Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 47 Laatste
Acties:
  • 367.362 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:44

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 22:50:
Jup. Deze is tijdens de avondzon genomen.
Je bedoeld de grasspriet die hij net wil gaan opeten?
Ik vond dat juist wel gaaf!
Mooie foto en inderdaad als hij net die grasspriet ging opeten heb je dat mooi getimed. Ik was eral aan het denken dat die spriet er niet voor niks stond :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Ik was gister op Tiengemeten. Deze foto genomen, en na- nabewerking in Lightroom dit:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3651/3583293388_7ae247334c.jpg
Het zonnetje scheen toen dus niet, vandaar dat ik hem maar wat grauwer heb gemaakt.

'Grote' versie: http://www.flickr.com/pho...in/set-72157618980556475/

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-09 21:37
Ik volg deze topic ook al een poos en heb besloten om ook maar eens wat te laten zien.
Fotografie is een kleine hobby van mij, vind het gewoon leuk om zo nu en dan eens de camera erbij te pakken om foto's te schieten. Heb dan ook geen professionele camera; een fuijfilm finepix 5700.

Afbeeldingslocatie: http://img183.imageshack.us/img183/6825/dscf5650smaller.jpg

Bijgesneden in lightroom en klein beetje gespeeld met het contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hey schrappie. ik vind het eendje zeer schattig. Maar NOG schattiger zonder die spriet ervoor en als hij bij zijn hoofdje iets ruimer gekaderd was ;)
Contrast is naar mijn idee niks op aan te merken.

@AvdE. mooi moment. foto zegt wel wat. Normaal hou ik niet van een drukke achtergrond, maar bij jou voegt het info toe. Ik vind het gezicht van de buffel (of hoe zo'n ding ook heet) iets te donker (of daar net onder de hoorn zeg maar). Misschien met wat fill light....

[ Voor 55% gewijzigd door Deathchant op 01-06-2009 17:36 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Deathchant schreef op maandag 01 juni 2009 @ 17:35:

@AvdE. mooi moment. foto zegt wel wat. Normaal hou ik niet van een drukke achtergrond, maar bij jou voegt het info toe. Ik vind het gezicht van de buffel (of hoe zo'n ding ook heet) iets te donker (of daar net onder de hoorn zeg maar). Misschien met wat fill light....
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2426/3586360704_ec211f447e.jpg?v=0

:) ???

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:42
Naar aanleiding van een artikel op Strobist.com heb ik wat uitgeprobeerd:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3585/3585738125_731a8b4696.jpg

Nikon D60 + 17-55 f2.8 + SB-800 flitser

Link naar artikel:
http://strobist.blogspot....water-drops-with-one.html

[ Voor 20% gewijzigd door jeroenzelle op 01-06-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenz18 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 20:42:
Naar aanleiding van een artikel op Strobist.com heb ik wat uitgeprobeerd:

[afbeelding]

Nikon D60 + 17-55 f2.8 + SB-800 flitser

Link naar artikel:
http://strobist.blogspot....water-drops-with-one.html
Very nice, de moeite waard om ook eens te gaan kloten met water :-)

Vandaag even op de Posbank wezen wandelen
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3346/3585668471_985b7e21d8.jpg?v=1243885236
Ik moest nogal raar over het hekje buigen, dus ik had al weinig hoop op een goede foto. Desondanks ben ik niet ontevreden over het resultaat. Beetje bewerking in Lightroom en de tweede kast even weggegumt in PS.

@AvdE ik zou alleen het gebied bij z'n hoofd/oog wat oplichten. De rest is zo donker wel in mooi contrast. In lightroom met de brush zou je best een aardig resultaat moeten krijgen. Anders even doorpakken naar photoshop.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem niet echt spannend. Misschien is dichter er op gaan zitten? De linker kant vind ik vrij donker eigenlijk. Heeft daar de tweede kast soms gestaan?
Wel leuk dat er nog 1 tje in de lucht hangt.

Posbank dat is toch bij Arnhem of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

AvdE, beter belicht, ik mis nu alleen wat contrast :) vooral op de grond zie je dat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Nog een met water:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3300/3586078083_8f8c729399.jpg

Concept was goed bedacht, uitvoering vind ik wat minder ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Jeroenz18 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 22:32:
Nog een met water:

[afbeelding]

Concept was goed bedacht, uitvoering vind ik wat minder ....
Inderdaad leuk idee..maar de eerste was beter..

Het zag er te leuk uit om niet te proberen, thx voor de link!

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2475/3587152592_2397d55e58.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@ AvdE: Niks mis met de eerste versie imo. De tweede is een stuk minder.

@Schrammy89: Zo zie je maar dat je niet altijd een dure DSLR-set hoeft te hebben om een leuke foto te maken. Leuk, zoals het jonkie vanachter die sprietjes naar je kijkt!

@ Jeroenz18: De tweede is te ingewikkeld (druk) voor het mooie.

@ Nedra: Iets te veel reflectie links naar mijn smaak, maar voor een eerste probeersel erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
@AvdE: 2e versie wordt zo een beetje te licht en contrastloos. Misschien beetje dodge @ kop.
@Schrammy89: Awww, leuke foto :)
@Jeroenz18: 1e is tof, 2e is een stuk minder idd
@Nedra: toffe plaat; ik ga het ook maar een keer proberen ofzo :+

Eentje van mij:

Another morning

Afbeeldingslocatie: http://th02.deviantart.com/fs42/300W/f/2009/149/0/b/Another_morning_by_wo_w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 12:14
Lekkere dagen dus wandelen in het bos ;) en natuurlijk foto's maken.
Van de 200 foto's vond ik deze toch wel erg nice alleen op groot formaat zie
je echt de te tekortkoming van mijn camera jammer genoeg.

Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/7876/dsc02304bewerkt.jpg

Graag info wat beter kan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:55
Wat vind je er zelf vooral nice aan? Wat maakt deze foto beter dan de andere die je hebt gemaakt? :)

Ik vind het idee leuk, het weggetje dat in de verte wegloopt. Alleen is het nu op een dergelijke afstand genomen dat je vooral een leeg vlak ziet midden in het bos en het weggetje een detail wordt. Het kan natuurlijk ook dat dit de bedoeling van de foto was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2009 @ 22:09:
Ik vind hem niet echt spannend. Misschien is dichter er op gaan zitten? De linker kant vind ik vrij donker eigenlijk. Heeft daar de tweede kast soms gestaan?
Wel leuk dat er nog 1 tje in de lucht hangt.

Posbank dat is toch bij Arnhem of niet?
Dichterbij kon/mocht niet. Van de tweede kast was alleen een hoekje gezien rechts-achter. Ik vond het donker waaruit de bijen aan kwamen vliegen wel mooi juist, los van het feit dat de bijen niet heel haarscherp zijn, maar dat kwam deels ook omdat ik op één been voorover moest leunen om überhaubt iets te kunnen zien.

Posbank is bij Arnhem inderdaad. Eigenlijk heet het gebied de Veluwezoom, of Zuid-Oost Veluwe. Ik was voor de verandering eens begonnen bij hét beginpunt, ofwel bij het Posbanktransferium :)

@Practics Ik vind hem een beetje groenig, en eerlijk gezegd ook niet heel erg spannend. Er is niet echt iets wat hem anders maakt dan een andere willekeurig foto van een recht bospad.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2009 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
gelukkie schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 17:34:
Wat vind je er zelf vooral nice aan? Wat maakt deze foto beter dan de andere die je hebt gemaakt? :)

Ik vind het idee leuk, het weggetje dat in de verte wegloopt. Alleen is het nu op een dergelijke afstand genomen dat je vooral een leeg vlak ziet midden in het bos en het weggetje een detail wordt. Het kan natuurlijk ook dat dit de bedoeling van de foto was :P
Deze foto is levendig en juist die dikke voor grond maakt de plaat snij het er maar af :| , blijft er niks van de plaat over. Ja deze foto sprak mij echt aan alleen in de diepte is de foto niet echt scherp maar van een sony w50 had ik niet anders verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:52

Ethirty

Who...me?

Je vraagt toch echt zelf om tips, dus niet piepen als je die krijgt :p Gelukkie heeft namelijk wel een punt. De focus ligt op de voorgrond, maar daar is helemaal niks te zien. Weet niet wat je bedoeld met dikke voorgrond en levendig, maar ik had er zelf ook een (flink) stuk van afgesneden, of een paar stappen verder naar voren gedaan.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:11
De lucht is veel te uitgebeten, dat is in ieder geval al iets wat stukken beter zou kunnen en verder vind ik de foto niet heel 'levendig', juist een beetje saai. En het pad als onderwerp in je foto vind ik niet heel geslaagd, want hij loopt niet door maar stopt en gaat dan verderop weer door (op de foto).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Na het zien van de water druppels zelf maar eens aan de slag gegaan, moet zeggen niet al te makkelijk.
Ik heb nog geen remote flash, het was dus wat lastig met het licht ! scherpte ook wat moeite mee, ff oefenen dus nog ! Het resultaat :
Afbeeldingslocatie: http://www.raaltenoord.nl/forum/waterdrupel1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Voor het eerst eens bezig met een gloednieuwe dSLR, wil me er eens in gaan verdiepen.
Net even een eerste plaatje geschoten, wat vinden jullie hiervan ? En hebben jullie tips ? :)

Afbeeldingslocatie: http://download.brouwernetwork.nl/files/2/Fotos/IMG_0084_thumb.jpg

Clickable :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 15:12
Bij deze ga ik ook voor het eerst maar eens een foto posten. Heb nu ongeveer een maand een DSLR en ben dus nog erg aan het proberen. Daarnaast nog niet erg ervaren met Photoshop, maar ook daar druk mee aan het stoeien.

Onderstaande foto heb ik gisteren geschoten in Zeeland, vlak bij een friettent. Ik heb in Photoshop het blauw wat opgepept om de meeuw er wat uit te laten springen. Ik vind het een geslaagde foto... Graag jullie opbouwende kritieken! :)

Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/my.php?image=dsc03912g.jpg

Zoals in de EXIF data staat heb ik de foto genomen met een Nikon D60 icm een Tamron 18-200mm + UV filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ThAZiP schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:11:
Graag jullie opbouwende kritieken! :)
Ja ik heb een tip!

Geef ook eens wat commentaar op andere foto's; jullie zijn niet de enigen die feedback willen ;) (daar komen de meesten hier namelijk voor :P)

@Practics: Ik denk dat als je wat verder naar voren was gelopen, je een betere foto had gekregen, dan had je namelijk dat paadje wat meer door zien lopen waarschijnlijk...
@DennusB: Mijn belangrijkste tip: Ga in godsnaam interessantere dingen fotograferen. Daarnaast is ie niet super scherp; dat kan veel redenen hebben; je bewoog, je hebt niet goed scherpgesteld, je schiet in RAW en verscherpt niet. Leer je camera kennen onder verschillende omstandigheden en fotografeer gewoon veel.
@ThAZiP: Mooi scherp, mooie meeuw, maar dat is het dan ook wel. Ik zit naar een groot effen blauw vlak met een meeuw te kijken die ook nog eens bijna precies in het midden staat .... snap je wat ik bedoel? Het is gewoon vrij saai op deze manier. Ik kan ook z'n kop niet echt zien, misschien beetje shadows/highlights of anders de dodge tool erop?
@joosthaarman: Nou ik denk dat je hier weinig feedback bij nodig hebt; je kant zelf ook wel zien waar het mis gaat. Hij is idd niet scherp, je hebt wat last van een soort flare (of wat het ook is) en hij is ook niet helemaal recht e.d. Gewoon even verder oefenen dus.

[ Voor 49% gewijzigd door Wouter op 02-06-2009 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 15:12
Wouter schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:32:

Ja ik heb een tip!

Geef ook eens wat commentaar op andere foto's; jullie zijn niet de enigen die feedback willen ;) (daar komen de meesten hier namelijk voor :P)
Het is zo moeilijk om kritiek te geven op andermans foto's, als je zelf nog niet (zo) ervaren bent. Ik kan daarom ook niet echt alles onderbouwen... Technisch gezien. Maar ik zal het zeker niet laten als ik ergens echt een goede reactie op kan geven!

Wat betreft de foto, veel blauw ja! :) Ik moet wat meer spelen met de compositie. Ik heb er nog een aantal geschoten en zal daar nog eens wat mee rommelen. Wat betreft de shadows, highlights en dodge, moet ik bekennen dat ik daar nog té maagd voor ben ;). Het zal mettertijd zeker mijn revue gaan passeren, maar nu nog niet... :) In ieder geval bedankt voor je mening! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
idd verder testen ! begint leuk te worden ! ff andere lens gepakt (macro) en gaat al stuk beter ! :9

Afbeeldingslocatie: http://www.raaltenoord.nl/forum/waterdruppel5.png

@ DennusB: ik vind hem een beetje onscherp ! gooi je f getal wat omhoog, en wellicht wat sneller schieten als je niet zown steady hand hebt, verder vind ik de kleuren beetje appart heb je een nabewerking gedaan ?

@ThAZiP: De foto is idd blauw, je kunt de foto nog nabewerken zodat de vogel niet in zown groot luchtruim vliegt :P

[ Voor 51% gewijzigd door Aapie op 02-06-2009 22:54 . Reden: Commentaar :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wouter schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:32:
[...]

@DennusB: Mijn belangrijkste tip: Ga in godsnaam interessantere dingen fotograferen. Daarnaast is ie niet super scherp; dat kan veel redenen hebben; je bewoog, je hebt niet goed scherpgesteld, je schiet in RAW en verscherpt niet. Leer je camera kennen onder verschillende omstandigheden en fotografeer gewoon veel.
Ik heb de camera net een dag, en dit was een foto die er wel voor mijn doen goed uitkwam :)
Vandaar dat ik even kritiek vroeg, bedankt voor de tips :)

@Nedra : Ziet er super tof uit. Loeischerp, felle zomer kleur en de compositie is natuurlijk ook geslaagd :) Trekt mij wel zulke plaatjes!

@JerzoenZ18 : Ziet er ook vet uit, het nadeel is alleen dat je door die spiegelbollen de aandacht volledig wegtrekt bij die 'druppel'. Misschien zonde?

@ThaZiP : Ziet er leuk uit voor een eerste foto. Ook een beginner, net als mij. Het klopt inderdaad wel, het is wel erg blauw :) Ben benieuwd of je met een andere compositie er nog wat mooiers van kan maken.
Voor tot nu toe, complimenten hoor. Beest staat er goed op :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Leuk om te zien dat iedereen aan de slag is gegaan met de 'strobist druppels' :) Ik heb het ook even geprobeerd een paar dagen geleden en dit was er één van. Best lastig om alles goed scherp te krijgen. Wel leuk hoe het elke keer weer een verrassing is wat er uitkomt. Zeker als je met gelletjes e.d. gaat experimenteren.

Ik heb 100mm macro op mijn 5DII gehad en daarmee geschoten maar uiteindelijk, qua scherpte, het beste resultaat gehaald met de 40D + 70-200 + Kenko tussenring.

Ik heb nog een wat origineler ideetje wat ik binnenkort hoop uit te voeren :)

Afbeeldingslocatie: http://www.jg-photography.nl/photo/view/8324748e4b/format:tweakers
Let even niet op het watermerk, kan hem er even niet uithalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
J3roen schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 23:02:
Leuk om te zien dat iedereen aan de slag is gegaan met de 'strobist druppels' :) Ik heb het ook even geprobeerd een paar dagen geleden en dit was er één van. Best lastig om alles goed scherp te krijgen. Wel leuk hoe het elke keer weer een verrassing is wat er uitkomt. Zeker als je met gelletjes e.d. gaat experimenteren.

Ik heb 100mm macro op mijn 5DII gehad en daarmee geschoten maar uiteindelijk, qua scherpte, het beste resultaat gehaald met de 40D + 70-200 + Kenko tussenring.

Ik heb nog een wat origineler ideetje wat ik binnenkort hoop uit te voeren :)

[afbeelding]
Let even niet op het watermerk, kan hem er even niet uithalen
Nice !! lekker scherp ook ! ik heb me opzet maar ff afgebroken, stond zo in de weg.
Binnenkort maar is weer proberen, maar dan met een iets grotere waterbak en verschillende kleuren ondergrond !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 28-09 20:08
joosthaarman schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 23:07:
[...]

Nice !! lekker scherp ook ! ik heb me opzet maar ff afgebroken, stond zo in de weg.
Binnenkort maar is weer proberen, maar dan met een iets grotere waterbak en verschillende kleuren ondergrond !
Zoals ik in het het gepostte filmpje zag, kun je beter een donkere bak nemen en dan op de achtergrond een gekleurd papier houden waar je op flitst. Nu heb ik nog geen losse flitser, maar een off-shoe kabel zou ook moeten werken :) Raad eens wat ik ga proberen als ik die kabel binnen heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

Tof om te zien idd dat iedereen de strobist blog in de gaten houd, ik zag het filmpje zelf ook en dacht eeh dat ik als eerste even proberen als mijn strobist spullen binnen zijn (net mailtje van fotosg binnen dat het vandaag verstruurd is) dus mijn foto's komen hier ook binnenkort ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
@Joost: duidelijk improvement in de tweede!
@Jeroen: heel erg mooi.superscherp en mooie toning!

haha nou omdat het zo hard gaat, nog maar eentje dan?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3590/3587181552_e91a5b5ce3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Nedra schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 00:03:
@Joost: duidelijk improvement in de tweede!
@Jeroen: heel erg mooi.superscherp en mooie toning!

haha nou omdat het zo hard gaat, nog maar eentje dan?

[afbeelding]
Nice lekker vloeiende plaat ! Misschien wat minder spiegel er in krijgen, en dan is hij nog beter !
Schiet jij met remote flash ? ik denk dat ik ook maar is een remote kabel aanschaf ! toch leuk voor het spelen :9

[ Voor 6% gewijzigd door Aapie op 03-06-2009 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 22:22
Als iedereen dat gaat doen....

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3031/3024899587_e1f6f12af0.jpg

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Hier nog een leuke foto heb hier stuk van de lucht weg gehaalt omdat het ook weer uit gebeten was, moeilijk te doen met dit warme felle weer. Dat schaap links is niet bewogen er lopen twee schapen daar :$ beetje raar gezicht maar het is echt zo.

Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/8838/bewerktelandhuisu.jpg

Dit een betere foto ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Probeerseltje, eerste post van mij. Begin nog maar net met serieuzer proberen te spelen met de camera. Graag opbouwende feedback!
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2465/3591906678_748d4e0e7d_m.jpg
klikbaar uiteraard.
Rechtstreeks uit de camera, 18x gezoomed uit hand.

@ Hahn hieronder. Het leek me wijzer geen commentaar op anderen te geven als jezelf nog maar zo weinig ervaring hebt. Ik begrijp je reactie wel maar leek me beter eerst eens zelf wat te posten en dan ook reacties te geven op anderen.

[ Voor 24% gewijzigd door Prozac[NL] op 03-06-2009 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ook als het je eerste post is kan je nog wel commentaar geven op andere mensen, zelfs al weet je niks van fotografie, dan kan je alsnog vertellen wat je wel en niet goed vindt over de dingen waar je wel iets van weet (kleuren, compositie, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:52
Prozac[NL] schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:13:
Probeerseltje, eerste post van mij. Begin nog maar net met serieuzer proberen te spelen met de camera. Graag opbouwende feedback!
[afbeelding]
klikbaar uiteraard.
Rechtstreeks uit de camera, 18x gezoomed uit hand.
Ja ik vind hem persoonlijk niet echt bijzonder, de vogel is niet scherp en het is jammer dat de vogel een plekje op zijn borst heeft waar minder haar zit. Hij is niet helemaal pikzwart en de omgeving is ook niet spectaculair, je ziet blauwe lucht, groene boom, zwarte vogel... Maar blijven proberen :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Prozac[NL] schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:13:

@ Hahn hieronder. Het leek me wijzer geen commentaar op anderen te geven als jezelf nog maar zo weinig ervaring hebt. Ik begrijp je reactie wel maar leek me beter eerst eens zelf wat te posten en dan ook reacties te geven op anderen.
Geef gewoon aan dat je nog weinig ervaring hebt, maar geef wél commentaar op anderen. Jij post hier om reacties te krijgen, net zoals ieder ander, maar als iedereen het vertikt om commentaar te leveren op anderen heeft dit topic ook geen nut meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 13:22

Rudedadude

Maybe we were born to run

@Prozac[NL]: Het zwart van de vogel is redelijk dichtgelopen waardoor je geen details meer ziet. Ik zie bij vogels altijd graag een bepaalde blik in hun ogen.
@Practics: Het is opzich een aardige foto, maar erg klein zo op forumformaat met zoveel details. Aan een overbelichte lucht ontkom je niet snel in een dergelijke foto, tenzij je met een nd filter gaat werken.

Vanmiddag de jonge merel (of spreeuw, ik hou ze niet zo uit elkaar) in mijn achtertuin op de foto gezet. Als ze nog zo jong zijn ,dan zijn ze ook niet erg schuw, dus ik heb de foto op 2 meter kunnen maken:

Jonge merel klein

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:55
Practics schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 01:05:
Hier nog een leuke foto heb hier stuk van de lucht weg gehaalt omdat het ook weer uit gebeten was, moeilijk te doen met dit warme felle weer. Dat schaap links is niet bewogen er lopen twee schapen daar :$ beetje raar gezicht maar het is echt zo.

[afbeelding]

Dit een betere foto ??
Ondanks het kleine formaat vind ik deze foto een stuk beter :) Het licht is wel mooi en de diverse kleuren van de bomen werken ook mee :) Ga zo door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rudedadude

Heerlijke plaat. Vind het erg mooi. En best lekker scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 11:06
Rudedadude, extreem lekkere plaat, heerlijk scherp en de kleuren komen ook goed uit!

Afbeeldingslocatie: http://i474.photobucket.com/albums/rr103/Panamera/landcape.jpg
Groter op flickr:
http://farm4.static.flick...90107202_51de32aec0_b.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Panamera op 03-06-2009 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartuz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05 18:21
Na hier tijden alleen gekeken te hebben, hier even een kleine bijdrage.. *click* voor grote versie.

Afbeeldingslocatie: http://www.bartuz.net/images/hertklein.jpg

Met een 28-135mm i.c.m. een 1000D geschoten. Hertje liep gewoon niet weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Rudedadude: Heel netjes, mooie kleuren (misschien iets overdreven, maar daar houd ik wel van), lekker scherp en mooie dieptewerking. Alleen onderwerp is misschien wat te centraal.

Panamera: Die ronde randjes vind ik niks, lucht is wel mooi, maar de grond vind ik wat te donker (eigenlijk heel de foto mag wel iets lichter van mij) en de horizon is niet recht, maar dat kan ook door het landschap zelf komen.

Bartuz: Geen slechte plaat, maar doe alsjeblieft iets aan die kleuren, die passen er echt totaal niet bij als je het mij vraagt :P ...en geef aub commentaar op je voorgangers.

Ikke ook maar even dan:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BNbFUV5rSuHeJGUyjHXlHbt2/full.jpg
Klik voor groter

[ Voor 17% gewijzigd door Hahn op 03-06-2009 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Hahn schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:42:
Rudedadude: Heel netjes, mooie kleuren (misschien iets overdreven, maar daar houd ik wel van), lekker scherp en mooie dieptewerking. Alleen onderwerp is misschien wat te centraal.

Panamera: Die ronde randjes vind ik niks, lucht is wel mooi, maar de grond vind ik wat te donker (eigenlijk heel de foto mag wel iets lichter van mij) en de horizon is niet recht, maar dat kan ook door het landschap zelf komen.

Bartuz: Geen slechte plaat, maar doe alsjeblieft iets aan die kleuren, die passen er echt totaal niet bij als je het mij vraagt :P ...en geef aub commentaar op je voorgangers.

Ikke ook maar even dan:

[afbeelding]
Klik voor groter
Ik vind em lang niet zo vet als de vorige, ook valt me nu op dat er veel ruis in de wolken zit. Niet dat deze bar slecht is, maar de vorige was conceptueel gezien gewoon een stuk spannender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ja, dat valt me zelf ook op, ik doe blijkbaar zoveel aan nabewerking dat er ook veel ruis ontstaat :+ Moet ik eens op letten/naar kijken.

En met mijn vorige bedoel je mijn foto, dus die bulldozer? Of doel je op Wouter z'n foto? Want dit shot was meer een testshot voor zijn eindresultaat, dus het kan kloppen dat ie minder is :P

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 03-06-2009 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haneev
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:32
@Bartuz: Goeie foto, alleen de kleuren zijn wel dof/saai
@Panamera: Ik zou hem iets lichter maken, voor de rest zeker mooi :)
@Pratics: Wel mooie foto, alleen hij lijkt me wat flets?

1 van mij dan maar :)

Zonsondergang ergens in de buurt. Ik vond hem wel futuristisch.

Afbeeldingslocatie: http://haneev.nl/data/download/IMG_1123_bewerkt_600h.jpg

Bewerkt (groot)
Orgineel (onbewerkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Hahn schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:05:
Ja, dat valt me zelf ook op, ik doe blijkbaar zoveel aan nabewerking dat er ook veel ruis ontstaat :+ Moet ik eens op letten/naar kijken.

En met mijn vorige bedoel je mijn foto, dus die bulldozer? Of doel je op Wouter z'n foto? Want dit shot was meer een testshot voor zijn eindresultaat, dus het kan kloppen dat ie minder is :P
Ah die van Wouter! haha dat had ik ff nie door :).

@haneev..vind em niet zo spannend. De compositie met die boom links is opzich wel leuk maar de lucht biedt niks interessants om te zien.

[ Voor 9% gewijzigd door Nedra op 03-06-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
@Practics, Jammer dat hij niet groter beschikbaar is, mijn oog wordt wel heel erg naar dat stukje overbelichte lucht getrokken, niet echt fijn.
@Prozac[NL], Je zou bijna zeggen dat de boom het onderwerp is ;) Volgende keer een andere compositie kiezen en dan kan het best wat worden.
@Rudedadude, Wat een heerlijke plaat! De randen van de sinasappel zien er wel wat vreemd uit door door de bewerking?
@Panamera, Het idee is leuk maar de uitvoering minder. De foto is veel te donker en de ronde hoekjes voegen niets toe.
@Bartuz, Opzich een mooie plaat maar wel erg druk, het wordt er bijna een zoekplaatje door. Misschien nog wat croppen om dat te verbeteren.
@Hahn, De vorige van Wouter was een stuk beter, misschien als ik de vorige niet had gezien dat mijn mening anders was geweest.
@haneev, De horizon staat scheef. En waarom in de portretstand geschoten terwijl er in dat grote blauwe stuk zowat niets te zien is? Die afgehakte boom links is ook niet erg fijn.

Ook maar 1 van mij dan:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2432/3575711124_e859605497.jpg

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Hier nog effe de link naar het groot van die plaat die ik gepost heb.

Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/8838/bewerktelandhuisu.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Practics op 03-06-2009 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

@Practics: ja met dit soort foto's met veel details geldt hoe groter hoe beter
@Amstel76: wel een aardig moment, maar alles op de achtergrond werkt niet mee om er een echt geslaagde foto van te maken
@haneev: ik mis een duidelijk onderwerp inde foto, de kleuren alleen vind ik niet echt overtuigen. En een zonsondergangsfoto waarop alleen de maan is te zien :P
@Hahn: iets teveel een testfoto met en niet gedefinieerde pose, maar het gebruik van de off-cam flitser is erg geslaagd. En ik zie geen ruis in de wolken ,enkel detail, het is zeker niet storend
@Bartuz: als je hert paars is dan mag je iets aan nabewerking doen, zo komen ze in de natuur niet voor ;)
Ik ben even zo vrij geweest om wat te pielen. Andere vraag: waarom een 3x4 crop als je camera 2x3 schiet?
Hert van Bartuz
@Panamera: de voorgrond is nu sterk onderbelicht en er lijkt een vlek midden op de foto te zitten?

[ Voor 3% gewijzigd door Rudedadude op 03-06-2009 21:06 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudedadude schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:04:
@Practics: ja met dit soort foto's met veel details geldt hoe groter hoe beter
@Amstel76: wel een aardig moment, maar alles op de achtergrond werkt niet mee om er een echt geslaagde foto van te maken
@haneev: ik mis een duidelijk onderwerp inde foto, de kleuren alleen vind ik niet echt overtuigen. En een zonsondergangsfoto waarop alleen de maan is te zien :P
@Hahn: iets teveel een testfoto met en niet gedefinieerde pose, maar het gebruik van de off-cam flitser is erg geslaagd. En ik zie geen ruis in de wolken ,enkel detail, het is zeker niet storend
@Bartuz: als je hert paars is dan mag je iets aan nabewerking doen, zo komen ze in de natuur niet voor ;)
Ik ben even zo vrij geweest om wat te pielen. Andere vraag: waarom een 3x4 crop als je camera 2x3 schiet?
[afbeelding]
@Panamera: de voorgrond is nu sterk onderbelicht en er lijkt een vlek midden op de foto te zitten?
een stuk beter inderdaad, nu is het wit wit en niet blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra

Dan moet je 'm echt ff groot bekijken, want die ruis is toch duidelijk aanwezig! Ik vind de 2e bewerking veel beter dan de eerste, misschien mag het groen nog net ietsje minder verzadigd maar hij ziet er heel fijn uit zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Het was ook alleen maar een test om te kijken hoe de belichting was :P Maar ik vond het wel een geinig effect zo, ook vanwege de gecrashte auto op de achtergrond, het gecrashte afstandsbestuurbare autootje ervoor en de afstandsbediening in m'n hand (en natuurlijk mijn tshirt :P).

De pose had beter gekund inderdaad, maar ik kijk wel een beetje evil, wat eigenlijk ook weer bij de foto past :+
[afbeelding]
Vele malen beter inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Nedra schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:09:
[...]

Dan moet je 'm echt ff groot bekijken, want die ruis is toch duidelijk aanwezig! Ik vind de 2e bewerking veel beter dan de eerste, misschien mag het groen nog net ietsje minder verzadigd maar hij ziet er heel fijn uit zo
Linksbovenin is idd wel die ruis te zien, maar mijn punt was dat het, zeker in de wolken, niet storend overkomt.

@Hahn, de afstandsbediening valt me nu pas op, die had prominenter gemogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Afstandsbediening is maar een klein dingetje en daarmee maakte ik de foto, want hij is van de camera, niet van het autootje (maar dat mag je niet weten, want dan is dat idee weg! :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Om de waterdruppel levend te houden :9

@Universal Creations, gebruik jij daar een schaal ofzo ? lijkt wel rvs

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3302/3592587835_a2e61bea2c.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Aapie op 03-06-2009 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartuz
Rudedadude: Kijk! Dan is gelijk duidelijk wat er mis was met de kleuren. Duidelijke verbetering. Mag ik vragen wat je precies gesleuteld hebt? Dan kan ik die ervaring meenemen. Reagerend op je eigen merel/spreeuw: Mooie scherpe foto. Sinaasappel knalt er mooi uit.

haneev: Persoonlijk vind ik het heel veel lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartuz
[...]

Rudedadude: Kijk! Dan is gelijk duidelijk wat er mis was met de kleuren. Duidelijke verbetering. Mag ik vragen wat je precies gesleuteld hebt? Dan kan ik die ervaring meenemen. Qua crop kwam het zo even 'beter' uit. Gezien de andere opmerking zal ik eens kijken wat ik hier nog aan kan doen.

Reagerend op je eigen merel/spreeuw: Mooie scherpe foto. Sinaasappel knalt er mooi uit.

haneev: Persoonlijk vind ik het heel veel lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
joosthaarman schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:05:
Om de waterdruppel levend te houden :9

@Universal Creations, gebruik jij daar een schaal ofzo ? lijkt wel rvs

[afbeelding]
RVS (kook)lepelhouder van Ikea. Wat ik zelf mooi vind aan deze foto is de symmetrie die er in zit door het spiegelbeeld van licht en donkerblauw in de druppel tegen de achtergrond.
Die van jou is vooral mooi vanwege die reflectie die je in het water ziet. De kleur vind ik alleen wat "soft" (pastelachtig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Bartuz schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 00:09:
[...]

Rudedadude: Kijk! Dan is gelijk duidelijk wat er mis was met de kleuren. Duidelijke verbetering. Mag ik vragen wat je precies gesleuteld hebt? Dan kan ik die ervaring meenemen. Qua crop kwam het zo even 'beter' uit. Gezien de andere opmerking zal ik eens kijken wat ik hier nog aan kan doen.
Belangrijkste ewat ik gedaan heb is de witbalans zich laten 'calibreren' op een witte vlek van het hert, dan worden in een keer alle kleuren in de foto meegenomen. Vervolgens heb ik nog iets lopen sleutelen aan het groen in de foto (met name iets donkerder) en dat was het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

@ joosthaarman, onwijs mooie shot man! Kun je mij zeggen welke settings je hebt gebruikt en welke lens, aangezien wij zo'n beetje de zelfde setup hebben zie ik ;) Zet anders eventueel je messaging aan, dan praten we daar verder...

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:47
@ alle druppels: prachtige foto's! Heerlijk scherp.

Mijn eerste probeersel hier. Heb nu twee weken een Sony A200, heb nog veel te leren dus. :)
Afgelopen weekend wezen barbecueën bij familie in het bos, met dit als resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3604/3594964470_1f3455b0ef.jpg
Sony 18-70 kitlens, F/5.6, 1/60s, ISO100.
Grotere versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartuz
PowerUp: Mooi lichteffect. Zelf heb ik wel het gevoel dat je de foto iets spannender zou kunnen maken. De stralen komen er mooi uit, maar de overige stukken zijn mijn inziens wat saai. Ik doel hiermee bijvoorbeeld op het vlak linksboven en rechtsboven. Lastig te omschrijven, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 11:06
Dat is een vliegtuig, als je hem groter klikt zie je hem ook vliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Laast in een bos een route gevolg van dingen die je kunt vinden in het bos. Ook deze elfenbankjes horen daar bij. Dus camera uit de tas en maar proberen.

Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/3679/bewerktelfenbankjev.jpg

@rude: veel beter zo met die kleuren nice work
@Powerup: Tjah vind hem zelf beetje saai en vrij donker.
Denk dat als deze plaat 's ochtends vroeg was geschoten en iets lichter dat je
echt een top plaat had gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
@Practics, Als ik naar jou foto kijk, dan valt me 1 ding meteen op, en dat is dat er een wazige onscherpte links en rechts over je foto hangt. Het lijkt wel of je er zelf een blur overheen hebt gegooid om een kunstmatige DOF te creeëren. Of is deze foto echt zo uit de camera komen rollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:47
Practics schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:56:
@Powerup: Tjah vind hem zelf beetje saai en vrij donker.
Denk dat als deze plaat 's ochtends vroeg was geschoten en iets lichter dat je
echt een top plaat had gehad.
Bartuz schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:59:
PowerUp: Mooi lichteffect. Zelf heb ik wel het gevoel dat je de foto iets spannender zou kunnen maken. De stralen komen er mooi uit, maar de overige stukken zijn mijn inziens wat saai. Ik doel hiermee bijvoorbeeld op het vlak linksboven en rechtsboven. Lastig te omschrijven, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Helaas zijn er niet zoveel mensen die 's ochtends barbecueën ;)
Nee hij is inderdaad nogal donker, ik heb hem helaas in jpeg geschoten. Als ik hem veel lichter probeer te maken krijgt het een witte waas.
Het was ook mooier geweest als het bos links wat dunner was net als rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@waterdruppels, erg mooi ga het zelf ook eens proberen
@powerup: mooi effect, wel heel erg in het midden (niet dat daar iets op tegen is, maar niet zo spannend)

Hier 1tje van mij, 2 dagen terug scheen de zon nogal waardoor alles extra "scherp" werd :

Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/9349/sogel0018editedit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
HaseMike schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:24:
@waterdruppels, erg mooi ga het zelf ook eens proberen
@powerup: mooi effect, wel heel erg in het midden (niet dat daar iets op tegen is, maar niet zo spannend)

Hier 1tje van mij, 2 dagen terug scheen de zon nogal waardoor alles extra "scherp" werd :

[afbeelding]
Idd beetje veel licht en harde zon zo, volgende keer misschien later of vroeger op de dag schieten, er zit zo weinig sfeer aan de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
TranceSetter schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:34:
@Practics, Als ik naar jou foto kijk, dan valt me 1 ding meteen op, en dat is dat er een wazige onscherpte links en rechts over je foto hangt. Het lijkt wel of je er zelf een blur overheen hebt gegooid om een kunstmatige DOF te creeëren. Of is deze foto echt zo uit de camera komen rollen?
Zelf gedaan met bewerking op pc inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneppuK
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 12:23
Voor alles is een eerste keer. :>
Afbeeldingslocatie: http://img35.imageshack.us/img35/9662/dsc2084e.jpg
Schoolkorfbal bij GKV in Gorinchem (klikkerdeklik)

Sony a200 + DT 4-5.6/55-200
ISO: 200
Belichting: 1/160 sec.
Diafragma: 5.6
Brandpuntsafstand: 200mm

Edit: Moet de foto het natuurlijk wel doen.

[ Voor 40% gewijzigd door sneppuK op 04-06-2009 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
@PowerUp, Jammer dat je hem niet in raw hebt, dan viel er nog wel wat meer uit te halen. Maar ik vind het evengoed toch wel een fijne plaat hoor.
@Practics, Die zogenaamde DOF vind ik echt helemaal niks, doet erg afbreuk aan je foto. Zonder dat is het best een redelijke foto denk ik.
@HaseMike, Paar kleine wolkjes op de achtergrond zouden wel fijn zijn, dit is wel heel erg blauw. Verder staat het muurtje scheef en stoort het stukje overbelichte muur links onderin ook.
@sneppuK, Hij komt wat flets over, is wel meer uit te halen. Ik zou hem ook net iets anders croppen, hand links en de voet rechts eraf. Wel jammer van de arm voor het jongetje zijn gezicht maar daar moet je ook geluk bij hebben.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Amstel76 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:14:
@HaseMike, Paar kleine wolkjes op de achtergrond zouden wel fijn zijn, dit is wel heel erg blauw. Verder staat het muurtje scheef en stoort het stukje overbelichte muur links onderin ook.
De muur is niet uitgeblazen, check je monitor ;) En het was of het muurtje scheef of de lamp scheef.. of de foto niet maken natuurlijk ;)

*edit* misschien moet ik als beginner vooral leren wanneer niet een foto te maken. Ach ja dat is het "nadeel" van digitaal, je schiet teveel en daardoor is de aandacht die je per te maken foto besteed minder.

[ Voor 20% gewijzigd door HaseMike op 05-06-2009 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorin
  • Niet online

Thorin

Batman = Róbin's sidekick

@Joosthaarman: OMGaaf :) Moest je veel nabewerken om dat blauw zo knallend helder te krijgen?
@PowerUp: Nice :) gave zonnestralen. Zou niet weten wat je daar aan kan verbeteren.
@Practics: Mooie afbeelding! Misschien nog iets lichter? (maar kan aan mijn monitor liggen)
@HaseMike: Scherpe foto, mooie kleurvlakken, maar niet een erg spannend onderwerp imho. Je kan'm inderdaad nog wel wat rechter draaien, en vind de ruimte boven de lamp een beetje groot. Is dit de originele crop? Anders zou je aan de onderkant wat meer ruimte kunnen geven.
@sneppuK: Mooi moment, spannend! Ben het wel met Amstel76 eens: beetje flets. Misschien kan je hem wat lichter maken en dan het contrast vergroten? Ook kan je hem misschien naar een portrait-formaat croppen: dan ben je van de arm links en voet rechts af, en accentueer je denk ik ook meer de 'hoogte' in de foto (de kinderen grijpen naar de bal in de lucht).

Zelf weer eens eentje waar ik graag commentaar op wil, geschoten @Pasar Malam Tong Tong festival.
Afbeeldingslocatie: http://ch.tudelft.nl/~robin/got-fotos/P1010127thumb.jpg
(klikkebaar)

Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Thorin schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 22:03:
@Joosthaarman: OMGaaf :) Moest je veel nabewerken om dat blauw zo knallend helder te krijgen?
@PowerUp: Nice :) gave zonnestralen. Zou niet weten wat je daar aan kan verbeteren.
@Practics: Mooie afbeelding! Misschien nog iets lichter? (maar kan aan mijn monitor liggen)
@HaseMike: Scherpe foto, mooie kleurvlakken, maar niet een erg spannend onderwerp imho. Je kan'm inderdaad nog wel wat rechter draaien, en vind de ruimte boven de lamp een beetje groot. Is dit de originele crop? Anders zou je aan de onderkant wat meer ruimte kunnen geven.
@sneppuK: Mooi moment, spannend! Ben het wel met Amstel76 eens: beetje flets. Misschien kan je hem wat lichter maken en dan het contrast vergroten? Ook kan je hem misschien naar een portrait-formaat croppen: dan ben je van de arm links en voet rechts af, en accentueer je denk ik ook meer de 'hoogte' in de foto (de kinderen grijpen naar de bal in de lucht).

Zelf weer eens eentje waar ik graag commentaar op wil, geschoten @Pasar Malam Tong Tong festival.
[afbeelding]
(klikkebaar)
Thx ! Nee valt wel mee ! Ik heb hem alleen wat dieper blauw gemaakt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Iemand misschien een overzichts foto van zijn "waterdrop project"?

Ik heb het gister namelijk ook geprobeerd maar kreeg steeds heel raar belicht water... Misschien kan 1 van jullie me een beetje op weg helpen met een setup foto dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Donnie schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 11:54:
Iemand misschien een overzichts foto van zijn "waterdrop project"?

Ik heb het gister namelijk ook geprobeerd maar kreeg steeds heel raar belicht water... Misschien kan 1 van jullie me een beetje op weg helpen met een setup foto dus ;)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3318/3595012813_2953e93e40.jpg

Link naar groter formaat:
http://farm4.static.flick...95012813_e2d7713485_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Bedankt Jeroen, hiermee ga ik aan de slag ;) Toch wel een heel gedoe heh alles opzetten zoals ik het hier zie ;) Ach ja, je leert er wel heel veel van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
haha mijn set-up was een stuk minder ingewikkeld, ik heb maar 1 statief dus het werd wat improvisatie. Helaas geen foto van gemaakt; ik had een bak water op tafel gezet en daarachter een wit a4tje getaped, daarnaast een nachtkastje om het water op te zetten. Omdat het water niet op het kastje wou hebben, heb ik een boek een stuk laten uitsteken en daarop het water gezet, met een fles drank als contra-gewicht. Het water had ik laten druppelen dmv een tissue die uit een bekertje water hangt, op die manier is heel makkelijk de grote van de druppel te bepalen (kleine druppel 1 tissue met dunne punt, grote druppel meerdere tissues voor een dikkere punt). Aan de andere kant van de bak water een doosje met m'n flits erop, en gaan :). Haha als ik er zo aan terugdenk had het heel makkelijk fout kunnen gaan :). Nog maar eentje dan?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3362/3589861024_128ab692ba.jpg

De hele set staat hier: http://www.flickr.com/photos/ardenswayoflife/sets/72157619327689800/

Nog even wat feedback

@joost: ook weer een hele mooie, vind em deze keer wel net ff ietsjes te blauw, denk dat je er nog leuke dingen mee kan met een klein beetje nabewerking
@powerup: het licht komt mooi tussen de bomen door, jammer dat al het licht achter de bomen zo uitgebeten zijn, de plaat zou sterker zijn als daar een blauwe lucht of wolken + zon te vinden was
@practics: die blur aan de linkerkant is zoals eerder gezegd niet echt mooi..voor de rest durf ik er weinig over te zeggen..ben geen nature boy
@Hase Mike: Wel goed scherp..niet heel erg boeiend (persoonlijk dan he). Ook bij mij lijkt het links onder een beetje uitgebeten
@sneppuk: leuk actieshot, wel een beetje grauw. Misschien nog een beetje nabewerking? Daarnaast zou het misschien een idee zijn om hem iets meer om het onderwerp heen te croppen?
@thorin: ik vind em foto technisch niet zo heel interessant, mede door het standpunt en gebrek aan scherptediepte. Het zou leuker geweest zijn als je een beetje door je knieen gezakt zou zijn en een voorste stel scherp had en de rest niet, of omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:39
Afbeeldingslocatie: http://fc02.deviantart.com/fs43/i/2009/157/c/2/testing_material_by_plukke.jpg

Een van de eerste pogingen tot fatsoenlijke product fotografie. Het is voor mijn gevoel best een aardige plaat, maar wil graag weten wat ik kan verbeteren. Iemand tips? (naast het schoonmaken van m'n sensor :O )

@ nedra hierboven: wat een mooie plaat is dat geworden zeg :) Mijn complimenten

[ Voor 11% gewijzigd door plukke op 06-06-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:03

Koppensneller

winterrrrrr

Eigenlijk een snapshot, maar ik vond het wel wat hebben. Omdat je dat zelf nog wel eens verkeerd inschat, zou ik graag willen weten wat jullie er van vinden ;)

Afbeeldingslocatie: http://hugodejong.net/filehost/get.php?h=3ec27388ae53e378c4991fb6cb3f52dc

Klik voor groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
In het groot is ie niet echt om aan te zien vanwege de enorm ruisreductie. Hij is ook scheef (maar dat is wel te corrigeren). De belichting is gewoon moeilijk, zeker als ie uit de hand geschoten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
@Nedra, Heel gaaf en erg goed gelukt!
@plukke, Prima productfoto maar toch mis ik wat op de één of andere manier, kan niet echt vertellen wat het nou is.
@KoppenSneller, Misschien wat ruis verwijderen en de foto even rechtzetten. Verder is het opzich een aardige foto maar mij wat te donker.

Dan maar 1 van mij, beetje cliché maar oke:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3344/3603245124_af41d953c0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wel cliche, maar wel ontzettend mooi om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:52
Nedra:Ontzettend mooie foto. Het water is heel erg helder waardoor het bijna een soort vloeibaar metaal lijkt. Ik zou niet weten hoe je dit beter kan maken..

Plukke:Misschien dat het de aard van het stofje is, maar de foto ziet er wat ruizig uit. Ook lijkt het flesje achterover te leunen terwijl ik het rechtop verwacht.

Koppensneller: Zo in het klein een mooie (klein beetje scheef? ) compositie. Op full size is het inderdaad net een aquarel door de donkere setting. Volgende keer een statiefje en een langere sluitertijd?

Amstel76: Professioneel uitziende foto. Je noemt het cliche, maar het zelf maken van een standaard soort foto, met hoge kwaliteit moet toch voldoening geven?

Dan mijn foto. Het is een shot van een middagje kortebaan paardenraces in ons plaatselijk winkelcentrum. Door de omgeving van het winkelcentrum vind ik het gros van de foto's niet zo boeiend om naar te kijken. Het was voor mij echt een testcase om te kijken of ik de actie/beweging van het paard er een beetje goed op kon krijgen. Tips zijn erg welkom!

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2454/3604056392_a9a4a70389.jpg?v=0

Fullsize op flickr

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

amstel76, cliché, maar toch mooi. Als jij het mooi vindt, moet je jezelf niet onderdoen :) snapshots of "standaard" achtige foto's zijn niet per default afgeschreven ;)

Cheiron, ik vind jouw foto ook zeer geslaagd. Beweging zit er absoluut in. Met name zichbaar aan het zand bij de hoeven en het opspattend zand. Goed gedaan!

[ Voor 31% gewijzigd door Deathchant op 07-06-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
@cheiron, Wauw wat een prachtige foto, mijn complimenten!

Jullie hebben natuurlijk wel gelijk dat je jezelf nooit tekort moet doen, ik was inderdaad erg blij met het resultaat. Bedankt voor jullie complimenten en comentaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
@Jeroenz18, werk jij met zo'n simpele setup? :+ Naja, ik zal die van mij nog wel eens posten, heb ik nu ff geen toegang toe, maar wel vastgelegd. Mijn druppelsysteem was iig een infuus :P
@Nedra, Ja ik vind ze lekker. Erg lekker. Dat licht vind ik mooi gedaan.
@plukkie, Het is 'maar' een flesje parfum, maar dat is nou net wat het uit moet stralen. Welk vind ik de achtergrond/doek net te onrustig, en is de foto links bovenin te donker. Ik denk ook dat als je het flesje wat lichter kan krijgen dat het dan mooier is.
@KoppenSneller, ik ga mee met mijn bovenburen, lastig omdat het uit de hand geschoten is. Dan ga je al snel naar de hogere ISO's met veel ruis als gevolg. Zeker zou ik hem ff recht zetten.
@Amstel76, waren alle cliché foto's maar zo mooi O+ Zou ik een klein versietje voor mijn iPhone mogen vragen?
@cheiron, Lekkere foto. Beweging goed vastgelegd, en toch lekker scherp. Mooi hoor.

En dan kom ik ook maar met een cliché foto aan. De Waterdruppeltjes beginnen te vervelen de laatste bladzijdes, en toch is het heel erg leuk om zelf te doen. Naja, dit is er 1 van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2480/3604413691_18baec9461.jpg

Meer op mijn Flickr :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:56
@Cheiron: mooi; paard lijkt wel te zweven. Ook het feit dat de foto een beetje schuin genomen is, voegt wel wat extra dynamiek toe.

@TranceSetter: leuke kleuren, vind ik persoonlijk één van de betere druppel-foto's hier, maar eigenlijk doet het onderwerp me niet zoveel.

Ook eentje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3650/3599185262_33e4955062.jpg

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 11:54

ALF

Poging van mijn kant, ik heb ooit eens wat gepost, maar is een tijd geleden... is gemaakt met EOS 350D met 18-55mm kitlens...

De foto was meer als grap genomen, maar vind hem zelf niet onaardig.

Afbeeldingslocatie: http://darvee.nl/fotos/IMG_0392_600x400.jpg
klikbaar

[ Voor 11% gewijzigd door ALF op 08-06-2009 02:38 . Reden: klikbaar voor grotere versie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
@whoami: Die is echt heel strak en wat mij betreft zeker showcase-waardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
TranceSetter schreef op maandag 08 juni 2009 @ 00:09:
@Amstel76, waren alle cliché foto's maar zo mooi O+ Zou ik een klein versietje voor mijn iPhone mogen vragen?
Natuurlijk, hij is te downloaden op mijn Flickr, resizen mag je zelf doen ;)
Ik vond het al een beetje veel worden die druppels maar die van jou maakt me weer vrolijk, heerlijke kleuren, reflecties en belichting.

@whoami, WAUW! Wat een geweldige plaat en zeker geen test case!
@ALF, Je foto doet me niks, links overbelicht en rechts onderbelicht. Persoonlijk was zo'n foto bij mij in de prullebak beland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:38
gemaakt met een 30d, 50mm 1.4 lens. Focus in het midden van de foto.
Het betreft hier harddisks in een rekencluster. Dat moet de tweaker toch wel aanspreken ;-)
Overigens is deze in een serverruimte gemaakt met slechts tl verlichting, zonder flits.

Deze staat in een rij tussen andere patchkasten dus de angle was lastig te nemen.

Afbeeldingslocatie: http://www.fotokonijnenberg.nl/images/uploads/59992/9c479/max_9c479.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Tomas_ op 08-06-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Sorry maar in je sig staat dat je de 1.8 hebt ;) Is dit met een andere lens genomen dan? Ik vraag het me af omdat ik ook zat te twijfelen om die 1.8 te kopen, gewoon leuk voor erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:38
Donnie schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:56:
Sorry maar in je sig staat dat je de 1.8 hebt ;) Is dit met een andere lens genomen dan? Ik vraag het me af omdat ik ook zat te twijfelen om die 1.8 te kopen, gewoon leuk voor erbij.
Ik zal het even aanpassen. Ik had/heb idd een 1.8. Helaas heb ik die laten vallen. Gezien de bouwkwaliteit bleef er niet veel van over. Heb nu de 1.4. Deze is 3 keer ze duur, maar ook een stuk beter.
Ik moet wel zeggen dat je voor de prijs van de 1.8 ook een prima lens krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door Tomas_ op 08-06-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
@KoppenSneller, ALF en technonose: zoals al vaker gezegd wil iedereen die hier een foto post graag de mening van anderen horen, dus dan is het wel zo netjes als je zelf een foto post, dat je dan ook ff over de foto's van anderen schrijft wat je ervan vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik zag toevallig gister een mooie oranje gloed door het raam dus ik snel mijn cam gepakt en daar kwam dit uit, vond hem zeker wel geslaagd

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3337/3605171804_8307714a67.jpg
klik voor grotere versie

[ Voor 20% gewijzigd door Mavvie op 08-06-2009 21:57 ]

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Mavvie schreef op maandag 08 juni 2009 @ 21:56:
Ik zag toevallig gister een mooie oranje gloed door het raam dus ik snel mijn cam gepakt en daar kwam dit uit, vond hem zeker wel geslaagd

[afbeelding]
klik voor grotere versie
Soms voegen flares wel wat toe aan een foto. Mooie foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Lig het aan mij of lijken de laatste foto's (van KoppenSneller en een aantal terug) allemaal erg donker?

@ALF: Afgezien van het standpunt vind ik weinig boeiends aan de foto.
@KoppenSneller: De foto is (in beide varianten) erg donker. Probeer eens een verise in zwartwit en dan zonder ruisreductie. Dan kan je nog wel eens verrassende dingen uit een mindere foto (qua technische kwaliteit)
@Plukke: erg donker (ook beide varianten). Probeer eens een lichtere achtergrond. Daarnaast vind ik het doek afleiden (de plooien). Bij een productfoto gaat het om het product en moet de rest niet afleiden (zoals bij een reclame :) ).
@Technonose: Geilplaatje :P

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Pagina: 1 ... 31 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.