Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 47 Laatste
Acties:
  • 367.324 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Eerste foto waarbij m'n CP-filter echt tot zijn recht komt (kleurtjes :D). Jammer genoeg heb ik de foto niet zelf gemaakt, iemand zonder enige slr-fotografie-ervaring heeft dit gemaakt :+

Afbeeldingslocatie: http://www.enijssen.com/images/IMG_2804t.jpg

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:48
@Anneloes: lekkere foto, 3 leuke onderwerpen (draaimolen, lamp en boom) en mooi tegenlicht. Goede sfeer.
@royv: Geweldig zo een moment. Lekkere snede, goed scherp. Iets meer ruimte aan de rechterkant?
@Killerdream: moest even kijken wat het was. Leuke kleur. Zeker in combinatie met andere foto's in een winter-detail-serie erg leuk.
@ajhaverkamp: 1,6 seconden? Heeft die lizard IS? Lijkt me 1/6 seconde. Maar desondanks een prima foto, lekker scherp en leuk om dat relief op zijn gezicht te zien.
@Sjaak_afhaak: Briljant, mooie conversie, vooral die lucht. Kun je uitleggen hoe je dat hebt gedaan?

Foto gemaakt boven een treinstation in het voormalige Oost-Berlijn. Ben benieuwd wat jullie van de bewerking (cross-proces) vinden. Ik hoor graag jullie commentaar.

Afbeeldingslocatie: http://static.zoom.nl/2EB36B478CC422AAE1C34C095C9E7A94

[ Voor 56% gewijzigd door Aristos op 04-01-2009 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
@KillerDream : mooie abstracte plaat, op eerste zicht wist ik niet wat het was... Goeie compositie imo.

@The_Tzar: op zich niets verkeerd mee, maar ik vind hem een beetje saai. Hij mist een onderwerp.

@Wekko: mooie kleuren!

@Nikky: net alsof er een engel zal verschijnen tussen de lichtjes!

@ssj3gohan: de schaduw op die jongen zijn gezicht stoort. Hoe staat die gast aan de rechterkant? net alsof die ook gewoon rechtstaat maar dan horizontaal :S

Eentje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1116/3166166500_43a9313c5c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Aristos schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 23:57:
@ajhaverkamp: 1,6 seconden? Heeft die lizard IS? Lijkt me 1/6 seconde. Maar desondanks een prima foto, lekker scherp en leuk om dat relief op zijn gezicht te zien.
Check de EXIF in het orginele formaat op Flickr, of kijk bij de properties. Het is een groene wateragame, dit jaar geboren in Artis en die zitten vaak muisstil. Net als veel andere reptielen.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 10:09
Aristos schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 23:57:
Foto gemaakt boven een treinstation in het voormalige Oost-Berlijn. Ben benieuwd wat jullie van de bewerking (cross-proces) vinden. Ik hoor graag jullie commentaar.

[afbeelding]
Wellicht is het mijn beeldscherm (laptop..), maar aan de bovenzijde en dat witte gebouwtje missen wat contrast/lijkt wat uitgebeten. De nabewerking past in ieder geval wel bij dit beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:12

Sjaak_Afhaak

Bleh!

@Aristos: thanks voor je commentaar (de rest ook trouwens). Ik de zwart-wit conversie gedaan in LR. Direct op grayscale gegooit, vervolgens flink wat exposure, blacks, contrast, brightness, en clarity toegepast. Vervolgens een tikkie vignetting toegevoegd (met een flink lage midpoint-waarde), en tenslotte nog een gradient filter (exposure -0,50) op de lucht losgelaten.

uiteraard de foto genomen met een pola, maar desondanks is de kleurenversie een flets gevalletje.

[ Voor 11% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 04-01-2009 15:30 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu zo'n 3 maanden in het bezit van een Nikon D40. mijn eerste DSLR
En deze vond ik best goed gelukt..
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1159/3166449491_8850dd3c32.jpg

Groot op Flckr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 12-09 20:08
@Wekko: Mooie compositie maar voor mijn gevoel kloppen de kleuren niet. Zeker rond het oog maar ook op de rug.. komt erg Rien Poortvliet over.
@Royv: Leuk contrast maar de hoek is niet zo geweldig. Verder zou ik proberen dat stukje jas achter de kleuter weg te krijgen.
@niky: Sorry, doet me niks.
@Anneloes: Erg rommelige plaat zo. Waar gaat het om? De lamp? Het rad?
@AugmentoR: Ik weet niet of het komt omdat ik een hekel heb aan vuurwerk maar ik vind 't een beetje een net-niet. Het is knap gedaan, het is mysterieus en toch doet het me niet super veel.
@ssj3gohan: Sorry maar dit hoort wat mij betreft hier niet thuis. De belichting is ongeveer goed en de focus ook, verder is het een rommelig kiekje wat naar mijn mening eerder op hyves hoort dan hier.
@Aristos: Ik heb het normaal niet zo op cross processing maar hier werkt 't best goed. Waarom is die passagierstrein zo onscherp?
@mngm: Op zich netjes, vraag me alleen af of je die balk onderin niet als rand van je foto had moeten nemen.
@vancool: Interessant, weet niet zo goed wat ik ervan moet zeggen, heb nu al drie keer tekst geschreven en verwijderd.

Ik vind de balans hier wel erg prettig:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1159/3167627114_5dc1f5bd05_b.jpg

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wijnands: Mwa, balans is wel oké, maar de twee halmen zijn naar mijn mening echt te donker. Daarnaast vind ik de linker storend onscherp en helpt de achtergrond niet echt opbouwend in dit geval. Vind het niet zo'n goede deze keer :)
@vancool: Mooi tegenlicht heb je daar te pakken. Ietsje druk, beetje lastig om ergens op te blijven focussen met de ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gistermiddag even mijn nieuwe camera getest ( Panasonic FZ28)

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Op dit moment ben ik nog een leek op het gebied van fotografie maar probeer veel informatie te vinden op internet.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3275/3167940879_b771ef1e6f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 00:53:
Gistermiddag even mijn nieuwe camera getest ( Panasonic FZ28)

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Op dit moment ben ik nog een leek op het gebied van fotografie maar probeer veel informatie te vinden op internet.

[afbeelding]
Ergens spreek je foto me wel aan, maar ik vind hem niet mooi kwa formaat c.q. compositie. Als je hem naar 2:3 verhouding cropt, ten koste van de (saaie) onderkant, krijg je volgens mij een veel spannender foto.
Verder ben ik niet zo van de kadertjes, ook niet als ze wit zijn, maar dat is meer een persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Toff: Bedankt voor de tip. Inderdaad oogt de onderkant wat saai waardoor de compositie niet echt spectaculair is. Ik neem het mee naar mn volgnde shot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend een Nikon D90+16-85 lens gekocht :*) en dit was een van mijn eerste fotos met deze camera...

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3098/3170316383_46cac493f8.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2009 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Probeer het eens met:
[url=http://www.flickr.com/photos/skoolen/3170316383/][img=500,332]http://farm4.static.flickr.com/3098/3170316383_46cac493f8.jpg[/img][/url]

;)

Je hebt het zelf ook al gevonden zie ik :P
Als je nu ook nog even de check images knop gebruikt is je post helemaal in topconditie :)

Best een mooie plaat hoor zo met die zon door de bomen :)

@rico89nl: het prikkeldraad hangt wel erg in het luchtledige zo. Ik snap dat het gaat om de sneeuw-/ijskristallen die er op zitten, maar toch mis ik een beetje houvast. Misschien komt het zoals Toff aangeeft door de verhoudingen van de foto, misschien was het mooier geweest om wat meer van de draad en een bijbehorend weipaaltje te laten zien?

[ Voor 64% gewijzigd door Orion84 op 05-01-2009 17:44 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 09:24
Eerlijk gezegd, had ik de fiets precies in het "spotlicht" gezet en dan het zonlicht op een andere positie op de foto laten uitkomen. Nu lijkt het net alsof je niet kunt kiezen tussen wat je onderwerp is: fiets of zonlicht.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 01:29:
@Toff: Bedankt voor de tip. Inderdaad oogt de onderkant wat saai waardoor de compositie niet echt spectaculair is. Ik neem het mee naar mn volgnde shot.
Je kunt natuurlijk nu ook al van die foto een stukje onderkant afhalen :)
Vanavond zal ik eens een rondje meningen geven hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
@wacky160:
Voor een eerste foto met je nieuwe camera vind ik hem zeer geslaagd.

Nog eentje van mij die ik eigenlijk toch wel leuk vond.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3079/3171229214_c8f1d48b2d.jpg?v=0

Klikbaar

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Zo, mijn lijstje:

@ajhaverkamp - Ik denk dat ik me teveel stoor aan de onscherpte neus. De ogen zijn wel lekker scherp, en knallen er zo wel uit. Denk dat met een scherpte neus het nog beter was geweest :)
@Nulnulix - Kleuren zijn goed, lekker onderwatersfeertje, maar de foto doet me verder weinig helaas.
@KillerDream - Kou is goed vastgelegd, compositie ook in orde, maar ik kan er niet lang naar blijven kijken.
@Martijn-V4 - Lekker :) Mooie lijnen.
@Slash305 - Op zich een leuke foto met goede compositie. De foto's 'verpesten' de foto wel een beetje, maar daar kan je weinig aan doen. Vind het zelf altijd jammer als zo'n objecten het beeld verstoren. Hetzelfde met lantaarnpalen of verkeersborden.
@The Tzar - Te vaal, en niet scherp op de voorgrond maakt het lastig om te bepalen wat het onderwerp is. Bij helderder weer was deze foto beter geslaagd waarschijnlijk.
@Wekko - Ik vind de foto erg leuk. Krijg alleen het idee dat het paard té oranje is.
@royv - Zoals al gezegd, jammer van de jas rechts, verder leuk om te zien hoe ze zo aandachtig naar die beesten kijkt. Verder wel een druk winter wonderland :+
@Niky - Deze foto had in het donker met een vierkante crop beter uitgekomen denk ik. Wel een leuk effect bereik je met dat zoomen.
@Anneloes - Vind de foto erg donker. Waarschijnlijk ook je bedoeling, maar niet zo geslaagd. In tegenstelling tot je vorige foto's die ik wel lekker vind.
@AugmentoR - Astronautje had niet op de foto moeten staan 8) . Enne, vuurwerk pas na 12 uur afsteken hé ;)
@ssj3gohan - Jammer dat er een schaduw over het gezicht loopt. Krijg ook niet het idee dat het een zonnige dag was, maar dat kan ook met de tijd van het fotomoment te maken hebben.
@Aristos - Mooie toning, echter net te weinig verschil tussen het witte huisje en de lucht. De lucht is niet wat meer terug te halen, zodat er een wat dreigender effect ontstaat?
@mngm - Leuk! Lekkere compositie en ik vind de toning ook geslaagd. De lucht bevalt me zo goed.
@vancool - Lekkere tegenzon. Vind de kleuren wel ietsje overdreven, en verder niet écht een onderwerp.
@Wijnands - Alleen de rechterhalm is scherp. De linker is wazig. Verder een grote lege ruimte bovenin. Heb betere van je gezien ;)
@rico89nl - zoals al gezegd, onderkant stukje eraf en je hebt een leuke plaat :)
@wacky160 - Mooi beginshot. Fiets in de zon had leuker geweest, maar zeker niet verkeerd.
@madmaus - Vind de foto té druk om hem mooi te vinden. Is erg lastig met dit weer om goede foto's te maken, maar ik vind de foto wat somber nu, terwijl ik bij zo'n foto's toch zonnige/plezierige foto's verwacht.

En dan nog 1tje van mezelf. Nog niet helemaal blij met de nabewerking. Of hij is over het algemeen te donker, of de lucht te fel. Of is het toch de linkerkant die er af moet? Wat vinden jullie ervan?

Afbeeldingslocatie: http://www.hw-photo.nl/got/snows.jpg

Klik voor groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Tnx mensen, ik was zelf ook niet echt zeker over die foto. Ik was met Wijnands in "[verzamel] Landschappen" ook veel blijer maar die stond al bij landschappen.

Deze komt uit dezelfde serie en, in tegenstelling tot die pluimen, hier ben ik wel erg tevreden over.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3015/3166540427_16e1d60d6c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
@vancool, mooie foto, maar mij stoort het een beetje dat hij niet mooi recht staat.
@wjinands, ik vind de foto te donker en zoals de rest stoort het me ook dat niet beide sprietjes mooi scherp zijn.
@rico89, op zich wel mooi, maar ik denk dat de lucht een betere achtergrond zou zijn, en hij is idd niet zo goed gecropped.
@wacky160, mooie foto! de fiets hoefde er voor mij ook niet op te staan.
@madmaus, voor mij mocht er meer aandacht aan het schaatsgebeuren gegeven worden. Voor de rest wel ok :)
@TranceSetter, ik zou het linker stuk er niet af halen, anders zal de begroeiing nogal monotoom worden, door het linkerstuk krijg je diepte imo.
@Wijnands, mooi landschap, de lijnen maken het interessant!

Hier nog eentje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1292/3170161754_5a3c7224f1.jpg

Ik twijfelde hierbij waarop ik de foto moest rechtzetten, op de horizon, of op het paaltje...

[ Voor 5% gewijzigd door mngm op 06-01-2009 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

@mngm:
De foto vind ik goed gelukt, en goed recht gezet op de horizon.
Het enige wat mij stoort is het riet/tarwe ding rechts boven in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Laatst online: 04-01-2024
@AugmentoR Erg vette foto, heb er al spijt van dat ik geen foto's heb gemaakt rond oud en nieuw
@Aristos Geeft het gevoel dat ik bij "Oost-Berlijn" krijg goed weer. Het was misschien passender geweest als de trein stil stond/er scherp op stond
@mngm -boot Erg mooi shot, de toning vind ik ook goed gelukt
@vancool, vind de foto iets te druk en mis wat lucht, het randje lucht links bovenin is een beetje storend
@Wijnands, mooie compositie, jammer dat de linker halm niet scherp is
@rico89nl, vet shot, grauwe kleuren passen er goed bij
@wacky, echt een belachelijk mooie foto. Vond eerst de fiets wat jammer, maar in eigenlijk geeft dit de foto wel een uniek tintje
@madmaus, geeft de schaatspret in NL goed weer ;). Leuk dat er 3 lagen inziten (voorste halm, riet erachter, schaatser daarachter)
@TranceSetter, mooie foto, wat is daar rechts in de sneeuw getekend :P?
@Wijnands, beetje kille kleuren, ik vind zo'n veld er meestal mooier uitkomen als de kleuren wat warmer zijnj
@mngm -paaltje.. vond de vorige foto een stuk mooier, maar deze mag er ook wezen

eentje van mezelf. Geschoten in Londen Hyde Park:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1055/3170973591_d4b3d94a57.jpg

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 15:49
.

[ Voor 122% gewijzigd door gravy op 06-01-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

@gravy: Doet me nogal kil/donker aan terwijl dat vast niet de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:33

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Mijn eerste post hier. Ontdekte dit vandaag pas. Heel leuk en leerzaam. Voordat ik mijn foto post eerst even mijn mening over de foto's hierboven:

@Wacky160: Mooie foto (zeker voor eerste shot met nieuwe cam). Lichtval is erg mooi. Fiets had van mij wel 20 meter naar rechts gemogen (inderdaad: uit beeld) maar das een kwestie van smaak.

@Madmaus: Ik denk dat het een leuker effect zou zijn geweest als je de schaatsers door het riet scherp had kunnen krijgen (manual focus waarschijnlijk...of punt en veel geluk) en het riet vaag op de voorgrond.

@Joenes: coole eekhoorn, helaas wat te drukke achtergrond naar mijn smaak. Evengoed leuke plaat om naar te kijken

@TranceSetter: Mooie pano. Lucht inderdaad misschien wat aan de felle kant. Tekst helemaal rechts is leuk detail.

@Wijnands: Mooi lijnenspel. Evenaar wel wat in het midden.. heb je deze ook met iets minder lucht en meer lijnen/akker?

@mngn: Leuk idee. Werkt goed. Jammer dat die halm rechts het landweggetje afdekt (mierenneuk modus)

@gravy: weet niet precies wat je probeert te zeggen. Niet echt aansprekende foto.

Hier eentje van mij. Camera mee tijdens het schaatsen en ff wat dingen geprobeerd. Deze was wel aardig vond ik. Niet heel spannend maar ik vond em wel een lekkere rust uitstralen. Verbeterpunten?!?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3464/3172046464_39c43d309c.jpg?v=0

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:30
Waarom haalt iedereen die hier geen lovende kritieken krijgt nou toch direct zijn foto weg.... ik snap die reactie echt niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Fire69 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 22:12:
[...]

Waarom haalt iedereen die hier geen lovende kritieken krijgt nou toch direct zijn foto weg.... ik snap die reactie echt niet :?
Snap ik ook niet. Je leert er zelf toch van? Anderen ook trouwens. Nu heb ik die foto dus niet gezien en kan ik er ook niets over zeggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
@Joenes: Ik blijf er nog steeds bij dat Metering Mode: Pattern niet handig is voor dit soort platen. Het doet precies wat het moet doen en als gevolg heb je een tamelijk donkere eekhoorn.

Van mijn plaat heb ik alleen deze versie. Ik ga er binnenkort nog wel 's langs bij wat beter weer.

@sys64738: Lekkere rust, hier wel erg grijs en donker. Iets lichter maken al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
@Wijnands - Ik heb echt geen idee waar je het over hebt, haha. Ik ben net een maand bezig met fotografie :). Zou je toe kunnen lichten wat je precies bedoeld? Dan leer ik gelijk wat bij ;)

@sys64738 - Mooie plaat, erg mooi hoe de achtergrond vervaagt.

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Joenes schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:37:
@Wijnands - Ik heb echt geen idee waar je het over hebt, haha. Ik ben net een maand bezig met fotografie :). Zou je toe kunnen lichten wat je precies bedoeld? Dan leer ik gelijk wat bij ;)
Je camera heeft verschillende standen van de lichtmeter :)

Schijnbaar heb je hier de 'pattern' stand gebruikt (geen idee waar Wijnands dat uit opmaakt trouwens), waarbij hij voor de hele foto een gemiddeld correcte belichting probeert te realiseren. Doordat de achtergrond nogal licht is en overheerst, wordt de donkerdere voorgrond uiteindelijk te donker daardoor.

Een lichtmeet stand gebruiken die niet de hele foto meet, maar een specifiek gebied is hiervoor geschikter. Hoe die standen precies heten op jouw camera (waar schiet je mee?) weet ik niet, dus voor details zou je gewoon eens je handleiding er op na moeten lezen :)

Een andere oplossing is om zelf te compenseren voor dit voorspelbare gedrag van de lichtmeter. Je camera probeert een belichting te krijgen die overeenkomt met 18% grijs. Als je dus zoals hier behoorlijk wat fel wit in beeld hebt, wordt je foto te donker als je de camera niet vertelt dat ie moet 'overbelichten'. Is dus ook een kwestie van de camera leren kennen en zelf bijsturen in de gevallen waarvan je kan weten dat de automaat de mist in zal gaan :)

Al is de foto in dit geval trouwens niet eens echt onderbelicht, als ik het histogram zo bekijk. Het verschil tussen voorgrond en achtergrond is gewoon te groot waarschijnlijk. Dan moet je of er voor kiezen de achtergrond te overbelichten, of om de voorgrond met je flits (of in de nabewerking) een beetje op te lichten.

[ Voor 29% gewijzigd door Orion84 op 07-01-2009 11:54 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
@Orion84 - Heel erg bedankt voor deze uitgebreide uitleg. Ik heb de sony a200. Ik zal inderdaad eens in de handleiding kijken en met de lichtmeter-standen (?) spelen. Alle foto's die ik tot nu toe heb geschoten zijn dus in dezelfde (pattern(?)) stand geweest...

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Joenes, lichtmeting kun je heel simpel aanpassen op een A200 (net als op mijn A300). Via menu-knop kom je op je instellingenmenu (met die 6 vlakken) terecht. Een van deze is Lichtmeting. Hier kun je kiezen voor Raster, Punt of Zone.

Daarnaast is, als je een onder- of overbelichtig aan ziet komen, het inderdaad aan te raden om met je belichtingscompensatie te spelen (knop boven op je cam, direct rechts naast spiegelbehuizing/flitser).

Bedankt voor de tips van de foto. Ik zal nog eens proberen met de helderheid te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Orion84 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:50:
[...]

Schijnbaar heb je hier de 'pattern' stand gebruikt (geen idee waar Wijnands dat uit opmaakt trouwens),
Klikken op de foto kom je op flickr. Daar staat exif zichtbaar.

Beetje een stokpaardje van me aan het worden dit. Ik zie 't heel veel terugkomen, de gemiddelde camera staat "out-of-the-box" op matrix en veel gebruikers hebben geen idee van wat dit betekend.
Ik zou iedereen 's aanraden om het stukje uit de handleiding hierover door te lezen en wat te experimenteren. Landschapje met een huis of wat bomen ofzo op een redelijk zonnige dag is hiervoor ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn eerste digitale camera gekregen voor kerst (Ixus 80Is). Heb er even iets mee geprobeerd.
Hier komt mijn bijdrage:
Afbeeldingslocatie: http://img243.imageshack.us/img243/5035/img0115bpg5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Orion84 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:50:
[...]

Je camera heeft verschillende standen van de lichtmeter :)

Schijnbaar heb je hier de 'pattern' stand gebruikt (geen idee waar Wijnands dat uit opmaakt trouwens), waarbij hij voor de hele foto een gemiddeld correcte belichting probeert te realiseren. Doordat de achtergrond nogal licht is en overheerst, wordt de donkerdere voorgrond uiteindelijk te donker daardoor.

Een lichtmeet stand gebruiken die niet de hele foto meet, maar een specifiek gebied is hiervoor geschikter. Hoe die standen precies heten op jouw camera (waar schiet je mee?) weet ik niet, dus voor details zou je gewoon eens je handleiding er op na moeten lezen :)
Als je bijvoorbeeld spotmeting gebruikt op de voorgrond, dan heb je het andersom: de voorgrond (en het onderwerp) heb je dan goed belicht, maar de lucht en achtergrond overbelicht.
De standaard foto: de bovenste helft mooie (felle) blauwe lucht en de onderste helft je voorgrond vind ik soms toch moeilijk in 1x goed te schieten.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:51:
Heb mijn eerste digitale camera gekregen voor kerst (Ixus 80Is). Heb er even iets mee geprobeerd.
Hier komt mijn bijdrage:
[afbeelding]
Goede toning en compositie, lekkere rustgevende foto :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmontforts
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 12:41
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:51:
Hier komt mijn bijdrage:
[afbeelding]
Ziet er goed uit, compositie is netjes en bewerking past goed bij dit onderwerp. Wat deze mooie foto imho helemaal af zou maken is het verleggen van de belichting: nu is de foto (links) achter de klok licht en de rechterkant van het onderwerp erg donker. Hierdoor kijk je als het ware automatisch over het onderwerp heen.

Zou de linker bovenkant iets donkerder zijn en rechtsonder wat meer licht op de klok vallen "lees" je de foto wat makkelijker.

Vat dit aub niet als zware kritiek op, zelf heb ik jaren met een ixus geschoten zonder een flauw benul te hebben van dit soort details, en besides, mijn mening is er een van de 6,5 miljard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

het is wel even slikken uiteraard, zelf ben je niet het meest objectief terwijl de gemiddelde tweaker weinig moeite neemt om kritiek opbouwend te maken. Dat hoeven ze uiteraard niet, ze mogen wat mij betreft gewoon hun eerste gevoel laten spreken. Uiteindelijk is dat hetgeen wat je wil bereiken en je mag blij zijn dat mensen de moeite nemen dat kenbaar te maken.

Ik snap het gevoel wel dat je hem wilt weghalen, maar ik denk dat je je emoties dan verkeerd uitlegt en dat je die gevoelens beter kunt gebruiken om hier een nog betere foto te plaatsen.
Voor mij scheelt het dan wel dat ik niet altijd per definitie de beste foto pak, maar een foto waar ook iets speciaals aan zit in de hoop dat ik daar ook wat meningen over kan vergaren en of anderen dat speciale ook opvalt. Niet dat ik al veel foto's heb geplaatst hier.

@gravy, want ik had hem nog wel gezien, ik denk dat je een beetje fanatiek bent geweest met je witbalans. Zo'n foto mag best een beetje gelig zijn, dat is immers ook het gloeilamplicht-effect en dat is een stuk gezelliger dan wanneer je het wit strak wit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

[...]

Omdat je hier in de veronderstelling dat je wel een aardige foto hebt gemaakt je foto post met enige zelftrots, waarna hij totaal wordt afgekraakt :) Redelijk begrijpelijke emotionele reactie. Geldt vooral voor mensen (zoals ik) die van een compact afkomen en daar bovengemiddeld op schoten, en nu met de dslr moeite hebben om er nog iets uit te pompen dat waardig is.

En natuurlijk het subjectieve dat je er zelf wel iets in ziet, maar iemand anders totaal niet (en je techniek niet echt compenseert).

Dit topic is een stuk kritischer dan bijv. de nachtfotografie-, panorama- en HDR-topics waar mensen minder opwindende foto's kunnen posten zonder veel aandacht te krijgen van de betere critici (wijnands, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 09:07
ssj3gohan schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 18:49:
[...]

Omdat je hier in de veronderstelling dat je wel een aardige foto hebt gemaakt je foto post met enige zelftrots, waarna hij totaal wordt afgekraakt :) Redelijk begrijpelijke emotionele reactie. Geldt vooral voor mensen (zoals ik) die van een compact afkomen en daar bovengemiddeld op schoten, en nu met de dslr moeite hebben om er nog iets uit te pompen dat waardig is.

En natuurlijk het subjectieve dat je er zelf wel iets in ziet, maar iemand anders totaal niet (en je techniek niet echt compenseert).

Dit topic is een stuk kritischer dan bijv. de nachtfotografie-, panorama- en HDR-topics waar mensen minder opwindende foto's kunnen posten zonder veel aandacht te krijgen van de betere critici (wijnands, etc.).
Mwa dit is toch ook het topic waarin je eigenlijk zegt: "Is dit goed zo?" en "Jongens, er is hier iets niet goed, wat?" En niet het "kijk eens wat mooi" topic, daar is een ander solo topic voor, iets met bewonderen ;) Juist om deze reden vind ik dit topic zelf veel interessanter.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sensei_D schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:16:
[...]

Mwa dit is toch ook het topic waarin je eigenlijk zegt: "Is dit goed zo?" en "Jongens, er is hier iets niet goed, wat?" En niet het "kijk eens wat mooi" topic, daar is een ander solo topic voor, iets met bewonderen ;) Juist om deze reden vind ik dit topic zelf veel interessanter.
true, maar er is een verschil tussen goed, aardig en slecht en je hoopt hier natuurlijk wel op z'n minst een aardige foto te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:21:
[...]

true, maar er is een verschil tussen goed, aardig en slecht en je hoopt hier natuurlijk wel op z'n minst een aardige foto te plaatsen.
Maar dat zie je toch wel of het wat is, of écht niets. Natuurlijk heb je foto's die voor jezelf erg leuk zijn omdat er bv. familie op staat, maar je ziet wel of het voor anderen interessant is lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TranceSetter schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:36:
[...]

Maar dat zie je toch wel of het wat is, of écht niets. Natuurlijk heb je foto's die voor jezelf erg leuk zijn omdat er bv. familie op staat, maar je ziet wel of het voor anderen interessant is lijkt me?
true, maar kritiek kan je wel het idee geven dat anderen het echt niets vinden terwijl er misschien best wat in zit.

maargoed, ontopic maar weer denk ik. Ik heb zelf alleen een fotootje van de maan (vakantie is voorbij, nu is het steeds nacht :P )
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1014/3173735485_ea108af945_m.jpg
weinig eer aan te behalen qua compositie, ik zal hem met volle maan een keer op statief nemen want ik heb het idee dat 'ie toch nog wat scherper kan. Ik denk dat 'ie qua wit- en lichtbalans wel in orde is, of vinden jullie hem te grijs?

wat mijn foto betreft, wederom bedankt voor de feedback. Ik kan uiteraard altijd terug voor nog een foto, maar de kans dat er weer net twee schotse hooglanders in de verte staan om het landschap wat af te maken is vrij klein. Het vale licht is deels door het vroege uur, maar later op de dag lopen er teveel dagjesmensen :Y) De fout is vooral dat ik op die schotse hooglanders heb proberen scherp te stellen, terwijl ik met zo'n dieptefoto beter dichterbij scherp had kunnen stellen en het paaltje wellicht moeten vermijden.

wat jullie foto's betreft ook nog even het e.e.a. proberen te benoemen:
@Wekko
Ik vind het paard er wel mooi in staan. Ik begrijp wat anderen zeggen over óf het hele paard
óf enkel het hoofd, maar wat mij betreft is dit ook prima. Redelijk wat hoofd en toch wat
van het rode. Hij is alleen niet goed scherp op de ogen.
@royv
grappige foto, kind staat er goed op, linkerkant is wel erg wit, hoewel het los van het kind
gezien ook een leuke foto kan zijn. misschien had er links nog iets moeten zijn om de foto
meer in eenheid te brengen? zou niet weten wat zo direct
@Niky
weet toch niet zo goed wat ik er mee aan moet. Was misschien iets geweest als de puntjes van
de lichtjes, of iets er achter, wel scherp was geweest?
@Anneloes
je maakt mooie foto's :) vind de gele lampekap van de lantaarn hem helemaal afmaken.
@AugmentoR
ik vrees dat ik mooiere vuurwerkfoto's heb gezien de laatste dagen. het is mij een beetje
plat zo in één kleur.
@ssj3gohan
Ik vind het wel een aardige foto, goed in kleur en toch straalt het kou uit. jongen rechts
geeft het iets merkwaardigs, wel leuk. jongen in front staat er goed op, straalt een
gedachte uit. De schaduw op het gezicht brengt voor mij wel iets aan contrast in de foto.
@Aristos
Mooi nabewerkt, verder vind ik het onderwerp een beetje saai.
@mngm
de witte dingen onderin leiden af. Het verlaten gevoel wordt nu meer een rommelig gevoel.
@vancool
pas in de vergroting zag ik dat het wel een mooie foto was. goed scherp, mooi licht, maar in
het klein een beetje erg veel van hetzelfde naast elkaar en moeilijk te focussen op iets.
@Wijnands
Ik heb er niet veel mee. voorgrond een beetje donker en kaal. landschap er achter ook niet
heel bijzonder.
@rico89nl
probeer het prikkeldraad eens ergens op 1/3e van de foto te plaatsen. wellicht ook in een
meer panorama-formaat.
@wacky160
prachtig die zon zo door de bomen. fiets staat wel een beetje vergeten daar bij die boom,
zonder dat de foto iets van een vergeten gevoel oproept, maar meer een soort aaw-gevoel met
die zon.
@madmus
mooie foto, jammer dat er allemaal gras voor zit :Y) persoonlijk nooit zo'n fan van sprieten
die de hele foto opeisen en waar je toch doorheen moet turen.
@TranceSetter
mooie foto, letters in sneeuw rechts leiden wel af omdat het eigenlijk niet bij het
onderwerp lijkt te horen. Lucht erboven ook niet verkeerd trouwens.
@Wijnands
aardig perspectief-plaatje. wat mij betreft is de horizon wat in het midden. Wellicht iets
van de lucht afhalen zodat het echt om het lijnenschap in het landschap gaat?
@mngm
ik vind hem wat rommelig met dat riet. Zeker aangezien de rest toch leegte en
uitgestrektheid is. het is ook te rommelig over het geheel om daar een goed contrast mee te
kunnen maken.
@Joenes
mooie strakke foto, goede compositie. misschien had hij nog iets lager gekunt, maar altijd
leuk om zo'n foto te kunnen maken.
@sys64738
lekkere kouwe foto, goed contrast in het drukke riet en het kouwe ijs.
@saavres
mooie foto van een mooi onderwerp.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik heb liever een afgekraakte foto dan geen reactie. Leuk horloge hierboven trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://foto.resettim.nl/got/DSC_4688.jpg
hi-res vind ik mooier.. (klik op de foto ;) )

geschoten op 31-12-2008

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
  • Laatst online: 12-09 21:41
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:49:
[...]

true, maar kritiek kan je wel het idee geven dat anderen het echt niets vinden terwijl er misschien best wat in zit.

maargoed, ontopic maar weer denk ik. Ik heb zelf alleen een fotootje van de maan (vakantie is voorbij, nu is het steeds nacht :P )
[afbeelding]
weinig eer aan te behalen qua compositie, ik zal hem met volle maan een keer op statief nemen want ik heb het idee dat 'ie toch nog wat scherper kan. Ik denk dat 'ie qua wit- en lichtbalans wel in orde is, of vinden jullie hem te grijs?
Kleur zit wel goed bij die foto, niets mis mee. Een volle maan foto ziet er wel al snel platgeslagen uit omdat je de slagschaduw mist. Rond eerste en laatste kwartier zoals je bovenstaande foto accentueert de schaduw de kraters juist mooi.

@ReseTTim
De foto mist in mijn ogen wat contrast en een duidelijk onderwerp. Een schaatser op het ijs zou de foto al een stuk levendiger maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Raegin op 07-01-2009 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:10
ReseTTim schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 22:34:
[afbeelding]
hi-res vind ik mooier.. (klik op de foto ;) )

geschoten op 31-12-2008
Ik vind het opzich wel een leuke foto. Aleen een beetje schuin volgens mij?

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Sinds mijn vorige foto:

@Wijnands - Lekkere foto. Mooie lijnen, lekkere kleuren. Vind hem netjes.
@mngm - Leuke foto. Lekker kleurig zo tussen de winter-landschappen in. Misschien even dat stukje graan rechtsbovenin weghalen.
@Joenes - Eekhoorn is leuk. Misschien nog wat op te halen door nabewerking.
@sys64738 - Mooie compositie, lekkere scherptediepte. Koud! Vind hem mooi.
@saavres - Het onderwerp ligt in het midden, en toch vind ik de compositie goed. Kleurstelling en scherpte ook. Een lichtere rechter-benedenhoek had de foto nog wat beter gemaakt denk ik.
@The_Tzar - De kraters onderop de maan geven een lekkere diepte weer. Voor de rest gewoon goed, maar ook niet al te spannend.
@ReseTTim - Op het groot formaat zie je inderdaad dat ie echt scherp is. Is alleen niet heel veel te zien behalve een stukje ijs en wat witte bomen. Zoals al gezegd mis ook ik een echt onderwerp.

En nog 1 van mij. Maandag gemaakt toen de sneeuw er net lag, en meteen al zoveel voetstappen in de sneeuw :( Naja, vind de foto tóch leuk:

Afbeeldingslocatie: http://www.hw-photo.nl/got/_MG_1392.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ saavres, Ik vind het een mooie foto. straalt een oud sfeertje uit.
@ The_Tzar, Leuke foto maar niet spannend.
@ ReseTTim, Sluit me aan bij de vorige reacties. Mist een beetje het onderwerp.
@ TranceSetter, Mooie plaat!

Na de reacties even mijn foto aangepast.

Het is wel wat verbeterd vind ik.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3463/3177391673_6f885618f3.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

@Saavres: Erg mooie foto. De kleuren passen erg goed bij het onderwerp
@The_Tzar: Tja, de maan. Hij zit mooi in het midden, maar weet verder geen commentaar
@ReseTTim: Leuke compositie, maar zoals hierboven al gezegt, zou een schaatser oid er goed bij staan. Het ziet er nu een beetje doods uit. Ook wel jammer van die fletse kleuren rechtsonder :P
@TranceSetter: Een erg mooie foto. Ik hou erg van landschapfoto's (en sneeuw), en bij deze foto krijg ik direct het gevoel dat ik daar ook wel rond wil lopen.
@Rico89nl: Ik vond de oude beter, maar ben niet zo'n expert, dus ik hou me eerst stil :>

En eigen foto dan maar:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3172/3088547637_f861633c31.jpg?v=0
Ik denk dat uitleg over waar dit is niet nodig is ;)
Heb ook nog een andere van een taxi (iets anders bewerkt), maar ik vond deze beter. Ik baal er wel van dat de mensen niet scherp zijn. Foto is gemaakt met een Panasonic FZ8.

[ Voor 9% gewijzigd door Moortn op 08-01-2009 09:33 ]

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Moortn, Ja ik weet het ook niet. mn compositie blijft niet zo goed haha.
Jou foto vind ik erg mooi! De taxi komt er mooi uit zo.

ps: hoe plaats ik een klikbare foto van flickr, dus dat je net zoals bij jou foto kan klikken naar een hi-res ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn

Moortn

Hallo

code:
1
[url="http://farm4.static.flickr.com/3172/3088547637_f861633c31_b.jpg"][img =500,401]http://farm4.static.flickr.com/3172/3088547637_f861633c31.jpg?v=0[/img][/url]

De eerste url is van de grote versie, de 2e van de kleine
@Fire69: Was de [code] tags helemaal vergeten 8)7

[ Voor 56% gewijzigd door Moortn op 08-01-2009 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 12-09 20:30
Anders toon je hem even hoe het moet met [code]-tags rond je linkjes, dan moet hij er niet de 'schrijffouten' gaan uithalen. :P

(of rico89nl klikt even op de view-knop bij een post waar een klikbare flicker-foto gebruikt wordt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! ik ga het dalijk eens proberen :)

edit: hij is nu klikbaar ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:39
Afbeeldingslocatie: http://photos-h.ak.fbcdn.net/photos-ak-sf2p/v309/233/10/703131824/n703131824_1078351_9495.jpg

Commentaar gewenst!

@Moortn: ik had een crop genomen zodat er een stuk van de boven en onderkant wegvalt. Lijkt me dat je dan een spannendere compositie bekomt. Het kleurgebruik vind ik ook wel leuk.

edit: zo ongeveer:

Afbeeldingslocatie: http://fenix.cmi.ua.ac.be/~p061803/web/gotzo.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door Teun_2 op 08-01-2009 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:12

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Leuk! Alleen jammer dat de achtergrond betontegels zijn.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zoutvat schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:37:
[afbeelding]

Commentaar gewenst!

@Moortn: ik had een crop genomen zodat er een stuk van de boven en onderkant wegvalt. Lijkt me dat je dan een spannendere compositie bekomt. Het kleurgebruik vind ik ook wel leuk.

[afbeelding]
Gaaf gedaan! Ik hou erg van schaduwen. Denk dat de uitwerking en post-processing wel wat beter had gekunt.

Dit zou imo best een goede stockfoto zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn

Moortn

Hallo

Zoutvat schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:37:
[afbeelding]

Commentaar gewenst!

[afbeelding]
Ja de wegmarkering is niet zo boeiend, en de onscherpe verkeersregelaar is weg.
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Moortn schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 13:20:
[...]

Ja de wegmarkering is niet zo boeiend, en de onscherpe verkeersregelaar is weg.
Bedankt :)
Ik wou eigenlijk eerst gewoon de boven en onderkant weghalen, maar dan stond die auto zo knal in het midden, vandaar ook nog een sgtukje zijkant weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@zoutvat: leuk idee, alleen jammer van die ondergrond en misschien rechts wat ervan afsnijden zodat het onderwerp in het midden komt te staan... Die crop van de taxi is al beter maar ik zou nog een klein stukje van de linker kant afhalen...

[ Voor 23% gewijzigd door sys64738 op 08-01-2009 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@zoutvat: wow mooi gedaan die taxi.
Dit is misschien een domme vraag maar hoe heb je dat gedaan zodat die taxi alleen maar zijn kleuren behoudt en de rest niet? Werk nog niet zolang met photoshop om alles te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
De foto is van Moortn, ik heb enkel gecropt, zie:
Moortn schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 09:29:
@Saavres: Erg mooie foto. De kleuren passen erg goed bij het onderwerp
@The_Tzar: Tja, de maan. Hij zit mooi in het midden, maar weet verder geen commentaar
@ReseTTim: Leuke compositie, maar zoals hierboven al gezegt, zou een schaatser oid er goed bij staan. Het ziet er nu een beetje doods uit. Ook wel jammer van die fletse kleuren rechtsonder :P
@TranceSetter: Een erg mooie foto. Ik hou erg van landschapfoto's (en sneeuw), en bij deze foto krijg ik direct het gevoel dat ik daar ook wel rond wil lopen.
@Rico89nl: Ik vond de oude beter, maar ben niet zo'n expert, dus ik hou me eerst stil :>

En eigen foto dan maar:
[afbeelding]
Ik denk dat uitleg over waar dit is niet nodig is ;)
Heb ook nog een andere van een taxi (iets anders bewerkt), maar ik vond deze beter. Ik baal er wel van dat de mensen niet scherp zijn. Foto is gemaakt met een Panasonic FZ8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn

Moortn

Hallo

@Saavres:
In photoshop met de magicwand tool de taxi selecteren (zo precies mogelijk), en vervolgens de taxi in een nieuwe layer doen (layer via cut). Dan maak je de "background" layer zwart wit, en merge je de layers. Waarschijnlijk zijn de lijnen rond de taxi erg scherp, wat je met de "History Brush Tool" (een kleine diameter gebruiken) goed krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moortn schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:05:
@Saavres:
In photoshop met de magicwand tool de taxi selecteren (zo precies mogelijk), en vervolgens de taxi in een nieuwe layer doen (layer via cut). Dan maak je de "background" layer zwart wit, en merge je de layers. Waarschijnlijk zijn de lijnen rond de taxi erg scherp, wat je met de "History Brush Tool" (een kleine diameter gebruiken) goed krijgt.
bedankt voor de snelle reactie. Zal er eens mijn werk van maken

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 11:15
@Saavres:
Je zou ook eens de Select > Color Range kunnen proberen (uit m'n hoofd).

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Heb je dan niet al het geel in het plaatje ipv enkel de taxi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-08 19:33
@Zoutvat: wat sOid zegt, zou een mooie stockfoto zijn, schaduwen zijn bijna altijd gaaf. Ik laat me niet uit over de post-processing omdat ik daar zelf niets van bak :P

Eerste rolletje in de eos 1 opgemaakt en ondertussen met de 30D toch stiekem een pano maken. Met als commentaar op mezelf dat wat er meer lucht op had gemogen.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3353/3179212365_790209c19b.jpg

Maakt soms wel eens een foto ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmontforts
TranceSetter schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 23:20:

En nog 1 van mij. Maandag gemaakt toen de sneeuw er net lag, en meteen al zoveel voetstappen in de sneeuw :( Naja, vind de foto tóch leuk:

[afbeelding]
Bovengemiddeld goede foto. Duidelijk het werk van een vakman. Hier is heel goed gebruik gemaakt van een zich herhalend patroon van schuine lijnen, en er is duidelijk sprake van gelaagdheid waardoor een diepte effect ontstaat. Ook de belichting is goed, in deze omstandigheden zeker geen vanzelfsprekendheid. De voetsporen doen imho geen afbreuk aan de foto, ze verstoren de bestaande lijnvoering immers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmontforts
Mr.B schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:50:

Eerste rolletje in de eos 1 opgemaakt en ondertussen met de 30D toch stiekem een pano maken. Met als commentaar op mezelf dat wat er meer lucht op had gemogen.

[afbeelding]
Meer lucht is uiteraard een persoonlijke afweging, maar je kan dan commentaar verwachten dat er in dit geval in de lucht geen interessante dingen te zien zijn, terwijl het toevoegen van meer grond c.q. bodem, waarin wel patronen zitten, beter was geweest.

Persoonlijk zou ik in deze situatie een iets lager camerastandpunt hebben gekozen, waardoor de boom in het midden mooi zou afsteken tegen de blauwe lucht. Nu verzuipt hij enigszins in de achtergrond.

Goed om te zien dat er diepte in de foto zit, vaak genoeg zie je "platgeslagen" panorama's en dat is hier zeker niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-09 21:45

RoyBijster

Rocket Scientist

@Saavres:
Persoonlijk ben ik meer fan van de minder destructieve oplossing.
- Voeg een adjustment layer in.
- Stel de adjustment layer naar wens in, opdat je de grijstinten krijgt.
- Voeg vervolgens een mask toe aan de zojuist aangemaakte adjustment layer.
- Kleur in de MASK de auto zwart, waardoor dit gedeelte genegeerd wordt door het masker. Resulterende een gele taxi en een omgeving in grijstinten :)

Op deze manier houdt je meer controle over je eind plaatje en vernietig je je bronmateriaal niet.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

RoyBijster schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:20:
[...]

Persoonlijk ben ik meer fan van de minder destructieve oplossing.
- Voeg een adjustment layer in.
- Stel de adjustment layer naar wens in, opdat je de grijstinten krijgt.
- Voeg vervolgens een mask toe aan de zojuist aangemaakte adjustment layer.
- Kleur in de MASK de auto zwart, waardoor dit gedeelte genegeerd wordt door het masker. Resulterende een gele taxi en een omgeving in grijstinten :)

Op deze manier houdt je meer controle over je eind plaatje en vernietig je je bronmateriaal niet.
Ik probeer al een tijd tevergeefs dit effect te bereiken met adobe photoshop cs2, maar ik krijg het niet voor elkaar. Heeft u een link naar een how to, of kunt u mij iets duidelijker vertellen hoe het moet met de mask?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:23
Een simple google actie op selective coloring mask photoshop had je bijvoorbeeld naar de volgende pagina gebracht:
http://www.graphic-design...ctive_coloring/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Mijn eerste fotootje hier in dit topic:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3189/2650549164_e5a30a091f.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door DM.Aram op 08-01-2009 20:01 ]

See you in another life, brother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste foto ooit gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://boxedin.nl/kraan.jpg

Graag feedback, ik ben echt een absolute beginner op het gebied van fotografie dus graag hoor ik wat tips! Onbewerkte foto trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:46

Ethirty

Who...me?

WhiskyPhreak schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 19:42:
Een simple google actie op selective coloring mask photoshop had je bijvoorbeeld naar de volgende pagina gebracht:
http://www.graphic-design...ctive_coloring/index.html
Of hier op het forum zelf gewoon onder FGW tutorials. Helaas door de leeftijd alleen zonder plaatjes, maar prima te volgen.

edit:
@Zoutvat: leuk idee, maar zoals gezegd jammer van de ondergrond.
@Mr B: Kleur vd lucht is mooi en die boom in het midden staat ook leuk, maar kan mijn vinger er niet helemaal op leggen, hij doet me toch niet zo veel.
@Aram.Dmitri: leuke plaat, maar de verkleining van flickr doet hem geen goed. Op vol formaat is ie mooi scherp op het bloemblaadje en ondanks dat het onderwerp gecentreerd staat vind ik hem wel lekker wegkijken. Enig minpuntje is die ietwat rommelige bokeh bovenaan, maar daar kan jij zelf weinig aan doen.
@Jensie: heel netjes voor een eerste plaat, maar je had even die keukenrol weg moeten halen. Ook was het denk ik mooier geweest om de op voorkant van de kraan en niet de achterkant scherp te stellen. Foto is voor mijn smaak ook net iets te gelig, maar dat kan ook je bedoeling geweest zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door Ethirty op 08-01-2009 22:01 . Reden: commentaartjes ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Tijdens eea. opschonen (o ik heb nog zoveeeeeeeeeel te doen :)) kwam ik deze foto nog tegen die ik toch even wil posten.

Afbeeldingslocatie: http://www.jg-photography.nl/photo/view/cf9775163c/format:tweakers

Het is een HDR uit de hand genomen, met als resultaat helaas toch niet helemaal "uitgelijnd" wat bovenin wat onscherpte veroorzaakt. Desalniettemin vind ik hem goed genoeg om hier even te posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:38:
Mijn eerste foto ooit gemaakt:

[afbeelding]

Graag feedback, ik ben echt een absolute beginner op het gebied van fotografie dus graag hoor ik wat tips! Onbewerkte foto trouwens.
inderdaad, scherpstellen op voorkant kraan, keukenrol weg, en je witbalans bijstellen. Het gelige stoort me niet, wel het meer rodige. Het 2e schuifje in LR van de witbalans iets naar links schuiven :)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Mr.B schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:50:
Aanvullend commentaar: zet de volgende keer je statief even waterpas :>

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond deze foto gemaakt... Ben er niet helmaal tevreden over, had eigenlijk wat meer tijd aan de foto/compositie moeten besteden, maar t was zooo koud dat ik alles maar ff snel heb gedaan. Misschien morgen avond maar even terug gaan als er hopenlijk wat minder mist en kleine sneeuwval is...desalniettemin (mooi woord) wil ik hem toch met jullie delen...
edit: misschien nog een klein beetje naar links draaien??

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3311/3180906066_034567b2eb.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 23:35:
Vanavond deze foto gemaakt... Ben er niet helmaal tevreden over, had eigenlijk wat meer tijd aan de foto/compositie moeten besteden, maar t was zooo koud dat ik alles maar ff snel heb gedaan. Misschien morgen avond maar even terug gaan als er hopenlijk wat minder mist en kleine sneeuwval is...desalniettemin (mooi woord) wil ik hem toch met jullie delen...
edit: misschien nog een klein beetje naar links draaien??

[afbeelding]
ik vind je kleurtoning wel mooi. ik dacht eerst aan iets meer saturation, maar bij dat koude weer vind ik dit meer hebben. De foto inderdaad IETS naar links +0.3 ofzo, niet teveel, want hij lijkt recht te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-08 19:33
@tmontforts: bedankt voor het commentaar, zal het ook zeker ter harte nemen bij een volgende pano of landschap foto. Lager standpunt had ik ook aan gedacht, maar het mooie van de situatie was dat ik vanaf de zandheuvel een vrij mooi uitzicht had over een anders plat landschap :P

@burne: welk statief :+, ik zou em wel meer mee moeten nemen :P Maar nu ik er zo na kijk lijkt het denk ik dat ie niet eens scheef staat, linksboven is een bos en gaat een bebost pad richting linksonder, dus die horizonlijn hoort ook omhoog te gaan en rechts is ook bebost, in het midden heb je beperkt beboste heide maar denk dat door het standpunt dit een en al bomen zijn geworden. Toch neem ik je advies mee en ga met m'n statief zeulen :)
J3roen schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 22:16:
Tijdens eea. opschonen (o ik heb nog zoveeeeeeeeeel te doen :)) kwam ik deze foto nog tegen die ik toch even wil posten.

[afbeelding]

Het is een HDR uit de hand genomen, met als resultaat helaas toch niet helemaal "uitgelijnd" wat bovenin wat onscherpte veroorzaakt. Desalniettemin vind ik hem goed genoeg om hier even te posten :)
Tis al een prachtig gebouw om vast te leggen en het contrast met de lucht vind ik er wel erg mooi uit komen zo. Maar iets bekruipt me dat ie niet helemaal recht is :P

Maakt soms wel eens een foto ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Laatst online: 11-09 11:05
Ik wil me de komende tijd weer eens wat meer met fotografie bezig gaan houden. Dus kritiek kan daarom heel leerzaam zijn... Brand maar los, nog op- en/of aanmerkingen?

Afbeeldingslocatie: http://pics.criminelis.com/Overig/080109_Spaarne_Schaatser.jpg

Moet eerlijk bekennen dat ik het lastig vind om kritiek op andere foto's te leveren. Maar zal mijn best gaan doen om in de toekomst zelf ook een bijdragen te leveren in het topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Kun je die flare wegwerken? Verder:

- je onderwerp is (imo) te onduidelijk. Je hebt te wisselende kadering. Aan de ene kant contrastrijke walkantbegroeiing, aan de andere kant nauwelijks zichtbare huizen. Als ik naar de foto kijk zou ik vooral willen dat de planten aan de rechterkant een stukkie zouden opschuiven.
- Je zon is lelijk gevormd
- Je hebt een storende wolk, of misschien te weinig wolken
- Ah, ik weet het al. Je wilt waarschijnlijk de leegte met één man op het grote ijs vastleggen, maar er is teveel spul omheen.

(ik ben nog vrij nieuw met het kritiek leveren op foto's dus brand maar los op mijn kritiek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Criminelis schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 17:26:
Ik wil me de komende tijd weer eens wat meer met fotografie bezig gaan houden. Dus kritiek kan daarom heel leerzaam zijn... Brand maar los, nog op- en/of aanmerkingen?

[afbeelding]

Moet eerlijk bekennen dat ik het lastig vind om kritiek op andere foto's te leveren. Maar zal mijn best gaan doen om in de toekomst zelf ook een bijdragen te leveren in het topic!
Een stapje naar voren/iets verder 'inzoomen' was denk ik al een hele simpele verbetering geweest: daarmee was de geknakte rietstengel links en het bosje rechts uit zicht verdwenen (bosje links kan prima). Of was op het steigertje gaan staan. Daarnaast is de foto veels te licht en zie ik praktisch geen kleur. Heb je een zwart-wit conversie gedaan? Als ik de helderheid iets terugdraai en iets contrast toevoeg wordt het al wel beter, maar de zon is idd onherstelbaar lelijk overbelicht.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Laatst online: 11-09 11:05
ssj3gohan schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 17:30:
Kun je die flare wegwerken? Verder:

- je onderwerp is (imo) te onduidelijk. Je hebt te wisselende kadering. Aan de ene kant contrastrijke walkantbegroeiing, aan de andere kant nauwelijks zichtbare huizen. Als ik naar de foto kijk zou ik vooral willen dat de planten aan de rechterkant een stukkie zouden opschuiven.
- Je zon is lelijk gevormd
- Je hebt een storende wolk, of misschien te weinig wolken
- Ah, ik weet het al. Je wilt waarschijnlijk de leegte met één man op het grote ijs vastleggen, maar er is teveel spul omheen.

(ik ben nog vrij nieuw met het kritiek leveren op foto's dus brand maar los op mijn kritiek)
Ethirty schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 18:41:
[...]

Een stapje naar voren/iets verder 'inzoomen' was denk ik al een hele simpele verbetering geweest: daarmee was de geknakte rietstengel links en het bosje rechts uit zicht verdwenen (bosje links kan prima). Of was op het steigertje gaan staan. Daarnaast is de foto veels te licht en zie ik praktisch geen kleur. Heb je een zwart-wit conversie gedaan? Als ik de helderheid iets terugdraai en iets contrast toevoeg wordt het al wel beter, maar de zon is idd onherstelbaar lelijk overbelicht.
Thx voor jullie feedback! Zijn absoluut punten waar ik wat mee kan en zal er in het vervolg zeker rekening mee proberen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Criminelis, inderdaad een lelijke overbelichte zon, maar wat mij meer stoor is de compositie die niet echt lijkt te werken. Onderaan óf te weinig in beeld óf je moet het helemaal weglaten, maar zo werkt 't voor mij niet. Ik vind ook dat je teveel lucht erop hebt gezet. Voor de rest wel leuk idee!

Wacky160, leuke toning en compositie. De felle lampen storen me een beetje, maar dat is helaas iets waar jij niks aan kon doen.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3391/3182888700_8afb3ce4da.jpg?v=0

Vandaag gemaakt in Maastricht, 5D+17-40L

Link naar Flickr

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2009 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Heb je het detail uit die fietser zitten poetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bedoel je? Ik heb alleen de foto iets opgelicht (iets te weinig contrast) en 'm wat gecropt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

De fietser is nu echt een silhouet, ik had verwacht dat er nog wel genoeg licht op hem viel dat je wat detail kon zien. Maakt de foto niet minder mooi hoor, maar clippende vlakken vallen me nou eenmaal een beetje op vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ReseTTim
ijs is mooi scherp, bomen mooi, beetje jammer van de camper op de achtergrond. Wat mij betreft een beetje een stoorfactor zo bijna op het midden van deze leegtefoto. Wellicht een stukje van de onderkant af zodat de horizon op 1/3 komt te liggen.
@Trancesetter
Strakke foto, goed in kleur, diepte in een soort perspectief. Mooie wolkenformaties, mooie lijnen, niks mis mee.
@rico89nl
ik vind het beter, maar het blijft een beetje een saaie plaat vind ik toch.
@Moortn
kon inderdaad wat van de onderkant af. Wel mooi zo qua kleur
@Zoutvat
mooie foto, lekker simpel toch appart
@Mr.B
Beetje heel wijd. als het onderwerp de boom in het midden is staat ie teveel in het midden. De horizon staat ook in het midden, die kan beter op 1/3 van je foto. Ook weinig aan lijnenspel in het plaatje. Een beetje saai dus wat mij betreft.
@Aram.Dmitri
De onscherpe balk onderin stoort een beetje. Wellicht beter geweest met het scherptepunt helemaal voorin en genoeg scherptediepte om de eerste helft van het blaadje nog scherp te hebben.
@Jensie
Ik mis iets in je foto. Is het onderwerp nu de kraan of de flowers. Ik weet toch niet zo goed waar ik naar moet kijken. De keukenrol links is in ieder geval een beetje jammer. Te veel en ook nog eens half. Verder heeft de foto ook wel iets interessants. Waarschijnlijk door de hoek naar achteren, de lijnen van de tegels, de reflectie in de kraan. Dat de voorkant van de kraan onscherp is is wel een beetje storend.
@J3roen
mooi qua kleuren, ik vind wel dat de hoek van het gebouw teveel in het midden staat.
@wacky160
hij heeft het niet helemaal denk ik. misschien wat meer naar de rand van een straat zodat een lijn wat rechter naar achteren loopt dan de andere?
@Criminelis
Volgens mij staat je horizon niet recht. Verder vind ik het wel een mooie foto. De schaatser had misschien iets meer naar rechts gemogen, zodat hij beter op de 1/3e lijn had gestaan. Een stukje van de rechterkant afhalen kan waarschijnlijk ook niet, want dan staat de achterkant van de boot er niet meer op, of je moet de hele boot er af snijden maar dan worden die sprieten rechts misschien weer storend. Kortom, door de vele onderwerpen moeilijk bij corrigeren lijkt het.
@Royv
ik vind het een mooie foto. Steentjes strak en scherp, lijnen in een beetje perspectief naar elkaar toe lopend. Fietser op exact de juiste plek in de foto en dan ook nog eens de schaduw er helemaal op.

en verder kan ik dezelfde disclaimer als ssj3gohan er onder plaatsen
(ik ben nog vrij nieuw met het kritiek leveren op foto's dus brand maar los op mijn kritiek) :)

geen foto van mezelf dit keer

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2009 20:17 . Reden: stomme notepad word wrap ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Tzar, heel erg bedankt dat je de tijd neemt om commentaar te geven op alle foto's.
ssj3gohan, haha ja dat kan, ik persoonlijk vind 't mooier zo. Overigens was de silhouet van de fietser op de originele foto al helemaal zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Er zit anders nog wel een klein beetje detail in, al is het minimaal. Ik zie iets van een sjaal of een kraag. Maar juist het silhouet maakt deze foto.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
@royv: Tja... net niet voor mij, ik vind de verdeling over het frame net niet werken.
@Criminelis: Lensflare, yuck! Tikkie veel gerommel op de voorgrond terwijl ik vermoed dat de schaatser toch een rol speelt. Ook wat hazy en weinig contrast.
@wacky160: Compisitie is best leuk, kleuren vind ik vreselijk.

Vanmiddag bij wijze van "schiet 's wat anders" dit gedaan. Liep er langs en dacht er toch wel een foto in te zien, moest wel even goed kijken.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3133/3182306895_4194cd4422.jpg

Ik vind 't wel wat hebben maar ik hoor graag hoe dit bij andere mensen overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Crop aan de rechterkant hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 19:19:
Criminelis, inderdaad een lelijke overbelichte zon, maar wat mij meer stoor is de compositie die niet echt lijkt te werken. Onderaan óf te weinig in beeld óf je moet het helemaal weglaten, maar zo werkt 't voor mij niet. Ik vind ook dat je teveel lucht erop hebt gezet. Voor de rest wel leuk idee!

Wacky160, leuke toning en compositie. De felle lampen storen me een beetje, maar dat is helaas iets waar jij niks aan kon doen.

[afbeelding]

Vandaag gemaakt in Maastricht, 5D+17-40L

Link naar Flickr
Deze foto doet het voor mij wel..krijg meteen het koude gevoel van op de fiets zitten met dit weer... mooie lange schaduw en het patroon van de straat en de sneeuw aan de rand van de weg geven een mooi winters gevoel...
Commentaar mijn foto: Die lampen zijn iid erg fel ja....zo staat dat hele plein daar links vol met dat witte licht...beetje jammer

@ Wijnands....De buizen/obstakels liggen er wel leuk bij zo achter elkaar, maar het maakt voor mij om naar te kijken niet echt een interressante foto..Ik mis de spanning een beetje...miss wat meer van de zijkant, er wat dichter op of wat meer scherptediepte...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2009 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

@Jeroen: Ik vind dat softe juist wel wat hebben, voegt wat sfeer toe.
@Wacky160: Belichting is goed, compositie ook wel maar ik mis een onderwerp. Iemand die daar eenzaam loopt oid.
@Criminelis: Mooie foto, alleen stoort de voorgrond een beetje.
@Rayv: Mag voor mijn part wel in showcase, mooi lijnenspel.
@Wijnands: Leuke lijn met die pijpen, wellicht wat meer scherptediepte aan de achterkant.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3374/3183631162_f49f4032ec_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Bedankt mensen.

@hierboven: Een kranenvergadering? Grappig. Ietsje wijder had van mij gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Wijnands schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 09:00:
Bedankt mensen.

@hierboven: Een kranenvergadering? Grappig. Ietsje wijder had van mij gemogen.
Helaas, 1 pixel verder naar links zit een bouwkeet die er niet bij past :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Wijnands schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:42:
@royv: Tja... net niet voor mij, ik vind de verdeling over het frame net niet werken.
@Criminelis: Lensflare, yuck! Tikkie veel gerommel op de voorgrond terwijl ik vermoed dat de schaatser toch een rol speelt. Ook wat hazy en weinig contrast.
@wacky160: Compisitie is best leuk, kleuren vind ik vreselijk.

Vanmiddag bij wijze van "schiet 's wat anders" dit gedaan. Liep er langs en dacht er toch wel een foto in te zien, moest wel even goed kijken.

[afbeelding]

Ik vind 't wel wat hebben maar ik hoor graag hoe dit bij andere mensen overkomt.
De lijn die die buizen maakt is leuk, maar het is niet genoeg als onderwerp vind ik. Als ze iets groter waren en er stond nog een model tegen aan, of zoiets, dan waren deze buizen een mooie toevoeging.
Het mist nog iets waar mijn ogen uiteindelijk heen gaan en als onderwerp dus kan dienen.
:)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@wijnands, die buizen is leuk! omdat het toch gaat om de lijn en dat het 4 buizen zijn, had ik het mooier gevonden als alles scherp was. Maar dit is mijn mening he, iemand anders vind het het net mooier als de scherpte een beetje afliep zoals nu

Pagina: 1 ... 15 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.