Ik heb geen idee waar het aan gelegen heeft. Ik heb ook diverse apps geprobeerd en er vervolgens weer afgegooid. Opeens kon ik ook niet meer verder. Ik heb overigens geen van de apps geprobeerd waar jij het over hebt. Ik heb gisteren een back-up gemaakt, hard reset uitgevoerd en vervolgens de back-up weer terug gezet. Daarna was het probleem verholpen. Was al met al zo gepiept en geen ergernis meerbazzy_abc schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:07:
Beste (aanstaande) n82 bezitters,
Steeds meer mensen zie ik met het zelfde probleem als ik heb op de n82 fora, namelijk dat wanneer je een nieuw programmaatje probeert te installeren, dat hij aangeeft dat het "Bestand beschadigd!" is (ook bij bestanden die niet gesigned moeten worden). Bij mij gebeurde dit ongeveer nadat ik het progje mScorecard had geïnstalleerd. Enig idee hoe het bij jullie kwam, of waarna het probleem ontstond? Dit geld met name voor Ralphapeldoorn, Drawer, daftmay en Doctor Yes.
Dit is nog een oude post van mij:
Beste Tweakers,
Sinds kort heb ik een probleem met mijn n82 (black). Ik heb mijn toestel nu een paar dagen en heb wat applicaties geinstalleerd: Energy Profiler, JoikuSpot, Messenger, Upcode, NiceAlarm, Y-Alarms, Y-Tasks, Palringo (werkt slecht), mScorecard. Ik heb ook wat themes gedownload maar die heb ik er weer af gegooid (van Hotdog ofso... af te raden) en nu krijg ik elke keer als ik een nieuw .sis bestand probeer te openen de melding: Bestand beschadigd! .. en dan kan ik niet door. Ik kan dus geen nieuwe apps installeren...
En verder (ik denk niet dat het er toe doet) heb ik mijn geheugenkaartje (nokia 2GB) ook nog in FAT32 geformatteerd en getracht een back-up te maken met windows, maar ik was zo stom deze op het kaartje zelf te zetten.. dus hij was foutgelopen (kaartje vol). Dit deed ik omdat de PC Suite back-upper aangaf dat niet alle bestanden geback-upped konden worden. Maar ik geloof niet dat het hierdoor komt dat ik geen .sis bestanden meer kan openen.
alle hulp/ ervaringen zijn welkom!
Ik heb er toenertijd over nagedacht en eea uitgezocht, maar heb geen idee waar het aan heeft gelegen. En omdat de hard reset het heeft opgelost, was ik weer uit de brand. Overigens kost een hard reset, incl herinstallatie apps en instellen settings, mij een klein uurtje. Ik draai mijn hand er dus niet meer voor om. Ik kan mij voorstellen dat dit door andere gebruikers anders wordt ervaren.bazzy_abc schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:07:
Beste (aanstaande) n82 bezitters (en vooral Ralphapeldoorn, Drawer, daftmay en Doctor Yes),
Steeds meer mensen zie ik met het zelfde probleem als ik heb op de n82 fora, namelijk dat wanneer je een nieuw programmaatje probeert te installeren, dat hij aangeeft dat het "Bestand beschadigd!" is (ook bij bestanden die niet gesigned moeten worden). Bij mij gebeurde dit ongeveer nadat ik het progje mScorecard had geïnstalleerd. Enig idee hoe het bij jullie kwam, of waarna het probleem ontstond? Dit geld met name voor Ralphapeldoorn, Drawer, daftmay en Doctor Yes.
Settings voor App Manager hebben altijd al juist gestaan (All / Off / leeg).
Hallo beste lezers, ik hoop dat iemand mij hier uit de brand kan helpen,
want ik word onderhand knettergek. Ik zit namelijk met het probleem dat mijn Nokia Maps crashed op het moment dat ik hem wil opstarten, het zelfde als http://nl.youtube.com/watch?v=mtoaBdHcYaE
alleen heb ik Nokia Maps 2.0 beta al geinstalleerd en heb ik een N82.
Ik heb de nieuwste firmware nieuwste nokia map loader, waar zou 't dan aan kunnen liggen?
Please help me aan een oplossing, want ik wil graag Nokia Maps gebruiken ivm. de wandelfunctie...
Bijvoorbaat dank!
want ik word onderhand knettergek. Ik zit namelijk met het probleem dat mijn Nokia Maps crashed op het moment dat ik hem wil opstarten, het zelfde als http://nl.youtube.com/watch?v=mtoaBdHcYaE
alleen heb ik Nokia Maps 2.0 beta al geinstalleerd en heb ik een N82.
Ik heb de nieuwste firmware nieuwste nokia map loader, waar zou 't dan aan kunnen liggen?
Please help me aan een oplossing, want ik wil graag Nokia Maps gebruiken ivm. de wandelfunctie...
Bijvoorbaat dank!
Niet dat je er wat aan hebt, maar ik gebruik mijn N82 in combinatie met een Kenwood KCA-BT200 adapter aan mijn Kenwood 7534U radio. Mijn N82 heeft de laatste firmware dus het is misschien eerder een probleem van Pioneer (die misschien niet goed voldoen aan bluetooth standaarden ofzo), dan van Nokia.Anoniem: 102532 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:04:
Oke, ik heb nu dus ook m'n N82 al een paar maandjes in bezit..
Perfect toestel, ben er heel erg tevreden mee, tot vandaag...
Ik besloot om een autoradio te kopen met bluetooth ingebouwd, zodat ik dit in combinatie met m'n N82 kon gebruiken.
Na alles aangesloten te hebben wilde ik m'n telefoon verbinden, lukt het niet..
Vervolgens heb ik Pioneer gebeld, en werd mij verteld dat dit aan een update lag die Nokia onlangs heeft uitgebracht voor de N-series.
Dit wil dus zeggen dat ik mijn peperdure N82 niet kan gebruiken in combinatie met mijn gloednieuwe Pioneer radio..
Heeft iemand hier eerder over gehoord, of wellicht een oplossing??

http://forum.pocketinfo.n...er-deh65bt-autoradio.html
http://www.gsmhelpdesk.nl/forum/viewtopic.php?t=11139
http://discussions.nokia....swupdate&message.id=33745
http://discussions.nokia....ectivity&message.id=13942
Ik heb een programma weten te bemachtigen waarmee de N82 vanaf de pc bedient kan worden. Zeg maar een soort VNC voor S60
Er is ook de mogelijkheid om filmpjes te maken, dus als iemand wat voelt voor tutorials o.i.d let me know 
De Software; (Trail)
http://www.handango.com/P...?siteId=1&productId=56041
Arrghhh.. Laat ik net mijn N82 vallen op de rand van de kachel, nav. toets flink beschadigd
De Software; (Trail)
Arrghhh.. Laat ik net mijn N82 vallen op de rand van de kachel, nav. toets flink beschadigd
[ Voor 29% gewijzigd door BastiaanN op 08-07-2008 15:55 ]
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Ik ben er altijd wel voor in om het een en ander te testenBastiaanN schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:13:
Ik heb een programma weten te bemachtigen waarmee de N82 vanaf de pc bedient kan worden. Zeg maar een soort VNC voor S60Er is ook de mogelijkheid om filmpjes te maken, dus als iemand wat voelt voor tutorials o.i.d let me know
Arghhh shitBastiaanN schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:13:
Ik heb een programma weten te bemachtigen waarmee de N82 vanaf de pc bedient kan worden. Zeg maar een soort VNC voor S60Er is ook de mogelijkheid om filmpjes te maken, dus als iemand wat voelt voor tutorials o.i.d let me know
De Software; (Trail)

Ik heb voor mijn N82 een Qtek S200 wm5 gebruikt gedurende 2 jaar.Soepster schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:50:
Zijn er hier meer users die van een touchscreen phone naar de N82 zijn gegaan?
Ik gebruik nu een P800 en wil wellicht overstappen naar de N82, maar ik maak me nogal zorgen over het gebrek aan stylus- SMSjes typen, browsen enzo lijkt me een stuk lastiger. Ook de "notes" functionaliteit waarbij je gewoon kan schrijven zal ik wellicht missen, afhankelijk van de alternatieven. Ik heb in een eerder deel de reactie gezien van iemand die van P800 -> N82 ging en tevreden was, maar dat ging niet zozeer over touch maar over snelheid van de phone zelf.
De voor mij betaalbare alternatieven met touchscreen zijn lang niet zo feature-rijk helaas;
- Viewty kan qua VCR tegen de camera van de N82 op (120 fps, is zelfs beter) en heeft leuke vingerbediening en haptische feedback, maar heeft geen wi-fi en is geen smartphone
- LG KS20 heeft wi-fi en een snelle, degelijke 2MP camera, maar is wat buggy/slechte filmpjes
- SEG900 heeft wi-fi, is mooi slank en licht maar heeft geen goede netwerkfuncties en een slechte batterij
Phones met dezelfde features als de N82 maar met touch zijn meteen een stuk duurder, b.v. de HTC Touch Diamond/Samsung i900 (die ook nog eens slechter video opnemen, zucht), vandaar dat ik toch benieuwd ben naar hoe touchscreen-gebruikers de N82 ervaren.
Voor mij was de keus om naar een candybar (met toetsenbord) te gaan een hele bewuste.
De S200 was een geweldig toestel (tenminste, dat was het 3 jaar geleden), maar het WM platform mist stabiliteit, UI Uniformity, en een behoorlijke browser.
Mijn Nokia N82 heeft betere connectivity, niet alleen de toevoeging van 3G, maar ook betere WiFi ondersteuning en makkelijkere configuratie daarvan.
En een heel belangrijk pluspunt: de speakers + hoofdtelefoon aansluiting zijn vele malen beter.
Waar ik de N82 slechter in vindt dan een touchscreen toestel is:
- grootte van het scherm (films kijken zoals ik op mijn S200 deed, is eigenlijk uit den boze)
- typen van emails, sms gaat nog want die zijn korter, emailen doe ik eigenlijk gewoon niet met de N82.
- uitbreidbaarheid van het platform. Waar WM5 een volledig open platform is voor developers en users, merk ik dat ik mezelf erger aan het moeten signen van een theme die ik wil installeren. dat is gewoon gebruikersonvriendelijk. Het is ook niet alsof Nokia zelf meer (custom) themes aanbiedt waarmee het niet hoeft. Hetzelfde geldt voor programma's. Daar staat tegenover dat ik mijn S200 minstens één keer in de week een softreset moest geven.
Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.
Inderdaad! Maar eens informeren wat het ombouwen naar een zwarte cover kost bij een nokia service point...dafmay schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:04:
[...]
Arghhh shitEcht zo'n "jezelf voor je kop kunnen slaan" moment
Edit;
Verdorie, Teunis in Rijssen gebeld en die zeiden dat ze helaas alle onderdelen nog niet in het zwart konden bestellen, maar over een maandje ofzo was het zeker mogelijk. Moest dan rekenen op 60 tot 70 euro aan kosten... eens over nadenken
[ Voor 29% gewijzigd door BastiaanN op 08-07-2008 16:22 ]
Woon je toevallig in de buurt van Schiedam...dan zou je Ricom Repairs kunnen proberen...zij hebben een gouden klantenservice.BastiaanN schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:17:
[...]
Inderdaad! Maar eens informeren wat het ombouwen naar een zwarte cover kost bij een nokia service point...
Edit;
Verdorie, Teunis in Rijssen gebeld en die zeiden dat ze helaas alle onderdelen nog niet in het zwart konden bestellen, maar over een maandje ofzo was het zeker mogelijk. Moest dan rekenen op 60 tot 70 euro aan kosten... eens over nadenken
202 km – ca. 2 uur 4 mindafmay schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:29:
[...]
Woon je toevallig in de buurt van Schiedam...dan zou je Ricom Repairs kunnen proberen...zij hebben een gouden klantenservice.
Teunis in rijssen staat ook bekend om hun perfecte service, dus ik wacht wel even op hun telefoontje... tot dan maar even door met de kapotte navtoets, mocht het me echt beginnen te irriteren ontstaat er wel "perongeluk" vloeistofschade....
[ Voor 30% gewijzigd door BastiaanN op 08-07-2008 16:33 ]
Kan je meteen je navigatie uittestenBastiaanN schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:32:
[...]
202 km – ca. 2 uur 4 min
Teunis in rijssen staat ook bekend om hun perfecte service, dus ik wacht wel even op hun telefoontje... tot dan maar even door met de kapotte navtoets, mocht het me echt beginnen te irriteren ontstaat er wel "perongeluk" vloeistofschade....
Ik heb al een nokia service manual gevonden waarin stap voor stap staat hoe je de N82 uit elkaar kunt halen, een nieuw toetsenbord matje incl. de beschadigde toetsen kost 26 euro incl. verzendkosten...
Anoniem: 102532
Yep, heb de Pioneer helpdesk gemailt en dit krijg ik terughars73 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 09:03:
[...]
Niet dat je er wat aan hebt, maar ik gebruik mijn N82 in combinatie met een Kenwood KCA-BT200 adapter aan mijn Kenwood 7534U radio. Mijn N82 heeft de laatste firmware dus het is misschien eerder een probleem van Pioneer (die misschien niet goed voldoen aan bluetooth standaarden ofzo), dan van Nokia.Of Nokia heeft wat aangepast in de firmware betreffende het bluetooth profiel wat ze gebruiken. Ik lees hieronder ook wel wat 'plotselinge' problemen van Nokia met Pioneer:
http://forum.pocketinfo.n...er-deh65bt-autoradio.html
http://www.gsmhelpdesk.nl/forum/viewtopic.php?t=11139
http://discussions.nokia....swupdate&message.id=33745
http://discussions.nokia....ectivity&message.id=13942
Heb ik dus ook vrij weinig aan..
Bedankt om contact op te nemen met Pioneer en uw interesse in onze producten.
Door een software wijziging van Nokia op al zijn N en E reeks toestellen is de Bluetooth functie tussen Nokia en Pioneer niet meer optimaal. Deze toestellen zijn omwille van de update niet volledig meer compatible. Het handmatig verbinding maken in plaats van automatisch zou hier verbetering in kunnen brengen. Verder zijn hier nog geen aanpassingen of updates van Pioneer voor beschikbaar.
Indien u nog verdere vragen heeft kunt u ons steeds bereiken via mail of telefoon.
Met vriendelijke groet,
Wim
Pioneer Europe N.V.
Customer & Service support
Ben in middels terug gegaan naar de winkel waar ik de radio gekocht heb, en heb daar 't een en ander getest.
Nu blijkt dat 'ie wel werkt met de P65BT van Pioneer.. een model uit 2007 doet het dus wel i.c.m. met mijn N82, en een model uit 2008 niet.. op z'n minst vreemd naar mijn idee.
Even ter info:Anoniem: 102532 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:51:
[...]
Yep, heb de Pioneer helpdesk gemailt en dit krijg ik terug
[...]
Heb ik dus ook vrij weinig aan..
Ben in middels terug gegaan naar de winkel waar ik de radio gekocht heb, en heb daar 't een en ander getest.
Nu blijkt dat 'ie wel werkt met de P65BT van Pioneer.. een model uit 2007 doet het dus wel i.c.m. met mijn N82, en een model uit 2008 niet.. op z'n minst vreemd naar mijn idee.
Ik heb zelf de P65BT van Pioneer en een N82 Black van Nokia.
De n82 draait met de laatste firmware v20.0.0.62
De Pioneer is inmiddels teruggegaan naar Pioneer ter repartie. Ik kreeg de voor velen
bekende "Error 80" melding. Dat betekend dat er een stukje software beschadigd is waardoor
je met sommige telefoons niet meer kunt connecten op het carkit gedeelte van de radio.
Na repartie is de error melding verdwenen. Echter het automatisch connecten gaat nog steeds niet goed. Verbinding wordt even gemaakt en direct weer verbroken.
Alleen als ik de radio op BT Audio zet, dan verbindt deze wel automatisch maar niet altijd even consequent.
Er zit volgens mij echt een fout in de standaard bluetooth implementatie vanuit Nokia.
Met andere telefoons (ook nokia alleen geen N of E series) gaat het wel goed.
Wacht op een firmware update vanuit Nokia is denk ik het enige wat mogelijk is...
Zie ook http://kieskeurig.nl/revi...AFE5DC12572BA00346309.htm
voor meer info over deze radio icm. nokia telefoons. Heel veel mensen met N95 hebben er ook last van.
Greetz
Anoniem: 102532
Oke bedankt, toch "fijn" om te horen dat ik niet de enige ben.basix schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:30:
[...]
Even ter info:
Ik heb zelf de P65BT van Pioneer en een N82 Black van Nokia.
De n82 draait met de laatste firmware v20.0.0.62
De Pioneer is inmiddels teruggegaan naar Pioneer ter repartie. Ik kreeg de voor velen
bekende "Error 80" melding. Dat betekend dat er een stukje software beschadigd is waardoor
je met sommige telefoons niet meer kunt connecten op het carkit gedeelte van de radio.
Na repartie is de error melding verdwenen. Echter het automatisch connecten gaat nog steeds niet goed. Verbinding wordt even gemaakt en direct weer verbroken.
Alleen als ik de radio op BT Audio zet, dan verbindt deze wel automatisch maar niet altijd even consequent.
Er zit volgens mij echt een fout in de standaard bluetooth implementatie vanuit Nokia.
Met andere telefoons (ook nokia alleen geen N of E series) gaat het wel goed.
Wacht op een firmware update vanuit Nokia is denk ik het enige wat mogelijk is...
Zie ook http://kieskeurig.nl/revi...AFE5DC12572BA00346309.htm
voor meer info over deze radio icm. nokia telefoons. Heel veel mensen met N95 hebben er ook last van.
Greetz
Ga morgen toch nog eens terug naar de winkel, want ben erachter gekomen dat ik veel te veel betaald heb..
Het nieuwe model kostte €350 (P700BT) en heb nu de P65BT voor €325 !!
Terwijl deze op internet van €209 t/m €295 staat.. en dat prijsverschil is me iets te groot...
Ga 'm denk ik toch weer omruilen voor de P700BT en wacht wel op een update van Nokia, want daar zal het dan aan liggen..
Klikt goed. En ja ik weet dat bijv mijn N95 makkelijk uit elkaar te halen is, met een beetje geduld en voorzichtigheid. Een tip : kijk voor onderdelen ook bij www.telecomtelecom.nlBastiaanN schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:49:
Ik heb al een nokia service manual gevonden waarin stap voor stap staat hoe je de N82 uit elkaar kunt halen, een nieuw toetsenbord matje incl. de beschadigde toetsen kost 26 euro incl. verzendkosten...
oeps een dubbele post
[ Voor 91% gewijzigd door dafmay op 08-07-2008 18:03 ]
Heb je daar toevallig een link van? Die zocht ik nog namelijkBastiaanN schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:49:
Bij deze.Bulltje schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:25:
[...]
Heb je daar toevallig een link van? Die zocht ik nog namelijk
*weg* doe maar niet, ik stuur je dadelijk de uitleg
Zal hem straks wel even bij in de startpost zetten, die wou ik toch updaten vanavond
[ Voor 29% gewijzigd door pven op 09-07-2008 19:40 ]
Nog even een tip, zet nooit je telefoon uit tijdens het installeren van iets, je riskeert het risico van een hard reset, net ondervonden 
Zijn er mensen die een andere image viewer gebruiken dan de ingebouwde image gallery? Ik ben opzoek naar een alternatief omdat ik maar niet kan wennen aan dat geschuif.. suggesties zijn welkom
Zijn er mensen die een andere image viewer gebruiken dan de ingebouwde image gallery? Ik ben opzoek naar een alternatief omdat ik maar niet kan wennen aan dat geschuif.. suggesties zijn welkom
[ Voor 41% gewijzigd door BastiaanN op 08-07-2008 22:39 ]
ik zoek daar ook iets voor! Want als ik via de multi media toets, naar mijn gallerij ga, dan blijft er altijd heel lang staan: openen... Naar mijn idee te lang! Terwijl er helemaal niet veel foto s in staan! Hoe is dit bij jullie??
[ Voor 24% gewijzigd door Johantjuuh op 08-07-2008 23:46 ]
Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me
Anoniem: 240712
ik wil het toestel terugzetten naar zijn fabriekinstellingen. Hierbij vraagt hij naar een beveiligingscode. Dit is niet mijn PIN, ook niet mijn PUK code. Waar kan ik deze code vinden?
Volgens mij is dit 12345..Anoniem: 240712 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:58:
ik wil het toestel terugzetten naar zijn fabriekinstellingen. Hierbij vraagt hij naar een beveiligingscode. Dit is niet mijn PIN, ook niet mijn PUK code. Waar kan ik deze code vinden?
Voor de mensen die bekend zijn met Launchy voor Windows zullen Nuance T9 Nav ook wel wat vinden denk ik.
Je kunt gewoon in je standby screen in T9 formaat een naam opzoeken van een programma,contactpersoon,agenda item,instelling,bookmark enz enz enz... en het programma geeft hem dan weer.
Stel ik zou mijzelf willen bellen, dan volstaat het intypen van 22784226 (Bastiaan) in het standbyscreen al
http://www.nuance.com/t9/t9nav/default.asp
Het lijkt mij een goed idee om enkele foto's gemaakt met de N82 toe te voegen aan de startpost. Zouden mensen die een leuk plaatje hebben geschoten deze naar mij kunnen mailen? dan neem ik ze op in de startpost. b.v.d
Mailen naar:
Je kunt gewoon in je standby screen in T9 formaat een naam opzoeken van een programma,contactpersoon,agenda item,instelling,bookmark enz enz enz... en het programma geeft hem dan weer.
Stel ik zou mijzelf willen bellen, dan volstaat het intypen van 22784226 (Bastiaan) in het standbyscreen al
Het lijkt mij een goed idee om enkele foto's gemaakt met de N82 toe te voegen aan de startpost. Zouden mensen die een leuk plaatje hebben geschoten deze naar mij kunnen mailen? dan neem ik ze op in de startpost. b.v.d
Mailen naar:
[ Voor 29% gewijzigd door BastiaanN op 09-07-2008 10:49 ]
Ik kan op jou site geen applicatie vinden...BastiaanN schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 09:50:
Voor de mensen die bekend zijn met Launchy voor Windows zullen Nuance T9 Nav ook wel wat vinden denk ik.
Zie ook SkyeQuiKey op http://www.skyestream.com Eenzelfde soort programma, werkt echt super! Direct sms verzenden na intikken van een naam (t9 style) net als applicaties starten enz. Zolang de tijdelijk versie werkte het progje uitgeprobeerd.
Excuses. Bij deze de link naar het programma: http://www.t9nav.com/mobi/default.aspMaPzel schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:47:
[...]
Ik kan op jou site geen applicatie vinden...
Zie ook SkyeQuiKey op http://www.skyestream.com Eenzelfde soort programma, werkt echt super! Direct sms verzenden na intikken van een naam (t9 style) net als applicaties starten enz. Zolang de tijdelijk versie werkte het progje uitgeprobeerd.
Ik ken SkyeQuiKey ook inderdaad, maar vind T9 Nav qua gui net iets fijner aandoen, maar dat zal zeker een persoonlijke kwestie zijn.
Mijn N82 stamt nog uit het tijdperk waar de certificaten gratis verkregen konden worden voor symbian. Inmiddels kun je de telefoon ook hacken zodat je elke mogelijk applicatie kunt installeren, maar het bestand moet nog steeds gesigned worden.
Omdat ik dit altijd zo'n gedoe vind heb ik een klein programmaatje geschreven in autoit welke bij het aanklikken van een sis bestand vraagt of het bestand al gesigned is. Kies je voor nee, dan wordt het bestand eerst gesigned via instellingen opgeslagen in een .ini file. Daarna wordt gelijk Nokia Application Installer opgestart (dit gebeurt gelijk wanneer je voor ja kiest). Scheelt weer een hoop tijd.
als er mensen zijn die er intresse in hebben incl. autoit3 source, gelieve mij te e-mailen
[ Voor 37% gewijzigd door BastiaanN op 09-07-2008 13:02 ]
Anoniem: 75597
Misschien is het wat om links naar deze twee groepen op Flickr op te nemen in de startpost?BastiaanN schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 09:50:
Mailen naar: [afbeelding]
http://www.flickr.com/groups/nokian82usergroup/
http://www.flickr.com/groups/n82macro/
Dat is inderdaad ook een hele aardige suggestie! BedanktAnoniem: 75597 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:34:
[...]
Misschien is het wat om links naar deze twee groepen op Flickr op te nemen in de startpost?
http://www.flickr.com/groups/nokian82usergroup/
http://www.flickr.com/groups/n82macro/
een goedemiddag,
ik heb ook al enkele maanden een N82, tot volle tevredenheid overigens.
Heb alle topics vrij actief meegelezen (zal ongetwijfeld het nodige gemist hebben) maar ben nog op zoek naar een goede houder voor m'n N82 in de auto, bij voorkeur met zuignap (auto onafhankelijk) en die ook draaibaar is voor zowel horizontaal als verticaal gebruik (navigatie).
uiteraard ook al op verschillende sites (webshops / google) gezocht, maar spijtig genoeg nog niet gevonden. Mocht iemand een suggestie hebben hoor ik het graag.
Heb 2x een 'ongelukje' gehad met m'n N82, 1x zou ik 'm fietsend in m'n jaszak doen, maar daar bleek m'n jaszak nog niet te beginnen.. aaahhh fuck... resultaat : '#' toets deels defect.
werkte alleen nog bij een bepaalde manier (schuin + harder dan normaal) drukken.
2e x was nog erger qua onhandigheid, beetje over en weer gooien tussen m'n handen, * boem op de grond *
resultaat : '#' werkt(e) weer
Heb alle topics vrij actief meegelezen (zal ongetwijfeld het nodige gemist hebben) maar ben nog op zoek naar een goede houder voor m'n N82 in de auto, bij voorkeur met zuignap (auto onafhankelijk) en die ook draaibaar is voor zowel horizontaal als verticaal gebruik (navigatie).
uiteraard ook al op verschillende sites (webshops / google) gezocht, maar spijtig genoeg nog niet gevonden. Mocht iemand een suggestie hebben hoor ik het graag.
Heb 2x een 'ongelukje' gehad met m'n N82, 1x zou ik 'm fietsend in m'n jaszak doen, maar daar bleek m'n jaszak nog niet te beginnen.. aaahhh fuck... resultaat : '#' toets deels defect.
werkte alleen nog bij een bepaalde manier (schuin + harder dan normaal) drukken.
2e x was nog erger qua onhandigheid, beetje over en weer gooien tussen m'n handen, * boem op de grond *
Beetje initiatief tonen kan geen kwaad. Zie FAQ startpost, "Zodra ik de telefoon in de autohouder plaats start de galerij op".marc1982 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:15:
een goedemiddag,
Anoniem: 148223
vandaag de N82 binnengekregen, vind het een mooi toestel maar zoals al eerder iemand hier postte
heeft ook dit toestel speling aan de linkerzijde en door de opening kan ik de usb zien.
Hoe is de build quality van de N82 black bij anderen of is dit bij dit toestel "normaal"
Hierbij een close up foto van het toestel
heeft ook dit toestel speling aan de linkerzijde en door de opening kan ik de usb zien.
Hoe is de build quality van de N82 black bij anderen of is dit bij dit toestel "normaal"

ik heb een witte N82 en heb hetzelfde probleemAnoniem: 148223 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:37:
vandaag de N82 binnengekregen, vind het een mooi toestel maar zoals al eerder iemand hier postte
Hoe is de build quality van de N82 black bij anderen of is dit bij dit toestel "normaal"![]()
Tijd van werken, tijd van rusten
Ik heb de mijne direkt teruggestuurd vanwege dit, er komt zo allemaal stof en vuil etc. in de telefoonDriek schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:22:
[...]
ik heb een witte N82 en heb hetzelfde probleem

Vraag me af of er meer mensen hem hierom hebben teruggestuurd en wat hun ervaringen zijn
9 van de 10 krijgen gewoon een nieuwe
Ook mijn N82 (zwart) heeft een lichte speling aan de linkerkant , kan onder een bepaalde hoek ook de usb zien niet zo erg gelukkig als de foto hierboven, morgen ook maar ff naar een NSP gaan.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Ik heb er in elk geval geen last van!
Het "leuke" is dat mijn N78 ook last heeft van die zelfde speling... Heb de phone nog niet veel in mijn broekzak gehad... maar er komt dus vuil onder door dat gaatieke?
bla?
Niet iedereen met die speling heeft ook daadwerkelijk last van stof en vuil, dat is dus even afwachten..Q-bone schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:22:
Het "leuke" is dat mijn N78 ook last heeft van die zelfde speling... Heb de phone nog niet veel in mijn broekzak gehad... maar er komt dus vuil onder door dat gaatieke?
ik heb ook wel gekeken,BastiaanN schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:41:
[...]
Beetje initiatief tonen kan geen kwaad. Zie FAQ startpost, "Zodra ik de telefoon in de autohouder plaats start de galerij op".
denk dat ik deze (niet via dit topic) wel ben tegen gekomen,
maar wist niet of deze hier geschikt voor was.
bedankt voor de suggestie
blijf uiteraard gewoon mee lezen
Vanaf heden mag de Sygic-discussie in Het Sygic McGuider Topic
Met dank aan BastiaanN voor de nette TS!
Met dank aan BastiaanN voor de nette TS!
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Schitterend die NOS-mobiel applicatie.
Bijna fullscreen de tour volgen op de N82.
Verbazingwekkend hoe goed dat er nog uit ziet in combinatie met PIT
Heeft de NOS inderdaad echt heeeel erg mooi gedaan. Moet je maar eens vergelijken met de bagger toepassing van RTL nieuws...Driek schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:08:
Schitterend die NOS-mobiel applicatie.
Roost
Je kan gewoon de versie van de N95 gebruiken, qua software zijn de N82 en N95 zo goed als indentiekRoost schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:28:
Ik kijk zeer uit naar de push email toepassing die niet in beta gereleased is door Nokia. Helaas wordt de N82 nog niet ondersteund, maar ik kijk elk uur stiekem om te zien of hij al is toegevoegd!
Roost
Zijn er nog meer streams (zowel audio als video) die worden ondersteunt door de N82? Zelfs de youtube doet het niet bij mij (zou het toch wel moeten doen volgens mij).Roost schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:13:
[...]
Heeft de NOS inderdaad echt heeeel erg mooi gedaan. Moet je maar eens vergelijken met de bagger toepassing van RTL nieuws...
Roost
EDIT: Kwam na even zoeken MobiTubia tegen en heb deze direct gedownload.. geweldige applicatie voor zoeken en afspelen van YouTube filmpjes!
http://www.mobitubia.com/dp/?q=node/2
[ Voor 18% gewijzigd door hars73 op 10-07-2008 22:30 ]
De beta toepassing werkt hier anders al even uitstekend!Roost schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:28:
Ik kijk zeer uit naar de push email toepassing die niet in beta gereleased is door Nokia. Helaas wordt de N82 nog niet ondersteund, maar ik kijk elk uur stiekem om te zien of hij al is toegevoegd!
Roost
Laat je hem alleen de hele dag je mail checken gaat dit wel ten koste van je batterij.
A life? Where can I download it??
Ruffian en BastiaanN,
Dat is geweldig nieuws. Had ik niet verwacht, want in alle fora lees ik dat het gebruik van de N95 software voor Nokia push email traag en slecht werkt op de N82 en dat hij daarom niet in het lijstje van ondersteunde toestellen staat!
Dank, ik ga het proberen...
Roost
Dat is geweldig nieuws. Had ik niet verwacht, want in alle fora lees ik dat het gebruik van de N95 software voor Nokia push email traag en slecht werkt op de N82 en dat hij daarom niet in het lijstje van ondersteunde toestellen staat!
Dank, ik ga het proberen...
Roost
Anoniem: 183712
Ik was ook al een tijdje op zoek. Gisteren zat ik bij smartshop.nl te snuffelen en toen kwam ik deze aanbieding tegen: brodit active holder met HR richter mount set.marc1982 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:15:
een goedemiddag,
http://www.smartphoneshop...r-nokia-n82-mountset.html
Ik had al een tijdje brodit gezien maar ik vond het nadelig dat je die niet tegen het raam kon plakken.
deze aanbieding lost dat probleem op. Heb hem nog niet besteld maar ga dat wel doen.
Zit nog een beetje aan te hikken tegen die prijs .
Er is ook een passive holder trouwens maar dan heb je geen lader. En die heb ik toch nodig.
Idd jammer van de prijs. Voor de rest ziet het er wel handig uit. Die oplader zit ook mooi verwerkt.
Ik geloof dat ik voor de originele nokia houder + lader ook ongeveer dat bedrag kwijt was.
Ik heb bij Halfords in de winkel een zuignap gekocht. 2 tientjes http://www.halfords.nl/NL...tail.htm?productId=180288
Ik heb de passive Brodit holder al een tijdje en ben erg tevreden. Het prijsverschil t.o.v. de actieve versie heeft mij voor de passieve versie doen besluiten. Ik hoef alleen maar de autolader in m'n telefoon te steken (passive), i.p.v. dat de telefoon er automatisch inschuift (active) bij in de houder schuiven.Anoniem: 183712 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:34:
[...]
Ik was ook al een tijdje op zoek. Gisteren zat ik bij smartshop.nl te snuffelen en toen kwam ik deze aanbieding tegen: brodit active holder met HR richter mount set.
http://www.smartphoneshop...r-nokia-n82-mountset.html
Ik had al een tijdje brodit gezien maar ik vond het nadelig dat je die niet tegen het raam kon plakken.
deze aanbieding lost dat probleem op. Heb hem nog niet besteld maar ga dat wel doen.
Zit nog een beetje aan te hikken tegen die prijs .
Er is ook een passive holder trouwens maar dan heb je geen lader. En die heb ik toch nodig.
Ik heb vorige week deze gsm houder bij Halfords gekocht. N82 past er goed in, alleen worden de camera en galerij knop ingedrukt bij het plaatsen van de N82. De houder kan ook niet draaien (wel met een beetje geweld
)
Ik heb ook de brodit passive houder, in combinatie met de swiffel? prima in gebruik en ook te draaien.dafmay schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:52:
[...]
Ik heb de passive Brodit holder al een tijdje en ben erg tevreden. Het prijsverschil t.o.v. de actieve versie heeft mij voor de passieve versie doen besluiten. Ik hoef alleen maar de autolader in m'n telefoon te steken (passive), i.p.v. dat de telefoon er automatisch inschuift (active) bij in de houder schuiven.
Hierbij geen last van ingedrukte knopjes
Net gevonden op internet EN uitgeprobeerd (met succes)
Hack om de schermhelderheid op te krikken!
1. Download (right click, save link as) the 10200c8c.txt file HERE, then copy it to the 'others' folder on your memory card.
2. Download and install hellocarbide from HERE, DO NOT OPEN IT YET.
3. Download/install Y-browser HERE and open Y-Browser, keep it open and send it into the background by hitting the menu button.
4. Open HelloCarbide, press options and then select menu1... When the pop-up message appears just press yes. (kan geen kwaad als je een foutmelding krijgt, gewoon op OK drukken dan.)
5. Open Y browser again. (menuknop lang ingedrukt houden)
6. Copy the 10200c8c.txt file from where you've saved it to C:\Private\10202be9\.
7. Check if there's a 10200c8c.cre file in C:\Private\10202be9\Persists\, if there is one, delete it. Deze kan je best back-uppen, zie hieronder ;-)
8. Restart your phone.
Et voila, je scherm is nu dubbel zo helder, het werkt echt! Je scherm zal wel niet meer donkerder worden door de lichtsensor, is dus nogal fel snachts. Je bent gewaarschuwd!
Zou er iemand het originele .cre-bestand dat je moet verwijderen (C:\Private\10202be9\Persists\10200c8c.cre) Naar mij willen doorsturen please!?!? Als ik dan ooit de hack terug ongedaan wil maken kan dat, was namelijk iets te rap met deze te deleten... Domme ik. PM me voor m'n e-mail adres want denk niet dat ik dat hier mag tonen...
1. Download (right click, save link as) the 10200c8c.txt file HERE, then copy it to the 'others' folder on your memory card.
3. Download/install Y-browser HERE and open Y-Browser, keep it open and send it into the background by hitting the menu button.
4. Open HelloCarbide, press options and then select menu1... When the pop-up message appears just press yes. (kan geen kwaad als je een foutmelding krijgt, gewoon op OK drukken dan.)
6. Copy the 10200c8c.txt file from where you've saved it to C:\Private\10202be9\.
7. Check if there's a 10200c8c.cre file in C:\Private\10202be9\Persists\, if there is one, delete it. Deze kan je best back-uppen, zie hieronder ;-)
8. Restart your phone.
Et voila, je scherm is nu dubbel zo helder, het werkt echt! Je scherm zal wel niet meer donkerder worden door de lichtsensor, is dus nogal fel snachts. Je bent gewaarschuwd!
Zou er iemand het originele .cre-bestand dat je moet verwijderen (C:\Private\10202be9\Persists\10200c8c.cre) Naar mij willen doorsturen please!?!? Als ik dan ooit de hack terug ongedaan wil maken kan dat, was namelijk iets te rap met deze te deleten... Domme ik. PM me voor m'n e-mail adres want denk niet dat ik dat hier mag tonen...
De hack was al bekend. Er rest alleen de vraag hoeveel dit je batterijduur kan beinvloeden.
Had van die hack ook al wel eens iets opgevangen maar heb het hier zo duidelijk en gedetailleerd nog niet zien voorbijkomen, vandaar mijn post. Zal laten weten hoezeer het mijn batterij heeft beinvloed,
bestand waar ik in m'n vorige post om vroeg is nog steeds welkom;-)
Ik zou hem je graag willen sturen, maar gezien ik nog over een certificaat beschik en dus geen toegevoegde waarde zie om mijn telefoon te hacken kan ik niet bij de private of sys directory komen... dus geen bestandjeTunboy schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 20:54:
Tunboy,Tunboy schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 20:54:
Had van die hack ook al wel eens iets opgevangen maar heb het hier zo duidelijk en gedetailleerd nog niet zien voorbijkomen, vandaar mijn post. Zal laten weten hoezeer het mijn batterij heeft beinvloed,
Ik zou ook het bestandje willen sturen, maar ik kan het niet vinden. Hoe kom je in C:Private// ??
Telefoon hacked? Heb jij dit gedaan dan? En hoe doe je dat dan?
Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me
ik heb hem inmiddels op mijn buroblad staanTunboy schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 17:29:
Net gevonden op internet EN uitgeprobeerd (met succes)
8. Restart your phone.
mail me maar dan mail ik hem terug
Over die kier en stof en vuil etc. nog dit:
Het is zeker niet bevordelijk, wat te denken als het regent of mistig is, waterschade is geen garantie zegt men dan, het schijnt zovaak voor te komen dat men het bijna in de startpost zou opnemen, let bij uw aankoop op.
zie deel 1 en deel 2
Volgens mij zag ik zelfs de printplaat zitten bij de mijne
Was gisteren in de telfortshop, die hadden een zilveren (geen dummy) zonder speling achter glas.
Bij de belcompany zag ik een zwarte met de typische speling achter glas staan.
Deze foto is van een n82 review waarbij ze het toetsenbord vergelijken met een n95,
De opvallende "kier",onderaan deze keer, wordt niet eens vernoemd
Als je er niet op let zie je het op het eerste gezicht niet maar het hoort zeker niet zo te zijn bij zo'n duur toestel
Het is zeker niet bevordelijk, wat te denken als het regent of mistig is, waterschade is geen garantie zegt men dan, het schijnt zovaak voor te komen dat men het bijna in de startpost zou opnemen, let bij uw aankoop op.
zie deel 1 en deel 2
Volgens mij zag ik zelfs de printplaat zitten bij de mijne
Was gisteren in de telfortshop, die hadden een zilveren (geen dummy) zonder speling achter glas.
Bij de belcompany zag ik een zwarte met de typische speling achter glas staan.
Deze foto is van een n82 review waarbij ze het toetsenbord vergelijken met een n95,
De opvallende "kier",onderaan deze keer, wordt niet eens vernoemd
Als je er niet op let zie je het op het eerste gezicht niet maar het hoort zeker niet zo te zijn bij zo'n duur toestel
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 148223 op 13-07-2008 02:55 ]
Mijn telefoon heeft 1 pleke met speling, dat is bij de USB aansluiting. Erg miniem. Verder is ie goed.
Wil alleen maps software hebben waarbij -geen- internetverbinding nodig is..
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Keuze genoeg. Nokia Maps kan dit ook prima, alleen moet je dan even met Noka MapLoader de kaart op je SD zetten, daarna kun je gerust internet uitschakelen.GAIAjohan schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 03:19:
Mijn telefoon heeft 1 pleke met speling, dat is bij de USB aansluiting. Erg miniem. Verder is ie goed.
Of je kijkt verder naar Sygic McGuider,GarminXT o.i.d.
Hoe zit het nu precies met de licentie voor Nokia Maps (2.0)? Als ik een navigatie wil starten, wordt mij gevraagd om een licentie te kiezen/kopen. Er is toch een proefperiode? En navigatie zonder stemmen is toch altijd gratis?
Als ik bij Extra's klik op Mijn licenties, zie ik Product: Navigation upgrade DACH 78 dagen resterend.
En is er een manier om de geschiedenis van gebruikte WLAN netwerken te wissen? Ik heb tijdens mijn vakantie vele netwerken gebruikt (waarvan 5% echt werkte) die nu in mijn lijst blijven staan.
Als ik bij Extra's klik op Mijn licenties, zie ik Product: Navigation upgrade DACH 78 dagen resterend.
En is er een manier om de geschiedenis van gebruikte WLAN netwerken te wissen? Ik heb tijdens mijn vakantie vele netwerken gebruikt (waarvan 5% echt werkte) die nu in mijn lijst blijven staan.
menu - instrumenten - instellingen - verbinding - toegangspunten --> en daar verwijderen wat er weg magschaduw schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 17:40:
Ik ben binnen anderhalve week toe aan mijn 3e N82, de eerste 2 hadden beiden dode pixels, die ik erg irritant vond, maar deze derde lijkt het goed te doen. Echt een mooi toestel, er komen leuke foto's uit, en ook zijn er leuke applicaties voor te vinden.
Ik heb wel één klein vraagje, bij het gebruiken van Maps heb ik mijn 3 maanden proeflicentie aangezet, werkt deze alleen in de Benelux, of ook bijvoorbeeld in het Verenigd Koninkrijk, waar ik volgende week heen ga op vakantie?
Ik heb wel één klein vraagje, bij het gebruiken van Maps heb ik mijn 3 maanden proeflicentie aangezet, werkt deze alleen in de Benelux, of ook bijvoorbeeld in het Verenigd Koninkrijk, waar ik volgende week heen ga op vakantie?
Nokia Maps werkt met licenties voor kaarten. Je zal dus een licentie moeten nemen voor het Verenigd Koninkrijk. Want de 3 maanden licentie werkt alleen voor Benelux en stukjes Duitsland / Frankrijk.
Ik heb dit topic, GoT, google en de pricewatch even doorgespit, maar ik kom maximaal 8GB MicroSD kaartjes tegen Opzich wel leuk natuurlijk, maar ik wil eigenlijk navigatie, videootjes en mp3s op het kaartje zetten, dus ik heb liever een groter kaartje. Maar bestaan die wel?
In principe specificeert SDHC klasse 2 kaartjes tot 32GB. Gezien de N82 deze klasse ondersteund is er theoretisch tot 32GB mogelijk. Echter is de hoogste capaciteit op dit moment, inderdaad 8GB.Glacier schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:51:
[...]
Ik heb dit topic, GoT, google en de pricewatch even doorgespit, maar ik kom maximaal 8GB MicroSD kaartjes tegen Opzich wel leuk natuurlijk, maar ik wil eigenlijk navigatie, videootjes en mp3s op het kaartje zetten, dus ik heb liever een groter kaartje. Maar bestaan die wel?
Met 8GB kom je overigens een heel eind?
[ Voor 45% gewijzigd door BastiaanN op 13-07-2008 12:14 . Reden: zondag ochtend :+ ]
Sandisk heeft op de CES een 16GB microsd laten zien, hij gaat ergens in dit jaar nog in de verkoop. http://www.symbian-guru.c...rks-with-n95-e51-e90.html
Hallo iedereen,
Heb sinds gisteren ook een N82, kan iemand me vertellen hoe ik mijn gsm kan synchroniseren met de pc klok, die dan weer gesynchroniseerd is met een tijdsserver op het net?
Heb al aan het googlen geweest hierover maar kan niets vinden....
Mvg
Heb sinds gisteren ook een N82, kan iemand me vertellen hoe ik mijn gsm kan synchroniseren met de pc klok, die dan weer gesynchroniseerd is met een tijdsserver op het net?
Heb al aan het googlen geweest hierover maar kan niets vinden....
Mvg
Anoniem: 218593
Ik heb de afgelopen week een keer of drie het volgende meegemaakt, in de auto: mijn N82 speelt mp3's af via de autoradio (kabeltje in AUX) en Sygic McGuider staat vrolijk te navigeren. Plotseling houdt alles op - volgens mij na afloop van een mp3'tje, maar dat weet ik niet zeker - en lijkt de telefoon te rebooten. En natuurlijk gebeurt dit op punten waar ik de navigatie echt nodig heb.
Ik moet erbij zeggen, ik weet niet of het relevant is, dat McGuider niet legaal is. En dan zeg ik er voor de goede orde ook meteen maar even bij dat ik, voordat dit probleem zich voordeed, al van plan was om McGuider aan te schaffen. Maar de vraag is: zijn er anderen die hier last van hebben? Mp3 en navigatie tegelijk, is dat te veel? Er zijn geen andere applicaties actief.
Overigens zit er geen origineel kaartje meer in, maar een Kingston 4GB.
Ik moet erbij zeggen, ik weet niet of het relevant is, dat McGuider niet legaal is. En dan zeg ik er voor de goede orde ook meteen maar even bij dat ik, voordat dit probleem zich voordeed, al van plan was om McGuider aan te schaffen. Maar de vraag is: zijn er anderen die hier last van hebben? Mp3 en navigatie tegelijk, is dat te veel? Er zijn geen andere applicaties actief.
Ik heb het wel eens gehad met mp3's met een VBR. die stoppen af en toe ook wel als ik alleen de muziek speler heb aanstaan. Probeer anders de mp3 eens opnieuw te converteren naar mp3 met een andere bitrate, of AAC o.i.d. (niet goed gelezen)Anoniem: 218593 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:41:
Ik heb de afgelopen week een keer of drie het volgende meegemaakt, in de auto: mijn N82 speelt mp3's af via de autoradio (kabeltje in AUX) en Sygic McGuider staat vrolijk te navigeren. Plotseling houdt alles op - volgens mij na afloop van een mp3'tje, maar dat weet ik niet zeker - en lijkt de telefoon te rebooten. En natuurlijk gebeurt dit op punten waar ik de navigatie echt nodig heb.
Hmm, klinkt vreemd. Misschien dat het iets met het sound systeem te maken heeft dat wanneer bijv. einde mp3 + nieuwe mp3 + sygic 3 stemmen oplevert terwijl het sound systeem er bijv maar 2 aankan?
[ Voor 8% gewijzigd door BastiaanN op 14-07-2008 11:53 ]
Ik herinner me nu trouwens dat er gisteren, toen het voor het laatst gebeurde, geen mp3's werden afgespeeld! Dus alleen de navigatiesoftware. En volgens mij begonnen de problemen pas nadat ik enkele kaarten aan elkaar had gekoppeld.
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 218593 op 14-07-2008 11:56 ]
Het gebeurt alleen tijdens het gebruik van Sygic? ik moet zeggen dat ik het systeem regelmatig gebruik zelfs met bellen in de achtergrond, nog geen vastlopers gehad!Anoniem: 218593 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:53:
Ik herinner me nu trouwens dat er gisteren, toen het voor het laatst gebeurde, geen mp3's werden afgespeeld!
Als je de kaarten los hebt verkregen draai je misschien Q1 en Q2 mappen door elkaar (gezien je zegt dat je ze zelf aan elkaar geknoopt hebt. )
(je gebruikt overigens de laatste firmware?)
[ Voor 28% gewijzigd door BastiaanN op 14-07-2008 11:58 ]
Ik heb een soort gelijk iets gehad, maar dan met de Sportstracker.Anoniem: 218593 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:41:
Tijdens een rondje fietsen liep ie ook vast aan het eind van een nummer,
waarna hij automatisch herstarten.
Dit gebeurde wel na het installeren van de laatste versie.
Misschien heeft het iets met elkaar te maken ...
Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400
Enigste link wat ik tussen die twee kan vinden is de GPS + Sound.
Dat van firmware weet ik niet, ik heb het toestel nu een maand of twee, hij komt van Primafoon. En een groot deel van die twee maanden heb ik ook geen problemen gehad met Sygic. Q1 en Q2, zijn dat versies? Hoe kan ik dat zien?
*#0000# laat je firmware versie zien. Ik zit op V 20.0.0.62Anoniem: 218593 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:01:
Dat van firmware weet ik niet, ik heb het toestel nu een maand of twee, hij komt van Primafoon. En een groot deel van die twee maanden heb ik ook geen problemen gehad met Sygic. Q1 en Q2, zijn dat versies? Hoe kan ik dat zien?
Ja goede vraag. Er zijn namelijk in het eerste kwartaal van 2008 kaarten uitgekomen en in het tweede kwartaal van 2008 nog een keer, er zit wel verschil in maar volgens mij is er niet echt makkelijk te zien welke versie je draait i.v.m. die multimap functie.
Ja, ik ook.*#0000# laat je firmware versie zien. Ik zit op V 20.0.0.62
Ik ga eerst McGuider maar eens bestellen, dan weet ik zeker dat alles dezelfde versie is. Als ik dat hier doe, voor 79 euro, heb ik dan de kaarten én de software?
[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 218593 op 14-07-2008 12:19 ]
Yep en een SD-kaart waar het opstaat. Maar je kan het eenmalig laten overzetten op een andere SDKaart, bijv je 4GB sandisk/kingston whateverAnoniem: 218593 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:11:
[...]
Ja, ik ook.
Ik ga eerst McGuider maar eens bestellen, dan weet ik zeker dat alles dezelfde versie is. Als ik dat hier doe, voor 79 euro, heb ik dan de kaarten én de software?
Voor meer vragen e.d. over sygic, gaarne in Het Sygic McGuider Topic
[ Voor 9% gewijzigd door BastiaanN op 14-07-2008 12:27 ]
Mag Kingston ook? En laten overzetten: moet ik dan ergens naartoe? Wel raar dat dat dan maar één keer kan, wat nu als ik ooit besluit om een nog groter kaartje aan te schaffen?
(Ik vind het trouwens geen geld, voor zo'n topprogramma (aangenomen dat het niet de problemen veroorzaakt))
EDIT: je laatste opmerking, over het McGuider-topic, stond er pas toen ik deze reactie al had geplaatst... maar bedankt!
(Ik vind het trouwens geen geld, voor zo'n topprogramma (aangenomen dat het niet de problemen veroorzaakt))
EDIT: je laatste opmerking, over het McGuider-topic, stond er pas toen ik deze reactie al had geplaatst... maar bedankt!
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 218593 op 14-07-2008 12:26 ]
Anoniem: 262895
Ik had precies hetzelfde. DACH is Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Ik kan me ook niet herinneren dat geactiveerd te hebben, maar blijkbaar toch "per ongeluk" gedaan waardoor me dus 3 maanden gratis navigatie door de neus geboord is.schaduw schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 17:40:
Hoe zit het nu precies met de licentie voor Nokia Maps (2.0)? Als ik een navigatie wil starten, wordt mij gevraagd om een licentie te kiezen/kopen. Er is toch een proefperiode? En navigatie zonder stemmen is toch altijd gratis?
Maar goed, ik heb nu Sygic en die werkt sowieso prettiger volgens mij.
Jullie zijn niet de enigste zie;Anoniem: 262895 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:28:
[...]
Ik had precies hetzelfde. DACH is Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Ik kan me ook niet herinneren dat geactiveerd te hebben, maar blijkbaar toch "per ongeluk" gedaan waardoor me dus 3 maanden gratis navigatie door de neus geboord is.
Leolinedance in "Nokia N78"
Je licentie voor MNokia Maps navigatie is gekoppeld aan je IMEI. Is die geregistreerd in de Benelux, dan heb je daar ook de 3 maanden proef navigatie voor (naast de 3 dagen gratis 'wereld'navigatie).Anoniem: 262895 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:28:
[...]
Ik had precies hetzelfde. DACH is Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Ik kan me ook niet herinneren dat geactiveerd te hebben, maar blijkbaar toch "per ongeluk" gedaan waardoor me dus 3 maanden gratis navigatie door de neus geboord is.
Alle 'illegale' telefoons in NL zijn dus zonder officiële NL-navigatie; verantwoordelijkheid daarvoor ligt bij je leverancier. Is schijnbaar wel op te lossen door IMEI te laten koppelen aan NL-regio (bv via Nokia).
Navigatie van Maps is overigens aardig voor in de auto, maar niet super in vgl met bv Tomtom. Meest irritiante is dat het geluid niet uit kan; blijft over Bluetooth uitzenden ...
Draadloos laden op onze Zon
Kan TomTom zo ingesteld worden dan, dat je (ook al heb je bluetooth aanstaan en gekoppeld met een audioapparaat) toch via de speakers kan uitzenden? Want dat probleem heb ik met Sygic ook, die aanwijzingen krijg je daar ook over bluetooth.emmerx schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:25:
[...]
Navigatie van Maps is overigens aardig voor in de auto, maar niet super in vgl met bv Tomtom. Meest irritiante is dat het geluid niet uit kan; blijft over Bluetooth uitzenden ...
Ik gebruik ook McGuider, om MP3's af te spelen gebruik ik OGG play, ik had gisteren EXACT hetzelfde voor, telefoon rebootte plots zonder reden. Ik had het namelijk ook handig gevonden als ik GPS en Muziek via m' autoradio hoor. Ga morgen ofzo eens proberen met Tomtom en GarminXT, hopelijk hebben die er geen last van...BastiaanN schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:49:
[...]
Ik heb het wel eens gehad met mp3's met een VBR. die stoppen af en toe ook wel als ik alleen de muziek speler heb aanstaan. Probeer anders de mp3 eens opnieuw te converteren naar mp3 met een andere bitrate, of AAC o.i.d. (niet goed gelezen)
Hmm, klinkt vreemd. Misschien dat het iets met het sound systeem te maken heeft dat wanneer bijv. einde mp3 + nieuwe mp3 + sygic 3 stemmen oplevert terwijl het sound systeem er bijv maar 2 aankan?
Hmm ik heb ogg play én de mp3 speler én sygic op demo modus een half uurtje laten runnen. Geen reboot hier
Heeft iemand Conversations al geprobeerd? Ik vind het erg prettig werkena, alleen bij mij start ie niet vanuit de standby balk wat wel weer jammer is
Je kunt hem toch gewoon in de bovenste balk stoppen?sig69 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:13:
Heeft iemand Conversations al geprobeerd? Ik vind het erg prettig werkena, alleen bij mij start ie niet vanuit de standby balk wat wel weer jammer is
Dan krijg ik de melding "Standy: functie wordt niet ondersteund (-5)" als ik conversations wil starten.
Keer je gsm af en aanzetten en hij werkt wel weersig69 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:38:
Dan krijg ik de melding "Standy: functie wordt niet ondersteund (-5)" als ik conversations wil starten.
A life? Where can I download it??
Aha, ik merkte al dat Studentmobiel mijn een Duits toestel had gestuurd, ik vroeg me al af of er nadelen aan zaten (had geen zin om m terug te sturen na ruim een maand wachten). Bedankt voor de info, ik heb Nokia even een mailtje gestuurd.emmerx schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:25:
[...]
Je licentie voor MNokia Maps navigatie is gekoppeld aan je IMEI. Is die geregistreerd in de Benelux, dan heb je daar ook de 3 maanden proef navigatie voor (naast de 3 dagen gratis 'wereld'navigatie).
Alle 'illegale' telefoons in NL zijn dus zonder officiële NL-navigatie; verantwoordelijkheid daarvoor ligt bij je leverancier. Is schijnbaar wel op te lossen door IMEI te laten koppelen aan NL-regio (bv via Nokia).