@Cheiron, ruis durf ik je niet echt tips over te geven. Valt me op dat onscherpe rode gebieden wel vaak het meest last hebben van ruis. Misschien dat je met 8 seconden teveel bijlicht opvangt, ondanks dat je daardoor een lagere ISO kunt instellen. Verder kun je natuurlijk gewoon ruis wegshoppen.
@whoami, persoonlijk vind ik het groen op de achtergrond vervelender dan de wazige balk ondervoor. Je scherpstel punt is goed, verder inderdaad wat krap gecropt.
@Joopieboy, ik vind het persoonlijk een beetje rommelig. Je hebt de achtergrond goed zwart gekregen, maar het lijnenspel is niet zo heel bijzonder.
@Zoutvat, mooi zwart-wit gemaakt. Ik ga wel mee met de twijfel of je niet juist een zeer grote scherptediepte had moeten nemen. Iig had er met een kleine DOF iets qua compositie anders gemoeten. Iets wat het massale of juist het in de diepte liggen van de andere schoenen benadrukt. De wazige schoen op de voorgrond doet het ook niet helemaal voor mij.
@Panerama, goed qua scherpte, goed qua kleur vs. zwart wit, maar wel te strak gecropt. De schaal valt er links af en de bovenste sinaasappels worden door de schaal een beetje afgesneden.
@psyBSD, ik vind hem heel mooi. Mooi in diepte, in lijnen en ook mooi hoe de overkant van het perron door een bijna zwart vlak in blokjes wordt geknipt.
@Zoutvat, into the zwartwit?

Ik denk dat er teveel twijfel is tussen de licht en de zee, ofwel, wat dient nu de foto te maken. Het water is mooi, dus het is jammer dat de horizon niet veel hoger ligt. Verder is het tweede torentje in deze compositie misschien wat rommelig. Desondanks, het zwarte water is prachtig, mooi om te zien.
@eth0, een kiwilamp! Leuk om eens te doen, maar ik vrees ook weer niet heel uniek, of je zou er full macro iets speciaals uit moeten kunnen halen. Als ik dan de setup zie denk ik dan toch weer, wow, zo standaard zou het dan toch ook weer niet moeten zijn

.
Om hem af te maken een foto van mij. Zelfportret, genomen van statief en helaas beschik ik nog niet over extra flitsers, lichtparaplus en weet ik wat, dus ik moet het toch doen met wat ik in huis aantrof. Ik kon ook niet wachten tot overdag, want ik had de foto vandaag nodig

De muur is wat rossig, maar er stond ook een rood lampje op de grond, die had ik natuurlijk uit moeten zetten
opstelling, fel hallogeenlicht van links en de standaard flitser op z'n felst met 3 plastic bekertjes er overheen geschoven

eneh.. oja, camera op statief en afstandbedieng in m'n hand.
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 13-06-2009 16:23
. Reden: foto vervangen op flickr ]