Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50
Na lang twijfelen tussen Lijbrandt en Concepts ICT nu dan toch maar gekozen voor Concepts ICT. Spreekt mij net wat meer aan. Ik denk dat de meeste mensen kiezen voor Lijbrandt.
Volgens de planning begint het graven in mijn straat in Q1 2011, dus ik verwachtte over minimaal een half jaar pas aangesloten te zijn. Tot mijn vreugde vond ik vandaag een brief in de bus van Glashart, dat het graven in mijn straat in december begint en dat mijn aansluiting 2 tot 4 weken later afgemonteerd wordt. *O* Een stuk eerder dan ik verwachtte dus.
Ik vraag me alleen af hoe ze je aansluiten als je in een flat woont. Iemand enig idee? Ik woon in Crabbehof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bean77 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:00:
@joepla

heb er niet super veel verstand van, maar via een site waarop je je IP adres kan zien heb ik in ieder geval al 15 uur dezelfde IP. Ik zal dadelijk mijn genexis eens opnieuw opstarten om te zien of ik weer dezelfde IP krijg.

edit: na reset ook dezelfde.
Je moet je Genexis wel minimaal twee uur uitzetten, om zeker te zijn dat je buiten de standaard DHCP leasetijd valt, die volgens hierboven twee uur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 21:32

Khaine

Python liefhebber

Sjonge-jonge.....

Wel een brief van lijbrand in huis krijgen dat ze mij graag als abbonee zien, maar als ik vervolgens bij de planning van glashart ga kijken zie ik dat mijn wijk pas rond juli 2012 uberhaupt de aansluitingen krijgt.......

Lekker dan :(

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:40:
[...]

Je moet je Genexis wel minimaal twee uur uitzetten, om zeker te zijn dat je buiten de standaard DHCP leasetijd valt, die volgens hierboven twee uur is.
vannacht de stroom van de genexis gehaald ca. 9 uur zonder stroom. Vanochtend bij het opnieuw inschakelen hetzelfde IP adres als gisteren.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bean77 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 09:30:
[...]

vannacht de stroom van de genexis gehaald ca. 9 uur zonder stroom. Vanochtend bij het opnieuw inschakelen hetzelfde IP adres als gisteren.
Release je IP en hang er een ander mac-adres achter... dan krijg je in elk geval een nieuw ip....
Kwam ik achter na testen met mijn laptop en het uiteindelijke aansluiten van mijn router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Yogoi of Lijbrandt ervaringsdeskundigen:

hoe zit het met de doorgifte van nieuwsgroepen bij Lijbrandt? Worden 'alle' nieuwsgroepen doorgegeven, en wat is de retentie ongeveer?

Heb me eerder laten misleiden door Telfort :r en Tele2 die ook binaries zouden doorgeven, maar dat waren niet de binaries die ik zocht (a.b.w etc) ...

Snelheid maakt me niet zoveel uit, ben geen fervente usenet gebruiker, ('k gebruik nog steeds een xs4all inbel accountje voor hun newszilla server) maar compleetheid is wel van belang.

PS: deze week glas gelegd tot aan de voordeur (Sterrenburg, Puttenstein). :9

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:53:
@ Yogoi of Lijbrandt ervaringsdeskundigen:

hoe zit het met de doorgifte van nieuwsgroepen bij Lijbrandt? Worden 'alle' nieuwsgroepen doorgegeven, en wat is de retentie ongeveer?
Ja, alle mij bekende en onbekende binaries zitten erin (omdat zij een dienst verkopen van hun partner XMS).
Retentietijd zit rond de 700+ dagen momenteel, en er komt er elke dag een bij.
Alternatief kan je overigens ook een FTD aanbieding account bij xmsnews pakken, dat is goedkoper dan dat van Lijbrandt en is fysiek dezelfde server.
Ze hebben een FTD deal (alleen aan te klikken via de banners onderin FTD) voor 60Mbit/20 lijntjes voor 15 euro/kwartaal... en dat halen ze fluitend (gemiddeld 7800Mbit/sec gecapt in GrabIt)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2010 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teigetjuh schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:36:
[...]

Release je IP en hang er een ander mac-adres achter... dan krijg je in elk geval een nieuw ip....
Kwam ik achter na testen met mijn laptop en het uiteindelijke aansluiten van mijn router.
Is dat zo? Ik heb hier een keer van router gewisseld, en werd wel geconfronteerd met een uur voordat ik weer een IP adres kreeg, maar dat was hetzelfde IP als ik met mijn oude router kreeg.
Lijbrandt schijnt naar eigen zeggen het IP adres te koppelen in een tabel in de DHCP aan het MAC adres van de Genexis, waardoor ze quasi een vast IP adres kunnen garanderen volgens de heren techneuten.

In het geval van Lijbrandt en de toekomstige diensten die ze nog gaan ontplooien over het glas is het van redelijk groot belang dat men op basis van IP adres hun klanten weten te vinden, want dat is voor sommige P2P achtige telediensten zonder vast IP niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 23:01:
Is dat zo? Ik heb hier een keer van router gewisseld, en werd wel geconfronteerd met een uur voordat ik weer een IP adres kreeg, maar dat was hetzelfde IP als ik met mijn oude router kreeg.
Lijbrandt schijnt naar eigen zeggen het IP adres te koppelen in een tabel in de DHCP aan het MAC adres van de Genexis, waardoor ze quasi een vast IP adres kunnen garanderen volgens de heren techneuten.
Meestal wordt het IP adres niet officieel vastgezet, maar inderdaad in de DHCP server op MAC basis gecached zodat je bij hetzelfde MAC adres vrijwel altijd hetzelfde IP adres terugkrijgt zolang ze de DHCP server niet opnieuw inrichten/schoonmaken of netwerk hernummeringen gaan doen. Als je met een andere router (zonder MAC cloning) hetzelfde IP gekregen hebt is dat erg toevallig. Week het niet toch een enkel cijfertje af?

Ze kunnen het adres niet koppelen aan de Genexis, want die speelt geen rol in het DHCP proces van de router/PC die er aan hangt. In principe zouden ze het wel centraal kunnen koppelen aan je 'aansluiting' maar ik betwijfel of ze dat doen (koppelen aan is hier iets anders dan limiteren tot maximaal 1 IP adres wat ze wel zullen doen)

Wellicht bedoelen de techneuten waarmee je gesproken hebben het MAC adres van de router/PC die aangesloten is. (Bij DSL en kabel is dat vaak dezelfde als het modem, maar in dit glasvezelnetwerk is dat niet zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 15:17
Ik heb momenteel wat problemen met de snelheid..
Zelfs van mijn newsxs server haal ik niet meer dan 1 MB/sec..

Meer mensen in Dordrecht die daar last van hebben? (Lijbrandt)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1030457601.png

22:21

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1030484517.png

Het wordt er niet beter op. De verbinding is verder ongebruikt..

Zal mijn gensys eens even rebooten.

Edit : 22:29 : Geen resultaat :(

[ Voor 33% gewijzigd door om3ega op 14-11-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om3ega schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:53:
Ik heb momenteel wat problemen met de snelheid..
Zelfs van mijn newsxs server haal ik niet meer dan 1 MB/sec..

Meer mensen in Dordrecht die daar last van hebben? (Lijbrandt)

[afbeelding]
In B&R momenteel geen enkel probleem met Lijbrandt, volle bak up en down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 10:39:
Week het niet toch een enkel cijfertje af?
Nope, exact hetzelfde IP als dat van de eerste minuut.
Aan welk mac adres ze het exact vastknopen is mij duister, maar voor de zekerheid is het mac adres van mijn router ergens genoteerd in het geval ik ooit nog van router moet veranderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdboer86
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10-2023
Kunnen de mensen misschien hier wat vaker een postcode opgeven? Ik zit ook te wachten op mijn aansluiting en ben benieuwd of hier in de buurt wel al andere zijn aangesloten. Zelf heb ik postcode 3328km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 10:39:
Ze kunnen het adres niet koppelen aan de Genexis, want die speelt geen rol in het DHCP proces van de router/PC die er aan hangt. In principe zouden ze het wel centraal kunnen koppelen aan je 'aansluiting' maar ik betwijfel of ze dat doen (koppelen aan is hier iets anders dan limiteren tot maximaal 1 IP adres wat ze wel zullen doen)
Geen idee waar ze iets aan vastknopen, maar ze konden zonder problemen mijn Genexis op afstand resetten/instellen, en of dat nou op basis van het mac adres van mijn router was betwijfel ik, want de reset werd gedaan toen ik het internet nog niet had aangesloten en er dus niets te vinden was op mijn internet IP adres, en ik problemen had met het analoge TV signaal, wat als eerste en enige werkte op dat moment. Poort 1 voor Internet en Poort 2 voor IPTV hadden toen nog nooit een stekkertje gezien.

Ik vermoed dus dat ze op basis van het "rugnummer" van de Genexis ook wel iets aan elkaar kunnen knopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Mijn snelheid is weer ok. Blijkbaar besloot mijn router het voor gezien te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om3ega schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:15:
Mijn snelheid is weer ok. Blijkbaar besloot mijn router het voor gezien te houden.
Mmm, wellicht eens kijken of er voor dat probleem firmware updates zijn.
Het is uiteraard niet de bedoeling dat een moderne router stikt op grote hoeveelheden data, alhoewel met name multicast IP streams voor veel routers en ook switches het Waterloo zijn, om maar te zwijgen over Wifi apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ spikecity: dank voor de info en tip!

@ rdboer86: 3328 BK (Puttenstein): ze zijn deze en vorige week in de straat de glasvezelkabels aan het leggen / ingraven. Zal nog wel even duren voordat we echt aangesloten kunnen worden. Vandaag wel een flyer van Concepts in de bus: 24 november info avond in Cultureel Centrum Sterrenburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
rdboer86 schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:15:
Kunnen de mensen misschien hier wat vaker een postcode opgeven? Ik zit ook te wachten op mijn aansluiting en ben benieuwd of hier in de buurt wel al andere zijn aangesloten. Zelf heb ik postcode 3328km
Vaag, bij postcode check krijg ik "De door u opgegeven postcode valt helaas buiten het aansluitgebied van Glashart" maar als ik op http://www.glashart.nl/up...nsluitgebied_planning.pdf kijk, staat jouw straat (gebied 20) voor nu gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 06:11:
[...]

Vaag, bij postcode check krijg ik "De door u opgegeven postcode valt helaas buiten het aansluitgebied van Glashart" maar als ik op http://www.glashart.nl/up...nsluitgebied_planning.pdf kijk, staat jouw straat (gebied 20) voor nu gepland.
Er is als de hele week een probleem met de postcode check op de Glashart site lijkt het.
als ik mijn postcode inklop dan kan ik ook geen glasvezelaansluiting krijgen, terwijl er toch al vanaf begin 2009 een Genexis basis in de meterkast hangt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdboer86
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10-2023
De kabel en modem zijn wel al in de meterkast, het is nu een kwestie van wachten op het huisje verderop in de straat dat die wordt opgeleverd. Ik wacht nu op de brief dat Concepts ICT de modem komt activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:13:
Geen idee waar ze iets aan vastknopen, maar ze konden zonder problemen mijn Genexis op afstand resetten/instellen [...]
Ik vermoed dus dat ze op basis van het "rugnummer" van de Genexis ook wel iets aan elkaar kunnen knopen?
Vanuit de centrale kan inderdaad de Genexis ook beheerd worden, maar dit staat verder helemaal los van je router en of/hoe/welk IP adres die krijgt (eigenlijk zoals je ook al aangeeft). In principe ziet de Genexis (bijna) niet wat voor verkeer je stuurt, en laat dat gewoon door naar de juiste service provider (via gebruik van VLANs om diensten te scheiden). De Genexis deelt dus geen IP adressen uit bijvoorbeeld, dit wordt door de service provider gedaan zodat diensten geheel flexibel geleverd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:20:
De Genexis deelt dus geen IP adressen uit bijvoorbeeld, dit wordt door de service provider gedaan zodat diensten geheel flexibel geleverd kunnen worden.
Ja, dat stukje had ik al begrepen, want ik krijg uiteraard op dit WBA netwerk netjes een Lijbrandt IP, en ook de DNS server en DHCP server hebben Lijbrandt rugnummers, terwijl Tweak en KPN er ook overheen gaan.
Wat mij wel intrigeert is hoe men dan weet welke Genexis in welke VLAN hoort, of is het een globaal netwerk waar alleen IPTV en Internet gescheiden zijn in een VLAN?
Zoals ik het nu zie werken hengelt mijn router naar een IP adres over de Genexis naar de juiste DHCP server, dus moet er op basis van de Genexis (en zijn rugnummer) al gerouteerd worden, want anders zou ik nooit op de juiste DHCP server uitkomen, en zouden de DHCP servers van KPN, Tweak en Lijbrandt elkaar ook gigantisch in de weg zitten. Ik weet nog uit eigen ervaringen dat meerdere DHCP servers op een netwerksegment oorlog betekent.

Als ik mijn (wellicht foutieve) gedachtengang dan verder doortrek, en mijn Genexis al weet waar hij terecht moet, dan lijkt me de route de andere kant op eigenlijk ook niet zo moeilijk.

Met in mijn achterhoofd het verhaal dat men in de toekomst ook P2P achtige diensten wil gaan aanbieden, leek me mijn beredenering niet eens zo onlogisch, want ook P2P diensten zijn over het algemeen IP gestuurd, en zou men mijn router, of indien men een andere poort op de Genexis gaat benutten dus mijn glasvezelmodem, dus op IP moeten kunnen terugvinden ook als ik besluit mijn router te vervangen toch? Er moet dan toch een redelijk harde link liggen tussen mijn IP adres en mijn touwtje naar de Genexis toe?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
waar ik wel benieuwd naar ben is de aansluit mogelijkheden, ik ben zelf net verhuist vlak voordat ik de brief van glashard in de bus kreeg

daarbij heb ik dus een aansluiting van UPC afgenomen, nadeel is dat ik (als ik het me goed herinner) nu nog +/- 1,5 jaar aan upc vast zit.

Als de afloop van dat contract kan worden bespoedigd ga ik zeker direct over naar glas, maar anders wacht ik denk ik toch de afloop van m'n huidige abonement af ervanuitgaande dat ik dan later niet ineens torenhoge aansluitkosten moet gaan betalen natuurlijk.

ik heb in ieder geval geen zin, (en geld voor) dubbele lasten.

postcode 3317 Crabbehof.

[ Voor 5% gewijzigd door i-chat op 16-11-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i-chat schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:24:
waar ik wel benieuwd naar ben is de aansluit mogelijkheden, ik ben zelf net verhuids vlak voordag ik de brief van glashard in de bus kreeg en heb daarbij een aansluiting van UPC afgenomen, nadeel is dat ik (als ik het me goed herinner) nog +/- 1,5 jaar aan upc vast zit.
Volgens mij mogen wettelijk gezien contracten niet langer meer dan 12 maanden achter elkaar lopen, en daarna moet er per maand opzegbaar zijn... 1,5 jaar is dus volgens mij niet meer houdbaar voor UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:28:
[...]
Volgens mij mogen wettelijk gezien contracten niet langer meer dan 12 maanden achter elkaar lopen, en daarna moet er per maand opzegbaar zijn... 1,5 jaar is dus volgens mij niet meer houdbaar voor UPC.
Hardnekkig misverstand. Telecom/internet contracten mogen best langer dan een jaar zijn. Ze mogen alleen niet meer stilzwijgend verlengd worden met meer dan een maand. Dus een contact aangaan voor 2 jaar mag gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jimster schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 23:57:
[...]

Hardnekkig misverstand. Telecom/internet contracten mogen best langer dan een jaar zijn. Ze mogen alleen niet meer stilzwijgend verlengd worden met meer dan een maand. Dus een contact aangaan voor 2 jaar mag gewoon.
Ok. dus dat is het addertje onder het gras.
Mede omdat zo'n beetje alle providers nu 12 maanden verkopen, met daarna per maand opzegbaar... My mistake dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:07

Nicap

Tsssk....

Wat voor type nummerweergave gebruikt lijbrandt eigenlijk? Ik heb nu een nieuwe nummer van Lijbrandt en heb een siemens gigaset 4015 micro, maar geen nummerweergave. Bij alle vorige aanbieders werkte dit wel gewoon uit de doos. In de handleiding van de siemens wordt gesproken over CLIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nicap schreef op woensdag 17 november 2010 @ 08:01:
Wat voor type nummerweergave gebruikt lijbrandt eigenlijk? Ik heb nu een nieuwe nummer van Lijbrandt en heb een siemens gigaset 4015 micro, maar geen nummerweergave. Bij alle vorige aanbieders werkte dit wel gewoon uit de doos. In de handleiding van de siemens wordt gesproken over CLIP.
Geen idee eigenlijk, maar op zowel mijn Philips DECT setje als op een Siemens Gigaset DECT setje zie ik gewoon de nummers die me bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nicap schreef op woensdag 17 november 2010 @ 08:01:
De meeste glasvezelnetwerken in Nederland gebruiken de traditionele Nederlandse DTMF implementatie die KPN ook gebruikt, maar de keus is vrij, dus het zou ook FSK kunnen zijn wat de kabelaars meer gebruiken als standaard. Telefoons in Nederland kunnen tegenwoordig vaan beide, omdat je niet weet op welk netwerk ze gebruikt moeten gaan worden, maar wellicht moet je dit wel configureren. Bij 'grijze import' kan het sowieso zijn dat de telefoon niet de juiste standaard ondersteunt.

CLIP is een algemene term, die niets over het gebruikte protocol zegt. Helaas zijn er nogal wat varianten mogelijk (in grote lijnen onderscheid tussen DTMF en FSK, maar ook binnen die twee zijn ieder weer sub-varianten te definieren die niet noodzakelijk compatible met elkaar zijn...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb als tester van Lijbrandt in B&R, nadat ze heel veel moeite hadden om mij uitbellend aan de gang te krijgen (Met dank aan Yogoi met een marathon telefoonsessie), daarna vier verschillende dect toestellen eraan gehad, en alle DECT sets gaven gewoon netjes nummers weer die inbelden (Ok, de inbellende nummers waren drie GSM toestellen van 3 verschillende providers, te weten T-mobile, KPN en Vodafone), maar zonder uitzondering werkte dat bij mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 23:07 ]

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Ok even wat uitleg voor een aantal vragen die ik voorbij zie komen, mocht ik wat missen laat het me even wetee en dan probeer ik een mooi antwoord voor je te maken.

IP-lease internet:
Je IP word gekoppeld in een log op de DHCP aan het MAC-adres vna je aangesloten apparaat.
Oftewel, same mac = same IP. (tenzij je echt heel lang geen lease afneemt)
Kunnen we het niet aan het macadres van de genexis koppelen? Ja opzich kan dat, maar dan veranderd je IP altijd als de genexis vervangen word. Lijkt mij minder wenselijk dan als je zelf apperatuur veranderd.
Een interessantere oplossing is het koppelen van een IP aan de patching in de wijkcentrale. Dat is iets waar we wel mee bezig zijn. Dan kun je dus aansluiten wat je wilt (qua mac) en krijg je toch je IP wat gekoppeld staat aan je patching.
Kort gezegt word er dan dus een IP aan de glasaansluiting gekoppeld.
Wanneer dit gaat komen en of dit gaat komen kan ik helaas nog niet zeggen.

Newsserver:
Wat spikecity hierover zegt klopt al redelijk. Echter is het geen dienst die Lijbrandt verkoopt van XMS. Wel is het zo dat Lijbrandt en XMS deze newsdienst 'inkopen' bij de zelfde leverancier maar dat is natuurlijk wel een verschil met de eerdere uitleg.
De retentie is officieel 600+ maar volgens mij is het nu zo'n 700 dagen.
De 25 en 100mbit servers zijn gewoon volledige newsservers inclusief mogelijkheid voor SSL.

Het VLAN verhaal.
Lijbrandt gebruikt eigen VLAN's op het WBA netwerk. (overigens is Dordrecht WGDO en werkt het daar net even iets anders)
Dus een aansluiting word ingeschoten met een config met de VLAN's en de daarbij behorende instellingen die nodig zijn voor Lijbrandt diensten. Vandaar dat je ook gewoon Lijbrandt IP en DNS krijgt.

Nummerweergave:
DTMF Bellsouth is wat wij gebruiken voor nummerweergave. Redelijk standaard dus voor Nederland.

Vragen? Ik hoor ze graag nu ik vandaag nog even tijd heb :)

[ Voor 3% gewijzigd door Yogoi op 18-11-2010 11:09 . Reden: nummerweergave added ]

Verwijderd

Yogoi schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:08:
Newsserver:
Wat spikecity hierover zegt klopt al redelijk. Echter is het geen dienst die Lijbrandt verkoopt van XMS. Wel is het zo dat Lijbrandt en XMS deze newsdienst 'inkopen' bij de zelfde leverancier maar dat is natuurlijk wel een verschil met de eerdere uitleg.
De retentie is officieel 600+ maar volgens mij is het nu zo'n 700 dagen.
De 25 en 100mbit servers zijn gewoon volledige newsservers inclusief mogelijkheid voor SSL.
Waar het uiteindelijk vandaan komt hoeft ook eigenlijk niet te boeien, en alhoewel iedereen zijn best doet om de "vriendschappelijke band" tussen XMS en Lijbrandt te verdoezelen, gebruiken beide providers inderdaad vaak/bijna altijd dezelfde bronnen voor de diverse diensten, in dit geval xsnews (die info komt overigens van jouw collega af, dus als hij het fout verteld moet je hem maar eens meppen :P).

Het scheelt overigens maar één lettertje tussen xmsnews en xsnews, dus was de vergissing snel gemaakt ;)

Wellicht dat jullie dus nog eens met elkaar moeten overleggen over de accountstructuur die er nu ligt, want ik gok dat het gros van de Lijbrandt klanten voor de 50/50 gaan kiezen omdat dat prijstechnisch qua pakket de oude providerkosten (UPC+ADSL+optioneel KPN telefonie of UPC Fiberpower 60 alles-in-een) het dichtst benadert of zelfs goedkoper is.
Dan is het niet logisch om geen usenet account in die snelheid aan te bieden, maar alleen je halve snelheid of de dubbele snelheid dan die van je touwtje.

Als voorbeeld gaf ik in het Usenetdraadje hier al de FTD deal die in samenwerking met xsnews.nl bestaat, en waar je een volledig 60Mbit/20 lijntjes + SSL abootje hebt voor 15 euro per kwartaal.
Perfect voor de 50/50 users omdat ze volle bak kunnen sleuren, en prijstechnisch ook nog eens een stuk interessanter als de prijs van Lijbrandt, en bovendien voor zover mij verteld exact dezelfde bron.
Deze FTD deal kan je alleen bestellen via de xsnews banner onderin FTD, en je gaat er op de xsnews website ook niets van terugvinden, zelfs geen vergelijkbaar account ;)

Als je dus als echte Hollander naar de centjes kijkt is 5 euro/maand voor 60Mbit/20 lijnen/geen limiet een stuk aantrekkelijker dan 25Mbit/10lijnen/geen limiet voor 7 euro/maand.

BTW: Officiele retentietijd op de voordeur staat nu op 585 dagen en gaat naar 600+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 12:09 ]

• Yogoi
@Spikecity:

Het klopt dat er veel samenwerking is. Echter is het wel een groot verschil als XSnews de leverancier voor XMS is en Lijbrandt weer bij XMS inkoopt of dat XSnews leverancier van zowel XMS als Lijbrandt is.

Het zou wat vreemd zijn als Lijbrandt met issues moet aankloppen bij XMS en die het dan weer doorzetten naar XSnews ;)

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 12:56
Ik ben gisteren ook aangesloten: Oudelandshoek, 3315 WK, Tweak R+ (glashart netwerk dus)

Snelheid en ping zijn keurig (Mac Pro als server/router)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1035344473.png

Wat mij opviel is dat ik gewoon een dubbele IP-lease kan krijgen, ik had op den duur zowel m'n laptop als mijn router met een publiek IP op het net, elk een eigen (vaste) lease. (Dit was overigens niet de bedoeling hoor)
Komt dit omdat de aansluiting nog 'vers' is, of zijn hier verder geen maatregelen tegen genomen.

Verder wacht ik nog op mijn set-top boxen en homeplugs voor televisie, ook werkt mijn usenet-account bij Tweak nog niet, die moet ook nog geactiveerd worden denk ik.

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Verwijderd

Yogoi schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:52:
@Spikecity:

Het klopt dat er veel samenwerking is. Echter is het wel een groot verschil als XSnews de leverancier voor XMS is en Lijbrandt weer bij XMS inkoopt of dat XSnews leverancier van zowel XMS als Lijbrandt is.

Het zou wat vreemd zijn als Lijbrandt met issues moet aankloppen bij XMS en die het dan weer doorzetten naar XSnews ;)
Ja, maak jij het nog verwarrender Yogoi... Laten we het erop houden dat zowel Lijbrandt als XMS bij dezelfde usenet boer inkopen doen :P

Gratis tipje ;)
Het is wellicht handig om de Lijbrandt IP adressen als je www.maxmind.com geolocator gebruikt ook af te halen van Xtra Media Services als organisation ID? :P Mensen zouden anders kunnen gaan denken dat Lijbrandt internet van XMS afkomstig is :P

Jullie kunnen gewoon een mail naar maxmind sturen hoor, dan wordt het in hun database maandelijks geupdate. Volgens mij is het corrections (at) maxmind.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NovapaX schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:23:
Ik ben gisteren ook aangesloten: Oudelandshoek, 3315 WK, Tweak R+ (glashart netwerk dus)

Snelheid en ping zijn keurig (Mac Pro als server/router)
[afbeelding]

Wat mij opviel is dat ik gewoon een dubbele IP-lease kan krijgen, ik had op den duur zowel m'n laptop als mijn router met een publiek IP op het net, elk een eigen (vaste) lease. (Dit was overigens niet de bedoeling hoor)
Komt dit omdat de aansluiting nog 'vers' is, of zijn hier verder geen maatregelen tegen genomen.

Verder wacht ik nog op mijn set-top boxen en homeplugs voor televisie, ook werkt mijn usenet-account bij Tweak nog niet, die moet ook nog geactiveerd worden denk ik.
Jij had dus twee computers (of een computer en een router) met een switch direct op het modem gezet en kreeg 2 publieke IP's die allebei nog actief werkten ook?
Slordig, maar wel begrijpelijk als ik Yogoi's verhaal over DHCP en het mac adres van je router lees.
Ze gaan ervan uit dat er altijd maar één netwerkkaart aan het glasvezelmodem hangt, dus als er via een switch twee aanhangen dan worden er gewoon twee uitgedeeld, maar ze blokkeren dat niet dus.
Het lijkt me dat dit niet de bedoeling is en pleit voor het koppelen van het IP adres of aan het glasvezelmodem (hoevaak wordt dat ding nou gewisseld?) of aan het verdeelstation, dus het lijntje glas naar de gebruiker toe.
Als meer mensen zonder router dit gaan proberen dan zijn ze snel door hun DHCP ranges heen lijkt me zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Laatst online: 20:56

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Hier weer eens een bijgewerkt lijstje van providers. Prijzen zijn iets gezakt bij sommige providers en Solcon lijkt inmiddels ook leverbaar in Dordrecht.

Concepts ICT
10 Mbps € 34,95 (nieuw)
35 Mbps € 36,95 (nieuw)
50 Mbps € 39,95 ( - €4,55)
75 Mbps € 49,95 (nieuw)
100 Mbps € 59,95 (nieuw)

Edutel (nog) niet leverbaar in Dordrecht
30 Mbps € 34,95 (ongewijzigd)
60 Mbps € 44,95 (ongewijzigd)
100 Mpbs € 54,95 (ongewijzigd)

KPN
Alleen pakketten mogelijk, geen internet only. (ongewijzigd)

Lijbrandt
50 Mbps € 44,95 (ongewijzigd)
100 Mbps € 69,95 (ongewijzigd)

Plinq
30 Mbps € 40,- (- € 5,-)
50 Mbps € 50,- ( - € 10,-)
100 Mbps € 70,- (nieuw)

Solcon
35 Mbps € 35,- (ongewijzigd)
50 Mbps € 45,- (ongewijzigd)
100 Mbps € 65,- (ongewijzigd)

Tweak
Alleen pakketten mogelijk, geen internet only. (ongewijzigd)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 08:25:
[...]

Jij had dus twee computers (of een computer en een router) met een switch direct op het modem gezet en kreeg 2 publieke IP's die allebei nog actief werkten ook?
Slordig, maar wel begrijpelijk als ik Yogoi's verhaal over DHCP en het mac adres van je router lees.
Ze gaan ervan uit dat er altijd maar één netwerkkaart aan het glasvezelmodem hangt, dus als er via een switch twee aanhangen dan worden er gewoon twee uitgedeeld, maar ze blokkeren dat niet dus.
Het lijkt me dat dit niet de bedoeling is en pleit voor het koppelen van het IP adres of aan het glasvezelmodem (hoevaak wordt dat ding nou gewisseld?) of aan het verdeelstation, dus het lijntje glas naar de gebruiker toe.
Als meer mensen zonder router dit gaan proberen dan zijn ze snel door hun DHCP ranges heen lijkt me zo :)
Wat je hier beschrijft klopt inderdaad, ik had even de verkeerde poorten aan de VLANs van mijn switch toegewezen, zoals ik al zei: niet de bedoeling dus :/

Maar bovenstaande lijkt mij geen rare situatie, zoals veel mensen het 'verkeerd' zouden doen. Het werkt tenslotte gewoon.
Modem opgehangen, draadje naar het acces-point wat toch al in de meterkast hangt, en prompt zit heel de familie Jansen met 3-5 apparaten zonder NAT (& Firewall) op internet.
DIt is niet alleen een probleem voor de provider, maar kan dus ook nog een potentieel beveiligingsprobleem voor de consument vormen.
(Beperken van 1 lease per aansluiting, koppelen op modem, lijkt mij idd de goede oplossing)

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NovapaX schreef op zondag 21 november 2010 @ 14:15:
[...]

Wat je hier beschrijft klopt inderdaad, ik had even de verkeerde poorten aan de VLANs van mijn switch toegewezen, zoals ik al zei: niet de bedoeling dus :/

Maar bovenstaande lijkt mij geen rare situatie, zoals veel mensen het 'verkeerd' zouden doen. Het werkt tenslotte gewoon.
Modem opgehangen, draadje naar het acces-point wat toch al in de meterkast hangt, en prompt zit heel de familie Jansen met 3-5 apparaten zonder NAT (& Firewall) op internet.
DIt is niet alleen een probleem voor de provider, maar kan dus ook nog een potentieel beveiligingsprobleem voor de consument vormen.
(Beperken van 1 lease per aansluiting, koppelen op modem, lijkt mij idd de goede oplossing)
Het gros van de internetgebruikers weet nog niet eens het verschil tussen een switch en een router, allebei kastjes waarmee je (als een verlengsnoer) computerkabels mee kunt verdelen.
Foute keuze dus om je IP lease te hangen aan het mac adres van iemands "PC", want zoals jij aangetoond hebt kan je dus met een 8-poort switch 7 publieke IP adressen gebruiken en nog legaal ook?
Handig om te weten, want meerdere IP adressen kost normaal best geld bij providers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Spikecity

Ik heb je een DM gestuurd mbt de Aminobox.
Als je van de week eens tijd hebt ;) hoor ik graag van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 20:26:
@ Spikecity

Ik heb je een DM gestuurd mbt de Aminobox.
Als je van de week eens tijd hebt ;) hoor ik graag van je.
Je hebt een antwoord, meer kan ik helaas niet voor je betekenen als crash test dummy van Lijbrandt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3_h
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 14:47
3328tb (arentsburg) Vandaag een buisje tot aan de voordeur. Iemand een idee wat de doorlooptijd is totdat er fiber afgemonteerd is in meterkast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
2-3 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A3_h schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:11:
3328tb (arentsburg) Vandaag een buisje tot aan de voordeur. Iemand een idee wat de doorlooptijd is totdat er fiber afgemonteerd is in meterkast ?
In B&R was dat binnen een week gepiept... oranje pijpje heeft echt maar een paar dagen tegen mijn buitengevel aangelegen.
Maar ik weet niet of bij jullie dezelfde glasclub aan het leggen is en het zal afhangen van het aantal aansluitingen wat ze moeten aflassen. Je wordt in ieder geval ruim van te voren gebeld om een afspraak te maken, want ze moeten uiteraard bij je binnen kunnen, dus moet er iemand thuis zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3_h
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 14:47
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:49:
[...]

In B&R was dat binnen een week gepiept... oranje pijpje heeft echt maar een paar dagen tegen mijn buitengevel aangelegen.
Maar ik weet niet of bij jullie dezelfde glasclub aan het leggen is en het zal afhangen van het aantal aansluitingen wat ze moeten aflassen. Je wordt in ieder geval ruim van te voren gebeld om een afspraak te maken, want ze moeten uiteraard bij je binnen kunnen, dus moet er iemand thuis zijn.
Maar even afwachten dus

• om3ega
Zojuist weer bijgekomen van een lange storing die gisteren avond is begonnen. Iets bekend hierover?

Verwijderd

nee, nog niks van gehoord, ineens was alles op zwart

• NovapaX
Heb ik ook last van gehad (TweakFiber)
Begon kwart voor 8 gisterenavond en eindigde kwart voor 8 vanochtend.

Was wel handig dat de helpdesk precies een kerstborrel had.... |:(
Als ze nou even een optie geven om een storing te melden op je postcode... dan kunnen ze reageren (in ieder geval een melding op de site) als ze een aantal van die meldingen binnen hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door NovapaX op 16-12-2010 09:09 ]

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Die Digitale TV Box met PVR bij Concepts ICT, is dat gewoon hetzelfde als DVR dat je kan opnemen?

Edit: Ja dus > http://www.concepts-ict.nl/dordrecht/televisie-en-radio/pvr

[ Voor 29% gewijzigd door chim0 op 23-01-2011 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al bijna 2 maanden een glasvezel aansluiting in de meterkast maar nog niets van Lijbrandt gehoord.
Vrijwel direct bij de introductie ingeschreven om zo snel mogelijk aangesloten te kunnen worden maar helaas nog helemaal niets. Hier in de buurt zijn al wel KPN abo's aangesloten dus de infrastructuur werkt.

Veelvuldig gemaild met Lijbrandt maar nooit iets op gehoord. Toen gebeld waarom er geen reactie kwam waarop ze beweerden dat mijn emails nooit waren aangekomen bij hun (mail adres klopte wel). Raar verhaal.
Kreeg te horen dat het grote verdeelstation (langs de Eulerlaan) eigendom is van KPN en Lijbrandt wacht tot ze voldoende aanmeldingen hebben voordat ik aangesloten kan worden.
In mijn beleving was het Glashart dat het glasvezelnetwerk beheert en niet KPN?

Ik zit er sterk aan te denken voordat ik ook maar ben aangesloten direct weer bij Lijbrandt te vertrekken. Dit is niet hoe je met klanten om gaat.

Iemand anders in de buurt al aangesloten bij Lijbrandt?

Locatie 3328RG

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2011 21:06 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 21:05:
Kreeg te horen dat het grote verdeelstation (langs de Eulerlaan) eigendom is van KPN en Lijbrandt wacht tot ze voldoende aanmeldingen hebben voordat ik aangesloten kan worden.
In mijn beleving was het Glashart dat het glasvezelnetwerk beheert en niet KPN?
Glashart/Reggefiber legt alleen het glas, en er zijn twee netwerkoperators die alle hardware tussen dat glas beheren, te weten Reggefiber Operations (wdgo netwerken) en KPN beheer (wba netwerken).

Dordrecht is voor zover ik weet een WBA netwerk wat zoveel betekent als dat KPN eigenaar/beheerder is van alle hardware in de PoPs... dus zo'n raar verhaal is het niet.

Wat wel raar is dat men wacht op voldoende aansluitingen alvorens te gaan opleveren, want volgens mij is Dordrecht al volledig operationeel en is het een kwestie van een order inschieten om alle partijen de juiste verbindingen te laten prikken in de PoP in jouw buurt.

Overigens heeft KPN ook een 41% aandeel in Reggefiber, dus op papier kom je links of rechtsom toch weer uit bij KPN in meer of mindere mate.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@Spikecity:
Lijbrandt doet Dordt via WGDO.
Dus niet WBA zoals in berkel.

@stibbie:
Zo ver ik weet zijn nog niet alle AP's (wijk centrale's) gebruiksklaar voor Lijbrandt, of 3328RG bij een AP hoort die wel al klaar is of niet kan ik nu niet zeggen.
Mocht ik het neit vergeten wil ik morgen wel even kijken voor je als ik op kantoor ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op maandag 07 februari 2011 @ 21:31:
@Spikecity:
Lijbrandt doet Dordt via WGDO.
Dus niet WBA zoals in berkel.
Ok, ik had 50% kans goed te gokken toch? :P
Ik gokte op WBA omdat B&R qua GHM analoog/DVB-C aan de headend van Dordrecht hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Analoog staat dan ook los van WBA of WGDO ;)
Dat is het mooie van het analoge en dvb-c signaal momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op maandag 07 februari 2011 @ 22:33:
Analoog staat dan ook los van WBA of WGDO ;)
Dat is het mooie van het analoge en dvb-c signaal momenteel.
Nu het IPTV signaal nog van GHM kwaliteit en we hebben niks meer de zeiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@spikecity: Aha, dat wist ik niet. Dan is het inderdaad wel te verklaren. Bedankt voor de uitleg.

@Yogoi: Ik zou het waarderen als je een keer wil controleren of het al mogelijk is om bij mij in de buurt aangesloten te worden op het Lijbrandt netwerk. Als je een keer tijd hebt gehad dan lees ik het hier wel. Alvast bedankt voor de moeite.
Kan niet wachten op m'n glas-aansluiting, zit nu met ADSL lijntje wat niet erg snel is en een brak Digitenne signaal. Beide om niet echt vrolijk van te worden maarja... je moet wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Stibbie,
Ik kan even kijken onder welk AP gebied die postcode valt. Ik weet niet hoeveel AP's er nog neit actief zijn in dordt. Volgens mij is het er maar 1 of eventueel 2.

Hopelijk vergeet ik het morgen niet, zo niet dan laat ik het even weten wat ik kan uitvinden over jouw AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@stibbie:

De AP waar jouw adres op is aangesloten is in principe onlags gereed gemaakt. Deze word zo snel mogelijk ingeladen en dan starten de activaties.
De exacte datum hiervoor weet ik helaas niet.

Dus lang duurt het als het goed is niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi:
Bedankt voor het uitzoeken. Een exacte datum is vrijwel nooit te geven maar moet ik aan weken of maanden gaan denken. Wellicht heb je hier al eerder ervaring mee gehad, van gebruiksklare AP (Access Point?) tot oplevering aan de eindgebruiker.

Wat ik me ook afvroeg is of je het IPTV signaal (over ethernet) via een switch kan doorlussen naar meerdere TV's. Is dit gewoon UDP (of TCP?) verkeer? Had namelijk gelezen dat je met wat instelwerk via VLC gewoon de streams kan bekijken op een PC waardoor het ofwel UDP of TCP verkeer moet zijn, maar weet dit niet helemaal zeker, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@Stibbie:

AP als in Areapop (wijkcentrale)
De tijd die nodig is ligt voornamelijk aan het stadium vna jouw woning.
Het is WGDO dus als jij een WGDO genexis hebt (dacht standaard in dordt) en als deze in OASE (systeem) is opgeleverd (pvo afgegeven) dan werkt het theoretisch binnen het uur van activatie van de AP.
Als deze nog opgeleverd moet worden dan moet er nog een monteur langskomen om de genexis te 'activeren'
Dan word dus op het moment dat de AP actief is een order naar de aannemer doorgestuurd voor deze activatie. (Na de pvo heb je binnen een paar uur diensten, kan zelfs in 5 min als je geluk hebt ;))

Voor je IPTV vraag:
Die vraag kan ik niet helemaal beantwoorden. Officieel kan dit niet. Zoek even verder op tweakers zou ik zeggen *hint*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XMS is nu ook beschikbaar voor dordtenaren :-) waaronder ik.

http://www.xmsnet.nl/beschikbaarheid/dordrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaMichaMicha
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-07 09:28
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:46:
Yogoi:
Bedankt voor het uitzoeken. Een exacte datum is vrijwel nooit te geven maar moet ik aan weken of maanden gaan denken. Wellicht heb je hier al eerder ervaring mee gehad, van gebruiksklare AP (Access Point?) tot oplevering aan de eindgebruiker.

Wat ik me ook afvroeg is of je het IPTV signaal (over ethernet) via een switch kan doorlussen naar meerdere TV's. Is dit gewoon UDP (of TCP?) verkeer? Had namelijk gelezen dat je met wat instelwerk via VLC gewoon de streams kan bekijken op een PC waardoor het ofwel UDP of TCP verkeer moet zijn, maar weet dit niet helemaal zeker, vandaar.
IPTV signaal is gewoon de verdelen met een switch. Bij Tweak kreeg ik er zelfs een 3com switch bij omdat ik meer dan 1 tv had besteld.
Let wel, ik probeerde een tijdje terug een oude switch te gebruiken (e-tech modem zonder WAN ingesteld) maar dat werkte niet. Er zal toch wel een soort modern protocol gebruikt worden.

Wat ik me dus afvroeg, kunnen we dit verhaal doortrekken en een VPN tunnel maken zodat je vanaf overal tv kunt kijken mits je de settopbox meeneemt?
Gewoon een gedachte.

Dat verhaal met VLC is bij KPN geloof ik niet zomaar een-twee-drie. Je zit ook met encryptie als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MichaMichaMicha schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:36:

IPTV signaal is gewoon de verdelen met een switch. Bij Tweak kreeg ik er zelfs een 3com switch bij omdat ik meer dan 1 tv had besteld.
Let wel, ik probeerde een tijdje terug een oude switch te gebruiken (e-tech modem zonder WAN ingesteld) maar dat werkte niet. Er zal toch wel een soort modern protocol gebruikt worden.

Wat ik me dus afvroeg, kunnen we dit verhaal doortrekken en een VPN tunnel maken zodat je vanaf overal tv kunt kijken mits je de settopbox meeneemt?
Gewoon een gedachte.
Niet geheel ondenkbaar. Ik ben nog bezig met e.e.a. uitzoeken. Op dit moment heb ik IPTV via een apart VLAN op een managed switch lopen, met alleen mijn TV op hetzelfde VLAN. Ik ben dus ook van plan het VLAN ook op mijn router/server (atom-based systeem) te zetten en dan te zien wat ik er precies mee kan. Zou inderdaad gaaf zijn als het via VPN naar een andere locatie gerouteerd kan worden, al vraag ik me af of dat wel mag volgens de voorwaarden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier toevallig een abonnement bij Tweak afgesloten?
Volgens dit kaartje bij Tweak wordt in Dordrecht niet het Glashart Media TV pakket geleverd, maar de beruchte KPN meuk. En zijn er geen R+ abonnementen leverbaar ...

Klopt dit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van my
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-06 07:50
tweak heeft gewoon R+ in dordrecht hoor heb hem zelf ook woon _/-\o_ in sterrenburg

[ Voor 20% gewijzigd door van my op 20-02-2011 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MichaMichaMicha schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:36:
[...]
Dat verhaal met VLC is bij KPN geloof ik niet zomaar een-twee-drie. Je zit ook met encryptie als ik me niet vergis.
En ook niet 4, 5, 6, want op de KPN streams zit Verimatrix encryptie, en daarvoor is er binnen VLC geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:01
Goed om te lezen dat Tweak wel gewoon R+ levert, was ook al bang dat ik aan de KPN zooi moest.
En dan nu het allerbeste nieuws (voor mij dan):
Op 8 maart wordt de aansluiting doorgetrokken naar de meterkast, dus nog even geduld en dan......

(ohja,postcode 3317LA)

[ Voor 5% gewijzigd door Plexxodus op 28-02-2011 13:07 . Reden: postcode ]

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Plexxodus schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:06:
Goed om te lezen dat Tweak wel gewoon R+ levert, was ook al bang dat ik aan de KPN zooi moest.
En dan nu het allerbeste nieuws (voor mij dan):
Op 8 maart wordt de aansluiting doorgetrokken naar de meterkast, dus nog even geduld en dan......

(ohja,postcode 3317LA)
Ben benieuwd wanneer je echt 'live' gaat. Ik woon ongeveer tegenover jou (Van Oldenbarneveltplein). De laatste weken zijn ze flink aan het graven geweest. Ik heb nog geen bericht gehad wanneer ze de aansluiting gaan doortrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Op de informatieavond in het Cultureel Centrum heb ik gehoord, dat er een vertraging van een week of 4-6 is ontstaan door de vorst. Vriendelijke meneer kon me ook vertellen dat na het afmonteren in de meterkast het gemiddeld nog tussen de 1 en 2 maanden duurt voordat de lijn is geactiveerd, en er een pakket geleverd kan worden. Het opleveren van het pakket kan tussen de 2 en 6 weken duren.

Ik ben nog hard aan het nadenken welke provider ik ga kiezen. Het lijkt allemaal zoveel op elkaar maar de perfecte combinatie zit er niet tussen. Alhoewel Lijbrandt het eerste jaar met het comleet pakket toch wel een echt compleet pakket neer zet.

XMS heeft mij vanavond bevestigd dat zij vanaf heden ook bestellingen aannemen. Het instappakket ziet er voor de wat minder veeleisenden onder ons gunstig uit voor 40 euro:

10/10 * Snel internet (10 Mb/s), ontvangen én verzenden
* 1 e-mailadres
* Antivirusservice. Uw binnenkomende e-mails worden automatisch gescand op virussen
* Zeer voordelige beltarieven naar binnen- en buitenland.
* Nummerweergave, voicemail en doorschakelen.
* 30 glasheldere radiozenders (analoog).
* 39 haarscherpe televisiezenders (analoog).

50/50 voor 55 euro ofzo. Dat zit toch al weer dichter bij de concurrenten.

Vinden jullie alle superlatieven ook zo grappig:
Glashelder Haarscherp Zeer voordelig Super snel Probleemloos en zo zie ik er nog tientallen.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Jimster schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:39:
[...]

Ben benieuwd wanneer je echt 'live' gaat. Ik woon ongeveer tegenover jou (Van Oldenbarneveltplein). De laatste weken zijn ze flink aan het graven geweest. Ik heb nog geen bericht gehad wanneer ze de aansluiting gaan doortrekken.
En ik woon tegenover jou (Thorbeckeweg). :P

Dus dat was toch glasvezel wat ze aan het graven waren. Had ik het toch goed.

Bij mij nog niks trouwens.
Op dit moment zijn er geen producten beschikbaar
Voor postcode '3317ec' met huisnummer '***' zijn er op dit moment geen producten beschikbaar.

Volgens onze leverancier is bestellen mogelijk vanaf: 22-07-2011

Wellicht kunt u wel DSL verbindingen bestellen, die zijn op de DSL abonnementen pagina te vinden.
Naja, komt op zich goed uit want ik zit toch nog vast aan UPC tot oktober dit jaar.

[ Voor 29% gewijzigd door chim0 op 03-03-2011 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
Ik krijg bij tweak de melding:

Volgens onze leverancier ids bestellen mogelijk vanaf: 1-4-2011

Let's hope so!!!
Misschien kan Yogoi een wat preciezere datum geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 21:32

Khaine

Python liefhebber

Plexxodus schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:03:
Ik krijg bij tweak de melding:

Volgens onze leverancier ids bestellen mogelijk vanaf: 1-4-2011

Let's hope so!!!
Misschien kan Yogoi een wat preciezere datum geven.
Glashart heeft als het goed is op zijn homepage nog plattegrondje staan waar duidelijk wordt welke wijken er in welke volgorde aan de beurt zijn. Zo weet ik dat ik nog meer dan anderhalf jaar mag wachten .... joy ...

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:43
Volgens mij is deze plattegrond niet meer actueel.
Zo zou mijn huis pas in kwataal 2 worden aangesloten maar ze komen volgende week al.
Een mailtje naar glashart met postcode en huisnummer en je krijgt een richtdatum terug.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
Inderdaad. En ook vooral niet de postcodecheck doen op de site van Glashart, schijnt ook niet te kloppen. Volgens die check wordt ik pas in november aangesloten :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
Zojuist glasvezel en aansluitpunt in de meterkast geplaatst. Kom maar op met die aansluiting :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Plexxodus schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:51:
Zojuist glasvezel en aansluitpunt in de meterkast geplaatst. Kom maar op met die aansluiting :D
Afbeeldingslocatie: http://i493.photobucket.com/albums/rr292/funloven1021/my%20voodoo/smiley-voodoo.gif
Grrr!

Ik heb een brief ontvangen met een code om me aan te melden dus dat heb ik maar gedaan. Verwacht niet eerder dan volgend jaar maar dat maakt op zich niet uit want ik zit sowieso toch nog vast aan UPC tot november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Plexxodus schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:51:
Hoe hoog woon je en hoe hebben ze die kabel doorgetrokken naar je woning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jimster schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 23:47:
Hoe hoog woon je en hoe hebben ze die kabel doorgetrokken naar je woning?
Hoewel je het aan iemand anders vroeg, heb je vast ook wel iets aan een antwoord van mij.

Ik woon op de 1e verdieping. Onder mijn appartement zijn bergingen, maar de ruimte onder de meterkast is bereikbaar en daar lopen de leidingen en kabels door omhoog. In mijn meterkast zitten aftakkingen voor mij, de rest van de kabels en leidingen lopen verder naar de 2e en 3e verdieping.
De glazvezel is doorgetrokken door een extra gat te boren in het beton in de meterkast. Daardoor kwamen 3 glasvezelparen omhoog, één voor mij en twee voor mijn bovenburen. Die twee zijn dan ook netjes doorgetrokken. De monteurs van Glashart hebben hier in elk geval keurig werk geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
Ik woon op 3 hoog (bovenste laag) en er werd (zoals Cheatah al zei) een gat geboord in de meterkast, kabeltje erdoor, bij mij dus maar 1, kastje op de muur schroeven, kabeltje erin en klaar.
Voor dit alles waren welgeteld DRIE monteurs nodig.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonheart-03
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-08 03:19
Net is er een monteur een modem komen plaatsen in de Glashart aansluiting. Iemand een idee hoe lang het dan nog via 'Lijbrandt' duurt om een 'publiek ip' te krijgen.

Verder begrijp ik dat het RTV pakket ook digitaal te ontvangen is over 'dvb-c'. Het analoge pakket wordt dan digitaal doorgegeven.

M.b.t. ITV - de HD PVR - die dient dus op UTP aangesloten te worden om er gebruik van te maken. Iemand een idee als zo een '200Mbits' voor het stroomnetwerk probleemloos met IPTV functioneert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
van my schreef op zondag 20 februari 2011 @ 08:35:
tweak heeft gewoon R+ in dordrecht hoor heb hem zelf ook woon _/-\o_ in sterrenburg
Ik heb zelf geen Tweak maar had toch laatst ze een kreetje gestuurd dat ze toch eens de site moeten updaten. Ze gaven op hun site aan dat ze veel hadden geupdate maar veel zaken (tv) zijn helaas nog achterhaald. Ze vermelden nu wel dat vanaf 1 juni de KPN klanten ook BBC 1,2 kunnen kijken (en 3,4,HD) maar niets over Glashart Media die dezelfde zenders toevoegd. Toch slordig. Zo weet een toekomstige klant niet goed waar hij aan toe is.
mrfatmen schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:31:
Volgens mij is deze plattegrond niet meer actueel.
Zo zou mijn huis pas in kwataal 2 worden aangesloten maar ze komen volgende week al.
Een mailtje naar glashart met postcode en huisnummer en je krijgt een richtdatum terug.
Spijtig dat Glashart haar site ook minder vaak bijhoudt en dat je moet gaan e-mailen.
NeHoX schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 01:25:

XMS heeft mij vanavond bevestigd dat zij vanaf heden ook bestellingen aannemen. Het instappakket ziet er voor de wat minder veeleisenden onder ons gunstig uit voor 40 euro:
Goed om te lezen dat XMS ook mogelijk wordt in Dordrecht. Qua communicatie en informatie vind ik XMS het beste. Al is de website van Tweak een stuk prettiger (maar minder up2date). Jammer dat de Glashart site nog niet XMS als provider meldt.

Ik ben benieuwd of KickXL ook in Dordrecht mogelijk wordt. Die heeft ook interessante abonnementen.

[ Voor 56% gewijzigd door funrider op 10-03-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Dragonheart-03

Bij mij in Stadspolders duurde het ongeveer 2 weken.
Wat ik gelezen heb is dat de oplevertijden verschillen per stad en per wijk.

Je krijgt inderdaad alle analoge zenders ook digitaal via dvb-c. Dat gaat via het coax signaal.
Als je modem hangt, branden als het goed is in elk geval de leds power en r/t.
Als dat inderdaad zo is kun je al analoog/digitaal tv kijken en radio luisteren.
Gewoon je antennekabel overzetten en je zenders opnieuw instellen.

Als je een tv hebt met ingebouwde dvb-c ontvanger kun je zo digitaal kijken. Smartcard is niet nodig.
Ook kun je een ontvanger (met harddiskrecorder) die geschikt is voor Ziggo gebruiken. Ook daar is geen smartcard nodig.

Over het gebruik van een een netwerk via het lichtnet verschillen de ervaringen. Het werkt of het werkt niet.
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Mijn M532 hangt aan een cat 5e UTP kabel.
Tip: Als je zo'n setje koopt, vraag dan of je het terug kan brengen als het niet goed werkt.

suc6

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonheart-03
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-08 03:19
Modem is online. Internet werkte gisterenavond met een 10 mbits up / 10 mbits down profiel. Vanochtend paar snelheidstests gedaan en zit nu op 52 mbits up / 32 mbits down. Dus, de downloadsnelheid is niet ok.
Met identieke setup onder upc probleemloos 62 mbits down.

Post de ervaringen met ITV via het stroom netwerk wel (wat wel en niet werkt).
Post ook wel de ervaring m.b.t. het oplossen van het download speedissue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
Ondanks dat er vorige week een kabel is getrokken naar de meterkast, kreeg ik gisteren te horen dat op z'n vroegst pas eind augustus (!!!) de aansluiting gereed is en er diensten afgenomen kunnen worden.
....hier iets met een dooie mus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:43
Plexxodus mag ik vragen in welke postcode je zit?
Ik zit zelf in 3328JG en hier wordt hij volgende week naar binnen gelegt en kan aangesloten worden vanaf 24-06-11 zeggen ze nu.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
3317LA

Wie zijn "ze" in jouw verhaal? Ik kom namelijk bij sommige providers uit op "te bestellen vanaf 1 april", de volgende zegt geen gegevens te hebben. Dus heb toen met glashart zelf gemailed en daar kwamen ze met de fijne mededeling "eind augustus als er niets tegen zit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Zojuist Lijbrandt 50/50 COmpleet besteld, met als extra opties Onbeperkt Telefonie Digitaal HD pakket en Digitale Televisie IPRTV box HD met PVR. Afgelopen dagen heb ik diverse UTP kabels vanuit de meterkast door het huis getrokken en achter de plinten verwerkt.

Postcode: 3328EA

Ik zal hier posten als er vorderingen zijn m.b.t de oplevering/activering van m'n abonnement.

Ik heb wel gelijk even de Lijbrandt Servicedesk gebeld om te vragen hoe het met nummerportering zit aangezien je dit niet aan kan vinken of vragen bij het bestel formulier. Zij gaf aan dat zodra de lijn actief en ik in kan loggen op mijn Lijbrandt, ik het daar kan regelen.

Zij gaf tevens aan dat de verwachting is dat de aannemer voor 1 april de lijn actief heeft.

offtopic:
Indien ik goede ervaringen heb met glasvezel laat ik mijn ouders ook overstappen. Dan komt de echte uitdaging: Een VPN tussen de twee glasvezel lijnen zodat mijn vader via zijn mediaspeler mijn NAS kan bereiken. Iemand enig idee hoe dit makkelijk te realiseren is d.m.v. bijvoorbeeld een Consumenten router die automatisch een VPN verbinding tot stand kan brengen met mijn router?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ NeHox

De opmerking van de helpdesk over nummerportering is juist.
Mijn abonnement is op 22-01-2011 actief geworden.
Op dat moment kun je mijnlijbrandt in en wijzigingen in je abo aanbrangen. Extra Amino bijbestellen, pakket uitbreiden etc.
Mijnlijbrandt kan echter maar één wijziging tegelijk verwerken. Ik had een PVR besteld en die bestelling moest eerst verwerkt worden voordat ik nummerportering aan kon vragen. Duur de 2 à 3 dagen.
10 dagen na ingang abo is mijn nummer van Telfort naar Lijbrandt geporteerd.
Ik heb geen bericht gehad wanneer mijn nummer geporteerd zou worden.
Een paar dagen na de aanvraag heb ik met de helpdesk gebeld en toen werd een datum genoemd.
Overigens wilde Telfort mij kennelijk niet kwijt, want om 4 uur 's middags was ik nog niet omgezet.
Ik heb toen met Telfort gebeld en direct na dat gesprek ik mijn nummer geporteerd. De tijd staat namelijk in mijnlijbrandt. ;)
Ik heb trouwens voor de zekerheid wel zelf mijn abo bij Telfort opgezegd.
Lijbrandt geeft volgens mij wel ergens aan dat zij dat doen, maar daar wist Telfort nog niets van :?

Uiteindelijk goed gekomen.
Alles werkt hier prima. Alleen de PVR heeft wat kuren met opnemen. Of liever "niet opnemen".
Ik verwacht deze week mijn 3e PVR... :'( Hoop dat die wel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Niet online
even een vraagje waar ik niets over heb kunnen vinden,

Hoe zit dat nu met je 'modem' in de meterkast, ik heb even naar zowel mijn adsl als mijn upc -modem (beiden in de huiskamer) gekeken (*sarcasme) en alle twee behoeven ze een stopcontact,
na lang zoekwerk heb ik er in de meterkast echter geen gevonden,

Vervolgens heb ik een bierglas gepakt (dichterbij glasvezel had ik niet voor handen) en daar even 220v op gezet, dit bleek echter niet te werken en de geleiding was null, waaruit ik opmaak dat dat het ding ook niet via de glas-kabel gevoed kan worden (*nog meer sarcasme).

Kan iemand me daar dus uitsluitsel over geven, wordt er een nieuw stopcontact in de meterkast (op je eigen groepenkast) geplaatst en zo ja hoe? Aangezien mijn it-infra al over een eigen (extra aangelegde) groep beschikt, weet ik niet of ik er blij van wordt dat ze in m'n electra gaan rommelen, zoveel ruimte was er namelijk niet achter het paneel,
Dus als er een stopcontact moet komen, wil ik dat wel vooraf weten, dan leg ik hem liever zelf aan, wel zo veilig, en dan weet ik tenminste dat alles veilig, netjes en goed aangesloten wordt..

[ Voor 6% gewijzigd door i-chat op 18-03-2011 10:05 . Reden: zpellling enso ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ i-chat

Een bierglas is van ander glas dan het glas van de glasvezel. Daarom geleidt het geen stroom 8)7 8)7 8)7
Als je een echt kristallen champagneglas neemt en dat vult met champagne van zo'n € 100 per fles dan heb je meer kans op slagen. En die champagne moet dan wel elke week ververst worden :+

Maar ff serieus.
De modem in de meterkast heeft inderdaad stroom (230V) nodig. De meest gebruikelijke manier daarvoor is, zoals je zelf al vastgesteld hebt, nog steeds een stopcontact.
Als dat bij de installatie al door de monteur aangelegd wordt, moet daar uiteraard voor betaald worden.
Lekker zelf doen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i-chat schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:59:
Dus als er een stopcontact moet komen, wil ik dat wel vooraf weten, dan leg ik hem liever zelf aan, wel zo veilig, en dan weet ik tenminste dat alles veilig, netjes en goed aangesloten wordt..
Zoals Stoffel al aangeeft... de Genexis heeft een adapter, dus een stopcontact nodig in je meterkast.
Hangt je router daar ook, dan heb je nog een stopcontact nodig.
Mijn oplossing was snel en doeltreffend, aangezien mijn beltrafo op een stopcontact stond, dus gewoon een verlengsnoer met viervoudig stopcontact van de bouwmarkt tegen de wand geschroefd en de Genexis en router bijgeprikt samen met de beltrafo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Laatst online: 20:56

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Na lang wikken en wegen, ga ik nu toch ook maar over op glas... Keuze is gevallen op Concepts-ICT Internet only 50/50 Mbps.

Waarom Concepts? Ik heb geen zin in KPN, Tweak schijnt ook KPN te zijn dus valt ook af. Daarbij heeft een kennis van me veel gezeur gehad met de installatie van laatstgenoemde (geen signaal, zou wel zo moeten zijn volgens brief en helpdesk, etc. etc).

Ze zijn het goedkoopst op dit moment, alhoewel het elkaar niet meer zoveel ontloopt. Belangrijkste: ik lees weinig negatieve berichten, zowel in dit alsook in andere forums.

Zijn er inmiddels meer Concept'ers bijgekomen die hun ervaringen kunnen posten?

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweak is volgens mij een merknaam / dochter van Cambrium en niet gelieerd aan KPN ...

Wat mij wel ernstig tegenstaat bij Tweak is dat je administratiekosten moet betalen om klant te mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 00:20:
Tweak is volgens mij een merknaam / dochter van Cambrium en niet gelieerd aan KPN ...

Wat mij wel ernstig tegenstaat bij Tweak is dat je administratiekosten moet betalen om klant te mogen worden.
Wat niet wegneemt dat het meeste van de diensten die Tweak op ons netwerk levert gewoon ingekocht worden bij KPN fiber....
Lijbrandt is een volle dochter van Reggefiber, en toch krijg ik voor IPTV via GHM (ook een volle dochter van Reggefiber) op dit moment, vanwege technische routeringsproblemen op wba netwerken (beheerd door KPN), ITV van KPN aangeleverd, dus van wie de naam is boeit uiteindelijk niet zoveel als het product elders wordt ingekocht en doorgeleverd.

Bottom line is denk ik dat het niet uitmaakt hoe het beestje heet, maar waar vandaan dat beestje de diensten inkoopt en onder hun naam aanlevert. De enige die op ons netwerk nagenoeg alles uit eigen keuken leveren kan ik helaas KPN, en in een niet glasvezelwaardige kwaliteit nog voor een veel te hoge prijs ook. En administratiekosten zijn niet alleen bij Tweak een bron van extra inkomsten hoor, er zijn zat providers op vele gebieden in telecom/internetland die het inpluggen of patchen van een touwtje doorberekenen aan de klant onder het mom administratiekosten.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2011 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien in Dordrecht ´eerlijk´ glas ligt ;) , denk ik dat de IPTV diensten bij GHM vandaan komen.

Verder weet ik niet zoveel van Tweak, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat je bij het R+ abonnement geen modem krijgt / nodig hebt, wat een indicatie is dat de R+ diensten iig niet bij KPN vandaan komen.
Maar zeker weten doe ik dat niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 00:44:
Aangezien in Dordrecht ´eerlijk´ glas ligt ;) , denk ik dat de IPTV diensten bij GHM vandaan komen.

Verder weet ik niet zoveel van Tweak, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat je bij het R+ abonnement geen modem krijgt / nodig hebt, wat een indicatie is dat de R+ diensten iig niet bij KPN vandaan komen.
Maar zeker weten doe ik dat niet ...
Het glas wat in Berkel en Rodenrijs ligt is net zo eerlijk als in Dordrecht hoor, daar ligt het niet aan.
Het is de operator (KPN) die op dit moment bij ons bepaald dat de echte GHM kwaliteit niet tot aan mijn modem kan komen.....
Tweak levert hier in ieder geval gewoon ITV (zonder dit onder de naam GHM te noemen) van KPN.
Het feit dat je niet de Experiabox door je strot geduwd krijgt met de R+ diensten lijkt erop te wijzen dat je onder het beheer van Reggefiber Operations valt, die je vrijheid geven je eigen merk/model router te kiezen en echte GHM diensten door kunnen geven.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2011 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dragonheart-03 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:19:
Net is er een monteur een modem komen plaatsen in de Glashart aansluiting. Iemand een idee hoe lang het dan nog via 'Lijbrandt' duurt om een 'publiek ip' te krijgen.

Verder begrijp ik dat het RTV pakket ook digitaal te ontvangen is over 'dvb-c'. Het analoge pakket wordt dan digitaal doorgegeven.

M.b.t. ITV - de HD PVR - die dient dus op UTP aangesloten te worden om er gebruik van te maken. Iemand een idee als zo een '200Mbits' voor het stroomnetwerk probleemloos met IPTV functioneert?
Na oplevering zou je als de lijn actief staat binnen 27 minuten (is mij laatst nog ingefluisterd) een IP adres moeten krijgen.
De DHCP lease staat gekoppeld aan het mac adres van het apparaat dat als laatste een IP heeft gehad, dus als je van router wisselt heb je twee keuzes.... of je wacht een half uur, of je kloont het mac adres van het oude apparaat in je nieuwe router.

Het DVB-C pakket op de kabel is identiek aan het analoge basispakket van 39 zenders inderdaad.

In principe werken powerplugs voor IPTV goed, alhoewel ze vrij storingsgevoelig zijn en de beloofde 200Mbit bij lange na niet gehaald wordt.
Aangezien je voor één settopbox gemiddeld max 20 Mbit nodig hebt zal het over het algemeen wel werken, mits de data door storingen niet teveel onderbroken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gurbiagorbi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2022
weet iemand of je bij glashart/lijbrandt in dordrecht het guide plus signaal door krijgt bij (analoge) tv? en de harddisk recorder (panasonic) dus gewoon goed blijft werken? of eventueel bij welke provider wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gurbiagorbi schreef op maandag 28 maart 2011 @ 07:41:
weet iemand of je bij glashart/lijbrandt in dordrecht het guide plus signaal door krijgt bij (analoge) tv? en de harddisk recorder (panasonic) dus gewoon goed blijft werken? of eventueel bij welke provider wel?
Mijn analoge HD recorder ziet nog steeds een gevulde EPG dus ik neem aan van wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gurbiagorbi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2022
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:17:
[...]

Mijn analoge HD recorder ziet nog steeds een gevulde EPG dus ik neem aan van wel...
Dat is heel mooi. Volgens mij ben ik bijna "over", qua keuze maken dan.

Alhoewel ik op dit forum zoveel lees wat weer nieuwe vragen oproept.

Antwoorden wellicht gevonden via http://www.glasvezel-vergelijken.nl

[ Voor 20% gewijzigd door gurbiagorbi op 29-03-2011 09:47 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste