Toon posts:

[NBBG] Special: Studenten Notebook - juli 2008

Pagina: 1
Acties:
  • 14.374 views

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:52

CSL Notebook Best Buy Guide juli 2008: Special: Studenten Notebook

Door: GENETX

Het is juli en de meeste scholieren hebben weer vakantie nadat ze hun verplichte 1040 uren hebben gedraaid. Een aantal daarvan is geslaagd voor het eindexamen. Voor hen staat er een nieuwe stap te wachten. Deze jongeren zullen dan pas echt kennis gaan maken met het studentenleven. Naast de dure vakantie, het betalen van collegegeld, de aankoop van boeken en misschien zelfs de huur van een studentenkamertje blijft er weinig over. Echter is een notebook een zeer handig hulpmiddel, zo niet officieus verplicht, bij de studie. Voor de student die niet veel te makken heeft en ongetwijfeld geld zal willen overhouden voor wat alcohol, presenteren we deze maand een special speciaal voor (toekomstige) studenten. Deze Notebook BBG zal je laten zien dat er voor € 500 heel wat mogelijk is!

Eisenpakket

Om aan de eisen van de doelgroep te voldoen is het volgende eisenpakket opgesteld voor de studenten notebook:

• Budget: € 500

Best Buy Studenten Notebook: Toshiba Satellite L300-11C

In de special van deze maand komt de winnaar van Toshiba. Deze fabrikant weet zijn Satellite L300-11C al voor € 454,58 terug te vinden in de pricewatch. Daarmee blijft de prijs ruim onder het budget.

Voor dit bedrag krijgt de student een 15,4" notebook terug met behoorlijk wat power. Wie denkt dat je voor dit bedrag niet het laatste in huis haalt heeft het mis. De notebook komt gewoon met een dual core processor, 2GB geheugen, een videokaart die overweg kan met videobestanden en wordt ook Windows Vista Home Premium meegeleverd. Naast dat alles geeft Toshiba ook nog 2 jaar garantie mee. Een goede keuze voor de prijsbewuste student.

Specificaties

Toshiba Satellite L300-11C

ProcessorIntel Pentium Dual-Core T2370 1,73GHz
ChipsetIntel 960GL
Geheugen2GB DDR2 (2x 1024MB)
Harde schijf160GB 5400 RPM
VideokaartIntel GMA X3100 tot 256MB Shared
NetwerkGigabit LAN, WLAN 802.11b/g
Optisch stationDVD±RW combodrive
Scherm15,4" 1280x800
BesturingssysteemMicrosoft Windows Vista Home Premium
Accu6 Cells Lithium-Ion
Afmetingen (bxdxh mm) en gewicht362x267x37,7 mm, 2,69 Kg
Aansluitingen en poorten3x USB 2.0, D-SUB, Line-out, Line-in, ExpressCardslot, LAN en Modem
Extra'sGeen
Garantie2 Jaar Pick-up & Return

Processor

Toshiba rust deze budget notebook uit met een dual core processor van Intel. Het gaat hier om een Pentium Dual-Core T2370 die zijn werk doet op 1,73GHz. Alhoewel de naam doet vermoeden dat het om een oudere Yonah core gaat, betreft het een 64-bits Merom core die ook bekend is als Intel Core 2 Duo. Om hem goedkoop te houden bezit deze CPU slechts over 1MB cache en is de snelheid van de FSB omlaag geschroefd naar 533MHz. Ondanks dit alles blijft het een prima CPU voor dit budget dankzij zijn tweede kern.

Chipset

De notebook is uitgerust met het budget broertje van de Intel Mobile PM965 chipset. De Intel 960GL is speciaal voor budget notebooks ontwikkeld en zal het dan ook moeten stellen met wat minder I/O mogelijkheden. Desondanks is deze chipset prima geschikt voor deze notebook mede dankzij de krachtige IGP.

Geheugen en harde schijf

Met 160GB aan opslag capaciteit is er genoeg ruimte voor jaren aan huiswerk. Daarnaast zal er ongetwijfeld ruimte overblijven voor de meuk die voor studenten onmisbaar is om een schooldag te overleven. Verder heeft de notebook de beschikking over een riante hoeveelheid werkgeheugen in deze klasse. Met de aanwezige 2GB kan de honger van Windows Vista worden gestild zodat men vlot kan multitasken.

Videokaart

Een dedicated videochip is voor dit bedrag uiteraard niet te verwachten. Toshiba rust de Satellite uit met een integrated graphics processor van Intel. Het gaat hier om de GMA X3100 welke prima prestaties voor een IGP neerzet waardoor het zelfs mogelijk is om een simpel spelletje te spelen. Verder biedt deze Intel GMA ook ondersteuning om films te verwerken en zo de CPU af te lossen.

Overige hardware

Een notebook zonder draadloos internet is al tijden niet meer te vinden. Met deze Toshiba is het dan ook niet anders en kan middels 802.11b/g worden verbonden met het grote web. Hiermee is ook direct het enige onderdeel dat voor dit kopje in aanmerking komt genoemd. Toshiba heeft bezuinigd op aansluitingen en extra's. Zo missen toch wel vrij standaard aansluitingen zoals S-Video. Daarnaast zijn ook een webcam en bluetooth niet aanwezig.

Software en drivers

De notebook komt standaard geleverd met Microsoft Windows Vista Home Premium. Een prima OS voor deze notebook waar veel concurrenten het moeten stellen met Windows Vista Home Basic. Hierdoor krijg je extra features zoals Aero en Media Center ter beschikking. Voor de studenten die terug willen naar Windows XP heeft Toshiba ook drivers beschikbaar.

Behuizing en service

Toshiba staat bekend om de prima behuizingen. Voor dit budget krijg je natuurlijk geen gepantserde uitvoering, toch zal deze Satellite prima in staat moeten zijn om de dagelijkse reizen op en neer te overleven. Verder is dit 2,69 Kg wegende notebook ook niet heel groot in afmetingen vergeleken met een aantal andere notebooks. Een beetje student zal deze notebook dus prima in de tas kwijt kunnen.

Mocht je notebook wel een reparatie nodig hebben dan kan dit binnen 2 jaar na aanschaf. De garantietermijn van 2 jaar is netjes te noemen en zeker een groot voordeel voor studenten. Zo'n notebook gaat al snel dagelijks op en neer tussen huis en school. Daarnaast gaat hij ook de hele school rond en moet dus heel wat kunnen doorstaan. Het is dan ook niet vreemd dat uitval van notebooks onder studenten vrij groot is. Het geeft dan ook een goed gevoel dat je investering in ieder geval 2 jaar verzekerd is tegen deze uitval.

Conclusie

Voor minder dan 500 euro haal je al heel wat in huis. Met een dual core, 2GB werkgeheugen en 2 jaar garantie kun je er als student met deze notebook weer helemaal tegenaan!

Pluspunten:

• 2 jaar garantie
  • Dual core CPU en 2GB werkgeheugen

Minpunten:

• Weinig aansluitmogelijkheden

Links

De Toshiba Satellite L300-11C in onze Pricewatch

• Geen reviews van dit model gevonden helaas.

Kosten

Hieronder een overzicht van de kosten van de complete set.

AantalOmschrijvingPrijsSubtotaal
1Toshiba Satellite L300-11C€ 454,58€ 454,58

Totaal€ 454,58

Alternatieven

Aangezien notebooks nauwelijks naar eigen wens zijn aan te passen, bieden we bij de Notebook Best Buy Guide ook 3 alternatieven aan:

Toshiba Satellite A210-1AHMSI VR610Asus EeePC 900 20G

CPUAMD Athlon 64 X2 TK-57 1,9GHzAMD Mobile Sempron 3800+ 2,0GHzIntel Celeron M ULV 900MHz
RAM2GB DDR21GB DDR21GB DDR2
HDD160GB 5400 RPM120GB 5400 RPM20GB SSD
GPUATI Radeon X1200ATI Radeon X1270Intel GMA 900
Grootte15,4" 1280x80015,4" 1280x8008,9" 1024x600
OSVista Home PremiumVista Home BasicXandros Linux
Garantie2 jaar2 jaar2 jaar
Prijs€ 449,00€ 384,47€ 362,97

Toshiba Satellite A210-1AH

Deze notebook verschilt eigenlijk niet zoveel van de Toshiba die deze BBG heeft gewonnen. Grotendeels zijn de specificaties hetzelfde, ware het niet dat deze notebook op het AMD platform is gebasseerd.

MSI VR610

MSI heeft in de pricewatch één van de goedkoopste notebooks. Dat blijkt ook uit de specificaties, die overigens bij al zijn concurrenten niet veel afwijken. Als goedkoop alternatief krijgt MSI de voorkeur vanwege de garantieperiode van 2 jaar. Verder kunnen de prestaties met een extra gigabyte aan werkgeheugen worden opgevoerd. 1GB SO-DIMM is al verkrijgbaar voor ongeveer 15 euro's.

Asus EeePC 900 20G

Wie kent hem niet, de Asus EeePC, het uiterst compacte en betaalbare laptopje. Dit is de 2e generatie met een groter schermpje en 20GB aan opslag capaciteit. Dit lichtgewicht laptopje is prima geschikt voor wat internet werk en officewerk onderweg. Daarnaast kan de gebruikte Linux distro vrij eenvoudig worden vervangen voor Windows XP.

CSL Notebook Best Buy Guide juli 2008

[Voor 102% gewijzigd door GENETX op 04-07-2008 16:50]

• GENETX
Changelog
05-07: Publicatie (TC -> CSL)

• GENETX
Bij de laatste check van de prijzen kwam ik nog een laptop tegen die ik jullie niet wil onthouden. Het gaat hier echter om een aanbideing, maar geeft wel heel veel bang for buck: De Asus Pro50Vl

Deze is nu in de aanbieding bij 4launch.nl waardoor hij zo'n 100 euro goedkoper is en op 499 euro uitkomt. Daardoor komt hij overigens toch al niet in aanmerking voor deze BBG ;)

Asus Pro50Vl in Pricewatch

Specs:

Asus Pro50Vl
Core 2 Duo T5450
2GB RAM
160GB HDD
ATI Radeon X2300 128MB
DVD RW

en de hele reutemeteut.

Max ICT meldt dat er een tas en muis wordne meegeleverd, bij 4Launch staat dit dan weer niet aangegeven. Mogelijk dat mailen om de juiste specificaties een optie is. Waarschijnlijk bezit de laptop wel over bluetooth en webcam. Daarnaast nog diverse aansluitingen zoals DVI, FW.

[Voor 6% gewijzigd door GENETX op 05-07-2008 20:41]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:08

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Hier een review van de Toshiba L300. De processor verschilt (T8100 versus T2370), maar de verdere specificaties zijn gelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-03 16:16
Ik mis hier eigenlijk als opmerking bij dat deze notebook is bedoeld voor studies waar je wat text moet tikken, en zeker niet voor designstudies waar je met Autocad/3DS Max/UGS/simulatie/etc. moet werken, aangezien deze programma's een videokaart en CPU goed kunnen gebruiken.

Anoniem: 19701

Dutch_Razor schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:52:
Ik mis hier eigenlijk als opmerking bij dat deze notebook is bedoeld voor studies waar je wat text moet tikken, en zeker niet voor designstudies waar je met Autocad/3DS Max/UGS/simulatie/etc. moet werken, aangezien deze programma's een videokaart en CPU goed kunnen gebruiken.
hmm, hoeveel extra zou je dan moeten uitgeven om een budget type te krijgen?
Welke merk en type adviseer je dan? Mijn zoon gaat volgend jaar ook CAD'en.

• GENETX
Anoniem: 19701 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:14:
[...]
Budget types zijn nooit goed om lekker op de CAD-en. Ik denk, dat wanneer je echt een goede CAD laptop wil dat je toch snel het dubbele van dit budget moet uittrekken.

Met CAD ga ik er nu even vanuit dat er ook 3D op zal worden getekend. Dit zal een sloot aan RAM vereisen, een aardige videokaart en een snelle CPU. Daarnaast is een hoge resolutie als 1680x1050 ook aan te raden. Dergelijke resoluties geven de ruimte die je echt wilt hebben met CAD en Photoshop.

Ik heb zelf op mijn stage (doe Elektro) met CAD gewerkt. Dit was 2D, dan kun je wel af met wat minder kracht in principe (ik had maar een Athlon 3200+, 512MB en GeForce 6100 IGP ter beschikking, dat liep nie techt geweldig overigens..). Huidige laptops zijn dus wel beter als dat. Toch blijft de resolutie dan te laag. Ik had namelijk de ruimte met 1600x1200 op dat scherm, en dat kon ik ook echt wel gebruiken! Ik zou geen CAD willen op 1280x800 (deze laptopjes).

Als je echt budget wil, dan denk ik dat een lompe, zware 17" laptop nog het goedkoopst is. Dan heb je iig een 1440x900 resolutie en dus wat meer ruimte. Dualcore en een low-end videokaart volstaan dan wel.

Maar echt een CAD laptop zal je toch een Core 2 Duo T8xxx of T9xxx serie willen, een Mid end GeForce 9500 of Radeon HD 36xx-serie en dus een 1650x1050 scherm. En die kosten wel wat. Onder andere de Zepto Nox kun je zo uitrusten:

[Ervaringen] Zepto Nox / Mythos - Deel 1

Voor 1000 euro heb je het volgende bij Dell:

Onderdelen
Intel® Core™2 Duo Processor T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache)
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
3 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
2,0 megapixel webcamera
Jet Black met matte afwerklaag
15,4-inch WSXGA+ (1.680 x 1.050) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
250 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
8x DVD+/-RW optisch station, met software
6-cell battery

Dan heb je dus een 15,4" met 1680x1050, amar volgens mij nog een integrated videokaart. Voor iets minder dan 900 euro kun je ook een Dell Studio 15 15,4" met 1440x900 configureren. Misschien kun je door te bellen daar ook een 1680x1050 scherm in laten zetten.

Ik zou zeker even hier op GoT de ervaringen topics over de Dells lezen. Daarnaast kun je er vaak korting af krijgen met coupons (zijn hier ook te vinden) en als je er dan ook nog even achteraan belt kun je vaak mooie kortingen of upgrades krijgen! Zeker het proberen waard voor een leuke laptop!

Ik zal volgende maand ook aan de gang gaan met de volgende NBBG. Dan krijgen we oa Business laptops van 1000 euro en natuurlijk weer de Basis voor 700 euro. Mogelijk kan ik enkele interessante modellen in beide klasses die ik tijdens de zoektocht tegenkom dan hier plaatsen of naar jou toe DM-en (en mocht die niet aan staan dan kan ik dat ook als push-message doen :+ ).

----------------

Maar conclusie: Het kan vast op een budget laptop, maar het is IMHO niet aan te bevelen. De Zepto Nox heb je in een top config voor net iets meer als 1000 euro. Ik weet niet hoe jullie het regelen en hoeveel je zoon er voor over heeft. Maar ik raad aan om er wat in te investeren in een goede en degelijke laptop. Het is, uit eigen ervaring, een belangrijk iets bij je studie, zeker een studie waar je hem dagelijks nodig hebt!

[Voor 12% gewijzigd door GENETX op 22-07-2008 12:13]

bedankt, ik houd het in de gaten hier. Ik bekijk die tips alvast (ben ook wel een Asus fan met 2 jaar pick up en return en zo).
Veel pc&hardware-/netwerkervaring hiero maar ben zelf geen CAD'der, zit in de chemie hoek. Waarschijnlijk wordt het een overgangsjaar voor mijn zoon als stapelaar, maar hij wil in de loop van het jaar alvast de laptop ivm de nodige zaken, het echte CAD werk komt wrs het jaar erna.
Lastig in dit soort zaken: 4 jaar geleden werd er ook al gecad, ik neem aan de de studenten toen geen laptop van 4000 euro hadden... want gezien de huidige stand van zaken had je zo een haast moeten hebben om die resoluties en snelheden te halen.
Maw waar begint overkill en waar is het nog zinvol; een deel lees is al uit jouw ervaringen.

• GENETX
Vindt het jammer dat Asus geen laptops heeft met dergelijke resoluties. Ben ook zeer tevreden met Asus (had zelf per ongeluk ranja over mn laptop laten donderen, na 4 maanden begaf hij het alsnog. Heb gratis een nieuwe laptop gekregen omdat de reparatie te lang duurde!).

Ik denk dat een aantal jaar geleden de studenten gewoon op school achter een computer zaten overigens. Maar laptops zijn tegenwoordig gewoon goed betaalbaar. Ik kocht 2 jaar geleden een laptopje voor 1200 euro, ik kan nu al voor 300-400 euro minder een vergelijkbaar model halen (waarbij de prestaties evenredig zijn toegenomen).

Je zal op school kunnen CAD-en. Ik zou ook op school aan het werk kunnen... Maar dat zou ik niet willen. Een eigen laptopje heeft zoveel voordelen.

Mogelijk dat wachten dan nog wel zin heeft als hij niet per direct een hoeft/wil. De nieuwe generatie Intel CPU's zijn er nu net en dus zakt de prijs nog wel wat. Daarnaast kunnen de oudere modellen ook wel in prijs zakken en een T7500 is ook echt niet zoveel minder ;)

Edit: Overigens bedenk ik me dat Surfspot icm Lenovo ook mooie laptops heeft:

LENOVO THINKPAD R61 C2DUO T8100-2.1GHZ »

Intel Core2Duo T8100 (2,1GHZ, 3MB L2)
2048 MB geheugen
120 GB vaste schijf
15.4 inch breedbeeld
WSXGA TFT 1680 x 1050
128 MB DDR
Super Multi DVD+/-RW
nVidia Geforce NVS 140M
digitale camera ingebouwd
3 jaar garantie

Kost 900 euro. Dan heb je wel een NVIDIA Quadro, en dat is DE kaart voor CAD. Maar dan zul je dus eerst student moeten zijn om bij Surfspot te kunnen inloggen.

Maar nogmaals. Als het geld er voor kan worden vrij gemaakt dan zou ik echt voor dergelijke laptops kiezen. Ze zijn hun geld dubbel en dwars waard, als er iets is wat je niet wilt dan is het onnodig lang op je laptop moeten wachten en dus gefrustreerd achter dat ding zitten op school :+

Ik kom genoeg problemen tegen met goedkope Acers en dergelijke. Laptops krijgen bij studenten wat te verduren en je wilt niet ergens midden in je schooljaar je laptop moeten opsturen naar de RMA afdeling als je eens aan dat gemak bent gewend. Daarnaast gaat zo'n Lenovo Thinkpad zeker je hele studie mee.

Het blijft jullie keuze, maar ik zou het extra geld investeren.

[Voor 37% gewijzigd door GENETX op 22-07-2008 13:33]

• Dutch_Razor
Anoniem: 19701 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:14:
[...]
Zoals hierboven gezegd, budgettype zal niet echt gaan.

De exacte specs weet ik niet, maar deze voldoet in ieder geval:

http://www.4launch.nl/sho...4---t9300--250gb/tweakers

Wellicht dat je met een HD2400 ofzo ook al uitkomt, maar once again hoe meer hoe beter t zal lopen.

HAS Den Bosch zit bij Surfspot...dus Lenovo's..... (pas sinds vorig jaar las ik net, wist ik nog niet)
Plus uiteraard el cheapo software, dat wist ik wel ivm mijn andere zoon 3 jaar geleden.
Heb zelf voor de Asus L3800C 6 jaar geleden nog ca 2000 (2100 meen ik) betaald, best een boel....
Zoiets als op http://www.zdnet.be/smartbiz.cfm?id=22830 deze maar dan met 512MB, 40GB HD.
Hij doet het nog prima, 1x nieuw accu gehad, het scherm is voor buiten wat minder ivm de lichtopbrengst.... Verder haast probleemloos.
Heb er later een snelle 100 gieg HD in gezet en de 40 gieg is nu een fotodoosje; met 1 GB loopt ie nu als een speer...

thnx....

• GENETX
Dutch_Razor schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:01:
[...]

Zoals hierboven gezegd, budgettype zal niet echt gaan.

De exacte specs weet ik niet, maar deze voldoet in ieder geval:

http://www.4launch.nl/sho...4---t9300--250gb/tweakers

Wellicht dat je met een HD2400 ofzo ook al uitkomt, maar once again hoe meer hoe beter t zal lopen.
Denk juist dat die een resolutie van 1280x800 heeft. Juist dat is nog belangrijker als echte brute performance volgens mij. Ja, je hebt een dedicated videokaartje nodig en een aardige CPU (lees: niet de budget varianten, iig niet <T7xxx) en wat RAM.

Ik merk het met Photoshop, ook zo'n programma waar je lekker gebruik kan maken van ruimte. Het kan op mn laptopje, maar wat werk ik toch liever op mn 20" schermpje thuis waar ik de ruimte voor alles heb.

• Dutch_Razor
Ik heb thuis een 1920*1200, maar op m'n laptop wil ik toch echt niet kleiner gaan dan 1200*800, maar dat is heel persoonlijk neem ik aan.

• GENETX
Tuurlijk is dat persoonlijk. Maar vergeer niet dat je voor Internet en dergelijke de DPI ook omhoog kan zetten. Voor HTK gebruik is 1280x800 een prima resolutie. Maar ik mis toch echt die ruimte bij geavanceerde programma's als Photoshop of CAD.

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:26
Ik ben dit jaar begonnen met de opleiding architectuur en heb dus een laptop nodig die CAD aan kan. Mijn laptop kostte 1010euro maar hij is er al vanaf 600euro. Ik heb een Dell XPS M1530.

mijn zoon begon voorzichtig over een Alienware laptop......... :? :N _O-
Hij wil wel een deel aanvullen :) maar straks maar eens kijken wat surfspot er tegenover zet....

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-03 22:10
Bij de Makro hadden (ik weet niet of ze er nog zijn) Lenovo-laptops met ong. dezelfde specs als de Toshiba in het kopje, maar dan met een T2390 en mét Webcam :) Die heb ik meteen gehaald nadat ik hem zag. Het is iig een echte aanrader :P Verder is alles hetzelfde (160GB, 2GB, X3100, 15,4").

Het gaat om de Lenovo 3000 N200, hij kostte 10 euro meer dan de Toshiba...

[Voor 21% gewijzigd door Jakkus op 26-07-2008 17:21]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Dutch_Razor
Anoniem: 19701 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:25:
mijn zoon begon voorzichtig over een Alienware laptop......... :? :N _O-
Hij wil wel een deel aanvullen :) maar straks maar eens kijken wat surfspot er tegenover zet....
Alienware levert over het algemeen Compal oid laptops met een mooier jasje, bijvoorbeeld de Compal FL90 die een flink stuk goedkoper was dan dezelfde Alienware, desalniettemin wil het oog uiteraard ook wat.

• GENETX
Volgens mij is dat Clevo, XXODD maakt daar ook gebruik van. Zijn ook leuke laptopjes :)

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:31
maarja je hebt ook nog IT-studenten..die lekker moeten vmwaren en dergelijke..

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• GENETX
spyros schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 17:18:
maarja je hebt ook nog IT-studenten..die lekker moeten vmwaren en dergelijke..
En ik neem aan dat een IT student wel weet wat hij echt nodig gaat hebben. We moesten deze laptop NBBG een naam geven, en dan kunnen we niet een "Studenten notebook die niet geschikt is voor: IT-ers, WTB-ers etc etc. Notebook BBG" van maken...

Ik mag aannemen dat iedereen wel weet dat dit het absolute minimum is voor studenten die niet veel te besteden hebben. Meer geld er in pompen betekend over het algemeen ook dat je meer terug krijgt.

Overigens moet het prima mogelijk zijn om op deze laptop Virtual Machines te draaien. Hij is ietwat trager als mijn Asus F3Sc en mist Intel-VT. Echter draaiden Virtual Machines zonder enkel probleem op mijn laptop en ik denk ook neit dat deze laptop er veel moeite mee heeft.

[Voor 3% gewijzigd door GENETX op 04-08-2008 17:24]

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:31
Dat is ook wel weer begrijpelijk.

Het is eigenlijk wel jammer dat je nog steeds niet zelf een laptop kan bouwen...dan kan je tenminste echt customizen zonder dat je vastzit aan een low-res scherm of (reletief) trage cpu /hd.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens PC Megastore heeft Toshiba de Satellite L300-11C E.O.L. verklaard. Vreemd, want op de Toshiba site staat de L300-11C nog wel vermeld..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is toegestaan om zelf met andere laptops te komen en meningen te delen. Onderbouw dan wel je keuzes zodat andere gebruikers er ook wat aan hebben. Feedback over de Notebook BBG kan hier.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee