[iPhone 3G] Prijs & Abonnementen - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:
  • 89.337 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy King
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-08 22:39

Thy King

Ruler Of Thy World

Het zou ook zo kunnen zijn dat de simlock automatisch wordt ingesteld zodra je er 1 simkaart insteekt. Op die kaart kan de telefoon dan gelocked worden. Dat zou dus geen probleem geven met orange kaarten. (niet echt waarschijnlijk)

Andere optie is dat ze bij T-mobile vooruit denken, en dat ze de orange kaarten meenemen in de simlock programmering. (redelijk waarschijnlijk)

De laatste optie is dat je een nieuw kaartje krijgt van t-mobile, en daar je nummer op moet laten overzetten. In essentie krijg je een nieuw abbo, maar voor de papierwinkel staat het als een 'verlenging'. Hiermee omzeilen ze dus ook het simlock probleem. (redelijk waarschijnlijk)

Maar zeker weet ik dat niet.

Ik heb ook een orange abbo, en voor mij zou het ook een probleem kunnen vormen. Ik wacht af.

[ Voor 6% gewijzigd door Thy King op 03-07-2008 09:40 ]

'I had a thought but it hurt, so i let it go.' Collective Soul - Never Here Alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:56
McLatey schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:24:
[...]

Die 120 euro geldt voor reguliere telefoons. Ben benieuwd of ze dit ook voor iPhone doen.
Dan moeten ze het tarievenplan op de tmobile site (speciale pdf voor iphone) niet aanpassen :)

http://www.t-mobile.nl/iphone/pdf/tarief_consumer.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prijzen van Mobiel Internet in het buitenland:
Ik vind het toch wel erg hoog, je betaald tussen de 2 euro en de 10 euro per MB, waarbij elke sessie minimaal naar boven wordt afgerond op 200KB, dus 5 keer mobiel internet raadplegen is sowieso 1MB.

Er wordt verder geproken over de zones:
Zone 1 = 2 Euro per MB
Zone 2 = 5 euro per MB
Zone 3 = 10 euro per MB

Maar welke landen behoren tot de verschillende zones? Zone 1 zal ongetwijfeld Europa zijn, maar alleen west-Europa of heel europa..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:00:
[...]

Die vieze spelletjes speelt KPN ook. Werd mij ook verteld dat T-mobile vaak fouten maakt met het nummerbehoud, dat het telefoonnummer gewoon kwijt raakt. Ook vertelde ze dat ik het abonnement niet op hoef te zeggen maar dat T-mobile dat doet ivm nummerbehoud (Om vervolgens nog 3mnd extra van mijn rekening te trekken).

De providers doen er gewoon alles aan om of T-Mobile zwart te maken of je voor te liegen. Ik lees dit soort berichten op vele andere fora ook al. Ik vind het erg jammer dat het zo moet. Blijkbaar toch een zeer gewild toestel :).
Ik heb ook een inmiddels verlopen contract, bij KPN.
En krijg de mededeling dat ik nog 3 maanden er aan vast zit bij opzeggen!
Klopt dat niet, hoe moet ik dan te werk gaan. Om naar tmobiel te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy King
  • Laatst online: 24-08 22:39

Thy King

Ruler Of Thy World

zoek op hun site naar hun officiele opzeg termijn. Daar moeten ze zich aan houden. De rest is dreigementen en foute klantenbinding.

Redelijke kans dat je dus nog 1 á 2 maanden aan ze vast zit.

'I had a thought but it hurt, so i let it go.' Collective Soul - Never Here Alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

enzoronald schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:39:
[...]

Dan moeten ze het tarievenplan op de tmobile site (speciale pdf voor iphone) niet aanpassen :)

http://www.t-mobile.nl/iphone/pdf/tarief_consumer.pdf
O ja je hebt gelijk. Mijn fout.
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:45:
[...]

Ik heb ook een inmiddels verlopen contract, bij KPN.
En krijg de mededeling dat ik nog 3 maanden er aan vast zit bij opzeggen!
Klopt dat niet, hoe moet ik dan te werk gaan. Om naar tmobiel te gaan.
Je hebt sowieso 3 maanden opzegtermijn hea, of je contract nou afgelopen is of niet.
Dus zo snel mogelijk opzeggen! :P

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Lekker dat je voor je visual voicemail 2 euro-10 euro per MB (GPRS-UMTS) moet betalen in het buitenland. Goed op letten dat je dat uitschakelt als je de grens overgaat.

Ik vind het overigens een beetje raar dat in dit topic T-Mobile de schuld krijgt dat mensen bestaande contracten hebben bij andere aanbieders die ze op moeten zeggen. Het blijft een mobieltje en je hebt zelf getekend voor de voowaarden. Waarom zou het nu met een iPhone in 1x allemaal anders moeten?

[ Voor 47% gewijzigd door Shiver23 op 03-07-2008 10:05 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er veel mensen met een abo zijn die nog vast zitten aan die drie maanden opzegtermijn bij hun huidige provider. :( Het zou handig zijn van T-mobile om daar een goede oplossing voor te verzinnen. Er zullen wel wat mensen zijn die voordat hun contract is afgelopen al een iPhone willen meenemen, maar veel veel mensen geldt toch 'ons ben zuunig'. Je gaat dan niet alvast een iPhone meenemen als je er toch nog niet mee kunt bellen. Zeker niet met alle geruchten dat er binnen 3 maanden ook andere providers de iPhone gaan aanbieden met wellicht een gunstiger contract.

Ik zit zelf ook nog tot oktober vast bij Vodafone. Twijfel erg of ik nou die iPhone al ga ophalen (en dan 2 jaar aan T-Mobile vast zit en er drie maanden lang nog niet mee kan bellen), of dat ik gewoon lekker afwacht wat de aanbiedingen in oktober zijn. Dan zijn er wellicht meer types om uit te kiezen en abo's die beter passen bij wat ik wil (bv contract voor 1 jaar). Ik denk dat ik maar ga afwachten, tenzij T-Mobile nog met een goed aanbod komt waardoor ik wel vanaf juli al kan bellen met de iPhone.

We wachten af! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ik heb nu een Ben abonnement, die ik op elk moment mag opzeggen, maar wil het nummer behouden. Moet ik dan zelf opzeggen als ik de iPhone haal vrijdag of doen zij dat voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:03:
Ik denk dat er veel mensen met een abo zijn die nog vast zitten aan die drie maanden opzegtermijn bij hun huidige provider. :( Het zou handig zijn van T-mobile om daar een goede oplossing voor te verzinnen. Er zullen wel wat mensen zijn die voordat hun contract is afgelopen al een iPhone willen meenemen, maar veel veel mensen geldt toch 'ons ben zuunig'. Je gaat dan niet alvast een iPhone meenemen als je er toch nog niet mee kunt bellen. Zeker niet met alle geruchten dat er binnen 3 maanden ook andere providers de iPhone gaan aanbieden met wellicht een gunstiger contract.

Ik zit zelf ook nog tot oktober vast bij Vodafone. Twijfel erg of ik nou die iPhone al ga ophalen (en dan 2 jaar aan T-Mobile vast zit en er drie maanden lang nog niet mee kan bellen), of dat ik gewoon lekker afwacht wat de aanbiedingen in oktober zijn. Dan zijn er wellicht meer types om uit te kiezen en abo's die beter passen bij wat ik wil (bv contract voor 1 jaar). Ik denk dat ik maar ga afwachten, tenzij T-Mobile nog met een goed aanbod komt waardoor ik wel vanaf juli al kan bellen met de iPhone.

We wachten af! :)
Het enige wat je dus kunt doen is simlockvrij maken voor 120 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Ik hoor steeds verhalen over T-Mobile winkels, iemand toevallig al bij de winkel in Heerlen geweest? Ik ga daar de 11de wel naartoe denk ik zodra ze openen (geloof 09.30).

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@McLatey: De sim unlock geldt ook voor de iPhone, dit staat expliciet vermeld in de voorwaarden voor de iPhone abonnementen (die is gisteren geüpdatet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

enzoronald schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:14:
[...]

Het enige wat je dus kunt doen is simlockvrij maken voor 120 euro.
Na een jaar zijn ze toch verplicht hem gratis te unlocken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Good Fella schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:34:
[...]

Na een jaar zijn ze toch verplicht hem gratis te unlocken dan?
Klopt: http://www.t-mobile.nl/iphone/pdf/tarief_consumer.pdf
Opheffen simblokkering binnen 0-3 maanden na activering € 120,00 deblokkeringkosten
Opheffen simblokkering binnen 3-6 maanden na activering € 90,00 deblokkeringkosten
Opheffen simblokkering binnen 6-9 maanden na activering € 70,00 deblokkeringkosten
Opheffen simblokkering binnen 9-12 maanden na activering € 50,00 deblokkeringkosten
Opheffen simblokkering vanaf 12 maanden na activering Gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Muthas schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:57:
1 juli maakte T-Mobile de prijzen van haar speciale iPhone-abonnementen bekend. Elk abonnement bevat onbeperkt gebruik van snel internet (2048/ 384 Kbps) via 3G en hotspots.
Ik neem aan dat ik hierbij "onbeperkt" moet lezen met de gebruikelijke T-mobile verklarende woordenlijst in de hand, d.w.z. 2048/384 voor de eerste 250 MB of misschien iets meer, en daarna afgeknepen tot iets dat trager is dan GPRS bij wijze van spreken? Of is het echt onbeperkt 2084/384?

(ja ja, ik heb een groot vertrouwen in telecombedrijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilke schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:39:
[...]
Ik neem aan dat ik hierbij "onbeperkt" moet lezen met de gebruikelijke T-mobile verklarende woordenlijst in de hand, d.w.z. 2048/384 voor de eerste 250 MB of misschien iets meer, en daarna afgeknepen tot iets dat trager is dan GPRS bij wijze van spreken? Of is het echt onbeperkt 2084/384?

(ja ja, ik heb een groot vertrouwen in telecombedrijven)
Het is gewoon onbeperkt, er is dus geen limiet van 250MB. Het hele princiepe is gebaseerd op een Fair Use Policy, dat betekend dat je (meestal) in 1 maand niet meer dan 10 x de hoeveelheid van het gemiddelde verbruik van de iPhone T-Mobile gebruikers.

Iemand enig idee welke landen in welke Zone 1, 2, 3, behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Alle andere toestellen van T-Mobile komen momenteel dus zonder simlock zodat dit geen problemen geeft
Is dat zo?? Volgens mij zijn alle T-Mobile branded mobieltjes gewoon T-Mobile gesimlocked.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit momenteel bij KPN, maar ik ben rats vergeten wanneer ik aangesloten ben en tot wanneer mijn contract loopt. Moet ik hiervoor bellen? Of is het ook online te controleren? Ik heb bij www.kpn.nl/mobile gekeken maar ik kan daar echt niets vinden.

De Iphone is echt vet, zelf bezit ik de Ipod Touch (Gejailbreaked) ben er super tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Goed nieuws voor Amerikaanse Tweakers, of mensen die vrienden/familie in Amerika hebben:

Cancellation fees on their way out! :)

Ik zie het de Nederlandse telecom bedrijven nog niet doen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:48:
Ik zit momenteel bij KPN, maar ik ben rats vergeten wanneer ik aangesloten ben en tot wanneer mijn contract loopt. Moet ik hiervoor bellen? Of is het ook online te controleren? Ik heb bij www.kpn.nl/mobile gekeken maar ik kan daar echt niets vinden.

De Iphone is echt vet, zelf bezit ik de Ipod Touch (Gejailbreaked) ben er super tevreden mee.
Bel gewoon je KPN klantenservice op en vraag het hun. 1200 -> bel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:42:
[...]
Het is gewoon onbeperkt, er is dus geen limiet van 250MB. Het hele princiepe is gebaseerd op een Fair Use Policy, dat betekend dat je (meestal) in 1 maand niet meer dan 10 x de hoeveelheid van het gemiddelde verbruik van de iPhone T-Mobile gebruikers.

Lekker met z'n alle veel internetten zodat dat hele 10x het gemiddelde ook absurd stijgt :P

http://www.t-mobile.nl/pe...bellen/buitenland_in.aspx
Onderaan de pagina is een zone kaart

[ Voor 12% gewijzigd door Alpha-sphere op 03-07-2008 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
cornelixnootje1 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:48:
Goed nieuws voor Amerikaanse Tweakers, of mensen die vrienden/familie in Amerika hebben:

Cancellation fees on their way out! :)

Ik zie het de Nederlandse telecom bedrijven nog niet doen... :(
Als je het leest gaat de termination fee juist omhoog voor de eerste maanden (200 dollar, is nu 175 dollar), en gaat omlaag na een paar maanden. De truc "sluit bij AT&T een iPhone abo af en cancel het na een maand" wordt dus duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sib
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-07 10:28

Sib

[...]

Volgens deze pagina: http://www.t-mobile.nl/pe...bellen/buitenland_in.aspx

Zone 1: De EU- landen + Zwitserland, Noorwegen en IJsland.
Zone 2: VS, Canada, Australië, Turkije, Marokko, Suriname, Aruba, Nederlandse Antillen en de rest van de Europa.
Zone 3: Rest van de wereld.

edit: grmbl, Alpha-sphere was sneller met de link..

[ Voor 3% gewijzigd door Sib op 03-07-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil met visual voicemail en gewone voicemail?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:55:
Bij visual voicemail kan je zelf kiezen welk bericht je eerst wilt luisteren. Op de site van Apple staat het duidelijk uitgelegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Dreamvoid schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:54:
[...]

Als je het leest gaat de termination fee juist omhoog voor de eerste maanden (200 dollar, is nu 175 dollar), en gaat omlaag na een paar maanden. De truc "sluit bij AT&T een iPhone abo af en cancel het na een maand" wordt dus duurder.
ik ben toch niet gek?

AT&T matched Verizon’s policy late last year, so customers who quit in the first month pay $175, with the fee dropping $5 a month after that. If you quit after a year, that translates to $120. Stick around until month 20 and you’re on the hook for $80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy_G
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-08 11:46
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:55:
Bij visual (vertaling: visueel>zien) voicemail kan je dus zien wie er gebeld heeft en kan je zelf bepalen welke voicemail berichten je wilt afluisteren.

edit: joh wat gaat dat hier snel

[ Voor 5% gewijzigd door Tommy_G op 03-07-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33
Toch blijf ik de afweging moeilijk vinden vanwege die geruchten over andere aanbieders over 3 maanden. Hoe competetief is de aanbieding die t-mobile maakt bijvoorbeeld.

De keuze die ik op dit moment heb:
-Telfort per de 14de dumpen vanwege hun voorwaarden wijziging.
-Regulier opzeggen en over drie maanden is kijken of ik nog steeds een iPhone van t-mobile wil.

Onzekerheid over de dekking van t-mobile speelt ook een rol. Is t-mobile een beetje ok in deventer en omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Bij visual voicemail zie je de voicemail berichten op je iPhone. Je kan ze gelijk afspelen door op een van de voicemails te drukken. Het lijkt dus alsof de voicemail op je iPhone staat en je hoeft niet naar een voicemail nummer te bellen om je voicemail af te luisteren.

Ligt het aan mij of is Nederland niet echt een voicemail land. Als iemand mij heeft gebeld dan luister ik nooit naar de voicemail. Ik bel hem gewoon gelijk terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:05
The - DDD schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:05:
Toch blijf ik de afweging moeilijk vinden vanwege die geruchten over andere aanbieders over 3 maanden. Hoe competetief is de aanbieding die t-mobile maakt bijvoorbeeld.

-Regulier opzeggen en over drie maanden is kijken of ik nog steeds een iPhone van t-mobile wil.

Onzekerheid over de dekking van t-mobile speelt ook een rol. Is t-mobile een beetje ok in deventer en omgeving?
Je zou een prepaid kaartje van T-Mobile kunnen kopen om het te proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
The - DDD schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:05:

Geruchten zeggen vrij weinig. Ik kan ook zeggen dat ik van weet ik veel wie bij Telfort heb gehoord dat ze 'm 1,5 week na de launch gaan verkopen.

Onzeker over de dekking? Koop een T-Mobile prepaid simkaart en probeer het uit zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:29
Een telefoon anderhalve week na exclusiviteit van T-Mobile verkopen gaat mensen heel pissig maken, dus reken er maar niet op dat tie na anderhalve week T-Mobile overal verkocht gaat worden.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
batumulia schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:18:
Een telefoon anderhalve week na exclusiviteit van T-Mobile verkopen gaat mensen heel pissig maken, dus reken er maar niet op dat tie na anderhalve week T-Mobile overal verkocht gaat worden.
dumbass :p

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:03
MR_VIPER schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:05:
uit de faq op t-mobile:

Kan ik het gebruik van mobiel internet gemakkelijk uitzetten als ik dat wil, in het bijzonder in het buitenland?

Om te voorkomen dat je in het buitenland ongewild hoge kosten maakt, wordt de iPhone3G voor levering zo ingesteld dat gebruik van internet en Visual Voicemail in het buitenland niet mogelijk is. Het vrijgeven van internetgebruik in het buitenland hoef je maar een keer te doen; het geldt daarna voor alle landen. Deze instelling kun je veranderen in het menu van de iPhone3G. Mocht u naar het buitenland reizen dan krijgt u in ieder geval een bericht van T-Mobile om u op de hoogte te stellen van de extra kosten die komen kijken bij het gebruik van de mobiele telefoon in het buitenland. Alle details over de nieuwe iPhone3G kunt u vinden op de website van Apple.

Aan de ene kant netjes. Maar ik kan me voorstellen dat mensen er ook gedeeltelijk vanuit gaan dat het gewoon werkt. Tevens word de vraag niet beantwoord. Je word doorverwezen naar de Apple site. Geef gewoon antwoord of eea makkelijk uit te zetten is. Volgens mij was dat mogelijk door 3g en data uit te schakelen middels een slider.

Trouwens vind ik de faq op dit moment niet beter worden. Er word teveel gewezen naar de Apple site.
Waarschijnlijk doelen ze hiermee op de optie in het instellingen menu van de iPhone (zit nu ook op de 2.5G). In het instellingen menu kan je "Data Roaming" aan of uit zetten zodat hij in het buitenland geen gegevens download (denk aan het weer/aandelenkoersen/e-mails en visualvoicemail). Ook hoef je niet bang te zijn dat je per ongeluk op safari klikt en geld kwijt bent. Hij maakt gewoon geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33
Een prepaid kaartje kan inderdaad een idee zijn. Want de 11de gaat het me toch niet lukken om bij een t-mobile voor de deur te liggen en ik verwacht dat de winkels de eerste week wel uitverkocht zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:50

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Stel je wil komende 11 juli overstappen van provider X naar T-Mobile. Je wil ook je nummer behouden. Wat moet je dan allemaal meenemen naast je pinpas? Oude rekening? Identificatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
Over de mensen die hier allemaal roepen (de één nog harder dan de andere) dat na drie maanden de iPhone wordt aangeboden door andere providers zou ik eens willen aanraden logisch na te denken, dan is het antwoord nee. Als voorbeeld: T-Mobile Duitsland heeft nu al bijna een jaar de iPhone en zal ook de 3G gaan ondersteunen, zijn er andere providers? Nee. T-Mobile NL zal voor de exclusiviteit diep in de buidel hebben moeten tasten, denk je dat ze dat zullen doen als ze maar 3 maanden die exclusiviteit hebben? Nee.

Ik heb ook liever dat hij bij alle providers aangeboden wordt (heb zelf nu vodafone welke ik van de week heb afgekocht, nadeel m'n nummer gaat verloren...) maar realistisch bekeken zal dit niet snel het geval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
Lt. Marx schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:26:
Stel je wil komende 11 juli overstappen van provider X naar T-Mobile. Je wil ook je nummer behouden. Wat moet je dan allemaal meenemen naast je pinpas? Oude rekening? Identificatie?
Je contract moet iig afgelopen zijn. Bij mij is dat pas het geval over drie maanden. Als je contract nog niet is afgelopen (ook al heb je het afgekocht zit je aan opzegtermijn vast) kan je wel een nieuw abo afsluiten. T-Mobile laat dan het contract ingaan op het moment dat je oude contract afloopt, alleen heb je dan die X maanden niks aan je iPhone (want die pakt alleen T-Mobile sim).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Verklaar jezelf?

Wat is daar "dumb" aan? Ik leg alleen verder uit wat Alpha-Sphere begon...

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
The_Cure schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:28:
Over de mensen die hier allemaal roepen (de één nog harder dan de andere) dat na drie maanden de iPhone wordt aangeboden door andere providers zou ik eens willen aanraden logisch na te denken, dan is het antwoord nee. Als voorbeeld: T-Mobile Duitsland heeft nu al bijna een jaar de iPhone en zal ook de 3G gaan ondersteunen, zijn er andere providers? Nee. T-Mobile NL zal voor de exclusiviteit diep in de buidel hebben moeten tasten, denk je dat ze dat zullen doen als ze maar 3 maanden die exclusiviteit hebben? Nee.

Ik heb ook liever dat hij bij alle providers aangeboden wordt (heb zelf nu vodafone welke ik van de week heb afgekocht, nadeel m'n nummer gaat verloren...) maar realistisch bekeken zal dit niet snel het geval zijn.
Toch is dit wel een schijnbaar hardnekkig gerucht hier. Maar er wordt veel nagepraat, dus het zegt niet alles.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de abo's wel klote verdeeld. Ik zei al langer dat als ik voor 30e 150 min of 150 sms zou krijgen ik hem zou kopen, maar ik sms nu gemiddeld 150 per maand en als ik volgend jaar student ben word dat alleen maar meer + dat ik dan nog meer dan mijn huidige +/- 60 per maand bel. Maar 45 e per maand krijg ik dan weer niet op. ipv dat ze nou gewoon net als vodafone zo'n sms verdubbelaar ding hebben voor 2 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow ik heb verkeerd gekeken, voor de tarieven van Mobiel Internet in het buitenland. Het is gewoon standaard 10 euro per MB. Dat is echt absurd. Juist google maps wilde ik in het buitenland gebruiken, maar dat wordt nu wel een erg dure grap. want even snel kijken op google maps kost me sowieso al 200kb (is minimale afname) dus 2 euro. En dan weet ik waarschijnlijk nog niet waar ik heen moet.. :P

Toch wel jammer, Hopelijk komt er een GPS applicatie dit puur en alleen via GPS werkt, en dus kosteloos in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:48
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:42:
Ik vind de abo's wel klote verdeeld. Ik zei al langer dat als ik voor 30e 150 min of 150 sms zou krijgen ik hem zou kopen, maar ik sms nu gemiddeld 150 per maand en als ik volgend jaar student ben word dat alleen maar meer + dat ik dan nog meer dan mijn huidige +/- 60 per maand bel. Maar 45 e per maand krijg ik dan weer niet op. ipv dat ze nou gewoon net als vodafone zo'n sms verdubbelaar ding hebben voor 2 euro...
Daarvoor heb ik ook gebeld met de klantenservice. Ik zou graag een SMS Maximaal bundel bovenop de i150 nemen, maar ze wisten nog niet zeker of dat mogelijk was of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Cure schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:30:
[...]

Je contract moet iig afgelopen zijn. Bij mij is dat pas het geval over drie maanden. Als je contract nog niet is afgelopen (ook al heb je het afgekocht zit je aan opzegtermijn vast) kan je wel een nieuw abo afsluiten. T-Mobile laat dan het contract ingaan op het moment dat je oude contract afloopt, alleen heb je dan die X maanden niks aan je iPhone (want die pakt alleen T-Mobile sim).
Waarschijnlijk zullen ze dat niet doen als je vanaf een andere provider komt. Er zullen twee opties zijn: Abbo nu nemen en over 3 maanden in laten gaan, dan pas wordt ook je iphone geactiveerd of je krijgt drie maanden een tijdelijk nummer en dan als je andere abo is opgezegd dus ook je oude nummer terug. In dat geval heb je een overlapping van drie maanden.

Mijn abonnement bij Vodafone loopt in september af, die zeg ik nu alvast op. Bij T-mobile sluit ik een nieuwe abonnement af en vraag nummer portering aan, dan komt die dus zodra mijn abbo bij Vodafone klaar is. Tot die tijd zit ik op een tijdelijk T-mobile nummer voor mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Even voor de mensen die geen 26 euro willen betalen voor de aansluitkosten en die graag hun nieuwe nummer willen kiezen (tijdens de verkoop moet je het maar doen met wat je krijgt). Koop nu een pre-paid!

Een pre-paid kaartje kost je €9,95 bij een T-Mobile shop, daarvoor krijg je €15,- beltegoed als je hem activeerd op de T-Mobile website. Deze 15 euro word vervolgens mee genomen als je hem om laat zetten naar een iPhone abonnement. En nu kun je nog in alle rust je telefoon nummer uitkiezen :) En je krijgt dus eigenlijk 5 euro op de koop toe, plus dat het je 26 euro scheelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:28:
@McLatey: De sim unlock geldt ook voor de iPhone, dit staat expliciet vermeld in de voorwaarden voor de iPhone abonnementen (die is gisteren geüpdatet
Zoals ik paar berichten hierboven zeg; klopt idd. Mijn fout. :)
[...]
Het is al meerdere keren te sprake gekomen, maar t-mobile is een van de weinige providers die niet zegt dat de FUP 10x gem. gebruik is. Dus dat 'principe' is onzin. In tegenstelling tot HI en Vodafone bijvoorbeeld.
Kijk het is logisch wanneer je 2gb per maand download dat je evt. een waarschuwing kunt krijgen, maar dan gebruik je het internet niet zoals het bedoeld is.

Wat Wilke bedoelt is ofdat na 250mb de snelheid afneemt, zoals dat ook is bij de laptopabonnementen (op de duurste na). Het antwoord lijkt mij dat dat niet zo is, aangezien ze hier geen melding over maken en bij de laptopabo's wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:54:
[...]

Waarschijnlijk zullen ze dat niet doen als je vanaf een andere provider komt. Er zullen twee opties zijn: Abbo nu nemen en over 3 maanden in laten gaan, dan pas wordt ook je iphone geactiveerd of je krijgt drie maanden een tijdelijk nummer en dan als je andere abo is opgezegd dus ook je oude nummer terug. In dat geval heb je een overlapping van drie maanden.

Mijn abonnement bij Vodafone loopt in september af, die zeg ik nu alvast op. Bij T-mobile sluit ik een nieuwe abonnement af en vraag nummer portering aan, dan komt die dus zodra mijn abbo bij Vodafone klaar is. Tot die tijd zit ik op een tijdelijk T-mobile nummer voor mijn iPhone.
Of....je neemt gelijk sim unlock bij je toestel en gebruikt je vodafone sim tot september. Zit je ook niet met een tijdelijk nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Voor de mensen die bij Telfort zitten:
Je kan zelfs tot volgende week vrijdag nog een prepaid laten maken van je nummer. Het enige nadeel je hebt een paar dagen geen telefoon maar dat maakt niet zoveel uit.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Ik zou er maar niet op rekenen dat:

A. Anderen de iPhone zullen gaan aanbieden
B. Dat een betere deal gaat zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Good Fella schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:54:
Even voor de mensen die geen 26 euro willen betalen voor de aansluitkosten en die graag hun nieuwe nummer willen kiezen (tijdens de verkoop moet je het maar doen met wat je krijgt). Koop nu een pre-paid!

Een pre-paid kaartje kost je €9,95 bij een T-Mobile shop, daarvoor krijg je €15,- beltegoed als je hem activeerd op de T-Mobile website. Deze 15 euro word vervolgens mee genomen als je hem om laat zetten naar een iPhone abonnement. En nu kun je nog in alle rust je telefoon nummer uitkiezen :) En je krijgt dus eigenlijk 5 euro op de koop toe, plus dat het je 26 euro scheelt ;)
Als ik dat doe, heb ik op 11 juli dan meteen een iPhone met het nummer van het prepaid-kaartje? Ik weet dat nummerbehoud *tussen providers* wel even kan duren, maar hoe zit dat binnen de provider?

Niet dat ik zo graag alvast m'n nummer uit wil kiezen, maar ik wil eerst testen hoe de dekking van T-Mobile in mijn wijk is, aangezien KPN en Vodafone alvast ruk is bij ons. (Nieuwbouwwijk, ik verwacht dat er bovenop een paar nieuwe flats naast ons nog wel een gsm-mast gaat komen, maar dat duurt nog wel even) En dat doe ik liever met een prepaidkaartje van een tientje dan een iphone van 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:12:
[...]

Als ik dat doe, heb ik op 11 juli dan meteen een iPhone met het nummer van het prepaid-kaartje? Ik weet dat nummerbehoud *tussen providers* wel even kan duren, maar hoe zit dat binnen de provider?

Niet dat ik zo graag alvast m'n nummer uit wil kiezen, maar ik wil eerst testen hoe de dekking van T-Mobile in mijn wijk is, aangezien KPN en Vodafone alvast ruk is bij ons. (Nieuwbouwwijk, ik verwacht dat er bovenop een paar nieuwe flats naast ons nog wel een gsm-mast gaat komen, maar dat duurt nog wel even) En dat doe ik liever met een prepaidkaartje van een tientje dan een iphone van 300 euro.
Voor zover ik begrepen heb wel. De winkelmedewerker zei dat ik het dan kon laten omzetten en kon laten gebruiken. Of dit instant is zou je eigenlijk moeten navragen bij de klantenservice, maar neem aan van wel.

Overigens moet je de iPhone eerst thuis activeren voor je hem kunt gebruiken. Dit moet met iTunes en gaat automagisch. Dit komt uit de training die T-Mobile aan hun medewerkers heeft gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Good Fella schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:17:
[...]

Voor zover ik begrepen heb wel. De winkelmedewerker zei dat ik het dan kon laten omzetten en kon laten gebruiken. Of dit instant is zou je eigenlijk moeten navragen bij de klantenservice, maar neem aan van wel.

Overigens moet je de iPhone eerst thuis activeren voor je hem kunt gebruiken. Dit moet met iTunes en gaat automagisch. Dit komt uit de training die T-Mobile aan hun medewerkers heeft gegeven.
Dus de activering wordt niet in de winkel gedaan net als in de US, UK en andere europese landen? Is de T-Mobile training al geweest, gisteren was ik in de T-Mobile shop in Amsterdam en die hadden nog geen training gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Good Fella schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:54:

Een pre-paid kaartje kost je €9,95 bij een T-Mobile shop, daarvoor krijg je €15,- beltegoed als je hem activeerd op de T-Mobile website. Deze 15 euro word vervolgens mee genomen als je hem om laat zetten naar een iPhone abonnement. En nu kun je nog in alle rust je telefoon nummer uitkiezen En je krijgt dus eigenlijk 5 euro op de koop toe, plus dat het je 26 euro scheelt
Volgens mijj moet je wel een andere SIM kaart krijgen (zie iphoneclub interview met die dame van T-Mobile) als je voor een iPhone abo gaat, dus die pre-paid SIM kaart moet in ieder geval vervangen worden. Of ze dan ook gelijk het nummer kunnen overzetten 'ala minute' dat vraag ik me af.

Zou wel een goede actie zijn, kan iemand bevestigen dat dit daadwerkelijk kan?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:22:
[...]

Dus de activering wordt niet in de winkel gedaan net als in de US, UK en andere europese landen? Is de T-Mobile training al geweest, gisteren was ik in de T-Mobile shop in Amsterdam en die hadden nog geen training gehad.
Nou een paar hadden hem hier al wel gehad, het kwam over als een doe-het-zelf training. Aangezien één van de medewerkers zei dat "hij hem zo maar even ging doen". Volgens mij activeren ze alleen het abonnement zodat het gebruiksklaar is, maar moet je de iPhone zelf thuis activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Net gehoord dat het een 1 jarig contract is dat T-Mobile in NL met Apple heeft. Andere leveranciers zullen dus niet hier komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een tegenvaller voor de mensen die "wel even drie maanden wachten" dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:27:
Net gehoord dat het een 1 jarig contract is dat T-Mobile in NL met Apple heeft. Andere leveranciers zullen dus niet hier komen :)
Mooi dan is dat ook weer helder. Toch erg dat die andere providers hun klanten voorliegen en zo een abbonement aannaaien, want dat is het.

p.s: wat is je bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

DaannO schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:27:
Is het een exclusief contract? Anders zegt het weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Laatst online: 08-07 18:53
Mijn huidige abonnement van Oranje loopt in augustus af. Normaal gesproken kun je dan al beginnen met het vernieuwen/verlengen van een contract. Ik kan vrijdag 11 juli gewoon naar de store, en een nieuw contract afsluiten + nummer meenemen? Krijg ik vast een tijdelijke simkaart mee, met tijdelijk nummer oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Nss schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:32:
[...]

Is het een exclusief contract? Anders zegt het weinig
Dude, dat lijkt me duidelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
borstel schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:35:
Mijn huidige abonnement van Oranje loopt in augustus af. Normaal gesproken kun je dan al beginnen met het vernieuwen/verlengen van een contract. Ik kan vrijdag 11 juli gewoon naar de store, en een nieuw contract afsluiten + nummer meenemen? Krijg ik vast een tijdelijke simkaart mee, met tijdelijk nummer oid?
Je krijgt je simkaart dan pas na afloop van orange abo. Je kunt wel je iphone laten unlocken voor 120 euro en zo eerst nog even je orange simkaart gebruiken tot dat alles is omgezet (augustus).
Maar misschien dat het anders is aangezien orange=tmobile ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
enzoronald schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:43:
[...]

Je krijgt je simkaart dan pas na afloop van orange abo. Je kunt wel je iphone laten unlocken voor 120 euro en zo eerst nog even je orange simkaart gebruiken tot dat alles is omgezet (augustus).
Maar misschien dat het anders is aangezien orange=tmobile ?
Ja ik mag het wel hopen! Ik denk dat je gewoon je Orange-simkaart kunt gebruiken in de iPhone en dat je iPhone-abonnement dan in augustus in gaat. (In mijn geval in oktober).
Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

borstel schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:35:
Normaal krijg je inderdaad al je sim-kaart mee, met daarop een ander telefoonnummer. Je kan die SIM zelfs al gebruiken (om te bellen oid) maar dan betaal je wel extra kosten enzo (volgens mij de kosten die je maakt als je normaal buiten de bundel belt).

Zo ging het bij mij in ieder geval de vorige keer toen ik van Orange naar HI overging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
LOST & STOLEN vraag

Moet je een reden opgeven als gebruik wil maken van lost en stolen?
Als je hem namelijk als gestolen/verloren opgeeft dan word je simkaart geblocked....

Mag je van bovenstaande optie ook gebruik maken als je toestel Defect is!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:14:
LOST & STOLEN vraag

Als je hem namelijk als gestolen/verloren opgeeft dan word je simkaart geblocked....

Volgens mij moet je aangifte doen.
Let op, als je onterecht aangifte doet van diefstal kun je flinke boetes oplopen.

Edit: misschien toch niet :) lees post hieronder

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Laatst online: 11-09 22:48
Smarty77 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:14:
LOST & STOLEN vraag

Nee, opgaaf van reden is niet nodig. Ik heb op aanraden van de T-mobile van die regeling gebruik gemaakt toen mijn toestel defect was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lost/Stolen Antwoord:

- Er is GEEN reden nodig;
- Je hoeft dus ook geen aangifte oid te doen;
- Je koopt inderdaad WEL een vervangende simkaart (die je op je oude nr laat zetten, kwestie van een half uurtje in de winkel)
- Defect, loss, stolen....who cares: Bij T-mobile in ieder geval niemand.

Let wel: hoewel je de iphone kan krijgen als vervangend toestel, gaat het abo in na afloop van je huidige abo (je verlengt nl. 2 jaar...en niet 1 jaar zoals gebruikelijk is met loss/stolen). Je moet bovendien een van de drie iPhone abo's afsluiten.

Dit betekent echter dat je Uber dataplan pas gaat lopen bij ingang van het nieuwe abo...en zit je met je huidige dataplan vast...

ik denk daarom dat ik nog eventjes wacht tot november....dan kan ik gewoon verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Er werd mij aan de telefoon gezegd, door een t-mobile medewerker, dat aangifte doen niet nodig was en dat er geen emei nummers geblokkeerd gingen worden e.d.

edit:
natuurlijk.....te laat

[ Voor 11% gewijzigd door Nasty Nate op 03-07-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Big Daddy schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:21:
[...]

Nee, opgaaf van reden is niet nodig. Ik heb op aanraden van de T-mobile van die regeling gebruik gemaakt toen mijn toestel defect was.
Kijk dan is het nog een te overwegen optie als je abonnement 5 maand nog duurt! Als je er "fraude" voor moet plegen wordt het al minder!

Zou ik nu al kunnen aangeven in de shop dat ik dit wil en dat ze de formulieren alvast gaan invullen of moet ik echt wachten tot de 11e of tot na de 11e.... Is het een lange procedure die ze moeten volgen... Of niet langer dan een normaal abonnement afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:24:
[...]

Kijk dan is het nog een te overwegen optie als je abonnement 5 maand nog duurt! Als je er "fraude" voor moet plegen wordt het al minder!

Zou ik nu al kunnen aangeven in de shop dat ik dit wil en dat ze de formulieren alvast gaan invullen of moet ik echt wachten tot de 11e of tot na de 11e.... Is het een lange procedure die ze moeten volgen... Of niet langer dan een normaal abonnement afsluiten?
Da's dus voor mij juist de reden om het niet te doen...zonder iPhone dataplan wordt dat niets. Tussendoor aanvullend het dataplan nemen is gruwelijk duur, en om nou met mijn huidige geknepen dataplan te gaan iPhonen....dan wacht ik liever nog even om gewoon te verlengen.

Afsluiten gaat heel snel via de klantenservice, maar dit kan je (ook) pas na de 11e doen. Maar je kan atlijd proberen natuurlijk een voorschotje te nemen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Laatst online: 11-09 12:11
Het KPN-gerucht, dus vanaf ~ 11 oktober ook bij KPN de iPhone, blijkt wel heel sterk te zijn. De klantenservice wordt er namelijk ook over ingelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:50

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

DaannO schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:39:
[...]

Dude, dat lijkt me duidelijk :P
Toch zou het me niet verbazen als het een contract voor 1 jaar is met een optie voor langer. Dat betekend dat je ze misschien pas over een aantal jaar op andere netwerken te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de dat 925people artikel over de iphone in zwitserland:
Nogal een opmerkelijke laatste alinea over de iphone bij andere providers in NL, ben benieuwd wat hun bronnen zijn... Al hoop ik dat ze gelijk hebben

Overigens verder een loos lekker-maak artikel, ze vermelden dat de 3g gemakkelijk simlock vrij is te maken met software, knappe bazen dat ze dat nu al weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heeft T-mobile een dekkingstool waar je het bereik van hun UMTS netwerk kunt checken? Een soort Orca dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Dit kreeg ik daarnet binnen van T-Mobile.
Geachte heer ***,

Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.

U informeert of u bij het afsluiten van een Iphone abonnement ook 52,50 euro activatiekosten dient te betalen. Bij het afsluiten van een abonnement worden er altijd 52,50 euro activatiekosten berekend mits er geen netwerkaktie is. Momenteel is er een netwerkaktie dat u bij het afsluiten van een tweejarig contract geen activatiekosten betaalt en bij het afsluiten van een eenjarig krijgt u een korting van vijftig procent.

De telefoon zal niet aangeboden worden als PrePaid-telefoon maar alleen met een speciaal IPhone abonnement.

Wij vertrouwen erop u van voldoende informatie te hebben voorzien.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV

Annelies Witte
Als dat zo is, is dat wel heel nice :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaak
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-04 12:44
Toch echt wel netjes....hoor veel mensen zeuren over dat de avonnementen duur zijn....snap ik echt niet.

Abo € 29.95 Per maand x 24 + € 26.50 aansluitkosten = € 745.30
Kosten iPhone = € 500.00 -
"Kaal Abonnement" = € 245.30

Abonnement pm € 245.30/24 = € 10.22 Inclusief 150min.150 SMS en 2048/384 kbps onbeperkt internet.

En ik sta ook nog op plaatsje 3 van de wachtlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
koen schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:48:
Heeft T-mobile een dekkingstool waar je het bereik van hun UMTS netwerk kunt checken? Een soort Orca dus?
http://dekkingskaart.t-mo...ebform1.aspx?service=UMTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

batumulia schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:49:
Dit kreeg ik daarnet binnen van T-Mobile.

[...]

Als dat zo is, is dat wel heel nice :D
Dus toch een jaar abbo mogelijk bij de iPhone :+

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:05
koen schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:48:
http://dekkingskaart.t-mobile.nl/coverage/ en dan de optie hsdpa

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 19:56
:>
MR_VIPER schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:00:
[...]

Dus toch een jaar abbo mogelijk bij de iPhone :+
Dat staat er niet. De netwerkactie geldt waarschijnlijk voor alle toestellen en abbo's.

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

jprommen schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:06:
[...]

Dat staat er niet. De netwerkactie geldt waarschijnlijk voor alle toestellen en abbo's.
Waarom zou die :+ achter mijn uitspraak staan?

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oretet schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:49:
Toch echt wel netjes....hoor veel mensen zeuren over dat de avonnementen duur zijn....snap ik echt niet.

Abo € 29.95 Per maand x 24 + € 26.50 aansluitkosten = € 745.30
Kosten iPhone = € 500.00 -
"Kaal Abonnement" = € 245.30

Abonnement pm € 245.30/24 = € 10.22 Inclusief 150min.150 SMS en 2048/384 kbps onbeperkt internet.

En ik sta ook nog op plaatsje 3 van de wachtlijst.
Ehm je vergeet erbij te vermelden dat je ook nog eens 80 euro voor het toestel kan neer gaan leggen voor een 29,95 abbo als je voor de 8gb gaat en anders 159 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Laatst online: 19-04 19:18
Valderrama schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:53:
Ik had mijn abo bij Vodafone opgezegd en ze belden me laatste terug om de reden te vragen. Vanwege de iPhone dus natuurlijk.

De vrouw aan de telefoon zei dat Vodafone hem waarschijnlijk al wel in september zou gaan aanbieden, dus mocht ik me nog bedenken dan zou ik nog kunnen verlengen...

Iemand anders zoiets van Vodafone gehoord?
Mij vertelde ze dat ik een Iphone kon kopen, ze had wel een website.
En dan mijn vodafone nummer erin.

Toen ik zei dat dat niet kan met de 3G omdat die alleen met een abbo wordt verkocht werdt ze een beetje stil.

Je kan je abbo afkopen, (mijne loopt nog 3,5 maand) maar helaas is de afkooptijd pas na 3 maanden!
Pff!

Is het mogelijk om je nummer mee te nemen, voordat je abbo afgelopen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 23:02
Zo jammer dat het niet mogelijk is om een jarig abonnement te nemen ! Daarom ga ik hem gewoon los kopen met Sim Only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maxxi schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:27:
[...]

Mij vertelde ze dat ik een Iphone kon kopen, ze had wel een website.
En dan mijn vodafone nummer erin.

Toen ik zei dat dat niet kan met de 3G omdat die alleen met een abbo wordt verkocht werdt ze een beetje stil.

Je kan je abbo afkopen, (mijne loopt nog 3,5 maand) maar helaas is de afkooptijd pas na 3 maanden!
Pff!

Is het mogelijk om je nummer mee te nemen, voordat je abbo afgelopen is?
Wat wel kan is dat ze de eerste gen iPhone bedoelen, zag laatst ook bij zón internet gsm shop dat ze i.c.m. een Vodafone abbo worden aangeboden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jprommen schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:06:
[...]
Dan nog is het een standaardreactie van T-Mobile.
De actie die ze bij de iPhone hebben is voor klanten: Gratis aansluiten en voor niet klanten 50% van de aansluitingskosten (en ja, altijd voor een twee jarig abbo!)
Heerlijk, al die oplaaiende geruchten nadat deze de grond zijn ingedrukt door antwoorden van T-Mobile op iphoneclub.nl (hinthint) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Armo schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:30:
Zo jammer dat het niet mogelijk is om een jarig abonnement te nemen ! Daarom ga ik hem gewoon los kopen met Sim Only.
Hoe wil je dat doen? Hij wordt immers niet los verkocht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDwazo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 15:25
Geachte heer xxx,

Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.

U informeert of het mogelijk is om uw Relax 300 Sim Only abonnement af te kopen en meteen te vernieuwen met een IPhone abonnement met telefoon. Helaas is het niet mogelijk om het abonnement af te kopen.

U kunt wel een nieuw abonnement met IPhone afsluiten. U heeft dan wel een ander telefoonnummer. U vraagt dan voor uw huidige telefoonnummer nummerbehoud aan per 27 december 2008. De aanvraag voor nummerbehoud geldt meteen als opzegging van uw abonnement. U kunt ook eerst uw abonnement beeindigen en daarna voor de einddatum nummerbehoud aanvragen. Voor het opzeggen van uw contract kunt u telefonisch contact opnemen met T-Mobile Klantenservice via het gratis nummer 0800 - 7111. Ook kunt u uw opzegging faxen naar 070 - 305 5734

Wij vertrouwen erop u van voldoende informatie te hebben voorzien.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV
Helaas dus geen regeling voor bestaande sim-only klanten, toch wel erg onvriendelijk van T-Mobile :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaak
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-04 12:44
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:25:
[...]

Ehm je vergeet erbij te vermelden dat je ook nog eens 80 euro voor het toestel kan neer gaan leggen voor een 29,95 abbo als je voor de 8gb gaat en anders 159 ;)
Oh ja ;) Dan wordt het € 13.55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Ik woon in een plaats van T-Mobile niet of nauwelijks 3G aanbied. Is de iPhone dan nog steeds in staat Push Mail te gebruiken? Werkt Push Mail overigens ook met Gmail (imap)?
Ik hoorde dat GPRS over de normale telefoonlijn gaat. Betekend dat dat je bij GPRS verkeer telefonisch niet bereikbaar bent?

Elburg, de dekking :S:
Afbeeldingslocatie: http://virtual-life.net/img/getimg/bagger3gdekking.png

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0

cool0

Flatwhite schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:20:
[...]

Wanneer je aan het GPRSen bent ben je juist NIET telefonisch bereikbaar. Tenminste als je met KPN, Telfort , Vodafone ed, belt. Alleen T-Mobile biedt de mogelijkheid om bereikbaar te zijn wanneer je aan het GPRSen bent. GSM (bellen) en GPRSen gaan over dezelfde "lijn" als GSM wordt gebruikt kan je niet GPRSen en andersom. Echter is dit bij T-Mobile wel mogelijk. Er staat een mooi artikel hierover op iPhoneclub.nl

Dit verhaal gaat niet op als je aan het UMTS/HSDPAen bent. De data gaat dan over een andere zogenaamde "lijn"....
Ik heb nu nog Telfort en als ik aan het GPRSen ben dan kunnen mensen mij gewoon bellen.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 19:56
Datafeest schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:54:
Ik woon in een plaats van T-Mobile niet of nauwelijks 3G aanbied. Is de iPhone dan nog steeds in staat Push Mail te gebruiken? Werkt Push Mail overigens ook met Gmail (imap)?
Ik hoorde dat GPRS over de normale telefoonlijn gaat. Betekend dat dat je bij GPRS verkeer telefonisch niet bereikbaar bent?

Elburg, de dekking :S:
[afbeelding]
Volgens mij had ik in de FAQ gelezen dat ze twee netwerken gebruiken. Ik neem aan dat de tweede het orange netwerk is, je kan kijken of deze wel dekking heeft, ik neem niet aan dat dit netwerkkaartje al is bijgewerkt.

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 14:56
cool0 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:23:
[...]

Ik heb nu nog Telfort en als ik aan het GPRSen ben dan kunnen mensen mij gewoon bellen.
Wat staat er bij jouw achter NOM?
Toets *3001#12345#* in en tik op de groene belknop (Call). Hierdoor kom je in de FieldTest-applicatie. Kies in het menu ‘GPRS’ en controleer de waarde achter NOM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
jprommen schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:25:
[...]

Volgens mij had ik in de FAQ gelezen dat ze twee netwerken gebruiken. Ik neem aan dat de tweede het orange netwerk is, je kan kijken of deze wel dekking heeft, ik neem niet aan dat dit netwerkkaartje al is bijgewerkt.
Dat zou mooi zijn. Orange geeft in ieder geval in m'n woonplaats een betere dekking aan :)

/edit/
Inderdaad, uit de FAQ:
"T-Mobile beschikt over twee landelijke 3G-netwerken die voldoen aan de hoogstaande kwaliteitseisen en nationale uitrolverplichtingen van het Agentschap Telecom"

[ Voor 255% gewijzigd door kamerplant op 03-07-2008 15:40 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Flatwhite schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:27:
[...]

[...]
Werkt alleen als je een iPhone hebt. Niet op andere telefoons.

@Burkan; o dat wist ik niet. Maar goed... gprs'sen en bellen gaat iig bij t-mobile dus wel :P

[ Voor 17% gewijzigd door Harrie_ op 03-07-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 14:56
McLatey schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:35:
[...]

Wekt alleen als je een iPhone hebt. Niet op andere telefoons.
En waar denk je dat ik het over had...de HTC Touch of Nokia N95 waar we het de hele tijd over hebben ?? 8)7 |:(

Natuurlijk werkt het alleen op de iPhone....thats why I asked...!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 23:02
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:46:
[...]

Hoe wil je dat doen? Hij wordt immers niet los verkocht ...
Genoeg manieren net als met de 1st gen iPhone. Eerst afwachten tot half juli dan zal het wel blijken wat goedkoper / makkelijker is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:26
cornelixnootje1 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:09:
Ik zou er maar niet op rekenen dat:

A. Anderen de iPhone zullen gaan aanbieden
B. Dat een betere deal gaat zijn
Niek, denk dat iedereen nu wel weet dat jij denkt dat anderen de iPhone niet gaan aanbieden. Ik hoor echter van verschillende kanten (telecommedewerkers), vanuit verschillende providers dat T-Mobile toch echt alleen de eerste 3 maanden het 'alleenrecht' heeft. Als het nu 1 persoon was die dit zei dan had ik er ook m'n bedenkingen over, maar heb nu al 4 man onafhankelijk van elkaar gesproken en allemaal kwamen ze met die 3 maanden. Ik zou er dus toch maar rekening mee houden dat je in de loop van september de iPhone ook bij andere providers kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0

cool0

Flatwhite schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:27:
[...]

[...]
ik heb een SE 990i dus dat werkt niet :)

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor de discussie over de prijs en abonnementen. De rest mag in: [iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 9.