderen :P

Edit: DirkW was me voor :'(

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4cU5Qai5sLWPblZAzJS3D1Dz/thumb.png

Ik zit hier met een klein scherm, en moet eerlijk zeggen dat ik die uitklapbalk links een ramp vind. Ik mis nu gewoon het overzicht in het nieuws. Het zou erg fijn zijn als dat voor 1024x768 px gebruikers gewoon standaard uitgeklapt zou kunnen staan (of als optie) en dat dan de linker en rechter kolom wat minder breed zouden worden.

[ Voor 6% gewijzigd door EDIT op 07-07-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Meer screenshots please!
Ik zie al free tweakers account en active adblock plus... En die moet ook nog ff zijn pic resizen...

Ik vind het overigens wel mooie style nu. Grijze letters op zwart is wel erg onduidelijk, vooral als je een raam achter je hebt wat licht reflecteert in je scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dirk schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:46:
Staat de upcoming news niet gewoon op 0 in je layout settings?
EDIT schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:49:
@ Raven: Dat kan je gewoon bij je My TNet -> Instellingen -> Layout settings veranderen. Even het cijfer 0 bij Upcoming news veranderen :P

Edit: DirkW was me voor :'(
Dacht dat ie nog op 1 stond, blijkbaar is ie tijdens het van layouts veranderen op 0 gezet :?

[ Voor 39% gewijzigd door Raven op 07-07-2008 15:57 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht is wennen, maar ik vind de site er niet op vooruit gegaan (gedeeltelijk dan).

enkele punten:
- De Trackers in de linkerkolom is er niet duidelijker op geworden. Het ontbreekt aan contrast en duidelijke scheidingslijnen.
- Dat laaste geld ook voor de verdere website. Te veel functioneel wit als je het mij vraagt.
- De middelste en rechterkolom zijn nu even breed waardoor er niet meer 1 duidelijk content gedeelte is. Vind ik persoonlijk niet prettig.
- De knoppen links boven in voor de Channels suggereren naar mijn inziens dat het een dropdownmenu is. Dat verminderd de intuitiviteit.
- De kleuren van de channels vind ik niet er mooit toegepast. Met name het Mobile groen, met het consistente tweakers rood....

Over het algemeen vindt ik de site minder één geheel.

Een pluspunt vindt ik de een aantal van de zeer stijlvolle grafische elementen zoals het logo en de bovenste navigatiebalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Nieuwe layout: _/-\o_

Mooi hoor! Mijn complimenten! :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masq
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-04 00:18
Ik vind het ook erg opmerkelijk dat er is gekozen om iedereen met een bruikbaare schermbreedte < ~1100 pixels zo te benadelen met half zichtbare trackers. Een resolutie van 1024x786 is toch nog steeds zeer gangbaar.

Persoonlijk heb ik liever wat overflow aan de rechterkant van het scherm dan half leesbare trackers aan de linkerkant. Misschien kan dit met een layout optie geregeld worden? Of direct in het menu met een "stickify/destickify" knop waarvan de stand onthouden wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door masq op 07-07-2008 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste, mijn complimenten voor het nieuwe ontwerp.
Ik heb maar één punt van kritiek en dit is al meer genoemd.

- Het is te grijs nu aan de linker kant en ik kan nu moeilijker onderscheid maken.

That's all...voor de rest, peuk werk femme en de overige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Laatst online: 01-09 10:18
Van een free abbo:

-Oogt Drukker
-Zwart gat links.
-Geen behoefte aan pricewatch populaire meuk evenals productreviews. Beetje dubbel op met de trackers links. Kan je ze uitschakelen in de full-abo?
-Reviews en features: oogt druk, zeker met het verspringen. Beetje het gevoel 'Is het een reclame banner? '
-Rechter kolom te breed naar mijn smaak. Main nieuwscontent is een stuk smaller.
-Core is nu alle kanalen? Beetje vreemde naam, core komt over als kern, kaal zonder fratsen.
-Kanalen zijn allemaal dezelfde kleur totdat je erop klikt, directe kleurcode is herkenbaarder.
-Gare muisover op de trackers. Waarom laag contrast standaard? Maakt het snel scannen alleen lastiger!

Overall:
Wanneer terug naar de oude layout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een mooie lay-out, mooier en functioneler dan de oude. Enig puntje van kritiek: waarom zijn de 'buttons' van de header (dus Frontpage/Archieven/Pricewatch etc) en alles daaronder hoger geworden? Ik vind het namelijk niet echt mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
  • De tracker is erg moeilijk leesbaar met het lage contrast.
    Normaal gesproken zie ik in de tracker vanzelf een link die me interessant lijkt; nu moet ik er eerst met mijn muis naartoe om het te kunnen lezen :?
    Voor abonnees of een custom stylesheet instelling in je browser:
    Cascading Stylesheet:
    1
    2
    3

#utracker ul li a {
    color:#A8A6A4;
    }

Dit zorgt ervoor dat iig de tekst de actieve kleur behoudt.
    De tijden kunnen dan nog mooi Web2.0 oplichten...
  • De nog donkere balk links geldt niet als hover voor het oplichten van de tracker. Dit maakt dat ik nog preciezer moet gaan mikken.
  • Bij het lezen van een artikel is voor mijn gevoel de rechter kolom (Nieuws I/O, gerelateerde artikelen etc.) veel te breed. Tussen de donkere tracker en de drukke rechter kolom komt de tekst nauwelijks meer aan bod (ligt voornamelijk aan de 'gerelateerde artikelen').
  • De tracker verbruikt verticaal erg veel ruimte, waardoor er maar weinig items te zien zijn.
    Dit wordt nog versterkt door de extra ruimte die de rubriekknoppen innemen.
    CSS 'fix' (erg foutgevoelig, en de bovenkant van de tracker kan ik niet omhoog krijgen komt automagisch goed bij refresh)
    Cascading Stylesheet:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28

#channelNav ul li {
    margin-top:1px;
    }
    #channelNav ul {
    margin-top:1px;
    }
    #utracker {
    top:235px;
    }
    #channelNav ul li a {
    padding-top:1px;
    background-position: right -3px;
    }
    #channelNav ul li.core a:hover {
    background-position:right -75px;
    }
    #channelNav ul li.pro a:hover {
    background-position:right -123px;
    }
    #channelNav ul li.games a:hover {
    background-position:right -171px;
    }
    #channelNav ul li.electronics a:hover {
    background-position:right -219px;
    }
    #channelNav ul li.mobile a:hover {
    background-position:right -267px;
    }
  • Het reviews en features blok ziet er raar uit voor items waar geen 'groot' plaatje van is.
    Als ik hem op 10 items zet, zie ik bv plan: Sneakpreview: gewijzigde layout en die heeft dan alleen tekst met heel veel wit er omheen.

[ Voor 42% gewijzigd door Vaudtje op 07-07-2008 18:32 ]

In deeze zin staan drie fauten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guanche
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-04-2024
Ik wil me even snel aansluiten bij een veel genoemde opmerking. De rechterkant is nu veel te groot voor mijn smaak. De nadruk ligt nu niet meer op de content in het midden. Hier in een voorbeeldje; reviews: Starcraft II - Indrukken uit Parijs

Zoveel wit-ruimte heb ik niet nodig hoor :) Onderaan de pagina (bij de screenshots) is slechts een kwart van de beschikbare ruimte benut voor content.. er vanuit gaande dat de tracker hier niet bij hoort.

PS. Ik weet niet of het al genoemd is ergens hier vallen stukken TV weg (bij meerdere reviews) reviews: Sony 40X3500 en conclusie topsegment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Kan iemand de poll wellicht op de 1e pagina plaatsen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Wat dacht je ervan mensen gewoon zelf te laten posten en het te laten onderbouwen? Polls zijn bij dit soort gevallen vrij nutteloos als je het mij vraagt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Hahn schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:07:
Wat dacht je ervan mensen gewoon zelf te laten posten en het te laten onderbouwen? Polls zijn bij dit soort gevallen vrij nutteloos als je het mij vraagt.
Totdat je tientallen pagina's met meningen krijgt waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet.
Als men nu beide doet, dan kan dmv de poll snel ongeveer bekeken worden waar men het meeste onheil in ziet, en voor de uitgebreide feedback kan men het topic doorlezen.

[ Voor 19% gewijzigd door geerttttt op 07-07-2008 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 23:59

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik vind de site uit balans, scroll maar eens naar beneden zodat je geen tracker meer hebt op de frontpage, de site staat dan rechts van het midden wat niet logisch oogt.

Verder heb ik wel in de sneakpreview en in de huidige screenshots gezien waar 'productreviews' met een hoge rating op de FP aan de rechterkant verschijnen, ik heb nog niets gezien, foutje?

Ook is die grote witte vlek links in beeld heel irritant als je een nieuwsbericht aan het lezen bent en is hij niet wegklikbaar. Zoals eerder genoemd ook het contrast te laag om snel nieuwe berichten te kunnen scannen en te Ctrl+klikken in een nieuw tabblad (zonder eerst gemouseoverd te hebben).

Ik vond de vorige mooier, verder is nu ook meteen bovenin een RSS knop ding verschenen die eerst onderin stond. Verder hoef ik niet een regel te hebben waar ik zie op welk gedeelte van de site ik ben met daaronder 2 witregels om vervolgens de content pas te zien.

Niet echt mijn ding deze layout, maar er zal wel aan te wennen zijn. De vorige was simpel, strak en werkte. Misschien alleen de functionaliteiten van de nieuwe toevoegen aan de oude en je lay-out kiesbaar maken een optie voor mensen die niet van verandering houden...

Overigens is de nieuwe lay-out de snelheid van de site niet ten goede gekomen op mijn 75kb/s max download lijntje (ja, er zijn nog mensen die dat gebruiken!).

[ Voor 6% gewijzigd door Wiethoofd op 07-07-2008 17:13 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik vind de nieuwe donkergrijze tracker ook erg donker, en weinig contrastrijk. De vorige was veel duidelijker, en het gebeurde vaak dat ik zomaar vanuit mijn ooghoek iets interessants zag in een van de trackers, tijdens het lezen van een frontpage nieuwspost. Dat is nu moeilijker.

Verder vind ik zoals vele anderen de buttons naar de verschillende categorieën overbodig. Jammer, de vorige layout (die toch pas een half jaar oud was?) vond ik veel efficienter met de ruimte omspringen.

Het zou mooi zijn als je als abonnee het type frontpage kon kiezen maar ik begrijp dat het niet handig is als het devteam twee verschillende frontpages moet onderhouden. Misschien kan er wel een keuze mogelijkheid komen om de grote categorie buttons aan de linker bovenkant uit te schakelen?

Edit: Maar ik moet zeggen dat ik er ook wel aan wen, het is ook wel een beetje nieuwigheid. En zoals The Killer al zegt waardeer ik het wel dat er zo veel werk in wordt gestopt.

[ Voor 40% gewijzigd door GekkePrutser op 07-07-2008 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:50

Geckoo

Good news, everyone!

Ontwerk vind ik basic wel mooi, wat al eerder aangehaald was dat het nu teveel 1 geheel lijkt, de 2e kolom (met de berichten) als de 3e kolom (reviews/etc/) lijken te veel 1 geheel, ik had liever de 2e kolom iets breder en dezelfde kleur en de 3e kolom iets smaller en iets donkerder (niet zo donker als de 1e kolom/tracker)
edit:
Ik zou het graag zien als je een artikel leest. je hebt dan aan de rechter kant een hoop info staan (gerelateerde onderwerpen/pricewatch etc). als dat nou dezelfde breedte blijft vind ik duidelijker.

de tracker, ja helaas ik kijk op 2 van mijn 3 pc op 1024 dus die wordt iets af gekapt, is helaas zo, wen ik wel aan.

wat ik wel storend vind is dat er dubbele knoppen zijn.
Links/boven de tracker staan er 5 knoppen van de channels te weten core. pro, games, electronics, mobile. (in het witte blok)
Maar in de header (waar links boven in het logo staat en daar rechts van staat frontpage, archieven etc etc.) als je je muis over de frontpage heb gehoverd en komt er onder precies het zelfde te staan wat er links in het witte blok staat.
is dit niet dubbel op?

ik zou graag (en volgens mij met mij vele andere) dat witte blok of via een pull down (de onderkant van het t.net logo) of gewoon weg hebben.
je kan bij de channels net zo makkelijk komen door te hoveren boven frontpage als via links.
zeker aangezien standaard frontpage in de hearder wordt getoond.
Afbeeldingslocatie: http://xs129.xs.to/xs129/08281/tnet616.jpg.xs.jpg
hoop dat het een beetje duidelijk is.

[ Voor 11% gewijzigd door Geckoo op 07-07-2008 17:37 ]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Laatst online: 12-03 19:58
Ik vind de website op zich uitstekend zo, stukken beter zelfs dan de '1.0' versie van T.net. Het is een mooi stijlicoon dat de roodzwarte balk bovenin nog steeds rood-zwart is (was ie bij de eerste 2.0 trouwens ook, maar dat terzijde). Ook dat felgroen springt er lekker uit.

Ik heb wel een paar dingetjes waar ik de aandacht op zou willen vestigen, maar het is geenszins bedoeld als kritiek. Ik ben namelijk tevreden met de vooruitgang :)

* De tracker heeft een prima kleur zo op de achtergrond, maar de letters zouden wel wat lichtergrijs mogen zijn.

* De 5 categorieën boven de tracker mogen wat mij betreft best inklapbaar worden, ik gebruik ze wel, maar kan me best voorstellen dat er mensen zijn die álles willen lezen en dan is hij eigenlijk een beetje overbodig. Ook voor mensen met een lege tracker zou dat wel handig zijn. Verder lijkt dat pijltje wat daar onder het T.net-logo staat net op een knopje wat dat voor elkaar zou kunnen krijgen.

* Bij nieuwe items wordt de tijd in de tracker groen, maak dan ook de tekst groen a.u.b.

* Die balkjes met Reviews, Meuk en Pricewatch zijn een stuk duidelijker zo aan de rechterkant. De foto's bij de Pricewatch-balk is mooi gevonden.

* Pro en Core zouden misschien iets minder vage namen mogen hebben. Bij Core en Pro denk ik meestal aan 'hetzelfde', corebusiness en professionaliteit. Beiden klinken als iets waar mensen voor hun beroep mee bezig zijn. Misschien Core hernoemen naar Computers of zo?

* Mooi dat bij de verschillende categorieën Core, Pro, Games, Electronics en Mobile ook andere Meuk's in de Meuktracker staan, namelijk die op die categorie van toepassing zijn. Dat is een hele fijne verbetering :)

* Ik mis de 'streepjes'-achtergrond een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Klopt het dat het menu (subtiel) is verplaatst? :P ik zit aldoor bij Jobs ipv community. ;-) zit vast iets achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tracker gewoon wit maken, dan zou het een mooie site zijn. Vooral de Header vind ik mooi zo, maar de tracker met zijn donkere kleur écht storend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

MsG schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:25:
Klopt het dat het menu (subtiel) is verplaatst? :P ik zit aldoor bij Jobs ipv community. ;-) zit vast iets achter.
Gusev in "\[Mening-only] Nieuwe layout" :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:25
Mijn enige kritiekpuntje is de tracker, die lelijk verschoven staat t.o.v. de bovenliggende vijf knoppen. Het ziet er druk en rommelig uit zo. Het lettertype op de knoppen had even groot moeten zijn als de titels in de tracker en de witte flap zou nog iets breder moeten zijn. Dan zou het een net lijstje zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Z-Dragon op 07-07-2008 17:42 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik vind met name de grote categorie knoppen zeer storend. Ze verpesten namelijk de verder zeer mooi nieuwe lay out van de site en zijn in mijn ogen (en volgens mij in die van vele tweakers) erg nutteloos.

Misschien is het een idee om die categorieen helemaal af te schaffen omdat ze volgens mij niet of nauwelijks worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Meuktracker is verplaatst naar boven :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaudtje
  • Niet online
De grote knoppen voor de rubrieken zijn met CSS als volgt weg te toveren:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
#channelNav ul {
margin-bottom:10px;
}
#channelNav ul li {
display:none;
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:54

JHS

Splitting the thaum.

Als je van die 10px 20px maakt lijnt het overigens uit met de streep onder de breadcrumb :) . Met het volgende kan je overigens de buttons onder de reviewaankondigingen verwijderen:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
/* Buttons onder reviewaankondigingen weg */
div#reviewTabList {
  display: none;
}

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:41
Nieuwe Layout: :(
Links slecht leesbaar
Waarom core pro buttons en pijltjes als het gewoon links zijn die ook al elders staan.
Nee, beter is het echt niet op geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:43

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ik zit een heleboel berichten te lezen over dat velen de linkerbalk met het hogere contrast bij het hoveren lelijk vinden, en dat de tekst slecht leesbaar is als je er niet over hovert, daar kan ik mij niet in vinden. Ik vind het prima dat het niet goed leesbaar is, zo kan ik mij meer concentreren op de tekst die ik aan het lezen ben, zonder mij al teveel af te leiden door een update in de tracker(s), vooral het forum. Als ik het wel wil lezen, ga ik er met mijn muis overheen en lees ik wat ik wil lezen. Kudos!

Prima bedacht, maar het kan in mijn ogen wel iets beter: In plaats van de hele kolom op te laten lichten als je hovert, waarom niet per blok? Dus als je over forumitems hovert, je alleen deze items gehighlight ziet staan. Zelfde geldt voor nieuws, blogs etc.

Puntje twee, iets wat ik ook heb teruggezien in dit topic: Een mogelijkheid om het blok met daarin de grote knoppen + links naar de verschillende rubrieken (voorheen channels) te verbergen. Ik maak geen gebruik van de rubrieken/channels, ik lees alles wat mij interesseert, het hoeft van mij niet in hapklare blokjes geserveerd te worden.
terwijl ik dit heb getypt, zie ik dit staan Vaudtje in "\[Mening-only] Nieuwe layout" :p Mijn probleem is opgelost dusch

Verder, prima werk mannen!

[ Voor 6% gewijzigd door Glaanie op 07-07-2008 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Klein puntje nog, de in de tracker wordt het contrast hoger, maar alleen bij nieuwe items ietsje meer dan bij oudere items. Maar bij nieuwe items is de tijd al groen. Waarom dubbelop?
En in een klein veldje van 570 bij 200 staat 2 keer de kanalenkeuze, ik wil het niet zeggen, maar dat is wel Design for Dummies niveau.
Ander klein dingetje, in de nieuwe balkjes onder Reviews en Features, wordt het geselecteerde balkje grijs, en de tekst wordt onderstreept, ook een beetje dubbelop, zeker omdat ze niet tegelijkertijd verschijnen. (Het onderstreepje en de balkverkleuring)
Verder zou ik graag door de pricewatchplaatjes kunnen bladeren, in plaats van alleen de vier populaire producten, misschien een top 16 ipv een top 4.
In ander nieuws vind ik het lichtgrijze blok juist fijn, dat brengt meer diepte in de site. Het verhervernieuwde logo vind ik ook een verbetering.
O, en als ik toch bezig ben, van mij mogen de randjes van de trackerkopjes wel duidelijker gedefinieerd, het is nu een beetje een overloop.

:+ Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij, ik vind het een hele verbetering, maar dat wat beter is geworden, kan altijd weer verbeterd worden. :*)

[ Voor 95% gewijzigd door FirePuma142 op 07-07-2008 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Laatst online: 19-03 15:04
Zitten zeker een aantal goede veranderingen in de nieuwe layout, bijv dat de website breder is geworde, de nieuwe nieuwe carrousel voor de reviews is echt prachtig! _/-\o_

Maar ook punten die echt zijn verslechterd:
- De nieuws tracker is wel heel erg donker (ook het contrast van de letters tegen de achtergrond is niet fijn met lezen).
- Tja de rubrieken (channels). Ergerde me bij de vorige versie verschrikkelijk aan dat ik elke rubriek moest afgaan om al het nieuws te lezen, gelukkig is toen al het nieuws weer op de frontpage bij elkaar komen staan :). Gebruik ze dus ook niet en vraag me ook ten zeerste af of ze wel veel worden gebruik (zijn vast stats van, ben benieuwd). Dan hebben we in de header al die rubrieken staan en dan nog is mega groot aan de linker kant, is één keer niet genoeg?
- De header is als het ware op de layout geplakt. Zou deze meer in de rest van de layout intrigeren zodat het er ook echt bij lijkt te horen, ziet er nu slordig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Voor de mensen die dus commentaar hebben op de layout, ik ben bezig met een paar layoutaanpassingen.
Via de link hieronder kun je gemakkelijk deze zelf ook toepassen indien je firefox hebt. Ik zal deze ook updaten aangezien hij nog niet 100% af is. Toch is het in mijn ogen al een stuk beter en rustiger dan dat het nu is :)

Check het op: http://userstyles.org/styles/8630
  • witruimte links en rechts van de header/pagina weg
  • channels niet meer zichtbaar
  • tickers met witte achtergrond voor meer rust en meer leesbaarheid
  • minder witruimte onder de header
  • vergeten te noemen kleine aanpassingen
Ook even een voor/na screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://userstyles.org/style_screenshots/8630_before.png Afbeeldingslocatie: http://userstyles.org/style_screenshots/8630_after.png

Ohja, ik ben hier niet mee bezig om de crew te bashen, in de haren te zitten of wat dan ook. We blijven immers tweakers, dus een layout tweaken is dan niet zo vreemd lijkt me :) Hiermee hoop ik anderen die graag wat veranderingen zien in de layout te kunnen voorzien in een oplossing O-)

[ Voor 52% gewijzigd door geerttttt op 07-07-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Ohja, mocht je het niks vinden, je kunt het met 1 klik deactiveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaudtje
  • Niet online
JHS schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:09:
Met het volgende kan je overigens de buttons onder de reviewaankondigingen verwijderen:
Dat is een goed idee! Dan kan ik hem tenminste gewoon op 10 zetten :) .
Nog wat ruimtebesparing:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
/*Sidebar verticale marges kleiner*/
.sidebar .frontpageItem {
margin-bottom:0px;
}
/* 'Onnodige' witruimte bovenin weg*/
.columnwrapper {
padding-top:0px;
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Vaudtje schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:07:
Held! _/-\o_

Overigens: Als je een abbo hebt kan je die CSS meuk dus gewoon in je layout instellingen kwijt, heb je het gelijk op elke computer waar je op inlogt. Ik deed het eerst met een customs stylesheet maar dat hoeft dus niet (mits je een abbo hebt). Misschien simpel maar ik kwam er vanmiddag pas achter.

[ Voor 43% gewijzigd door GekkePrutser op 07-07-2008 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:17
Ik vind eigenlijk de hele linkerkolom overbodig. Die knoppen gebruik ik sowieso niet; ik wil ál het nieuws hebben en kies zelf wel de items die ik wil lezen. (Daarom hou ik ook van zinnige headlines en niet die sensatiemakende flauwekul die jullie soms posten.)
Hacku schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:42:
1. De reviews & features box lijkt wel een banner. Persoonlijk heb ik een hekel aan banners, daarom heb ik ook een abo.
Hier ben ik het wel mee eens. Ik vind 'm er op zich wel vet uitzien en ben er dus ook niet op tegen, maar ook mij doet 'ie aan een banner denken, en daardoor filter ik 'm mentaal weg (en krijgt 'ie dus niet zoveel aandacht als je zou verwachten).

Tenslotte wordt het logo nu nog meer verhaspelt. De site heeft zou weinig identiteit over. Maar goed, ik vond het al een waardeloos logo, dus wat dat betreft is het niet echt een achteruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Erg mooi, alleen erger ik me aan een dingetje: de tekst in het linker grijze blok (dat uitschuift als je eroverheen hovert) heeft in ingeklapte status geen enkele padding t.o.v. de rand:

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2vxrrya.png

De tekst loopt dus tegen de rand aan. Ik vind dat niet mooi :) Wat mij een mooiere oplossing lijkt:

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2ppbkfn.png

Klein gradiëntplaatje eroverheen (dat on-hover verdwijnt) en opgelost ;)

Nu zal het ongetwijfeld ingewikkelder liggen dan ik doe voorstellen, maar goed, wat mij betreft zou dit puntje verbeterd mogen worden :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Bij mij eindigt hij netjes met puntjes:
http://www.kixtart.tweakdsl.nl/tnet.png

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:09
Jup, maar jij hebt de brede lay-out ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

GENETX schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:59:
[...]

Jup, maar jij hebt de brede lay-out ;)
Indeed...ik browse nooit fullscreen vandaar.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-09 23:26
Al het (negatieve) commentaar dat ik zou kunnen leveren is hier al geplaatst, en het lijkt me een beetje zinloos om het dan alsnog op te gaan sommen. Wat wel een goede feature zou zijn, is een instelling of speciale URL waarmee je de Frontpage kan bekijken in de layout van voor de afgelopen twee updates, voor alle 'features' zoals de kanalen die de FP alleen maar vervelender hebben gemaakt. Een beetje zoals de homepage die je nog steeds kunt bekijken als World of Tweaking, maar dan met de rest van de pagina's er ook bij ;). Ik begrijp dat Tweakers.net met de nieuwe layouts er wat gelikter uitziet voor de nieuwe bezoekers en dat marketing-mensen vrolijk worden van afgeronde hoekjes en tags, maar voor veel tweakers zou het een goed alternatief zijn.

Edit: Van CSS aanpassen weet ik niets, vooral op software-gebied ben ik een beetje een foptweaker. Ik heb ook geen abo, maar tot mijn grote schaamte had ik de nieuwste pagina's van het topic nog niet doorgelezen. Ik gebruik nu de style van Geertttt, en daar past maar een ding bij: _/-\o_. Ga vooral zo door!

[ Voor 36% gewijzigd door Groever op 07-07-2008 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Laatst online: 12-03 19:58
Dat kan toch door de CSS aan te passen? Er zijn al diverse custom css'en voorbijgekomen in dit topic en in het Abo-forum. Je kunt met een Abo zelfs gewoon standaard browsen met een andere stylesheet. Je kunt aanpassen wat je zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt mij dat ze zelf kunnen nakijken OF de channel buttons vaak werden gebruikt. Ik heb ze zelf namelijk nog nooit aangeraakt en snap dan ook niet dat deze nu zo groot en opzichtig neergezet worden. Daarnaast werkt dit grijs niet nee, ik kon op de PC op mijn werk het niet eens lezen. Het kleine en oud scherm maakte er een grijse brei van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sluit mij aan bij de opmerkingen van de bovenstaande posts. Wat mij vooral stoort is zijn de 5 gigantische (in verhouding tot de tekst die er in staat) knoppen linksboven met Core, etc. Deze channels worden volgens mij amper gebruikt en zelfs als ik me vergis zijn ze even goed bereikbaar via de Frontpage-tab bovenaan.

Het gebruik van het donkergrijs links stoort mij niet zo erg omdat ik de trackers toch amper gebruik en ze nu minder in het oog springen; ze vallen eigenlijk gewoon buiten het gezichtsveld. Het jammere gevolg wel is dat wanneer je naar onder scrollt de volledige pagina niet langer gecentreerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaudtje
  • Niet online
Nou ben ik helemaal los gegaan op de tracker. Vrolijke kleurtjes :D
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EME1MuFITWCiYBIExhVZE18J/full.png
Iemand met echte CSS skills mag daar nog wel wat verbeteringen aan aanbrengen (en de knoppies kan je ook niet zoveel aan doen)

[ Voor 15% gewijzigd door Vaudtje op 07-07-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij loopt ie gewoon verder op een nieuwe regel:

http://img378.imageshack.us/img378/6656/tweakerscy8.png

In opera fit to width aangezet voor tweakers.net. Werkt ook op de nieuws items zoals je kan zien.

Hij is trouwens niet error vrij in de W3C CSS Validator

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2008 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Laatst online: 01-10 20:31
geerttttt schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:19:
Voor de mensen die dus commentaar hebben op de layout, ik ben bezig met een paar layoutaanpassingen.
Via de link hieronder kun je gemakkelijk deze zelf ook toepassen indien je firefox hebt. Ik zal deze ook updaten aangezien hij nog niet 100% af is. Toch is het in mijn ogen al een stuk beter en rustiger dan dat het nu is :)

Ohja, ik ben hier niet mee bezig om de crew te bashen, in de haren te zitten of wat dan ook. We blijven immers tweakers, dus een layout tweaken is dan niet zo vreemd lijkt me :) Hiermee hoop ik anderen die graag wat veranderingen zien in de layout te kunnen voorzien in een oplossing O-)
Nice one.

Verwijder als je toch bezig bent die 6 knoppen onder reviews nog even. Die staat ook ergens in dit topic.

En de hover-kleur van de tracker is nog groen. Misschien kan je die ook fixen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Ondertussen heb ik al veel uitbreidingen toegepast, (zie de changelog in de link).
Afbeeldingslocatie: http://userstyles.org/style_screenshots/8630_before.png Afbeeldingslocatie: http://userstyles.org/style_screenshots/8630_after.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik ben niet heilig, maar ik vind dit nogal voorbarig en respectloos jegens de makers van het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

franssie

Save the albatross

de side bar (dat grijze ding links) wil ik graag kunnen uitzetten om de FP leesbaar te houden. Komt steeds ongevraagd naar voren en frustreert enorm het lezen van het artikel omdat ie er overheen valt. Voor mij is de FB zo redelijk onbruikbaar en zal er helaas toe leiden dat ik er niet meer ga komen. Echt net zo irritant als die brugman reclames op de televaag site. De side bar blijft eeuwen hangen ook al zweef je er niet meer boven - bummer.
(iBook G4 - 1024x768 met Firefox 3.x)

Verder mooie lay - wel een betere styl.

//edit:// nu probeer ik het te reproduceren en klapt ie wel terug - misschien iets fout bij laden pagina. In elk geval wel iets om op te letten.

[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 07-07-2008 20:02 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geerttttt schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:35:
[...]

Ondertussen heb ik al veel uitbreidingen toegepast, (zie de changelog in de link).
[afbeelding] [afbeelding]
hey :P mijn idee stelen

Ik wil mijn css-code uit respect voor de developers van tweakers niet publiceren, het zou tenslotte niet leuk zijn mocht iedereen zijn eigen stijlen op tweakers gaan toepassen, dan kunnen ze evengoed geen layout maken maar alles in xhtml gieten gewoon ... (is natuurlijk ook een idee ... ;) )

Ik heb nu even op men laptop (zonder stylish) de vernieuwe layout bekeken en mijn mening blijft dezelfde, alleen wil ik er misschien aan toevoegen dat het idee van channels helemaal niet slecht is, maar gewoon nog veel te weinig uitgewerkt ... je hebt nu core, pro, games, ... maar ik denk dat er nog wat kanalen missen zoals "web" "social" ... ook gaan de channels volgens mij leiden tot subkanalen etc ... want je hebt nu games maar dan ga je binnenkort games-pc, games-xbox, games-wii ... en dan zit je terug bij 0 ... meer tagging is natuurlijk ook een oplossing want ik merk dat soms tagging heel goed gebruikt wordt en andere keer dan weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

FirePuma142 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:55:
[...]

Ik ben niet heilig, maar ik vind dit nogal voorbarig en respectloos jegens de makers van het geheel.
Nou ja, voorbarig wellicht. Maar wat is er mis mee om gewoon veranderingen te maken aan een site en dit aan te passen. Wellicht dat de makers hier hun voordeel mee kunnen doen. Nogmaals is het goed bedoeld, en in niet bashend bedoeld jegens de makers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Vaudtje schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:07:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
#channelNav ul {
margin-bottom:10px;
}
#channelNav ul li {
display:none;
}
JHS schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:09:
Als je van die 10px 20px maakt lijnt het overigens uit met de streep onder de breadcrumb :) . Met het volgende kan je overigens de buttons onder de reviewaankondigingen verwijderen:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
/* Buttons onder reviewaankondigingen weg */
div#reviewTabList {
  display: none;
}
Bedankt en bedankt, samen met Stylish is dit ideaal :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
FirePuma142 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:55:
[...]

Ik heb als abonnee gewoon de optie om stylesheet-aanpassingen te maken in mijn layout settings. Gebruikmaken van een abo-feature is toch niet echt respectloos, hoop ik?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Het gaat er niet om dat je er gebruik van kunt maken, want dat kan al veel langer. Voor mij ligt het probleem meer bij het achteloos aan de kant schuiven van maanden devven, omdat versie 1.0 van de nieuwe layout niet helemaal past bij jou specifieke voorkeur. Begrijp me niet verkeerd, ik zie ook graag een aantal dingen gewijzigd. En dan laat ik nog buiten beschouwing dat je als non-abo CSS-gewijs hetzelfde kunt als abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 21:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hulde aan deze tool :).
Misschien is het nog een idee om een afscheiding te maken tussen de trackers en de content? Geeft meer overzicht denk ik zo :) ?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FirePuma142 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:08:
Het gaat er niet om dat je er gebruik van kunt maken, want dat kan al veel langer. Voor mij ligt het probleem meer bij het achteloos aan de kant schuiven van maanden devven, omdat versie 1.0 van de nieuwe layout niet helemaal past bij jou specifieke voorkeur. Begrijp me niet verkeerd, ik zie ook graag een aantal dingen gewijzigd. En dan laat ik nog buiten beschouwing dat je als non-abo CSS-gewijs hetzelfde kunt als abo.
Bull, je veranderd alleen hoe het er bij jou uitziet en werkt.
Ik ben van mening dat je aan client zijde dit gewoon mag doen. Je veranderd niets aan serverside als je vindt dat dit beter werkt dan moet men dat gewoon doen. Zeker als de rest vind dat de opzichtige knoppen moeten blijven hoef ik me er ten minste niet meer aan te ergeren.

"Het is gratis dus heb je niets te willen en ze zijn er maanden mee bezig geweest....."
Ja maar ik heb ook geen opdracht gegeven om de FP opnieuw in te delen.
Zo zie ik dat.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2008 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

'T is een hele verbetering. Vooral het logo.

Om het nog beter te maken zouden jullie de mouseover van de tracker kunnen verwijderen (die de hele tracker van meer contrast voorziet). Het reageert wat traagjes en het effect is vreemd.

Voor de kleurenblinden onder ons zou het wel zo vriendelijk zijn om de lettertjes standaard nog wat lichter te maken dan ze nu al worden met de mouseover.

En kan iemand (Femme misschien) ons uitleggen waarom er voor is gekozen om de 'whitespace' van de tracker te gebruiken om de tijdsaanduiding in te zetten? Het is wel gedurfd maar het verstoort de balans van de layout een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:25:
[...]

Bull, je veranderd alleen hoe het er bij jou uitziet en werkt.
Ik ben van mening dat je aan client zijde dit gewoon mag doen. Je veranderd niets aan serverside als je vindt dat dit beter werkt dan moet men dat gewoon doen. Zeker als de rest vind dat de opzichtige knoppen moeten blijven hoef ik me er ten minste niet meer aan te ergeren.

"Het is gratis dus heb je niets te willen en ze zijn er maanden mee bezig geweest....."
Ja maar ik heb ook geen opdracht gegeven om de FP opnieuw in te delen.
Zo zie ik dat.
Blijkbaar begrijp je niet zo goed wat ik bedoel. Ik ben er niet op tegen om aan client-side een ander te veranderen, integendeel. Ik ben wel van mening dat je dit soort dingen best in overleg kunt doen, en niet direct eigen conlusies trekken. Als jij ergens maandenlang je stinkende best voor hebt gedaan, en op de dag van oplevering komt er een shitload aan commentaar, en een wijsneus die het beter weet, en meteen even uitlegt hoe het dan wel moet, reken maar dat je dat niet tof zou vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

franssie

Save the albatross

FirePuma142 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:57:
[...]

Blijkbaar begrijp je niet zo goed wat ik bedoel. Ik ben er niet op tegen om aan client-side een ander te veranderen, integendeel. Ik ben wel van mening dat je dit soort dingen best in overleg kunt doen, en niet direct eigen conlusies trekken. Als jij ergens maandenlang je stinkende best voor hebt gedaan, en op de dag van oplevering komt er een shitload aan commentaar, en een wijsneus die het beter weet, en meteen even uitlegt hoe het dan wel moet, reken maar dat je dat niet tof zou vinden.
dan openden en regareerden de gebruikers niet een apart topic om om meningen te vragen en te geven. Op tweakers kan dat (terecht) en dan krijg je ze ook - ik denk zelfs dat ze er blij mee (zouden moeten kunnen) zijn (web 2.0, interactive, open and stuff).
Daarnaast vind ik het nogal raar dat jij iemand verdedigt die er niet om gevraagd heeft - hoe beter de FP hoe beter tweakers, toch?

//edit:// en niet tof vinden - ach - incasseringsvermogen hebben ze denk ik wel, anders durf je natuurlijk niet aan metamorfose te beginnen want 1 ding weet je zeker, er zijn altijd mensen die vroegah alles beter vonden.

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 07-07-2008 21:08 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.