Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 47 Laatste
Acties:
  • 367.364 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wijnands - zwart / wit contrast is mooi. Moest bij de eerste aanblik ff naar z'n kop zoeken, de focus daar specifiek op ontbreekt een beetje.

@Anneloes - Niet slecht hoor, alleen je merkt al op dat de foto iets voor jou betekent. De kunst is om ook zoiets over te brengen op de kijker. Bij deze foto zie ik een strandwandeling, het roept eigenlijk niet zoveel vragen bij me op, probeer dat er wat meer in te krijgen.

@Ghenzi - De bal lijkt wat te verdrinken in het zwart, je zegt zelf al dat het een snapshot is. Wil je 'dode objecten' als deze goed fotograferen dan moet je ze eigenlijk wel in een setup plaatsen om meer uit de vorm en de kleuren te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:46
Fritsu, wel grappig, maar erg grijzig.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3541/3316969336_73b1039b3c.jpg?v=0

ruis is niet helemaal expres :P 't was er steke donker, veel rook, veel stres. maar de ruis past wel goed bij 't moment.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, een heel eindje niet meer kunnen volgen, maar nu terug. Hopelijk breng ik wat nuttig commentaar mee :P

@Amstel76: Als je er een eindje naar kijkt, zie je er wel iets in, maar op het eerste zicht komt er bij mij niets naar voren. Misschien iets meer nadruk op je onderwerp proberen te leggen, hij is een tikkeltje te druk voor mij.
@ Wijnands: Leuke kleuren, maar ik vind het een beetje een rare crop. En om echt te mierenneuken, het oog is precies wat wazig (of dat komt door de resize weet ik niet direct), misschien op het verkeerde punt gefocussed?
@ anneloes: Mij doet hij niet zo veel, wel een leuk kiekje. Misschien had ik er wat meer ruimte links en rechts van gelaten, om wat meer diepte te krijgen.
@ Ghenzi: Misschien een tikkeltje te donker, maar een aangename plaat. Het schuine trekt me echt in de foto.
@ Toff: Hele leuke plaat. Lekkere weerspiegeling en leuke timing van de beestjes.
@ simon: De sfeer komt wel goed over, maar de vignettering doet het niet echt voor mij, het is naar mijn mening té sterk aanwezig. Een ander voorwerp zoals een paal of brandblusapparaat (ik vis maar was) was leuk geweest om een beetje interactie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 15:46
vignettering is geen keus ofzo, die heb ik nog zelfs gecompenseerd (erg he)..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Wijnands: Jammer dat het oog niet in focus is, verder kijkt hij idd wel lekker. Mooi bokeh.
@Anneloes: Ik vind het zwart nu een beetje een groot vlak. Ik weet niet of het door de nabewerking komt maar ik denk dat als je nog wat meer detail ziet in het zwart hij wat rustiger kijkt.
@Ghenzi: Ik ga mee met de portret suggestie. Nu staat hij ook erg in het midden.
@Fritsu: Ik denk dat deze het wat lichter beter doet hij is nu zoals gezegd wat grijs. Ik denk dat dit prima te verbeteren is met wat naberking. Het 'staan op water' is wel grappig.
@Simon: Spannende sfeerplaat, mooi met dat raam bovenin. Misschien wat bijsnijden om het 'sleutelgat effect' wat minder te maken?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3622/3308212719_0a2ee42b7c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:51

Deathchant

Don't intend. Do!

Djengizz, strak!! Mooi zwart-wit. ik hou hier wel van! Misschien nog ietsje meer zwart boven?

[ Voor 26% gewijzigd door Deathchant op 01-03-2009 12:09 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Simon, Gave plaat. Ik vind de vignettering juist wel passen bij deze foto.
@Djengizz, Echt strak! De naden van de tegels lopen ook preceis tot onder de deur.

Zelf heb ik sinds dit weekend CS4, onderstaande foto is één van de eerste resultaten, ben de mogelijkheden nog aan het ontdekken. Het is een stadsgezicht van het dorpje Roque sur Ceze, waar ik dit jaar op vakantie ben geweest.

Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/6536/dsc1642klein.th.jpg

Lukt me even niet om het plaatje direct hier neer te zetten, dus doe het maar even zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:31

JanvD

Portretfotograaf

foto van j0rgV
Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/6536/dsc1642klein.jpg

erg mooi j0rgV, maar ik had persoonlijk een cm van de onderkant gecropt... overigens zou ik deze zelf graag gemaakt willen zien hebben in HDR

@Djengizz: super vet, niets meer aan doen! goede compo + bewerking
@Simon: ook erg leuk, maar persoonlijk zou ik hem gecropt hebben aangezien dat zwarte niets toevoegd aan de foto

[ Voor 28% gewijzigd door JanvD op 01-03-2009 13:26 ]

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de foto wel met verschillende belichtingen omdat je dan die stralen van de zon mooi ziet, maar dan zie je de kerk weer minder goed. Had geen statief mee op vakantie, dus hdr zat er helaas niet in! Had er wel aan gedacht toen ik daar stond trouwens.

Over dat croppen heb je wel gelijk inderdaad, heb het even geprobeerd en dan is hij inderdaad mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Dank voor het commentaar.
Deathchant schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:09:
Misschien nog ietsje meer zwart boven?
Hmm, bedoel je dan meer ruimte (andere compo) of de boel donkerder maken (burnen / curve)?

Dat eerste wordt nml. moeilijk vanwege het plafond. Ik heb nog wel een tweede variant gemaakt met iets meer ruimte bovenin + het plafond maar vond deze cleaner. Bedoel je dan zoiets (even snel low-res gescanned) maar dan met het plafond zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Ik volg al enige tijd verschillende fotografie topics hier en wil toch graag ook eens reactie's op mijn foto's.

Aparte testcase aangemaakt

[ Voor 70% gewijzigd door Edjaaah op 02-03-2009 11:53 . Reden: reden van het topic verkeerd begrepen ]

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Edjaaah schreef op maandag 02 maart 2009 @ 11:39:
Ik volg al enige tijd verschillende fotografie topics hier en wil toch graag ook eens reactie's op mijn foto's.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

#6 (deze had ik liever verticaal gemaakt)
[afbeelding]

[afbeelding]
Het is de bedoeling dat je één foto per keer in dit topic plaatst. Je kunt beter even een testcase aanmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-09 19:20

rGz

@ j0rgV: leuke plaat, die zonnestralen zijn wel mooi, maar ergens doet het me niet bijzonder veel. En zoals gezegd misschien wat anders croppen..
@ djengizz: gaaf! lekker strak en ietwat sinister. pakkende plaat!

Ik ben afgelopen donderdag met een paar vrienden naar Vlissingen geweest om wat foto's te maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.severijns-geurts.nl/roel/_MG_3772photoshop_kleiner.jpg
Groter hierrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
@Simon: mooie sfeervolle plaat, hoewel de ruis net iets te veel is

@jorgV: jammer dat hij nogal sterk overbelicht is. Door iets onder te belichting, kun je daarna in PS met een aanpassingslaag, de onderbelichte delen wat helderder maken, zodat toch heel de plaat goed belicht is.

@rgz: technisch volgens mij een prima plaat, vind hem persoonlijk een beetje "saai"

Voor een fotocursus die ik volg was de opdracht voor deze week een portret bij daglicht (dus geen kunstmatig licht)

Deze plaat vind ik zelf mooi maar ik twijfel of de onscherpte van mijn zoon niet stoort.

Ben benieuwd naar jullie mening!

Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.83/507050001-507100000/507094001-507094100/507094017_6_Vyf_.jpeg

[ Voor 34% gewijzigd door 4of9 op 02-03-2009 13:05 ]

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik denk dat ie andersom leuker was geweest, zoontje scherp en de (je? :P) vrouw onscherp.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
@ Simon, mooie plaat maar vind die andere beter.
@ djengizz, zwartwit is een goede keuzen. De lijnen van de tegels werken mooi mee. Toch vind ik 'm ietwat saai.
@ j0rgV, vind 'm veel te donker. Is met een RAW absoluut meer uit te halen.
@ rGz, doet me een beetje denken aan een foto die ik zelf een tijd geleden heb gemaakt. Probeer de volgende keer op je knieën of buik te gaan, zodat je wat diepte krijgt. Het is nu allemaal redelijk 'plat'.
@ 4of9, het hangt er maar net vanaf wat je onderwerp is. Als je zoontje het onderwerp is, ja, dan is het storend. Anders niet :P

Vraag me af wat jullie van deze vinden. Ik weet 't zelf namelijk niet zo goed (ja de man had een wat rodere huidskleur dus die klopt wel :P ).

Wel ff doorklikken want klein lijkt 't nergens op.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3537/3322790700_f62ec4bc24.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
sOid schreef op maandag 02 maart 2009 @ 14:54:'.
@ 4of9, het hangt er maar net vanaf wat je onderwerp is. Als je zoontje het onderwerp is, ja, dan is het storend. Anders niet :P
Dat zou volgens mij uit de foto moeten blijken, alleen kan ik dat zelf niet goed bepalen, want ik vind de foto mooi, en kijk er dus niet objectief (genoeg) naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter_ale
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-03-2023
@Simon, Ik vind het een mooie foto, net als een aantal andere platen uit jou serie. Vind dat de foto niet te donker is, geeft meer gevoel mee. Net zoals de ruis.
@DJenGizz, mooie strakke plaat. Z/W komt goed uit zo! Ik zou hier alleen voor minder ruis gekozen hebben.
@JanvD, Ik zou idd ook het groen aan de onderzeide wegcroppen en wellicht een andere belichting kiezen waarbij de lucht goed belicht is. Dit omdat je de nadruk wou leggen op de zonnestralen. Ik denk dat de donkere gebouwen dan m.b.v. photoshop wel wat op te halen zijn. Raw schieten is hiervoor een must. (HDR natuurlijk al helemaal. ;))
@Rgz, Ik ben het geheel met 4of9 eens.
@4of9, de onscherpte stoort mij niet, aangezien diegene die in de lens kijkt scherp is. Leuke foto.
@sOid, Ik denk dat de foto wat aan de drukke kant is. Wellicht zou het weglaten van het gele bord bovenaan en de halve borden aan de rechter zijde de plaat wat beter laten wegkijken. Probeer er ook op te letten of de foto ook scheef staat.

Canon 5D+6D | 14 F2.8 | 50 F1.4 | 100 F2.8 | 135 F2L | 24-70 F2.8 IS | 120-300 2.8 IS | 70-200 F4L | 1.4+2 TC | 430 EXII | 580 EXII | Fotostudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
pieter_ale schreef op maandag 02 maart 2009 @ 17:00:
@sOid, Ik denk dat de foto wat aan de drukke kant is. Wellicht zou het weglaten van het gele bord bovenaan en de halve borden aan de rechter zijde de plaat wat beter laten wegkijken. Probeer er ook op te letten of de foto ook scheef staat.
Druk is het absoluut :P Het was ook een beetje mijn bedoeling om dit weer te geven, omdat er op de markt altijd zo veel van die bordjes zijn dat je niet meer weet waar je moet kijken. De foto staat overigens niet scheef, lijkt zo door al die metalen dingen die scheef staan.

Bedankt voor je commentaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
@j0rgV: Lastige scene, de voorgrond is nu wat donker en de lucht erg uitgebeten. Misschien in de nabewerking nog te verbeteren maar wordt lastig met de highlights ben ik bang. Ander tijdstip lijkt me beter maar dat wordt moeilijk achteraf ;).
@rGz: Ik ga mee met de opmerking van sOid over diepte al zijn die takjes al wel een goede toevoeging voor die diepte en geeft het 'background interest'.
@4of9: Onscherpte maakt het juist niet standaard, ik vind de scherptediepte een toevoeging.
@sOid: Gele bordjes vind ik jammer. Creëert een doorkijkje wat afstand schept (en leidt af). Oogcontact vind ik wel goed en hij komt vriendelijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:43
4of9 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 12:54:
@Simon: mooie sfeervolle plaat, hoewel de ruis net iets te veel is

@jorgV: jammer dat hij nogal sterk overbelicht is. Door iets onder te belichting, kun je daarna in PS met een aanpassingslaag, de onderbelichte delen wat helderder maken, zodat toch heel de plaat goed belicht is.

@rgz: technisch volgens mij een prima plaat, vind hem persoonlijk een beetje "saai"

Voor een fotocursus die ik volg was de opdracht voor deze week een portret bij daglicht (dus geen kunstmatig licht)

Deze plaat vind ik zelf mooi maar ik twijfel of de onscherpte van mijn zoon niet stoort.

Ben benieuwd naar jullie mening!

[afbeelding]
Erg mooi plaatje! Neem aan dat je ook een foto hebt met het kindje scherp. Super gedaan dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
Jazeker, ik heb een hele serie gemaakt, ook zonder moeder ;). Ook voor de cursus, maar vond er een aantal zeer geslaagd.

Deze wilde ik echter door een kritisch oog laten bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
@simon: Vind 't idee super, weet 't niet helemaal van 't raampje. Valt de boel niet nog iets lichter te trekken?
@djengizz: Staat die perronrand nou scheef of ligt dat aan mij? Mooi zwart/wit wel.
@rGz: Leuk idee maar wat is het? Een schelp?
@4of9: Belichting is prima gelukt. Origineel is 'ie ook alleen had ik 'm zelf ook met zoontje scherp geschoten. Naast elkaar is dat nog leuker.
@sOid: Mooi, zit lekker veel diepte in.

Zondagochtend veel te vroeg:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3651/3323156337_e479a518ff.jpg

Meetfoutje gemaakt, wilde 'm weggooien. Echter, beetje kroppen en een gradient over de lucht en het sprak me wel aan.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-09 15:10
afgelopen zondag naar de motorbeurs gegaan

Afbeeldingslocatie: http://foto.all-rounder.nl/albums/motor/normal_motor-239.jpg

vond deze wel geslaagd al ben ik er achter gekomen dat lightroom dus geen watermerken in batch kan aanbrengen dus vanavond alle foto's weer opnieuw doen in cs4 en kijken of het daarmee wel lukt.

edit : de rest van de foto's staan hier

commentaar is zeer welkom en gewild.

[ Voor 15% gewijzigd door AjDuLion op 03-03-2009 11:53 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:59
angel00008 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:16:
afgelopen zondag naar de motorbeurs gegaan

[afbeelding]

vond deze wel geslaagd al ben ik er achter gekomen dat lightroom dus geen watermerken in batch kan aanbrengen dus vanavond alle foto's weer opnieuw doen in cs4 en kijken of het daarmee wel lukt.
LR/Mogrify is a plug-in for Lightroom 1.3 and later that can embellish your images as they are exported from Lightroom. It's flexible interface allows you to add borders, watermarks and text annotations to your images.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
@angel00008:
Met alle respect maar vind dit toch echt meer een snapshot hoor. Door de motors op de achtergrond springt de voorste er net niet hard genoeg uit en lijkt het allemaal wat druk. Een tip: op beurzen kan je ZELDEN een mooie foto maken, ter plekke filteren je hersens en ogen de weerspiegelingen en omstaanders en andere oneffenheden weg, en kan je dus echt genieten van al het moois dat er staat, maar op foto wordt dit een 2d weergave en zal dit alles dus weer fel gaan opvallen.
Als het tafeltje wat groter was geweest had je al een soort van achtergrond en was het al leuker geweest, nu 'zweeft' ie daar maar wat rond.
Het is ook allemaal een tikkie te donker en te geel naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Tunboy schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 12:01:
@angel00008:
Met alle respect maar vind dit toch echt meer een snapshot hoor. Door de motors op de achtergrond springt de voorste er net niet hard genoeg uit en lijkt het allemaal wat druk. Een tip: op beurzen kan je ZELDEN een mooie foto maken, ter plekke filteren je hersens en ogen de weerspiegelingen en omstaanders en andere oneffenheden weg, en kan je dus echt genieten van al het moois dat er staat, maar op foto wordt dit een 2d weergave en zal dit alles dus weer fel gaan opvallen.
Als het tafeltje wat groter was geweest had je al een soort van achtergrond en was het al leuker geweest, nu 'zweeft' ie daar maar wat rond.
Het is ook allemaal een tikkie te donker en te geel naar mijn mening.
ben het er helemaal mee eens.

de witbalans laat nogal de wensen over en zelfs in een redelijk goed verlichte beurs viel de prestatie van de kitlens mij zwaar tegen..

* AjDuLion is nu aan het zoeken naar een sigma 24-70 f/2.8 die krijgen over het algemeen toch wel betere reacties tov de kitlens van de 40d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

angel00008 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 12:49:
[...]

de witbalans laat nogal de wensen over en zelfs in een redelijk goed verlichte beurs viel de prestatie van de kitlens mij zwaar tegen..

* Barrycade is nu aan het zoeken naar een sigma 24-70 f/2.8 die krijgen over het algemeen toch wel betere reacties tov de kitlens van de 40d
Naast wellicht een meer het onderwerp isoleerderende optiek (door een lichtsterkere lens), is de compositie van de foto ook wat rammelend en daar doet een betere lens niets aan af.

Ik zou de foto door de knieen hebben genomen. Zeker niet van ooghoogte. Ook zijn er veel storende onderwerpen rond het onderwerp welke de aandacht afleiden. Dat is ietswat te voorkomen door dichter op het onderwerp te kruipen (of te zoomen).

Methode om je hierin te verbeteren is om bij foto's die je mooi vindt op motorsites de kenmerken te vinden waarom het mooie foto's zijn. Dus onscherpte, isolatie van het onderwerp, details, kleur etc. Probeer je eerst met je kitlens hierin te verbeteren, een betere/duurdere lens zal deze zaken namelijk niet automatisch voor je oplossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter_ale
@Angel00008
Ik ben het eens met Littlejoannes,
Als de omgeving storend is zou je er ook voor kunnen kiezen dit gedeeltelijk of helemaal weg te laten.
Dit zou kunnen door maar een deel van de motor op de foto te zetten.

Je zou ervoor kunnen kiezen om bij het voorwiel te gaan hurken en zo de zijkant van de motor er op te zetten, met het wiel voor een deel in beeld op de voorgrond. De tafel had dan de onderzijde van de motor mooi opgevuld. Steun dan bijvoorbeeld met je elleboog op je heup of knie, hierdoor zou je met een wat langere sluitertijd weg kunnen komen zonder dat het gelijk onscherp wordt. (Hangt wel van de omstandigheden af he ;))

Soms helpt het ook om zachtjes bij te flitsen om zo de voorgrond meer te verlichten.
(Bij een glimmend voorwerp moet je wel goed uitkijken voor ongewenste reflecties van je licht!)

Zoom je helemaal uit met je lens, dan krijg je hierdoor nog meer diepte werking.

Hoop je zo wat bruikbare tips te hebben gegeven ;)

Succes

Canon 5D+6D | 14 F2.8 | 50 F1.4 | 100 F2.8 | 135 F2L | 24-70 F2.8 IS | 120-300 2.8 IS | 70-200 F4L | 1.4+2 TC | 430 EXII | 580 EXII | Fotostudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

[...]

* J3roen is nu aan het zoeken naar een sigma 24-70 f/2.8 die krijgen over het algemeen toch wel betere reacties tov de kitlens van de 40d
En waarom zou je met die Sigma opeens wel een mooiere foto gemaakt hebben? Met alle respect, maar met de kitlens had je echt nog wel een veel betere foto kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
pieter_ale schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 13:54:
@Angel00008
Ik ben het eens met Littlejoannes,
Als de omgeving storend is zou je er ook voor kunnen kiezen dit gedeeltelijk of helemaal weg te laten.
Dit zou kunnen door maar een deel van de motor op de foto te zetten.

Je zou ervoor kunnen kiezen om bij het voorwiel te gaan hurken en zo de zijkant van de motor er op te zetten, met het wiel voor een deel in beeld op de voorgrond. De tafel had dan de onderzijde van de motor mooi opgevuld. Steun dan bijvoorbeeld met je elleboog op je heup of knie, hierdoor zou je met een wat langere sluitertijd weg kunnen komen zonder dat het gelijk onscherp wordt. (Hangt wel van de omstandigheden af he ;))

Soms helpt het ook om zachtjes bij te flitsen om zo de voorgrond meer te verlichten.
(Bij een glimmend voorwerp moet je wel goed uitkijken voor ongewenste reflecties van je licht!)

Zoom je helemaal uit met je lens, dan krijg je hierdoor nog meer diepte werking.

Hoop je zo wat bruikbare tips te hebben gegeven ;)

Succes
het is dan niet de zijkant van de motor maar dit is wel ongeveer wat jij bedoelt gok ik ?

zijkant motor

Afbeeldingslocatie: http://foto.all-rounder.nl/albums/motor/normal_motor-240.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door AjDuLion op 03-03-2009 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:11

samo

yo/wassup

Uhm Angel0008: Solo-topic? Doe eens 1 foto.
En daarnaast: als je foto niet heel goed is, wil betere apparatuur nog steeds niet zeggen dat het beter gaat worden. De foto's zijn gewoon niet echt boeiend omdat het niet verassend / apart is.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Het is nog steeds niks IMO. Het blijven wat willekeurige foto's waar niks spannends aan is. De detailfoto's doen me niks en op die laatste foto staan ook teveel storende personen er omheen.

Denk ook niet dat het mogelijk is om op zo'n rommelige beurs wat bijzonders vast te leggen. Wanneer het nu een echt grote beurs was met fotomodellen bij auto's/motoren met veel ruimte er omheen, dan kon je nog aardige plaatjes schieten. Alleen niet zo origineel misschien. ;)

Daarnaast is dit het solo testcase fototopic, niet trio. Zie de topic start.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://photos-d.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v2403/186/5/1113722266/n1113722266_30335859_4471348.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Toffe foto. Surrealistisch. Originele hoek ook.
Ik vind hem geslaagd :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3457/3283128998_69a2a981d4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:43
@ Wijnands, Niet onaardig geworden. De gradient in de lucht maakt het plaatje wel af. Misschien nog iets meer croppen, bijna panorama foto.

@ Angel00008, die laatste foto begint erop te lijken. Probeer je onderwerp nu nog eens wat speelser in de foto te zetten. Dus je onderwerp meer links of rechts, boven of onder. Maar niet recht in het midden.

@ Beathoven, nice! Toning compositie, die grijns :). Ik heb echt grote moeite om te ontcijferen wat nou boven of onder is.

@ Wouter, je moet er van houden denk ik. Ik vind het persoonlijk niet mooi. Is het een HDR combi trouwens?

Mijn shot, afgelopen week gemaakt en ff lopen kloten met kleuren (of het ontbreken daarvan)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3162/3326223280_59fe64074d.jpg?v=0
Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 21:56
@ Beathoven.

Briljante foto. In 1e instantie dacht ik dat het een brakke phone pic was, totdat ik beter ging kijken. Echt een foto waar je even naar moet kijken voor je hem doorhebt.
Iedere keer als ik er nu naar kijk snap ik hem nog steeds niet in 1e instantie..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Laatst online: 29-09 21:51

Karel V

Een simpele ziel

RobbieB schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 18:17:
@ Beathoven.

Briljante foto. In 1e instantie dacht ik dat het een brakke phone pic was, totdat ik beter ging kijken. Echt een foto waar je even naar moet kijken voor je hem doorhebt.
Iedere keer als ik er nu naar kijk snap ik hem nog steeds niet in 1e instantie..
Een plas water en op z'n kop genomen...?
Ik zit de loop van die tegels te checken, maar die kloppen ook niet.
Eerst dacht ik aan een brakke photoshop, met een ruinemuur op de voorgrond en daarachter een slechte foto.
Wel een doordenkertje maar mooi? Nee...
Als het eerste het doel was, geslaagd, als het tweede het doel was, mislukt ;)

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Als doordenkertje is 'ie echt super!
[...]

* Wijnands is nu aan het zoeken naar een sigma 24-70 f/2.8 die krijgen over het algemeen toch wel betere reacties tov de kitlens van de 40d
Witbalans kun je makkelijk opvangen, kaartje mee of gewoon RAW. Verder denk ik niet dat je met een 24-70 zo heel veel beter had kunnen doen. Beurzen moet je het of zoeken in sfeerplaatjes of in de aparte promotietype's die er rondlopen of in details. Blijft lastig werken.

[ Voor 90% gewijzigd door Wijnands op 03-03-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou nogmaals de 2 tijgers uh jachtluipaarden natuurlijk, in het testcase topic aangezien ik deze verkeerd gepost had.
Ik heb een poging gedaan tot een "spannende en aantrekkelijke" uitsnede.
Verder een kleine verscherping toegepast.
Graag advies en tips.
Even klikken voor een normaal formaat.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3393/3327312133_ea1c1d34bd_o.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:38
@Wouter, ik vind het een mooie geslaagde foto. Zulke nabewerkingseffecten liggen mij wel

@F.Jacobse, i know tigers when i see them...and these aren't tigers ;)
Maar betreft de foto: ik vind hem eigenlijk niet erg bijzonder qua compositie. Er zijn eerder dingen die wat storend lijken zoals het aantal gebruikte blacks en de kleur van het groen.

Hmm...ik moet ook maar eens wat van mezelf gaan posten hier ter lering en vermaak

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieB schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 18:17:
@ Beathoven.

het is half een foto, half een snapshot

Een foto omdat ik het gebouw in de spiegeling van de waterplas zag en het patroon van de straatstenen een beetje op het gebouw wilde laten aansluiten. Dat is wel aardig gelukt. Alleen blijft die maat van me me z'n duimen omhoog natuurlijk het 'kiekje' element.

Had het mooier gevonden als er iemand langs zou lopen die niet door zou hebben dat ik de foto aan het maken was, maar ze liepen er allemaal met een grote boog langs :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 13:51

Deathchant

Don't intend. Do!

F. Jacobse, ik weet niet of het de bedoeling was, maar de groenige schijn over het linker luipaard (wat het ook moge zijn) vind ik niet zo mooi eigenlijk...
Verder vind ik em wat donker aandoen....de blik van de voorste luipaard is wel mooi,maar de overgang naar het andere luipaard bij het hoofd vind ik wat storend.

[ Voor 34% gewijzigd door Deathchant op 04-03-2009 15:34 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van het weekend langs het NAi in Rotterdam gefietst

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3576/3329856866_2554f6dc2a.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2009 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:31

Vis

Mooie kleuren en compositie dinesh_skr!

Doet me een beetje denken aan de game Mirrors Edge :)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
@noxa: Wat meer contrast zou de foto goed doen denk ik.

@F.jacobse: compositie is niet echt sterk, en persoonlijk vind ik het groen te fel (onnatuurlijk) en lijkt er een cyaan zweem in de witte vacht te zitten.

@dinesh_skr: mooie plaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

@ F. Jakobse: mijn commentaar had je al eerder gehad

@dinesk_kr: Nice, niet alle lijnen zijn recht maar evengoed erg mooi

Ik ben weer verder met de foto's uit Nieuw Zeeland. Ik heb er nog een serie uit weten te persen, namelijk flora en fauna. Ik weet nog niet of ik het ga plaatsen, even de reacties afwachten. Als voorproefje deze foto.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3310/3272895512_35925fcb69.jpg

Groter

Ik heb dus nog meer foto's met beestjes en bloemetjes en bijtjes uit NZ. Als jullie het leuk vinden maak ik er een testcase van.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
  • Laatst online: 03-08 19:31
@Beathoven: Aparte foto. Zelf hou ik niet zo van zulke foto's maar elke keer als ik de nieuwe posts in dit topic lees, scroll ik ook even terug naar je foto om nog eens te kijken.. Wat dat aangaat, wel goed gelukt dus :P

@Wouter: Persoonlijk hou ik meer van kleuren foto's. Vond je het in kleur niets?

@Noxa: Wat 4of9 zegt: Wat meer contrast zou de foto wel goed doen denk ik. DoF is ook wel aardig, alleen had ik denk ik iets meer van het gezicht scherper willen hebben.

@F.Jacobse: Spannende uitsnede vind ik wel gelukt. Het groene vind ik wel een beetje irritant. Verder wel aardige foto.

@dinesh_skr: Top! Echt mooie foto. Hier hou ik van. Op de linker 3e paal zit een of andere lichtere vlek, die valt mij teveel op. Wellicht die ietsjes bijwerken?

@Mobyrick: Van mij mag je een testcase aanmaken! Ik vind zulke plaatjes altijd wel mooi. Deze lijkt echt op zo'n windows wallpaper :) Alleen zit er een dust spot op, die zou ik even wegwerken. Verder echt toppie foto (vind ik dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@ Mobyrick: Vlekje idd even wegpoetsen, maar verder een fraaie compositie, die de blik net even langer vasthoudt. Zit hem voornamelijk in de nog net herkenbare vormherhaling in de achtergrond, denk ik. Laat die kees maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@ Mobyrick : Erg gave plaat. Kleuren zijn perfect :) En die achtergrond is ook erg gaaf.
Ik heb hem als Wallpaper :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
Van de week naar het circus geweest en dit was een foto uit een hele serie die mij meteen aansprak. Er zaten betere tussen maar ik vind de concentratie en het plezier op het gezicht van de clown mooi.

Vraag me af wat jullie er van vinden.

klikbaar
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3538/3328296593_f789c37206.jpg

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:56

Koppensneller

winterrrrrr

Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 02:14:
Van het weekend langs het NAi in Rotterdam gefietst

[afbeelding]
Heb je die ook in extra groot, bijvoorbeeld 1680x1050? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoppenSneller schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 12:34:
[...]

Heb je die ook in extra groot, bijvoorbeeld 1680x1050? :)
Jah hoor, kijk eens http://www.rnweddingservice.nl/Dinesh/DSC_0661.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
Kleurrijk en energiek beeld van die clown, jammer van die hand op de achtergrond maar nog steeds een mooie plaat.

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat2005
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:00
Vanmorgen met de hond uitlaten zag ik dit tafereel. Graag jullie commentaar!
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/03/07/12364243000.jpg

Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
mat2005 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 12:24:
[afbeelding]
Mag wel wat meer contrast in :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3309/3328635409_13f80397db.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mat2005 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 12:24:
[afbeelding]
iets meer contrast in het donkere gebied zou wel beter zijn denk ik. Verder was hij denk ik aparter of speelser geweest vanuit een lager standpunt. Zeg maar hetgeen wat je hond zou hebben gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat2005
Daar kan ik wat mee. Goeie tips! Bedankt.

De nieuwe poging:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/03/07/12364319040.jpg

Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:31

JanvD

Portretfotograaf

Ik vind de versie met minder contrast veeeel mooier. Dit heeft niets met je bewerking te maken maar puur doordat ik dat grauwe mistige weer beter terug zie in de eerste foto.

Er is voor beiden wel wat te zeggen, maar imho vind ik de eerste echt supervet en dus ook de beste!

Mijn complimenten iig. Mooie compositie en mooi oog gehad hoe het grauwe weer in beeld te krijgen!

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat2005
@JanvD: Bedankt voor je compliment. Mijn bedoeling was ook om de mist zo grauw mogelijk weertegeven. Ik vind de tweede versie zelf ook minder. Meer contrast doet het meestal beter bij zw foto's , maar hier vind ik het juist een achteruitgang. Nogmaals bedankt voor je compliment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

De foto is wel scheef, of ligt dat aan mij?

Verder vind ik hem wel mooi, ik kan alleen niets over het contrast zeggen met mijn laptopscherm :X

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Hooglander1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:09:
De foto is wel scheef, of ligt dat aan mij?

Verder vind ik hem wel mooi, ik kan alleen niets over het contrast zeggen met mijn laptopscherm :X
Was mijn eerste idee ook. Misschien idd goed om de foto even recht te trekken... Contrast: ik denk dat idd de eerste beter is om het mist gevoel te geven...

Used to be Down Under... Foto gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minder contrast is inderdaad beter, of je zou nog moeten proberen alleen het voorste deel in contrast te doen, ofwel een combinatie maken van beide foto's, maar het is maar de vraag of het resultaat opweegt tegenover de hoeveelheid werk :)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Ik ga ook voor laag contrast maar ik denk wel dat je z-w conversie nog wat sterker kan.
Wel zou ik hem trouwens helemaal in zwart-wit doen, dat groenige gras vind ik niet zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat2005
@Djengizz: Sterker nog ik had hem helemaal niet zw geconverteert. Ik heb gewoon heel de vibranche omlaag gegooit.
Wat jullie zeggen over dat de foto scheef is klopt. Daarom heb ik hem ook 1 graden naar rechts gedraait. Nieuwe versie: Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/03/08/1236506117-740.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Laatst online: 08:27
Hij moet juist meer naar links ;)

(Zie auto en bomen op de achtergrond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of nog 20 graden naar rechts, kan ook leuk zijn ;)
Dat was misschien ook een mooie foto geweest, schuin en hangend boven het water.

maar anders is het naar links inderdaad

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Dude, serieus, 3x dezelfde foto plaatsen is een beetje jammer. Maak dan zelf een topic aan denk ik dan...

En ondertussen krijg ik 0,0 feedback op mijn foto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@soid Aardige plaat. Misschien leuk om de hele schaduw te zien. Nu is de schaduw zo afgekapt.

Afbeeldingslocatie: http://www.stefanvanderkamp.nl/tweakers/scheveningensmall.jpg

Vrijdag paar foto's gemaakt. Deze vond ik het sterkst. Klik voor groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Eind Februari ben ik lekker op wintersport geweest in Oostenrijk, genoeg sneeuw :)
En dat leverde ook wel een paar mooie plaatjes op vindt ik zelf:

Afbeeldingslocatie: http://www.brouwernetwork.nl/Westendorf09%20067_small.JPG

helaas, een solo topic betekent toch echt max 1 foto in een post
Klikbaar voor groter :)

[ Voor 13% gewijzigd door Nomad op 08-03-2009 19:59 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Laatst online: 15-09 22:23
@gangster, de foto oogt wat flets, wellicht kun je het contrast nog omhoog brengen. Het mist door de afstand ook een beetje actie.

@DennusB, solo he ;). De eerste foto lijkt een beetje scheef te staan. Het zijn wel mooie plaatjes, maar dat is in die omgeving een minder grote uitdaging ;).

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3553/3333239059_6d3a241cec.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Falcon10

Hit it i would !

DennusB : Latemar in Italie ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

Gast er staat toch bij, mijn vakantie in oostenrijk ;) Dat is dus geen italië ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Falcon10

Hit it i would !

Donnie schreef op zondag 08 maart 2009 @ 18:09:
Gast er staat toch bij, mijn vakantie in oostenrijk ;) Dat is dus geen italië ;)
ppffff, tijd om in bed te kruipen :D
Thanks ;)

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:40

Sjaak_Afhaak

Bleh!

@Wekko: De highlights storen me net teveel, daar kan meer detail in zitten volgens mij. Bij een volgend shot zou ik verder onderbelichten, en daarna eventueel je shadows wat lichter maken, om de onderbelichting iets ongedaan te maken. Met zo'n dijk van een camera moet dat zeker kunnen :)

Ik heb net een rondje zeeburg gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~i.tielen/got/DSC_2868.jpg

Ik blijf maar nieuwe dingen ontdekken in deze plaat :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat2005
@Sjaak_afhaak. Creatieve foto. Wat ik vooral een goed punt aan je foto vind is de inkadering door de raamstijlen. Een minpunt vind ik de andere reflecties dan de gebouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Laatst online: 19:51

Infinchible

Woef!

@ Sjaak_Afhaak:
Hij is mij iets te onrustig, je ziet inderdaad veel dingen, maar ik kan er niet rustig naar kijken. Er zitten naar mijn idee iets teveel reflecties in.

@ Wekko:
Ik vind het echt een lekkere plaat, maar zoals al gezegd zijn de highlights toch net wat te uitbundig, maar verder echt top! Van mij zou die zo in showcase mogen.

@ DennusB:
De eerste foto vind ik niet zoveel aan en hij staat inderdaad scheef. Het is gewoon een kiekje van een bar of restaurant.
Je tweede foto vind ik al wat boeiender, maar de compositie laat nog iets te wensen over. Hij staat ook nog iets scheef, loopt af naar rechts (of het ligt aan het gebergte). Ook het bordje en de skiër leiden me af, de skilift vind ik er nog wel leuk bij. Wel een supermooi uitzicht daar!

Hier een probeersel van mij van vandaag. We zijn even bij een schaapskooi wezen kijken in ermelo, vond hem zelf wel grappig:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/vrzwhe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
@sOid: lekkere plaat hoor en qua kwaliteit voor mij één van de betere van de afgelopen pagina's.
Contrast en licht is erg mooi en de horizon zo hoog werkt goed. Ik ben eigenlijk ook benieuwd of die beter zou zijn met de hele schaduw. Qua compo zou het misschien nog beter kijken als die duinrug niet precies zijn hoofd af zou snijden maar heel storend vind ik het niet.
Wel vind ik nu de vignetting wat zwaar omdat er al zo veel contrast / puur zwart in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
djengizz schreef op zondag 08 maart 2009 @ 19:14:
@sOid: lekkere plaat hoor en qua kwaliteit voor mij één van de betere van de afgelopen pagina's.
Contrast en licht is erg mooi en de horizon zo hoog werkt goed. Ik ben eigenlijk ook benieuwd of die beter zou zijn met de hele schaduw. Qua compo zou het misschien nog beter kijken als die duinrug niet precies zijn hoofd af zou snijden maar heel storend vind ik het niet.
Wel vind ik nu de vignetting wat zwaar omdat er al zo veel contrast / puur zwart in zit.
Thanks :) Ik vind zelf die afgesneden schaduw niet storend. Ik denk zelfs dat het wat saaier zou worden als deze er wel helemaal op staat. Je wordt er op deze manier wat meer 'ingetrokken'. Wat betreft de duinen en vignetting heb je helemaal gelijk. De vignetting is zwaarder geworden dan ik oorspronkelijk wilde door conversie naar sRGB. Ik kwam hier pas achter toen hij op flickr stond en omdat ik geen pro-account heb kan ik de foto ook niet vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
@mat2005: Op zich heel mooi, alleen kan ik hier niet zien of er ruis is vanwege onderbelichting of wat slechte jpg compressie. Mag wel iets van de onderkant af vind ik. De latere versie's voegen, wat mij betreft, niet echt heel veel toe.
@SOid: Leuk. Schaduw minder afgesneden was nog beter geweest.
@Gangster: Leuk, mooie vlieger, goed gefocust. Komt wel een tikkie hazy over, zit er wat lege ruimte links in het histogram?
@DennusB: Gemiste kans, iets minder midden in beeld en iets doen met die persoon rechts en je had een stuk interessantere foto kunnen hebben. Wel goed je sneeuw belicht.
@Wekko: Door het bootje leuke variatie op de standaard toeristenfoto.
@Sjaak: Mij te rommelig. Wel heel goed gezien met die lagen en weerspiegelingen.
@Infinchible: Echt helemaal mijn soort foto, heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

DoF-probeerseltje met mijn nieuwe 50mm lens:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3360/3339370650_840e4e782d.jpg

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Vanmiddag met een aantal mensen naar het Auto Union museum geweest in Bergen. Kwam daar wel iets leuks tegen, waarvan de foto ook niet eens tegenvalt:

Afbeeldingslocatie: http://johanvanvenrooy.nl/GoT/20090308-DSC_4470_.jpg
Klikbaar = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Op de kleine versie is het net alsof ie nergens echt helemaal goed scherp is, is vrij irritant :P Maar op de grote versie valt dat gelukkig mee. Echt bijzonder is de foto niet, maar toch is ie wel interessant, misschien door de kleuren ofzo.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 21:52
@Infinchible; Leuk effect en lekker kleuren!

@FL!PNEUS; Misschien iets meer helderheid en/of kleur maar de compositie en het DOF spel vind ik erg geslaagd!

@J0YR1D3R; Ik houd wel van dit soort foto's. Simpel en toch zit er meer in. Met name de kleur toning vind ik erg fijn kijken!

Ik heb vandaag op een bezoek ook weer eens mijn camera meegenomen en met name eens met mijn 50mm f/1.8 gespeeld. Hieronder een naar mijn mening redelijk gelukt resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.bd-online.nl/Imagedump/Tweak/P%2009-03-08%2011.52-2.jpg
Klik voor iets grotere versie

Nog wat andere foto's uit deze serie staan; hier

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
Thanks voor de comments allen. Heb het nog niet echt voor elkaar gekregen om de highlights donkerder te maken zonder te veel contrast te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter_ale
@Wekko,
De highlights in foto's als deze zijn bijna niet meer de corrigeren, omdat hier geen beeldgegevens meer inzitten. Daarintegen is het wel mogelijk om de schaduwen op te halen. Hierdoor krijg je alleen wel meer ruis in de foto.

Als ik nachtfoto's schiet, maak ik gebruik van HDR.
Hierdoor kan je het verschil tussen de highligts en de schaduwen beter opvangen.
Als je wilt kun je een HDR foto ook zo omzetten, dat deze nog steeds natuurlijk overkomt.
Ik merk dat hierover nogal eens een verkeerd beeld bestaat.

Hier staat een link met voorbeelden van mijn nachtfoto's van leeuwarden.

gr,

Pieter Ale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
Ik heb bovenstaande foto proberen te corrigeren in Lightroom, maar dat gaat dus inderdaad niet zonder contrast te verliezen. Om dit op te vangen is HDR wel een mogelijke oplossing ja (prachtige foto's!). Op de één of andere manier krijg ik dat alleen nog niet zo goed voor elkaar. Of dat een kwestie van de verkeerde foto's maken, gebrek aan geduld of gebrekkige kennis van de software is weet ik niet, maar ik ben meestal niet tevreden met de HDR resultaten die ik krijg.

's Nachts alleen nooit geprobeerd, ga ik toch eens doen ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op zondag 08 maart 2009 @ 22:03:
[..]
@Gangster: Leuk, mooie vlieger, goed gefocust. Komt wel een tikkie hazy over, zit er wat lege ruimte links in het histogram?
[..]
Bedankt voor je commentaar Wijnands. Met hazy bedoel je dat de foto niet helemaal helder is? Hoe zou ik dat in het histogram kunnen zien? Door lege ruimte? Dat snap ik niet helemaal. Kan je dat uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Hahn schreef op zondag 08 maart 2009 @ 23:20:
Op de kleine versie is het net alsof ie nergens echt helemaal goed scherp is, is vrij irritant :P Maar op de grote versie valt dat gelukkig mee. Echt bijzonder is de foto niet, maar toch is ie wel interessant, misschien door de kleuren ofzo.
Ik neem aan dat dit voor mij bedoeld was. Zo ja, het viel me inderdaad op bij de kleine versie. Ben nu een beetje aan het spelen met de contrast/helderheid van de gehele foto, en het papiertje specifiek (want daar wilde ik de focus op leggen). Moet nog een hoop leren in de nabewerking ;).

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ALs ik het histogram van die plaat bekijk valt het me op dat er links wat ruimte zit waar bijna geen informatie zit. Als je dit corrigeert, bijv. met levels in photoshop, dan zul je zien dat je foto toch heel anders overkomt.
Kijk hier anders 's naar:
https://admin.adobe.acrobat.com/_a295153/lr2edublogdemo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 21:52
Wijnands schreef op maandag 09 maart 2009 @ 12:07:
ALs ik het histogram van die plaat bekijk valt het me op dat er links wat ruimte zit waar bijna geen informatie zit. Als je dit corrigeert, bijv. met levels in photoshop, dan zul je zien dat je foto toch heel anders overkomt.
Kijk hier anders 's naar:
https://admin.adobe.acrobat.com/_a295153/lr2edublogdemo/
Handige link! Ik wist niet dat dat histogram direct aan sommige aspecten was verbonden. Meestal gebruik ik de sliders gewoon op eigen inzicht en niet echt op basis van het histogram. Toch maar eens proberen. Het jeukte echt alleen de hele tijd bij dat filmpje dat hij toch niet even de recovery slider probeerde :P

Ik ben meestal erg te spreken over die slider namelijk :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die link is idd wel super! (duurde wel meer dan 5min vooraleer het filmpje begon...) :)
Zijn er nog van die filmpjes? Vond zo direkt niks op die site, je komt op een login-scherm terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Er zijn er vast wel meer. Ik heb dit filmpje heel bewust gegoogled omdat het beter uitlegd wat ik bedoel dan ik het zelf kan.

Ik ben nu zo'n 2 en een half jaar bezig met digitale fotografie en ik leer nog constant maar goed kijken naar een histogram blijft toch steeds terugkomen. Wat ik trouwens ook steeds vaker merk is iets wat ik als eerste in de boeken van Thom Hogan las en dat is hoe belangrijk goede belichting is. Bij kleurennegatief kon je er rustig 2 stops naastzitten, bij digitaal zit je er liever niet meer dan een halve stop naast.

Anyway, doe er je voordeel mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sindskort blije eigenaar van de Canon 400 5.6, en ik was wel aangenaam verrast van wat de lens in staat toe is. Ik weet niet 100% zeker of deze showcase-waardig is, maar aan de mensen die ik hem toonde, maakte hij toch een aangename indruk. (Anders gooi ik hem snel in het testcase-topic)

Klein is hij niet zo speciaal, groot komt de expressie IMO lekkerder uit.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/xnt7o1.jpg

Klikkerdeklik voor groot.

Ik heb er trouwens nog een andere crop van, maar vind de boom in de bovenstaande foto wel een leuk extraatje.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2009 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Wijnands schreef op maandag 09 maart 2009 @ 20:43:
Er zijn er vast wel meer. Ik heb dit filmpje heel bewust gegoogled omdat het beter uitlegd wat ik bedoel dan ik het zelf kan.

Ik ben nu zo'n 2 en een half jaar bezig met digitale fotografie en ik leer nog constant maar goed kijken naar een histogram blijft toch steeds terugkomen. Wat ik trouwens ook steeds vaker merk is iets wat ik als eerste in de boeken van Thom Hogan las en dat is hoe belangrijk goede belichting is. Bij kleurennegatief kon je er rustig 2 stops naastzitten, bij digitaal zit je er liever niet meer dan een halve stop naast.

Anyway, doe er je voordeel mee!
Ben begonnen met Kelby Training - Lightroom 2 - In Depth, denk dat ik daar wel wat zal van opsteken. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:00:
Sindskort blije eigenaar van de Canon 400 5.6, en ik was wel aangenaam verrast van wat de lens in staat toe is. Ik weet niet 100% zeker of deze showcase-waardig is, maar aan de mensen die ik hem toonde, maakte hij toch een aangename indruk. (Anders gooi ik hem snel in het testcase-topic)

[afbeelding]

Ik heb er trouwens nog een andere crop van, maar vind de boom in de bovenstaande foto wel een leuk extraatje.
De crop is beter, maar door de takken voor de eends is het nog steeds niet super. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:00:

[afbeelding]

Mooie lens, maar geen mooie foto. Heeft weinig bijzonders imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ev1ltje: ik vind er weinig aan, saai onderwerp (niet erg) dat ook nog saai in beeld is gebracht (wel erg). Dat het met de 400mm is genomen zie je ook niet maar ook dat is niet erg. De foto spreekt niet aan.

Is het niet mogelijk om een nog veel extremere close up te maken ofzo met die lens?

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt er wel extremer mee gaan ja. Ik heb hem nog maar een paar dagen en ben nog ten volle aan het experimenteren. Ik zie dat er nog wat werk in de winkel is ;)

Ik heb wel nog wat "actie" platen van gisteren, misschien zet ik er straks nog eentje hier. Alleszins meer op stap gaan en meer gaan testen dus. Bedankt voor de tipjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
@J0YR1D3R: Mooie plaat, die grijze kleuren brengen de sfeer goed over.

@Banjy: Leuke foto. Ik vind het jammer dat de schaduw precies op het midden valt.

Ik heb deze foto enige tijd geleden al gemaakt. Ik heb wat geëxperimenteerd met Photoshop om te kijken of ik de kleuren er beter uit kon laten komen.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3647/3344189203_7fce0616cb.jpg
Canon 30D + 24-70mm
45mm - 1/60 @ f/4.0

[ Voor 60% gewijzigd door Edjaaah op 10-03-2009 20:23 ]

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:40

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Hoe heb je de belichting gedaan? De hals van de Disaronno is overbelicht, de rest net een tikkie onderbelicht. De achtergrond zou ik ook veranderen. Wat bakstenen met specie horen hier niet echt bij.

Hier staat tekst

Pagina: 1 ... 20 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.