Toon posts:

Ervaringen met MSI GX600 en GX700 Extreme en Preformance

Pagina: 1
Acties:
  • 1.329 views sinds 30-01-2008

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
even kort de notebook voorstellen

De GX600

http://global.msi.com.tw/uploads/prod_37a4f5f91749e5c3fa0c47a33923eb4e.jpg

MSI recommends Windows Vista® Home Premium

• The Latest Intel® Centrino® Duo Processor Technology
• Genuine Windows is authentic Windows software that is properly licensed and legally installed. Learn more about the special benefits reserved for genuine Windows customers by visiting www.microsoft.com/genuine Windows Vista® Home Premium
• 15.4" ACV (Amazing Crystal Vision) Display
• NVIDIA Geforce 8600M GT 3D Graphic Card with 512MB VRAM
• MSI's Exclusive Turbo Drive Engine (TDE) Technology
• The Latest E- SATA Support
• Racer-Class Metal and Micro Processed 3D Speaker Aperture
• The Exquisite and Stylized Design and Colorful W/A/S/D Buttons for Gamers
• Exclusive MSI VIVID Image Enhancement Technology
• HDMI (High-Definition Multimedia Interface) Output
• Digital/Analog 5.1 Channel Headphone Output

De MSI GX600E komt met volgende specs op Tones.be voor :

MSI GX600E-050BE Extreme Edition
HDMI
Numpad
Legitieme Windows Vista® Home Premium
Intel® Core™2 Duo processor T7700 2.4GHz (800MHz/4MB)
15.4" TFT WSXGA+ CrystalBrite (1680 x 1050)
2048MB DDR II 667Mhz RAM (2x 1024), 250GB SATA HDD (5400rpm)
Sony Blu-ray
6-cell Li-ion
56K modem
Gigabit & Wireless Lan 802.11a/g/n, Bluetooth
NVIDIA® GeForce® 8600M 1280MB TC, 4-in-1 card reader
1.3 MegaPixel Webcam
AZB
Gratis Tas en Muis

(en ook nog gratis afstandsbediening en antenne heb ik op een andere site gezien)

het enige verschil met de MSI GX600E en de GX600P is het uiterlijk,DVD-Writer, de CPU onder de kap en de zogenaamde Turbo-knop die er niet is

De GX700E komt zonder turboknop maar met een 17 inch scherm en een Toshiba HD DVD
De GX700P weer een ander uiterlijk en waarschijnlijk ook iets minder krachtig

http://global.msi.com.tw/uploads/Image/product_img/other/nb/1719/GX700_E.jpghttp://global.msi.com.tw/uploads/Image/product_img/other/nb/1719/GX700_P.jpg

Links de GX700E en rechts de GX700P

meer info op http://global.msi.com.tw/...aincat_no=135&cat2_no=271

er zijn zowel intel als AMD machines intel de GX600/700 E en P en de AMD : GX610/710 E en P

ik hoop dat dit een mooie opneing is van dit topic have fun :)
ik ben namelijk van plan zo'n laptop aan te schaffen maar ik wou eerst eens wat ervaringen erover horen _/-\o_

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
effe trg actief maken want het was gisteren nogal laat :)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• ethrellik
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-02 12:53
Ik vind een 6cel battery nou niet echt "performance" je zou toch minimaal een 9 of 12 cel battery verwachten...
Vind die "turboknop" wel lachen, alsof je een P1 hebt met zo'n ouderwetse turboknop erop :P

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
idd een batterij test kon je ongeveer 140 min film kijken heb ik op een reviewsite gelezen :( is wel wat weinig eens zien of er geen externe batterijen voor te vinden zijn :)

de turbo knop zit enkel op de GX600 E het zou je FSB met 20 % overklocken

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
hier is een korte reviewsite maar wel critisch http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=2882

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• ethrellik
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-02 12:53
dan zul je wat langer film kunnen kijken als je de turboknop uit zet...
vind hem nogal duur, vergeleken met andere betere laptops
http://www.laptops4u.nl/i...ellite-x200-191-1545.html
wat voor bluetooth zou erop zitten? 1.0, 2.0?
en ze zijn nogal vaag over de surround., en een gamerslaptop verwacht ik stiekem ook iets hoger dan 8600GT.
en schijnt nogal luidruchtig te zijn... :(
Jammer van MSI, dit valt me tegen!

EDIT:
Ik vind MSI nu een stuk minder sinds Toshiba Satellite X200-191 uit is... bijna zelfde prijs betere prestatie. ik vind dit een alternatief voor MSI ;)

[Voor 15% gewijzigd door ethrellik op 19-01-2008 12:54]

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
goed punt :) ga ik straks eens vergelijken :P een paar reviews en benchmarks opzoeken O-)

ik heb al andere laptops gezien maar ik vond deze wel superleuk uiterlijk hebben en toch een gaming laptop is dus ik weet niet of de toshiba er tegenop kan qua 3D mark en PC mark prestaties

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
even kort vergeleken :P de toshiba scoort op de meeste vlakken net ietsje beter maar het scheelt niet echt veel naar mijn mening

bovendien lijkt volgens mij de toshiba ietsje duurder dan de MSI

http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=2718

het toshiba review door PCM :)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• MicroStar_NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-03 15:41

MicroStar_NL

Knowledge is power

Hier is nog een linkje van mn review over de GX700

http://tweakers.net/productreview/5721

Heb em bij laptops4u.nl besteld.

Intel i5 2500K | Asus Maximus V Formula | Corsair Dominator GT 8 GB | EVGA GeForce GTX 770 ACX Superclocked 2GB | Samsung 840 Series Pro 256GB

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
ik heb net even op core tweakers gekeken :9~ ze pakken deze 2 laptops ruw aan in vergelijk met elkaar ik weet niet meer welke ik moet kiezen nu :P

de G2S http://core.tweakers.net/...-1-asus-g2s-pagina-6.html

of de GX600P
http://core.tweakers.net/...performance-pagina-6.html

ze zijn allebei aan elkaar gewaagd hoewel het normaal niet mag met het beleid :P wie vind welke beter :D

edit: de turbo knop bij de GX600 werkt enkel als hij aan de netstroom hangt heb ik gelezen :( spijtig weliswaar

[Voor 10% gewijzigd door pm1 op 19-01-2008 16:32]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Intressant, ik heb ook een msi barebone gelijk aan de GX700 maar met een 9cell accu en een 7200rpm HD. Ook bij laptops4u vandaan.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
kan je eigenlijk als belg ook gewoon aankopen doen bij laptops4u ik merk dat het daar stukken goedkoper is dan in belgië

edit: ik zie ook dat er bij de winkels enorm veel verschillen zijn om eerlijk te zijn ik zie het bos door de bomen niet meer :'(

[Voor 36% gewijzigd door pm1 op 19-01-2008 19:33]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• MicroStar_NL

MicroStar_NL

Knowledge is power

Ik heb wel iets gelezen dat ze wel naar belgië verzenden. (info onderaan)

je kan het hun natuurlijk ook even vragen, weet je het gelijk zeker ;)

Intel i5 2500K | Asus Maximus V Formula | Corsair Dominator GT 8 GB | EVGA GeForce GTX 770 ACX Superclocked 2GB | Samsung 840 Series Pro 256GB

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
MicroStar_NL schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:05:
Ik heb wel iets gelezen dat ze wel naar belgië verzenden. (info onderaan)

je kan het hun natuurlijk ook even vragen, weet je het gelijk zeker ;)
ja maar in nederland zijn de garantievoorwaarden weer anders dan in belgië
in belgië zijn ze verplicht 2 jaar pick up and return aan de bieden bij laptops4u is pick up and return in BE een optie met meerprijs.
En pixelgarantie ook al wat volgens mij wel belangrijk is ik heb geen zin om zolang ik die laptop heb naar een dooie pixel te ziten staren.

(ik twijfel redelijk hard of ik nu de GX700 zou nemen of de G2S van ASUS :9~ , qua prestatiesliggen ze dicht bij elkaar maar het is moeilijk kiezen :( )

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• MicroStar_NL

MicroStar_NL

Knowledge is power

pm1 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:36:
[...]
(ik twijfel redelijk hard of ik nu de GX700 zou nemen of de G2S van ASUS :9~ , qua prestatiesliggen ze dicht bij elkaar maar het is moeilijk kiezen :( )
zijn allebei 17" laptops toch? ze liggen inderdaad dicht bij elkaar.

Wat ik zo even heb gezien, heeft de G2S wel meer gadjets en goodies.

De GX700(laptops4u) heeft een grotere accu, een (1680*1050)WSXGA+, geweldig om mee te werken en een keypad, erg handig als je veel met excel werkt. Waar ik wel steeds meer last van krijg is van krasjes en kleine hardnekkige vlekken op de (piano)lak.

Tussen deze kiezen is moeilijk. Misschien een ideetje;

maak een lijstje van de specificaties van beide laptops (excel bijv.) en dan kijken daarna wat jij belangrijk vindt, en markeer ze dan. waarvan je de meeste hebt gemarkeerd komt dan het meest in de buurt.

zo vergelijk ik wel eens meerdere dingen waar ik tussen twijfel. ;)

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
MicroStar_NL schreef op zondag 20 januari 2008 @ 19:03:
[...]

zijn allebei 17" laptops toch? ze liggen inderdaad dicht bij elkaar.

Wat ik zo even heb gezien, heeft de G2S wel meer gadjets en goodies.

De GX700(laptops4u) heeft een grotere accu, een (1680*1050)WSXGA+, geweldig om mee te werken en een keypad, erg handig als je veel met excel werkt. Waar ik wel steeds meer last van krijg is van krasjes en kleine hardnekkige vlekken op de (piano)lak.

Tussen deze kiezen is moeilijk. Misschien een ideetje;

maak een lijstje van de specificaties van beide laptops (excel bijv.) en dan kijken daarna wat jij belangrijk vindt, en markeer ze dan. waarvan je de meeste hebt gemarkeerd komt dan het meest in de buurt.

zo vergelijk ik wel eens meerdere dingen waar ik tussen twijfel. ;)
thx :) ik had al eens de kop of munt methode gedaan maar dat vind ik niet zo relevant.
inderdaad ik heb het apparte numpad wel hard nodig dus daarom waarschijnlijk de GX700 hoewel ik dan weer denk aan de reputatie van ASUS en de extra's die ASUS levert.
(er komt nog ik zoek even de site)

hier is dan de edit: nog een site met de GX600 getest http://www.hardwarezone.c...w.php?id=2407&cid=14&pg=1

in sommige opzichten is de G2S beter en in andere de GX700 :+ maar de beslissing zal toch moeten vallen over 2 weken :9

dus een lijstje komt er zeker O-) en daaruit zal het nipt blijken welke ik leuker en beter vind :)

[Voor 13% gewijzigd door pm1 op 20-01-2008 22:17]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:52
Ik zat zelf al eens naar de MSI EX700-006 voor mijn ouders. Dit lijkt mij een vrij nette laptop tegen een goede prijs.

Ik heb alleen totaal geen ervaring met de degelijkheid van MSI laptop's, maar een groot voordeel is wel dat ze standaard 2 jaar Pick-up & return garantie hebben.

Maar mijn vraag is eigenlijk; wat is dergelijker? De bovenstaande MSI of bijvoorbeeld een Toshiba Satellite P200-1am. Ik kan over de MSI niks relevants vinden, en over Toshiba dat het volgens sommige niet meer is wat het geweest is...

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Thandor

SilverStreak

ik ben namelijk van plan zo'n laptop aan te schaffen maar ik wou eerst eens wat ervaringen erover horen
En dat is niet de bedoeling op GoT :o. Je had in het feedback topic reeds gevraagd wat wel/niet mocht, werd daar niet uit duidelijk dat 'welke moet ik nemen?'-topics niet de bedoeling waren? 'Ervaringen vissen' valt daar ook onder :o.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee