Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29
Tutti-frutti schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 12:51:
[...]
Bedankt. Eigenlijk alles ingesteld staan zoals de guide het beschrijft, maar dan geen hotmail adres. Met hotmail werkt versturen trouwen wel, maar dat komt omdat ik messenger geinstalleerd heb staan. Helaas blijven mails die ik stuur met andere accounts gewoon op queued staan :(
Wellicht is Nokia Messaging dan de oplossing voor je. Dat is ook een applicatie maar dan een nog betere ondersteuning van Windows Live Hotmail. Je krijgt de e-mailtjes gepushed en je kunt ook html mail lezen. Je kunt trouwens ook andere accounts toevoegen, maximaal 10.
Geen gezeur met instellingen, kwestie van alleen het e-mailadres en het wachtwoord and that's it. Geen mailservers meer instellen, APN'en wijzigen en meer van die ellende.

Tot na de zomer is het gratis, daarna zal nokia enkele euro's per maand gaan vragen.

catt4u schreef op donderdag 16 april 2009 @ 19:08:
[...]
Hoe heb jij dan een harde reset gedaan :?
Als je een hard reset doet ben je echt al je gegevens en instellingen kwijt |:(
Resetten doe je zo:
toets *#7780# in > Ja > 12345 > OK en nadat het toestel weer is opgestart,
toets *#7370# in > Ja > 12345 > OK
Hiermee wis je alles op het interne geheugen en komt ie weer in de standaard firmware terecht.
Je geheugenkaart wordt niet gewist. Applicaties op de geheugenkaart worden automatisch weer geïnstalleerd, wellicht handig dat je vooraf de geheugenkaart formateert, dan is die weer 100% maagdelijk.

[ Voor 28% gewijzigd door robertwebbe op 16-04-2009 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsjoe123
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 20:39
robertwebbe schreef op donderdag 16 april 2009 @ 19:34:

Resetten doe je zo:
toets *#7780# in > Ja > 12345 > OK en nadat het toestel weer is opgestart,
toets *#7370# in > Ja > 12345 > OK
Hiermee wis je alles op het interne geheugen en komt ie weer in de standaard firmware terecht.
Je geheugenkaart wordt niet gewist. Applicaties op de geheugenkaart worden automatisch weer geïnstalleerd, wellicht handig dat je vooraf de geheugenkaart formateert, dan is die weer 100% maagdelijk.
Bedankt, dit was de oplossing. De eerste regel resette in eerste instantie naar fabrieksinstelling, wat ik al had. Daarbij bleven contacten etc. staan, maar dat was na de 2e regel ook weg.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
hatsjoe123 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:06:
[...]

Bedankt, dit was de oplossing. De eerste regel resette in eerste instantie naar fabrieksinstelling, wat ik al had. Daarbij bleven contacten etc. staan, maar dat was na de 2e regel ook weg.

d:)b
Je had ook alleen *#7370# kunnen intoetsen zonder die eerste regel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mn toestel nu al meer dan 1.5 jaar met af en toe een klein probleempje. Verder heeft ie het altijd prima gedaan.
Alleen sinds gister is het helemaal fout gegaan. Na het opnemen van een filmpje kon ik deze ineens niet meer opslaan. 'Systeemfout' kwam in beeld staan en de telefoon werd zo traag als stront. Vandaag was ie nog steeds extreem traag. En terwijl ie het af en toe deed gewoon nog normaal deed. Vanmiddag waren sommige iconen onder het menu ineens verdwenen. Toen wilde ik een softwareupdate doen want dat was alweer een tijdje geleden.
Software updater vond een nieuwe update dus hing ik de telefoon eraan. Nadat hij bijna klaar was met updaten, gaf het programma ineens aan dat het was mislukt. Sindsdien krijg ik de telefoon nog wel aan maar kan ik niet eens mijn pincode ingeven. Als ik 'm aandoe, krijg ik alleen een wit schermpje...

Kan iemand mij helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vögel schreef op maandag 20 april 2009 @ 21:54:
Ik heb mn toestel nu al meer dan 1.5 jaar met af en toe een klein probleempje. Verder heeft ie het altijd prima gedaan.
Alleen sinds gister is het helemaal fout gegaan. Na het opnemen van een filmpje kon ik deze ineens niet meer opslaan. 'Systeemfout' kwam in beeld staan en de telefoon werd zo traag als stront. Vandaag was ie nog steeds extreem traag. En terwijl ie het af en toe deed gewoon nog normaal deed. Vanmiddag waren sommige iconen onder het menu ineens verdwenen. Toen wilde ik een softwareupdate doen want dat was alweer een tijdje geleden.
Software updater vond een nieuwe update dus hing ik de telefoon eraan. Nadat hij bijna klaar was met updaten, gaf het programma ineens aan dat het was mislukt. Sindsdien krijg ik de telefoon nog wel aan maar kan ik niet eens mijn pincode ingeven. Als ik 'm aandoe, krijg ik alleen een wit schermpje...

Kan iemand mij helpen? :)
Van alleen updaten wordt je telefoon niet sneller. Je kunt dan beter eerst je telefoon resetten (zie de posten hierboven).

Voor je huidige probleem kun je dat ook proberen en evt. de volgende optie: [Green]+[3]+• en dan tegelijkertijd aanzetten.

Check ook ff of je het 2 Gig Nokia kaartje gebruikt. Blijft een brak kaartje waar je telefoon ook slechter door gaat presteren.

Succes... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik ben bang dat je een harde reset moet doen via de zogenaamde Vulcan Dead Grip:

Zet het toestel uit > Druk de groene beltoets, 3 en * toetsen in > Schakel het toestel in en houdt de genoemde toetsen ingedrukt totdat de witte displayverlichting een seconde aan is, dan loslaten.

Vervolgens zal het toestel een complete reset doen, alles is dan gewist m.u.v. de content op de geheugenkaart. Als het niet lukt, dan zit je meestal met je vingers op een knop te veel, te weinig of scheef. Met een beetje pielen lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt jongens!

Ik ben er achter gekomen dat mn telefoon het wel gewoon doet als ik het geheugenkaartje eruit heb.
En ik heb inderdaad een Micro SD 2 GB kaartje. Die zit er al vanaf het begin af aan bij. Nooit problemen mee gehad maar nu dus wel...
Nu probeer ik het kaartje te formateren maar dat wil niet erg lukken. Het kaartje is te klein om in de cardreader te stoppen die ik heb.
Ik heb zo'n mini SD Adapter maar ik doe nog iets fout.
Maar ik zit er aan te denken om dan maar een nieuw kaartje te halen. Met welke kaartje hebben jullie de beste ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 21:07
Meteen doen.
SanDisk is prima en bv 8 GB kost bijna niks meer (ca 23,-)
Zit ook meteen een (USB) adapter bij voor je kaartje.
Vögel schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 21:56:
Maar ik zit er aan te denken om dan maar een nieuw kaartje te halen. Met welke kaartje hebben jullie de beste ervaring?

[ Voor 8% gewijzigd door emmerx op 22-04-2009 00:59 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Vögel schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 21:56:
inderdaad een Micro SD 2 GB kaartje.
mini SD Adapter maar ik doe nog iets fout.
Een microSD kaartje past inderdaad niet in een miniSD adapter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Iemand er al eens last van gehad dat de telefoon vast loopt zodra iemand belt? Ik heb dit nu dus, zodra iemand belt licht het display op, maar loopt dan vast.

Als ik lang genoeg wacht krijg ik op een moment te zien dat ik 1 oproep gemist heb. Verder kan ik alles met het toestel, bellen, navigeren door de menu's, foto's maken en noem maar op. Alleen gesprekken ontvangen werkt niet.

Ik heb de batterij er al voor een langere tijd uit gehaald, getest zonder SIM of geheugen kaart en ik heb de firmware geupdate (was al up-to-date, maar herinstalleerd).

Alleen geen success. Natuurlijk wil ik een complete reset tot de laatste opties behouden maar volgens mij ben ik daar wel beland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asserti
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2024
Hoi iedereen hier.

Ben nu al een maand of 3 trotse eigenaar van een N82. Maar zit met een klein probleempje.
Ik heb al es rondgezocht, maar de oplossing nog niet gevonden.

Als ik een MP3 beltoon instel, en ik wordt opgebelt, klinkt de beltoon corrupt. Precies of het liedje wordt halvelings vertraagd afgespeeld, met een hoop galm en niet echt chronologisch. Als ik de beltoon instel en het dan beluister klinkt het wel goed.

Iemand een idee? Ik heb geen programma's openstaan in de achtergrond.

[ Voor 4% gewijzigd door Asserti op 25-04-2009 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asserti schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 18:08:
Hoi iedereen hier.

Ben nu al een maand of 3 trotse eigenaar van een N82. Maar zit met een klein probleempje.
Ik heb al es rondgezocht, maar de oplossing nog niet gevonden.

Als ik een MP3 beltoon instel, en ik wordt opgebelt, klinkt de beltoon corrupt. Precies of het liedje wordt halvelings vertraagd afgespeeld, met een hoop galm en niet echt chronologisch. Als ik de beltoon instel en het dan beluister klinkt het wel goed.

Iemand een idee? Ik heb geen programma's openstaan in de achtergrond.
Toevallig 3D beltonen aanstaan? staat ergens in het menu instellingen dacht ik... (ik heb mijne zo even niet bij de hand want die is vandaag gaan zwemmen 8)7 )

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
AvanCade schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:28:
Iemand er al eens last van gehad dat de telefoon vast loopt zodra iemand belt? Ik heb dit nu dus, zodra iemand belt licht het display op, maar loopt dan vast.

Als ik lang genoeg wacht krijg ik op een moment te zien dat ik 1 oproep gemist heb. Verder kan ik alles met het toestel, bellen, navigeren door de menu's, foto's maken en noem maar op. Alleen gesprekken ontvangen werkt niet.

Ik heb de batterij er al voor een langere tijd uit gehaald, getest zonder SIM of geheugen kaart en ik heb de firmware geupdate (was al up-to-date, maar herinstalleerd).

Alleen geen success. Natuurlijk wil ik een complete reset tot de laatste opties behouden maar volgens mij ben ik daar wel beland.
Misschien moet je het probleem bij de trilfunctie gaan zoeken? Probeer deze eens uit te schakelen en bel eens met een andere telefoon naar jezelf. Misschien zit hiet wel een kortsluiting in ofzow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

Hoe lang doen jullie met de accu van je foon als je hem als HSDPA modem gebruikt?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
JT schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 17:42:
Hoe lang doen jullie met de accu van je foon als je hem als HSDPA modem gebruikt?
HSDPA is als een draaikolk in je accu. De duur is sterk afhankelijk van het datavolume, als je een beetje aan het msn'en bent dan kun je het uren volhouden maar als je continu op maximale snelheid aan het uploaden bent, ben je er met een half uurtje doorheen. Als ik hem als modem gebruik, doe ik altijd met een voeding aangesloten.

Mocht je denken dat het met GPRS minder snel zal gaan, dan kom je bedrogen uit. Het verbruik komt uit de lengte of uit de breedte, de data moet toch verzonden worden.

[ Voor 5% gewijzigd door robertwebbe op 28-04-2009 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

Ja, ik haal 2-3 uur, een maat van mij met een N78 zegt er veeeeeeeeel langer mee te doen, biede Vodafone Internet Blox....Maar het zuipt als een motherfucker idd en in de trein heb je helaas geen mogelijkheid om hem aan te sluiten op een stopcontact. Ja, 1e klasse maar dan wordt het een dure inet verbinding ;)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Ik heb een probleem met het ophalen van mijn gmail. Ik wil graag dat dit gebeurt via imap, en dat doet het perfect, nu heb ik een flat-free abbo bij hi, en wil ik dat mijn telefoon om de 15 min. kijkt of er mail is, als ik dit echter instel, begint mijn mooie zwarte apparaatje mijn complete mailbox binnen te trekken (5000+ mails), resulterend in een uiterst traag systeem. Ik heb gekeken of je bij retrieval een andere waarde kan kiezen, maar er staat alleen all. Is er een manier om dit te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:53
Ik heb ook een probleempje... Ik heb mijn N82 nu bijna een jaar. Op zich vind ik het wel een fijn toestel, echt waar. Het enige probleem dat ik nu heb is dat als ik word gebeld, en opneem, niet altijd geluid krijg. Degene aan de andere kant van de verbinding praat dus wel gewoon, maar dit hoor ik dan niet. Meestal is het verholpen als ik ophang en terugbel, maar laatst moest ik dit 3 keer doen. Ook staat het niet netjes als ik door een bedrijf gebeld word. Wat moet ik doen? Terugsturen naar Nokia?

Als ik dat doe, kan ik dan op een vervangend toestel rekenen? Ik heb hier thuis nog wel een oude telefoon liggen, maar dat vind ik maar een rotding, en ik weet niet of ik de oplader ervan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 15:19

Koppensneller

winterrrrrr

shadownetwork schreef op woensdag 29 april 2009 @ 19:37:
Ik heb een probleem met het ophalen van mijn gmail. Ik wil graag dat dit gebeurt via imap, en dat doet het perfect, nu heb ik een flat-free abbo bij hi, en wil ik dat mijn telefoon om de 15 min. kijkt of er mail is, als ik dit echter instel, begint mijn mooie zwarte apparaatje mijn complete mailbox binnen te trekken (5000+ mails), resulterend in een uiterst traag systeem. Ik heb gekeken of je bij retrieval een andere waarde kan kiezen, maar er staat alleen all. Is er een manier om dit te omzeilen?
Tsja, je zult toch al die mail eens op moeten halen (misschien een keer een avondje laten gaan over WiFi?), of een hoop mail archiven zodat hij er niet zo veel mail in de inbox staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:38
Ik wil mijn N82 synchroniseren(agenda,notities) met een N70, wat moet ik invullen bij hostadres :?

[ Voor 9% gewijzigd door Ahmi op 10-05-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Sinds gisteren doet mijn N82(bijna anderhalf jaar oud) erg raar. Gisteravond onderweg naar huis haalde ik hem uit mijn broekzak om te kijken hoe laat het is, toen zag ie dat ie vast was gelopen, hij reageerde helemaal nergens op. Batterij eruit en weer erin. Toen aangezet, viel mij gelijk op dat ik de aan-knop iets langer dan normaal moest vasthouden om hem aan te zetten. Goed, ding gaat aan, maar er verschijnt een zwart scherm. Bijna 5 min later verschijnt eindelijk het bekende Nokia welkom scherm. Hij start op en alles lijkt normaal. Een paar seconden later loopt ie weer vast en herhaalt dit proces zich weer.

Wat heb ik gedaan:

De dagen voordat dit gebeurde is er helemaal niets aangepast aan de telefoon(zowel soft- als hardware). Wel merk ik al een aantal maandjes dat de batterij een beetje vreemd doet. Voorbeeld: Tijdens het bekijken van iets op fullscreen, geeft ie opeens aan dat de batterij bijna leeg is( terwijl ie daarvoor nog op 75% zat ofzo), na het uitzetten van de fullscreen en de telefoon even met rust te laten, springt ie weer naar 5/6 streepjes batterij.

Verder:
-Batterij 100x eruit gehaald en weer erin gezet.
-Batterij paar uur lang uit telefoon gehaald en toen weer erin.
-Met en zonder geheugenkaart getest, ook met andere kaarten geprobeerd.
-Andere batterij geprobeerd

Samengevat:

N82 is vastgelopen en start daarna moeizaam op. Na het opstarten loopt ie binnen enkele seconden vast en begint het proces weer opnieuw. Niets aan software of hardware veranderd.

Firmware is onbekend, omdat ik niet in de telefoon kom.

Herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Vandaag langs een service point geweest, die konden er wel naar kijken, maar ik ben sowieso alles wat op het telefoongeheugen zit kwijt. Backup ervan maken konden zij niet doen.
Nu zijn er 2 dingen die ik er graag wil hebben uit de telefoon, namelijk mijn agenda en mijn notities. Ik kan ongeveer 2 a 3 minuten in de telefoon, voordat ie vast loopt. Nu wil hem op mijn pc aansluiten en snel de agenda en notities kopieren. Als dat mogelijk is natuurlijk, dus kan iemand mij vertellen waar ik deze kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Wat dacht je van de Nokia PC Suite van www.nokia.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de N82 nu een kleine 1,5 jaar en bevalt prima. Alleen nu krijg ik langzamerhand kleine stofjes onder in 't midden van m'n scherm. Kan dit komen door de ruimte van een kleine milimeter tussen het scherm en de houder waar 't scherm in valt? (probleem in 't begin van de topics wel eens besproken...) Nooit last van gehad, maar ineens nu wel. Is hier zelf wat aan te doen of ben ik aangewezen op een NSP. (waar ik de telefoon 6 wkn kwijt ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daz_Bob
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-06 17:44
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:50:
Heb de N82 nu een kleine 1,5 jaar en bevalt prima. Alleen nu krijg ik langzamerhand kleine stofjes onder in 't midden van m'n scherm. Kan dit komen door de ruimte van een kleine milimeter tussen het scherm en de houder waar 't scherm in valt? (probleem in 't begin van de topics wel eens besproken...) Nooit last van gehad, maar ineens nu wel. Is hier zelf wat aan te doen of ben ik aangewezen op een NSP. (waar ik de telefoon 6 wkn kwijt ben)
Ik had hetzelfde probleem met mijn N82, de gemakkelijkste oplossing voor mij was zelf voorzichtig de cover te verwijderen, het scherm even afkuisen en de cover er dan opnieuw opplaatsen.
hier is een goede how-to: http://www.scribd.com/doc/2440938/Nokia-N82-Disassembly
Het is wel nogal lastig te doen zonder het juiste gereedschap, maar een echte tweaker vindt daar wel wat op :+
wel héél goed opletten dat je het scherm niet breekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Achmedd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:35:
Sinds gisteren doet mijn N82(bijna anderhalf jaar oud) erg raar. Gisteravond onderweg naar huis haalde ik hem uit mijn broekzak om te kijken hoe laat het is, toen zag ie dat ie vast was gelopen, hij reageerde helemaal nergens op. Batterij eruit en weer erin. Toen aangezet, viel mij gelijk op dat ik de aan-knop iets langer dan normaal moest vasthouden om hem aan te zetten. Goed, ding gaat aan, maar er verschijnt een zwart scherm. Bijna 5 min later verschijnt eindelijk het bekende Nokia welkom scherm. Hij start op en alles lijkt normaal. Een paar seconden later loopt ie weer vast en herhaalt dit proces zich weer.

Wat heb ik gedaan:

De dagen voordat dit gebeurde is er helemaal niets aangepast aan de telefoon(zowel soft- als hardware). Wel merk ik al een aantal maandjes dat de batterij een beetje vreemd doet. Voorbeeld: Tijdens het bekijken van iets op fullscreen, geeft ie opeens aan dat de batterij bijna leeg is( terwijl ie daarvoor nog op 75% zat ofzo), na het uitzetten van de fullscreen en de telefoon even met rust te laten, springt ie weer naar 5/6 streepjes batterij.

Verder:

Samengevat:

N82 is vastgelopen en start daarna moeizaam op. Na het opstarten loopt ie binnen enkele seconden vast en begint het proces weer opnieuw. Niets aan software of hardware veranderd.

Zeer herkenbaar. Ik heb precies hetzelfde probleem en me telefoon is ook in één klap trager geworden. Ik heb me settings gebackupped, een system reset gedaan en de backup terug geplaatst. Het probleem blijft identiek.

Wellicht ligt het aan de settings, maar dat kan ik pas testen zodra me nieuwe telefoon binnen komt volgende maand (abonnement is toevallig net afgelopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
AvanCade schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 17:15:
[...]

Zeer herkenbaar. Ik heb precies hetzelfde probleem en me telefoon is ook in één klap trager geworden. Ik heb me settings gebackupped, een system reset gedaan en de backup terug geplaatst. Het probleem blijft identiek.

Wellicht ligt het aan de settings, maar dat kan ik pas testen zodra me nieuwe telefoon binnen komt volgende maand (abonnement is toevallig net afgelopen).
Vandaag maar naar een NSP gebracht....pffff....maar lijkt mij sterk dat ze dit nog kunnen fixen 8)7
Hoe snel geeft Nokia een nieuwe telefoon ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Geen idee, ik ben wel benieuwd naar de uitslag, dus laat graag iets weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-09 22:56
Hallo,

Een vriend van mij wilde de firmware van zijn N82 updaten, maar tijdens het updaten raakte de batterij op.... |:(
Nu heb ik die telefoon hier en probeer naar een oplossing te zoeken, maar ik kom er niet echt uit (heb nog nooit een Nokia of een Symbian telefoon gehad).

Het probleem:
Hij gaat niet meer aan. En als ik hem aan de lader hang dan gaat na een tijdje de schermverlichting aan en na een minuut of 5 weer uit, enz...

Ben me nu echt flink aan het verdiepen, maar kan iemand mij in de goede richting wijzen of moet'ie naar een Service Center?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Oh, dat is wel de meest basis basis fout die je kunt maken, he? Heb je hem al uitgelachen? :+

Maar ik denk dat je inderdaad het snelst af bent bij een service center. Maarja, ik heb dan ook nog niet gegoogled.

edit:
Misschien heb je hier wat aan:
http://discussions.europe...e&message.id=40485#M40485

[ Voor 23% gewijzigd door Room42 op 16-05-2009 08:16 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Je kunt de telefoon flashen met Phoenix, in het N79-topic staat e.e.a. beschreven :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik heb een probleem met mijn N82.

Ik kan bij mijn instellingen nergenst meer een ringtone of liedje kiezen. Dit kan niet bij: wekker(toon), beltoon, videotoon enz enz.

Ik heb nog maar 2 keuzes: UIT of liedje downloaden.

Hoe kan dit ? Waar kan ik mijn ringtones zowiezo trouwens vinden ?

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Laatst online: 14-09 10:56
Johantjuuh schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 10:44:
Ik heb een probleem met mijn N82.

Ik kan bij mijn instellingen nergenst meer een ringtone of liedje kiezen. Dit kan niet bij: wekker(toon), beltoon, videotoon enz enz.

Ik heb nog maar 2 keuzes: UIT of liedje downloaden.

Hoe kan dit ? Waar kan ik mijn ringtones zowiezo trouwens vinden ?
Heb je toevallig een sd kaartje van 8gb erin zitten vol met mp3s?

Als dat namelijk het geval is, laat de N82 op de een of andere manier maar helemaal niks zien bij de keuze van een ringtone. Voor mij was de oplossing: ringtone op de N82 zelf zetten, kaartje eruit, ringtone selecteren, kaartje er terug in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Laatst online: 26-03-2023
Ja dat klopt inderdaad, 8GB + muziek erop :)

Heb het kaartje verwijderd en kon de ringtones inderdaad weer kiezen. Danku.

Maar ZOU er ook nog een andere mogelijkheid zijn ? Is het trouwens ook mogelijk om gewoon mijn ringtones te beluisteren ergenst, dus zonder een ringtone te moeten selecteren.. ?

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Laatst online: 14-09 10:56
Johantjuuh schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 13:54:
Ja dat klopt inderdaad, 8GB + muziek erop :)

Heb het kaartje verwijderd en kon de ringtones inderdaad weer kiezen. Danku.

Maar ZOU er ook nog een andere mogelijkheid zijn ? Is het trouwens ook mogelijk om gewoon mijn ringtones te beluisteren ergenst, dus zonder een ringtone te moeten selecteren.. ?
Misschien even browsen met een programma als y-browser naar de ringtone map? Ik kom sowieso een liedje In My Heart.dcf tegen wat Moby - In My Heart is? De ringtones zullen dus ook wel ergens staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
ik heb een N82 overgenomen van een maat van me maar nou heeft hij z'n trouwfoto op dat ding staan.
dus elke keer als ik dat ding opstart zie ik die foto.
hij heeft geen idee meer hoe hij dat heeft gedaan (of laten doen).
hopelijk weet iemand het hier.

ik heb het dus niet over de wallpaper, maar over een soort bootpic wat na het nokia-handen-schudden-logootje komt.
via google vind ik alleen maar hoe je dat ding moet hacken.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:50
Webjunkie schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 18:34:
ik heb een N82 overgenomen van een maat van me maar nou heeft hij z'n trouwfoto op dat ding staan.
dus elke keer als ik dat ding opstart zie ik die foto.
hij heeft geen idee meer hoe hij dat heeft gedaan (of laten doen).
hopelijk weet iemand het hier.

ik heb het dus niet over de wallpaper, maar over een soort bootpic wat na het nokia-handen-schudden-logootje komt.
via google vind ik alleen maar hoe je dat ding moet hacken.
Instellingen->persoonlijk->weergave->Welkomstnotitie/logo
Zo simpel...ff google

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
thx.

ik moest wel iets dieper graven.

tools / settings / general / personalisation / display / welcome note

enne.. alles is simpel als je weet wat en waar je het moet zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd nog een irritant probleem. Als ik videootjes schiet dan slaat hij niet alles op!! Soms lijkt het ook alsof die opneemt maar dan gebeurt er niets... de teller wordt rood maar blijft op 0.00 staan.

Iemand bekend met dit probleem?? En zo ja wat is de oplossing? Het is best irri namelijk :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 18:02:
Ik heb de laatste tijd nog een irritant probleem. Als ik videootjes schiet dan slaat hij niet alles op!! Soms lijkt het ook alsof die opneemt maar dan gebeurt er niets... de teller wordt rood maar blijft op 0.00 staan.

Iemand bekend met dit probleem?? En zo ja wat is de oplossing? Het is best irri namelijk :S
Ik ben bekend met het probleem, erg irritant dat de teller soms op 0 blijft staan ja :(

Is al sinds de eerste firmware die ik had trouwens...hoewel het eerst bij elke 2e en volgende video was die je opnam en nu veel minder :)

[ Voor 6% gewijzigd door Glacier op 21-05-2009 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
Ik wilde op mijn GSM nog een extra e-mail adressen instellen.
Als ik deze toevoeg word die bij mijn standaard mailbox toegevoegd.
Zeg ik apart instellen komt die onder Berichten staan.

Ik heb een extra adres aangemaakt voor "spoed" berichtjes het hoofd adres is naam@domein.nl en het "spoed" adres n@domein.nl beide met dezelfde domein. Daardoor komt het toch niet dat die ze bij elkaar voegt wel?

Hoe krijg ik hem nu als losse mailbox erbij? Zowel via de site als de telefoon zelf geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
Nog een probleempje. Ik sync mijn agenda met Goosync (Google Calendar) mijn agenda.
Nu staan alle items met een alarm er in die uit Google komen, de alarm toon staat in mijn profiel uit maar toch blijft hij af gaan.
Ik kan ook nergens een functie vinden waarmee ik al deze alarmen uit kan zetten (zwaar irritant is het wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:45
Is het ook mogelijk om een backup te maken van een N82 (1) en deze dan op een andere N82 (2) te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
barzi schreef op zondag 24 mei 2009 @ 19:06:
Is het ook mogelijk om een backup te maken van een N82 (1) en deze dan op een andere N82 (2) te zetten?
Ja, het makkelijkst doe je dit via Nokia PC Suite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 17:56
Onlangs via de Nokia site op twee verschillende lokaties synchronisatiesoftware gedownload voor de Nokia N82.

Nu kwam ik erachter dat het ene programma Nokia OVI Suite heet en op de andere lokatie is dit Nokia PC Suite. Nu zie ik weinig directe verschillen, behalve dat Nokia PC Suite een stuk sneller werkt.
Weet iemand wat precies de concrete verschillen zijn tussen deze twee programma's?

Synchroniseren van foto's + video's gaat bij OVI Suite via de Lifeblog en loopt nogal vaak vast op m'n N82, nieuwste FW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
krn176 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 09:42:
Onlangs via de Nokia site op twee verschillende lokaties synchronisatiesoftware gedownload voor de Nokia N82.

Nu kwam ik erachter dat het ene programma Nokia OVI Suite heet en op de andere lokatie is dit Nokia PC Suite. Nu zie ik weinig directe verschillen, behalve dat Nokia PC Suite een stuk sneller werkt.
Weet iemand wat precies de concrete verschillen zijn tussen deze twee programma's?

Synchroniseren van foto's + video's gaat bij OVI Suite via de Lifeblog en loopt nogal vaak vast op m'n N82, nieuwste FW
OVI is meer gericht op de online mogelijkheden
PC Suite zegt het al...voor op de PC zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 12:29
Laatste tijd erg veel problemen met de N82 (overigens pas na de laatste firmware upgrade)
Ik hoop dat ze snel een nieuwe firmware upgrade maken want ik ben het spuugzat!!
Tijdens het surfen op internet klapt hij er om de haverklap uit (ik denk doordat ik te snel ben dan de N82 zelf)
Hij is ook ontzettend traag geworden. De wekker doet het niet meer zoals hij heeft gedaan: Eerst gaat de wekker wel af, maar zodra je snoozt gaat hij daarna niet meer aan en moet je maar zelf wakker schieten.. :? En verder gaat de datum wel eens verschieten van datum (meestal iets van 2 dagen later dan dat het nu is. Heel vreemd!

Dus van mij af aan mogen ze weer een nieuwe firmware uitbrengen! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
DaJohn schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 11:10:
Laatste tijd erg veel problemen met de N82 (overigens pas na de laatste firmware upgrade)
Ik hoop dat ze snel een nieuwe firmware upgrade maken want ik ben het spuugzat!!
Tijdens het surfen op internet klapt hij er om de haverklap uit (ik denk doordat ik te snel ben dan de N82 zelf)
Hij is ook ontzettend traag geworden. De wekker doet het niet meer zoals hij heeft gedaan: Eerst gaat de wekker wel af, maar zodra je snoozt gaat hij daarna niet meer aan en moet je maar zelf wakker schieten.. :? En verder gaat de datum wel eens verschieten van datum (meestal iets van 2 dagen later dan dat het nu is. Heel vreemd!

Dus van mij af aan mogen ze weer een nieuwe firmware uitbrengen! :X
Probeer eens een reset, de mijne had ook het wekker probleem en na een reset niet meer gekregen...wel even alles back-uppen en de instellingen zelf niet terug zetten maar handmatig even nalopen.
Veel werk maar je telefoontje doet het daarna wel weer lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een vraagje: ik wil graag een messenger op mijn N82 installeren. Welke messenger kan ik gratis downloaden en gebruiken?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
nimbuzz.

dan heb je ze allemaal ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:29
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 23:50:
Hoi,

Ik heb een vraagje: ik wil graag een messenger op mijn N82 installeren. Welke messenger kan ik gratis downloaden en gebruiken?

Alvast bedankt.
eBuddy, gewoon gratis te downloaden, even googlen.

Weet iemand hier nog een goede videospeler die met de meeste bestanden overweg kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webjunkie en Batsgeit, bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BastiaanN, bedankt voor de tip van large clock screensaver in de startpost. :)

Maarre. er staat ook dat de nieuwste firmware 2.xxxxxx is? Dit klopt niet? Ik heb 31.0.016 dat op 09-12-08 is gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:50:
BastiaanN, bedankt voor de tip van large clock screensaver in de startpost. :)

Maarre. er staat ook dat de nieuwste firmware 2.xxxxxx is? Dit klopt niet? Ik heb 31.0.016 dat op 09-12-08 is gebouwd.
Ja, de startpost loopt een beetje achter :P helaas nog steeds geen tijd gehad om het geheel bij te werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, nog ff een vraagje: hoe zet ik dat gedraai uit of tenminste meer controle erover? Als ik sms lees, sygic gebruik, game speel mag de beeldscherm niet draaien hoe ik de telefoon ook vasthou. Alleen bij filmpjes en fotos mag het, is dit in te stellen ergens of is er een programma die mijn wensen voor mekaar krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:03:
Ok, nog ff een vraagje: hoe zet ik dat gedraai uit of tenminste meer controle erover? Als ik sms lees, sygic gebruik, game speel mag de beeldscherm niet draaien hoe ik de telefoon ook vasthou. Alleen bij filmpjes en fotos mag het, is dit in te stellen ergens of is er een programma die mijn wensen voor mekaar krijgt?
Goed punt, ik loop ook regelmatig te kutten als mijn scherm ongewenst draait als ik in bed sms'jes lees of maak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op mijn N95 zit het in het volgende menu verstopt:
Instrumenten / Instellingen / Algemeen / Persoonlijk / Weergave / Scherm draaien

Ik gok dat het op de N82 op dezelfde plaats verstopt is?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pven schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:56:
Instrumenten / Instellingen / Algemeen / Persoonlijk / Weergave / Scherm draaien

Klopt. Je kan het ook uitzetten in de telefoon zelf en dan het programma RotateMe installeren, deze geeft je meer controle over de gevoeligheid van het kantelen. Mijn ervaring is echter wel dat het prettiger is om de functie in zijn geheel maar te laten voor wat het is, vooral als je in bed of op de bank wel eens lekker onderuitgezakt een smsje wilt lezen/typen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BastiaanN schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:28:
[...]

Klopt. Je kan het ook uitzetten in de telefoon zelf en dan het programma RotateMe installeren, deze geeft je meer controle over de gevoeligheid van het kantelen. Mijn ervaring is echter wel dat het prettiger is om de functie in zijn geheel maar te laten voor wat het is, vooral als je in bed of op de bank wel eens lekker onderuitgezakt een smsje wilt lezen/typen o.i.d.
Ik kan je laatste zin maar heel moeilijk plaatsen, zeg je nou dat je me aanraad te accepteren dat ie kantelt, of zeg je nou dat ik hem helemaal uit moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:56:

Klopt, dank je wel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Hmm, ik kan geen sms'jes meer versturen opeens..

Gisteren rebootte mijn phone opeens en sindsdien krijg ik als ik een sms wil versturen de error:

"General:
Memory full. Close some applications and try again."

Wat onzin is, want er staat niets anders open en ik heb 82MB aan intern geheugen vrij. Na een paar keer aan en uitzetten blijft deze error voorkomen..iemand hier een gouden tip of moet ik de telefoon weer volledig resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Ik denk dat je "intern geheugen" hier verwart met RAM. Er kan corruptie in de database zijn ontstaan waardoor de software flipt en alle RAM inpikt. Probeer je SMSjes te downloaden met PC Suite, en wis ze daarna ofzo.

[ Voor 62% gewijzigd door Fuzzillogic op 03-06-2009 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Hmm, het blijkt dat al mijn braaf gemaakte backups zo goed als waardeloos waren :{

Ik maak best regelmatig backups omdat ik zuinig ben op de data die erop staat..bepaalde sms'jes die ik voor geen goud kwijtwil..

Maar na 30 januari zijn al mijn 8 backups waardeloos :') Hij restored 5 Knevel mp3's en dat was het..
Lekker is dat, denk je braaf te backuppen (dit is het enige waarbij ik echt braaf backup), gaat het alsnog mis :(

Die sms'jes die me na aan het hart liggen, kan ik dus ook wel vergeten denk ik :{

* Glacier zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
Glacier schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:59:
Hmm, het blijkt dat al mijn braaf gemaakte backups zo goed als waardeloos waren :{

Ik maak best regelmatig backups omdat ik zuinig ben op de data die erop staat..bepaalde sms'jes die ik voor geen goud kwijtwil..

Maar na 30 januari zijn al mijn 8 backups waardeloos :') Hij restored 5 Knevel mp3's en dat was het..
Lekker is dat, denk je braaf te backuppen (dit is het enige waarbij ik echt braaf backup), gaat het alsnog mis :(

Die sms'jes die me na aan het hart liggen, kan ik dus ook wel vergeten denk ik :{

* Glacier zucht
Je smsjes kan je beter exporteren als CSV bestand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:55:
[...]

Ik kan je laatste zin maar heel moeilijk plaatsen, zeg je nou dat je me aanraad te accepteren dat ie kantelt, of zeg je nou dat ik hem helemaal uit moet zetten?
BastiaanN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds kort de N82 in bezit en ik vraag me af of er gratis te downloaden navigatie software is.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:51:
Hallo,

Ik heb sinds kort de N82 in bezit en ik vraag me af of er gratis te downloaden navigatie software is.

Alvast bedankt.
de ingebouwde nokia maps, of nav4all of illegaal meuk. Verder kan ik niks bedenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:06:
[...]

de ingebouwde nokia maps, of nav4all of illegaal meuk. Verder kan ik niks bedenken?
Bedankt voor je antwoord, maar nokia maps of nav4all kosten toch geld als iemand geen internetabonnement heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

de kaarten van Nokia Maps kun je gewoon op je telefoon zetten met de map loader. Dan betaal je iig niet voor dataverkeer om kaarten te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:20:
[...]

Bedankt voor je antwoord, maar nokia maps of nav4all kosten toch geld als iemand geen internetabonnement heeft?
nokia maps haalt geen data binnen, a-gps daartegenin wel, ff uitzetten. Nav4all data binnenslepen kost idd geld als je geen i-netbundel hebt. Daar heb ik niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:51:
Hallo,

Alvast bedankt.
We-travel. Volledig offline. Maar in development, en momenteel niet echt bruikbaar imo. Maar eigenlijk vind ik weinig mis met Nokia Maps. Does the job.

En een smartphone zonder internetabonnement vind ik eigenlijk best nutteloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:55:
[...]

Sorry voor de late reactie :P Ik zeg niet dat je hem helemaal uit moet zetten, ik zeg dat ik het prettiger vindt dat hij volledig uit staat :) wat jij prettiger vindt, uit of rotateme.. dat moet je zelf uitzoeken :)
Glacier schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:59:

* Glacier zucht
Alles wordt gewoon ongecodeerd in die backup geplummed. Ik heb hem gewoon een keer geopend met wordpad om al mijn contact gegevens eruit te halen, dit lukt wellicht ook wel met je smsjes :) probeer het eens.het duurt natuurlijk wel even om een backup te openen van een mb of 100...

Edit2; Ik heb vanmiddag in C# even gauw een scriptje gemaakt die sms berichten en contact gegevens in leesbare txt files propt in respectievelijk het VCARD en VMSG formaat... indien je intresse hebt stuur maar een DM :)

[ Voor 32% gewijzigd door BastiaanN op 05-06-2009 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BastiaanN schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:00:
[...]

Sorry voor de late reactie :P Ik zeg niet dat je hem helemaal uit moet zetten, ik zeg dat ik het prettiger vindt dat hij volledig uit staat :) wat jij prettiger vindt, uit of rotateme.. dat moet je zelf uitzoeken :)
Ok, heb hem uitstaan nu. Ik zou willen dat ie alleen kantelt bij filmpjes en fotos. Verder niet, rotateme is niet te krijgen met een geldige symbianlicentie, en er zelf 1 maken is nogal wat gedoe en mijn mailadres geef ik liever niet aan sites om een product te registreren ivm spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:06:
[...]

Ok, heb hem uitstaan nu. Ik zou willen dat ie alleen kantelt bij filmpjes en fotos. Verder niet, rotateme is niet te krijgen met een geldige symbianlicentie, en er zelf 1 maken is nogal wat gedoe en mijn mailadres geef ik liever niet aan sites om een product te registreren ivm spam.
Je kan hem gratis laten signen via Symbian Signed , een officiele site van Symbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BastiaanN schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:49:
[...]

Je kan hem gratis laten signen via Symbian Signed , een officiele site van Symbian.
Krijg ik dan reklamemailtes van symbian?

En verder zie ik als hier nieuwe postjes zijn een groen icoon links in myAT. Als er nieuwe postjes zijn in andere topicjes dan is de icoon rood. Ik heb het proberen op te zoeken in de FAQ maar ik kon deze 2 iconen en de uitleg ervan niet vinden, wel de andere iconen zoals dat de Topicstarter een pijltje heeft in zijn postjes. Weet jij het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 04:12:
[...]

Krijg ik dan reklamemailtes van symbian?
Nee, ik heb nog nooit andere mail ontvangen naast de download link voor mijn ondertekende sis file. Hun privacy statement zegt wel dat ze je gegevens intern mogen gebruiken voor allerlei doeleinden, maar dat is aan jou of je ermee akkoord gaat. Ik denk dat je er in de praktijk weinig van zult merken ;)

En als je dan toch bang bent dat ze je gegevens gaan gebruiken kun je altijd een tijdelijk e-mail adres aanmaken die bijv. een uur lang je e-mail doorstuurt naar je eigen adres. Dit kan bijvoorbeeld via http://jetable.org
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 04:12:
[...]
En verder zie ik als hier nieuwe postjes zijn een groen icoon links in myAT. Als er nieuwe postjes zijn in andere topicjes dan is de icoon rood. Ik heb het proberen op te zoeken in de FAQ maar ik kon deze 2 iconen en de uitleg ervan niet vinden, wel de andere iconen zoals dat de Topicstarter een pijltje heeft in zijn postjes. Weet jij het?
Ehm. Elke fora heeft een eigen kleur (zie forum frontpage). Alle Core onderdelen zijn rood en alle Mobile onderdelen zijn bijvoorbeeld groen, dat verklaard het denk ik :)

[ Voor 9% gewijzigd door BastiaanN op 06-06-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Gebruik iemand hier KPN-hotspots op zijn N82? Mij lukt het maar niet om uberhaupt bij de inlogpagina te komen. Met de ingebouwde browser blijft hij hangen op "please wait". Soms krijg ik niet eens dat te zien en blijft het scherm wit. Is iemand anders het wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
schaduw schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:13:
Gebruik iemand hier KPN-hotspots op zijn N82? Mij lukt het maar niet om uberhaupt bij de inlogpagina te komen. Met de ingebouwde browser blijft hij hangen op "please wait". Soms krijg ik niet eens dat te zien en blijft het scherm wit. Is iemand anders het wel gelukt?
Mij ook niet..met Opera Mini werkt het niet en bij de ingebouwde browser krijg ik een sort flash achtig iets te zien wat een laad-tekentje laat zien..en that's it :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hellup! mn Bluetooth is stuk, al ik het aan wil zetten: "Kan Bluetooth bewerking niet uitvoeren!"

Apparaatsoftware: V 31.0.016

iemand ook toevallig dit probleem?
Ik ga nu even de Nokia PC Suite installeren op mn PC (net vers geinstalleerd), wellicht dat ik wat kan update oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een Nokia N82, nadat ik een HTC Touch heb gehad en ik moet zeggen.... wat een opluchting, heerlijk geen touchscreen meer (al is het nu wel even wennen). Ik kon er wel redelijk overweg maar geef mij maar gewoon een slider of een candybar met een numeriek toetsenbord.

Ik vraag me echter nog af hoe ik de snelkoppeling in het Home Screen (begin scherm) kan veranderen, het rijtje van 5 (telefoonboek, berichten, web, klok, profielen, bluetooth). Kan ik daar bijvoorbeeld McGuider bij zetten ipv een andere. En hoe kan ik instellen dat ik niet direct Google Maps opstart met de rechtse toets op het Home Screen (waar standaard dus Kaarten staat). Beetje kryptisch omschreven misschien, maar de meerderheid zal snappen wat ik bedoel. Via de zoekfunctie vond ik het zo snel niet.
Is er daarnaast ook iemand die FlipSilent gebruikt? Is het een handige toevoeging? Gebruik je het vaak of valt het tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Glacier schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:47:
[...]
Mij ook niet..met Opera Mini werkt het niet en bij de ingebouwde browser krijg ik een sort flash achtig iets te zien wat een laad-tekentje laat zien..en that's it :(
Ik ben via een omweg nu wel op de juiste pagina gekomen. Maak verbinding via een andere hotspot/verbinding, desnoods thuis. Google dan naar 'kpn hotspot'. Het 1e of 2e resultaat brengt je direct naar de juiste inlogpagina van KPN hotspots.
Ik heb deze nu gebookmarked (en ook opgeslagen als standaardpagina in instrumenten->instellingen->verbinding->toegangspunten->KPN->homepage). Hopelijk kun je met de KPN verbinding via deze bookmark/homepage-instelling dan ook op deze webpagina komen, ik zal het vanmiddag proberen op het station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 01:24:
Ik vraag me echter nog af hoe ik de snelkoppeling in het Home Screen (begin scherm) kan veranderen, het rijtje van 5 (telefoonboek, berichten, web, klok, profielen, bluetooth). Kan ik daar bijvoorbeeld McGuider bij zetten ipv een andere. En hoe kan ik instellen dat ik niet direct Google Maps opstart met de rechtse toets op het Home Screen (waar standaard dus Kaarten staat). Beetje kryptisch omschreven misschien, maar de meerderheid zal snappen wat ik bedoel. Via de zoekfunctie vond ik het zo snel niet.
Is er daarnaast ook iemand die FlipSilent gebruikt? Is het een handige toevoeging? Gebruik je het vaak of valt het tegen?
menu>instrumenten>instellingen>algemeen>persoonlijk>standy-modus

Je hebt vast wel nog meer vragen, zoek ff in dit topic of het vaker langs is geweest, zoals jouw vraag nu.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2009 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt bedankt :D Ik weet dat ik kan zoeken, maar ik wist niet waarop ik moest zoeken, had op today screen en home screen geozcht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Achmedd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:35:

Wat heb ik gedaan:

Verder:

Samengevat:

AvanCade schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 18:29:
Geen idee, ik ben wel benieuwd naar de uitslag, dus laat graag iets weten!
Gisteren dus eindelijk mijn N82 opgehaald. Guess what.....ja precies. Vandaag weer de zelfde gezeik!!! Echt, maakt mij zo kwaad dit. Onder opmerkingen stond er wel "Onderdeel vervangen", toen ik vroeg wat voor onderdeel dat was, kon niemand mij een antwoord geven.
Wel heb ik een nieuw scherm en een nieuwe keyboard gekregen(had daar niet om gevraagd)...beiden waren aardig versleten......wel een beetje service dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 21:07
Vandaag voor de 4e keer (!) mijn n82 in het water laten vallen. Dit keer snel opgedoken en uit elkaar geschroefd. Vorige moeten kopen: nieuw scherm, nieuwe batterij en een keyboardje.

Na uurtje proberen met batterij een vreemd effect: bleef maar flitsen.
Daarom verder uitelkaar geschroefd en uurtje in oven op 75 graden gelegd.
Weer inelkaar gezet en zowaar doet alles het weer!

Enige is dat de foto's erg vaag zijn en weinig contrast. Lensje is helemaal schoon.
Iemand al eens zijn camera module vervangen en ging dat zonder problemen?

Zit ook te kijken naar dezelfde modules die ze aanbieden op Chinese handelssites met meer pixels. afmetingen zijn gelijk, maar zou de n82 firmware ermee kunnen werken ....

Overigens had ik altijd veel problemen met het gebruiken van het n82 modem via Bluetooth gekoppeld aan mijn laptop. Traag en valt vaak weg.
Heb nu JoikuSpot gekocht (15,-) en kan met die Wifi verbinding betrouwbaarder maar ook veel sneller data binnen halen. Supersoftware.

[ Voor 16% gewijzigd door emmerx op 14-06-2009 22:18 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nevermind.
Reageren op een post uit de eerste pagina is niet handig :P

[ Voor 85% gewijzigd door BastiaanN op 14-06-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

emmerx schreef op zondag 14 juni 2009 @ 22:15:
Vandaag voor de 4e keer (!) mijn n82 in het water laten vallen. Dit keer snel opgedoken en uit elkaar geschroefd. Vorige moeten kopen: nieuw scherm, nieuwe batterij en een keyboardje.
offtopic:
Verder ben je hoop ik wel handiger....
Zit ook te kijken naar dezelfde modules die ze aanbieden op Chinese handelssites met meer pixels. afmetingen zijn gelijk, maar zou de n82 firmware ermee kunnen werken ....
Gaat de N82 niet snappen. Had nog een defect toestel liggen waarmee ik wat aan het experimenteren ben geweest, heb de module nooit werkend gekregen.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
  • Laatst online: 06-08 09:27
Als je nog een N82 wilt kopen, moet je snel zijn! Bij veel winkels is hij al niet meer te koop.

Ik heb net vorige week mijn abonnement laten verlengen met een nieuwe N82, mijn vorige deed de flitsmodule niet meer van wegens waterschade (zware regenbui in mn broekzak, tenminste dat denk ik...)

Ik wilde graag een Nokia weer hebben, maar eigenlijk vind ik geen van de nieuwere N-series beter of vervangbaar voor de N82.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaPzel schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:30:
Als je nog een N82 wilt kopen, moet je snel zijn! Bij veel winkels is hij al niet meer te koop.

Ik heb net vorige week mijn abonnement laten verlengen met een nieuwe N82, mijn vorige deed de flitsmodule niet meer van wegens waterschade (zware regenbui in mn broekzak, tenminste dat denk ik...)

Ik wilde graag een Nokia weer hebben, maar eigenlijk vind ik geen van de nieuwere N-series beter of vervangbaar voor de N82.
De N79?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
heeft iemand hier een oplossing voor?
music player: general system error & unable to play selection error

been surfing the net for a few hours now and i can only find rather useless 'reformat memory card' and 'reformat phone' answers.

ive been messing about with the mp3 tags on my memory card because the music player had a lot of unknown songs in it.

after refreshing the library it still had some playlists and songs in it that i already deleted via the mass storage connection.

sooo..

what i did was delete the following files:

e:\private\101FFC31\mpxv1.mpd
e:\private\101FFC31\pcv5.mpd
e:\private\101ffca9\harvesterdb.dat

after starting up the music player it went on building a new library and i got the 'looking for new songs and podcasts' msg.
after 3 hours i checked my phone and it still had that message on it.

there are only 4 GB of mp3s on it so i thought something was wrong and i canceled the process and manually refreshed the library.

it did find all the songs but now it doesn't want to play any of them.

* the memory card is ok. i checked it in another pc and all the mp3s play normally.

* the memorycard works in the phone because sygic mcguider is still working normally as well.

* when i remove the memcard and play a mp3 from the phone memory i get the same error.

* but when i select a mp3 with the file manager then it starts up the music player and... plays the mp3!

* when i exit the file manager i get the general error message again.

N82 with latest firmware and 16 GB sandisk memory card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, er is gewoon nog steeds geen toestel dat de N82 geheel wegvaagt, er zijn soms overeenkomsten tussen diverse toestellen zoals N79 en de N82 maar ze missen vaak iets wat N82 WEL aan boord heeft. Voor mij heeft de N82 alles aan boord wat er maar in kan zitten?

Voor mij was de hoofdreden om N82 te houden de snelle cpu en xenonflits en de prima fotos die hij kon schieten en de ingebouwde gps en wifi en klein genoeg (N96 is een groot dik toestel bijv).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2009 04:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 03:58:
[...]

Nou, er is gewoon nog steeds geen toestel dat de N82 geheel wegvaagt, er zijn soms overeenkomsten tussen diverse toestellen zoals N79 en de N82 maar ze missen vaak iets wat N82 WEL aan boord heeft. Voor mij heeft de N82 alles aan boord wat er maar in kan zitten?

Voor mij was de hoofdreden om N82 te houden de snelle cpu en xenonflits en de prima fotos die hij kon schieten en de ingebouwde gps en wifi en klein genoeg (N96 is een groot dik toestel bijv).
Twee weekjes wachten op de N86? Hier is inmiddels ook een topic van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
  • Laatst online: 21-08 23:20
N85 is ook erg fijn. Soort gepimpte n82. Maar de n82 blijft een top toestel. Al 1 jaar in bezit zonder problemen en nog steeds onwijs tevreden over. Hiervoor een HTC gehad hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
De N79 is inderdaad vergelijkbaar, maar omdat er een led flitser opzit tov de xenon flits op de N82 vind ik hem toch niet vervangbaar! 8)
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:45:
[...]

Twee weekjes wachten op de N86? Hier is inmiddels ook een topic van.
Ik houd niet van schuiftelefoons... Heb voor mijn N82 de N80 gehad. Deze deed het prima totdat op een gegeven moment het beeldscherm het na 1,5 jaar het begon te begeven! Met een beetje schuiven deed hij het dan weer even en later weer niet, dit kwam dus gewoon door een defecte kabel tussen vaste telefoon deel en schuivend beeldschermpje!

Zeurn ofni :P

N82 roeleert nog steeds de pan uit en heb hem besteld bij 2call! Daarvoor in bestelling gehad bij gsmwijzer, waar ze me 2 weken voor niets hebben laten wachten (ze lieten niks van zich horen!!!). Soortgelijke actie ook bij de heren van belsimpel.nl, waar ze mn geld een maand achter hebben gehouden terwijl zij de telefoon niet konden leveren!

Let dus op bij een dergelijk oude telefoon dat je eerst altijd naar de leerbaarheid vraagt!!

[ Voor 66% gewijzigd door MaPzel op 01-07-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaPzel schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:40:
Ik houd niet van schuiftelefoons... Heb voor mijn N82 de N80 gehad. Deze deed het prima totdat op een gegeven moment het beeldscherm het na 1,5 jaar het begon te begeven! Met een beetje schuiven deed hij het dan weer even en later weer niet, dit kwam dus gewoon door een defecte kabel tussen vaste telefoon deel en schuivend beeldschermpje!

Zeurn ofni :P
Ik heb ook de N80 gehad (nog steeds in het bezit) en ik heb ook een defecte flexcable gehad. Deze viel gelukkig nog in de garantie (na 23,5 maanden :*) ). De N82 (nu een jaar in het bezit) is ook een toptoestel, maar ik wacht toch met smart op de N86. De slide bij dit toestel is ook verbeterd waardoor ik niet verwacht dat dit snel kapot gaat. Mocht het alsnog kapot gaan, dan is het of garantie of een reparatie van € 25,00. Dit repareren ze terwijl je wacht, dus je bent ook je foon niet een paar weken kwijt.

Kortom als je een alleskunner wilt met verbeterde fotoprestaties, dan is de N86 een goede vervanger van de N82.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik vraag me af of het volgende probleem aan de N82 software of mijn geheugenkaartje ligt.
Ik heb nu namelijk al een paar keer meegemaakt dat opeens een stel foto's verdwenen is! Ik heb deze maand (gisteren en eergisteren) toch zeker 5 foto's gemaakt, maar nu zie ik (zowel op mobiel als op geheugenkaart) enkel mijn laatste foto die vandaag gemaakt is! :?
Andere foto's die deze maand gemaakt zijn, zijn gewoon weg. Heb het nu 3 keer meegemaakt in... denk een jaar tijd. Komt nu weer net ongelegen, aangezien ik een serienummer nodig heb wat ik had gefotografeerd :(

Ik heb het vermoeden dat ze gewoon niet opgeslagen zijn nadat de foto is gemaakt. Ik heb de foto's namelijk niet bekeken in de tussentijd. En nee, ik heb uiteraard niet op verwijderen gedrukt in het preview scherm.

edit: Poe dat weer maakt me toch minder helder :+ Had die foto's toch in de vorige maand gemaakt maar gewoon overheen gekeken. |:( Neemt niet weg dat ik het al eerder mee heb gemaakt, maar misschien was het destijds door een vastloper of iets gebeurt.

[ Voor 31% gewijzigd door Tutti-frutti op 03-07-2009 21:03 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
Heeft iemand hier ervaring met het gebruiken van de N82 als WLAN adapter? Via PC Suite kun je je telefoon als modem gebruiken, maar dan kun je alleen kiezen uit de 3g/gprs verbindingen.

Wat ik dus wil is een computer zonder wlan via een N82 toch met een draadloos netwerk verbinden.

Ik heb het een en andere op google opgezocht en kwam op soortgelijke vragen uit op een officieel Nokia forum, waar de antwoorden telkens kortaf 'nee, kan niet' waren... Zie hierrr bijvoorbeeld!

[ Voor 12% gewijzigd door MaPzel op 07-07-2009 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
MaPzel schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 18:32:
Heeft iemand hier ervaring met het gebruiken van de N82 als WLAN adapter? Via PC Suite kun je je telefoon als modem gebruiken, maar dan kun je alleen kiezen uit de 3g/gprs verbindingen.

[....]
Geen ervaring, maar wel eens ergens gelezen dat het mogelijk is door middel van de 'Nokia_Network_Bridge', een wat ouder stukje software, wel gratis te downloaden geloof ik. Google daar eens mee zou ik zeggen, en laat weten of het lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
maartenmk schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 14:05:
[...]

Geen ervaring, maar wel eens ergens gelezen dat het mogelijk is door middel van de 'Nokia_Network_Bridge', een wat ouder stukje software, wel gratis te downloaden geloof ik. Google daar eens mee zou ik zeggen, en laat weten of het lukt!
Damn... wilde het graag proberen, maar helaas.

De softwaren inderdaad kunnen vinden via Google. Maar het installeren van de software zelf lukt niet op mijn pc (Windows XP 32bits, SP3). Ik krijg steeds een installer foutmelding, ik probeer het bij tijd teveel nog wel eens een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wilde rotateme uitproberen, echter de maker ervan heeft zijn website om 1 of andere reden gesloten. Na googlen kwam ik op rotateme 2.0 uit en deze probeerde ik te installeren. Echter krijg ik een certificaatfout.

Klinkt dit bekend? Hoe los ik dit op want de ingebouwde accelerometer is irritant als je een sms wilt lezen in bed. Maar als je fotos wilt bekijken is het kantelen juist weer handig. Hoe los ik dit op :?

Op www.n82.nl kon ik 2.10b2 downloaden en na wat gepuzzel is het gelukt, gesigned en wel. Solved :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2009 16:07 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste