Beste mede-Dordtglasvezelaars,
Ik heb alweer met tussenpozen de afgelopen weken/maanden lopen snuffelen welke glasvezelaar (om ze zo maar oneerbiedig te noemen) het interessants zou zijn en wat de voor- en nadelen van de diverse aanbieders is.
Uiteindelijk is een KPN gerelateerde aanbieder de slechtste optie:
- digitaal TV signaal wordt gecomprimeerd (hoe krijgen ze het verzonnen met een glasvezelnetwerk)
- Experiabox is ook niet "je van het" (onhandige beperkingen voor met name de echte tweaker)
- digitale TV ontvanger is een ramp (hoop herrie door koelfan, zeer traag startend en zeer traag zappend).
KPN zelf (sowieso geen interessante optie), TweakFiber geschrapt.
In feite bleven alleen Lijbrandt en Concepts-ICT over.
Lijbrandt: Kwam ik ook her en der niet de beste ervaringen over tegen, maar nu ze echt uitgetest zijn en uitrollen schijnt het lekker te lopen. En de KPN gerelateerde nadelen heeft hun apparatuur dus niet. Qua prijs iets duurder dan Concepts-ICT. Biedt de aansluiting 2 maanden gratis aan.
Concepts-ICT: Kom ik heel weinig over tegen, dus kan niet echt bepalen of het aansluiten en activeren van alles niet zo lekker gaat lopen als dat het nu bij Lijbrandt (redelijk.....) loopt. Zover ik kon bepalen iets goedkoper maar heeft wel de actie dat de eerste 5 maanden de helft van het abonnement moet worden betaald. Dus in feite meer korting dan bij Lijbrandt!
Maar dat was even samenvattend tot nu de "ervaring".
Op een forum
http://glasvezel.gebruike...id=279&pid=1299#post_1299 wordt echter gemeld dat TweakFiber ook in de variant R+ (dus via Glashart en niet via KPN) beschikbaar is in Dordrecht. Ik had de R+ variant wel op het oog maar omdat deze naar mijn idee niet beschikbaar was viel deze optie weg. Maar nu is dit wel interessant natuurlijk!
Weet iemand of dit werkelijk klopt?
Heeft iemand ervaringen met Concepts-ICT en het aansluiten?
Ik ben benieuwd........... :-)
Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //