Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 47 Laatste
Acties:
  • 367.364 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:53

Ethirty

Who...me?

Niet scheef? Ding staat hardstikke scheef. Gebruik de onderkant van het raam op de achtergrond eens als horizon.

@Wijnands: ik heb het idee dat de focus niet helemaal goed ligt. Dat je haast heb wil niet zeggen dat je er niet meer dan een snapshot van kan maken. Ik ben beter van je gewend.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Nou je 't zegt, lijkt wel alsof ik achter de mensen heb gefocust.

@Zjerre: Te krap gekaderd, te scheef en ik heb op zich niks tegen frames maar semi-transparant... je snoept zo ook nog 's meer van een plaat af die al krap is.

Deze beter?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3128/3225858048_89d39caeb7.jpg

[ Voor 71% gewijzigd door Wijnands op 26-01-2009 09:28 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3441/3225771534_1e61bc8667.jpg?v=0

Enige wat mij stoort aan de foto is het hekje links maar als ik dat wegsnij staat de linkse taxi er niet compleet op wat de foto er niet beter op maakt... Verder ben ik wel tevreden over de foto, vraag me af of hij beter was geweest als er maar 1 taxi in de foto zat. Heb nog even in mijn archief gezocht maar kon geen betere foto vinden met een taxi op een aangename plaats..

Commentaar welkom :)

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

@Wijnands: Leuke plaat. Lijnen spel in de zee is erg mooi. Ik zou van deze foto twee maken. Eentje waarbij de linker figuur er alleen op staat en hetzelfde voor de rechter figuur. Daarbij behoud je de balans in de foto vrij goed. Voor mij is er nu afleiding voor welk figuur ik nu moet gaan.

@LaZZ: Ik vind dit altijd erg mooie foto's! Het hekje stoort inderdaad een beetje. Misschien als je de taxi's meer gecentreerd had zou het hekje niet eens zo erg geweest zijn... Ik vind de bus lichtelijk storend, want deze neemt nogal veel ruimte op de plaat in beslag. Je moet trouwens wel consequent zijn met wat je omzet naar BW/kleur laat. Het advertentie ding van linker taxi (op het dak) is nl BW, terwijl de rechter nog kleur is... Ook heb ik het idee dat de bus niet helemaal recht staat. De gebouwen staan wel recht. Zit er een bolling in de weg/straat?!? (Ik lees nu pas je opmerking over de "hoeveelheid" taxi; ik dacht hetzelfde nl; 1 was beter geweest.)

Used to be Down Under... Foto gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
@PrinsEdje80

Dat dat andere reclamebord BW lijkt is gezichtsbedrog, als ik de foto op 100% bekijk dan zie ik dat ik toch goed geselecteerd heb hoewel ik moet toegeven dat het er hier anders uitziet.. Misschien had ik de kleuren wat kunnen corrigeren..

Of er een bolling in de straat zat weet ik niet meer maar de foto is van opzij genomen dus kan ook met de dieptewerking te maken hebben? Heb de foto in ieder geval aan de hand van de gebouwen recht gezet dus dat moet kloppen... Ga het van de zomer nog maar eens proberen met een beter shot..

Ik heb overigens ook nog deze.. Hoewel ik het idee erg leuk vind (oud vs nieuw, BW vs kleur) vind ik het niet echt goed uitpakken :( Wat jullie?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3491/3228234717_3ed06aa9c2.jpg?v=0

[ Voor 17% gewijzigd door LaZZ op 26-01-2009 17:21 ]

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik ben sowieso geen fan van dat half zwart-wit en half kleur, maar bij die laatste foto vind ik 't indd helemaal niks. Ik denk dat hij gewoon in kleur duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is vooral het gele in zwart-wit wat het accent erg sterk maakt. Om dat hekje te 'omzeilen' zou je misschien alleen de rechter taxi geel kunnen maken. Dan trekt de aandacht ineens niet meer naar het hekje. De tweede.. Lichtblauw op zwart levert in tegenstelling tot geel minder contrastverschil op.

Vanmorgen op 't station

Afbeeldingslocatie: http://photos-g.ll.facebook.com/photos-ll-snc1/v2071/186/5/1113722266/n1113722266_30279838_3675.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

@LaZZ: Het blauw werkt helaas niet zo goed, maar ik denk dat het vooral komt doordat de auto in kleur op de achtergrond staat, terwijl (voor mij) het onderwerp de ZW auto is, want deze is prominenter in de foto. Afgezien daarvan, zou de hele foto in ZW wel erg mooi zijn.

@Beathoven: Het idee is erg mooi. Jammer van het stopblok op de voorgrond en de te lichte lucht. (Is het station toevallig Leeuwarden?!?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:16:
Het is vooral het gele in zwart-wit wat het accent erg sterk maakt. Om dat hekje te 'omzeilen' zou je misschien alleen de rechter taxi geel kunnen maken. Dan trekt de aandacht ineens niet meer naar het hekje. De tweede.. Lichtblauw op zwart levert in tegenstelling tot geel minder contrastverschil op.

Vanmorgen op 't station

[afbeelding]
Check je histogram als je een foto hebt geschoten voor de belichting. Het is het beste om zo ver mogelijk naar de rechterkant van het histogram te schieten zonder dat de foto tegen de rechterkant aankleeft (of je moet heel veel echt wit hebben). Deze foto is simpelweg overbelicht en dat is wel jammer. Te veel informatie valt hierdoor weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:45

Markie

Voorheen BBE

[b][message=31410925,noline]Deze foto is simpelweg overbelicht en dat is wel jammer. Te veel informatie valt hierdoor weg.
Daarnaast vind ik het bordje rechtsonder het beeld (en de lijnen) verstoren.

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 21:57:
ik ga hier ook nog eens eentje plaatsen. genomen in een ghosttown hier in men stad waar vroeger arbeiders woonde maar binnenkort gaan ze daar de boel plat leggen. de kader is misschien wel wat te groot :x

[afbeelding]
heb foto even rechtgetrokken en er een zeer klein kadertje rond gemaakt :p nu is het idd wel wat beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerG
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-04 15:07
Afbeeldingslocatie: http://www.cig.canon-europe.com/ph/OPA/aig/p0LnZLR3po0L1iXx0503ks3CwibY0103kskXLeCKKnK0a.jpg
klikker de klik

Één van de eerste foto's met mijn nieuwe camera (1000D).
Ik erger me aan die boom links. maar er was geen betere positie te vinden.
edit: boom weg geshopt

[ Voor 16% gewijzigd door MeneerG op 28-01-2009 21:08 . Reden: Foto corrupt ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
@Beathoven: Vrouwlief hier zegt probeer het 's in zwart/wit. En kijk 's of je dat irritante bord weg kan krijgen zonder dat de verhoudingen zoek raken.

Die politieauto in selective color werkt echt niet.

@hierboven. Nee, zeker niet met die takjes links. Idee is niet verkeerd maar heeft wat meer aandacht in photoshop nodig.

[ Voor 23% gewijzigd door Wijnands op 26-01-2009 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PrinsEdje80 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:01:

@Beathoven: Het idee is erg mooi. Jammer van het stopblok op de voorgrond en de te lichte lucht. (Is het station toevallig Leeuwarden?!?)
Ja, goed gezien :)
sOid schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:07:
[...]

Check je histogram als je een foto hebt geschoten voor de belichting. Het is het beste om zo ver mogelijk naar de rechterkant van het histogram te schieten zonder dat de foto tegen de rechterkant aankleeft (of je moet heel veel echt wit hebben). Deze foto is simpelweg overbelicht en dat is wel jammer. Te veel informatie valt hierdoor weg.
ik had 'm met opzet overbelicht, ik vond dat de persoon er wat beter uitkwam zo. Er gaat idd veel verloren in de bedrading door deze overbelichting. Ik heb 'm in Raw en als ik deze terughaal vind ik m eigenlijk wat te druk waardoor de aandacht weer wat afgeleid wordt van degene die er staat. Er is zo idd wel wat teveel wit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 18:15
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cOQQTZytWAdT9DdMYPP7tE44/thumb.jpg

Onder andere een test in Lightroom met presets :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

@MenheerG: Nu het boompje weg is, is het een mooie foto! Mooie koude lucht ipv de altijd warme, oranje lucht.

@Killzone: Kleuren zijn mooi. Nu is de vraag: welk onderdeel van de gitaar wil je benadrukken?!? De focus ligt nl op twee volume knoppen en dus op het hout links wat erg leeg is. Zelf zou ik de focus zelf op het begin (of een paar cm verder; weet niet hoe het heet, ben nl geen musicus O-)) van de snaren zetten. (BTW, misschien ook even de gitaar afstoffen?!? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@LaZZ: Persoonlijk had ik de andere politie auto in kleur gelaten, deze staat op de voorgrond en is een mooiere auto bovendien. Voor de rest vind ik de ZW bewerking wel mooi gedaan.

@Beethoven: Ik vind de foto te overbelicht.. dat is iets waar ik zelf ook vaak problemen mee heb, helaas.
Ik had zelf trouwens het bordje op de voorgrond eraf gesneden.

Zelf wil ik deze plaatsen, kijken of jullie hier nog iets op of aan te merken hebben. Zelf ben ik er nog niet uit wat ik er van vind:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3528/3231255764_911029b462.jpg?v=0

Kan iemand mij misschien vertellen als je een kleine overbelichte plek/vlek op je foto hebt hoe deze het beste aan te pakken? (ik wil wel een voorbeeld posten maar ik wil mij ook aan de 1 foto per post regel houden). Mocht het gewenst zijn dan post ik wel een foto (of bijvoorbeeld mijn laatste voorgaande foto in deze post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
@hankie010: Ik vind de voorgrond te groen en de achtergrond te blauw..verder mis ik wat contrast. De compositie en het beeld vind ik wel mooi..ik zou best wel eens willen pielen met de RAW versie als je het niet erg zou vinden, ik heb net wat gespeeld met de jpg en je kan er leuke dingen mee!

[ Voor 7% gewijzigd door Nedra op 27-01-2009 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nedra, ik dacht precies hetzelfde over het groen en blauwe...
Ik wil de RAW wel naar je toesturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
graag! ik heb geen idee hoe het zit met berichten hierzo dus eh ..@.... als het kan :)

[ Voor 10% gewijzigd door Nedra op 27-01-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, de RAW komt eraan, bedankt. Je kunt nu je e-mail adres weer verwijderen als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Had eigenlijk gehoopt dat ie nog wat spectaculairder zou worden, maar mijn nabewerking skills zijn ook niet alles. Wel leuk lopen pielen :).

Als allereerst semi-hdr van gemaakt: vanuit lightroom de foto 3x ge-exporteert als 16bit tiff met verschillende exposures: -2,67, 0, +2,67. Daarna in Photomatix samengevoegd tot HDR. Vervolgens in lightroom saturation wat omlaag gehaald (vooral groen), blacks toegevoegd, contrast toegevoegd, een beetje split toning (geel) en een grad filter met nog wat extra geel en contrast voor de berg.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3437/3231522187_5b8cf75842.jpg

ik vergeet trouwens helemaal te vragen...waar is dit eigenlijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Nedra op 27-01-2009 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er een stuk beter uit ja, bedankt voor de uitleg erbij.

Alleen als ik de grote foto wil bekijken op flickr dan krijg ik de volgende melding:

This photo is private.

Oops! You don't have permission to view this photo.

Oh, het is trouwens op Bali :) Deze zomer geweest maar ik heb nog steeds niet alle fotos bewerkt :(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2009 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
@Killzone: Mooi diepe kleur! Commentaar op het stof is al gegeven, maar het blijft een mooie foto!

@ hankie010 + Nedra: De berg en de lucht van Nedra zijn mooier idd, maar zouden jullie het bos eens een tint groen kunnen maken die tussen beide foto's in ligt? Volgens mij komt het bos dan meer tot leven tegen de gruwelijke ontbossing van de berg.

Ik las vorige week iets over fake tilt&shift en ik heb de tutorial eens toegepast op een oude foto van mij.
Wat vinden jullie ervan?

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/6oh7xz.jpg

Geeft dit voor jullie ook het gevoel dat je naar een maquette kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Iets teveel verschil, als je nu de onderste rand heel licht geblurd had, met een zahte overgang naar wat scherper en aan de rand ook heel licht geblurd, en dan daarboven langzaam maar toch steeds meer wazig beeld dan kwam het wat realistischer over, denk ik...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Laatst online: 18-09 10:39
JWfx schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 17:08:
[...]

Ik las vorige week iets over fake tilt&shift en ik heb de tutorial eens toegepast op een oude foto van mij.
Wat vinden jullie ervan?

[afbeelding]

Geeft dit voor jullie ook het gevoel dat je naar een maquette kijkt?
Ja :)

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
Joopieboy schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 17:34:
Iets teveel verschil, als je nu de onderste rand heel licht geblurd had, met een zahte overgang naar wat scherper en aan de rand ook heel licht geblurd, en dan daarboven langzaam maar toch steeds meer wazig beeld dan kwam het wat realistischer over, denk ik...
Hmm, je hebt gelijk. Bedankt voor de tip.
Toch lijkt het wel erg veel op de uitkomst van de tutorial.
Het idee zou moeten zijn dat je met een groot diafragma naar een model kijkt. Waarom dat dan precies fake tilt&shift heet, weet ik ook niet. :D

? Waarom doet de '&' het niet? :?
Maar wel als ik deze vraag eronder zet!!!!! Nou breekt mijn spreekwoordelijke klomp. }:|

[ Voor 16% gewijzigd door JWfx op 28-01-2009 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:01

Karel V

Een simpele ziel

Dat was ook het eerste wat ik dacht, voordat ik de tekst had gelezen ;)

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Heb je toevallig nog een linkje naar die tutorial?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieB schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 23:36:
even googlen op de term fake tilt shift, dan heb je er zo een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
RobbieB schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 23:36:
Ik heb deze gebruikt.
En nog één die ik hier op de zaak even niet terug kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 18:13

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

JWfx schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 17:40:
[...]

Hmm, je hebt gelijk. Bedankt voor de tip.
Toch lijkt het wel erg veel op de uitkomst van de tutorial.
Het idee zou moeten zijn dat je met een groot diafragma naar een model kijkt. Waarom dat dan precies fake tilt&shift heet, weet ik ook niet. :D
Omdat datzelfde effect te bereiken is door een Tilt-Shift lens te gebruiken :)
Zie: Wikipedia: Tilt-shift photography
Vincent Laforet gebruikt dat bijvoorbeeld in deze serie: http://www.nytimes.com/pa...CENT_FEATURE/blocker.html
? Waarom doet de '&' het niet? :?
Maar wel als ik deze vraag eronder zet!!!!! Nou breekt mijn spreekwoordelijke klomp. }:|

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 29-01-2009 13:32 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
Orion84 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:25:
[...]
Omdat datzelfde effect te bereiken is door een Tilt-Shift lens te gebruiken :)
Zie: Wikipedia: Tilt-shift photography
Vincent Laforet gebruikt dat bijvoorbeeld in deze serie: http://www.nytimes.com/pa...CENT_FEATURE/blocker.html
Aha, dank je wel. Ook voor de link naar het werk van Laforet.
Ik dacht altijd dat tilt&shift-lenzen werden gebruikt om het licht in zodanige hoek te verbuigen alvorens het op de sensor/film te krijgen, dat je bv een berg of toren in zijn geheel erop krijgt zonder al te veel vertekening. Ik had me even niet gerealiseerd dat je daardoor ook een maquette-achtig resultaat krijgt.

Het is dat die mooie hebbedingetjes zo ongenadig duur zijn ........ :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:06

RBH

Tjee, ik verveel me vandaag! Dan krijg je dit soort foto's:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3255/3235915275_a7900726b2.jpg

Ik weet 't niet, met deze foto. :P

Comments op anderen komen later btw..

[ Voor 4% gewijzigd door RBH op 29-01-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:22

Wish

ingwell

@RBH. Ik vind hem denk ik te druk. Dat linkerglas had er van mij niet op gehoeven, dan was de lijn die erachter loopt wat mooier geweest. Bovendien stoort het oortje van de linker nu voor mij het beeld van het rechterglas.

Het rechterglas doet me sowieso meer opdat daar van die fijne vloeistof"wolken" in zitten

[ Voor 16% gewijzigd door Wish op 29-01-2009 15:38 ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelle
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-09 12:57
@RHB: zoals hierboven ietwat te druk met 2 glazen, het rechter glas alleen rechts had denk ik al een stuk beter geweest! Verder wel lekkere bewerking vind ikzelf :) Wat rauwer en lekker contrast met de kleuren.

@JWfx: Goed gelukt voor de eerste keer denk ik! Alleen is de DOF niet helemaal geslaagd, denk dat het bovenin nog meer geblurd had gemoeten, en onderin ook wat meer. Voor de rest wel leuke foto! :)

Foto van mij:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3496/3206461877_b5afbd5ff1.jpg

(Klik voor groter)

Gemaakt paar weken geleden met de kou. Op eerste gezicht vond ik de foto niks in kleur, denk dat de bewerking wel veel goed heeft gemaakt :) Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!
Owja foto is groot beter naar mijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@ JWfx: Als je dit leuk vindt, zou je eens naar de serie Lensbaby moeten kijken.

@ Xelle: Ik krijg bij jouw foto een haast onbedwingbare behoefte om de voorste stoel wat meer bij de achterste stoel te zetten (IRL). Zoals nu op jouw foto vind ik het "gat" tussen de stoelen te groot en ik vind het jammer dat het beeld op de rechter boompartij wordt verstoord door de stoel. Verder lijkt je foto aan de ene kant wat flets, contrastarm, terwijl aan de andere kant het wit wat uitgebeten lijkt en de schaduwen teveel dichtgelopen zijn (de info zit nog wel in de foto). Laatste negatieve puntje is, dat het lijkt of je er nogal wat verscherping overheengehaald hebt.
Om positief te eindigen: Ergens heeft je foto wel wat, anders zou ik er niet zo veel woorden aan besteden. Niets wat direkt stoort of de aandacht overdreven trekt en voldoende lijnen en details om er nog even naar te kijken en de fantasie de vrije loop te laten. Dan ben je al een heel eind op weg naar een mooie plaat, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 20-09 19:22
Toff schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:48:
@ JWfx: Als je dit leuk vindt, zou je eens naar de serie Lensbaby moeten kijken.
Dan wel hier. 30% goedkoper dan FK. ;)
Hoewel, alleen de 2.0 versie...

[ Voor 5% gewijzigd door -DG- op 30-01-2009 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
-DG- schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 00:35:
[...]

Dan wel hier. 30% goedkoper dan FK. ;)
Hoewel, alleen de 2.0 versie...
Hm, het ging meer om de mogelijkheden dan om de leverancier hoor. Ik kwam het spul daar laatst toevallig tegen, maar ik heb absoluut geen voorkeur voor welke shop danook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even snel een vraagje, ik zie het programma 'Photomatix' vaak voorbij komen. Bestaat deze ook voor de Mac? zo nee, is er dan een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
Toff en -DG-, bedankt!

Ik had al eens naar de Lensbabietjes gekeken, maar nog niet echt een toepassing gezien!
Nu wel. :)
Ik zit te kijken naar de nieuwe LensBaby Creative Composer en de Creative Muse. Eens uitzoeken wat de mogelijkheden en wat dus de verschillen zijn.

Nu nog even de financiële commissie overtuigen. Wellicht wachten tot m'n verjaardag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 20-09 19:22
JWfx schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 09:09:
Toff en -DG-, bedankt!

Ik had al eens naar de Lensbabietjes gekeken, maar nog niet echt een toepassing gezien!
Nu wel. :)
Ik zit te kijken naar de nieuwe LensBaby Creative Composer en de Creative Muse. Eens uitzoeken wat de mogelijkheden en wat dus de verschillen zijn.

Nu nog even de financiële commissie overtuigen. Wellicht wachten tot m'n verjaardag!
Kijk wel even op Flickr oid. naar een aantal lensbaby foto's. Het effect kan soms best leuk zijn, maar je moet het echt niet te vaak toepassen. Het moet wel iets toevoegen aan de foto ipv. dat het als een standaard truckje overkomt. Die T-S lenzen leveren wel veeeeel mooiere kwaliteit, maar voor het geld is die lensbaby best prima.
Vanaf F/2.8 een super bokeh, vanaf F/4.0 scherp als je hem goed focust (wat nog best lastig is) en verder prima contrast en kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Je kunt ook je eigen poor man's T-S lens maken met een MF lens en een stuk stofzuigerslang, of als je echt handig bent met rubber en eigen mechaniek. Helaas is de tweedehands-markt voor MF lenzen in Nederland behoorlijk beperkt, in amerika kun je een hele aardige lens voor het doel (40 à 80mm) op middenformaat vanaf 70-80 euro krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag men eerste foto waar ik echt wel een goed gevoel bij had :D wat vinden jullie? enigste wat mij nog stoort is die flare :(

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa003115/DSC_5203.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 21:52
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 18:34:
vandaag men eerste foto waar ik echt wel een goed gevoel bij had :D wat vinden jullie? enigste wat mij nog stoort is die flare :(

[afbeelding]
Bedoel je met die flare, die streep links? Het hoort misschien niet maar vind het juist wel erg mooi, zeker omdat het nu zo een mooie streep is. Maar normaliter vind ik lensflare ook niet zo erg, vind het vaak zelfs nog wel wat toevoegen aan een foto.

Mooie foto dus, wat mij betreft! Veel bewerkt? Het gras is misschien wat onderbelicht geweest? Ik vind hem in iedergeval erg lekker! Misschien iets meer van de onderkant afcroppen... het duurt vrij lang voordat er meer zichtbaar wordt als het oog van onderen naar boven gaat.

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gras was idd wat onderbelicht zie ik. qua nabewerking zit er niet zo veel in. beetje schuiven met highlights, exposure, wat verscherpen enz. onderwerp staat mss idd iets te hoog ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 18:34:

[afbeelding]
Mooie foto! Absoluut!! Kleuren zijn goed, kan misschien iets meer uit de details gehaald worden. Jammer van de flare (volgende keer of even hand links van de lens houden :)). Wat mij stoort is dat de horizon niet recht staat... Het is een graadje oid, maar hij staat niet recht. Voor de rest, top foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Nu online
Eentje van mij van afgelopen september, was een beetje verdwaald geraakt tussen andere foto's, maar ik vond hem eigenlijk wel geslaagd.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3388/3238875021_30a82edcd7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
@zjerre: Jammer van de flare en de iets scheve horizon, verder erg fijne foto.

@Robbieb, leuke kleuren, fijne sfeer, vind 'm alleen nogal uit balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
@zjerre Flare is wat minder maar voor de rest topfoto, de scheve horizon viel mij niet op
@RobbieB Leuke foto maar er mist iets wat het echt goed maakt. Ik had persoonlijk graag links wat meer willen zien van de stijger. Je hebt nu twee onderwerpen (vissersboten) en een daarvan raakt de rand van de foto :/

Hier een foto van mijzelf. Schieten in een stad met een 50mm i.p.v. een 18-55mm kitlens is echt even wennen en zeker als je op -2 moet schieten met koude handen. Gelukkig biedt de f1.4 wel voordelen :)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3339/3239101787_b65eafe171.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 21:52
rockmanz schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 22:46:
@zjerre Flare is wat minder maar voor de rest topfoto, de scheve horizon viel mij niet op
@RobbieB Leuke foto maar er mist iets wat het echt goed maakt. Ik had persoonlijk graag links wat meer willen zien van de stijger. Je hebt nu twee onderwerpen (vissersboten) en een daarvan raakt de rand van de foto :/

Hier een foto van mijzelf. Schieten in een stad met een 50mm i.p.v. een 18-55mm kitlens is echt even wennen en zeker als je op -2 moet schieten met koude handen. Gelukkig biedt de f1.4 wel voordelen :)
[afbeelding]
Wow, erg lekker _/-\o_ ! Ik moet zelf ook echt eens op stap met mijn 50mm f1.8. In wat voor lichtconditities is deze foto geschoten? Onderbelicht om de achtergrond zwart te krijgen?

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Niet online
Deze is op f1.4 met een sluitertijd van 1/4000 geschoten en een iso van 100. Normaal gesproken wil ik graag meer licht maar hier kon ik niet minder krijgen :P Het voordeel van mini's en consorten is is dat ze lekker glimmen waardoor je hiermee makkelijk weg kan komen. Maar ik raad je echt aan een keer met een 50mm op stap te gaan. Je kijkt daarna echt anders tegen fotograferen aan en dan op een positieve manier. Voorlopig blijft mijn 50mm er nog even op (een andere reden is ook gewoon dat het glas stukken beter is dan een kitlens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:45

Deathchant

Don't intend. Do!

@Zjerre, -0.4 in Lightroom voor de horizon zou ik zeggen ;). Flare stoort me in dit geval totaal niet, het ziet zelfs mooi uit vind ik. Kleuren heb je gelukkig niet overdreven verzadigd, wat velen doen, maar de stand van de zon zou deze plaat inderdaad wat geliger moeten maken zoals je hier laat zien. Goeie plaat!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ben een beginnend fotograaf. Ben benieuwd wat jullie van deze foto vinden.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3527/3244654873_460d6c60bb.jpg

http://farm4.static.flick...44654873_460d6c60bb_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 22:23
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 22:19:
Hoi,

[afbeelding]

Mooie foto, je moet alleen de horizon nog even rechtzetten zo op het blote oog te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 01-10 10:43
Mooie foto, maar ik kon het niet laten om wat van je voorgrond weg te halen en er een zwart-wit conversie overheen te gooien.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/o2fpTcAQWZgo0H1pgAek5gjf/thumb.jpg

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Kunstmatige vignetting klopt nu niet meer, universal creations. Dit is één van de eerste foto's in de afgelopen... maand die ik zie waarbij dit écht werkt.

Hm wacht, vignetting klopt al niet in het origineel. Waddis daar misgegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Heb de originele vignetting eruit gehaald en er vervolgens post-processing een nieuwe eroverheen gezet zet.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/y5vYwFwXaYqINErrzm30iO22/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Vind jij hem nu meer 'pakken' dan het origineel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
ssj3gohan schreef op zondag 01 februari 2009 @ 23:24:
Vind jij hem nu meer 'pakken' dan het origineel?
Ja, maar ik zag misschien meer de duistere kant in van het origineel en ben die kant in gaan bewerken. Ieder zijn ding dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hoi,

[afbeelding]

Ik vind em goed. Horizon lijkt scheef, maar mij stoort het niet, door rechts het opspattend water. Dit vind ik een hele mooie foto. Ook dat je nog net die kleurtjes blauw ziet, mooi hoor.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie B
  • Laatst online: 01-10 10:54
Hoi,

[afbeelding]

ik vind hem ook erg mooi!, de compositie, het licht enz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Wat vinden jullie hiervan?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3414/3240900251_6deb594d61.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Deathchant op 02-02-2009 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-09 19:20

rGz

Ik vind het wel een leuk idee. Misschien dat je deze iets meer van rechts had kunnen nemen, om zo het bordje van de boom beter los te kunnen krijgen.

Go and try, het is maar even het bergje oplopen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

iets meer naar rechts misschien inderdaad....maar dan had ik de zon in de lens en FLARE! ;). Daar woon ik trouwens :)

[ Voor 12% gewijzigd door Deathchant op 02-02-2009 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien juist een stapje naar links? Dan heb je waarschijnlijk ook geen last van flare, en kan je het bordje ook nog iets makkelijker lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

flare? waar zie je dat? als je die vlek voor het woordje wahlwiller bedoelt, dat is een witgele stip om wandelroute aan te geven :)
EDIT: ik had niet gelezen dat je aan mijn vorige post refereerde....misschien had ik em meer naar links moeten doen, ik zal erop letten volgende keer.

[ Voor 106% gewijzigd door Deathchant op 02-02-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rockmanz: cool shot, kan er weinig meer over zeggen :-)

@henrike: horizon lijkt me inderdaad niet recht, maar storen doet het me ook niet; voor de rest misschien de paarden nog iets meer naar links, maar het is wel een goeie foto vind ik

Hier eentje van mij.
Het is in het cultureel centrum De Werf in Aalst. Overdag, dus compleet verlaten. Behalve ...

Afbeeldingslocatie: http://www.tvdh.be/tweakers/pink_umbrella.jpg

1 roze paraplu :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht al dat ik die kapstokken van ergens kende ;-)
Hier eentje van een zeer beginnend fotograaf:
Afbeeldingslocatie: http://static1.bareka.com/photos/medium/18466760.jpg
Graag jullie commentaar ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Ikke_T.: Ik kan je foto niet zien.
pol.g: Leuk gezien, maar rechtsbovenin zit een stukje dat niet helemaal in lijn is met de rest van de foto.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3085/3246509343_e4b5b70c05.jpg

Hier een foto (uit een serie) van een signwrited/pinstriped brilkever. De nadruk moest komen te leggen op de beschilderingen, dit heb ik geprobeerd te bereiken door deze belichting en compositie. Achtergrond is passend bij het onderwerp, en subtiel aanwezig.

Ik weet dat de foto niet helemaal recht is. Niet dat ik het heel storend vind hoor, maar ik heb 'm geprobeerd recht te zetten, maar dan staat de kentekenplaat er niet helemaal meer op en dat vind ik wel een beetje jammer. Ik moet dus sowieso de volgende keer iets "ruimer" fotograferen. Zijn er, buiten dat, nog aanmerkingen of ander commentaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Laatst online: 15-09 22:23
mcdronkz, ik vind 'm vooral te donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Wekko schreef op maandag 02 februari 2009 @ 18:43:
mcdronkz, ik vind 'm vooral te donker.
Ik kan me voorstellen wat je bedoeld, er is niet zoveel van de auto te zien, vooral niet van de bovenkant. Ook is de achtergrond vrij donker. Dit heb ik met enige opzet gedaan, je moet 't namelijk echt zien als een soort van show-off van de beschilderingen. Deze kleuren komen er volgens mij vrij lekker uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 09:43
mcdronkz schreef op maandag 02 februari 2009 @ 18:55:
[...]

Ik kan me voorstellen wat je bedoeld, er is niet zoveel van de auto te zien, vooral niet van de bovenkant. Ook is de achtergrond vrij donker. Dit heb ik met enige opzet gedaan, je moet 't namelijk echt zien als een soort van show-off van de beschilderingen. Deze kleuren komen er volgens mij vrij lekker uit. :)
In het geval van de beschilderingen had ik de foto wat dichterbij genomen. Zo dat de print eruitspringt maar dat je wel net kunt zien dat het een auto betreft. De foto is nu wat rommelig. Maar dat komt ook deels door de achtergrond. Groter diafragma misschien?

Mijn is geen crosspost. Maar had em in het verkeerde topic gepost. Wil wel wat commentaar op m'n foto.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3405/3247944708_a0f30dc4e8.jpg?v=0
Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Noxa schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:34:
[...]

In het geval van de beschilderingen had ik de foto wat dichterbij genomen. Zo dat de print eruitspringt maar dat je wel net kunt zien dat het een auto betreft. De foto is nu wat rommelig. Maar dat komt ook deels door de achtergrond. Groter diafragma misschien?

Mijn is geen crosspost. Maar had em in het verkeerde topic gepost. Wil wel wat commentaar op m'n foto.
[afbeelding]
Flickr
Leuke foto, crossprocessing ben ik normaal gesproken niet zo'n fan van maar ik vind het hier niet storend ofzo.

Ik heb trouwens een iets lichtere variant opgezocht, is dit beeld prettiger ?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3509/3248071081_bc8619ee69.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door mcdronkz op 02-02-2009 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ik denk dat je wat moet proberen te shoppen aan het chroom en die reflecties, want dit stoort. Dan vond ik de eerste imo mooier. Het beste was idd als je een groter diafragma had gekozen, zoals eerder opgemerkt. Misschien dichterbij ook, maar ik kan me voorstellen dat dat behoorlijk lastig is in dit geval.

Alsnog een aardige foto.

@Noxa: ik vind hem niet zo speciaal. Vind jij die scheve muur niet storen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
ssj3gohan schreef op maandag 02 februari 2009 @ 23:26:
Ik denk dat je wat moet proberen te shoppen aan het chroom en die reflecties, want dit stoort. Dan vond ik de eerste imo mooier. Het beste was idd als je een groter diafragma had gekozen, zoals eerder opgemerkt. Misschien dichterbij ook, maar ik kan me voorstellen dat dat behoorlijk lastig is in dit geval.

Alsnog een aardige foto.

@Noxa: ik vind hem niet zo speciaal. Vind jij die scheve muur niet storen?
Bumpers zijn bij deze gefixed ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Noxa

+De toning vind ik wel fijn
+ het idee van de 'halve' kat is aardig
- een iets lager standpunt zou te proberen zijn

McDronkz

+ de lichtere versie is al iets beter
- Erg laag Contrast van donkerbruin op donkerblauw met een grijze vloer. Alleen de lampen, bestickering en de reflectie steken af tegen de rest.

het laatste kan best werken, maar met wat spannender belichting wellicht. Ik mis ook een beetje een verhaal, oproepende vragen. Het lijkt op een model kever van net na de oorlog zo aan het raam te zien en dan zit er imho vrij lelijke bestickering op wat de kever is een beetje kitcherig maakt. Maar daar kun je als fotograaf natuurlijk niets aan doen. :)

Afbeeldingslocatie: http://photos-h.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v2071/186/5/1113722266/n1113722266_30276215_8042.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2009 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

mcdronkz schreef op maandag 02 februari 2009 @ 23:41:
[...]

Bumpers zijn bij deze gefixed ;).
Yep, much better. Ik vind hem best sexy zo... Niet showcasewaardig, maar gewoon testcase-sexy. (nofi, ik heb zelf nog nooit iets geproduceerd dat in de buurt van showcasewaardig komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Nu online
@ Beathoven:

In sommige, maar heel zelden, gevallen kan dit werken.. Bij jouw foto denk ik meteen. He! Hij staat op z'n kop..
Dus bij deze werkt het niet.. Omdraaien die hap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:55

polthemol

Moderator General Chat
@henrike: heel netjes ! Lekker sfeervolle plaat. Vind de voetstappen op de voorgrond fijn erbij passen (met de crop van universals zijn de ruiters opeens te klein, met voetstappen in zand erbij is het een heerlijke compositie om naar te kijken, ook door het sfeervolle kleurgebriuk).

@deathchant: doet me eigenlijk niets, al vind ik het idee wel leuk, maar ik heb geen enkel zinnig iets om te zeggen waarom het me niets doet tbh. :/ *schuift het onder de noemer persoonlijke smaak dan maar*.

@pol.g: leuk opgemerkt ! Heb je hem ook eens geprobeerd dat de rekken er recht op staan ? (naja horizontaal dus :P) Lijkt me naar mijn smaak wat leuker om te kijken, heb nu de neiging om mijn hoofd scheef te houden voor het beeldscherm.

@mcdronkz: de foto komt me nogal bruin over, overweldigend bruin zelfs. Ik stoor me ook aan de immens aanwezigheid van reflecties in de bumper, ben meer aan het proberen te ontdekken wat ik daarin kan zien dan in de rest van de foto, al heb ik geen enkel idee of je daar iets aan zou kunnen fixen (indien niet: negeer dat stukje dan maar ;) ).

@noxa: leuk moment / compositie ! Processing vind ik alleen wat minder naar mijn smaak, doet me wat te veel aan als een oude uitgebleekte foto.

@beathoven: ik vind het omdraaien net wel een grappig effect hebben hier, ookal voel je meteen als je hem maar half bekeken hebt nog, dat de foto op de kop staat.

Wel een leuke scene, ik zou alleen (als je het goed kunt photoshop that is) die staalkabel weghalen, vind hem een beetje de sfeer verpesten.

En nu mijne: beetje aan het klooien geslagen met flitser / statief en een kitsch glazen schaakspel dat ik had gevonden bij het opruimen van mijn hok. Ondergrond / achtergrond is glossy fotopapier, heb links en rechts ervan 2 witte dozen gezet en bovenop een afdekplaat van mijn pc gelegd. Tegen de linkerkant op geflitst (als ik me niet vergis, even niet meer helemaal zeker van), met een omnibounce om het licht wat mooier / zachter te krijgen, custom WB met grijskaartje en vervolgens de kleuren wat gepusht in LR, gebruikte lens is de tamron 28-75/2.8. (foto van setup is te vinden op: http://pictureplease.nl/stuff/IMAG0021.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pictureplease.nl/images/20090202212130_img_8445.jpg

Heb zelf al gezien dat de DOF een tikkeltje groter mocht zijn, maar ben wel redelijk tevreden met het resultaat :)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto van het afgelopen WK veldrijden. Om men trots wat hoog te houden natuurlijk een Belgische foto al heb ik ook een leuke van Boom die ik hier miss ook nog wel eens post vandaag :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3337/3248140199_5e30b3002b_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:07
Hier een foto van vorige week. Geschoten met mijn 350D en mijn 70-200 sigma in actie.
Afbeeldingslocatie: http://mydancepictures.nl/GoT/got.jpg

Alleen een klein beetje met de levels gespeeld. Verder vond ik het wel een geslaagde foto. Ben benieuwd of jullie dat ook vinden... Wat zou ik hier kunnen verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@polthemol: Nee heb mijn foto niet rechter helaas.
Jouw foto vind ik meer dan geslaagd, meer DOF is voor mij niet nodig.

@zjerre: goed uitgevoerd! jammer dat de Belgische vlag(gen) op de achtergrond niet wat groter uitgespreid zijn ;-)

@paultje: foto doet me niet zo veel. Misschien wel indien de personen er volledig zouden opstaan. Nu is het zo vreemd dat haar voet daar zo zweeft in de foto.

Nog eentje van mij:
Afbeeldingslocatie: http://tvdh.be/tweakers/graff_bush.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:57
leunt wel sterk op andermans werk hé..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
@pol.g - Stencil is leuk, foto is minder sterk..zoals simon zegt, het leunt teveel op het stencil. Het zou leuker zijn als dat een combinatie zou zijn

@beathoven..brouwersgracht?

[ Voor 9% gewijzigd door Nedra op 04-02-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu even aan het testen met verschillende scherpte dieptes en dat van 1 onderwerp.
Doorgaans zie je vaak op de voorgrond 1 scherp onderwerp en de achtergrond wazig.
Ik probeer nu een reeks te maken waarbij het om 1 onderwerp gaat dat op een bepaalt punt gefocusd is.
Tevens even een crop bijgevoegd van het scherpste punt van de foto.
Brand maar los of deze manier van fotograferen potentie heeft.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3424/3253822228_b7abc87677_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3397/3253822478_cbfe9e89bb_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:53

Ethirty

Who...me?

Mja, de focus komt me wel erg fake over. Heb je zo'n fake tilt-shift tutorial gebruikt of is dit echt?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is gewoon echt.
Wat bedoel je met een fake tilt shift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 18:13

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:02:
Dit is gewoon echt.
Wat bedoel je met een fake tilt shift?
Orion84 in "Solo testcasefoto's - om van te leren | ..."

Er zijn mensen die dat effect nabootsen door tijdens de nabewerking de voor en achtergrond extreem onscherp te maken.

Om even terug te komen op jouw foto: Echt geslaagd vind ik hem niet. Het onscherpe gedeel linksonder stoort wat mij betreft nogal.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd die bokeh(?) komt echt fake over links onder ook al zal hij het dan niet zijn. heb zoites voor zover ik mij herinner nog nooit gezien op een foto :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is de Oostergracht in Leeuwarden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pol.G: Persoonlijk had ik de foto niet vanuit een hoek geschoten. Het perspectief voegt imho weinig toe en haalt de aandacht iets van het onderwerp.
@Paultje: Mooie action shot. Hij zou nog beter zijn geweest als die arm niet voor zn gezicht zat, of anders iig de lichamen er geheel op zouden staan.

Ben zelf helemaal nieuw hier. Ben beginnend fotograaf, net overgestapt op Nikon D90, maar deze foto is nog gemaakt met mijn oude Panasonic FZ50. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Afbeeldingslocatie: http://i722.photobucket.com/albums/ww229/Mikazoid/Buildings.jpg

Overigens valt het me op dat de lucht vele malen blauwer is dan in photoshop. Weet niet precies wat ik daar fout heb gedaan maar ik zal eens in mn color settings gaan pielen...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-10 14:01
Dit is een foto die ik al heel lang wilde maken. Mensen die veel over de A12 rijden zullen het wel herkennen. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3507/3254242646_6b94dde2e8_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

Aristos schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:42:
Dit is een foto die ik al heel lang wilde maken. Mensen die veel over de A12 rijden zullen het wel herkennen. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden:

[afbeelding]
Hij is in principe erg mooi, ik vind het alleen erg jammer dat je de wilgen net iets te krap gekaderd hebt aan de bovenkant. Het zou mooier zijn IMHO als de takken volledig op de foto stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mikazoid: goede foto, ik vind het zwart en wit mooi tegen elkaar inspelen zo. Mankeert weinig aan
@Aristos: Aardige lokatie voor een vierluik in jaargetijden. hij is idd wat te krap gekaderd.

Afbeeldingslocatie: http://photos-b.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v2322/186/5/1113722266/n1113722266_30295553_1108.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
@Pol.g: Goed gezien. Op dit scherm is 'ie wat aan de donkere kant. Zoals de anderen al zeggen, het is wel alleen 't stencil.

@F. Jacobse: Ik ken dit probleem, veel onscherpte vooraan wordt vaak als vervelend ervaren. De 2e is in dat opzicht beter maar ik heb wel 't idee dat er meer uit te halen viel met die lijnen stiksel. Wel prettige kleuren, die kijken lekker weg.

@Mikazoid: Altijd leuk dit soort platen, netjes gedaan.

@aristos: Lekker winters sfeertje, wel erg centraal allemaal...

@Beathoven: hmmm.... Je bent al zo bezig geweest met die plaat, waarom niet dat stukje verwarming rechts ook even aangepakt? Verder vind ik het een moeilijke foto om wat over te zeggen. Aan de ene kant, ik ben dol op minimalistisch werk, aan de andere kant, deze nabewerking is zo ontzettend niet mijn smaak.
Dat terzijde, wat mij een beetje stoort hier is dat de elementen die er toe doen allemaal in het midden gepropt lijken. Bij dit soort foto's vind ik een bepaalde verdelign van de elementen die de foto maken over 't vlak erg belangrijk, ik mis dat hier een beetje.

Dat terzijde, ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die zich daar niet zo aan storen en dan zou deze foto heel goed in het showcase topic kunnen.

Deze vond ik persoonlijk niet super maar op flickr trok 'ie 5 views en 3 comments afgelopen nacht. Ben benieuwd wat jullie ervan denken

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3456/3253369335_706c10b362.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@mikazoid: mooie foto. lijnen zijn echt wel lekker. Ook apart: 1 gebouw licht, de ander donker. Ziet wel leuk uit!
@artistos: als ik die bomen zou scheef zou zien, zou ik me ook geen moment bedenken om het vast te leggen. Jammer van die puntjes van de takjes. Je horizon staat scheef, maar dit zal wel moeten anders krijg je de bomen niet mooi "symetrisch" zeg maar. De erg centrale compositie vind ik bij deze foto niet verkeerd!
@wijnands, mooie foto. Normaal zou ik zeggen dat ik iets meer van die ijsbaan zou willen zien, maar vind deze foto toch wat hebben.
@Beathoven: ik vind het een goeie plaat. Het drukt echt wat uit zeg maar. Die verwarming......tja, aan de ene kant vind ik het iets toevoegen, aan de andere kant staat er misschien net iets te weinig erop....

Ik heb hier ook nog een testfotootje:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3496/3255377178_0af39bf2dc.jpg

Ik vind zelf de bokeh iets onrustig. Ik weet niet wat ik nog meer moest doen om die voorste sprieten wat meer eruit te laten springen.
Equip:
Canon 40D+17-55/2.8 IS USM, ISO100, shutter: 1/2500 sec, aperture: f2.8, focallength: 37mm, Program: Aperture Priority. Ik heb deze wat rechtgezet.
Hier de originele waar nog meer spriet op staat: Flickr

[ Voor 33% gewijzigd door Deathchant op 05-02-2009 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneelZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 11:52
@beathoven: goede kleuren! Punt wat de aandacht trekt, de stoel, maakt de foto voor mij heel verwarrend. Ik zou hem inderdaad ook omdraaien.
@polthemol: geslaagde foto, had zelf iets meer schaduw van de schaakstukken mooier gevonden denk ik.
@Zjerre: gaaf! Door je crop lijkt het alsof de fietser zo het beeld in is gereden!
@Paultje3181: Beetje te krap gecropt. Zou hem iets ruimer nemen, zodat haar handen en zijn voet er nog op kunnen. Schoentje rechtsonder zou ik wegshoppen.
@pol.g: Sluit me aan bij comments van Nedra
@F.Jacobse, idee van de foto is leuk uitvoering minder. Bokeh niet echt mooi en naar mijn mening zegt de foto niet zo veel.
@Mikazoid: Gaaf, goede kleuren, goede compositie.
@Aristos: Jammer dat de bomen er niet helemaal op staan. Voor de rest goeie winterse sfeer!
@beathoven 2: aparte foto. Mooie rauwe sfeer. heb er een tijdje naar zitten kijken maar kom er voor mezelf niet echt uit wat het "verhaal" is.
@wijands: mooie hollandse lucht, prima winter plaat
@deathchant: de bokeh is wel mooi maar omdat het onderwerp weinig kleur heeft kijkt ie vind ik niet zo lekker weg.

Dan nog een fotootje van mij. Gemaakt in Hong Kong, visser die over de haven uitkijkt.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3426/3255835126_e8714116e7.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:59
Ik zou de visser iets meer naar links gezet hebben. Nu staat hij helemaal centraal en zie je weinig van de haven waarover hij uitkijkt.
(wel mooi zeilschip op de achtergrond)
Pagina: 1 ... 17 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.