Op zich is ie best goed te bedienen als je telefoon in je handen ligt. Maar ik vind dat als de telefoon in de houder in mijn auto zit de navigatietoets toch best diep ligt en je snel op de opliggende toetsen drukt als je niet goed oplet. Maar op zich ook dan nog wel te doen hoor met een beetje opletten.Anoniem: 248577 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:45:
Is de navigatietoets goed te bedienen? Het lijkt een beetje alsof de navigatietoets op gelijke hoogte ligt met de toetsen links en rechts van de navigatietoets waardoor met name naar links en rechts klikken wat lastig kan zijn.
Even iets waar ik nu pas achterkom nu ik de openingspost heb gelezen. Daar staat:
Waar zit die Infrarood-poort dan?Synchronisatie
SyncML
PC-Modem connectie
Synchronisatie via USB op PC
Synchronisatie via RS232 op PC
Synchronisatie via Bluetooth
Synchronisatie via Infrarood
Synchronisatie via WLAN/Wifi
*kuch* klopt nietpim89 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:53:
Even iets waar ik nu pas achterkom nu ik de openingspost heb gelezen. Daar staat:
[...]
Waar zit die Infrarood-poort dan?
Heb het regeltje verwijderd uit de startpost.
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Anoniem: 248577
Wat moet je tegenwoordig nog met een infrarood poort? Ok, als je de GSM op je tv hebt aangesloten en je wilt met een remote je GSM bedienenpim89 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:53:
[...]
Waar zit die Infrarood-poort dan?
Vreemd Ik heb ook een pioneer radio met bluetooth.Anoniem: 102532 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:04:
Oke, ik heb nu dus ook m'n N82 al een paar maandjes in bezit..
Perfect toestel, ben er heel erg tevreden mee, tot vandaag...
Ik besloot om een autoradio te kopen met bluetooth ingebouwd, zodat ik dit in combinatie met m'n N82 kon gebruiken.
Na alles aangesloten te hebben wilde ik m'n telefoon verbinden, lukt het niet..
Vervolgens heb ik Pioneer gebeld, en werd mij verteld dat dit aan een update lag die Nokia onlangs heeft uitgebracht voor de N-series.
Dit wil dus zeggen dat ik mijn peperdure N82 niet kan gebruiken in combinatie met mijn gloednieuwe Pioneer radio..
Heeft iemand hier eerder over gehoord, of wellicht een oplossing??
Deze is inmiddels 2 jaar oud en werkte goed met mijn n73 en nu perfect met mijn N82 (met de nieuwste firmware).
Oja ik heb een DEH-P75BT
Vorige week met de n82 in mijn broekzak in het water gevallen: telefoon overleden ...
Ook NSP gaf aan dat er echt niks anders opzat dan een nieuwe telefoon te kopen.
Een 'nieuwe' op marktplaats gevonden en die zou ik vandaag gaan ophalen, dus gisterenavond mijn oude n82 helemaal uit elkaar gehaald voor reserveonderelen.
Vandaag de 'nieuwe' n82 opgehaald. Voor het flashen van de firmware natuurlijk wel een backup gemaakt. Tijdens het backuppen toch even de oude telefoon in elkaar gezet en de nieuwe batterij erin gezet en ....
HIJ DOET HET GEWOON NOG!!!!!!!
Wel is het scherm duidelijk nat geweest en van mindere kwaliteit geworden, maar een nieuwe batterij en schermpje kosten nog geen 60,- en dat scheelt 200,- met mijn huidige uitgave.
Dus als iemand een soortgelijke natte ervaring heeft: eerst even een andere BP-6MT proberen voordat je je n82 afschrijft.
En als die het echt niet meer doet heb ik een titanium versie voor je, ongebruikt met de stickers er nog op. Alleen tijdelijke reserve geweest voor een toestel dat waterschade leek te hebben ...
Dus nog met 3 dagen gratis EU en 3 maanden Benelux navigatie in Nokia Maps
Telefoon is verkocht!
Ook NSP gaf aan dat er echt niks anders opzat dan een nieuwe telefoon te kopen.
Een 'nieuwe' op marktplaats gevonden en die zou ik vandaag gaan ophalen, dus gisterenavond mijn oude n82 helemaal uit elkaar gehaald voor reserveonderelen.
Vandaag de 'nieuwe' n82 opgehaald. Voor het flashen van de firmware natuurlijk wel een backup gemaakt. Tijdens het backuppen toch even de oude telefoon in elkaar gezet en de nieuwe batterij erin gezet en ....
HIJ DOET HET GEWOON NOG!!!!!!!
Wel is het scherm duidelijk nat geweest en van mindere kwaliteit geworden, maar een nieuwe batterij en schermpje kosten nog geen 60,- en dat scheelt 200,- met mijn huidige uitgave.
Dus als iemand een soortgelijke natte ervaring heeft: eerst even een andere BP-6MT proberen voordat je je n82 afschrijft.
En als die het echt niet meer doet heb ik een titanium versie voor je, ongebruikt met de stickers er nog op. Alleen tijdelijke reserve geweest voor een toestel dat waterschade leek te hebben ...
Telefoon is verkocht!
[ Voor 3% gewijzigd door emmerx op 29-07-2008 23:01 ]
Draadloos laden op onze Zon
Wil je op Flickr de orginele foto's downloaden (op de site zelf) moet je $25 per jaar betalen.Leolinedance schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:20:
[...]
Ik betaal niks voor deze functie op mijn telefoon (gebruik PIT). Downloaden en uploaden gaat prima (en gratis).
Het gaat me niet om die $25 maar gratis is beter
En maar 100Mb per maand uploaden, dat red ik echt niet
[ Voor 7% gewijzigd door Ruffian op 24-07-2008 09:43 ]
A life? Where can I download it??
Zo, mijn N82 werkt weer. Scherm vervangen? 10 minuutjes werk. Kosten? 35 euro. Kosten bij Nokia service provider? Minstens 85 euro...
100 mb/maand..dat zijn 200 foto's met je telefoon ofzo? Dan ben je wel fanatiek bezig als je die allemaal gaat uploadenRuffian schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:14:
[...]
Wil je op Flickr de orginele foto's downloaden (op de site zelf) moet je $25 per jaar betalen.
Ik ben momenteel bezig met een php scriptje incl simpel foto album voor de N82. Dus als je nog een webhosting accountje hebt ofzo waar je niets mee doet, is dat misschien iets voor je.Ruffian schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:14:
[...]
Wil je op Flickr de orginele foto's downloaden (op de site zelf) moet je $25 per jaar betalen.
Moet willen omdat je zelf handmatig een provider kan toevoegen.
Edit; alleen nogal k*t om uit te zoeken hoe het werkt
[ Voor 10% gewijzigd door BastiaanN op 24-07-2008 11:54 ]
Kijk... mocht je dat nou afhebben en het werkt, dan ben ik ook wel geinteresseerd.BastiaanN schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:48:
[...]
Ik ben momenteel bezig met een php scriptje incl simpel foto album voor de N82. Dus als je nog een webhosting accountje hebt ofzo waar je niets mee doet, is dat misschien iets voor je.
Moet willen omdat je zelf handmatig een provider kan toevoegen.
Voor de geïntresseerden die er zelf mee aan de slag willen;
hier is de specificatie: http://cognections.typepa...col_specification_1.0.pdf
hier is de specificatie: http://cognections.typepa...col_specification_1.0.pdf
Om nu een heel speciaal album hiervoor op te zetten vind ik te ver gezocht.
Ik heb een servertje tot mijn beschikking en ik heb er al een fotoalbum script op staan (voor vakantie foto's e.d.).
Dus een simpele ftp functie zou al voldoende zijn.
Iets anders, als ik mijn sd kaart verwijder ben ik steeds mijn thema instelling kwijt (is dit het enige trouwens?) is er een manier om dit vast te zetten?
Ik heb een servertje tot mijn beschikking en ik heb er al een fotoalbum script op staan (voor vakantie foto's e.d.).
Iets anders, als ik mijn sd kaart verwijder ben ik steeds mijn thema instelling kwijt (is dit het enige trouwens?) is er een manier om dit vast te zetten?
Je kunt het losse scriptje toch gewoon aanpassen. heb op het moment een phone.php die de upload en authenticatie van de telefoon afhandeld. Dan zou je gewoon simpelweg die fotos aan je bestaande fotoboek kunnen toevoegen.Ruffian schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:47:
Om nu een heel speciaal album hiervoor op te zetten vind ik te ver gezocht.
is putty handig te gebruiken op deze telefoon? Als ik snel iets moet doen via ssh is het toch handig om dat op de telefoon te regelen, je hebt deze toch altijd bij de hand. Is het niet erg onhandig typen met t9 in putty?
Ik ben op dit moment een telefoon met een qwerty toetsenbord gewend en ben bang dat dat toch wel een van de features is die ik ga missen als ik voor een nokia n82 of n78 ga.
Ik ben op dit moment een telefoon met een qwerty toetsenbord gewend en ben bang dat dat toch wel een van de features is die ik ga missen als ik voor een nokia n82 of n78 ga.
Eh ja. Het werkt wel maar het typen is inderdaad vrij onhandig. Vooral paden e.d. en het invoeren van tab bijvoorbeeld.dwa schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:57:
is putty handig te gebruiken op deze telefoon? Als ik snel iets moet doen via ssh is het toch handig om dat op de telefoon te regelen, je hebt deze toch altijd bij de hand. Is het niet erg onhandig typen met t9 in putty?
Standaard thema of eigen geinstalleerd thema?Ruffian schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:47:
eigen geinstalleerd op de micro-sd of telefoongeheuegen?
micro-sd, dan opnieuw instaleren op telefoongeheugen
Tijd van werken, tijd van rusten
Wat zou meer batterijvermogen van onze N82 vragen: automatisch elk uur overdag je email ophalen of de nieuwe push email dienst (beta) van Nokia. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?
Dank alvast!
Roost
Dank alvast!
Roost
Nou goed. Ik stel het php uploadscriptje voor "Online Delen" beschikbaar voor wie er interesse in heeft.
De werking is nu nog zeer basic. Je kunt het zelf uitbreiden en als je wilt een fotoboekje scripten, die zit er nu nog niet bij. Alleen de functionaliteit om de telefoon te laten uploaden naar je server is aanwezig. Minimale eis is wel dat je PHP5 draait.
Let op de users tabel, i.v.m. de authenticatie van nokia staat het wachtwoord hier gewoon als plain text in de database, dit kun je prima veranderen door een encryption engine te gaan gebruiken zolang je hem aan het eind maar weer kan decoden, zoals ik al zei het scriptje is nu erg basic
Je kunt in de applicatie "Online Delen" op de telefoon kiezen bij opties voor "Nieuwe provider toev.".
De naam kun je zelf opgeven, het protocol wat ik gebruik is "Atom" en het webadres moet verwijzen naar de phone.php file in de rar. (De fotos worden in dezelfde directory geupload, in het mapje fotoboek.. zorg dus dat deze schrijfbaar is
) het is belangrijk dat alle files in dezelfde dir staan zoals ze nu ook zijn ingepakt.
Voordat je de nieuwe upload methode kunt gebruiken moet je deze eerst activeren. Dit kun je doen door in opties voor activeren te kiezen. Daarna moet je het gebruikers naam en wachtwoord opgegeven dat je in de users tabel hebt aangemaakt. Zodra je dit hebt ingevuld gaat de telefoon proberen om de authenticatie uit te voeren. Als alles goed gaat krijg je te zien dat je account is geactiveerd.
Nu kun je simpelweg in de gallerij de bestanden kiezen die je wilt uploaden en daarna kiezen voor "Posten naar Web" en daarna kun je de nieuwe toegevoegde "provider" kiezen.
De titel (waar standaard de datum staat) wordt nu niets mee gedaan, maar dat kan je gemakkelijk uitbreiden als je dat wenst. De regel daar gelijk onder wordt als commentaar in de database toegevoegd bij elke foto die je in deze batch upload.
Alle fotos die je hebt geselecteerd worden geupload en de text ernaast wordt gebruikt als titel, of de bestandsnaam als deze leeg is.
p.s. in de config.php kun je de mysql gegevens e.d. instellen, maar het wijst zichzelf.
Enjoy
Download RAR
Download SQL
De werking is nu nog zeer basic. Je kunt het zelf uitbreiden en als je wilt een fotoboekje scripten, die zit er nu nog niet bij. Alleen de functionaliteit om de telefoon te laten uploaden naar je server is aanwezig. Minimale eis is wel dat je PHP5 draait.
Let op de users tabel, i.v.m. de authenticatie van nokia staat het wachtwoord hier gewoon als plain text in de database, dit kun je prima veranderen door een encryption engine te gaan gebruiken zolang je hem aan het eind maar weer kan decoden, zoals ik al zei het scriptje is nu erg basic
Je kunt in de applicatie "Online Delen" op de telefoon kiezen bij opties voor "Nieuwe provider toev.".
De naam kun je zelf opgeven, het protocol wat ik gebruik is "Atom" en het webadres moet verwijzen naar de phone.php file in de rar. (De fotos worden in dezelfde directory geupload, in het mapje fotoboek.. zorg dus dat deze schrijfbaar is
Voordat je de nieuwe upload methode kunt gebruiken moet je deze eerst activeren. Dit kun je doen door in opties voor activeren te kiezen. Daarna moet je het gebruikers naam en wachtwoord opgegeven dat je in de users tabel hebt aangemaakt. Zodra je dit hebt ingevuld gaat de telefoon proberen om de authenticatie uit te voeren. Als alles goed gaat krijg je te zien dat je account is geactiveerd.
Nu kun je simpelweg in de gallerij de bestanden kiezen die je wilt uploaden en daarna kiezen voor "Posten naar Web" en daarna kun je de nieuwe toegevoegde "provider" kiezen.
De titel (waar standaard de datum staat) wordt nu niets mee gedaan, maar dat kan je gemakkelijk uitbreiden als je dat wenst. De regel daar gelijk onder wordt als commentaar in de database toegevoegd bij elke foto die je in deze batch upload.
Alle fotos die je hebt geselecteerd worden geupload en de text ernaast wordt gebruikt als titel, of de bestandsnaam als deze leeg is.
p.s. in de config.php kun je de mysql gegevens e.d. instellen, maar het wijst zichzelf.
Enjoy
Download RAR
Download SQL
Ik kan nergens op opslaan drukken, alleen afsluiten of terug.BastiaanN schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 18:47:
De naam kun je zelf opgeven, het protocol wat ik gebruik is "Atom" en het webadres moet verwijzen naar de phone.php file in de rar. (De fotos worden in dezelfde directory geupload, in het mapje fotoboek.. zorg dus dat deze schrijfbaar is) het is belangrijk dat alle files in dezelfde dir staan zoals ze nu ook zijn ingepakt.
edit: Doordat Flickr er nog in stond kon ik geen nieuwe toevoegen
In de DB word die mooi weg geschreven alleen zegt mijn gsm steeds "netwerk fout (403)"
Problemen bij Hi! dan?
Morgen ga ik verder testen, ik heb op mijn ftp nog een simpel fotoalbum scriptje staan wat ik ooit van phpfreaks heb gehaald die alle foto's uit een dir mooi in een gallery zet.
Deze zal ik als het werkt dan wel doorsturen naar je BastiaanN
Edit2: Nog een keer een chmod eroverheen gezet en hij upload razend snel!
Gaat dus helemaal goed komen, morgen vroeg zip ik het geheel mocht hier interesse naar zijn.
[ Voor 32% gewijzigd door Ruffian op 25-07-2008 01:00 ]
UiteraardRuffian schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 00:34:
[...]
Edit2: Nog een keer een chmod eroverheen gezet en hij upload razend snel!
Gaat dus helemaal goed komen, morgen vroeg zip ik het geheel mocht hier interesse naar zijn.
Ik gebruik hier jGallery voor.
http://portal.kooijman-design.nl/jGallery/README.html
Alleen de conf ff aanpassen naar smaak, album mapje een chmod meegeven en klaar is *henk*piet*kees*etc*
Alleen de conf ff aanpassen naar smaak, album mapje een chmod meegeven en klaar is *henk*piet*kees*etc*
Als je een simpel fotoboek download, en je geen intresse hebt in de mysql gegevens bijv. Dan zou je simpelweg een fotoboek kunnen downloaden die alleen maar files in een mapje zet en die dan direct weergeeft als fotos. Dan gewoon in het upload scriptje even naar de goede map verwijzen, en klaar is kees.hars73 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 08:18:
[...]
UiteraardMijn php kennis is niet zo groot dat ik zelf iets in elkaar kan zetten, maar een beetje aanpassen, uploaden en onderhouden kan ik wel. En het is wel geweldig als je niet afhankelijk bent van services van anderen zoals Flickr en Vox.
Ben je inmiddels al van de 403 melding af? Het scriptje geeft namelijk 9 van de 10x als er iets mis gaat een verificatie fout terug. (omdat de telefoon dan content krijgt wat deze niet begrijpt, en er maar gewoon mee ophoudt. )Ruffian schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 08:39:
Ik gebruik hier jGallery voor.
Edit2; Ik heb zowel flickr,vox als mijn eigen fotoboek erbij in staan. Zodra ik op terug klikte vroeg de telefoon mij of ik hem op wou slaan.
[ Voor 44% gewijzigd door BastiaanN op 25-07-2008 09:38 ]
Ja ben er vanaf, kwam denk ik doordat ik geen http:// in mijn url had staan.BastiaanN schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 09:32:
Ben je inmiddels al van de 403 melding af? Het scriptje geeft namelijk 9 van de 10x als er iets mis gaat een verificatie fout terug. (omdat de telefoon dan content krijgt wat deze niet begrijpt, en er maar gewoon mee ophoudt. )
Edit2; Ik heb zowel flickr,vox als mijn eigen fotoboek erbij in staan. Zodra ik op terug klikte vroeg de telefoon mij of ik hem op wou slaan.
de edit2 snap ik nog steeds niet, als ik op terug klikte werd de toepassing afgesloten.
Dit probleem heb ik nu ook als ik foto's naar het web aan het posten ben.
Dan kan ik verder niets met mijn telefoon want dan mislukt het uploaden.
En ik heb nog zo'n 100 foto's te gaan dus ben nog even zoet (vooral omdat je er maar 15 per keer mag versturen)
Vreemd. Ik kan zelf prima bellen ofzo onderwijl dat de telefoon aan het uploaden is, of spelen met Sygic noem maar op. Ik denk dat je telefoon overspannen is van de hoeveelheid foto's die je maaktRuffian schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 09:47:
[...]
Ja ben er vanaf, kwam denk ik doordat ik geen http:// in mijn url had staan.
de edit2 snap ik nog steeds niet, als ik op terug klikte werd de toepassing afgesloten.
Dit probleem heb ik nu ook als ik foto's naar het web aan het posten ben.
Dan kan ik verder niets met mijn telefoon want dan mislukt het uploaden.
En ik heb nog zo'n 100 foto's te gaan dus ben nog even zoet (vooral omdat je er maar 15 per keer mag versturen)
Haha wie weet, hij heeft ook veel te verduren in mijn handenBastiaanN schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:12:
[...]
Vreemd. Ik kan zelf prima bellen ofzo onderwijl dat de telefoon aan het uploaden is, of spelen met Sygic noem maar op. Ik denk dat je telefoon overspannen is van de hoeveelheid foto's die je maakt
Heb jij nog instellingen veranderd bij de fotocamera van de tel? ik vind de kleuren vrij dood vergeleken met mijn Powershot S2 ... ( nu weet ik dat het geen fotocamera is, maar toch... mijn SE was hier altijd veel beter in. )Ruffian schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:47:
[...]
Haha wie weet, hij heeft ook veel te verduren in mijn handen
Edit; misschien komt het doordat mijn Canon nogal mooie verzadigde kleuren gebruikt? voorbeeldje: http://www.bassjuh.com/Ga...es::De%20Zandstuve/View/8
Edit2; ik ga wel even wat vergelijkings materiaal maken...
Edit3; bij deze
N82:

Powershot S3:

[ Voor 37% gewijzigd door BastiaanN op 25-07-2008 12:35 . Reden: Ik was even in de veronderstelling dat ik een S3 had ]
De kleuren zijn idd wat fletser maar vergeleken met andere gsm-camera's een topper.BastiaanN schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:11:
[...]
Heb jij nog instellingen veranderd bij de fotocamera van de tel? ik vind de kleuren vrij dood vergeleken met mijn Powershot S2 ... ( nu weet ik dat het geen fotocamera is, maar toch... mijn SE was hier altijd veel beter in. )
Edit; misschien komt het doordat mijn Canon nogal mooie verzadigde kleuren gebruikt? voorbeeldje: http://www.bassjuh.com/Ga...es::De%20Zandstuve/View/8
Edit3; bij deze
N82:
[afbeelding]
Powershot S3:
[afbeelding]
op then82blog stond een vergelijking geloof ik.
Nog even over het posten van de foto's ik heb geen terug knop in het "online delen" menu alleen een opties en afsluiten.
Druk ik op de rode toets dan mislukt de upload.
edit: Ik heb nu 76 foto's geupload en mijn gsm is behoorlijk warm (ook de batterij staat op 1 streepje) is dit normaal? En kan het kwaad?
edit3: je vergelijkt nu wel appels met bananen he, doordat de omgeving wat donkerder is past de n82 een soort van nachtfocus toe. Daarom krijg je zo'n flets beeld.
[ Voor 11% gewijzigd door Ruffian op 25-07-2008 12:39 ]
Nou, bij deze een foto uit mijn Sony Ericsson W810i:Ruffian schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:37:
[...]
De kleuren zijn idd wat fletser maar vergeleken met andere gsm-camera's een topper.
op then82blog stond een vergelijking geloof ik.
Nog even over het posten van de foto's ik heb geen terug knop in het "online delen" menu alleen een opties en afsluiten.
Druk ik op de rode toets dan mislukt de upload.
edit: Ik heb nu 76 foto's geupload en mijn gsm is behoorlijk warm (ook de batterij staat op 1 streepje) is dit normaal? En kan het kwaad?
edit3: je vergelijkt nu wel appels met bananen he, doordat de omgeving wat donkerder is past de n82 een soort van nachtfocus toe. Daarom krijg je zo'n flets beeld.
http://www.bassjuh.com/Ga...andstuve/Natuur%20_4_.JPG
Ik vind de kleuren toch echt veel mooier!
m.b.t. online delen. Zodra bij mij de upload begint krijg ik iets met "annuleren" een laad balkje. En daarna krijg ik de melding "Posten xxMB in achtergrond gestart" en daarna kan ik gewoon op de rode toets drukken en doen wat ik wil?
Het warm worden lijkt mij ook normaal, hij moet namelijk nogal veel data verzenden en dus zal de batterij ook zo leeg zijn, zelfde hier als ik er een beetje mee aan het spelen ben.
m.b.t. edit3; Ik weet het, maar buiten in een lekker zomers weertje is het ook precies het zelfde. De hond wordt bijna grijs terwijl hij zo'n mooie bruine vacht heeft
[ Voor 6% gewijzigd door BastiaanN op 25-07-2008 12:47 ]
Ik ben de foto's nu met 15 tegelijk aan het uploaden, misschien dat het daardoor komt.
Al krijg ik nu weer steeds een netwerk fout (en nee zit niet bij t-mobile)
Denk dat ik hem maar ff aan de lader laat rusten.
Ik heb geen kleuren aangepast hij staat bij mij op auto misschien de kleurtoon op "Levendig" zetten?
Ik heb geen kleuren aangepast hij staat bij mij op auto misschien de kleurtoon op "Levendig" zetten?
Als ik met 15 foto's de upload begin krijg ik weer "Posten op achtergrond gestart 17,49MB" en nu verdwijnt de applicatie vanzelf in de achtergrond, en ja hij werkt nog wel.. zie de plaatjes langzaam aan verschijnen op mn fotoboekRuffian schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:49:
Ik ben de foto's nu met 15 tegelijk aan het uploaden, misschien dat het daardoor komt.
/
[ Voor 98% gewijzigd door Nano2009 op 25-07-2008 14:38 ]
Ja dat menutje krijg ik ook, en kom dan terug in "online delen"
En ga ik uit dat menu zeg maar dan mislukt automatisch mijn upload.
Blijf ik in het menu dan upload die gewoon goed.
Ik spring automatisch terug naar het standby scherm. De hele applicatie verdwijnt dan. Maar ik krijg dan naar een minuut ofzo wel "Uploaden naar N82 Fotoboek voltooid".Ruffian schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:55:
Ja dat menutje krijg ik ook, en kom dan terug in "online delen"
Misschien een instelling?
Edit; Ik geloof toch dat mijn camera niet goed is. Als ik nachtmodus activeer en ik maak van een zwarte afbeelding een foto heb ik weer dat rode kut stipje pixeltje
Nano2009 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:55:
Ik heb wel intresse in die N82... ik weet dat het hier geen vraag en aanbod is maar ik heb me kapot gezocht naar pm/email maar kon het nergens vindenzou je mij kunnen mailen op adresje@gmail.com?
offtopic:
jij wilt graag spam?
jij wilt graag spam?
Nou goed, ik ga even aan de slag met een fotoboekje die zowel via webbased upload werkt en via de telefoon mét support voor geo-tagging. Heel misschien post ik die nog wel als ik in een goede bui ben
Maar eerst TF2
[ Voor 44% gewijzigd door BastiaanN op 25-07-2008 13:54 ]
Ok, bedankt. Ik heb mijn oog ook laten vallen op de E71, dat lijkt me ook een heel mooi toestel en heeft veel dezelfde features als de n82.BastiaanN schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:24:
[...]
Eh ja. Het werkt wel maar het typen is inderdaad vrij onhandig. Vooral paden e.d. en het invoeren van tab bijvoorbeeld.
Anoniem: 128108
Er zullen vast mensen zijn die gek van deze vraag worden
Kijk naar de tijd ik ben al even op zoek om rotateMe aan de gang te krijgen, aangemeld bij chinese sites.. maar telkens moet ik mijn I-mei nummer invoeren, en daar ben ik niet zo happig op.
zoals rotate mogelijk maakt wil ik zelf mijn scherm kunnen wisselen(schuin zetten) voor tomtom om mijn tel aan te sluiten in de auto op mijn scherm. Ik krijg de Certificaat dus niet werkend..... wie kan of weet de oplossing, ik heb al urenlang gezocht
bedankt alvast.

Kijk naar de tijd ik ben al even op zoek om rotateMe aan de gang te krijgen, aangemeld bij chinese sites.. maar telkens moet ik mijn I-mei nummer invoeren, en daar ben ik niet zo happig op.
zoals rotate mogelijk maakt wil ik zelf mijn scherm kunnen wisselen(schuin zetten) voor tomtom om mijn tel aan te sluiten in de auto op mijn scherm. Ik krijg de Certificaat dus niet werkend..... wie kan of weet de oplossing, ik heb al urenlang gezocht

Helaas is het zonder een (illegale) omweg niet mogelijk om deze software op je telefoon te installeren. De reden dat alle sites je vragen om je IMEI is het feit dat het certificaat gebaseerd is op de IMEI van je telefoon.Anoniem: 128108 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 01:44:
Er zullen vast mensen zijn die gek van deze vraag worden![]()
zoals rotate mogelijk maakt wil ik zelf mijn scherm kunnen wisselen(schuin zetten) voor tomtom om mijn tel aan te sluiten in de auto op mijn scherm. Ik krijg de Certificaat dus niet werkend..... wie kan of weet de oplossing, ik heb al urenlang gezochtbedankt alvast.
Wij kunnen er hier op GoT niet verder op ingaan. Maar als je in google een beetje creatief bent met zoekwoorden kom je al snel op een permission hack uit.
Success.
Edit; vergeet ik helemaal dat je kleine sis files ook gratis kan signen via symbiansigned.

https://www.symbiansigned...ublic/openSignedOnline.do
[ Voor 10% gewijzigd door BastiaanN op 26-07-2008 12:56 ]
Een paar dagen geleden heb ik Emoze push email op mijn N82 gezet. Schitterende toepassing. Verzonden en te ontvangen emails worden binnen anderhalve minuut met melding afgeleverd. Een minpuntje: De batterij gaat slechts 12 uur (zonder bellen of andere apps.) mee...
Hopenlijk wordt de toepassing van Nokia beta iets minder hongerig.... Iemand ervaring?
Roost
Hopenlijk wordt de toepassing van Nokia beta iets minder hongerig.... Iemand ervaring?
Roost
Wat wil je weten? Mail komt netjes binnen, batterij duur zal ook rond de 12 uur zijn.Roost schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 12:39:
Een paar dagen geleden heb ik Emoze push email op mijn N82 gezet. Schitterende toepassing. Verzonden en te ontvangen emails worden binnen anderhalve minuut met melding afgeleverd. Een minpuntje: De batterij gaat slechts 12 uur (zonder bellen of andere apps.) mee...
Roost
Hij springt hier om 9:00 uur aan tot 22:00 en dat is allemaal net te doen.
Daarna gaat die aan de oplader
Iets wat mij de laatste dagen opvalt is dat soms zo spontaan de screensaver er mee ophoudt. Deze gaat pas weer werken nadat het toestel een keer uit en aan is geschakeld. Erg vervelend want zonder screensaver is de batterij in notime leeg.
@Ruffian,Ruffian schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 14:49:
[...]
Wat wil je weten? Mail komt netjes binnen, batterij duur zal ook rond de 12 uur zijn.
Hij springt hier om 9:00 uur aan tot 22:00 en dat is allemaal net te doen.
Daarna gaat die aan de oplader
Dank voor je reactie. Ik begrijp dus dat de verhalen onzin zijn die zeggen dat de Nokia Push email functie (nog) niet geschikt is voor onze N82?
Jammer dat het bij de Nokia App dus net zo veel batterij vreet!
Komt de mail wel snel binnen of ook na een minuutje?
Dank!!
Roost
Je kan gewoon de versie van de N95 gebruiken..Roost schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 16:04:
[...]
@Ruffian,
Dank voor je reactie. Ik begrijp dus dat de verhalen onzin zijn die zeggen dat de Nokia Push email functie (nog) niet geschikt is voor onze N82?
Dank!!
Roost
Gisteren heb ik m'n N82 van reparatie gehaald. Dit keer een nieuwe gekregen 
Maar ik vroeg me even af of er nou verschillende revisies zijn van de N82. Als ik namelijk firmware informatie opvraag via *#0000#, krijg ik te zien:
V 20.0.062
28-02-08
RM-313
Nokia N82 (02.01)
Is die 02.01 nou het revisie nummer ?
Maar ik vroeg me even af of er nou verschillende revisies zijn van de N82. Als ik namelijk firmware informatie opvraag via *#0000#, krijg ik te zien:
V 20.0.062
28-02-08
RM-313
Nokia N82 (02.01)
Mijn N82 van Jan 2008 heeft exact het zelfde.Tutti-frutti schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:07:
Gisteren heb ik m'n N82 van reparatie gehaald. Dit keer een nieuwe gekregen
V 20.0.062
28-02-08
RM-313
Nokia N82 (02.01)
Dus;
V 20.0.062
28-02-08
RM-313
Nokia N82 (02.01)
ik lurk even mee. Mag binnenkort een nieuw toestel en aangezien de N96 nog te lang op zich laat wachten wou ik de n95, maar vandaag de N82 in mijn handen gehad en toch ook wel gecharmeerd van.
twijfel twijfel
twijfel twijfel
Moet zelf ook nog een keus maken maar het voordeel van de N82 vind ik dat het een candybar model is. Als het toestel een keer valt kan er tenminste geen slide kapot gaan. Het enige nadeel van de N82 (en ook N95) is de omvang van het apparaat. Ik vind namelijk een klein designtoestel ook wel erg ok. Maar dan heb je gewoon een mindere camera, geen GPS en is internetten lastiger vanwege een kleiner scherm. Maar als je de N82 weer vergelijkt met een designtoestel als de iPhone dan is ie weer kleiner (wel ietsje dikker).TF schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:36:
ik lurk even mee. Mag binnenkort een nieuw toestel en aangezien de N96 nog te lang op zich laat wachten wou ik de n95, maar vandaag de N82 in mijn handen gehad en toch ook wel gecharmeerd van.
twijfel twijfel
De N82 heeft tenslotte een camera met lenscover en xenonflash. Ik denk zelf dat de N82 daarmee al met al een betere keus is tenzij je echt per se een groot scherm wilt voor internet/navigatie, dan is de N95 een betere keus.
Had je op de N82 de flits toevallig ingeschakeld?BastiaanN schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:11:
[...]
Heb jij nog instellingen veranderd bij de fotocamera van de tel? ik vind de kleuren vrij dood vergeleken met mijn Powershot S2 ... ( nu weet ik dat het geen fotocamera is, maar toch... mijn SE was hier altijd veel beter in. )
Edit3; bij deze
N82:
[afbeelding]
Powershot S3:
[afbeelding]
Om daar even een aanvulling op te geven, het scherm van de N82 is in combinatie met Sygic McGuider echt enorm goed leesbaar, dus dat je daar per definitie een groter scherm voor moet hebben is niet gezegd. Natuurlijk wel een persoonlijke keuze.Anoniem: 248577 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 07:34:
[...]
Ik denk zelf dat de N82 daarmee al met al een betere keus is tenzij je echt per se een groot scherm wilt voor internet/navigatie, dan is de N95 een betere keus.
Internetten gaat ook prima, maar daar levert het kleine scherm af en toe wel een beperking vind ik.
Die stond wel op auto, maar ging niet af omdat er volgens de telefoon genoeg licht was.Anoniem: 248577 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 07:35:
[...]
Had je op de N82 de flits toevallig ingeschakeld?
[ Voor 81% gewijzigd door BastiaanN op 27-07-2008 10:34 ]
Waren de instellingen wel precies hetzelfde? Sluitertijd, diafragma, ISO enzo..
Maargoed, een telefoon maakt natuurlijk kwalitatief altijd iets mindere foto's..maar de N82 doet het prima
En nu maar hopen dat ik komende week eindelijk mijn op 9 juli bestelde N82 binnenkrijg van Debitel...
Maargoed, een telefoon maakt natuurlijk kwalitatief altijd iets mindere foto's..maar de N82 doet het prima
En nu maar hopen dat ik komende week eindelijk mijn op 9 juli bestelde N82 binnenkrijg van Debitel...
Vraag voor degenen die dit toestel al langer hebben: gaat sms' en wel gemakkelijk met de kleine toetsen? En hoe bevalt de centrale navigatietoets, die is wat vlak maar heb je daar last van? (heb ik al eens eerder gevraagd maar ben benieuwd naar wat meer ervaringen).
Ik heb er geen last van, nu moet ik zeggen dat ik ook een redelijk formaat handen hebAnoniem: 248577 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 19:12:
Vraag voor degenen die dit toestel al langer hebben: gaat sms' en wel gemakkelijk met de kleine toetsen? En hoe bevalt de centrale navigatietoets, die is wat vlak maar heb je daar last van? (heb ik al eens eerder gevraagd maar ben benieuwd naar wat meer ervaringen).
Geen probleem met de toetsen. Ze zijn klein maar goed van elkaar te onderscheiden. Je voelt prima waar ze zitten en SMS-en gaat dan ook prima. Navigatietoets met de duim ook geen enkel probleem mee. Werkt als een zonnetje.
Roost
Roost
Roost schreef op zondag 27 juli 2008 @ 20:26:
Geen probleem met de toetsen. Ze zijn klein maar goed van elkaar te onderscheiden. Je voelt prima waar ze zitten en SMS-en gaat dan ook prima. Navigatietoets met de duim ook geen enkel probleem mee. Werkt als een zonnetje.
Roost
@Bastiaan en Roost: Bedankt voor jullie reacties!
Bedanken mag wel geloof ik Het algemeen beleid #groeten
Bedanken mag wel geloof ik Het algemeen beleid #groeten
[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 27-07-2008 20:48 ]
De tijd hou ik niet zo bij, want hier gaat die de hele dag door af.Roost schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 16:04:
[...]
@Ruffian,
Dank!!
Roost
Enige nadeel vind ik (echt nadeel is het voor mij niet) dat je geen melding krijgt op je scherm.
Je "ringtone" gaat dus af maar je ziet niks.
Nu heb ik een aparte tone ingesteld voor mail zodat ik ze wel kan vergelijken van elkaar.
Anders zoek je je steeds rot naar dat nieuwe smsje wat er niet is.
Maar al bij al een goede applicatie die na wat fine-tune uit de beta stadium mag van mij.
Een tip voor de liefhebbers van Push email: SEVEN. Push voor je POP accounts, Exhange en Gmail/Live Mail. Is nog beta maar is al zéér bruikbaar. Prima support en veel aandacht voor de ontwikkeling. Ik gebruik het nu een paar weken en ben er erg tevreden over. Verbruikt wel wat meer batterij, maar hieraan wordt ook gewerkt.
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Weet iemand hoe de snelheid van de N82 vergeleken met de N95 8GB is?
Ik twijfel heel erg tussen deze toestellen, de grootste voordeel van de N82 is de flits en de grootste voordeel voor de N95 8GB is het gigantische scherm.. Dus wil wel graag weten hoe het zit met de snelheid van deze 2 toestellen.
Ik twijfel heel erg tussen deze toestellen, de grootste voordeel van de N82 is de flits en de grootste voordeel voor de N95 8GB is het gigantische scherm.. Dus wil wel graag weten hoe het zit met de snelheid van deze 2 toestellen.
Ik heb laatst MSN Mobile geïnstalleerd (dus de 'echte' MSN).
Nu blijkt dat dit een 'trial' van 30dagen was, en ik nu 1.50 euri moet (kan) betalen voor een abonnement van 30 dagen.
Is er niet een gratis MSN voor de mobiel? Ik heb Fring al, maar die andere bevalt beter.
Weet iemand hier iets voor?
Nu blijkt dat dit een 'trial' van 30dagen was, en ik nu 1.50 euri moet (kan) betalen voor een abonnement van 30 dagen.
Is er niet een gratis MSN voor de mobiel? Ik heb Fring al, maar die andere bevalt beter.
Weet iemand hier iets voor?
ik vind persoonlijk dit toestel wel mooier dan de N95, ik merk dat ik niet de enige ben die twijfel tussen de n82 en de n95....
Vooralsnog wint deze, maar ik mag pas half august mijzelf weer melden bij de telecomwinkel.
Vooralsnog wint deze, maar ik mag pas half august mijzelf weer melden bij de telecomwinkel.
Kan niets zeggen over het verschil in snelheid. Wel dat de N82 normaal snel is. Ik heb geen negatieve ervaringen met het starten. Een applicatie als Nokia Maps start in ongeveer 5 seconden. Dingen als een nieuw sms'je, contactlijst en dergelijke direct, zoals ik ook gewend was van mijn Sony Ericsson W800i. Reden om niet voor de N95 te kiezen was voor mij dat het een slidephone is. Een persoonlijke afweging.
Ik heb een handleiding voor de gehackte TomTom gemaakt, omdat veel mensen wel ergens een hack 'kopen' en mij dan gaan vragen hoe dat werkt ...
Ik heb het in PDF, maar kan dat hier natuurlijk niet uploaden. Ik zoek nog een plekje. Als iemand als taal Nederlands gebruikt op zijn telefoon, zou die willen kijken of onderstaande wel klopt?
Handleiding TomTom op de N82 & N95
Onderstaande handleiding maakt het mogelijk TomTom 6 voor Symbian ook te gebruiken met de interne GPS-ontvangers van bv de Nokia N82 en N95. Daarvoor moeten bt.sisx, GPSd.jar en TomTom.sisx op de telefoon geïnstalleerd zijn.
TomTom heeft overigens problemen met het kantelen van het scherm en zal dan ‘hangen’. Enige oplossing bestaat dan uit het afsluiten van de applicatie: lang op het menuknop drukken waarmee een lijst met de openstaande applicaties zichtbaar wordt. Selecteer hier hieruit TomTom en sluit het programma met de C knop.
· Start de applicatie GPSd (met het doodshoofd icoon)
· Beantwoordt de eerste vraag met Yes (Ja)
“Allow application GPSd to use Positioning data?”
· Beantwoordt de tweede vraag met Yes (Ja)
“Allow application GPSd to use network and send or receive data?”
De applicatie start nu en de GPS-ontvanger zal gaan zoeken naar satellieten om daarmee de positie te kunnen bepalen. De waarden 0.0 bij Latitude en Longitude zullen dan de actuele posities worden.
· Verberg de applicatie met de Hide button (linksonder)
· Start de applicatie TomTom
· Druk op akkoord (rechtsonder)
· Selecteer de gewenste kaart (indien mogelijk)
TomTom is nu gestart, maar kijgt nu nog geen GPS-signaal. De Symbian versie van TomTom kan –voorlopigalleen met externe GPS-ontvangers werken. De mensen van Bin hebben met GPSd een programma geschreven dat de TomTom-software laat denken dat de interne GPS-ontvanger in de telefoon een externe Bluetooth GPS is. We zullen TomTom –ieder keer weer- moeten instellen zodat hij de posities van de interne GPS kan ontvangen:
· Open het TomTom GPS-configuratiescherm
· Druk op de linker menuknop
· Kies Wijzig voorkeuren (of de knop 5 op het toetsenbord)
· Kies 3x achter elkaar Volgende (of de knop 6 op het toetsenbord)
· Kies Toon GPS-status (of de knop 1 op het toetsenbord)
· Kies Stel in (linksonder)
· Kies met de joystick de Andere Bluetooth GPS-ontvanger
· Druk daarna op Selecteer
· Kies uit de lijst van mogelijk Bluetooth apparaten voor BiNPDA GPS intern…
· Druk op Select
· Druk in het GPS-status scherm op OK
De TomTom software vindt nu de interne GPS-ontvanger en zal snel GPS-coördinaten gaan ontvangen waarmee TomTom kan gaan navigeren.
Voor verdere uitleg van de TomTom software, zie de officiële TomTom-handleidingen.
De Nokia GPS-ontvanger
bepaalt zijn positie door
ontvangst van satellietinformatie.
Bij het inschakelen kan de
eerste ‘lock’ (positie) sneller
gevonden worden als er
gebruikt gemaakt wordt van
informatie uit het telefonienetwerk.
Deze communicatie
kost uiteraard wel geld.
De goedkope manier is om
alleen de interne GPS te
gebruiken:
- Tools
- Settings
- General
- Positioning
- Positioning methods
En daar alleen Integrated
GPS aanvinken.
Ik heb het in PDF, maar kan dat hier natuurlijk niet uploaden. Ik zoek nog een plekje. Als iemand als taal Nederlands gebruikt op zijn telefoon, zou die willen kijken of onderstaande wel klopt?
Onderstaande handleiding maakt het mogelijk TomTom 6 voor Symbian ook te gebruiken met de interne GPS-ontvangers van bv de Nokia N82 en N95. Daarvoor moeten bt.sisx, GPSd.jar en TomTom.sisx op de telefoon geïnstalleerd zijn.
TomTom heeft overigens problemen met het kantelen van het scherm en zal dan ‘hangen’. Enige oplossing bestaat dan uit het afsluiten van de applicatie: lang op het menuknop drukken waarmee een lijst met de openstaande applicaties zichtbaar wordt. Selecteer hier hieruit TomTom en sluit het programma met de C knop.
De applicatie start nu en de GPS-ontvanger zal gaan zoeken naar satellieten om daarmee de positie te kunnen bepalen. De waarden 0.0 bij Latitude en Longitude zullen dan de actuele posities worden.
TomTom is nu gestart, maar kijgt nu nog geen GPS-signaal. De Symbian versie van TomTom kan –voorlopigalleen met externe GPS-ontvangers werken. De mensen van Bin hebben met GPSd een programma geschreven dat de TomTom-software laat denken dat de interne GPS-ontvanger in de telefoon een externe Bluetooth GPS is. We zullen TomTom –ieder keer weer- moeten instellen zodat hij de posities van de interne GPS kan ontvangen:
· Druk op Select
De TomTom software vindt nu de interne GPS-ontvanger en zal snel GPS-coördinaten gaan ontvangen waarmee TomTom kan gaan navigeren.
Voor verdere uitleg van de TomTom software, zie de officiële TomTom-handleidingen.
De Nokia GPS-ontvanger
gevonden worden als er
Deze communicatie
kost uiteraard wel geld.
De goedkope manier is om
alleen de interne GPS te
gebruiken:
- Tools
- Settings
- General
- Positioning
- Positioning methods
GPS aanvinken.
Wellicht handig om ook dit erbij te zetten:emmerx schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 10:05:
Ik heb een handleiding voor de gehackte TomTom gemaakt, omdat veel mensen wel ergens een hack 'kopen' en mij dan gaan vragen hoe dat werkt ...
· Druk op Select
De Nokia GPS-ontvanger
gevonden worden als er
Deze communicatie
kost uiteraard wel geld.
De goedkope manier is om
alleen de interne GPS te
gebruiken:
- Tools
- Settings
- General
- Positioning
- Positioning methods
GPS aanvinken.
Stop je met Tomtom doe dit dan via het menu (6,6,5)
Als tt is afgesloten houdt dan de menu knop lang ingedrukt en ga naar het programma Gpsd. Sluit dit vervolgens.
Je gps ontvanger schakelt dan uit en zal geen stroom meer gebruiken
Een aanvulling op de TT handleiding. Met 1 klik alles in 1x opstarten (GPSd, BT, TT)....
Zie dafmay in "Nokia N95 (8GB) - Deel 9 (tijdelijk)"
Ik heb even een aantal posts samengevat voor de handleiding hoe mbv BestProfiles met 1 klik BT, GPSd, TT op te starten...mede dank aan sl1200 en Harmani.
1. maak in de telefooninstellingen (Menu>Instrumenten>Profielen>Opties>Nieuw maken) een nieuw profiel aan en geef die bijv. de naam "TomTom". Je kunt natuurlijk ook een bestaand profiel gebruiken en deze hernoemen naar "TomTom".
2. start BestProfiles op; naast standaardprofielen Algemeen, Stil, etc. zie je nu ook onderaan profiel TomTom staan. Op dit moment is Profiel Algemeen geselecteerd, want er staat een rode vink naast
3. druk op Opties>Advanced Settings
4. verander bij Profiel Algemeen alleen Bluetooth (van "Don't Change" naar "Off")
5. ga met je cursor naar rechts totdat je bovenaan profiel "TomTom" ziet
6. verander daar de volgende zaken:
* Bluetooth naar "On..."
* Run application>Opties>New entry
* Selecteer "GPSd" onder Application en "Close application" onder After profile end
* doe hetzelfde voor applicatie TomTom
* druk op OK en 2x Gereed
7. druk op Opties>Turn On. Nu is BestProfiles actief waardoor het switchen tussen Profielen effect zal hebben.
Om van profielen te switchen kun je de reguliere manier gebruiken. Dus bijv dmv indrukken van aan/uit knop.
Handige tip nr 1 :
- gebruik het standaard "Stil" profiel als TomTom profiel (dus het profiel dat je in BestProfiles gebruikt voor specifieke TT settings)
- volg verder de handleiding voor setup binnen BestProfiles
- Nu kun je door ingedrukt houden van de # toets direkt switchen naar je TT profiel (zoals normaal de switch naar het "stil" profiel gaat)
Maw...slechts het indrukken van 1 toets is nodig om achtereenvolgens automatisch BT, GPSd, en TT op te starten
Handige tip nr 2 :
Je kunt TT (incl BT en GPSd) zelfs geheel automatisch laten opstarten door in BestProfiles bij Profile rules > Charger...bij "Charger on" het profiel voor TT te kiezen. En bij "Charger off" bijv het standaard profiel. Op deze manier zal wanneer de telefoon aan de autolader wordt gehangen alles automatisch opstarten. Uiteraard alleen handig als je alleen in de auto oplaadt en niet op andere plekken...maar dat spreekt voor zich dacht ik zo.
Overige tips
Ps 1 mbt afsluiten. Houdt er rekening mee dat, indien je een route hebt geselecteerd binnen TT, en je voor de setting "kill app" hebt gekozen in BestProfiles, de volgende keer bij opstarten van TT de route nog steeds actief is. TT onthoudt dat dus.
Ps2 mbt afsluiten. Vanuit TT de menu-toets ingedrukt houden....naar standby....dan weer # toets ingedrukt houden. Dit zorgt voor switch terug naar profiel "Normaal" en sluit dus automatisch BT, GPSd, en TT af.
Zie dafmay in "Nokia N95 (8GB) - Deel 9 (tijdelijk)"
Ik heb even een aantal posts samengevat voor de handleiding hoe mbv BestProfiles met 1 klik BT, GPSd, TT op te starten...mede dank aan sl1200 en Harmani.
1. maak in de telefooninstellingen (Menu>Instrumenten>Profielen>Opties>Nieuw maken) een nieuw profiel aan en geef die bijv. de naam "TomTom". Je kunt natuurlijk ook een bestaand profiel gebruiken en deze hernoemen naar "TomTom".
2. start BestProfiles op; naast standaardprofielen Algemeen, Stil, etc. zie je nu ook onderaan profiel TomTom staan. Op dit moment is Profiel Algemeen geselecteerd, want er staat een rode vink naast
3. druk op Opties>Advanced Settings
4. verander bij Profiel Algemeen alleen Bluetooth (van "Don't Change" naar "Off")
5. ga met je cursor naar rechts totdat je bovenaan profiel "TomTom" ziet
6. verander daar de volgende zaken:
* Bluetooth naar "On..."
* Run application>Opties>New entry
* Selecteer "GPSd" onder Application en "Close application" onder After profile end
* doe hetzelfde voor applicatie TomTom
* druk op OK en 2x Gereed
7. druk op Opties>Turn On. Nu is BestProfiles actief waardoor het switchen tussen Profielen effect zal hebben.
Om van profielen te switchen kun je de reguliere manier gebruiken. Dus bijv dmv indrukken van aan/uit knop.
Handige tip nr 1 :
- gebruik het standaard "Stil" profiel als TomTom profiel (dus het profiel dat je in BestProfiles gebruikt voor specifieke TT settings)
- volg verder de handleiding voor setup binnen BestProfiles
- Nu kun je door ingedrukt houden van de # toets direkt switchen naar je TT profiel (zoals normaal de switch naar het "stil" profiel gaat)
Maw...slechts het indrukken van 1 toets is nodig om achtereenvolgens automatisch BT, GPSd, en TT op te starten
Handige tip nr 2 :
Je kunt TT (incl BT en GPSd) zelfs geheel automatisch laten opstarten door in BestProfiles bij Profile rules > Charger...bij "Charger on" het profiel voor TT te kiezen. En bij "Charger off" bijv het standaard profiel. Op deze manier zal wanneer de telefoon aan de autolader wordt gehangen alles automatisch opstarten. Uiteraard alleen handig als je alleen in de auto oplaadt en niet op andere plekken...maar dat spreekt voor zich dacht ik zo.
Overige tips
Ps 1 mbt afsluiten. Houdt er rekening mee dat, indien je een route hebt geselecteerd binnen TT, en je voor de setting "kill app" hebt gekozen in BestProfiles, de volgende keer bij opstarten van TT de route nog steeds actief is. TT onthoudt dat dus.
Ps2 mbt afsluiten. Vanuit TT de menu-toets ingedrukt houden....naar standby....dan weer # toets ingedrukt houden. Dit zorgt voor switch terug naar profiel "Normaal" en sluit dus automatisch BT, GPSd, en TT af.
Is het vaak zo dat slidephones sneller stuk gaan dan? Ik heb nog nooit een slidephone gehad, hoewel je mijn HTC S710 ook wel als een slidephone kan zien..rutgerw schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 09:54:
Kan niets zeggen over het verschil in snelheid. Wel dat de N82 normaal snel is. Ik heb geen negatieve ervaringen met het starten. Een applicatie als Nokia Maps start in ongeveer 5 seconden. Dingen als een nieuw sms'je, contactlijst en dergelijke direct, zoals ik ook gewend was van mijn Sony Ericsson W800i. Reden om niet voor de N95 te kiezen was voor mij dat het een slidephone is. Een persoonlijke afweging.
Maar het grote beeldscherm van de N95 8GB heeft je niet kunnen overtuigen om voor die te gaan?
Anoniem: 244399
Als ik dit toestel neem kan ik dan gewoon ergens naar toe navigeren met nokia maps of moet ik daar voor betalen.?
Thanks beiden. Lijkt mij nu een heel duidelijk verhaal.
Voorkomt vast veel onnodige vragen hier .....
Voorkomt vast veel onnodige vragen hier .....
[ Voor 51% gewijzigd door emmerx op 29-07-2008 13:11 ]
Quicksearch ...Anoniem: 244399 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 12:52:
Als ik dit toestel neem kan ik dan gewoon ergens naar toe navigeren met nokia maps of moet ik daar voor betalen.?
emmerx in "Nokia N82 - Deel 3"
Voor 'andere' mensen:
"Alle kaartmateriaal van Nokia Maps (hele wereld) is gratis. Dus je kunt er prima mee plannen en wandelen.
De -gesproken- autonavigatie van Nokia Maps is 90 dagen gratis voor de regio waar je jouw telefoon hebt gekocht (bv Benelux) en 3 dagen voor de hele wereld.
Daarna moet je gaan betalen voor navigatie/ routebegeleiding; die stem zit daar dan bij."
dan zul je eerste de maps offline op je gsm moeten zien. dit kan via nokia map loaderAnoniem: 244399 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 12:52:
Iemand ervaring met de Duitse 1700mAh accu van Ebay:
http://cgi.ebay.de/ws/eBa...geName=ADME:B:WNA:DE:1123
Is die echt 60% beter dan onze orginele 1050 mAh?????
[ Voor 36% gewijzigd door emmerx op 29-07-2008 14:10 ]
Hoeft niet; als je een goed/onbeperkt data-abonnement hebt en je blijft in NLDriek schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 13:15:
[...]
dan zul je eerste de maps offline op je gsm moeten zien. dit kan via nokia map loader
Is inderdaad wel handig om het via de thuisPc te doen ...
Een andere optie is, als je geen data-abonnement hebt bij je gsm provider, om met je telefoon verbinding te maken met je draadloze thuisnetwerk of via bluetooth met je laptop/pc die dan als accespoint fungeert. Met name handig als je een Apple computer hebt want die Nokia loader werkt alleen met XP/Vista.Driek schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 13:15:
[...]
dan zul je eerste de maps offline op je gsm moeten zien. dit kan via nokia map loader
ik heb er ooit een gekocht voor N80, maakte geen verschilemmerx schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:09:
Iemand ervaring met de Duitse 1700mAh accu van Ebay:
Of http://nokiamaps.site666.info/Anoniem: 248577 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:23:
[...]
Een andere optie is, als je geen data-abonnement hebt bij je gsm provider, om met je telefoon verbinding te maken met je draadloze thuisnetwerk of via bluetooth met je laptop/pc die dan als accespoint fungeert. Met name handig als je een Apple computer hebt want die Nokia loader werkt alleen met XP/Vista.
Ik zit te denken om deze houder voor in de auto te gaan bestellen, maar nu vraag ik me af of de montageplaat wordt meegeleverd of alleen de schroefjes.
Daarnaast vraag ik me af of het kantelsysteem vergelijkbaar is met dat van deze passieve Brodit houder. Ik ben namelijk van plan de houder op een montageplaat te monteren en deze netjes weg te werken in de middenconsole van mijn auto en wil dus geen gebruik maken van een zuignap o.i.d.
Heeft iemand trouwens enig idee wat het kost om die GPS assistent aan te laten staan voor een snelle GPS Fix? Ik heb eerlijk gezegd weinig behoefte om me scheel te betalen, maar heb ook weinig zin om lang te wachten. Mijn provider is trouwens Vodafone, misschien handig om te vermelden. En kost het je ook nog geld wanneer je onbeperkt internet hebt (in mijn geval)?
Daarnaast vraag ik me af of het kantelsysteem vergelijkbaar is met dat van deze passieve Brodit houder. Ik ben namelijk van plan de houder op een montageplaat te monteren en deze netjes weg te werken in de middenconsole van mijn auto en wil dus geen gebruik maken van een zuignap o.i.d.
Heeft iemand trouwens enig idee wat het kost om die GPS assistent aan te laten staan voor een snelle GPS Fix? Ik heb eerlijk gezegd weinig behoefte om me scheel te betalen, maar heb ook weinig zin om lang te wachten. Mijn provider is trouwens Vodafone, misschien handig om te vermelden. En kost het je ook nog geld wanneer je onbeperkt internet hebt (in mijn geval)?
[ Voor 23% gewijzigd door Wutroe op 29-07-2008 20:04 ]
Anoniem: 258500
Bij TelecomTelecom krijg je : Bevestiging middels montage plaat met bijgeleverde schroeven en montage plaat met kogelgewricht.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een Brodit houder omdat hij dan echt vastgeklemd zit. Voordeel van de Nokia houder is dat je hem ook met een ander toestel kan gebruiken. Handiger als je dus vaak van toestel verwisselt.
Bij het downloaden van A-GPS-gegevens worden grote hoeveelheden gegevens doorgestuurd via het netwerk van je serviceprovider. Voor de GPS-verbinding met A-GPS is een gegevensoverdracht van minder dan 10kB vereist.
Alle kosten voor gegevenstransmissie worden betaald door de gebruiker. Buiten je nationaal cellulair netwerk (bij roaming) kunnen de kosten variëren. Contacteer je serviceprovider voor informatie over de kosten voor de gegevenstransmissie.
Zit dus bij je data abbo in als je niet met alles bij elkaar over de "Fair use policy" verbruik gaat.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een Brodit houder omdat hij dan echt vastgeklemd zit. Voordeel van de Nokia houder is dat je hem ook met een ander toestel kan gebruiken. Handiger als je dus vaak van toestel verwisselt.
Bij het downloaden van A-GPS-gegevens worden grote hoeveelheden gegevens doorgestuurd via het netwerk van je serviceprovider. Voor de GPS-verbinding met A-GPS is een gegevensoverdracht van minder dan 10kB vereist.
Alle kosten voor gegevenstransmissie worden betaald door de gebruiker. Buiten je nationaal cellulair netwerk (bij roaming) kunnen de kosten variëren. Contacteer je serviceprovider voor informatie over de kosten voor de gegevenstransmissie.
Zit dus bij je data abbo in als je niet met alles bij elkaar over de "Fair use policy" verbruik gaat.
Anoniem: 132776
Ik heb interesse in die telefoon, maar spijtig genoeg kan ik nergens contactgegevens van je vinden. Kan je mij contacteren - gegevens zie profielemmerx schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:35:
...
Goed te zien dat de meeste mensen wel de oude berichten lezen!Anoniem: 132776 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:51:
[...]
Ik heb interesse in die telefoon, maar spijtig genoeg kan ik nergens contactgegevens van je vinden. Kan je mij contacteren - gegevens zie profiel
Mijn telefoon is helaas/gelukkig al verkocht.
Waarom is de N95 8GB (veel) duurder dan de N82? Alleen door de 8GB?
8GB, groter scherm, slider mechanisme, extra knoppen, positionering in de markt, verwachte seriegrootte etc...barzi schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 23:21:
Waarom is de N95 8GB (veel) duurder dan de N82? Alleen door de 8GB?
Anoniem: 269437
Hallo,
Ik heb me even ingelezen maar kan toch nergens de juiste oplossing vinden.
Heb dus sinds 1 maand de N82 en ben er zeer tevreden mee, alleen wanneer ik in mijn auto stap en de N82 verbinding maakt met mijn parrot CK3100 wordt mijn telefoonlijst niet gesynchroniseerd. Ik heb al wel handmatig de telefoonlijst naar de Parrot gestuurd maar toch..
Gister heb ik de nieuwste software update op mijn Parrot geinstalleerd maar dit mocht ook niet baten
Weet iemand of er inmiddels al weer een andere oplossing is of nieuwe software?
Hoor het graag...
Nog een kleinigheidje:
Wanneer mijn telefoon gekoppeld is aan mijn Parrot en iemand beld mij dan hoor ik maar een keer de ringtone terwijl het bij mijn oude telefoon (6233) meerdere malen was.
Uit Nokia N82 - Deel 2 heb ik wat instellingen overgenomen:
Dat het geluid uit gaat van je radio bij ontvangst van berichten of andere waarschuwingstonen heb ik opgelost door een nieuwe profiel aan te maken Auto en in dat profiel de waarschuwingstonen uit te zetten. Vervolgens bij de instelling Toebehoren aangegeven dat bij Headset het standaard profiel Auto is. Hierdoor schakelt de N82 automatisch naar het profiel Auto en laat geen waarschuwingstonen horen en bij het vebreken schakelt hij weer terug naar het vorige profiel.
Ook dit heeft niet geholpen.
Iemand een oplossing?
Alvast bedankt voor de moeite.
Heb dus sinds 1 maand de N82 en ben er zeer tevreden mee, alleen wanneer ik in mijn auto stap en de N82 verbinding maakt met mijn parrot CK3100 wordt mijn telefoonlijst niet gesynchroniseerd. Ik heb al wel handmatig de telefoonlijst naar de Parrot gestuurd maar toch..
Gister heb ik de nieuwste software update op mijn Parrot geinstalleerd maar dit mocht ook niet baten
Hoor het graag...
Nog een kleinigheidje:
Wanneer mijn telefoon gekoppeld is aan mijn Parrot en iemand beld mij dan hoor ik maar een keer de ringtone terwijl het bij mijn oude telefoon (6233) meerdere malen was.
Dat het geluid uit gaat van je radio bij ontvangst van berichten of andere waarschuwingstonen heb ik opgelost door een nieuwe profiel aan te maken Auto en in dat profiel de waarschuwingstonen uit te zetten. Vervolgens bij de instelling Toebehoren aangegeven dat bij Headset het standaard profiel Auto is. Hierdoor schakelt de N82 automatisch naar het profiel Auto en laat geen waarschuwingstonen horen en bij het vebreken schakelt hij weer terug naar het vorige profiel.
Iemand een oplossing?
voor je eerste probleem kijk hier eens.Anoniem: 269437 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 09:54:
Hallo,
Hoor het graag...
Nog een kleinigheidje:
Iemand een oplossing?
Voor het tweede probleem ik heb hetzelfde gedaan als jij en ik heb daar geen last van heb je beltoontype niet op belt een keer staan?
HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1
Edit: Laat maar NokNok12 was me net voor
[ Voor 99% gewijzigd door Doctor Yes op 30-07-2008 10:26 ]
Anoniem: 120356
Zijn er nog meer mensen die geen connectie kunnen maken via wireless? Ik probeer verbinding te maken met mijn wireless lan thuis maar krijg steeds de melding dat mijn key niet goed is. Weet toch echt zeker dat ie goed is. Ben ook al veranderd van 128 bits naar 64 bits, ook geen resultaat
ik geloof dat het uitmaakt of je HOOFD op kleine letters gebruiktAnoniem: 120356 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 19:54:
Zijn er nog meer mensen die geen connectie kunnen maken via wireless? Ik probeer verbinding te maken met mijn wireless lan thuis maar krijg steeds de melding dat mijn key niet goed is. Weet toch echt zeker dat ie goed is. Ben ook al veranderd van 128 bits naar 64 bits, ook geen resultaat
let daar dus goed op
Hoe het is met de snelheid van deze telefoon als je de (bijgeleverde, toch?) 2gb kaartje vol hebt? Ik weet nog wel dat de N73 dan nog (veel) slomer werd.
Anoniem: 120356
Dat is het helaas niet, gebruik bij 128 bit alleen maar cijfersDriek schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 19:56:
[...]
ik geloof dat het uitmaakt of je HOOFD op kleine letters gebruikt
let daar dus goed op
Heb je het MAC adres van je foon ook vrijgegeven in je router? Er even vanuit gaande dat je MAC beveiliging aan hebt staan...
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Mijn vader heeft deze houder van Nokia icm een N73.Anoniem: 258500 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 20:55:
Bij TelecomTelecom krijg je : Bevestiging middels montage plaat met bijgeleverde schroeven en montage plaat met kogelgewricht.
Heb em eens geleend maar je hebt niets aan de houder als je ook je telefoon moet opladen.
Aansluitpunt bij de N82 zit natuurlijk links ipv onder zoals bij de N73.
De houder blokkeert dus het aansluitpunt.
Ben nu ook aan het kijken naar een houder en dan komt mijn keuze ook uit bij de Brodit icm een brodit proclip.
Zover ik ken zien ken je wel een lader aansluiten aangezien er geen klemmetjes in de weg zitten.
Anoniem: 258500
Heb zelf voor de N82 deze en die heeft als voordeel dat je hem erin klikt ipv schuift wat na verloop van tijd slijtage sporen opleverd. En deze kun je ook icm een Brodit proclip gebruiken.
Anoniem: 133542
Hoi even een paar vraagjes. Vanaf vrijdag ben ik ook in het bezit van een N82 ik heb nu nog een N73.
Even een vraag over tom tom kan ik deze gewoon installeren om mijn N82 en dan gebruiken met mijn losse gps van tom tom? Ik had begrepen dat deze niet werkt met de ingebouwde gps.
En mijn geheugenkaartje van de N73 kan ik daarvan alles kopieeren naar de nieuwe kaart van de N82 of is dat niet mogelijk?
Thanks
Even een vraag over tom tom kan ik deze gewoon installeren om mijn N82 en dan gebruiken met mijn losse gps van tom tom? Ik had begrepen dat deze niet werkt met de ingebouwde gps.
En mijn geheugenkaartje van de N73 kan ik daarvan alles kopieeren naar de nieuwe kaart van de N82 of is dat niet mogelijk?
Thanks
Heb diezelfde houder ook gekocht (op ebay). Was toen €10 ofzo autolader inclusief ;-p . Als je hem aan je voorruit monteerd moet je wel zorgen dat hij je dashboard ook raakt want die flexibele arm gaat verschrikkelijk meewiebelen en trillen met de wagen en dat is verschrikkelijk iirritant, maar als je zorgt dat de onderkant op het dashboard rust gaat alles prima, is maar dat jullie het weten;-)Anoniem: 258500 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 21:22:
Heb zelf voor de N82 deze en die heeft als voordeel dat je hem erin klikt ipv schuift wat na verloop van tijd slijtage sporen opleverd. En deze kun je ook icm een Brodit proclip gebruiken.
de tomtom kan wel werken met de interne gps.Anoniem: 133542 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 21:55:
Hoi even een paar vraagjes. Vanaf vrijdag ben ik ook in het bezit van een N82 ik heb nu nog een N73.
Thanks
er is een programma gemaakt waardoor tomtom denkt dat de interne gps van de n82 een externe bluetoothontvanger is.
dit programma en de oplossing staat overal op het internet en er staat ook wel een duidelijke uitleg bij.
zelf ook gedaan en het bevalt perfect.
kaartje van n73 zou ik over zetten. en niet kopieeren. de met de n82 meegeleverde kaartjes zijn veel problemen mee. slechte kwaliteit. hierdoor loopt de telefoon regelmatig vast.
wel ff de gegevens van de ieuwe kaart bij op je oude kaart zetten ivm nokia maps licentie.
dan de oude kaart in je n82 doen.
Ik heb de Brodit houder en die bevalt echt prima. Toestel past er perfect in en als de zon op het schermpje schijnt kunt je hem altijd wel een kant op draaien zodat je er goed op kunt kijken. Lader kan idd worden aangesloten vanwege de uitsparing in de houder.OutSIdeR schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 21:01:
[...]
Mijn vader heeft deze houder van Nokia icm een N73.
Heb em eens geleend maar je hebt niets aan de houder als je ook je telefoon moet opladen.
Ben nu ook aan het kijken naar een houder en dan komt mijn keuze ook uit bij de Brodit icm een brodit proclip.
Zover ik ken zien ken je wel een lader aansluiten aangezien er geen klemmetjes in de weg zitten.
Als je de onderste 2 schuifjes allebei 1 tikje naar buiten doet past de voeding perfect voor het opladenOutSIdeR schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 21:01:
[...]
Mijn vader heeft deze houder van Nokia icm een N73.
HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1
Ik heb een raar probleem:
Soms, als ik wil bellen, staat er ipv dan antenne tekentje 3G. Als ik dan bel, valt het signaal vaak weg. Heeft iemand enig idee waar dit op slaat, ik enable verder niets?
Soms, als ik wil bellen, staat er ipv dan antenne tekentje 3G. Als ik dan bel, valt het signaal vaak weg. Heeft iemand enig idee waar dit op slaat, ik enable verder niets?
Dat wordt interessant:firefighter2 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 07:39:
[...]
kaartje van n73 zou ik over zetten. en niet kopieeren. de met de n82 meegeleverde kaartjes zijn veel problemen mee. slechte kwaliteit. hierdoor loopt de telefoon regelmatig vast.
wel ff de gegevens van de ieuwe kaart bij op je oude kaart zetten ivm nokia maps licentie.
dan de oude kaart in je n82 doen.
De eerste keer dat iemand een miniSD kaartje in een microSD slot gaat persen ...
Anoniem: 269437
Het programmaatje ga ik straks downloaden en dan proberen te installeren op mijn N82.NokNok12 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 10:09:
[...]
voor je eerste probleem kijk hier eens.
Voor het tweede probleem ik heb hetzelfde gedaan als jij en ik heb daar geen last van heb je beltoontype niet op belt een keer staan?
Moet ik dat via Nokia installer doen of ...?
Het probleem met de beltoon is nog steeds niet verholpen. Heb beltoontype gewoon op bellen staan en voor de rest heb ik alle signaaltonen uit gezet.
Hoor het graag.
Thanx
Ik heb een probleem met mijn N82 als ik bv een sms bericht maak; ik maak het berichtje, ik wil met de volgende zin beginnen, druk op # om de modus Abc te starten (1e letter is dan hoofdletter) als ik echter met pijltjes toetsen terug ga in het bericht dan wordt de tekst geselecteerd, en dat zou niet moeten lijkt mij lijkt wel of hij hangt in de copy / paste functie. Zijn er meer mensen met dit probleem? Of is er al een oplossing voor?
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.