Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 47 Laatste
Acties:
  • 367.362 views

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

@F4T4L_3RR0R: Nu durf ik nauwelijks nog naar mijn sensor te kijken. Wat heb je gedaan om dit te voorschijn te toveren? Dan kan ik bij mijn eigen foto's even kijken of ik hoognodig mijn camera eens moet gaan stofzuigen... Gewoon het contrast flink omhoog en het zwart-niveau omhoog gooien?
Never mind, net even geprobeerd met de foto van Yellowcube. Volgens mij is het zelfs nog erger dan F4T4L_3RR0R aangeeft :'( Nu durf ik echt niet meer naar mijn eigen sensor te gaan kijken :|

Used to be Down Under... Foto gallery

• Royz
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Landschappen dan, ik probeer het toch maar even :$

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_7IqTc_cTJe8/SrFZq1FjnuI/AAAAAAAAARg/CGyn-idQrvI/s800/IMG_1120.JPG

Te druk en te saai? (er gebeurt niks?) Wel standaard kitlens 18-55 etc

Nu wel neem ik aan... ik vond de compositie wel mooi zo

[ Voor 53% gewijzigd door Royz op 17-09-2009 00:10 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
Plaatje doet het niet (en kitlens is 18-55, niet 17-55 ;)).

The devil is in the details.

Verwijderd

@D-Magic: Kleuren in de lucht zijn mooi, maar voor rest vrij saai. Vooral omdat je wat weidsheid mist door die 2 bomen.
@pCOW: Mwa nee, doet me niets. Vignetting voelt ook erg nep aan.
@Mobyrick: Goede timing, achtergrond beetje storend.
@Rudedadude: Eehm, beetje chemische kleuren O-) Vlakverdeling is leuk, maar die kleuren zijn echt not done.
@Imagine: Mooi licht, maar de foto is wel wat grauw. Er mist ook iets waar mijn oog op blijft rusten. De huisje hebben potentie voor het vormen van een geslaagd onderwerp, maar vallen wat weg in de achtergrond.
@Yellowcube: Simpel, maar prima. Je kunt ook een wittere lucht proberen voor nog meer abstractie.
@Mercatres: Beetje een vakantiekiekje, valt weinig over te zeggen.

Deze foto heb ik vandaag in Amsterdam gemaakt. Vanaf de heup/buik geschoten.
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2s7vs4l.jpg

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

@Redhero: leuke foto! Zelf probeer ik dat zo af en toe ook wel eens om vanuit de heup te schieten. Het is echt een geval van hit-and-miss, maar dit is voor mij een hit! Wat voor kleurenbewerking heb je uitgevoerd? Sowieso het contrast wat opgegooid, nietwaar?

Dan nu toch eindelijk zelf weer eens eentje:
Afbeeldingslocatie: http://eduard.hles.nl/tweakers/P9076980_dev_small.jpg

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
}:|

maar is, zoals ik ondervonden heb, een dik manko van de D2h. Geen idee waarom, maar het ding is een stofmagneet en schoonmaken is een lastig karwei (ding heeft wel een functie om de spiegel omhoog te zetten zodat je bij de sensor kan, maar alleen als je ook de los aan te kopen voeding erbij hebt. Anders moet je zelf gaan kloten)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 17:21

Rudedadude

Maybe we were born to run

@ allen die gereageerd hebben: bedankt voor de uitgebreide reacties op het testlandschap! Ik had het bewust test genoemd, want ik heb nogal met de kleuren lopen spelen en op een gegeven moment weet je zelf niet meer of het nog 'acceptabel' is. Dat is het dus volgens een meerderheid niet helemaal en ook de vlakverdeling kan nog aan gewerkt worden. Nu heb ik in de Nef daar nog wat van over, dus dat scheelt :P . Ik denk dat deze foto in een andere vorm tzt in een aparte test/showcase met nog veel meer Toscaanse landschapjes weer voorbijkomt

@Imagine: Ik mis een beetje 'balans' in je foto. weinig / geen lucht is geen probleem, maar nu is het net een beetje. Onderin de foto zijn er wat afgehakte dingen (boompje, masten) De kleuren in zijn algemeen vind ik een beetje koel, bij zo'n landschap verwacht ik wat meer warmte. Het lijkt nu of iik naar een crop van een groter geheel zit te kijken en dat grotere geheel had ik graag gezien :)
@Yellowcube: Mooi overzichtelijk. geeft maar weer aan dat er niet veel op een foto hoeft te staan om een goed beeld te geven
@Mercatres: wel netjes, niet bijzonder. Daarvoor is het licht niet bijzonder genoeg
@Royz: Ik zie veel dingen, niet echt een onderwerp. De lijnen in de foto zijn wel aardig
@Redhero: als je nou even op het bordje links subzero had veranderd in Redhero was het een leuk detail geweest. Wel een aardig straatbeeld, zou goed in een serie passen. Los is die uiteindelijk minder sterk
@PrinsEdje80: Auw, hier gaat iets heel erg fout met de zwartwit omzetting, het water / de goljes zijn niet om aan te zien...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
PrinsEdje80 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 04:54:
Dan nu toch eindelijk zelf weer eens eentje:
[afbeelding]
Mooi effect. Bijzonder ook om dat in zw-w te zien.
Posterwaardig! :)

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
@Royz: Boel staat een klein beetje escheef. Verder had ik, denk ik, de boel meer afgestopt, nu lijkt die flat waar je oog naartoe getrokken wordt nogal onscherp. Lijnenspel hier vind ik wel leuk.
@redhero: Scheve plaat stoort me lang niet zo als de donkere hoeken. Apart shot wel.
@Prinsedje80: Apart, heeft zeker wel wat maar zal lang niet iedereen aanspreken denk ik.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Verwijderd

Allen die gereageerd hebben, bedankt voor de reacties.

Zoals jullie zien heb ik nog veel maar dan ook veel te leren ;)

@Redhero,

Ik vindt het een intressante foto door dat je echt naar die mensen "moet" kijken. Erg leuk ook om een foto te nemen vanaf heuphoogte.

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 14:54
@ Redhero: Ik vind het een geslaagde foto. Vooral de kleuren die je hebt gebruik komen leuk over!

Hier nogmaals mijn voorlopige bijdrage:

Afbeeldingslocatie: http://img42.imageshack.us/img42/7229/olielamp.jpg

Canon 400D is helaas weer terug naar de eigenaar.. Heb veel geleerd en zal ook zeker een camera aanschaffen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Possible op 17-09-2009 10:49 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:00
@Royz: Niet zo heel spannend. Er is eigenlijk niets wat echt de aandacht trekt op de foto. Verder komt hij ook een beetje flets over. Probeer eens wat contrast in de foto te brengen. Iets meer lucht aan de bovenkant zou misschien ook wat meer rust brengen.

@Redhero: Zeer geslaagde foto. Kheb zelf ook nog wat mapjes met daarin zulke foto's en het is toch vaak geluk hebben, maar je moet natuurlijk ook zelf het moment zien. En dat is je bij deze zeker gelukt! Mooie nabewerking ook (wat meer info??)

@PrinsEdje80: Ik vind de zwart/wit bewerking niet zo geslaagd. De schitteringen op het water leiden hier iets te veel af. Ik zou hem wel eens in kleur willen zien. Verder zou ik het boompje rechtsonderin wegknippen.

Hier nog een van mij. Vorige week 5 dagen in Parijs en Disney doorgebracht en dus ook de metro:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2500/3912661377_2255c82a67.jpg
Klikbaar voor groter formaat

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Verwijderd

@allemaal: Dank, het is inderdaad soms geluk hebben. Ook een beetje de kunst van het ''heupschieten''. Goed mikken en zorgen dat de focus goed ligt, wat vaak moeilijk is als je op f/2.2 schiet zoals deze foto.

De nabewerking is opzich niet heel bijzonder. In lightroom een heel licht split-toning, blacks flink aantrekken, beetje meer brightness en vooral veel magenta erin stoppen. Achteraf nog lichtjes wat vignetting; meeste is al door de lens zelf gedaan icm FF en kleine scherptediepte. That's it. ;)

• Wijnands
Tijd geleden dat ik zo'n heftige zwart/wit van de metro heb gezien, leuk!

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2469/3928860876_6c07df54c3.jpg

• Deathchant
  • Laatst online: 26-09 15:59

Deathchant

Don't intend. Do!

Wijnands, mooie toning. Vind ik wel mooi.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• slatanic
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-01-2019
Een probeersel

Airshow Den Helder

Brandweer oefening .......
[knip]

[ Voor 49% gewijzigd door Nomad op 19-09-2009 21:38 . Reden: 1: solo betekent één foto, 2: crossposten vinden we op got niet lief. Je hebt deze foto ook al in mensen/portretten staan. ]

Verwijderd

Even geprobeerd om wat product/reclame/of hoe je't wil noemen foto's genomen. Geslaagde compo/bewerking. Jammer wel dat het glas er niet helemaal op staat!

Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/7572/dsc1499y.jpg

• Japie.G
  • Laatst online: 18:20

Japie.G

Colour Classic

jammer inderdaad dat het glas er niet helemaal opstaat! Ook doen de kleuren mij een beetje 'vreemd' aan.

Eentje van mij..
Afbeeldingslocatie: http://vluggejapie.nl/images/20090827181347_otter.jpg

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

@redhero
Leuke plaat, vind em prettig wegkijken door standpunt. Gezichtsuitdrukking van middelste meneer is ook wel grappig!
@Prinsedje80
mwoah, is al gemeld, die z/w is niet helemaal ok. Op zich zou je er meer mee kunnen denk ik kwa
nabewerken want de foto an sich is niet slecht in mijn ogen, maja ken et origineel niet.
@Possible
Op zich wel grappig maar beetje flets, mag wel wat meer knallen vind ik.
@RobbieB
Nice, ik hou van Z/w. Kijkt goed weg hoor. Reflecties op de vloer ook mooi.
@Wijnands
Strak, mooi, niks aan te merken eigenlijk. Heel holands op een of andere manier.
@Canakris
Euh, tjah dat glas das jammer idd. Verder weet ik het niet, misschien verkeerde kleuren maar mij pakt de
foto niet maar snap je opzet wel. Zou em met andere kleuren willen zien denk ik.
@Japie.G
Burgers Bush? Tjah niet veel bijzonders te zien, kijkt wat bozig naar je, dat onderscheid de foto
misschien iets van andere van dat soort beestjes. Sorry maar is een standaard een foto uit een serie
dierentuin, technisch ok maar niet spannend of iets dergelijks.

Goed dan een van mij. Spelen met me nieuwe spul, wel nabewerkt zoals je kan zien. ben benieuwd naar jullie mening. Ow 1 ding kinderen poseren niet altijd even handig waardoor 1 duim beetje mist ;) in mijn ogen niet hinderlijk voor eindresultaat in ieder geval.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2549/3935450476_32c34373df_m.jpg
klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

@Possible: Mooi gelukt, maar ik vind het kader niet echt geweldig. Contrast kijkt erg lekker weg.

@RobbieB: Kan weinig zeggen behalve dat het een goede foto is. Ik vind het lijnenspel erg mooi.

@Wijnands: Voor mij leidt de trekker af van de mooie stralen op de achtergrond. Netjes hoe je de stralen er op hebt gekregen. Is voor mij altijd een van de meest lastigen om vast te leggen. Any tips?

@Canakris: Als het de bedoeling is om het een productfoto te maken, dan moet je het product wel goed weergeven en dus de kleuren wel echt over laten komen. Een groene citroen daarentegen is voor mij niet echt aantrekkelijk. Wat is het? Bier (zij het zeer dood), thee...? Ook moet je dan de focus op het drankje hebben voor een productfoto, tenzij de citroen je focus is. Voor een artistieke foto vind ik hem wel aardig gelukt, alleen jammer van de bovenrand, maar dat wist je zelf ook al. Het perspectief kijkt wel lekker weg en verwart mij nog zo af en toe (op een goede manier!) :).

@Japie.G: Zelf zou ik er misschien iets meer contrast in willen leggen (maar dat is echt mijn smaak). Voor mij leidt die rots af. En iets minder kroppen aan de bovenkant?

@Prozac[NL]: Mooi gelukt. Ik vind de foto een tikje te donker. Als je zelf de duim jammer vindt, dan zou je eingelijk ook de vingers van de hand met de enkele ster ietwat lichter moeten maken. Zoals je zelf zegt, niet hinderlijk. Ik vind de compositie ook erg goed gelukt, hooguit een beetje kroppen aan de linker kant.

Op veler verzoek hier toch even het origineel van de zeilboot. Ik wist zelf ook niet meer dat er zo weinig verschil was tussen het origineel en de zwart-wit foto.
Afbeeldingslocatie: http://eduard.hles.nl/tweakers/P9076980_dev_small_org.jpg
Ter info: deze foto is dus direct in de richting van de zon genomen om juist die schittering te krijgen. Met de circ-pola heb ik het alsnog wat naar beneden weten te krijgen (of had ik het juist opzettelijk versterkt... kan niet meer herinneren 8)7). Het boompje rechts laat ik er opzettelijk opstaan, anders vind ik dat de balans van de foto weg is. Maar goed, meningen en smaken verschillen :+ Maar misschien hebben jullie ook nog wel gelijk... :)

[edit]@Royz: volgens mij is dat een ideale kandidaat voor tilt/shift bewerking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:27
Zo veel sport schiet ik niet, dus echt een testje voor mij. Vond hem zelf wel aardig gelukt (met name het moment).

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3491/3936768231_defb027c7b.jpg

groter @ flickr

Dan de foto's voor mij, waarvan de posters zelf ook de moeite hebben genomen om op een ander te reageren:

@Redhero: Leuke snapshot. Ben benieuwd of die drie mannen alleen een soort reservoir dogs idee hadden gegeven. Nu word ik redelijk afgeleid door die zwarte broek. Desalniettemin leuk om naar te kijken. In een reeks foto's zou hij nog beter uitkomen denk ik

@Prinsedje (inclusief het origineel): Altijd leuk zo een semi-desolaat zeilbootje. De weerkaatsing van het water maakt hem wel heel erg druk. De Z/W omzetting is niet echt nodig naast het origineel. En wat al gezegd werd; ik zou het boompje rechtsonder proberen weg te halen

@Possible: netjes, maar een beetje saai. Grappig detail dat het topje net niet scherp is

@RobbieB: Mooi shot. Sfeervol en leuk om naar te kijken (genoeg te zien ook)

@Wijnands: Mooi, maar niet iets waar je lang bij blijft hangen. Qua compositie wat mij betreft niets mis mee, alleen doet het mij niet zo veel.

@Kanakris: Strak, alleen jammer van het glas er net niet op. De kleuren zijn een beetje off alleen, maar dat kan heel goed de bedoeling zijn. Zijn dat kaneelstokjes?

@JapieG: Leuk, maar wat opspattend water (momentje vroeger?) had de foto wel spannender gemaakt

@Prozac[nl]: Ik vind het een erg sfeervolle foto. Netjes!

-edit- kleuren iets aangepast. Waren inderdaad nogal heftig

[ Voor 3% gewijzigd door cheiron op 21-09-2009 09:14 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slatanic
Gemaakt in Dierenpark Emmen 2009

Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img6/b2equek.jpg

Vond het er mooi uitzien...

[ Voor 14% gewijzigd door slatanic op 20-09-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
PrinsEdje80 schreef op zondag 20 september 2009 @ 04:17:

@Wijnands: Voor mij leidt de trekker af van de mooie stralen op de achtergrond. Netjes hoe je de stralen er op hebt gekregen. Is voor mij altijd een van de meest lastigen om vast te leggen. Any tips?
Handmatig schieten, meten op de donkere delen van de scene en iets boven de waardes gaan zitten die je daarop krijgt. Vervolgens wat d-lighitng in capture nx.

@Canakris: De hoek is leuk, ik twijfel alleen aan de kleir van 't licht, een citroen die er zo uitziet hoef ik niet in mijn cola.
@Japie: Otters, altijd fotogeniek, prima scherpte, fijne plaat.
@Prozac: Als studie in belichting heel netjes, als foto... hmm... links mag er iets vanaf en dan nog.. onderwerp doet me weinig, sorry.
@Prinsedje: Deze versie vind ik net wat fijner, golven zijn minder "hobbelig"
@cheiron: Kleuren zijn mij iets te verzadigd. Verder was 't leuk geweest als die voorste loper iets meer naar links had gestaan. Contrast in outfits is wel helemaal super!
@slalantic: Er is meer uit die vlindertuin te halen. Ga 's wat dichterbij of pak een vlinder op een plant ipv de voederschaal.

Ik had deze vanochtend vroeg. Toen ik aan kwam rijden zag ik al dat de paarden wat onrustig waren, net de auto neergezet, kwam aanlopen en nog voordat ik de monopod klaar had zag ik ze dit doen. (toen ik de monopod opgezet had kreeg ik alleen nog dit)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2611/3936243113_97fbff1d74.jpg

Crop is vrij heftig. Ik twijfel aan dit shot, aan de ene kant denk ik dat ik de sfeer aardig gepakt heb, aan de andere kant zitten er toch wel wat technische missers in de plaat. Ik heb al besloten 'm niet de bittenbak ik te gooien maar hoor graag wat meningen.

[ Voor 23% gewijzigd door Wijnands op 20-09-2009 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slatanic
Op het strand Den Helder

Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img6/0mt028y.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2461/3934894466_a35aff8b04.jpg

http://www.flickr.com/photos/jsbt86/3934894466/sizes/l/

complete beginner... laat maar horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier weer 2 foto's van mij. De eerste is de brug welke ik vorige keer ook gepost had. Heb nu geprobeerd om de foto recht te krijgen. Is hij wat opgeknapt?

Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/6636/brug.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01:24
Die brug is zeker opgeknapt zo! Ik zal eerst maar even zeggen dat dit het solo testcase topic is dus je zou er eentje moeten kiezen. Voordat Nomad ze allebei weg haalt zou ik als ik jou was de buffels schrappen ;)

Nog over die brug: Ik denk dat het wel loont om van deze een HDR te maken, als je weet hoe dit moet. Anders kun je even in het HDR topic kijken. Nu heb je namelijk een veel te witte lucht.
Je zou ook nog kunnen wachten op een mooie zonsondergang of iets dergelijks, want het is zeker een mooie plek voor een foto. Je kunt er alleen nog een hoop meer uithalen dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjek this uit:

Afbeeldingslocatie: http://i292.photobucket.com/albums/mm25/rollerTiiM28/brug.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Een mooie foto, maar ik mis een onderwerp. Ik zou zelf een object binnen de dof plaatsen (zoals een verloren tas of een ring), met evt een model tegen de horizon. Het is in ieder geval wel een setting waar je iets mee kunt doen, zoals hij nu neergezet is vind ik hem wat saai :)

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bakko,

Dank je wel.

Ik heb de foto van de buffels maar weg gehaald ;)

Over dat HDR, ik zal eens moeten gaan uitzoeken wat dat precies is maar wat je zegt met die te witte lucht was mij ook opgevallen inderdaad maar kreeg dat niet echt beter in DPP van Canon. Maar ben al blij dat hij al wel wat opgeknapt is :) Volgende keer zal ik het nog eens proberen maar dan met een betere lucht.

@ Freakout,

Dank je wel, dat ziet er inderdaad al een stuk beter uit. Ook de graffiti op de linker pilaar komt zo stukken beter uit. Daarentegen is het blauw bij jou meer grijs geworden.
Als ik mijn foto zo bekijk lijkt hij ook wel wat wazig maar dat komt volgens mij omdat het nogal heiig was op het moment van de foto.
Eigenlijk wil ik de foto nog een keer overdoen als ik een wat grotere zoom lens heb gekocht zodat je alleen de brug aan de binnenkant ziet met de voorste 2 pilaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Kijk eens dat gras en die bomen? Ziet er niet uit, ik vind freakout's bewerking juist overdone met de sharpness/clarity. Ik zou zeggen, gebruik de clarity brush om wat meer detail uit de brug zelf te halen en misschien ook het water een beetje, maar laat de achtergrond gewoon zoals hij is.

[ Voor 9% gewijzigd door Deathchant op 21-09-2009 12:05 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:40

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Wijnands schreef op zondag 20 september 2009 @ 18:52:
[...]

[afbeelding]

Crop is vrij heftig. Ik twijfel aan dit shot, aan de ene kant denk ik dat ik de sfeer aardig gepakt heb, aan de andere kant zitten er toch wel wat technische missers in de plaat. Ik heb al besloten 'm niet de bittenbak ik te gooien maar hoor graag wat meningen.
Wat mij betreft niet zo'n geslaagde foto.
Er zitten iets teveel missers in om nog het gevoel over te brengen. De compositie/vlak verdeling.
De paarden hebben een interessante pose, maar als fotograaf was je hier te ver weg en onder te slechte omstandigheden denk ik.

De foto van je zoontje achter de piano kan me dan een stuk meer bekoren, dat vind ik een nette plaat :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dank!

Tja, beter de foto toch genomen en dan blijkt dat 'ie niet werkt dan omgekeerd.

Reactie's op de foto's hierboven volgen spoedig. Hier nog een experiment:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3438/3937015678_80d09e2207.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door Wijnands op 21-09-2009 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:36
En dit is dus de rede waarom je op de mainpage altijd even moet kijken naar het kopje "forum" damn! ik wist niet van het bestaan van die draadje af! (voel me wel een beetje nOOb na zoveel jaar tweakers)

Dus we zullen dit forum eens gaan stalken (ben gelijk opzoek naar een eigen picture)

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
Mijn eerste foto op dit draadje dus "go easy on me guys"

foto van me neef (me eerste echt fotoshoot ;) )
Doel was een foto voor een muismat van me zwager (die is wat belangrijks bij Ford)

Afbeeldingslocatie: http://img142.imageshack.us/img142/117/muismat1.jpg

Mijn eigen commentaar:
de positie van me neefje uit de midden, als ik ga snijden dan word de foto zo "vierkant" en rode kleed maakt wel diepte.
De arm van me Zus staat erop, ik kan (nog) niet photoshoppen.
Linkerkant van z'n gezicht is nog donker, ik had denk ik z'n reflectie scherm moeten gebruiken? om z'n gezicht helemaal te belichten.

Ik ben wel een beetje trots (was me eerste "opdracht") dat het idee en het gevoel van de foto gelukt was.
Me neefje (zijn zoon), iets met Ford en gelijk het "stropdassen/kantoor" idee op de hak nemen.

Ik heb na-bewerkt met light-room, ben alleen nog heel "bang" dat ik foto's teveel bewerk en dat het "te zien" is

Ik hoor het graag!

[ Voor 13% gewijzigd door BroederM op 21-09-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 09:58

Mystikal

It never hurts to help!

BroederM schreef op maandag 21 september 2009 @ 17:16:
Mijn eerste foto op dit draadje dus "go easy on me guys"

[afbeelding]
Je link werkt niet.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
Euh... eerlijk gezegd... eerste keer foto uploaden naar een forum

even FAQ afspeuren hoe ik dat moet doen (wil geen pop-up link geven)
fixed! (ik had freaking raketgeleerde kunnen worden)

[ Voor 8% gewijzigd door BroederM op 21-09-2009 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Towap
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-09 13:02
De foto is wat overbelicht, ook heb ik de indruk dat er is scherpgesteld op het doek met Ford op en niet op je neefje (zijn handjes zijn bijvoorbeeld niet zo scherp). Verder lijkt me dit, zeker voor een muismat, wel bruikbaar.

Als tip denk ik dat je je camera wat donkerder moet afstellen, en ofwel idd een reflector gebruiken of zorgen dat de zon in je rug zit als fotograaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-09 06:55
Leuk idee en setting zo, de uitvoering is misschien wat minder maar je zwager zal er echt wel blij mee zijn hoor.

Het is eigenlijk maar goed dat je neefje niet in het midden staat, daar wordt deze foto zo saai van. Je kan misschien de foto rechts nog een beetje croppen zodat de arm er grotendeels af valt. Verder is de belichting nog goed recht te trekken in Photoshop hoor.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.thomasvanderwillik.com/muismatvoorbeeld.jpg

Zie dat hij een beetje groenig is geworden, noujah het was maar een voorbeeld ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ThomasW op 21-09-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Je zegt dat het maar goed is dat ie niet in het midden zit en vervolgens ga je 'm veel meer richting het midden verplaatsen..? :P

Zelf zou ik meer zoiets doen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Va3mwJhOMvAiEcgD10MiDLOg/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Die laatste is de beste imo.
Hier nog een probeersel van mij, gemaakt met de canon 10-22 op de elf fantasy fair afgelopen zaterdag.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3467/3942055796_3674a0a5a5.jpg
Groter

Ik heb em ook met het glooiende water en weet niet welke ik mooier vind....

[ Voor 25% gewijzigd door Deathchant op 21-09-2009 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 13:04
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3602/3942291844_caa03d5843.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2552/3933956841_a7fd923494.jpg

Ben op dit moment voor mijn stage in Gambia en daar moet ik natuurlijk ook wat foto's schieten,
vond deze aardig geslaagd :) De rest en full size te zien op me flickr:

http://www.flickr.com/photos/42169380@N02

Zou overigens ook graag commentaar op andere geven maar ik weet niet of dat gewenst is van een beginner?

[ Voor 12% gewijzigd door raytje192 op 22-09-2009 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

raytje192 schreef op maandag 21 september 2009 @ 23:35:
Zou overigens ook graag commentaar op andere geven maar ik weet niet of dat gewenst is van een beginner?
Dat is wel de bedoeling :) Het is absoluut niet waar dat de mening van een beginneling niet telt. Vaker is het net de mening van een beginneling die het iets meer van een "afstand" ziet en niet gaat letten op alle technische tekortkomingen, maar juist de vinger op de "zere plek" kan leggen. Kortom: ik vind het wel waardevol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Beginnerscommentaar:
@Blueconfig: Leuke Sfeer! Krijg er een beetje alleen op de wereld gevoel van :)
@BroederM: Super idee, ziet er leuk uit! Vooral die das pakt erg leuk uit!
@Raytje192: Mooie kleuren, dat donker bij die gele / oranje zon :)

Sinds kort eigenaar van een Sony A200 :) Onderstaande foto gemaakt op de Elf Fantasy Fair in Arcen afgelopen weekend. Ben benieuwd!

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2610/3945204026_3a531c6a45.jpg
Groot op Flickr :)

Is qua nabewerking alleen wat gecropped en Brightness wat bijgesteld. Ben qua techniek me nog flink in aan het lezen, maar vind het iig nog leuker dan gedacht! Vond het op de EFF vooral super hoe gewoon iedereen het vond dat er pics gemaakt werden n dat iedereen spontaan poseerde!

Alle commentaar is welkom!

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
raytje192 schreef op maandag 21 september 2009 @ 23:35:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ben op dit moment voor mijn stage in Gambia en daar moet ik natuurlijk ook wat foto's schieten,
vond deze aardig geslaagd :) De rest en full size te zien op me flickr:

http://www.flickr.com/photos/42169380@N02

Gewenst? Vereist! :P

Maar dit is het solo testcase topic, dus gelieve één van de twee foto's weg te halen. Als je het mij vraagt zou ik de eerste weghalen, erg uitgebeten lucht. Tweede is een stuk leuker, mooie lucht. Weet niet of ie beter zou zijn als de voorgrond donkerder zou zijn of juist lichter, ik denk dat wat meer contrast (voorgrond donkerder dus) eigenlijk wel mooi zou zijn.

domi235: Niet slecht, redelijk scherp en goede kleuren op zich. Alleen vind ik de achtergrond er niet helemaal bij passen, het is nu net alsof je die figuren tijdens een boswandeling tegenkwam :+ Maar geen slecht begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

@domi235: Mooi portret, belichting lijkt me prima in orde. Wellicht had iets meer onscherpte je achtergrond goed kunnen doen. Het stukje arm van de dame rechts ontbreekt ook een beetje. Misschien had ' ie in portrait nog wat beter uitgekomen. En anders kun je er altijd nog een vierkant van croppen. ;)

Op Bali afgelopen zomer deze geschoten:

Afbeeldingslocatie: http://iloapp.dennisvanwissen.nl/data/_gallery/public/2/1253641365_resized.jpg?width=571&height=540

Normaal ben ik dus niet zo van de vierkante foto's, maar de rest van de achtergrond was hier dusdanig oninteressant dat ik 't er maar af heb geknipt. De achtergrond vind ik zelf niet optimaal, maar had ik niet echt voor het kiezen. Ik hoor graag waar ik de foto verder nog kan verbeteren. :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-09 18:56
De compositie is prima zo. Het wit mag een tikkie lichter. Heb je een vignette gebruikt? Kan meestal prima met dit soort fotos, maar nu lijkt het of het jongetje in de achtergrond geblend wordt.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Laatst online: 26-09 12:52

Zuurstok

Passionately curious

is het trouwens een wit t-shirt ?
want hier lijkt ie een tikkeltje roze? ( gecalibreert scherm )

bewerkt?

nee?; wit-balans als eerste even goed zetten.

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Bedankt voor de commentaren. :) Zelf heb ik geen gecalibreerd scherm, maar ik zag bij beter kijken dat de witbalans wel wat koeler kon inderdaad. Is dus aangepast.

De bewerking van de foto heb ik een week of wat geleden gedaan, dus ik was het alweer vergeten; ik had inderdaad met post-crop vignetting gewerkt. Ik had 'm even teruggeschroefd naar nul, maar met wat meer belichting klopt het denk ik wat beter.

Grappig detail is trouwens dat 't ventje z'n hoofd met m'n camera meedraaide, die ik dus in portrait had op dat moment. :)

In de rebound:

Afbeeldingslocatie: http://iloapp.dennisvanwissen.nl/data/_gallery/public/2/1253647623_resized.jpg?width=571&height=540

[ Voor 10% gewijzigd door Positron op 24-09-2009 00:16 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Belichting is stuk beter zo, maar de grond is nu wel weer erg groen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

^^ met mute.

eigenlijk denk ik dat je het beste het jongetje van foto 2 kan pakken en de achtergrond + grond van foto 1 :p

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-09 18:56
Je kan ook de saturatie van het groen mbv de hsl controls van Lr een beetje lager zetten.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
@raytje:
Bij mij komen de kleuren een beetje flets over, daarnaast vind ik de onderwerpen niet echt boeiend. Bij foto 2 wel een gave lucht!!
@domi:
Nette foto, leuke kleuren mis wel een beetje DOF in de achtergrond :)
@positron:
Zeer gaaf moment, de belichting is bij de 2e versie stukke beter, kleuren spreken me daar dan ook het meest aan!

En mijn bijdrage vandaag, kwou deze foto al lang proberen maar kon geen goeie standpunt vinden, vandaag weer op pad geweest (zonder statief) beetje bewegingsonscherpte zie je in de grote versie wel. Maar ik vind hem aardig gelukt.. foto is een beetje gecropped en verscherpt:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2643/3945757716_ffe88c1bef.jpg
http://www.flickr.com/photos/mitchztm/3945757716/

[ Voor 4% gewijzigd door mitchdc op 22-09-2009 22:15 ]

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 23:29
@raytje192: De foto's komen echt over als vakantiekiekjes, niets mis mee natuurlijk. Maar de 1e zou ik persoonlijk niet posten en de 2e was mooier geweest als je een hoger standpunt had (lees: meer van die mooie lucht) nu blokkeert het gebouw die lucht die zo mooi is. (ohja en het is een _solo_ testcasefoto topic, dus maar 1 foto per keer :P)
@domi235: Mooie kleuren en setting (pas goed bij de outfits), jammer dat de elleboog weg valt van het meisje en dat de jongeman z'n hand langs z'n lichaam houdt.
@Positron: Prachtige foto die je aandacht echt zuigt. Zit iedere keer weer met m'n hoofd scheef te kijken :P
@Xfix: Mooi nachtshot. Altijd die bomen die in de weg staan, maar in dit geval heeft die onderbreking van het licht van de auto's ook wel wat. Voor m'n gevoel staat ie net-niet helemaal recht, kan dat kloppen?

Met de (voor mij) nieuwe 28-70 2.8L wezen spelen. En ondanks dat het geen echt macro objectief is vind ik dit plaatje toch erg mooi (die bokeh :9).

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2538/3940845525_c84bcc365f.jpg

Maakt soms wel eens een foto ...

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
@meneerB:

Ik heb de foto toch recht getrokken, kheb de achterste (fietsbrug) gelijk gezet aan een rechte lijn in photoshop. Dus dies kaarsrecht :)

Bij jou foto, mooi shot hoor! Wel jammer dat niet heel de eerste bloem scherp is. :)

• raytje192
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 13:04
@ iedereen bedankt voor de reacties

@domi, leuke foto opzich vind de kleuren van de maskers etc erg mooi, vind alleen de achtergrond er dan weer net niet helemaal bij passen. Moet zeggen de alpha 200 is een fijne beginners camera ben er zelf ook net mee begonnen ;)

@ positron erg mooie foto zeker na de correctie van de witbalans geeft de sfeer goed weer
@xfix erg gave foto! Bomen hebben juist wel wat inderdaad in mijn eigen ;)
@ Mr.b vind de bloem zelf heel mooi, vind dan alleen het gedeelte rechts beetje saai, erg monotoon kwa kleur maar das persoonlijke voorkeur natuurlijk ;)

• domi235

domi235

Magic!

Bedankt voor al het commentaar!

@Mr.B: Leuke foto, persoonlijk vind ik dat de bloem wel wat centraler had mogen staan, en ik had hem wat meer van boven geschoten. Misschien kun je met croppen de focus wat meer op de bloem krijgen!
@Xfix: Nette plaat! Eigenlijk verder niks op aan te merken!
@Positron: Leuke foto, doordat het ventje zn hoofd scheef houdt boeit hij net wat meer!

Ik merk dat bij het schieten van portretten door veel mensen de Aperture Priority wordt gebruikt (op flickr afgekeken). Dat wordt mn volgende stap, heb afgelopen weekend alles in portretmode geschoten.

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

het enige verschil is dat je bij portretmode helemaal niks hoeft in te stellen, omdat je cam dat allemaal voor je doet, en bij Av moet je je diafragma en iso waarden zelf instellen.

weet niet of je daar al enige ervaring mee hebt, maar anders zou ik je aanraden om het in dit rijtje te leren;

P ( iso zelf instellen )
Tv ( sluiter + iso )
Av ( diafragma + iso )
M ( alles. )

Tuurlijk kan je ook gelijk inlezen wat alles is, gelijk je camera op M knallen, en héél veel oefenen ( dat is wat ik deed, en dan leer ik ook sneller omdat je dan verplicht bent je instellingen min of meer goed te hebben wil je een redelijke plaat hebben ) maar dat moet je uiteraard zelf weten:)

• domi235

domi235

Magic!

Thanks voor de tip! Ik vraag me dan alleen altijd af hoe dat "live" gaat in dat wereldje, je hebt denk ik vrijwel geen tijd om van tevoren alles in te stellen. Ik bedoel, je kunt slechts tegen je model zeggen: "momentje, eerst instellen."

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

oo dat gaat heel makkelijk hoor.

op een gegeven moment heb je het wel ongeveer door, en zit je er niet meer zo absoluut ver naast, dus stel je het van te voren op locatie al in, vanaf dan is het gewoon simpel op het begin veel kijken of je het goed hebt, en zo niet zal het vaak in vele gevallen, nogmaals; mits je het een beetje goed onder de knie hebt, een duim of wijsvinger bewegingen zijn. ( in geval van de canon xxd, of xd serie, weet niet hoe het bij nikon zit.)

Lijkt onwerkelijk, maar het is zo simpel :P

als je tijdens het fotograferen naar links of rechts loopt denk je toch ook niet eerst rechtervoet dan linker voet, nou zo'n handigheid word het dus een beetje imo :P tenzij je natuurlijk aparte pics wil maken die een stop over of onder belicht zijn oid. maar daar kom je wel met de tijd achter ;)

• domi235

domi235

Magic!

Super! Thanks voor de uitleg! :)

• slatanic
Ben een beetje aan het rommelen met mijn Alpha 200 ......

probeer van alles ...zoals dit

Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img6/wf1xgf8.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door slatanic op 24-09-2009 17:39 ]

• domi235

domi235

Magic!

slatanic schreef op donderdag 24 september 2009 @ 17:36:
Ben een beetje aan het rommelen met mijn Alpha 200 ......

probeer van alles ...zoals dit

[afbeelding]
Ziet er leuk uit! Met welke lens heb je deze geschoten?

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
@Xfix: Ik vind hem best leuk, op zich storen de bomen niet maar de ene boom voor de brug wel.
@Mr.B: Niet slecht, had wel graag wat meer scherptediepte gezien. Waarom heb je op iso 400 geschoten terwijl je al een hele korte sluitertijd had op 70mm? Iso 200 of 100 had best gemogen in deze situatie.
@slatanic: Voortaan scherpstellen op de ogen ;) Nu zijn alleen de vleugeltjes scherp terwijl zijn bovenlijfje veel interessanter is als dat goed scherp is.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

• slatanic
domi235 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 19:25:
[...]

Ziet er leuk uit! Met welke lens heb je deze geschoten?
Met een sigma 75-300 APO voor een paar tientje op marktplaats

• slatanic
Hier wat andere versie

Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img6/qcpr29b.jpg

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-09 09:54
Raar beestje
Ik vond het wel een grappige foto. Hij is niet helemaal super gelukt vrees ik, maar opzich heeft ie wel wat. De 24-70L heb ik overigens geleend van iemand ( _/-\o_ ). Comments en tips zijn welkom :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:16

Shrien

frequent snoozer

Erg mooie kleuren :)

• slatanic
Het herfst gevoel .....op zoek naar kabouters

Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img/5/s762o05.jpg

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 22:56

Kabouterplop01

chown -R me base:all

sorry? :P

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:06

breinonline

Are you afraid to be known?

:D

Jammer van het groene plantje naast de paddestoel. Dat leidt mij teveel af, evenals het takje wat daar langs loopt. Qua compositie had je de paddestoel iets hoger kunnen zetten, de steel valt nu bijna van de foto af. Het licht vind ik wel mooi.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 14:34
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2573/3954755439_490d1b3d1e.jpg

Mijn eerste foto / post hier. De foto's zijn gemaakt met een fuijifilm s9600 en bewerkt met lightroom. Wat vinden jullie er van?

• slatanic
nog eentje .....

Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img/2/zy5hrvo.jpg

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

@slatanic: de tweede vind ik wat flets van kleur. Misschien wat recovery er in gooien? Voor je eerste foto lijkt het alsof de zon redelijk laag staat, dus had ik ook een wat warmere kleur verwacht. Het is nu allemaal zo enorm kil (ok, herfst in Nederland kan dat zijn).

@Jefrim: ietwat lichter en dientengevolge ook wat minder vignetting, maar dan geniet ik lekker met de poes mee. Een klein stukje kroppen aan de rechter kant om de kop niet helemaal in het midden zetten.

Nog weer eentje van mezelf... Hier ben ik wel erg trots op. Ik kon het beestje met mijn 14-42 lens tot op 10 cm ongeveer een halve meter benaderen! Eigenlijk moet ik nog wat croppen aan de bovenkant, maar met deze foto wil ik er geen panorama-formaat van maken...
Afbeeldingslocatie: http://eduard.hles.nl/tweakers/P5256039_noise1_dev_small.jpg
(oh ja, ik heb ruis toegevoegd voor het grain-effect...)

[ Voor 1% gewijzigd door PrinsEdje80 op 26-09-2009 15:48 . Reden: Juiste lens en minder overdrijven met afstand ]

• slatanic
nogmaals herfst in Nederland

Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img/1/qu0th9l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slatanic
De kampioen Formule ford

delete

[ Voor 47% gewijzigd door slatanic op 28-09-2009 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slatanic
BMW Gtr op Zandvoort

delete

[ Voor 52% gewijzigd door slatanic op 28-09-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

slatanic;

ja het is een solo topic, dus je mag maar 1 foto plaatsen, maar dat wil niet zeggen dat de regel niet telt als je 3 posts achter elkaar maakt met 3 verschillende foto's.

Heb je trouwens gehoord van het begrip; ''geven en nemen'' ?

Zo te zien wil je commentaar op je foto's, anders plaats je ze niet in dit topic.
maar ik zie je namelijk helemaal geen commentaar op anderen geven.

Tenzij je waarschijnlijk ons wilt ''plezieren'' met dit soort foto's oid, en helemaal geen commentaar verwacht.

edit; foto van je formule ford; vandaag 19:00
volgende foto: 19:01

wtf 8)7

edit 2; @ hieronder; haha ik was sneller :+ /flauw

[ Voor 11% gewijzigd door Zuurstok op 27-09-2009 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:45

Sjaak_Afhaak

Bleh!

slatanic:

de laatste drie posts hier zijn van jou, probeer eens ook eens wat commentaar op andermans werk te leveren ;)

Wat me direct opvalt is dat er een soort van jpg-artefacten in je platen zitten, vermoedelijk door hoge jpg-compressie. Laatste twee foto's:
- Goed dat je erbij zet dat dit de kampioen is. Dat geeft wat extra dimensie aan de foto, die verder qua compositie nogal centraal is. Het zelfde geldt ook voor de BMW. De platen komen bovendien een tikkie flets over. Speel eens met het contrast zou ik willen zeggen.

/edit:
omdat Ghenzi me zit te pesten dat hij net iets sneller was, mag hij commentaar geven op m'n plaat: twee weken geleden geschoten net na zonsopgang op het Dwingelerveld:

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/wa3jls.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 27-09-2009 19:23 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 19:22
Sjaak, ik vind het een heel erg mooie foto!
De toning past ook heel erg goed. En je hebt erg geluk met de compositie, de persoon links van de boom zorgt voor mij net voor iets extra.
Ook de lagen achterin geven een goed gevoel van diepte in de plaat.
Al met al, zoals ik zei erg geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:55

aerofreak

Steve Jobs

Het was vandaag mooi weer, en ben de tuin is in geweest.

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2j1wj2f.jpg

Wees lief, het is de eerste keer dat ik wat post :P

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Sjaak_Afhaak schreef op zondag 27 september 2009 @ 19:08:

-verhaal-

/edit:
omdat Ghenzi me zit te pesten dat hij net iets sneller was, mag hij commentaar geven op m'n plaat: twee weken geleden geschoten net na zonsopgang op het Dwingelerveld:

[afbeelding]
voor mij mocht die boom persoonlijk net ietjes meer donkerder zijn, zodat ie er nog IETS meer uitspringt.
maar dan bedoel ik ook echt een klein beetje, dus /zeikmodus.

wat me wel stoort is dat ie scheef staat.
hij leunt namelijk wat naar rechts, weet niet of het je bedoeling was oid?

en was het trouwens de bedoeling om je lucht een heel klein zacht roze tintje te geven?
Dat heeft ie namelijk hier een klein beetje :P ( gecalibreert scherm )

Voorderest erg mooi, mannetje voegt veel toe, mooie compo, goed gebruik gemaakt van rules of third mbt de horizon :)

alleen twijvel ik heel erg of ik nou de voorgrond ook scherp zou willen ( nee, want dan trekt het je aandacht wat minder naar het onderwerp ) of dat het net iets te veel gras is ( nee want dan is de verhouding erg raar en is de compo ook niet meer zo netjes :P )

edit; aerofreak vergeten :P

wil je nou dat we je plaat met eerlijkheid gaan beoordelen, kritiek geven en plus punten noemen.
of wil je dat we je plaat gewoon gaan proberen te waarderen, en hem met veel lof over gaan praten zodat jij je goed voelt ? :P

/overdreven

[ Voor 10% gewijzigd door Zuurstok op 27-09-2009 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 25-09 21:24

Dennahz

Life feels like hell should.

@Aerofreak: ik vind de foto best iets hebben, maar twijfel of de hele plant scherp zou moeten zijn of niet. Het onderwerp is natuurlijk de vlinder, maar misschien zou het mooier zijn als beide scherp waren.

Deze foto heb ik onlangs genomen vanaf ons dakterras.

Afbeeldingslocatie: http://www.helpmij.nl/leden/breezer//zonsondergang.jpg

Zelf ben ik best wel tevreden. Het is geworden zoals ik zelf wou. Enige minpuntje is het witte lichtje linksonderin, maar dat kan met Photoshop in 2 sec opgelost worden natuurlijk.

Wat is jullie mening?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Laatst online: 21:33

Falcon10

Hit it i would !

Dennahz : k vind em nogal donker, hoewel ik hem wel heel sterk vind over komen.

Heb van't weekend zelf even nog eens buiten geweest met oa dit als resultaat :

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~file10/falcon/stuff/tervuren.jpg

Getrokken en dan even door paar filters gehaald.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 23:17
@Sjaak_afhaak: Fijn contrast! de gelaagdheid geeft idd iets extra's

@aerofreak: Mooie kleuren! Ik heb alleen het gevoel dat ik wat scherpte mis.

@Dennahz: Heele mooie Lucht, en silhouetten! Het zwart onderin is wel zo dichtgelopen dat het imho weinig toe voegt. Misschien eens proberen wat er gebeurt als je daar een stukje af cropt?

@Falcon10: Leuk HDR effectje, maar verder doet het me eigenlijk niet zo heel veel, weinig spannende compositie, waarin de kern van het onderwerp niet echt naar voren lijkt te komen (of is die hoek van dat gebouw echt heel speciaal? ;) )

En dan ook maar een van mij. Van de week een workshop gehad van Hans Peter van Velthoven wat uitnodigde tot weer wat portretjes.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2622/3961726849_d55e138d57.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door fotoklaasje op 28-09-2009 15:25 . Reden: typo ]

http://www.klaasje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:06

breinonline

Are you afraid to be known?

@Dennahz: zeer mooie lucht, soep inderdaad dat puntje even weg.
@Falcon10: kijkt fijn weg, wat dramatische kleuren maar het staat wel. Wel jammer van de vlekken op je sensor die te zien zijn in de lucht.
@fotoklaasje: Leuk portret maar ik had hem aan de bovenkant graag iets ruimer gezien.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slatanic
Dennahz schreef op maandag 28 september 2009 @ 10:14:
@Aerofreak: ik vind de foto best iets hebben, maar twijfel of de hele plant scherp zou moeten zijn of niet. Het onderwerp is natuurlijk de vlinder, maar misschien zou het mooier zijn als beide scherp waren.

Deze foto heb ik onlangs genomen vanaf ons dakterras.

[afbeelding]

Zelf ben ik best wel tevreden. Het is geworden zoals ik zelf wou. Enige minpuntje is het witte lichtje linksonderin, maar dat kan met Photoshop in 2 sec opgelost worden natuurlijk.

Wat is jullie mening?
Mooie foto die lucht vind ik geweldig ... super

En dat witte puntje viel door de mooie foto niet eens op......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 13:21
@Dennah Super foto vind ik! :D
@Falcon Mooi HDRtje, ik ben newbie met termen.. maar hoort dat korrelige gedoe daar links boven in de luchten? :P

Hier is een van mij, ik heb 2 van deze locatie. Weet alleen niet welke beter is :+ (was om half 8 genomen, met redelijke mist)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2597/3963298840_c3bb5dcd84.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Sunny op 28-09-2009 19:14 ]

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disinfector
  • Laatst online: 25-09 12:09
@Dennahz: Mooie lucht, ook nog een beetje cotouren mee kunnen nemen. Het licht puntje mag wel weg ja.

@Falcon10: Ik vind de kleuren persoonlijk niet lekker. gebouw vind ik er wel prima op staan, al is hij rechts wat krap.

@fotoklaasje: Ook ik had petje graag in het geheel op de foto willen zien, verder technisch prima lijkt me. En zo'n workshop is zeker nice lijkt me :)

@TeamxSunnYx: het licht valt erg mooi naar de grond compositie ook goed, helaas trekt het witte vlak aan de rechter kant teveel mijn aandacht.

zelf nog maar eens een.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2666/3962727821_2dc14c1fc7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 22:03

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
@disinfector:
erg grappig gedaan
Geshopped of gewoon een hele goede timing?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:10
@disinfector; leuk plaatje. Linkerautotje is jammer genoeg wat donker.

Een poging tot een wat schilderachtig tafereeltje te komen. Overbelichting is bewust.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2547/3962548874_a5b45bae6d_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Herrick,

De vorm van de bomen vindt ik wel leuk maar stoor me toch aan de overbelichting. Misschien als dat wat donkerder was dat de foto iets meer had gedaan bij mij of misschien een stukje van het "pad"waar je op stond.

@Disinfector,

Erg leuke foto, is eens wat anders. Vooral de auto die in de lucht hangt is erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@ Dennahz: Ik zou het grootste deel van de zwarte onderkant gewoon afknippen. Wat ik jammer vind zijn de nogal forse bomen rechts. Die zijn te groot c.q. ze staan te dichtbij en ze trekken daardoor teveel aandacht. Mogelijk kan een ander standpunt dit verhelpen (maar dan moet je wel weer mazzel hebben met die mooie lucht).

@ Falcon10: Op mij komt het gebouw ook niet over als bijzonder of interessant. De lucht lijkt onnatuurlijk vlokkerig en er zit een knoepert van een stofvlek centraal bovenin.

@ fotoklaasje: Mooi sprekend portret. Hoewel de geportretteerde de kijker recht aankijkt, wat meestal als onprettig wordt ervaren, is deze blik zo vriendelijk en ontwapenend dat je er gewoon vrolijk van wordt. IMHO niks mis met de afsnijding boven.

@ TeamxSunnYx: Mooie lichtval tussen de bomen, maar de uitgebeten lucht en bijbehorende overstraling van het gebladerte doet er een hoop afbreuk aan, net als de tag (maar dat is persoonlijk).

@ disinfector: Leuk idee, maar deze ziet er wat rommelig ondoordacht uit. De link met de fotofolder is mij ook niet duidelijk (maar ik heb soms een blinde vlek voor zaken die voor de hand liggen, dus dat kan aan mij liggen). Volgens mij zit er veel meer in je idee iig.

@ Herrick: Ik zou zweren dat ik deze al eerder heb gezien? Als de overbelichting bewust is gedaan, heeft mijn opmerking niet veel zin, maar ik had toch liever die paardjes, mogelijk een boerderijtje ofzo, in de achtergrond gezien. De voorgrond vind ik wel oké, zo zacht. Inderdaad wel wat schilderachtigs, nu nog de stier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Mijn teamgenoot druk aan het lassen tijdens de bouw van een RFID installatie tijdens Picnic '09.

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/674010/lassen.jpg

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
disinfector: Heel cool, ben ook wel benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Heb je ook meer foto's ervan?

Herrick: Bij deze vind ik het vierkante formaat voor de verandering eens wel aardig werken, alleen jammer dat het wit sommige dingen nogal uitgebeten maakt. Aardige poging, maar niet volledig geslaagd imo.

DaSchop: Best nice, te donker om goed te zien wat het allemaal is, maar toch is ie interessant (en snap je ook zonder de uitleg wel dat het om lassen gaat). Misschien zouden de donkere vlakken nog wat donkerder gemaakt moeten worden, want nu zie je nog net wat schimmen onderin en dat doet een klein beetje afbreuk aan de mysterieusheid :P

Ik zat vanavond even m'n foto's van vorig jaar vakantie (Portugal) door te bladeren en te kloten met Lightroom op twee monitoren (wat best lekker werkt moet ik zeggen) en ik vond deze foto wel redelijk geslaagd. Op klein formaat is ie niet bijzonder, maar op groot formaat vind ik 'm zelf al stuk beter.

Het is wel gebleken dat ik een slechte ingebouwde waterpas heb, want zo'n beetje elke foto van vorig jaar is scheef genomen, dus deze heb ik ook wat moeten kantelen. Verder beetje gespeeld met helderheid en contrast, maar niet echt veel.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/n6jyOW4fmMLTpK36vyAZnqmc/full.jpg

Klik voor 1280px-versie voor een beter beeld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
@Jefrim: Wel heel erg donker.
@slatanic: Gewoon netjes, lekker warm licht.
@Prinsedje: Zandhagedis? Apart om dit in zwart/wit te doen, werkt goed.
@slatanic: Je gaat wel helemaal los op de herfst he? Ik vind deze een tikje te vierkant.
@Sjaak: Hmmm... ik vind 'm sterk maar er zitten, wat mij betreft, een paar dingen in die net even beter konden. Het lijkt alsof de plaat een tikje naar rechts leunt. Verder is het jammer dat de figuur niet iets meer naar je toe stond, bijna op een lijn met de boom geeft een opeenhoping van onderwerpen. Zelf hou ik niet zo van dat ietwat bleke op de boom. De horizon heeft wel een lekker mistig stukje.
@Aerofreak: Je plaat is ongeveer een stop onderbelicht.
@Dennahz: PRachtige lucht. Die toren bijna in het midden van de plaat vind ik wat makkelijk. Verder had ik de donkerste stukjes iets lichter gemaakt.
@Falcon10: Nette hdr, tikje krap gekaderd rechts.
@fotoklaasje: keurig portret, je witbalans lijkt, op dit scherm iets aan de koele kant.
@TeamxSunnYx: Interessant, apart. Leuk lijnenspel.
@Disinfector: Sorry, vind 'm te rommelig. De bovenkant komt op dit forum ook echt niet lekker uit, kadertje wellicht.
@Herrick: Ik vind de toning icm de grote witte stukken net wat teveel.
@Daschop: Lassen is altijd leuk voor wat plaatjes. Ik vind de donkere stukken hier wat donker, je moet erg goed turen om te zien wat er gaande is.
@Mute: groot komt 'ie echt veel beter uit. Dan nog, pietsje meer contrast en verzadiging had gemogen.

Ik vind de pose en de compositie van deze erg geslaagd, wel twijfel ik of ik 'm nog iets lichter moet maken.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2599/3959891346_f541c7a81e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disinfector
  • Laatst online: 25-09 12:09
@herrick:
Ik stoor me niet aan de overbelichting, en vind de kleuren ook fijn. Het enige dat de foto beter kan maken is denk ik nog iets erbij. De paarden? staan daarvoor net te ver weg.

@DaSchop:
Ben het wel met Mute eens eigenlijk.

@mute:
Leuk gezien met die slapende poes, volgens mij was hij zelf er ook wel aan toe:P

@Wijnands:
Mooi moment. Lichter hoeft hij van mij niet, maar ik maak mijn fotos zelf dan ook vaak te donker.

@mijn vorige post:
Er is op de kleuren na niks in photoshop gedaan. De blauwe en gele auto's hangen aan een touwtje, onder de witte heb ik een papiertje gelegt.
Verder is de foto misschien inderdaad wel rommelig maar in dit geval vind ik dat zelf niet erg, de fotofolder was het eerste blaadje dat ik vond en als een soort springplank kon gebruiken voor de auto's.
Het idee was om te laten zien wat de auto's doen als ik er niet ben, en die gaan natuurlijk ook geen echte schans bouwen ;).
Kadertjes ben ik zelf niet zo'n fan van, maar in dit geval snap ik wel wat er bedoelt word.
Ik heb er ook meer fotos van maar die vind ik persoonlijk minder geslaagd omdat ik toen de witte a4tjes ( gebruikt als ondergrond ) weg gehaald heb omdat ik dacht dat het niet werkte.
Achteraf had ik ze misschien beter op het parket kunnen zetten, misschien voor een volgende keer :)

voorbeeld van de overige:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3507/3965455375_a3906db269.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Bij de vorige waren de touwtjes niet zichtbaar, bij deze wel. Die kun je wellicht nog even weg-shoppen. :)

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 23:17
@teamsunnyx: leuke diagonaal in je foto en mooie kleuren, hoewel het gras van mij iets lichter zou mogen
@disinfector: Je 1e vind ik echt heel rommelig, en daar zie ik het idee van de schans ook niet echt eerlijk gezegd. Bij de 2e komt het er allemaal veel beter uit!
@herrick: lekker filmisch, de overbelichting is idd een nice touch, hoewel ik wel een beetje zwart mis in je foto nu :)
@DaSchop: ik vind het idee leuk, maar de uitwerking wel erg donker!
@Mute: Nice! Lekkere foto/portret. Alleen jammer dat de man op de foto wat onscherp is.
@Wijnands: Ik vind je kleuren erg fijn, maar verder vind ik de foto niet zo lekker weg kijken. Het probleem is alleen dat ik niet zo goed onder woorden kan brengen wat het probleem is. Misschien dat rode ding aan de linkerkant weg halen?

en dan ook nog maar een van mij :)
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2451/3961727265_746da1e0cc.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door fotoklaasje op 29-09-2009 17:16 ]

http://www.klaasje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
fotoklaasje schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 17:15:

@Wijnands: Ik vind je kleuren erg fijn, maar verder vind ik de foto niet zo lekker weg kijken. Het probleem is alleen dat ik niet zo goed onder woorden kan brengen wat het probleem is. Misschien dat rode ding aan de linkerkant weg halen?
Nee! dat "rode ding" is de rand van de spiegel, die voor de context van deze foto essentieel is imo. Kwa compositie wringt de foto wel iets. Waarschijnlijk zou hij beter uit de verf komen, wanneer er juist iets meer spiegel te zien was, met weglating van een stukje aan de rechterzijde. Het clowntje helemaal in de rechterbovenhoek. Verder lijkt de hand op de schouder niet die van het clowntje, wat jammer is, maar het geschminkte koppie staat er lekker op.
disinfector schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:41:
Het idee was om te laten zien wat de auto's doen als ik er niet ben, en die gaan natuurlijk ook geen echte schans bouwen ;).
Nee, die pakken natuurlijk een fotofolder, waar ze wat gevouwen papiertjes onder fabrieken. ;)
Die laatste is al een stuk minder rommelig iig, al lijkt hij me iets te krap, vind ik het zonde dat je de meeste kleur verwijderd hebt en vraag ik me af waarom de scherpte op de achtergrond ligt. Anders misschien een idee om dezelfde foto meedere malen te maken met afzonderlijk scherpe autootjes, die je dan kan combineren? Kwa springschans of achtergrond is het misschien een idee om op zoek te gaan naar een CD en/of een doos van Need for Speed oid.
Pagina: 1 ... 42 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.