Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 47 Laatste
Acties:
  • 367.362 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
FZ28 is nou niet echt een compact, maar ook geen Spiegel ;) DOF had veel beter gekunt, en ook gemoeten, die jurk is eigenlijk het enige wat me stoort (er zaten overigens wel een paar heule mooie benen in :P ). Andere positie lukte niet, en dichterop; dan mist de sjampoepel weer, en juist dat vond ik weer feestelijk...
Wat is er niet goed aan de witbalans?

@bakko, erg mooie kleuren, maar ik mis de silouetten van de huizen. Of ze moeten er helemaal af voor m'n gevoel...
@xta, ik mis een onderwerp, ik ben steeds zoekende waar ik naar moet kijken. ik vind hem zo, hoewel mooi geschoten, een beetje saaiïg, veel dezelfde kleur, of er iets mist...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:50

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 18:42:

Ongeveer 2 weken geleden ben ik gaan wadlopen, hier 1 van mijn foto's
[afbeelding]
ik zou dat stuk rechtonder wegwerken (croppen/PS'en). Geeft een wast aparter beeld.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 11:06
Bakko, erg lekkere kleuren al vind ik de huizen vrij saai waar je natuurlijk weinig aan kan doen.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3530/3869887071_c5d46171cd_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 14:26
@Bakko: mooie kleuren! Compositie stoort me een beetje, vooral de boom die half afgesneden wordt.
@Panamera: Het stoort me dat de vlinder scheef is. Kan jij natuurlijk ook niets aan doen. Verder wel lekkere kleuren.

Van het weekend was er een festival bij mij in de buurt. Onderstaande foto geschoten. Vervolgens omgezet in Z/W en levels wat aangepast, zodat achtergrond donker wordt.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3506/3867139611_3383d82fcb.jpg

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 15:59

Deathchant

Don't intend. Do!

joeltje schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:31:
FZ28 is nou niet echt een compact, maar ook geen Spiegel ;) DOF had veel beter gekunt, en ook gemoeten, die jurk is eigenlijk het enige wat me stoort (er zaten overigens wel een paar heule mooie benen in :P ). Andere positie lukte niet, en dichterop; dan mist de sjampoepel weer, en juist dat vond ik weer feestelijk...
Ik zei ook supercompactzoom :) Maar een super DoF gaat je gewoon niet lukken zoals bij een DSLR ben ik bang. Zoals al meerdere mensen ook aangaven, een supercompactzoom is meestal of geheel onscherp of geheel scherp. 2.8 op een supercompactzoom kun je al vergelijken met f/5.6. Tenminste in het geval van mijn dimage Z5.
Ow enne, die mooie benen, daar twijfel ik niet over :)
tommyz schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:39:
@Panamera: Het stoort me dat de vlinder scheef is. Kan jij natuurlijk ook niets aan doen. Verder wel lekkere kleuren.
Ik vind het juist jammer dat het lijf van de vlinder net buiten de scherpgestelde DoF valt.

@tommyz. De foto vind ik qua uitdrukking wel erg mooi. Wat ik wel extreem jammer vind, is dat de haren even zwart "kleuren" met de achtergrond.

[ Voor 8% gewijzigd door Deathchant op 31-08-2009 15:06 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-08 07:50
@ Bakko: Tsjeezz wat een kleuren! (Mano Negra: I've got a big desire, I want the world set on fire)
@ Panamera: Tsja, ik vind toch dat de kop scherp moet zijn... Leeg veld boven voegt voor mij weinig toe.
@ Tommyz: Goed gedaan met de Levels. Ik houd wel van dichtgelopen achtergronden. Die halve bassist vind ik iets minder. Haar expressie is heerlijk! (en zij zelf mag er ook wezen ;-)
@ Joeltje: hoewel de fotograaf de foto maakt en niet zijn apparatuur, is jouw oog geloof ik wel toe aan een deftige DSLR. Doen hoor! Is echt genieten.

C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, Win7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:31
@ panamera, iets teveel gras aan de bovenkant en wat al eerder is gezegd DoF ligt net iets te ver naar voren.
@ tommyz, super plaat, vind de halve bassist juist erg cool, een hele zou teveel afleiding zijn en geen te saai. en over d'r kapsel dat in de achtergrond overloopt, misschien wel een puntje van Deathchant, maar je ziet nog wel een paar plukjes, dus heel erg vind ik het niet.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 11:27

KLK

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_SbAfN04yuhI/SpvNfED9WnI/AAAAAAAAAWw/_fPyvzohxBs/s912/IMG_2134.JPG

We zaten wat te spelen met de SLR, maar nu lijkt het net of ik een tovenaar op de foto heb staan met dat witte licht. De strepen erin zijn vliegen. Ik vond hem er zelf heel apart maar toch wel leuk uitzien de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@KLK, beetje rommelige foto, heel veel achtergrond, nog een plantenbak op de voorgrond, een 2e persoon, en als de achterste persoon het onderwerp van de foto is valt deze een beetje in het niet bij de rest. Verder zit er nog een groen/blauwe flare in de lucht.
Oja, je plaatje is te groot voor dit forum

(en het wordt ook wel gewaardeerd als je ook reacties te geeft op andere foto's)

[ Voor 21% gewijzigd door Prulleman op 31-08-2009 15:44 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
LenNerd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 15:10:

@ Joeltje: hoewel de fotograaf de foto maakt en niet zijn apparatuur, is jouw oog geloof ik wel toe aan een deftige DSLR. Doen hoor! Is echt genieten.
O+ :> da's lief!

ik zal eens gaan spelen met de dslr van onze paps, is "maar" een EOS350 met Kitlens, maar wellicht haal ik daar alweer wat meer uit...

@KLK, je foto doet't nie...

[ Voor 3% gewijzigd door joeltje op 31-08-2009 15:51 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-07 10:36
Daar gaat ie dan.. mijn eerste foto van de velen die (hopelijk) nog mogen komen :P
Genomen in Napa Valley (California USA) bij de Robert Mondavi winery.
Zoals je ongetwijfeld kunt zien heb ik er niets aan gedaan, behalve een beetje croppen :)
Zelf vind ik de ruis redelijk storend..

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_eBqkHiSYM-0/SpwPl_RiwSI/AAAAAAAAAMM/HAiOV-JLV7c/s720/rozen%20-%20napa%20valley.jpg
Owja, hij is gemaakt met een Canon IXUS 860.
Onderbouwde kritiek (zeer) gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ tommyz, Vind het een mooie plaat. Door de donkere achtergrond komt de zangeres erg mooi uit.
@ martennis, De roos lijkt niet helemaal scherp. Miscchien kun je hem met wat bewerking wat scherper en imo mooier krijgen.
@ Panamera, vind hem niet helemaal geweldig. wat meer scherpte zal wel wat verbeteren denk ik.

Deze foto heb ik gemaakt tijdens mijn vakantie in Portugal. Vind hem zelf wel geslaagd.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2472/3875476760_d0401dd9bf.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@ Martennis, wat je zelf al zegt, de ruis is een beetje storend, en vooral niet nodig bij een mooi weer foto, verder zou er denk ik scherp gesteld moeten zijn op de roos, maar deze is net niet helemaal scherp. Daarnaast, als de achtergrond dan onscherp moet zijn, zou he leuker zijn als deze echt wazig is. Maar dit is waarschijnlijk niet haalbaar met een ixus. Het idee van deze compositie is leuk, maar het zou denk ik beter uitkomen als de groene massa links wat meer uit beeld was geweest. Dus net een ander standpunt kiezen dat je wat meer je voorgrond kan isoleren.

@rico, mooie plaat, lekker scherp, mooie frisse kleuren, mooie lijnen over de hele foto, en voor de verandering een mooie foto met een afwijkende crop :) (komt niet vaak voor dat ik een niet 2:3 plaat mooi vind ;))

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-07 10:36
Klopt helemaal. Ik geef de schuld dan ook maar aan mn IXUS ;)
Wel jammer dat ik 2 maand later (pas) een dSLR heb gekocht :P
Goed excuus om volgend jaar nogmaals naar de states af te reizen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:35
@Bakko: mooie kleuren! Compositie stoort me een beetje, vooral de boom die half afgesneden wordt.

Van het weekend was er een festival bij mij in de buurt. Onderstaande foto geschoten. Vervolgens omgezet in Z/W en levels wat aangepast, zodat achtergrond donker wordt.

[afbeelding]
Hij is mooi _o_ Goed moment gepakt en dat zwart/wit versterkt dat ook wel :) Klein beetje jammer van die zwevende arm erachter, maar je kan niet alles hebben.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Die zwevende arm krijg je toch nog wel weggeshopt? Dan is het wel helemaal een topfoto wat mij betreft. Echt mooi de intensiteit van de zangeres gepakt

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Mute schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:35:
[...]

Hij is mooi _o_ Goed moment gepakt en dat zwart/wit versterkt dat ook wel :) Klein beetje jammer van die zwevende arm erachter, maar je kan niet alles hebben.
Thanx!
cheiron schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:53:
Die zwevende arm krijg je toch nog wel weggeshopt? Dan is het wel helemaal een topfoto wat mij betreft. Echt mooi de intensiteit van de zangeres gepakt
Het is inderdaad makkelijk om weg te shoppen en de foto wordt ook mooier, echter ben ik hier niet zo'n fan van. Kleuren bewerken doe ik nog wel, hooguit wat croppen, echter een foto dusdanig shoppen ben ik geen fan fan. Dan had ik de foto maar beter moeten maken :)

[ Voor 3% gewijzigd door tommyz op 01-09-2009 09:33 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mberendsen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-07-2013
Afbeeldingslocatie: http://www.michelberendsen.nl/GoT/bike_sziget.jpg

gemaakt op sziget, vindt het zelf wel jammer dat de wiel en voet er net niet helemaal op staan, maar voor de rest vindt ik het wel een gave foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Je zoom blur vind ik niet mooi, vooral omdat ook de brommert zelf in de blur zit. Waarom heb je hier voor gekozen? De DoF lijkt bij het hoofd van de rijder tov de achtergrond namelijk wel klein genoeg, of heb je gedeeltelijk gelayerd bij de zoomblur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
@Panarama: Jammer dat je scherptediepte net te krap is/ te ver van voren ligt: de antennes zijn wazig. Verder wel een aparte pose voor de vlinder
@Tommyz: ik snap je photoshop punt, ben er zelf ook geen fan van, maar die uitdrukking op het gezicht van de zangeres is gewoon zo lekker, dat verdient een perfecte plaat. Maar zo vind ik het ook al een indrukwekkende foto
@Martennis: De compositie in zn geheel pakt mij niet zo.Verder zijn de kleuren van de roos icm de schaduw een beetje verbeten
@Rico69nl: Leuke scherpe foto. Vind de fontein mooier dan de achtergrond
@Mberendsen: De onscherpte vind ik niet zo lekker gelukt, de compositie verder wel. Wat niet zo helpt is dat een deel van de brommer onscherp is, maar dan opeens iemand in de achtergrond weer wel. Komt mij te onnatuurlijk over. Nogmaals; het plaatje zelf vind ik wel leuk

-edit-
Bedankt voor het commentaar (...). Voortaan reageer ik niet meer op mensen die simpelweg een foto dumpen.

Mijn foto is een testje van op vakantie. Vond het contrast tussen het zwarte vet en het geel van de machine wel boeiend. Niet de meest interessante foto dan weer ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2590/3878098505_f4e2a5f38e.jpg

Groter @ Flickr

[ Voor 4% gewijzigd door cheiron op 03-09-2009 17:30 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:36

[afbeelding]
Grappig, ik krijg bij deze foto een totaal ander gevoel als wat de website van de band uit wil beelden. Ook de foto's die op hun website staan zijn totaal anders. Vraag je naar mijn keuze, dan kies ik die van jou. Ik hou niet zo van dat provocerence, proberen ruig te doen gedrag ;)
Als portret vind ik deze foto gewoon erg mooi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
cheiron schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:20:

Mijn foto is een testje van op vakantie. Vond het contrast tussen het zwarte vet en het geel van de machine wel boeiend. Niet de meest interessante foto dan weer ;)

[afbeelding]

Groter @ Flickr
Jouw foto heeft wel wat, of het nou de scherpte is, of het gele, ik weet het niet helemaal.
Jullie hebben me overgehaald om 'm toch door de Photoshop te halen, vind 'm er wel fraaier op worden, maar zit nu wel met een dubbel gevoel ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3472/3879030856_26e7665e99.jpg
TranceSetter schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:30:
[...]

Grappig, ik krijg bij deze foto een totaal ander gevoel als wat de website van de band uit wil beelden. Ook de foto's die op hun website staan zijn totaal anders. Vraag je naar mijn keuze, dan kies ik die van jou. Ik hou niet zo van dat provocerence, proberen ruig te doen gedrag ;)
Als portret vind ik deze foto gewoon erg mooi :D
Dank je! Ze willen rock uitstralen denk ik, maar qua performance lukte het ze niet echt. Wel aardige muziek verder :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
tommyz, stuk beter zo vind ik. Nu vraag ik me alleen af of je de hoeveel ruimte links en rechts niet beter andersom kan hebben. Mijn ogen scannen toch echt van links naar rechts een foto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
TranceSetter schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 21:27:
tommyz, stuk beter zo vind ik. Nu vraag ik me alleen af of je de hoeveel ruimte links en rechts niet beter andersom kan hebben. Mijn ogen scannen toch echt van links naar rechts een foto ;)
Anders clone ik haar gelijk even en zet ik die andere aan de linkerkant, dan moet het wel goed zijn ;)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
tommyz schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 21:33:
[...]

Anders clone ik haar gelijk even en zet ik die andere aan de linkerkant, dan moet het wel goed zijn ;)
Haha, nouja, maak er een compleet koor van zou ik zeggen! Nee, maar ik denk dat mijn idee de foto wel ten goede zou komen. Wat je ermee doet is natuurlijk aan jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:52

Ethirty

Who...me?

Een heel koor is wat overdreven, maar je zou natuurlijk gewoon kunnen spiegelen O-)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Oei, dat compleet zwarte vind ik wel erg kaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ mberendsen: Hij is toch wel erg wazig. Met wat minder blur heb je volgens mij een veel betere plaat. Het zwart/wit vind ik wel goed gekozen.
@ cheiron: het geel knalt we wel lekker uit. Mooi contrast en dat maakt de plaat toch wel aardig (ondanks dat hij verder niet zo spannend is)
@ tommyz, Ik vind de 2e versie toch wel kaal. Moet zeggen dat de arm en gitaar mij in de eerste foto ook niet stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
TranceSetter schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 21:27:
Ook mijn gedachte, ze staat naar mijn idee nu net precies aan de verkeerde kant van het midden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een gif bestand van maken bestaande uit 4 verschillende foto's. Iedereen tevreden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2009 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
tommyz schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:39:Van het weekend was er een festival bij mij in de buurt. Onderstaande foto geschoten. Vervolgens omgezet in Z/W en levels wat aangepast, zodat achtergrond donker wordt.

[afbeelding]
Ik vond hem eigenijk prachtig. zoals hij was. Gitaarhals+arm geeft net een beetje sfeer erbij. Maak je de foto te clean, dan ga je weer andere dingen zien/zoeken die niet deugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Toff schreef op woensdag 02 september 2009 @ 01:48:
[...]

Ik vond hem eigenijk prachtig. zoals hij was. Gitaarhals+arm geeft net een beetje sfeer erbij. Maak je de foto te clean, dan ga je weer andere dingen zien/zoeken die niet deugen...
Uiteindelijk vind ik dit ook. Je kan alles Photoshoppen om een foto mooier te maken, echter geeft dit ook vaak een ander resultaat dan verwacht.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3460/3878526449_54804dea93.jpg
Even een foto gemaakt van onze tv. Heb m'n Canon 1000D pas sinds gisteren dus dit was een van m'n eerste foto's. Klein beetje bewerkt met iPhoto. :) Had hem iets rechter van voren kunnen nemen, maar ik lag op de bank. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Rechter van voren had hem alleen maar saaier gemaakt. Zorgt voor een erg rechtoe rechtaan foto.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik vind het eigenlijk niet meer dan een scherpe TV snapshot, waar eigenlijk niet veel spannende dingen aan te zien zijn sorry. Hij is verder wel scherp en goeie kleuren, maar dan houdt het op.

[ Voor 20% gewijzigd door Deathchant op 02-09-2009 12:03 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_XFdIgA03tuk/Sp2hAO8oU9I/AAAAAAAAAXU/HA8z3WpLMl8/s800/IMG_1695.jpg
Wat foto's geschoten op een dagje strandvolleyballen. Vond deze wel aardig qua actie. Had misschien wat invulflits moeten gebruiken.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@Satch, mooie kleuren, maar verder geen foto om langer naar te kijken, daarvoor is een product foto gewoon niet interessant genoeg (maar het zou een prima foto zijn voor in een folder oid)
@Atomsk, niet scherp, geen mooie kleuren, bal maar half in beeld, vingers van persoon rechts niet in beeld, arm van persoon links afgehakt, zit nog een raar ding in de linker bovenhoek. Ofwel een kiekje waar niet echt over is nagedacht...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Atomsk, ik moet toch met mijn bovenbuurman meegaan. Ik mis kleuren en contrast. De plaat is verder nergens scherp en drukt helaas geen actie/emotie uit voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Ja, toch wat een te hoog kiekjesgehalte idd. Dat nadenken is echter makkelijk gezegd: het is niet alsof zulke situaties helemaal te ensceneren zijn. Wat geluk heb je ook nodig.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Satch schreef op woensdag 02 september 2009 @ 10:47:
[afbeelding]
Even een foto gemaakt van onze tv. Heb m'n Canon 1000D pas sinds gisteren dus dit was een van m'n eerste foto's. Klein beetje bewerkt met iPhoto. :) Had hem iets rechter van voren kunnen nemen, maar ik lag op de bank. :P
Ik vind 'm best geslaagd, al had je gezegd dat je die foto van de Philips site had getrokken had ik je ook geloofd ;) En recht van voren had 'm inderdaad saaier gemaakt. Het is geen wow-foto ofzo, maar sowieso is een foto van een tv niet zo snel spectaculair te noemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:41

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Atomsk schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:45:
Ja, toch wat een te hoog kiekjesgehalte idd. Dat nadenken is echter makkelijk gezegd: het is niet alsof zulke situaties helemaal te ensceneren zijn. Wat geluk heb je ook nodig.
maar je kunt wel wat ruimte nemen door even uit te zoomen (kan even niet zien op hoeveel mm je zit) of een stap naar achter te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 11:06
Satch schreef op woensdag 02 september 2009 @ 10:47:
[afbeelding]
Ik vind het een erg gave foto! Ik heb zelf ook een 1000D dus ik ben benieuwd welke instellingen je gebruikt hebt?
genomen met je kitlens denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Meulugar schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:59:
[...]

maar je kunt wel wat ruimte nemen door even uit te zoomen (kan even niet zien op hoeveel mm je zit) of een stap naar achter te doen.
Ik stond direct naast het net met de standaard 18-55 Canon kitlens. Hoe dan ook: dit soort "sportfotografie" is nog best moeilijk en van een andere orde dat bijv productfotografie waarbij je bij wijze van spreken 2 weken over de compositie kunt nadenken.

Ander onderwerp:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_XFdIgA03tuk/Sp2gXKp-osI/AAAAAAAAAVo/EljXVWlB184/s800/IMG_1661.jpg

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Atomsk schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:34:
[...]

Ik stond direct naast het net met de standaard 18-55 Canon kitlens. Hoe dan ook: dit soort "sportfotografie" is nog best moeilijk en van een andere orde dat bijv productfotografie waarbij je bij wijze van spreken 2 weken over de compositie kunt nadenken.
Dat het lastig is heb je nu wel duidelijk gemaakt, maar daarmee praat je een slechte foto nog niet goed, want het is gewoon geen goede foto ;)
Ander onderwerp:
[afbeelding]
Aardig moment op zich, maar kleuren zijn beetje dof, heb je al geprobeerd 'm te bewerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
idd, dit is wel een aardige foto om naar te kijken, horizon staat netjes recht, DoF is mooi voor een strand foto, onderwerpen zijn wel redelijk scherp, compositie is goed. Alleen de kleuren zijn inderdaad wat flets, en gezicht van linker ventje beetje donker. Met wat nabewerking zou je de kleuren wel wat kunnen ophalen, en met wat invul licht komt je onderwerp waarschijnlijk beter uit

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Towap
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-09 13:02
Zoals hier al gezegd is de foto niet slecht maar kan wat bewerken al veel opleveren. Ik heb, als het je niet stoort, de foto al even wat aangepast: (ik heb gekozen om er een sepia van te maken)
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_bQ_L6t0iJE8/Sp58MgGPUNI/AAAAAAAABBA/sqIYfgkBTUQ/s400/IMG_1661.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-09 09:29
@Atomsk: Beide foto's zijn volgens mij gewoon kiekjes (waarvan ik er ook een heleboel maak). Je hebt gelijk dat er wel wat actie in je eerste foto zit, maar dat wat juist die actie goed zou kunnen uitbeelden (de bal) zit achter een paal. Je tweede foto is denk ik beter al stoor ik me een beetje aan dat poppetje wat ik tussen die twee ventjes door zie, je wordt er automatisch op gefocused.

Ik vond pas een oude lens die op één of andere video-camera gezeten heeft en ontdekte dat ik dingen een stuk dichterbij kan halen als ik het ding voor de lens van m'n compact houdt. Hier een resultaat: spin met wesp:
Afbeeldingslocatie: http://wimpomp.nl/fotografie///09-09-02-spin/thumbs/IMAG0045.JPG
(klikbaar voor origineel) Overigens staat deze foto ondersteboven, maar volgens mij lijkt de foto daardoor wel beter.

De lens:
Afbeeldingslocatie: http://wimpomp.nl/fotografie///09-09-02-spin/thumbs/IMAG0050.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Towap schreef op woensdag 02 september 2009 @ 16:10:
Zoals hier al gezegd is de foto niet slecht maar kan wat bewerken al veel opleveren. Ik heb, als het je niet stoort, de foto al even wat aangepast: (ik heb gekozen om er een sepia van te maken)
[afbeelding]
Nee, prima hoor. :) Ik merk alleen wel wat verschil tussen m'n monitor thuis en die op m'n werk. Thuis zien de donkere tinten er nog redelijk uit, terwijl op veel andere monitors donkergrijs al snel zwart wordt. Wat meer fill light dus nog hier en daar denk ik..

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Atomsk schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:34:
[...]

Ander onderwerp:
[afbeelding]
Tja dan had je er beter voor kunnen kiezen om wat verder naar achter te gaan staan. Bij deze foto zat ik ook naast het net http://www.flickr.com/photos/jvkessel/3723458182/sizes/l/. Bewust aangezien ik graag foto's van een laag standpunt wilde nemen in groothoek. Er valt aan die foto (ook nog heel wat aan te merken te grote dof en drukke achtergrond), maar het is wel belangrijk dat je alle actie in beeld hebt. Vaak kies ik er ook voor om me meer op een persoon te focussen dan op de bal of wat dan ook.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog bedankt voor het commentaar allemaal. Ik weet nu iig zeker dat mijn scherm erg licht staat ingesteld :p
Als ik weer tijd/zin heb zal ik eens kijken of ik hem mooier vind als ik boven of onder iets weg knip. Ik dacht trouwens dat ie wel aardig recht stond, maar ook dat zal ik nog maar eens bekijken dan :D

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Ik twijfel erg aan deze. Sowiso of ik de bewerking goed heb, ben nl. net over op een nieuw systeem met windows 7.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2452/3883863065_20dc53f83a.jpg

@Atomsk: Vind de scherpte ook niet briljant en dat ding linksboven smeekt om het kloontool. Ook een tikje krap gekaderd boven.
#2: Beter. Komt alleen over alsof je cam in meervlaks meting stond waardoor de mensen erg donker zijn.
@TheMAzzter: LEuk speeltje maar je spin is nergens echt scherp en de scherptediepte is wel erg dun. Bovendien is dit gewoon niet zo'n geweldige hoek voor een spin.

[ Voor 46% gewijzigd door Wijnands op 03-09-2009 17:15 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:33

J2S

@TheMazzter: Een gewoon vergrootglas voor de lens houden helpt meestal ook goed bij macro's. En het is inderdaad jammer dat de rug van de spin onscherp is waardoor je een groot onscherp vlak voor de kop hebt.

@Wijnands: Ik weet niet hoe jij de bewerking gewild zou hebben, maar hier ziet de plaat er wel goed uit. Ik vind het ook wel leuk dat je de KLM toestellen goed kan onderscheiden. Misschien dat ie wel wat mooier was geweest als je de camera iets naar rechts had gedraaid.

Ik was laatst met vrienden aan het lasergamen. Omdat ik redelijk slecht in last man standing ben was ik snel dood en had ik de kans om wat foto's van de andere spelers te maken tijdens het gamen. Omdat het toch een beetje om stealth ging kon ik geen flitser gebruiken. De rookmachines maakten flitsen ook best vervelend trouwens. Deze foto is dan ook met 1/10 sec op 88mm gemaakt. IS is dan best wel handig. ISO 1600.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4a9fc8c34fda9/4a9fc8c346550-_MG_1113_.jpg
Groot

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

• Wijnands
Upload ik de vekreerde, ik bedoelde deze:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2452/3883863065_e0d7dce3c6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Hij doet het goed als wallpaper :) heb je hem ook op 1680x1050 (widescreen-crop)?

[ Voor 7% gewijzigd door psyBSD op 04-09-2009 08:47 ]

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nee maar op flickr kun je het origineel vinden, mag je zelf croppen. Persoonlijk gebruik vind ik prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
@Alexio: kan mij niet echt pakken, vind hem te krap en de compositie ongelukkig gekozen. Het kroos en wat meer van de omgeving mag best gezien worden.
@joeltje: Netjes hoor! de achtergrond leid wel erg af maar ik denk als je de verzadiging in de achtergrond een stuk terug draait je al beter de nadruk op je onderwerp hebt.
@xta: Heerlijke rustige foto maar wel iets teveel lucht naar mijn smaak. Was de lucht wat spannender dan is dat niet zo erg maar nu is het iets teveel van het goede.
@Bakko: Prachtige lucht en mooie foto! Ik had wel graag meer van de horizon gezien, je zit nu een beetje in het midden van wel of geen horizon.
@Panamera: Ik vind hem erg scheef en stoor me eraan dat de voorkant van de vlinder niet scherp is. Als je wat van de bovenkant af cropt wordt hij in ieder geval al een stuk sterker.
@martennis: De foto is niet echt scherp en de roos niet goed belicht. Vanuit een ander standpunt met de juiste instellingen had het een mooie foto kunnen zijn.
@rico89nl: Fijne plaat en mooie lijnen! Geen opmerkingen verder helemaal top :)
@mberendsen: leuke foto al komt de onscherpte wel wat natuurlijk op mij over. Het moment is top natuurlijk!
@cheiron: Lekker geel! Ik vind de beperkte dof wel storen, van mij had de cabine in de achtergrond wel wat beter zichtbaar mogen zijn.
@tommyz: Ik vond de eerst versie met achtergrond veel beter, helemaal zwart wordt het zo statisch.
@Satch: leuke productfoto die het wel heel erg van zijn vignetting moet hebben. Kleurtjes springen er wel lekker uit.
@Atomsk:
Foto 1: Het idee is goed maar de uitwerking minder, volgende keer wat meer afstand nemen en naderhand eventueel croppen. Als je vanuit dit standpunt de nadruk op de bal en bijvoorbeeld 4 handen had gelegd dan had een leuke foto gehad.
Foto 2: Mooie foto en een goed moment. Maar zoals eerder op gemerkt is de belichting niet helemaal lekker, met wat nabewerking moet je er wel meer uit kunnen halen.
@TheMazzter: Niet echt scherp en ongelukkig gekozen standpunt. Denk dat als je de volgende keer gewoon de macrofunctie van je camera gebruikt je mooiere resultaten haalt.
@J2S: Technisch niet geweldig natuurlijk maar dat wist je volgens mij al op het moment dat je de foto maakte. Wel een prachtige foto voor de personen die erop staan.
@Wijnands: Ik vind hem best lekker, het klm blauw had wel iets meer mogen knallen van mij.

Dan nu maar een nieuwe foto van mij, veel meer viel er niet niet te zien tijdens het herfstachtige weer van gisteren.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2564/3884200535_098807acd2.jpg

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Amstel, leuke scherpte en leuke kleurtoon, maar verder staat er niet echt veel info op wat de foto imo niet echt spannend maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Inderdaad, technisch sterk maar qua compositie doet het me niet zo heel veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
Oh misschien had ik ook moeten vertellen met wel achterliggende gedachte de foto is gemaakt. De bedoeling was om een mooie background te maken waarbij ik dus heb gelet op de achtergrond, belichting en scherpte. Om er enige vorm van compositie in te brengen was dus niet de bedoeling ;)

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rere22
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 13:02
@Wijnands: Goed het slechte weer uitgebeeld: opzij geblazen populieren met zonlicht door deze bomen, regen in de achtergrond en modderige rijspoor in de voorgrond.

Eerste reactie hier in dit topic. Ik merk wel dat het reageren op andere foto's best lastig is; je wordt gedwongen gericht een foto te bekijken. Ik hoop dat ik later meer (nuttigere) reactie lever.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2581/3710026027_abf1344a83.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Wijnands, Vind het een mooie plaat. Lekker grauw!
@ amstel76, Als background zal hij het zeker niet slecht doen.
@ rere22, Heb je ook een link naar een groter formaat? Dan komen de details net wat beter uit. (of mijn ogen zijn gewoon niet zo goed)

Foto van mn klokje. Ik vind hem zelf wel redelijk gelukt maar had toch beter voor een andere achtergrondkleur kunnen kiezen.. zwart of wit. misschien dat ik dat met ps nog wel even aanpak.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2618/3773265262_afbb2b2913.jpg

link naar Flickr en groter formaat
http://farm3.static.flick...73265262_afbb2b2913_b.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2009 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@amstel: Toch wel mooi melancholisch vastgelegd! Doet me met tegenzin denken aan het weer voor de komende maanden :( Doe mij maar lekker zomer!
@wijnands: mooie onheilspellende foto! Wel jammer dat de verdeling tussen bomen en stad zo 50/50 is.. Wat speelser had wel gemogen IMO. Alweer zo'n grauwe herfstplaat! I hate herfst :+
@rere: Kijk dat maakt me nu vrolijk! Lekker zomers uitgebeeld, alhoewel de bij/hommel/whatever een weetje wegvalt in de bloem. Daarnaast wel ook erg centraal neergezet.. Iets speelser had wel gemogen misschien?
@rico: Ik ben een enorme horlogefanaat, maar veel meer dan een verkoop-foto vind ik dit niet.. Ik mis spanning die een horloge zeker kan geven!: http://www.flickr.com/photos/apoxapox/2326859116/ http://www.flickr.com/photos/scottdungan/318320600/

Om toch maar in een zomers sfeertje te blijven, ook al zitten we saai binnen:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3269/3887832479_20245ae6e7.jpg

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

@wijnands
mooie wolken, misschien hadden de vliegtuigen iets dichterbij gekunt, heb zelf nu zoiets van waar gaat het nu om.
@amstel76
mooie plaat hoor, hou daar wel; van simpel maar o zo doeltreffend.
@rere22
Nette plaat, niet super bijzonder en idd een link naar een grotere is wel prettig. De diepte die je probeerd valt weg omdat er heel weinig in de diepte te zien is en de grijzige achtergrond is nu in mijn ogen te prominent aanwezig, maja das mijn mening slechts.
@rico89nl
Ik denk zoals je zelf al zegt dat misschien achtergrond zwart mooier is, details en kleur van het horloge komen er hoe dan ook wel uit. Hoewel heel storend is dat blauw niet. En wat ik persoonlijk jammer vind is de belichting linksonder op de letter y en de letter m, dat had wel minder gemogen.
@link0007
Ik weet het niet, compositie of de kleurmenging, foto pakt me niet.Fotolijst deraf, of foto liggende positie nemen. Simuleren dat beer naar buiten kijkt. Weet hetgewoon niet ;)

Hopenlijk hebben de schieters wat aan mijn commentaar, heb zelf even geen foto die ik zou willen delen, misschien volgende keer. In ieder geval leer ik wel door heel kritisch te kijken naar jullie platen en hoop in de toekomst wat testcase waardigs te laten zien! Me flickr is wel beschikbaar voor nieuwschierigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolver1ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-01 07:07
@link
Mooi kleuren. De frame rechts had je toch weg moeten halen, of misschien wat meer croppen.
@rico
Zoals link al zegt, is het niet heel erg spannend als een horloge foto. Misschien komt het omdat de hightlights zo erg overduidelijk en storend zijn. Probeer het in een lightbox te schieten.
@rere
Op zich wel mooi, maar het beestje is een beetje te donker. Je had misschien op het beestje moeten meteren. Witte achtegrond is erg storend en neemt veel in beslag. Misschien links en rechts een beetje croppen?
@amstel
Had wel misschien leuker geweest als de druppels ook out of focus waren geweest... voor een leuke bokeh effect. Persoonlijk vind ik achtergronden met scherpe details erg afleidend. Mja..
@Wijnands
Leuke plaat. Toch mist er iets. :/

B&W test met Lightroom en Silver Efex plugin.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3218/3888409402_2d2558cdbe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25

Sjaak_Afhaak

Bleh!

@ Wijnands: bedankt voor de nieuwe background hier. Strakke plaat!

@ wolver1ne: Het is lastig te zien of het nou veel te veel vignetting is, of juist een lichte achtergrond op maat, ik vind het niet zo lekker kijken. Ik zou ook nog proberen iets meer scherpdiepte te krijgen, lensje knijpen dus. Je 50 f/1,4 slurpt lekker licht naar binnen, maar met een statief gaat dit makkelijk lukken :)
Je 14-24 staat hoog op m'n verlanglijstje, maar zal minimaal tot volgend jaar moeten wachten.

Ik heb een nieuwe lens, en heb eens wat surffoto's gemaakt. De AF van m'n D300 is dan echt heerlijk :)

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/25svjhx.jpg

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 13:04
Een van me eerste foto's die ik geschoten heb met me Alpha 200 die ik gister gekocht heb.
Hiervoor nog nooit spiegelreflex geschoten, wel iets na bewerkt met iphoto, tips of suggesties? hoor het graag :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2571/3889837504_bd2350447d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 13:51
raytje192 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:22:
Een van me eerste foto's die ik geschoten heb met me Alpha 200 die ik gister gekocht heb.
Hiervoor nog nooit spiegelreflex geschoten, wel iets na bewerkt met iphoto, tips of suggesties? hoor het graag :)

[afbeelding]
Ik vind de achtergrond nogal druk en er staat nog een halve bloem boven je onderwerp. De achtergronddrukte kun je voorkomen door of een heel groot diafragma te kiezen (hangt ook een beetje van je lens af) of gewoon vanaf een ander oogpunt de foto nemen zodat er (bijna) niets op de achtergrond staat. Onderwerpen die scherp zijn, kun je beter volledig op de foto zetten.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
De bloem springt er niet echt uit ofzo.. Ook al is de achtergrond waziger dan de voorgrond. Wat voor lens/diafragmawaarde heb je gebruikt?

Verder vind ik het een prima foto, vooral wanneer je de camera net hebt :)

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Foto'tje van mij met een groot diafragma (f/1.4 met de Sigma 50) genomen tijdens een boswandeling bij de Apenheul. In zwart-wit vond ik hem beter tot zijn recht komen.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2676/3878976629_19b5bf952d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
Heb het met me standaard 18-70 lens gemaakt diafragma waarde van 30 dacht ik als ik het goed herinner moet eerlijk zeggen dat ik gewoon wat aan het schieten ben geweest met verschillende diafragma waarde en sluitertijden en daar de mooiste uit gekozen heb ;) Hij is inderdaad wel een beetje druk en 1 bloem had inderdaad mooier geweest dan anderhalve ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Die 30 is waarschijnlijk de brandpuntsafstand en niet de diafragmawaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
Heb handmatig instelling gebruikt, zie op me display links me sluitertijd (bv 4") en daarnaast dacht ik diafragma in waarde van bv 5.6 maar die kan ik ook op 30 instellen?

Sorry ben nog een echte noob haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
raytje192 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 16:05:
Heb handmatig instelling gebruikt, zie op me display links me sluitertijd (bv 4") en daarnaast dacht ik diafragma in waarde van bv 5.6 maar die kan ik ook op 30 instellen?

Sorry ben nog een echte noob haha
Ja, dat kan. Maar dan is ongeveer alles scherp op je foto, dus ook de achtergrond. Je kunt in de originele foto de "EXIF" informatie terugvinden (of gewoon in windows de uitgebreide informatie bekijken) en dan zie je de diafragma, sluitertijd, brandpuntsafstand, iso-waarde, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
Haha als ik die gegevens bekijk heb ik hele andere instellingen gebruikt dan ik dacht voor deze foto:
F-stop 7,1
Belichtingsduur: 1/125

Dank je weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Voor dit soort omstandigheden kun je beter een zo kleine mogelijke f-stop kiezen. Maar dit hangt deels af van de brandpuntsafstand van jouw kitlens omdat die een verlopend diafragma (f-stop) heeft. Dus bij 18mm is dat f/3,5 en bij 70mm is dat f/5,6. Dit betekent in de praktijk dat je voor de beste isolatie van je onderwerp (de achtergrond het meest wazig) het beste 70mm met f/5.6 schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
Ok bedankt voor de tips kan ik een hoop van leren :)
Morgen als het weer wat beter weer is maar weer eens aan de slag gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijdje terug ook eens een spiegelreflex gekocht, daarvoor altijd alleen vakantie kiekjes gemaakt met een Canon S45. Maar nu eens proberen wat mooie plaatjes te schieten.

Vandaag een nieuwe lens erbij gekocht 55-250 IS en even mee rond gelopen in Amsterdam.
Deze heb ik vanmiddag geschoten en ik vond het wel wat hebben.
Heel licht bewerkt in digital photo pro (brightness & saturation alleen)

Afbeeldingslocatie: http://devnull.atdv.nl/IMG_0871r.JPG
(klikbaar)

Ik volg dit topic al een tijdje, en comentaar is gevraagd maar houd je vast, ik ben nog een beginner ;)

@universal creations: Leuke foto, de werking van grote diagfragma zie je goed maar zelf had ik het denk ik mooier gevonden als het iets minder extreem was geweest.

@raytje192: Aardig plaatje, kleuren komen er mooi uit. De scherpte van de achtergrond stoort mij niet, en ik vind het wel wat hebben eigenijk. Maar ik ben het wel eens met universal creations, dat het mooier was geweest als je de halve bloem er helemaal bij had gehad.

@Sjaak_Afhaak: Mooi scherp met dat opspattende water, verder niet echt een spannende foto vind ik maar ik heb ook niks met surfen, dus misschien is dat het ;) Doordat je het zeil er niet helemaal op hebt heb je nu van de surfer het onderwerp gemaakt in plaats van het geheel.. Ik denk dat ik zelf de het hele zeil erop gezet zou hebben maar dit is weer wat persoonlijker, moet ik maar eens onthouden dat het wel handig kan zijn er niet alles op te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Laatst online: 12:19

Zenyatta

Tsjakka!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:06:
*knip*

Ik volg dit topic al een tijdje, en comentaar is gevraagd maar houd je vast, ik ben nog een beginner ;)

*knip*
Zelf ben ik ook nog maar een soort van beginner, :Y) maar dan bij deze wel een opmerking over je foto. Ik vind het een een foto met mooie kleuren en een leuke compsitie. Jammer is naar mijn idee alleen dat de mooie gevel in het midden er niet helemaal op staat.

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed punt Christijn,
Ik had ook nog iets verder uit willen zoomen, maar ik had mijn nieuwe lens er op zitten dus maar mijn best gedaan om de fiets er helemaal op te krijgen.. ten koste van de gevelpunt. 't was mij nog niet opgevallen.Wel geleerd dat voor door amsterdam lopen de kit lens toch doorgaans handiger is dan een zoom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Laatst online: 12:19

Zenyatta

Tsjakka!

Ja, maar aan de andere kant: die fietser zo op de voorgrond doet ook wel weer iets. Als je minder ingezoomd had, had die ook minder vooraan gestaan op de foto.
De kleuren van de foto spreken me in ieder geval erg aan!

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
@rere22: Hmm... de hommel mag je iets oplichten in de nabewerking, verder niet slecht.
@rico89nl: Sorry, de plaat is keurig scherp maar met de halve weerspiegeling in het glas en de achtergrond is het meer een goed gelukte plaat voor het nieuwe spullen topic in de huiskamer.
@Link0007: Hmm. de beer is super, het licht mooi maar had dat lijstje nou even opzij gezet.
@wolver1ne: Zo, da's een lel glas. Mooie scherpte/diepte ook.
@sjaak_afhaak: Ik zie beter werk van je langskomen. Deze is erg blauwig vind ik en de uitsnede is niet geweldig.
@raytje192:Lekker warme kleuren, scherpte is niet goed te beoordelen zo klein. Plaat is ook wat druk en rommelig Voor een vroege foto word je hier toch knap blij van of niet?
@universal creations: Mooie studie in scherpte/diepte. Nette zwart/wit ook.
@_(_)|-: Je camera had een fractie lager gemogen van mij. Verder erg fijn, heerlijk simpel en een van de zeldzame plekjes in de grote stad zonder troep in het straatbeeld. Ik hou wel van dit soort dingen.

Vanmiddag even wat zitten experimenteren.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2676/3890224480_f2772a11a8.jpg

Zwart/wit conversie is ilford pan f plus 50 uit DXO labs met een slinger aan de contrast balk. Fijn stukje software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
Wijnands schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 21:18:

@raytje192:Lekker warme kleuren, scherpte is niet goed te beoordelen zo klein. Plaat is ook wat druk en rommelig Voor een vroege foto word je hier toch knap blij van of niet?
Moet eerlijk zeggen dat ik ook best trots ben op die foto :)
Scherpte is misschien ook niet precies goed maar toch ik vind het zelf een mooie foto ook al is die compositie etc niet helemaal perfect ;)

Iedereen bedankt voor de reacties, hier is het groot te vinden:
http://www.flickr.com/pho...0@N02/3889837504/sizes/l/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

universal creations schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 16:01:
Foto'tje van mij met een groot diafragma (f/1.4 met de Sigma 50) genomen tijdens een boswandeling bij de Apenheul. In zwart-wit vond ik hem beter tot zijn recht komen.

[afbeelding]
Mooie plaat en idd zijn veel dingen in z/w vaak mooier op een of andere manier, geloof je direkt als je zegt dat dat in dit geval ook zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik zie een heleboel ragscherpe platen in dit topic, moet het zelf hier mee doen:

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/taopxc.jpg

Genomen onder moeilijke condities:
  • Stof in de lens.
  • Vanachter een smerig kunststof raampje.
  • Reflectie van hetzelfde raampje.
  • Last van turbulentie.
  • Door bochtenwerk lastig om de horizon recht te krijgen.
  • Klein diafragma, dus in de regel een langere sluitertijd. Tel daarbij de snelheid op en de bewegingen van de wieken van de windmolens.
  • Telkens maar 1 kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 14:51

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Ik had een paar weken geleden een wakeboard weekendje...vond deze wel gaaf met dat opspattende water:
Afbeeldingslocatie: http://www.mike2k.nl/photos/image/medium/28

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

@wijnands
netjes gedaan wat mij betreft ondanks dat ik donkerder fijner vind naar te kijken.
@_(_)|-
ja leuke sfeervolle foto. was misschien wel vanaf meerdere standpunten neembaar maar elk standpunt had wel een probleem gehad vermoed ik, reagerend op bovenstaande reacties.

Eerder vandaag meldde ik nog dat ik niks testcase waardigs had. Zat wat te spelen en te kijken naar fotos van mij radio kootwijk bezoek en besloot onderstaande iets te editen. Mij spreekt de lichtval/schaduwen en kleur wel aan in deze foto. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3492/3890788220_0efa442286_m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Prozac[NL] schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 21:57:
@wijnands
netjes gedaan wat mij betreft ondanks dat ik donkerder fijner vind naar te kijken.
@_(_)|-
ja leuke sfeervolle foto. was misschien wel vanaf meerdere standpunten neembaar maar elk standpunt had wel een probleem gehad vermoed ik, reagerend op bovenstaande reacties.

Eerder vandaag meldde ik nog dat ik niks testcase waardigs had. Zat wat te spelen en te kijken naar fotos van mij radio kootwijk bezoek en besloot onderstaande iets te editen. Mij spreekt de lichtval/schaduwen en kleur wel aan in deze foto. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

[afbeelding]
Ik denk dat ik hem zonder schaduw mooier had gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
Doet mij ook niet zoveel, met of zonder schaduw.

@Fastex dat opspattende water is wel een leuke extra, beetje ruim gekaderd misschien.
@F4T4L_3RROR: wel leuke plaat zo, lijkt meer op een artist-impression dan een foto, gezien de omstandigheden een puike plaat.
@Wijnands: Mooie High-key, misschien oneffenheden rond de kin een beetje shoppen. Maar experiment geslaagd!
@_(_)- Wat een nick zeg... Dit soort platen trek ik wel, misschien beetje raar moment van die man.

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 16:35

Rudedadude

Maybe we were born to run

@Wijnands: mooie high-key bewerking!
@Door: F4T4L_3RR0R: gezien de omstandigheden een best aardige foto. Maar aangezien het resultaat telt ;) De compositie is prima, maar idd jammer dat de foto scherpte mist
@Fastex: onderwerp is heel centraal. Nou hoeft dat geen probleem te zijn, maar het is nu te klein om te boeien. Doet me wel denken aan Wii Sports resort
@Prozac[NL] sorry, ik zie er niets boeiends in....

En aangezien je tijdens de vakantie ook de standaard onderwerpen op de foto moet zetten:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ewJFR7Rs3987LjoeGg5iPrEO/full.jpg
De oude brug van Florence. Klikbaar voor meer pixels.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 21:18:
@_(_)|-: Je camera had een fractie lager gemogen van mij. Verder erg fijn, heerlijk simpel en een van de zeldzame plekjes in de grote stad zonder troep in het straatbeeld. Ik hou wel van dit soort dingen.
Je bedoelt op heup hoogte ofzo? of borst hoogte? de foto was genomen vanaf ooghoogte dus ;)
AugmentoR schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:37:
@_(_)- Wat een nick zeg... Dit soort platen trek ik wel, misschien beetje raar moment van die man.
Ik had eerder al opmerkingen verwacht over mijn nick ;) En niet helemaal een ideaal moment voor de foto. Maar volgende keer iets meer opletten op zo'n klein detail helpt wel.

@Wijnands: Mooie foto, achtergrond lijkt ook weg te vallen in de achtergrondkleur van het forum, en dat geeft ook wel een mooi effect.
@F4T4L_3RR0R: Ondanks de lastige omstandigdheden toch een mooie plaat geworden. En op deze size vind ik de onscherpte nog best meevallen, waarschijnlijk zichtbaarder in de grote versie.
@Fastex: Mooi moment, ik gok dat het het hoogste punt was van zijn sprong. Mischien was het leuker als het turbulente water rechts niet op de foto was gekomen?
@Prozac[NL]: Leuk idee en lekkere kleuren. De schaduw in het midden breekt het ook lekker, maar wel jammer dat rechtsboven niet ook in de zon was. Maar je kan niet alles hebben :)

@Rudedadude: Erg mooie plaat. Leuk effect van de lijn van de wolken, het gebouw rechts en de brug zelf die allemaal naar het zelfde punt toelopen middenrechts. En ik houd wel van avond foto's

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2009 14:36 . Reden: nog snel een commentje erbij.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
@_(_)|-: Vindt de foto wel een bepaalde sfeer hebben. Denk dat het met een bepaalde toning of meer contrast wel wat met de foto doet :) Had graag alleen iets meer ruimte aan de onderkant gezien.

@Wijnands: Mooie Hihg Key en net zoals AugmentoR zegt: de oneffenheden op de kin weghalen maar de foto nog wat netter.

@F4T4L_3RROR: Ondanks alle 'minpunten' is hier weinig van te zien, mooie foto en mooie kleuren :)

@RudeDaDude: Mooie belichting zo s'avonds! Mooie brug ook, ben er jaren geleden paar keer geweest, maar wil zeker weer terug naar Florence.

Gister een bruiloft gefotografeerd, vond deze wel geslaagd:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2520/3891989297_dc7ea94e47.jpg

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
Herkansing, jammer dat ik eind van de middag pas tijd had en daardoor wat minder licht had maar kwa compositie beter dan de vorige:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2515/3892862287_8b6739e014.jpg

Full size:
http://www.flickr.com/pho...0@N02/3892862287/sizes/l/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
Woeps dubbele post ....

[ Voor 89% gewijzigd door raytje192 op 06-09-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-09 16:24

Wish

ingwell

@tommyz - Mooie foto, vind hem geslaagd. Als ouder zou ik er blij mee zijn. Mooi moment, mooie bewerking.
@raytje192 - Dat is een bloem. Vind hem er niet echt uitspringen. Sterker nog, beetje verdrinken in de achtergrond - ik mis of contrast of meer focus op de bloem denk ik.

[ Voor 45% gewijzigd door Wish op 06-09-2009 19:35 ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 14:51

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

@tommyz: zeer geslaagde plaat. niets op aan te merken. het gezicht van het kind spreekt echt boekdelen...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Rudedadude schreef op zondag 06 september 2009 @ 14:28:
[afbeelding]
De oude brug van Florence. Klikbaar voor meer pixels.
Dat lijkt wel die foto die op de tamron focal length comparison site staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:27
wat vinden jullie van deze b&w?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3491/3895166767_29a317d32b.jpg

Opname datum: 6-9-2009 14:28
Camera: DSLR-A200
Focus afstand: 100 mm (equiv. 150 mm)
Diafragma: F2.8
Belichtingstijd: 1/400"
ISO waarde: 200/24°
Programma: Diafragmaprioriteit
Lichtmeetmodus: Centrum gemiddelde
Witbalans: Handmatig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Op zich een leuke foto, maar moet dat wolk-gedoe er omheen? Dat leidt nogal af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
toning is mooi, maar persoonlijk vind ik de fade out niet zo mooi. In dit geval verstoord het de balans een beetje omdat er nu meer grijs rechts is. Ik zou denk ik de foto met fading centreren of deze compo zonder fading.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 17:39

RBH

Afbeeldingslocatie: http://www.rbhdesign.com/nordschleife/IMG_0137.JPG

*is ondertussen ook comments op anderen aan het tikken*

[ Voor 6% gewijzigd door RBH op 07-09-2009 14:51 ]

Pagina: 1 ... 40 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.