Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 16:31
Op de site van de Gemeente Dordrecht is het volgende te vinden:

Dordtenaren krijgen supersnelle glasvezelverbinding
Overeenkomst ondertekend

Dordrecht is een van de eerste gemeenten waar glasvezel voor woningen wordt aangelegd. De gemeente, KPN en Reggefiber hebben op afgelopen 2 juli de overeenkomst hiervoor ondertekend. Met het glasvezelnetwerk wordt de ontwikkeling op het gebied van economie, onderwijs, zorg, wonen, werken en cultuur versterkt. Dordtenaren krijgen toegang tot supersnel internet, telefonie en interactieve (HD)TV. Ook nieuwe telecommunicatietoepassingen zoals beveiliging op afstand, telewerken en zorg op afstand kunnen straks via de glasvezel in ongeveer 14.000 woningen komen.
Onder de naam Glashart Dordrecht wordt het glasvezelnetwerk in Dordrecht aangelegd. Glashart Dordrecht is zelf geen dienstenaanbieder, maar bouwt en beheert dit hypermoderne netwerk. Glashart is onderdeel van Reggefiber dat in Nederland in samenwerking met KPN het initiatief neemt in de transformatie naar open glasvezelnetwerken voor consumenten. Bij de aanleg gaat het vooralsnog om de wijken Dubbeldam, Stadspolders en Staart Oost. Het college van burgemeester en wethouders ging vorige maand akkoord. “De gemeente werkt eraan mee omdat het een positieve impuls betekent voor de sociale en economische ontwikkeling in Dordrecht”, aldus wethouder F.J. van den Oever.

Wens vervuld
Voor de gemeente Dordrecht gaat er met de aanleg van het netwerk een lang gekoesterde wens in vervulling. Met de programma’s ‘ICT en de Stad’ en ‘Dordrecht Digitaal’ heeft de gemeente Dordrecht enkele jaren geleden aangegeven zich als kennisintensieve stad te willen profileren. Het stimuleren van glasvezel is een van de manieren om daar uiting aan te geven. De gemeente betaalt niet mee aan het netwerk, maar verleent wel medewerking door personele begeleiding van project.

Start aanleg
Naar verwacht gaat in oktober dit jaar de eerste schop in de grond. De glasvezelkabels worden straat-voor-straat gelegd. De kabels worden zoveel mogelijk in trottoirs gelegd, waar bestaande kabeltracés lopen. Glashart legt de kabels aan tot in de woning, waarna men diensten als internet, telefonie en TV kan afnemen. De graaf- en aanlegwerkzaamheden duren ruim twee jaar.

Communicatie bewoners
“De gemeente vindt het belangrijk dat de kwaliteit van de leefomgeving wordt gewaarborgd. De straat moet er na de werkzaamheden weer netjes uitzien. Bewoners krijgen van tevoren ook een brief met informatie wanneer in hun straat gewerkt wordt en wat dat voor bewoners betekent”, zegt wethouder Van den Oever. KPN zal in Dordrecht de eerste service provider zijn die de diensten op dit moderne netwerk levert. Voorafgaand aan de aanleg richt Glashart een servicewinkel in waar bewoners naar toe kunnen voor alle vragen over het nieuwe netwerk en voor hulp bij overstappen naar de diensten van KPN. Vanaf oktober kunnen inwoners kijken op de website www.glashart.nl/dordrecht wanneer Glashart verwacht hun woning aan te sluiten. Hoe dichter Glashart bij de aansluitdatum komt, hoe preciezer de planning zal zijn.

Al glasvezel in Dordrecht
In Dordrecht is al ingezet op glasvezel naar de instituten zoals schoolgebouwen, ziekenhuizen, gemeentelijke onderkomens en een aantal zorginstellingen op aangesloten zijn. De gemeente Dordrecht heeft ook een aanjagende rol gespeeld bij de ontwikkeling van breedband op bedrijventerreinen Dordtse Kil I, II en Amstelwijck West, waar nu een commercieel glasvezelnetwerk is gerealiseerd.

----------

"Helaas" woon ik zelf in de binnenstad, dus zal nog langer geduld moeten hebben. Tijd dat alle wijken die nog niet op de lijst staan flink de gemeente gaan spammen! >:)

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb al een mail gestuurt , Woon zelf in sterrenburg.

Vind het een leuk idee, mits het betaalbaar blijft.

Alleen dat Beveiligen op afstand en telewerken stel ik me vraagtekens bij .

offtopic:
voor de glashart/dordrecht krijg ik een login ....

[ Voor 14% gewijzigd door LuckY op 04-07-2008 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
Waar heb je heen gemaild? Algemeen info adres? Of naar Glashart?

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Glashart
Dat je geintreseerd bent in glasvezel in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sinds KPN een minderheids belang heeft genomen in Regefiber zie ik Concept ICT bijna niet meer terug in de nieuwe plannen.

Pas na minstens een jaar gaat het netwerk open voor andere aanbieders naast KPN.

De verschillen worden al wel duidelijk op www.glashart.nl.
In sommige plaatsen wordt nog wel concepts aangeboden en die prijzen liggen net iets lager.

[ Voor 29% gewijzigd door arjants op 04-07-2008 21:54 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
Op de site van Glashart is nu ook iets meer info, o.a. een kaartje

http://www.glashart.nl/dordrecht/

Afbeeldingslocatie: http://www.glas-hart.nl/dordrecht/documenten/image/Dordrecht_kaart.jpg

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Ik ben erg geintreseerd. Ik hoop alleen dat er ook pakketen komen zonder TV en telefoon omdat ik daar niet op zit te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
KPN heeft nog geen losse internetpakketten, maar misschien als er meer vraag naar is...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
Van: http://www.ad.nl/drechtst...gang_voor_aanbieders.html

Glasvezelnet met open toegang voor aanbieders

DORDRECHT - Het nieuwe glasvezelnetwerk voor particulieren in Dordrecht wordt toegankelijk voor alle aanbieders.
Hoewel KPN een groot financieel belang heeft in ontwikkelaar Glashart, claimt het geen alleeenrecht op diensten via het netwerk. Wel is zeker dat de KPN zelf in ieder geval één van de aanbieders van diensten op het glasvezelnetwerk zal zijn. Met andere aanbieders zijn nog geen contracten gesloten.

Dat bleek donderdag bij de officiële opening van de Glashart Servicewinkel aan de Vest in Dordrecht, waar potentiële klanten zich kunnen melden. Voorlopig gaat het daarbij overigens alleen om mensen uit De Staart, Stadspolders en Dubbeldam. Het gaat om een proef. Als die slaagt, krijgt ook de rest van Dordrecht glasvezel. Volgens wethouder F. van den Oever is het nieuwe netwerk zowel sociaal als economisch van groot belang voor de stad.

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
En nog meer info: http://www.ad.nl/drechtst...conomisch_belangrijk.html

-----------

'Dit netwerk is sociaal en economisch belangrijk'
Door PETER KOSTER

DORDRECHT - Met de opening van de servicewinkel van Glashart heeft wethouder Ferdinand van den Oever gisteren het startsein gegeven voor de aanleg van een glasvezelnetwerk voor particulieren in Dubbeldam, Stadspolders en De Staart.
De daadwerkelijke aanleg begint waarschijnlijk in januari. Het gaat om een proef; Dordrecht is één van de eerste gemeenten waar glasvezel in woonwijken aangelegd wordt.

Glasvezel maakt supersnel Internet mogelijk, maar wat moet ik daar mee als particulier? Mijn huidige Interverbinding is snel genoeg.

Voor de huidige internet-toepassingen zijn ADSL en kabel inderdaad snel genoeg. Het aantal mogelijkheden neemt echter snel toe, net als de bandbreedte die daarvoor nodig is. Wethouder Ferdinand van den Oever verwacht dat zorginstellingen veel mensen via Internet gaan helpen met eenvoudige zaken en zo bijvoorbeeld ook hun gezondheid in de gaten zal houden, waardoor ze langer zelfstandig kunnen blijven wonen. Ender voorbeeld komt uit het onderwijs, waar electronische schoolborden steeds gewoner worden. Een leerling die ziek thuis zit kan straks de les gewoon volgen, compleet met dagene wat de leerkracht op het schoolbord tovert. Bovendien wordt het mogelijk televisie via de Internetkabel te ontvangen. Marktmanager Nieuwe Infrastructuur Monique van de Voorde van KPN: ,,Als mensen straks twee HD-televisies hebben, vragen die samen al 24 MB. Dan heb je met ADSL niets meer over voor je Internet.''

Van den Oever: ,,Mensen kunnen zich moeilijk voorstellen dat het nuttig is, maar bedenk je eens hoe lang we onze mobieltjes nog maar hebben. De ontwikkelingen gaan razendsnel.''

Moeten overal de straten open om nieuwe kabels aan te leggen?

Van den Oever: Ja. Ik hoop dat zich men mij ooit zal herinneren als de wethouder die vde stad een glasvezelnetwerk gaf en niet als de wethouder die er een puinhoop van maakte. We hebben al 110 instellingen op glasvezel aangesloten en dat gaf geen overlast, hooguit hinder.''

De werkzaamheden beginnen, afhankelijk van het weer, in januari. Het is de bedoeling tot hetzelfde stuk straat niet langer dan een week open zal liggen. Al met al zullen de werkzaamheden een half jar in beslag nemen. In april moeten de eerste abonnees glasvezel kunnen gebruiken.

Ben ik verplicht een glasvezelaansluiting te nemen?

Van de Voorde: ,,Nee, maar als je nu de aansluiting aan laat brengen is dat gratis. Als je het later alsnog laat doen, krijg je wel een rekening. Als de aansluiting er eenmaal is, kun je zelf kiezen bij welke provider je televisie en internet in wil kopen.

Het netwerk komt in de drie oostelijke wijken, maar de servicewinkel van Glashart aan de Vest?

Hoewel het nu nog om een proef gaat, verwacht Glashart veel e4nthousiasme. Na de 13.000 aansluitingen in Stadspolders, Dubbeldam en De Staart, hoopt Glashart in één moeite door te gaan in de rest van Dordrecht.

-------------

Ze beginnen dus nu pas in januari ipv oktober....

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Ik kreeg gisteren ook een brief in de bus ivm glasvezel in mn wijk. Jammer dat ik nu juist ga verhuizen.
Begrijp dat KPN o.a. aanbied. Op glashart site wordt wel erg nadruk op KPN gelegd. Moet toch vrije keuze hebben om bijv. XMSNet e.d. te kiezen? Ook jammer is dat de postcode check nog niets oplevert op de KPN glasvezel site. Ben wel benieuwd naar met name tv zender pakketten/prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
En de planning is weer een beetje up 2 dater.
Binnenkort kunnen inwoners van Dordrecht op deze website kijken wanneer Glashart verwacht hun woning aan te sluiten.
Dit kan simpelweg door uw postcode en huisnummer in te voeren. Hoe dichter Glashart bij de aansluitdatum komt, hoe preciezer de planning zal zijn.

Momenteel wordt de planning op huisniveau gemaakt voor het gebied om de huisaansluitingen te realiseren. U kunt zich ongetwijfeld voorstellen dat dit een grootschalig project is (16.000 woningen) en vergt veel (graaf-)werkzaamheden in de stad. Uiteindelijk willen we toe werken naar 400 huisaansluitingen per week. Wanneer uw woning exact aangesloten gaat worden kunnen wij u op dit moment nog niet meedelen, hiervoor kunt u het beste de planning op de website in de gaten houden.

Een gedetailleerde planning volgt zo spoedig mogelijk. Globaal is deze als volgt:
- Wijk Dubbeldam: januari t/m juni 2009
- Wijk Stadspolder: mei t/m september 2009
- Wijk Staart: september 2009 t/m maart 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:26

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Heb de antwoordkaart van Glashart paar weken geleden in de bus gekregen en een paar straten verder worden er druk oranje slangen in de straat gelegd. Ook is er opeens een nieuw 'huisje' naast een bestaand trafohok in de wijk geplaatst. Er gebeurt dus wel wat.
Jammer dat er nog steeds geen prijzen op de site staan, alhoewel je bij andere gemeenten met glasvezel de KPN producten alvast kunt bekijken. Wij zullen vast hetzelfde aangeboden krijgen :'(

De Glashart winkel kon me nog niet vertellen wanneer de verbinding echt gebruikt kan worden. "Dat kan enkele maanden na aanleg zijn"...

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 09-09 11:43
Joepla schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:14:
Heb de antwoordkaart van Glashart paar weken geleden in de bus gekregen en een paar straten verder worden er druk oranje slangen in de straat gelegd. Ook is er opeens een nieuw 'huisje' naast een bestaand trafohok in de wijk geplaatst. Er gebeurt dus wel wat.
Jammer dat er nog steeds geen prijzen op de site staan, alhoewel je bij andere gemeenten met glasvezel de KPN producten alvast kunt bekijken. Wij zullen vast hetzelfde aangeboden krijgen :'(

De Glashart winkel kon me nog niet vertellen wanneer de verbinding echt gebruikt kan worden. "Dat kan enkele maanden na aanleg zijn"...
Woon je toevallig in Stadspolders? Ik woon zelf in Dubbeldam en het zou hier al in maart aangelegd worden maar tot op heden is er niks gebeurd. Ben een tijdje geleden langs de winkel geweest en die mevrouw wees toen aan dat ze in Stadspolders bezig zijn en zo naar beneden werken. Maar geen bericht, brief, graafmachines, niks. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

chimo schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:07:
[...]
Woon je toevallig in Stadspolders?
Oudelandshoek, om precies te zijn.

De oranje kabels steken hier nu overal uit de grond, ook bij mijn huis :)
Begin volgende week wordt het tot in de meterkast gebracht. Indrukwekkend kastje, maar daar blijkt bij nader inzien werkelijk helemaal niets in te zitten (ja, heb er natuurlijk meteen eentje 'gemold' toen ik de kans kreeg bij een buurtgenoot ;) )

Even afwachten nog voor jou vrees ik. Mijn ouders wonen ook in D'dam, bij hen is ook nog niets gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Joepla schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 19:17:
[...]

Oudelandshoek, om precies te zijn.

De oranje kabels steken hier nu overal uit de grond, ook bij mijn huis :)
Begin volgende week wordt het tot in de meterkast gebracht. Indrukwekkend kastje, maar daar blijkt bij nader inzien werkelijk helemaal niets in te zitten (ja, heb er natuurlijk meteen eentje 'gemold' toen ik de kans kreeg bij een buurtgenoot ;) )

Even afwachten nog voor jou vrees ik. Mijn ouders wonen ook in D'dam, bij hen is ook nog niets gebeurd.
Hey niet de boel slopen! Dadelijk gaat het hele feest niet door ;) Mja, d'r zal later vast wel iets in dat kastje komen neem ik aan. Naja, 't is nog maar ff afwachten dan. Heb je wel een brief gehad trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@chimo: Kastje ging wat onlogisch open (naar mijn idee dan), maar dichtmaken ging nog redelijk. Dus ik denk dat 't nog wel bruikbaar is ;)

Dit kastje is volgens mij alleen de fysieke koppeling tussen de glasvezel en het modem. Dat zal wel een soort experiabox worden, vrees ik. Er komen meerdere vezels binnen, als ik het goed zag...

Brief: laatste brief ging over het aansluiten binnenshuis, komende week. Daarna zal er wel een tijdje tussen zitten voordat we ook echt gebruik ervan kunnen maken.
Weet trouwens nog niet of ik overstap op glas. Vind de typische KPN benadering (verplicht triple play) niet prettig en (in mijn situatie) zeker niet goedkoop.
Ik wil puur internet -liefst een beetje glasvezelwaardig, dus niet 30 down/3 up- en alle andere zooi (telefonie + tv) heb ik zelf al tijden goed en goedkoop geregeld. KPN een beetje kennende zullen ze er wel voor gezorgd hebben dat een evt. 2e aanbieder nog wel even op zich laat wachten en een moeilijke start zal hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mja, wij hebben alles in een van UPC maar tis toch handig dat je gratis die aansluiting krijgt, dan heb je het alvast. Ik zou het ook puur voor alleen internet nemen, digitale TV van UPC is prima eigenlijk. Ben een keer langs de winkel geweest in de stad en ze zeiden dat het voorlopig alleen internet + telefoon is, later ws. TV dus ja.. En je krijgt idd een soort Experiabox, ik heb ze gezien, beetje DVD speler formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

chimo schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 09:14:
Mja, wij hebben alles in een van UPC maar tis toch handig dat je gratis die aansluiting krijgt, dan heb je het alvast. Ik zou het ook puur voor alleen internet nemen, digitale TV van UPC is prima eigenlijk. Ben een keer langs de winkel geweest in de stad en ze zeiden dat het voorlopig alleen internet + telefoon is, later ws. TV dus ja.. En je krijgt idd een soort Experiabox, ik heb ze gezien, beetje DVD speler formaat.
Ok, hier VoIP telefonie en satelliet. Was destijds blij van KPN af te zijn met hun bizarre tarieven (die half NL nog vrolijk betaalt), komen ze terug met een soort "we bieden ze ietsje meer dan de concurrent, voor net iets meer geld".

Een provider zoals "Onsbrabant" biedt via de glasvezel 100 Mbps (up EN down!) voor EUR 32,95 / maand.
Da's veul voor weinig, zoal men daar zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:40

jmk

Ik woon in stadspolders en heb nog steeds geen brief gehad. Woon in een flat. Ik zou toch niet de brief dat ik me kan aanmelden hebben misgelopen?

Ik wil graag die gratis aansluiting. Die heb ik dan alvast.

Ik heb nu:
TV UPC 17,50
Bellen Tele2 5,00
Gesprekskosten 1,50
Internet 20/1 Tele2 25,00
---------------------------------------------------
TOTAAL 49,00

Als ik alles op glasvezel zou kunnen zetten, zou dat mooi zijn. Vooral dat ik UPC the big boot kan geven is een moment waar ik naar uitkijk. Moet wel goedkoper dan 49 euro, anders blijf ik zitten waar ik zit.

Daarnaast is het dan lastig regelen met mijn 2e TV. Ik heb niets aan een 2e tuner maar moet wel door de muren heen kunnen zappen, en het beeld moet via de coax gesplit worden naar mijn 2e TV. Dat zijn igg ook eenmalige kosten...

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Poeh, weet niet of je dat gaat redden voor 49, denk dat dadelijk alleen internet al zoveel gaat kosten. In eerste instantie komt er geen TV via het glasnet, althans dat vertelde een medewerker mij, voorlopig alleen internet + bellen.

EDIT: Grappig, deed net weer ff een postcode check en nu is het weer juli. :+

[ Voor 15% gewijzigd door chim0 op 15-05-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

jmk schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 21:10:
Moet wel goedkoper dan 49 euro, anders blijf ik zitten waar ik zit.
Dat gaat je voorlopig zeker niet lukken, goedkoopste pakket ("Brons") kost EUR 65,-
Misschien EUR 55,- voor alleen internet en bellen... Wordt in sommige plaatsen aangeboden. Hier wordt er vooralsnog erg vaag gedaan, slecht teken als je 't mij vraagt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Kom net terug van vakantie en er zijn twee jongens begonnen met graven! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

chimo schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:25:
Kom net terug van vakantie en er zijn twee jongens begonnen met graven! 8)
Twee? Wacht maar tot ze de hele kudde laten opdraven, ze zijn hier bijna klaar :)

Er wordt nu ook druk in het 'glasvezelverzamelhokje' gerommeld, dus ik verwacht nu toch wel ongeveer de aanbieding. (die we eigenlijk al weten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Voor de insiders.. waar is hier? Want mijn postcode staat voor Februari 2010 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
om3ega schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:20:
Dubbeldam, was eerst april nu juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Joepla schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:25:
[...]
Twee? Wacht maar tot ze de hele kudde laten opdraven, ze zijn hier bijna klaar :)

Er wordt nu ook druk in het 'glasvezelverzamelhokje' gerommeld, dus ik verwacht nu toch wel ongeveer de aanbieding. (die we eigenlijk al weten...)
Onze stoep en tegenover ons is gedaan, nu de straat ernaast. Gaat best snel vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

om3ega schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:20:
'Hier' is Oudelandshoek.

Ze doen best een berg huizen iedere dag, als je ziet hoeveel werk het toch nog is.
En het gebeurt nog netjes ook, zover ik gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Gister brief gehad, ze komen maandag aansluiten. "Houd u a.u.b. de kruipruimte en meterkast vrij." :P

Vraag me af wanneer we er echt gebruik van kunnen maken. In eerste instantie is alleen KPN aanbieder met internet en bellen, later komt ook TV als het goed is. Alleen hebben we nu nog UPC tot januari 2010 dus ja moet ff wachten en kijken hoe het zich ontwikkeld en of het aantrekkelijk is om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Nou, ze waren net langs geweest maar het kastje past niet in de meterkast. Er moet zoveel ruimte vrij zijn links en rechts, 10cm ofzo, en bij ons lukte dat niet dus ze komen een andere keer terug..

Bij de buren lukte het wel! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

chimo schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:14:
Nou, ze waren net langs geweest maar het kastje past niet in de meterkast. Er moet zoveel ruimte vrij zijn links en rechts, 10cm ofzo, en bij ons lukte dat niet dus ze komen een andere keer terug..

Bij de buren lukte het wel! :(
Het helpt als je eerst je schoenen, paraplu's, oud papier, lege batterijen, etc. eruit haalt ;)

Nu je 't zegt... Vandaar dat ze dat ding op zo'n rare plaats bij mij gemaakt hebben. Tegen een zijmuurtje vd meterkast (gipsblokken) ipv tegen de houten achterwand, die daar tenslotte voor bedoeld is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ze hebben vandaag de haasijkweg gelegd. Ook onder het station stadspolders(tunnel) hebben ze het nu gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Joepla schreef op maandag 29 juni 2009 @ 22:47:
[...]
Het helpt als je eerst je schoenen, paraplu's, oud papier, lege batterijen, etc. eruit haalt ;)

Nu je 't zegt... Vandaar dat ze dat ding op zo'n rare plaats bij mij gemaakt hebben. Tegen een zijmuurtje vd meterkast (gipsblokken) ipv tegen de houten achterwand, die daar tenslotte voor bedoeld is...
Ooh was dat het?! Zeg dat dan! :P

Maar je hebt het kastje wel dus? Bij ons kwamen ze een andere keer terug.
jmk schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:26:
Ze hebben vandaag de haasijkweg gelegd. Ook onder het station stadspolders(tunnel) hebben ze het nu gelegd.
Klopt, gaat best hard hier in de buurt (Nijhofflaan). En nu dus ook Haaswijkweg.

Volgens mij zijn het Bulgaren of Roemen ofzo, die lui die aan het graven zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Bij (o.a.) de gemeente Hilversum zie je dat XMS ook diensten aanbied naast KPN. De pakketten van KPN zijn dusdanig oninteressant voor mij dat ik mij dat ik voorlopig maar afzie van een abonnement.

Ik wil gewoon een goede symmetrische internet-only verbinding voor een goed prijs (zeg 50 euro max voor 25 of 50 mbit). Geen telefoon , geen televisie met 6000 kanalen en een a-symmetrische upload (wat is daar in vredesnaam de rede voor met glasvezel?) voor een veel te hoge prijs.

Weet iemand de achterliggende gedachte waarom er maar 1 provider actief is op het glasnet in Dordrecht. Ik dacht namelijk dat , ondanks KPN een belang van ik dacht 49% heeft in Reggefiber het net open staat voor elke aanbieder.

[ Voor 6% gewijzigd door om3ega op 16-07-2009 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
om3ega schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:53:
Bij (o.a.) de gemeente Hilversum zie je dat XMS ook diensten aanbied naast KPN. De pakketten van KPN zijn dusdanig oninteressant voor mij dat ik mij dat ik voorlopig maar afzie van een abonnement.
Eens, maar dit is nog maar het begin en het moet later interessanter worden.
Ik wil gewoon een goede symmetrische internet-only verbinding voor een goed prijs (zeg 50 euro max voor 25 of 50 mbit). Geen telefoon , geen televisie met 6000 kanalen en een a-symmetrische upload (wat is daar in vredesnaam de rede voor met glasvezel?) voor een veel te hoge prijs.
Mee eens, het wordt idd pas interessant als je down- en upload dezelfde zijn. Pakketen zijn best prijzig vergeleken met UPC bijv. Maar nogmaals, dit is nog maar het begin en er is maar 1 aanbieder, KPN. Monteur vertelde me trouwens dat UPC FiberPower geen glasvezel was maar Glashart wel, zogenaamde "Fiber-to-home" maar goed dit kan ook gewoon reclame zijn voor z'n werkgever. :+
Weet iemand de achterliggende gedachte waarom er maar 1 provider actief is op het glasnet in Dordrecht. Ik dacht namelijk dat , ondanks KPN een belang van ik dacht 49% heeft in Reggefiber het net open staat voor elke aanbieder.
Gister was de monteur hier en die vertelde mij dat het voorlopig alleen KPN is, andere providers zullen later volgen als het netwerk compleet is. Overigens doet Reggefiber het in opdracht van Glashart, Glashart legt zelf geen glasvezel aan. Zij zijn enkel de provider.

NB: De monteur had trouwens een rood t-shirt aan met enkel de tekst "Het Glasvezel Team" achterop z'n rug, dus ja van wie ze zijn weet ik ook niet. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
chimo schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 12:07:
Mee eens, het wordt idd pas interessant als je down- en upload dezelfde zijn. Pakketen zijn best prijzig vergeleken met UPC bijv. Maar nogmaals, dit is nog maar het begin en er is maar 1 aanbieder, KPN. Monteur vertelde me trouwens dat UPC FiberPower geen glasvezel was maar Glashart wel, zogenaamde "Fiber-to-home" maar goed dit kan ook gewoon reclame zijn voor z'n werkgever. :+
Hij heeft hier gelijk in. Fiberpower van UPC is een marketing technische naam die alleen maar aangeeft dat de internetsnelheden die via de kabel worden aangeboden (op moment van spreken 30/3 , 60/6 , 90/6 en 120/10 Mbit) overeenkomen met snelheden die via echt glasvezel gehaald kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Als ik nu postcode check doe, krijg ik dit, terwijl het al ruim een maand geleden is aangelegd?
Uw woning staat gepland om in september 2009 te worden voorzien van een supersnelle Glashart glasvezelaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

chimo schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:17:
Als ik nu postcode check doe, krijg ik dit, terwijl het al ruim een maand geleden is aangelegd?
[...]
Fysiek is de glasvezel dus bij je aanwezig, maar de andere kant bungelt nog gewoon los, simpel gezegd. In september willen ze ook dat dus gefixt hebben.

Bij mij zou dat deze maand moeten gebeuren. Gezien de activiteiten in de wijk/het verdeelhuisje (gebeurt helemaal niets meer), denk ik dat het ook minstens september wordt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Joepla schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:49:
[...]
Fysiek is de glasvezel dus bij je aanwezig, maar de andere kant bungelt nog gewoon los, simpel gezegd. In september willen ze ook dat dus gefixt hebben.

Bij mij zou dat deze maand moeten gebeuren. Gezien de activiteiten in de wijk/het verdeelhuisje (gebeurt helemaal niets meer), denk ik dat het ook minstens september wordt :/
Aha, bedankt voor de uitleg. :)

Naja, we zitten sowieso vast aan UPC tot januari volgend jaar, daarna maar ff kijken of we overgaan op Glashart/KPN.

Volgens mij kan je wel al paketten bestellen via de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:49

vr6-only

Blub Blub

Ik zie hier een hele boel vragen waar ik eventueel een antwoord op kan geven.

Kastje: FTU (fiber termination unit)

Eerst komt er een loze kastje te hangen in de MK of waar CAI gelocaliseerd is.
De kabel, met daarin twee vezels, wordt afgelast op twee pigtails. één voor TV en één voor data.

Wanneer je besluit een abonnement te nemen, komt er een Genexis FXP-100 modem in het kastje te hangen. Deze heeft:

2x tel poorten
4x 100 Mbit poorten
1x coax aansluiting

Prijzen KPN Glasvezel:

KPN hanteert overal dezelfde prijzen voor hun glasvezel abonnementen.
Er zijn drie pakketten, de bekende Brons. Zilver en Goud, respectievelijk 65, 80 en 110 euro.

Het systeem: Direct buread. eenmalig graven en 100% lassen van de distributie punt (DP).
Per DP kunnen er maximaal 48 woningen op, maar standaard worden er 4 reserve gehouden.
AP (Area Point) kan maximaal 2880 woningen voeden, maar standaard komen er 2680 woningen op.

14000/2680 = 5 AP's

Nee, ik werk niet voor KPN!

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

vr6-only schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 07:50:
Ik zie hier een hele boel vragen waar ik eventueel een antwoord op kan geven.
[...]
Bedankt voor je uitgebreide info!

Wat me een beetje verbaast zijn de 4x 100 Mb poorten. Met de standaard slakkesnelheid pakketjes van KPN nu zul je weinig last hebben, maar zodra er een 2e provider komt (hopelijk snel, maar dat zal vast niet) die bv. 100 Mb up/down aanbiedt, wordt het anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Joepla schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:15:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide info!

Wat me een beetje verbaast zijn de 4x 100 Mb poorten. Met de standaard slakkesnelheid pakketjes van KPN nu zul je weinig last hebben, maar zodra er een 2e provider komt (hopelijk snel, maar dat zal vast niet) die bv. 100 Mb up/down aanbiedt, wordt het anders.
Daar zeg je wat, UPC heeft al 120Mbit bijv.

Zat trouwens te kijken naar die paketten, verschil tussen Zilver en Goud is respectievelijk 10 en 1Mbit voor down- en upload maar wel 30 euro duurder maar wel weer 30 zenders meer.

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:49

vr6-only

Blub Blub

Het eerste jaar heeft KPN een exclusiviteit, daarna mag iedereen erop en dan kun je 100/100 Mbit verbindingen verwachten voor leuke prijzen.

Zie:

http://www.solcon.net/index.php?Id=432&content=text

Tevens is Online bezig om via het Glashart netwerk diensten te leveren. Online heeft vaak leuke aanbiedingen.

Reggefiber is al een tijdje aan het testen met 200/200 Mbit/s verbindingen en Interactieve (HD) TV.

[ Voor 14% gewijzigd door vr6-only op 13-08-2009 07:37 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

vr6-only schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 07:32:
Het eerste jaar heeft KPN een exclusiviteit, daarna mag iedereen erop en dan kun je 100/100 Mbit verbindingen verwachten voor leuke prijzen.

Zie:

http://www.solcon.net/index.php?Id=432&content=text
Kijk, dat zijn (symetrische-)snelheden waar je je als glasvezelboer niet voor hoeft te schamen!
Solcon ken ik nog van een vroegere ADSL verbinding, apart clubje wel, maar goede service.
KPN heeft het handig bekeken: 1e jaar zoveel mogelijk klanten binnenhalen (ten koste van UPC, da's dan wel weer leuk O-) ) met triplep(l)ay, daarna heb je als nieuwe aanbieder een flinke uitdaging om ze WEER te laten switchen.
Tevens is Online bezig om via het Glashart netwerk diensten te leveren. Online heeft vaak leuke aanbiedingen.

Reggefiber is al een tijdje aan het testen met 200/200 Mbit/s verbindingen en Interactieve (HD) TV.
Kan niet wachten :)

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:40
Naar aanleiding van dit topic heb ik even gebeld met Glashart Dordrecht.

De persoon aan de andere kant van de telefoon wist mij te vertellen dat ze inmiddels toestemming hebben gekregen om in heel Dordrecht glasvezel aan te leggen, maar dat er nog geen vervolg planning is. Voor 't Reeland moest ik echter op 2 jaar rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
http://www.glashart.nl/do...hp?pagina=glashart_lokaal

Hier zie je een kaartje van ze bezig zijn, ik weet alleen niet hoe recent dit is en of het geupdate wordt.

Dubbeldam is iig al aardig voorzien, bij veel straten zie ik trouwens dat de kabel opgerold voor de deur uitsteekt, bij ons ligt ie al binnen en hangt het kastje er al, er hoeft alleen een modem in als het zover is.

Overigens, als ik postcode check doe staat er nu weer oktober 2009 terwijl het al 2 maanden geleden aangelegd is. Het lijkt wel of het steeds opschuift :?

EDIT: lol gezien deze post van een jaar geleden doc in "[Glashart] Glashart in Dordrecht" is het kaartje dus statisch 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door chim0 op 21-08-2009 08:48 ]

• Joepla

Joepla

Handig hoor, zo'n meeschuivende opleverdatum. Is bij mij van augustus nu opgeschoven naar november. Steeds met 1 maand, dus dan blijft het in ieder geval spannend.

"Uw woning staat gepland om in november 2009 te worden voorzien van een supersnelle Glashart glasvezelaansluiting."

Yeah right...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Och zeur niet :+
Het is erger als je net buiten het gebied woont (Sterrenburg 3)
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Neem je toch lekker UPC, is goedkoper en sneller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
chimo schreef op zondag 27 september 2009 @ 11:32:
[...]

Neem je toch lekker UPC, is goedkoper en sneller. :)
Met name op het tv front is het droevig gesteld qua prijs/kwaliteit/zender aanbod op glasvezel in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
funrider schreef op zondag 27 september 2009 @ 23:58:
[...]

Met name op het tv front is het droevig gesteld qua prijs/kwaliteit/zender aanbod op glasvezel in het algemeen.
OK, ik was een beetje kort door de bocht maar doelde idd meer op TV gebied. Ik denk dat glasvezel, welk overigens nu nog het snelst 60/6mbit is, alleen handig is voor snel internet maar ik weet niet hoe TV en telefoon het gaan afbrengen maar goed, voorlopig is alleen KPN aanbieder, later volgen als het goed is meer providers dus wellicht dat het dan interessant wordt. Ik vind Digitenne bijv. ook minder dan UPC digital, het beeld is anders, meer utigewassen ofzo lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Vorige week is de vezel hier in huis 'doorgemeten'. En er is een sticker op het kastje geplakt waarop staat dat je er niks mee kan zonder provider :P
Het gaat niet hard, maar er gebeurt tenminste weer iets. In het wijkhuisje wordt nog vrijwel dagelijks gesleuteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Klopt, dat kastje wordt dadelijk het modem en dan komt iemand anders hem erin zetten. Voor alsnog vind ik KPN glasvezel niet interessant t.o.v. UPC wat betreft prijs/kwaliteit verhouding, hopelijk volgen snel andere aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
Nog niemand aangesloten dus? Als je een postcode check doet op het Suze Groenewegerf (nee, ik woon daar niet ;) )

bij Glashart staat er:
Uw woning staat gepland om in februari 2010 te worden voorzien van een supersnelle Glashart glasvezelaansluiting.

bij KPN staat er:
Gefeliciteerd. Het glasvezel netwerk is beschikbaar op 3315....

Lekker consequent ;)

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
Nog een krantenartikel wat ik tegenkwam:
Aansluiting supersnel glasvezelnetwerk
krantnummer 3, August 2009
Stadspolders klaar voor de toekomst

Op 31 maart volgend jaar zullen, als alles volgens de planning verloopt, Stadspolders, Dubbeldam en Staart-oost zijn aangesloten op het glasvezelnet dat door Glashart-Dordrecht wordt aangelegd. Straat na straat wordt tot een diepte van 60 centimeter opengebroken voor het leggen van ruim 160 kilometer kabel. Ongeveer 16.000 bewoners verdeeld in acht gebieden hebben na afloop van het 20 miljoen euro kostende project de aansluiting in de meterkast zitten. De helft van de kosten is voor het graven en dichten van de straat. Om het glasvezelnetwerk te kunnen aanleggen, moet in alle straten worden gegraven. Dit kan tijdelijk overlast veroorzaken. ,,Veel bewoners denken dat wij de gehele straat opnieuw bestraten maar dat is niet zo. De mannen dichten de gegraven sleuf weer. In eerste instantie lijkt het erop dat de straat dan wat bol loopt maar in de loop van de tijd klinkt dit in’’, aldus Glashart-Dordrecht. Met een tuinboring wordt de glasvezelkabel daadwerkelijk vanaf de straat naar de woning geschoten. Daarbij blijft de tuin uiteraard intact, aldus Glashart. Een monteur komt vervolgens langs om de glasvezelkabel vanaf de voorgevel naar binnen te brengen en in een wandcontactdoos af te monteren.

In de loop van 2009 kan men gebruik gaan maken van telefonie, internet en radio en televisie via het glasvezelnetwerk. Van uw service provider ontvangt u nadere informatie over uw eventuele glasvezelabonnementen, aldus Glashart Dordrecht die zelf geen dienstenaanbieder is, maar dit hypermoderne netwerk bouwt en beheert. Met deze glasvezelaansluiting bent u als bewoner/eigenaar voorbereid op toekomstige diensten welke door verschillende dienstverleners worden aangeboden, aldus Glashart, dat benadrukt dat u niet verplicht bent diensten af te nemen via het glasvezelnetwerk. Het glasvezelnetwerk versterkt dé ontwikkeling op het gebied van economie, onderwijs, zorg, wonen, werken en cultuur. Nieuwe telecommunicatietoepassingen zoals beveiliging op afstand, telewerken en zorg op afstand kunnen straks via de glasvezel in ongeveer 16.000 woningen komen.

Volgens Glashart Dordrecht groeit de wereldwijde behoefte aan communicatie en informatie met de dag. Dit vereist enorme uitwisselingen van (data)gegevens. Hierdoor komen we langzaam aan het maximum van de capaciteit van ADSL. De huidige ADSL- en kabelverbindingen maken gebruik van koperdraad waardoor kleine stroompjes worden gestuurd om de (data)gegevens te verzenden. Veel van deze kabels liggen nu al meer dan 10 jaar in de grond. De capaciteit van de bestaande koperen telefoonlijnen en coaxkabelnetten is in de toekomst niet meer toereikend. Datagegevens worden straks via lichtsignalen (laser) door hele dunne vezels van glas gestuurd. Dit glas is in feite gesmolten kwarts (SiO2). Bekend van onder meer bergkristal, amethist en graniet) en daardoor minder vatbaar voor storingen. Het heeft bijvoorbeeld óók geen last van temperatuurverschillen en geleidt geen elektriciteit.

Bij vragen of klachten heeft kunt u contact opnemen met Glashart servicewinkel (schuin tegenover IJssalon La Venezia), Vest 169, 3311 TV Dordrecht, tel: 078-639 09 82
e-mail: dordrecht@glashart.nl
Openingstijden: dinsdag t/m vrijdag: 12.30 -17.30.
En toevallig vandaag nog een artikel:
DORDRECHT - Ongeveer een half jaar geleden is Glashart in Dordrecht gestart met de aanleg van een nieuw glasvezelnetwerk. Inmiddels zijn er meer dan 2.000 woningen aangesloten. Bij ruim 5.000 woningen ligt de kabel klaar om in de woningen afgemonteerd te worden. De aanleg van het netwerk is nu zover dat het open gesteld kan worden voor service providers en gereed is voor het aanbieden van diensten. De werkzaamheden zijn nog steeds in volle gang. Tot op heden is er ruim 35.000 meter sleuf gegraven, het streven is om in februari 2010 de graafwerkzaamheden af te ronden. Er zal dan in totaal 160.000 meter trottoir en openbare weg zijn opengebroken en weer gedicht. Medio april 2010 zullen ongeveer 16.000 woningen in de wijken Dubbeldam, Stadspolders en Staart voorzien zijn van een glasvezelaansluiting.

[ Voor 11% gewijzigd door doc op 13-10-2009 17:24 ]

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

chimo schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:10:Voor alsnog vind ik KPN glasvezel niet interessant t.o.v. UPC wat betreft prijs/kwaliteit verhouding, hopelijk volgen snel andere aanbieders.
Mee eens, ik had ook niet verwacht dat KPN met een superaanbod zou komen. Als je ziet wat de trouwe KPN-klanten nu nog voor hun ADSL & telefonieproducten van ze betalen, dan weet je genoeg. KPN weet dat de glasvezelklantjes niet makkelijk weer overstappen over een jaar ofzo. En daar maken ze op op oud-Hollandsche wijze ge/misbruik van. Zo werkt(e) dat in Monopolieland.

UPC is voor mij echter ook geen keuze. Ben ooit met zeer veel moeite van ze afgekomen (TV + internet) en dat wil ik niet nog een keer meemaken. Ik wacht -zoals het er nu uitziet- op de alternatieve provider die wel een goede prijs zal moeten hebben, willen ze concurrerend zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mja, wat ik bedoel is, als je glazvezel zegt, denk je meteen aan een supersnelle internet verbinding, toch? Kijk, als ze nou zoiets als 200mbit voor 50 euro zouden leveren, wordt het interessant! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

chimo schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:53:
Mja, wat ik bedoel is, als je glazvezel zegt, denk je meteen aan een supersnelle internet verbinding, toch? Kijk, als ze nou zoiets als 200mbit voor 50 euro zouden leveren, wordt het interessant! :P
Of 100 Mb/s voor EUR 50,-. Da's op dit moment een heel realistische snelheid (voor consumentenlijntjes) en dat wordt ook op verschillende plaatsen in NL aangeboden. (Nog) niet bij ons helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Ik ben erg benieuwd naar eventuele andere aanbieders die mij geen triple pay pakket aan proberen te smeren maar gewoon internet , goed , snel en tegen een marktconforme prijs.

Zijn er hier ook ISP's die dit meelezen die wellicht al wat toekomst plannen kunnen delen?

[ Voor 0% gewijzigd door om3ega op 20-10-2009 09:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik heb het volgende vernomen over glasvezel in Dordt:
- Geadverteerde prijzen KPN zijn soms zonder BTW, let hierop!
- Met meer dan 1 TV heeft men ook meer dan 1 decoder nodig, met extra abo-kosten
- In Almere heeft men ook glashart, vergelijkbaar netwerk, met 3 of meer aanbieders, waaronder tele2, met een beter aanbod dan KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

jmk schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:43:
- In Almere heeft men ook glashart, vergelijkbaar netwerk, met 3 of meer aanbieders, waaronder tele2, met een beter aanbod dan KPN.
"beter aanbod dan KPN". Dat geloof ik graag ;)

Kreeg van de week een enquete binnen over Glashart, vooral hoe de aanleg e.d. verlopen is. Ben daar persoonlijk erg goed over te spreken. Goede info, netjes en snel gewerkt en afspraken zijn nagekomen. Telefonische bereikbaarheid vd uitvoerder was ook perfect en voor de verandering geen 0900 nummer :)

Heb als commentaar ingevuld dat ik het zou toejuichen als er op korte termijn concurrentie wordt toegelaten.

Overigens is de status hier nog steeds onveranderd. Snap eigenlijk niet dat er zoveel haats gemaakt is met de aanleg terwijl de afronding maanden op zich laat wachten. Kost toch bergen inkomsten zou je denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosch007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-06 19:31
Volgens KPN en Glashart zal de glasvezelverbinding in Q1 2010 eindelijk operationeel zijn.
Dat was eerst December 2009, maar KPN had meer tijd nodig om te testen :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Nou, de planning van mijn verbinding is van september 2009 naar augustus 2010 gegaan.. dus het gaat niet helemaal op rolletjes blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:03

GforceNL

Out of memory....

Hier zijn de aansluitingen in de meterkast inmiddels opgeleverd( eind november) maar volgens KPN gaat de oplevering van de abonnementen pas 1e kwartaal volgend jaar plaatsvinden. Zou best eens tot Maart kunnen duren dus... misschien toch maar naar kabel gaan kijken...

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
Hier staat een hoop informatie van de uitvoerder:

http://ftthdordrecht.nl/

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
doc schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:21:
Hier staat een hoop informatie van de uitvoerder:

http://ftthdordrecht.nl/
Er nuttige site. Zeker voor de tweaker die wil weten hoe het nu een beetje werkt met al die grond kabels :) Bedankt voor het melden.. en bedank Ronald van der Drift voor het bijhouden van deze site _/-\o_

• om3ega
nieuws: KPN voorziet glasvezelabonnement van symmetrische snelheden

Ik hoop dat dit ook voor de glashart pakketen gaat gelden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Blijkbaar wordt er meer energie in de vernieuwde Glashart website gestoken dan in de levering van glasvezel...

Ook nog steeds geen HDTV leverbaar via het glas zag ik op de KPN site, lijkt me geen slimme zet nu met de massale verkrijgbaarheid van (goedkope) full HD LCD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Nieuws update van 04-01

http://www.glashart.nl/do...-een-glasvezelaansluiting

16.000 woningen met een glasvezelaansluiting

Medio april 2010 zullen ongeveer 16.000 woningen in de wijken Dubbeldam, Stadspolders en Staart voorzien zijn van een glasvezelaansluiting. Zij krijgen dan toegang tot supersnel internet, telefonie en interactieve (HD)tv.

Vernieuwende toepassingen zoals beveiliging op afstand, telewerken en zorg op afstand, waar geluid en beeld met hoge resolutie worden gecombineerd, kunnen straks via de glasvezel worden geleverd.

Hier staat wel April 2010 , mijn postcode planning is minder optimistisch : augustus 2010 (alhoewel ik dat nu niet meer terug kan vinden.. Er staat nu "binnenkort in uw straat" ..

even wachten tot de grond ontdooid is denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat idd nog even duren, kreeg een mailtje en brief van kpn over mijn bestelling:

Aansluiting door KPN monteur
Op dit moment is het nog niet mogelijk om de glasvezeldiensten van KPN bij u thuis te activeren. Pas als dit technisch mogelijk is nemen we contact met u op voor het maken van een afspraak met één van onze monteurs. Onze KPN monteur komt dan het modem en de apparatuur installeren en alle KPN Glasvezeldiensten activeren die u heeft besteld.

Snap niet dat het technische gedeelte zo lang moet duren? 8)7 De aansluitingen en wijkkast zijn al een tijdje klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Stond net een KPN mannetje voor de deur om te praten over de glasvezel aansluiting, die ligt hier allang maar hij wilde de diensten verkopen. Ik zei dat ik niet de hoofdeigenaar ben en dat ie een andere keer terug moest komen. Maar wel een beetje triest dat ze nu zelfs mensen langs de deuren sturen om hun producten te verkopen. We zitten nu nog bij UPC maar ik zei ook tegen m'n vader dat dit pas interessant is als je het snelste internet neemt, anders is het qua prijs/prestatie veel te duur vergeleken met UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosch007
Vorige week een brief van KPN ontvangen dat ze binnen 3 to 6 weken de boel komen installeren.

eindelijk :)

[ Voor 7% gewijzigd door bosch007 op 20-01-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Bosch007,

In welke maand heb je het besteld, ik in November en krijg alleen een brief dat het om technische reden nog niet mogelijk is om mij aan te sluiten.
Zit je ook in stadspolders of dubbeldam?

groet,

Eelos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosch007
Hoi Eelos,

Ik heb het in oktober besteld (oudelandshoek, Iroko)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey bosch007,

oh dat is iets eerder als ik, mijn orderstatus is nu ook wel veranderd naar order in behandeling.

Glashart legt op dit moment samen met KPN het netwerk aan. Vanaf februari 2010 zullen wij beginnen met het aansluiten van de diensten. Twee tot drie weken voor aansluiting van uw woning neemt KPN contact op met u.

Dus nou nog wachten op het telefoontje.

groet,

Eelos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosch007
Ik ben net gebeld door de KPN ze komen het 19 februari installeren.

Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
bosch007 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:26:
Welk abo heb je? Ben benieuwd naar die internet snelheden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosch007
Ik heb het bronzen pakket besteld (30/30 na de upgrade), ik zal de 19 wel wat info posten :) .

[ Voor 15% gewijzigd door bosch007 op 26-01-2010 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bosch007 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:26:

Ik ben benieuwd :)
Lucky Bastard ;)

Laat even weten, hoe het gegaan is.

Groet,

Eelos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosch007
Ik vond trouwens op de website van KPN dat je 10 euro extra moet gaan betalen voor de HD zenders.
http://www.kpnglasvezel.nl/hd-televisie

Dit is toch wel erg duur vind ik, en dat voor zenders waarvan nog geen 10% echt HD is maar opgeschaald SD beeld (behalve dan Discovery en Animal planet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar wordt ik wel een beetje moe van, ze strippen die dure abbo's steeds verder uit.
Las dat met het nieuwe triple pay, ook overdag bellen met brons geld gaat kosten.
Belachelijk 65 euro en nog niet gratis bellen, en ik straks met mijn zilver 80 euries na 6 maanden en nog geen HD zenders. :X , nee dan komt er een tientje bij of het niks is.
Over een jaartje als er meer ISP's op mogen en ze geen monopoly meer hebben, houden ze met deze marketing weinig klantjes over.

eelos.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Hier nog een stukje over de KPN Ftth subscriptions, snelheden en prijzen:

http://webwereld.nl/nieuw...las.html#source=most_read

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:23:
[...]
Over een jaartje als er meer ISP's op mogen en ze geen monopoly meer hebben, houden ze met deze marketing weinig klantjes over.
eelos.
Eergisteren hier (Dubbeldam) ook al zo'n knakker van KPN aan de deur gehad. We wachten nog wel een jaartje en hebben we dan hopelijk meer keuze uit providers. Tenzij Concepts hier ook gaat leveren.

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Via betrouwbare bronnen hoorde ik dat Tweakfiber binnenkort beschikbaar is in Berkel en Rodenrijs? Vergeten jullie Dordrecht niet ? :) ...

Wel apart want het glasnetwerk is daar ook nieuw en ik dacht ook dat KPN daar een jaar monopoly had?

Edit : Even gebeld met Tweak , er is hoop .. binnenkort meer bekend!! Vanaf de 23ste hoorde ik

[ Voor 17% gewijzigd door om3ega op 10-02-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

om3ega schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:07:
Via betrouwbare bronnen hoorde ik dat Tweakfiber binnenkort beschikbaar is in Berkel en Rodenrijs? Vergeten jullie Dordrecht niet ? :) ...
Kijk, dat zou mooi zijn! Ik heb nog geen overzicht kunnen vinden van hen (pakketten + prijzen), maar hopelijk bieden ze net als de andere alternatieve aanbieders ook de keus om alleen internet te kiezen. Bv. 50 Mbps up/down voor een leuk prijsje :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Gisteravond naar de info avond geweest in het Polderwiel...

Presentatie door KPN glasvezel bobo was enigzins lang en er zaten paar onzin argumenten in. O.a. het verschil in snelheid tussen elektronen door koperdraad en licht door glasvezel. Kon gelukkig m'n bek houden, wilde z'n avond niet meteen verpesten :)
Natuurlijk ook de 'Met KPN klaar voor de komende 10 jaar' verhalen, uw cardioloog gaat 's ochtends uw hartfilmpje bekijken via onze glasvezel, blabla...

Verder een simulatie die liet zien hoe lang het duurt om een 'MP3 song' te downloaden met een 56k6 modem, ISDN lijn, etc. tot glasvezel 1 Gb/s. Voor mij niets nieuws, maar als ik zo het nivo van de vragen hoorde zal 'men' wel zwaar onder de indruk zijn geweest.

Afgezien hiervan, was het toch best wel een goed verhaal en werden er zeer veel vragen gesteld die ook nog eens duidelijk en naar waarheid (voor zover ik kan nagaan) werden beantwoord. Heel wat beter dan de Chello info middag waar ik zo'n 10 jaar geleden in het centrum van Dordt ook was.

Er was wel onduidelijkheid over pakket-aanbiedingen (verschil tussen presentatie en brochure en website) en natuurlijk de 'bestel nu vanavond nog' verkoopmethode. Anders loop je de gratis 2e hdd recorder mis.
Ook werd er alleen gesproken over triple p(l)ay, desgevraagd was het alleen mogelijk om hiervan af te wijken als er in ieder geval internet werd geleverd. Dus inet + tel, of inet + tv. Prijzen onbekend.
Mogelijk wordt eind van het jaar de inet only variant aangeboden.

Alle snelheden worden trouwens symmetrisch en de 'Goud' snelheid wordt dan 100/100 Mb/s.
Geweldig, maar voor mij niet voor EUR 110,- / maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Het was dus enkel KPN die daar stond te verkopen? Geen woord over 3e providers zeker? 1 maart zou er veel meer duidelijk moeten worden daarover heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Vertelden ze zeker ook dat HD zenders er beter op glasvezel uitzien dan op kabel? :')

Mja, glasvezel is wel leuk maar idd enkel voor die hoge internetsnelheiden, anders zie ik de meerwaarde er niet van in t.o.v. kabel (lees UPC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

[b]Het was dus enkel KPN die daar stond te verkopen? Geen woord over 3e providers zeker? 1 maart zou er veel meer duidelijk moeten worden daarover heb ik begrepen.
Ja klopt, er werd wel gevraagd of er andere providers zouden komen en dat werd bevestigend beantwoord (uiteraard). Verder werd er niet op ingegaan en ik denk ook niet dat het publiek er gisteren op zat te wachten. Men maakte zich erg druk over dingen als 'ik heb geen LCD TV, kan ik die toch gebruiken met glasvezel?', 'kan ik radio en tv tegelijk luisteren en kijken op 1 tuner?', dat soort werk.
chim0 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:51:
Vertelden ze zeker ook dat HD zenders er beter op glasvezel uitzien dan op kabel? :')

Mja, glasvezel is wel leuk maar idd enkel voor die hoge internetsnelheiden, anders zie ik de meerwaarde er niet van in t.o.v. kabel (lees UPC).
Nee dat nog net niet, maar de HD zenders zijn wel 0,1 ms sneller op je scherm dan tov coaxkabel denk ik :P
Wel werd er geklaagd dat het HD pakketje (10 zenders) extra geld gaat kosten. Men vond dat als je glasvezel aanbiedt met mega-snelheden, je ook standaard en kosteloos HD moet doorgeven. En daar zit wat in, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Joepla schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:23:
[...]
Nee dat nog net niet, maar de HD zenders zijn wel 0,1 ms sneller op je scherm dan tov coaxkabel denk ik :P
Wel werd er geklaagd dat het HD pakketje (10 zenders) extra geld gaat kosten. Men vond dat als je glasvezel aanbiedt met mega-snelheden, je ook standaard en kosteloos HD moet doorgeven. En daar zit wat in, wat mij betreft.
0,1? Wow, ik ga meteen overstappen! :+

Maar inderdaad, UPC vraagt ook extra geld voor HD zenders, iets wat mij nog steeds stoort mede omdat 9 van de 10 zenders geupscaled worden en het er nog steeds niet uitziet. Alleen Eurosport is "Native HD" en het verschil met bijv. NED1 HD is als dag en nacht (vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosch007
Vandaag is de monteur bij me langs geweest, maar nog geen verbinding.
KPN had de lijn niet geactiveerd, nu kan ik 2 weken gaan wachten voordat KPN het eindelijk klaar heeft
:( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

chim0 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:34:
[...]Alleen Eurosport is "Native HD" en het verschil met bijv. NED1 HD is als dag en nacht (vind ik).
Via de satelliet heb ik o.a. Discovery HD en NGC HD. Dat ziet er leuk uit. Ook BBC HD is niet verkeerd alhoewel ik daar bijna niet naar kijk.

Upscalen zuigt :(
Net als UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Is er al iemand in de stadspolders/dubbeldam of staart waarbij de postcode check iets positiefs geeft?

http://www.tweak.nl/?page=internet/subscriptions

[ Voor 6% gewijzigd door om3ega op 01-03-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om3ega schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:44:
Is er al iemand in de stadspolders/dubbeldam of staart waarbij de postcode check iets positiefs geeft?

nope, alleen DSL. Is er dan sprake van dat tweak mag gaan leveren op het netwerk.
KPN heeft toch een jaar lang het alleen recht.

Helaas nog steeds aan het wachten op de monteur van kpn, ging nog 6 weken duren.
En dan al die verhalen van de experiabox waar je niks in kan en trage tv-decoder.
Als tweak gaat leveren ga ik toch denken aan switchen. Al denk ik dat ik nu een jaar vast zit aan KPN, of kan je er nog onder uit als ze maar niet leveren?

Groet,

Eelos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
om3ega schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:44:

Hier (met een postkode in Dubbeldam) krijg ik drie Glas-pakketten voor mn neus...
In eerste instantie zal de uploadsnelheid 10% van de downloadsnelheid bedragen.
De snelheid zal medio april 2010 omgezet worden naar een synchrone snelheid, waarbij de down- en upload snelheid gelijk worden getrokken.

[ Voor 29% gewijzigd door PaulZ op 01-03-2010 13:18 ]

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 12:56
Tweak gaat inderdaad leveren hier in Dordt.
Ik kreeg hier een aantal weken geleden al bericht over, nam aan dat het wel een beetje algemeen bekend was.

Ben eigenlijk benieuwd wat allemaal mogelijk is.... vast-ip of liever eigen ip-range, meerdere telefoonlijnen en dergelijke.
Ik hoop dat ze met een mooi zakelijk aanbod kunnen komen.

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Aan de rechterkant op Tweak site staat ook Dordrecht specifiek genoemd. Even belletje met Tweak plegen welke wijken ze in Dordt leveren neem aan zelfde wijken als KPN.. zou je denken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Op onze postcode (Dubbeldam) is niks beschikbaar en ook het zenderpakket vind ik magertjes met wat we nu hebben (UPC Royaal).

http://www.tweak.nl/fiber/pdf/zenderoverzicht_fiber.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan nog wel even duren, reactie van tweak.

Geachte heer / mevrouw,
Wij weten geen exacte tijd of periode wanneer glasvezel bij uw leverbaar is. Hou hiervoor de website in de gaten.
De glasvezelmodem is van Genexis en de TV-box is van Motorola.

Met vriendelijke groet,

Uw servicedesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Weet iemand hoe tweak dit technisch op gaat lossen?

Ik zou graag willen weten welke module er wordt geleverd voor de FTU
Welke setop box? (Ik las deze ) maar dat betekent dat je een ethernet naar je TV moet trekken toch?

Gaat deze bandbreedte van je huidige verbinding af?

Kortom , iemand die dit enigezins kan verhelderen?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste