Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 47 Laatste
Acties:
  • 367.362 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amplified schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:33:
toevoeging aan de reactie van Deatchchant: in Lightroom gewoon rechtsonder even met de auto WB klikken?
Tint doet soms meer dan WB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:40

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:53:
Hier eens een portret die ik gemaakt heb een tijdje geleden al. Toen had ik net mijn camera en wist nog niet echt hoe het allemaal werkte maar vond hem zelf opzich wel leuk.

Wat denken jullie?

[afbeelding]

@Yorkick,

Opzich een leuke foto, ik snap je bedoeling er achter maar ik had dan ook liever de hele velg gezien en inderdaad met misschien wel een stukje wielkast.
centraal, hard ingeflitst, lelijke achtergrond. geen compositie.
Sorry, dit is echt een familiekiekje.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:13:
[...]

centraal, hard ingeflitst, lelijke achtergrond. geen compositie.
Sorry, dit is echt een familiekiekje.
Gewoon helemaal niks dus :P

Die achtergond is het behang van mijn ouders en rechts is de haard.

Vond hem zelf wel leuk omdat het kind echt er uit springt zeg maar. Maar zie nu wel wat jullie bedoelen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

J_V_D_L

Mag ook zonder lage streepjes.

Hieronder wat opbouwende kritiek, ik hoop dat ik niet te veel afkraak, dat is nl. écht niet mijn bedoeling.

Domino: je had iets zo veel meer interessanter kunnen doen met die bootjes! Nabewerking is een beetje jammer, het wit is veel te fel en leidt dus af

PsyDSB: zeer netjes, die kleuren/toning is helemaal top!

Deatchand: ik heb er denk ik niet zo veel mee, ik zie ook niet echt wat het nou helemaal moet voorstellen (bootje?)

Yorkick: het is het net niet, het zijn niet de kleuren (wat iemand hier zei) maar meer de compo, je bent niet verplicht het hele wiel te tonen, maar dit is een beetje een rare crop (toffe lambo btw ;) )

Ijnte: ik vind het juist leuk dat die bloemen er vaag voorzitten, geeft een soort 'inkijkje'. Alsof je net even vanaf boven aan het spieken bent wat de bij aan het doen is. Je hebt geen geluk gehad met de bloemen (verlept) en met de spinnenwebben die door de foto heen lopen ;)

D-Magic: jammer dat er niks echt 'bijzonder' (voor ons dan) aan die foto is, geen mooie compo, kleuren enzovoorts.

Omdat ik juist niet die saaie landschappen wil posten, heb ik nu maar weer een rare creatie:

Klik voor vrij veel groter.
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/290ri95_th.jpg
offtopic:
En ik noem het... schroevendraaier met spijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yorkick schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:27:
Tijdje geleden naar de IAA geweest en daar deze foto geschoten.
Heb net nieuwe tz7, maar wil graag wel beetje leren mooie foto's te kunnen schieten.
Graag commentaar!
[afbeelding]
Ik heb het commentaar van anderen gelezen, maar ik vind dit juist een kicken foto. Het kritiek van 'je ziet niet het hele wiel' is wel erg conservatief naar mijn mening, er komt geen creativiteit bij kijken om dat te verzinnen. Juist de afsnijding boven en beneden vind ik wel cool, dat legt ook de nadruk meer op het logo dan op het hele wiel. De blauwe waas vind ik juist heel cool: het lijkt wel haast photoshop werk, zo clean en crisp, ietwat onwerkelijk. Tof dat je dat in een foto krijgt. Ik kan me wel voorstellen wat psyBSD zegt, dat het beter werkt als serie, maar in een Solo Testcase kan het prima wat mij betreft, ik vind het een fijne foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 12:13
@Hierboven

Ja samen verschillen natuurlijk ook eenmaal, ik vond hem zelf ook wel mooi. Maar heb inderdaad even met de kleuren gespeeld zoals iemand hier vermelde, dan krijg je weer een heel ander plaatje. Ook mooi, maar anders.
Ik heb in ieder geval veel aan de kritiek die vermeld is! Was 1e post in dit topic, maar hier blijf ik hangen ;) .

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

yorkick schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 21:37:
@Hierboven

Ja samen verschillen natuurlijk ook eenmaal, ik vond hem zelf ook wel mooi. Maar heb inderdaad even met de kleuren gespeeld zoals iemand hier vermelde, dan krijg je weer een heel ander plaatje. Ook mooi, maar anders.
Ik heb in ieder geval veel aan de kritiek die vermeld is! Was 1e post in dit topic, maar hier blijf ik hangen ;) .
Maar als je meer pics hebt kan je je ei wel kwijt in het autofotografie forum of een test- (misschien wel show)caseje aanmaken :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Nou ben net mee begonnen, dus zijn aardige wat klote foto's tussen, niet de moeite waard om een case van te maken oid.
Binnenkort weer naar TT-circuit dus daar weer wat leuke plaatjes proberen te schieten! Autofotografie is voor mij wel een goeie plaats denk ik.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 22:41
http://www.nos.nl/nosjour...0/9/091009_nasa_maan.html Iemand die het vast kan leggen? Zal moeilijk zijn haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:35
J_V_D_L schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:16:
Hieronder wat opbouwende kritiek, ik hoop dat ik niet te veel afkraak, dat is nl. écht niet mijn bedoeling.

Domino: je had iets zo veel meer interessanter kunnen doen met die bootjes! Nabewerking is een beetje jammer, het wit is veel te fel en leidt dus af
Ik ben nog een beetje aan het puzzelen. Heb de camera nog niet zo lang, en nabewerken heb ik nog geen kaas van gegeten. Kom normaal niet verder als een beetje bijsnijden.

Maar als je nog handige tips hebt hou ik me aanbevolen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:09

Polariteit

Fietsende fotografeur

Hierbij ook maar eens een plaatje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3569/3950583211_cb1a3c6bfc.jpg

groot

Tips zijn uiteraard welkom. enige acties die ik erop heb uitgevoerd: automatische kleur en contrast correctie via photoshop, en in de zwarte silhouetten wat lichtpuntjes weggetoverd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
@yorkick: hee, een afgesneden autowiel. En linksboven een overbelicht hoekje. Best aardige lijnen maar wellicht wordt dit in het autotopic meer gewaardeerd. Kleurwaas stoor ik me veel minder aan eigenlijk, dat zie je vaak genoeg bij dit soort foto's.
@ijnte: Leuke kleuren, wel veel onscherpe bloemen op de onderkant, beetje is leuk voor diepte maar dit vind ik wat veel en onevenwichtig. Ietsje meer scherpte/diepte had wel gemogen, tikje afstoppen dus.
@D-magic: Leuk kiekje, in landschap werkt niet echt heel geweldig vind ik en de boel is bijna een stop onderbelicht.
@marceltuit: Ik vind 'm erg sterk, alleen de horizon lijkt iets naar rechts te buigen. Verdwijnpunt ligt leuk uit het centrum.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:59

Deathchant

Don't intend. Do!

@Marcel, ik ben het wel met wijnands eens. Je plaat kijkt goed weg. Mooie kleuren ook!
Misschien moet ik deze toch eens in het testtopic plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2675/3987496601_f33de5d709.jpg

Ik wilde toch wat "bokeh-oefeningen" doen met de 10-22 :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Je had een stapje naar links moeten doen denk ik.

Herfstshot van vorig weekend. Ik vind de lijnen wel leuk.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2547/3995125775_edef80a21f.jpg

[ Voor 78% gewijzigd door Wijnands op 10-10-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

lijn is inderdaad erg cool. Het donkere vind ik ook geslaagd!

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:40

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Wijnands schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:47:
Je had een stapje naar links moeten doen denk ik.

Herfstshot van vorig weekend. Ik vind de lijnen wel leuk.

[afbeelding]
De lijnen in de foto lopen vooral over de grond, waar je nu met je vlakverdeling relatief weinig aandacht op legt.
Wat mij betreft had er dus wel wat minder wolken op de foto gemogen

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-09 09:54
@Wijnands: Ja, ondanks dat ie wat donker is, geeft het wel een goede sfeer aan.. (donker past dus erg goed). Veel wind, en die lijn met die bomen is nice :) Thnx voor de tip btw:)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nomad schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:57:
[...]

De lijnen in de foto lopen vooral over de grond, waar je nu met je vlakverdeling relatief weinig aandacht op legt.
Wat mij betreft had er dus wel wat minder wolken op de foto gemogen
Mwoah, daar heb je op zich wel een heel goed punt. OTOH, ik ben zo dol op dit soort luchten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
@nomad:
ik vind de foto eigenlijk weinig spannend. er ligt geen nadruk op de lijnen, de boompjes of de lucht, dus ik weet niet goed waar ik naar moet kijken. zeker op 'thumbnail'-formaat is er weinig te zien IMHO.

gister avond voor school gefotografeerd; bandjes-avond in de q-bus (muziekhuis) te Leiden. het begin was vrij saai, zeker als fotograaf. De derde band was 'the fridays' een groepje waarvan de meesten al van school waren volgens mij (de andere bands bestonden geheel uit huidige leerlingen van onze school), maar ze waren behoorlijk leuk om naar te luisteren en naar te kijken. ben nog foto's aan het uitzoeken, maar ik vind deze zelf wel aardig gelukt:

Afbeeldingslocatie: http://fc00.deviantart.com/fs50/i/2009/283/2/b/Cryy_Baby_by_lasbril.jpg

zie ook de hogere resolutie op lasbril.deviantart.com (hopelijk een tijdelijke plek. ik ben nog bezig met een eigen website)

ps. wat ben ik blij dat ik die sigma 30mm aangeschaft heb. voor dit soort gelegenheden is die lens echt perfect :D
zeker omdat een flitser voorlopig nog ontbreekt in mijn verzameling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:46
Het is een leuke foto Kaesve, ik vind dat de nabewerking wel wat toevoegt, maar die paal of wat het ook is stoort erg.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2662/3998523677_6017d9647f.jpg

Ben stiekem wel een beetje trots dat ik deze shot maakte, want ik had er niet veel tijd voor. Beetje achtergrond info: deze jongen kijkt naar een foto van zichzelf die ik eerder gemaakt heb. Soort rare Mittnick dus ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Laatst online: 00:09

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dank mensen voor de opmerkingen. @Wijnands: Wat bedoel je precies met het verbuigen van de horizon? IK zie het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:06

breinonline

Are you afraid to be known?

marceltuit schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 10:06:
Dank mensen voor de opmerkingen. @Wijnands: Wat bedoel je precies met het verbuigen van de horizon? IK zie het niet :(
De horizon lijkt niet horizontaal maar iets naar de rechterkant over te hellen. Eens met Wijnands overigens: verder een hele fijne plaat.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
@ marceltuit: Heel mooi, de horizon lijkt (!) idd wat af te hellen, maar dit is niet het geval, het is immers evenwijdig met de rand van de foto. Het ligt aan de beweging van het water. Maar mij stoort dit eigenlijk niet zo, ik vind het een erg mooie foto :)

@Deathchant: De 10-22 lijkt mij niet echt geschikt voor dit soort werk :), maar toch een mooie poging, de dof is gewoon wat te lang, verder wel toffe compositie en kleuren ;)

@wijnands: Het is geen slechte foto, maar geen WOW. Iets te veel lucht op de foto en de voorgrond is een beetje bruin/grijs. De bomenlijn is wel mooi :)

@kaesve: Toffe foto! De nabewerking voegt idd wel veel toe, het enige minpunt voor mij is de paal die in het zicht staat :(

@weiman: Niet slecht, het idee erachter vind ik wel leuk maar de foto oogt wat grijzig en je hebt scherpgesteld op de hand, ik had liever gehad als je dat gedaan had op de foto zelf.

Hier een foto die ik heb genomen in Aarschot, België. ( 450D, 18-55IS, 24mm, f/8.0, 1/40s, ISO 200) Hij is nogal heftig bewerkt in Lightroom, eerst b&w conversie, wat zwarting en contrast toegevoegd en wat vignette.

noob vraagje: f/8.0 is ideaal voor landschappen he? Of heb ik het hier verkeerd? Moet ik nog wat diafragmeren of is het zo goed, of juist wat minder?

Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/4033/img2101n.jpg

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
@kaeseve: Creatief idee. De paal en de donkere hoeken verpesten het wat voor me.
@weiman: als je dat niet weet dan is 'ie niet zo heel spannend, is het hooguit een leuk voorbeeld van scherpte/diepte en goed focussen.
@freddyronny: Landschappen kunnen prima tussen de f8 en f14, hangt ook wat van de gebruikte spullen af. Op zich aardige plaat alleen de hoeken zijn heel nadrukkelijk heel donker.

De herten hebben de hormonen in de kop en je ziet ze nu dingen doen die ze normaal niet doen.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2666/4000736831_5fb15c976b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Amplified schreef op zondag 27 juli 2008 @ 21:18:
[...]
en ok, leer momentje voor mij ^.^ geen onscherpte op de voorgrond gebruiken dus
Dat zou ik niet direct zo als regel instellen. Soms kan het juist erg mooi zijn en veel diepte aan een foto geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-09 12:52

Zuurstok

Passionately curious

even een fotootje van mijn kant;

lijstje met kritiek komt morgen, nu eerst slapen :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2483/4002707088_6a6b447af9.jpg

klikbaar = groter, groter = beter :)

edit @ hieronder;

wat grappig, bij mij was dit een 1 shot tijdens een fotoshoot, even pauze genomen om te roken ( ndsm, fotoshoot, cliché, i know ) en vond het wel leuk even te delen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Zuurstok op 11-10-2009 23:51 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:27
Ghenzi schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:46:

lijstje met kritiek komt morgen, nu eerst slapen :)

[afbeelding]

klikbaar = groter, groter = beter :)
Strak! Wil dat ding al tijden netjes op de foto zetten (kom er elke ochtend langs) maar neem er nooit de tijd voor. Mooie plaat

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
@ Ghenzi
Netjes, maar het leek mij nog mooier met iets meer van de ondergrond (muren met graffiti), al is dat denk ik er erg lastig op te krijgen..

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ghenzi schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:46:
Ik vind 'm rechtsboven te donker. Links op de horizon staat een of ander frame wat ook teveel de aandacht trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Wijnands schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 18:34:

De herten hebben de hormonen in de kop en je ziet ze nu dingen doen die ze normaal niet doen.

[afbeelding]
Ze stonden flink te brullen inderdaad (vrijdag, zelfde plek)
Bij voorbaat wat excuses: het was donker in het bos en zelfs met iso1600 kreeg ik geen korte sluitertijd :'(

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2532/4001911435_5989d1ddae.jpg

Nog wat reacties:

@JVDL: Ik hou wel van "saaie landschappen" ;), maar dit vind ik een erg leuke foto. Hij boeit gewoon (misschien door het contrast van zwart met de kleur/doorzichtigheid van de schroevendraaier. Het onderwerp is ook leuk gevonden. Kortom, leuk bedacht, goed uitgevoerd.

@Deathcant: Bloemenfoto's boeien mij meestal niet zo, maar als bokeh test geslaagd denk ik toch? Met name achter de derde bloem wordt hij lekker zacht. Witte bloemetje links had wel in beeld of uit beeld mogen zijn

@Wijnands: Sfeervol. Vind de lijnen er in de kleine versie duidelijker uit komen dan in de grote versie. De grote versie is dan weer iets minder donker. Lekker dreigend

@Kaesve: Lekkere kleuren, leuke foto. Paaltje is genoemd, maar zo storend vind ik hem ook weer niet.

@Weiman: Mooie moment-foto! Achteraf is het dan makkelijk zeggen dat die grijze schouder rechts wat prominent aanwezig is, maar als je zo een foto in het moment zelf maakt: erg cool.

@freddyronny: Dat het zwart door loopt over de gehele zijkant hoeft van mij niet zo. Maakt hem wel erg donker. Ik vraag mij af hij hij portrait zou zijn waarbij je die linker witte bus en audi wegknipt. Verder goed gelukte foto

@Wijnands: Leuk actieshot, jammer van de mensen.

Ghenzi had ik al op gereageerd.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
@cheiron: Ben jij die figuur die altijd in een camouflagepak rondloopt? Pose hier is schitterend maar ik vind 'm, op dit scherm, wel erg rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Wijnands schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 13:21:
@cheiron: Ben jij die figuur die altijd in een camouflagepak rondloopt? Pose hier is schitterend maar ik vind 'm, op dit scherm, wel erg rood.
lol, nee. Was er vrijdag voor het eerst. Erg veel mensen trouwens, die vrolijk op de vechtende herten af lopen :')

Rood? Hmm.. mijn scherm thuis is toch gekallibreerd, en daar vond ik het wel meevallen. En hier op het werk valt het ook wel mee. Ik kijk er nog even naar (volgens mij zei jij ook dat de saturatie van mn hardloopfoto te ver doorgevoerd was, en dat zag ik ook pas toen ik weer thuis was)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik kom er vrijwel elk weekend heel vroeg in de ochtend. Heb 't nog nooit zo druk meegemaakt voor 9en.

Mijn opermkingen over kleur zijn mijn mening gebaseerd op mijn ongecalibreerde scherm. Voel je uiteraard vrij om deze totaal te negeren.

Ik vind deze trouwens ook erg sterk. 70-300 VR?

[ Voor 18% gewijzigd door Wijnands op 12-10-2009 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Wijnands schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:27:
Ik kom er vrijwel elk weekend heel vroeg in de ochtend. Heb 't nog nooit zo druk meegemaakt voor 9en.

Mijn opermkingen over kleur zijn mijn mening gebaseerd op mijn ongecalibreerde scherm. Voel je uiteraard vrij om deze totaal te negeren.

Ik vind deze trouwens ook erg sterk. 70-300 VR?
Thanks. Inderdaad een 70-300: heerlijk om mee op stap te gaan. Vriend van mij liep met zn 200-400, maar dat zou mij echt te zwaar (nog buiten de prijs die 10* zo hoog is als de 70-300).
Vond die foto zelf ook erg cool, ondanks dat er zo ontzettend veel fout aan is.Ik gleed bij het maken net weg in een kuil. En toch vond ik dat nog de meest boeiende foto van de gevechten die ik heb geschoten.

Voor de niet link-klikkers:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3469/4002671340_502941f550.jpg

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zoals ik op flickr al schreef, misschien een beetje poetsen met noiseninja oid maar deze plaat laat naar mijn mening heel erg de essentie zien van de brontstijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

@ cheiron: ah eindelijk iemand die erop reageert :p was bang dat ie in de vergetelheid was geraakt.
Wat betreft de foto: ik dacht, laat ik het eens proberen...

@freddyronny: eigenlijk kan ik hier weinig mee, ik zie een heel sterk vignet en dingen die je wilt zien (zoals helemaal in het oneindig, het verdwijnen van de spoorlijn) mis ik. Het is het nèt niet. Jammer, je had er een veel beter plaatje van kunnen maken denk ik.

@Wijnands: waarom zie ik ze nooit! Is dit een soort park ofzo ;) Compo-technisch niet hoogstaand (waarom heb je de mensen er niet afgeknipt?) en ook heeft het hert een beetje een ongelukkige houding, iets waar jij natuurlijk absoluut niks aan kan doen.

@ghenzi: waarom heb je hem beneden zo afgesneden! Zon-de! T Licht is heel prettig zo. Ik stoor me niet eraan dat het rechtsboven vrij donker is.

@cheiron (2): weer iemand die alleen maar herten ziet :) prachtig shot, kleuren zijn altijd moeilijk in een donker bos, je hebt het er nog goed van afgebracht.

@cheiron (3): die overmatige beweging geeft inderdaad een speciaal effect. Toch kan het beter ;) . Jammer van de boom die voor de kop van het rechter hert zit.

Landschapje met koei comming:
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2liv9l1.jpg
(klik)

En alhoewel dit een solofoto topic is, wil ik jullie deze niet onthouden. Ik had hier meer tijd om te wachten voor het goede licht en het instellen van de juiste instellingen, bij de bovenstaande foto werd ik namelijk aangevallen door de (ondanks oormerk) vrij wilde moederkoe :9 .

offtopic:
sh*t, ik zie nu dat er redelijk wat CA aanwezig is, had dat ff moeten verwijderen met LR...

+ wat wijnands zei, de jpg resize van tinypic is wel erg dramatisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik heb die mensen er bewust niet afgeknipt omdat ik het wel leuk vond om te laten zien hoe dichtbij ze waren en toch niks doorhadden. Ik had er nog drie van dit beest maar door het brakke licht en de snelle beweging waren die nog slechter.

Het is overigens inderdaad een soort park: http://www.kustgids.nl/awd/ waar je gemiddeld 1 damhert per 2 a 3 hectare vind.

Deze plaat hierboven, heerlijk landschap alleen de jpg resize is niet helemaal lekker gegaan, groot is 'ie veel scherper.

[ Voor 14% gewijzigd door Wijnands op 12-10-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Wijnands schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 17:50:
Ik heb die mensen er bewust niet afgeknipt omdat ik het wel leuk vond om te laten zien hoe dichtbij ze waren en toch niks doorhadden. Ik had er nog drie van dit beest maar door het brakke licht en de snelle beweging waren die nog slechter.

Het is overigens inderdaad een soort park: http://www.kustgids.nl/awd/ waar je gemiddeld 1 damhert per 2 a 3 hectare vind.

Deze plaat hierboven, heerlijk landschap alleen de jpg resize is niet helemaal lekker gegaan, groot is 'ie veel scherper.
Dat heeft tinypic voor me gedaan :( Inderdaad niet mooi, ook de kleuren zijn anders vergeleken met orgineel... Toch maar eens overstappen naar een andere hostingdinges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
verschil in kleuren kan ook aan je kleurenprofiel liggen. ik merk iig dat mijn foto's met een adobe-kleurenprofiel dat het resizen van deviantart niet zo goed gaat, misschien geldt dat ook voor tinypic :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

kaesve schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 18:10:
verschil in kleuren kan ook aan je kleurenprofiel liggen. ik merk iig dat mijn foto's met een adobe-kleurenprofiel dat het resizen van deviantart niet zo goed gaat, misschien geldt dat ook voor tinypic :3
ik zal eens wat proefjes doen en vergelijken. Maar enfin, dit is een testcasetopic, het gaat hier dus om de foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:38

J2S

@J_V_D_L: Het landschap is wel mooi, maar de koeien komen te weinig naar voren naar mijn mening.

@cheiron (laatste foto): Ik ben het er inderdaad ook mee eens dat de extra beweging wel wat toevoegt aan de foto.

Hier een experimentje van mij. Een dode SCSI HD die aan de muur hangt (daarom die tie-wraps) met de reflectie van deze wallpaper op m'n TV aan de andere kant van de kamer.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3515/4008805587_72e3ba885d.jpg

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 16:39

Beaves

Usque ad Finem

@J2S
Ik zou meer croppen, nu staat er best veel op de foto die afleid van het onderwerp. Misschien zou ik alleen de platter overhouden, maar dat zou ik uit moeten proberen :)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S

J2S

Dat had ik ook al wel geprobeerd, maar dan kreeg ik toch het idee of ik er teveel op gedrukt werd. Dit kijkt toch wat fijner naar mijn idee, ondanks de afleidingen om de schijf heen. Hoewel ik nu wel zie dat ie niet echt gecentreerd is. Misschien dat dat nog kan helpen.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
@ J2S
Mooie kleuren, hoe heb je die reflectie van je tv er zo goed opgekregen, en nog zo'n rechte foto gemaakt?

@J_V_D_L
Vind inderdaad die 2e foto mooier, alleen mist daar iets. ;)

Net even buiten dit plaatje geschoten:
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2n74lea.jpg
Klikbaar

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Cheiron: misschien even wat cropppen? Vind deze en je vorige helaas wta kleurloos. Veel bruin. Dynamiek heb je wel erg mooi vastgelegd.

@ JVDL: erg mooie, leuke kleurtjes en rustig: prima :)

@J2Q: de reflectie van de kleurtjes is vrij aardig, al ontgaat mij de esthetische waarde van een harde schijf, al is dat persoonlijk, geen haar op mijn hoofd om ze ter decoratie aan de muur te hangen.

@Yorkick: veel te drukke achtergrond die dan nog dezelfde kleur heeft als je onderwerp, dat bovendien niet echt boeiend in beeld is gebracht. De geometrische structuur komt in deze foto niet naar boven, de details als de krulletjes zijn ook niet echt goed uitgewerkt in deze foto, dus het doel van de foto ontgaat me. Wat wilde je precies vastleggen? De krulletjes? Dan had je die meer beeldvullend in beeld moeten brengen denk ik en had je er goed aan gedaan om er maar eentje te trekken. De structuur van het blad? Dan is het wellicht interessanter om er loodrecht op gefotografeerd te hebben denk ik. Anyway, die bladeren lopen niet meteen weg, dus probeer nog eens zou ik zeggen. Let dit keer op de achtergrond en de plaatsing van het blad in je frame ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cheiron schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:42:
[...]

Ze stonden flink te brullen inderdaad (vrijdag, zelfde plek)
Bij voorbaat wat excuses: het was donker in het bos en zelfs met iso1600 kreeg ik geen korte sluitertijd :'(

[afbeelding]

Nog wat reacties:

@JVDL: Ik hou wel van "saaie landschappen" ;), maar dit vind ik een erg leuke foto. Hij boeit gewoon (misschien door het contrast van zwart met de kleur/doorzichtigheid van de schroevendraaier. Het onderwerp is ook leuk gevonden. Kortom, leuk bedacht, goed uitgevoerd.

@Deathcant: Bloemenfoto's boeien mij meestal niet zo, maar als bokeh test geslaagd denk ik toch? Met name achter de derde bloem wordt hij lekker zacht. Witte bloemetje links had wel in beeld of uit beeld mogen zijn

@Wijnands: Sfeervol. Vind de lijnen er in de kleine versie duidelijker uit komen dan in de grote versie. De grote versie is dan weer iets minder donker. Lekker dreigend

@Kaesve: Lekkere kleuren, leuke foto. Paaltje is genoemd, maar zo storend vind ik hem ook weer niet.

@Weiman: Mooie moment-foto! Achteraf is het dan makkelijk zeggen dat die grijze schouder rechts wat prominent aanwezig is, maar als je zo een foto in het moment zelf maakt: erg cool.

@freddyronny: Dat het zwart door loopt over de gehele zijkant hoeft van mij niet zo. Maakt hem wel erg donker. Ik vraag mij af hij hij portrait zou zijn waarbij je die linker witte bus en audi wegknipt. Verder goed gelukte foto

@Wijnands: Leuk actieshot, jammer van de mensen.

Ghenzi had ik al op gereageerd.
Nou als ik zulke foto's kan maken ben ik blij hoor! Heel mooi! Kleuren zijn wat apart idd, maar dat vind ik juist wel wat toevoegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
@J2S: Die platter is heel interessant, de halve deksel en de tierap leiden, vind ik, te veel af. Ik zou ook zeggen flink croppen, tot binnenin het omhulsel zelfs.
@yorkick: Interessantse is de bladpunt vooraan die onscherp is. Scherpte ligt goed maar verder is de plaat veel te onrustig.

Nou, ik vanochtend vroeg het bos in, kudde gevonden, ben net naar de ideale plek aan het manouvreren komt er opeens met een rotvaart een vrachtwagen met lege containers langsgejekkerd. Enige wat ik dus heb wat nog enigszins fatsoenlijk is is deze: :'(

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2427/4011287180_3c3cfa47a7.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Wijnands op 14-10-2009 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 22:18

mvh

State Governor

Hier het commentaar van een amateur:

@J2S Mooi, maar ik denk ook dat het mooier is als je alleen de onderste helft van de schijf overhoudt.
@yorkick jammer dat niet het hele blad erop staat
@Wijnands het kan aan mij liggen, maar ik vind hem een beetje kleurloos. Het snelheidseffect en de scherpte zijn wel goed.

Edit: oke, contrastloos :) het kan ook aan mijn beelscherm liggen. Ik heb hem even in grijswaarden bekeken, dan heeft hij ook wel wat.

[ Voor 17% gewijzigd door mvh op 14-10-2009 14:25 ]

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

hij is niet kleurloos, maar een beetje contrastloos ;)

snelheid had imo nog wat erger gemogen, maar doordat die dingen zó snel nou ook weer niet gaan prima in orde :)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik zal er nog s een snufje contrast bij doen, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Cheiron #1: Leuk moment; mooi scherp wel. Verder wel oninteressant aan de bovenkant.. misschien croppen.
Cheiron #2: Tja, het vechten is wel leuk om vast te leggen, maar deze plaat doet 't hem voor mij niet. Meer een snapshot van een interessant moment dan een interessante foto :)
J_V_D_L: Leuk plaatje, leuke beestjes; misschien wat croppen want de linkerkant is wat leeg zo.
J2S: Tja. Ik kan er niet veel over zeggen, behalve dat ik hoop dat het als experiment nuttig is geweest.
Yorkick: Met Teun_2; ik snap niet waar je met deze foto naartoe wilt.
Wijnands: Wel een grappige plaat, mist idd wat contrast.

Nouja; erg veel beestjes op de foto. Dan ik ook maar. Vanmiddag even wat landschapjes en beestjes wezen fotograferen. Hier fotografeert een mede-gotter een koe:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wognum/koetje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

wouter.....ik vind de plaat een beetje druk ogen.....
daarbij doet de zwart-wit bewerking hier voo rmij persoonlijk geen goed, omdat het daardoor net lijkt op een "verkeerde" belichting, zeker door die donkere wolken. Ik heb het vermoeden dat de kleur-versie beter tot zijn recht komt.

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 14-10-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Laatst online: 00:29

Just_I

What did you just say?

Leuke plaat Wouter, alleen wat mij betreft te donker. De fotograaf valt helemaal weg, de boomstam achter hem valt meer op. De zwarte lucht geeft wel een apart sfeertje zo.

@ Wijnands: De foto komt nogal flets over voor de rest is het een nette foto.

@ yorkick: Vanwaar de keuze om de foto "vierkant" te maken? De DOF is wat aan de kleine kant en de bokeh is er afleidend.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Ja klopt.. ik begin net en hou nog niet echt rekening met dat soort dingen.. maar als je zo'n foto dan in het groot ziet.. is het inderdaad wel afleidend.
Moet me ook meer gaan focussen om 1 ding op de foto te zetten, ipv wat ik hier heb gedaan.." een mooi plaatje" proberen te krijgen.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dit beter?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3493/4011634099_3bb348c44d.jpg

@wouter: Goed idee op zich. Alleen door de conversie komt de plaat heel plat en daardoor erg druk over. (mijn pa had precies zo'n kapsel in de vroege jaren 70)

[ Voor 48% gewijzigd door Wijnands op 14-10-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

vele mate :)

nu even over je compo;

het was iets lekkerder geweest als je hem iets kleiner had gezien en iets meer van de omgeving.

zodat je wat meer ruimte had gehad om te zien waar die heenrende, vast was dit een point and shoot plaatje door wat je vertelde, maar voor de volgende keer :)

ondanks dat je de detail van het beest dan een beetje verliest, zou die wel lekkerder zijn.
geeft net dat beetje meer dynamiek in de foto, en net wat stoerder imo :)

@hieronder;

1. het is wel handig als je ook even anderen kritiek/opmerkingen geeft ? :)

2. je titel; stairway to heaven, maar het lijkt nieteens op een trap, je ziet overduidelijk dat het een gebouw is, en het enigste wat ik er nog achter kan zoeken is dat ik een raam zie waardoor het gebouw lijkt op een kerk wat je weer kunt refereren naar heaven ofzo ? :?

[ Voor 28% gewijzigd door Zuurstok op 14-10-2009 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 11:13

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2448/4012317998_ef35408387.jpg
'stairway to heaven' [klikbaar voor grotere versie].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Ghenzi schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:53:
@hieronder;

2. je titel; stairway to heaven, maar het lijkt nieteens op een trap, je ziet overduidelijk dat het een gebouw is, en het enigste wat ik er nog achter kan zoeken is dat ik een raam zie waardoor het gebouw lijkt op een kerk wat je weer kunt refereren naar heaven ofzo ? :?
1. Misschien handig, niet verplicht toch volgens de topicstart? Ik ben hier om 'van te leren' en moet nog even gaan wennen aan het zelf gaan bekritiseren van anderen. Volgende keer, beloof ik. O-)

2. Was een doordenkertje. Ach, ik vond hem wel leuk gevonden (titel), het is een soort van (rol)trap-achtig-iets naar boven en gezien de raampartij idd van een kerk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 20:47

RoyBijster

Rocket Scientist

Ghenzi schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:53:
@hieronder;

Wat dacht je van de 2 'trappen' aan de zijkant van het gebouw? :P Ik zie toch duidelijk 2 'trappen' met hoge treden.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 11:06
@ Wijnands; iets meer kleur had wel gemogen van mij, voor de rest; top.

@ Wackywindsurfer; leuke foto maar het doet mij verder niks.

Afbeeldingslocatie: http://i474.photobucket.com/albums/rr103/Panamera/Ryanair2.jpg
klikbaar

Gisteravond gemaakt bij ehv airport. (schaamteloze crosspost)
Wat vinden jullie ervan?

edit; op het feit na dat hij scheef staat.
moet ik trouwens dat andere vliegtuig rechtsboven wegshoppen?

[ Voor 11% gewijzigd door Panamera op 15-10-2009 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

wacky, ik vind het wel wat hebben. Misschien dat je met een (pseudo)HDR de details van de stenen wat meer naar boven kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik had 't vliegtuig graag iets lager en iets meer naar links gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

@Panamera: Lekker vakantiegevoel krijg ik hierbij, alleen zou ik hem even rechttrekken.
/edit: je had het zelf ook al door en ja, ik zou zelf dat streepie rechtsboven even wegkloonen.
Deathchant schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:00:
wacky, ik vind het wel wat hebben. Misschien dat je met een (pseudo)HDR de details van de stenen wat meer naar boven kunt halen.
Misschien leuk om eens mee te experimenteren jah! Thanx voor de tip! De foto komt btw ook veel beter tot zijn recht in het groot.

Voor de mensen die een ander idee hadden bij 'stairway to heaven' nu deel twee: ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2464/4011897597_42041aab58.jpg
'stairway to heaven 2' [klikbaar voor grotere versie].

[ Voor 11% gewijzigd door WackyWindsurfer op 15-10-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wouter: allemaal wat donker en je twee onderwerpen verdwijnen wat in het geheel helaas.

@Wijnands: alweer zo kleurloos en flets. Een hert is nu eenmaal wel goed gecamufleerd, dus wellicht was de setting niet zo optimaal. Nu is het allemaal zo eenkleurig.

@WackyWindsurfer: ik vind hem erg goed/ leuke contrasten, leuke vorm en een symmetrie om U tegen te zeggen. ook de vignettering vind ik hier wat toevoegen, wat ik zelden goed vind.

@Panamera, ondanks dat hij scheef staat vind ik het een prima foto. Niet bijster origineel meer, maar wel goed uitgevoerd.

@WackyWindsurfer (foto 2): Erg leuke, heel moeilijk om in zo'n situaties en de persoon en de vliegers goed belicht te krijgen, je bent er wel in geslaagd. Ik vind hem wel een beetje strak gekadreerd en redelijk tele. Ik had het wellicht met een iets meer groothoek gedaan om wat diepte in de foto te krijgen, maar das een persoonlijke keuze. Beetje jammer van de wolken die het zomerse wat wegnemen, maar toch een erg goede foto imho.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 13:29:
@WackyWindsurfer: ik vind hem erg goed/ leuke contrasten, leuke vorm en een symmetrie om U tegen te zeggen. ook de vignettering vind ik hier wat toevoegen, wat ik zelden goed vind.
Thanx voor de complimenten! Mbt de vignettering deel ik jouw mening maar vind het hier ook echt wat toevoegen aan de plaat. Symmetrie was kwestie van op de juiste plek gaan staan en een beetje wide-angle doet de rest.
@WackyWindsurfer (foto 2): Erg leuke, heel moeilijk om in zo'n situaties en de persoon en de vliegers goed belicht te krijgen, je bent er wel in geslaagd. Ik vind hem wel een beetje strak gekadreerd en redelijk tele. Ik had het wellicht met een iets meer groothoek gedaan om wat diepte in de foto te krijgen, maar das een persoonlijke keuze. Beetje jammer van de wolken die het zomerse wat wegnemen, maar toch een erg goede foto imho.
Dank je! De foto is op 54mm, F/22, 1/100sec en ISO-200 geschoten. De kadering is idd erg krap bij nader inzicht, maar ik vond de blauwe lucht links niet veel toevoegen aan de foto, maar ruimer is misschien wel beter voor het dieptegevoel.

/edit: link naar niet gecropte versie

[ Voor 3% gewijzigd door WackyWindsurfer op 15-10-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Waarom heb je die combinatie van instellingen? Je had (theoretisch) scherper kunnen schieten op ISO 100, F/8 en een snellere sluitertijd. Geen kritiek, gewoon interesse waarom je het zo hebt gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:35
54mm, F/22, 1/100sec en ISO-200 waren zijn instellingen:

Als je dan naar ISO100 gaat, zit je al op 1/50sec.
als je dan ook nog op F/8 gaat zitten, dan zit je ergens rond de 1/2 seconde ofzo... Niet echt een snellere sluitertijd ^^

[ Voor 1% gewijzigd door TranceSetter op 15-10-2009 16:02 . Reden: Onzin wat ik schreef ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

ssj3gohan schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 15:31:
Waarom heb je die combinatie van instellingen? Je had (theoretisch) scherper kunnen schieten op ISO 100, F/8 en een snellere sluitertijd. Geen kritiek, gewoon interesse waarom je het zo hebt gedaan
Ik ben nog in het leerproces en denk nu nog niet continu (of te weinig) na over alle instellingen. Ik schiet meestal in de A-stand en koos hier voor een klein diafragma voor de scherptediepte en de ISO op 200 om de sluitertijd nog een beetje kort te houden (geen statief of mono bij me).

Is deze gedachtengang wel goed? Ik begrijp dat er meer mogelijke oplossingen zijn, maar ik koos voor een zo groot mogelijke scherptediepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
TranceSetter schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 15:41:
54mm, F/22, 1/100sec en ISO-200 waren zijn instellingen:

Als je dan naar ISO100 gaat, zit je al op 1/50sec.
als je dan ook nog op F/8 gaat zitten, dan zit je ergens rond de 1/2 seconde ofzo... Niet echt een snellere sluitertijd ^^
Huh? Van F22 naar F8 krijg je toch veel kortere sluitertijden :?

Overigens, misschien is Iso200 wel zn base iso ;)

[ Voor 5% gewijzigd door cheiron op 15-10-2009 15:52 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

cheiron schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 15:52:
[...]

Huh? Van F22 naar F8 krijg je toch veel kortere sluitertijden :?

Overigens, misschien is Iso200 wel zn base iso ;)
Dat dacht ik ook al ja. Dus daarom dacht ik: de ISO omhoog om zo een stop te winnen om bij F/22 nog een acceptabele sluitertijd te houden. Ik kan het fout hebben, de theorie ben ik nog aan het bestuderen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Cheiron, whoops ja! Lekker logisch gedacht van me weer... Dan zou je inderdaad op een stukken snellere sluitertijd uit komen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

@wackywindsurfer mooie foto! ik ben dol op mooi lijnenspel en dat is vanuit dit standpnut mooi te zien.

Foto in Mexico genomen (klikbaar!):
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3429/4003008612_ceeee06a47.jpg

gemaakt met de standaard kit, heb nog steeds geen andere lens :(

[ Voor 7% gewijzigd door Royz op 15-10-2009 16:10 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
WackyWindsurfer schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:01:
[...]

Dat dacht ik ook al ja. Dus daarom dacht ik: de ISO omhoog om zo een stop te winnen om bij F/22 nog een acceptabele sluitertijd te houden. Ik kan het fout hebben, de theorie ben ik nog aan het bestuderen. O-)
Wat eerst al gezegd werd: je F22 is (waarschijnlijk) veel te hoog. Met F8 had je het ook af gekund, wat een kortere sluitertijd (en afhankelijk van je lens wat meer scherpte) had opgeleverd. Nevertheless: leuke foto!

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Royz schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:03:
@wackywindsurfer mooie foto! ik ben dol op mooi lijnenspel en dat is vanuit dit standpnut mooi te zien.

Foto in Mexico genomen (klikbaar!):
[afbeelding]

gemaakt met de standaard kit, heb nog steeds geen andere lens :(
Thanks voor het compliment!
Jouw foto vind ik erg mooi met het warme licht van de ondergaande zon, die vogel maakt het af (timing=top!). Alleen loopt de zee een beetje leeg zo. ;)

/edit: welke cam/lens heb je dan? Er is geen exif info en ik kan geen topic vinden met jouw spul.

[ Voor 7% gewijzigd door WackyWindsurfer op 15-10-2009 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands

@Wijnands: alweer zo kleurloos en flets. Een hert is nu eenmaal wel goed gecamufleerd, dus wellicht was de setting niet zo optimaal. Nu is het allemaal zo eenkleurig.
Ik heb 'm op 2 schermen gecheckt, dit is gewoon wat je in deze tijd van 't jaar vroeg in de ochtend aantreft.

@WackyWindsurfer: leuk idee maar ik vind er weinig diepte in zitten. Misschien komt dat door de krappe kadering.
@ryoz: Leuke kleuren, lekker scherp, de pelikaan voegt net een extra puntje toe. Wel heb ik een erge hekel aan die net aan scheve horizons.

[ Voor 24% gewijzigd door Wijnands op 15-10-2009 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Wijnands schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:23:
[...]
@WackyWindsurfer: leuk idee maar ik vind er weinig diepte in zitten. Misschien komt dat door de krappe kadering.
Is deze versie beter voor de dieptewerking?:
link naar niet gecropte versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Denk dat hij juist aan de rechterkant iets te krap is ipv linkerkant.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

WackyWindsurfer schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:15:
[...]

Thanks voor het compliment!
Jouw foto vind ik erg mooi met het warme licht van de ondergaande zon, die vogel maakt het af (timing=top!). Alleen loopt de zee een beetje leeg zo. ;)

/edit: welke cam/lens heb je dan? Er is geen exif info en ik kan geen topic vinden met jouw spul.
Ja ik vind lijnen altijd cool. Soms vind ik die interessanter dan andere mensen heb ik gemerkt. Die vinden zoiets al snel saai namelijk :)

Btw hier de link naar Flickr: http://www.flickr.com/photos/roypoots/4003008612/meta/

ik heb niks staan omdat ik echt nog een noob ben, ik probeer van topics te leren en probeer het toe te passen.
Wijnands schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:23:
@ryoz: Leuke kleuren, lekker scherp, de pelikaan voegt net een extra puntje toe. Wel heb ik een erge hekel aan die net aan scheve horizons.
Hmm apart, ik dacht toch echt dat ik erop had gelet in lightroom :). thx anyway voor de feedback heb het nagekeken en je hebt gelijk. de rechterkant moet omlaag!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WackyWindsurfer schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:01:
[...]

Je hebt niet zoveel beweging in je foto, dus die is met die dluitertijd goed scherp. Je ziet de laatste vliegertjes al wel wat onscherper worden, dit had bij F8 nog erger geweest, dus goede keuze imho. ISO 200 is tegenwoordig goed ruisvrij, dus echt niet erg om dat te kiezen?

@Wijnands, de kleuren mogen dan natuurgetrouw zijn, ze zijn imho een beetje saai. Wellicht in een andere setting (avondlicht, andere achtergrond etc.) zoals ik al eerder opmerkte.

@Royz: nette pic. De net scheve horizon stoort me niet, maar om de puristen tevreden te houden kan je die misschien toch net dat tikkeltje proberen te draaien. Diezelfde puristen zouden kunnen opmerken dat je horizon in het midden licht, maar dat zorgt imho voor een mooie vlakscheiding die echt niet als saai overkomt, dus in het geval hier iemand dat argument zou geven, zou ik dat negeren. De vogel maakt het af! De standaard lens is vaak meer dan afdoende. ik schiet bij voldoende licht zelf liever met een compactje dan een logge dslr. Met eender welk toestel kan je goede fotos maken, heb zelf een paar leuke gsm-pics die ik zelf erg mooi vind. Alleen jammer dat mijn gsm geen bluetooth/usb/<insert ander modern iets> heeft.

EDIT: ik zie dat je lightroom gebruikt, probeer eens het strand en de stijger wat extra op te lichten?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2009 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
@Wouter, Bij deze foto vind ik de zwart/grijs omzetting niet geslaagd. De koe is wel duidelijk aanwezig maar ook weer niet. Het lijkt wel of je dit gedaan hebt, zodat de persoon niet zo opvalt.
@Wijnands, Lekkere actie in de plaat. Hier kan je niet echt pannen, maar de snelheid zit er goed in. De zachte kleuren vind ik ook mooi.
@WackyWindSurfer, op een of andere manier lijkt de foto nét niet symmetrisch. Verder wel een leuk idee, en komt ie ook mooi uit de verf. Heb je nou extra vignetting toegevoegd?
@Panamera, Ik ben het met wijnands eens. De plaat was mooier geweest als het vliegtuig lager boven de bomen had gevlogen. Echter kun je dat niet ff tegen de piloot zeggen natuurlijk :) De kleuren van de zonsondergang komen wel goed overeen met wat ik heb vastgelegd gisteren.
@WackyWindsurfer, Leuke dieptewerking, maar ik had graag het einde van de vliegers gezien. Ook is de foto links wat krap, en de groene vlieger stoort een beetje.
@Royz, Lekkere kleuren, mooie wolken, maar een lager standpunt zonder paaltje had een levendigere plaat opgeleverd denk ik. De pelikaan is wel weer leuk :)

1tje van mij dan nog:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2657/4014554424_6c62a9606b.jpg
Klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TranceSetter: mooie plaat, lekker knallende kleurtjes en niet druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

TranceSetter schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:14:
@WackyWindSurfer, op een of andere manier lijkt de foto nét niet symmetrisch. Verder wel een leuk idee, en komt ie ook mooi uit de verf. Heb je nou extra vignetting toegevoegd?
Ik heb de vignetting hier zelf toegevoegd, omdat deze foto er echt om smeekte.
TranceSetter schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:14:
@WackyWindsurfer, Leuke dieptewerking, maar ik had graag het einde van de vliegers gezien. Ook is de foto links wat krap, en de groene vlieger stoort een beetje.
Ik ga Vliegerfeest Scheveningen 2010 een betere versie scoren, alle gelezen kritieken zijn bij deze foto terecht m.i., leuke uitdaging voor volgend jaar!
Je bent volgens mij de eerste die die groene vlieger opvalt, ik zat ook te twijfelen om hem weg te kloonen.
Wow, mooie plaat! Zeer grote 3d-werking door een mooi laag standpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S

J2S

@TranceSetter: De kleuren zijn wel nice, maar ik mis een echt duidelijk onderwerp (kan zeer goed aan mij liggen op dit moment).

@yorkick: Hoe ik de plaat zo gekregen heb? Aan de ene muur hangt de HDD en de andere de TV. Daar zit zo'n 5 meter tussen. Ongeveer op het midden stond mijn camera met maximale zoom (486mm). Dan houd je met een 52" TV redelijk wat ruimte over om een leuk kleurenpalet op de platters krijgen.

@Teun_2: De HDD's hangen tussen een aantal moederborden op een studentenkamer, dus geven de benodigde drukke weergave zonder dat ze out-of-place lijken :P

@iedereen: Bedankt voor de feedback, hierbij toch een gereviseerde plaat, met wat meer croppen. Laat me weten of het beter is A.U.B. :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2685/4014872281_49a89574d7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@trancesetter: wel jammer van de kerktoren, het is het enige verticale object aan de horizon, en die verraad de tonvorming die optreed bij de groothoek die je gebruikt hebt. Verder vind ik het een hele mooie plaat :)
@J2S, waarom staat de platter er niet helemaal op?

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Leuk om te zien wat een laag camerastandpunt doet! Helaas krijg ik geen nieuwe kans om dat bij mijn foto te doen aangezien het 9000km verderop was, maar ik krijg een idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J2S schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 02:56:
@TranceSetter: De kleuren zijn wel nice, maar ik mis een echt duidelijk onderwerp (kan zeer goed aan mij liggen op dit moment).

@yorkick: Hoe ik de plaat zo gekregen heb? Aan de ene muur hangt de HDD en de andere de TV. Daar zit zo'n 5 meter tussen. Ongeveer op het midden stond mijn camera met maximale zoom (486mm). Dan houd je met een 52" TV redelijk wat ruimte over om een leuk kleurenpalet op de platters krijgen.

@Teun_2: De HDD's hangen tussen een aantal moederborden op een studentenkamer, dus geven de benodigde drukke weergave zonder dat ze out-of-place lijken :P

@iedereen: Bedankt voor de feedback, hierbij toch een gereviseerde plaat, met wat meer croppen. Laat me weten of het beter is A.U.B. :)

[afbeelding]
'k ben zelf ook student, toch zou ik het niet echt tegen mijn muur hebben willen hangen, maar kom, de gustibus et coloribus... ;) Je cecropte versie vind ik helemaal beter, alleen jammer dat je ook een deel van de platter er hebt afgesneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:17
Afgelopen zomer op een riviercruise geweest op de Donau.
De eerste stopplaats was Melk en daar zijn we in het klooster geweest.
Ik heb een foto gemaakt van een wenteltrap daar.
Achterover gehangen en hieronder is het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g59/arunia/Photodrome/Roundandround.jpg

Op een ander forum begonnen ze over specifieke studies en weet ik veel wat vanwege de boog, maar goed. Waarbij het erop neer kwam dat de foto beter had gekunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:05
@Royz
Ik ben zo vrij geweest om je foto even aan te passen (wat kleursettings en een horizontale horizon)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IvVZCZYXe8K5MLqW4QDOB5YO/full.jpg

Vergelijk maar eens met het origineel
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3429/4003008612_ceeee06a47.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
jbdeiman schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:38:
@Royz
Ik ben zo vrij geweest om je foto even aan te passen (wat kleursettings en een horizontale horizon)

[afbeelding]

[afbeelding]
De originele lucht is mooier vind ik. Maar 'jouw' zeetje spreekt meer.
Knippen/plakken dus! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@ J2S: Dat is geen croppen, maar mutileren imo. Verder vind ik hem in groot formaat eigenlijk nogal eng.

@ Arunia: Mooie trap, maar inderdaad, het lijkt of de foto beter kan. Het plafond lijkt nu het enige stukje dat goed belicht is. Iets meer verzadiging en/of contrast in de rest misschien? Verder is het net of je van een vierkante foto het linkerdeel hebt afgesneden ofzo. De balans is, tenminste in mijn beleving, niet helemaal lekker zo. Eiegenlijk zou je voor zo'n mooie trap gewoon meer tijd moeten uittrekken dan "even achterover hangen", maar als vakantiefoto is er niets mis mee.

@ jbdeiman: Als je wilt vergelijken, kan je beide foto's beter even groot weergeven (liefst zonder rode balk). Verder vind ik jouw versie erg koud in vergelijking met het origineel. Meer een kwestie van smaak dan van beter/slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
@J2S, ik vind de kleuren op de platter echt mooi. Wel vraag ik me af of een andere uitsnede beter zou zijn. Welke? Geen idee :+
@Arunia, Leuke dieptewerking, maar ik heb het idee dat er iets niet klopt aan de kleuren. De kleur bovenin is mooi, maar de rest is maar grauw vergeleken daarbij.
@Royz/jbdeiman. De zee van de bewerking spreekt wel meer, maar de lucht van het 'origineel' vind ik veel mooier.

En dan nog 1tje omdat ik wel positieve reacties kreeg in het HDR-topic:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2631/4015067512_5b3375b230.jpg
Klikkerdeklik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

jbdeiman schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:38:
@Royz

[afbeelding]

[afbeelding]
Ja tuurlijk :) leuk om te zien hoe anderen de pic zouden bewerken d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Ik post deze voor een vriend van mij die net begonnen is met fotograferen, ik hoop dat jullie er wat goeie kritiek op kunnen geven.
Knip. Het foto's van/voor andere posten is niet de bedoeling.

[ Voor 34% gewijzigd door ThunderNet op 21-10-2009 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Icyzer schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 23:20:
Ik post deze voor een vriend van mij die net begonnen is met fotograferen, ik hoop dat jullie er wat goeie kritiek op kunnen geven.

[afbeelding]
Durft hij pas een account aan te maken bij positieve kritiek? ;)
Ok dan:

+ leuke compositie
- beetje scheef
- wat contrastloos

Verder vind ik de 'waterval' (?) enigszins storend. Kortom, er mag nog wel wat nabewerkt worden, maar zeker een leuke plaat voor een beginner.

Vanochtend de kou getrotseerd en voor zonsopkomst de deur uit gegaan:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2549/4021143601_60ac25a929.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie plaat Wacky vooral door de nevel en opkomende zon.
Ik zou persoonlijk nog wel het bovenste randje er af gecropt hebben zodat dat zwarte weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:31
Even 16:9 crop doen?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 11:05:
Mooie plaat Wacky vooral door de nevel en opkomende zon.
Ik zou persoonlijk nog wel het bovenste randje er af gecropt hebben zodat dat zwarte weg is.
Thanx!
Over dat randje heb ik al een uur zitten twijfelen, maar ik vond de kadering die het creeert ook wel wat hebben. Ben er nog niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
Prachtige plaat Wacky!! Ik zeg ook weg met dat randje, vind het erg storen.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Ja mooie plaat WackyWindsurfer.
Ik zou persoonlijk dat bovenste randje er af croppen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Als vergelijk ook even een 16:9 crop gedaan. In deze verhouding is de crop wel mooi, i.t.t. de 4:3 crop.
Dank je Simon voor de tip!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3492/4021950344_9c72fbbafe.jpg
Pagina: 1 ... 44 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.