Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Ze mogen best een beetje opschieten wat mij betreft
Het is zooooooooo frustrerend dat er een aansluiting in de meterkast hangt, maar dat de wijkcentrale pas ergens eind augustus gepland staat.
Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)
Ik heb meteen Concepts ICT besteld, naar aanleiding van de goede ervaringen hier. Nou alleen nog hopen dat het snel klaar is en dat het een beetje samenvalt met het eind van mijn UPC contract (ergens rond november).
Ik heb 50/50 + Analoge TV/Radio besteld want eigenlijk heb ik alleen die internetverbinding nodig, daar ik amper TV kijk, dus heb gewoon standaardpakket genomen.
[ Voor 5% gewijzigd door chim0 op 10-04-2011 23:15 ]
Ja dat duurde bij ons ook erg lang en... de afgegeven planning haalden ze ook niet. Niet dat ik daar mee zat, ik heb de kat uit de boom gekeken en daarmee wat knaken bespaart (lees: gewacht tot KPN niet meer de monopolist was na enkele maanden).Plexxodus schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:14:
Een beetje opschieten????
Het is zooooooooo frustrerend dat er een aansluiting in de meterkast hangt, maar dat de wijkcentrale pas ergens eind augustus gepland staat.
De 21e wordt mijn modem gemonteerd kreeg ik dit weekend te horen
Maar: nu zal mijn ADSL router/modem plaats moeten maken voor een nieuwe router...
Ik heb de Netgear WNDR37AV op het oog, maar er is nog wat meer te krijgen natuurlijk. Wat is wijsheid? Het ding moet gigabit poortjes hebben (4 minimaal liefst), graag ook Wifi b/g/n en verder niet al teveel wensen. Met 100 Mbps ooit in het achterhoofd, moet hij die snelheid dus ook makkelijk aan kunnen.
Wat hebben jullie voor routers?
hun 35R+ abo klinkt behoorlijk aantrekkelijk - voor slechts 45 per maand - ik was er al over uit dat ik zowiso geen itv van kpn wil, - en de nieuwsgroepen en het gratis nl domein van tweak (ach dat waren leuke extratjes), eerst maar eens zien wat hun antwoorden zijn over 'ip v6 plannen' R+ mogelijkheden ...
Mijn abonnement bij Lijbrandt moet nog geactiveerd worden.
Iemand hier in de buurt die ervaring heeft met Lijbrandt ?
Ik heb overigens wel een kastje erbij genomen met hdmi aansluiting.Joepla schreef op donderdag 07 april 2011 @ 19:30:
@Bean77: Hee bedankt! Goed nieuws dus. Ik heb vorige week hetzelfde abo afgesloten en de bevestiging is binnen, maar nog geen datum wanneer het gaat werken.
Ze mogen best een beetje opschieten wat mij betreft
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Zo te zien zijn al je diensten al actief en word alleen de STB nog toegezonden.hans558 schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:20:
Vandaag is eindelijk het modem geplaatst door Glashart. Ik woon 3328 AC
Mijn abonnement bij Lijbrandt moet nog geactiveerd worden.
Iemand hier in de buurt die ervaring heeft met Lijbrandt ?
Kwestie van je apperatuur aansluiten. (poort 1 internet en poort 2 IPTV)
Ok, ik wil alleen internet van ze. Geen TV, telefonie, backupruimte/spamfilters en andere ongein.Bean77 schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:18:
[...]Ik heb overigens wel een kastje erbij genomen met hdmi aansluiting.
Vanaf de bovenkant gezien, kap beetje opzij geschoven;

Iemand enig idee wat die gemeten waarden betekenen?
Bij mij is 't 0,79 / 0,12 en bij mijn buren 0,92 / 1,18
Hopelijk duurt het niet lang meer voordat ik echt aangesloten word.
[ Voor 12% gewijzigd door Jimster op 25-04-2011 17:30 ]
da's zijn de glasvezel demping waardes ... SC/APC is SC connector met connector vlak op 8 graden gepolijst ... hoe lager de waardes des te beter.Jimster schreef op maandag 25 april 2011 @ 17:28:
Sinds vorige week is het begin er en heb ik een eigen glasvezelaansluiting.
Vanaf de bovenkant gezien, kap beetje opzij geschoven;
[afbeelding]
Iemand enig idee wat die gemeten waarden betekenen?
Bij mij is 't 0,79 / 0,12 en bij mijn buren 0,92 / 1,18
Hopelijk duurt het niet lang meer voordat ik echt aangesloten word.
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Er zit dan aardig wat verschil tussen mijn waarden en die van mijn buren? Of zijn beide waarden gewoon laag en is alles <50 prima?Wirehub schreef op maandag 25 april 2011 @ 17:33:
[...]
da's zijn de glasvezel demping waardes ... SC/APC is SC connector met connector vlak op 8 graden gepolijst ... hoe lager de waardes des te beter.
Verwijderd
De waarden die je ziet zijn dempingswaarden in dB's en liggen dus niet zo heel ver uit elkaar. Maak niet de vergissing om er factoren in te willen zien.Jimster schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:18:
[...]
Er zit dan aardig wat verschil tussen mijn waarden en die van mijn buren? Of zijn beide waarden gewoon laag en is alles <50 prima?
Wat ik me afvroeg: zit er in de Genexis een webinterface waar 'wij' iets mee kunnen? Bv. de VoIP poorten die aanwezig zijn gebruiken voor eigen accounts?
Ik zou gelijk even m'n provider bellen.
Ik heb overigens 48 Mbps down en 65 Mbps up (50/50 verbinding), niet verkeerd dacht ik...
Werkt tot nu toe lekker en stabiel. Uiteraard gaan de downloads als een raket, maar ook bv. het opvragen van een webpagina gaat meestal merkbaar sneller. Niet dat ik daar over klaagde, maar je ziet tov de oude Telfort ADSL lijn (14 Mbps down) dus wel verschil.
Nu dus weer een nutteloze kabelaansluiting in de meterkast. UPC was al heel wat jaren geleden afgesloten, telefoon niet zolang daarna zodra het kon en nu zelfs geen ADSL signaal meer.
Wat is de volgende?
Bedankt voor het delen van je ervaring!Joepla schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:07:
Zo'n 5 daagjes glasvezel nu in huis via Concepts.
Werkt tot nu toe lekker en stabiel. Uiteraard gaan de downloads als een raket, maar ook bv. het opvragen van een webpagina gaat meestal merkbaar sneller. Niet dat ik daar over klaagde, maar je ziet tov de oude Telfort ADSL lijn (14 Mbps down) dus wel verschil.
Nu dus weer een nutteloze kabelaansluiting in de meterkast. UPC was al heel wat jaren geleden afgesloten, telefoon niet zolang daarna zodra het kon en nu zelfs geen ADSL signaal meer.
Wat is de volgende?
Ik heb ook Concepts aangevraagd (Crabbehof) maar kan je iets vertellen over het modem? Wat voor apparaat is het? Is het een modem/router/draadloos, zoals bij UPC? Welk abonnement heb je? Hoe snel upload je?
Ja sorry hoor maar kan gewoon niet wachten! Ik moet sowieso wachten tot november tot mijn UPC abo is afgelopen maar heb alvast glasvezel aangevraagd, het 50mbps abonnement. Maar alleen internet + standaard TV en radio want ik heb geen HDTV en kijk amper TV. Gaat mij meer om de upload ook.
Verwijderd
Het is een Genexis modem (eigenlijk vervangt met de dummy die nu op de FTU zit voor een glasvezelmodem), zonder router ingebouwd, en dus ook niet draadloos... Uit de UPT poort voor internet komt dus alleen je externe IP adres via DHCP naar je toe, en moet je zelf een (draadloos) routertje kopen om internet intern te verdelen in je woning.chim0 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:29:
[...]
Bedankt voor het delen van je ervaring!
Ik heb ook Concepts aangevraagd (Crabbehof) maar kan je iets vertellen over het modem? Wat voor apparaat is het? Is het een modem/router/draadloos, zoals bij UPC? Welk abonnement heb je? Hoe snel upload je?
Voordeel is dat je niet vast zit aan hardware van je provider en je eigen favoriete merk en type router kunt inklikken op de UPT poort, nadeel is dat je dus minimaal een tientje of 5 moet spenderen aan een routertje.
Ik heb er zelf een Sitecom X3 n-routertje aangehangen en dat functioneert fabeltastisch op een 100/100 verbinding, maar als je al een router hebt is het een kwestie van inprikken en het ding op DHCP auto zetten.
Telefonie komt er rechtstreeks uit via RJ45 poortjes, IPTV komt eruit via UTP de tweede poort.
Analoge/DVB-C komt via een F-connector eruit en kan je zo op je bestaande coax aansluiten (met een verloopje of een F-connector). Wat je niet besteld hebt aan diensten komt er gewoon niet uit, de Genexis heeft standaard wel alle poortjes aanwezig, en is eigenlijk niet meer dan een doorgeefluik tussen de twee fibers en jouw hardware/infrastructuur in huis.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 12:00 ]
Oh dat is mooi! Dat is idd waar ik hoopte, gewoon een domme bridge, zoals de Speedtouch 510's van vroeger.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:55:
[...]
Het is een Genexis modem (eigenlijk vervangt met de dummy die nu op de FTU zit voor een glasvezelmodem), zonder router ingebouwd, en dus ook niet draadloos... Uit de UPT poort voor internet komt dus alleen je externe IP adres via DHCP naar je toe, en moet je zelf een (draadloos) routertje kopen om internet intern te verdelen in je woning.
Voordeel is dat je niet vast zit aan hardware van je provider en je eigen favoriete merk en type router kunt inklikken op de UPT poort, nadeel is dat je dus minimaal een tientje of 5 moet spenderen aan een routertje.
Ik heb er zelf een Sitecom X3 n-routertje aangehangen en dat functioneert fabeltastisch op een 100/100 verbinding.
Mooi, kan ik idd zelf een router uitzoeken. Wordt wel een gigabit dan. Ook al heb ik het 50mbps abo, ik wil gewoon voor de zekerheid gigabit i.v.m. misschien upgraden in de toekomst. Plus het zal tegenwoordig vast niet veel meer schelen met een ouderwets 100mbit routertje. Gigabit is al tijden standaard op moederborden.
OK! Dus je hebt gewoon 1 kastje waar TV/Radio, internet en telefonie uitkomen? Geen mediabox meer voor de TV, zoals bij UPC of Ziggo?Telefonie komt er rechtstreeks uit via RJ45 poortjes, IPTV komt eruit via UTP de tweede poort.
Analoge/DVB-C komt via een F-connector eruit en kan je zo op je bestaande coax aansluiten (met een verloopje of een F-connector). Wat je niet besteld hebt aan diensten komt er gewoon niet uit, de Genexis heeft standaard wel alle poortjes aanwezig, en is eigenlijk niet meer dan een doorgeefluik tussen de twee fibers en jouw hardware/infrastructuur in huis.
Hoppa, 5 tientjes idd voor wireless N en gigabit > pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
[ Voor 4% gewijzigd door chim0 op 03-05-2011 12:05 ]
Verwijderd
Klopt exact... alles komt uit de Genexis FTU module in je meterkast, niet eens een echte bridge of ppoe verbinding, gewoon keihard TCP/IP met een redelijk vast IP adres via DHCP uitegereikt naar het internet toe.chim0 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:02:
[...]
Oh dat is mooi! Dat is idd waar ik hoopte, gewoon een domme bridge, zoals de Speedtouch 510's van vroeger.
Mooi, kan ik idd zelf een router uitzoeken. Wordt wel een gigabit dan. Ook al heb ik het 50mbps abo, ik wil gewoon voor de zekerheid gigabit i.v.m. misschien upgraden in de toekomst. Plus het zal tegenwoordig vast niet veel meer schelen met een ouderwets 100mbit routertje. Gigabit is al tijden standaard op moederborden.
[...]
OK! Dus je hebt gewoon 1 kastje waar TV/Radio, internet en telefonie uitkomen? Geen mediabox meer voor de TV, zoals bij UPC of Ziggo?
Hoppa, 5 tientjes idd voor wireless N en gigabit > pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
Geen mediabox, geen crappy experiabox, alleen voor IPTV een settopbox op IP basis, maar met een aparte UTP poort hiervoor op de Genexis.
Doordat het glastouwtje daadwerkelijk van jou alleen is hoeft men niet moeilijk te authenticeren van het modem, omdat je eigenlijk tot aan hun backbone "single path" gepatcht bent.
Gigabitrouter is sowieso slim omdat men binnen niet al te lange tijd de Genexis (als hij dat al niet is) ook gaat upgraden naar 1000Mbit poorten, omdat men de 100Mbit barriere op internet ook gaat smashen.
Zwolle heeft volgens mij nu al 200Mbit internet symmetrisch in het aanbod, en theoretisch (mits je bij Lijbrandt bijv 285 euro/mnd overhebt voor internet) kan je al 1000Mbit symmetrisch internet krijgen over reggefiberglas
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 12:17 ]

Maar die hangt bij mijn ouders al in de meterkast maar hij is leeg. De monteur zei toendertijd dat dit het is en dat als je glasvezel zou nemen, er dan iets in kwam.
In Zwolle word 200mbit inderdaad al actief aangeboden. Technisch gezien kun je daar dus ook wel 1000mbit leveren. Ik heb alleen zo'n vermoeden dat ze daar nog niet aan willen beginnenVerwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:12:
[...]
Zwolle heeft volgens mij nu al 200Mbit internet symmetrisch in het aanbod, en theoretisch (mits je bij Lijbrandt bijv 285 euro/mnd overhebt voor internet) kan je al 1000Mbit symmetrisch internet krijgen over reggefiberglas
Het is nu ook niet alsof 1000mbit op een consumenten markt interessant is.
XMSnet heeft overigens wel al 3 testaansluiting in Nijmegen die 1000mbit draaien. maar zoals ik al zei, voor consumenten is het interessant.
(en ja ik snap dat tweakers het natuurlijk best zouden willen, thuis server met 1000mbit, kun je bijna een hosting bedrijf beginnen
Dat is een versie van de Genexis ja.chim0 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:17:
Huh?? Dit ding???
[afbeelding]
Maar die hangt bij mijn ouders al in de meterkast maar hij is leeg. De monteur zei toendertijd dat dit het is en dat als je glasvezel zou nemen, er dan iets in kwam.
Bestaat uit 2 delen, FTU en NTU.
De NTU is leeg als er geen abonnement nodig is op het adres. De monteur noemt dat meestal een dummy.
In jouw geval hangt er dus gewoon een dummy.
Verwijderd
Klopt, standaard zit alleen de FTU gemonteerd, en is de bovenkant een lege dummy.chim0 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:17:
Huh?? Dit ding???
[afbeelding]
Op het moment dat je bij een provider een abo afsluit komt een installateur die dummy vervangen door de NTU (het glasvezelmodem en de HF modulator voor analoog/dvb-c)...
Even voor de leek:
FTU = Fiber Termination Unit (of wel, de afsluiting van glasvezel in pigtails richting een modem)
NTU = Network Termination Unit (of wel het glasvezelmodem wat wordt gevoed vanuit de pigtails die in de FTU zijn afgelast, en die licht weer omzetten in de diverse diensten.)
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 12:29 ]
Verwijderd
Ach, ik wil het op wba best eens testen voor Lijbrandt hoor, je weet ik ben de lulligste nietYogoi schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:17:
[...]
In Zwolle word 200mbit inderdaad al actief aangeboden. Technisch gezien kun je daar dus ook wel 1000mbit leveren. Ik heb alleen zo'n vermoeden dat ze daar nog niet aan willen beginnen
Het is nu ook niet alsof 1000mbit op een consumenten markt interessant is.
XMSnet heeft overigens wel al 3 testaansluiting in Nijmegen die 1000mbit draaien. maar zoals ik al zei, voor consumenten is het interessant.
(en ja ik snap dat tweakers het natuurlijk best zouden willen, thuis server met 1000mbit, kun je bijna een hosting bedrijf beginnen)
Maar inderdaad, er is volgens mij geen enkele site die je op die bandbreedte kan serveren, zelfs microsoft niet, dus krijg je de frustratie dat mensen nergens kunnen testen en dus klagen dat ze de 1000Mbit niet halen
Wel handig om meerdere vestigingen van een bedrijf op netwerkniveau aan elkaar te koppelen.... mits uiteraard op alle vestigingen glasvezel zou liggen
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 12:24 ]
*hint*Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:22:
[...]
Wel handig om meerdere vestigingen van een bedrijf op netwerkniveau aan elkaar te koppelen.... mits uiteraard op alle vestigingen glasvezel zou liggen
Consumentenmarkt.
Zakelijk is 1000mbit natuurlijk interessant, maar dan denk ik dat je 'iets' meer gaat betalen
Yogoi schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:19:
[...]
Dat is een versie van de Genexis ja.
Bestaat uit 2 delen, FTU en NTU.
De NTU is leeg als er geen abonnement nodig is op het adres. De monteur noemt dat meestal een dummy.
In jouw geval hangt er dus gewoon een dummy.
Helder!Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:19:
[...]
Klopt, standaard zit alleen de FTU gemonteerd, en is de bovenkant een lege dummy.
Op het moment dat je bij een provider een abo afsluit komt een installateur die dummy vervangen door de NTU (het glasvezelmodem en de RF modulator voor analoog/dvb-c)...
Even voor de leek:
FTU = Fiber Termination Unit (of wel, de afsluiting van glasvezel in pigtails richting een modem)
NTU = Network Termination Unit (of wel het glasvezelmodem wat wordt gevoed vanuit de pigtails die in de FTU zijn afgelast, en die licht weer omzetten in de diverse diensten.)
Bedankt voor de info, heren. Kan niet wachten!
Verwijderd
Ach, kantoor aan huis, consumentenaansluiting thuis, zoals nu al onze bedrijfspanden gewoon een consumenten ADSL touwtje van XS4ALL hebben voor 35 euro/mnd, in plaats van het 10x zo dure business DSL wat uit exact dezelfde DSLAM komt...Yogoi schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:27:
[...]
*hint*
Consumentenmarkt.
Zakelijk is 1000mbit natuurlijk interessant, maar dan denk ik dat je 'iets' meer gaat betalen
XS4ALL zeurt nog steeds niet dat ze de factuur naar een BV sturen in een industriewijk, dus wie ben ik om business DSL te pakken als ik met het dikste consumenten DSL 10% betaal van wat een bedrijf moet lappen?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 12:30 ]
Hans Marijs
Verwijderd
Dat meermaals radio 1 aan het einde van de band is een bekend trucje wat (volgens mij) men ook op analoge TV en DVB-C toepast om kanalen die nog niet zijn gevuld en gereserveerd voor bijv. lokale/regionale zenders (omdat de content bijv nog niet wordt aangeleverd door de lokale omroepen) alvast te vullen.hans558 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:40:
Ik heb inmiddels zo'n 14 dagen het modem in huis en alles aan de praat gekregen. Ik ben denk ik een grote uitzondering omdat ik Lijbrandt voor de rtv pakketten heb gekozen. Grappig is dat ze bv 192 tv doorgeven ( en ook slamtv al...) alleen op analoge FM kabel krijg ik wel iets van 6 of 7 maal radio 1 door aan het eind van de band en mis ik een aantal zenders zoals FIP
Hans Marijs
Hier in B&R zijn die lokale omroepkanalen ook gevuld met de eerste nationale radio of TV zender, omdat onze lokale omroep nog niet kan (of wil) aanleveren aan GHM.
Gebruik je de meest actuele lijst van Glashart Media om the checken of je alle zenders hebt, want die lijsten zijn per maart nog aangepast qua zenders?
Verwijderd
Yippie kayak, other buckets!
Verwijderd
Glashart is/was een handelsnaam van Reggefiber, toegespitst om glasvezel te introduceren in de consumentenmarkt, en wellicht dat er ook juridisch/handelstechnisch destijds redenen waren om het merk Glashart als soort van alias voor Reggefiber in de markt te zetten.jmk schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:10:
Weet iemand waarom Glashart / Reggefiber dit heeft gedaan, die naamswijziging?
Onder de streep is Glashart gewoon Reggefiber, en is er inmiddels geen reden meer om hetzelfde product onder twee merknamen in de markt te zetten gok ik.
Alle lopende projecten worden volgens mij nog onder Glashart uitgevoerd, alles wat nieuw is onder de naam Reggefiber.
Een en ander is geloof ik ook na te lezen op de kakelverse website van Reggefiber.
Glashart bekt uiteraard wat klantvriendelijker dan Reggefiber, en je ziet nu nog dat beide sites in de lucht zijn en Glashartprojecten nog niet zijn terug te vinden op de Reggefiber site, dus in B&R ligt geen glasvezel
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 10:28 ]
Ben nog even op zoek naar wat ervaringen.
Iets anders: vorig weekend iemand geholpen om KPN HD TV ('Brons' pakket + HD pakket) aan te sluiten. Ze hebben toevallig exact dezelfde TV als ik, dus we konden mooi vergelijken.
Maar wat een baggerkwaliteit!!! Beter dan menigeen gewend is, maar dit was echt triest. Zelfs een zender als NGC HD, via de schotel vrijwel iedere uitzending (mits in HD opgenomen) superscherp beeld, zag er niet uit. Lijkt wel alsof er grof ge-upscaled wordt en daarbij flink gecomprimeerd. Ook het HD demokanaal -waarvan je toch denkt dat ze daarmee mensen proberen te overtuigen- stikte van de artifacts en rare kleurovergangen. En dat voor een tientje extra per maand

Ik heb inmiddels de glashartmedia site bekeken en de lijst geraadpleegd. Er staat nog gereserveerd bij een aantal kanalen en daar zal inderdaad wel r1 op gezet zijnVerwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:21:
[...]
Dat meermaals radio 1 aan het einde van de band is een bekend trucje wat (volgens mij) men ook op analoge TV en DVB-C toepast om kanalen die nog niet zijn gevuld en gereserveerd voor bijv. lokale/regionale zenders (omdat de content bijv nog niet wordt aangeleverd door de lokale omroepen) alvast te vullen.
Hier in B&R zijn die lokale omroepkanalen ook gevuld met de eerste nationale radio of TV zender, omdat onze lokale omroep nog niet kan (of wil) aanleveren aan GHM.
Gebruik je de meest actuele lijst van Glashart Media om the checken of je alle zenders hebt, want die lijsten zijn per maart nog aangepast qua zenders?
Hans Marijs
Tja, dat is bekend.. KPN levert crappy streams van een paar mbit, omdat ze hetzelfde ook willen kunnen gebruiken voor *dsl lijntjes. Dus ja, leuk als je glas hebt, maar als ze gewoon een lage bitrate aanbieden schiet het niet op, en dan is schotel en kabel beter (zeker bij de kanalen die op de mediagateway zitten is kabel gewoon het beste atm)Joepla schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:13:
Iets anders: vorig weekend iemand geholpen om KPN HD TV ('Brons' pakket + HD pakket) aan te sluiten. Ze hebben toevallig exact dezelfde TV als ik, dus we konden mooi vergelijken.
Maar wat een baggerkwaliteit!!! Beter dan menigeen gewend is, maar dit was echt triest. Zelfs een zender als NGC HD, via de schotel vrijwel iedere uitzending (mits in HD opgenomen) superscherp beeld, zag er niet uit. Lijkt wel alsof er grof ge-upscaled wordt en daarbij flink gecomprimeerd. Ook het HD demokanaal -waarvan je toch denkt dat ze daarmee mensen proberen te overtuigen- stikte van de artifacts en rare kleurovergangen. En dat voor een tientje extra per maand
Tenzij je in WDGO gebied zit, dan heb je dezelfde kwaliteit, bij KPN en in WBA gebieden heb je de 'crappy' streams.
Lijkt erop dat zij hetgeen wat ik wil het goedkoopste kunnen leveren.
Tweak was ook een optie maar ben een beetje huiverig door de vele negatieve ervaringen...
Verwijderd
Onzin er staan ook oude glashart projecten op die site bijv Haaksbergen bouwjaar begin 2009.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:26:
[...]
Glashart bekt uiteraard wat klantvriendelijker dan Reggefiber, en je ziet nu nog dat beide sites in de lucht zijn en Glashartprojecten nog niet zijn terug te vinden op de Reggefiber site, dus in B&R ligt geen glasvezel
http://www.reggefiber.com...ergen/page/providers.html
Dat ze nu net B&R vergeten!!!!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2011 23:32 ]
Verwijderd
Almere? En volgens mij miste er nog een paar...Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 23:28:
[...]
Onzin er staan ook oude glashart projecten op die site bijv Haaksbergen bouwjaar begin 2009.
http://www.reggefiber.com...ergen/page/providers.html
Dat ze nu net B&R vergeten!!!!
Boeit eigenlijk niet, maar als je Glashart als merknaam opdoekt dan moet je die projecten dus gewoon netjes allemaal overzetten naar de Reggefiber site.
Nu al weer dagenlang geen wijziging (want geen router reset).
Niet handig als je een servertje wil gaan opzetten
Accountje op dyndns is gratis ...Joepla schreef op maandag 09 mei 2011 @ 08:34:
Ik merk dat ik van Concepts af en toe een ander IP krijg. Gebeurt alleen (en niet altijd) als ik de router reset na bv. een aanpassing. En het zijn maar 2 adressen die worden toegewezen, andere heb ik nog niet gezien.
Nu al weer dagenlang geen wijziging (want geen router reset).
Niet handig als je een servertje wil gaan opzetten
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Ik kan me niet anders voorstellen dat het een soort "servertje pesten" is

Ze bieden aardige complete pakketten aan voor scherpe prijzen met een HD decoder en DVB-C decoder gratis inclusief bij het 50MB pakket voor 55 euro p/mnd en hoger (bij een 2 jarig contract). Om onbeperkt te bellen moet je wel 4,95 extra p/mnd betalen. En hoogwaardige modems.Joepla schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:13:
@Plexxodus: Even uit nieuwsgierigheid (ik zit sowieso nog een jaar aan m'n huidige abo vast nl), wat is er zo schokkend aan KickXL? Ik heb er een tijdje geleden ook naar gekeken, toen konden ze nog niet leveren hier, maar afgezien daarvan zijn ze niet bepaald goedkoper dan de anderen. Op hun 'Mediamarkt' achtige website kan ik ook verder weinig anders ontdekken. Wel lachen om hun 'Hoge kwaliteit en strakke design' modem: da's (qua behuizing) een exacte kopie van mijn Zyxel ADSL modem/router dat al jaaaaaaren in m'n meterkast staat en sinds vorige week overcompleet is
Een eerdere vergelijking met KPN,Lijbrandt, ConceptICT is eerder al eens gemaakt waar KickXL niet onverdienstelijk uit komt. In Aalten was/is het blijkbaar niet mogelijk om Tweak,XMS te nemen dus die staan helaas niet in die vergelijking.
Over de layout zijn eerder ook al eens opmerkingen over gemaakt en ook al iets aangepast. Maar ik vind ook het poppetje wat ze gebruiken en het geheel met rood nogal 'bloederig' en aggressief over komen. Ik zie liever een rustige site met blauw/groen. Maar hun logo is nu eenmaal rood.
Vreemd genoeg hebben ze het (nog) niet op hun website danwel op Twitter gecommuniceerd dat ze ook in Dordrecht leveren. In het verleden had ik ze al eens een e-mail gestuurd over de beschikbaarheid in Dordrecht. Op mijn voormalige adres in Dordrecht is het via de postcode check op hun site nu ook mogelijk. Helaas in Zwijndrecht nog niet de mogelijkheid voor glasvezel.
Minder netjes vind ik dat ze BBC 3,4 nu al vermelden terwijl ze deze pas vanaf 1 juni 2011 kunnen leveren in aanvullende zender pakket. Er stond voorheen wel een aparte opmerking bij *. BBC HD wordt blijkbaar wel pas bij lanceren erbij gezet.
Ik dacht eindelijk een keuze gemaakt te hebben voor een Tweak R+ 50 abbo, maar nu zie ik dat KPN zelf een aardige aanbieding heeft: eerste 6 maanden gratis!!! 2 tv ontvangers gratis, waarvan 1 recorder, gratis homeplug setje.
Als ik op jaarbasis de kosten bereken dan ben ik met KPN bijna 250 euro goedkoper uit.
Ik weet dat KPN geen best TV signaal levert, maar daar lig ik niet wakker van, als ik 1080P wil kijken dan slinger ik mijn Dune Smart wel aan.
Het gaat dus uiteindelijk voornamelijk om internet en het gebruik van de Experiabox.
Vraag: doen of niet doen?
Als toch wel wilt kijken is kpn geen optie.
Analoog of DVB-C kan bij KPN niet
Ik weet niet of je veel op usenet zit, daar is Tweak wel een heel stuk sterker en als je kijk naar de telefoontikken, dan is kpn wel aan de hoge kant (tov Tweak en anderen) hetgeen wel klopt, want dat KPN meestal.
Verder weet ik niet wat het voordeel is van de experiabox.
Uit mijn omgeving ervaar ik het als een draak.
Maar goed het is en blijft een persoonlijke keuze. Suc6 ermee

Bij Concepts krijg je helemaal niks qua hardware (als je alleen internet afneemt), behalve de Genexis dan natuurlijk. Ik geef met liefde 90 euri uit voor een router van mijn keuze (Netgear WNDR37AV), flash daar direct alternatieve firmware op (DD-WRT) en ik heb daar exact wat ik hebben wil, met meer opties beschikbaar dan ik van kan dromen. 't Is maar net wat je wensen zijn...
Verwijderd
Right you are... KPN lost het probleem van support capaciteit op door gewoon alles dicht te spijkeren.Joepla schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:51:
Wat betreft de Experiabox: heb hem zelf niet, maar ik werd er niet vrolijk van. Heb er een aantal keer mee gewerkt, maar je hebt het ding nooit echt helemaal onder controle. KPN vind het blijkbaar niet nodig dat je allerlei zaken zelf kunt en wilt regelen en dat wordt dan botweg geblockt. Met allerlei workarounds kom je er wel weer redelijk uit, maar daar hou ik niet van.
Als je niet kunt kloten kan je ook niks verkloten lijkt het....
Is hier een termijn voor bekend?Jimster schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 00:39:
Bericht gekregen dat ze op 1 juni mij gaan aansluiten (modem plaatsen vermoed ik). Dan zal het nog even duren voordat mijn lijn daadwerkelijk actief wordt.
De lijn schijnt binnen een paar uur actief te worden en kan maximaal 1 dag duren. (info via tweak)
Bij mij komen ze 31 mei het modem plaatsen. Hopelijk wordt de lijn dan vrij vlot actief zodat ik op hemelvaartsdag verbinding heb.
[ Voor 11% gewijzigd door mrfatmen op 26-05-2011 11:09 ]
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Bij Concepts duurde het een dikke week, geen idee waarom eigenlijk.mrfatmen schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:46:
[...]Is hier een termijn voor bekend?
De lijn schijnt binnen een paar uur actief te worden en kan maximaal 1 dag duren. (info via tweak)
Zo ja bij welke provider
Naar mijn weten zijn ze in Wielwijk nog bezig met de inrichting van de centrale. Ook zijn ze volgens mij nog niet begonnen met het aansluiten van de vezels in de woning. Zie ze op veel plekken i.i.g. nog buiten liggen.henrickus schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 10:41:
Is er al iemand in Wielwijk die al een glasvezel aansluiting heeft??
Zo ja bij welke provider
LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23
Verwijderd
O jawel hoor ik (postcode 3317 kasteel buitenhof in crabbehof) ben all ruim 2 maanden geleden aangesloten , zit nu te w8en totdat de lijn wordt opgelevert, heb tweak R200+ besteldmsxbox schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 23:38:
[...]
Naar mijn weten zijn ze in Wielwijk nog bezig met de inrichting van de centrale. Ook zijn ze volgens mij nog niet begonnen met het aansluiten van de vezels in de woning. Zie ze op veel plekken i.i.g. nog buiten liggen.
Crabbehof is geen Wielwijk he..Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 13:10:
[...]
O jawel hoor ik (postcode 3317 kasteel buitenhof in crabbehof) ben all ruim 2 maanden geleden aangesloten , zit nu te w8en totdat de lijn wordt opgelevert, heb tweak R200+ besteld
Heb je al een modem thuis of alleen een glasvezelpunt.
Mijn modem is afgelopen woensdag geplaatst... activeren van de lijn zou niet lang meer moeten duren

Verwijderd
Ja u heeft gelijk , haal het zelf altijd door elkaar . heb nu een glasvezelpunt in de meterkast , alleen de genexis moet nog geplaatst worden.Jimster schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 15:18:
[...]
Crabbehof is geen Wielwijk he..
Heb je al een modem thuis of alleen een glasvezelpunt.
Mijn modem is afgelopen woensdag geplaatst... activeren van de lijn zou niet lang meer moeten duren
Net thuis, de boel aangesloten en alles werkt. Ping 5ms, download 24Mbit, up 22Mbit.
Concepts-ICT

Nice nice!Jimster schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:11:
Gisteren een mailtje gestuurd naar Concepts dat mijn modem er hangt en dat van mij de lijn geactiveerd mag worden. Vanochtend een mailtje ontvangen dat de lijn vandaag geactiveerd wordt.
Net thuis, de boel aangesloten en alles werkt. Ping 5ms, download 24Mbit, up 22Mbit.
Concepts-ICT![]()
![]()
Ik heb ook Concepts besteld, 50mbps. Kan niet wachten maar moet wel want mijn UPC verloopt pas in novemeber. Hopenlijk is tot die tijd alles klaar. De kabel ligt iig al voor de deur. Ben alleen benieuwd wanneer ze het naar boven gaan trekken.
Glasvezel voor de uploadsnelheid en Concepts geen idee. De ervaringen hier waren wel goed.henrickus schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:50:
@Jimster & @chim0. Als ik zo vrij mag zijn, wat is de reden dat jullie hebben gekozen voor Concepts?
[ Voor 17% gewijzigd door chim0 op 07-06-2011 09:51 ]
Ik mag nog wachten tot 20 juni (13 days and counting
genieten van mijn 50/50 lijntje en UPC de deur uit donderen...
Concepts-ICT niet echt een optie, omdat die eenmalig 160 euro rekenen voor de recorder
[ Voor 23% gewijzigd door El_Bandito op 08-06-2011 18:40 ]
i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
Verwijderd
Lijbrandt levert een IPTV box met Harddiskrecorder, de Amino 532.
Voor zover ik weet is die gelijk aan de box die Concepts levert.
Bij het aflsuiten van een abo kost de 532 € 99.
Als je de site van Lijbrant bij de pakketten kiest voor "bestel direct" kun je verschillende pakketten kiezen en ook verschillende ontvangers.
Overigens heb ik ook een 532 staan en die heeft al een tijdje problemen met opnemen van bepaalde zenders. Dat probleem is bekend bij Lijbrandt en ik heb vandaag te horen gekregen dat men bezig is met nieuwe software te testen. Dan zou het probleem opgelost moeten zijn.
Ik heb het compleet pakket met 25Mb internet en verder werkt alles prima.
Ik twijfelde tussen Lijbrandt en Concepts. Qua prijs verschillen ze elkaar niet veel. Concepts gaf mij net wat meer vertrouwen. Zij zijn al langer actief en hebben meer ervaring met glasvezel dan Lijbrandt. En voor mijn gevoel ben je bij Lijbrandt meer een nummertje... tot nu toe ben ik bij Concepts prima geholpen, via mail en telefoon.henrickus schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:50:
@Jimster & @chim0. Als ik zo vrij mag zijn, wat is de reden dat jullie hebben gekozen voor Concepts?
Verwijderd

de standaard 100mb/s versie , ze nemen weer contact op om deze te wisselen voor een 1gb/s model, dus we w8en maar af.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 10:55 . Reden: typo ]
Doet me denken aan de tijd -niet zo heel erg lang geleden- dat ik nog via coax (10 Mbps) verbinding maakte met m'n servertje op zolder met daarin een krakend en piepend 56k6 modem...
Daarna UPC met 64 kbps down en 16 up voor bijna hetzelfde bedrag als jij nu betaalt.
Maar je hebt gelijk, het moet wel goed komen natuurlijk!
Upload is met mijn 50/50 abo zo'n 70/75 MB, maar dat zal tzt nog wel aangepast worden vermoed ik.
Absoluut geen spijt gehad en gewoon een tevreden klant.
wat jimster zegt over de klantenservice onderstreep ik. Erg behulpzaam en schakelen sneller dan andere grote providers waar ik vroeger bij zat. En bovendien niet het gevoel een nummertje te zijn zoals bij Lijbrandt (ervaren tijdens mijn orientatie naar een provider).
het heet GHM info
Hans Marijs
Ook de helpdesk van Kick XL vertelde me dat ze niet leveren in Dordt.
Vraag is dus of er iemand in Dordrecht wel glasvezel internet via KickXL heeft. Ik wil het liefste snel doorpakken in mijn keuze, maar mocht KickXL snel leverbaar zijn of worden dan wacht ik nog even. Ze lijken me een aantrekkelijke aanbieder.
Anders wordt het waarschijnlijk Lijbrandt of Concepts ICT (hebben die standaard nieuwsgroepen, evt. met beperkte snelheid?).
Plexxodus schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:11:
Net met KickXL gebeld en zij kunnen ook leveren in Dordrecht!!!
Ben nog even op zoek naar wat ervaringen.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Verwijderd
Ja, Lijbrandt in ieder geval wel, twee lijntjes 512Kbit gratis, paid tot 100Mbit.nocalimero schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:47:
Anders wordt het waarschijnlijk Lijbrandt of Concepts ICT (hebben die standaard nieuwsgroepen, evt. met beperkte snelheid?).
[...]
In het nieuwe overzicht van de IPTV zenders op de site van GHM (http://glashartmedia.nl/b...Overzicht_25_aug_2011.pdf) staat nu ook RTV Dordrecht.
Verder staat er nu bij dat sommige zenders alleen in het WGDO gebied en andere alleen in het WBA gebied worden doorgegeven. Die zenders zijn vooral de locale/regionale zenders. Een paar HD zenders worden niet in WBA doorgegeven.
Ik woon in Dordrecht Stadspolders (=WGDO) en kan dus kennelijk geen RTV Dordrecht gaan ontvangen.
Iemand bekend of in Dordrecht ook een WBA gebied is?
Niet dat ik ga verhuizen om RTV Dordrecht te kunnen kijken hoor

Ben gewoon benieuwd.
Verwijderd
Maar gelukkig hebben wij dan weer het Glashart Media Infokanaal.
Er werd mij verteld dat KPN wel gewoon RTV Dordrecht doorgeeft. Dus inderdaad wel over het WBA netwerk.
Het zou te maken hebben met de manier van aanleveren van het signaal door RTVD aan GHM. Dat zou niet compatible zijn met GHM. Voor het omzetten zou een apparaat nodig zijn dat zo' n € 3.500 kost.
En ja wie gaat dat betalen. RTVD heeft geen poen, dus.
Ach gelukkig is dit iets waar overheen te komen is. Zo heel veel bijzonders zenden ze naar mijn mening toch niet. Maar het is natuurlijk wel vreemd dat bijna heel land RTVD kan kijken, behalve Dordtenezen op WGDO.
Ik heb trouwens van Lijbrandt een Amino 540 toegezegd gekregen in plaats voor mijn 532, die de bekende problemen met opnemen heeft. Volgens Lijbrandt zou dit probleem niet in de 540 zitten. De 540 wordt zsm toegestuurd. Mijn bevindingen zal ik zsm posten.
Verwijderd
Ik heb al 4 weken een modem, maar werkt niet.
(Lijbrandt)
Verwijderd
Ik heb tot vervelendst toe gebeld.
Ledjes van het modem staan te knipperen.
Ik vroeg me af of de wijkcentrale al in werking is.
Ik krijg net weer een brief van Reggefiber: 1 sept komen we een modem bij u plaatsen.
Dus ben benieuwd........
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2011 09:32 . Reden: overbodige info verwijderd ]
Verwijderd
Probleem is opgelost, er zat iets fout in de wijkcentrale.
Even speedtest gedaan.
Ik krijg 25/25 Mb terwijl ik 50/50 besteld heb.
Als dat zo blijft moet ik maar weer eens bellen denk ik
Let op dat ze je niet laten betalen voor de tijd dat je geen verbinding had, maar het officieel wel had moeten werken. En niet de volle mep voor de tijd dat je 50% snelheid had van hetgeen afgesproken is.
Gaat over een paar tientjes denk ik maximaal, maar omgekeerd willen ze meestal de laatste cent van je hebben.
(Ik heb veel ervaring met UPC die mij -3 jaar na beeindigen abo- bleef lastigvallen met een 'slotnota' van 0,12 euro
Verwijderd
Even bellen, waarschijnlijk moeten ze je account nog op de juiste snelheid zetten.... Dit klinkt bekend van andere nieuwe Lijbrandtklanten en wordt over het algemeen rap opgelost.Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 11:53:
@Joepla
Probleem is opgelost, er zat iets fout in de wijkcentrale.
Even speedtest gedaan.
Ik krijg 25/25 Mb terwijl ik 50/50 besteld heb.
Als dat zo blijft moet ik maar weer eens bellen denk ik
welke speedtest gebruiken jullie?Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:49:
[...]
Even bellen, waarschijnlijk moeten ze je account nog op de juiste snelheid zetten.... Dit klinkt bekend van andere nieuwe Lijbrandtklanten en wordt over het algemeen rap opgelost.
Ik ben er nog niet helemaal uit welke goed is, daar de hoeveelheid data dusdanig klein is dat een goede test met deze snelheden niet te doen is.
Verwijderd
Geen enkele speedtest is representatief, zeker niet omdat dikke uploads in Nederland geen gemeengoed zijn.henrickus schreef op donderdag 08 september 2011 @ 09:24:
[...]
welke speedtest gebruiken jullie?
Ik ben er nog niet helemaal uit welke goed is, daar de hoeveelheid data dusdanig klein is dat een goede test met deze snelheden niet te doen is.
Tot 50Mbit kan je speedtest.net redelijk vertrouwen mits je even stoeit met diverse servers, daarboven moet je echt P2P met FTP of HTTP gaan testen bij een medeklant op glas.
Vandaar dat onder mijn profiel de website ook linkt naar een 1000Mb bin file op een 100Mbit glasvezeltouwtje, waarmee je dus download kan testen op een server die niet bol staat van de gebruikers.
Verwijderd
WBA heeft RTV Dordrecht wel, maar volgens mij is Dordrecht alleen WDGO.stoffel63 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:45:
RTV Dordrecht niet te ontvangen in (heel) Dordrecht ??
Ik woon in Dordrecht Stadspolders (=WGDO) en kan dus kennelijk geen RTV Dordrecht gaan ontvangen.
Iemand bekend of in Dordrecht ook een WBA gebied is?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2011 11:45 ]
Ook ik heb geen RTV Dordrecht, en het klopt Dordt is WDGO.Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:54:
[...]
WBA heeft RTV Dordrecht wel, maar volgens mij is Dordrecht alleen WDGO.
en ach zo boeiend

Verwijderd
Sowieso heb je als GHM klant zo'n beetje van elk glasdorp en stadje de lokalo in je lijstje... Inderdaad heel boeiend hoor om te zien hoe ze in Limburg een pompoenwedstrijd hebbenhenrickus schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:04:
[...]
Ook ik heb geen RTV Dordrecht, en het klopt Dordt is WDGO.
en ach zo boeiendwas RTVD toch niet
.
[ Voor 86% gewijzigd door IEF op 30-09-2011 17:08 ]