@Wijnands: leuk idee, wellicht kijkt hij lekkerder weg met een kortere scherptediepte. Nu is het verschil tussen de kop en de rest van het schaap erg klein.
@Samopsa: In sepia doet hij het inderdaad erg leuk. Ik vind het wel jammer van die lantarenpaal links.
@Paultje3181: Leuke foto, je kunt proberen om het blauwe links van de foto weg te snijden. Het leidt naar mijn mening af van de vis en het koraal.
@-j-k-: Ik vind vooral de lichtbron rechts icm de vliegtuig-streep het plaatje afmaken. Dat maakt het anders dan andere foto's.
@ajhaverkamp: Zoals eerder ook gemeld, erg leuk dat je op deze manier het standpunt van bokito laat zien. Op deze foto wordt bokito neergezet als de meest inteligente van het stel.
@Amstel76: Het lijkt mij niet echt smakelijk, maar dat ligt waarschijnlijk aan de moeilijkheid van het fotograferen van voedsel in het algemeen.
@Redhero: mooie plaat, vooral de witte-zwaan als enige stukje leven in de een modern, (muv het huisvuil) steriel landschap.
@Mosselmaniak: Wellicht kijkt het iets makkelijker weg als je het contrast iets opschroeft. Naar mijn mening is de foto wat flets.
Naar aanleiding van de feedback op mijn vorige molen-foto heb ik nog wat nieuwe geschoten. Op 1/200 was de scherpte niet hoger, dus 'of' de foto is wel scherp, 'of' de kwaliteit van het objectief valt tegen. (Ik weet het niet, ik zie wel dat het niet messcherp is, maar ik vraag mij af of het beter kan, het zou ook aan de afstand tot het onderwerp kunnen liggen)
De lucht was zondag niet zo mooi als zaterdag. Er zat meer vocht in de lucht. Daarom heb ik de foto van zaterdag opnieuw geconverteerd van RAW, een antialias filter eroverheen gelegd, en bijgesneden zodat de weg in de linker-hoek begint en de boom rechts wegvalt.
[edit]
Ik ben er achter, ik heb het verknalt met de raw-conversie... een neutrale conversie waarbij ik de witbalans niet aanpas is scherp, alleen wat minder helder. Ik ga spelen met HDR om de highlights eruit te halen en de over-all helderheid te verhogen.
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 23-03-2009 20:31
]