Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik wil een 8gb microsdhc kaartje in mijn Nokia N82 stoppen..maar welke class moet ik nemen? 2 lijkt me wel erg sloom..is het verschil tussen class 6 en class 4 merkbaar in een N82?
(ik ga overigens voor een sandisk kaartje denk ik..tenzij mensen hier dat me af gaan raden :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186506

Glacier schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:27:
Ik wil een 8gb microsdhc kaartje in mijn Nokia N82 stoppen..maar welke class moet ik nemen? 2 lijkt me wel erg sloom..is het verschil tussen class 6 en class 4 merkbaar in een N82?
(ik ga overigens voor een sandisk kaartje denk ik..tenzij mensen hier dat me af gaan raden :P)
Class 4 volstaat voor je telefoon. Class 6 is leuk als je vanaf je computer veel data moet wegschrijven op het kaartje. Voor je telefoon maakt dat niets uit omdat die de snelheden van je kaartje bij lange na niet zal halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 18:59

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb nu sinds een paar weken dat mijn schermpje het begint te begeven :'( Het begon met een grote gespikkelde vlek van rode en gele pixels.. inmiddels is er hier en daar nog een streepje of klein vlekje bijgekomen. Lijken allemaal wel defecte pixels... Toestel is zo'n 1.5 jaar oud nu denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 07:27

roma0803

Lost

hars73 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:07:
Ik heb nu sinds een paar weken dat mijn schermpje het begint te begeven :'( Het begon met een grote gespikkelde vlek van rode en gele pixels.. inmiddels is er hier en daar nog een streepje of klein vlekje bijgekomen. Lijken allemaal wel defecte pixels... Toestel is zo'n 1.5 jaar oud nu denk ik..
Da's balen. Misschien valt het nog onder de 24 maanden fabrieksgarantie?

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

roma0803 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:44:
[...]

Da's balen. Misschien valt het nog onder de 24 maanden fabrieksgarantie?
Ja denk dat ik maar eens naar een Nokia Care Point ga om dat na te vragen.. en anders laat ik uit HongKong wel een nieuw schermpje overkomen en zet ik hem er zelf in...

• ShinAkuma
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-06 15:50
Voor 50 euro heb ik mijn scherm laten vervangen in schiedam. Bespaar je een hoop moeite en rij langs een nokia care point (wel ff bellen want de prijzen verschillen??) en binnen 20 minuten loop je met een correct werkende n82 de deur uit en vraag meteen na of het onder garantie valt. Denk dat ze gaan zeggen dat je je scherm te hard hebt ingedrukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:23
MaPzel schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:30:
Als je nog een N82 wilt kopen, moet je snel zijn! Bij veel winkels is hij al niet meer te koop.

Ik heb net vorige week mijn abonnement laten verlengen met een nieuwe N82, mijn vorige deed de flitsmodule niet meer van wegens waterschade (zware regenbui in mn broekzak, tenminste dat denk ik...)

Ik wilde graag een Nokia weer hebben, maar eigenlijk vind ik geen van de nieuwere N-series beter of vervangbaar voor de N82.
Ik heb na het verlies van mijn N82 gekozen voor een N96. Ben der nog steeds ziek van ging voor de N96 omdat ie livetv had enz enz. Mis mn N82 nu nog, geen een Nokia toestel kan tippen aan de N82 qua foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300737

Bongoarnhem schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:04:
[...]

Ik heb na het verlies van mijn N82 gekozen voor een N96. Ben der nog steeds ziek van ging voor de N96 omdat ie livetv had enz enz. Mis mn N82 nu nog, geen een Nokia toestel kan tippen aan de N82 qua foto's!
N96 heeft toch een trage cpu net zoals de N73 en N95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hars73 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 12:01:
[...]

Ja denk dat ik maar eens naar een Nokia Care Point ga om dat na te vragen.. en anders laat ik uit HongKong wel een nieuw schermpje overkomen en zet ik hem er zelf in...
nokia care point ricom repairs in schiedam, prima service. Google ff erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 13:31
[...]

Klopt en ook wel met andere functies. (snelheid e.d.) Ik ben over gestapt naar een E75 en mis de N82 echt wel! (op de mail functie na, die is wel uitstekend in de E75)

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

ShinAkuma schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 14:46:
Voor 50 euro heb ik mijn scherm laten vervangen in schiedam. Bespaar je een hoop moeite en rij langs een nokia care point (wel ff bellen want de prijzen verschillen??) en binnen 20 minuten loop je met een correct werkende n82 de deur uit en vraag meteen na of het onder garantie valt. Denk dat ze gaan zeggen dat je je scherm te hard hebt ingedrukt...
Ben even bij Nokia Care Point in Assen geweest om alleen even te informeren. Ze dachten dat het wel onder garantie viel. Als het onder garantie viel was het 15 euro, als het niet onder garantie viel zou het 60 euro gaan kosten. Heb nog een half jaar garantie dus zal binnenkort wel even heengaan om hem te laten maken. Als het echter 60 euro wordt, ga ik het denk ik zelf proberen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

[...]

Kan het me voorstellen. Mijn N82 is, van alle Smartphones die ik heb gehad, tot nu toe het langst in mijn bezit. Heb nog geen waardige vervanger gevonden. De camera is voor mij een belangrijke functie, dus die vergelijk ik meestal het eerst.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Hallo,

Ik heb onlangs mijn firmware upgedate en nu heb ik het volgende probleem.

Als ik iemand bel, hoor ik niets. De andere kant van de lijn hoort mij echter wel. Dit probleem is ineens verholpen als ik op luidspreker druk, want dan hoor ik alles weer prima.

Hoe dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Ik heb sinds vannacht weer dat ik geen sms'jes kan versturen. Hij zegt bij het versturen dat het geheugen vol is en dat ik applications moet sluiten, maar er staat niets open, ik heb genoeg vrij.
MMS'jes versturen gaat wel, maar dat is een nogal duur alternatief :')

De vorige keer ben ik door deze actie 3000 sms'jes kwijtgeraakt en een heleboel contactpersonen, dat wil ik niet nog een keer, zeker niet omdat er nu sms'jes instaan die ik mijn hele leven lang wil bewaren zegmaar :P

Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-06 21:58
Glacier schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:12:
Ik heb sinds vannacht weer dat ik geen sms'jes kan versturen. Hij zegt bij het versturen dat het geheugen vol is en dat ik applications moet sluiten, maar er staat niets open, ik heb genoeg vrij.
MMS'jes versturen gaat wel, maar dat is een nogal duur alternatief :')

De vorige keer ben ik door deze actie 3000 sms'jes kwijtgeraakt en een heleboel contactpersonen, dat wil ik niet nog een keer, zeker niet omdat er nu sms'jes instaan die ik mijn hele leven lang wil bewaren zegmaar :P

Heeft iemand tips?
al eens gekeken of je afbeeldingen en of muziek op je interne geheugen hebt staan? Kopieer deze dan naar je geheugenkaart. Dan heeft je telefoon weer ruimte voor sms'jes!

Enneh... 3000 smsjes op je telefoon laten staan maakt je telefoon ook niet sneller. Ik neem aan dat je die toch niet ALLEMAAL 'je leven lang' wilt bewaren?

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
MaPzel schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:11:
[...]

al eens gekeken of je afbeeldingen en of muziek op je interne geheugen hebt staan? Kopieer deze dan naar je geheugenkaart. Dan heeft je telefoon weer ruimte voor sms'jes!

Enneh... 3000 smsjes op je telefoon laten staan maakt je telefoon ook niet sneller. Ik neem aan dat je die toch niet ALLEMAAL 'je leven lang' wilt bewaren?

Succes!
Op het interne geheugen staan geen afbeeldingen of muziek er is nog 80MB vrij. De sms'jes van nu nemen maar 7,5MB in beslag (zijn er 1500 ofzo). Ik heb al een hele rits verwijderd, maar dat maakt allemaal niet uit.

Ik had ook even Nokia gemaild, die zeggen dat ik een software update nodig heb, maar ik heb al de laatste versie..toch dit weekend maar eens ff de huidige firmware opnieuw installeren, kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
Glacier schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 18:43:
[...]

Op het interne geheugen staan geen afbeeldingen of muziek er is nog 80MB vrij. De sms'jes van nu nemen maar 7,5MB in beslag (zijn er 1500 ofzo). Ik heb al een hele rits verwijderd, maar dat maakt allemaal niet uit.
Hoeveel flash-storage er beschikbaar is weinig relevant. Het gaat erom dat door al die SMSjes en interne structuren het toch-al-niet-riante RAM volloopt. En wie weet, heb je daarnaast te maken met een bug, waardoor de datastructuur van de SMS in flash naar de knoppen is gegaan op het moment dat het systeem met een out-of-memory-error eruitklapte.

Het spul is gewoon nooit voor dergelijke hoeveelheden gemaakt. Vroeg of laat loop je daar bij elk systeem tegenaan. De scalability heeft grenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
Fuzzillogic schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:41:
[...]

Hoeveel flash-storage er beschikbaar is weinig relevant. Het gaat erom dat door al die SMSjes en interne structuren het toch-al-niet-riante RAM volloopt. En wie weet, heb je daarnaast te maken met een bug, waardoor de datastructuur van de SMS in flash naar de knoppen is gegaan op het moment dat het systeem met een out-of-memory-error eruitklapte.

Het spul is gewoon nooit voor dergelijke hoeveelheden gemaakt. Vroeg of laat loop je daar bij elk systeem tegenaan. De scalability heeft grenzen.
Een heel verhaal, maar je zegt niks... 8)7
Glacier schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 18:43:
[...]

Ik had ook even Nokia gemaild, die zeggen dat ik een software update nodig heb, maar ik heb al de laatste versie..toch dit weekend maar eens ff de huidige firmware opnieuw installeren, kijken of dat helpt.
Ik denk dat het resetten van de telefoon de beste optie is. Maak eerst een backup op je geheugenkaart met je telefoon. Deze kun je na het restten terugzetten, daarmee behoud je je instellingen en smsjes enzo, maar waarschijnlijk zullen daarmee de eventuele geheugenfouten zoals Fuzzillogic beschreef verdwijnen

Succes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2024
Alexander6501 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:50:
Hallo,

Ik heb onlangs mijn firmware upgedate en nu heb ik het volgende probleem.

Als ik iemand bel, hoor ik niets. De andere kant van de lijn hoort mij echter wel. Dit probleem is ineens verholpen als ik op luidspreker druk, want dan hoor ik alles weer prima.

Hoe dit te verhelpen?
Even langsgaan in de winkel lijkt mij een goede optie. Standaard mag dit niet gebeuren en naar mijn weten is er geen functie waar je dit in kan stellen.

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100950

Een vraagje over bluetooth..

Ik heb een Focus met bluetooth carkit. Als ik de n82 eraan koppel werk een en ander helemaal prima
De keuze van lijsten zijn :
-- herhalen
-- telefoonboek
Verder zie ik de bereikbaarheids(netwerk) indicator verschijnen.

Nu heb ik vandaag is de nokia 6021 eraan gekoppeld via bluetooth..
nu zijn mijn keuze van lijsten :
-- telefoonboek
-- laatst gebelde
-- gemiste omroepen
-- ontvangen oproep.
Hier is het bereikbaarheids(netwerk) indicator niet zichtbaar

Enig idee waar het verschil in kan liggen? Is dit door de fabrikant qua "services" actief gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
Het is een combinatie van. Ondanks je 2 Nokia toestellen aanhaalt zijn het wel 2 toestellen met een verschillend besturingssysteem. Helaas is er nooit echt een goede standaard gevonden voor bluetooth en zie je nog redelijk wat auto'suitgeleverd worden met carkits die uberhaupt geen moderne toestellen ondersteunen.
Niet echt een antwoord die spijkers met koppen slaat, maar wie weet heb je er wat aan...

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Als je SMS'jes wil bewaren kan je die best niet op je kwetsbare en verliesbare GSM doen maar gewoon backuppen op je pc... Dan kan je meteen ook een volledige reset van je toestel doen en dan gaan waarschijnlijk alle problemen van de baan zijn.

IK heb sinds kort ook een vreemd probleem: de optie om foto's te bewerken is gewoon verdwenen! Soms was dit wel handig om effe een foto lichter of contrastrijker te maken zodat ie duidelijker werd. Of om hem uit te snijden voor verzenden. Maar dat gaat nu gewoon niet meer, de optie is verdwenen en komt niet meer terug.

Ook een volledige reset of is dit probleem gekend en is er een oplossing voor?

[ Voor 45% gewijzigd door Tunboy op 28-08-2009 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
bij mij is deze optie nooit verdwenen. Wat je ook altijd kan proberen is de software opnieuw installeren. Redelijk rigoreus natuurlijk maar wel een mogelijkheid die het probleem op zal moeten lussen.

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
MaPzel schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:13:
Ik denk dat het resetten van de telefoon de beste optie is. Maak eerst een backup op je geheugenkaart met je telefoon. Deze kun je na het restten terugzetten, daarmee behoud je je instellingen en smsjes enzo, maar waarschijnlijk zullen daarmee de eventuele geheugenfouten zoals Fuzzillogic beschreef verdwijnen

Succes :P
Ik heb idd mijn telefoon gereset. Op 3 verschillende manieren alles gebackupt, dus dat was ook geen probleem. Alles werkt nu weer.

Ik zit alleen met 1 probleem: ik heb bij applicaties allemaal meuk staan die ik inmiddels verwijderd heb, maar niet verdwijnen uit het lijstje met applicaties. Als ik op remove klik, zegt de telefoon dat ie de applicatie niet kan verwijderen. Iemand een idee hoe ik van die schroot dingen afkom? Het is een beetje irritant dat er nu 8 dingen tussenstaan die het niet doen..beetje vervuiling en het maakt het zo onoverzichtelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
MaPzel schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:13:
[...]

Een heel verhaal, maar je zegt niks... 8)7
Dat je het niet begrijpt betekent niet dat ik niks heb gezegd. Ik verschaf informatie, weliswaar op basis van aannames, waarmee te verklaren is waarom zoveel Sms'jes bewaren tot problemen kan leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100950

F-O-C-U-Z schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:58:
Het is een combinatie van. Ondanks je 2 Nokia toestellen aanhaalt zijn het wel 2 toestellen met een verschillend besturingssysteem. Helaas is er nooit echt een goede standaard gevonden voor bluetooth en zie je nog redelijk wat auto'suitgeleverd worden met carkits die uberhaupt geen moderne toestellen ondersteunen.
Niet echt een antwoord die spijkers met koppen slaat, maar wie weet heb je er wat aan...
Oke er is dus weinig aan te doen... Volgende keer bij een nieuwe telefoon eerst kijken wat voor bluetooth functies er zijn op de telefoon, ik zou bijna zeggen even naar de auto meenemen om te kijken :)

Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
Fuzzillogic schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:31:
[...]

Dat je het niet begrijpt betekent niet dat ik niks heb gezegd. Ik verschaf informatie, weliswaar op basis van aannames, waarmee te verklaren is waarom zoveel Sms'jes bewaren tot problemen kan leiden.
Met niks zeggen bedoel ik dat niemand wat aan die 'verschafte informatie' heeft... Mensen zoeken hier naar praktische oplossingen, geen wetenschappelijke aannames. En expres moeilijke woorden gebruiken noem ik 'interessant doen'.

Toch bedankt voor het verschaffen van je kennis _/-\o_
Glacier schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:20:
[...]

Ik heb idd mijn telefoon gereset. Op 3 verschillende manieren alles gebackupt, dus dat was ook geen probleem. Alles werkt nu weer.

Ik zit alleen met 1 probleem: ik heb bij applicaties allemaal meuk staan die ik inmiddels verwijderd heb, maar niet verdwijnen uit het lijstje met applicaties. Als ik op remove klik, zegt de telefoon dat ie de applicatie niet kan verwijderen. Iemand een idee hoe ik van die schroot dingen afkom? Het is een beetje irritant dat er nu 8 dingen tussenstaan die het niet doen..beetje vervuiling en het maakt het zo onoverzichtelijk..
Via de menu optie 'applicatie beheer' kun je overbodige installatie bestanden en software het beste verwijderen. Lukt dat niet dan zul je zelf moeten 'neuzen' op je geheugenkaart / interne geheugen (afhankelijk waar de programma's op geïnstalleerd stonden) en daar vervolgens overbleven restanten handmatig verwijderen.

Als laatste optie heb je nog, mocht bovenstaande niet lukken, om een nieuw mapje aan te maken en daar al je niet gebruikte 'koppelingen' in te plaatsen. Ze bestaan dan nog wel, maar ze staan je niet meer in de weg in je menu :P

[ Voor 50% gewijzigd door MaPzel op 31-08-2009 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Bestaan er ook andere foto-bewerking softwares voor s60v3? Misschien zelfs betere dan de ingebouwde? Ik vind er niet zo meteen eentje.

Mijn interne werkt niet meer (zie mijn vorige post).

Ik heb de installatie van de originele foto-editor wel ergens gevonden maar dat wilt ie niet, omdat de applicatie intern is meegeleverd, tja...

Een oplossing zou een harde reset zijn, maar misschien zijn er wel gewoon 3rd party programma's die veel meer kunnen en meer kwaliteit bieden bij het bewerken van foto's/prentjes.

Wie kent er eentje? Freeware of niet, maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asserti
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2024
Ieps

Als ik filmpjes gemaakt heb met mijn foon en die wil uploaden op youtube heb ik het volgende probleem:

http://www.youtube.com/watch?v=fqti8hrKln8

De beeldkwaliteit is denk ik normaal voor een N82, maar wat er wel gebeurt is, dat de framerate enorm laag wordt. Iemand een idee aan wat dit ligt?

Als ik de filmpjes zelf converteer naar flv blijft de framerate wel, maar daalt de beeldkwaliteit en krijg ik meer blokjes.

Thx voor de hulp in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asserti
Op deze pr screen zie je links het geconverteerde filmpje, en rechts de originele kwaliteit. Vooral in de lucht kan je de blokjes zien.

http://i31.tinypic.com/14mrrbo.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Asserti op 08-09-2009 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Laatst online: 30-06 16:45
Een vraagje;

Ik heb sinds gisteren dat wanneer ik een sms ontvang van iemand die gewoon in mijn contactenlijst staat, niet de naam van desbetreffend persoon boven de sms staat maar het telefoon nummer.

Ongetwijfeld is het een instel mogelijkheid in een menu, maar ik heb me al helemaal ziek gezocht en kan er echt niet achter komen waar ik dat in hemelsnaam kan veranderen.

Zo dacht ik gisteren dat een sms van (soon to be?) vriendin van mijn dronken studiegenoten waren. :'(

Edit: Bij voorbaat dank natuurlijk. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Graft op 09-09-2009 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Dan staat die persoon's nummer dubbel in je contacten, heb ik ook eens gehad. En het weghalen van 1 van de 2 lost het op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295507

Hebben jullie ook dat internetradio zo sloom is? Ik heb via wifi 's ochtends steeds 24kb snelhied en 's middags 64kb. Heel apart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:54

TF

bla bla

Anoniem: 295507 schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:22:
Hebben jullie ook dat internetradio zo sloom is? Ik heb via wifi 's ochtends steeds 24kb snelhied en 's middags 64kb. Heel apart!
Welke internetradio gebruik je? Ik wil het wel eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:43
Anoniem: 295507 schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:22:
Ik weet niet naar welk station je luistert maar er zijn er bij die dynamische bandbreedte hebben. Dus als er veel luisteraars zijn krijg je minder bandbreedte. Sommige zenders hebben ook een tijdschema; ze verwachten bijvoorbeeld 's ochtends meer luisteraars en dan krijg je per definitie al minder bandbreedte om maar zoveel mogelijk mensen tegelijk te kunnen laten luisteren. Als je eenmaal een sessie met een bepaalde bandbreedte hebt, dan houdt je die ook. Tenzij de verbinding wordt verbroken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TF schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 08:05:
[...]

Welke internetradio gebruik je? Ik wil het wel eens proberen
Nokia internetradio, werkt verder perfect! Ik heb er mooie boxjes bijgekocht, telefoon kan echt alles :) .
Ik ben er inmiddels achter dat het ook nog aan de zender ligt. Vanochtend 538 24kbs, toen KXradio, minder populair, 128kbs. Dus het zal misschien te druk zijn bij 538??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robertwebbe schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:32:
[...]

Ik weet niet naar welk station je luistert maar er zijn er bij die dynamische bandbreedte hebben. Dus als er veel luisteraars zijn krijg je minder bandbreedte. Sommige zenders hebben ook een tijdschema; ze verwachten bijvoorbeeld 's ochtends meer luisteraars en dan krijg je per definitie al minder bandbreedte om maar zoveel mogelijk mensen tegelijk te kunnen laten luisteren. Als je eenmaal een sessie met een bepaalde bandbreedte hebt, dan houdt je die ook. Tenzij de verbinding wordt verbroken natuurlijk.
OK! Thanks, nu snap ik het, toch jammer, vind Evers altijd wel lekker om naar te luisteren 's ochtends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300407

Hoelang gaat deze telefoon eigenlijk mee? Als je een compleet nieuwe hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

Anoniem: 300407 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 17:03:
Ik heb hem inmiddels al bijna 2 jaar. Hij doet het nog goed en ben er ook nog steeds tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Anoniem: 300407 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 17:03:
Sinds december 2007 gebruik ik die van mij erg veel. Nog nooit enig issue mee gehad. Het is een werkpaard. Ik heb 'm al een paar keer laten stuiteren, maar nog ziet ie er prima uit. Wel gebruik ik een screenprotector. Ik vind het de beste smartphone die ik heb gehad. Niet de mooiste, wel de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die van mij heb ik ook ruim 2 jaar, nog geen probs mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 16:27
Goeiemorgen,

Sinds vorige week ben ik eigenaar van een N82. Prima toestel tot zover. Ik heb alleen wel 2 vragen:

1. Mijn scherm is nogal gekrast/beschadigd. Ik heb inmiddels de reparatiemanual. Is het iemand gelukt om zelf een nieuw overzetschermpje (10-20 euro) erop te zetten?

2. Klopt het dat met de nieuwste firmware de map C:\SYS\BIN verdwenen is? Als het een verboden vraag is dan bij voorbaat excuses. Ik probeer de telefoon inderdaad te hacken, maar zowel met XPlore als met Y-Browser zie ik dat mapje niet (verborgen bestanden staat aangevinkt).

Alle hulp is welkom, PM mag ook :)

[ Voor 3% gewijzigd door objectief2 op 06-10-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
  • Laatst online: 19-06 15:50
Echt verreweg het beste toestel dat ik ooit gehad heb. Ruim 1 jaar in bezit. Totaal geen problemen ondanks intensief gebruik _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:15
Goedemiddag,

Na 1,5 jaar plezier van mijn N82 zijn de problemen begonnen denk ik :( Ik krijg om de haverklap een zwart scherm waarna de telefoon niet meer te gebruiken is. Het enige dat helpt is de batterij eruit voor een minuut of 10+ en vervolgens gaat hij weer aan. Maar dat gaat maar een uur of wat goed.

Ik krijg het idee dat het gebeurt sinds ik mijn Parrot CK3100 in de auto heb gebouwd. Dus m'n bluetooth staat wel continu aan op de telefoon (wel als verborgen).

Software versie: onbekend, in Mei nog geupdate volgens mij.

Iemand die wat weet?

What seems to be the officer, problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik zou het volgende doen:
- backup maken
- toestel harde reset geven
- firmware een keer herinstalleren met Nokia Software Updater applicatie
- de Parrot carkit ook nog een keer updaten met de laatste firmware versie
- een dag proefdraaien zonder de backup gestored te hebben
- als die prima werkt, backup terugzetten en opnieuw testen

Het kost even wat tijd maar ik geef je 80 procent kans dat het dan weer prima zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187963

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 187963 op 12-10-2009 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:15
Ah bedankt, ga ik proberen :)

Hm dacht dat oude account het niet meer deed :P Op deze PC schijnbaar nog wel..

[ Voor 88% gewijzigd door Xilvaro op 13-10-2009 13:21 ]

What seems to be the officer, problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-06 21:34
Vraagje wat betreft MobiTubia.
Wanneer ik een video save, dan verschijnt deze ook in het gallerij. Vrij irritant, omdat ie zo het gallerij opvult, met video's die niet werken(behalve in mobitubia dan).
Kan dit anders?

[ Voor 4% gewijzigd door Ahmi op 18-10-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Achmedd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 15:53:
Vraagje wat betreft MobiTubia.
Wanneer ik een video save, dan verschijnt deze ook in het gallerij. Vrij irritant, omdat ie zo het gallerij opvult, met video's die niet werken(behalve in mobitubia dan).
Kan dit anders?
Via pc de videos opzoeken en deze als verborgen aanvinken in de eigenschappen van de videos helpt om ongewenste videos of afbeeldingen in galery onzichtbaar te maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-06 21:34
Bedankt, gelukt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Ik lijk problemen te hebben met de GPS en Jbak taskman.

De lange versie: De laatste tijd heb (had?) ik een probleem met de GPS van m'n N82. Hij werkte nog wel maar minder goed, en vooral bij lang gebruik verloor ie na een tijd de fix. Van alles de schuld gegeven (MCGuider, 3rd party themes, Freetimebox, screen brightness programma), maar dat lijkt het allemaal niet te zijn. Firmware re-flashen hielp ook niet.
Nu zijn er nog twee mogelijkheden; of het is een hardware probleem (warmte-ontwikkeling of zo), of het ligt aan Jbak taskman. Die uninstallen lijkt het probleem op te lossen. Maar omdat het probleem er niet altijd was, en omdat de fix wel bleef laatst, maar nog steeds niet denderend was, ben ik niet helemaal zeker.

Iemand anders daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-06 20:08
hmmz... gister m'n n82 weer eens helemaal leeggehaald en nu alles opnieuw aan het installeren.. wat een crime!
al die verlopen certificaten etc. zo ontzettend frustrerend...
krijg ook shazam niet meer geinstalleerd :(
ook al geprobeerd met m'n phone op verschillende datums enzo. iemand nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pusherman_ schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:07:
hmmz... gister m'n n82 weer eens helemaal leeggehaald en nu alles opnieuw aan het installeren.. wat een crime!
al die verlopen certificaten etc. zo ontzettend frustrerend...
krijg ook shazam niet meer geinstalleerd :(
ook al geprobeerd met m'n phone op verschillende datums enzo. iemand nog ideeen?
Een nieuwe versie van al die verlopen programmas bemachtigen?

• maartenmk
  • Laatst online: 21-05 21:28
maartenmk schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:39:
Ik lijk problemen te hebben met de GPS en Jbak taskman.

[....]
Het probleem is inmiddels opgelost door een format. Had ik al eerder geprobeerd natuurlijk, maar toen heb ik een 'kale' backup teruggezet, die toch niet zo kaal was blijkbaar. Alles opnieuw installeren is inderdaad een crime, maar een betrouwbare GPS is het meer dan waard. Ik was vergeten hoe goed die is op de N82!

En natuurlijk excuses aan Jbak Taskman, een heel fijn programma. Maar ik heb het toch nog maar niet geinstalleerd tot zover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb nu al twee weken geen GPS signaal meer gehad (heb niets geinstalleerd in die periode).
Bij satellietstatus krijg ik wel vijf balkjes maar die blijven leeg. Zelfs na drie kwartier buiten te staan met dat ding in mijn hand gebeurt er niets.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik zou een harde reset proberen als ik jou was. Wel even backuppen natuurlijk want na de reset is die weer maagdelijk schoon. Alvorens je alles gaat recoveren zou ik tussentijds eerst even een testje doen om te zien of het dan nu wel weer werkt. Als het dan nog niet gaat dan zou het een hardware defect kunnen zijn.

Als het dan na de reset wel weer en na het recoveren niet meer, dan zit er toch iets in je backup dat een probleem veroorzaakt. Dan zou je weer moeten resetten en per onderdeel recoveren zodat je uitvindt waar het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:56
Ik zit tegenwoordig weer eens wat met m'n n82 te kloten en nu kan ik al zeer gemakkelijk m'n muziek bedienen op de computer met de n82 maar nu vroeg ik me af kun je het ook makkelijk naar je mobiel streamen? En dan bedoel ik niet over het internet maar over je lokale netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
robertwebbe schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:17:
Ik zou een harde reset proberen als ik jou was. Wel even backuppen natuurlijk want na de reset is die weer maagdelijk schoon. Alvorens je alles gaat recoveren zou ik tussentijds eerst even een testje doen om te zien of het dan nu wel weer werkt. Als het dan nog niet gaat dan zou het een hardware defect kunnen zijn.
Ik was een hardware reset aan het voorbereiden door backups te maken enz.
Voor de reset nog eventjes een test gedaan en opeens werkte de gps weer naar behoren. Ik weet niet wat er uiteindelijk gebeurd is maar twee weken lang heb ik totaal geen signaal gekregen en nu krijg ik weer (meestal) binnen de 2 minuten een signaal. Ik heb niets verwijderd of toegevoegd, wel eventjes de microsd kaart eruit gehaald voor de backup. Misschien heeft dit het probleem opgelost.
In het begin had ik nl. enorme problemen met de geheugenkaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:18

nlboy

Alles kitz?

Graft schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:36:
Een vraagje;

Ik heb sinds gisteren dat wanneer ik een sms ontvang van iemand die gewoon in mijn contactenlijst staat, niet de naam van desbetreffend persoon boven de sms staat maar het telefoon nummer.

Ongetwijfeld is het een instel mogelijkheid in een menu, maar ik heb me al helemaal ziek gezocht en kan er echt niet achter komen waar ik dat in hemelsnaam kan veranderen.

Zo dacht ik gisteren dat een sms van (soon to be?) vriendin van mijn dronken studiegenoten waren. :'(

Edit: Bij voorbaat dank natuurlijk. :)
Ik heb vreemd genoeg dit probleem nu ook sinds 3 dagen. Iemand had toen jou antwoord gegeven dat de oorzaak zou komen door twee nummers onder 1 contacgt, maar helaas heb ik dat probleem bij iedereen. Nu moet ik elke keer ontdekken wie er heeft gesmst. Heeft iemand misschien een oplossing? :)

update: Ik denk dat ik het probleem heb gevonden. Heb heel wat smsjes verwijderd en nu krijg ik gelukkig de naam weer terug. :)

[ Voor 6% gewijzigd door nlboy op 29-11-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 30-06 19:18
Weet iemand ook of het mogelijk is om een shortcut (of evt. een soort van applicatie, die je dan bij in de Standby scherm zet) te maken om 3G (heet UMTS in symbian, bij netwerk) aan en uit te schakelen? Hier in huis heb ik namelijk geen 3G bereik, maar wel volle 2G bereik. Als ik dan 3G aanzet, heb ik of heel erg slecht bereik, of de connectie valt steeds weg (dan 2G en dan schakelt ie over naar 3G en vica versa.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
barzi schreef op zondag 29 november 2009 @ 20:20:
Weet iemand ook of het mogelijk is om een shortcut (of evt. een soort van applicatie, die je dan bij in de Standby scherm zet) te maken om 3G (heet UMTS in symbian, bij netwerk) aan en uit te schakelen? Hier in huis heb ik namelijk geen 3G bereik, maar wel volle 2G bereik. Als ik dan 3G aanzet, heb ik of heel erg slecht bereik, of de connectie valt steeds weg (dan 2G en dan schakelt ie over naar 3G en vica versa.)
Er bestaat naar mijn weten geen mogelijkheid om een 'snelkoppeling' te plaatsen om te switchen tussen 3- en 2g. Bij je netwerk instellingen kun je echter wel je telefoon op 'dual mode' zetten, zodat je telefoon automatisch kan schakelen tussen beide netwerkstandaarden.

Ik heb zelf nog nooit gelast gehad van een wegvallende verbinding hiermee, ook niet zoals jij beschrijft in gebieden met 'net wel / net geen bereik). Het enige wat ik wel eens gelezen heb is dat de N82 meer zou verbruiken door deze instelling te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asserti
nlboy schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 12:59:
[...]
Ik heb vreemd genoeg dit probleem nu ook sinds 3 dagen. Iemand had toen jou antwoord gegeven dat de oorzaak zou komen door twee nummers onder 1 contacgt, maar helaas heb ik dat probleem bij iedereen. Nu moet ik elke keer ontdekken wie er heeft gesmst. Heeft iemand misschien een oplossing? :)

update: Ik denk dat ik het probleem heb gevonden. Heb heel wat smsjes verwijderd en nu krijg ik gelukkig de naam weer terug. :)
Ik heb dit ook voorgehad, bij mij was het juist het omgekeerde. Als 1 nummer onder 2 contactentries staat, dus 2 maal voorkomt, maar onder een verschillende naam, weet de foon niet welke naam te zetten, en zet ie gewoon het nummer.

Mss staan al je contactpersonen dubbel in de lijst fzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310606

Klopt het trouwens dat wanneer je foto's maakt met de N82 de grootte van deze foto's rond de 1 MB is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193189

Anoniem: 310606 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:56:
Klopt het trouwens dat wanneer je foto's maakt met de N82 de grootte van deze foto's rond de 1 MB is?
Ik kom gemiddeld op zo'n 800k voor één foto, op de hoogste kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Er is weer een firmware update. Dit keer 35.0.002. Helaas zijn er nog geen releasenotes beschikbaar.
Ik vermoed slechts een update van Nokia Maps en de OVI store in plaats van Download.

Afbeeldingslocatie: http://symbianworld.org/wp-content/uploads/2009/12/V35.0.002.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Thanks for the heads up Robert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:01
Via de Nokia site (http://europe.nokia.com/s...re/device-software-update) gevonden:
Latest Nokia N82 software release is 31.0.016 *:
- Updated Maps 2.0
- Support for watching video web sites such as YouTube
- Improved integrated handsfree speaker
- Security updates
- Improved N-Gage games
Niet heel schokkend. Maar toch leuk dat er voor deze telefoon nog updates komen :) Voor mij is het de eerste mobiel die ik langer wil gebruiken dan de twee jaar looptijd van het abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-06 19:36

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik kreeg vanmiddag een sms van nokia dat er nieuwe firmware beschikbaar is voor de N82.
Op mijn toestel staat nu 31.0.016
De nieuwste op de site is ook die versie :S

Verder kan je ook updaten via je tel. zelf, maar daar moet je in App.Beheer een profiel aan maken.
Wie weet de instellingen hier voor??
ps. zit bij Hi.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-06 19:36

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Heb de instellingen voor het profiel gevonden:

Server Name: Nokia
Server ID: Nokia
Server password: firmupservpass
Access point: [select your preferred AP]
Host address: https://dms.update.nokia.com/dms/omadm
Port: 443
User name: nokiams
DM password: nokiamspass
Allow configuration: Yes
Auto accept all requests: Yes

Heb alleen nog geen update :S

[ Voor 7% gewijzigd door HellStorm666 op 23-12-2009 22:03 ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

Die instellingen werken inderdaad. Heb het ook een tijd terug geprobeerd maar nooit de optie om te updaten gevonden...
Met Nokia Software Updater is de update naar de nieuwe 35.x versie gelukt! (Heb je Windows 7, gebruik dan compatability settings Windows XP SP3 en admin, anders mislukt het!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Laatst online: 15-03 18:43
Anoniem: 84021 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 22:40:
Die instellingen werken inderdaad. Heb het ook een tijd terug geprobeerd maar nooit de optie om te updaten gevonden...
Met Nokia Software Updater is de update naar de nieuwe 35.x versie gelukt! (Heb je Windows 7, gebruik dan compatability settings Windows XP SP3 en admin, anders mislukt het!)
Heel raar maar ik kan mijn unlockte N82 niet updaten: 6 dagen terug stond bij NSU dat 35.x beschikbaar was, alleen kwam het toen niet goed voor mij uit (moest weg). Vandaag geeft ie aan dat 31.x de nieuwste is? Iemand die dezelfde problemen heeft?

Edit: productcode van mijn toestel is 0560980, volgens GreenLemon moet ik de 35.x firmware moeten binnen kunnen hengelen. Alleen als ik deze invul bij NSU checker dan is 31.x weer de nieuwste. Erg raar: lijkt wel alsof Nokia de update heeft teruggetrokken voor sommige product codes? Ik wil graag die nieuwe firmware, aangezien mijn music player erg raar werkt: er worden geen nieuwe nummers toegevoegd aan mijn N82 Music Player Library. Ik hoop dat een firmware update dit verhelpt.

[ Voor 44% gewijzigd door vogelaarke135 op 30-12-2009 17:48 ]

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:07
Ik begin me echt strontziek te worden van het ding. Blij dat ik in juni een nieuwe uit mag zoeken.

Camera werkt weer eens niet. Alleen bij hard drukken op het cameragedeelte gaat de camera werken. Blijkbaar is de magneet losgeraakt ofzo.

Serieus de slechtste telefoon die ik ooit heb gehad. Dat je sowieso de camera niet aan kan zetten terwijl het klepje gesloten is vind ik helemaal slecht.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
GAIAjohan schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:59:
Ik begin me echt strontziek te worden van het ding. Blij dat ik in juni een nieuwe uit mag zoeken.
"Mag" uitzoeken? Het klikt alsof je jezelf een groot plezier zou doen door gewoon een sim-only-abo te nemen zodat je fijn zelf kunt bepalen wanneer en welke telefoon je koopt. Ben je tevens van die branded crap af.
Camera werkt weer eens niet. Alleen bij hard drukken op het cameragedeelte gaat de camera werken. Blijkbaar is de magneet losgeraakt ofzo. Serieus de slechtste telefoon die ik ooit heb gehad.
Garantie. Klaar.
Dat je sowieso de camera niet aan kan zetten terwijl het klepje gesloten is vind ik helemaal slecht.
En wat is daar het praktisch nut van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:07
Fuzzillogic schreef op zondag 03 januari 2010 @ 21:16:
[...]

"Mag" uitzoeken? Het klikt alsof je jezelf een groot plezier zou doen door gewoon een sim-only-abo te nemen zodat je fijn zelf kunt bepalen wanneer en welke telefoon je koopt. Ben je tevens van die branded crap af.

[...]

Garantie. Klaar.

[...]

En wat is daar het praktisch nut van?
Er is volgens mij niks gebranded aan mijn n82. Ik betaal liever met een abo, zodat de prijs in feite gespreid betaald wordt.

Garantie is verlopen, en Nokia kennende zullen ze het op vochtschade gooien. Aangezien ik moet aantonen dat het een fout van de fabriek is na 1 jaar, en ik weet dat het vrijwel onmogelijk is de n82 te openen zonder het lcd kapot te maken en aan te tonen dat het magneetje oid niet deugt. Daarom heb ik toch geen schijn van kans als die kneuterige vochtstrips in die telefoons al aangeven dat ze te nat zijn geworden..

Dat snap ik dus ook niet waarom Nokia die lock erin heeft zitten. Daar snap ik het praktisch nut niet van.
Het praktisch nut van de mijne is dat iig het 'klepje' niet kapot kan gaan en dat daardoor de hele camera het niet doet.

Btw, kabouter Wesley is zo november 2009. :z

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 03-01-2010 21:45 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:59:

Camera werkt weer eens niet. Alleen bij hard drukken op het cameragedeelte gaat de camera werken. Blijkbaar is de magneet losgeraakt ofzo.

Serieus de slechtste telefoon die ik ooit heb gehad. Dat je sowieso de camera niet aan kan zetten terwijl het klepje gesloten is vind ik helemaal slecht.
Misschien heb je toevallig een slechte getroffen? Dit is serieus de beste telefoon die ik ooit gehad heb. De bouwkwaliteit is prima, alles doet het nog, er slijt niets qua knoppen, er komen firmware updates voor uit, de camera maakt prima foto's, de fliter, de gps, de wifi, etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Laatst online: 11:17
Glacier schreef op maandag 04 januari 2010 @ 18:26:
[...]

Misschien heb je toevallig een slechte getroffen? Dit is serieus de beste telefoon die ik ooit gehad heb. De bouwkwaliteit is prima, alles doet het nog, er slijt niets qua knoppen, er komen firmware updates voor uit, de camera maakt prima foto's, de fliter, de gps, de wifi, etc :)
Hier moet ik toch even op reageren; ik heb al een boel telefoons gehad en ben super zuinig op die dingen, maar dit is serieus de eerste waarbij er gewoon een gaatje van 2x2mm in de 'joystick' is gekomen. Het begon met een scheurtje in dat zwarte plastic in het midden, maar nu zie je het lampje erachter gewoon zitten...

Verder geweldige telefoon op een kraakje hier en daar na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193189

Ik wil er geen welles-nietes-spelletje van maken maar voor het eerst sinds '97 heb ik een toestel gevonden die ik niet beu geraak en die niet stuk gaat. Net als Glacier heb ik echt nog letterlijk niets van slijtage aan dit toestel. Een wonder in mijn geval ;-). Ik vermoed dus echt wel dat je een slecht toestel hebt of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01-2024
Hey allemaal,

Ik heb een n82 maar ik heb geen netwerk op mijn tel... ik heb wel bereik maar ik kan niet praten via telefoon de andere hoort mij niet dus.

Weet iemand wat er aan de hand is

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Heel raar maar ik kan mijn unlockte N82 niet updaten: 6 dagen terug stond bij NSU dat 35.x beschikbaar was, alleen kwam het toen niet goed voor mij uit (moest weg). Vandaag geeft ie aan dat 31.x de nieuwste is? Iemand die dezelfde problemen heeft? (...)
Ok dit is raar, nu geeft NSU aan dat 30.x de nieuwste is?? (van 31.x naar 30.x :s). Music player probleem opgelost door een andere music player te gebruiken: Engelse versie van ttpod.

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Karish schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:27:
Hey allemaal,

Ik heb een n82 maar ik heb geen netwerk op mijn tel... ik heb wel bereik maar ik kan niet praten via telefoon de andere hoort mij niet dus.

Weet iemand wat er aan de hand is

Tnx
Geen netwerk, wel bereik 8)7

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

Ik wil updaten maar zodra ik de nokia software updater heb gedownload en wil installeren staat er: Dit besturingssysteem wordt niet ondersteund. De installatie kan niet worden voortgezet. 8)7

Hoe los ik dit op? Heb W7 Ultimate x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 07:37
Anoniem: 237909 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:45:
Ik wil updaten maar zodra ik de nokia software updater heb gedownload en wil installeren staat er: Dit besturingssysteem wordt niet ondersteund. De installatie kan niet worden voortgezet. 8)7

Hoe los ik dit op? Heb W7 Ultimate x64
Compatibility Mode aanzetten voor XP of Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UTwizard schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 14:48:
[...]

Compatibility Mode aanzetten voor XP of Vista.
Oke, ik had ff niet door dat de gedownloade NSU in de compatibily modus moest zitten en dan lukt het installeren idd prima. Hij vind geen firmwareupdates voor mijn N82 terwijl ik ergens anders had gelezen dat er een update is.

De firmwarecheck door middel van het opschrijven van wat op de acherkant van de N82 staat komt er elke keer weer als resultaat dat de nieuwste firmware 30.xxxxx is terwijl ik 31.xxxx heb... 8)7

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 20-01-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
[
Oke, ik had ff niet door dat de gedownloade NSU in de compatibily modus moest zitten en dan lukt het installeren idd prima. Hij vind geen firmwareupdates voor mijn N82 terwijl ik ergens anders had gelezen dat er een update is.

De firmwarecheck door middel van het opschrijven van wat op de acherkant van de N82 staat komt er elke keer weer als resultaat dat de nieuwste firmware 30.xxxxx is terwijl ik 31.xxxx heb... 8)7
Ja precies hetzelfde! Heb jij toevallig ook productcode 0560980? Heb m van Hi, maar die zijn volgens mij niet gelocked? Heb er namelijk nog T-mobile sim in kunnen doen.

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:27
Ik had gelezen dat GPS Stembegeleiding van Nokia (OVI MAPS) nu gratis is voor 10 modellen.

Helaas niet of nog niet voor de N82.

Weet iemand waar OVI Maps stembegeleiding voor ons ook gratis wordt?

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Zover ik begrepen zal het voor alle toestellen beschikbaar komen. Kwestie van geduld hebben totdat deze er is voor de N82.

De toestellen die firmwareupdate over the air (fota) ondersteunen kunnen hem via de softwareupdate applicatie binnenhalen:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2756/4294503063_d4e768d518.jpg

Ik denk dat je hem voor de N82 handmatig moet downloaden en installeren. Op den duur zal hij wel een keer standaard in een firmwareupdate zitten maar dat zal denk ik langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vogelaarke135 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:41:
[...]

Ja precies hetzelfde! Heb jij toevallig ook productcode 0560980? Heb m van Hi, maar die zijn volgens mij niet gelocked? Heb er namelijk nog T-mobile sim in kunnen doen.
Zie hem nu pas, en ja toevallig dezelfde productcode. Ik heb hem overgekocht van iemand anders, geen idee van welk abbo. Heb bon nog wel ergens volgens mij. Geen simlock en geen soft en hardwarematige brandmerk te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Anoniem: 237909 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 19:29:
[...]

Zie hem nu pas, en ja toevallig dezelfde productcode. Ik heb hem overgekocht van iemand anders, geen idee van welk abbo. Heb bon nog wel ergens volgens mij. Geen simlock en geen soft en hardwarematige brandmerk te zien...
Erg raar, aangezien in de eerste paar dagen van de firmware update 35.x nog wel gedownload kon worden. Ik had toen geen tijd, moest weg. Twee/drie dagen later geprobeerd, is 31.x de nieuwste (had ik al). Na een week weer kijken: is 30.x de nieuwste 8)7

Daarvoor nooit problemen gehad met firmware updates: ik had altijd meteen op de dag zelf de nieuwste firmware binnen.

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vogelaarke135 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:50:
[...]

Erg raar, aangezien in de eerste paar dagen van de firmware update 35.x nog wel gedownload kon worden. Ik had toen geen tijd, moest weg. Twee/drie dagen later geprobeerd, is 31.x de nieuwste (had ik al). Na een week weer kijken: is 30.x de nieuwste 8)7

Daarvoor nooit problemen gehad met firmware updates: ik had altijd meteen op de dag zelf de nieuwste firmware binnen.
Inderdaad raar. Nou ik hoop dat ie nog komt voor ik mijn N82 verkoop. Ben benieuwd naar de verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 16:36
Hallo tweakers,
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om ovimaps op een N82 te installeren waarop nokiamaps al voor
geinstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Anoniem: 237909 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:45:
Inderdaad raar. Nou ik hoop dat ie nog komt voor ik mijn N82 verkoop. Ben benieuwd naar de verschillen.
Ik had ff Nokia support gemaild en ze kwamen met dit antwoord nadat ik mijn IMEI en huidige firmware versie had gegeven:
Ik heb dit voor u nagekeken en het klopt, wanneer de v35.x voor uw toestel beschikbaar gaat zijn is ons momenteel niet meegedeeld.
Het klinkt nogal vaagjes dit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Laatst online: 08-05 19:24
van de ene op de andere dag op eens packet data connection not available als ik online wil met vodafone live.
via wlan kreeg ik ook eoa vage error en geen internet.

ik heb nu *#73nogwat# (reset) gedaan en wlan doet het weer, maar nog steeds geen geen internet via vodafone.

echt super vaag.
het enige wat veranderd is, is dat ik er een oud 1gb kaartje in heb gepropt omdat m'n 16gb kaart overleden was.
daarna nieuwe firmware geinstalled.
alle troep weer geinstalled (google maps, sygic e.d.)
alles werkte (wlan en 3g ook) en zo in 1 keer ging hij gewoon niet meer online.

heeft iemand een tip, want ik sta op het punt om te testen wat harder is.. de muur of de telefoon. :(

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Laatst online: 08-05 19:24
%$#$!! omdat ik ook geen wlan meer had, dacht ik dat het 3G probleem ook bij mij lag :(
2 dagen lopen kloten met resetten en her installeren voor jan l. |:(

ben echt wel klaar met vodafone...

[ Voor 6% gewijzigd door Webjunkie op 10-02-2010 08:59 ]

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
De Nokia E-mail applicatie blijft voort steeds vaker hangen. Is er al een goed alternatief? (push)
De gmail applicatie zegt wel te pushen maar dat is ook sporadisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
De N82 een beetje overleden? Of is hij niet meer interessant genoeg om over te hebben?
Ben namelijk nog steeds benieuwd of er een vervanging is voor de Nokia Mail applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb je vraag allang gelezen maar kan er doodeenvoudig geen antwoord op geven omdat ik alleen maar bel en sms en een beetje game met mijn N82. Sta er eens bij stil dat mensen die dit topic nog wel volgen niet zoveel dingen of totaal andere dingen met hun N82 doen dan jij doet?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 02-03-2010 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271504

Ik heb zelf ook geen idee. Ik gebruik gewoon de browser voor mijn hotmail te bekijken, maar volgens mij heb jij het niet over hotmail. Ik heb zelf ook geprobeerd om nokia mail zooi aan de praat te krijgen maar dat lukte nooit, ik kon nooit wat versturen en kreeg ook niks binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Ruffian schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:55:
De N82 een beetje overleden? Of is hij niet meer interessant genoeg om over te hebben?
Ben namelijk nog steeds benieuwd of er een vervanging is voor de Nokia Mail applicatie.
Je kunt SEVEN es proberen, Heb ik 2 jaar lang met plezier gebruikt en levert de mail mooi snel af. Goeie support en nagenoeg geen downtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand de iSMS (tekstballonnetjes zoals iPhone SMS) uitgeprobeerd op de N82? Is dat te doen op deze kleine schermpjes?
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste