Eerste foto waarbij m'n CP-filter echt tot zijn recht komt (kleurtjes
). Jammer genoeg heb ik de foto niet zelf gemaakt, iemand zonder enige slr-fotografie-ervaring heeft dit gemaakt 

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 56% gewijzigd door Aristos op 04-01-2009 00:13 ]
Check de EXIF in het orginele formaat op Flickr, of kijk bij de properties. Het is een groene wateragame, dit jaar geboren in Artis en die zitten vaak muisstil. Net als veel andere reptielen.Aristos schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 23:57:
@ajhaverkamp: 1,6 seconden? Heeft die lizard IS? Lijkt me 1/6 seconde. Maar desondanks een prima foto, lekker scherp en leuk om dat relief op zijn gezicht te zien.
This footer is intentionally left blank
Wellicht is het mijn beeldscherm (laptop..), maar aan de bovenzijde en dat witte gebouwtje missen wat contrast/lijkt wat uitgebeten. De nabewerking past in ieder geval wel bij dit beeld.Aristos schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 23:57:
Foto gemaakt boven een treinstation in het voormalige Oost-Berlijn. Ben benieuwd wat jullie van de bewerking (cross-proces) vinden. Ik hoor graag jullie commentaar.
[afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 04-01-2009 15:30 ]
Hier staat tekst
Verwijderd
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Verwijderd
Verwijderd
Ergens spreek je foto me wel aan, maar ik vind hem niet mooi kwa formaat c.q. compositie. Als je hem naar 2:3 verhouding cropt, ten koste van de (saaie) onderkant, krijg je volgens mij een veel spannender foto.Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 00:53:
Gistermiddag even mijn nieuwe camera getest ( Panasonic FZ28)
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Op dit moment ben ik nog een leek op het gebied van fotografie maar probeer veel informatie te vinden op internet.
[afbeelding]
Verwijderd
[ Voor 64% gewijzigd door Orion84 op 05-01-2009 17:44 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Je kunt natuurlijk nu ook al van die foto een stukje onderkant afhalenVerwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 01:29:
@Toff: Bedankt voor de tip. Inderdaad oogt de onderkant wat saai waardoor de compositie niet echt spectaculair is. Ik neem het mee naar mn volgnde shot.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
[ Voor 5% gewijzigd door mngm op 06-01-2009 09:35 ]
[ Voor 122% gewijzigd door gravy op 06-01-2009 22:10 ]
Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear
Waarom haalt iedereen die hier geen lovende kritieken krijgt nou toch direct zijn foto weg.... ik snap die reactie echt niet
Snap ik ook niet. Je leert er zelf toch van? Anderen ook trouwens. Nu heb ik die foto dus niet gezien en kan ik er ook niets over zeggenFire69 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 22:12:
[...]
Waarom haalt iedereen die hier geen lovende kritieken krijgt nou toch direct zijn foto weg.... ik snap die reactie echt niet
Je camera heeft verschillende standen van de lichtmeterJoenes schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:37:
@Wijnands - Ik heb echt geen idee waar je het over hebt, haha. Ik ben net een maand bezig met fotografie. Zou je toe kunnen lichten wat je precies bedoeld? Dan leer ik gelijk wat bij
[ Voor 29% gewijzigd door Orion84 op 07-01-2009 11:54 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Klikken op de foto kom je op flickr. Daar staat exif zichtbaar.Orion84 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:50:
[...]
Schijnbaar heb je hier de 'pattern' stand gebruikt (geen idee waar Wijnands dat uit opmaakt trouwens),
Verwijderd
Als je bijvoorbeeld spotmeting gebruikt op de voorgrond, dan heb je het andersom: de voorgrond (en het onderwerp) heb je dan goed belicht, maar de lucht en achtergrond overbelicht.Orion84 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:50:
[...]
Je camera heeft verschillende standen van de lichtmeter
Schijnbaar heb je hier de 'pattern' stand gebruikt (geen idee waar Wijnands dat uit opmaakt trouwens), waarbij hij voor de hele foto een gemiddeld correcte belichting probeert te realiseren. Doordat de achtergrond nogal licht is en overheerst, wordt de donkerdere voorgrond uiteindelijk te donker daardoor.
Een lichtmeet stand gebruiken die niet de hele foto meet, maar een specifiek gebied is hiervoor geschikter. Hoe die standen precies heten op jouw camera (waar schiet je mee?) weet ik niet, dus voor details zou je gewoon eens je handleiding er op na moeten lezen
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Goede toning en compositie, lekkere rustgevende fotoVerwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:51:
Heb mijn eerste digitale camera gekregen voor kerst (Ixus 80Is). Heb er even iets mee geprobeerd.
Hier komt mijn bijdrage:
[afbeelding]
Ziet er goed uit, compositie is netjes en bewerking past goed bij dit onderwerp. Wat deze mooie foto imho helemaal af zou maken is het verleggen van de belichting: nu is de foto (links) achter de klok licht en de rechterkant van het onderwerp erg donker. Hierdoor kijk je als het ware automatisch over het onderwerp heen.Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:51:
Heb mijn eerste digitale camera gekregen voor kerst (Ixus 80Is). Heb er even iets mee geprobeerd.
Hier komt mijn bijdrage:
[afbeelding]
Verwijderd
het is wel even slikken uiteraard, zelf ben je niet het meest objectief terwijl de gemiddelde tweaker weinig moeite neemt om kritiek opbouwend te maken. Dat hoeven ze uiteraard niet, ze mogen wat mij betreft gewoon hun eerste gevoel laten spreken. Uiteindelijk is dat hetgeen wat je wil bereiken en je mag blij zijn dat mensen de moeite nemen dat kenbaar te maken.Fire69 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 22:12:
[...]
Omdat je hier in de veronderstelling dat je wel een aardige foto hebt gemaakt je foto post met enige zelftrots, waarna hij totaal wordt afgekraaktFire69 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 22:12:
[...]
Mwa dit is toch ook het topic waarin je eigenlijk zegt: "Is dit goed zo?" en "Jongens, er is hier iets niet goed, wat?" En niet het "kijk eens wat mooi" topic, daar is een ander solo topic voor, iets met bewonderenssj3gohan schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 18:49:
[...]
Omdat je hier in de veronderstelling dat je wel een aardige foto hebt gemaakt je foto post met enige zelftrots, waarna hij totaal wordt afgekraaktRedelijk begrijpelijke emotionele reactie. Geldt vooral voor mensen (zoals ik) die van een compact afkomen en daar bovengemiddeld op schoten, en nu met de dslr moeite hebben om er nog iets uit te pompen dat waardig is.
En natuurlijk het subjectieve dat je er zelf wel iets in ziet, maar iemand anders totaal niet (en je techniek niet echt compenseert).
Dit topic is een stuk kritischer dan bijv. de nachtfotografie-, panorama- en HDR-topics waar mensen minder opwindende foto's kunnen posten zonder veel aandacht te krijgen van de betere critici (wijnands, etc.).
Verwijderd
true, maar er is een verschil tussen goed, aardig en slecht en je hoopt hier natuurlijk wel op z'n minst een aardige foto te plaatsen.Sensei_D schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:16:
[...]
Mwa dit is toch ook het topic waarin je eigenlijk zegt: "Is dit goed zo?" en "Jongens, er is hier iets niet goed, wat?" En niet het "kijk eens wat mooi" topic, daar is een ander solo topic voor, iets met bewonderenJuist om deze reden vind ik dit topic zelf veel interessanter.
Maar dat zie je toch wel of het wat is, of écht niets. Natuurlijk heb je foto's die voor jezelf erg leuk zijn omdat er bv. familie op staat, maar je ziet wel of het voor anderen interessant is lijkt me?Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:21:
[...]
true, maar er is een verschil tussen goed, aardig en slecht en je hoopt hier natuurlijk wel op z'n minst een aardige foto te plaatsen.
Verwijderd
true, maar kritiek kan je wel het idee geven dat anderen het echt niets vinden terwijl er misschien best wat in zit.TranceSetter schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:36:
[...]
Maar dat zie je toch wel of het wat is, of écht niets. Natuurlijk heb je foto's die voor jezelf erg leuk zijn omdat er bv. familie op staat, maar je ziet wel of het voor anderen interessant is lijkt me?
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 21:11 ]
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Kleur zit wel goed bij die foto, niets mis mee. Een volle maan foto ziet er wel al snel platgeslagen uit omdat je de slagschaduw mist. Rond eerste en laatste kwartier zoals je bovenstaande foto accentueert de schaduw de kraters juist mooi.Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:49:
[...]
true, maar kritiek kan je wel het idee geven dat anderen het echt niets vinden terwijl er misschien best wat in zit.
maargoed, ontopic maar weer denk ik. Ik heb zelf alleen een fotootje van de maan (vakantie is voorbij, nu is het steeds nacht)
[afbeelding]
weinig eer aan te behalen qua compositie, ik zal hem met volle maan een keer op statief nemen want ik heb het idee dat 'ie toch nog wat scherper kan. Ik denk dat 'ie qua wit- en lichtbalans wel in orde is, of vinden jullie hem te grijs?
[ Voor 7% gewijzigd door Raegin op 07-01-2009 22:54 ]
Ik vind het opzich wel een leuke foto. Aleen een beetje schuin volgens mij?ReseTTim schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 22:34:
[afbeelding]
hi-res vind ik mooier.. (klik op de foto)
geschoten op 31-12-2008
No Shame, only Fame!
Verwijderd
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 15:23 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Moortn op 08-01-2009 09:33 ]
Jeej wat moet hier nou staan. Flickr
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 10:43 ]
1
| [url="http://farm4.static.flickr.com/3172/3088547637_f861633c31_b.jpg"][img =500,401]http://farm4.static.flickr.com/3172/3088547637_f861633c31.jpg?v=0[/img][/url] |
[ Voor 56% gewijzigd door Moortn op 08-01-2009 11:11 ]
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 15:26 ]
[ Voor 63% gewijzigd door Teun_2 op 08-01-2009 12:45 ]
Hier staat tekst
Gaaf gedaan! Ik hou erg van schaduwen. Denk dat de uitwerking en post-processing wel wat beter had gekunt.Zoutvat schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:37:
[afbeelding]
Commentaar gewenst!
@Moortn: ik had een crop genomen zodat er een stuk van de boven en onderkant wegvalt. Lijkt me dat je dan een spannendere compositie bekomt. Het kleurgebruik vind ik ook wel leuk.
edit: zo ongeveer:
[afbeelding]
Ja de wegmarkering is niet zo boeiend, en de onscherpe verkeersregelaar is weg.Zoutvat schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:37:
[afbeelding]
Commentaar gewenst!
@Moortn: ik had een crop genomen zodat er een stuk van de boven en onderkant wegvalt. Lijkt me dat je dan een spannendere compositie bekomt. Het kleurgebruik vind ik ook wel leuk.
edit: zo ongeveer:
[afbeelding]
Ik wou eigenlijk eerst gewoon de boven en onderkant weghalen, maar dan stond die auto zo knal in het midden, vandaar ook nog een sgtukje zijkant weg.Moortn schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 13:20:
[...]
Ja de wegmarkering is niet zo boeiend, en de onscherpe verkeersregelaar is weg.
Bedankt
[ Voor 23% gewijzigd door sys64738 op 08-01-2009 14:04 ]
Verwijderd
Moortn schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 09:29:
@Saavres: Erg mooie foto. De kleuren passen erg goed bij het onderwerp
@The_Tzar: Tja, de maan. Hij zit mooi in het midden, maar weet verder geen commentaar
@ReseTTim: Leuke compositie, maar zoals hierboven al gezegt, zou een schaatser oid er goed bij staan. Het ziet er nu een beetje doods uit. Ook wel jammer van die fletse kleuren rechtsonder![]()
@TranceSetter: Een erg mooie foto. Ik hou erg van landschapfoto's (en sneeuw), en bij deze foto krijg ik direct het gevoel dat ik daar ook wel rond wil lopen.
@Rico89nl: Ik vond de oude beter, maar ben niet zo'n expert, dus ik hou me eerst stil![]()
En eigen foto dan maar:
[afbeelding]
Ik denk dat uitleg over waar dit is niet nodig is
Heb ook nog een andere van een taxi (iets anders bewerkt), maar ik vond deze beter. Ik baal er wel van dat de mensen niet scherp zijn. Foto is gemaakt met een Panasonic FZ8.
Verwijderd
bedankt voor de snelle reactie. Zal er eens mijn werk van makenMoortn schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:05:
@Saavres:
In photoshop met de magicwand tool de taxi selecteren (zo precies mogelijk), en vervolgens de taxi in een nieuwe layer doen (layer via cut). Dan maak je de "background" layer zwart wit, en merge je de layers. Waarschijnlijk zijn de lijnen rond de taxi erg scherp, wat je met de "History Brush Tool" (een kleine diameter gebruiken) goed krijgt.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 16:12 ]
Je zou ook eens de Select > Color Range kunnen proberen (uit m'n hoofd).Moortn schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:05:
@Saavres:
In photoshop met de magicwand tool de taxi selecteren (zo precies mogelijk), en vervolgens de taxi in een nieuwe layer doen (layer via cut). Dan maak je de "background" layer zwart wit, en merge je de layers. Waarschijnlijk zijn de lijnen rond de taxi erg scherp, wat je met de "History Brush Tool" (een kleine diameter gebruiken) goed krijgt.
Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack
Maakt soms wel eens een foto ...
Bovengemiddeld goede foto. Duidelijk het werk van een vakman. Hier is heel goed gebruik gemaakt van een zich herhalend patroon van schuine lijnen, en er is duidelijk sprake van gelaagdheid waardoor een diepte effect ontstaat. Ook de belichting is goed, in deze omstandigheden zeker geen vanzelfsprekendheid. De voetsporen doen imho geen afbreuk aan de foto, ze verstoren de bestaande lijnvoering immers niet.TranceSetter schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 23:20:
En nog 1 van mij. Maandag gemaakt toen de sneeuw er net lag, en meteen al zoveel voetstappen in de sneeuwNaja, vind de foto tóch leuk:
[afbeelding]
Meer lucht is uiteraard een persoonlijke afweging, maar je kan dan commentaar verwachten dat er in dit geval in de lucht geen interessante dingen te zien zijn, terwijl het toevoegen van meer grond c.q. bodem, waarin wel patronen zitten, beter was geweest.Mr.B schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:50:
Eerste rolletje in de eos 1 opgemaakt en ondertussen met de 30D toch stiekem een pano maken. Met als commentaar op mezelf dat wat er meer lucht op had gemogen.
[afbeelding]
Persoonlijk ben ik meer fan van de minder destructieve oplossing.Moortn schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:05:
@Saavres:
I make things.
Ik probeer al een tijd tevergeefs dit effect te bereiken met adobe photoshop cs2, maar ik krijg het niet voor elkaar. Heeft u een link naar een how to, of kunt u mij iets duidelijker vertellen hoe het moet met de mask?RoyBijster schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:20:
[...]
Persoonlijk ben ik meer fan van de minder destructieve oplossing.
- Voeg een adjustment layer in.
- Stel de adjustment layer naar wens in, opdat je de grijstinten krijgt.
- Voeg vervolgens een mask toe aan de zojuist aangemaakte adjustment layer.
- Kleur in de MASK de auto zwart, waardoor dit gedeelte genegeerd wordt door het masker. Resulterende een gele taxi en een omgeving in grijstinten
Op deze manier houdt je meer controle over je eind plaatje en vernietig je je bronmateriaal niet.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
See you in another life, brother.
Verwijderd
Of hier op het forum zelf gewoon onder FGW tutorials. Helaas door de leeftijd alleen zonder plaatjes, maar prima te volgen.WhiskyPhreak schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 19:42:
Een simple google actie op selective coloring mask photoshop had je bijvoorbeeld naar de volgende pagina gebracht:
http://www.graphic-design...ctive_coloring/index.html
[ Voor 47% gewijzigd door Ethirty op 08-01-2009 22:01 . Reden: commentaartjes ]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
inderdaad, scherpstellen op voorkant kraan, keukenrol weg, en je witbalans bijstellen. Het gelige stoort me niet, wel het meer rodige. Het 2e schuifje in LR van de witbalans iets naar links schuivenVerwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:38:
Mijn eerste foto ooit gemaakt:
[afbeelding]
Graag feedback, ik ben echt een absolute beginner op het gebied van fotografie dus graag hoor ik wat tips! Onbewerkte foto trouwens.
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Aanvullend commentaar: zet de volgende keer je statief even waterpasMr.B schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:50:
Eerste rolletje in de eos 1 opgemaakt en ondertussen met de 30D toch stiekem een pano maken. Met als commentaar op mezelf dat wat er meer lucht op had gemogen.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 23:38 ]
ik vind je kleurtoning wel mooi. ik dacht eerst aan iets meer saturation, maar bij dat koude weer vind ik dit meer hebben. De foto inderdaad IETS naar links +0.3 ofzo, niet teveel, want hij lijkt recht te staanVerwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 23:35:
Vanavond deze foto gemaakt... Ben er niet helmaal tevreden over, had eigenlijk wat meer tijd aan de foto/compositie moeten besteden, maar t was zooo koud dat ik alles maar ff snel heb gedaan. Misschien morgen avond maar even terug gaan als er hopenlijk wat minder mist en kleine sneeuwval is...desalniettemin (mooi woord) wil ik hem toch met jullie delen...
edit: misschien nog een klein beetje naar links draaien??
[afbeelding]
Tis al een prachtig gebouw om vast te leggen en het contrast met de lucht vind ik er wel erg mooi uit komen zo. Maar iets bekruipt me dat ie niet helemaal recht isJ3roen schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 22:16:
Tijdens eea. opschonen (o ik heb nog zoveeeeeeeeeel te doen) kwam ik deze foto nog tegen die ik toch even wil posten.
[afbeelding]
Het is een HDR uit de hand genomen, met als resultaat helaas toch niet helemaal "uitgelijnd" wat bovenin wat onscherpte veroorzaakt. Desalniettemin vind ik hem goed genoeg om hier even te posten
Maakt soms wel eens een foto ...
Een stapje naar voren/iets verder 'inzoomen' was denk ik al een hele simpele verbetering geweest: daarmee was de geknakte rietstengel links en het bosje rechts uit zicht verdwenen (bosje links kan prima). Of was op het steigertje gaan staan. Daarnaast is de foto veels te licht en zie ik praktisch geen kleur. Heb je een zwart-wit conversie gedaan? Als ik de helderheid iets terugdraai en iets contrast toevoeg wordt het al wel beter, maar de zon is idd onherstelbaar lelijk overbelicht.Criminelis schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 17:26:
Ik wil me de komende tijd weer eens wat meer met fotografie bezig gaan houden. Dus kritiek kan daarom heel leerzaam zijn... Brand maar los, nog op- en/of aanmerkingen?
[afbeelding]
Moet eerlijk bekennen dat ik het lastig vind om kritiek op andere foto's te leveren. Maar zal mijn best gaan doen om in de toekomst zelf ook een bijdragen te leveren in het topic!
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
ssj3gohan schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 17:30:
Kun je die flare wegwerken? Verder:
- je onderwerp is (imo) te onduidelijk. Je hebt te wisselende kadering. Aan de ene kant contrastrijke walkantbegroeiing, aan de andere kant nauwelijks zichtbare huizen. Als ik naar de foto kijk zou ik vooral willen dat de planten aan de rechterkant een stukkie zouden opschuiven.
- Je zon is lelijk gevormd
- Je hebt een storende wolk, of misschien te weinig wolken
- Ah, ik weet het al. Je wilt waarschijnlijk de leegte met één man op het grote ijs vastleggen, maar er is teveel spul omheen.
(ik ben nog vrij nieuw met het kritiek leveren op foto's dus brand maar los op mijn kritiek)
Thx voor jullie feedback! Zijn absoluut punten waar ik wat mee kan en zal er in het vervolg zeker rekening mee proberen te houden.Ethirty schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 18:41:
[...]
Een stapje naar voren/iets verder 'inzoomen' was denk ik al een hele simpele verbetering geweest: daarmee was de geknakte rietstengel links en het bosje rechts uit zicht verdwenen (bosje links kan prima). Of was op het steigertje gaan staan. Daarnaast is de foto veels te licht en zie ik praktisch geen kleur. Heb je een zwart-wit conversie gedaan? Als ik de helderheid iets terugdraai en iets contrast toevoeg wordt het al wel beter, maar de zon is idd onherstelbaar lelijk overbelicht.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2009 19:21 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2009 20:17 . Reden: stomme notepad word wrap ]
Verwijderd
#team_UTC+1
Verwijderd
Deze foto doet het voor mij wel..krijg meteen het koude gevoel van op de fiets zitten met dit weer... mooie lange schaduw en het patroon van de straat en de sneeuw aan de rand van de weg geven een mooi winters gevoel...Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 19:19:
Criminelis, inderdaad een lelijke overbelichte zon, maar wat mij meer stoor is de compositie die niet echt lijkt te werken. Onderaan óf te weinig in beeld óf je moet het helemaal weglaten, maar zo werkt 't voor mij niet. Ik vind ook dat je teveel lucht erop hebt gezet. Voor de rest wel leuk idee!
Wacky160, leuke toning en compositie. De felle lampen storen me een beetje, maar dat is helaas iets waar jij niks aan kon doen.
[afbeelding]
Vandaag gemaakt in Maastricht, 5D+17-40L
Link naar Flickr
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2009 22:52 ]
Helaas, 1 pixel verder naar links zit een bouwkeet die er niet bij pastWijnands schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 09:00:
Bedankt mensen.
@hierboven: Een kranenvergadering? Grappig. Ietsje wijder had van mij gemogen.
De lijn die die buizen maakt is leuk, maar het is niet genoeg als onderwerp vind ik. Als ze iets groter waren en er stond nog een model tegen aan, of zoiets, dan waren deze buizen een mooie toevoeging.Wijnands schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:42:
@royv: Tja... net niet voor mij, ik vind de verdeling over het frame net niet werken.
@Criminelis: Lensflare, yuck! Tikkie veel gerommel op de voorgrond terwijl ik vermoed dat de schaatser toch een rol speelt. Ook wat hazy en weinig contrast.
@wacky160: Compisitie is best leuk, kleuren vind ik vreselijk.
Vanmiddag bij wijze van "schiet 's wat anders" dit gedaan. Liep er langs en dacht er toch wel een foto in te zien, moest wel even goed kijken.
[afbeelding]
Ik vind 't wel wat hebben maar ik hoor graag hoe dit bij andere mensen overkomt.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq