Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 47 Laatste
Acties:
  • 367.322 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 18:33

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

ik fietste vanmiddag naar huis toen ik plots een aantal zwanen midden op straat zag lopen. even gestopt en wat foto's gemaakt. dit is er 1 van. ik moet hem nog een keer overnemen, hijs namelijk licht bewogen.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3257/3089017333_665825fe6c.jpg

klik voor groter

[ Voor 10% gewijzigd door Meulugar op 07-12-2008 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Madmaus, Leuke foto, erg mooie sfeer!

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_w3kpxuYLrFk/STwWB9l4WUI/AAAAAAAAAy8/bQsda4wlN5g/s512/follow.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethirty schreef op zondag 07 december 2008 @ 18:50:
[...]

Huh? Je overweegt FF+ groothoek omdat je niet dichtbij genoeg komt, terwijl je eigenlijk je tele wilde pakken??

Wat als je nou gewoon een paar stappen meer naar voren doet en iets meer groothoek pakt? Moet je wel durven, maar dat is volgens mij straatfotografie.
Hehe, nee, dat gedeelte ging over de DOF. Aangezien FF je dof verkleint en ik dat in deze plaat wel kon gebruiken (zie de volvo). Ik gaf aan dat ik al op 55mm met f/2.8 zat en de dof nog steeds niet klein genoeg was en vandaar bijna m'n tele moest pakken om een gewenste dof te creëren.

Dat ik dichterbij moet komen weet ik, I keep trying every time. ;)

@Anneloes: Leuke kleuren en dieptewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nedra, prachtige foto, voor de rest wellicht de stukjes vuil op de grond wegwerken. @Redhero, de vignetting vind ik de kijker naar het midden te bewegen. Heeft wel wat.
@blablable, mooie foto. Horizon...maar dat zag je zelf al. In PS is het makkelijk van de foto een laag te maken en dan te roteren. Dan hou je meer grip op de foto dan als je de gehele foto draait
@Ethirty, schitterende foto! Ik begrijp dat jij weet dat de auto scheef stond, maar voor het publiek is dat geen gegeven. Horizontaal is het een betere foto, maar dat is dan ook mijn enige commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:18:
@ Madmaus, Leuke foto, erg mooie sfeer!

[afbeelding]
Mooie kleuren en contrast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@meulegar: Niet echt een spannende foto , komt waarschijnlijk door de compositie. Ook vind ik de kleuren wat flets lijken
@Madmaus: Hele toffe foto , mooi met die visser op de voorgrond en donkere wolken daarboven. toch lijkt hij hier iets te donker overkomen in de hoeken.
@Anneloes: Schitterende plaat, lekker standpunt gekozen , en heerlijke kleuren.

Van de sint een Canon 50mm 1.8 gekregen , dus gisteren eropuit om eens te testen , was ideaal weer.
Wel een heerlijke lens.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3167/3091584223_94d1afe3e5.jpg

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:25:
[...]

Hehe, nee, dat gedeelte ging over de DOF. Aangezien FF je dof verkleint en ik dat in deze plaat wel kon gebruiken (zie de volvo). Ik gaf aan dat ik al op 55mm met f/2.8 zat en de dof nog steeds niet klein genoeg was en vandaar bijna m'n tele moest pakken om een gewenste dof te creëren.

Dat ik dichterbij moet komen weet ik, I keep trying every time. ;)

@Anneloes: Leuke kleuren en dieptewerking.
Waarom koop je niet een 50/f1.8? Of, als je geld teveel hebt ( ;) ) een 35/1.4 of 50/1.4? Je hebt echt niet persé tele of fullframe nodig om een kleine DOF te krijgen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Zou ik voor een 24 f/1.4 gaan als je teveel geld hebt.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
simon schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:05:
Zou ik voor een 24 f/1.4 gaan als je teveel geld hebt.
Ja oké, maar hij wil toch naar fullframe :) Dan heb je aan 35/50mm imo meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-08 07:57

Younes

Wie, Wat, Waar?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3216/3092614850_a889c8fb33.jpg
Foto linkt naar Flickr

Vanochtend rond 2.30u genomen. Ik heb me niet echt geconcentreerd op de compositie. Het ging mij hier echter om het scherp krijgen van het eindresultaat. De lamp rechts vind ik veel te vel en de boom naast het beeld eist te veel aandacht. Het huis had ik liever wat wazig gezien. Iets met DoF?

Het gaat dus om het zwarte beeld en hoewel het nacht is, heb je niet echt het idee dat het donker is (op het stukje lucht na)

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:27

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik vind hem vooral erg druk. Misschien kan deze shot iets meer voorgrond gebruiken.

Ik heb van Sinterklaas een R72 IR filter van Hoya gekregen, en gistermiddag een testshot gemaakt. Ik heb nog geen bal verstand van het bewerken van een IR foto.. Iemand tips?

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~i.tielen/got/ir/ir-klein.jpg
klik voor groter

[ Voor 33% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 08-12-2008 13:50 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Sjaak_Afhaak schreef op maandag 08 december 2008 @ 13:45:
Ik vind hem vooral erg druk. Misschien kan deze shot iets meer voorgrond gebruiken.

Ik heb van Sinterklaas een R72 IR filter van Hoya gekregen, en gistermiddag een testshot gemaakt. Ik heb nog geen bal verstand van het bewerken van een IR foto.. Iemand tips?

[afbeelding]
klik voor groter
De Sint <+:) heeft je dan een lekker cadeautje gegeven :9~. Ik heb er geen ervaring mee, maar zou het graag willen! Ik zou denken iets van omzetten naar zwart-wit, contrasten, evt. ruis toevoegen, maar bovenal compositie.

Met betrekking tot deze foto: ik vind je foto nu al erg schitterend! Het is lekker spooky. Ik heb alleen het idee dat het niet helemaal recht staat (ik geef toe dat de oever niet recht hoeft te lopen). En ik denk net iets te veel vignetting.

Used to be Down Under... Foto gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

@Sjaak_Afhaak: lekkere plaat! Het lijkt nu een mooi winters tafereel, ik zou er verder niks aan veranderen.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Inderdaad met ^^, als ik niet had gelezen dat je het met IR had gedaan zou ik toch echt zweren dat dit een winters tafereel was. Mooie invloed van zo'n IR filter dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 22:31

Ethirty

Who...me?

Ik vind die IR foto's altijd wel gaaf, maar je moet het effect denk ik wel sporadisch gebruiken anders gaat het denk ik wel vervelen.

Ik heb nog even mijn laatste foto rechtgezet en ietsje lichter gemaakt, maar ik kan niet zeggen dat ik hem daar veel beter van vind worden.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-07 17:22
Bedankt voor de adviezen, het rechtzetten is gelukt. Ik heb gelijk de crop aangepast wat de foto naar mijn idee ten goede komt.

DuPont@Night
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3207/3093680724_59ea7fce0b.jpg
Foto linkt naar Flickr

@Ethirty:Hele mooi plaat! Ik vind het wel jammer dat de spiegeling niet volledig op de foto staat.
@Anneloes:Mijn ogen worden gedwongen de bandensporen te volgen, leuk gedaan.

[ Voor 6% gewijzigd door blablable op 08-12-2008 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

blablabe: ik zou de oever nog iets laten zakken (1/3) en dan je foto naar 600 breed vergroten. Hij is nu kleiner dan dat ie mag zijn. Voor mijn gevoel staat ie nog niet 100% recht, maar dat kan bedrog zijn.

Helaas kon ik er niet meer spiegeling op krijgen. Naar achter ging op dat moment niet en als ik meer groothoek had gepakt, dan gaat die 17-85 zo vertekenen.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
Ethirty schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:27:
blablabe: ik zou de oever nog iets laten zakken (1/3) en dan je foto naar 600 breed vergroten. Hij is nu kleiner dan dat ie mag zijn. Voor mijn gevoel staat ie nog niet 100% recht, maar dat kan bedrog zijn.

Helaas kon ik er niet meer spiegeling op krijgen. Naar achter ging op dat moment niet en als ik meer groothoek had gepakt, dan gaat die 17-85 zo vertekenen.
Ik heb geen idee hoe ik hem naar 600 breed kan vergroten :| Hij zou nu wel recht moeten staan (al lijkt hij naar rechts af te lopen)..

Het blijft een mooie foto! Heb je hier een wat langere sluitertijd gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Naja, vergroten is niet de juiste kreet, maar kan je het origineel niet naar 600 verkleinen ipv 500? Of gebruik je de automatisch verkleinde versie van Flickr voor hier?

Sluitertijd had ik vermeld: 1/60 @ ISO400 met externe flits.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
Ethirty schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:46:
Naja, vergroten is niet de juiste kreet, maar kan je het origineel niet naar 600 verkleinen ipv 500? Of gebruik je de automatisch verkleinde versie van Flickr voor hier?

Sluitertijd had ik vermeld: 1/60 @ ISO400 met externe flits.
Heb met cs3 een crop gedaan op basis van 10 bij 15 cm.. vervolgens op flickr gezet en de medium versie (500 x 263) op tweakers gezet.

:) Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blablable schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:35:
Hij zou nu wel recht moeten staan (al lijkt hij naar rechts af te lopen)..
Dat komt omdat de 'zilveren' reflectie op de grond aan de rechtkant breder is dan links. Het grote donkere/grijze vlak onderin wijkt dan ook af. Dat verschil lijkt de foto doen afwijken. Maar de horizon is goed. Niets aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOid schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:53:
[...]

Waarom koop je niet een 50/f1.8? Of, als je geld teveel hebt ( ;) ) een 35/1.4 of 50/1.4? Je hebt echt niet persé tele of fullframe nodig om een kleine DOF te krijgen hoor...
50 1.8 heb ik gehad, was er niet stuk van en vind hem voor straatfotografie te lang. Denk ook dat over niet te lange tijd overstap op FF en dan een 35 f/1.4 + nog een zoom haal (mits het budget dat haalbaar maakt). Wellicht geen zoom en dan wel de 50 1.4 (of 1.2). Allemaal nog even afzien. In ieder geval vind ik de lenzen die mij fijn lijken niet helemaal geschikt voor crop en de fotografie die ik graag doe.

Maar anyway:
@Younes: Met Sjaak_afhaak, beetje druk qua beeld. Onderwerp springt er niet echt uit. Wel mooi scherp en inderdaad vrij licht voor een nachtopname.
@Sjaak_afhaak: Nice, mooi sprookjesachtig. IR geeft toch altijd een vreemd beeld, vind ik. Iets mystieks. Compositioneel is hij niet zo sterk.
@Blablable: Ik heb helaas niet zoveel met nachtfotografie. Wel inderdaad de horizon wat verschuiven, misschien was een grote weerspiegeling in het wat mooi geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 12-09 20:08
Ik was aan het experimenteren met lange belichting en vliegtuigen, wilde niet echt lukken. Tijdens het instellen deze gemaakt. Thuis alleen witbalans op 6000k gezet en een zetje met levels en toen kwam dit eruit rollen. Ik vind 'm wel wat hebben.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3007/3096264104_68fd6458e6.jpg

Binnenkort terug en statief rechter zetten?

[ Voor 5% gewijzigd door Wijnands op 09-12-2008 20:28 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Kleurtjes zijn wel lekker, maar is het niet beter om hem een beetje recht te draaien? En dat kartelige in de weerspiegeling? Het lijkt te ver uit de kant voor beschoeing, maar de onderkant is wat donker om het goed te zien.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Recht draaien heb ik geprobeerd maar dan wordt 't lijnenspel lang zo interessant niet, vind ik. Dat gekartelde doe ik niks aan, kettingzaag in m'n tas is een ding, ik ga niet 30 meter beschoeiing rooien in water wat net aan vloeibaar is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:04
(jarig!)
Ik zou hem dan toch recht willen zien eigenlijk. Ik betrap me erop dat ik me hoofd scheef ga houden om te kijken wat er op staat.

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
@Anneloes: Mooi! Een goed gevoel van diepte en een heerlijk perspectief in het oneindige. Ook de kleuren vind ik erg mooi.

@Degroot, in principe een goede foto met een mooie spiegeling maar ik vind het onderwerp niet heel boeiend.

@Sjaak_afhaak: Leuk sinterklaas cadeau! Die foto geeft de sfeer van een soort ijsparadijs!

@Younes: ook niet heel erg spannend. Het licht is mooi en hij is goed scherp, maar de compositie had een stuk beter gekund.

@blablable: heel mooi!

@wijnands: ik vind hem wel wat hebben zo, maar nog een keertje terug gaan met je statief kan natuurlijk geen kwaad!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3052/3100817798_cb29d3dab7.jpg

• der_roedie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-06-2022
Nou, mijn eerste poging.

Rockanje, afgelopen zondag tegen zonsondergang. Wat gepield met curves en toning in LightRoom en de horizon rechtgemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.ruud-kruithof.nl/GOT/rockanje_small.jpgKlikbaar.

EXIF:
ISO 100
Focallenght: 55 mm
Exp: 1/800
f=4,5

Graag jullie commentaar.

Trotse pappa van Yfke sinds 04-03-2009!!!

• Rikske_007
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-01 12:51
De 2 hierboven leuke plaatjes hoor, de diepte op de eerste en de stralen van de 2e :)

@Nedra
Hoe link jij je foto's op die manier, krijg het niet gedaan :D (Klikbaar bedoel ik)

Nog eentje uit de oude doos

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3109/3100125967_0bdf249e3a.jpg?v=1229193618

[ Voor 37% gewijzigd door Rikske_007 op 15-12-2008 10:25 ]

Flickr

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:24
Rikske_007 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 19:48:
De 2 hierboven leuke plaatjes hoor, de diepte op de eerste en de stralen van de 2e :)

@Nedra
Hoe link jij je foto's op die manier, krijg het niet gedaan :D (Klikbaar bedoel ik)

[afbeelding]
Mooie foto hoor, maar ik kan niet echt uitleggen waarom.
Om een foto te linken naar een vergrote versie, gebruik ik altijd: [ url=grote foto][ img]kleine foto[/img][/url] (wel even de onnodige spaties weghalen bij de eerste 2 tags.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@Nedra
[url=http://hier.de.url.van.het.grote.plaatje][img]http://hier.de.url.van.het.kleine.plaatje[/img][/url]

Edit: universal creations was me te snel af. Tip voor hem: in plaats van spaties, gewoon de boel tussen [norml][/norml] tags plaatsen :)

En natuurlijk niet vergeten om op check images te klikken, zodat de afmetingen van het plaatje in de [img] tag worden gestopt en de pagina niet verspringt tijdens het laden.

[ Voor 33% gewijzigd door Orion84 op 11-12-2008 19:58 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Rikske_007
Yezzzz, Thx guys for the fast response 8)

Flickr

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Best een lekkere plaat eigenlijk Rikske :)

Zou niet misstaan op een stevig formaat aan de muur :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

@Nedra

[afbeelding]
Mooie foto!! Heb je die misschien in een groter formaat? (1280x800 :+)

• Rikske_007
Orion84 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:27:
Best een lekkere plaat eigenlijk Rikske :)

Zou niet misstaan op een stevig formaat aan de muur :)
Was mijn oude foto's nog eens aan het bekijken en kwam deze tegen :)
Gewoon met contrast en brightness gespeeld.
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:31:
[...]

Mooie foto!! Heb je die misschien in een groter formaat? (1280x800 :+)
PM je mail adres maar en ik stuur hem op :)

[ Voor 26% gewijzigd door Rikske_007 op 11-12-2008 20:36 ]

Flickr

• Wijnands
@nedra: Da's apart.... tja... technisch eigenlijk niks mis mee en qua compositie heel leuk. Ik blijf ernaar kijken terwijl ik 'm niet eens mooi vind. Heel apart, laat me niet snel los.

@der_roedie: Compositie is niet slecht, ik denk dat je camera teveel op de zon is afgegaan, de rest is onderbelicht, zit vol met ruis en is ook niet echt scherp.

@rikske_007: Tikkie van de donkere voor. , leuke abstract wel.

Deze zal niet iedereen aanspreken omdat ik een hoop leegte laat zien.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3213/3097949031_78d0641731.jpg

Da's sowiso iets wat me bezig houdt de laatste tijd, ruimte, leegte in beeld brengen

[ Voor 6% gewijzigd door Wijnands op 11-12-2008 21:16 ]

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:24
Wijnands: het is dan wel een mooie leegte. Het licht van de laaghangende zon komt goed tot zijn recht. Het mooiste is eigenlijk dat paaltje rechts. Het licht komt daar zo mooi op terecht, waardoor de structuur goed naar voren komt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Wijnands schreef op donderdag 11 december 2008 @ 21:16:
@nedra: Da's apart.... tja... technisch eigenlijk niks mis mee en qua compositie heel leuk. Ik blijf ernaar kijken terwijl ik 'm niet eens mooi vind. Heel apart, laat me niet snel los.

@der_roedie: Compositie is niet slecht, ik denk dat je camera teveel op de zon is afgegaan, de rest is onderbelicht, zit vol met ruis en is ook niet echt scherp.

@rikske_007: Tikkie van de donkere voor. , leuke abstract wel.

Deze zal niet iedereen aanspreken omdat ik een hoop leegte laat zien.
[afbeelding]

Da's sowiso iets wat me bezig houdt de laatste tijd, ruimte, leegte in beeld brengen
Op zich mooi, alleen dat paaltje rechts stoort een beetje. Hij had of juist meer in beeld gemoeten, of juist helemaal uit beeld. Nu staat 'ie vooral in de weg ;) Wel mooi licht!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

@ Wijnands: Mooie foto wel en als leegte de bedoeling is, dan lijkt 'ie me geslaagd. Wel erg donker en dat kost je helaas een hoop detail die wel in de foto zit, voornamelijk in de takken van de boom en het gras.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Hier ook nog eentje van mij... Oude fabriekshal, 2x Elinchrom 400FX + 2x 580EX, model, KleineAap en ik =

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3036/3101379304_0d59633486_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
@Wijnands

Was aan het twijfelen voor nog iets lichter te maken maar uiteindelijk heb ik het zo gelaten.
Jou plaat is ook leuk met die diepte, maar ik had ook het paaltje links eraf gedaan.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_roedie
Wijnands schreef op donderdag 11 december 2008 @ 21:16:@der_roedie: Compositie is niet slecht, ik denk dat je camera teveel op de zon is afgegaan, de rest is onderbelicht, zit vol met ruis en is ook niet echt scherp.
Mooie foto juist door de leegte.

Hoe kan het komen dat de foto te veel ruist bevat? Niet ergens op scherp kunnen stellen? (Oneindige focus?)
Kan inderdaad kloppen dat de camera teveel last heeft gehad van de zon waardoor de rest onderbelicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-09 14:13
Als we dan toch bezig zijn eeerik, dan post ik er ook maar een voor wat feedback. De fabriekshal was koud, en we zijn dus 's avonds maar in eeerik zijn penthouse beland, daar ook nog wat glamour foto's gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3183/3101516487_7b5ed50f26.jpg

@eeerik: ik vind dit toch wel een van de meest mysterieuze foto's van de dag, showcase waardig zou ik zeggen...

The intersection of technology and creativity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 16:37

Isniedood

nee, echt niet!

der_roedie schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:52:
[...]

Mooie foto juist door de leegte.

Hoe kan het komen dat de foto te veel ruist bevat? Niet ergens op scherp kunnen stellen? (Oneindige focus?)
Kan inderdaad kloppen dat de camera teveel last heeft gehad van de zon waardoor de rest onderbelicht is.
Kan me niet voorstellen dat je van een oneindige focus ruis krijgt. Dat heeft volgens mij niks te maken met ruis. Wellicht was hij nog meer onderbelicht en heb je in de nabewerking de exposure omhoog geknald?

@ eeerik ik vind het idee gaaf maar de uitwerking minder. Ik vind haar gezichtuitdrukking nikszeggend. Had liever gezien dat ze iets minder egaal was belicht. De locatie kleur en achtergrond vind ik wel erg gaaf trouwens. Trouwens genomen met een groothoek ofzo?

@ kleineaap die vind ik echt heel erg gaaf. Showcase waardig vind ik hem zeker! Vooral dat groen in die bril geeft iets bijzonders.

[ Voor 25% gewijzigd door Isniedood op 12-12-2008 11:22 ]

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 08:10
Ik probeer het nog maar is. Het zijn toch deze reacties waarvan ik kan leren.

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/meerlogi/foto/rust.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
iivvvii schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:03:

[afbeelding]
Klopt, daarom wordt het ook gewaardeerd wanneer je zelf ook een reactie geeft over een paar foto'tjes :). Maar desondanks vind ik je plaatje wel mooi hoor. Het goud/geel van 't koren ziet er heel goed uit, en de wolkenlijn is ook heel mooi. Wel vind ik het stukje 'kade' en het stukje boot wat te donker maar daar valt weinig aan te doen denk ik:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap

[afbeelding]
Zoals boven me al gezegd wordt is het een leuke foto, maar is inderdaad de onderkant te donker. Wat je zou kunnen proberen om dit op te lossen is een gradient filter eroverheen leggen, om de bovenkant donkerder te maken en de onderkant lichter en zo een balans te vinden...

(Googlen geeft je wel wat tutorials; http://www.digiretus.com/tippek/cikkiro.php?SORSZAM=30 geeft bijvoorbeeld al het idee een beetje weer)

Succes en oefening baart kunst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

[afbeelding]
Zeer zeker weten wel! (.nl). Mijn foto'tje is 10000x beter dan de keer dat ik het ervoor probeerde dus de feedback moet je zeker ten harte nemen. Ik in ieder geval wel!

:)

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:45

Soul__assasin

de Belbelg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3053/3105009634_647653f3ec.jpg
een foto van mijn 1 maand oude neefje...

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
@soul_assasin,

het onderwerp van de foto heeft voor jou natuurlijk een grote emotionele waarde en daardoor zal jij anders naar de foto kijken dan een objectieve derde. Ik ken het kind niet en vind de foto op fototechnische wijze niks speciaals. Desalnieteplus een leuke baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
Even fatsoenlijk croppen, baby in t midden, voeten erop, lege ruimte rechts weg. Misschien ook proberen om de ondergrond egaal te belichten en er ligt een speen boven in de hoek, leg die naast t kindje?

Dat is de technische feedback, maar verder, leuke baby en helemaal niets mis mee voor in het fotoalbum thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelle
  • Laatst online: 10-09 08:56
Was vandaag erg koud, mooie sfeer om wat winterse plaatjes te maken. Ook al lag er geen sneeuw, alles zag er wel koud uit. Heb dit op deze plaat ook aardig weten vast te leggen vind ikzelf :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3268/3104445929_dd290bce17.jpg

@ der_roedie: Leuke plaat! Mooie zonsondergang vastgelegd, alleen wel jammer van de hond op de voorgrond, deze valt een beetje teveel op. Voor de rest ietwat donker, maar voor een eerste poging vind ik het zeker niet slecht! :)

@ Rikske_007: Mooie abstracte plaat, wel wat donker helaas. Vind het voor de rest wel heel mooi!

@ Wijnands: Had de plaat zelf iets krapper genomen, zegmaar de zon wat meer in beeld, en ook de paaltjes rechts er wat meer op. Voor de rest is de ondergaande zon en de leegte wel mooi vastgelegd!

@ KleineAap: Zeer strakke plaat, weinig op aan te merken vind ik :)

@ iivvvii: Eigenlijk ook al eerder gezegd, net wat te donker op je onderwerp. Voor de rest zijn de kleuren wel heel mooi van de ondergaande zon en de wolkenpartij op de achtergrond.

@ Soul__assasin: Technisch mooie plaat, alleen doet het mij weinig. Misschien dat een close-up van het hoofdje een mooier beeld had gegeven.

Hopelijk ben ik niet te kritisch naar anderen, hopelijk dat jullie voor mij ook wat goede kritiek hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Laatst online: 08-09 15:17
@ soul_assasin
Leuk, maar ik zou hem ietsje croppen, zodat de randjes ervanaf zijn.

Ik heb vandaag ook mijn neefje gefotografeerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.sythe.nl/dylano/1.jpg

ISO 800 - f5,6 - 1/20

[ Voor 6% gewijzigd door Fishlip op 13-12-2008 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_roedie
@Wijnands: Wederom een prachtige foto, mooie verdeling van lucht, riet en water. Alleen de rand net boven het water vind ik net wat te donker. Kan misschien ook aan mijn monitor liggen.

@Soul__Assasin: Beetje veel wit om de baby heen. Verder kan ik er niks van zeggen.

@Fishlip: Ik vind de foto persoonlijk net wat te donker qua achtergrond, daardoor komt het onderwerp niet echt vanaf maar dat is misschien persoonlijke smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-08 13:51
@FishLip: jammer dat er zo'n rare vorm in de achtergrond zit die afleidt. Misschien is 'ie ook mooier als je hem ietsje lichter maakt en de rechterkant eraf haalt...

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3270/2967043050_a46642b5f7.jpg
View on black

[ Voor 28% gewijzigd door Apaat op 14-12-2008 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58

Infinchible

Woef!

@ Fishlip, inderdaad erg donker en aan de rechterkant een beetje een storende achtergrond. Wel leuke uitdrukking van het ventje.

@ Jurriaandvm, erg surrealistisch, vooral de kleuren van de lampen. Hij doet het hier wel lekker vind ik. Hoe lange sluitertijd heb je gebruikt? En is dat de maan achter de top van de toren? Leuk gedaan!

Hier een standaardshotje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2m2vr6o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
@Infinchible : Ziet er super gaaf uit man :) Goed gelukt, erg mooie kleuren, achtergrond niet storend :)
Top foto :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temp2264
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 07:11
@ Jurriaandvm, mooie foto vooral het effect dat de wolken geven vind ik de foto meer sfeer geven.

@ Infinchible, mooie kleuren erg scherp in het midden ook maar soms worden mijn ogen toch naar het wat minder scherpere rechter blaadje getrokken.

Mijn eerst post hier
Ik ben pas kort bezig met fotografie na mijn vakantie naar groenland heb ik mijn eerste dSLR aangeschaft.
Deze foto hieronder is gemaakt op Groenland op walvissafari in de buurt van het plaatsje Qeqertarsauq met een Canon Powershot A710. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

edit link werkte niet

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_yI9jOtAwpTU/SUY-8s4KaiI/AAAAAAAAARo/U6Bgr7c3X8M/s512/IMG_1995.JPG

[ Voor 18% gewijzigd door Temp2264 op 15-12-2008 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Al heel mooi, maar ik ben toch wel heel benieuwd naar een ruimere versie van deze, hij is wel erg krap. Ben wel jaloers dat je daar bent geweest ;)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
Sjaak_Afhaak schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:29:
Al heel mooi, maar ik ben toch wel heel benieuwd naar een ruimere versie van deze, hij is wel erg krap. Ben wel jaloers dat je daar bent geweest ;)
Er staat een vergrootglas in picas ;)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Rikske_007 schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:09:
Er staat een vergrootglas in picas ;)
Ik denk dat Sjaak bedoelt de de plaat krap gekaderd is. Groter != ruimer ;)

Wel een hele mooie plaat!

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

mooie foto van Temp2264, maar die vogel moet ff weggeshopt worden en hij had idd wat ruimer gemogen :)

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_roedie
Mooi inderdaad Temp2264.
Ik zou de vogel er juist niet af shoppen, geeft mij een goede indruk van de enorme grootte van die ijsklont ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

der_roedie schreef op maandag 15 december 2008 @ 18:42:
Mooi inderdaad Temp2264.
Ik zou de vogel er juist niet af shoppen, geeft mij een goede indruk van de enorme grootte van die ijsklont ;)
Ja, dat is ook zo, maar zonder vogel geeft het weer een rustigere uitstraling. Zo´n berg, helemaal alleen. Rust...

edit:

Ik was zo vrij om de foto vogelvrij te maken (hoop dat dat geen probleem is)
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_cYErDTVAMkc/SUanMMFMEAI/AAAAAAAAABU/2lq0C5mtHg0/s400/IMG_1995.JPG

[ Voor 27% gewijzigd door Younes op 15-12-2008 19:54 ]

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
@temp2264..prachtig! Erg mooi gedaan. Ik vind de 'met vogel' versie beter, maar ik begrijp het punt van de rust van de vogelloze. Maar, nogmaals..prachtig!

edit: met vogel blijft het ook moeilijk om in te schatten hoe groot dat ding is, omdat het moeilijk in te schatten wat de afstand tussen de vogel en de ijsberg is.

[ Voor 37% gewijzigd door Nedra op 15-12-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temp2264
Sjaak_Afhaak hier is de ruimere versie de enige ruimere die ik heb de boot ging nou niet bij elke ijsberg stil
liggen

Younes ik ben het persoonlijk met der_roedie eens over de vogel ik heb veel ijsberg foto's en het is heel moeilijk
om als je het niet zelf gezien hebt om in te schatten hoe groot die ijsberg nou is.
Younes schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:45:

Ik was zo vrij om de foto vogelvrij te maken (hoop dat dat geen probleem is)
[afbeelding]
geen probleem beide foto's zijn vrijgegeven onder Creative Commons License Attribution-ShareAlike
dus edit post doe er mee wat je wil zolang je de originele source erbij zet en onder dezelfde License vrij geeft ;)

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_yI9jOtAwpTU/SUaqdKB4c7I/AAAAAAAAASk/swGkAxlXTuQ/s800/IMG_1993.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Heb je toevallig nog wat ruimte extra aan de rechterkant? Daar vind ik hem persoonlijk vrij krap.

Amsterdam:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3070/2971680343_d5a99444ec.jpg

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temp2264
Nedra schreef op maandag 15 december 2008 @ 21:01:
@temp2264..prachtig! Erg mooi gedaan. Ik vind de 'met vogel' versie beter, maar ik begrijp het punt van de rust van de vogelloze. Maar, nogmaals..prachtig!

edit: met vogel blijft het ook moeilijk om in te schatten hoe groot dat ding is, omdat het moeilijk in te schatten wat de afstand tussen de vogel en de ijsberg is.
Om aan te geven hoe groot deze ijsberg was deze was een van de medium ijsbergen rond de 20 meter hoog (boven water betekend dat onderwater nog z'n 90% onderwater ongeveer 180 meter) ik heb ijsbergen gezien daar van z'n 125-150 meter boven water
Erasmo schreef op maandag 15 december 2008 @ 21:11:
Heb je toevallig nog wat ruimte extra aan de rechterkant? Daar vind ik hem persoonlijk vrij krap.
het topic is solo testcase dus ik zal niet door blijven posten van andere hoeken van deze ijsberg
maar ik heb de foto's die ik heb van deze ijsberg in het picasa-web album gezet

@Erasmo ik weet dat de foto recht is maar toch elke keer als ik er naar kijk denk ik is hij nou recht
apart effect dat het gebouw geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 1e foto hier.
afgelopen weekend wat geprobeerd emt eos450d
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3063/3113259471_19ce5f83e2.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-08 13:51
Infinchible schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:31:

@ Jurriaandvm, erg surrealistisch, vooral de kleuren van de lampen. Hij doet het hier wel lekker vind ik. Hoe lange sluitertijd heb je gebruikt? En is dat de maan achter de top van de toren? Leuk gedaan!

Hier een standaardshotje van mij:

[afbeelding]
Staat allemaal op Flickr ;) : 25 seconden.

Jouw foto is ook erg mooi vind ik, alleen vind ik het lichtverschil tussen de voor- en achterkant van de bloem wat te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
@ Wilco,

Leuke foto en mooi moment. Kun je in photoshop misschien even de paal rechtopzetten zodat we even kunnen kijken wat dat compositietechnisch doet?

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

@ Wilco: is dit een Crop? Anders kun je misschien ook even proberen om een stuk uit te knippen als je toch gaat draaien. :)

Voor mij de eerste foto die ik post. Ben even op ronde geweest door de wijk om m'n nieuwe Tamron 17-50 te proberen. Ik vind het alleen moeilijk om van mijn eigen foto's te bepalen of ze leuk zijn om naar te kijken, dus daarvoor doe ik graag een beroep op mijn mede-gotters. Bovendien is het misschien een beetje een dertien-in-een-dozijnshot. :)

Klikbaar voor groter:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/van.wissen/IMGP2222.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Positron op 17-12-2008 20:28 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
In de categorie architectuur heb ik deze foto gemaakt, maar iets lijkt er niet te kloppen qua licht of vergis ik me nou?

Wie geeft er even kritiek?

F5
18mm
1/250 sec
iso 200

Afbeeldingslocatie: http://www.yegreate96.nl/got/IMG_0314.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De weerkaatsing in de ruit vind ik iets té veel op de echte wolken en blauwe lucht gelijken. Ik denk dat hij misschien beter uit ging komen mocht je net noch een pasje of twee naar links hebben gedaan zodat je nog duidelijk de linkerrand zag.

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:45

Markie

Voorheen BBE

Er zijn een paar dingen die me direct opvallen. Een rommelige compositie (wat wil je laten zien?), een kleine scherptediepte (rechtsvoor is echt onscherp; dat stoort me), een summiere nabewerking (misschien wat kleurverandering, wat contrast erin, wat USM eroverheen en wat croppen (driehoekje onderin weghalen)).

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:04
(jarig!)
@Ye Greate'96:
Ik vind het idee wel leuk. Uitwerking is wat minder. Hij mist wat contrast en ik heb geen idee waar ik naar kijk.

Verwijderd

LethalInnocence schreef op woensdag 17 december 2008 @ 19:27:
@ Wilco,

Leuke foto en mooi moment. Kun je in photoshop misschien even de paal rechtopzetten zodat we even kunnen kijken wat dat compositietechnisch doet?
ik had hem even snel uitgesneden.
hierbij originele foto en even paal recht gezet!Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3208/3118973426_4841e68b61_o.jpg

• Wijnands
@Wilco_79: Mooi moment, jammer dat je op de paal hebt gefocust en niet op de meeuw.
@Ye Greate'96. Veel te zien, goed over gedacht zo te zien. Alleen nogal contrast arm vind ik.
@positron: Interessante kijk op een hoogspanningsmast maar het blijft een hoogspanningsmast. En het blauw doet een beetje pijn aan m'n ogen.
@Erasmo: Ik vind die afwijing naar rechts enorm storend. De lege hoek rechtsboven voegt ook niet veel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Paar jaar geleden al gemaakt in Terezine bij praag en kwam hem toevallig tegen op een half defecte harde schijf.

Uiteraard alles gebackupt. (memories)

Mischien is deze wel testcase waardig. (Het is ook de enige die wel enigzins mooi is)

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y45/crazymonster/Afbeelding304-2.jpg

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat2005
  • Laatst online: 12-09 14:50
Voor mijn vader ga ik een treinen kalender maken. Hier een foto van een virm (voor de kenners),. Ik vind hem op zich best wel goed. Commentaar en (opbouwende) kritiek is welkom!
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3142/3120467246_33f084e21c.jpg
(ik zal over een tijdje op jullie foto's reageren, maar ik moet ze nog even op me laten inwerken)

[ Voor 16% gewijzigd door mat2005 op 19-12-2008 13:04 ]

Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

@Daywalk3r: foto is een beetje flets. Gooi er eens wat contrast in. En resize hem dan gelijk even naar forum formaat.
@mat2005: foto komt door alle lijnen erg schuin op mij over. Daarnaast is het jammer dat de lucht zo uitgebeten is.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik zou 'm iets naar links kantelen (staat niet helemaal recht). Bovendien is de lucht volledig uitgebeten (wit), wat ook niet zo mooi is. Verder nog iets meer van de rechterkant laten zien (het spoor + masten) om nog meer diepte in de plaat te krijgen.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

@Ethirty

Zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y45/crazymonster/Afbeelding304rew.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er inderdaad al beter uit. Alleen een beetje overbelicht vanvoor op de (tank?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:18
mat2005 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 13:03:
Voor mijn vader ga ik een treinen kalender maken. Hier een foto van een virm (voor de kenners),. Ik vind hem op zich best wel goed. Commentaar en (opbouwende) kritiek is welkom!
[afbeelding]
(ik zal over een tijdje op jullie foto's reageren, maar ik moet ze nog even op me laten inwerken)
Ik zou ook het station wat van afknippen. Meer trein, en dan je foto rechts in de verte laten verdwijnen met het spoor en bovenleidingen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Lastig zo'n trein met lucht en dan dit weer.

Ik stond even geparkeerd en het verschil in kleur door de lichtval viel me op. Heb ik in de nabewerking nog iets meer aangezet:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3287/3120591998_7edf96e807.jpg

(click voor groot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Ik denk dat ie beter tot z'n recht was gekomen als ie niet zo strak gekaderd zou zijn geweest...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het contrast tussen zwart en reflectie ook net iets té. Misschien kun je het wat terug verzachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 12:44
Vandaag aan het experimenteren geweest met low-key.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3097/3121031990_5f3d2c9bcf.jpg

Klik voor de grote versie, Door het resizen valt al het detail weg :(

[ Voor 21% gewijzigd door vandijk op 22-12-2008 20:23 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 15:31:
Dat ziet er inderdaad al beter uit. Alleen een beetje overbelicht vanvoor op de (tank?).
Ja klopt. De zon kwam daar ook vol op te staan.
Hij is ook gemaakt met een canon a510 op auto, en dus niet met een dure dslr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@vandijk: Lowkey, interessant, maar op mijn laptopscherm komt het niet echt tot zn recht. Naar principe is dat, kijkhoek.

Deze dame schoot ik vorige week op de Siegessaule in Berlijn:
Afbeeldingslocatie: http://cbzed.smugmug.com/photos/439839542_7d6ai-M.jpg

Groot staat hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mat2005 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 13:03:
[afbeelding]
Tilburg West?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat2005
  • Laatst online: 12-09 14:50
Ja dat klopt stadsgenoot :*) ??

[ Voor 33% gewijzigd door mat2005 op 20-12-2008 16:42 ]

Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Woon praktisch naast dat station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:01:
@vandijk: Lowkey, interessant, maar op mijn laptopscherm komt het niet echt tot zn recht. Naar principe is dat, kijkhoek.

Deze dame schoot ik vorige week op de Siegessaule in Berlijn:
[afbeelding]

Groot staat hier
Aparte kijk, leuke dame. En vignetting om aandacht te vestigen ok maar dit lijkt alsof je de verkeerde zonnekap hebt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 18:32:
[...]

Aparte kijk, leuke dame. En vignetting om aandacht te vestigen ok maar dit lijkt alsof je de verkeerde zonnekap hebt gebruikt.
Hehe, een tikkeltje minder kan wel inderdaad. Misschien moet het iets minder drastisch.

Edit: Heb nog eens kritisch naar de vignetting gekeken. Wat vind je er zo van?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2008 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
vind de sharpening/kleurtjes niet echt met de zwarte hoeken samen vallen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Ye Greate'96: Ik vind hem wat flets, hier en daar wat overbelicht en erg omhoog gericht wat ik vaak niet zo mooi vind bij architectuur.
Je vlakverdeling vind ik wel oké en er zitten erg veel driehoeken in je compo wat kracht geeft. De reflectie kan zeker wat toevoegen maar is nu wat afgesneden onderin. Wel vind ik het erg leuk dat de reflectie overloopt in het 'origineel'.
@Wilco_79: Recht of krom maakt mij persoonlijk niet veel uit. Ik denk zelfs dat ik een lichte voorkeur heb voor de kromme, voornamelijk door de aanvliegrichting van de vogel (geeft iets meer dynamiek). Iets minder water en iets closer was misschien beter geweest. Ik denk dat het compositioneel gezien ook wel in portret stand goed had gewerkt.
@Daywalk3r: Tweede vind ik absoluut beter, niet eens zozeer vanwege het verhoogde contrast maar wel vanwege de (bijbehorende) sterkere saturatie. De uitgebeten hooglichten vind ik wel jammer en leiden af voor mij. Kon je dit niet meer terughalen? Geen RAW zie ik, wordt moeilijk denk ik.
Dit is wel een voorbeeld waar ik denk dat het meten op de highlights een verbetering zou zijn incl. eventuele onderbelichting op sommige delen.
@mat2005: Ik heb het niet nagekeken maar voor mijn gevoel helt ie een beetje over naar rechts. Aangezien je een kalender gaat maken heb je alle tijd en zou ik deze een keer over doen op een ander tijdstip met mooier weer en mooier licht. Uitgebeten lucht vind ik hier namelijk wel afdoen aan je plaat.
@Wijnands: Leuk dat het landschap en lucht zo anders zijn in de spiegel. Ik ga wel mee met Hahn.
@vandijk: Netjes en lastig met een zwart onderwerp. Wat ik een beetje mis zijn de schaduwen. Je onderwerp is eigenlijk best goed verlicht (qua detail) en ik mis een beetje de zware contrasten en overloop naar volledig zwart (ook al op je onderwerp) wat je bij lowkey toch vaak ziet (ik bedoel hier dus niet je achtergrond mee). Van mij mag er meer aan de verbeelding overgelaten worden wat vaak ook spanning toevoegd. Verder vind ik de slagschaduw van de zonnekap wat jammer.
@Dimension: In de grote versie is je vignetting idd beter. Het idee van de doorkijk / natuurlijk kader (icm met de vignetting) vind ik goed. Wel vind ik ook hier het sterk naar boven gerichte een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:18
Christmas, kersbal bokeh galore. Ik vond dit wel een hele moelijke, wilde een groot diafragma voor de kerstbal. Zodat de achtergrond mooi verdwijnt in bokeh. Maar nu was het zo klein dat ik de kerstbal bijna niet in zijn geheel scherp kreeg. (f/1.8) Licht was net te weinig om het scherp uit de hand te schieten. Misschien vnv nog ff met statief proberen.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3127/3124066167_62e493f9b4.jpg?v=0
groter

[ Voor 8% gewijzigd door Noxa op 21-12-2008 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxa schreef op zondag 21 december 2008 @ 10:49:
Christmas, kersbal bokeh galore. Ik vond dit wel een hele moelijke, wilde een groot diafragma voor de kerstbal. Zodat de achtergrond mooi verdwijnt in bokeh. Maar nu was het zo klein dat ik de kerstbal bijna niet in zijn geheel scherp kreeg. (f/1.8) Licht was net te weinig om het scherp uit de hand te schieten. Misschien vnv nog ff met statief proberen.

[afbeelding]
groter
Dat zou ik wel eens proberen. Het stukje kerstboom rondom de bol is net ietsje té wazig.
Ik vind je bokeh wel mooi overkomen. De cirkelachtige zeshoekjes spreken me wel aan. Een misschien nog een kleine verbetering: dat touwtje rechts onderaan trok in het begin lichtjes m'n aandacht. Misschien kun je die er even af nemen voor de foto. Ik wacht alvast voor een update :)
Pagina: 1 ... 13 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.