Toon posts:

[NBBG] Allround Notebook - juli 2008

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 17.644 views

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-06 23:06
Ik denk dat je zelf bij Toshiba een recovery DVD moet branden.. vaak krijg je geen CD's er meer bij op een enkel merk na dat wel de nette service biedt door ze gewoon voor je te persen.. Geen nood echter, je kan altijd nog een Vista DVD branden en de code onderop branden.

Premium betekend dat je gewoon de Premium versie krijgt met Windows Media Center en Aero bijvoorbeeld.

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:24
oh ohke, dus je kan gewoon je besturingssysteem op een dvdtje branden. en hoe zit dan dan met de code ? of zit die met een sticker op je laptop ? en wat is nnod ? retail dvd ofzo , alvast bedankt

• GENETX
6pack15 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 13:18:
oh ohke, dus je kan gewoon je besturingssysteem op een dvdtje branden. en hoe zit dan dan met de code ? of zit die met een sticker op je laptop ? en wat is nnod ? retail dvd ofzo , alvast bedankt
Je kan inderdaad voor Vista gewoon de key onderaan de laptop gebruiken. Je zal dan wel even na installatie met MS moeten bellen voor activatie. Met een recovery CD gaat dit als het goed is automatisch, maar dan krijg je alle geïnstalleerde troep mee en kan je vaak niet je eigen partities indelen. Bedenk wel dat de key niet voor XP geldt, je zult dus zelf XP moeten aanschaffen als je dat wilt gebruiken, maar je kan iig altijd terug naar Vista.

Een nnod is een typfout overigens. Dat staat voor "nood" :+

• 6pack15
oh, whaha. Ja ik kan zo aan xp komen (legaal) via werk. en die voorgeinstalleerde troep wil ik juist niet. ben ook van plan om meteen nieuwe vista erop te zetten. Bedankt voor je hulp iig

• Nukeshell
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-06-2022
Aldi - Medion Notebook 15,4"
  • Intel Core 2 Duo Processor T5750 2.0 GHz 2MB L2-cache, FSB 667 MHz
  • 320 GB harde schijf
  • NVIDIA GeForce 9300M G gebaseerd op
    PCI Express-technology met 128 MB GDDR3-geheugen
  • 15,4" TFT Widescreen display met 16:10 breedbeeldformaat
  • biometrische vingerafdruk voor gegevensbeveiliging
  • Intel Wireless WiFi Link 4965AGN - Intel Next-Gen
    Wireless-N met tot 300Mbit/s., 802.11a/b/g compatibel
  • 3 GB DDR2 SDRAM
  • HDMI-Uitgang
  • eSATA-aansluiting
  • geintegreerde VGA-webcam met array microfoon
  • multimedia-aansturing via sensortoetsen
  • toetsenbord met numeriek gedeelte
  • 8 x ,ulti-standaard DVD/CD-brander
    met DVD RAM- en dual layer-ondersteuning
  • 2 multimedia luidsprekers
  • incl. optische USB-Scrollmuis, Li-lon batterij,
    externe netadapter en comfortabele draagtas
Uitgebreid softwarepakket met o.a. OEM-versies vooraf geinstalleerd en/of geleverd op CD/DVD of recovery DVD:
  • Windows Vista Home Premium
  • Microsoft Works en Office (Trial Version)
  • Ulead Photoimpact 12 SE
  • Nero Essentials
  • OmniPass 5.0
  • BullGuard Internet Security
Prijs: 699,- Euro

Dit bericht komt rechtstreeks uit de folder die vanaf 10 September ingaat. Dankzij familie die bij de Aldi werkt, heb ik deze folder al kunnen bemachtigen. Ik zou graag jullie mening willen over deze specificaties voor de genoemde prijs van 699,- Euro (Prijs/Kwaliteit). Dit mede vanwege mijn nieuwe opleiding Informatica die vanaf morgen van start gaat waarbij ik een laptop nodig heb. Daarnaast wil ik deze laptop ook gebruiken om enigzins wat games te spelen, een videokaart is dus ook redelijk belangrijk.

EDIT: Ik las net even terug in het topic, en kwam ik het bericht van yorkick tegen met de Asus Notebook X56SN-AP124C 15.4", T8100, 320GB. Nu lijkt mij deze al meteen een stuk beter te zijn dan de Aldi Medion laptop. Is dat ook zo?

[Voor 6% gewijzigd door Nukeshell op 31-08-2008 20:20]

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 19:09
Inderdaad is die Asus qua hardware wel wat beter dan deze Medion. Vooral de videokaart. Maar zoals je zelf waarschijnlijk al hebt gezien wordt die asus kaal geleverd, dus zonder tas en andere accessoires. En de prijs van de Medion ligt ook wat lager, dus het is maar wat je liever hebt, een goeie laptop of veel accessoires zoals tas muis, maar ook extra aansluitingen.

kimi | iRacing Profiel

• GENETX
Verschil is dat je hardware amper kunt upgraden in tegenstelling tot de aanschaf van een nieuwe muis. Als je wat gaat gamen op school dan zou ik echt de Asus aanraden, biedt gewoon veel meer laptop voor zijn geld. Zoek gewoon benchmarks op. Notebookcheck.com heeft een hele waslijst met videokaart en CPU scores, zo pik je snel de goede deals er uit die veel prijs/prestatie leveren.

Google op "notebookcheck GPU" en "notebookcheck CPU"

• Nukeshell
@Yorkick: Ik neem aan dat je bedoeld dat de Asus meer aansluitingen heeft?

@GENETIX: Je raad me dus aan om voor de Asus te gaan omdat deze gewoonweg beter is qua hardware. Enige voordeel van de Medion zijn dus de accesoires, maar deze zijn niet echt doorslaggevend om toch voor die Medion te gaan?

Daarnaast wil ik er inderdaad enigzins op gamen, vooral thuis. Dit omdat mijn vader groot deel van de laptop wil betalen maar in ruil daarvoor de beste computer in huis naar beneden wil hebben en ik het dus met de laptop zal moeten doen. Het gamen is niet zo erg veel, zo eens een keer een spel. Ik speel vooral op de Xbox360 dus echt gamen is geen sprake van. Ik neem dus aan dat de laptop van Asus het meest geschikt is voor gebruik voor school (informatica opleiding) en thuis gebruik gamen.

• GENETX
Nukeshell schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 21:07:
@GENETIX: Je raad me dus aan om voor de Asus te gaan omdat deze gewoonweg beter is qua hardware. Enige voordeel van de Medion zijn dus de accesoires, maar deze zijn niet echt doorslaggevend om toch voor die Medion te gaan?

Daarnaast wil ik er inderdaad enigzins op gamen, vooral thuis. Dit omdat mijn vader groot deel van de laptop wil betalen maar in ruil daarvoor de beste computer in huis naar beneden wil hebben en ik het dus met de laptop zal moeten doen. Het gamen is niet zo erg veel, zo eens een keer een spel. Ik speel vooral op de Xbox360 dus echt gamen is geen sprake van. Ik neem dus aan dat de laptop van Asus het meest geschikt is voor gebruik voor school (informatica opleiding) en thuis gebruik gamen.
Absoluut. Die 9300M in de Medion is ongeveer gelijk aan mijn 8400M G en dat is geen pretje. Ik kan er net een potje TMN op spelen op school en ETQW draaide nog net op zijn laagst maar dat is het dan ook wel. Als je nog een paar jaar vooruit wil met je laptop dan is dat dus niet echt aan te raden. Een beetje ontspanning op school vind ik tussendoor wel lekker in ieder geval. De videokaart van de X56Sn moet zo'n 2,5-3x zo snel zijn en ook de CPU is een tikje sneller. Dat heeft absoluut mijn voorkeur omdat je daar aan vast zult zitten na de aankoop, die kun je niet/nauwelijks upgraden.

Accessoires zijn leuk als ze amper meer kosten en de specificaties ongeveer hetzelfde zijn, nu is de Medion toch echt beduidend minder, de Asus F3Sg heeft bijvoorbeeld dezelfde specs en ook een tas en draagtas en kost al 50 euro minder.

Maar nogmaals, als je een beetje wilt gamen dan is een mid-range kaart als een 8600M GT/9500M/9600M of Radeon HD2600/HD3650/HD3670 echt aan te raden.

Verder is de X56-serie gelijk aan de Asus M51 serie. Een klasgenoot heeft afgelopen een model uit die lijn gehaald en in eerste opzicht is het een kleine upgrade van mijn F3-serie (grootste deel van de case is op wat optische veranderingen gelijk gebleven). Hij ziet er zeer mooi uit en van mijn F3Sc weet ik ook dat de behuizing zeer degelijk is. Mocht je een Eastpak tas hebben met laptop vak aan de achterkant dan kan ik je melden dat hij daar exact in past :)

[Voor 11% gewijzigd door GENETX op 31-08-2008 21:46]

• Nukeshell
Kortom, de bovengenoemde Asus is dus een juiste keuze voor een laptop die ik kan gebruiken voor school en gamen (waarbij je de accesoires buiten beschouwing laat)?
Of zou je mij een andere aanraden met een budget van zo'n ~900euro?

En ik heb wel een Eastpack rugzak, maar dat is gewoon zo'n rugzak met een groot vak. De opberging is geen probleem, die kan ik er makkelijk bijkopen. Ik neem trouwens aan dat je een schoudertas bedoeld of rugzak? Daarnaast is een simpele muis er ook zo bijgekocht.

• yorkick
De Asus kan dat wel inderdaad, maar zoals GenetX al zei, zoek zelf even wat benchmarks. En kijk eens bij de pricewatch of er betere laptops zijn voor dat 900 euro budget. Dan kom je er zelf uiteindelijk wel uit wat het beste voor je is. Succes! :)

kimi | iRacing Profiel

• Nukeshell
Ik heb jullie advies opgevolgd en even rond gekeken, wat benchmarks gedaan en op pricewatch gezocht. Nu kwam ik bij deze Asus M50VM-AS016C uit, wel een stuk boven het budget maar dan heb je ook een goede, right?

EDIT: Bij de Pricewatch staan andere specificaties dan bij 4Launch zelf, welke zijn de juiste? Op pricewatch staat namelijk dat je er een laptoptas en muis bij krijgt, wat zeer handig is natuurlijk.

[Voor 26% gewijzigd door Nukeshell op 31-08-2008 23:13]

• GENETX
De M51Vm is de winnaar van de september editie van deze NBBG :) . Dat is echt een hele goede waar echt niks aan mist. Goede CPU, snelle GPU, hoge resolutie (kun jij lekker veel code kwijt :) ) en alvast een blu-ray speler. De tas en muis krijg je idd bij de M50 serie standaard.

Overigens heb ik het gewoon over een rugtas. Dat is toch wel het makkelijkste naar school. Al mijn klasgenoten hebben ook gewoon een rugtas met dagelijks hun laptop er in. 2 tassen werkt gewoon niet, een goede rugtas met apart deel voor een 15,4" laptop kan ik je echt aanraden.

2 jaar geleden had ik zelf de Asus A6T aangeschaft, toen koste dat ding evenveel als de M50Vm en had ik echt geen high-end model voor die tijd. Een van de traagste dual cores, 1GB RAM (gelukkig 1 slot) en een Go 7600. Tegenwoordig haal je heel wat meer in huis :) Voor zijn prijs zit er echt veel in en in die klasse zeker een geweldige keuze. Ik kon eigenlijk niks vinden op een ingebouwde TV-tuner dat hem echt had afgemaakt, maar dat is eigenlijk ook meer iets om in ieder geval nog een minpunt aan zo'n geweldige laptop te kunnen geven ;)

De inleiding van de volgende NBBG zal ik maar even voor je posten om je lekker te maken :+
Asus heeft zijn 1e plaats in de allround klasse geprolongeerd. Met de nieuwe M50Vm laat de Taiwanese fabrikant wederom de concurrentie achter zich in deze klasse. Deze op Centrino 2 gebasseerde 15,4" krachtpatser is van alle markten thuis. De krachtige GeForce 9600M GS videochip stelt de notebook in staat om de laatste games probleemloos te draaien. De Blu-Ray speler zorgt er voor dat hij ook uitstekend te gebruiken is om een HD-filmpje te kijken. Voor € 1172,50 is deze krachtpatser terug te vinden in de Pricewatch
Hmmz, zie dat de prijs weer wat lager is. Merkte ook dat het of de M50Vm is, of echt iets dat veel lager is zoals de X56Sn. Daartussen zat niet veel dat echt bijzonder was of meerwaarde bood tegenover een X56Sn of vergelijkbaar. Alleen een Acer misschien, maar die is met 16" alweer wat groter.

[Voor 62% gewijzigd door GENETX op 31-08-2008 23:30]

• Nukeshell
Je bedoeld de M50Vm neem ik aan?;) In de eerste zin...

[Voor 23% gewijzigd door Nukeshell op 31-08-2008 23:32]

• GENETX
M50Vm ja :) . Bij Asus is de laatste "m" een kleine letter ;) Iedereen die hem neerzet als M50VM vloekt met Asus coderingen :+

* GENETX vind zichzelf een expert op het gebied van Asus notebook coderingen, de rest ben ik dan weer niet zo bekend mee :+

[Voor 32% gewijzigd door GENETX op 31-08-2008 23:32]

• Nukeshell
GENETX schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 23:20:
Hmmz, zie dat de prijs weer wat lager is. Merkte ook dat het of de M50Vm is, of echt iets dat veel lager is zoals de X56Sn. Daartussen zat niet veel dat echt bijzonder was of meerwaarde bood tegenover een X56Sn of vergelijkbaar. Alleen een Acer misschien, maar die is met 16" alweer wat groter.
Ik zat precies hetzelfde te denken toen ik ze beiden toevoegde aan favorieten. Waarschijnlijk wordt het dus een keuze uit die 2, even overleggen met de familie;)

Bedankt voor je hulp alvast!

PS: Mocht het definitief deze M50Vm worden, dan zal ik dat nog wel posten en wellicht mijn mening erover plaatsen!

Anoniem: 255286

hey, ik weet niet of iemand het al gezegd heeft maar indien wel (sorry dan) maar de acer Aspire 6920G-834G32BN heeft een videokaart met 512mb geheugen ipv 256.
verder vroeg ik mij af of het mogelijk is om in deze laptop een extra harde schijf te steken en eventueel een nieuwere videokaart (voor eventueel update voor later)
ah eventueel iemand een betere voorstel dan deze laptop?
bedankt en groeten
dani

• GENETX
Ik zou niet gokken op upgrades. Zeker een videokaart is amper te doen bijvoorbeeld, als het al kan.

Persoonlijk vindt ik dat de hierboven genoemde Asus M50Vm veel meer voor zijn geld biedt. Het nieuwste Centrino 2 platform, sneller videokaart, compacter, 2 jaar garantie ipv 1, betere service in mijn ogen, tasje en muis erbij. Alleen de resolutie is wat lager. Lijkt me veel extra voor 10 euro ;)

Anoniem: 255286

zou je bij de M50Vm eventueel een extra harde schijf kunnen bijsteken?
heb een beetje gezocht op internet en het lijkt alsof deze wel moeilijker is te vinden in winkels en dergelijke.. laptop kopen via internet, weet niet of dat zo mijn ding is..

ah en de video geheugen is dat 1024mb shared geheugen of dedicated? want daar vind ik nergens duidelijk een antwoord op..

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 255286 op 01-09-2008 15:27]

• GENETX
Je kan altijd een M50-serie laptop van Asus testen in een echte winkel. Alle M50-series zien er hetzelfde uit dus krijg je een goede indruk van de M50Vm qua behuizing. De M50Vm is nog nieuw en misschien zelfs nog niet echt uit dus zul je een specifieke M50Vm niet vinden. Garantie gaat direct via Asus dus je hoeft ook niet naar de winkel zelf, Asus haalt hem mocht je een RMA nodig hebben. Persoonlijk had ik er geen problemen mee toen ik online mijn notebook bestelde 2 jaar geleden. Het scheelde me toch mooi 150 euro :)

De M50 heeft maar ruimte voor 1 HDD, maar je kan altijd thuis een externe er aan hangen met SATA. Verder is het idd 102MB dedicated.

• Nukeshell
Ik had van een klasgenoot nog de Acer Aspire 5930-734G32MN als optie gekregen ipv de Asus X56Sn. Welke zou dan de beste optie zijn tussen die twee?

• yorkick
Dat is gewoon een persoonlijke keuzes, ik kan wel de plus en min punten voor je opnoemen, maar dat kan je zelf natuurlijk ook wel. Een laptop kopen is nou eenmaal persoonlijk. Ik vond het ook een erg moeilijke keuze.
Wat bij mij ook erg hielp is even naar een winkel te gaan, bij voorkeur een mediamarkt oid. waar je de laptop even kan "voelen".
Na mijn bezoek was het eigenlijk al duidelijk dat ik een Asus wilde, ook al zijn de specs van een acer in dezelfde prijsklasse beter. Je krijgt er gewoon een stevigere, strakkere laptop voor, van een merk met betere garantie en service. Dus het hangt er vanaf welke punten jij het zwaarst vindt wegen en dat is puur persoonlijk.

kimi | iRacing Profiel

• GENETX
Ik kan me helemaal vinden in de bewoordig van Yorkick, mijn lijstje notebooks op dit moment als het aankomt op service/garantie/degelijkheid/prijs combo:

Top 3:

1. Asus:
Goede service, standaard 2 jaar garantie, driver CD's er bij, 64-bit drivers al sinds 30-01-2007. Daarnaast is mijn A6T kostenloos vervangen voor een F3Sc nadat deze is overleden. Ik heb er ranja over gegooid voor de duidelijkheid en dus geen garantie meer, iets dat de Asus in eerste instantie ook nog 4 maanden heeft overleefd. Imho, niks anders als lof.

2. HP:
Service is wat karig wat betreft de 1 jaar garantie en het niet meeleveren van CD's. Desondanks een zeer goede service en snelle RMA service. Ook degelijke notebooks en voor een aantrekkelijke prijs.

3. IBM/Lenovo:
Moge bekend zijn, de onverwoestbare thinkpads. Wel heel duur tho echter lijkt de service prima te zijn

4. Dell
Tweakers mogen het graag afkraken. Toch zijn de notebooks degelijk en hebben ze de laatste tijd goede initiatieven getoond. Zeker geen kansloos merk

------------------------
Het grote middensegment. Over MSI en Zepto weet ik niet veel. Wel is de 2 jarige garantietermijn netjes en zet deze bovenaan in dit deel.

Daarna hebben we Toshiba, wel prima notebooks maar eigenlijk hetzelfde verhaal als de HP's. Zelf vind ik na ervaringen met de Toshiba van mijn opa wel dat het wat goedkoop aanvoelt, jammer want het waren vroeger beste dingen.

Medion bij de Aldi is ook zeer netjes met 3 jaar garantie en die garantie afhandeling is goed heb ik wel gemerkt bij een klasgenoot. Ook zeker goede notebooks al lijkt het zo vreemd om een notebook bij de supermarkt te halen

Verder hebben we Sony, maar deze is way overpriced. Samsung is net nieuw in Nederland en schijnt wel prima te zijn, maar nog geen ervaringen verder. Fujitsu Siemens bungelt wat onderin dit segment wat mij betreft. Niet echt kapot van hun behuizingen, maar een ramp is het ook niet.

------------------------------------------
Acer:
Klimt wel wat omhoog sinds de introductie ven de gemstone serie. Maar de verhalen zijn nog te slecht voor woorden. Laatst had iemand een Acer met een bug er in waardoor de setup niet wilde finishen. Uiteraard geen recovery DVD er bij. Deze kon wel worden besteld, kosten €60. Daarnaast wist Acer gewoon van het probleem... :r

De behuizingen zijn wel iets beter geworden, maar nog vindt ik ze niet bepaald geweldig. Vaak wordt er ook lekker bezuinigd op extra's als Bluetooth. Daarnaast waren vooral de oude laptops een ramp. De helft van mn klas heeft een Acert, de helft daarvan is ook al minimaal 1 keer naar de RMA afdeling geweest, voor een terugkomende fabrikagefout... De 502x-serie die een buurjongen had is al helemaal feest: Scheurende scharnieren door losse schroeven, schroeven die aan de onderkant er gewoon uitvallen, oververhitting, gaten boren in de case om de HDD van genoeg koeling te voorzien, stickers voor de hetelucht uitlaat plakken :X . Na 3 RMA's een nieuwe geëist. Het duurde 11 (!) maanden voordat er een vervangend model was wat wel aan de eisen voldeed na eerst afgescheept te worden met een minder model (X700 -> IGP) dat er exact hetzelfde uitzag voor de "domme klant". Niet te vergeten iedere week weer 15-30 minuten naar het liedje aan de telefoon te luisteren om ze te helpen herinneren een goede notebook te sturen... Andere verhalen zijn bv het vervangen van een HDD en dan komt er 1 terug waar met markeerstift "DEFECT" op staat 8)7

Acer klimt er volgens mij wel wat bij op. De nieuwe behuizing is beter, maar voor ze bovenstaande blunders hebben weggepoetst hebben ze nog een lange (lijdens)weg wat mij betreft... Ik wil bij de NBBG niet partijdig doen en zal ook zeker Acer een kans geven, maar persoonlijk zal ik er nooit een kopen. Wat een bagger :r Het moge duidelijk zijn dat we er wel op letten bij de NBBG en een Asus voor 50 euro extra met dezelfde specs en een tasje en muis voorrang geven.

Packard Bell:
Geen echte ervaringen echter, maar de reputatie op t.net lijkt me vooralsnog genoeg :+

Bij mij is service gewoon een belangrijk punt. Veel tweakers letten op de specs, net zoals bij een PC. Vaak wordt service, degelijkheid en garantie vergeten en die zijn in mijn ogen net zo belangrijk. Laat net die punten voor Asus perfect zijn:

Service: Voor een notebook ben je aangewezen op drivers van je notebookfabrikant. Het leveren van 64-bit drivers is dan een goed teken!

Garantie: 2 jaar is gewoon zeer netjes te noemen en heeft ook een meerwaarde van 50 euro in mijn ogen. Het is een investering zo'n notebook. Ook de afhandeling is netjes. Als de onderdelen na 4 weken nog niet aanwezig zijn krijg je de optie om te wachten, een deel van het geld terug te krijgen of een vervangend exemplaar. Dat gebeurde dus bij mij. Plusje voor Asus :+

Degelijkheid: Een notebook krijgt veel te voorduren en gaat veel eerder kapot als een desktop die wat staat. Zeker net na 13-14 maanden willen ze nog wel eens stoppen. Zonde als je dan geen 2 jaar, of langer, garantie hebt...

Veel kijken niet verder als wat Acertjes en je wordt er mee doodgegooid. Vaak zie ik echter veel laptops die niet duurder zijn voor dezelfde specificaties. Zo'n Asus heeft in mijn ogen een overduidelijke meerwaarde.

• 6pack15
Vraagje, ik b en van plan om een toshiba p300-19k te kopen. Hier zit 4gb ram in, nu lijkt het me logisch, maar ik ben er niet zeker van. Je krijgt dan toch de 64bit versie van vista erop ? aangezien de 32 maar met 3gb overweg kan.

Anoniem: 272979

:9 Ik heb al een tijdje gezocht naar deze notebook die aan het begin van de pagina in de bbg staat.. maar ik kan hem bij geen enkele shop vinden en ik dacht dat dit wel een redelijke vervanger voor de asus zou zijn

http://www.nl.bol.com/is-...errer=ADVNLKEL00202100099

Nou heb ik ook gehoord dat er redelijk wat negatief is over de acers.. Zou iemand anders een link kunnen geven naar de asus die in de binpost staat of is deze wel goed genoeg?

• GENETX
6pack15 schreef op maandag 01 september 2008 @ 21:13:
Vraagje, ik b en van plan om een toshiba p300-19k te kopen. Hier zit 4gb ram in, nu lijkt het me logisch, maar ik ben er niet zeker van. Je krijgt dan toch de 64bit versie van vista erop ? aangezien de 32 maar met 3gb overweg kan.
Nee, je krijgt over het algemeen gewoon 32-bit versie. 64-bit zou je wel kunnen installeren als er drivers zijn. Asus heeft ze voor mij iig wel en de OEM-key werkte voor mij ook met de x64 versie. In ieder geval heb je met 4Gb nog het voordeel dat je dualchannel draait, iets dat met 3GB niet gaat.

• GENETX
Anoniem: 272979 schreef op maandag 01 september 2008 @ 21:28:
:9 Ik heb al een tijdje gezocht naar deze notebook die aan het begin van de pagina in de bbg staat.. maar ik kan hem bij geen enkele shop vinden en ik dacht dat dit wel een redelijke vervanger voor de asus zou zijn

http://www.nl.bol.com/is-...errer=ADVNLKEL00202100099

Nou heb ik ook gehoord dat er redelijk wat negatief is over de acers.. Zou iemand anders een link kunnen geven naar de asus die in de binpost staat of is deze wel goed genoeg?
GENETX in "[NBBG] Allround Notebook - juli 2008"

De Asus M50Vm is de winnaar van de september editie en biedt imho veel meer voor dat geld. Alleen de resolutie is wat lager, voor de rest scoort de Asus M50Vm overal beter op. 1680x1050 is nog niet verkeerd overigens.

• shicomm
  • Laatst online: 01-06 02:02

shicomm

<***>

Nukeshell schreef op maandag 01 september 2008 @ 17:22:
Ik had van een klasgenoot nog de Acer Aspire 5930-734G32MN als optie gekregen ipv de Asus X56Sn. Welke zou dan de beste optie zijn tussen die twee?
Zonder meer de asus , de kwaliteit van de hardware is beter en bovendien is de behuizing een stuk degelijker.
Wetende dat je bij acer maar 1 ding zeker weet ; het gaat té snel kapot , is de keuze imho wel heel makkelijk gemaakt !

I live in darkness , i exist in the shadow

GENETX schreef op maandag 01 september 2008 @ 21:37:
[...]

GENETX in "[NBBG] Allround Notebook - juli 2008"

De Asus M50Vm is de winnaar van de september editie en biedt imho veel meer voor dat geld. Alleen de resolutie is wat lager, voor de rest scoort de Asus M50Vm overal beter op. 1680x1050 is nog niet verkeerd overigens.
Haha ok bedankt, dan heb ik ook gelijk het nieuwste van het nieuwste _/-\o_ De kloksnelheid van de processor ligt wel wat lager of niet? en er zit ook een totaal andere video kaart in is deze wel goed genoeg om films en games mee af te spelen ? niet dat dat het enige doel is ook voor school is hij belangrijk.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 272979 op 02-09-2008 06:47]

• GENETX
Anoniem: 272979 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 06:45:
[...]

Haha ok bedankt, dan heb ik ook gelijk het nieuwste van het nieuwste _/-\o_ De kloksnelheid van de processor ligt wel wat lager of niet? en er zit ook een totaal andere video kaart in is deze wel goed genoeg om films en games mee af te spelen ? niet dat dat het enige doel is ook voor school is hij belangrijk.
Zeker voor school zou ik juist die Acer afraden. Ze zijn in mijn ogen veel minder degelijk Als ik de Acer van mn buurjongen optil dan merk ik toch dat het niet heel stevig is. Ok het valt ook niet uitelkaar maar als ik dan mijn Asus optil merk ik toch een groot verschil in kwaliteit. Verder is de Acer 16" wat betekend dat hij misschien niet in je tas past. Een 15,4" past nog net in je rugzak als je er een hebt met laptop deel zoals mijn Eastpak. Ik zie bijna niemand met een aparte laptoptas rondsjouwen in ieder geval.

De Asus is op alle vlakken beter dan de Acer op de resolutie na. De CPU is net iets sneller en vooral ook zuiniger, de GPU is ook sneller. Centrino 2 ipv de oude, nieuwe chipset, ook blu-ray en 2 jaar garantie. Gamen zal dus iets beter gaan op de Asus en ook films kijken is geen probleem. Mijn T7100 + GF 8400M draait HD films al met gemak.

Ok hardstikke bedankt GENETX, zal mijn aankoop in oktober wss die asus zijn, maar als er tegen die tijd een betere is kan ik natuurlijk ook voor die gaan XD

• 6pack15
GENETX schreef op maandag 01 september 2008 @ 21:35:
[...]

Nee, je krijgt over het algemeen gewoon 32-bit versie. 64-bit zou je wel kunnen installeren als er drivers zijn. Asus heeft ze voor mij iig wel en de OEM-key werkte voor mij ook met de x64 versie. In ieder geval heb je met 4Gb nog het voordeel dat je dualchannel draait, iets dat met 3GB niet gaat.
Moet je die drivers van je fabrikant zelf krijgen ? Het is toch gewoon een deel van het besturingssysteem ? Dus met een 32bit heb je er 1 gig voor janlul in zitten, of word die wel benut tijdens games etc ?

[Voor 8% gewijzigd door 6pack15 op 02-09-2008 16:38]

• GENETX
Nee, drivers zijn om hardware aan te sturen. Drivers zijn de link tussen de hardware en de rest van je besturingssysteem. Zonder weet het besturingssysteem niet hoe een apparaat werkt. Er zijn standaard al veel drivers aanwezig in Windows, maar lang niet alle. Vooral exotisch spul zoals een cardreader of webcam kan voor gedonder zorgen. Deze zullen dus door de notebookfabrikant ter beschikking moeten worden gesteld.

Verder wordt die ~1GB nooit benut omdat een 32-bits besturingssysteem daar niks mee kan, dus ook niet in games. Dit heb ik een tijd geleden uitgelegd in een voor leken begrijpbaar jip en janneke verhaal, aldus mach2 :+
GENETX schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:50:
Simpele uitleg voor de leek.

Stel, we hebben een land, met allemaal huizen en dat land kan maar 4 miljard adressen uitgeven (beperking van het systeem, staat gelijk aan de 4GB limiet van 2^32 bits, 32-bit systeem).

Dit land begint met het uitgeven van adressen in het noorden en gaat zo verder tot de limiet van 4 miljard is bereikt. (Stel dit dus gelijk aan het adresseren van oa geluidskaarten ed, dan je videokaarten en dan pas je geheugen).

Dan komt er een moment dat het land niet verder kan omdat de adressen op zijn. De rest van de huizen (bv 2 miljard) krijgen dan geen adres (wat dus hier ook gebeurd met het geheugen).

Mijn vraag, hoe wil je die mensen post sturen? Juist, dat gaat niet werken!

Een computer werkt niet anders. Die zal ook waarden (1/0) sturen of opvragen op bepaalde locaties (adressen) in het geheugen. Maar net zoals de huizen, als het geheugen geen adres heeft kan de computer er niks mee doen, net zoals je naar die huizen geen post kan sturen.
Met een 64-bit besturingssysteem wordt die beperking van 4 miljard adressen dus opgelost (er is wel een nieuwe limiet, maar die is voorlopig nog niet in zicht, net zoals 4GB nog geen limiet was in 1990)

[Voor 66% gewijzigd door GENETX op 02-09-2008 16:43]

• 6pack15
ohke, lache verhaaltje trouwens :P . Nee, toshiba zelf heeft nog geen 64bit drivers staan, wel dinge voor cardreaders enzo, maja. Dan wacht ik maar denk ik. Het lijkt me wel mogelijk om een 64bit versie van vista te kopen ?

• GENETX
Dat wel ja, maar de kans is groot dat je x86 OEM key onderaan ook gewoon werkt met de x64 versie. Je kan altijd in het begin een 30 dagen trial installeren (gewoon een gebrande x64 DVD pakken) om te kijken of alles goed werkt.

Anoniem: 273176

Hallo,
Een vriend van mij gaat over 2 weken voor een aantal maanden naar het buitenland en hij wil graag een goede (desktop vervangende) laptop meenemen. Hij zal er vooral internetten, films kijken en gamen (vooral World of Warcraft). Nu heeft hij mij gevraagd of ik hem mee wil helpen met zoeken wat ik natuurlijk graag doe.

We hebben alle replies van de topic gelezen en alle modellen en merken overwogen. Helaas zijn de eerste 3 keuzes afgevallen vanwege het niet meer leverbaar zijn van de laptops. We willen graag een Asus, omdat de service het beste is. Ik heb zelf slechte ervaringen met Acer en Toshiba geeft maar 1 jaar garantie.
Vanwege het desktop vervangde aspect en het feit dat er op gegamed gaat worden, zijn een grote en snelle HD en een redelijke videokaart van belang. Na lang zoeken zijn deze 2 modellen eruit gekomen:
Asus Notebook M51VA-AP013C

en

Asus Notebook M50VM-AS016C

Qua prijs en specificaties ontlopen ze elkaar nagenoeg niet. De enige verschillen zijn de processor en de videokaart. Via deze link ben ik erachter gekomen dat de videokaarten ook ongeveer gelijk zijn. Nu is mijn vraag: Hoe zit het met de processoren? En zien we nog iets anders over het hoofd?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• GENETX
Die CPU van de M50Vm is iets trager, maar wel 10W zuiniger. Het maakt dus weinig verschil. De videokaart zal wle iets beter zijn in de M50Vm geloof ik. 2 andere grote verschillen: De M50Vm heeft een 1680x1050 scherm vs 1280x800, veel meer pixels dus. Daarnaast is de M51 van mijn F3 afgeleid (alleen een optische tuning) en is de M50 de wat luxere serie met wat meer snufjes en volgens mij echt een compleet nieuwe behuizing.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is toegestaan om zelf met andere laptops te komen en meningen te delen. Onderbouw dan wel je keuzes zodat andere gebruikers er ook wat aan hebben. Feedback over de Notebook BBG kan hier.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee