Anoniem: 259122
Sinds de laatste keer is er nog steeds niks verbeterd aan de slechte ervaringen met de Nokia N82 / Primafoon (zal wel pech hebben:P).
Allereerst liep de telefoon wel sowieso 5 keer per dag vast en daarnaast startte hij zich wel een stuk of 30 keer per dag opnieuw op. Uiteraard weggebracht, in dit geval naar de primafoon aangezien ik de mobiel via het internet bij Hi.nl had gekocht.
Na drie weken kon ik hem eindelijk weer ophalen. Eenmaal thuis weer een aantal liedjes op de 4gb sandisk gezet via een cardreader en in de mobiel gedaan. Direct begonnen exact dezelfde problemen weer, dus ik vervolgens de kaart geformateerd en leeg terug in de mobiel gestopt, het probleem bleef.
Hardreset gedaan... mocht niet baten.
Wederom teruggebracht (geirriteerd natuurlijk).
Na maar liefst vier! weken eindelijk terug.
Kom thuis in de veronderstelling dat het dit keer juist was gerepareerd.
Tien minuten later werd ik gebeld, nam op blijkt de microfoon ditmaal het niet te doen..
Volgende dag weer terug uiteraard..
Nu moet ik nog minimaal 3 weken wachten tot hij opnieuw weer gerepareerd is.
In totaal de mobiel dus tien weken niet in mijn bezit en daarnaast nog 3 weken waarin hij niet/slecht/nauwelijks functioneerde.
Hebben meer mensen zon slechte ervaring met de N82 en/of primafoon?
En nog beter wat kan ik in de toekomst het beste doen als mijn mobiel weer een keer kapot zou gaan?
Ja, daarvoor sluit ik nu altijd een verzekering af. In de tussentijd een leentoestel en in de overeenkomst staat dat als het toestel bijv. 3x achtereensvolgens kapot gaat dat het wordt omgeruild voor een nieuw exemplaar, scheelt een hoop gedoe
Maar kan begrijpen dat je baalt! heb het zelf ooit met een maandagochtend ding gehad van sony. Gelukkig door de verzekering na 3x omgeruild voor een nieuw exemplaar en nooit geen last meer mee gehad... Je moet hem gewoon laten merken dat je van hem houdt
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Heb zonet ook weer effe geprobeerd, deze keer bij mij ook geen probleem meer. Maar door het feit dat Het al bij 2 mensen gecrashed is kunnen we wel zeggen dat het niet meteen een "betrouwbare" combinatie is. Stel je voor dat hij begint te rebooten op de autostrade ofzo... Kan je niet zomaar effe aan de kant he...BastiaanN schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:02:
Hmm ik heb ogg play én de mp3 speler én sygic op demo modus een half uurtje laten runnen. Geen reboot hier
Morgen nog maar eens wat uitgebreider testen denk ik. Ik vind het namelijk echt ideaal zo Mp3'tjes uit je GSM kunnen afspelen en ondertussen uit goeie luidsprekers een duidelijke navigatiestem horen.
(vind GSM en GPS speakers namelijk wat 'schel' klinken om lang mee te navigeren, is duidelijk maar niet aangenaam voor de oren)
Anoniem: 218593
O ja, Loudness uitzetten is in je telefoon aanzetten. Aan en uit zijn verkeerdom weergegeven.
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Vraagje over die dode pixels? Waar/wanneer had je dat?Fireburn schreef op zondag 13 juli 2008 @ 01:23:
Ik ben binnen anderhalve week toe aan mijn 3e N82, de eerste 2 hadden beiden dode pixels, die ik erg irritant vond, maar deze derde lijkt het goed te doen. Echt een mooi toestel, er komen leuke foto's uit, en ook zijn er leuke applicaties voor te vinden.
Ik heb wel één klein vraagje, bij het gebruiken van Maps heb ik mijn 3 maanden proeflicentie aangezet, werkt deze alleen in de Benelux, of ook bijvoorbeeld in het Verenigd Koninkrijk, waar ik volgende week heen ga op vakantie?
Hoeveel pixels had je en hoe gingen ze ermee om?
Ik heb namelijk 1 dode pixel als ik de camera gebruik, verder geloof ik geen last van. Op een foto afdruk blijven ze wel staan.
Ik heb bij een lage iso waarde een vaag rood stipje op de foto'srreevvss schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 15:02:
[...]
Vraagje over die dode pixels? Waar/wanneer had je dat?
Hoeveel pixels had je en hoe gingen ze ermee om?
Ik heb namelijk 1 dode pixel als ik de camera gebruik, verder geloof ik geen last van. Op een foto afdruk blijven ze wel staan.

Klik voor groter, kijk maar in het gele cirkeltje. Ik dacht eerst dat het iets was dat op de grond lag ofzo, maar als ik thuis foto's maak van mijn bureau bijv. waar het donker is krijg ik dat stipje op de exact zelfde plek
[ Voor 3% gewijzigd door BastiaanN op 15-07-2008 16:06 ]
Ben ik in een soort van negeer modus gevallen hier?Reservoir_Dog schreef op zondag 13 juli 2008 @ 14:12:
Hallo iedereen,
Heb sinds gisteren ook een N82, kan iemand me vertellen hoe ik mijn gsm kan synchroniseren met de pc klok, die dan weer gesynchroniseerd is met een tijdsserver op het net?
Heb al aan het googlen geweest hierover maar kan niets vinden....
Mvg
Misschien heeft niemand een antwoord voor je. Niet te gevoelig zeg.Reservoir_Dog schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:03:
[...]
Ben ik in een soort van negeer modus gevallen hier?
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Met dit soort reacties red je het niet op GoT hoor.Reservoir_Dog schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:03:
[...]
Ben ik in een soort van negeer modus gevallen hier?
m.b.t. je vraag:
Zover ik weet kan het niet, maar je vroeg in je reactie alleen maar of iemand wist hoe het moest, en als niemand dat weet.. ja dan krijg je geen antwoord?
Anoniem: 268070
2 korte vraagjes als iemand tijd zou hebben:
- Laat ik de batterij best leeglopen voor ik hem herlaad?
- Wat betreft GPS: als ik bv Garmin of McGuider aanschaf, kan ik het dan -makkelijk- stellen zonder assisted gps? Met name: Garmin of McGuider als GPS = nooit meer extra en/of onverwachte kosten?
Thanks!
ik heb net een uur met sportstracker en de muziekspeler (loudness aan (dus uit)) aan gefietstroma0803 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:17:
Klopt.Ik wijt het aan de muziekspeler. Zodra ik Loudness aanzet, gaat het mis en crashed m'n foon als ik de GPS ook aanheb (SportsTracker of Nav). Ik denk dat de N82 die combinatie net niet trekt. Zodra ik Loudness uitzet is het probleem verholpen.
O ja, Loudness uitzetten is in je telefoon aanzetten. Aan en uit zijn verkeerdom weergegeven.
geen last gehad van een crash
de details:
http://sportstracker.noki...detail/index.do?id=299302
Tijd van werken, tijd van rusten
Met moderne telefoons is het een beetje de omgekeerde wereld, de accu presteert het best wanneer hij wordt volgehouden. De eerste twee weken zul je hierdoor ook merken dat je batterij-capaciteit toeneemt.Anoniem: 268070 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:17:
Heb sinds vandaag een N82, nog geen last mee gehad (zou snel zijn ook, maar goed) ...
2 korte vraagjes als iemand tijd zou hebben:
- Laat ik de batterij best leeglopen voor ik hem herlaad?
- Wat betreft GPS: als ik bv Garmin of McGuider aanschaf, kan ik het dan -makkelijk- stellen zonder assisted gps? Met name: Garmin of McGuider als GPS = nooit meer extra en/of onverwachte kosten?
Thanks!
Ja, je kunt in dat geval assisted-gps uitschakelen waardoor de telefoon geen verbinding meer maakt met het internet (=geen kosten) , letwel dat het hierdoor tot 5 minuten kan duren eerdat je een GPS-Fix hebt terwijl dit met A-GPS maar enkele seconden is.
@Schaduw, doe maar niet
[ Voor 2% gewijzigd door BastiaanN op 15-07-2008 22:26 . Reden: onnodige langdradige zin, het is laat :+ ]
Ik zit tot mijn nieuwe contract ingaat ook nog met internet waar ik voor moet dokken, dus ik ga ook maar dat A-GPS uitzetten als ik mijn mobiel binnenkrijg..BastiaanN schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:22:
Ja, je kunt in dat geval assisted-gps uitschakelen waardoor de telefoon geen verbinding meer maakt met het internet (=geen kosten) , letwel dat het hierdoor tot 5 minuten kan duren eerdat je een GPS-Fix hebt terwijl dit met A-GPS maar enkele seconden is.
Nokia Maps laadt hij ook van het internet denk ik? Dus dat ook maar uit
Indien je wenst kun je via Nokia MapLoader voor Nokia Maps de mappen binnenhalen en vervolgens het geheel in offline modus zetten, dan gebruikt NM dus ook geen internet meer. Maar ik blijf het maar een *** systeem vindenGlacier schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:51:
[...]
Ik zit tot mijn nieuwe contract ingaat ook nog met internet waar ik voor moet dokken, dus ik ga ook maar dat A-GPS uitzetten als ik mijn mobiel binnenkrijg..
Nokia Maps laadt hij ook van het internet denk ik? Dus dat ook maar uit
McGuider blijft vastlopen, dus ik blijf maar bij mijn TomTom
Heb iets anders gevonden, bij de tijdsinstellings opties kan je synchroniseren met je netwerkprovider aanzetten, helemaal onderaan, ik neem aan dat je tijd dan ook goed staat?
Mijn vorige gsm was een SE en daar had ik een freeware programma voor op de pc, genaamd Float mobile agent, spijtig is er zo geen handig programma voor nokia.... Of wel?
Mvg
Het ligt eraan. Het wordt niet door elke provider ondersteund. Zelf heb ik hi en merk ik dat bij mij de functie niets uithaald.Reservoir_Dog schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:59:
Owkee sorry voor die reactie van me
Heb iets anders gevonden, bij de tijdsinstellings opties kan je synchroniseren met je netwerkprovider aanzetten, helemaal onderaan, ik neem aan dat je tijd dan ook goed staat?
Mijn vorige gsm was een SE en daar had ik een freeware programma voor op de pc, genaamd Float mobile agent, spijtig is er zo geen handig programma voor nokia.... Of wel?
Mvg
Ik geloof dat het originele software pakket van se de telefoontijd al synct. Maar helaas is er zover ik weet niet zoiets voor nokia.
Zijn die paar missende seconden dan zo belangrijk?Reservoir_Dog schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:59:
Mvg
Lijkt mij dat de tijd niet zoveel scheelt als je hem een keer gelijk zet.
Iemand al een mogelijkheid gevonden om het T9 woordenboek aan te passen?
[ Voor 5% gewijzigd door Ruffian op 15-07-2008 23:50 ]
A life? Where can I download it??
Ik heb volgens mij in NL wel alle providers zo'n beetje gehad en ze doen geen van allen de tijd syncen. Merkte het voor het eerst in the US of A dat het wel bestond, want toen kwam mijn nokia 6230 met de melding of de tijd bijgezet moest worden met een tijd van de provider. Het werkt dus wel, maar de providers in NL doen daar niet aan mee lijkt het.Reservoir_Dog schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:59:
Mvg
Anoniem: 268070
Bedankt voor de reactie!BastiaanN schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:22:
[...]
Met moderne telefoons is het een beetje de omgekeerde wereld, de accu presteert het best wanneer hij wordt volgehouden. De eerste twee weken zul je hierdoor ook merken dat je batterij-capaciteit toeneemt.
offtopic:
@Schaduw, doe maar niet
Nog een extra vraagje na een dag N82: Links bovenaan het scherm staat er steeds het 3G symbool. Ik heb echter geen data-abonnement en ga daar ook niet direct gebruik van maken. Staat die 3G daar dan gewoon om de beschikbaarheid aan te geven, of staat het er omdat 3G actief is (en je het dus eventueel ook kan uitschakelen)?
Wat dan, wil je hem downgraden naar T8? of upgraden naar T10?Ruffian schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:46:
[...]
Iemand al een mogelijkheid gevonden om het T9 woordenboek aan te passen?
Verklaar je nader
Het 3G Icoon geeft aan dat je dat je provider beschikt over het UMTS netwerk. Als je telefoontjes pleegt gaan deze dan ook via het UMTS netwerk ipv het normale GSM netwerk. Het brengt geen extra kosten met zich mee, Je hebt alleen sneller toegang tot internet en kunt bijv. gebruik maken van videobellen. het zal ongetwijfeld nog meer voordelen hebben, maar die weet ik zelf zo niet.Anoniem: 268070 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:36:
Bedankt voor de reactie!
Nog een extra vraagje na een dag N82: Links bovenaan het scherm staat er steeds het 3G symbool. Ik heb echter geen data-abonnement en ga daar ook niet direct gebruik van maken. Staat die 3G daar dan gewoon om de beschikbaarheid aan te geven, of staat het er omdat 3G actief is (en je het dus eventueel ook kan uitschakelen)?
Je kunt het overigens uitzetten door bij Instrum. -> Instellingen -> Telefoon -> Netwerk "Netwerkmodus" expliciet op "GSM" te zetten.

Ik heb hier laatst geklaagd over bt.sis die niet lukte, omdat m'n telefoon de mededeling 'bestand beschadigd' gaf. Dit doet hij nu met elke .sis die ik probeer te installeren. Via kaart of via kabel.
Wát is hier het probleem? Wie kan mij helpen?
Een harde reset heb ik toen ook al geprobeerd, hielp niet...
@hierboven:
Leuk he, DealExtreme?
[ Voor 5% gewijzigd door Drawer op 16-07-2008 11:16 ]
Het 3G icoon geeft volgens mij aan wanneer het beschikbaar is (en natuurlijk wanneer je provider dat ondersteund, want anders is het niet beschikbaar). Want er zijn bij mij ook momenten dat er geen 3G staat. Dat heb ik thuis bijvoorbeeld.BastiaanN schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:49:
[...]
Het 3G Icoon geeft aan dat je dat je provider beschikt over het UMTS netwerk. Als je telefoontjes pleegt gaan deze dan ook via het UMTS netwerk ipv het normale GSM netwerk. Het brengt geen extra kosten met zich mee, Je hebt alleen sneller toegang tot internet en kunt bijv. gebruik maken van videobellen. het zal ongetwijfeld nog meer voordelen hebben, maar die weet ik zelf zo niet.
Je kunt het overigens uitzetten door bij Instrum. -> Instellingen -> Telefoon -> Netwerk "Netwerkmodus" expliciet op "GSM" te zetten.
Ander vraagje... soms staat er ook 3,5G. Weet iemand wat dit inhoudt?
McGuider is een top app, kijk ook eens op :Driek schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:58:
Ik kan ook niet overweg met NokiaMaps.
McGuider blijft vastlopen, dus ik blijf maar bij mijn TomTom
Het Sygic McGuider Topic
Misschien vind je daar de gouden tip.....
[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 16-07-2008 11:21 ]
Dan maak je gebruik van HSDPA maar dan staan er waarschijnlijk ook 2 pijltjes onder en dat betekent dat je verbinding hebt.pim89 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:16:
[...]
Het 3G icoon geeft volgens mij aan wanneer het beschikbaar is (en natuurlijk wanneer je provider dat ondersteund, want anders is het niet beschikbaar). Want er zijn bij mij ook momenten dat er geen 3G staat. Dat heb ik thuis bijvoorbeeld.
HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1
Dat is dus HSDPA. Kijk ook eens rechts in die balk, staan alle xG-vormen.
3.5G krijg ik alleen bij internetten, niet als status bij de antenne sterkte, neem aan bij jou ook. Maar 3.5G = HSDPApim89 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:16:
[...]
Het 3G icoon geeft volgens mij aan wanneer het beschikbaar is (en natuurlijk wanneer je provider dat ondersteund, want anders is het niet beschikbaar). Want er zijn bij mij ook momenten dat er geen 3G staat. Dat heb ik thuis bijvoorbeeld.
Hebben jullie ook problemen met een UK licentie voor Nokia Maps?
En problemen met de radio? De volumeregeling doet het af en toe niet goed, internetradio buffert wel erg veel en visual radio valt zo nu en dan weg en komt dan langzaam weer terug.
Ook buiten internetten zie ik soms 3.5G in mijn scherm staan. Met een Nokia N78 welliswaar.elpino.rv schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:22:
[...]
3.5G krijg ik alleen bij internetten, niet als status bij de antenne sterkte, neem aan bij jou ook. Maar 3.5G = HSDPA
Volgens mij heeft het ook als voordeel dat de spraak iets zuiverder is. En ik heb zelf het idee dat SMSjes net iets sneller binnen komen. Kun je goed merken bij de postbank met de TAN-code als SMS, die is echt absurd snel binnen nu met mijn Nokia N82 op UMTS. Sneller dan voorheen zonder UMTS.BastiaanN schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:49:
Het 3G Icoon geeft aan dat je dat je provider beschikt over het UMTS netwerk. Als je telefoontjes pleegt gaan deze dan ook via het UMTS netwerk ipv het normale GSM netwerk. Het brengt geen extra kosten met zich mee, Je hebt alleen sneller toegang tot internet en kunt bijv. gebruik maken van videobellen. het zal ongetwijfeld nog meer voordelen hebben, maar die weet ik zelf zo niet.
Staat er dan toevallig toch nog een verbinding open van een programma dat op de achtergrond draait? Verbinding open is te zien aan de 2 pijltjes eronder heen en weer. Op mijn N82 heb ik het nog nooit gezien buiten dat er dan natuurlijk een verbinding is.Leolinedance schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:24:
[...]
Ook buiten internetten zie ik soms 3.5G in mijn scherm staan. Met een Nokia N78 welliswaar.
Ik dacht al dat het HSDPA was, maar wist het niet zeker. Thanxelpino.rv schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:31:
[...]
Staat er dan toevallig toch nog een verbinding open van een programma dat op de achtergrond draait? Verbinding open is te zien aan de 2 pijltjes eronder heen en weer. Op mijn N82 heb ik het nog nooit gezien buiten dat er dan natuurlijk een verbinding is.
Alweer een hard-reset gedaan. (Door middel van *#7370#). Zonder memkaart erin, helemaal cleane telefoon open ik op de pc een .sis, ga naar m'n telefoon toe om te installeren en jawel. Bestand beschadigd...
Wát doe ik fout? Dit is toch de manier om een hard-reset uit te voeren? Zoals het gewoon bij iedereen lukt?
Door middel van een net geformateerde geheugenkaart en de .sis daarop zetten lukt het ook niet, precies dezelfde melding...
[ Voor 16% gewijzigd door Drawer op 16-07-2008 12:18 ]
Bestaat "snake" nog op je telefoon? zoja probeer dan eens die andere "hard reset" uit te voeren als volgt:Drawer schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:13:
AARGH!
Alweer een hard-reset gedaan. (Door middel van *#7370#). Zonder memkaart erin, helemaal cleane telefoon open ik op de pc een .sis, ga naar m'n telefoon toe om te installeren en jawel. Bestand beschadigd...
Wát doe ik fout? Dit is toch de manier om een hard-reset uit te voeren? Zoals het gewoon bij iedereen lukt?
Door middel van een net geformateerde geheugenkaart en de .sis daarop zetten lukt het ook niet, precies dezelfde melding...
[Green]+[def3]+[*+] Hiermee formatteer je je toestel. Gebruik deze code wanneer de gewone formatteercodes niet werken of wanneer je toestel niet wil rebooten.
Dit is wel vreemd, je hebt dit bij ieder sis bestand? Niet toevallig een paar die je op hetzelfde moment hebt gedownload en mogelijk beschadigd zijn?Drawer schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:13:
AARGH!
Hoelang moet ik die ingedrukt houden? Want naast een licht gepiep gebeurt er vrij weinig.BastiaanN schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:20:
[...]
Bestaat "snake" nog op je telefoon? zoja probeer dan eens die andere "hard reset" uit te voeren als volgt:
[Green]+[def3]+[*+] Hiermee formatteer je je toestel. Gebruik deze code wanneer de gewone formatteercodes niet werken of wanneer je toestel niet wil rebooten.
En ja, Snakes staat er nog op na een hard-reset.
@ Hierboven: met verschillende .sis's. Heb ook al een .sis van Bastiaan gehad die bij hem en andere mensen probleemloos werkte.
[ Voor 14% gewijzigd door Drawer op 16-07-2008 12:25 ]
haha, sorry drawer. Je moet je telefoon uitschakelen. en bij het aanzetten bovenstaande toetsen combinatie ingedrukt houden.Drawer schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:24:
[...]
Hoelang moet ik die ingedrukt houden? Want naast een licht gepiep gebeurt er vrij weinig.
En ja, Snakes staat er nog op na een hard-reset.
@ Hierboven: met verschillende .sis's. Heb ook al een .sis van Bastiaan gehad die bij hem en andere mensen probleemloos werkte.
Ik zie overigens genoeg mensen met ditzelfde probleem, het schijnt te ontstaan na een hard reset via de 7370 code
[ Voor 16% gewijzigd door BastiaanN op 16-07-2008 12:28 ]
Zet dit in de TS. Duidelijk!
Dit werkte. Was wel even moeilijk, 4 toetsen tegelijk indrukken, had m'n zusje even nodig, maar hij werkt nu.
Bedankt allen en jij speciaal.
Drawer schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:35:
Bastiaan! Held!
Zet dit in de TS. Duidelijk!
Dit werkte. Was wel even moeilijk, 4 toetsen tegelijk indrukken, had m'n zusje even nodig, maar hij werkt nu.
Bedankt allen en jij speciaal.
Ik zal het straks even bij in de TS zetten, lijkt me inderdaad een goede aanvulling. Het heeft mijn telefoon vorige week ook gered van een enkele reis service point nadat hij niet meer wou opstarten

Met een hand 3 knopjes indrukken terwijl hij op de tafel ligt en met de andere hand het powerknopje indrukken is toch niet zo moeilijk?
[ Voor 12% gewijzigd door BastiaanN op 16-07-2008 14:01 ]
Maar, omdat ik voorheen een verstokte Sony Ericsson-gebruiker was, is er toch een aantal dingen die ik mis van mijn W810i. Zo zijn, imho, de bijgeleverde oordopjes echt ruk! Na twee jaar met SE-in-ears te hebben rondgelopen kan ik echt niet meer tegen die plastic toestand in mijn oren. Bij mijn W810i kreeg ik indertijd een set uit twee delen, een kabeltje met daarin de microfoon en een 3.5mm connector, waar dan oordopjes naar keuze in konden worden geplugd. Bestaat er iets vergelijkbaars voor de N82? Op de Nokia-site kan ik iig niets vinden.
Daarnaast was het ook een hels karwei om mijn contacts over te zetten. Het hele telefoonboek als .vcf versturen werkte niet (N82 las alleen de eerste), losse contacts over BT was te veel werk, ik heb uiteindelijk de .vcf geimporteerd met Outlook Express, en vervolgens met PC Suite - wat er ongeveer 3 uur over deed om te installeren - gesynchroniseerd met mijn N82.

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P
En ja Bastiaan, dat is moeilijk.
Ik heb Sygic nu draaiend btw en ga zo TomTom proberen.
Zover ik weet is er inderdaad geen headset voor de N82, maar die standaard bij de N95 zit schijnt wel te werken, en daar kun je ook je eigen dopjes inpluggen.AntiPasta schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:04:
Zo, na lang twijfelen eindelijk ook een N82 Black gehaald. Groter dan verwacht maar al die functionaliteit maakt een hoop goed![]()
Maar, omdat ik voorheen een verstokte Sony Ericsson-gebruiker was, is er toch een aantal dingen die ik mis van mijn W810i. Zo zijn, imho, de bijgeleverde oordopjes echt ruk! Na twee jaar met SE-in-ears te hebben rondgelopen kan ik echt niet meer tegen die plastic toestand in mijn oren. Bij mijn W810i kreeg ik indertijd een set uit twee delen, een kabeltje met daarin de microfoon en een 3.5mm connector, waar dan oordopjes naar keuze in konden worden geplugd. Bestaat er iets vergelijkbaars voor de N82? Op de Nokia-site kan ik iig niets vinden.
Daarnaast was het ook een hels karwei om mijn contacts over te zetten. Het hele telefoonboek als .vcf versturen werkte niet (N82 las alleen de eerste), losse contacts over BT was te veel werk, ik heb uiteindelijk de .vcf geimporteerd met Outlook Express, en vervolgens met PC Suite - wat er ongeveer 3 uur over deed om te installeren - gesynchroniseerd met mijn N82.
m.b.t. contacten, w810i laten syncen naar outlook, outlook weer teruglaten syncen naar N82?
Die W810i kabel is zo verrekte kort zonder dat microfoon stukje, dus dat wordt hem ook niet tenzij je de telefoon aan je hoofd plaktDrawer schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:26:
Je kan gewoon je oude W810 oordopjes erin proppen hoor? Alleen heb je dan geen mic in je kabel zitten.
En ja Bastiaan, dat is moeilijk.
Ik heb Sygic nu draaiend btw en ga zo TomTom proberen.
[ Voor 61% gewijzigd door BastiaanN op 16-07-2008 15:30 ]

...de in-ears zijn natuurlijk ook los te gebruiken, maar daar zit een kabeltje van (no kidding) 15 centimeter aan. Natuurlijk kan ik ook 'gewone' in-ears kopen en die direct in de N82 pluggen, maar dan heb ik weer geen knopjes/microfoon.
Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P
Ja pfff, dan moet 'ie nieuwe halen. Creative's in-ears ofzo? Alles met een 3.5mm jack-plug past in ieder geval.BastiaanN schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:29:
[...]
Die W810i kabel is zo verrekte kort zonder dat microfoon stukje, dus dat wordt hem ook niet tenzij je de telefoon aan je hoofd plakt
Weet iemand overigens of dit een hardwarematig defect is? (ingebrande pixel in de CMOS ofzo) en of dit onder de garantie valt? Het is pietluttig maar het is een telefoon van 400 euro dus ik wil geen rood stipjeBastiaanN schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:05:
[...]
Ik heb bij een lage iso waarde een vaag rood stipje op de foto's![]()
[afbeelding]
Klik voor groter, kijk maar in het gele cirkeltje. Ik dacht eerst dat het iets was dat op de grond lag ofzo, maar als ik thuis foto's maak van mijn bureau bijv. waar het donker is krijg ik dat stipje op de exact zelfde pleken heb de lens al meerdere keren grondig schoongemaakt.
Had het in het oude topic al gepost.BastiaanN schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:49:
[...]
Wat dan, wil je hem downgraden naar T8? of upgraden naar T10?![]()
Verklaar je nader![]()
En dat je woorden uit je woordenboek kan verwijderen.
Ik noem mijn vriendin vaak kanjer en nokia maakt er kanker van.
Vaak door het snel smsen van mij vergeet ik wel eens op het sterretje te drukken.
Ja, dat vind ze vast niet zo prettig
Er zit een onthoudt functie achter die het vaak gebruikte wordt als eerste toont. Had dit zelf ook met een woord. Beste wat je kunt doen is, kanjer typen (telefoon zal er dan kanker van maken..) druk op sterretje totdat er kanjer staat, stop er een spatie achter, text weghalen en weer opnieuw beginnen. Kan zijn dat je dit een stuk of 30x moet doen, maar je zult merken dat na een tijdje de telefoon met kanjer komt als eerste suggestie
Ik sms als een gek, maar dit woord blijft die niet pakken.BastiaanN schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:33:
[...]
Ja, dat vind ze vast niet zo prettig
Er zit een onthoudt functie achter die het vaak gebruikte wordt als eerste toont. Had dit zelf ook met een woord. Beste wat je kunt doen is, kanjer typen (telefoon zal er dan kanker van maken..) druk op sterretje totdat er kanjer staat, stop er een spatie achter, text weghalen en weer opnieuw beginnen. Kan zijn dat je dit een stuk of 30x moet doen, maar je zult merken dat na een tijdje de telefoon met kanjer komt als eerste suggestie
Wel doet die "ff" voor "de" wat eerst andersom was....vreemde zaak dus
Anoniem: 148223
Ik zou er mee terug gaan, het lijkt erop dat in de censor een pixel (of meer) dood zijnBastiaanN schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:43:
[...]
Weet iemand overigens of dit een hardwarematig defect is? (ingebrande pixel in de CMOS ofzo) en of dit onder de garantie valt? Het is pietluttig maar het is een telefoon van 400 euro dus ik wil geen rood stipje
volgens mij moet je echt zelf het woord toevoegen om hem als eerste te laten zienRuffian schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:35:
[...]
Ik sms als een gek, maar dit woord blijft die niet pakken.
Wel doet die "ff" voor "de" wat eerst andersom was....vreemde zaak dus
wat je kan proberen
Typ kanker, druk net zo lang op ster totdat je een woord kan spellen, spel dan kanjer en ok.
Wellicht dat hij nu als eerste wordt getoond als je kanker spelt
Die zitten bij mijn N78. De kwaliteit is redelijk al vind ik de bediening maar vervelend. Je drukt snel op het verkeerde knopje en de volumeregeling is niet echt trapsgewijs. Verder is de pasvorm niet optimaal. De geluidskwaliteit is niets meer dan redelijk. Ik heb de Sennheiser CX 500 gekocht om in het afstandsbediening deel te steken, hopelijk lost dat wat op. Kan er na het weekend meer over vertellen mocht er interesse zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Leolinedance op 16-07-2008 22:35 ]
Inderdaad, je hebt helemaal gelijk. Werkt perfectDriek schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:25:
[...]
volgens mij moet je echt zelf het woord toevoegen om hem als eerste te laten zien
wat je kan proberen
Typ kanker, druk net zo lang op ster totdat je een woord kan spellen, spel dan kanjer en ok.
toch mooi, het was een klein gokje zonder zelf te proberen.BastiaanN schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:32:
[...]
Inderdaad, je hebt helemaal gelijk. Werkt perfect
Woehoei! Daar zal mijn vriendinnetje blij mee zijn.Driek schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:25:
[...]
volgens mij moet je echt zelf het woord toevoegen om hem als eerste te laten zien
wat je kan proberen
Tnx!
Het gaat mij ook om de afstandsbediening/microfoon, waar ik dan oordopjes van me eige in kan pluggen. Zolang dat maar kan ben ik een tevree man :-)Leolinedance schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:30:
[...]
Die zitten bij mijn N78. De kwaliteit is redelijk al vind ik de bediening maar vervelend. Je drukt snel op het verkeerde knopje en de volumeregeling is niet echt trapsgewijs. Verder is de pasvorm niet optimaal. De geluidskwaliteit is niets meer dan redelijk. Ik heb de Sennheiser CX 500 gekocht om in het afstandsbediening deel te steken, hopelijk lost dat wat op. Kan er na het weekend meer over vertellen mocht er interesse zijn.
Anoniem: 268251
Heb hetzelfde probleem en kan hier geen follow-ups over vinden. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Ik probeer te connecten met een SpeedTouch (KPN i+b "Experia Box").xentar schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 11:59:
[...]
Verder heb ik nog 1 probleem dat ik niet opgelost krijg: ik kan niet via WPA/TKIP verbinding maken met de wlan. Hij blijft steeds zeggen "ongeldige voorgedefinieerde sleutel", ondanks dat echt al alles geprobeerd heb. Tot zelfs "1111111111111" als sleutel enz. Aangezien het hier op 2 verschillende laptops wel werkt, is de key en instellingen toch goed.
[...]
Anoniem: 268251
Dat kan dus prima! Alleen zoals ik al zei, ik vind persoonlijk de bediening van de afstandsbediening niet zo fijn. Hij ziet er wel fancy uitAntiPasta schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:35:
[...]
Het gaat mij ook om de afstandsbediening/microfoon, waar ik dan oordopjes van me eige in kan pluggen. Zolang dat maar kan ben ik een tevree man :-)
Is gps gratis? Dus kan ik gratis gebruik maken van nokia maps zonder het internet op te hoeven? Volgens mij is het bekijken van straten of steden gratis maar jezelf positioneren niet, klopt dat?
Internet er hier iemand regelmatig ZONDER een internetabonnement? Ben je daar toch vrij veel geld kwijt? het is eigenlijk alleen de bedoeling voor af en toe googlen en mail checken.
Daarnaast vroeg ik me af waarom mijn WLAN zo enorm traag is. Mijn laptop is razendsnel maar op mijn mobieltje kan ik amper op gmail.com komen. Is dit gewoon omdat mobieltje minder geavanceerder zijn dan laptops? Ik heb gehoord dat het kan komen omdat je sim kaart oud is(2 jaar), is dat waar?
GPS is gratis, a-GPS niet helemaal. Die download nl. gegevens van internet met de locaties van de sattelieten. Dat is maar heel weinig data overigens. Jezelf positioneren enzo is gewoon gratis, alles mbt. navigatie.kenkreutzer schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 00:15:
Ik heb enkele vragen over deze mobiele telefoon. Ik heb hem sinds gister aangeschaft zonder een internetabonnement van HI.
Is gps gratis? Dus kan ik gratis gebruik maken van nokia maps zonder het internet op te hoeven? Volgens mij is het bekijken van straten of steden gratis maar jezelf positioneren niet, klopt dat?
Internet er hier iemand regelmatig ZONDER een internetabonnement? Ben je daar toch vrij veel geld kwijt? het is eigenlijk alleen de bedoeling voor af en toe googlen en mail checken.
Daarnaast vroeg ik me af waarom mijn WLAN zo enorm traag is. Mijn laptop is razendsnel maar op mijn mobieltje kan ik amper op gmail.com komen. Is dit gewoon omdat mobieltje minder geavanceerder zijn dan laptops? Ik heb gehoord dat het kan komen omdat je sim kaart oud is(2 jaar), is dat waar?
Verkijk je niet op de internet kosten..het kan aardig oplopen hoor! Ik zit met even mail kijken en op google kijken zo op 1 mb. Dat kost mij (zonder internet abo) E2,50 dacht ik. Dat houdt dus in dat als ik dit 4x in de maand doe dat ik mijn onbeperkt internet abo er al uit heb. En ik kan nu ook streaming audio/video kijken en luisteren met mijn T-Mobile internet abonnement wat ook wel grappig is. Maar dat tikt wel aan zonder abonnement.
De snelheid van WLAN lijkt me niks met je simkaart te maken te hebben. Bij mij is WLAN op de mobiel ook veel trager dan op de laptop. Ik denk dat het gewoon aan de verwerkingssnelheid van de data in de gsm ligt.
Voor gmail kun je overigens beter het programmatje van google downloaden: m.google.com/mail op je telefoon. Werkt hier prima!
Anoniem: 268417
Bedankt voor de snelle reactie! Maar wanneer ik nokia maps open vraagt hij om een netwerk. Welk netwerk moet ik dan aanvinken? Je zegt dus ook dat ik in de auto gratis een route kan laten berekenen? of is dat mbv A-gps?Leolinedance schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 10:12:
[...]
GPS is gratis, a-GPS niet helemaal. Die download nl. gegevens van internet met de locaties van de sattelieten. Dat is maar heel weinig data overigens. Jezelf positioneren enzo is gewoon gratis, alles mbt. navigatie.
Verkijk je niet op de internet kosten..het kan aardig oplopen hoor! Ik zit met even mail kijken en op google kijken zo op 1 mb. Dat kost mij (zonder internet abo) E2,50 dacht ik. Dat houdt dus in dat als ik dit 4x in de maand doe dat ik mijn onbeperkt internet abo er al uit heb. En ik kan nu ook streaming audio/video kijken en luisteren met mijn T-Mobile internet abonnement wat ook wel grappig is. Maar dat tikt wel aan zonder abonnement.
De snelheid van WLAN lijkt me niks met je simkaart te maken te hebben. Bij mij is WLAN op de mobiel ook veel trager dan op de laptop. Ik denk dat het gewoon aan de verwerkingssnelheid van de data in de gsm ligt.
Voor gmail kun je overigens beter het programmatje van google downloaden: m.google.com/mail op je telefoon. Werkt hier prima!
- Easy WLAN(kan dus alleen thuis, niet op de fiets bijv)
- KPN internet(dit kost geld toch?)
- Mobiele startsite
- Mobiel internet
- myplace(is ook wlan)
Alvast bedankt voor je reactie
Voor zover ik weet is A-GPS GPS dat met behulp van internet sneller een fix kan krijgen op de sattelieten.kenkreutzer schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:21:
Bedankt voor de snelle reactie! Maar wanneer ik nokia maps open vraagt hij om een netwerk. Welk netwerk moet ik dan aanvinken? Je zegt dus ook dat ik in de auto gratis een route kan laten berekenen? of is dat mbv A-gps?
Nokia Maps kosten geloof ik ook dataverkeer, tenzij die thuis al inlaadt (via je WLAN bijvoorbeeld).
Je zou ook navigatiesoftware kunnen overwegen die de maps al in zicht heeft, dan verstook je ook geen dataverkeer.
Anoniem: 151935
Ja ok. Ik heb dus bij instellingen ---> positiebepaling --> methode pos. bepaling geintegeerde gps en op basis van netwerk aangevinkt. en assisted gps en bluetooth gps uitgezet.Glacier schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 16:44:
[...]
Voor zover ik weet is A-GPS GPS dat met behulp van internet sneller een fix kan krijgen op de sattelieten.
Nokia Maps kosten geloof ik ook dataverkeer, tenzij die thuis al inlaadt (via je WLAN bijvoorbeeld).
Je zou ook navigatiesoftware kunnen overwegen die de maps al in zicht heeft, dan verstook je ook geen dataverkeer.
Wanneer ik bij nokia maps naar instellingen ga en netwerk kies kan ik kiezen uit: WLAN, KPN Internet, mobiele startsite, mobiel internet en myplace(volgens mij WLAN).
Welke moet ik dan kiezen om van het GPS gebruik te maken en niet het internet?
En Nokia maps zie ik in principe alle steden en straten al, zonder het internet op te gaan.
Nokia Maps heeft geen netwerkverbinding nodig om te functioneren. Alleen als je kaarten wilt downloaden heeft 'ie netwerk nodig. Maar als je die kaarten al hebt (en standaard heb je die van Nederland al) dan hoef je niet online en kan je bij het starten van het programma de vraag over het online gaan beantwoorden met 'Nee'.kenkreutzer schreef op zondag 20 juli 2008 @ 02:48:
[...]
Ja ok. Ik heb dus bij instellingen ---> positiebepaling --> methode pos. bepaling geintegeerde gps en op basis van netwerk aangevinkt. en assisted gps en bluetooth gps uitgezet.
Wanneer ik bij nokia maps naar instellingen ga en netwerk kies kan ik kiezen uit: WLAN, KPN Internet, mobiele startsite, mobiel internet en myplace(volgens mij WLAN).
Welke moet ik dan kiezen om van het GPS gebruik te maken en niet het internet?
En Nokia maps zie ik in principe alle steden en straten al, zonder het internet op te gaan.
Ook voor GPS gebruik is een internetverbinding niet nodig. A-GPS is handig (en heeft wel netwerk nodig) maar niet noodzakelijk. Als je geen A-GPS gebruikt zul je dus vaak lang moeten wachten op de GPS.
Ik heb dus wel A-GPS, maar ik heb geen inet abo dus is dat een beetje zonde. Wat betreft GPS, zoals je zei kan ik dat bij instellingen aanzetten. Maar ik kan dus kiezen uit: WLAN, KPN Internet, mobiele startsite, mobiel internet en myplace.rutgerw schreef op zondag 20 juli 2008 @ 09:32:
[...]
Nokia Maps heeft geen netwerkverbinding nodig om te functioneren. Alleen als je kaarten wilt downloaden heeft 'ie netwerk nodig. Maar als je die kaarten al hebt (en standaard heb je die van Nederland al) dan hoef je niet online en kan je bij het starten van het programma de vraag over het online gaan beantwoorden met 'Nee'.
Ook voor GPS gebruik is een internetverbinding niet nodig. A-GPS is handig (en heeft wel netwerk nodig) maar niet noodzakelijk. Als je geen A-GPS gebruikt zul je dus vaak lang moeten wachten op de GPS.
Welke van deze bedoelen ze dan met GPS?
Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt. Ik vermoed dat je probeert te navigeren via Nokia Maps. aangezien nokia maps standaart geen kaart materiaal op het kaartje heeft staan vraagt hij je om een internet verbinding, om nieuw kaartmateriaal voor jou locatie te downloaden. Dit kost uiteraad dataverkeer en dus geld.kenkreutzer schreef op zondag 20 juli 2008 @ 09:44:
[...]
Ik heb dus wel A-GPS, maar ik heb geen inet abo dus is dat een beetje zonde. Wat betreft GPS, zoals je zei kan ik dat bij instellingen aanzetten. Maar ik kan dus kiezen uit: WLAN, KPN Internet, mobiele startsite, mobiel internet en myplace.
Welke van deze bedoelen ze dan met GPS?
Je kunt het beste een ander navigatie systeem proberen zoals Route66, GarminXT of McGuider. Deze vragen niet om een internet verbinding en gebruiken alleen GPS. Wat geheel gratis is als je A-GPS gedeactiveerd hebt.
Stop chasing the dream, you're already living it
Let op: Nokia Maps heeft ook geen internet nodig en gebruikt dus ook geen dataverkeer. Het heeft weinig zin om om die reden een ander pakket aan te raden.BastiaanN schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:51:
[...]
Je kunt het beste een ander navigatie systeem proberen zoals Route66, GarminXT of McGuider. Deze vragen niet om een internet verbinding en gebruiken alleen GPS. Wat geheel gratis is als je A-GPS gedeactiveerd hebt.
Nokia Maps gebruikt alleen dataverkeer om nieuwe kaarten op te vragen en te downloaden. Je kan deze kaarten ook thuis via je wlan of via je PC downloaden. Nokia Maps verbruikt dan geen dataverkeer.
Als je stemmen o.i.d. wilt downloaden ben je alsnog internet nodig.rutgerw schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:13:
[...]
Let op: Nokia Maps heeft ook geen internet nodig en gebruikt dus ook geen dataverkeer. Het heeft weinig zin om om die reden een ander pakket aan te raden.
Nokia Maps gebruikt alleen dataverkeer om nieuwe kaarten op te vragen en te downloaden. Je kan deze kaarten ook thuis via je wlan of via je PC downloaden. Nokia Maps verbruikt dan geen dataverkeer.
Je kan ook stemmen downloaden met Nokia Maploader;)BastiaanN schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:01:
[...]
Als je stemmen o.i.d. wilt downloaden ben je alsnog internet nodig.
ID4.1M Honey Yellow
Nothing said, danReseT schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:15:
[...]
Je kan ook stemmen downloaden met Nokia Maploader;)
Hmm ik snap het nog steeds niet helemaal. Ik heb thuis inderdaad wlan en ik kan bij nokia maps nu zonders internet alle plaatsnamen zien. Alleen weet ik nog niet hoe ik de GPS functie aanmoet schakelen(bij instellingen staat hij wel aangevinkt), alleen bij instellingen van nokia maps staat gps helemaal niet bij.BastiaanN schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:51:
[...]
Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt. Ik vermoed dat je probeert te navigeren via Nokia Maps. aangezien nokia maps standaart geen kaart materiaal op het kaartje heeft staan vraagt hij je om een internet verbinding, om nieuw kaartmateriaal voor jou locatie te downloaden. Dit kost uiteraad dataverkeer en dus geld.
Maar ik denk dat ik maar een van de 3 andere software ga gebruiken.
GPS staat vanzelf aan, daar hoef je niets voor te doen. Het kan alleen even duren voordat je een gps-fix hebt omdat je a-gps uit hebt staankenkreutzer schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:01:
[...]
Hmm ik snap het nog steeds niet helemaal. Ik heb thuis inderdaad wlan en ik kan bij nokia maps nu zonders internet alle plaatsnamen zien. Alleen weet ik nog niet hoe ik de GPS functie aanmoet schakelen(bij instellingen staat hij wel aangevinkt), alleen bij instellingen van nokia maps staat gps helemaal niet bij.
Maar ik denk dat ik maar een van de 3 andere software ga gebruiken.
Dat maakt dus niket uit?
Is er overigens een mogelijkheid om de Duitse navigatie licentie (waar ik dus ook mee zit) om te zetten naar een Nederlandse? Bestelmaar.nl ga ik geeneens meer proberen, want die hebben ongeveer alles fout gedaan, wat ze maar fout konden doen.
Nee dan moet je eerst even via Nokia MapLoader even die kaarten downloaden en op je kaartje zetten.kenkreutzer schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:42:
En wanneer ik nokia maps open zegt het wel 'Kaarten: Netwerkgebruik uitgeschakeled. U kun het in de toepassingsinstellingen inschakelen.
Dat maakt dus niket uit?
Vast geen garantie, dit he? Of staan ze er om bekend?
Ik zag op Ebay al schermpjes (ik heb bij KPN gewerkt als mobieltjes reparateur, ben redelijk vertrouwd met Nokia's fixen), zijn dit gewoon goede schermpjes of ga ik balen van de beeldkwaliteit oid?
Deze werkt erg prettig en kan dan via de ftp mijn foto's uploaden alleen ziet sic! de sd kaart niet en dit is dus wel een erge misser.
Via flickr of vox vind ik het niet echt prettig werken
- Edit: Heb 'm al...
[ Voor 13% gewijzigd door dood pixeltje op 21-07-2008 15:41 ]
Hiermee kan je je foto's direct mailen of op picasa, photobucket, netlog you name it uploaden.
Wel traag met versturen maar het komt
Heb ik ook gehad (klussen met de n82 in je broekzak is niet slim) en voor redelijke prijs een OEM schermpje besteld bij http://www.mobielbereikbaar.nl/sebastius schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:17:
Ik zag op Ebay al schermpjes (ik heb bij KPN gewerkt als mobieltjes reparateur, ben redelijk vertrouwd met Nokia's fixen), zijn dit gewoon goede schermpjes of ga ik balen van de beeldkwaliteit oid?
Installeren is een eitje.
Gisteren iets nog dommers gedaan: in het water gevallen met de n82 in mijn zak ...
Natuurlijk doet het ding niks meer.
Iemand al eens een waterschadegeval naar een NSP gebracht en een idee van wat er kapot is en de reparatiekosten?
Draadloos laden op onze Zon
9 van de 10 keer doet de telefoon het gelijk niet meer, soms doen ze het nog even, maar dan gaat de boel van binnen oxideren en dan is het afgelopen, nieuw is goedkoper dan maken.emmerx schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:44:
[...]
Heb ik ook gehad (klussen met de n82 in je broekzak is niet slim) en voor redelijke prijs een OEM schermpje besteld bij http://www.mobielbereikbaar.nl/
Gisteren iets nog dommers gedaan: in het water gevallen met de n82 in mijn zak ...
Iemand al eens een waterschadegeval naar een NSP gebracht en een idee van wat er kapot is en de reparatiekosten?
Het is helaas niet anders.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Anoniem: 248577
Wat soms helpt is het toestel zeer snel na het ongelukje volledig uit elkaar halen en in de buurt van een warme radiator leggen (er niet op, dat kan te heet zijn). Maar wat hierboven ook al gezegd wordt over oxidatie, dat zal al snel het grootste probleem worden als het vocht niet snel genoeg weg kan.emmerx schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:44:
[...]
Heb ik ook gehad (klussen met de n82 in je broekzak is niet slim) en voor redelijke prijs een OEM schermpje besteld bij http://www.mobielbereikbaar.nl/
Je bent met picasa installeren zo'n 2 uur bezig omdat de permissies niet helemaal lekker lopen.
En werkt het dan ben je zo'n 5 uur kwijt voor 40 foto's
Dit is nog niet het grootste nadeel, na die 5 uur was mijn batterij helemaal op.
Geen toppertje dus, iemand nog met een andere methode om ze snel makkelijk mijn foto's te kunnen uploaden? (liefst naar eigen ftp)
flickr??Ruffian schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:42:
Even korte review van shozu.com
Je bent met picasa installeren zo'n 2 uur bezig omdat de permissies niet helemaal lekker lopen.
En werkt het dan ben je zo'n 5 uur kwijt voor 40 foto's
Dit is nog niet het grootste nadeel, na die 5 uur was mijn batterij helemaal op.
Geen toppertje dus, iemand nog met een andere methode om ze snel makkelijk mijn foto's te kunnen uploaden? (liefst naar eigen ftp)
Werkt bij mij helemaal prima met de N78.
Ofja mijn vriendin
[ Voor 3% gewijzigd door Ruffian op 22-07-2008 22:37 ]
Anoniem: 248577
Ik betaal niks voor deze functie op mijn telefoon (gebruik PIT). Downloaden en uploaden gaat prima (en gratis).Ruffian schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:37:
Maar ik wil de orginele foto's gratis kunnen downloaden.
Ofja mijn vriendin
Ehm, dat kun je toch ook gewoon bij flickr? De full size image opent gewoon zonder kaders dacht ik, mits je dat instelt in je profiel.Ruffian schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:37:
Maar ik wil de orginele foto's gratis kunnen downloaden.
Ofja mijn vriendin