Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 47 Laatste
Acties:
  • 367.362 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:40

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

jejeh schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:53:
wat vinden jullie van deze b&w?

[afbeelding]

Opname datum: 6-9-2009 14:28
Camera: DSLR-A200
Focus afstand: 100 mm (equiv. 150 mm)
Diafragma: F2.8
Belichtingstijd: 1/400"
ISO waarde: 200/24°
Programma: Diafragmaprioriteit
Lichtmeetmodus: Centrum gemiddelde
Witbalans: Handmatig
waar is het zwart en wit dan?
Toning vind ik echt niet mooi, het lijkt een sausje uit een standaard potje.
Die fade out kan echt niet. Al met al, niet mijn ding.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:33
@tommyz : ik vind de foto geslaagd.

heren bedankt voor de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honolulu
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
selectief commentaar:
@_(_)|-: nabewerking kan denk ik beter: zwarten wat donkerder maken en de middentonen wat lichter maken maakt de foto veel helderder.

@wijnands: je key light zo van onderen en van achteren doet wat onnatuurlijk aan en werkt wat mij betreft wat vervreemdend. Niet verkeerd ofzo overigens.

@prozac: erg fraaie kleuren, maar het mist 'iets'. Ik vind de onderbreking door schaduw niet bijdragen aan de foto.

@rudeladude: Nice. Misschien dat je wat perspective distortion wilt fixen; je verticale lijnen staan niet allemaal rechtop. (Dat krijg je als je je fototoestel niet perfect horisontaal houdt)
De naar de kijker toekomende gevellijn uiterst rechts vind ik overigens niet erg fraai. Misschien (deels) wegknippen?

@Tommyz: is niet zo'n feestelijke blik bij een feestelijke gebeurtenis. grappig. Ik vind je uitsnede niet zo geweldig. Je onderwerp valt wat weg.

@jejeh: jammer dat de ogen zo donker zijn. De baby zelf zou ook wel wat licher kunnen denk ik. Zeker de kleurenversie op flickr is erg donker.

[ Voor 54% gewijzigd door Honolulu op 07-09-2009 22:03 ]

Ach, laat maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2649/3897818436_fea24a04c6.jpg

Morgen heb ik meer tijd en zal ik even de moeite nemen om op anderen te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 11:06
F. jacobse,

Erg goed belicht, leuke compositie. al met al een zeer goede foto.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2637/3895980805_4e5f822479_b.jpg

De ruis komt omdat de vlinder in de schaduw zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 14:51

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 22:06:
[afbeelding]

Morgen heb ik meer tijd en zal ik even de moeite nemen om op anderen te reageren.
Godfather:
Leave the glass, take the bottle...zuipschuit :P
Maar, zoals altijd...een hoogwaardig stukje fotografie ;)

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:59

momania

iPhone 30! Bam!

[afbeelding]

Foto technisch wel ok, maar qua compositie sla je imo de plank mis. Maak een keuze: whiskey of wijn, of pak echt meerdere dranken. Haal de dop van de fles en verberg 'm niet met je hand. Je ziet nu dat je niet echt aan het drinken bent. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Laatst online: 25-09 14:51

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

momania schreef op maandag 07 september 2009 @ 22:22:
[...]

Foto technisch wel ok, maar qua compositie sla je imo de plank mis. Maak een keuze: whiskey of wijn, of pak echt meerdere dranken. Haal de dop van de fles en verberg 'm niet met je hand. Je ziet nu dat je niet echt aan het drinken bent. :)
Is die fles niet gewoon leeg?

Dit is de laatste foto die ik met jullie wil delen van het wakeboard weekend:
Afbeeldingslocatie: http://www.mike2k.nl/photos/image/medium/29
Hierbij zie je niet de hekgolf van de trekboot, plus er zijn geen andere boten op de achtergrond...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-09 12:52

Zuurstok

Passionately curious

f.jacobse; mee eens met wat momania zegt.
Je drinkt niet echt, dat zie je. je ogen zijn gewoon ''gewoontjes'' open, je kleding is netjes, er staan meerdere dranken maar die niet goed bij elkaar aansluiten of te weinig om het weg te laten vallen dat het uitmaakt, je ziet er niet uit als een alcoholist.

en dat is het hem juist; ik heb het gevoel dat je dat wou uitstralen ?
dat denk ik vooral door je houding :)

btw; shop die halve knoop even weg bovenaan in je glas.

Toch ook nog goede dingen;

Je licht is mooi gedaan, tevens je bewerking.
lichtsetup als ik vragen mag ?:)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 16:35
Nou daar gaan we dan:

@_(_)|-, Ik vind de plaat lekker wegkijken, al ga ik mee in datgene wat al is gezegd, ik mis de punt van het middelste gebouw. Waarschijnlijk is het wel zo dat als die punt er wel was geweest ik de punt van het gebouw ernaast gemist had :P
@Wijnands, Ik vind het een mooie foto. fijne details, en haar haar is zo mooi scherp.
@F4T4L_3RR0R, Hoewel ik van mening ben dat een moeilijke situatie geen excuus is voor een mindere foto, vind ik die van jou mooi. Het lijkt helemaal geen foto. Eerder een artist impression van een nieuw te bouwen dijk/waterkering/windmolenpark. Wat me vooral opvalt zijn de kleine windmolens linksachter, die zoveel verder weg zijn als dat het perspectief doet vermoeden.
@Fastex, Behoorlijk centrale compositie. En al heb je de actie te pakken, had ik toch liever de voorkant van de persoon gezien. Wat meer zoomen had ook geen kwaad gekunt, en een beetje stunten met de kleuren ook niet :)
@Prozac[NL], Ik vind het een lekkere foto, al denk ik dat hij zonder schaduw (iig de horizontale) een stuk strakker was geweest.
@Rudededude, Prachtige nachtopname. Kan dan wel standaard zijn, maar je hebt hem toch maar goed te pakken. Het moet natuurlijk wel meezitten, maar ik vind hem lekker.
@tommyz, prachtige foto/ De subtiele onscherpte op de vrouw, in mindere maten de man, en de oh zo scherpe ogen+blik van het kind. Als ouder zou ik hier heel blij mee zijn.
@raytje192, Excuus als ik zeg dat ik dit soort foto's altijd maak om een nieuwe lens te testen. Gewoon onderwerp in het midden, zodat je op het scherpst van de lens zit. Hier valt wat meer uit te halen. Probeer eens als achtergrond een groene heg of iets dergelijks. Dan steekt de bloem veel beter af tegen de achtergrond, en kun je veel verbeteren aan de kleuren.
@jejeh, wat er al gezegd is, dit is geen zwart wit maar geel/grijs. En de fade-out is in mijn ogen afschuwelijk. Jammer, want de blik van het kind is best grappig.
@RBH, een stilstaande auto op een circuit? Ik had graag wat meer beweging gezien, en ook wat diepte in de plaat. Nu trek je met een telelens (?) alles op elkaar, maar heb je niet echt iets waar je ogen naartoe kunnen kijken in de verte. Komt natuurlijk door je hoge standpunt, maar jammer is het wel.
@F. Jacobse, Top foto. Kleuren goed, goede compositie, lekker scherp. Alleen, is die fles die hij in zijn hand heeft nou leeg? Verder ben ik niet zo thuis in studio-foto's.
@Panamera, Kleuren poetsen, kleuren poetsen. Met de scherpte zit het goed, maar door hem bij te snijden krijg je een veel interessantere foto. En de kleuren wat meer oppeppen zou de foto ook zeker goed doen. Enne, resize eens naar 600px...
@Fastex, hetzelfde commentaar als bij je vorige foto. Graag de andere kant van de wakeboarder, en wat minder centraal :)

En nog eentje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2613/3896935959_8baeb65634.jpg
Klikbaar voor groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 15:59

Deathchant

Don't intend. Do!

Jacobse, deels eens wat momania zegt. Ik zag eigenlijk wel meteen dat je flink aan het zuipen bent en het is inderdaad bij nader inzien beter om het zo te doen wat momania voorstelt.
zie ik een nou een lichte halo om de fles?

TranceSetter, wow, wat een lekkere sfeer. Niet warm, niet koud, maar toch voel ik de warmte een beetje. Mooi silhouet en mooi scherp. Ik hou wel van dit soort foto's. Vignetting heb ik het normaal niet zo op, maar vind het hier op de een of andere manier niet storend.
offtopic:
had ik jou niet een DM gestuurd laatst?

[ Voor 16% gewijzigd door Deathchant op 08-09-2009 09:09 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 13:04
TranceSetter schreef op maandag 07 september 2009 @ 23:10:

@raytje192, Excuus als ik zeg dat ik dit soort foto's altijd maak om een nieuwe lens te testen. Gewoon onderwerp in het midden, zodat je op het scherpst van de lens zit. Hier valt wat meer uit te halen. Probeer eens als achtergrond een groene heg of iets dergelijks. Dan steekt de bloem veel beter af tegen de achtergrond, en kun je veel verbeteren aan de kleuren.
Voor jou foto's om je nieuwe lens te testen, voor mij foto's om me nieuwe camera en lens te testen ;)
Is voor het eerste dat ik "serieus" foto's aan het maken ben en voor het eerst spiegelreflex vandaar ;)

Vind jou foto daarom wel prachtig! Precies wat er gezegt word je voelt de warmte :)

Deze hoort eigenlijk thuis in het auto topic maar wil hem hier toch ook nog even posten zondag
gemaakt bij ons op de markt waar het All American Sunday was:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2564/3893631728_5dcc74f05f.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door raytje192 op 08-09-2009 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:19
@raytje192, ik denk dat deze mooier zou zijn als je de rubber rand en de ruitenwisser niet zou zien, dus wat meer ingezoomd op de motor, nu lijkt het onderwerp de text, maar is er teveel afleiding.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
Prulleman schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:43:
@raytje192, ik denk dat deze mooier zou zijn als je de rubber rand en de ruitenwisser niet zou zien, dus wat meer ingezoomd op de motor, nu lijkt het onderwerp de text, maar is er teveel afleiding.
Ja ik heb hem nog niet bewerkt, zo zou ik ook eigenlijk die gele "restantjes" van de motorkap weg moeten werken. Zou dan ook eens kunnen kijken hoe het er uit ziet als die rubbere rand weg is. Vond het zelf wel een geslaagd plaatje full size is ie zo scherp dat het net een gedownloade wallpaper van internet is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
kleuren en structuur van de rode kappen zijn wel mooi inderdaad, door wat croppen zou je juist daar wat meer de nadruk op kunnen leggen.
bv zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/nvalphen/corv.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Prulleman op 08-09-2009 10:22 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@J2S
In iedergeval handig dat je er bij beschrijft wat er te zien is en wat er gedaan word. Ik zat in de plaat al te zoeken naar het onderwerp dat ik niet zo 1,2,3 kon herkennen. Persoonlijk vind ik het een zoekplaat en waar het om draait is te weinig aanwezig.

@Wijnands
Wel een lekkere landschapsfoto alhoewel ik hem toch erg saai vind. Maar dat vind ik eigenlijk bij de meeste dus dat heeft niet zo gek veel betrekking op de foto die jij maakt.
Top bewerking

@Amstel 76
Lekker scherp en stijlvol licht er op. Maar de spanning ontbreekt echter.

@rere22
Leuke foto maar ik denk dat je de nadruk meer moet leggen op je onderwerp.

@rico
Leuke productfoto alleen zie ik wat donkere plekken linksvoor. Jammer want als je die iets beter had belicht dan was het geheel nog strakker. Jammer dat je de wijzers niet in de juiste stand hebt gezet. Dat oogt gewoon rustiger.

@link00007
Hier kan ik niets mee. Sorry

@wolver1ne
Lekkere scherpte diepte gecreerd. Toch zou ik een ander standpunt gepakt hebben.

@sjaakafhaak
Leuke actie foto. Ik persoonlijk zou liever de andere kant willen zien. De foto komt ook behoorlijk wollig over.

@raytje
Goed gebruik gemaakt van daglicht. Qua nabewerking kan er alleen tips gegeven worden naar aanleiding van hetgeen jij zou willen. Nabewerking vind ik best persoonlijk.
qua compo is ie niet erg sterk.

@univeralcreations
Niet spannend maar wel een heerlijke scherpte diepte en op een punt gefocus waarop ik het niet verwacht zou hebben.

@leestekens (waarom kies je niet voor een normale naam?)
Leuke foto waarbij je architectuur combineerd met mensen. Lekker eenvoudig en sober.
De straat is wel behoorlijk licht.

@Wijnands
Top plaat. Hier hou ik wel van. Lekker fris portretje met een mooie nabewerking waar ik zelf ook gek op ben.

@Fatal error
Best een grappige foto zo op die manier. Verder denk ik dat het niet post waardig is omdat het wel te zien is dat het achter een ruit genomen is.

@Fastex
Ik ga mee met de overige commenters

@Prozac
Wel lekker abstract. Ik vraag me wel af wat het is.

@Rudedadude
Standaard of niet. Onwijs gaaf gewoon!

@Tommyz
Prachtplaat! Weer eens een andere benadering van kinderfotos waarbij de ouders ook een rol willen spelen

@Raytje192
Ik vind de compositie niet veel aan. Best centraal eigenlijk. Verder is je onderwerp behoorlijk donker. De omgeving is ook donker en dat maakt het geheel nog donkerder

@jejeh
Leuke foto met een mooie bewerking. Jammer dat zijn/haar oogjes zo donker zijn.
Het wolkjes gedoe er omheen is best wel brak, maar ja het past wel bij een baby foto!

@ RBH
Goed gekaderd alleen mis ik ook de snelheid.
Wel jammer eigenlijk want je weet dat het aanwezig moet zijn. Een stukje pannen kan geen kwaad.

@Panamera
Je kan wel proberen in te flitsen om de donkere partijen op te lichten. Heb je in iedergeval geen ruis.
Misschien zou een ander standpunt het geheel wat spannender maken. Dit is best standaard maar opzich niet slecht ofzo. Maar ik zou er wel wat mee gespeeld hebben.

@Fastex
De actie zit er duidelijk in, Maar ook deze foto net als die van sjaak afhaak vind ik erg wollig.

@Trancesetter
Mooie plaat met mooie kleuren. alhoewel het paarse een beetje onrealistisch overkomt. Leuke reflecties in het water en compo is ook dik voor mekaar wat mij betreft.

@raytje
Ik vind de crop van Prulleman beter staan voor jouw foto. Jouw foto heeft wat weg van een snapshot terwijl de crop het geheel al een stuk professioneler laat overkomen.
Kijk zelf maar wat ik bedoel!

Reacties op mijn foto

@ Panamera
Thanks

@ Fastex
Thanks

@Momania
Oke dat is een optie. Klopt ik ben ook niet aan het drinken want zoals je ziet is ook het glas leeg. Het geheel heeft gewoon een heel groot contrast omdat ik geen drinker ben. (kan je niet weten, maar is dus wel met opzet gedaan)

@ Fastex
Ja fles is leeg. Zie hierboven.

@Ghenzi
In principe zelfde verhaal. Het contrast van drank en kleding e.d. maakt het plaatje voor mij af.

Lichtsetup is heel eenvoudig.
1 Grote softbox rechtsvoor op 1/8
1 dish linksvoor op 1/4
En een snootflash op 1/16 op de achtergrond.
Reflectie scherm aan de zijkanten.

@trancesetter. Ja de fles die ik in me handen heb is leeg.

@ Deathchant
Je ziet geen halo. Je ziet een fatsoenlijke belichting op de achtergrond zodat de fles mooi uitgelicht word en zijn rondingen behoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
@F.jacobse: ik zie een halo om heel jou heen... op mijn laptop-TN valt het mee, maar met een S-PVA ga je het ECHT goed zien... ;)

Viel me gister al op toen ik die foto langs zag komen.... :)

[ Voor 21% gewijzigd door Henk op 08-09-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Deathchant schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:07:
TranceSetter, wow, wat een lekkere sfeer. Niet warm, niet koud, maar toch voel ik de warmte een beetje. Mooi silhouet en mooi scherp. Ik hou wel van dit soort foto's. Vignetting heb ik het normaal niet zo op, maar vind het hier op de een of andere manier niet storend.
offtopic:
had ik jou niet een DM gestuurd laatst?
Thanks voor je reactie. Vignetting is misschien wat overdreven, maar blijkbaar zijn 2 filters op 10mm teveel voor die lens >:)
raytje192 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:32:
[...]
Voor jou foto's om je nieuwe lens te testen, voor mij foto's om me nieuwe camera en lens te testen ;)
Is voor het eerste dat ik "serieus" foto's aan het maken ben en voor het eerst spiegelreflex vandaar ;)
Nogmaals, het zijn gewoon wat tips. Zo ben ik ook begonnen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar dat is gewoon de belichting op de achtergrond dat achter mij zit. Dat weerkaatst en geeft dit mooie effect rond om mij heen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 18:10:
@ Deathchant
Je ziet geen halo. Je ziet een fatsoenlijke belichting op de achtergrond zodat de fles mooi uitgelicht word en zijn rondingen behoud.
uhm....OK :/

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
TranceSetter schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 18:59:

[...]

Nogmaals, het zijn gewoon wat tips. Zo ben ik ook begonnen hoor ;)
Snap ik was ook niet verkeerd bedoelt mijn reactie gaf het alleen even aan, iedereen moet ergens beginnen :)
Bedankt allemaal voor het commentaar want daar kan ik echt een hoop van leren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 17:14
Sinds kort een Olympus E-420 in het bezit en dit weekend veel gefotografeerd tijdens een vrienden weekendje. Deze foto is geschoten in het Westland tijdens een (verklede) Solextour met vrienden. Met wat fotobewerking een "vintage" look gegeven omdat die look naar mijn mening goed past bij haar kleding. Fotobewerking bestaat uit kleurcorrectie, toevoeging van ruis en een lens vignette. Graag jullie commentaar. Mogelijk had ik moeten kiezen voor portrait? Of misschien wat meer ruis/scratches toevoegen?

Afbeeldingslocatie: http://i97.photobucket.com/albums/l209/bsmpower/vintage-1.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door bsmpower op 09-09-2009 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Mooie toning! compositie is misschien een beetje centraal, maar niet heel storend

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 18:10:

@jejeh
Leuke foto met een mooie bewerking. Jammer dat zijn/haar oogjes zo donker zijn.
Het wolkjes gedoe er omheen is best wel brak, maar ja het past wel bij een baby foto!
bedankt,iets anders en nu met flits om wat meer pret/twinkeling in de oogjes te krijgen

http://www.flickr.com/photos/josjanssens/3899616545/sizes/l/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Gisteravond mijn eerste photoshop expirimentjes gedaan. En de tilt shift functies gebruikt. Dit is het resultaat:

origineel (niet door mij genomen trouwens)
Afbeeldingslocatie: http://i50.photobucket.com/albums/f345/Kultivate/Tram_Dam_Amsterdamp_assetsAmsterdam.jpg

Resultaat na wat knutselen in photoshop:
Afbeeldingslocatie: http://i50.photobucket.com/albums/f345/Kultivate/Tram_Dam_Amsterdamp_assetsAmster-1.jpg

Dit is mijn eerste photoshop geknutsel dus ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Sorry, ik vind het niks zo.

Lijkt wel een foto van Lego of Madurodam...

Ook snap ik de bedoeling van de blur niet?

[ Voor 3% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 09-09-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

F. Jacobse: Leuk, ik mis nog wel een beetje de onderkant en er zit een halo om de wijnfles. Ik zie nu dat er meer mensen zijn die dit zien. Jij zegt dat het een feature is, ik vind het een bug.

Panamera: Een vlinder! technisch ok denk ik, misschien nog even uit het midden halen?

Fastex: Mooie actiefoto, bord rechts nog even weg croppen/clonen

Trancesetter: nice, mooie kleuren

Raytje: ik ben geen autofan, deze foto doet me niets, technisch ok

bsmpower: mooie toning, de achtergrond past niet echt vind ik.

stansfield: photoshop experiment geslaagd. Het lijkt alsof er een scheiding in de weg zit op een derde van onder, ziet er vreemd uit. Verder is het bij deze foto meer een gimmick, ik vind het er niet mooier op worden ofzo

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rdvpRKIOqg6lCf617k0Bq8jT/full.jpg

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@stansfield.. zie het nut er niet zo van in om bij deze foto deze delen te blurren, het is niet zo dat je nu de nadruk legt op het mooiste deel van de foto of juist minder nadruk op lelijke delen.
Naast dat het naar mijn idee dus geen functie heeft is het ook nog eens niet mooi gedaan. De onderste blur lijkt heel scherp op te houden bij de bovenkant van het zebrapad.

@Mobyrick, mooie toning en de flare geeft te foto wel een relaxte sfeer. jammer dat het zo'n vlakke voorgrond is. Misschien had er iets meer ingezeten als het rijtje schuin naar achter had gelopen. (als je beter kijkt zie je nog wel leuke details zoals het spinneweg :))

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Tnx voor de tips. Is was gewoon wat aan het prutsen in photoshop. Volgende projectje een zelfgemaakte foto mooier maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 07:21

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:25:
Sorry, ik vind het niks zo.

Lijkt wel een foto van Lego of Madurodam...

Ook snap ik de bedoeling van de blur niet?
het is nu juist het hele idee van tilt&shift fotografie.
:)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
@Fastex: Ik had liever de persoon van voren gezien. De kadering had ook wat krapper gemogen.
@TranceSetter: Gaaf!!! Ik hou wel van dit soort platen op de vignetting na dan...
@raytje192: Zoals al eerder opgemerkt heeft je foto een crop nodig. De crop van Prulleman vind ik niet verkeerd en geeft meteen een veel rustiger beeld.
@bsmpower: Mooie toning en uitstraling van de dame! Wel erg jammer van de kassen op de achtergrond.
@stansfield: Ik vind hem niet echt gelukt, het orgineel is ook vele male beter. Wat ik nogal vreemd vind is dat je een foto van een ander gebruikt hier voor.
@Mobyrick: Ik mis een echt onderwerp, verder wel een redelijke foto.

Gister waren de vlindertjes weer aardig actief met het mooie weer. Ik wilde eens wat anders dan het gebruikelijke perspectief.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2526/3902664033_35acb419f5.jpg

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
YellowCube schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:52:
[...]

het is nu juist het hele idee van tilt&shift fotografie.
:)
ook niet helemaal waar... tilt en shift is eigenlijk bedoeld voor architectuur foto's (om alles in perspectief te houden) het blur effect is een bijkomstigheid die later misbruikt wordt in andere foto's

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
Prulleman schreef op woensdag 09 september 2009 @ 20:08:
[...]

ook niet helemaal waar... tilt en shift is eigenlijk bedoeld voor architectuur foto's (om alles in perspectief te houden) het blur effect is een bijkomstigheid die later misbruikt wordt in andere foto's
klopt...maar hoe moet ik het anders noemen :)

anyway:
[afbeelding]

er is al e.e.a. over gezegd, maar ik vind het serieus jammer dat het zo overduidelijk een lege fles is.
Verder vind ik de fles whisky op de voorgrond wat storend. Buiten dat: netjes belicht.
Een leuke leerzame ervaring neem ik aan. :)

@fastex: de foto moet het hebben van de sprong van de wakeboarder, maar dat is imo ook het enige wat interessant is. Te ver weg, boarder met de rug naar de camera.

@TranceSetter: lekker. Vooral de kleuren zijn erg fraai.

@raytje192: de belichting is best strak, maar je had van mij een wat strakkere uitsnede mogen maken. Vind het olietankje e.d. om de cilinderkoppen heen een beetje storend. Precies wat prulleman laat zien.

@bsmpower: netjes en een mooie toning. Twee dingen: het mag wat contrastrijker en de vignetting kan minder.

@stansfield: leuk gelukt PS werk,maar de foto hangt wel volledig op het t&s effect.

@Mobyrick: ben zelf altijd heel erg gecharmeerd van dit soort foto's. Mooi dat warme licht. Vind alleen wel dat het in (of net links van) het midden een beetje teveel is van het goede qua belichting.

@Amstel76: ik zit imo teveel tegen de zijkant van de vlinder aan te kijken.

en om dan ook nog even een bijdrage te leveren:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hP35J11XBT4vexsruAWSmAah/full.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door YellowCube op 09-09-2009 20:30 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:34

Illusion

(the art of)

tommyz schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:39:
Van het weekend was er een festival bij mij in de buurt. Onderstaande foto geschoten. Vervolgens omgezet in Z/W en levels wat aangepast, zodat achtergrond donker wordt.

[afbeelding]
Vette foto! Ik weet dat hij al wat ouder is, maar heb je deze ook in hoge resolutie? Ik zou hem graag als achtergrond op m'n desktop hebben (1920*1280).

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 14:26
Illusion schreef op woensdag 09 september 2009 @ 20:28:
[...]

Vette foto! Ik weet dat hij al wat ouder is, maar heb je deze ook in hoge resolutie? Ik zou hem graag als achtergrond op m'n desktop hebben (1920*1280).
Thanx! Origineel heb ik hier voor je :) : http://www.flickr.com/pho...eveld/3867139611/sizes/o/

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:34

Illusion

(the art of)

Supercool, bedankt!
Die extra zwartspace aan de linkerkant valt precies achter al m'n icons (die ik al maanden op moet ruimen) en de gitarist vult mooi de rechterkant op. Ben er superblij mee :)

[ Voor 25% gewijzigd door Illusion op 09-09-2009 20:48 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 14:26
Illusion schreef op woensdag 09 september 2009 @ 20:45:
[...]

Supercool, bedankt!
Die extra zwartspace aan de linkerkant valt precies achter al m'n icons (die ik al maanden op moet ruimen) en de gitarist vult mooi de rechterkant op. Ben er superblij mee :)
Je hebt gelijk, heb 'm zelf ook ingesteld als achtergrond :*)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Zenyatta

Tsjakka!

@ Bsmpower: Coole foto! Bewerking zeker geslaagd! Voor het beeld was de portretstand met bijbehorende uitsnede van de persoon op de foto misschien mooier geweest. Maar desalniettemin erg mooi!

@ Stansfield: Solo-testcasefoto's! O-) Aardige bewerking, het doet me een beetje Madurodam-achtig aan. Naar mijn idee alleen een beetje jammer dat je redelijk duidelijk de grens van het onscherpe deel ziet. En ook een beetje jammer dat het een breed stuk boven en onder is. De zijkanten die niet onscherp gemaakt zijn, zien er zo een beetje vreemd uit. Een tram horizontaal op de foto scherp en de rest onscherp was imho mooier.

Edit

@ Mobyrick: Heel mooi met die flare erin!

@ YellowCube: Abstract maar toch niet! En enorm diepe kleur. Dat spreekt me wel aan! Geslaagde foto!

[ Voor 12% gewijzigd door Zenyatta op 09-09-2009 21:34 ]

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Moby, dit is een goeie foto. Ik vind dat er onderwerp genoeg is. Mooi hoe warm de foto is, en de flare voegt echt wat toe zelfs. Spinnenweb voegt ook wat extra's toe. Geslaagde foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 07:08

Rudedadude

Maybe we were born to run

@bsmpower: aardige toning. 3x2 is misschien beter dan 4x3
@stansfield: de overgang naar onscherp is te abrupt
@Mobyrick: De toning lijkt nu te zijn gebruikt om de enorme flare te verdoezelen, maar die blijft voor mij storend
@Amstel76: Netjes, maar niet spectaculair
@Yellowcube: jammer dat het water niet ook symetrisch gekleurd is

De net niet toeristische foto...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DeBV0pCNGZpY9MbMbbHsro9Z/full.jpg

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 23:17
YellowCube schreef op woensdag 09 september 2009 @ 20:09:

en om dan ook nog even een bijdrage te leveren:

[afbeelding]
enorm mooie foto! Ik heb alleen het gevoel dat hij NET niet helemaal symmetrisch is, en dat stoort me stiekem toch een beetje.

http://www.klaasje.com

• October
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
@Yellowcube: Zeer mooi maar zoals fotoklaasje zich ook ergens aan stoort doe ik dat ook. Misschien het zwarte gedeelte dat overheerst?

@Rudeadude: Mooie ZW omzetting! Mijn oog blijft zoeken naar meerdere gebouwen op de achtergrond, dus je bedoeling is zeer goed gelukt.

Eerste foto van mijn nieuwe gitaar:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2636/3904455425_b45aeb2d52_o.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door October op 10-09-2009 00:41 ]

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:45

polthemol

Moderator General Chat
@mobyrick: leuke foto, als je die flare niet had gehad. Hij voegt nu niets toe en knalt midden door je foto heen.

@amstel: iets meer naar rechts had je moeten gaan staan dan was hij goed geweest. Nu valt zijn kopje weg door het puntje van zijn vleugel en dat "breekt" voor mij de foto.

@yellowcube: lekker minimalistisch, het heeft wel wat moet ik zeggen, kan er ook niet echt iets aan toevoegen hoe het beter te doen. Mooie plaat

@rudedadude: misschien iets ruimer moeten nemen, maar hij is zo ook al leuk om even naar te kijken.

@october: ik dacht eerst dat ik naar een raar gasvlammetje aan het kijken was ;) De dof is iets te krap naar mijn smaak en je hebt links een stukje van dat blokje afgesneden. Is wel een leuk idee om een gitaar op de foto te zetten, nodigd uit tot denken waar je naar aan het kijken bent.

En mijn foto maar eens. Deze stond al een tijdje in mijn archief, kon hem nooit weggooien omdat ik hem altijd wel iets vond hebben. Vandaag maar eens misbruikt, samen met mijn LR-boek om wat dingen op uit te testen. Daarna eens verder gaan prutsen met dit als resultaat en ik vind hem zelf wel aardig te pruimen.

Afbeeldingslocatie: http://80.69.73.55/~polmol/pictureplease.nl/wp-content/uploads/2009/09/IMG_9477.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door polthemol op 10-09-2009 00:52 . Reden: foute plaatje ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• jejeh
@ october

mooie dof,jammer van de reflectie in het midden.

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

@ October: als het licht nu minder op de frets was gekomen... Dat metaal reflecteert natuurlijk als een dolle :P Wel een mooie foto verder, en een mooie gitaar, ik heb er zelf ook één :P

@ F. Jacobse: toch ben ik eens met Deathchant dat dat halo-effect erg stoort. Het lijkt een beetje op een blue screen zo, of alsof je de achtergrond weggephotoshopped hebt.

• Amstel76
@YellowCube: Ik vind hem helemaal goed, kan zo aan de muur! Als ik de grote versie bekijk mag je denk ik nog wel wat ruis verwijderen maar dat is op te lossen. Links nog even de oneffenheden weghalen in het water en hij is perfect.
@Rudedadude: Mooie zwart wit omzetting, een geslaagde foto. Ook heel herkenbaar en je blijft er naar kijken. Zeer geslaagde foto!
@October: Zoals eerder opgemerkt jammer van de reflectie bij de snaren. Verder wel een nette plaat.
@polthemol: Ik snap dat je hem iets vind hebben maar er lijkt ook wel iets te missen. Kan alleen niet de vinger op de zere plek leggen. In ieder geval had hij van mij links wel wat ruimer gemogen.

Mijn vorige vlinder foto is net niet geslaagd als ik de reacties lees. Het was ook een probeersel om een totaal ander perspectief te nemen, het kopje had inderdaad zichtbaar moeten zijn. Ik heb hier nog een andere foto vanuit een wat "normaler" standpunt.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2545/3903443964_b0a3d61720.jpg

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

• Possible
  • Laatst online: 26-09 14:54
@Amster76 Mooie foto. Lekker scherp vooral bij het ''gezichtje''

Helaas lukt het mij niet om alles zo scherp te krijgen. Ik mocht vandaag van een 400D spelen omdat ik zelf ook een 450D of 1000D wil gaan kopen.

Iemand tips voor me ?
Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/6536/img3380t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/1953/img3449x.jpg

Fotos zijn gemaakt met een standaard kitlens 18-55mm

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 13:51
Het is een solo testfoto topic, dus 1 foto per keer. Je eerste foto ziet eruit als genomen met de onboard flitser. Ook is de achtergrond veel te druk.
De tweede foto ziet er wat beter uit, maar had ik liever een lager standpunt gezien. Ik vind de pose wel te standaard voor een foto in dit topic. Ik zie een kat liever helemaal in zijn element, dus of heel lief liggend (wat ze ongeveer 20+ uur per dag doen) of in actie achter een speeltje, ander huisdier of een insect.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Hier mijn allereerste foto en reactie ooit hier op Tweakers.

Ik heb een Canon 1000D met standaard kitlens, deze foto heb ik vanavond genomen en was wel benieuwd wat jullie hiervan vinden. Vond persoonlijk dat ik iets dichterbij had moeten gaan staan maar vond hem zelf wel wat hebben.

Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/6636/brug.jpg

Kritiek is welkom want ik moet nog veel, heel veel leren :*)

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 20:47

RoyBijster

Rocket Scientist

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 23:11:
Hier mijn allereerste foto en reactie ooit hier op Tweakers.

Ik heb een Canon 1000D met standaard kitlens, deze foto heb ik vanavond genomen en was wel benieuwd wat jullie hiervan vinden. Vond persoonlijk dat ik iets dichterbij had moeten gaan staan maar vond hem zelf wel wat hebben.

[afbeelding]

Kritiek is welkom want ik moet nog veel, heel veel leren :*)
Door je compositie krijg ik een naar gevoel. Heb het idee dat ik langzaam naar links afglijdt.
Zou bijna mijn bureaustoel willen verankeren. Volgens mij staat ie dus een beetje scheef, of het lijkt maar zo.
Was mooier geweest als je echt symmetrie had gebruikt. Je staat nu te ver naar rechts.

I make things.

Verwijderd

RoyBijster schreef op donderdag 10 september 2009 @ 23:46:
[...]

Door je compositie krijg ik een naar gevoel. Heb het idee dat ik langzaam naar links afglijdt.
Zou bijna mijn bureaustoel willen verankeren. Volgens mij staat ie dus een beetje scheef, of het lijkt maar zo.
Was mooier geweest als je echt symmetrie had gebruikt. Je staat nu te ver naar rechts.
Ben ik inderdaad met je eens, had ook beter of helemaal allebei de voorste muren of allebei helemaal niet.

Dat hij wat scheef is komt omdat ik hem uit de hand heb genomen en ik heb nog geen Lightroom of Photoshop op dit moment.

Dank je wel voor je kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
@Possible: Volgens de exif schoot je met een 400D ;) (Was met het andere topic in de war waar je sprak over een 450D)
De eerste foto is zo overduidelijk in geflitst dat het niet mooi is daarnaast is de achtergrond ook niet mooi. Je had misschien beter voor een hogere iso kunnen kiezen en-of een ander moment. De tweede foto is iets beter maar daar had je eigenlijk plat op je buik moeten gaan liggen voor een beter standpunt, ook is de compositie te centraal.
@D-magic: Welkom :) Deze plaat schreeuwt om symmetrie, is jammer genoeg niet helemaal gelukt.

[ Voor 16% gewijzigd door Amstel76 op 11-09-2009 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
Amstel76 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 01:19:
@Possible: Volgens de exif schoot je met een 400D ;)
Dat zegt ie ook hoor :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amstel76 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 01:19:

@D-magic: Welkom :) Deze plaat schreeuwt om symmetrie, is jammer genoeg niet helemaal gelukt.
Dank je wel :)

Dat is inderdaad nog iets waar ik beter naar moet gaan kijken. Binnenkort zal ik dezelfde foto nog eens maken en proberen om een wat betere symmetrie te krijgen en om hem recht te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetPr87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 01:15
Hallo, nou ik dacht ook laat k = me even beoordelen door de pro's, foto is gemaakt in een park in rotterdam, foto is onbewerkt, gemaakt met een nikon d40

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/8327/dsc0076ns.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
@ hierboven.

wat wil je ons laten zien in die foto ?
de eendjes,het water,het park?
denk daar eens over na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09 14:05
@D-Magic
Ik heb de afbeelding op 2 manieren proberen recht te trekken. Je stond echt op een verkeerde plek, zowel bij horizontaal als bij verticaal rechttrekken was er geen (echte) symmetrie in te krijgen.

Horizontaal
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=173634&format=full&ext=.jpg

Verticaal
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=173635&format=full&ext=.jpg

Dit zijn dus geen foto's van mij voor de testcase, maar zijn bewerkingen bedoeld om te verduidelijken dat (zeker bij een foto waarbij symmetrie naar voren moet komen) de positie ten opzichte van, heel belangrijk is.

[ Voor 20% gewijzigd door jbdeiman op 11-09-2009 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@TetPr87

waarom heb je gekozen voor F7.1 en 1/1000 iso 800? ik zie dat je de foto op manual hebt gemaakt en blijkbaar hebt gekozen om de eenden in focus en achtergrond out of focus te doen. Naar mijn idee zou het mooier zijn als dit effect wat sterker was (groter diafragma). Verder zou ik ook een lagere iso pakken en een langere sluiter, niet dat er veel ruis in je foto zit, maar 1/1000 is niet nodig bij 55mm
Verder is de compositie een beetje rommelig

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat2005
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 09:21
@ jbdeiman ik zie geen foto's of ligt dat aan mij??

Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Prulleman schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:12:
@TetPr87

waarom heb je gekozen voor F7.1 en 1/1000 iso 800? ik zie dat je de foto op manual hebt gemaakt en blijkbaar hebt gekozen om de eenden in focus en achtergrond out of focus te doen. Naar mijn idee zou het mooier zijn als dit effect wat sterker was (groter diafragma). Verder zou ik ook een lagere iso pakken en een langere sluiter, niet dat er veel ruis in je foto zit, maar 1/1000 is niet nodig bij 55mm
Verder is de compositie een beetje rommelig
Mee eensch. De eendjes lopen van rechts naar links, dus ik zou een compositie kiezen waar je iets meer zag van de richting waar de eendjes naartoe lopen.
Daarbij zou ik dus echt voor een f/2.8 kiezen en zelfs onderwerpisolatie omdat de rest idd rommelig is. ISO800 bij dit stralende weer? Lekker op ISO200 zetten.
Nu lijkt het inderdaad alsof je em op manual zetten terwijl je eigenlijk nog niet goed weet hoe het allemaal werkt. Ik gebruik bijna nooit manual. Heel soms. Ik werk altijd met Av. Probeer dat ook eens. Want met het diafragma bepaal je wat je scherp wilt hebben en dat is meestal toch het eerste wat je je afvraagt wanneer je een foto maakt. Wil je veel scherpte diepte, kies dan f/9 ofzo. Wil je geringe scherpte diepte voor bijvoorbeeld onderwerpisolatie, pak dan f2.8 wanneer je lens dit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mat2005 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:43:
@ jbdeiman ik zie geen foto's of ligt dat aan mij??
Ik zie inderdaad ook geen foto's.

• Honolulu
  • Niet online
@october: lekker abstract! ik had 't niet herkend als je er niet bij gezet had wat het is.
@polthemol: beetje stekelig om te pruimen... wel fraai. ik had het blad graag helemaal scherp gezien
@amstel76: pretty colours! iets minder bloem had wel gemogen denk ik.
@possible: erg centrale compositie, je hakt poten af. perspectief is erg standaard
@D-magic: mooie locatie! niet alleen symmetrie, ook meer a-symmetrie zou fraai zijn. Knip het zand eens weg, voegt imo niets toe.
@Tedpr87: eendje in saaie omgeving met rommelige achtergrond. ook nog eens erg standaard perspectief. achtergrond kun je zelf niets aan doen - maar je kunt ervoor kiezen de foto niet te nemen.

mijn bijdrage:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2664/3910986546_d6c45fcbce.jpg

ik heb de volgende dingen bewerkt:
* spuugje weggeedit
* achtergrond veranderd
* wat sharpening rond de ogen (is nodig op dit kleine formaat, full size beslist niet ;-))

er is dus geen skin-blur ofzo toegepast!

Ach, laat maar...

• TranceSetter
@Mobyrick, Lekkere foto. De flare voegt zeker wat toe, al had hij iets minder gemogen. Het spinnenweb is een mooi detail.
@Amstel76, Leuke positie. Achtergrond is ook eens wat anders. Wel jammer dat de vleugel half voor zijn kop zit.
@Yellowcube. Mooie foto. Jammer dat het water niet helemaal symmetrisch is, maar voor de rest erg lekker.
@Rudedadude, Ik vind hem leuk om naar te kijken. Ook hier bleef mijn scroll-vinger even wachten. Genoeg te zien in ieder geval :)
@October, Net als wat gezegd is, is de reflectie op de snaren jammer, maar verder erg goed gelukt.
@polthemol, Leuk detail van een blad. Weet niet of ik hem net iets meer 'punch' gegeven had. Ben sowieso wel iemand van felle kleurtjes
@Amstel76, Daar zijn de kleurtjes toch. Lekker lekker. En ik snap die ogen nog steeds niet. Toch eens gaan opzoeken hoe die werken.
@Possible, twee foto's van een kat (in een solo topic). Nee, dit is gewoon snel vastleggen van je kat, omdat een vriendin erna vroeg (NOFI)
@D-magic, zoals al gezegd helaas niet symmetrisch en helaas niet recht. Maar wat je ook al aangaf, ga eens terug en doe hem over. Die brug loopt niet zo snel weg :)
@TetPr87, Ik vind het een beetje een rommelige foto. De eend die scherp is staat met de rug naar me toe. En staat ook raar geplaatst in de foto. Ik had eerder de ruimte in de richting waar de eenden heen lopen gedaan. Een lager standpunt zou ook geholpen hebben, en misschien wat meer inzoomen, zodat je het onderwerp isoleert. Gewoon wat tips hé :)
@Honolulu, Is ie Jedi? Nooit Star Wars gezien, maar toch dacht ik daar meteen aan. Op zich een nette opname, maar ik vind die ogen zo eng :o

En dan nog 1 van vanavond. Ik ben de laatste tijd bezig met mijn ND-filtertjes, en nieuwe 10-22 lens, en die combinatie is prachtig voor zonsondergangen (vind ik dan...)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3535/3912748345_79fe6f25fa.jpg
Klik voor groter :)

[ Voor 99% gewijzigd door TranceSetter op 12-09-2009 23:08 ]

• Hahn
Honolulu: Hij is wel erg bleek/overbelicht, je ziet z'n neus amper nog. Misschien iets minder hard flitsen? :)

• Honolulu
  • Niet online
@TranceSetter: ik vind het erg fraaie kleuren! het enige wat ik wat minder vind, is dat de mooie reflectie onderbroken wordt door objecten in het water.
De ogen ogen wat eng door de reflectie van de lucht denk ik. Sharpening was niet op de ogen zelf - daar heb ik niks aan gedaan.

@Mute: da's vooral de schuld van het zonlicht. als ik het me goed herinner heb ik met -1 of -2 FEC ingeflistst om te zorgen dat de schaduwen niet al te hard worden. 't is maar een klein neusje, dus die geeft niet erg veel schaduw ;-)

Ach, laat maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 20:54

Metro2002

Memento mori

@ trancesetter: mooie foto maar zo te zien met een heeeele lange sluitertijd gemaakt aan de onscherpte van het water en de bomen aan de overkant te zien, dat vind ik dan weer jammer maar verder vind ik de compositie best mooi en de stenen in het water breken het geheel juist mooi vind ik.

Deze foto heb ik gemaakt in de kathedraal van Chatres, vond hem zelf goed de sfeer uitdrukken:

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/100_1526.jpg

grote versie

[ Voor 35% gewijzigd door Metro2002 op 13-09-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/1zohzf6.jpg

Ik weet het, het is geen originele foto, maar ik was ervan overtuigd dat mobieltjes ook mooie foto's kunnen maken. Ik heb slordig een Gaussian Blur over de achtergrond gedaan om diepte te creëren, dit is niet overal even goed gegaan (langs de naalden kun je goed zien dat het gefotoshopt is) maar voor een samsung D900i (3.2MP) vind ik het eindresultaat toch wel redelijk geworden, en zou met wat meer fotoshop ervaring/tijd misschien nog een echt mooie foto kunnen zijn ook :P

origineel

[ Voor 4% gewijzigd door hugoy op 13-09-2009 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Metro2002 schreef op zondag 13 september 2009 @ 12:28:
@ trancesetter: mooie foto maar zo te zien met een heeeele lange sluitertijd gemaakt aan de onscherpte van het water en de bomen aan de overkant te zien, dat vind ik dan weer jammer maar verder vind ik de compositie best mooi en de stenen in het water breken het geheel juist mooi vind ik.
Die lange sluitertijd heb ik juist gebruik om het water wazig te maken. De bomen aan de overkant zijn niet wazig, want of groot formaat zie ik de takken nog zitten. Dit zal wel komen doordat hij gesized is. Thanks voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

trancesetter, mooie plaat :)
Prettiger verdeling en de foto is in balans.
Job well done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
@Honolulu: ogen zijn mooi uitgekomen. Hij had van mij echter wel wat ruimer gemogen. En...waarom heb je de achtergrond aangepast? Had je 'm niet gelijk voor een gunstige achtergrond kunnen zetten :)

@TranceSetter: lekker. Mooi kleurtjes en imo zijn de stenen op de voorgrond een goede toevoeging. Zou wellicht heel erg plat worden zonder.
(en is het iemand opgevallen dat we deze zomer de meest fraaie wolkenluchten hebben gehad)

dan een wat donkerder verhaal:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hpifzBgvpC1pFGfpcGlLxLHu/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
YellowCube schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:48:
@TranceSetter: lekker. Mooi kleurtjes en imo zijn de stenen op de voorgrond een goede toevoeging. Zou wellicht heel erg plat worden zonder.
(en is het iemand opgevallen dat we deze zomer de meest fraaie wolkenluchten hebben gehad)
Dankje. Ik vond de stenen ook wel positief :) Enne, ja zoals ik al op mijn Flickr zei, het nodigt deze zomer wel erg uit om zonsondergangsfoto's te maken met al die wolken die we gehad hebben. Overdag was het ook mooi trouwens.
dan een wat donkerder verhaal:

[afbeelding]
Is dit in dat gangenstelsel onder een grote stad (Parijs?)? Lijkt me bijzonder om mee te maken, en ik vind de foto ook mooi. Wel een beetje luguber ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 13:21
@TranceSetter Mooi! De kleuren vind ik echt top :)

Hier is een van mn nichtje, hij is wel beetje blurry om 1 of andere reden :(

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2590/3916535332_0a502eaf50.jpg

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wat is er blurry aan dan? Op je 500x333 plaatje ziet ie er wel aardig uit (alhoewel het allemaal wel erg licht is). Knap nichtje trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
Mute schreef op zondag 13 september 2009 @ 19:47:
Wat is er blurry aan dan? Op je 500x333 plaatje ziet ie er wel aardig uit (alhoewel het allemaal wel erg licht is). Knap nichtje trouwens ;)
Thnx! :) Hmm, ik keek bij de orginele zag wel beetje blurry in haar gezicht. Niet haar scherp iniedergeval, alleen ik had 2.8 geschoten en ben vergeten welke focuspunt nou gebruikt werd :+ Deze image van haar ziet er wel redelijk uit ja nu dat ik het bekijk. Ik heb niks aan de exposure gedaan, beter als die beetje verlaagd word?

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Kan aan m'n monitor liggen (die is vrij fel), maar hij zou wel iets donkerder mogen van mij. En ik zei expres "op je 500x333 plaatje ziet ie er wel aardig uit", omdat dat natuurlijk een resolutie van niks is om te zien of iets scherp is ;) Heb je misschien een grotere versie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
Mute schreef op zondag 13 september 2009 @ 19:58:
Kan aan m'n monitor liggen (die is vrij fel), maar hij zou wel iets donkerder mogen van mij. En ik zei expres "op je 500x333 plaatje ziet ie er wel aardig uit", omdat dat natuurlijk een resolutie van niks is om te zien of iets scherp is ;) Heb je misschien een grotere versie ervan?
here you go.
http://www.flickr.com/pho...1@N06/3916535332/sizes/l/

[ Voor 15% gewijzigd door Sunny op 13-09-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

het lichte vind ik juist fijn aan de foto en zou ik niet aanpassen :)
mooie plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Het is niet lelijk, maar ik vind 'm net wat te licht. Beetje gamma correctie doet echter al wonderen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/O4XoVX0DuxI24pvs7yMI14Mf/full.jpg
Klikken voor goede versie

Mocht je niet willen dat ik dit post dan geef je maar een gil TeamxSunnYx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trancesetter,

Thanks voor je reactie. Nee, ik neem aan dat hij niet weg loopt :p Tevens is hij bij mij om de hoek dus kan er gewoon even naar toe rijden ;)

Zie hier nog een foto van dezelfde dag maar dan van een stukje landschap. Vond de kleuren aan de horizon wel mooi. Deze is naar mijn inzicht wel recht genomen.
Klein detail, de brug die rechts op de foto een stukje te zien is, is dezelfde brug als mijn vorige foto. Vond het zelf wel leuk als die er een stukje op stond, anders was de foto helemaal zo saai.

Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/1272/img3331d.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
Mute schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:41:
Het is niet lelijk, maar ik vind 'm net wat te licht. Beetje gamma correctie doet echter al wonderen:

[afbeelding]
Klikken voor goede versie

Mocht je niet willen dat ik dit post dan geef je maar een gil TeamxSunnYx :)
Hmm, Ik vind het prima hoor en persoonlijk vind ik dat er wel beter uit zien ja. Thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Laatst online: 22:58
@ Yellowcube: Creepy, maar leuke plaat. veel details ook. Ik vraag me af of je van bovenaf de foto hebt genomen of dat het zo gestapeld lag?
@TeamXSunnYx: Ik vind het een leuke plaat. Spontaan en doet erg aan lekker weer en dan niets hoeven te doen denken. Op de scherpte in haar gezicht heb ik niets aan te merken. Wellicht dat de aanpassing die mute eroverheen heeft gegooid hem nog iets beter maakt.
@ D-magic: Door de compositie krijg je een goed gevoel van diepte, maar als geheel vind ik de foto wat minder. beetje flets, beetje donkere bomen en (misschien?) aan de rechterkant overbelicht

Hier een fototje van mij ter beoordeling. o.a.wat extra vignetting toegevoegd.
Afbeeldingslocatie: http://www.pifotografie.nl/wordpress/wp-content/gallery/allerlei/tweakers-testcase2-small-2775.jpg

en klik hier voor heel groot

indien geinteresseerd hier de achtergrond v/d foto: er was in ons dorp een activiteitenmarkt en op een podium waren voorstellingen van verschillende (dans) groepen. Hier een verzameling schoenen/ jassen omdat ze wat andere kleding aan hadden tijdens de voorstelling.

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Die vignettering mag je wat mij betreft gelijk ook weer weghalen, want dat verpest de kleuren links- en rechtsboven nogal. En verder... tja, een berg kleding in het midden van de foto, erg spectaculair kan ik 'm niet vinden ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Mute schreef op maandag 14 september 2009 @ 11:58:
Die vignettering mag je wat mij betreft gelijk ook weer weghalen, want dat verpest de kleuren links- en rechtsboven nogal. En verder... tja, een berg kleding in het midden van de foto, erg spectaculair kan ik 'm niet vinden ben ik bang.
Ja maar moet een foto altijd spannend zijn dan? Een meisje met een bloem in haar hand, is dat spannend? Terwijl haar foto supermooi is! Die vignettering vind ik ook niet echt passen, misschien te aanwezig dat kan ook

Begrijp me niet verkeerd, ik ben mijn creativiteit aan het vergroten en probeer inzicht te krijgen in wat anderen de moeite waard vinden om te fotograferen en wat niet om ervan te leren ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Royz op 14-09-2009 12:04 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BgrHMLGTss7vQEz3io0cLgOQ/full.jpg

Foto van NK beachtennis in Scheveningen van gister. Voor mijn zin nog te veel DoF op 70 mm @2.8 maar ja
Voor de promotie van de 70-200 vermeld ik nog even dat er niets aan de foto gedaan is. RAW importeren en exporteren met medium verscherping in lightroom (wat overigens best af en toe veel te veel is).

@ D-magic: ik vind hem een beetje saai qua kleuren

@pCOW: Brr die vignetting, verder vind ik de omgeving ook nog te druk

[ Voor 24% gewijzigd door Moby op 14-09-2009 13:07 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-09 23:25

2mb

pCOW schreef op maandag 14 september 2009 @ 11:56:
Hier een fototje van mij ter beoordeling. o.a.wat extra vignetting toegevoegd.
[afbeelding]
Deze foto was waarschijnlijk een stuk interessanter geworden als je een ander standpunt had genomen (op de grond bijvoorbeeld) en de achtergrond minder aanwezig was. Met meer bokeh in de achtergrond is die vignettering ook niet meer nodig.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Laatst online: 22:58
2mb schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:40:
[...]

Deze foto was waarschijnlijk een stuk interessanter geworden als je een ander standpunt had genomen (op de grond bijvoorbeeld) en de achtergrond minder aanwezig was. Met meer bokeh in de achtergrond is die vignettering ook niet meer nodig.
Iedereen bedankt voor de opmerkingen en suggesties voor een volgende keer. Ik zal thuis nog eens kijken naar de foto zonder vignetting. De kleren en schoenen zijn ondertussen alweer mee naar huis dus overdoen zit er helaas niet in :|

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Royz schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:03:
[...]

Ja maar moet een foto altijd spannend zijn dan? Een meisje met een bloem in haar hand, is dat spannend? Terwijl haar foto supermooi is! Die vignettering vind ik ook niet echt passen, misschien te aanwezig dat kan ook

Begrijp me niet verkeerd, ik ben mijn creativiteit aan het vergroten en probeer inzicht te krijgen in wat anderen de moeite waard vinden om te fotograferen en wat niet om ervan te leren ;)
Ik begrijp je niet verkeerd, ik snap je vraag heel goed ;) En dat is ook lastig, want sowieso is het iets persoonlijks, misschien zijn er wel mensen die een stapel kleding bere-interessant vinden. Maar een (knappe) meid wordt over het algemeen toch wel interessanter gevonden dan wat kledingstukken op een hoop, denk je ook niet? :P

Een foto wordt interessanter als er dingen te 'ontdekken' zijn, als het niet volledig statisch is. De foto van de meid die jij aanhaalt vind ik een goede omdat het een (zoals ik zei: knappe) meid is, ze een bloem beet houdt met d'r ene hand, met haar andere hand door d'r haar gaat en ook nog eens vrolijk glimlacht. Als ze met een strak gezicht vooruit had zitten staren en niks met d'r handen had gedaan, dan was het al een stuk minder geslaagde foto denk ik.

De kledingstapelfoto was al een stuk interessanter geweest als je bijvoorbeeld iemand z'n kleren uit zag trekken naast de stapel, dan zit er tenminste ook een beetje een verhaal bij zeg maar.

Dat is mijn kijk erop in ieder geval :)

Mobyrick: Ik vind 'm lekker! Mooi moment op zich en lekker scherp zo te zien. Staat misschien ietwat te centraal, maar dat mag de pret niet drukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pcow,

Dank je wel voor je reactie. Je bedoelt denk ik overbelicht aan de linkerkant? Daar stond de zon op het punt van ondergaan, dus dat kan goed kloppen dat hij links overbelicht is.

@Mobyrick,

Ook bedankt voor je reactie.
Hij is inderdaad niet erg kleurrijk maar vond de oranjige lucht samen met de blauwe lucht rechtsboven wel mooi in combinatie met het water, de bomen en de electro masten. Links is de kleur een beetje weg gevallen door de zon, waardoor voornamelijk de linker boom erg donker is.

Hier kan ik uiteraard weer van leren om het de volgende keer anders te proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 07:08

Rudedadude

Maybe we were born to run

Even een testlandschapje uit Toscane:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XhhsQA82WV8frN1Z6WmyfTXu/full.jpg

@pCOW: het is al gezegd: de vignetering is net te nep en de achtergrond te scherp
@Mobyrick: technisch ok, maar het is verder geen spannend shot
@D-magic: de overbelichting en het onderwerp wordt ik niet heel warm van
@Amstel76 (paar pagina's terug) Prima macrofoto, duidelijke verbetering tov de eerder geposte
@TranceSetter: mooie foto, maar er mist naar mijn gevoel nu iets wat duidelijk door de lange sluitertijd niet bewogen is, zo zijn de silhouetten van de bomen ook niet meer helemaal scherp volgens mij

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik naar je plaat kijk dan vallen mij de volgende punten op:
-De kleuren vind ik wat chemisch overkomen.
-Het contrast vind ik te groot.
-Het zand is in de hoeken anders gekleurd?
-Teveel doelloos blauw in de foto.
-Kijkt gewoon niet lekker weg (bomen die teveel een ander interessant deel van het onderwerp overlappen)

De positieve mode hapert een beetje maar ik denk dat de foto groter wel beter tot zijn recht komt.

Ik zal er zelf ook maar één posten:

Afbeeldingslocatie: http://www.pwiv.nl/GOT/TC/IMG_7223_e0_r0.png

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2009 00:07 ]

• Prulleman
@Rudedadude, leuke lijnen en lekkere frisse kleur groen, alleen de lucht kleur past niet helemaal bij de rest vind ik

@ Imagine, ik vind de kleuren een beetje flets (lijkt alsof je witbalans te koud staat) en jammer dat er bijna geen lucht te zien is. De schaduw van de wolk op de voorgrond stoort eigenlijk ook een beetje

Strava

• TranceSetter
Rudedadude, thanks voor je reactie. De bomen helemaal links zijn inderdaad wat waziger, maar verder naar het midden en rechts zijn te allemaal scherp. Als ik volledig inzoom, dan zie ik bij sommige bomen de takken nog zitten. Verder zijn de stenen ook scherp :)

Jouw foto, ga ik met Prulleman mee. De lijnen en compositie vind ik zeer zeker geslaagd, maar de kleur lucht had toch stukken feller blauw mogen zijn. Nu klopt het niet helemaal heb ik het idee.

@Imagine, ook hier ga ik met prulleman mee. Het mag een wat zomers tintje hebben, want daar lenen deze akker-landschappen zich perfect voor. Het huisje/schuur in het midden is leuk dat ie in de zon staat, al vind ik de wolk zo net ervoor teveel storen.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
@honolulu: Leuke uitdrukking, goed licht. Netjes
@Trancesetter: Heerlijk landschap, misschien de horizon een fractie te hoog. Alleen de kleuren komen op mij wat fake over.
@MEtro2002: Plaat lijkt een fractie naar rechts scheef te staan. Vind 'm op zich wel wat hebben alleen lijkt er behoorlijk wat ruis in de donkere delen te zitten.
@Hugoy: Dit laat leuk zien dat de huidige telefoon zich kan meten met de gemiddelde budget compact. Als foto vind ik 'm, vooral door het super gecentreerde onderwerp echt niet spannend.
@Yellowcube: Spooky alleen zit er weinig diepte in, misschien iets wijder moeten nemen?
@TeamSunnyx: Lief meisje lijkt het zo, leuk. De versie van mute vind ik net wat leuker.
@d-magic: Voor mij werkt deze niet. Er zijn veel objecten in het beeld. De lucht is erg blauw en loopt wit weg links terwijl het gras vrij grauw is.
@pCOW: De toning is nog wel aardig, de compositie sterk alhoewel er rechts iets meer van die dame zichtbaar mogen zijn. De zware vignetting knap ik op af.
@Mobyrick: Goed gevangen actie.
@Rudeadude: Had hier liever een "rule of thirds" gezien. LEkker licht wel.
@imagine: De schaduw is wat onvoordelig hier en dat kleine stukje grijs midden boven is wat afleidend.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
Rudedadude schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 23:12:
Even een testlandschapje uit Toscane:
ik vind de kleuren ook ietwat te vreemd. Het komt mij een beetje grauw over zo.
Buiten dat vind ik dit echt wel wat hebben met die verschillende vlakken.

ik ontwijk het kleurprobleem gewoon door zwart wit te gaan. :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BYkmJnwA5ydqhN1oCPMv9sFF/full.jpg

gemaakt met een D2h en 50mm f/1.4
(dat een ultrawide niet altijd nodig is)

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-09 20:16
Dit is mijn eerste testcase hier.
Foto is gemaakt in Umbrië. Geen nabewerkingen gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://i846.photobucket.com/albums/ab26/Mercatres/DSC02760-1.jpg
Klikje voor iets grotere afbeelding.

• PrinsEdje80
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

@Yellowcube: best leuk idee om op deze zwart-wit te gaan. Geeft wel zo'n treurig mistig gevoel (wat je al wel vaak in Nederland kunt krijgen :P). Alleen vind ik de vlak lucht iets te groot en mag je zeker het stofje op je ccd even wegwerken (bijna geheel aan de rechterkant in het midden).

@Mercatres: vind het een erg leuke foto! IMHO weinig aan doen.

@Imagine: wat mij betreft (puur smaak hoor) mag je het contrast wel iets om hoog gooien zelfs. Misschien een klein beetje verzadiging ook. Voor de rest, lekker plaatje

@Rudedadude: Ik vind het eigenlijk wel een mooie foto. De kleuren spatten bij mij erg van het scherm af. Als je nog wat meer lucht zou gehad hebben, was de foto misschien ietwat meer in balans geweest zijn.

Used to be Down Under... Foto gallery

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
wtf...ik heb de foto al ruim een jaar op m'n desktop staan en het stofje is me nooit opgevallen.
Overigens is de foto niet in NL genomen en nog erger....de kleurenversie is nagenoeg gelijk aan de zwart wit variant.

• PrinsEdje80
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Als desktop is deze perfect, zou ik zeggen! In dat geval zou ik de lucht idd zo laten. Dan vind ik zelf grote vlakken van uniforme kleur erg plezierig (vandaar dat de mijne ook slechts een kleur is :P). Maar ik heb het stofje toch wel goed gezien, of zie ik spoken vandaag? :?

Used to be Down Under... Foto gallery

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Er zitten twee stofjes. Links van degene die jij aanwees zit er nog één. ;)

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Xander2000 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:46:
Er zitten twee stofjes. Links van degene die jij aanwees zit er nog één. ;)
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/wl26hk.jpg
Pagina: 1 ... 41 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.