Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
SURFivor schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 14:30:
[...]

Ik heb alleen een lipsync-probleem met opgenomen HD-content. Live HD-televisie is wel goed, opgenomen uitzendingen hebben een lipsync-probleem. Ik zou hieruit concluderen dat het UPC-kastje zelf een probleem geeft en niet de televisie.
Als ik dat heb, druk ik even pauze en dan weer play en is het weer weg.

UPC trouwens.

• rdboer86
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10-2023
Eergister is het oranje kabeltje (met wat moeite) tot aan de voordeur aangelegd. In sterrenburg op de graveerstift. Ik ben benieuwd hoelang het gaat duren voor het ook daadwerkelijk in de meterkast wordt aangesloten.

Iemand die mij dat kan vertellen?

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:56

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@rdboer86:

Glashart lijkt me. Maar met een nauwkeurigheid van +/- 2 maanden is de ervaring.
Met die info kun je trouwens niet zo heel veel, want na de fysieke aansluiting is het weer wachten op een serviceprovider. Ook dat kan weer vele weken duren.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 15:17
weken? Ik wacht al sinds april .. echt haast hebben ze niet blijkbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Yup ik nu ook in sterrenburg ligt hij sinds vorige week tot aan de voordeur, echt heel snel gegaan, van graven begin van de wijk tot voordeur in 2 weekjes.

Ben benieuwt wanneer ze hem binnen komen aansluiten en dat er abonnementen aangesloten kunnen worden.
Denk dat het nog wel eventjes duurt totdat ze heel de wijk af hebben, maar denk dat over 2-3 maanden op glas zitten best zou kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdboer86
Zal het dan zo druk zijn bij de aanbieders? Reclame maken met dat alles zo razend snel gaat, maar vervolgens de klanten maanden laten wachten met iets aansluiten. Vreemde gang van zaken.

Het lijkt mij voor de aanbieders ook wel van belang dat er snel klanten worden aangesloten, de investering van het leggen van glasvezel moet toch ergens vandaan komen.

Tot die tijd nog maar even gebruik maken van UPC, die doen ook erg hun best nu met het behouden van klanten met leuke acties!

• Joepla

Joepla

Ik zit er hard over te denken om een 50/50 abo te nemen bij Concepts ICT...

Enige dat me niet duidelijk is, is de apparatuur die geleverd wordt en de instellingen die je daarin zelf kunt doen. Heb nu een standaard (ADSL) Zyxel modem waarin ik alle zaken die ik handig vind/nodig heb kan instellen, zoals port forwarding, IP filtering, VoIP account voor de alarmlijn, bandwidth management, etc.

Hoe zal dit nu gaan? Ok, VoIP zal ik niet van ze afnemen dus dat zal dan via een ATA kunnen, maar de rest...?

- Wie heeft hier al ervaring mee, of evt. met spullen van de andere providers?
- In het algemeen: hoe tevreden ben je met je glasvezelverbinding? Is 'ie zo snel als beloofd/stabiel?

EDIT: zit net nog even bij de FAQ van Concepts te kijken, lijkt erop dat ze een dynamisch IP hebben :(
Dat heb ik sinds m'n laatste inbelmodem (1998 ofzo?) niet meer meegemaakt en wil dat dus ook absoluut niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Joepla op 15-09-2010 21:38 ]

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
Kan je geen ervaring geven, maar heb ook de 50/50 family besteld bij concepts-ict met als ingangsdatum 1 oktober aanstaande. Overigens nog niks erover gehoord mtb levering e.d.
In mijn zoektocht heb ik weinig kunnen vinden over deze provider wat betreft andere ervaringen. Wel heb ik gemerkt dat bij elke provider wel haken en ogen zitten :(

Als ik een ervaring heb dan post ik deze wel.
heb overigens de animo130 extra besteld tov de 110. Ondanks ik geen extra HD abo neem direct vind ik de hdmi aansluiting wel anno 2010.

groet,
martijn

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Ok Martijn, ben benieuwd hoe lang je moet wachten. Alleen KPN schijnt snel te leveren. Geen idee waarom, technisch lijkt me het aansluiten van een KPN of niet-KPN gebruiker geen verschil maken.

HDMI zou ik ook doen (heb ik ook, maar dan via sat. ontvanger :) ), je mist dan weer een paar onnodige signaalomzettingen en dat zie je terug in de beeldkwaliteit.

By the way, moet wel wel zeggen dat -sinds de hele wijk kan glasvezelen- mijn ADSL lijntje (Telfort) nog nooit zo stabiel is geweest. Had ik vroeger regelmatig (paar keer per dag) dat het modem opnieuw moest intrainen (en dan dus geen verbinding had = lastig tijdens bellen), nu is het ding wekenlang zonder een enkele onderbreking online, dat dan weer wel :)

[ Voor 33% gewijzigd door Joepla op 17-09-2010 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
grappig ik zit zelf ook bij Telfort nu en je hebt helemaal gelijk. Ik woon zelf in stadspolders.

Volgende week ga ik een netwerk aanleggen met cat6 naar de tvhoek, zolder en evt. slaapkamers zodat alles helemaal future proof is. Heb jij dit al liggen of ga je dit op een andere wijze aanpakken?
In de tvhoek wordt overigens de 130 gedraad aangesloten evenals de AC Ryan en de ps3.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Kennis van mij woont in Stadspolders en heeft glasvezel van KPN en lag er 4 dagen uit. Alles plat, telefoon, internet en TV. Ik weet niet of het een incidenteel iets was of kinderziektes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Bean77 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:46:
grappig ik zit zelf ook bij Telfort nu en je hebt helemaal gelijk. Ik woon zelf in stadspolders.
Ik woon in Oudelandshoek, Telfort gaf destijds aan dat er mogelijk een slechte kabelverbinding was -toen mijn modem 5000x per dag intrainde- waar ze niets aan konden doen. KPN zover krijgen dat ze wat doen was geen optie. Achteraf gezien was het waarschijnlijk dus overspraak op de lijnen.
Volgende week ga ik een netwerk aanleggen met cat6 naar de tvhoek, zolder en evt. slaapkamers zodat alles helemaal future proof is. Heb jij dit al liggen of ga je dit op een andere wijze aanpakken?
In de tvhoek wordt overigens de 130 gedraad aangesloten evenals de AC Ryan en de ps3.
Toevallig heb ik vorige week een gigabit switch aangeschaft die mijn hele netwerk naar nivo 2010 moet opkrikken. Ik heb een Popcorn C200 en nogal wat andere spullen (TV, sat. receiver, IP cam, Wii, etc.) die allemaal aan het netwerk kunnen/moeten, dus dan is 100 Mb/s wat krap aan het worden. Zeker omdat dat in de nabije toekomst alleen maar meer gaat worden. Alles dus bedraad, Wifi is alleen voor surfen/mailen op de laptop en de Nintendo DS :) .

@chim0: Ok, da's geen goed bericht. Zelf ken ik daar 2 glasvezelgebruikers, die hebben geen last gehad. En 4 dagen ontgaat je niet zomaar ;) Waarschijnlijk dus een lokaal probleem of een kleine groep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepla schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:23:
EDIT: zit net nog even bij de FAQ van Concepts te kijken, lijkt erop dat ze een dynamisch IP hebben :(
Dat heb ik sinds m'n laatste inbelmodem (1998 ofzo?) niet meer meegemaakt en wil dat dus ook absoluut niet.
Bij de meeste glasvezelnetten (en ook andere netwerken) krijg je formeel geen vast IP, alhoewel het in de praktijk vrijwel nooit zal veranderen. De meeste DHCP servers delen gewoon redelijk consistent steeds dezelfde leases uit - zeker als je je lease geldig houdt zal je geen ander IP krijgen. Echter om administratieve overhead te voorkomen wordt dit niet formeel toegezegd/ingesteld en kan het in bepaalde situaties dus voorkomen dat je IP toch verandert. Zoiets zal echter bijna nooit gebeuren in de praktijk.

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
een aantal ISP's dat ik ken over glasvezel koppelen in de DHCP jouw MAC aan een IP-lease.
Deze is dan redelijk 'vast'

Bij Lijbrandt kan ik je in ieder geval vertellen dat dit gedaan word.

• Joepla

Joepla

Yogoi schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 13:58:
een aantal ISP's dat ik ken over glasvezel koppelen in de DHCP jouw MAC aan een IP-lease.
Deze is dan redelijk 'vast'
Zo werkt het bij mijn huidige provider inderdaad ook. Zodra je even een ander modem probeert, verandert je IP. Oude modem weer terug, dan ook oorspronkelijke IP weer terug. Da's voor mij geen probleem op deze manier.
Bij Lijbrandt kan ik je in ieder geval vertellen dat dit gedaan word.
Ah, heb jij zelf toevallig Lijbrandt waarover je wat ervaringen kan delen?

• Yogoi
Ik werk bij Lijbrandt. telt dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Yogoi schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 20:49:
Ik werk bij Lijbrandt. telt dat ook?
Lastig, want: Wij van WC eend, adviseren WC eend :P

Nu gaat iedereen bij je zeuren om korting en daarna support aan huis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ik post hier een beetje als webteam van Lijbrandt.

Als er vragen/issues zijn probeer ik te helpen.
korting en support aan huis ga je van mij niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50
Mooi dat er iemand van Lijbrandt hier actief is.
Gelijk een vraag; een tijdje geleden kregen we een aanmeldingsformulier met de actie 'eerste 2 maanden gratis'. Geldt deze actie nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Ik kreeg een e-mail van Lijbrandt dat vanaf de 15e er actief is begonnen met het aansluiten van klanten. Binnenkort zullen de eerste testresultaten dus ook wel komen :)

Nu maar hopen dat ik snel aan de beurt ben. Na 5 maandjes wachten na het fysiek afmonteren van de fiber is het wel eens tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Jimster schreef op zondag 19 september 2010 @ 23:06:
Mooi dat er iemand van Lijbrandt hier actief is.
Gelijk een vraag; een tijdje geleden kregen we een aanmeldingsformulier met de actie 'eerste 2 maanden gratis'. Geldt deze actie nog?
Dit is nog steeds geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Yogoi schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:57:
Ik post hier een beetje als webteam van Lijbrandt.
Nou, welkom!

Kun je wat info geven over de hardware (CPS) die Lijbrandt levert? Kun je daar als gebruiker wat mee, oftewel is het meteen een router (dus port forwarding en firewall mogelijkheden) of moet je dat zelf regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
De NTU die in gebruik is geeft 1:1 de signalen door.
De internet verbinding is volledig open.
Dus stel je router/server in voor portforwarding mocht je dat willen gebruiken.

Je kan er dus eigenlijk niks mee maar dat is ook niet nodig omdat internet volledig 'open' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Yogoi:
Welkom !
Ik volg dit draadje als medebewoner, ben zelf ook in afwachting van de uiteindelijke aansluiting/activering (glas ligt er al maanden).
Aangezien je aangeeft bij Lijbrandt te werken waag ik het er toch even op:
Wordt de nog te plaatsen Genexis een 100Mbit of een 1GB versie ?
Nog veel belangrijker: Gaat Lijbrandt (net als XMS) ook iets met de amino 542 doen zodat we straks kunnen opnemen ?

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Momenteel nog 100Mbit.
Wanneer nodig zal die ter zijner tijd vervangen worden. (bij XMS word deze bijvoorbeeld alleen vervangen als je een 200mbit aansluiting hebt, waar het natuurlijk ook wel moet)

Ik denk dat je een amino nummer verwarring hebt.
Je hebt de 532 en de 540 waarvan sprake is geweest. (als het goed is zal het de 540 zijn)
Er zal nog een officiele melding komen maar ja daar gaan we zeker wat mee doen.

Verwijderd

Perfect, bedankt voor de info.
Je hebt gelijk, ik deed het nummer uit het hoofd 8)7
Nou maar hopen dat er net als bij XMS een constructie komt voor mensen die net de 130M hebben aangeschaft/gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdboer86
Goed nieuws dat hier een Lijbrantenaar aanwezig is. Ben blij dat Lijbrandt daar ook aandacht aan besteeds.

Is er toevallig ook een forum (zoals Chelloo.com) voor Glashart/Lijbrandt gebruikers? Ik vind het zelf altijd prettig om een aanspreekpunt te hebben op internet en discussies te volgen.

Een vraagje aan de Yogoi, kun je iets zeggen aan de aansluitperiode bij Lijbrandt? Er zijn veel verhalen over dat het maanden duurt voordat er een abonnement wordt aangesloten. Bij mij wordt binnenkort glasvezel aangesloten in de meterkast en ben benieuwd als ik bij Lijbrandt mij aanmeld of ik ook weken (of maanden) moet wachten. Alvast bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Hieronder een beknopt overzichtje van de kosten van de diverse providers op dit moment. Hierbij ga ik ervan dat je alleen internet wilt, geen pakket met TV en telefonie en allerlei opties zoals virus/spam scanners e.d.

Concepts ICT
50 Mbps € 44,50

Edutel (nog) niet leverbaar in Dordrecht
30 Mbps € 34,85
60 Mbps € 44,95
100 Mpbs € 54,95

KPN
Alleen pakketten mogelijk, geen internet only.

Lijbrandt
50 Mbps € 44,95
100 Mbps € 69,95

Plinq
30 Mbps € 45,-
50 Mbps € 60,-

Solcon (nog) niet leverbaar in Dordrecht
35 Mbps € 35,-
50 Mbps € 45,-
100 Mbps € 65,-

Tweak
Alleen pakketten mogelijk, geen internet only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mooi overzichtje maar misschien handig om alleen de providers te noemen die wel in Dordrecht beschikbaar zijn. Immers, dit is een Glashart in Dordt topic. :+

Ik vraag me af wanneer ze bij mij (Crabbehof) gaan beginnen met graven. Voorlopig heb ik m'n UPC abo maar verhoogd. :/

[ Voor 27% gewijzigd door chim0 op 27-09-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
rdboer86 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 16:37:

Is er toevallig ook een forum (zoals Chelloo.com) voor Glashart/Lijbrandt gebruikers? Ik vind het zelf altijd prettig om een aanspreekpunt te hebben op internet en discussies te volgen.
Er loopt al een topic over Lijbrandt hier op Tweakers: Ervaringen met Lijbrandt Glasvezel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ik vermoed dat je betere antwoorden zult krijgen van gebruikers in dit topic dan in dat algemene topic.
Die is namelijk nu al verwarrend door het gebruik van verschillende bedrijven door elkaar heen.

@rdboer86:
Wat bedoel je precies met de aansluit periode?
Want glasvezel word door Glashart aangesloten en hier staan wij verder los van.
De zogenaamde NT (laatste deel op de glasvezellijn) word wel aangesloten na een order vanuit Lijbrandt.
Dit omdat bijvoorbeeld KPN een andere NT gebruikt dan Lijbrandt.

Ik durf niet te zeggen hoe snel/langzaam dit gaat in Dordrecht. Ik heb namelijk niks met dat deel van het proces te maken. Theoretisch kan dit zo snel als dat de aannemer een vrij plekje heeft. (ik weet dat we in bepaalde testcases dezelfde dag nog hebben laten aansluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

chim0 schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:35:
Mooi overzichtje maar misschien handig om alleen de providers te noemen die wel in Dordrecht beschikbaar zijn. Immers, dit is een Glashart in Dordt topic. :+
Dit zijn de providers die de Glashart website ophoest als je Dordrecht invoert, vandaar dus.
Paar maanden geleden had je alleen KPN, toen Lijbrandt en daarna ook Tweak e.d.
Ik vraag me af wanneer ze bij mij (Crabbehof) gaan beginnen met graven. Voorlopig heb ik m'n UPC abo maar verhoogd. :/
Ja je zult nog wel een tijdje moeten kabelen denk ik. Tussen beginnen met graven en de echte aansluiting zitten sowieso nog een paar maanden. Voordeel is weer, dat het stopzetten van UPC soms ook erg lang kan duren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
offtopic:
Yogoi , kan je regelen dat de muziek die je hoort als je lijbrandt belt wat zachter staat. Niet normaal hoe hard deze staat in vergelijking met de vriendelijke dame die zegt dat je nog even aan de lijn moet blijven. Als ik h em op handsfree zet op de zachtste stand dan galmt de muziek nog door de hele ruimte

Om deze post nog even nuttig te maken..

Ik zit in het gedeelte wat als eerste aangesloten gaat worden (stadspolders) dus ik hoop binnen kort wat meer test resultaten te kunnen geven. Een exacte aansluit datum was nog niet gegeven.

[ Voor 26% gewijzigd door om3ega op 27-09-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

@ Yogoi / Lijbrandt gebruikers
Beschikt het modem over een 802.11n module of is het lekker downloaden met max 2mb/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Mon schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:27:
Beschikt het modem over een 802.11n module of is het lekker downloaden met max 2mb/s?
Er zit geen draadloze apparatuur bij. Dat zal je zelf moeten regelen dus.
chim0 schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:35:
Ik woon ook in Crabbehof en volgens de planning wordt in Q1 2011 gegraven hier. Hopelijk kan in binnen een jaar aangesloten zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door Jimster op 27-09-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Mon schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:27:
Zoals Jimster aangeeft. Het is een UTP poort en router.
Je kan dus een router aansluiten met de functies die je zelf wilt.

Dit is een bewuste keuze van Lijbrandt omdat de internet verbinding volledig open is en we dan gebruikers niet willen limiteren door een router van Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
hier nog een reactie van glashart op mijn vraag wanneer de modem afgemonteerd wordt in de woning.
best wel raar als er diverse personen al internet hebben in de wijk. zal wel voor mijn straat gelden denk ik, hoewel het er al 3/4 jaar aangesloten is in huis.

nog geduld hebben iig :?

"Het netwerk is 13 september opgeleverd voor gebruik aan alle providers. De providers gaan nu de aannemer aansturen om een afspraak met de bewoners in te plannen om het bovenste deel van uw glasvezelaansluiting te vervangen tot een werkend deel. Dit proces loopt tussen de provider en de aannemer, u wordt hierover per post geïnformeerd."

edit: vandaag bij thuiskomst een brief dat ze 8 oktober aanstaande het modem komen plaatsen in de woning.
Hopelijk snel daarna de activatie

[ Voor 10% gewijzigd door Bean77 op 28-09-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag bericht ontvangen: Over 2 weken komt men het modem plaatsen.
Zodra het zover is, zal ik de ervaringen hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 21:46:
Vandaag bericht ontvangen: Over 2 weken komt men het modem plaatsen.
Zodra het zover is, zal ik de ervaringen hier delen.
Welke wijk woon je?
Kan je een aangeven wanneer alles geregeld was?
Dus;
Graven in de straat
Aansluiting in woning
Aanvraag Lijbrandt
Oplevering

Verwijderd

Even uit het hoofd:
Oudelandshoek (dat weet ik zeker :P )
graven in de straat februari
aansluiting meterkast maart
aanmelding Lijbrandt begin mei
bericht plaatsen modem dus deze week
plaatsen modem over 2 weken

Ik heb zelf wel het idee dat de lange periode tussen aanleg glasvezel en aanbod Lijbrandt te maken heeft met een bedongen "voorsprong" voor KPN, want die had ik destijds al meteen kunnen nemen (maar wilde ik niet)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2010 20:26 ]

• Bean77
nagenoeg idem dito voor mij. Enkel in augustus aanvraag gedaan bij concepts ICT. En ik wilde ook geen kpn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdboer86
morgen 13 oktober om 20.00u, informatie avond in cultureel centrum sterrenburg. georganiseerd door concepts ict i.s.m. glashart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dobbytc
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:35
Vandaag is bij ons het modem aangesloten; meteen verbinding met lijbrandt gekregen, internet was toen ik het teste via speedtest.net rond de 25/50 terwijl we 25/25 besteld hadden dus dat is leuk. Alleen er is niks aan handleiding van het modem gelevert, wat best wel prettig is om te hebben als je het in de rest van je netwerk wilt installeren en daarbij wat instellingen wilt kunnen bekijken en indien nodig veranderen, en geen informatie over diensten als de nieuwsserver, analoge tv en voip. Heeft iemand hier toevallig meer informatie over? Want op internet is niet meer te vinden dan een reclamefolder voor het modem (Genexis OCG-1018m).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook hier modem geplaatst.
Na inschakelen modem binnen 2 minuten signaal op internet poort en analoge tv.
Telefoon nog niet getest, is ook nog niet zo belangrijk.
Digitale signaal TV (dvb-c over coax) heb ik nog niet kunnen vinden.
En ipTV nog niet getest, want de Amino is nog niet binnen.
Internet gaat ongeveer naar behoren, >10MB/s up en down (getest) hoewel de down wel wat varieert tussen 8,5 minimaal en 10,5 max. Maar gemiddeld wel ongeveer 9,5 MB/s dus ik ben vooralsnog wel tevreden.
Nu heel benieuwd naar stabiliteit en uptime...
Hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Hier ook de aansluiting binnen. Ik haal ook Zo'n 47,5 mbit up en down (50/50 abbo)

Ook geen DVB-C signaal gevonden nog? (weet iemand wat de instellingen zijn daarvoor?)
ipTV ook nog niet kunnent esten (box ook nog niet binnen)
en Telefoon heb ik niet besteld.

Analoog signaal is wel erg strak. Geen fluctuaties per zender (zoals bij UPC waarbij bijv. Net5 en discovery erg slecht waren) .. elk kanaal even strak.

Wel jammer dat mijn huidige Voip providers 12connect en voipbuster niet bereikbaar meer zijn vanaf mijn sip telefoon? Ik heb hier al een vraag over gesteld want ik was er 100% vanuit gegaan dat er geen poorten geblocked worden zoals Lijbrandt op hun site schrijft.

Dit wordt momenteel uitgezocht. Dus ben momenteel even telefoonloos ..

@Bean77 hieronder : Ja ik heb Lijbrandt

[ Voor 13% gewijzigd door om3ega op 13-10-2010 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dobbytc schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:23:
Alleen er is niks aan handleiding van het modem gelevert, wat best wel prettig is om te hebben als je het in de rest van je netwerk wilt installeren en daarbij wat instellingen wilt kunnen bekijken en indien nodig veranderen,
Eindgebruikers kunnen geen instellingen in het modem veranderen, je hebt daar dus ook geen handleiding voor nodig. Alle functionaliteit die op het modem geleverd wordt, wordt centraal ingesteld. Dit maakt het voor veel mensen een stuk makkelijker in het gebruik (niet nodig om zelf telefooninstellingen vanaf een brief te proberen in een web-interface in te voeren bijvoorbeeld). Omdat er in deze modems bovendien geen router zit, heb je daar ook geen last van en kun je zelf een router naar eigen smaak gebruiken (of als je maar 1 PC hebt die in principe rechtstreeks aansluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
om3ega jij hebt ook lijbrandt?
ik word morgen aangesloten

edit vanochtend de monteur op de stoep. alles aangesloten, maar helaas nog geen internet hier.
Even contact opgenomen met provider en die vertelde mij dat het kwam door "nummer portering" en dat na circa 10-14 dagen alles omgezet zou moeten zijn. Ik krijg daar zelf nog bericht over wat de definitieve opleverdatum gaat worden en krijg dan ook het installatiepakket.
Had stiekem gehoopt direct te kunnen internetten gezien bovenstaande reacties, maar dat zal wel het voordeel zijn van Lijbrandt/Glashart.

Bij concepts-ict lijkt het dus langer te duren. Gelukkig heb ik mijn oude provider nog niet opgezegd.

[ Voor 84% gewijzigd door Bean77 op 14-10-2010 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

om3ega schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:56:
Wel jammer dat mijn huidige Voip providers 12connect en voipbuster niet bereikbaar meer zijn vanaf mijn sip telefoon? Ik heb hier al een vraag over gesteld want ik was er 100% vanuit gegaan dat er geen poorten geblocked worden zoals Lijbrandt op hun site schrijft.
Ik hoop dat dit snel opgelost wordt. Ik heb al jaren tot volle tevredenheid (en lekker lage kosten) Voipdiscount en een VoIP 078 nummer. Als het beleid is dat dit niet wordt toegestaan, dan wordt het zeker geen Lijbrandt voor mij. Maar ik ga er van uit dat ze van goede wil zijn en dat het goed komt. Hou ons op de hoogte aub...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdboer86
Mij is gister verteld op de info-avond dat het DVB-C signaal nog niet is geactiveerd in Dordrecht. In andere steden wel en werkt het goed, de verwachting is dat in Dordrecht voor het eind van dit jaar ook het DVB-C signaal geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ik heb wel de gegevens van DVB-C dordrecht.
Volgens mij moet het werken maar kan dit niet 100% confirmeren.

Ik zou zeggen test het even :)

304Mhz
6875symbols
3300NetworkID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
begreep overigens dat er 3 monteurs momenteel rondrijden die elk zo'n 16 aansluitingen per dag willen realiseren. Hoorde van de monteur dat 1 iemand alweer opgezegd had en een ander was niet thuis. Vandaar dat ze zo vroeg waren. Maar dat schiet met het aantal ervaringen niet op zo natuurlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Yogoi schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 14:31:
Ik heb wel de gegevens van DVB-C dordrecht.
Volgens mij moet het werken maar kan dit niet 100% confirmeren.

Ik zou zeggen test het even :)

304Mhz
6875symbols
3300NetworkID
Helaas geen services gevonden bij mij :) .. Maar mijn animo box is binnen. Alles werkt in 1x en in 1x goed! .. Compliment eigenlijk voor dit staaltje techniek.

Ik kan het vergelijken met wat de KPN levert en ben toch wel erg content met wat Lijbrandt hier heeft opgeleverd!

Nu het VOIP gedeelte nog en dan ben ik helemaal happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@om3ega:

Met voip gedeelte bedoelje de voip systemen die je zelf gebruikt via internet?
If so dan ben ik benieuwd wat er mis gaat.

Wij sluiten op ons domein geen enkele poort af.
Zo ver ik heb kunnen testen op een lijn vergelijkbaar met Dordrecht gebeurt dat ook daadwerkelijk niet.
Is het mogelijk dat je de datastream traced die je SIPproggie doet?

Ik vraag me af waar deze stukloopt namelijk aangezien er in principe geen problemen zouden moeten zijn zo lang je internet gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Yogoi schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:13:
@om3ega:

Met voip gedeelte bedoelje de voip systemen die je zelf gebruikt via internet?
If so dan ben ik benieuwd wat er mis gaat.

Wij sluiten op ons domein geen enkele poort af.
Zo ver ik heb kunnen testen op een lijn vergelijkbaar met Dordrecht gebeurt dat ook daadwerkelijk niet.
Is het mogelijk dat je de datastream traced die je SIPproggie doet?

Ik vraag me af waar deze stukloopt namelijk aangezien er in principe geen problemen zouden moeten zijn zo lang je internet gewoon werkt.
Beste Yogoi,

Het mystery is ontrafeld. Het is lag niet aan Lijbrandt maar aan mijn C470IP. Dat ik dacht dat het aan Lijbrandt lag was simpel : Bij het terug zetten van Chello werkte alles weer..

Ik heb vandaag de C470IP helemaal gereset naar default en opnieuw geinstalleerd en dit heeft geholpen. Ik heb geen idee waarom mijn Voip telefoon helemaal naar default moet als hij achter NAT notabene een nieuwe ISP krijgt.

Dus Lijbrandt en Voip bij 12connect , 12voip en Voipbuster (dit zijn de 3 accounts die ik in mijn telefoon heb staan) werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Dat klinkt inderdaad meer naar zoals het zou moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Yogoi,

Ook hier (oudelandshoek) krijg ik geen dvb-c signaal, al met jullie helpdesk gebeld en dezelfde instellingen gekregen die jij hier hebt gepost. Maar ik zie dat het probleem bij meer mensen aanwezig is, het lijkt erop dat er iets met de doorgifte van het signaal in de centrale oid niet goed zit?

Ik heb hier 2 lcd's met ingebouwde dvb-c's en beide geven als resultaat geen service. Ik wil graag zsm. van de upc kastjes af en ik zie het ook niet zitten utp kabels door mijn huis te gaan trekken voor iptv.

Kan jij voor mij en de mede-forumleden uitzoeken wanneer het signaal daadwerkelijk actief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
De info die ik hier gepost heb is info die ik van Glashartmedia door heb gekregen.
Ik zal eens bij hun vragen wat er aan de hand is.

Zou ook gewoon goed kunnen dat ik per ongeluk een verkeerd networkid heb ontvangen (freq/symbols is juist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Yogoi

Ook met een fullscan (scant alle frequenties,networkid's etc.) op beide tv's geen service helaas. Hierop concludeer ik toch samen met reacties van mede-forum leden dat het signaal, niet of niet goed wordt doorgegeven.

Ik hoor graag van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Ik zit te twijfelen om ConceptsICT te nemen. Zij nemen analoge TV van Glashartmedia af, net als Lijbrandt. Als Lijbrandt DVB-C op de lijn zet, betekent dat ConceptsICT dat ook automatisch krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 14:20

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Beste mede-Dordtglasvezelaars,

Ik heb alweer met tussenpozen de afgelopen weken/maanden lopen snuffelen welke glasvezelaar (om ze zo maar oneerbiedig te noemen) het interessants zou zijn en wat de voor- en nadelen van de diverse aanbieders is.

Uiteindelijk is een KPN gerelateerde aanbieder de slechtste optie:
- digitaal TV signaal wordt gecomprimeerd (hoe krijgen ze het verzonnen met een glasvezelnetwerk)
- Experiabox is ook niet "je van het" (onhandige beperkingen voor met name de echte tweaker)
- digitale TV ontvanger is een ramp (hoop herrie door koelfan, zeer traag startend en zeer traag zappend).
KPN zelf (sowieso geen interessante optie), TweakFiber geschrapt.

In feite bleven alleen Lijbrandt en Concepts-ICT over.
Lijbrandt: Kwam ik ook her en der niet de beste ervaringen over tegen, maar nu ze echt uitgetest zijn en uitrollen schijnt het lekker te lopen. En de KPN gerelateerde nadelen heeft hun apparatuur dus niet. Qua prijs iets duurder dan Concepts-ICT. Biedt de aansluiting 2 maanden gratis aan.
Concepts-ICT: Kom ik heel weinig over tegen, dus kan niet echt bepalen of het aansluiten en activeren van alles niet zo lekker gaat lopen als dat het nu bij Lijbrandt (redelijk.....) loopt. Zover ik kon bepalen iets goedkoper maar heeft wel de actie dat de eerste 5 maanden de helft van het abonnement moet worden betaald. Dus in feite meer korting dan bij Lijbrandt!

Maar dat was even samenvattend tot nu de "ervaring".

Op een forum http://glasvezel.gebruike...id=279&pid=1299#post_1299 wordt echter gemeld dat TweakFiber ook in de variant R+ (dus via Glashart en niet via KPN) beschikbaar is in Dordrecht. Ik had de R+ variant wel op het oog maar omdat deze naar mijn idee niet beschikbaar was viel deze optie weg. Maar nu is dit wel interessant natuurlijk!

Weet iemand of dit werkelijk klopt?
Heeft iemand ervaringen met Concepts-ICT en het aansluiten?

Ik ben benieuwd........... :-)

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:50:
De info die ik hier gepost heb is info die ik van Glashartmedia door heb gekregen.
Ik zal eens bij hun vragen wat er aan de hand is.

Zou ook gewoon goed kunnen dat ik per ongeluk een verkeerd networkid heb ontvangen (freq/symbols is juist)
Hoi Yogoi,

Ook in B&R nog geen DVB-C alhoewel die volgens de jouw bekende collega er wel zou moeten opstaan sinds een paar weken geleden (wij hangen keihard aan Dordrecht vast hiervoor begreep ik).
Ik kreeg van hem dezelfde gegevens voor DVB-C als hier gepost en vindt niets op mijn TV met DVB-T en DVB-C receiver aan boord. Wellicht dat jij meer weet?

Ik heb je collega vandaag nog gesproken, maar hij kon me niet meer vertellen als dat het twee weken geleden al had moeten werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
DVB-C issue staat uit bij Glashartmedia.
Heb ik nog geen update van helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 21:32

Khaine

Python liefhebber

Bedankt voor deze info! Dat je KPN moet mijden wist ik al ver van te voren (slechte ervaringen allom), maar ik wist niet wat er meer was.

Lijbrandt respons-tijd op mails was wel bijzonder traag (ter illustratie, heb 3 mails gestuurd afgelopen paar maanden, geen binnen een week reply hoewel wel alles beantwoord werd). Ben benieuwd hoe dit zit met eventuele storingsoplossingen e.d.?

Concepts heb ik weinig over gehoord, maar als men bij lijbrandt uit is getest ga ik wellicht toch de sprong wagen.

Moet in mijn wijk (vogelbuurt) nog wel even wachten tot er uberhaupt fiber komt te liggen.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
ik zit in de procedure van concepts ict maar nog niet aangesloten. Ik wacht nog op nummer portering van het telefoon gedeelte.

Volgens mij moet je bij zowel lijbrandt als concepts ze wel achter hun broek aanzitten om tempo erin te houden. Wel raar als klant, maar goed.
Ervaringen qua contact met concepts ict is goed. Ze reageren meestal dezelfde dag, of anders een dag later. Dus zit wel goed, maar als ik definitief aangesloten ben post ik mijn ervaring wel.
Zonder de 50% korting had concepts ook al mijn voorkeur boven de andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bean77 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 18:32:
ik zit in de procedure van concepts ict maar nog niet aangesloten. Ik wacht nog op nummer portering van het telefoon gedeelte.

Volgens mij moet je bij zowel lijbrandt als concepts ze wel achter hun broek aanzitten om tempo erin te houden. Wel raar als klant, maar goed.
Ervaringen qua contact met concepts ict is goed. Ze reageren meestal dezelfde dag, of anders een dag later. Dus zit wel goed, maar als ik definitief aangesloten ben post ik mijn ervaring wel.
Zonder de 50% korting had concepts ook al mijn voorkeur boven de andere opties.
Als ik inderdaad iets mag aanmerken op Lijbrandt dan was dat afgelopen maanden toch wel het gebrek aan communicado... Inmiddels heb ik een Lijbrandt contact zo goed als geadopteerd hier in huis, dus via hem kan ik goed met Lijbrandt door de bocht, en men heeft beterschap beloofd qua reageren.

Nu weet ik dat ik als testgebruiker in Berkel en Rodenrijs waarschijnlijk contacten kan aanboren die de normale klant straks niet heeft, maar ik ga ervan uit dat ook dit aanloopproblemen zijn geweest die tzt worden opgelost.

Heeft iemand in Dordrecht overigens al DVB-C aan de gang?
Aangezien wij in B&R technisch achter de headend van Dordrecht hangen zou het dan bij ons ook moeten werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Zoo.. net even een nasty moment..

Omdat ik mijn esx server (waar normaal mijn firewall op draait) aan het omzetten was besloot ik mijn oude router aan de glas te hangen.

Met geen mogelijkheid kreeg ik een IP adres hierop.. router aan / uit , modem van glashart aan uit .. helemaal niets..

Ten einde raad mijn Chello modem weer uitgepakt en aan het chello kabel netwerk gehangen wat nog actief is voor een aantal daagjes.. deze deed het goed... (pffeww)

Blijkbaar wordt er dus hard gelocked op mac adres en krijg je niet automatisch een ander IP als je mac veranderd... (of het zelfde IP ongeacht je mac adres)

Dus tip voor iedereen : schrijf je mac even op !!

[ Voor 6% gewijzigd door om3ega op 29-10-2010 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Of je wacht even tot je lease timed out is.
staat momenteel op 30min in dordt dacht ik.
(dus 30min NA je laatste renew/refresh)

maar het klopt dat je IP-lease gekoppeld word aan je mac adres.

support om 0:48? argh ik ga maffen ;)

edit:
Als je Lijbrandt hebt natuurlijk, maar dat is in jouw geval zo volgens mij?

[ Voor 14% gewijzigd door Yogoi op 29-10-2010 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Goed om te weten :) 30 minuten...

Ik dacht dat het het zelfde als chello werkte :) (modem reset en voilla)

weltrusten :)

PS : Ja lijbrandt hier :) waar ik overigens erg tevreden mee ben :)

[ Voor 21% gewijzigd door om3ega op 29-10-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Om een goed voorbeeld te noemen van de communicatie van concepts-ict.
Gisterenavond een mail gestuurd over de te verwachte opleverdatum, zojuist bericht gekregen dat dit 9 november zal zijn.

Erg nette communicatie, maar vind wel dat er veel tijd zit tussen aanvraag (eind aug)en daadwerkelijke oplevering. Zolang de kwaliteit dadelijk maar goed is heb ik daar geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:07

Nicap

Tsssk....

Die DVB-C, werkt dat ook voor radiozenders?
Ik heb zo'n splitter van ziggo nog die je op de aansluiting zet en die dan Radio en TV uit elkaar filtert. Maar als ik die splitter op de DVB van Lijbrandt zet dan gaat dat er iets te makkelijk op(en ook weer af dus :-( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nicap schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:53:
Die DVB-C, werkt dat ook voor radiozenders?
Ik heb zo'n splitter van ziggo nog die je op de aansluiting zet en die dan Radio en TV uit elkaar filtert. Maar als ik die splitter op de DVB van Lijbrandt zet dan gaat dat er iets te makkelijk op(en ook weer af dus :-( )
Als het goed is wel, het DVB-C verhaal zou identiek moeten zijn aan het analoge TV/radiopakket... nu moet het alleen nog even gaan werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 3 weken Lijbrandt en alles gaat perfect. Alles werkte ook direct na oplevering. Ben nu aan de slag met IPTV en Windows 7 (MCE). Via VLC zijn alle kanalen al goed te bekijken. Lijbrandt is, zover ik weet, de enige die de IPTV signalen ongecodeerd door stuurt. Ik heb wel een nieuwe router aan moeten schaffen omdat die vanuit Lijbrandt niet aangeleverd wordt. DVB-C heb ik niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8 oktober besteld, vandaag is het modem geplaatst. Exact 4 weken dus. Ik had meteen internet, het was een kwestie van m'n router erin prikken en klaar.

Ik wacht nog op de IPTV box maar dat zal vast niet lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Het DVB-C kanalen/frequentie overzicht voor Glashart Media Dordrecht is hier te vinden:
ArChie in "\[DVB-C] Digitale RTV kanaal/frequentie o..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Is het DVB-C signaal al actief nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om3ega schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 20:22:
Is het DVB-C signaal al actief nu?
Ja, in B&R draait het, en dat hangt aan de headend van Dordrecht, dus als wij het hebben moeten jullie het ook hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Ooh , heb het nu ook draaien :) Netjes hoor.. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@iedereen op dit forum met gebruikerservaring glasvezel in Dordt, niet KPN.

Ik overweeg al een tijdje over te stappen van joepiesie naar glas. Zit nog tot februari 2011 aan die club vast, dus ik heb nog even tijd.

Ik heb nog wat twijfels. Hopelijk kunnen jullie er daar wat van wegnemen door mijn vragen te beantwoorden.

Ik heb 3 tv's aan de coax hangen. Dat worden er binnenkort waarschijnlijk 4.
Netwerkkabels trekken is behalve voor de woonkamer geen optie. De homeplug schijnt ook niet je van het te zijn, dus de tv's komen zeer waarschijnlijk aan de coax.
Vragen:
-Hoe is de kwaliteit van het analoge tv beeld (op een 32" lcd) ten opzichte van de kabel van UPC?
-Geeft dvb-c een veel beter beeld dan analoog of ??
-Mijn tv's hebben geen dvb-c tuner. Hebben jullie ervaring een ziggo-box? Zo ja welke?
-Al iets bekend over de doorgifte van BBC 1+2 ?
-Ik heb een harddisk recorder die ik uiteraard wil gaan gebruiken om op te nemen. Nu maak ik uit de
gebruiksaanwijzingen van de Amino boxen op dat in elk geval de HD uitvoering alleen HDMI uit heeft.
De SD heeft een soort scartaansluiting. Die lijkt me te splitsen naar TV en HDrecorder.
Welke oplossing hebben jullie voor het opnemen in digitale kwaliteit?

Alvast bedankt voor de reactie.
Hopelijk trekken jullie antwoorden mij over de streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:02:
Ik overweeg al een tijdje over te stappen van joepiesie naar glas. Zit nog tot februari 2011 aan die club vast, dus ik heb nog even tijd.
Ik heb inmiddels glasvezelervaring met Lijbrandt in Berkel en Rodenrijs (wat hangt aan Dordrecht) dus zal ik proberen je vragen te beantwoorden.

- Je hebt 39 kanalen analoog met op mijn 40" flatscreen beter beeld dan UPC (ook ik kom van analoog UPC af).
Je hoeft dus geen UTP door je hele huis te trekken, maar je kunt gewoon je bestaande coaxkabels in huis gebruiken (hier hangen er (met antenneversterker) 6 achter het analoge CATV signaal van Lijbrandt met perfect beeld. Alleen voor interactieve IP (HD) TV moet je utp kabel naar de settopbox trekken of met een goede kwaliteit powerplug werken.

DVB-C is dezelfde kwaliteit als het SD IPTV signaal (uit de Amino 110), dus gewoon digitale beeldkwaliteit.
Alleen de HD beelden komen uiteraard alleen maar uit de Amino 130m.

De doorgifte van de twee engelse zenders is nog steeds alleen op IPTV van alle providers die van Glashart Media gebruik maken, maar dus niet in het basispakket analoog of DVB-C.

Voor opnemen met een bestaande recorder heb je de Amino 130 nodig (dus zonder de m), die heeft ook scart uit en de gebruikelijke analoge plugjes. Standaard leveren ze echter voor HD de Amino 130m, dus moet je dit bij bestelling duidelijk opgeven.
Alternatief komt in december Lijbrandt met een PVR versie van de Amino, de 532 en later de 540, die je voor een lief meerprijsje (ik mijn 50 euro) kunt omruilen voor je standaard Amino 130 (geen idee of dat ook voor de Amino 110 geldt).
Uiteraard kan je voor het opnemen van digitale SD kwaliteit ook een (USB) DVB-C ontvangertje voor in/aan je PC kopen (ca 85 euro) en kan je gewoon op je PC opnemen en er desnoods direct iets mee doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:02:
Ik heb 3 tv's aan de coax hangen. Dat worden er binnenkort waarschijnlijk 4.
Netwerkkabels trekken is behalve voor de woonkamer geen optie. De homeplug schijnt ook niet je van het te zijn, dus de tv's komen zeer waarschijnlijk aan de coax.
Waarom is kabels trekken geen optie? Ik heb alle coax vervangen door 2x cat5e en heb alles aangesloten op een patchpanel in de meterkast. Ik heb de netwerkkabels getrokken door ze aan de coax vast te tapen.

Op je andere vragen heb ik (nog) geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 00:59:
[...]

Waarom is kabels trekken geen optie? Ik heb alle coax vervangen door 2x cat5e en heb alles aangesloten op een patchpanel in de meterkast. Ik heb de netwerkkabels getrokken door ze aan de coax vast te tapen.

Op je andere vragen heb ik (nog) geen antwoord.
Als hij vier TV's aan coax heeft hangen dan verandert er voor hem met Lijbrandt niets. Alleen wordt de coax nu niet meer gevoed door UPC maar door de CATV module in de Genexis. UTP hoef je alleen maar te trekken als je IPTV op die TV's wilt hebben, want zelfs DVB-C loopt gewoon over het bestaande coaxtouwtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 23:41:
[...]

De doorgifte van de twee engelse zenders is nog steeds alleen op IPTV van alle providers die van Glashart Media gebruik maken, maar dus niet in het basispakket analoog of DVB-C.
Verrassend dat BBC 1,2 nog steeds digitaal worden doorgegeven. Ik dacht dat ze zowel analoog als digitaal niet de rechten hadden om ze uit te zenden? Het kan dus zomaar zijn dat je ze straks ook digitaal kwijt bent.

Zie deze bronnen: Webwereld, TotaalTV.

[ Voor 4% gewijzigd door funrider op 08-11-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funrider schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:01:
[...]

Verrassend dat BBC 1,2 nog steeds digitaal worden doorgegeven. Ik dacht dat ze zowel analoog als digitaal niet de rechten hadden om ze uit te zenden? Het kan dus zomaar zijn dat je ze straks ook digitaal kwijt bent.

Zie deze bronnen: Webwereld, TotaalTV.
Als ik alle berichten her en der mag geloven is er wel iets van een overeenkomst tussen BBC en Glashart Media, maar alleen niet op de juiste basis. Wat ik ervan begrijp is dat Glashart het belang van haar klanten met doorgifte laat prevaleren boven het dispuut tussen beide partijen.
Het kan dus inderdaad zo zijn dat indien er geen overeenkomst bereikt wordt ze van het glas verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk van dit soort reacties wordt ik nou heel vrolijk :P :9
Daar heb je tenminste wat aan.
Inderdaad verrassend dat BBC wel via IPTV aangeboden wordt.
Hiermee is een van mijn drempels om over te stappen weg >:)

En voor de rest, IPTV is op dit moment alleen van belang voor de TV in de woonkamer.
Voor de andere TV's wil ik gewoon een beter beeld hebben.

Mijn hartelijke dank voor alle reacties _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik ga me zsm aanmelden en hopelijk in februari, als upc zonder kosten de deur uit kan, aan het glas.
Ik blijf jullie ervaringen e.d. in elk geval de komende tijd volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:15:
Kijk van dit soort reacties wordt ik nou heel vrolijk :P :9
Daar heb je tenminste wat aan.
Inderdaad verrassend dat BBC wel via IPTV aangeboden wordt.
Hiermee is een van mijn drempels om over te stappen weg >:)

En voor de rest, IPTV is op dit moment alleen van belang voor de TV in de woonkamer.
Voor de andere TV's wil ik gewoon een beter beeld hebben.

Mijn hartelijke dank voor alle reacties _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik ga me zsm aanmelden en hopelijk in februari, als upc zonder kosten de deur uit kan, aan het glas.
Ik blijf jullie ervaringen e.d. in elk geval de komende tijd volgen.
Ongeacht je opzegtermijn bij UPC kan je je nu al aanmelden en je pakket vertraagd laten opleveren. Als je dat doet dan maak je nog gebruik van de leuke introductiedeals die ze nog hebben om nieuwe klanten over de streep te trekken. ;)
Als je langer dan een jaar bij UPC zit is je opzegtermijn één maand, maar temper je vreugde over de BBC voorlopig even, want er is geen enkele garantie dat het blijft, alhoewel de OPTA goed werk heeft verricht in andere overeenkomsten tussen de Engelsen en de diverse providers lijkt het. Of het dan ook op het analoge en DVB-C basispakket komt is dan ook nog de vraag, want tot op heden alleen via IPTV.

Ik denk dat ik volgend weekend nog wel de apotheose in de Formule 1 via de BBC kan kijken overigens ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Zie net dat Concepts ICT wat goedkoper geworden is. 50 Mbs kost nu EUR 39,95 / maand. Dat begint er op te lijken. Wel nog steeds bijna 2x zo duur als mijn Telfort ADSL lijntje, maar die doet dan ook 'maar' zo'n 14 Mbs.

Ben toch nog steeds behoorlijk blij dat ik destijds niet in die fantastische KPN aanbieding ben gestapt :D

EDIT: zie net dat je voor EUR 4,95 er onbeperkte online backup bij kan krijgen. Met dit soort snelheden heb je daar ook echt wel wat aan. Zouden ze het leuk vinden als ik mijn verzameling HD filmpjes (meestal ca. 50 GB / stuk)d aar voortaan dump? ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Joepla op 09-11-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Spikecity

Weer bedankt voor je snelle en vooral nuttige reactie.
De mogelijkheid om vertraagd aan te melden is bekend. Ook de voordelen daarvan. Ook de opzegtermijn bij upc is bekend. Tegen mijn wil in heb ik in februari van dit jaar een nieuw abo min of meer door mijn strot geduwd gekregen. Kiezen of delen: de eigen (koop)HD box met HDCP probleem houden of een jaar voor de helft van de prijs een HD met DVR en een nieuw jaarcontract. Toch maar voor het laatste gekozen en het aankoopbedrag van mijn HD box terug gehad. In beginsel goeie deal, alleen jammer van dat jaarcontract.
Dat in december er HD recorders aan worden geboden was mij al bekend ;)
En de BBC, ja dat wordt dan afwachten :?

Trouwens bedankt voor de goeie tip om voor de Amino 130 te kiezen in plaats van de 130M. Ik heb eens op de site van Amino gekeken en daar heb je denk ik meer aan.
Toch nog een vraagje: waar geef ik in het bestelproces aan dat ik een 130 wil in plaats van een 130m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:22:
@Spikecity

Weer bedankt voor je snelle en vooral nuttige reactie.
....
Trouwens bedankt voor de goeie tip om voor de Amino 130 te kiezen in plaats van de 130M. Ik heb eens op de site van Amino gekeken en daar heb je denk ik meer aan.
Toch nog een vraagje: waar geef ik in het bestelproces aan dat ik een 130 wil in plaats van een 130m?
En alweer graag gedaan ;)
Ik heb me destijds gewoon op papier aangemeldt, dus met het daarvoor bestemde formulier en dat op de post gedaan.
De sales manager riep tijdens een bijeenkomst om gewoon met pen ergens op het formulier erbij te schrijven wat je anders wilde, in mijn geval was dat de HD box (Amino 130m) tegen meerprijs in plaats van de SD box (Amino 110) die standaard bij een 50 compleet zit.

De formulieren worden over het algemeen goed gelezen alvorens men je inschrijving verwerkt, dus bij mijn weten komt het goed als je even specifiek aangeeft dat je de 130 zonder de M wilt hebben.
De gewone 130 is officieel een "ouder" model, maar heeft behalve HDMI ook nog SCART en de bekende tulpjes uit, hierdoor is hij wel wat lomper dan de fraaie zwarte M versie.
De enige kanttekening is dat men je inschrijving (althans de mijne) zonder specificaties bevestigt per brief van een paar regeltjes, dus is het gokken of alles goed is doorgekomen, maar dat heb ik inmiddels meermaals aangekaart bij Lijbrandt als zijnde een verbeterpuntje in hun orderadministratie.

Alternatief zou je ook bij een servicewinkel van Lijbrandt kunnen binnenvallen en het daar persoonlijk regelen met de persoon die je inschrijft.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En maar weer bedankt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik ga het via de servicewinkel proberen.
Als ze het daar tenminste weten :? .
Al 2 x geweest met vragen waar ze geen antwoord op hadden. Moesten bellen en toen kwam er een half half antwoord.
Maar we blijven postief d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 21:13:
En maar weer bedankt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik ga het via de servicewinkel proberen.
Als ze het daar tenminste weten :? .
Al 2 x geweest met vragen waar ze geen antwoord op hadden. Moesten bellen en toen kwam er een half half antwoord.
Maar we blijven postief d:)b
Je hebt een DM van me, trek je plan en laat het me even weten ;)

• Bean77
Sinds 9-11-2010 glasvezel via concepts-ict.
Geheel tevreden met het resultaat, zowel televisie (incl. bbc 1 en2) als de tijdelijke gratis HD zenders die aangeboden worden.

Dadelijk nog even kijken hoe ik de dvb-c ga ontvangen op mijn bravia tv's. Maar tot op heden erg tevreden over de kwaliteit en communicatie vanuit concepts.

Hier een snelheidsmeting. Opvallend de hoge uploadsnelheid.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1025871854.png

mochten er vragen zijn dan hoor ik het wel.

• Joepla

Joepla

@Bean77: Hee da's leuk om te horen! Je hebt 50/50 Mbs neem ik aan?

Waarschijnlijk heb je ook geen opvallende zaken meegemaakt? (poorten die worden geblocked, etc)

• Bean77
klopt ik heb een 50/50 abonnement.

heb nog niet meegemaakt dat er poorten geblokt zijn. Heb nog wel mijn ps3 getest en die deed het perfect.

Zojuist nog door concepts gebeld of alles goed gegaan is en naar wens is.
Als er wat mis was had ze me nooit kunnen helpen (behalve actie uitzetten), maar de aftersales kan ik absoluut waarderen.
Op voorhand was ik wel benieuwd om met een voor mij compleet onbekende provider in zee te gaan, maar heb absoluut geen spijt!

Ben benieuwd naar andere concepts ervaringen.

• chim0
Wow, die upload! :o :9~

Verwijderd

Met twee verschillende draaiende HD streams de volgende getallen hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1026572684.png

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 21:02 ]

• Joepla

Joepla

@Bean77: Nou klinkt goed...

Zou je eens willen letten op je IP adres? Lease is 2 uur volgens de website, maar zoals al eerder in dit draadje was opgemerkt, is het in de praktijk toch wel fixed.

Ik wil wat gaan experimenteren met een servertje in de toekomst, dus dan is een (min of meer) vast IP wel makkelijk :)

Verwijderd

Joepla schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:32:
@Bean77: Nou klinkt goed...

Zou je eens willen letten op je IP adres? Lease is 2 uur volgens de website, maar zoals al eerder in dit draadje was opgemerkt, is het in de praktijk toch wel fixed.

Ik wil wat gaan experimenteren met een servertje in de toekomst, dus dan is een (min of meer) vast IP wel makkelijk :)
Ik heb geen idee hoe Concepts het doet, maar Lijbrandt hangt het IP vast (in de DHCP server) aan het MAC adres van de Genexis, dus zelfs als je je Genexis uitzet en weer aan na een paar uur krijg je in principe hetzelfde IP adres weer terug.
Ergens moet dat ook wel, zeker omdat Lijbrandt in de toekomst ook P2P achtige services wil gaan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Bean77 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:55:
Sinds 9-11-2010 glasvezel via concepts-ict.
Geheel tevreden met het resultaat, zowel televisie (incl. bbc 1 en2)
Als Glashart Media BBC 1,2 wel digitaal mag uitzenden waarom dan niet gelijk deal sluiten en BBC 3,4 (CBBC, Ceebeebies overdag) en BBC HD toevoegen? Dat maakt het nog interessanter om de overstap te maken. Qua radiozenders is het digitale buitenlandse aanbod (BBC, Duits,Frans) ook een stuk beter bij Glashart dan bij UPC.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funrider schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:53:
[...]

Als Glashart Media BBC 1,2 wel digitaal mag uitzenden waarom dan niet gelijk deal sluiten en BBC 3,4 (CBBC, Ceebeebies overdag) en BBC HD toevoegen? Dat maakt het nog interessanter om de overstap te maken. Qua radiozenders is het digitale buitenlandse aanbod (BBC, Duits,Frans) ook een stuk beter bij Glashart dan bij UPC.

Bron
Glashart Media begeeft zich met het doorgeven van beide zenders op glasd ijs momenteel, maar staat wel achter haar klanten lijkt het.
Ook Lijbrandt noemt nog steeds BBC1 en 2 in het zenderpakket, echter zowel Lijbrandt als Concepts leveren volgens mij het IPTV pakket van Glashart Media, dus het ligt aan Glashart Media wat voor deal ze sluiten, want momenteel is er klaarblijkelijk officieel niet eens een deal voor de eerste twee zenders, laat staan de rest ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
@joepla

heb er niet super veel verstand van, maar via een site waarop je je IP adres kan zien heb ik in ieder geval al 15 uur dezelfde IP. Ik zal dadelijk mijn genexis eens opnieuw opstarten om te zien of ik weer dezelfde IP krijg.

edit: na reset ook dezelfde.

[ Voor 6% gewijzigd door Bean77 op 12-11-2010 15:35 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste