Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik de vrijheid heb genomen een andere crop uit te proberen.Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:00:
Sindskort blije eigenaar van de Canon 400 5.6, en ik was wel aangenaam verrast van wat de lens in staat toe is. Ik weet niet 100% zeker of deze showcase-waardig is, maar aan de mensen die ik hem toonde, maakte hij toch een aangename indruk. (Anders gooi ik hem snel in het testcase-topic)
Klein is hij niet zo speciaal, groot komt de expressie IMO lekkerder uit.
[afbeelding]
Klikkerdeklik voor groot.
Ik heb er trouwens nog een andere crop van, maar vind de boom in de bovenstaande foto wel een leuk extraatje.
Met de volgende crop: http://wanja.wanjaenmarisa.nl/GoT/107qlg5.jpg
Een beetje met in achtneming van de regel van derden
De eend waarop scherp gesteld is zit nu op de onderste lijn. Mooier is wellicht om een oog op zo'n lijn te krijgen maar dat ging niet echt lukken. Vogel linksachter zit nu ook achter een kruispunt van die lijnen. Zo heeft de foto misschien iets meer diepgang omdat er wat meer expliciet uit naar voren komt.
Het blijft misschien qua compositie een beetje lastig, maar de eend precies in het midden kan echt niet
bovendien is het gras onder niet zo heel erg boeiend.
@Edjaaah
Ik vind hem niet super. D.w.z. ik raak een beetje afgeleid door de combinatie van bakstenen, planken, spijker die de achtergrond erg druk maken en daarnaast is het onderwerp ook niet geweldig belicht. Ik denk toch dat wanneer het onderwerp zo duidelijk is je er ook gewoon meerdere lampen op moet richten. Qua belichting lijkt het nu alsof ze ergens in een donker hoekje staan, eigenlijk niet zo belangrijk, de omgeving is nog wat rommelig en er reflecteren nog wat lichten op die toch ook voor een ander doel lijken te schijnen, maar toch gaat de hele foto alleen maar om die flessen.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2009 20:31 ]