Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 47 Laatste
Acties:
  • 367.364 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gyrolion schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 13:52:
[afbeelding]
Graag wat commentaar wat er beter kan!
M'n complimenten, de felle oranje kleur in de foto springt er echt uit! Top :)
Is een erg leuke plaat, maaar...
De achtergrond is niet helemaal egaal zwart, ik zie links wat vlekjes(of iets in die richting) zitten :o
Zonde, wat dat trekt teveel mijn aandacht.
Verder stoort het me dat aan de buitenkant van de vaas wat te veel druppeltjes zitten, dat kan beter he :9

Maar verder erg leuke plaat :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01:39
DennusB schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 13:58:
[...]

M'n complimenten, de felle oranje kleur in de foto springt er echt uit! Top :)
Is een erg leuke plaat, maaar...
De achtergrond is niet helemaal egaal zwart, ik zie links wat vlekjes(of iets in die richting) zitten :o
Zonde, wat dat trekt teveel mijn aandacht.
Verder stoort het me dat aan de buitenkant van de vaas wat te veel druppeltjes zitten, dat kan beter he :9

Maar verder erg leuke plaat :)
Tnx, ja dat komt meer gewoon door mijn budget :P
Hier is mijn setup, http://www.flickr.com/photos/gyrolion/3421132204/.
De achtergrond was gewoon een multimap en doordat ik meerdere objecten in het water heb laten vallen is er wat water op de multimap gevallen :P
Maar ik onthoud het voor de volgende keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vaas is redelijk aangeslagen of bekrast. Dat stoort nog al.
Verder vind ik het jammer dat er munten in de vaas liggen. (waarschijnlijk jouw vorige onderwerp voordat je het stukje sinasappel er in gooide, haal die de volgende keer even er uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-09 16:51

RBH

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3367/3420265371_770c63ee14.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
@Wijnands:
Ik vond de eerste beter om eerlijk te zijn, die komt wat natuurlijker over.

@Gyrolion:
Ik sluit me aan bij de vorige commentaren verder was een zwarte ondergrond mooier geweest.

@RBH:
Die bokeh is wel erg...euh...geel. Daardoor valt je onderwerp minder op en word alles erg onrustig.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Amstel76 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:30:
@Wijnands:
Ik vond de eerste beter om eerlijk te zijn, die komt wat natuurlijker over.
Grappig. Ik heb de eerste door capture nx gehaald en wat verscherpt. De tweede door photoshop, iets anders gecropt, niet verscherpt en lichtjes met neatimage behandeld. Verder zit er weinig verschil in.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ethirty
Mooie foto, de auto komt mooi naar voren. Ik stoor me niet aan de andere dingen, het is ook een straatfoto die helemaal niet bedoeld is om op reclame posters te komen.

@Noxa
Mooie rustige foto, ook interessante hoek en pose. Misschien wat minder vignetting.

@Gyrolion
Ik vind het maar een saaie standaardfoto die niet mooi is geworden. Een foto die voor jezelf leuk is dat je hebt gespeeld met snelle fotografie. Dit is zelfs een cliche foto voor iets in water laten vallen.

@RBH
Leuke foto, had alleen wat meer verschil in kleur of helderheid tussen de voor- en achtergrond gemogen.

Hier mijn foto, geschoten in Madrid. Vond het wel grappig hoe een disney karakter commercieel wordt gebruikt om op straat ballonnen te verkopen. Later toen mn vrienden met hem op de foto gingen moesten we ook betalen.

Afbeeldingslocatie: http://maertedesign.nl/upl/DSC_4318-a.jpg
klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01:39
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:49:

@Gyrolion
Ik vind het maar een saaie standaardfoto die niet mooi is geworden. Een foto die voor jezelf leuk is dat je hebt gespeeld met snelle fotografie. Dit is zelfs een cliche foto voor iets in water laten vallen.
Kan je op zijn minst een tip geven, zodat ik weet wat er misschien beter kan voor de volgende keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Thnx.

Leuke foto Kirbydirby! Mooi om te zien dat hij daar in z'n eentje staat en met z'n gezicht naar beneden gericht. En niemand die ook naar hem kijkt verder. Dit is zo'n foto waarin ik het mooi vind dat alleen het onderwerp kleur heeft. d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door RBH op 07-04-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 20:09
ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het wordt als je het omdraait kirbydirby; dus de 'zielige' poeh juist in zwart-wit en de rest in kleur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 19:06
WhiskyPhreak schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 23:18:
ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het wordt als je het omdraait kirbydirby; dus de 'zielige' poeh juist in zwart-wit en de rest in kleur...
ik denk dat het er dan niet uitziet.

er zijn veel mensen op straat met donkere kleding. zwart wite pooh valt dan niet op

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk ook niet dat het z/w andersom zou werken, winnie de pooh zal dan vele malen minder opvallen.

@Gyrolion
Het makkelijkst is om te beginnen met een andere camerahoek, en niet recht van voren op dezelfde hoogte. Ik zou dan meteen naar grote-kleine-rare vazen grijpen, een paar op een rij, interessante voorwerpen zoals een computermuis, boek, kat, teezakje (geeft dynamiek vanwege dat touwtje wat eraan hangt), badkuip, aquarium, goudvis die het water uitspringt, veel meer opspattend water, water wat alle kanten opgaat...
een paar ideetjes, in ieder geval iets creatiever en interessanter dat men nog niet kent
Kijk ook eens naar de volgende link waar chase jarvis heel erg leuke dingen doet met water (en andere dingen)
Chase Jarvis: Kung Fu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 20:44

Deathchant

Don't intend. Do!

KirbyDirby. De centrale compositie van het onderwerp vind ik hier totaal niet storend. Ik vind het echt mooi hoe winnie eruit springt. Ondanks hij volgens mij in een bochel lijkt te staan zich wat te vervelen, vind ik de houding van Winnie erg goed. Het spreekt me enorm aan, en ik kan niet zeggen wat het is.

[ Voor 31% gewijzigd door Deathchant op 08-04-2009 08:55 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 21:52
@KirbyDirby; Leuk effect! Maar de compositie vind ik nog niet echt spannend. Misschien Winnie echt in het midden van de foto plaatsen (rechts dus stukje afsnijden) en wat lager (onder stukje afsnijden) ?

Van mij ook weer eens een bijdrage. Nieuw horloge vormde mooi de gelegenheid deze eens proberen te fotograferen. Het viel niet mee, met name de reflecties zijn echt dodelijk! Toch ben ik over deze best tevreden, ik vind hem niet perfect (heb ik ook de middelen niet voor) maar wel een bepaalde sfeer hebben:

Afbeeldingslocatie: http://www.bd-online.nl/Imagedump/Tweak/P%2009-04-06%2018.57.jpg

Foto is behoorlijk nabewerkt, zelf vind ik hem op het randje van te donker. Sommige gebieden zijn nu echt dichtgelopen, maar dit geeft het voor mij wel een bepaalde sfeer omdat het dwingt naar andere delen van de foto te kijken...

[ Voor 4% gewijzigd door Banjy op 08-04-2009 18:06 ]

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:18

Wish

ingwell

@ Banjy. Hoewel hij inderdaad tegen het donkerste aan zit, vind ik 'm geslaagd, mooie productfoto. Er zitten geloof ik wel wat krasjes bovenaan de rand, maar wie is de zeur die daar op let ;).

Van mij eentje van begin januari (beetje laat dingen aan het bewerken). Hij is tegen het te scherp aan vind ik zelf, maar hoor ook graag jullie mening.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3305/3424018218_349cb077c1.jpg

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:49:
Hier mijn foto, geschoten in Madrid. Vond het wel grappig hoe een disney karakter commercieel wordt gebruikt om op straat ballonnen te verkopen. Later toen mn vrienden met hem op de foto gingen moesten we ook betalen.

[afbeelding]
klikbaar
Normaal heb ik zo'n enorme hekel aan z/w foto's met op specifieke plekken kleur maar dit is nog wel te pruimen. Niet dat ik het supermooi vind maar hier past het tenminste. Leuke plaat.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:56
@ Banjy, mooi foto. Nog mooier horloge. Hij is alleen iets te donker, zoals je zelf al zegt. Je mist detail in bijvoorbeeld het bandje. En voor reflecties, probeer een pola filter. :)

@ danmaarniet, Vind het een moeilijk foto om te beoordelen. Hij heeft ergens heel veel karakter, andere kant vind ik em een beetje saai. Misschien beetje vignetting? Dan wordt je wat meer in de foto "gezogen".

Van mij een ordinaire crosspost. Uit het Nikon topic.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3411/3426912865_5d80236dec.jpg?v=0
Flickrt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
@kirbydirby: Toffe foto! Ik krijg er echt zo'n idee bij van dat ie denkt "goh, daar sta ik dan in dit pak" haha. De bewerking is erg effectief, in volledig kleur was ie waarschijnlijk minder geslaagd geweest. Hij valt zo extra uit de toon ;)

@Banjy: wel ok als productfoto, wel goed belicht

@danmaarniet: zwart-wit werkt hier wel aardig, maar ik mis gewoon iets; iets meer informatie wat de foto spannend zou kunnen maken... ik zie nu slechts een silhouet zonder enige context. Wat doet ze daar, waar kijkt ze naar, wat denkt ze. De gecentreerde compositie maakt hem ook ietswat saai naar mijn idee.

@Noxa; tja, de maan, die had ik geloof ik al wel eens gezien

Nouja; eentje van mij dan,
wel een beetje uit de oude doos, maar had hem nog nooit gepost geloof ik

Broken Symmetry
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3187/2808151037_33d35c1202.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:47

ThunderNet

Flits!

Nette plaat wouter :) jammer dat er wat vervoming in je lens lijkt te zitten? Misschien zou je dat hoekje rechtsboven wat netter kunnen shoppen. Dat sotoort nu een beetje, verder een lekkere plaat :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 14:30
Deze foto heb ik gemaakt tijdens Go motor, was er voor de autorai en liep toevallig te gen aan.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3585/3427500682_8c8f1e074d.jpg

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Vanavond even wat commentaar posten. Ondertussen, snapshot wat heel aardig uitgepakt bleek:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3538/3428353675_cccaf9eafe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ RBH; wooh das geel! Op zich is het ook wel tof, geel op geel, maar iets meer van het bloemetje zou ik leuker vinden denk ik..
@ Kirdydirby; ja lekker, de houding van dat beest spreekt de felle kleuren en ballonen etc. weer tegen. Ik blijf er wel ff naar kijken :)
@ Banjy; ja goede foto, idd een producfoto, maar het doet me verder niks.
@ danmaarniet; Hij straalt wel karakter uit :) .. maar ik vind hem wel een beetje leeg eigenlijk, misschien te leeg.
@ Noxa; de maan... wel mooie details trouwens, maar het zou leuker zijn als er wat extra's in zat denk ik.
@ Wouter, wow, heel mooi hoe de man de symmetrie onderbreekt! goed genomen.
@ Sparkone; haha ik heb nét op die foto gecommend op je flickr!
@ Wijnands; inderdaad een geslaagde snapshot! Mooie kleuren, dat op de achtergrond is ook mooi, wat is het? :P

Et voilá
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3400/3428266211_c601920f68.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

@Wouter en Anneloes, bedankt voor het commentaar - ik ga nog eens sleutelen binnenkort.

@Anneloes, mooie foto. Het was denk ik nog spannender geweest als ook de middelste fietsen scheef hadden gestaan, maar om die nou meteen om te gaan trappen ;). Ik weet niet hoeveel je hebt gecropt eventueel van de linksbovenhoek, maar die zou nog wat wijder mogen zodat de figuur net iets meer ruimte krijgt daar

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
@Banjy: Vind 'm zeker niet te donker, komt wel een tikje hazy over, net alsof er links op het histogram wat ruimte zit. Verdeling is netjes.

@Danmaarniet: Op zich mooi, lekker geisoleerd. Alleen op dit forum werkt 'ie niet echt lekker, je ziet te duidelijk dat de lucht totaal uitgebeter is. Plaat heeft een zwarte achtergrond nodig.
@noxa: Netjes gedaan, kan er alleen niet warm voor lopen.
@wouter: mooi voorbeeld van hoe je de omgeving als omlijsting kan lopen. Verder wordt ik heen en weer getrokken tussen de persoon en de donkere trap. Kleuren komen op mijn scherm wat vreemd over.
@Sparkone: goed gezien, mooi licht erpo, als je iets langer kijkt een hoop te zien ook.
@anneloes: Goed gezien, mooi verstild moment. Ik vind alleen de rechterrand van de foto tikje rommelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:42

MazeWing

The plot thickens...

afgelopen maandag dagje in "de meinweg nationaal park" geweest. En dit plaatje geschoten. Vond het origineel nogal flets en heb dus even met contrast zitten spelen.

Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/3451/bos3x.jpg

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
MazeWing schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 23:33:
afgelopen maandag dagje in "de meinweg nationaal park" geweest. En dit plaatje geschoten. Vond het origineel nogal flets en heb dus even met contrast zitten spelen.

[afbeelding]
Wat is er nu zo moeilijk aan het posten van een plaatje van max 600 pixels? Stop je zo veel moeite in een foto en dan verpruts je het eenvoudigste...
IMHO ben je te veel doorgeschoten in de bewerking. Lijkt meer een foto uit Afrika dan een uit Kikkerland in april. Verder trekken beide grotere bomen ongeveer evenveel aandacht en is er verder niet echt iets te zien. Dat maakt je foto onrustig om naar te kijken. Wat is het onderwerp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens met Toff, maar bij een landschapsfoto is er -meestal- toch geen direct onderwerp. Of ben ik nu aan het ijlen?

Maar post nou gewoon even een fatsoenlijk geresizede foto met een link naar een grotere foto.
Als je niet weet hoe dat moet dan zoek je het even op. Kijkt gewoon prettiger.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2009 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
@Wijnands
Jammer dat hij er niet helemaal op staat. Ik denk dat het beestje leuk zat te doen en met zijn kop heen en weer aan het schudden? Maar ik zie hem toch gewoon liever rechtop.

@Anneloes
Mooie plaat hoor! Maar ik had graag gezien waar de persoon uitzicht op heeft, een paar stappen naar rechts en het plaatje is compleet denk ik.

@MazeWing
Je bent te ver door geschoten in je bewerking. Ik denk dat als je 1 van de groene volle bomen links of rechts op de foto als "onderwerp" had gezet je een mooiere plaat had gehad.

Ik heb gisteravond twee foto's gemaakt en kon eigenlijk niet zo goed kiezen welke hier te plaatsen. Deze foto vond ik ook erg mooi en heb ik nu op mijn desktop staan. Maar toch maar voor onderstaande foto gekozen om hier te plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3406/3431243246_e6be06739a.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Amstel76 op 11-04-2009 10:55 ]

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Toff schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 00:57:
[...]

Wat is er nu zo moeilijk aan het posten van een plaatje van max 600 pixels? Stop je zo veel moeite in een foto en dan verpruts je het eenvoudigste...
IMHO ben je te veel doorgeschoten in de bewerking. Lijkt meer een foto uit Afrika dan een uit Kikkerland in april. Verder trekken beide grotere bomen ongeveer evenveel aandacht en is er verder niet echt iets te zien. Dat maakt je foto onrustig om naar te kijken. Wat is het onderwerp?
ik heb het geprobeerd met het plaatje en heb zelfs een kleintje op imageshack gezet, echter bij het plaatsen van de link (url en img) kwam er geen plaatje, maar de tekst "imageshack let op pop-ups!" Iets wat ik ook niet wilde. Ga de volgende keer dus maar ergens anders het plaatje uploaden.

En ik persoonlijk vind de kleuren en het contrast wel mooi. Mijn doel was inderdaad een afrikaans tintje er aan te geven. Wat betreft je opmerking dat er verder niet echt iets te zien is ben ik het echt oneens. Het is een landschapsfoto. Daar concentreer je je op het landschap en niet 1 ding.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Amstel76
Het licht in de foto is natuurlijk erg mooi. De kleuren zijn ook prima in orde. Maar bedenk wel dat je foto een echt onderwerp mist. Een punt waar je ogen op blijven rusten. Nou is de plaat zelf vrij rustig, het heeft één ding waar je ogen naartoe getrokken worden en dat heeft te maken met de lijnen op de voorgrond.

Je ogen bekijken eerst het lichte gedeelte, de zon en gaan dan naar onder naar het startpunt van de lijnen. Je volgt die (bijna) automatisch, maar het einde daarvan in zwart. Dat maakt niet heel veel uit als het zwart ook echt iets voorstelt, je er iets in kon zien. Maar hier zie je jammergenoeg te weinig in de strook zwart. Het is net niet genoeg. Was het nou een flinke boom die echt boven alles uitstak of een karakteristiek huis of desnoods kasteel dan had je een goede plaat.

Al met al, niet slecht, zeker potentie tot een kunststuk, maar er mist dus iets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 22:23
MazeWing schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 23:33:

[afbeelding]
Het contrast is zo verhoogd dat je in de donkere delen weinig onderscheid meer ziet. De bomen komen niet echt van de achtergrond af. De kleuren zijn ook niet realistisch meer en daardoor in dit geval ook niet mooi imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
Bedankt voor je feedback.Ik neem aan dat je dus iets mist in de horizon? Ik kom vaak genoeg op die plek en een kilometer naar rechts staat een molen en een kerk. Daar moet dus iets mee te doen zijn, natuurlijk heb ik daar gister ook aan gedacht maar dan had ik in de sloot moeten springen ;)

Maar hier kan ik zeker iets mee, zal vast een vervolg krijgen op een mooie avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amstel76 schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 11:48:
[...]

Bedankt voor je feedback.Ik neem aan dat je dus iets mist in de horizon? Ik kom vaak genoeg op die plek en een kilometer naar rechts staat een molen en een kerk. Daar moet dus iets mee te doen zijn, natuurlijk heb ik daar gister ook aan gedacht maar dan had ik in de sloot moeten springen ;)

Maar hier kan ik zeker iets mee, zal vast een vervolg krijgen op een mooie avond.
Ik ken de locatie zelf niet, maar ik kan me voorstellen dat het silhouet van een molen op de achtergrond veel mooier staat dan alleen maar leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffvdb
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mijn eerste foto in de testcase :)
Gisteren gaan kijken naar de tulpen (vlakbij de Keukenhof, veel toeristen!).

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3609/3430857491_44ccfe5cf5.jpg

ben benieuwd naar jullie mening!

edit: nu zonder vignetting, foto met vignetting hier.

[ Voor 22% gewijzigd door jeffvdb op 11-04-2009 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie compostie. Alleen de vignetting stoort best wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:46
Die is wel érg rood :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Wie maakt de serie af met een blauwe foto? ("Who's afraid of red, yellow and blue?") :P Ik vind de foto best we aardig, alleen de vignetting stoort...

Used to be Down Under... Foto gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffvdb
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
bedankt voor de reacties!
Ik had zelf de vignetting toegevoegd, ik dacht dat het wel leuk stond (dat je in de foto wordt gezogen).
Aan de kleuren had ik niets gedaan (geen vibrance/saturnation veranderd, het was erg rood :P)

Deze versie zonder vignetting beter?

@ PrinsEdje80
Ben benieuwd naar de blauwe foto :+

@ tommyz
leuk onderwerp, maar alleen het gele gedeelte steekt af van de achtergrond, terwijl de rest (de behuizing) bijna opgaat in de zwarte achtergrond.

[ Voor 24% gewijzigd door jeffvdb op 11-04-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-09 09:25
@Jeffvdb: mooie compositie, maar dat rood lijkt een beetje uitgebeten bij mij.

Eéntje van mij: M'n B&W XT-2:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3305/3431841564_be269bace7.jpg

Edit: wat meer bewerkt, zoals ik 'm in gedachten had.

[ Voor 19% gewijzigd door tommyz op 11-04-2009 17:01 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meriket
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-04 22:06
Netjes. Denk wel dat tie er iets meer uit mag springen. Ik zou proberen of je die bovenste glimmende rand iets verder door kan trekken, eventueel zelfs de hele omtrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
@Jeffvdb: ik zie het net ook ja. Ik kijk op m'n iPhone en die heeft een beter contrast dan m'n laptop :( :( Monitor calibratietool is onderweg, die kan ik wel goed gebruiken :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 21:34
Op verzoek van prinsedje80:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3237/3335107257_e36798b489.jpg

@tommyz: heerlijk subtiel die low-key.
@jeffvdb: vignetting voegt niets toe. De bloemen in het midden zijn niet specialer dan de rest.
@amstel76: lekkerrr!

[ Voor 31% gewijzigd door vandijk op 11-04-2009 16:58 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:03

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
@wouter: netjes hoor. Fraaie plaat. Zou wellicht iets lichter mogen.

@jeffvdb: waarom de vignetting? Imo een geweldig leuke tool, maar alleen als het goed toegepast is. Daarbij knalt het rode er bij mij ontzettend uit.

@vandijk: da's best een fraaie plaat. Wellicht dat je, omwille van het evenwicht, de rechterkant nog een tandje donkerder zou kunnen maken.

middagje foto opruiming gehouden en verdomd, ik heb wel eens wat met IR gedaan. In Italie nog wel.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CRAzLcv2x0Jn3PzoRpHfKGJn/full.jpg

bomen zijn wat wazig, maar de harde wind en langer sluitertijd geven nu eenmaal dat effect.

biologisch detail: naaldbomen absorberen IR licht kennelijk volledig, i.t.t. loofbomen

[ Voor 6% gewijzigd door YellowCube op 11-04-2009 18:52 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
jeffvdb schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 14:35:
Mijn eerste foto in de testcase :)
Gisteren gaan kijken naar de tulpen (vlakbij de Keukenhof, veel toeristen!).

[afbeelding]

ben benieuwd naar jullie mening!

edit: nu zonder vignetting, foto met vignetting hier.
Zonder is beter. Je rood lijkt nogla dicht gelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
MazeWing schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 10:57:
[...]
ik heb het geprobeerd met het plaatje en heb zelfs een kleintje op imageshack gezet, echter bij het plaatsen van de link (url en img) kwam er geen plaatje, maar de tekst "imageshack let op pop-ups!" Iets wat ik ook niet wilde. Ga de volgende keer dus maar ergens anders het plaatje uploaden.
Ja, dat is een al jaren durende misvatting van T-net. Je kan dat alleen oplossen door de link naar groter als "losse link" te plaatsen. Of je "koopt" wat space bij T-net natuurlijk :)
En ik persoonlijk vind de kleuren en het contrast wel mooi. Mijn doel was inderdaad een afrikaans tintje er aan te geven. Wat betreft je opmerking dat er verder niet echt iets te zien is ben ik het echt oneens. Het is een landschapsfoto. Daar concentreer je je op het landschap en niet 1 ding.
Vrijheid blijheid hoor, maar ook bij een landschap is het handig als het oog van de beschouwer door de foto wordt geleid, ipv dat de aandacht door 2 uitelkaarstaande "onderwerpen" verdeeld wordt. Diagonale lijnen, van een weggetje of een hek bijvoorbeeld, kunnen, vooral als ze niet te nadrukkelijk (c.q. te recht) aanwezig zijn, daarbij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 21:44

Rudedadude

Maybe we were born to run

Op het eiland Tiengemeten:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/rbkaptein/TG01k.jpg

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

erg mooie plaat Rudedadude! ALleen van mij had het huisje wat dichterbij gemogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
marceltuit schreef op zondag 12 april 2009 @ 10:11:
erg mooie plaat Rudedadude! ALleen van mij had het huisje wat dichterbij gemogen...
Juist niet, dit geeft mooi de wijdsheid van de omgeving aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij een van mijn eerste landschapsfoto´s in zwart wit conversie.
Met een klein beetje vignetting.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3590/3431810647_f6e81ae569.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2009 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

@Yellowcube: Het IR effect vind ik hier niet veel aan de foto toevoegen. Belangrijkste probleem in de foto is wmb het tegen overbelichting aanzitten gras op de voorgrond.
@ F.Jacobse: In een dergelijke foto zie ik de toegevoegde waarde van vignetering niet. Ook de compositie is nogal doorsnee met de horizon vrijwel recht door het midden.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, hij doet wel erg saai aan nu ik er weer naar kijk.
Maar wat mij opvalt is dat de horizon scheef lijkt. Terwijl ik in Lightroom het wel recht heb gezet, maar ik heb de kerktoren als referentiepunt genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:22
Deventer of Zutphen.. of iets anders?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Ik merk dat het rechtzetten aan de hand van een object aan de buitenkant van de foto vreselijk mis kan gaan als de camera naar boven of beneden gericht is geweest (om de horizon niet in het midden van de foto te krijgen bijvoorbeeld). Door het perspectief staan objcten aan de zijkant dan meestal scheef.

Een hoek of de ramen van de gebouwen in het midden zijn dan vaak een beter referentiepunt.

[ Voor 14% gewijzigd door vandijk op 12-04-2009 12:40 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

nog maar eentje van het de meinweg. Nu een onderwerp iets centraler in beeld. De bedoeling was om de grote boom mooi in beeld te krijgen. Verder contrast verhoogd om er een afrikaans tintje aan te geven en omdat het rond deze tijd van het jaar daar nogal flets is (weer werkte ook niet mee...)

Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/215/bossmall.jpg

en de grote versie: http://img5.imageshack.us/img5/5823/bosq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed gezien. Dit is aan de ijssel in Zutphen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

@ MazeWing: Het lijkt alsof de boom flink met de sharpening is bewerkt? De lucht steekt er nu ook erg sterk bij af.

Op basis van het commentaar dus (voor het eerst) met CS4 aan de slag gegaan, met onderstaande als resultaat. Beter dan de eerste poging?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3371/3435037774_78036a96f6.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Wish op 12-04-2009 18:13 ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CashMoney
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-10-2024
I am in focus...

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3560/3431673538_533ee2627d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 15:12
Vandaag even bij mijn oma van 94 langs geweest, daar een aantal foto's gemaakt, waarvan deze met de focus op het perkament achtige van haar handen.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3598/3435139304_47319b849a.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

@Wolfensteijn, ik zou de hand iets meer in focus brengen door rechts en boven iets meer te croppen (en als het kan ook het dekentje rechts onderin laten verdwijnen)

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou er juist niet te veel aan croppen, anders is de hele context weg. prima zo, alleen een beetje te rood en het dekentje rechtsonder stoort een beetje.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2009 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-09 13:18

Zuurstok

Passionately curious

@ wolfensteijn ;

Ik vind hem juist perfect qua kleur en compositie zo, ik vind ook dat je niet veel meer mag croppen oid.
Dekentje daar in tegen irriteert dan wel weer.

Eentje van mijn kant ;

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3360/3428233267_97478c7537.jpg

Klikbaar voor IETS groter ( er is iets mis gegaan met uploaden 8)7 )

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
danmaarniet schreef op zondag 12 april 2009 @ 18:11:

Op basis van het commentaar dus (voor het eerst) met CS4 aan de slag gegaan, met onderstaande als resultaat. Beter dan de eerste poging?

[afbeelding]
Bepaald niet beter. Vignetting in de lucht. Het voegt niks toe, het ziet er 13 in een tweakers topic uit. Maar, da's slechts mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-09 08:06
Vanavond even rondje gereden, jammer dat het zo mistig was.

Deze foto vond ik wel goed gelukt:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3332/3435718976_6f6722edb0.jpg

Meer foto's hier:
http://www.flickr.com/pho...e/sets/72157616587359613/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 21:52
danmaarniet schreef op zondag 12 april 2009 @ 18:11:
@ MazeWing: Het lijkt alsof de boom flink met de sharpening is bewerkt? De lucht steekt er nu ook erg sterk bij af.

[afbeelding]
In mijn optiek is hij zeker beter dan de eerste (welke ik ook al goed vond). De vignetting is wel iets te zwaar vind ik (met name aan de bovenkant), maar kan in deze foto denk ik best wel wat toevoegen (maar goed ik ben er normaal ook wel redelijk fan van). De meer decentrale compositie vind ik met name erg geslaagd!

Goed geslaagde foto met een artistiek tintje wat mij betreft, dat hij al vaker gemaakt is doet daar niks aan af, daarvoor is dit wat mij betreft een testcase topic :). Liever wat meer op elkaar lijkende foto's hier, dan minder geposte foto's.

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 18:32
Wijnands schreef op zondag 12 april 2009 @ 22:11:
[...]

Bepaald niet beter. Vignetting in de lucht. Het voegt niks toe, het ziet er 13 in een tweakers topic uit. Maar, da's slechts mijn mening.
Maar als die vignetting weg is, dan is de compositie wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 21:51

Karel V

Een simpele ziel

Ben ik nu gek of is die koe volledig vermagerd?
De botten van z'n staart kun je haast tellen....

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
't is inderdaad een schonking beest. Ik zou trouwens de zon 's wegklonen en die twee naast elkaar houden, kijken welke leuker is.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3568/3436983801_21b630d13b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currahee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:33

Currahee

3 miles up, 3 miles down!

@Mazewing: de foto doet mij zelf erg weinig, ik had de grote groene boom meer verplaatst richting de zijkant van de foto.
@Danmaarniet: Goede plaat, misschien een ietsje minder lucht?
@Cashmoney: Mooi scherp, jammer van de andere blauwe bloemetjes op de achtergrond, het maakt de achtergrond voor mij te druk.
@Wolfenstijn: Weer eens een andere foto, leuk :)! Misschien rechts nog wat croppen?
@Jeroenz18: Mooie foto, zou zo niks weten om hem nog te kunnen verbeteren.
@Wijnands: Foto doet me niet zoveel, kun je de kleuren nog wat ophalen, zodat het nog wat paarser lijkt?

Hieronder mijn inzending, hopenlijk weer eens wat anders voor dit topic ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3582/3428415571_b5772074cf.jpg
Klik voor groter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Laatst online: 30-09 15:10
@mazewing : foto's lijken wel uit afrika te komen vind ze wel geslaagd en het lijkt me inderdaad moeilijk om er een onderwerp in te krijgen.

@danmaarniet ergens bij de kust ? ziet er goed uit leuke zwart wit conversie

@cashmoney : vette plaat zal wel heel wat gefocus zijn geweest om het zo voor elkaar te krijgen _/-\o_

@wolfensteijn deze plaat doet mij herinneren aan mijn oom die zat ook in zn stoel altijd met de handen vastgeklemt

@ghenzi foto is wel leuk maar de kleuren ogen mij net een beetje vreemd.

@jeroenz18 leuk idee om de zon onder de koe door te doen

@wijnands : ik zie veel mist inderdaad jammer maakt het opzich toch ook weer spooky
@currahe : vette plaat moet binnenkort ook eens wat macrofotografie proberen

afgelopen weekend weer eens met mijn bijna vaste model lijkt wel weer op stap geweest met wat jurken van haar.

van alle foto's deze toch wel de mooiste.
Afbeeldingslocatie: http://muziek.all-rounder.nl/Maya_jurk/Maya_jurk_klein_04.jpg

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 29-09 20:44

Deathchant

Don't intend. Do!

angel, ik vind eerlijk gezegd de nagellak een beetje storen....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
>< dat vond ik nou juist het mooie steekt erg af tegenover het groen op de achtergrond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah de rode nagellak heeft wel iets afleidends (in de positieve zin).
Maar ik zie iets dat nog meer afleid (in de negatieve zin). Namelijk allemaal vierkante blokjes door de foto heen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2009 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
ik denk dat met het resizen ik de verkeerde instellingen gebruikt heb (again)

full size ziet er inderdaad heel anders uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die nagellak leidt vooral af omdat het rood verder nergens terugkomt. ik vind 't niks hebben zo iig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-09 13:18

Zuurstok

Passionately curious

Wat mij stoort is het vieze( natte ? ) jurkje..
Dat is echt iets wat imo de foto verpest..
Weet niet of dat heel erg in full screen opvalt, linkje naar je grootste versie ?
Nagellak is imo wel leuk, maar had iets minder fel gemogen van mij..

offtopic: niemand anders iets te zeggen over m'n foto ? 8)7

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Het jurkje is niet vies of nat. er zitten hele kleine glimmende stukjes in de stof. Alleen zie je dat niet goed terug in de kleine versie. Daar is helaas niet veel aan te doen vrees ik. Mij stoort het niet iig.

@Ghenzi: Ik vrees dat je foto niet goed en niet slecht is. In beide gevallen had je meer reacties gekregen ;-) Paar zaken die het wat mij betreft beter had kunnen maken:
- afstand tot de achtergrond iets groter, de structuur van de muur is nu scherp
- geen detail in het gezicht. Als dit je bedoelings was, dan had het nog wat donkerder gemogen
- schaduw op de muur: harder of juist helemaal geen schaduw
- de foto is naar mijn idee een beetje onderbelciht
- zwart/wit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
idd jurkje had glimmertjes (wat ik nu nog terugvind in de auto ><)

linkje naar high res heb ik nu ook geplaatst (warning 7.8 MB!)

click

edit : toch als ik thuisben eens de raw bekijken want nu zie ik ook wat er bedoelt word met blokjes.

lijkt wel alsof de foto niet helemaal scherp is..

[ Voor 28% gewijzigd door AjDuLion op 14-04-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 17:06

Goku33

Ownage!

Currahee: mooie macro, lekker scherp :)
Wolfensteijn: geeft perfect weer wat je wilde fotograferen, ik zou zeker niks croppen.

En van mij:
Afbeeldingslocatie: http://daniel.i-cey.net/CIMG1496_small.jpg

Afgelopen zomer geschoten in Havanna, ik had hem dus al een tijd liggen, maar wilde hem toch nog maar eens onder handen nemen...
Helaas miste er een klein stukje auto, maar toch vond ik hem nog wel genoeg uitstralen om hier te plaatsen.
Op- of aanmerkingen?

[ Voor 18% gewijzigd door Goku33 op 14-04-2009 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Jammer dat die auto er niet helemaal op staat. Ik weet niet of de nabewerking helemaal mijn smaak is. Verder wel een plaat die je gemaakt moet hebben als je er geweest bent!

Hier nog eentje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3624/3441005037_d62c43e968.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door tommyz op 14-04-2009 15:50 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik vind die nagellak juist wel leuk. Maar je kan het altijd veranderen met een maskertje in PS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:03

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
tommyz schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:29:
Jammer dat die auto er niet helemaal op staat. Ik weet niet of de nabewerking helemaal mijn smaak is. Verder wel een plaat die je gemaakt moet hebben als je er geweest bent!

Hier nog eentje van mij:

[afbeelding]
vanwaar dat zwarte verloop bovenin?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

@Goku33: het deels zwart-wit staat me in deze foto niet aan omdat de auto zelf half in de schaduw staat en het rood er dus niet lekker uitknalt. Gecombineerd met de reflectie van de blauwe lucht op de lak van de auto. Kan je toch beter de ws. uitgebeten lucht proberen terug te halen :)
@tommyz: Vreemde vignetering aan de bovenkant van de foto?

Ik heb nog geen model dat voor me wil poseren...
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/rbkaptein/TP01k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Heb de graduated filter even uitgeprobeerd in LR2. Werk op een laptop, bij mij ziet het er subtiel uit. Bij jullie niet dus. Heb nu het origineel neergezet hierboven :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
@rudedadude: Lekkere bokeh. Welk objectief heb je gebruikt?
@tommyz: Het gradueel filter in LR kan voor vreemde effecten zorgen als je het plaatje verkleint. Het kan schelen als je ipv een zwart gradueel filter kiest voor een kleurtje (donker blauw bijvoorbeeld)

Nog een bloemetje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3615/3438392404_73cb3c531e.jpg

Niet dichtbij genoeg voor macro, dus daarom maar hier :)

[ Voor 35% gewijzigd door vandijk op 14-04-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 17:06

Goku33

Ownage!

@Rudeadude: Het idee spreekt mij verder niet echt aan, maar de focus ligt precies goed en de kleuren zijn mooi!

Over mijn Cubaanse auto: het origineel was een beetje flets en dus leek mij zwart/wit met hoog contrast en een rode auto wel mooi. Nog roder wordt niet mooi voor de auto trouwens, dus meer knallen kan helaas niet..

Hier nog een (imo) mooi plaatje uit Cuba:
Afbeeldingslocatie: http://daniel.i-cey.net/cuba_strand_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

vandijk schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:01:
@rudedadude: Lekkere bokeh. Welk objectief heb je gebruikt?
Tamron 28-75

@vandijk: mooi doortekend (het geel is nergens dichtgelopen), maar het geheel mag wat lichter. Ook snap ik de reden achter het wat vreemde formaat niet.
@Goku33: dat zijn de vakantieplaatjes! :) Valt weinig op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
16x9 crop voor mijn desktop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
@vandijk een andere crop was misschien beter geweest maar voor de rest een mooie foto
@goku33 weinig aanmerkingen, behalve dat een strakblauwe lucht mooier was maar ik kan me voorstellen dat je niet veel keuze had :P
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3613/3445630984_ff4cc0a157.jpg?v=0
Tja, zomer zit er weer aan te komen dus moest er weer nieuwe schoenen gehaald worden met bijbehorende schoenenfotoshoot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Dit weekend was ik een paar uurtjes in Valkenburg, terrasjes pikken en over de paas markt slenteren. Kwam ik me toch dit rustige en bloeiende perkje tegen midden in de drukte!

Heb mijn D60 nog maar net en ik vind deze foto redelijk goed geslaagd, wat jullie?

Afbeeldingslocatie: http://82.95.9.148/GoT/pics/DSC_1352_thumb.jpg

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Laatst online: 06-03 23:17
Rudedadude schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 15:34:
Ik heb nog geen model dat voor me wil poseren...
[afbeelding]
haha daar heb ik er ook heel veel van ;)

@daPet: niet echt spannend, wellicht door de drukke achtergrond en gecentreerde compositie
@rockmanz: weinig op aan te merken, mooi belicht en dof en zo, kan zo in een foldertje

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
@Wijnands, Leuke foto. lekkere toning. Wel erg veel ruis op groot formaat. Wel jammer, want het had zo mooi wallpaper-voer kunnen zijn.
@Currahee, Erg leuk. Focus ligt goed, en die kleuren/vlakken maken het af. Goed over nagedacht :)
@angel00008, Vind het model erg soft Misschien extra gedaan, maar ik had graag meer scherpte gezien.
@Goku33, Ben zelf niet zo van de 1-kleur, rest-zwartwit foto's. Jammer ook dat deze auto er niet helemaal op staat.
@tommyz, Leuk, en nog best lastig ook. Zou hem rechts wat croppen om de meeuw niet zo in het midden te hebben.
@Rudedadude, Beetje 'rude' vind je niet? Focus ligt wel goed, en compositie is ook goed. Al zou ik deze niet afdrukken ;)
@vandijk, Ik weet niet of je nog ruimte over hebt om de croppen, maar ik had zelf nog wat rechts weggehaald, zodat je het midden van de bloem niet zo centraal hebt. Wel vind ik het contrast en scherpte erg mooi. Vind dat zelf altijd lastig bij bloemen die geheel 1 kleur zijn.
@Goku33, Mooi vakantieplaatje. Echter vind ik hem erg donker en heeft hij me niet zo'n zomers gevoel, terwijl ik toch een strakblauwe lucht zie met een paar wolkjes. Misschien proberen die wolken donkerder te maken?
@Rockmanz, kleuren zijn wel lekker. Scherpte ook goed. Maar ik was er niet op gekomen om mijn nieuwe schoenen op de foto te zetten :P
@daPet, De kleuren zijn wel lekker, maar de achtergrond is heel onrustig. Wat minder scherpte is een tip. Dan isoleer je de bloem nog meer, en wordt de achtergrond rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
TranceSetter schreef op woensdag 15 april 2009 @ 22:12:@daPet, De kleuren zijn wel lekker, maar de achtergrond is heel onrustig. Wat minder scherpte is een tip. Dan isoleer je de bloem nog meer, en wordt de achtergrond rustiger.
Ik vind de relatief scherpe achtergrond nu juist weer erg fijn, omdat het wat diepte in de foto geeft. En zo "centraal", zoals AugmentoR beweert, is de compositie nu ook weer niet. Best een fijne lentefoto eigenlijk imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-08 18:15

guidooo

Amd-64 ownage

Afbeeldingslocatie: http://i57.photobucket.com/albums/g234/guidooo/CSC_4741bew.jpg

best lastig om ze een beetje vast te leggen.. maar vind deze wel wat hebben..

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
@guidooo: het idee is wel leuk, alleen de reflectie van een standaard achtertuin met schuttingen is weer niet zo interessant IMO.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/t2z8ncE4BqpJWV0wUGKgDF33/full.jpg
mistige middag, boulevard Vlissingen.

[ Voor 8% gewijzigd door Atomsk op 16-04-2009 01:26 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Atomsk schreef op donderdag 16 april 2009 @ 01:18:
@guidooo: het idee is wel leuk, alleen de reflectie van een standaard achtertuin met schuttingen is weer niet zo interessant IMO.

[afbeelding]
oei, zou je deze willen delen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-09 10:01

[afbeelding]
Mooie foto. Ik vind die rand in het zand onderaan een beetje storend.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 22:23

[afbeelding]
Mooie foto, maar dit is wel zo een foto waar ik van de 'rule of thirds' afgeweken zou hebben (oftewel, paaltjes in het midden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
@atomsk: 16x9 crop waarmee je de donkere driehoek aan de onderkant weghaalt vind ik sterker. Evt een portrait crop van alleen de paaltjes.

@guidoo: leuk onderwerp met veel mogelijkheden voor verbetering/variatie. Achtergrond en reflectie zijn een beetje jammer. Een 5-in-1 reflector kan in dit soort shots een goed hulpmiddel zijn om dat te voorkomen. (achter de bellen om een egale achtergrond te krijgen of net uit beeld om de ongewenste reflectie te voorkomen)

[ Voor 74% gewijzigd door vandijk op 16-04-2009 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
De foto is een uitsnede. Hier is het origineel. De golfbreker stond dus in het midden, maar de foto was vrij scheef en rechts had iemand Nijntje in het zand getekend. :P

Edit: Andere uitsnede geeft een wat mooier effect idd..
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vecFRfuxCnx7b5lOR3xe6qxV/thumb.jpg (klik)
Wel Nijntje weggekloond.

[ Voor 34% gewijzigd door Atomsk op 16-04-2009 10:44 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Toff schreef op donderdag 16 april 2009 @ 00:12:
[...]

Ik vind de relatief scherpe achtergrond nu juist weer erg fijn, omdat het wat diepte in de foto geeft. En zo "centraal", zoals AugmentoR beweert, is de compositie nu ook weer niet. Best een fijne lentefoto eigenlijk imo.
Nu zie je zo goed dat het een gewone heg in een gewoon tuintje is. Op zich niets mis mee, maar ik hou ervan om bloemen te isoleren. Zie ook de foto die ik onderaan post :)

@guidooo, leuk. Lijkt me inderdaad erg lastig om ze vast te leggen. Ook ik ga mee in wat er al gezegd is, de achtergrond maakt de foto minder. Als er bijvoorbeeld een mooie groene achtergrond was geweest, of een strakblauwe lucht, dan zou de foto rustiger zijn en prettiger om naar te kijken.
@atomsk, mooie foto. je tweede crop is beter dan de eerste. :)

En dan knal ik er ff wat kleur in :)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3300/3446574793_d4a8d4c8b2.jpg
Pagina: 1 ... 24 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.