@ Bram
tja, ik heb niet zoveel met auto's ... ;-)
Voor mijn gevoel is de auto een beetje scheef. Ik had er waarschijnlijk voor gekozen om er of recht voor te gaan zitten, of er duidelijk niet recht voor te zitten - en dan krijg je een saaie standaardfoto
@ L-vis
Leuke foto. Hoe is 'ie in kleur?
Wel wordt mijn oog 'afgeleid' naar de constructie aan de onderkant. Ik denk dat de foto sterker had geweest met meer lucht, maar daar denkt niet iedereen zo over geloof ik ;-) Nouja, rustiger in elk geval wel, maar misschien minder aansprekend.
@ Wijnands
is dat een crop of durf je serieus zo dicht bij die beesten te komen?
Mooie kleuren overigens
@ ajhaverkamp
ik vind ze erg mooi (maarja, vogeltjes vind ik sowieso leuk!)
't lijkt net of dat musje het erg koud zit te hebben!
@ iivvvii
Ik vind het een erg leuk idee, maar ik sluit me aan bij die kritiek dat 'ie nogal wat onscherpte heeft in de voorgrond
@ Nedra
gebouwen spreken me niet zo aan, maar het lijnenspel in je foto wel
quote: Wijnands
en dat op 300mm??? Erg jammer. Had je je iso naar 800 getrapt en je had, denk ik, een veel mooiere vogel gehad.
Ik heb met ISO800 het idee dat er al veel ruis in komt (D80...) maar misschien valt dat bij voldoende licht erg mee. Waarom denk je dat de vogel er dan beter uitgezien had? (Just curious, wanna learn ;-))
't is met 300mm en 1/160 sluitertijd altijd een beetje gokken of 'ie geen bewegingsonscherpte heeft. Een sluitertijd van 1/focal lengt werkt beter, maar dit geeft bij mij meestal ook goede resultaten.
vandaag even geen vogeltjes, maar ... (foto is een tongue-in-cheek)
groot
Er zat een merel in de tuin te badderen en deze jongen zat over de schutting mee te kijken. 't Is een beetje een snapshot... Ik zag de vogel opeens verschrikt omhoog kijken en dat maakte dat ik ook eens die richting op keek. Snel mikken, scherp stellen en schieten - vandaar dat zijn pootjes er niet helemaal op staan. (helaas geen buks bij de hand ... en helaas ook niet in raw geschoten)
kwam zo uit de camera rollen - ik heb 'm alleen wat geresized. WB lijkt een beetje richting paars te gaan.
Ach, laat maar...