Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glacier schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 07:02:
Met de nieuwe firmware doet youtube het gewoon via de browser/realplayer :)
Nee hoor, werkt hier nog steeds niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 08:51:
[...]

En hoe stabiel is die nieuwste firmware momenteel? Er zijn nogal wat verschillende ervaringen op dit forum.
Ik heb regelmatig dat mijn batterij onverklaarbaar snel leeg is, terwijl ik met de Energy Profiler niets kan vinden (gewoon ~0.25W belasting, dus normaal). Ik gebruik hem redelijk veel voor muziek (met de standaard player) en af en toe voor navigatie.
Ook heb ik al relatief veel freezes meegemaakt sinds de nieuwe firmware.

Ik erger me rot aan de stroefheid van het OS. Je hebt totaal geen vrijheid. Ik bedoel maar iets simpels als het startscherm aanpassen (om bijv. het online delen te verwijderen). Maar goed, ik verkies het toch zeker wel boven Windows Mobile.

(Jammer dat de Freerunner Open Moko nog niet stabiel is, anders had ik het wel geweten. En ik ben ook wel benieuwd naar Android.)

[ Voor 37% gewijzigd door Room42 op 22-02-2009 23:23 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:12
Ik ben sinds kort ook in het bezit van dit telefoontje, prachtig ding.
Loop alleen tegen één probleem aan nu ik geen eindeloos internet abo meer heb.

Over het algemeen ben ik in het bereik van 2 wifi netwerken, deze wil ik ook graag gebruiken om mail te syncen ed.
Alleen kan ik maar 1 netwerk opgeven bij de sync instellingen van mijn mail.
Is hier niet een tooltje voor om van meerdere wifi netwerken 1 optie te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

TF

bla bla

Om goed te kunnen navigeren heb je een houder nodig voor in de auto. Nou vindt ik de Brodit clips eigenlijk wel het meest geschikt voor in mijn auto (golf IV) maar erg duur. 56 euro...

Wat gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik gebruik deze. Is inclusief lader en bevalt goed, zeker voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

M@NIC schreef op maandag 23 februari 2009 @ 10:22:
Ik ben sinds kort ook in het bezit van dit telefoontje, prachtig ding.
Loop alleen tegen één probleem aan nu ik geen eindeloos internet abo meer heb.

Over het algemeen ben ik in het bereik van 2 wifi netwerken, deze wil ik ook graag gebruiken om mail te syncen ed.
Alleen kan ik maar 1 netwerk opgeven bij de sync instellingen van mijn mail.
Is hier niet een tooltje voor om van meerdere wifi netwerken 1 optie te maken?
check bijvoorbeeld het programma EasyWifi, te vinden in de Download! applicatie.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Mijn N82 verbreekt de WIFI connectie maar niet na het syncen van mijn mailen.
Lijkt me een beetje onnodig omdat dit erg veel stroom vreet.
Is hier niet een andere manier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:27
rjvisje schreef op donderdag 18 september 2008 @ 19:41:
wist niet eens dat er een update verwacht werd, dus was een verrassing voor mij toen ik keek dat er dus een update beschikbaar was.

verder leuk die update, maar hoe krijg ik dat "online delen" weer weg?
Ook ik zat met bovenstaande "probleem" met de nieuwe firmware staat je standby scherm helemaal vol.
Gelukkig ben ik daar nu vanaf.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/02/24/1235482716-290.jpg

Heb nu nu alleen de wlan functie en de agenda functie op het today scherm.
Let wel je heb hiervoor een "gehacked" toestel nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Megapaul op 24-02-2009 14:57 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Megapaul schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 14:50:
[...]

Let wel je heb hiervoor een "gehacked" toestel nodig.
Euhm... ik ben nieuw in de Nokia scene.
Maar zover ik weet was "hacken" toch niet mogelijk met de nieuwe firmwares?
Zat er naar te kijken ivm dat certificaat verhaal van applicaties.

Verwijderd

Ik heb de N82 nu 7 maanden als zakelijk toestel in gebruik en het enige positieve wat er over te melden valt is de gesprekskwaliteit.

De nadelen zijn:

- veel te kleine, hard plastic toetsen waar je vingers van af glijden. Totaal ongeschikt om mee te sms'en.
- scherm bevriest voor een aantal seconden bij het (per ongeluk) 90 graden kantelen van de telefoon.
- totaal onoverzichtelijke, gecompliceerde menustructuur. Veel slechter dan de oudere Nokias.
- slechte HSDPA ontvangst. Het toestel probeert om te schakelen op umts bij een slechte HSDPA
verbinding. Dit mislukt altijd en de verbinding verbreekt vervolgens.
- Het toestel laadt niet op met de bijgeleverde usb-kabel. Altijd de lader meenemen dus.
- De batterij is zeer snel leeg bij gebruik van HSDPA en bij het afspelen van video's.
- De automatische toetsenbord blokkering werkt niet als je je in een menu bevindt. Het toestel heeft al
om deze reden al verschillende keren in mijn jas zak per ongeluk nummers uit het geheugen gebeld,
waaronder het alarmnummer.
- Groot en zwaar in vergelijking met mijn oude Sony Ericsson k610i.

Ik zal het toestel binnenkort vervangen door weer een Sony Ericsson.

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:27
M@NIC schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 15:07:
[...]

Euhm... ik ben nieuw in de Nokia scene.
Maar zover ik weet was "hacken" toch niet mogelijk met de nieuwe firmwares?
Zat er naar te kijken ivm dat certificaat verhaal van applicaties.
Het is gelukkig wel mogenlijk was een tijdje idd niet zo.

blijft een kat een muisspelletje, tussen fabrikanten en de "gebruikers".

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Nu online

TF

bla bla

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 18:47:
De nadelen zijn:

- veel te kleine, hard plastic toetsen waar je vingers van af glijden. Totaal ongeschikt om mee te sms'en.
Smaken verschillen. Ik heb nog geen toestel gehad dat zo lekker sms-te als deze
- scherm bevriest voor een aantal seconden bij het (per ongeluk) 90 graden kantelen van de telefoon.
Met je eens, maar dit kun je uit zetten meen ik
- totaal onoverzichtelijke, gecompliceerde menustructuur. Veel slechter dan de oudere Nokias.
wat je gewent bent. Gewoon S60.... ik vind het goed
- slechte HSDPA ontvangst. Het toestel probeert om te schakelen op umts bij een slechte HSDPA
zou kunnen geen ervaring mee
- Het toestel laadt niet op met de bijgeleverde usb-kabel. Altijd de lader meenemen dus.
en anders altijd usb kabel meenemen? Vind het geen groot nadeel. Maar snap het punt
- De batterij is zeer snel leeg bij gebruik van HSDPA en bij het afspelen van video's.
kan beter idd
- De automatische toetsenbord blokkering werkt niet als je je in een menu bevindt. Het toestel heeft al
om deze reden al verschillende keren in mijn jas zak per ongeluk nummers uit het geheugen gebeld,
ik heb dat nou echt nooit. Vroeger ook niet, nu niet. Je bent er zelf bij natuurlijk
Sony Ericsson k610i is zwaar vergeleken met mijn oude Nokia 8210

Welke 'hack' is dat eigenlijk die ervoor zorgt dat je niet al die dingen in je hoofdscherm hebt staan zoals hierboven

[ Voor 3% gewijzigd door TF op 27-02-2009 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

TF schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:21:
[...]

Welke 'hack' is dat eigenlijk die ervoor zorgt dat je niet al die dingen in je hoofdscherm hebt staan zoals hierboven
http://www.n82blog.com/20...gins-for-n82-and-n95.html

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de N82 nu 7 maanden als zakelijk toestel in gebruik en het enige positieve wat er over te melden valt is de gesprekskwaliteit.

De nadelen zijn:

Ik ben akkoord met je voor de meeste punten. Wat me opvalt is dat vele Sony-Ericsson gebruikers hetzelfde vinden. Ik kom van een W800 (K750) van S-E en mis de snelheid, soepelheid en probleem werken van het toestel.
Deze N82 neemt prachtige foto's, is super om mee te nemen en mee te GPS'en, maar als je een seconde moet wachten om je SMS-inbox te openen, is dat niet zo leuk. Ik denk dat ik na verloop van tijd toch terug zal gaan naar S-E, als ze een mooie telefoon hebben met GPS en goede camera.
Vooral de batterijtijd vind ik echt belachelijk bij deze telefoon. Ik kan niet een weekend naar huis gaan zonder de adapter mee te nemen. En ik gebruik de telefoon dan nog niet eens echt zwaar. In vergelijking met mijn W800 die gemakkelijk een week haalde een groot verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
Nu een paar dagen in het bezit van deze telefoon maar wat zijn die rondjes die bij sommige menu iconen staan rechtsbovenin? Laatst geopende items ofzo??

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SOCO_cola schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 13:25:
Nu een paar dagen in het bezit van deze telefoon maar wat zijn die rondjes die bij sommige menu iconen staan rechtsbovenin? Laatst geopende items ofzo??
Dat betekend dat die items zijn opgestart en nu in de achtergrond nog open staan.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
ok en hoe kill ik die dan???

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Nu online

TF

bla bla

Bedankt. De download link aldaar doet het niet meer. De excuses hiervoor staan aan het begin van het artikel :-)

Zou jij misschien dit bestand (mits je het nog hebt) willen aanbieden? Het ziet er allemaal erg legaal uit. En wil wel graag het goede downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Waarom zou je ze killen?

Als je de handleiding zou lezen zou je zien dat daarin staat dat je een lijst met openstaande taken kunt tonen door de menuknop even ingedrukt te houden. Met de c-knop kun je vandaaruit ook eventueel de apps direct sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 10:56
bartbh schreef op maandag 23 februari 2009 @ 11:56:
Ik gebruik deze. Is inclusief lader en bevalt goed, zeker voor de prijs.
Bedankt voor de tip. Maandag besteld en vandaag in huis en het maakt een erg solide indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41

...

Ik begrijp niet dat je als zakelijk toestel de N82 gebruikt |:(
(of het zou voor de camera moeten zijn) :?

Zelf gebruik ik hier de E90 voor ;)
Ideaal voor sms met een echt goed werkend toetsenbord en alle zakelijke funkties heel duidelijk met een super helder en groot (binnen)scherm

Als je hiervoor had gekozen heb je niet al die nadelen die je noemt :+

Privé heb ik sinds november vorig jaar de SEX1 die ook heel goed bevalt.
Maar omdat het mijn eerste WindowsMobile toestel is was dat ook wennen.
En ondanks dat die ook een echt qwerty toetsenbord heeft gaat sms-en en email typen op de E90 vele malen sneller.
Niet alleen het toetsenbord met grotere toetsen maar ook de snelheid van wisselen met één toets tussen de applicaties is een groot voordeel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
Fuzzillogic schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 16:16:
[...]

Waarom zou je ze killen?

Als je de handleiding zou lezen zou je zien dat daarin staat dat je een lijst met openstaande taken kunt tonen door de menuknop even ingedrukt te houden. Met de c-knop kun je vandaaruit ook eventueel de apps direct sluiten.
Nou houd er nog wel van om mijn werkgeheugen zo leeg mogelijk te houden.

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik begin mij meer en meer te ergeren aan een kwaaltje op mijn N82. Ik weet niet of er meer mensen last van hebben.

Het valt mij op dat af en toe als je een video opneemt de teller gewoon op 0 blijft staan!!! Dus als je dan niet oplet denk je lekker te filmen en later kom je er achter dat er dan niets is gebeurd :(

Als klapper op de vuurpijl zijn afgelopen vrijdag ook spontaan wat filmpjes verdwenen. Hoe weet ik dit? Omdat nokia standaar zon mooi oplopend getal mee geeft, en ik nu gewoon gaten heb waar spontaan 4 filmpjes zijn verdwenen |:(.

Zijn er meer mensen die dit of soortgelijke problemen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 13:58:
Hey,

Ik begin mij meer en meer te ergeren aan een kwaaltje op mijn N82. Ik weet niet of er meer mensen last van hebben.

Het valt mij op dat af en toe als je een video opneemt de teller gewoon op 0 blijft staan!!! Dus als je dan niet oplet denk je lekker te filmen en later kom je er achter dat er dan niets is gebeurd :(

Als klapper op de vuurpijl zijn afgelopen vrijdag ook spontaan wat filmpjes verdwenen. Hoe weet ik dit? Omdat nokia standaar zon mooi oplopend getal mee geeft, en ik nu gewoon gaten heb waar spontaan 4 filmpjes zijn verdwenen |:(.

Zijn er meer mensen die dit of soortgelijke problemen hebben?
Dit probleem had ik met sound clips een keer. Maar die bleken toen op het telefoon geheugen te staan. Misschien bij jou ook het geval?
En als ik sound clip 01 bijvoorbeeld verwijder, en de laatst gemaakte is 32, dan zal mijn volgende soundclip nummer 01 zijn. Maar bij video gaat het op datum, dus dat is hier niet van toepassing geloof ik.

Waar ik zelf nog last van heb is dat mijn sms toon soms een heel kort toontje is wat je amper hoort, terwijl deze gewoon ingesteld staat op een geluidsbestand welke op m'n geheugenkaart staat. Dit gebeurt at random. Het probleem is opgelost als ik de telefoon reboot, maar soms doet hij het ook gewoon weer goed bij het volgende bericht wat ik ontvang. :?

[ Voor 7% gewijzigd door Tutti-frutti op 01-03-2009 15:24 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan maar niet update naar de 31.0.016 versie....Het gaat toch alleen met Nokia Software updater ??? Die voer ik uit en die zegt steeds dat ik al de nieuwste firmware heb de 30.0.0.19...maar dit is toch niet het nieuwste firmware ??begrijp er niks meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk dat ik meer dan 999 berichten in mijn SMS in- en outbox kan hebben?
Ook nog een idee toevallig hoe ik alle berichten in eens verwijder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Nu online

TF

bla bla

Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:17:
Is het mogelijk dat ik meer dan 999 berichten in mijn SMS in- en outbox kan hebben?
A ) geen idee

B ) Eerst allen markeren, dan verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:17:
Ik heb er in mijn INBOX wel eens 1700 gehad. Dus dat moet lukken

In de map verzonden items kunnen er maximaal maar 20 zitten.

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johantjuuh schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 18:51:
[...]

Ik heb er in mijn INBOX wel eens 1700 gehad. Dus dat moet lukken

In de map verzonden items kunnen er maximaal maar 20 zitten.
Ik ben al een keer over de 1900 gegaan INBOX, tevens kun je verzonden aantal items die worden opgeslagen veranderen van 22 naar max 999.

Dus maximaal 999 verzonden items, INBOX weet ik niet wat de max is. Ik had wel de indruk dat de telefoon trager werd dus heb toen alles gewist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn telefoon gaat trouwens niet langer mee dan een werkdag, welke van 8 tot 5 is.
Daarbij luister ik continue naar muziek en af en toe stuur ik een SMSje.

Is het normaal dat hij zó snel leeg is? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:50:
Mijn telefoon gaat trouwens niet langer mee dan een werkdag, welke van 8 tot 5 is.

De mijne gaat een dag of 2-3 mee (daarbij gebruik ik hem bijna niet eigenlijk, misschien een enkel smsje of een kort gesprek). Maar zo heel af en toe lijkt ie in één nacht helemaal leeg te lopen. 's Avonds is ie zo goed als vol en dan 's morgens staat ie gewoon uit omdat de accu leeg is. Lijkt er soms op dat dit gebeurt nadat ik Sygic McGuider heb gebruikt de vorige dag. Alsof de GPS ergens actief blijft nadat ik alles gewoon netjes afgesloten heb ofzo en dat die GPS de accu leegtrekt in een aantal uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:20
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:50:

bij continue naar muziek luisteren is dat idd normaal

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al bijna jaar in bezit, en moet zeggen erg goede telefoon. Keer op keer wordt er tegen mij gezegd dat mijn telefoon zulke scherpe fotos maakt, en ook nog eens in het donker. 5MP + Xexon Flits is echt superb!

Ik heb wel iets irritants met de email functie. Deze staat ingesteld op om het half uur mijn mail ophalen bij mijn ISP. Dit werkt goed, alleen zodra ik in een gebouw ben (mijn werk dus) waar ik alleen GPRS bereik heb en hij probeerd mijn mail op te halen geeft dit een Error. KAN IK MEE LEVEN. Maar wat hij tegelijk ook doet is Automatisch E-mail ophalen op uitgeschakeld zetten. Nu heb ik een telefoon die op mail kan controleren, en heb een internet abbo, en dan werkt het de helft van de tijd dus niet...

Herkent iemand dit probleem en/of weet iemand een oplossing? Desnoods om het half uur een error, maar totaal uitschakelen is beetje onzin.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 10:56
hars73 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:14:
[...]

De mijne gaat een dag of 2-3 mee (daarbij gebruik ik hem bijna niet eigenlijk, misschien een enkel smsje of een kort gesprek). Maar zo heel af en toe lijkt ie in één nacht helemaal leeg te lopen. 's Avonds is ie zo goed als vol en dan 's morgens staat ie gewoon uit omdat de accu leeg is. Lijkt er soms op dat dit gebeurt nadat ik Sygic McGuider heb gebruikt de vorige dag. Alsof de GPS ergens actief blijft nadat ik alles gewoon netjes afgesloten heb ofzo en dat die GPS de accu leegtrekt in een aantal uren.
Dit had ik van het weekend toevallig ook al twee dagen achter elkaar. Ik dacht dat het kwam doordat de batterij van slag was door de autolader, maar het zou inderdaad ook de GPS kunnen zijn.

Ik draai nu maar de hele tijd Energy Pro in de achtergrond om te kijken waar en wanneer het misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Driek schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:59:
[...]

bij continue naar muziek luisteren is dat idd normaal
Erg vreemd, heb verder helemaal niets op de achtergrond draaien en zoveel trekt de mp3-speler niet. Ook zonder hem veel te gebruiken gaat de accu niet echt lang mee, na een lange dag is het over zonder hem intensief (lees: ongeveer 10 sms'jes per dag, 3 gesprekken van hooguit 5 minuten) te gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2009 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 21:57:
[...]

Erg vreemd, heb verder helemaal niets op de achtergrond draaien en zoveel trekt de mp3-speler niet. Ook zonder hem veel te gebruiken gaat de accu niet echt lang mee, na een lange dag is het over zonder hem intensief (lees: ongeveer 10 sms'jes per dag, 3 gesprekken van hooguit 5 minuten) te gebruiken.
ik heb hetzelfde probleem. Erg vreemd idd..

terwijl sommige mensen er zeker 3 dagen mee doen.. ;) ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 21:57:
[...]

ik heb hetzelfde probleem. Erg vreemd idd..

terwijl sommige mensen er zeker 3 dagen mee doen.. ;) ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
hoi, ik heb een vraagje: nu wil ik de nummers van de simkaart overzetten naar mijn mobiel, daar kreeg je aan het begin zo'n optie voor, alleen heb ik nu een ander simmetje, waar meer nummers op staan, weet iemand hoe ik die weer over kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
natasdiamon schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:22:
hoi, ik heb een vraagje: nu wil ik de nummers van de simkaart overzetten naar mijn mobiel, daar kreeg je aan het begin zo'n optie voor, alleen heb ik nu een ander simmetje, waar meer nummers op staan, weet iemand hoe ik die weer over kan zetten?
Contacten -> Opties -> Kopieren -> Naar Geheugenkaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Laatst online: 28-04-2021
Dank je!

Ik vind het best wennen, maar wat een mooi toestel is dit zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 11:57
Ik heb tomtom 6.020 geinstalleerd op mijn N82 en het werkt helemaal goed, ook met de kaarten enzo. Alleen nu was ik een tijdje terug ergens aan het rijden en toen was mijn tomtom het spoor even bijster. Waarschijnlijk doordat er nieuwe wegen waren aangelegd.
Ik gebruik momenteel de benelux kaart versie 675.1409. Is er ook al een update van deze map of een nederlandse map voor tomtom 6.020?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Laatst online: 15-03 18:43
Een kort vraagje. Ik heb een N82 (via Hi), en af en toe maak ik gebruik van GPS, maar ik heb geen internet abbo. Daarom heb ik A-GPS tot nu toe uitgezet. Is het mogelijk om ook A-GPS te krijgen via WLAN? Daar is namelijk geen consensus over (heb al gegoogled).
En als dat niet zo is, kan ik die kleine gegevens pakketjes ook via GSM signaal ontvangen? Voor de zekerheid heb ik namelijk ook GPRS/3G uitgezet, voor het geval dat een of ander programma connectie wil maken via deze netwerken. En hoe vaak wordt zo'n A-GPS fix gezocht?

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Om een snelle fix te krijgen in Sygic start ik altijd eerst Nokia Maps even op voor een A-GPS-fix. Die sluit ik zodra de fix er is en dan start ik Sygic McGuider. Dat gaat trouwens wel altijd over gprs, maar is maar een paar kB ofzo (ik krijg hier geen verbinding, anders had ik het even getest voor je).

Lees meer over A-GPS op Wikipedia: Assisted GPS

[ Voor 21% gewijzigd door Room42 op 09-03-2009 13:02 . Reden: kiloByte in plaats van kilobit ;-) ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Laatst online: 15-03 18:43
Room42 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 12:59:
Om een snelle fix te krijgen in Sygic start ik altijd eerst Nokia Maps even op voor een A-GPS-fix. Die sluit ik zodra de fix er is en dan start ik Sygic McGuider. Dat gaat trouwens wel altijd over gprs, maar is maar een paar kB ofzo (ik krijg hier geen verbinding, anders had ik het even getest voor je).

Lees meer over A-GPS op Wikipedia: Assisted GPS
Op de Wiki staat dat voor A-GPS ook gebruik gemaakt kan worden Wlan. Helaas merk ik niks van een snellere fix. Komt dit doordat ik bij mn N82 bij "Instellingen--> Algemeen --> Positiebepaling --> Pos. bep. srvr." onder toegangspunt: "Geen" heb staan? Wlan toegangspunten staan er trouwens niet tussen. De enige andere optie die er tussen staat is "KPN MMS". Om te testen zet ik deze maar even aan.

Onder Instellingen--> Algemeen --> Positiebepaling --> Methoden pos. bepaling staat A-GPS trouwens aan.

Maar nu nog de vraag: hoe vaak moet er een gegevens pakketje worden opgehaald voor A-GPS? 1 keer in de zoveel tijd, of elke keer als ik Nokia Maps opstart?

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
bestaat er eigenlijk een (gratis) software die je kan gebruiken om met de GPS het verloop van een looptocht te volgen?

Dus eingelijk iets dat je opstart, je snelheid en afstand afgelegd bijhoudt?
Zodoende kan ik op het einde kijken hoeveel in nu al gelopen heb en hoe snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
dafz0r schreef op maandag 09 maart 2009 @ 14:46:
bestaat er eigenlijk een (gratis) software die je kan gebruiken om met de GPS het verloop van een looptocht te volgen?

Nokia Sports Tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 21:58:
[...]

Ik ben al een keer over de 1900 gegaan INBOX, tevens kun je verzonden aantal items die worden opgeslagen veranderen van 22 naar max 999.

Dus maximaal 999 verzonden items, INBOX weet ik niet wat de max is. Ik had wel de indruk dat de telefoon trager werd dus heb toen alles gewist ;)
Mag ik vragen hoe jij dat doet Bjorn? Die 20 in 999 verzonden items veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafz0r schreef op maandag 09 maart 2009 @ 14:46:

Als je in het menu naar Instrumenten > Connectiviteit > GPS-gegevens gaat kun je daar onder de optie 'tripafstand' ook een meting starten die de tijd en afstand die je aflegt bijhoudt van start tot eind van je meting, snelheid, gemiddelde snelheid en nog wat, mits je GPS signaal hebt uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

/edit

mijn telefoon is gaan zwemmen ..

[ Voor 172% gewijzigd door hendrikjan op 12-03-2009 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
Ik heb problemen met de Wifi van de N82,

Heb thuis een speedtouch 580 router maar wanneer ik WPA aanzet kan ik niet verbinden met de router, krijg de melding dat de sleutel niet klopt. Ik heb al geprobeerd te wisselen tussen WPA TKIP en WPA AES maar werkt allebei niet. Wanneer ik de beveiliging uit zet werkt het wel, en met wep kan ik ook verbinden.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:27
Goedendag
Hier een vraag
Wie weet er een progje dat als de foon aan de lader zit het beeldscherm aan is das erg makkelijk in de auto
vroeger kon je dat instellen onder profielen helaas kan ik nu die optie nergens terug vinden wie o wie helpt me
Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vögel schreef op maandag 09 maart 2009 @ 20:22:
[...]

Mag ik vragen hoe jij dat doet Bjorn? Die 20 in 999 verzonden items veranderen?
Tuurlijk mag jij dat vragen!! ;)

Je gaat naar het menu berichten (nieuw bericht, inbox etc etc). Dan ga je naar opties (linker selectieknop). Dan ga je naar instelllingen. Scroll even naar beneden naar overige instellingen. In dat menuutje kun je aantal opgeslagen berichten invoeren. Zoals gezegd maximaal 999 ;)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik momenteel de benelux kaart versie 675.1409. Is er ook al een update van deze map of een nederlandse map voor tomtom 6.020?
Helaas, nee. En die komt ook niet, Tomtom is helemaal gestopt met Symbian versies en rich zich nu alleen op de verkoop van eigen hardware. Het enige dat ze nog doen is voorgeinstalleerde versies op sommige WM telefoons leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
SOCO_cola schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 17:56:
Ik heb problemen met de Wifi van de N82,

Heb thuis een speedtouch 580 router maar wanneer ik WPA aanzet kan ik niet verbinden met de router, krijg de melding dat de sleutel niet klopt. Ik heb al geprobeerd te wisselen tussen WPA TKIP en WPA AES maar werkt allebei niet. Wanneer ik de beveiliging uit zet werkt het wel, en met wep kan ik ook verbinden.

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Dit klinkt erg vreemd..Ik connect regelmatig met routers/AP's met WPA(2) en dat werkt vlekkeloos..net als WEP overigens, maar gelukkig stellen mensen weinig WEP meer in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:42
Of Nokia Step Counter. Verschil is dat er dan geen GPS wordt gebruikt en daardoor veel zuiniger is met energieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe komt het dat als ik mijn oordopjes op de computer aansluit, het geluid ontzettend raar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 11:57
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 11:31:
[...]

Helaas, nee. En die komt ook niet, Tomtom is helemaal gestopt met Symbian versies en rich zich nu alleen op de verkoop van eigen hardware. Het enige dat ze nog doen is voorgeinstalleerde versies op sommige WM telefoons leveren.
Owh heel erg jammer. Toch bedankt voor je antwoord.
Is er andere software welke werkt met de interne gps van de N82 en welke nog wel updates heeft voor de kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quadesh schreef op maandag 16 maart 2009 @ 11:15:
[...]

Owh heel erg jammer. Toch bedankt voor je antwoord.
Is er andere software welke werkt met de interne gps van de N82 en welke nog wel updates heeft voor de kaarten?
Op TomTom na updaten alle andere aanbieders uit de OP van deze thread nog hun kaarten. Heb zelf (redelijk) goede ervaringen met Route 66 Mobile 8 op de N82. Ben sinds kort ook Sygic McGuider (laatste versie) aan het proberen, maar die geeft soms vreemde routeberekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 12:39:
[...]

Op TomTom na updaten alle andere aanbieders uit de OP van deze thread nog hun kaarten. Heb zelf (redelijk) goede ervaringen met Route 66 Mobile 8 op de N82. Ben sinds kort ook Sygic McGuider (laatste versie) aan het proberen, maar die geeft soms vreemde routeberekeningen.
Ik ben erg benieuwd naar je Route 66 ervaringen. :) Ik had enige slechte ervaringen met de vorige versie hiervan en heb op het moment minder leuke ervaringen met Sygic Mcguider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een sudoku spelletje gedownload die ik weer wil verwijderen, maar hij staat niet bij toepassingsbeheer. Iemand een idee hoe ik het dan kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BastiaanN schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:58:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar je Route 66 ervaringen. :) Ik had enige slechte ervaringen met de vorige versie hiervan en heb op het moment minder leuke ervaringen met Sygic Mcguider.
Die wil ik best met je delen :)

Positieve punten van Route66 Mobile 8:

+ De weergave tijdens het navigeren vind ik erg duidelijk; je hebt geen overbodige informatie in je scherm staan.
+ Het programma is erg stabiel (bij mij nog nooit gecrashed afaik)
+ De fuzzy search vind ik erg makkelijk; je hoeft maar een deel van het adres of de POI in te typen en hij vindt het.
+ Route66 neemt de GPS- instellingen over van je N82, je hoeft qua GPS dus niets in te stellen! Ook de favorieten worden gedeeld; heb je bijvoorbeeld een POI opgeslagen in Google Maps of Nokia Maps, dan is deze ook beschikbaar in Route66.

Nadelen zijn er ook:

- De routeberekening is soms wat vreemd. Ik heb hem ingesteld op 'kortste route' , toch stuurt hij je dan nog wel eens over binnendoorweggetjes of stadscentra die op papier misschien iets sneller zouden kunnen zijn, maar in de praktijk echter nooit. Ik heb het idee dat TomTom hier slimmer mee omgaat.
- Ik vind dat je iets te vaak moet 'klikken' om een navigatie te starten
- Qua instellingsmogelijkheden is het programma soms wat beperkt. Je kunt het navigatiescherm niet echt zelf indelen, en zo is er ook geen indicatie van de maximumsnelheid van de weg waar je op dat moment op rijdt.

Ben nu Sygic McGuider aan het proberen, maar heb er nog niet echt veel mee kunnen navigeren. Mijn eerste bevindingen:

- Heb een aantal bekende trajecten gereden, en het viel me op dat Sygic met andere routes komt dan de navigatiesystemen die ik ik ken. Ik heb nog niet kunnen beoordelen of deze routes beter zijn, in ieder geval wel een stuk 'ongebruikelijker' als ik er dan toch een label aan moet hangen.
- In de navigatieweergave neemt de statusbalk net iets te veel ruimte in, waardoor de kaart wat kleiner wordt weergegeven.
- Prettige features, zoals maximum snelheid indicatie en rijbaanassistent.
- Sygic stuurt de GPS zelf aan en neemt de instellingen van Symbian niet over. Wil je dus gebruik maken van A-GPS, dan zul je dat zelf in Sygic moeten instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:34
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:22:
Hoe komt het dat als ik mijn oordopjes op de computer aansluit, het geluid ontzettend raar is?
Als je de oordopjes op de computer wilt gebruiken heb je een apart tussenstukje nodig. Dan werkt de afstandsbediening ook niet meer. Weet zo niet de naam van 't tussenstukje maar ik kreeg 'm bij mijn Nokia WH-600 koptelefoon ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 17:43
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:20:
[...]

- De routeberekening is soms wat vreemd. Ik heb hem ingesteld op 'kortste route' , toch stuurt hij je dan nog wel eens over binnendoorweggetjes of stadscentra die op papier misschien iets sneller zouden kunnen zijn, maar in de praktijk echter nooit. Ik heb het idee dat TomTom hier slimmer mee omgaat.
Is dit een typfout? Als je 'kortste route' instelt stuurt hij je idd over de kortste route, dus binnendoorweggetjes enzo, zolang de afstand het kortste is. 'Snelste route' dan stuurt hij je over de snelste route. Zo werkt het iig bij tomtom en mcguider.

Ik gebruik zelf mcguider, ben er erg tevreden over. Berekend snel routes. Heb het vergeleken met de tomtom go 710 van me ouders. Mcguider wilt nog wel eens een andere route uitstippelen dan de tomtom. Maar als je verkeerd rijd lijkt het zelfs alsof mcguider nog net iets sneller de route herberekend heeft dan de tomtom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Celica_T20 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:52:
[...]

Is dit een typfout? Als je 'kortste route' instelt stuurt hij je idd over de kortste route, dus binnendoorweggetjes enzo, zolang de afstand het kortste is. 'Snelste route' dan stuurt hij je over de snelste route. Zo werkt het iig bij tomtom en mcguider.

Ik gebruik zelf mcguider, ben er erg tevreden over. Berekend snel routes. Heb het vergeleken met de tomtom go 710 van me ouders. Mcguider wilt nog wel eens een andere route uitstippelen dan de tomtom. Maar als je verkeerd rijd lijkt het zelfs alsof mcguider nog net iets sneller de route herberekend heeft dan de tomtom.
Sorry, is idd een typefout, ik bedoelde natuurlijk 'snelste route'. Daar heb ik Route66 op ingesteld en toch krijg je soms het idee dat hij je via de kortste route ipv snelste route stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:56:
Ik heb een sudoku spelletje gedownload die ik weer wil verwijderen, maar hij staat niet bij toepassingsbeheer. Iemand een idee hoe ik het dan kan verwijderen?
op het icoontje van het spelletje "staan" en dan op "C" drukken dan vraagt ie of je het wil verwijderen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gram501 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 19:51:
[...]

op het icoontje van het spelletje "staan" en dan op "C" drukken dan vraagt ie of je het wil verwijderen. 8)
thanks! Het gekke is dus dat er bij mij niks gebeurd als ik op c of op verwijderen klik. Ik snap er niks van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pumanike schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:19:
[...]

Als je de oordopjes op de computer wilt gebruiken heb je een apart tussenstukje nodig. Dan werkt de afstandsbediening ook niet meer. Weet zo niet de naam van 't tussenstukje maar ik kreeg 'm bij mijn Nokia WH-600 koptelefoon ..
Hij zat niet standaard in het doosje, neem ik aan? Beetje zwak van Nokia.
Dan ga ik wel op zoek naar een wat leuker setje, Sennheiser bv. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:48:
[...]
thanks! Het gekke is dus dat er bij mij niks gebeurd als ik op c of op verwijderen klik. Ik snap er niks van!
Zet je toestel even helemal uit, haal de batterij eruit en dan weer aan en nog eens proberen.
Anders zou ik het niet weten ja, hard reset maar wel eerst alles backuppen want je bent dan echt alles kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Is er eigenlijk al een opvolger van de N82? Dus een Nokia met gewone toetsen, Wifi, GPS en xenon flits?

Of weet er iemand of er andere merken zijn met vergelijkbare specs en NOG betere fotokwaliteit, en eventueel LED en xenon flits tesamen (led voor video, xenon voor foto?).

Begin de N82 wat beu te worden en m'n vriendin zal dit jaar toch een nieuwe nodig hebben, zij kan dan m'n n82 overnemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Tunboy schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 11:27:
Is er eigenlijk al een opvolger van de N82? Dus een Nokia met gewone toetsen, Wifi, GPS en xenon flits?

Of weet er iemand of er andere merken zijn met vergelijkbare specs en NOG betere fotokwaliteit, en eventueel LED en xenon flits tesamen (led voor video, xenon voor foto?).

Begin de N82 wat beu te worden en m'n vriendin zal dit jaar toch een nieuwe nodig hebben, zij kan dan m'n n82 overnemen...
Van Nokia is op dit moment nog niks bekend over een model met nog betere camera en al zeker niet met Xenon flitser ;)

Maar van bijvoorbeeld SE is er natuurlijk deze uit de camera-serie telefoons met onovertroffen foto kwaliteit.

Hier nog een paar foto's van de telefoon ;)

Heb een paar jaar geleden een K800i genomen omdat uit tests bleek dat de vergelijkbare N73 toch minder scherpe en natuur getrouwe kleuren foto's maakte :)
Hier één van de tests met een heleboel voorbeeld foto's op twee pagina's.
Ook toen had deze al een Xenon flitser. En die werkt ook echt super. (als je wil kan ik je voorbeelden mailen)
En deze K800i heb ik nog steeds in de auto liggen om snel goede foto's te kunnen maken.

Omdat je schrijft dat je dit jaar een andere wil hebben kan je mss ook nog ff wachten (tot Q3 voor zover bekend) en dan deze nemen.
Die heeft wat jij zoekt: EN een Led om te filmen EN een Xenon voor foto's :9~
Wat te denken van de specs _/-\o_ Het is natuurlijk ook een telefoon uit de camera-serie.
Daar heeft op dit moment nog geen andere fabrikant een antwoord op.

Hier nog de foto's van de telefoon

[ Voor 3% gewijzigd door catt4u op 21-03-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gram501:

Ik denk dat ik hem er maar op laat staan, heb er geen last van, maar wel irritant dat het er niet gewoon van af wil!

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2009 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi hoi,

Ik zag laatst bij mijn nokia 6021 dat er een popup bij de nokia Suite verscheen, wanneer er iemand belde.. kan dit ook voor de N82?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:49
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 00:07:
[...]

Offtopic:
Als je nog leuke ineardopjes wilt vinden. De Paradigit heeft de cx400 voor €20 ipv €40 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjesus schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:00:
[...]

Offtopic:
Als je nog leuke ineardopjes wilt vinden. De Paradigit heeft de cx400 voor €20 ipv €40 ofzo
Bij de Computerland waren ze ook 20 euro, heb ze daar gehaald. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:02

Perkouw

Moderator General Chat
Beste medetweakers,

na de topicstarter al een paar keer lastiggevallen te hebben , waag ik me toch maar aan een post hier.
Ik heb een n82 (orange branded) van een neef gehad, welke hem uit de UK had. Laat ik nu net toevallig nog een orange simkaart hebben! zo vrolijk als ik ben denk ik dus yes simkaart erin en gaan met die banaan maar nee hoor, simcard not valid :( toen heb ik het volgende geprobeerd:

1.naar T-Mobile >deze verwezen me maar naar de zwarte markt door of een nokia service point
2.nokia service point, kunnen alleen software updaten en dat kost dan 22,50 en dan weten ze niet of het werkt
3. dan maar zelf de product code veranderen , gaat allemaal prima alleen als ik dan wil updaten vraagt de Nokia Software Update om een simkaart (welke ik er niet in heb zitten anders werkt de telefoon niet)
4. meerdere productcodes gezocht van NL-ers en geprobeerd maar zonder succes
5. ook nog een andere simkaart gewoon van KPN geprobeerd dit was ook geen succes helaas :'(

nu is mijn vraag: iemand nog enig idee hoe ik mijn telefoon nu WEL succesvol mijn orange simkaart kan laten werken?! :X

P.s ik ben me bewust dat dit een ''unlock'' vraag is maar gezien Nokia Serivce Point en T-mobile me niet kunnen helpen dacht ik dat deze vraag hier wel mocht/gerechtvaardigd was. zoniet dan hoor ik dat graag :>

[ Voor 3% gewijzigd door Perkouw op 26-03-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
Perkouw schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:52:
Beste medetweakers,

na de topicstarter al een paar keer lastiggevallen te hebben , waag ik me toch maar aan een post hier.
Ik heb een n82 (orange branded) van een neef gehad, welke hem uit de UK had. Laat ik nu net toevallig nog een orange simkaart hebben! zo vrolijk als ik ben denk ik dus yes simkaart erin en gaan met die banaan maar nee hoor, simcard not valid :( toen heb ik het volgende geprobeerd:

1.naar T-Mobile >deze verwezen me maar naar de zwarte markt door of een nokia service point
2.nokia service point, kunnen alleen software updaten en dat kost dan 22,50 en dan weten ze niet of het werkt
3. dan maar zelf de product code veranderen , gaat allemaal prima alleen als ik dan wil updaten vraagt de Nokia Software Update om een simkaart (welke ik er niet in heb zitten anders werkt de telefoon niet)
4. meerdere productcodes gezocht van NL-ers en geprobeerd maar zonder succes
5. ook nog een andere simkaart gewoon van KPN geprobeerd dit was ook geen succes helaas :'(

nu is mijn vraag: iemand nog enig idee hoe ik mijn telefoon nu WEL succesvol mijn orange simkaart kan laten werken?! :X

P.s ik ben me bewust dat dit een ''unlock'' vraag is maar gezien Nokia Serivce Point en T-mobile me niet kunnen helpen dacht ik dat deze vraag hier wel mocht/gerechtvaardigd was. zoniet dan hoor ik dat graag :>
Waarom loop je niet gewoon naar een Turkish telecom in de stad, kunnen je vast met het probleem helpen. En anders terug aan je neef geven en vragen of Orange hem van afstand wil unlocken.. Volgens mij zijn ze dat na 2 jaar in NL op aanvraag verplicht om dat te doen, weet niet of dat in de UK ook zo is...

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:02

Perkouw

Moderator General Chat
SOCO_cola schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:06:
[...]

Waarom loop je niet gewoon naar een Turkish telecom in de stad, kunnen je vast met het probleem helpen. En anders terug aan je neef geven en vragen of Orange hem van afstand wil unlocken.. Volgens mij zijn ze dat na 2 jaar in NL op aanvraag verplicht om dat te doen, weet niet of dat in de UK ook zo is...
dat is het jammere nu juist , t-mobile stuurt me naar nokia service center of naar ''de zwarte markt'' en nokia service center stuurt me weer naar t-mobile kortom 0.00 oplossing 8)7

ga dan ook maar mijn toevlucht zoeken bij een turkish telecom :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Tunboy schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 11:27:

Ik zie de N86 8MP als opvolger voor mij N82 en N85. De N86 heeft een 3e generatie LED flash, die is vergelijkbaar met het resultaat van LED flash. In het N86 topic staat een link naar een goed onderbouwd verhaal over de werking ervan t.o.v. xenon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Laatst online: 29-05-2021
Perkouw schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 14:03:
[...]
dat is het jammere nu juist , t-mobile stuurt me naar nokia service center of naar ''de zwarte markt'' en nokia service center stuurt me weer naar t-mobile kortom 0.00 oplossing 8)7

ga dan ook maar mijn toevlucht zoeken bij een turkish telecom :(
Software updaten, productcode veranderen, etc, dat helpt allemaal niet, je N82 heeft doodgewoon een simlock op het netwerk van Orange UK, simlocks zijn netwerkgebonden en Orange UK is een ander netwerk, dan Orange NL (was). Zo werkt een simkaart van bijv. Vodafone Duitsland ook niet in een op Vodafone NL gelockte telefoon.
Heeft je neef een abo bij Orange UK? Dan kan hij hun bellen en voor een bedrag van rond de 20 pond een unlock-code aanvragen. Deze originele codes zijn bij providers in de UK lang niet zo duur, als in NL .
Dat lijkt me de makkelijkste weg, waarbij dan ook nog eens de garantie van het toestel behouden blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Heeft iemand ervaring met het juist configureren van uitgaande mail (gewoon SMTP) bij gebruik van de standaard email client in messaging?
Ik heb namelijk dat alle emails die ik probeer te verzenden in de outbox blijven staan als zijnde queued. Ik heb verschillende smtp servers geprobeerd (die van telfort omdat ik op het telfort netwerk zit, die van m'n hosting,..), maar daar lijkt het probleem niet te liggen.
Als ik een email verzend zegt hij "Connecting to mailbox '$mailboxnaam$'" en kan ik kiezen welke verbinding ik wil gebruiken. Ik pak dan de 3g verbinding van telfort, en na een paar seconde verdwijnt de verbind melding, maar is de mail niet verzonden :? Zelfde probleem als ik met m'n wireless lan verbind.

Iemand een oplossing ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Tutti-frutti schreef op zondag 05 april 2009 @ 16:55:
Heeft iemand ervaring met het juist configureren van uitgaande mail (gewoon SMTP) bij gebruik van de standaard email client in messaging?
Ik heb namelijk dat alle emails die ik probeer te verzenden in de outbox blijven staan als zijnde queued. Ik heb verschillende smtp servers geprobeerd (die van telfort omdat ik op het telfort netwerk zit, die van m'n hosting,..), maar daar lijkt het probleem niet te liggen.
Als ik een email verzend zegt hij "Connecting to mailbox '$mailboxnaam$'" en kan ik kiezen welke verbinding ik wil gebruiken. Ik pak dan de 3g verbinding van telfort, en na een paar seconde verdwijnt de verbind melding, maar is de mail niet verzonden :? Zelfde probleem als ik met m'n wireless lan verbind.
Iemand een oplossing ?
Probeer eens mailhost.hetnet.nl. Gewoon de standaard poort 25 gebruiken, geen username en password, geen SSL of TLS beveiliging en ook geen APOP beveiligd inloggen.
Daarnaast is het nog van belang dan je een toegangspunt gebruikt waarbij geen proxyserver aan staat maar een directe internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

robertwebbe schreef op zondag 05 april 2009 @ 17:26:
[...]

Probeer eens mailhost.hetnet.nl. Gewoon de standaard poort 25 gebruiken, geen username en password, geen SSL of TLS beveiliging en ook geen APOP beveiligd inloggen.
Daarnaast is het nog van belang dan je een toegangspunt gebruikt waarbij geen proxyserver aan staat maar een directe internetverbinding.
Helaas :| Precies geprobeerd zoals je beschrijft (proxy gebruik ik sowieso niet). Heb jij het wel aan de gang eigenlijk?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Tutti-frutti schreef op zondag 05 april 2009 @ 17:31:
[...]
Helaas :| Precies geprobeerd zoals je beschrijft (proxy gebruik ik sowieso niet). Heb jij het wel aan de gang eigenlijk?
Ja. Maar voor dagelijks gebruik heb ik mijn Vodafone SIM kaart erin en dan gebruik ik de SMTP server van Vodafone weer. Als ik van de week even tijd heb, zal ik het weer eens testen met de Telfort SIM en een uitgebreider stappenplan beschrijven.

Edit: ik heb hier nog een "oude" handleiding voor Hotmail waar je de benodigde stappen uit kunt halen:

Menu > Berichten > Opties > Instellingen > E-mail > Mailboxen

Als er nog helemaal geen e-mailbox ingesteld is, wordt er gevraagd of dat er een nieuwe gedefinieerd moet worden, klik hier Ja
Als er al wel een e-mailbox ingesteld is > Opties > Nieuwe mailbox

Starten > POP3 > Volgende

Vul hier je volledige e-mailadres in, bijvoorbeeld pietjepuk@hotmail.com of pietjepuk@live.nl
Volgende

Server inkomende mail: pop3.live.com > Volgende
Server uitgaande mail: mailhost.hetnet.nl > Volgende
Toegangspunt in gebruik: Telfort internet * > Volgende
Mailboxnaam: Hotmail > Voltooien > OK

Nu kom je weer terug in het menu Mailboxen. Klik hier op Hotmail.

Verbindingsinstellingen >
Inkomende e-mail >
Gebruikersnaam: vul hier je volledige e-mailadres in, bijvoorbeeld pietjepuk@hotmail.com of pietjepuk@live.nl
Wachtwoord: vul hier je wachtwoord in
Server inkomende mail: pop3.live.com
Toegangspunt in gebruik: Telfort internet *
Mailboxnaam: Hotmail
Mailboxtype: POP3
Beveiliging (poorten): SSL/TLS
Poort: Standaard
APOP beveiligd inloggen: Uit
Uitgaande e-mail >
Mijn e-mailadres: vul hier je volledige e-mailadres in, bijvoorbeeld pietjepuk@hotmail.com of pietjepuk@live.nl
Gebruikersnaam: vul hier je volledige e-mailadres in, bijvoorbeeld pietjepuk@hotmail.com of pietjepuk@live.nl
Wachtwoord: vul hier je wachtwoord in
Server uitgaande mail: mailhost.hetnet.nl
Toegangspunt in gebruik: Telfort internet *
Beveiliging (poorten): Uit
Poort: Standaard

Gebruikersinstellingen >
Mijn mailnaam: Vul hier je eigen naam in (bijvoorbeeld Pietje Puk)
Bericht zenden: Meteen
Kopie naar mij: Nee
Handtekening opnemen: Nee
Melding bij nieuwe e-mail: Aan

Instellingen voor ophalen >
E-ophalen: Berichten en bijlagen
Aantal >
Uit Inbox > Alles

Automatisch ophalen >
E-mailmeldingen: Uitgeschakeld
E-mail ophalen: Uitsluitend in eigen netwerk
Ophaaldagen: Elke dag
Ophaaluren: Hele dag
Ophaalinterval: Elke 2 uur

* Als je Telfort internet niet hebt als toegangspunt, volg dan de volgende stappen.
Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > Toegangspunten
Ga op Telfort Spot staan > Opties > Toegangspunt dupliceren
Wijzig de Naam verbinding > Telfort internet
Opties > Geavanceerde instellingen
Ga naar Proxyserveradres en wis alles wat hier staat (er komt dan Geen te staan in het overzicht)
Ga naar Proxypoortnummer en verander de waarde in 0.

[ Voor 73% gewijzigd door robertwebbe op 05-04-2009 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 00:07:
[...]

Dat was het eerste wat ik had gedaan, die nokia oordopjes zijn echt waardeloos. En doordat die plug iets langer is (voor afstandbedieningfunctie) werkt deze inderdaad niet op andere apparaten, of erg slecht. Ik raad je aan over te stappen naar in-ear, wat ik persoonlijk echt heerlijk vind: Geluidsisolatie (dus kun je't zachter zetten=minder gehoorbeschadeging) en goede geluidskwaliteit. Ik had eerst de Creative ep-630, maar deze is door mijn eigen stomme fout kapot gegaan (draadje bleef ergens achter hangen, en ik loop dom door, knap). Ben nu aan de opvolger van de ep-630, de ep-830. Ik vind er persoonlijk qua geluid niet veel verschil in zitten (tussen die 2 dan, in vergelijking met die nokia crap is het een verademing! Wel even laten inspelen) maar de 630 doet mij iets degelijker aan dan de 830, de 830 heeft wel iets mooiere middentonen, maar als je er een beetje ruig mee omgaat zou ik toch voor de 630 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds afgelopen weekend een raar probleem! Zodra ik een sms van iemand krijg, dan krijg ik alleen het nummer te zien??

Het vreemde is, bij verzonden items staan wel gewoon de namen erbij??

Iemand bekend met dit rare probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 10:16:
Ik heb sinds afgelopen weekend een raar probleem! Zodra ik een sms van iemand krijg, dan krijg ik alleen het nummer te zien??

Heb je niet toevallig dat nummer er 2x in staan, onder twee verschillende namen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

robertwebbe schreef op zondag 05 april 2009 @ 23:20:
[...]

Ja. Maar voor dagelijks gebruik heb ik mijn Vodafone SIM kaart erin en dan gebruik ik de SMTP server van Vodafone weer. Als ik van de week even tijd heb, zal ik het weer eens testen met de Telfort SIM en een uitgebreider stappenplan beschrijven.

Edit: ik heb hier nog een "oude" handleiding voor Hotmail waar je de benodigde stappen uit kunt halen:

...
Bedankt. Eigenlijk alles ingesteld staan zoals de guide het beschrijft, maar dan geen hotmail adres. Met hotmail werkt versturen trouwen wel, maar dat komt omdat ik messenger geinstalleerd heb staan. Helaas blijven mails die ik stuur met andere accounts gewoon op queued staan :(

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Toevallig diegene dubbel in je lijst staan? Ik heb dat probleem namelijk ook met degenen die ik als ICE in m'n contacts heb staan.
(spuit11)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip over het dubbel in de lijst staan, maar dat is dus niet het geval! Het gaat om alle nummers, ze worden geen van alle getoond :s

Heel vaag dit, zo van het een op andere moment heeft ie deze bug of hoe je het ook wil noemen. Ik heb 100% cker niets veranderd :@

Begint mij wel vrij snel te irriteren dit moet ik zeggen, hoera voor de komst van de Omnia HD :9~

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2009 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:45
zou het nog mogelijk zijn om die zwarte balk bovenin je hoofdscherm waar de provider informatie ed. staat doorzichtig te krijgen? Het stoort mij nogal eens dat hij het bovenste stuk van m'n achtergrond af snoept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
rjvisje schreef op zondag 12 april 2009 @ 11:56:
zou het nog mogelijk zijn om die zwarte balk bovenin je hoofdscherm waar de provider informatie ed. staat doorzichtig te krijgen? Het stoort mij nogal eens dat hij het bovenste stuk van m'n achtergrond af snoept.
In plaats van alleen een achtergrondje te plaatsen, zou je een thema kunnen maken met dat achtergrondje. Dat kan bijvoorbeeld op www.ownskin.com :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 08:47:
Bedankt voor de tip over het dubbel in de lijst staan, maar dat is dus niet het geval! Het gaat om alle nummers, ze worden geen van alle getoond :s

Heel vaag dit, zo van het een op andere moment heeft ie deze bug of hoe je het ook wil noemen. Ik heb 100% cker niets veranderd :@

Begint mij wel vrij snel te irriteren dit moet ik zeggen, hoera voor de komst van de Omnia HD :9~
Probeer anders eens alle contacten _alleen_ op je telefoongeheugen te zetten. Dus dat er niets op de simkaart staat. Misschien dat hij daar een conflict of iets mee heeft.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde, ook sinds dit weekend...
Gekke is alleen dat het niet bij elk smsje is, maar bloedirritant!
Iemand ervaring en oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb het ook bij 1 iemand..en die staat er echt maar 1x in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieuwe
  • Laatst online: 31-08 20:01
Hallo allemaal,

Heb een nieuwe N82 gekregen na 3x defect van mn oude (vastlopers, niet te verhelpen). Complimenten trouwens voor Vodafone Eindhoven voor de afhandeling hiervan! Nu heb ik er geen mem.kaartje bijgekregen en staan er veel programma's op mn telefoon geheugen. dit wil ik tot een minimum beperken en daarom vraag ik me af welke programma's ik kan/'mag verwijderen of (hoe?) opnieuw teinstalleren op mn kaartje. Ik heb het topic volgens mij altijd behoorlijk gevolgd, maar ben dit nog niet tegengekomen;

- XML Data Binding 1.00(1)
- MMSSync 1.00(0)
- Contacts Group DS Plugin 1.11(0)
- RGA APIs and Repository Files 1.01(6273)
- Open C LIBSSL 1.00(0)
- Standard C++ library 1.00(0)
- mrtgaming id3lib 1.00(0)
- AOA 1.01(0)
- N-Gage 1.01(1283)
- Discover N-Gage SP 1.01(1283)
- NCD engine 3.02(710)
- Symbian OS Pipes 1.00(0)
- Symbian OS PIPS 1.01(1)
- NgiWebKit 0.01(0)
- Snakes Subsonic 1.11(0)
- Block Breaker Deluxe 1.00(3)

't is een hele rits, maar ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. wil m'n nieuwe gsm namelijk niet meteen gaan vervuilen met overbodige programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kan je van een telefoon alles verwijderen. Je provider kan je helpen met instellingen voor bijv. mms etc. en programma's kan je daarna opnieuw installeren. Ikzelf doe om de zoveel tijd een volledige reset (zie begin topic) en formatteer dus de hele telefoon. Wanneer er geen dingen van jezelf op staan (berichten, muziek enz.) zou ik gewoon de boel resetten...

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieuwe
  • Laatst online: 31-08 20:01
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 16:03:
Volgens mij kan je van een telefoon alles verwijderen. Je provider kan je helpen met instellingen voor bijv. mms etc. en programma's kan je daarna opnieuw installeren. Ikzelf doe om de zoveel tijd een volledige reset (zie begin topic) en formatteer dus de hele telefoon. Wanneer er geen dingen van jezelf op staan (berichten, muziek enz.) zou ik gewoon de boel resetten...

Suc6!
Dat snap ik. Alleen is dit een nieuwe telefoon die dus "schoon" is. Echter wil ik geen overbodige programma's die er af-fabriek (???) op staan. Graag zou ik zelf willen selecteren wat overbodig is en wat niet. Daarvoor moet ik alleen weten wat die programma's zijn/doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 01:36:
[...]

Ik heb hetzelfde, ook sinds dit weekend...
Gekke is alleen dat het niet bij elk smsje is, maar bloedirritant!
Iemand ervaring en oplossing?
Ja, er zat bij mij ook een willekeurig patroon in kan ik nu melden na enige tijd. Soms deed hij het wel goed dan weer niet, ik heb inmiddels gekozen om mijn sms op de geheugenkaart op te slaan ipv op de telefoon. Dit heeft voor mij het probleem verholpen.

Wel erg vreemd verhaal dit. Vraag me af hoe zoiets in 1x kan, had er eerder nooit geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsjoe123
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 20:39
Vast al 100 x gevraagd, maar moet t even snel weten;

Hoe kan je d.m.v. een harde reset toepassingen, contacten en berichten verwijderen?

Terug naar fabrieksinstellingen geeft blijkbaar alleen resultaat voor de thema's en tonen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
hatsjoe123 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:39:
Vast al 100 x gevraagd, maar moet t even snel weten;

Hoe kan je d.m.v. een harde reset toepassingen, contacten en berichten verwijderen?

Terug naar fabrieksinstellingen geeft blijkbaar alleen resultaat voor de thema's en tonen etc.
Hoe heb jij dan een harde reset gedaan :?

Als je een hard reset doet ben je echt al je gegevens en instellingen kwijt |:(
Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste