Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:46

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@om3ega

Op de KPN info-avond werd verteld dat het inderdaad via UTP naar je TV gaat. Data voor TV/radio/telefonie zou ten koste gaan van je totale bandbreedte, maar alleen bij het max. pakket (dus 100 Mbs). Bij bv. 30 Mbs valt dit erbuiten en heb je dus volledig 30 Mbs voor internet.
Alsof de glasvezel maximaal benut wordt bij 100 Mbs...

Wat echt super is van KPN is dat de monteur de coaxkabel(s) in je huis vervangt door UTP. Zodra je UPC de deur uit hebt getrapt *O* is het voor de gemiddelde concument niet makkelijk om weer terug te keren want je coaxje is verdwenen. Dit neigt naar UPC methodes 8)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:10
Tnx , zou het niet zo zijn dat ze een andere oplossing aanbieden? (Netwerk via lichtnet?)

Ik kan me echt niet voorstellen dat de KPN monteur je bestaande coax kabels weg gaat halen. Dit wil ik ook helemaal niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:11
om3ega schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:52:
Tnx , zou het niet zo zijn dat ze een andere oplossing aanbieden? (Netwerk via lichtnet?)

Ik kan me echt niet voorstellen dat de KPN monteur je bestaande coax kabels weg gaat halen. Dit wil ik ook helemaal niet ;)
als jij dat niet wil gebeurt dat natuurlijk ook helemaal niet, de monteur zal gewoon een kabeltje extra trekken, op de info avonden zijn vaak ideeen die ze roepen over dat soort onderwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Ik vond nog een filmpje op youtube over Dordrecht + Fiber

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=QvWu3ObFqh0&feature=player_embedded]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 09:25
Joepla schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:53:
@om3ega

Op de KPN info-avond werd verteld dat het inderdaad via UTP naar je TV gaat. Data voor TV/radio/telefonie zou ten koste gaan van je totale bandbreedte, maar alleen bij het max. pakket (dus 100 Mbs). Bij bv. 30 Mbs valt dit erbuiten en heb je dus volledig 30 Mbs voor internet.
Alsof de glasvezel maximaal benut wordt bij 100 Mbs...
Ik woon zelf in Enschede maar:
Toen ze bij mij thuis glasvezel doortrokken tot in de meterkast, zat in het oranje kabeltje 2 glasvezels.
Ik had gevraagd aan die man die de draden stripte en monteerde waarvoor is die 2e vezel.
Hij zei tegen mij 1 is voor internet en die andere is voor tv en telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Peaky schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 10:14:
[...]als jij dat niet wil gebeurt dat natuurlijk ook helemaal niet, de monteur zal gewoon een kabeltje extra trekken, op de info avonden zijn vaak ideeen die ze roepen over dat soort onderwerpen.
Natuurlijk, dan krijg je hem over de plint/muur/vul zelf maar in.
kmichael schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 11:39:
[...]
Ik woon zelf in Enschede maar:
Toen ze bij mij thuis glasvezel doortrokken tot in de meterkast, zat in het oranje kabeltje 2 glasvezels.
Ik had gevraagd aan die man die de draden stripte en monteerde waarvoor is die 2e vezel.
Hij zei tegen mij 1 is voor internet en die andere is voor tv en telefonie.
Ja dacht dacht ik dus ook! Zeker met een stuk of 3 TV's die full HD bekijken, wordt er flink wat afgesnoept van je bandbreedte. Sowieso totaal onnodig want een beetje glasvezel van deze lengte doet met gemak een veelvoud van 100 Mbs. Maar beperkingen inbouwen is KPN niet vreemd, nog niet zo heel lang geleden hadden de HetNet abbonnee's van het 1e uur nog een datalimiet van 400 MB/maand :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dobbytc
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:42
Net een mailtje gestuurt naar de klantenservice van tweak(die trouwens geweldig snel reageert, binnen 3,5 uur op zondag) en helaas kan je geen analoge tv over de glasvezelkabel bij hun onvangen en kost elke extra settopbox 6 euro per maand tot een maximum van 3 extra boxen dus valt die ook weer af, samen met kpn die het van wat ik hierboven lees ook niet levert en volgens mijn ouders te duur is

[ Voor 8% gewijzigd door dobbytc op 07-03-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:35
In mijn straat in het Reeland zijn ze op dit moment bezig een blauwe kabel onder de stoep te leggen. Ik heb geprobeerd te vragen aan de arbeiders wat voor kabel het is maar geen van hun spreekt fatsoenlijk nederlands :(
Misschien glasvezel, maar Glashart liet mij vorige week nog weten dat er wel sprake is van uitbreiding van het huidige aansluitgebied, maar concrete plannen waren nog niet bekend. Halverwege dit jaar zou er meer bekend worden. Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Heintzer

Blauwe kabel is waarschijnlijk telefonie... Glasvezel wordt in de oranje buis gelegd. Helaas nog even wachten vrees ik voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Ik hoorde dat Glashart binnenkort (ruim begrip) uitspraak zal doen om heel Dordrecht te doen of niet. Ik denk dat er genoeg potentie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Zijn er al mensen aangesloten bij KPN of bij Tweak? Ben wel benieuwd naar de resultaten.

Snelheid (Up / Downstream)
Kwaliteit televisie
Kwaliteit meegeleverde hardware settopbox

PS :

Ik zie dat reggefiber nu bijna geheel dordrecht gaat ontsluiten.

Afbeeldingslocatie: http://img682.imageshack.us/img682/7695/reggefiberdorrecht.png

[ Voor 38% gewijzigd door om3ega op 16-03-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
chim0 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 01:38:
Op onze postcode (Dubbeldam) is niks beschikbaar en ook het zenderpakket vind ik magertjes met wat we nu hebben (UPC Royaal).

http://www.tweak.nl/fiber/pdf/zenderoverzicht_fiber.pdf
XMS is een veel interessanter aanbieder die vergelijkbaar tv/radio aanbod heeft als op de kabel.
Zie mijn post in het XMS topic. Gek dat je niet standaard alle glasvezel aanbieders kunt kiezen als je glasvezel voor de deur hebt liggen. Tweak is leuk qua prijs maar momenteel mager tv/radio aanbod inderdaad.

XMS glasvezel heeft flink tv aanbod uitgebreid. Alleen nog niet de tv zenders: BBC 3,4, FoxLife,History en de radiozender StudioBrussel helaas. zie ook het zender aanbod hier basis pakket en hier plus en hd pakket. Ook bieden ze glasvezel over de kabel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:35
Ik zie dat reggefiber nu bijna geheel dordrecht gaat ontsluiten.

[afbeelding]
Zou mooi zijn.. maar ben helaas nog geen officieel bericht tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
k Heb het al ergens eerder gelezen dat hier in Dordt KPN het eerste jaar alleenrecht heeft. Dus nog ff wachten...

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
PaulZ schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:55:
k Heb het al ergens eerder gelezen dat hier in Dordt KPN het eerste jaar alleenrecht heeft. Dus nog ff wachten...
Op de site van Glashart staat Tweak gewoon ook als provider er bij dus ik neem aan dat je daar gewoon kan bestellen.

http://www.glashart.nl/dordrecht/providers

[ Voor 6% gewijzigd door om3ega op 17-03-2010 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag weer eens de postcodecheck gedaan bij tweak.
En ik kan nu glas bestellen (3315, stadspolders).

kan ik nog op een of andere manier mijn bestelling annuleren bij KPN??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Ik zal zeggen , bel de KPN even op. Die zullen het wel kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 21:11
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:09:
vandaag weer eens de postcodecheck gedaan bij tweak.
En ik kan nu glas bestellen (3315, stadspolders).

kan ik nog op een of andere manier mijn bestelling annuleren bij KPN??
Ik heb mijn bestelling bij KPN ook direct geannuleerd toen ik hoorde dat Tweak ging leveren.
Ik had in December aangevraagd, en aangegeven dat ik wilde annuleren omdat het te lang ging duren.
Was geen probleem, ze probeerde nog wel de situatie te veranderen, maar ik stond redelijk sterk omdat het al maanden na aanvraag was.
Ik wacht nu op mijn Tweak 100/100 :9

[ Voor 3% gewijzigd door TSS_Droopy op 17-03-2010 15:56 ]

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wanneer heb jij geannuleerd na 1 maart ? of voor? 1 maart was de voorwaarde verandering.
Gisteren gebeld en ik kon er niet onderuit. Stond al op de bellijst om afspraak te maken.
Geloof dat ik daar al twee maanden op sta :(

groet,

Eelos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosch007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-06 19:31
Ik krijg nu als het goed is morgen eindelijk glas van KPN, het is 4 weken geleden al aangesloten.
Maar ze kregen alleen TV aan de gang.

Wat een stelletje prutsers bij de KPN :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bosch007 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 08:11:
Ik krijg nu als het goed is morgen eindelijk glas van KPN, het is 4 weken geleden al aangesloten.
Maar ze kregen alleen TV aan de gang.

Wat een stelletje prutsers bij de KPN :( :( :(
jippie, ben net gebeld. Wordt 7 april aangesloten ben benieuwd.
Wel gek zit er maanden op te wachten, bel 1 keer dat ik het wil opzeggen omdat het zo lang duurt.
En ja hoor de volgende dag wordt gebeld voor een afspraak.

Ga wel eisen dat ze tijdens de installatie een open NAT regelen voor mijn xbox.
En poort 3389 open voor RDP. Anders inpakken en wegwezen. ;)

laat wel horen hoe het heeft uitgepakt, hopelijk niet van die praktijken zoals bij jou bosch007, succes morgen.

groet,

Eelos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 21:11
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 07:57:
En wanneer heb jij geannuleerd na 1 maart ? of voor? 1 maart was de voorwaarde verandering.
Gisteren gebeld en ik kon er niet onderuit. Stond al op de bellijst om afspraak te maken.
Geloof dat ik daar al twee maanden op sta :(

groet,

Eelos
Ik heb opgezegd op 3 maart, dus je moet beter je best doen ;-)

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
om3ega schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 07:59:
[...]

Op de site van Glashart staat Tweak gewoon ook als provider er bij dus ik neem aan dat je daar gewoon kan bestellen.

http://www.glashart.nl/dordrecht/providers
Ik heb gisteren een e-mail gestuurd naar XMSnet of ze ook gaan aanbieden. Hebben namelijk ook interessant tv/radio pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Okay,

Het wordt nog leuker :

Gefeliciteerd! Op uw adres is Plinq leverbaar

Internet, onbeperkt bellen, haarscherp TV kijken en radio luisteren met Plinq over glasvezel.

Op uw adres zal zeer binnenkort Plinq over glasvezel leverbaar zijn. De verwachting is dat wij u omstreeks 19-04-2010 kunnen aansluiten.

http://www.plinq.nl/postcode/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosch007
Nou internet werkt nu, alleen nog geen telefoon.
Het blijft KPN, wat een prutsers :( :( :(

even een snelle test (30Mb abbo)

3,1 MB download
310 KB upload

ping tweakers 4ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27
bosch007 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 23:18:
3,1 MB download
310 KB upload

ping tweakers 4ms
Netjes, zelfde als mijn UPC30. Ook precies dezelfde snelheden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dobbytc
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:42
funrider schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:49:
[...]

Ik heb gisteren een e-mail gestuurd naar XMSnet of ze ook gaan aanbieden. Hebben namelijk ook interessant tv/radio pakket.
Zou wel heel mooi zijn als ze dat gaan doen, want mijn ouders willen niet overstappen zonder ook analoge tv te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Gisteren zag ik op het van Eesterenplein in Stadspolders de KPN container staan. Ik vroeg om een demonstratie HD TV. De setopbox was via een homeplug (ethernet via lichtnet) aangesloten.

Helaas schokte het beeld enorm en het (re)booten van de setopbox duurde een eeuwigheid.

Binnenkort nog maar een keertje kijken of het wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
En nog een provider die binnenkort in Dordrecht zal zijn :)

http://www.lijbrandt.nl/binnenkort_ook_in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosch007
om3ega schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:00:
Gisteren zag ik op het van Eesterenplein in Stadspolders de KPN container staan. Ik vroeg om een demonstratie HD TV. De setopbox was via een homeplug (ethernet via lichtnet) aangesloten.

Helaas schokte het beeld enorm en het (re)booten van de setopbox duurde een eeuwigheid.

Binnenkort nog maar een keertje kijken of het wel werkt.
Bij mij werkt het demo HD kanaal gewoon zonder schokken (utp), alleen wel raar dat de box standaard op 720P staat, terwijl alle HD kanalen toch 1080i uitzenden.
Je kan dit wel omschakelen naar 1080i maar dit is dan gelijk voor alle kanalen (er is geen auto mode zoals bij UPC HD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Dat gaat goed zo :)

Eigenlijk wel zoals verwacht, maar alleen veel sneller/eerder.

KPN heeft een berg klanten binnengeharkt, die zitten er nu een jaar aan vast. Voor de mensen met net wat meer geduld komen nu de (goedkopere) en op maat gesneden alternatieven (zoals bv. alleen 100/100 Mb internet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Kunnen jullie geen kabeltje overgooien naar Zwijndrecht, zou erg fijn zijn;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
Gisteren nog even een mailtje gestuurd naar Concepts en snel antwoord:
Geachte heer/mevrouw,

We hebben uw email in goede orde ontvangen.
Helaas leveren op dit moment geen glasvezel in Dordrecht.
Of dat de glasvezel via Concepts ICT in Dordrecht komt hangt af van onze netwerkleverancier.
Voor wijzigingen kunt u de website www.concepts-ict.nl in de gaten houden.
Vertrouwende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Concepts ICT
Helaas voor mij dus nog geen glasdiensten bij mn huidige provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gister de 1e tekenen van de aanleg in mijn straat, het vezeltje van straat naar woning ligt er nu
postcode 3313vd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:55
Zou de rest van Dordt toch ook voorzien gaan worden?

Als ik het google maps plaatje op http://glashart.nl/dordrecht/standvanzaken bekijk zie ik ineens ook de rest van de stad! Helaas geen agenda waar wel over gesproken wordt...

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Helaas is inderdaad de informatie voorziening minimaal.

Ik weet niet precies waarom. Hetzelfde geldt voor providers en planningen etc..

Niemand die mij kan vertellen wanneer "Niet KPN" gebonden ISP's welkom zijn op het glasnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
om3ega schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:06:
Helaas is inderdaad de informatie voorziening minimaal.

Ik weet niet precies waarom. Hetzelfde geldt voor providers en planningen etc..

Niemand die mij kan vertellen wanneer "Niet KPN" gebonden ISP's welkom zijn op het glasnetwerk.
Lekker makkelijk is dat, je laat kpn het opleveren en investeren en dan mogen de andere er rustig gebruik van maken. Zie het als een patent :) alleen dan met een kortere contractduur :)

Beter sluiten ze snel sterrenburg 3 aan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
LuckY schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:16:
[...]
alleen dan met een kortere contractduur :)
En de exacte datum van dit "contract" wil ik weten :)

PS Gisteren een brief gekregen van Lijbrandt. Deze zal spoedig een informatie pakket toesturen met hun diensten :9

[ Voor 21% gewijzigd door om3ega op 08-04-2010 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seyed
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-07 16:39
Ik heb al verschijdene malen naar lijbrandt gebeld.
maar echter is het heel moeilijk om een datum door krijgen vanaf wanneer ze kunnen leveren.

Wel heb ik te horen gekregen dat ze het totaale packet leveren. dus inc. Tel internet & IPTV en dat we het info packet nog allemaal gaan krijgen maar echt optijd zijn ze niet aangezien KPN volop aan het klanten werven is.

Vandaag hebben ze bij mij het dummy kastje aangesloten van het glasvezel waarop door de provider de modem module moet worden opgeplaatst.

Het zullen de modems van http://www.genexis.nl/ worden.
Ik ga volgende week weer bellen als ik nog geen info packet heb gekregen. :+

Ze moeten opschieten >:) dan kan ik een keer mijn MCE in volle glorie in DORDT gebruiken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wat voor producten levert KPN eigenlijk? Settopbox, modem?

Vind het trouwens nu al erg onoverzichtelijk worden met al die aanbieders en wat voor producten ze erbij leveren. Is heel lastig om ze te vergelijken.

Ik ga zelf ook overstappen maar dat is pas vanaf november. Dan verloopt mijn contract bij UPC en ik verwacht dat de kinderziektes er dan ook uit zijn.

Nog een ander vraagje, kan iemand bevestigen dat bij KPN de glasvezelsnelheden in juni symmetrisch worden? Dat heeft een verkoper van KPN mij laten weten namelijk maar ik kan niets terugvinden op de site van KPN.

[ Voor 22% gewijzigd door SURFivor op 10-04-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seyed
KPN zal alles gaan leveren telefonie setop box TV internet etc.

Waneer ze symetrisch zullen worden weet ik niet, ik heb dat ook van de ingehuurde gasten gehoord in zo een container.
Maar ik denk dat ze eerst de kat uit de boom kijken naar de hoeveelheid dat mensen uploaden en dat ze daarop de beslissing maken. Want als ze in het begin zien dat iedereen de volledige upoad die ze hebben benut zullen ze twee keer slikken om de upload op te schroeven. Een totaale belasting op max upload zal niet goed zijn voor de wijk centrales.
Dus het is nog kofie dik kijken of het uberhaubt opgeschroefd wordt.
Volgens mijn bronnen zullen ze dat niet doen, of het wordt beloofd maar stiekem afgeknepen.

Die container mensen zullen natuurlijk van alles zeggen om het abbotje te kunnen slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Seyed schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:38:
Dus het is nog kofie dik kijken of het uberhaubt opgeschroefd wordt.
Volgens mijn bronnen zullen ze dat niet doen, of het wordt beloofd maar stiekem afgeknepen.

Die container mensen zullen natuurlijk van alles zeggen om het abbotje te kunnen slijten.
Persoonlijk lijkt het me uiterst onwaarschijnlijk dat dit beloofd wordt en daarna niet waargemaakt.

Mocht je twijfelen: ga lekker naar een van de alternatieve aanbieders die al op papier beloofd hebben symetrische verbindingen aan te bieden. Als iedereen KPN kiest, wordt het weer monopolie spelen de komende jaren (denk aan KPN telefonie/mobiele telefonie/internet 1930-1999, UPC TV 1990 -2006).

http://www.lijbrandt.nl/
http://www.tweak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
Had bij Glashart nagevraagd wat de plannen zijn mbt de rest van de stad en werd net keurig teruggebeld.

Als de huidige wijken klaar zijn gaan ze daarna verder met Sterrenburg en Wielwijk (alles wat valt onder centrale ddt-srb begreep ik)

De rest van de stad (ddt-c), zijn ze nog druk over bezig, als het aan KPN/Reggefiber ligt komt dat er ook, maar ze moeten nog toestemming krijgen van de gemeente. Lobbyen bij de politiek dus ;)

Maar de binnenstad kon dus nog wel even gaan duren helaas... Maar eens kijken of ik ipv xs4all een jaartje chello ga doen ofzo

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seyed
Vandaag naar lijbrandt gebeld:

Heb te horen gekregen dat we nog 2 maanden +/- moeten wachten op lijbrandt voordat de provider gaat klanten werven in dordrecht.
Dat is dus nog even wachten voor ons tweakers met de IPTV voor de mediacenter.

Maar volgens mij willen ze wel eerder maar glashart heeft denk ik afspraken met KPN daat zij voorrang krijgen met klanten werven.

Lijbrandt heeft tot nu toe twee keer het telefoonummer van glashart aan mij gegeven zodat ik de vraag daar kan stellen waaneer ik lijbrandt kan krijgen. Ergens zit hier een addertje onder het gras waarbij KPN voorrang krijgt.

Echter als ik glashart bel zeggen ze dat ik lijbrandt moet contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Glashart's eigen Lijbrandt lijkt me vooralsnog de beste keus. Ben zelf niet naar info avond KPN geweest, maar daar werd (aan mijn ouders) verteld dat je voor elke TV weer een decoder aan moest schaffen? Bij Lijbrandt kan je gewoon lekker via je coax analoge tv kijken als je dat wilt, als ik hun website iig goed begrijp. Ook lijken ze de enige van de 3 die ook BBC 1 en 2 aan gaan bieden. Dat is voor mij wel een pre, want naast Ned 123 zowat de enige boeiende zenders op TV, naast genrezenders als Discovery NGC etc. KPN biedt het niet aan, en Tweak volgens mij ook niet.

KPN is me sowieso te duur, meerprijs tegen wat ik nu betaal is me te hoog, vooral omdat ik toch niet gek veel TV kijk. Internet snelheid maakt me niet gek veel uit, vaste tel. lijn kan wel fijn zijn, heb nu alleen mobiel.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
Waar ik nieuwsgierig naar ben is of de HD-box van de glasproviders goed werkt.

Heb atm nu de Philips van UPC en met deze box is er al jaren een bug met het lipsync opnemen van HD-content welke nog steeds niet opgelost is... Daarom wil ik graag weten of de boxen van de andere aanbieders goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seyed
Vandaag wat nieuws gekregen over lijbrandt volgende week krijgen we informatie opgestuurd in stadspolders en waarschijnlijk ook in dubbeldam.

Maar helaas lijbrandt zal vanaf junie klanten gaan werven in dordrecht.

Dus dat is nog even wachten voor de mensen die lijbrandt willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3_h
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 14:47
Yes sterrenburg. Alleen wanneer???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij komen ze deze week de glasvezel aanleggen tot in de meterkast :)
Ik woon overigens in Stadspolders (noord-oost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosch007
SURFivor schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:19:
Waar ik nieuwsgierig naar ben is of de HD-box van de glasproviders goed werkt.

Heb atm nu de Philips van UPC en met deze box is er al jaren een bug met het lipsync opnemen van HD-content welke nog steeds niet opgelost is... Daarom wil ik graag weten of de boxen van de andere aanbieders goed werken.
Dit is geen bug van UPC maar ligt aan de Philips TV, hier zal je dus bij elke andere provider ook last van hebben.

zie [LCD TV] Philips de 9000 & Essence Serie 2009-2010

Ik heb sinds vorige week ook het HD pakket van KPN maar dit is om te huilen (ter compensatie voor de 4 keer dat ze langs zijn geweest voordat de telefoon ook werkte), wat een slecht kwaliteit, alles wordt terug geschaald naar 720P en dan ook nog met een veel te lage bitrate.
Alles wat maar een beetje beweegt wordt erg wazig. :'( :'( :'(

[ Voor 20% gewijzigd door bosch007 op 19-04-2010 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Sjekster schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:14:
Glashart's eigen Lijbrandt lijkt me vooralsnog de beste keus. Ben zelf niet naar info avond KPN geweest, maar daar werd (aan mijn ouders) verteld dat je voor elke TV weer een decoder aan moest schaffen? Bij Lijbrandt kan je gewoon lekker via je coax analoge tv kijken als je dat wilt, als ik hun website iig goed begrijp. Ook lijken ze de enige van de 3 die ook BBC 1 en 2 aan gaan bieden. Dat is voor mij wel een pre, want naast Ned 123 zowat de enige boeiende zenders op TV, naast genrezenders als Discovery NGC etc. KPN biedt het niet aan, en Tweak volgens mij ook niet.

KPN is me sowieso te duur, meerprijs tegen wat ik nu betaal is me te hoog, vooral omdat ik toch niet gek veel TV kijk. Internet snelheid maakt me niet gek veel uit, vaste tel. lijn kan wel fijn zijn, heb nu alleen mobiel.
XMSnet heeft ook via dvb-c analoge tv door (slaapkamers) maar ook via glasvezel kabel BBC 1,2 en een uitbreider zender aanbod dan Lijbrandt ook in het basis digitale pakket (Travel, 13th street, Eurosport2). Op de Lijbrandt site kan ik met mijn oude postcode waar KPN Glasvezel al kan niet info zien wat de zenderlijst is van basis/uitgebreid/hd aanbod is bij Lijbrandt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Lijbrandt's pagina is live :)

http://www.lijbrandt.nl/dordrecht

@ funrider

Hier staat het zender overzicht van lijbrandt

http://www.lijbrandt.nl/iprtv

[ Voor 42% gewijzigd door om3ega op 20-04-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Gisteren het info pakket van Lijbrandt binnen gehad. Ziet er erg goed uit! Goede uitstraling , leest goed weg en geeft me veel vertrouwen in hun diensten.

Er wordt wat dieper ingegaan over hoe e.e.a aan te sluiten. Vooral mede aanbieden van analoge TV vind ik een + .. ik heb op elke verdieping TV's staan en zag het niet zitten om hier per stuk een aparte decoder te moeten kopen.

Ik heb momenteel een 60/6 UPC fiber power abbonnement, dit in combinatie met analoge TV kost dit me bijna 60 euro nu.

Ik wil starten met een 50/50 + digitale TV + analoge TV

Telefoneren doe ik los van de provider bij een externe voipprovider dus ik ben blij dat Lijbrandt mij de mogelijkheid geeft dit los te koppelen van het abbonnement (iets wat ze bij KPN nog niet hebben begrepen)

Bij Lijbrandt kost dit pakket 54,95 euro maar ik krijg er wel meer voor terug :

Ik lever 10mbit bandbreedte in (maar hier heb ik geen bezwaar tegen)
Ik krijg 44 megabit meer upload snelheid (ik gebruik online backup dus ik ben hier blij mee)

Ik krijg analoge TV via glas , IPTV en volgens mij stuurt Lijbrandt de TV kanalen ook nog eens via DVB-C door.

Aangezien ik voor telefonie en usenet 3e partijen heb heb ik ook geen behoefte om hiervoor te betalen. Het pakket van Lijbrandt heeft deze mogelijkheid om het op maat samen te stellen.

Er zijn 2 informatie avonden geplanned in Dordrecht , zie bovenstaande links :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze ook ontvangen en is zeker een betere optie dan KPN
de KPN site vermeld nu ook symetrische snelheden en geeft het 1e jaar korting, zilver b.v. 50/50mbit en 65 euro ipv 80 euro.
Het verschil met lijbrandt is daardor kleiner maar KPN geeft geen signaal via coax door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 23:18:

Het verschil met lijbrandt is daardor kleiner maar KPN geeft geen signaal via coax door.
Waarom zou je dat nog willen dan? De bedoeling van je nieuwe dure glasvezelverbinding is toch dat alles daar overheen gaat? Anders kan je net zo goed kabel nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
chim0 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 09:03:
[...]

Waarom zou je dat nog willen dan?[...]
Wij hebben bijvoorbeeld nog een 'oude' televisie die geen hdmi heeft.
Alle signaal komt wél via glasvezel binnen, maar er zit op het aansluitkastje in de meterkast een connector waar je je analoge coax-kabel op kan aansluiten. En zo kan ik dus ook gewoon op de slaapkamers tv blijven kijken.
Bij andere aanbieders betekent dat óf de coax vervangen door andere kabel, óf net zoals bij KPN van die stekkerkastjes plaatsen (zo'n Devolo ding geloof ik) en voor elke extra tv nóg een decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
chim0 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 09:03:
[...]

Waarom zou je dat nog willen dan? De bedoeling van je nieuwe dure glasvezelverbinding is toch dat alles daar overheen gaat? Anders kan je net zo goed kabel nemen.
+ het scheelt je 5 euro per maand , per TV.
En als je meer dan 3 TV's hebt dan heb je dus pech bij KPN als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
Vandaag brief in de bus van Glashart "aan de bewoners van" met de mededeling dat de mogelijkheden worden onderzocht voor glasvezel in heel Dordt, maar dat ze nog wel met de gemeente aan het praten zijn over de randvoorwaarden. Ben benieuwd wat ze hier nu precies mee bedoelen.

18 mei om 19.30 is er een info avond in de Pontonnier aan de Houttuinen, daar gaan we zeker even kijken, is toch om de hoek :)

Laten we als binnenstad bewoners in ieder geval zien dat er behoefte is >:)

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
doc schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:24:
Vandaag brief in de bus van Glashart "aan de bewoners van" met de mededeling dat de mogelijkheden worden onderzocht voor glasvezel in heel Dordt, maar dat ze nog wel met de gemeente aan het praten zijn over de randvoorwaarden. Ben benieuwd wat ze hier nu precies mee bedoelen.

18 mei om 19.30 is er een info avond in de Pontonnier aan de Houttuinen, daar gaan we zeker even kijken, is toch om de hoek :)

Laten we als binnenstad bewoners in ieder geval zien dat er behoefte is >:)
Die brief kreeg ik gisteren ook. Ik woon in Crabbehof in een portiekflat dus als het doorgaat, denk ik dat het hier FTTC (fiber to the curb) wordt. Lijkt me sterk dat ze die kabels helemaal tot bovenin gaan doortrekken. Maar goed, ik ga het toch niet nemen want ik heb het nu niet nodig en deze flats staan toch gepland voor de sloop over 5 a 7 jaar (naar horen zeggen).

Wel leuk dat de up- en downsnelheden nu symmetrisch zijn, dat zou ik wel willen hebben want ik upload veel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3_h
Gisteren post gehad van lijbrandt. Na 1 juli wordt een begin gemaakt met de rest van dordrecht. Nu maar afwachten wanneer sterrenburg aan de beurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Ik wacht ook nog steeds op mijn Lijbrandt aansluiting in het gebied waar al glasvezel ligt. Is er al iemand aangesloten via Lijbrandt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAC.Apple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 13:07
Het duurt bij mij ook al even (ik denk een maand) voor mijn echte aansluiting. Ik heb al aansluiting in mijn woning maar alleen mijnLijbrandt is actief (en daar kan ik natuurlijk niet mee bellen/internetten/tvkijken :) ).Binnenkort maar eens bellen waar dat mijn Lijbrandt pakket blijft.

M1 or not to M1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ik heb eigenlijk alleen internet nodig. Ik heb nu UPC FP30 en daar moet je standaard Radio/TV bij nemen maar dat is voor mij voldoende (ik kijk nauwelijks TV). Als glasvezel hier beschikbaar zou worden, zou voor mij het 50/50 combipakket interessant zijn qua prijs (nu betaal ik 47,30 euro) maar daar staat weer bij + IPRTV maar dat wil ik niet. Ik wil gewoon zoals ik nu heb maar dan met Internet 50, dan is dit pakket toch goed?

Afbeeldingslocatie: http://www.lijbrandt.nl/uploads/images/329_lb_pakket_TV+I_501.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Je bedoelt dit pakket?

Afbeeldingslocatie: http://www.lijbrandt.nl/uploads/images/307_lb_pakket_I_50.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ja maar dan heb ik geen TV. Het mooie van UPC is dat je standaard radio en TV moet nemen wil je uberhaupt internet omdat het nou eenmaal via COAX gaat en ik weet neit hoe dat bij glasvezel zit. Wat ik zei, gewoon standaard radio en TV en internet net zoals ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Surfivor

als het goed is heb je pas geleden een mailtje gehad van UPC met daarin in kleine letters onderstaande tekst geschreven:

Op 1 juli 2010 wijzigt het UPC Standaard- pakket Radio/TV. Kijk op onze website om te zien hoe het zenderaanbod in uw gemeente verandert. Daarnaast wijzigen per 1 juli ook de algemene voorwaarden. De nieuwe voorwaarden kunt u vinden via onderstaande link.

Mocht u naar aanleiding van deze wijziging uw abonnement willen wijzigen of beëindigen, dan kunt u dit tot 1 juli 2010 kosteloos doen.

In principe zou je dus al in juli kunnen overstappen, maar zoals je al aangaf zijn de kinderziektes er wel uit (hopelijk) in november en kan je waarschijnlijk wat meer praktijkverhalen horen.

Succes i.i.g..
SURFivor schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:41:
Wat voor producten levert KPN eigenlijk? Settopbox, modem?

Vind het trouwens nu al erg onoverzichtelijk worden met al die aanbieders en wat voor producten ze erbij leveren. Is heel lastig om ze te vergelijken.

Ik ga zelf ook overstappen maar dat is pas vanaf november. Dan verloopt mijn contract bij UPC en ik verwacht dat de kinderziektes er dan ook uit zijn.

Nog een ander vraagje, kan iemand bevestigen dat bij KPN de glasvezelsnelheden in juni symmetrisch worden? Dat heeft een verkoper van KPN mij laten weten namelijk maar ik kan niets terugvinden op de site van KPN.

Ikzelf ga misschien verhuizen naar de stadspolders waar het inmiddels in principe mogelijk moet zijn om te internetten etc. via de glasvezel?
Waar zijn de praktijkverhalen?
Of zijn er geen tweakers woonachtig in Stadspolders?? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Nog even geduld :) .. Ik verwacht aangesloten te worden op Lijbrandt in juli :) .. dan kan ik wel wat meer roepen. Stadspolders is net aangesloten en nog niet alle apparatuur staat in de kasten (althans van Lijbrandt , dat beweren ze) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:42:

Ikzelf ga misschien verhuizen naar de stadspolders waar het inmiddels in principe mogelijk moet zijn om te internetten etc. via de glasvezel?
Waar zijn de praktijkverhalen?
Of zijn er geen tweakers woonachtig in Stadspolders?? :*)
Check, ik woon in Stadspolders. Hier ligt glasvezel nu tot in de meterkast. De aanbiedingen zijn binnen, op korte termijn is het mogelijk om internet en televisie over glas te krijgen. Korte termijn als in: tegen de tijd dat je bent verhuist en je zaakjes hebt geregeld, is waarschijnlijk alles in productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staart-Oost, sinds dinsdag glas tot in de meterkast.
Reeds aangemeld bij Lijbrandt maar ik ga pas eind van dit jaar daadwerkelijk Inet/tel./TV afnemen omdat het UPC abbo nog loopt. Tegen die tijd zullen ze toch wel echt kunnen leveren lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ hans_EM7080

zie mijn eerdere reactie met betrekking tot je UPC abbo, mochten ze eerder kunnen leveren.

@ om3ega en Cheatah

Ik ben benieuwd :-), en wacht geduldig af op jullie praktijkervaringen.
Ik ben echt benieuwd of de verkoop van het huis doorgaat.
Ik woon op dit moment in Crabbehof, 2 weken geleden een brief gehad van Lijbrand met wat documenten over glasvezel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3_h
Net een nieuws brief gekregen van glashart met de info dat de rest van dordrecht ook aan de beurt komt. Sterrenburg is volgens de postcode check 1e kwartaal van 2011 aan de beurt. We wachten met spanning af...

Schoonpa in stadspolders heeft nu 30/30Mbit van tweak en is tevreden. Ook de digitale tv ontvanger werkt naar tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:29

Khaine

Python liefhebber

Brieven ontvangen en ook de informatieflyer, maar op mails reageren ze daar niet. Heb er nu al 3 gestuurd (eerste 5 weken terug). Ik hoop toch niet dat dit garant staat voor de rest van de "service".

Overigens heb ik lijbrandt zelf eerst gemaild en daarna glashart met wat technische vragen.

Mij lijken de prijzen overigens niet meer overeen te komen. Ik zag internet 25/25 met tv nog voor 44,95 staan, nu heb je daar al internet 50/50 voor blijkbaar.....

Niemand kan nog gebruik maken van zijn/haar aansluiting neem ik aan? Zodoende kan men mij ook nog niet vertellen of het een beetje lekker verloopt. Overigens woon ik in een behoorlijk oud huis, dus ik ben benieuwd hoe en waar men verwacht dat de kabel binnen gaat komen.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ik heb ook de informatiefolder ontvangen maar zo te zien is Crabbehof nog lang niet aan de beurt. Deze flats staan ook gepland om gesloopt te worden dus ik weet niet eens of het tot die tijd nog gaat lukken om hier glasvezel aan te leggen. Bovendien is het hier allemaal laag inkomen dus vraag me af wie uberhaupt glasvezel wil/kan nemen. Maar goed, ik zou het graag willen vanwege de symmetrische snelheden. Hopenlijk binnen nu en 2 jaar kan het er liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
Ah, mijn huidige provider (Concepts) levert nu ook in Dordrecht :) . Kijken wat 't kost om over te stappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiT00
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-07 23:21
Hallo,
Ik woon in stadspolders en we hebben ongeveer een maand geleden 'Glasvezel Compleet 50' besteld bij Lijbrandt. Inmiddels een login code ontvangen voor 'MijnLijbrandt', maar nogsteeds niets vernomen van wanneer het moden wordt geleverd.
Bij ons zit het aansluitpunt van de glasvezel in de meterkast. Maar,.. daar zit geen stroom en ook geen aansluiting voor de ethernet kabels naar de woonkamer. Wel komt er de coax kabel binnen, die doorverbonden is naar de woonkamer. Die kan ik los halen en de coax van het modem op aansluiten, zodat het TV signaal van Lijbrandt in de woonkamer uitkomt. Voor de rest zullen we dus zelf een stroomaansluiting moeten maken en de telefoon/IPRTV/ethernet kabels naar de woonkamer moeten trekken.

Een andere oplossing is draadloos netwerk op N snelheid (300Mb/s) en de oplader van de draadloze telefoons in de meterkast zetten. Maar dan is er nog de IPRTV aansluiting, ik neem aan dat je die niet draadloos door kunt zenden, of wel? Dat zou helemaal mooi zijn natuurlijk.

Ik hoorde trouwens dat Lijbrant misschien sommige poorten dicht zet? Ik hoop van niet, want ik blijf wel graag mijn gameserver gebruiken.. (en ik wil misschien in de toekomst ook mijn website thuis hosten i.p.v. bij een webhosting provider) De 50Mb upload is daar juist zo mooi voor!

Hebben jullie enig idee wanneer we aangesloten gaan worden in stadspolders? Ik hoop snel..

Groet,
Tim

[ Voor 3% gewijzigd door TimmiT00 op 17-06-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
PaulZ schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:17:
Ah, mijn huidige provider (Concepts) levert nu ook in Dordrecht :) . Kijken wat 't kost om over te stappen...
Ik zag deze week ook dat de lijst met aanbieders een stuk groter is geworden al lijkt het erop dat je niet Glashart kunt afnemen van Glashart Media via Tweak en ontbreekt helaas nog XMS.

Overigens spijtig dat Glashart toch (tijdelijk) de stekker uit BBC 1,2 heeft moeten trekken zie hier en hier. Nu is gelijk glasvezel een stuk minder interessant voor velen denk ik. Al moet ik nog steeds zeggen dat het basis radio en tv aanbod erg netjes is bij Glashart Media. Bij KPN is het een stuk minder zie ook het handige overzicht bij Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funrider schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:38:
[...]

Ik zag deze week ook dat de lijst met aanbieders een stuk groter is geworden al lijkt het erop dat je niet Glashart kunt afnemen van Glashart Media via Tweak en ontbreekt helaas nog XMS.
vreemd, de postcodecheck bij Tweak geeft juist alleen de lijst met abbo's van Glashart Media (te herkennen aan R+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
bosch007 schreef op maandag 19 april 2010 @ 08:53:
[...]
Dit is geen bug van UPC maar ligt aan de Philips TV, hier zal je dus bij elke andere provider ook last van hebben.

zie [LCD TV] Philips de 9000 & Essence Serie 2009-2010
Ik heb geen TV van Philips maar van Sony..

Wat voor box levert KPN dan en werkt deze fatsoenlijk? Jouw ervaring is niet echt goed te noemen maar jouw info is wat summier.

[ Voor 16% gewijzigd door SURFivor op 25-06-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:51
Vanavond naar een informatieavond geweest van Lijbrandt. Weinig nieuwe dingen. Als je de folders en de websites goed doorneemt, dan had je niet hoeven gaan. Opvallend is de hoge gemiddelde leeftijd van de bezoekers. Dit zal ongeveer 50 jaar geweest zijn. Niveau van de vragen was ook niet echt hoog.
Belangrijkste nieuwtje is dat het centrum van Dordrecht als laatst aan de beurt komt. De buitenwijken worden als eerste gedaan. Een duidelijke planning is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Hebben ze ook nog iets geroepen wanneer ze de eerste diensten daadwerkelijk kunnen aanbieden? Net als TimmiT00 heb ik mijn aanvraag voor Lijbrandt al (in April) ingediend.. Maar tot op heden nog geen aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Heb je al glasvezel in je huis? In de wijken Staart en Dubbeldam is iedereen zo goed als aangesloten op 1400 mensen na heb ik gehoord. Er zou 4 tot 8 weken zitten tussen het aansluiten van glasvezel en de activatie van je internetabonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Ja mijn aansluiting ligt er ook al vanaf april..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosch007
SURFivor schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:46:
[...]

Ik heb geen TV van Philips maar van Sony..

Wat voor box levert KPN dan en werkt deze fatsoenlijk? Jouw ervaring is niet echt goed te noemen maar jouw info is wat summier.
De settopbox is een Motorola 1960, mijn ervaring met KPN is redelijk het SD materiaal is goed.
Alleen op de HD zenders blijft het achter bij bijvoorbeeld UPC.

Het lipsync probleem komt door de tv (vertraging bij het verwerken van de beelden dit zorgt er voor dat het geluid via een versterker eerder aankomt dan het beeld op de tv).
Philips tv's hebben hier het meeste last van +/- 200ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3_h
http://www.glashart.nl/do...t-aanleg-glasvezelnetwerk

Start graafwerkzaamhedenMedio juli starten de eerste graafwerkzaamheden van Glashart in de wijk Sterrenburg. Alle inwoners ontvangen ruim van tevoren een aanmeldpakket en een brief van Glashart waarin wordt aangegeven wanneer de graafwerkzaamheden in hun straat plaatsvinden. Het totale project neemt volgens planning 29 maanden in beslag, in deze periode worden circa 41.000 woningen binnen het nieuwe aansluitgebied van Dordrecht voorzien van een glasvezelaansluiting.

Ben benieuwd hoe snel het allemaal verloopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Lekker, mag je alsnog eerst 2,5 jaar UPC nemen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3_h
detail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiT00
Jeej, nu al 10 weken aan het wachten sinds ik een glasvezelabonnement ben aangegaan bij Lijbrandt..
Vorige week lag ook ineens de straat weer open en waren ze met de glasvezel bezig, weet iemand wat er aan de hand is?
Ik woon in stadspolders, heeft iemand in stadspolders al een werkend glasvezel abonnement?

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

TimmiT00 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:33:
Ik woon in stadspolders, heeft iemand in stadspolders al een werkend glasvezel abonnement?
Kennis van me woont in (op?) het Boris Pasternakerf en heeft KPN glasvezel sinds een week of 5 nu denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
TimmiT00 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:33:
Jeej, nu al 10 weken aan het wachten sinds ik een glasvezelabonnement ben aangegaan bij Lijbrandt..
Vorige week lag ook ineens de straat weer open en waren ze met de glasvezel bezig, weet iemand wat er aan de hand is?

Tim
Hier exact het zelfde.. heb ik in april al mijn aanvraag de deur uit gedaan.. hoop dat er nu toch snel wat gaat gebeuren. Zo blijft er niet veel over van de leuke actie van Lijbrandt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdboer86
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10-2023
Vorige week ook bericht gehad en me kunnen aanmelden om het ook bij mij aan te sluiten. Wil zeker over naar glasvezel. Maar ben wel erg benieuwd wat voor HD-decoder ik krijg, die lelijke Amino dingen zit ik niet op te wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiT00
Joepla schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:29:
[...]

Kennis van me woont in (op?) het Boris Pasternakerf en heeft KPN glasvezel sinds een week of 5 nu denk ik.
:o :o :o :o :o
Ik woon ook op het Boris Pasternak-erf!
Weet je zeker dat de KPN glasvezel het daar ook al echt doet?
Als het al werkt, zou het dan KPN zijn die de andere providers nog tegenhoudt of zou het Lijbrandt zijn die traag is of problemen heeft?
De reden waarom ik denk dat het KPN zou kunnen zijn, is omdat zij natuurlijk mede hebben geïnvesteerd in het glasvezelproject in Dordrecht.

Ik hoop dat ze een beetje op schieten :(
Eind Augustus zou ik mijn server gaan lanceren, maar dat gaat niet lukken met de ADSL verbinding :S

Zijn er trouwens nog mensen die ook in stadspolders wonen en al een werkend glasvezel abonnement hebben. Niet alleen van KPN maar ook andere providers?

Groet,
Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamburger
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:57

hamburger

BOOOM!!!

Ik ben sinds half maart aangesloten op KPN Glazvezel.. Werkt prima (mag ook wel voor dat geld :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

TimmiT00 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 21:25:
[...]Ik woon ook op het Boris Pasternak-erf!
Weet je zeker dat de KPN glasvezel het daar ook al echt doet?
Jazeker, nieuw (actief) emailadres en IP nr behorend bij KPN.
Als het al werkt, zou het dan KPN zijn die de andere providers nog tegenhoudt of zou het Lijbrandt zijn die traag is of problemen heeft?
Het zou me niet verbazen dat dit gewoon vastgelegd is door Glashart/KPN. Ik verbaasde me er eerlijk gezegd over dat er al zo snel concurrenten gingen roepen dat ze het ook konden.
De KPN bobo zei destijds dat de concurrentie mogelijk 'tegen het einde van het jaar' zou komen, misschien zijn ze nu aan het marketen (en abo's afsluiten) en pas later leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiT00
Zou kunnen, maar ik zou het wel gemeen vinden.. want er stond heel duidelijk op het aanvraag formulier dat het 4 tot 12 weken zou duren.. En dit was de 12e week!

Jammer...

Zijn er ook nog mensen die in stadspolders een andere glasvezelprovider hebben dan KPN? Ben benieuwd!
Tim

[ Voor 24% gewijzigd door TimmiT00 op 30-07-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3_h
Mijn schoonouders op Alleta Jacobserf hebben tweak 30 sinds enkele weken en zijn zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Ik zag net dat er een betere planning bekend is over de aansluiting van de overige wijken in Dordrecht;
http://www.glashart.nl/upload/smfiles/Planning_Dordrecht.pdf
Als het goed is in Q1/Q2-2011 in mijn wijk *O*

[ Voor 12% gewijzigd door Jimster op 08-08-2010 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Jimster schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 23:16:
Ik zag net dat er een betere planning bekend is over de aansluiting van de overige wijken in Dordrecht;
http://www.glashart.nl/upload/smfiles/Planning_Dordrecht.pdf
Als het goed is in Q1/Q2-2011 in mijn wijk *O*
Ik zit precies op het randje van 23 en 26 dus of Q1-Q2 2011 of Q3-Q4 2011.

Maar plak er maar gerust minimaal een half jaar aan vast, was bij m'n ouders in Dubbeldam ook zo. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Is helemaal omgegooid idd de planning, ik was eerst als laatst, nu als eerst in Q4 2010.

Zou echt heel goed kunnen, waren vandaag flink aan het graven vlak naast mijn wijk, hele rollen en bossen kabel gingen erin, zijn echt flink bezig. (Als je net de rondweg af komt bij die rotonde)

So far so good!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hank3319
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-08 11:04
Sinds half juli Lijbrandt basis pakket (test user) in Dubbeldam.
Telefonie gaat goed.
Ipv 25 mb internet "slechts" 21,88mb
BBC 1&2 ontbreken, en geen DVB-C.
BBC is in onderhandeling, en DVB-C komt in september (zeggen ze)
Dus ze bieden nog niet dat wat ze beloven.

edit

sinds een week 10 juli geen belgische zenders. Twee keer contact met helpdesk.

[ Voor 28% gewijzigd door hank3319 op 17-08-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
bosch007 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:58:
Het lipsync probleem komt door de tv (vertraging bij het verwerken van de beelden dit zorgt er voor dat het geluid via een versterker eerder aankomt dan het beeld op de tv).
Philips tv's hebben hier het meeste last van +/- 200ms.
Ik heb alleen een lipsync-probleem met opgenomen HD-content. Live HD-televisie is wel goed, opgenomen uitzendingen hebben een lipsync-probleem. Ik zou hieruit concluderen dat het UPC-kastje zelf een probleem geeft en niet de televisie.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste