Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 47 Laatste
Acties:
  • 367.362 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 22:24
Dennahz: Lekker kleurtje. Mooi uitzicht heb je vanaf je dakterras. Ik zou alleen dat witte puntje links onderin weghalen en misschien het zwarte nog net ff iets zwarter maken.

Falcon10: Ook lekkere kleuren. Het gebouw lijkt alleen heel scheef te staan.

Fotoklaasje: Mooi scherp portret. Mooie bokeh. Je model kijkt alleen een beetje ongemakkelijk, lijkt een beetje geforceerde glimlach.

TeamSunnYx: Mooie locatie. De foto is alleen naar mijn mening te overbelicht.

disinfector: Gaaf gedaan met die auto's.

Herrick: De kleuren van de bomen zijn volgens mij een beetje vreemd, maar dat kan ook aan mijn monitor liggen. Het overbelichte is naar mijn mening ook te afleidend.

DaSchop: spannende foto. Mooi gedaan.

Mute: Lekker drukke foto. Weerspiegelt de sfeer wel goed. Ik vind het jammer dat die man niet helemaal scherp is.

Wijnands: Leuke foto. Sprekende gezichten en goede kleuren. Wat mij betreft hoeft hij niet lichter.

disinfector: Deze vind ik minder dan de vorige. Compositie is wel beter, maar deze is overbelicht.

fotoklaasje: Naar mijn mening ook weer een aardig portret, bokeh is mooi en het model kijkt wat beter. Misschien een beetje krap uitgesneden, maar ik durf niet te zeggen of een ruimer beter is.

Foto van mij, een van de eerste keren dat ik aan het pannen ben gegaan. Ook een van de eerste foto's met mijn nieuwe 80-200 2.8 die ik die ochtend had gehaald. Kleuren heb ik sterk opgetrokken omdat dat naar mijn mening wel leuk paste bij de sport. Ben benieuwd of jullie dat met me eens zijn. Het kind op de brommer is overigens 5 a 6 jaar oud, en ze gingen erg hard

Afbeeldingslocatie: http://www.mvankleij.nl/fotos/resized-DSC_7884.jpg

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 08:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Over het algemeen zie je in dit soort extreme sporten wel vaak dat men de kleuren aardig omhoog trekt, al zou ik proberen het groen iets neutraler te krijgen (iets met heel erg gifgroen ;) )

Voor de r est prima panning :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Toff schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:37:
[...]

Nee! dat "rode ding" is de rand van de spiegel, die voor de context van deze foto essentieel is imo. Kwa compositie wringt de foto wel iets. Waarschijnlijk zou hij beter uit de verf komen, wanneer er juist iets meer spiegel te zien was, met weglating van een stukje aan de rechterzijde. Het clowntje helemaal in de rechterbovenhoek. Verder lijkt de hand op de schouder niet die van het clowntje, wat jammer is, maar het geschminkte koppie staat er lekker op.
Goed gezien!

Ja, ik ben ook niet 100% tevreden, anders had ik 'm wel in showcase geplaatst. ;) Probleem hier was dat ik gewoon geen wijdere lichtsterke lens heb dan m'n 50mm 1.8. Ik zat hier met relatief weinig licht en ik wilde juist de scherpte/diepte zo hebben. Ik stond dus in meerdere opzichten met de rug tegen de muur. ;)

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:28
Ik kan denk ik vooral aansluiten: De beweging is imo wel lekker in beeld gebracht, maar het groen lijkt me iets teveel van het goede.

Van mezelf eens iets wat we hier geloof ik minder vaak zien, m.i. meer een soort sfeerplaatje. Misschien een beetje cheesy, maar ik vind hem wel fijn...

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2428/3947749894_f3918a4554.jpg

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

@Whisky; leuke foto, maar ik heb het idee dat je hem hebt scherpgesteld nét voor het hart, waardoor het hart zelf, het stokje en de hand onscherp zijn en een stukje nietszeggend grond wel scherp...

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:59

Deathchant

Don't intend. Do!

Obiter dictum schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:20:
@Whisky; leuke foto, maar ik heb het idee dat je hem hebt scherpgesteld nét voor het hart, waardoor het hart zelf, het stokje en de hand onscherp zijn en een stukje nietszeggend grond wel scherp...
Ik vind het juist wel goed gedaan. De aandacht wordt voor mijn idee toch naar het hart getrokken en de onscherpe hand zorgt voor beweging, wat betekent dat hij/zji nog bezig is met tekenen. Ik vind het wel wat hebben.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Ik ben het eens met Obiter, het hart is niet scherp en je wordt wel daarnaar toe getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 11:06
MagicTempest

Gave foto hoor, ik vind de knallende kleuren ook wel bij het onderwerp passen.

Whisky
Ik ben het met obiter eens, en ik vind hem een beetje cliché maar toch een goede foto.

Een bloem van mij:
Hij is misschien een beetje donker maar ik vond hem wel mooi zo.

Afbeeldingslocatie: http://i474.photobucket.com/albums/rr103/Panamera/flower.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MagicTempest schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 22:35:
Foto van mij, een van de eerste keren dat ik aan het pannen ben gegaan. Ook een van de eerste foto's met mijn nieuwe 80-200 2.8 die ik die ochtend had gehaald. Kleuren heb ik sterk opgetrokken omdat dat naar mijn mening wel leuk paste bij de sport. Ben benieuwd of jullie dat met me eens zijn. Het kind op de brommer is overigens 5 a 6 jaar oud, en ze gingen erg hard
en het zijn ook nog een geen brommers >:) dit zijn crossmotoren met kleine wielen. de eerste stappen naar het groote werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

panamera: te donker, te centraal en dat storende stukje rechts kun je wat mij betreft helemaal wegcroppen.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-09 12:52

Zuurstok

Passionately curious

.. niet echt een mooi standpunt, had de bloem liever beter gezien, nu lijkt het te gaan om die 2 andere knopjes, kleuren niet echt lekker.

die puntjes refereren dus naar wat deathchant al had gezegt..

edit;

je kan er altijd nog iets héél geks mee doen ?

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2478/3972969146_27bc1bf916.jpg

nofi, en nu niet gaan flamen met dingen als; ja je kan echt niet bewerken blabla, dit is just voor de fun omdat ik even niks te doen had..

[ Voor 46% gewijzigd door Zuurstok op 01-10-2009 23:32 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@ Panamera: Ik zou hem vierkant croppen, om van die blaadjes rechts en overbodige ruimte af te komen. Hij is inderdaad vrij donker, maar van mijn nabewerkingen wordt hij niet beter, dus soit!
Wat wel een verbeterpuntje zou kunnen zijn (een volgende keer), is de stand van de open bloem. Die zou beter uitkomen, wanneer hij niet zo zou hangen. Stukje ijzerdraad onzichtbaar erin steken en in de gewenste stand zetten, volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

dan maar eens zelf héél gek doen;

GoGo's ! ( ja, je weet wel die dingetjes die je bij de c1000 nu in je mik gedouwt krijgt ! )

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2613/3975506504_137f05c764.jpg

invasion !!! :O

@ whiskyphreak; ben ik de enige die het juist wel lekker vind dat het hartje net niet scherp is ? heerlijke dieptewerking doordat de voorgrond scherp is, het hartje van half scherp naar onscherp loopt etc ? :)

heerlijke setting ook in het aarde, met blaadjes a.k.a herfst.

was wel klaar met die hartjes i love you shots in het zand op het strand :P nofi.

[ Voor 0% gewijzigd door Zuurstok op 02-10-2009 22:54 . Reden: hash vergeten ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Komt nogal kunstmatig over (dubbele schaduw, harde lichtreflecties), terwijl de rand tussen onder- en achtergrond storend aanwezig is. Waarom niet met bestaand licht gewerkt? De "aarde" setting is vast veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mute: vind de man storend, waar gaat het om in deze foto?
@fotoklaasje: Mooi portret en mooi dat de dof al bij de haren in de nek begint.
@Ghenzi: leuk idee. mogelijk de achtergrond recht zetten en iets scherper schieten?

En om zelf ook wat te posten:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2615/3974882963_9c6f511692.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 15:12
@MagicTempest: Vindt het wel een mooi shot, persoonlijk hou ik wel van knallende kleuren en dat is bij deze plaat vrij duidelijk aanwezig (het groen en de kleuren op de brommert). Buiten dat vind ik het moment alleen niet heel spannend.

@WhiskyPhreak: Ik weet niet zo goed wat ik ervan vindt. Het onderwerp van de foto triggert me niet zo. Ik vind hem op groot formaat (doorklikken) op het onscherpe gedeelte erg ruizig.

@Panamera: Ik vind de kleuren wat flets, hoewel dat misschien de bloem wel is hoor. Als dat wat meer geboost wordt zou ik het contrast met de zwarte achtergrond mooier vinden. Ik zou hem daarbij nog iets meer croppen.

@Ghenzi: Heel leuk shot. Op groot formaat is de leider alleen niet helemaal scherp, lijkt. Wellicht zou hij nog leuker zijn als je een berg meer van die poppetjes hebt, een heel army ;)

@Blue_Crystal: Heerlijke foto met de scherpte / diepte. Het groen zou iets feller mogen, een tikkie, maar voor de rest erg leuk gedaan. Ook het contrast met de boterbloemetjes op de voor- en achtergrond.

Afgelopen vakantie een aantal shots gemaakt vanaf een panoramapunt in Rome. Zojuist even gestitched. Buiten het feit dat ik die kerel aan de linkerkant eraf had moeten snijden (figuurlijk), vind ik het geheel wel goed overkomen. Je ziet een aantal "must see's" duidelijk in de skyline... Wat vinden jullie?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3449/3976789756_31a88ebb7b.jpg
Klik voor de fullsize versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
WhiskyPhreak: Ik vind het idee leuk, de uitvoering wat minder, en dan heb ik het vooral over de hand en de linkervoet, die zijn naar mijn mening een beetje ongelukkig afgesneden. Het onscherpe is genoeg over gezegd en daar kan je het mee eens zijn of niet :)

Panamera: Mooie bloem, mooie bokeh. Die knoppen die erin zitten kunnen inderdaad storend zijn zoals anderen zeggen. Zelf vind ik de blaadjes rechts alleen storender.

Ghenzi: Zoals Toff al heeft gezegd. Zelf vind ik hem ook heel blauw, komt niet echt lekker over.

Blue_Crystal: technisch volgens mij een goede foto. Zit door de lijnen wel wat spanning in wat ik best knap vind voor een stapel stenen :)

ThAZiP: mooie panorama. Zoiets is een leuke herinnering aan een vakantie. Dat is het dan ook wel, een (goede) vakantiefoto.

Iedereen, bedankt voor het commentaar op mijn foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
@Blue_Crystal: Technisch vind ik hem helemaal ok, maar het onderwerp, de baksteen, vind ik niet heel intressant.
Wel mooie bokeh!

@ThAZiP:
Mooi uitgevoerd, maar ook hier vind ik het onderwerp niet heel intressant.
Er zijn mooiere plekken om een pano te maken denk ik.
Het persoon aan de linker kant stoort ook heel erg vind ik.

Dan maar 1 van mij:
Klikbaar voor groot is aan te raden, want hij lijkt zo nogal gecomprimeerd.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3507/3975041895_acde944ea5.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Scirocco op 03-10-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Scirocco, ze hellen nogal over, is een beetje jammer. Ook zouden ze nog wel een stopje lichter mogen.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Laatst online: 26-09 12:54
volgende foto staat ook in de showcase, maar staat eigenlijk op de verkeerde plek. Ik zou graag commentaar willen, wat is er te verbeteren qua fotografie en qua nabewerking. brand maar los..

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/9h6emq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:59

momania

iPhone 30! Bam!

@Ghenzi: Best grappige foto, denk alleen wel dat licht van 1 kan af beter was geweest. Misschien, om de invasie wat meer kracht te geven, zelfs met een donkerdere achtergrond en een klein beetje licht van voren om dan de poppetjes eruit te laten springen ofzo. :)

@Blue_Crystal: Sorry, maar beetje rommelige foto, van ook nog eens een totaal niet interessant onderwerp.

@ThAZiP: Leuke pano. Misschien een beetje jammer dat die bomen rechts een deel van het plein blokeren. Kon je nergens het hele plein zonder blokkade zien?

@Scirocco: Wat snappen mensen toch nooit aan het woord solo :? Anyway: Ze zijn erg donker en er springt nou niet echt iets uit imo. Meer gewoon vakantie kiekjes voor leuke herinneringen. ;)

Eens iets anders: had van de week m'n nieuwe elementen binnen en vond net het licht er wel mooi opvallen. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/It1WCKGcfJGIyOzzjMxkt9Al/full.jpg

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
@blue_crystal: Mooie scherptediepte, was wel mooier geweest als de hele eerste steen erop stond. Volgens mijn (niet gecalibreerd laptop scherm) is de foto wel iets te donker?

@thazip: Mooi panorama! Hoe is dat gemaakt? Dat is iets dat mij eigenlijk nooit goed lukt... Heb je een statief gebruikt hiervoor?

@scirroco: Is een beetje donker, maar voor de rest wel een mooie foto. Het is wel een typische vakantiefoto die al te vaak voorbij is gekomen.

@rexcore: Mooie kleuren en mooi scherp op middenste zonnebloem, maar ik vind de compositie niet helemaal dat, een beetje te centraal.

@momania: Mooie foto, de lichtinval is leuk ;)
____________________________________________________________________________________________

Vanmorgen stond er ineens een kat die ik nog nooit had gezien voor onze voordeur. Ik heb er onmiddellijk met fototoestel erbij genomen en er kwam deze uit. Ik vind hem zelf vrij goed geslaagd, jammer dat de achtergrond niet iets meer vervaagd is, maar dat ging niet met mijn 18-55IS. Zeg maar wat je ervan vindt :)
Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/7599/img21481.jpg

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Wtf @ de achtergrond ?! :S

Het lijken wel 2 verschillende achtergronden ?! :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
een tuinpaadje die precies op de muur (en achter de kat) overgaat in een ander patroon/steensoort

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Zie hier dezelfde foto met wqt uitleg erbij, wat wat eigenlijk is. Ik weet het, het is een ingewikkelde achtergrond. De poes zit zelf op een muurtje van +- 1m hoog. Het muurtje aan de overkant is even hoog. Achter het muurtje aan de overkant is de tuin met gras. Aan de linkerkant van de foto, tussen de 2 muurtjes heb je een hellende oprit naar beneden, naar de garage.
Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/8390/img21481c.jpg

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
@ Rexcore
Prachtplaat!

@ momania
Lekker scherp en een mooie DOF.

@ freddyronny
Leuke foto al lijkt hij niet helemaal scherp?

Ben afgelopen zaterdag naar de Nürburgring geweest. (VLN race)

Hier een panning shot van me die ik wel goed gelukt vond, wat vinden jullie ervan?
Afbeeldingslocatie: http://i474.photobucket.com/albums/rr103/Panamera/raceporsche1of1.jpg
Klikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 22:41
@panamera, ik vind hem geslaagd. De snelheid zit er goed in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat hij niet in het midden zit. En verder zit hij net op het randje van onscherp zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:35
Wat mij opvalt aan je foto Panamera is dat ie erg donker is (bomen). Ook had ik liever een wat ruimer plaatje gezien waarbij de auto rechts zit en dus nog ruimte heeft aan de linkerkant waar hij nog ruimte heeft om naartoe te racen. Nu rijdt ie zo tegen de rand van de foto aan. Ook het standpunt had van mij lager gemogen.

Het pannen is zeker goed gelukt, en ik vind de kleuren ook lekker. Dit is op de Nurburgring gemaakt? Daar is het niet altijd makkelijk om een laag standpunt te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rexcore: mooie foto, Juist dat ze allemaal met het kopje naar beneden hangen (water gebrek?) maakt het speciaal.

@momania: Mooie foto, goede licht inval.
Een technisch vraagje: die vlek linksboven, komt dat door een stofje op de lens?

@freddyronny: Die achtergrond is te chaotisch voor mij. De kat staat er maar gedeelte op en die arm komt uit het niets. Dit is niet mijn type foto.

@panamera: Ik heb niets toe te voegen aan mijn voorgangers. De snelheid is (zeer) goed gevangen, maar de positionering is niet perfect en de foto is niet helemaal scherp.

En om zelf ook een foto te posten:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3529/3980463011_ee450d9997.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

freddyronny schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:14:
Zie hier dezelfde foto met wqt uitleg erbij, wat wat eigenlijk is. Ik weet het, het is een ingewikkelde achtergrond. De poes zit zelf op een muurtje van +- 1m hoog. Het muurtje aan de overkant is even hoog. Achter het muurtje aan de overkant is de tuin met gras. Aan de linkerkant van de foto, tussen de 2 muurtjes heb je een hellende oprit naar beneden, naar de garage.
[afbeelding]
Stelling: Een foto behoeft geen uitleg.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Mag ook zonder lage streepjes.

Na een hele tijd lurken maar eens een reactie :)

Momania: Mooi licht, scherp op het goede punt, echter op te veel punten niet scherp, wat toch niet lekker kijkt.

Freddyronny: Leuk beestje, je ziet m genieten :) Over de achtergrond is al gesproken, de compo is nou niet bijzonder en de arm heeft een beetje een kunstmatige houding

Panamera: Mooi, echt knap. Van het hoge contrast/donkere kleuren moet je maar houden, maar het past iig wel bij de plaat

Blue_Crystal: Simpel en tóch bijzonder. Is dit een toevallige passant of een 'model'. Schaduw van de boom op het voetpad en leidt een beetje af. Mij valt op dat je aan beide kanten een stukje boom hebt zitten, dit vind ik leuk gedaan.

En nu een van mijn kant.
Ik zat dr net even te bladeren door mn collectie om er een uit te kiezen. Veel standaard (maar wel mooie) landschappen. Zoiets post ik hier dan liever niet, ze zijn gewoon niet 'speciaal'. Dus nu een landschap, maar dan een beetje gek.

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/kcno8m.jpg

Overigens heb ik dat donkere vlak van de toren bewust in gelaten. Dat staat in contrast met het zachte van de hele foto...

Ik ben benieuwd, het is voor mij ook eens wat anders ;)

er is btw nog niet eens heel veel veranderd aan de foto. Alleen een beetje gespeeld met de kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:45
Heel erg gaaf! Imo showcase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
@Blue-Crystal, Simpele foto, maar dat wil nog niet zeggen dat ie niet boeit. Je moet het maar zien én een foto ervan maken :)
@J_V_D_L, Dit is écht niet mijn ding. Totaal geen detail in de foto. Mjah, de toren, maar als ik alleen al de voorgrond rechtsonder zie dan wordt ik niet vrolijk. Lijkt wel een gevalletje teveel met fill light, recovery, photomatix spelen. Ik denk dan ook dat uit deze foto veel meer te halen valt, want de compositie is denk ik wel goed.

Nog 1 van mij. Vandaag op De Hamert rondgelopen in Arcen, Limburg:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2568/3980229465_1bbf10980a.jpg

Klik voor groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 13:51
Even wat commentaar geven. Heb zelf geen foto deze keer...

@Rexcore: hele aardige foto waar ongeveer alles wel bij klopt, behalve dat die voorste bloem toch echt wel rechtovereind had moeten staan. Maakt de foto zo treurig nu en dat is jammer met die mooie zomerse kleuren.

@momania: technisch geen verkeerde foto, maar verder ook niet echt speciaal. Ik heb er zelf ook de nodige zo gemaakt (bijv. deze met een Canon A70)en het is voor jezelf misschien wel leuk maar verder ook niet.

@freddyronny: ik kan weinig nog toevoegen aan wat anderen al zeiden. Maar mij irriteert met name de schuine helling. Poezebeest staat er verder keurig op.

@Panamera: een panningshot uit het boekje. Niets op aan te merken. Op welk stuk van de Nordschleife stond je?

@Blue_Crystal: ik vind er eerlijk gezegd weinig aan. De lucht is wel mooi blauw en onderwerp is scherp, maar ja, wat is nu het onderwerp.

@J_V_D_L: haal de foto nog eens door lightroom/photoshop, want ik vind het doodzonde van het potentieel wat deze foto oorspronkelijk had.

@TranceSetter: beste foto van deze pagina. Misschien nog dat vliegtuigspoor uit de lucht halen, want dat is een beetje een smet op deze prachtige foto. Showcase waardig imho.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Laatst online: 21-09 17:46
Eerste foto hier gepost. Vooral vanwege de achtergrond moet ik zeggen ;) Misschien een tikkie overbelicht...

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2583/3978125102_e00316d693.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Die andere bloem is wel mooi als achtergrond, maar die bokeh rechtsonder.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die plantenspuit had je toch even moeten weg pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny?!
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-09 21:29

Danny?!

Die ken ik niet… ;-)

Ik vind het altijd moeilijk om foto's te beoordelen zonder ze direct af te kraken, dus ik waag maar eens een poging:

Weiman: Ik vind de bokeh niet echt mooi en de bloem staat iets te veel in het midden imo.

TranceSetter: Mooie compositie. Staat een hoop wind lijkt het wel. Alleen jammer dat de lucht een beetje overbelicht is.

J_V_D_L: Kan je niet het orgineel posten? Nu lijkt het wel alsof ik door een vieze zonnebril kijk.

Blue_Crystal: Ik probeer te kijken naar die dame op de fiets, maar wat is er toch met dat raam? Voor de rest een leuke compositie.

Panamera: Panning foto's vind ik zelf zeer lastig om te maken, dus wat mij betreft issie geslaagd.

Deze foto heb ik zondagmiddag gemaakt van mijn zoon. Is een beetje bewerkt in PS:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2620/3981528590_bbb3a66783.jpg
Klikkebol

Wie niet waagt mist altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:16:
@momania: Mooie foto, goede licht inval.
Een technisch vraagje: die vlek linksboven, komt dat door een stofje op de lens?
Dat is een reflectie van 1 van de monitor speakers. (van JBL, vandaar ook dat beetje oranje erin) :)
universal creations schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 23:38:
@momania: technisch geen verkeerde foto, maar verder ook niet echt speciaal. Ik heb er zelf ook de nodige zo gemaakt (bijv. deze met een Canon A70)en het is voor jezelf misschien wel leuk maar verder ook niet.
Sorry hoor, maar tussen jouw foto en de mijne vind ik nogal een verschil zitten. Ok, qua onderwerp misschien idd niet zo interessant, maar het ging me ook meer om de compositie enzo. :)

Tnx voor de comments verder iedereen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera

@Panamera: een panningshot uit het boekje. Niets op aan te merken. Op welk stuk van de Nordschleife stond je?
Ik stond bij Adenauer Forst, is wel een flinke klim omhoog maar dan sta je wel bij een leuk stuk!

Hoe krijgen jullie toch altijd die wolken zo goed geplaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Panamera schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 07:46:
[...]

Ik stond bij Adenauer Forst, is wel een flinke klim omhoog maar dan sta je wel bij een leuk stuk!

Hoe krijgen jullie toch altijd die wolken zo goed geplaat?
Ik heb afgelopen zomer ook bij AF gestaan, maar ik kwam vanaf Wimbach met de auto en dan is het niet zo ver omhoog. Als je eerst door Fuchsröhe moet is het inderdaad een flinke klim.

Om wolken goed te krijgen kun je een paar dingen doen. Je kunt een polarizer gebruiken, een gradientfilter, HDR, of in de nabewerking spelen met gradientfilters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
universal creations schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 09:18:
[...]

Ik heb afgelopen zomer ook bij AF gestaan, maar ik kwam vanaf Wimbach met de auto en dan is het niet zo ver omhoog. Als je eerst door Fuchsröhe moet is het inderdaad een flinke klim.

Om wolken goed te krijgen kun je een paar dingen doen. Je kunt een polarizer gebruiken, een gradientfilter, HDR, of in de nabewerking spelen met gradientfilters.
Ik parkeer de auto altijd in Adenau, en loop dan tegen die berg op. Makkelijk te vinden, maar wel een behoorlijke klim. Universal, hoe kom je dan vanuit Wimbach bij Adenauer Forst? Ik zie wel allemaal weggetjes liggen daar, maar je moet niet de verkeerde pakken dan... :)

Over mijn foto: De wolken zijn zo door een combinatie van polarisatiefilter én HDR. Misschien nog wel wat tweaken, zodat de lucht net wat minder overbelicht is, al vind ik hem zo al erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij vindt serieus dat die foto's hetzelfde/gelijkwaardig zijn?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/13701/full.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sgFsYUAZrpGEX7tCpHw0rY7v/full.jpg

Komop zeg, dat is gewoon bijna beledigend |:(

Neemt niet weg dat elementen fotografie een beetje 2004 is.. :+

Edit:
Jongens, probeer voortaan wel een pic te maken zonder een rode balk eronder he.. dat staat zo vreemd..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2009 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@Panamera: Mooi panning shot, dit vind ik persoonlijk erg moeilijk, die van jouw is goed gelukt :) (Mijn vorige foto niet helemaal scherp? Waar dat dan? Ik vond hem zelf eigenlijk wel scherp...)

@Blue_Crystal: Dit vind ik niets speciaals, de vorige was beter. De dame met de fiets botst precies tegen de linkerkant van de foto aan, ze zou meer naar rechts moeten zitten. Op zich vind ik het ook niets speciaals.

@J_V_D_L: Wow, die is echt wel goed geslaagd! Waar heb je die genomen? Hij is een beetje donker, maar dit vind ik juist mooi, dit draagt bij aan het mysterieus zijn van de foto :)

@TranceSetter: Mooi landschap, zoals eerder gezegd, jammer dat het linkse deel van de hemel overbelicht is.

@Weiman: Probeer hem nog eens te nemen zou ik zeggen en doe die fonkelende speakers eronder eventjes weg zodat je een rustige achtergrond hebt. Ik vind de compositie met de bloem erachter wel leuk.

@Danny?!: Dit is niet mijn type foto, ik hou niet zo van sterk bewerkte foto's. Maar ik vind dat de baby er wel erg mooi opstaat.
____________________________________________________________________________________________

Ik kan me vinden in jullie commentaren, ik vond het ook jammer van de achtergrond toen ik de foto voor het eerst zag. Hier een andere foto van mij, getrokken met mijn 450D icm een geleende 85mm f/1.2L Mark II (wat een lens :o)

Afbeeldingslocatie: http://img34.imageshack.us/img34/3390/20090917spainfarewellco.jpg

link groter: http://img36.imageshack.u...090917spainfarewellco.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door LaurentS op 05-10-2009 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freddyronny schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:13:
Ik kan me vinden in jullie commentaren, ik vond het ook jammer van de achtergrond toen ik de foto voor het eerst zag. Hier een andere foto van mij, getrokken met mijn 450D icm een geleende 85mm f/1.2L Mark II (wat een lens :o)

[afbeelding]

link groter: http://img36.imageshack.u...090917spainfarewellco.jpg
Bolle gijs honger! ;)
Danny?! schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 01:08:

Deze foto heb ik zondagmiddag gemaakt van mijn zoon. Is een beetje bewerkt in PS:
[afbeelding]
Klikkebol
Ik denk zelf iets teveel flits in z'n gezicht? ..randen zijn ook wat donker (wellicht bewust hoor). Goede compo imo.

Altijd tricky he, je zoontje. Ik heb er zelf honderden (foto's he), maar twijfel toch altijd om ze op een forum te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:12:
[...]

Jij vindt serieus dat die foto's hetzelfde/gelijkwaardig zijn?

[afbeelding]

en

[afbeelding]

Komop zeg, dat is gewoon bijna beledigend |:(

Neemt niet weg dat elementen fotografie een beetje 2004 is.. :+

Edit:
Jongens, probeer voortaan wel een pic te maken zonder een rode balk eronder he.. dat staat zo vreemd..
Smaken verschillen uiteraard, maar ik had misschien een voorbeeld moeten nemen met een lager standpunt en genomen met een spiegelreflex (want dat maakt de techniek schijnbaar beter |:( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

universal creations schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:36:
[...]

Smaken verschillen uiteraard, maar ik had misschien een voorbeeld moeten nemen met een lager standpunt en genomen met een spiegelreflex (want dat maakt de techniek schijnbaar beter |:( ).
Ik heb verder geen mening over wat je wel of niet had moeten doen.. of over welke camera nou beter is.. Ik zie alleen die foto's en daar zit een wereld van verschil in. Dat is alles. Ik ga me verder niet mengen in wat nu beter is of niet kwa soort camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:12:
[...]
Edit:
offtopic:
He, jij post hier de link naar de grote, in m'n post heb ik netjes een foto van 600px breed ja! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

@Freddyronny; Ik vind hem niet heel erg geslaagd... Echt scherp is hij niet en de achtergrond werkt wat storend...
@Fewture Momania :+ ; Mooie plaat, heerlijk scherp en prachtige dof (zo heet dat toch, de onscherpe achtergrond). Als ik dan toch iets anders zou doen, zou ik proberen de naaldarm (heet dat zo) wat meer bij het scherpe deel van de foto te betrekken.
@J_V_D_L; Wow! _/-\o_ Wat een plaat! Prachtige kleuren, die geven de foto echt dat mysterieus sfeertje... Echt heel erg mooi!
@Scorrico; Opzich leuke plaat, maar de ruis viel me gelijk heel erg op bij de grotere versie.Verder sluit ik me aan bij momania; leuke vakantieplaat, maar niet gek bijzonder.

Eens gekeken of ik nog wat heb kunnen vinden, en dat heb ik :);
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2585/3971881701_819090b8b6.jpg
-klikbaar-

Wéér een Nepalplaatje, een groot festival stond op het punt om te beginnen dus werd de lokale tempel nog maar eens afgestoft en mooi gemaakt... Ik ben zelf opzich tevreden met de plaat, maar toch kijk er steeds naar met het idee dat er iets mist, fout is... ik kan alleen niet de vinger op de zere plek leggen! Wie geeft het verlossende antwoord?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Obiter dictum schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:25:
@Fewture; Mooie plaat, heerlijk scherp en prachtige dof (zo heet dat toch, de onscherpe achtergrond). Als ik dan toch iets anders zou doen, zou ik proberen de naaldarm (heet dat zo) wat meer bij het scherpe deel van de foto te betrekken
Hey! :(

Da's mijn foto ja! :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Oké allen bedankt voor de kritiek, zo te zien zijn er wat meningen die verschillen.

Hier dan zonder al die poespas:

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/34ozqd0.jpg

TranceSetter: :o Wat een aandachtstrekker. Beetje een paarse lucht rechtsboven, maar dat maakt de wolken wel iets interessanter.

Weiman: Mooie bloem, helaas is de achtergrond wat afleidend

Danny?!: fijne compo, alleen de kleuren ogen niet zo vriendelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slatanic
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-01-2019
@panamera mooie foto ....

@TranceSetter Strak , fris .... gewoon top

Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img/6/ds9x81v.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Wow J_V_D_L, ik wist wel dat ik gelijk had. Deze foto is veeeeeeeeel beter. Lekkere dieptewerking, lekkere kleurtjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

J_V_D_L schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 18:09:
Oké allen bedankt voor de kritiek, zo te zien zijn er wat meningen die verschillen.

Hier dan zonder al die poespas:

[afbeelding]

TranceSetter: :o Wat een aandachtstrekker. Beetje een paarse lucht rechtsboven, maar dat maakt de wolken wel iets interessanter.

Weiman: Mooie bloem, helaas is de achtergrond wat afleidend

Danny?!: fijne compo, alleen de kleuren ogen niet zo vriendelijk ;)
Stukken beter als de 1e, erg mooi met de diepte erin en de toren rechts, schitterende plaat. :)

En thnx voor mijn nieuwe wallpaper. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meijeh
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 14:25
@J_V_D_L: Hele strakke foto, geweldig uitzicht en heel mooi uitgewerkt. Voor mij ook nieuwe wallpaper O-)

Laat ik ook eens een kans wagen:

Alcatraz
Afbeeldingslocatie: http://img65.imageshack.us/img65/7392/img3718.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
zeer, zeer nette foto :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Meijeh; Geweldig! Die licht val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Meijeh: heb je nog meer foto's van je bezoekje? Misschien een show/testcaseje aanmaken :) Dit ziet er in ieder geval erg creatief uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 17:21

Rudedadude

Maybe we were born to run

En eens een foto met een langere sluitertijd, genomen op de ponte Vecchio

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4obWXleVky5SnUEu8Hea9Yis/full.jpg

@Meijeh: mooie omzetting, mooi beeld
@slatanic: het onderwerp is leuk, de foto stelt imho weinig voor
@J_V_D_L: en toch was de poging om er iets mee te doen helemaal niet zo verkeerd...
@Obiter dictum: ik heb vooral het idee dat er heel veel niet op de foto staat. Of je had meer op de 2 personen in moeten zoomen, dan had het volgens mij niet uitgemaakt.
@freddyronny: de foto is verder wel wat flets
@Danny?!: Geslaagd portret wat mij betreft, alhoewel voor een doorsnee babyfoto misschien wat hard en kil :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@meijeh: Mooie rauwe foto. Ik zie de connectie met Alcatraz niet, dit kan overal ziin. Mogelijk komt het beter tot uiting in een serie.

@rudedadude: Lekker apart. Goed dat die dame in het midden een foto aan het maken is :)

@slatanic: dit doet me niets. Het RR dametje is niet echt duidelijk, terwijl dit wel waarschijnlijk het onderwerp is.

@Danny: De gezichts kleuren van je zoon iets natuurlijker maken en dan is het duidelijk een plekje op je bureau waard.

Pas geleden deze - in scene gezette - foto gemaakt. Helaas hadden we geen hond bij ons.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2587/3984841818_5943bae064.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Humor. gewoonweg leuk hij zit tussen show en test in is meer straat fotografie ofzo.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/10/05/1254766379-390.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
Blue_Crystal: Leuke foto! Kleuren zijn ook best lekker, alleen heb ik het idee dat ie een beetje scheef staat?

Freakout1: Cute :) Hij is alleen wel ietwat aan de drukke kant voor mij, maar dat past aan de andere kant ook wel weer bij de vrolijke kleurtjes. Ik snap alleen niet helemaal waarom je je watermerk niet helemaal in de hoek zet :P

Deze had ik al in het mensen/portretten-topic geplaatst, maar daar willen mensen nogal eens vergeten commentaar te leveren op anderen, dus vandaar dat ik 'm nog een keertje hier plaats:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OBxQhhiaBOlXcAeXXiVimtS0/full.jpg

Alle tips & trucs om dit soort foto's (portret in het donker zeg maar) nog beter/leuker/spannender/interessanter te maken zijn zeer welkom.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mute dan valt ie juist net ff beter op. Enja mensen moeten me naa toch wel overal lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Mute schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:28:
Blue_Crystal: Leuke foto! Kleuren zijn ook best lekker, alleen heb ik het idee dat ie een beetje scheef staat?

Freakout1: Cute :) Hij is alleen wel ietwat aan de drukke kant voor mij, maar dat past aan de andere kant ook wel weer bij de vrolijke kleurtjes. Ik snap alleen niet helemaal waarom je je watermerk niet helemaal in de hoek zet :P

Deze had ik al in het mensen/portretten-topic geplaatst, maar daar willen mensen nogal eens vergeten commentaar te leveren op anderen, dus vandaar dat ik 'm nog een keertje hier plaats:

[afbeelding]

Alle tips & trucs om dit soort foto's (portret in het donker zeg maar) nog beter/leuker/spannender/interessanter te maken zijn zeer welkom.
je nek is een beetje eng van kleur, beetje blauw grijs achtig, overigens is het wel fijner als je WAT van de contouren van je shirt ziet imo.

nu is het een loshanggend hoofd + nek + t-shirt print.

beetje raar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Nek zie ik zelf eigenlijk niet echt iets raars aan, m'n stoppels zijn een beetje groenig, maar dat vond ik wat beter bij de 'grillige' sfeer passen.

Over contouren heb je gelijk, zat ik zelf ook al aan te denken, maar dat is vrij lastig te bewerkstelligen, of nou ja, het is gewoon een stuk meer werk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

+ er zitten blauw groene vlekjes in je ogen, en iets paars in je oren.

wtf heb jij voor bewerking gedaan man :P

post eens orgineel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik zie volgens mij totaal andere dingen dan jij? :P Op beide monitoren hier zie ik niet echt vlekjes bij ogen of oren.

Dit is het origineel, RAW geopend in Photoshop CS4, op Default geklikt bij instellingen, geresized en opgeslagen voor web: http://tweakers.net/ext/f/yRvEcjBhRGb60PyaQqEXy0Bt/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny?!

Danny?!

Die ken ik niet… ;-)

@Fewture: Ik heb er nu ruim 2000 (foto's ;)). En met de meeste foto's denk ik wel eens wat moet ik er mee! Maar ja, het is toch je zoon hè. :)

J_V_D_L: Het orgineel is inderdaad veel mooier! :)

slatanic: Leuk een neus van een RR, maar voor de rest is de compositie niet echt spanning imo.

Meijeh: Hier wil ik er wel meer van zien in een show-/testcase! Mooie foto!

Rudedadude: Apparte foto. Wat is de sluitertijd? Heb je hier een ND-filter voor gebruikt?

Blue_Crystal: Het idee is leuk! Was nog mooier geweest als het hoofd van het "model" ook dezelfde kant op keek als die personen op de muur.

Freakout1: Beetje drukjes en rood, maar voor de rest... lief!

Mute: Een ander shirt aantrekken. ;)

Bij deze de bijna orginele foto (zie vorige post). Alleen het contrast iets opgekrikt, want in RAW komen de foto's een beetje neutraal uit m'n camera. De foto is ingeflitst met m'n SB-900 + Sto-fen omnibounce. Issie zo beter?
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3467/3985351588_b3d67b68e6.jpg
Klikkebol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Afgelopen zaterdag op het strand in Rockanje geweest (2e slag) en het volgende plaatje geschoten:
Afbeeldingslocatie: http://dev.barad-dur.nl/pub/81/golven2-klein.jpg
Ondanks dat het nogal lastig was om recht te blijven staan met de harde wind volgens mij toch wel een aardige foto geworden.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hij kan een tikkie naar links gekanteld inderdaad ;) of is het distortion? Nee kan niet, aangezien je bij een klein aantal mm eerder barreldist. krijgt. Dit lijkt dan meer op pincushion...

[ Voor 56% gewijzigd door Deathchant op 06-10-2009 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Hij is inderdaad een klein beetje scheef. Verder geen nabewerking gedaan behalve wat levels in Lightroom.

@Mute:
Zoals hierboven al gezegd, shirtcontour had inderdaad wel wat toegevoegd. Aan de andere kant had je ook alles behalve je hoofd en de shirtprint weg kunnen photoshoppen voor het "spannende" effect :P

[ Voor 50% gewijzigd door MTWZZ op 06-10-2009 11:06 ]

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:35
Laat ik dan ook maar een advies en/of suggesties vragen.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2640/3946790379_39e7b49e49_b.jpg

Gecropped en iets of wat met de kleuren gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Domino: Ik vind hem wat rommelig. Net een hoekje afgesneden aan de rechterkant en dat touw wat daar zo rechtsboven een beetje aan het hangen is. En een onrustig algemeen gevoel. Ik denk dat je crop toch iets te krap is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danny?! schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 01:03:
@Fewture: Ik heb er nu ruim 2000 (foto's ;)). En met de meeste foto's denk ik wel eens wat moet ik er mee! Maar ja, het is toch je zoon hè. :)

J_V_D_L: Het orgineel is inderdaad veel mooier! :)

slatanic: Leuk een neus van een RR, maar voor de rest is de compositie niet echt spanning imo.

Meijeh: Hier wil ik er wel meer van zien in een show-/testcase! Mooie foto!

Rudedadude: Apparte foto. Wat is de sluitertijd? Heb je hier een ND-filter voor gebruikt?

Blue_Crystal: Het idee is leuk! Was nog mooier geweest als het hoofd van het "model" ook dezelfde kant op keek als die personen op de muur.

Freakout1: Beetje drukjes en rood, maar voor de rest... lief!

Mute: Een ander shirt aantrekken. ;)

Bij deze de bijna orginele foto (zie vorige post). Alleen het contrast iets opgekrikt, want in RAW komen de foto's een beetje neutraal uit m'n camera. De foto is ingeflitst met m'n SB-900 + Sto-fen omnibounce. Issie zo beter?
[afbeelding]
Klikkebol
Weggooien is lastig idd :D Maar ik heb laatst toch zo'n 40% weg gekiept :X

Wat betreft je foto:
Ik denk dat de sluitertijd te kort is geweest aangezien de achtergrond vrij onderbelicht is en je zoontje (naar mijn idee) wat overbelicht.
Maar goed, ik zeg het enigszins ongemakkelijk omdat ik zelf nog niet echt veel beter ben ik goede pics schieten. Kan altijd wel zien wat er mis is, maar het goed doen is toch anders :+

Tegen m'n principes, maar omdat ik toch commentaar geef ben ik bijna verplicht een piccy te posten, dus, be gentle :o
Afbeeldingslocatie: http://fewture.nl/pictures/3491.jpg

Gemaakt met een 300D + Tamron 28-75 2.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honolulu
  • Niet online
@danny?!
deze is veel beter. IMO was die bewerking veel te hard. Dat gaat meestal niet goed samen met babies.
Je had nog wel even z'n neus digitaal moeten poetsen en een spuugdoekje moeten gebruiken.
Oh, en direct inflitsen is nooit leuk.

@Fewture: lief! jammer dat het handje er niet ook op staat. Wel vrij zware wallen onder de ogen, is dat als gevolg van je conversie of slaapt hij zo slecht?

(en ja, foto's weggooien is weleens lastig, zeker als ze technisch in orde zijn)

Ach, laat maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny?!

Danny?!

Die ken ik niet… ;-)

Fewture: Ik koop gewoon weer een externe harddisk erbij. ;) Ik heb bewust de foto genomen met een kortere sluitertijd. Zo'n klein mensje sjeest daar over het gras! :) Op mijn scherm is z'n hoofd niet overbelicht iig.
Wat betreft jouw foto; Mooie bokeh en compositie, alleen een tikkie onderbelicht. Gentle enough?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@Fewture: Ik vind de foto erg donker, (het wit is niet wit, en het gezicht is donker uitgevallen) - verder sluit ik mij aan bij Honolulu, zijn die wallen een gevolg van de z/w-conversie? De compositie vind ik wel leuk geworden :)

Eentje van een tijdje terug:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2648/3987443127_c78e35bf4b.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door psyBSD op 06-10-2009 21:56 ]

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Honolulu schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:28:

@Fewture: lief! jammer dat het handje er niet ook op staat. Wel vrij zware wallen onder de ogen, is dat als gevolg van je conversie of slaapt hij zo slecht?

(en ja, foto's weggooien is weleens lastig, zeker als ze technisch in orde zijn)
Wallen idd ja, zijn op de kleuren foto blauwig. Is geen belichtings iets volgens mij en ook geen flits gebruikt. Wat betreft het handje.. het lijkt alsof hij lekker rustig ligt voor de foto, maar in werkelijkheid rolt hij alle kanten op natuurlijk :P
Danny?! schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:31:
Fewture: Ik koop gewoon weer een externe harddisk erbij. ;) Ik heb bewust de foto genomen met een kortere sluitertijd. Zo'n klein mensje sjeest daar over het gras! :) Op mijn scherm is z'n hoofd niet overbelicht iig.
Wat betreft jouw foto; Mooie bokeh en compositie, alleen een tikkie onderbelicht. Gentle enough?
Ziet er niet onderbelicht uit hier, maar het histogram zegt wel dat hij wat donker is. Mss moet ik mn scherm ff bijstellen.
Jouw foto ziet er bij mij dus overbelicht uit (miniem hoor)..en mijn foto bij jouw onderbelicht.. Ik zie een patroon :P Nu heb ik sowieso de neiging alles te donker te schieten hoor.

Orgineel zo uit de cam:
Afbeeldingslocatie: http://fewture.nl/pictures/22102008-CRW_3491.jpg

1 stop lichter, meer contrast, vignet
Afbeeldingslocatie: http://fewture.nl/pictures/22102008-CRW_3491-2.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@hierboven, ik vind de zwart witte beter. Op de een of andere manier vind ik de kleuren niet zo lekker ogen. Alleen jammer dat hij nergens echt scherp is (ik zou verwachten dat de ogen scherp waren).
@psyBSD, eng donker sfeertje, ik vind het wel wat hebben! Moet een beetje aan the matrix denken. Groenige toning en die subtiele beweging van de metro vind ik erg cool in deze plaat

Op de Elf Fantasy Fair gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2593/3988288732_beaa96bbcb.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Deathchant op 06-10-2009 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:23:
@hierboven, ik vind de zwart witte beter. Op de een of andere manier vind ik de kleuren niet zo lekker ogen.
@psy, eng donker sfeertje, ik vind het wel wat hebben!

Op de Elf Fantasy Fair gemaakt:
[afbeelding]
De kleuren foto was even om aan te geven wat het verschil voor en na de z/w conversie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

@ hierboven behalve deathchant;

mischien moeten jullie je scherm eens calibreren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:00
Ghenzi schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:28:

Zo'n opmerking is natuurlijk altijd fijn, vooral omdat je er niet de reden bij geeft. Net zoiets als "Misschien moet je je auto eens maken" en er dan vooral niet bij vermelden waarom... Ik heb er zelf niet zo'n verstand van, anders had ik de reden genoemd, maar ik vind vooral de kleuren nogal wat flets bij de foto's die je bedoeld.. Die van PsyBSD is simpelweg te groen.. (tenzij dat de bedoeling was)

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

psyBSD schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:53:
@Fewture: Ik vind de foto erg donker, (het wit is niet wit, en het gezicht is donker uitgevallen) -
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:02:

Ziet er niet onderbelicht uit hier, maar het histogram zegt wel dat hij wat donker is. Mss moet ik mn scherm ff bijstellen.
Jouw foto ziet er bij mij dus overbelicht uit (miniem hoor)..en mijn foto bij jouw onderbelicht.. Ik zie een patroon :P
akkoord robbie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het leuke is, heb ik dus laatst gedaan! :D Met zo'n tooltje gewoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 12:13
Tijdje geleden naar de IAA geweest en daar deze foto geschoten.
Heb net nieuwe tz7, maar wil graag wel beetje leren mooie foto's te kunnen schieten.
Graag commentaar!

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/k2ntoi.jpg

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:40

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 07:33:
[...]

Ja het leuke is, heb ik dus laatst gedaan! :D Met zo'n tooltje gewoon..
Wat voor tewltje heb je het dan over?
Want software matige calibratie is vrij beroerd. Een spyder achtig iets werkt beduidend beter, maar nog steeds moet je basis goed zijn met een goed scherm.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Ghenzi, de groene waas over mijn foto is bedoeld ;)

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

yorkick schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:27:
Heb net nieuwe tz7, maar wil graag wel beetje leren mooie foto's te kunnen schieten.
Graag commentaar!

[afbeelding]
De blauwige waas vind ik niet zo heel erg mooi en op de een of andere manier stoort het me dat ik niet meer van de velg (en misschien zelfs wielkast) zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

yorkick schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:27:
Graag commentaar!

[afbeelding]
In z'n eentje vind ik het een beetje kaal, als onderdeel van een serie denk ik dat deze beter uit de verf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 12:13
Deathchant schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:17:
[...]

De blauwige waas vind ik niet zo heel erg mooi en op de een of andere manier stoort het me dat ik niet meer van de velg (en misschien zelfs wielkast) zie.
Klopt dat is ook jammer inderdaad, die blauwe waas kon ik niet heel veel aan doen. Die auto's staan daar zo prominent in die felle belichting.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ook niet spelen met de witbalans? iets meer magenta ipv groen? iets meer geel i.p.v. blauw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

psyBSD schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:15:
[...]

Ghenzi, de groene waas over mijn foto is bedoeld ;)
i knowww...

ik had het gewoon over de discussie; jaa bij mij is onderbelicht, oo bij mij overbelicht blaa ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:02
toevoeging aan de reactie van Deatchchant: in Lightroom gewoon rechtsonder even met de auto WB klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:00
Dank u ;)..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:43:
[...]

Wat voor tewltje heb je het dan over?
Want software matige calibratie is vrij beroerd. Een spyder achtig iets werkt beduidend beter, maar nog steeds moet je basis goed zijn met een goed scherm.
Ja zo'n apparaatje is beter idd, maar die heb ik helaas niet. Maar goed, ik zie nu wel dat bepaalde pics van mij te donker zijn. Kwestie van goed opletten dus.

Ik heb overigens Calibrize gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-09 09:54
Afgelopen zondag genomen in de kasteeltuin van Amerongen.. Zoals je ziet zijn de bloemen wel redelijk aan het einde van hun zomerse bestaan. Tips en comments zijn welkom :)
Kasteeltuin Amerongen

Geschoten met een Canon 400D en een 55-250mm f/4-5.6 IS.

[ Voor 7% gewijzigd door IJnte op 07-10-2009 20:15 ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier eens een portret die ik gemaakt heb een tijdje geleden al. Toen had ik net mijn camera en wist nog niet echt hoe het allemaal werkte maar vond hem zelf opzich wel leuk.

Wat denken jullie?

Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/1175/afbeelding024.jpg

@Yorkick,

Opzich een leuke foto, ik snap je bedoeling er achter maar ik had dan ook liever de hele velg gezien en inderdaad met misschien wel een stukje wielkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-09 23:25

2mb

De bloemen om je onderwerp leiden te veel af, het is een beetje een zoekplaatje geworden. Als je echt macrofoto's wilt maken, kies dan één bloem als onderwerp en zorg dat deze alleen haarscherp is.
Echt een goed portret vind ik het niet. Dit is meer iets voor in het familiealbum. De achtergrond heeft een vieze bruine kleur en is te duidelijk aanwezig.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Pagina: 1 ... 43 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.