Toon posts:

[NBBG] Allround Notebook - juli 2008

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 17.642 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:08

CSL Notebook Best Buy Guide juli 2008: Allround notebook

Door: DaMarcus

De allround notebook is een veelzijdige notebook. Aan dit soort notebooks, ook wel desktop replacement notebooks genoemd, worden hoge eisen gesteld. Gamen, videobewerken en een film kijken moet allemaal kunnen. Tegelijkertijd moet men ook kunnen genieten van snelheid, comfort en een goede accuduur. Voor mensen die deze eisen aan hun notebook stellen is de allround notebook een uitkomst. Kortom: een notebook voor het hele gezin, maar kan ook prima dienen als notebook voor de veeleisende student! Omdat dit wel wat mag kosten is het budget vastgesteld op 1200 euro.

Eisenpakket

Om aan de eisen van de doelgroep te voldoen is het volgende eisenpakket opgesteld voor de allround notebook:

• Budget: € 1200,00
  • Processor: Minimaal een dual core
  • Geheugen: Minimaal 2GB werkgeheugen
  • Harde schijf: Minimaal 250GB aan opslag capaciteit
  • Videokaart: Minimaal een mid-range videokaart
  • Vereist: Digitale video uitgang (HDMI of DVI), bluetooth en webcam
  • Accessoires: Muis, tas en headset

Best Buy Allround notebook: Asus Pro57Sn-AP091C

De Asus is de winnaar in de allround klasse. Dit vanwege zijn prijs/prestatieverhouding. Een unieke feature van deze notebook is het toetsenbord inclusief numeriek gedeelte, een eigenschap die we niet vaak tegenkomen op 15,4" notebooks. Ook beschikt de Asus Pro57Sn over een DVB-T-tuner om TV te kijken en op te nemen. Daarnaast zijn de specificaties van de notebook goed en geeft Asus ook 2 jaar garantie.

Het lijstje wordt afgemaakt door een notebook laser muis van Logitech die helaas geen staart meer heeft. Ook de headset komt van Logitech waardoor er naar hartenlust kan worden geskyped of gegamed. Om de notebook van A naar B te krijgen hebben we ook nog een tas uitgezocht van Crumpler.

Specificaties

Asus Pro57Sn-AP091C

ProcessorIntel Core 2 Duo T9300 @ 2.5GHz
ChipsetIntel Mobile PM965
Geheugen4096MB RAM
Harde schijf320GB 5400 RPM
VideokaartNVIDIA GeForce 9500M GS 512MB
NetwerkGigabit LAN, 802.11 a/b/g/n, Bluetooth
Optisch stationDVD±RW Dual Layer Multidrive
Scherm15,4" 1280x800
BesturingssysteemMicrosoft Windows Vista Home Premium 32-bit
Accu6 Cells Lithium-Ion
Afmetingen (bxdxh mm) en gewicht36.5 x 26.9 x 2.8cm, 2.95kg
Aansluitingen en poortenS/PDIF, VGA, S-Video, 4 x USB 2.0, IEEE 1394, DJ11, RJ45, DVI-D, 8-in-1 cardreader, ExpressCard, DVB-T, eSATA
Extra's1.3 MP Webcam, Microfoon
Garantie2 Jaar Pick-up & Return

Accessoires
MuisLogitech V450 Cordless Laser Notebook Mouse
HeadsetLogitech Premium Stereo Headset 30
TasCrumpler: The Boomer

Processor

De Core 2 Duo T9300 is een processor uit de nieuwe Wolfdale-serie. Deze processor is geproduceerd op het nieuwe 45nm-procédé waardoor deze processor zuinig is en tevens goede prestaties levert. De T9300 heeft een kloksnelheid van 2.5GHz en beschikt over 6MB cache. Dankzij de 6MB cache en is er voldoende lokale opslag voorhanden om nog meer per kloktik uit te voeren. Verder beschikt deze processor natuurlijk over Speedstep waarmee de processor zichzelf terugklokt wanneer u niet alle processorkracht nodig heeft zoals tijdens officewerk.

Chipset

De Pro57Sn herbergt een Intel PM965 chipset. Deze chipset is gekenmerkt door zijn ondersteuning voor o.a. Intel Turbo Memory. Deze chipset valt onder het Intel Centrino-platform waardoor de chipset is zuinig en daarnaast goede prestaties levert.

Intel Turbo Memory stond voorheen bekend onder de naam 'Robson'. Dit extra stuk geheugen vult de geheugenvoorziening van ReadyBoost in Windows Vista aan. Zo kan het systeem sneller opstarten en applicaties ook veel eerder op het scherm toveren. Het voordeel van Turbo Memory boven een losse usb-stick is dat het minder stroom slurpt, meer bandbreedte levert en netjes intern weggewerkt zit.

Geheugen en harde schijf

De mens kan nooit genoeg opslag capaciteit hebben, maar met 320GB komt u een aardig eind. Daarnaast beschikt de notebook over eSATA waarmee een razendsnelle externe harde schijf kan worden aangesloten mocht 320GB niet genoeg zijn. Ook  in werkgeheugen is de notebook ruim voorzien met 4GB. Ondanks dat er een 32-bits versie van Vista wordt meegeleverd, zal deze versie van Windows Vista wel ongeveer 3,5GB kunnen gebruiken.

Videokaart

De NVIDIA GeForce 9500M GS is een prima allround videokaart. Deze mid-range kaart is gloednieuw en levert goede prestaties. Met de videokaart kunt u de laatste games nog prima spelen, al zij het niet altijd op High Detail. De 9500M GS beschikt verder over PureVideo HD waardoor uw HD-films hardwarematig worden gedecodeerd.

Overige hardware

Deze Asus Pro57Sn presenteert zichzelf als een allround notebook. Dit betekent dat er voor ieder wat wils is. Draadloos internet, een ExpressCard-slot voor uitbreidingskaarten en een 8-in-1 cardreader om foto's van de hele familie zo over te zetten. Een extern scherm kan doormiddel van S-Video, VGA of DVI worden aangesloten. Om er een complete thuisbioscoop van te maken kan geluid in digitale vorm worden aangesloten door middel van S/PDIF.

Mocht u huiverig zijn dat u uw wachtwoorden vergeet dan biedt Asus een mooie oplossing. De notebook is voorzien van een vingerafdrukscanner om dit probleem op te lossen. Ook beschikt deze notebook eover en eSATA aansluiting waardoor externe harde schijven met volle kracht kunnen communiceren in tegenstelling tot USB en FireWire.

Software en drivers

Deze notebook wordt geleverd met een recovery-DVD welke is voorzien van Vista Home Premium. Naast de recovery-DVD wordt er ook een driver-CD meegeleverd waarin uw in een setup-menu kan aanvinken welke drivers moeten worden geïnstalleerd. De notebook zal ze dan stuk voor stuk installeren waardoor u maar een keer hoeft te rebooten. Daarnaast levert Asus ook drivers voor Windows XP en Windows Vista x64.

Behuizing en service

Asus notebook staan over het algemeen bekend dat ze over vrij goede behuizingen beschikken. Dat geldt dan ook voor deze Asus. De Pro57 behuizing is gelijk aan de Asus M51 behuizing. Dit is een splinternieuwe behuizing die waarschijnlijk de Asus F3 serie gaat vervangen. Daarbij heeft Asus weer een aantal verbeteringen doorgevoerd tegenover de vorige serie zoals een numeriek gedeelte bij het toetsenbord.

Asus levert op al hun notebooks 2 jaar pick-up & return garantie. De service is goed te noemen en Asus heeft dan ook niet voor niets een award hiervoor gewonnen.

Accessoires

Om de set in 1 keer compleet te maken geven we de allround notebook ook wat extra's mee. Één daarvan is een knaagdier dat zijn staart moet missen. Het gaat hier om de Logitech V450 Cordless Laser Notebook Mouse. Een klein muisje dat prima in de hand ligt. Daarnaast hebben we gekozen voor een Logitech Premium Stereo Headset 30. Hiermee kan zonder de hele familie te storen worden gebeld via skype of in het heetst van de strijd het slagveld worden gecommandeerd.

Om dit alles comfortabel heen en weer te slepen is er gekozen voor een trendy laptoptas. Het betreft een Crumpler tas welke als type de naam The Boomer draagt.

Conclusie

De prijs/prestatieverhouding van deze notebook is goed. Dankzij zijn goede specificaties en veel mogelijkheden voor uitbreiding kan menig gebruiker vooruit. Ook de standaardgarantie is goed in orde. Dit laat bij de veel andere fabrikanten te wensen over.

Pluspunten:

• Prijs/prestatieverhouding
  • Garantie

Minpunten:

• WXGA-scherm
  • Tas en muis niet meegeleverd

Links

De Asus Pro57Sn-AP091C in onze Pricewatch

N.B. De Pro57Sn staat ook bekend als de Asus M51Sn

Kosten

Hieronder een overzicht van de kosten van de complete set.

AantalOmschrijvingPrijsSubtotaal
1Asus Pro57Sn-AP091C€ 1045,00€ 1045,00
1Logitech V450 Cordless Laser Notebook Mouse€ 23,50€ 23,50
1Logitech Premium Stereo Headset 30€ 17,99€ 17,99
1Crumpler: The Boomer€ 49,95€ 49,95

Totaal€ 1136,44

Alternatieven

Aangezien notebooks nauwelijks naar eigen wens zijn aan te passen, bieden we bij de Notebook Best Buy Guide ook 3 alternatieven aan:

Acer Aspire 6920GDell XPS M1530MSI Megabook GX610P

CPUIntel C2D T8300 2.4GHzIntel C2D T8100 2.1GHzAMD Turion 64 X2 TL-60 2.0GHz
RAM4GB DDR23GB DDR22GB DDR2
HDD320GB 5400 RPM320GB 5400 RPM320GB 5400 RPM
GPUGeForce 9500M GS 256MBGeForce 8600M GT 256MBRadeon HD2600 256MB
Grootte16" 1920x108015.4" 1280x80015.4" 1280x800
OSVista Home PremiumVista Home PremiumVista Home Premium
Garantie1 jaar1 jaar2 jaar
Prijs1154,00*969,00*€ 711,70*

*) Prijs exclusief accessoires als tas en muis.

Acer Aspire 6920G

Naast de Asus ook een rijk uitgeruste notebook. Voorzien van HDMI en een Full HD-scherm (1920x1080). Tevens beschikt deze over een Blu-ray-drive waarmee de notebook volledig geschikt is voor het HD tijdperk. Helaas laat de service en garantie (1 jaar) bij Acer wel te wensen over.

Dell Inspiron XPS M1530

Waar Dell vroeger 'saaie' notebooks produceerde, zijn ze de laatste jaren een andere weg ingeslagen qua design. Goeduitziende notebooks met goede specificaties voor een aantrekkelijke prijs. Daarnaast is deze notebook ook nog naar eigen wensen aan te passen bij Dell voor het resterende bedrag binnen het buget.

MSI Megabook GX610P

De MSI is een echte prijsvechter in deze klasse. Met zijn Turion X2 TL-60 en HD2600 loopt hij weliswaar achter op eerder genoemde notebooks, maar deze notebook mag u niet ontgaan. Ook hier geldt een hoge prijs/prestatieverhouding. Daarnaast heeft deze notebook een opvallend design!

CSL Notebook Best Buy Guide juli 2008

[Voor 201% gewijzigd door GENETX op 17-08-2008 11:10]

• GENETX
Changelog
05-07: Publicatie (TC -> CSL)
06-07: Typo (er zullen vast nog wel een aantal voglen)

[Voor 34% gewijzigd door GENETX op 06-07-2008 12:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lone
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:33
Er staat een tik foutje in de tabel met alternatieven Asus moet Acer zijn, verder ziet het er goed uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GENETX
Lone schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:28:
Er staat een tik foutje in de tabel met alternatieven Asus moet Acer zijn, verder ziet het er goed uit.
Done, thx.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-03 11:17
Die Dell is een XPS en geen Inspirion XPS. Dell Maakt namelijk duidelijk verschil tussen de Inspirion (goedkope :P) en XPS (dure) systemen, dat scheelt ook in de support en dergelijke.

Daarnaast zijn er ook nog kortingsbonnen in het Dell coupons topic! :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 07:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

alex3305 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 14:38:
Die Dell is een XPS en geen Inspirion XPS. Dell Maakt namelijk duidelijk verschil tussen de Inspirion (goedkope :P) en XPS (dure) systemen, dat scheelt ook in de support en dergelijke.
Zal worden gefixed :)
alex3305 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 14:38:
Daarnaast zijn er ook nog kortingsbonnen in het Dell coupons topic! :D
Dat houden we gescheiden van de NBBG, anders wordt het te onoverzichtelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GENETX
Fixed.

We doen niet aan kortingsbonnen, aanbiedingen ed. Deze NBBG moet 2 maanden mee en ik denk niet dat de aanbiedingen zo lang geldig blijven ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:19
Ach, sommige types asus notebooks (hopelijk niet deze) zijn maar enkele weken verkrijgbaar... Wat dat betreft kan je misschien nu al beter een opvolger gaan zoeken. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Dan kunnen wel terugvallen op de M51Sn, die is op de HDD en het geheugen nagenoeg gelijk aan de Pro57Sn ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stylezzz
Daarom heb ik dus de sch*rft aan asus notebooks. Compleet belachelijke en ondoorgrondelijke typenummering..... ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GENETX
dominator schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:16:
Daarom heb ik dus de sch*rft aan asus notebooks. Compleet belachelijke en ondoorgrondelijke typenummering..... ;)
Daar is niks mis mee als je een Asus expert bent :+ . Configuraties hangen bij elke fabrikant af van de prijs van componenten. Ook Acer heeft zo'n belachelijk achtervoegsel bijvoorbeeld ;) . Je kan er nooit vanuitgaan dat een NBBG compleet blijft wat dat betreft, maar er zullen altijd laptops zijn die er sterk op lijken qua specs. Alle Pro57Sn en M50Sn laptops zullen hetzelfde uiterlijk hebben en hetzelfde moederbord en videokaart. Alleen geheugen, HDD en CPU zullen doorgaans afwijken.

Nogmaals dat is niet alleen iets van Asus, maar van elke fabrikant. Bij het opzetten van de Special van deze maand ben ik in de pw alleen al 3 interessante notebooks tegengekomen die niet meer leverbaar waren....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:39
Videokaart
De NVIDIA GeForce 9500M GS is een prima allround videokaart. Deze mid-range kaart is gloednieuw en levert goede prestaties. Met de videokaart kunt u de laatste games nog prima spelen, al zij het niet altijd op High Detail. De 9500M GS beschikt verder over PureVideo HD waardoor uw HD-films hardwarematig worden geëncodeerd.
Ik neem aan dat de videokaart geen video-ingang heeft. Dan mag van het woordje geëncodeerd gedecodeerd worden gemaakt ;)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GENETX
Foutje, bedankt :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stylezzz
GENETX schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:03:
[...]

Daar is niks mis mee als je een Asus expert bent :+ . Configuraties hangen bij elke fabrikant af van de prijs van componenten. Ook Acer heeft zo'n belachelijk achtervoegsel bijvoorbeeld ;) . Je kan er nooit vanuitgaan dat een NBBG compleet blijft wat dat betreft, maar er zullen altijd laptops zijn die er sterk op lijken qua specs. Alle Pro57Sn en M50Sn laptops zullen hetzelfde uiterlijk hebben en hetzelfde moederbord en videokaart. Alleen geheugen, HDD en CPU zullen doorgaans afwijken.

Nogmaals dat is niet alleen iets van Asus, maar van elke fabrikant. Bij het opzetten van de Special van deze maand ben ik in de pw alleen al 3 interessante notebooks tegengekomen die niet meer leverbaar waren....
Heb je helemaal gelijk in, al spant asus 100% zeker de kroon. Bij een acer heb je tenminste nog enig overzicht.... 5920G serie, 7720G serie enz... Toshiba houd dezelfde manier aan, P300 enz enz... Maar wie verwacht nou dat een Pro57SN en M50SN (pro zou toch professioneel moeten zijn?) feitelijk dezelfde barebone bevatten... :D

Ach jah, misschien ligt het aan mij. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GENETX
Pro is gewoon een andere benaming die vaak in fysieke winkels kan worden gevonden, Ik snap daar idd niet het nut van. Verder is het wel overzichtelijk bij Asus wat mij betreft. Bij Acers heb je 5920G's met 8600M GS en 8600M GT, dat vindt ik juist brak. Bij een -Sn achtervoegsel weet je wat je krijgt qua mobo en videokaart en platform. Dat is niet anders voor de F3Sn, G1Sn, V1Sn, M70Sn en A7Sn bijvoorbeeld ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stylezzz
Tuurlijk... 8)7 ;)

Ik denk dat we hier wel de reden hebben waarom dat asus niet echt voet aan de grond krijgt in de laptop markt. De EEE pc is wel een leuk voorbeeld hoe het wel moet, simpele naam en geen 100 varianten die eigenlijk allemaal op hetzelfde neerkomen. De verkoopcijfers zijn bekend inmiddels.... :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Heb je jaarresultaten van de verkopen? Hier ben ik namelijk wel benieuwd.

Als ik het goed interpreteer, haakt de klant af op de naamgeving van een notebook? Kleine tip: naar prijs / kwaliteits-verhouding kijken en niet naar de naamgeving ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GENETX
De gemiddelde consument loopt een winkel binnen of kijkt op moment x in de pricewatch. Dan wordt gekeken naar de prijs en naar de specs, niet naar het complete typenummer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-03 16:16
dominator schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:39:
Tuurlijk... 8)7 ;)

Ik denk dat we hier wel de reden hebben waarom dat asus niet echt voet aan de grond krijgt in de laptop markt. De EEE pc is wel een leuk voorbeeld hoe het wel moet, simpele naam en geen 100 varianten die eigenlijk allemaal op hetzelfde neerkomen. De verkoopcijfers zijn bekend inmiddels.... :)
Acer etc. hebben toch precies hetzelfde? Alleen Apple doet slechts aan "Macbook (Pro) (Air)", alleen weet je dan bij weer niet precies welke Macbook je via eBay oid in huis haalt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stylezzz
DaMarcus schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:56:
Heb je jaarresultaten van de verkopen? Hier ben ik namelijk wel benieuwd.

Als ik het goed interpreteer, haakt de klant af op de naamgeving van een notebook? Kleine tip: naar prijs / kwaliteits-verhouding kijken en niet naar de naamgeving ;)
Link : http://www.channelworld.n...0-marktcijfers_copa10.pdf

Dan wel van vorig jaar, maar zoals je ziet is asus maar een mini speler in de laptop markt. Zal wel iets gegroeit zijn door de EEE pc hype, maar echt een toshiba of HP van de troon stoten zullen ze absoluut niet doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GENETX
En dat zijn cijfers van 1,5 jaar geleden... Niet representatief meer lijkt me. Heb ook de indruk met de normale laptops dat Asus in opkomst is. 1,5 jaar geleden zag ik ze amper in de folders en in winkels. Toen was het Acer en nog eens Acer, of Packard Bell. HP ed hadden altijd ook al een sterke naam dus die deden het destijds ook wel goed. Maar Asus is bij velen nog relatief onbekend.

Zelf zie ik sinds dit schooljaar een stuk meer Asus laptopjes rondlopen.

[Voor 52% gewijzigd door GENETX op 08-07-2008 18:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stylezzz
GENETX schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:01:
De gemiddelde consument loopt een winkel binnen of kijkt op moment x in de pricewatch. Dan wordt gekeken naar de prijs en naar de specs, niet naar het complete typenummer.
Een gemiddelde consument wil kunnen vergelijken. Als hij in winkel A laptop X zit, wil hij het liefst nog even naar winkel B lopen om te kijken wat laptop X daar kost. Als hij bij winkel B alleen laptop Y ziet gaat hij aarzelen, hij weet immers niet of de prijs die bij winkel A gevraagd word wel goed is, en dat hij wellicht teveel betaald.
GENETX schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:57:
En dat zijn cijfers van 1,5 jaar geleden... Niet representatief meer lijkt me. Heb ook de indruk met de normale laptops dat Asus in opkomst is. 1,5 jaar geleden zag ik ze amper in de folders en in winkels. Toen was het Acer en nog eens Acer, of Packard Bell. HP ed hadden altijd ook al een sterke naam dus die deden het destijds ook wel goed. Maar Asus is bij velen nog relatief onbekend.

Zelf zie ik sinds dit schooljaar een stuk meer Asus laptopjes rondlopen.
Zoals ik al zei. Asus groeit wel, maar ze hebben een alles behalve groot marktaandeel in NL. Maar goed, ik ben bang dat ik je niet kan overtuigen. Er is in de BBG immers niet voor niks voor een asus notebook gekozen.... :)

• BLN
  • Laatst online: 31-03 18:11
In dit soort topics is het altijd prachtig als er in de ts een plaatje van het onderwerp staat O-)

If it ain't broken, don't fix it

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-03 16:16
Goede keus imo, is het alleen niet handiger hem onder de noemer M51SN-AP018C te vermelden? Is de versie met 250 gig HDD , maar deze kost slechts 999€ en is i.t.t. tot de Pro57 (afaik) wel leverbaar.

• GENETX
Dat ie niet meer leverbaar is jammer

We zijn juist voor de Pro57 gegaan ivm 4 GB (Dualchannel) en de wat grotere HDD. Omdat het budget er voor was leek dat de betere keuze die ook iets meer performance biedt dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:14

Ed_L

Crew Council
Is er een reden waarom merken als BTO, Ahtec, XXOD, etc. niet meegenomen zijn? Persoonlijk vind ik dat deze een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding leveren en met de service heb ik ook goede ervaring.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Welke notebook zou XXODD dan kunnen leveren die mee kan komen met de all-rounders?

En Ahtec, BTO etc. zo kunnen we de hele lijn wel uitbreiden met genoeg alternatieven.

Het is wel een een idee voor de volgende NBBG :)

• GENETX
Daar dacht ik later ook aan inderdaad dat ik er amper had gekeken. Het was zo dat de NBBG snel moest worden opgzet. De laatste weken @ school waren druk en de NBBG wilden we begin juli de deur uit hebben. Dan wordt het dus snel in de pw kijken wat er interessant is :) . De volgende ronde wil ik de rest er wel bij betrekken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 31-03 11:17
GENETX schreef op zondag 06 juli 2008 @ 15:20:
Fixed.

We doen niet aan kortingsbonnen, aanbiedingen ed. Deze NBBG moet 2 maanden mee en ik denk niet dat de aanbiedingen zo lang geldig blijven ;)
Er is één kortingsbon bij Dell van 5% die nog tot 31 oktober geldig is.

Daarnaast zie ik onderin nog steeds; "Dell Inspiron XPS M1530" staan :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Gentex,

Acer geeft sinds vorig jaar 1/8/2007 toch 2 jaar op aspire reeks en sinds 1/1/2008, ook op de travelmates.

Bron:

http://www.acer.be/public...tx4=Belgium&crc=382929980
Product

Standaard garantie

Standaard garantieduur

Acer TravelMate notebooks
(inclusief Ferrari 1100 notebook)

Op onderdelen en arbeidstijd (accu uitgezonderd)

Vanaf aankoopdatum 1 januari 2008 2 jaar send-in garantie (1ste jaar inclusief International Travellers Warranty (ITW))***

Acer Aspire notebooks

Vanaf aankoopdatum 1 augustus 2007 2 jaar send-in garantie (1ste jaar inclusief International Travellers Warranty (ITW))**
[edit]

Dit geld ook voor de andere topics, zoals [NBBG] Basis Notebook - juli 2008 waar een acer jullie 1e keuze is.

Ik heb het net nog even bij de groothandels nagekeken en daar staat weldegelijk 2 jaar.

[Voor 87% gewijzigd door Tomsworld op 27-07-2008 23:10]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-03 13:45
Ik vind resolutie eigenlijk ook wel wat uitmaken bij deze BBG...ik zie het bijvoorbeeld niet zitten om met de bovenstaande laptop op een 15" 1280*800 schermpje te zitten. Waarom is dat? Is het zo moeilijk of duur om gewoon fatsoenlijk 15" 1680-1050 te maken

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• GENETX
Tomsworld schreef op zondag 27 juli 2008 @ 23:05:
Gentex,

Acer geeft sinds vorig jaar 1/8/2007 toch 2 jaar op aspire reeks en sinds 1/1/2008, ook op de travelmates.

Bron:

http://www.acer.be/public...tx4=Belgium&crc=382929980

[...]

[edit]

Dit geld ook voor de andere topics, zoals [NBBG] Basis Notebook - juli 2008 waar een acer jullie 1e keuze is.

Ik heb het net nog even bij de groothandels nagekeken en daar staat weldegelijk 2 jaar.
Echter, België is niet Nederland. Voor zo ver ik weet levert Acer 1 jaar in Nederland en dat is wel het land waar we vanuit gaan bij de NBBG. Correct me if i'm wrong.

@ Spyros:
Helaas zijn er maar weinig fabrikanten die ook echt bij dit soort modelen deze optie hebben of stanaard leveren. Vaak zit je (oa bij Asus) dan alweer een klasse hoger. Overigens zijn de videokaarten ook neit echt in staat om die pixels te vullen bij gamen.

Het is dus en afweging: Met high gamen op de native resolutie (wat wel het mooist is) of lekker de ruimte in Photoshop ed, maar geen scherp beeld bij gamen. Dat laatste is een lastige keuze.

[Voor 20% gewijzigd door GENETX op 28-07-2008 23:58]

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

GENETX schreef op maandag 28 juli 2008 @ 23:56:
[...]

Echter, België is niet Nederland. Voor zo ver ik weet levert Acer 1 jaar in Nederland en dat is wel het land waar we vanuit gaan bij de NBBG. Correct me if i'm wrong.
Absurdheid ten top, callcenter zit in NL, alle laptops gaan voor herstelling naar NL en een beetje naar DE, maar bijna niets meer.

En voor de nl klanten geven ze minder garantie.
Product

Standaard garantie

Standaard garantieduur

Acer TravelMate notebooks
(inclusief Ferrari 1100 notebook)

Vanaf aankoopdatum 1 januari 2008 2 jaar send-in garantie (1ste jaar inclusief International Travellers Warranty (ITW))**

Acer Aspire en Extensa notebooks

1 jaar send-in garantie (1ste jaar inclusief International Travellers Warranty (ITW))
Zo te zien hebben ze de upgrade voor de zakelijkere modellen, travelmate naar 2 jaar bij jullie ook doorgevoerd maar de aspires niet.

Rare manier van werken, daar zou ik graag het fijne wel eens van weten.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• GENETX
Ja ik vind het persoonlijk ook vreemd. Zeker aangezien de EU richtlijn 2 jaar is op elektronica. Die heeft NL niet overgenomen, echter geldt in Nederland dat je garantie zolang duurt als je normaalgesproken mag verwachten dat een apparaat werkt. Voor een laptop is deze volgens mij 3 jaar. Als je kan bewijzen dat het een defect is dat niet jouw schuld is dan kun je garantie claimen en desnoods naar de rechter stappen.

Vindt het slap dat NL niet een of andere wet heeft hiervoor waar het echt duidelijk zwart op wit staat. Het klinkt nu zo mooi, maar om je gelijk te krijgen is een hels karwei...

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 10:46

TommyGun

Stik er maar in!

Jammer dat vrijwel alle 15,4" notebooks een max resolutie hebben van 1280x800.

Mijn vorige laptop is onlangs gestolen, en heb nu een oogje op de Asus F3SG (Link)

De resolutie zal ik dan maar voor lief nemen, want verder lijkt mij dit een aardig dingetje. (17" vind ik te lomp en te groot).

Edit; link was verkeerd

[Voor 15% gewijzigd door TommyGun op 05-08-2008 14:05]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• GENETX
TommyGun schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:46:

Mijn vorige laptop is onlangs gestolen, en heb nu een oogje op de Asus F3SG (Link)

De resolutie zal ik dan maar voor lief nemen, want verder lijkt mij dit een aardig dingetje. (17" vind ik te lomp en te groot).
Ben ik helemaal met je eens. Zeker bij laptops in deze klasse. Weinig fabrikanten gaan voor wat betere schermen, je vindt ze eigenlijk alleen bij Dell als optie of bij zelf samenstellers als BTO en Zepto.

Overigens is je link niet goed ;) . De F3Sg is zeker een goede keuze. Asus is mijn fovoriet als het gaat om bang/buck wanneer je ook kijkt naar service, garantie en degelijkheid. De F3Sg zou ik persoonlijk kiezen in de Basisnotebook NBBG, alleen ik kon echt niet om die Acer ;) . Mocht je willen gamen, dan raad ik je wel een wat betere videokaart aan overigens.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

GENETX schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:03:
[...]

Ben ik helemaal met je eens. Zeker bij laptops in deze klasse. Weinig fabrikanten gaan voor wat betere schermen, je vindt ze eigenlijk alleen bij Dell als optie of bij zelf samenstellers als BTO en Zepto.

Overigens is je link niet goed ;) . De F3Sg is zeker een goede keuze. Asus is mijn fovoriet als het gaat om bang/buck wanneer je ook kijkt naar service, garantie en degelijkheid. De F3Sg zou ik persoonlijk kiezen in de Basisnotebook NBBG, alleen ik kon echt niet om die Acer ;) . Mocht je willen gamen, dan raad ik je wel een wat betere videokaart aan overigens.
Klopt, bedankt, al aangepast inmiddels :)

Nouja, echt gamen doe ik niet. Het gaat er mij om dat ik een vlotte laptop heb waar ik films op kan kijken, en af toe een spelletje zoals Red Alert 2. Moet gewoon lekker werken. Met mijn vorige laptop (http://www.asus.com/produ...el=1220&l1=5&l2=26&l3=316) kon ik ook aardig uit de voeten, en de F3Sg is een stuk sneller.

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-03 08:27
TommyGun schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:46:

Edit; link was verkeerd
Misschien is dit een goeie laptop voor je,
deze heb ik zelf ook op het oog.
Asus C90s

Specs:

* Intel C2D E6600 (2.4ghz)
* 160gb @ 5400rpm
* 15,4" @ 1680*1050
* 2x1gb @ 667mhz
* Nvidia 8600 GT
* Vista home
* Cam 2mp
* HDMI 1x
* Fingerprint reader

Ervaringen

[Voor 9% gewijzigd door yorkick op 12-08-2008 23:00]

kimi | iRacing Profiel

• GENETX
Ik zou daar aar goed over nadenken. De laptop is achterhaald en de E6600 is niet voor laptops gemaakt. Er zijn inmiddels zat laptops met een CPU die vergelijkbaar is en niet te heet wordt.

Ik heb zelf een C90S op school gezien. Ik was overigens net op tijd voor hij wilde weg vliegen. Dat ding maakt nog meer herrie als mijn Asus A6T op 100% load (simulatie) met 85 graden, en dat was al ernstig...

1 tip: Als je hem wel koopt, niet op schoot houden want dat is fiscaal niet aantrekkelijk voor je kinderbijslag 8)7

[Voor 12% gewijzigd door GENETX op 12-08-2008 23:57]

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:29

MicroWhale

The problem is choice

GENETX, Kun je aangeven hoe het staat met de warmte van de in de OP genoemde laptops? (en het geluidsniveau?)

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• GENETX
http://www.notebookreview...4381&review=Asus+M51Sn-B1

In die review komen ze tot 80-90 graden fahrenheid. Wel wat andere specificatites, maar dat zou niet veel verschil mogen maken. Bedenk verder dat de Pro57 behuizing gelijk is aan de M51 en de Pro57 meer een custom versie is voor winkelketens over het algemeen.

Omgerekend zou dat zo'n 30 graden zijn. Ik denk dat dat aardig in de buurt ligt van mijn eigen F3Sc. Die heb ik in de zomer aardig wat dagen uren lang op schoot gehad en dat was wel warm, maar niet heet. Het is dus te doen, je verbrand je spul niet maar heel aangenaam is het niet. Wel had ik hem op full performance en zou het met energiebesparing beter zijn.

Prima temperaturen, zeker als je hem gewoon op een bureau hebt heb je geen last van de warmte. daarnaast is het geluidsniveau laag bij gewoon office werk. Wanneer je gaat gamen gaat het geluidsniveau wel aardig omhoog, maar dat is bij elke laptop zo. Het ding moet worden gekoeld. Mijn Asus A6T maakte meer herrie, maar die had dan ook een midrange GPU (Go 7600) ipv low-end (8400M in de F3Sc).

Overigens zijn er inmiddels al veel nieuwe laptops gekomen, zeker op het montevina platform. Volgende week wil ik beginnen met de volgende NBBG en ik zal volgende week wat interessante modellen die in aanmerking komen hier posten.

• sandergar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 22:29
TommyGun schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:08:
[...]

Klopt, bedankt, al aangepast inmiddels :)

Nouja, echt gamen doe ik niet. Het gaat er mij om dat ik een vlotte laptop heb waar ik films op kan kijken, en af toe een spelletje zoals Red Alert 2. Moet gewoon lekker werken. Met mijn vorige laptop (http://www.asus.com/produ...el=1220&l1=5&l2=26&l3=316) kon ik ook aardig uit de voeten, en de F3Sg is een stuk sneller.
Voor 5 tientjes meer dan de F3SG heb je de Toshiba Satelite A300-16I. Zover ik het kan beoordelen een snellere en zuinigere CPU (T8100), grotere HD (320GB) en betere videokaart (ATI HD3650). Als bonus nog een firewire aansluiting. Nadeel is alleen de glimmende, vingerafdruk gevoelige, behuizing. En bij de Toshiba is geen tas en muis bijgesloten.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

sandergar schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:28:
[...]

Voor 5 tientjes meer dan de F3SG heb je de Toshiba Satelite A300-16I. Zover ik het kan beoordelen een snellere en zuinigere CPU (T8100), grotere HD (320GB) en betere videokaart (ATI HD3650). Als bonus nog een firewire aansluiting. Nadeel is alleen de glimmende, vingerafdruk gevoelige, behuizing. En bij de Toshiba is geen tas en muis bijgesloten.
Hm zelfs goedkoper bij 4Launch, zeker het overwegen waard... maar ben eigenlijk Asus gewend...

CPU is overigens niet sneller, T8100 tov T8300, maar VGA enzo wel inderdaad.

Ga er over na denken. Bedankt

[Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 14-08-2008 16:17]

• GENETX
Bedenk wel dat een betere GPU warmer wordt. Als je toch niet gaat gamen is het in mijn ogen juist nadelig. Persoonlijk game ik nu weer liever op een desktop en een laptopje die niet te warm wordt zodat ik hem op mijn schoot kan houden en zo nu en dan een simpel spel kan spelen, wat wel lukt met een low-end kaart.

Bij een laptop geldt niet altijd meer=beter.

• FDMK

• yorkick
GENETX schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:56:
Ik zou daar aar goed over nadenken. De laptop is achterhaald en de E6600 is niet voor laptops gemaakt. Er zijn inmiddels zat laptops met een CPU die vergelijkbaar is en niet te heet wordt.

Ik heb zelf een C90S op school gezien. Ik was overigens net op tijd voor hij wilde weg vliegen. Dat ding maakt nog meer herrie als mijn Asus A6T op 100% load (simulatie) met 85 graden, en dat was al ernstig...

1 tip: Als je hem wel koopt, niet op schoot houden want dat is fiscaal niet aantrekkelijk voor je kinderbijslag 8)7
Er zijn inderdaad genoeg laptops met een vergelijkbare cpu, alleen niet rond die prijsklasse, wil je er ook een 8600 GT in.
Daarom viel mij deze keuze juist op.
1- het is een asus(goeie service)
2- goeie specs voor mooie prijs

Maar idd heeft hij ook veel nadelen. Ben alleen nog niet echt een betere laptop tegengekomen, wel een acer ofzo, maar wil wel beetje goeie garantie bij mijn laptop.

kimi | iRacing Profiel

• GENETX
Ja, er zit niet echt veel moois in dat middensegment. Ik ben alleen bang bij de C90S dat hij het te snel begeeft vanwege die CPU. Het is zo jammer als je een laptop koopt die je eigenlijk niet als laptop kan gebruiken in mijn ogen.

Zelf wilde ik eerst ook een leuke game laptop. Het werd de Asus A6T 2 jaar geleden. Maar ik weet nu wel beter. Gamen doe ik op mijn desktop. Ik hoef geen laptop meer met dikke CPU en GPU. Ze worden veels te heet als je hem op schoot wil hebben. Ik snap overigens helemaal waarom je Asus wilt :)

Helaas is de M50/M51 serie nog wat duur en is de F3Sv er al uit.. :'(

Alleen het AMD kamp heeft nog een leuke Asus F3Ka met TL-64 (2.2G) en HD2600 voor ~730 euro

Wat heb je er eigenlijk voor over?

[Voor 19% gewijzigd door GENETX op 14-08-2008 21:52]

• sandergar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 22:29
TommyGun schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:13:
[...]

Hm zelfs goedkoper bij 4Launch, zeker het overwegen waard... maar ben eigenlijk Asus gewend...

CPU is overigens niet sneller, T8100 tov T8300, maar VGA enzo wel inderdaad.

Ga er over na denken. Bedankt
Afhankelijk van het type is de processor sneller of langzamer. De Asus F3SG-AP062C heeft een T5750. De F3SG-AP064E heeft een T8300. Hangt er dus vanaf met welk type je vergelijkt :z
130,- euro is wel een groot verschil voor alleen de processor!

• yorkick
Met dat game-laptop gedoe heb je wel gelijk.
Echt relaxed gamen kan je toch niet op een laptop, hoe dan ook.
Maar ik wil wel graag een laptop waar ik een aantal jaar mee vooruit kan, waar ik me niet hoef te ergeren aan haperingen en gewoon wel wat simpele games op kan spelen.

De prijs, laten we zeggen max 1200. Alleen ik ben gewoon op zoek naar de beste prijs/kwaliteit/service verhouding. En stiekem eigenlijk ook naar een Asus.
Heb me gister beetje verdiept in de M51 serie, ziet er aardig uit.
De M51VA heeft dikke specs, voor nog een redelijk prijsje.
De M51SE doet het voor mij ook goed,
Qua specificaties ligt hij telkens een stapje onder de M51VA, maar qua prijs 2 dikke stappen.

Ben er wel achter gekomen dat een laptop kopen van je eigen gespaarde geld best wel heel moeilijk kan zijn 8)7

kimi | iRacing Profiel

• GENETX
Ja dat is inderdaad wel pittig. Je kan ook kijken naar de Zepto Nox op www.zeptoshop.nl, dat zijn ook brute beesten.

De prijzen zijn de afgelopen 2 jaar wel gekelderd. 2 jaar geleden was de prijs van de M51Va normaal voor een game laptop. Ik heb 10 euro meer neergelegd voor een Asus A6T destijds en dat was de goedkoopste laptop met een mid-range videokaart destijds en nog steeds een trage CPU, geen bluetooth en dergelijke.

[Voor 7% gewijzigd door GENETX op 15-08-2008 11:40]

• yorkick
Inderdaad bruut!
Alleen wat vind jij de Zepto Nox beter doen dan de M51VA?
De asus is goedkoper, ook omdat ze hem inclusief tas en muis leveren. De garantievoorwaarden zijn iets beter dan de standaardgarantie van Zepto. Kan verder geen punten zien waar de zepto beter scoort.

kimi | iRacing Profiel

• GENETX
De Nox is ook prijzig en mist veel extra's inderdaad en bv ook Blu-Ray.

Configje
Wel een iets tragere CPU, maar wel met een TDP van 25W ipv 35W dus iets zuiniger en koeler. Daarnaast een snelle 7200rpm HDD ipv 5400rpm. De videokaart is met GDDR3 wel een stuk sneller.

Videokaartjes

De Asus is allround beter in mijn ogen inderdaad, de Zepto Nox is daarintegen een echt game monster.

• yorkick
Bedankt voor je hulp, ik den toch dat ik voor een asus ga, en wel voor de M51SN.
In mijn opzicht de goeie verhouding tussen redelijk gamen, en lekker werken. En dat voor een prima prijsje. De zepto is mij toch wat te duur voor wat je krijgt, vooral als je kijkt dat de Asus met veel meuk wordt geleverd.

kimi | iRacing Profiel

• GENETX
De M51Sn is dan ook nagenoeg gelijk aan de winnaar van deze NBBG ;) :+

maw: Goede keuze.

[Voor 13% gewijzigd door GENETX op 15-08-2008 16:26]

• yorkick
Denk je eindelijk een keuze gemaakt te hebben.
Is dat ding nergens meer leverbaar 8)7

kimi | iRacing Profiel

• yorkick
Toch nog even een vraagje. Hoe is MSI als het gaat om garantie en service, want ik heb een oogje op de
MSI GX600P, lijkt mij een zeer aardige notebook, met goeie specs voor een minimaal prijsje. En 4launch zegt, 2 jaar pick up en return garantie, ook niet onaardig.
Dus iemand ervaring met MSI notebooks, of deze GX600P in het algemeen?

kimi | iRacing Profiel

• GENETX
Volgens mij ook wel goed. Standaard 2 jaar zegt al veel in ieder geval. Dat betekend dat de fabrikant het aandurft om zolang garantie te geven in tegenstelling tot de meeste merken.

Je zou nog op GoT en via google kunnen zoeken naar ervaringen. In ieder geval ook een leuke laptop voor dat geld.

Anoniem: 136772

Staat nog een foutje in de OP:
Best Buy Basisnotebook: Asus Pro57Sn-AP091C
Het is echter de Best Buy Allround Notebook :)

• GENETX
:X

Dat heeft lang geduurd :+

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

yorkick schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:16:
Toch nog even een vraagje. Hoe is MSI als het gaat om garantie en service, want ik heb een oogje op de
MSI GX600P, lijkt mij een zeer aardige notebook, met goeie specs voor een minimaal prijsje. En 4launch zegt, 2 jaar pick up en return garantie, ook niet onaardig.
Dus iemand ervaring met MSI notebooks, of deze GX600P in het algemeen?
Niet met de GX600P, wel met een MSI. We hebben een 12"-er als internet- en filmlaptop voor in de woonkamer. Ideaal dingetje. Het was een zeer compleet pakketje (incl. muis, tas en software). We hebben hem ook een keer terug moeten sturen omdat het scherm het niet meer deed. Dit was binnen 2 weken op kosten van MSI gerepareerd (incl. verzenden/ontvangen).

Ik ben ook aan het kijken naar een laptop als desktopvervanger, de voorstellen die je doet heb ik ook al gezien. Bij dit voorstel (de GX600P) zit ik er echt serieus te overdenken om deze aan te schaffen. Goedkoop, nieuwe technologie en een redelijke graka... ik hoop dus dat er iemand is die hem (gezien) heeft om te vertellen of ie goed/lekker werkt.

*edit*
toch weer niet... zie review uit Ervaringen met MSI GX600 en GX700 Extreme en Preformance. De processor heeft welliswaar een upgrade gehad, maar dat over het "niet solide aanvoelen" is voor mij een belangrijk punt.

[Voor 10% gewijzigd door MicroWhale op 18-08-2008 12:24]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• yorkick
Tja dat solide aanvoelen is denk ik ook echt een eigen mening.
Eigenlijk zou je een laptop ook even moeten zien en "voelen" voordat je hem koopt. Heb alleen het idee dat de MSI laptops nergens worden verkocht.

kimi | iRacing Profiel

• DarkLoki
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-03 10:36
Ik ga studeren en ben al een tijdje op zoek naar een leuke laptop. Mijn eisen zijn niet heel erg hoog, ik wil er wel wat spellen als civilization IV, EU3 css enzo zonder problemen kunnen spelen. Eerst heb ik rongekeken bij xxodd maar vond die eigelijk best wel duur en dan heb je nog niet eens een besturingssysteem bij. Nu vind ik na het lezen van de NBBG's de msi gx610 wel interessant, redelijke videokaart, grote harde schijf, hdmi maar vooral de prijs van 599€ is leuk natuurlijk. Echter vraag ik mij af of de processor niet een beetje aan de langzame kant is, heb op een vergelijkingssite gezien dat de kracht van de intel t8100 bijvoorbeeld echt van een hele andere orde is. Iemand ervaring met een vergelijkbare laptop? Ben bang dat de snelheid van de laptop een beetje tegenvalt en dat ik misschien beter wat meer kan investeren in een laptop met betere processor.

• GENETX
De T8100 is een stuk sneller inderdaad. Ik denk dat je die laptop (link staat hierboven) inderdaad beter kan nemen. Die was echter nog niet uit ten tijde van het schrijven van deze NBBG ;)

• DarkLoki
Die gx600 is inderdaad wel leuk. Volgens mij had ik hem al een keer eerder gezien maar vond ik hem meteen al niks vanwege de lelijke opdrukken die ik bij 4launch niet zie. Is dat trouwens niet gewoon een fout van 4launch? Verder heeft die laptop opzich wel alles wat ik zoek met leuke extra's als e-sata en een volledig toetsenbord. Als hij er inderdaad uitziet zoals bij 4launch zou ik hem meteen kopen.

Wel jammer dat de Toshiba A300-16I het toch net niet is terwijl deze wel goedkoper is, glimmende behuizing en heel weining aansluitmogelijkheden.

• GENETX
Nee, die opdrukken zitten er op, het is een gamers laptop :)

• DarkLoki
Het mag dan wel een game laptop zijn maar vind het er niet uitzien :/, veel te overdreven. Ipv al die fratsen hadden ze de laptop beter wat degenlijker kunnen maken. Echter heb ik niet echt een alternatief voor die prijs gevonden, alleen maar omdat die msi er niet uit ziet 100 euro meer uitgeven is ook weer niet de bedoeling. Denk dat ik hem toch ga bestellen :X

• yorkick
Nee de afbeelding van 4launch klopt wel, denk ik.
Msi heeft 2 versies van de Gx600, de E en de P
Dit is de Extreme:
En dit is de P:

De GX600-E is idd lelijk met zijn opdrukken, maar de P valt dus wel mee :)
Ik kan het fout hebben hoor.

kimi | iRacing Profiel

• DarkLoki
Je hebt volgens mij inderdaad gelijk. Het staat ook in de review van tweakers, de extreme heeft een beter scherm en die tribal dingen. De performance heeft die opdrukken niet en ziet er op die turbo dingen na best mooi uit. En aangezien de opgegeven resolutie bij 4launch 1280x800 is moet het wel de performance zijn (scherm van de extreme is 1680 x 1050). :)

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-03 15:31
Is de Compal JHL 90 geen mooi alternatief?

Config
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
FCB JHL90 15,4" WSXGA+, 9600M GT 512Mb, DVD+/-, 2.0 Megapixel webcam, 6cells accu 
- Intel® Core™ 2 Duo T9400 2.53GHz 6MB L2 Cache 1066MHz FSB
- 4Gb DDRII 800Mhz SO-DIMM (2x 2Gb)
- 320GB hard disc 2,5inch 16MB 7200RPM SATA 
- 6cells accu (Standaard)
- MS Windows Vista Home Premium 32bit DVD OEM VHP (NL) 
- 1 Jaar Carry-garantie (standaard)
- Exclusief WLAN Router
- DVD+/- brander (standaard)
- Exclusief HDMI kabel
- Exclusief Turbo Memory
- Bluetooth

Dan heb je voor 1160 euro een T9400, 9600GT, 320Gb 7200Rpm hdd, WSXGA+ scherm. En heerlijk uitbreidbaar. Veel meer waar voor je geld lijkt mij.

• FDMK
dat is inderdaad een goede imo...deze biedt alternate ook aan alleen dan voor 40 euro mee en onder hun "eigen" merk

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

spyros schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 18:01:
dat is inderdaad een goede imo...deze biedt alternate ook aan alleen dan voor 40 euro mee en onder hun "eigen" merk
... maar dan met 3GB en zonder besturingssysteem.

• yorkick
Ben alleen beetje huiverig voor Friesland-Computers
En garantie is ook wat minder. En ook al heb je zulke dikke kaart en cpu in je laptop. Ik zie mijzelf niet vaak gaan gamen op een laptop als ik ook een desktop heb. Dus beetje zonde van mijn geld. Maar als je idd echt een laptop zoekt om te gamen, is dit een mooi apparaatje.

kimi | iRacing Profiel

• FDMK
mss koop je ook zo;n ding ivm het 1680*1050 scherm aangezien veel laptops dat niet hebben met dezelfde cpu en de rest van de specs. En dat dan die gpu erin zit is meegenomen

[Voor 23% gewijzigd door FDMK op 21-08-2008 15:13]

• yorkick
Ja ik moet binnenkort maar even een winkel instappen om zo'n 1680 scherm te aanschouwen. Want heb alleen nog maar 1280 gezien en vind dat wel prima. 1680 lijkt me zo klein^^.

kimi | iRacing Profiel

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-03 15:31
Ik ben inderdaad eigenlijk op zoek naar een computer met die specs en resolutie maar dan met een Intel Media Accelerator X4500 ofzo, maar die zijn bijna niet te vinden en duurder.

En de garantie, voor 100 euro meer maak je er drie jaar pick up en return garrantie van.

• FDMK
yorkick schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:18:
Ja ik moet binnenkort maar even een winkel instappen om zo'n 1680 scherm te aanschouwen. Want heb alleen nog maar 1280 gezien en vind dat wel prima. 1680 lijkt me zo klein^^.
ik zit op 1280 scherm op een 12/13 inch notebook maar ik vind het dan al best groot..een excelsheet is echt huge.

• yorkick
Ja precies, dat bedoel ik ook. Je hebt heel veel beeldruimte, maar daarom wordt alles klein weergeven. Op een gegeven moment is het ook wel mooi geweest. Straks kan je niks meer lezen :P

kimi | iRacing Profiel

• FDMK
groot in de zin van weinig sheet op groot oppervlak ;)

• GENETX
Dumpen maar :+

Ik ben op dit moment bezig met de volgende editie NBBG en de kanidaten voor de allroundklasse zijn geselecteerd. Ik hoop dat jullie er wat wijs uit kunnen worden :+

http://zeptoshop.nl/index...590032_574642_551569.html

€ 1125

Zepto Nox
P8400 2,26Ghz
4GB DDR2
250GB HDD
9600M GT DDR3
1680x1050

http://zeptoshop.nl/index...590023_574642_551569.html

€ 1125

Zepto Nox
P8600 2,4GHz
4GB DDR2
250GB HDD
9600M GT DDR3
15,4" 1280x800

Dell.nl

1123,99

Dell Studio 17
T8300 2,4GHz
4GB DDR2
500GB RAID
Radeon HD3650
17: 1440x900

pricewatch: Asus M51VA-AP013C
Asus M51Va

€ 1139,95

T9300 2,5GHz
15,4"
4GB
320GB
Radeon HD3650

pricewatch: Acer Aspire 6920G-834G32BN

Acer Aspire 6920
€ ~1150

T8300
4GB
Blu Ray
GF 9500M GS
HD

pricewatch: Asus M50VM-AS016C
Asus M50Vm

€1174

P8600
4GB
320GB
GF 9600M
15,4" 1440x900

pricewatch: Toshiba Satellite A300D-14R

Toshiba
~€ 700
Turion ZM-80 2,1GHz
Radeon HD3650
15,4"
320GB

pricewatch: Toshiba Satellite P300-19K
Toshiba
€ 894

T8400
4GB
320GB HDD
Radeon HD3650
17"

• yorkick
Netjes:)

Maar zou toch voor de Toshiba A300 16L gaan ipv de Toshiba Satellite A300D-14R.
Voordelen ervan:
T8100
Iets goedkoper
2 jaar garantie tov 1 jaar bij de A300D

Nadelen
Geen hdmi
1gb minder(weinig verschil 32bit)
Minder vga-geheugen

Opzich lastige keuze, maar de 2 jaar garantie vind ik wel belangrijk.

kimi | iRacing Profiel

• GENETX
Garantie is een lastig punt. De een zegt 2 jaar, de ander 1 jaar. Ik verdenk Toshiba er van dat alles gewoon 1 jaar is eigenlijk en dat er wat fouten in de pw staan.

Verder wil ik ook een AMD systeem opnemen in de BBG. de A300D-14R sprong in dat segment er als enige uit door als een van de eersten een AMD Puma notebook uit te brengen. De HD3650 kan worden uitgeschakeld op de accu om op de integrated HD 3200 door te werken :)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Hm... enkele weken geleden had ik de Asus F3SG-AP064E willen aanschaffen maar nu heeft de Asus M51SE-AP043C mijn aandacht getrokken. Enige reden is eigenlijk de videokaart. Wat denken jullie? Mij lijkt deze iets vlotter dan de F3SG maar ik denk dat ik iets over het hoofd zie, ook gezien de goedkopere prijs.

Bedankt.

M51SE :: http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-049466
F3SG :: http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-049446

Edit; ik denk dat ik ze beide laat vallen. Waarom? Beide hebben een T8300, tegenover de Asus M51VR-AP011C welke een P8400 heeft. (Iets lagere kloksnelheid, maar hogere FSB en zuiniger.). Daarbij heeft deze net wat meer snufjes, dus waarschijnlijk gaat 't die worden!

Linkje M51VR :: http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-055397

[Voor 117% gewijzigd door TommyGun op 26-08-2008 11:19]

• Melniek
  • Laatst online: 30-03 20:14
Als je veel waarde hecht aan een redelijke videokaart is de X56SN wellicht ook nog het overwegen waard. De cpu is wel wat minder, maar daar staat tegenover dat er wel 4GB DDR2, 320GB HD en een 9500M GS in zit.
Misschien een leuk alternatief voor een iets lagere prijs.

linkje

• GENETX
Als je wilt gaan gamen raad ik je echt een mid-range kaart aan, dus:

NVIDIA:
9500M
9600M
8600M

ATI:
HD 3650
HD 2600

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Bedankt voor de suggestie Melniek, maar idd de CPU is minder en daarom hou ik het liever bij een wat redelijkere CPU - VGA verhouding. Ga er niet echt op gamen zoals ik eerder aangaf dus de HD3470 zal wel aan mijn eisen voldoen GENETX.

De M51VR-AP011C it is dus :) Niet te lang blijven zoeken en snel bestellen nu anders blijf ik maar twijfelen

[Voor 18% gewijzigd door TommyGun op 26-08-2008 12:33]

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-03 12:18
ik zit er aan te denken om die toshiba satallite p300-19k te nemen, aangezien de overal specs aardig zijn, en hij een 17' scherm heeft, en dat alles voor een hele aardige prijs. Ik had wel een vraag, is het mogelijk om de videokaart ooit nog uit te wisselen ? of is dat gewoon vastgesoldeert ? En de hdd moet toch wel uitwisselbaar zijn voor een 7200rpm model ? (aangezien ik ook nog wel wat wil gamen)

edit: Ik kan eigenlijk ook nergens een mooie foto oid vinden, is hier toevallig een eigenaar met wat foto's ?

[Voor 27% gewijzigd door 6pack15 op 27-08-2008 12:04]

• GENETX
TommyGun schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:33:
Bedankt voor de suggestie Melniek, maar idd de CPU is minder en daarom hou ik het liever bij een wat redelijkere CPU - VGA verhouding. Ga er niet echt op gamen zoals ik eerder aangaf dus de HD3470 zal wel aan mijn eisen voldoen GENETX.

De M51VR-AP011C it is dus :) Niet te lang blijven zoeken en snel bestellen nu anders blijf ik maar twijfelen
Als je hem binnen hebt, zou je dan kunnen melden of deze een S-Video uitgang heeft. De sites spreken elkaar wat tegen en een klasgenoot heeft ook interesse in deze notebook.

@ 6pack, een videokaart kun je vaak niet upgraden en als het al kan is het een gedonder dat ik adviseer om er gewoon af te blijven. Een HDD kan wel.

[Voor 10% gewijzigd door GENETX op 27-08-2008 12:13]

• 6pack15
ohke, bedankt. Naja, ik moet nog even wat rondkijke, en dan ga ik beslissen, iig bedankt!

• yorkick
Middag,

Kwam net deze leuke laptop tegen, en omdat ik binnenkort toch echt eentje moet bestellen, ligt deze nu op plek 1:
Asus Notebook X56SN-AP124C 15.4", T8100, 320GB
Vooral Genetx, de Notebookexpert, wat vind je ervan?
Misschien is hij ook op te nemen in één van de BBG's als je hem goed vindt!

kimi | iRacing Profiel

• GENETX
Lijkt me een topdeal. Het is eigenlijk het oude topmodel. Ik weet niet of het om een M50 of M51 behuizing gaat, maar dat maakt ook weinig uit. In principe is dit het oude topmodel dat eruit moet. Het is dan wel de X-serie, dus zonder tas en muis. Maar voor die prijs krijg je heel veel. Goede deal!

Zelf een dergelijke aanbieding van Toshiba gezien. Die was iets goedkoper. Maar deze Asus heeft meer RAM en natuurlijk extra garantie. Doen! :)

• yorkick
Welke Toshiba heb je gezien? De A300-I6L?
Ben vanmiddag even naar dynabyte geweest, als je daar een Asus en Toshiba naast elkaar ziet staan, dan weet je vaak al wat je wil. Is erg persoonlijk natuurlijk, en vindt ze beide best mooi, maar de Asus' laptops hebben toch een veel strakkere en vooral stevigere look. Daarnaast hebben de Toshiba's vaak glimmende lak op plekken waar je vaak met je handen leunt, ook niet echt mijn ding.

kimi | iRacing Profiel

• GENETX
Klopt, ik ben persoonlijk ook niet helemaal kapot van Toshiba's. Ik weet niet welk model het was zo uit mn hoofd. Het scheelt maar iets van 40 euro en dan krijg je daarvoor bij Asus toch net iets meer naar mijn mening.

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

yorkick schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 17:05:
Middag,

Kwam net deze leuke laptop tegen, en omdat ik binnenkort toch echt eentje moet bestellen, ligt deze nu op plek 1:
Asus Notebook X56SN-AP124C 15.4", T8100, 320GB
Vooral Genetx, de Notebookexpert, wat vind je ervan?
Misschien is hij ook op te nemen in één van de BBG's als je hem goed vindt!
goed gespot yorkick!

ze leveren hem helaas alleen met 6-cells batterij... zou de batterijduur veel schelen met de nieuwere versies van deze laptop (die gaan geloof ik 3,5-4 uur mee)?

• GENETX
Ook niet, de M50/M51 serie gaat ook maar 2-3 uur mee. Wat scheelt is de nieuwste Power4Gear Extreme versie die ik tegenkwam op de Asus van een klasgenoot gister. Die heb ik nu ook op mijn F3Sc waardoor ik 15-30 minuten win omdat de Aero nu echt wordt uitgeschakeld.

Je kan wel een 9-cell kopen en dan ga je wel richting 4 uur. Die worden niet standaard geleverd. Verder worden eigenlijk alle laptops tegenwoordig me een relatief kleine accu uitgerust. De consument wil goedkope laptops ;)

* GENETX zijn A6T had nog 8-cell destijds :)

• yorkick
Nouja, zelf heb ik hem nooit zolang nodig zonder aan het netstroom te zitten. Dus eerlijk gezegd let ik niet echt op accu's en batterijduur etc. Vind het een erg leuk ding, denk dat ik hem dit weekend bestel, zodra ik hem heb, review ik hem wel even ;)

kimi | iRacing Profiel

• 6pack15
ik had nog wel een vraagje. Hoe zit het met accu's tegenwoordig bij laptops ? Is het slecht om zon ding eigenlijk constant aan netstroom te hebben liggen ? En weet iemand een site oid waar het performance verschil tussen een 5400rpm en een 7200rpm schijf in een notebook word weergegeven ?

• yorkick
Ik zou zeggen zoek even rond, 1e hit:
Notebook HD 5400 of 7200?
Wat accuduur betreft hangt het van de onderdelen af en hoe je je laptop gebruikt. Weet niet welke laptops je aan het bekijken bent maar daar kan je de accuduur in reviews wel opzoeken.

kimi | iRacing Profiel

• GENETX
Helemaal leegtrekken is ook niet goed. Op de stroom is het het beste omd e accu er uit te halen. De accu moet je wel zo nu en dan gebruiken. Altijd vol is ook slecht, bla bla bla.

Mijn mening: Gebruik hem lekker. Kapot gaat hij toch ooit. Na 1 jaar was mijn accu nog prima na dagelijks gebruik. Altijd er in zitten, vaak aan de stroom op school, maar soms ook compleet leegtrekken in een college. Daarnaast kon de laptop warm worden wat ook niet goed is :+

Ik ben zelf iemand die iets koopt om te gebruiken. Ik ben er wel zuinig op, maar plastic folie op schermpjes van een mobiel haal ik er bv per direct af. Bij mijn laptop heb ik gewoon ingecalculeerd dat ik misschien ooit nog een nieuwe accu nodig heb. Mocht dat zo zijn, dan zij het zo, echter kan ik dan gewoon lekker de laptop gebruiken waarvoor ik hem heb gekocht.

• 6pack15
jah, dat is waar. Ik had wat gezocht op google, maar niet aan gedacht om op Got te zoeke :| , ik ga het meteen ff lezen

edit: gelezen, alhoewel dit wel een artikel uit 2005 is, en de 7200 schijven van nu een flink stuk beter presteren lijkt me. Maar ik zie zowiezo al dat er verschil in zit, bedankt

[Voor 43% gewijzigd door 6pack15 op 30-08-2008 13:43]

• 6pack15
mijn vragen houden maar niet op :| dus hier nog eentje. Bij de toshiba p300-19k staat vista premium, betekent dat dan dat hij word geleverd met premium erop en niks erbij, of krijg je ook vista op een dvdtje erbij ? Aangezien ik vista wel mooi vind, maar toch liever xp erop wil zetten( ja kan beide tegelijk, maar mn vraag blijft toch staan)

[Voor 8% gewijzigd door 6pack15 op 31-08-2008 12:40]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is toegestaan om zelf met andere laptops te komen en meningen te delen. Onderbouw dan wel je keuzes zodat andere gebruikers er ook wat aan hebben. Feedback over de Notebook BBG kan hier.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee