Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

help ik zit met een probleem! gister heeft mijn telefoon allemaal nummers gebeld terwijl hij op toetsenblokkering stond! bij gebelde nummers in het logboek staat er helemaal niets... maar allemaal mensen uit mijn telefoonboek bellen mij op, dat ik moet ophouden, met hun op te bellen

oplossing? hard reset?

gevolg? dan ben ik alles kwijt? -O- :'( :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Glacier schreef op zondag 11 januari 2009 @ 22:47:
[...]
Die kan ik idd niet vinden. Hoe installeer ik die dan? Want volgens de handleiding zou ik dat niet hoeven doen, maar gebeurt dat automatisch..
Klopt normaal gaat dat vanzelf. Maar het kan zijn dat je vorige versie al corrupte drivers heeft geïnstalleerd en dat de nieuwe versie die install heeft overgeslagen omdat ze er al op staan. Via configuratiescherm -> software moet je dan "Nokia Connectivity Cable Driver" en "Nokia Flashing Cable Driver" even verwijderen. Daarna kies je voor "Nokia Ovi Suite" en klik je ook daar op verwijderen, daarna kun je voor de zekerheid ook nog de rest verwijderen waar het woordje nokia in zit of bijvoorbeeld "Pc Connectivity Solution".

Als je dat gedaan hebt even Ovi Suite opnieuw proberen te installeren :)

offtopic:
Whoops! niet gezien dat al gereageerd had :+

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:14
Lekker, bij mij werkt de 'goede' camera niet meer. Morgen maar even mee heen. Die op de voorkant werkt nog wel.

//edit merk ineens dat hij het wel doet als ik de switch naar beneden vasthou.. Maar dan moet ik echt hard drukken.. :/

//edit 2:
Problem solved
Knopje naar de telefoon toe gedrukt, en het werkt weer als vanouds.. Toch voelt het minder goed aan als mijn oude S-E K800i. Ook vind ik de kwaliteit van het kunstof en het glas zwaar tegenvallen.

[ Voor 86% gewijzigd door GAIAjohan op 14-01-2009 00:11 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik zie nu trouwens voor de N95 nieuwe firmware uitkomen...zou er voor de N82 binnenkort ook weer een nieuwe firmware te krijgen zijn?

* Glacier hopes so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:50
Glacier schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 10:35:
Ik zie nu trouwens voor de N95 nieuwe firmware uitkomen...zou er voor de N82 binnenkort ook weer een nieuwe firmware te krijgen zijn?

* Glacier hopes so
Ik hoop het want word een beetje gek van de trill-bug.
Al mag ik einde van de maand weer een nieuwe telefoon bestellen maar heb totaal geen idee wat aan mijn n82 kan tippen.

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ruffian schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:41:
[...]

Ik hoop het want word een beetje gek van de trill-bug.
Al mag ik einde van de maand weer een nieuwe telefoon bestellen maar heb totaal geen idee wat aan mijn n82 kan tippen.
Trilbug? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Als ik mijn abonnement over 2 maanden ongeveer ga verlengen, zou het dan verstandig zijn om nu voor een N82 te kiezen, of kan ik op dit moment beter voor een wat nieuwer toestel gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kthxbye schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:39:
Als ik mijn abonnement over 2 maanden ongeveer ga verlengen, zou het dan verstandig zijn om nu voor een N82 te kiezen, of kan ik op dit moment beter voor een wat nieuwer toestel gaan?
Ik heb het idee dat ondanks de N82 al een relatief verouderd model is 'ie nog volledig mee gaat met de hedendaagse telefoons, en zelfs het grootste deel nog overtreft. Ik heb die van mij ook niet al te lang geleden gehaald (maand of 3) en sta nog steeds versteld over hoe goed het ding is.
Daarbij komt omdat 'ie al wat ouder is je niet meer de volle mep ervoor betaalt, scheelt aardig in de portemonnee in vergelijking met andere telefoons als de N96, iPhone etc. die nu 'hot' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Ja, ik twijfel ook nog over de E71, aangezien die een QWERTY toetsenbord heeft en een erg lange batterijduur. Ik wil em eigenlijk helemaal niet zakelijk gebruiken, maar vind die 2 dingen zeker wel handig!
Maar die camera is weer echt bagger :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
kthxbye schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:39:
Absoluut niet meer voor de N82 kiezen! 8)7
Zoals iedereen weet, is in de techsector is een apparaat al 'verouderd' op het moment dat het voor de consumenten te koop is. (meestal pas vele maanden na de aankondiging in de media) :(

Als je pas over een paar maanden een nieuwe telefoon gaat kiezen en bij Nokia wilt blijven zou ik zeker voor de N97 gaan als de bouw kwaliteit goed aanvoelt tenminste.

Die is dan net leverbaar en het nieuwste wat Nokia op dit moment aanbiedt voor ons consumenten :)
Gi-ga-groot-superscherp TOUCH-scherm, volledig Qwerty toetsenbord en alles wat je maar wensen kan op een mobiel _/-\o_

Kijk hier maar even en je kan niet meer ontkennen dat alle andere N toestellen 'verouderd' zijn ;)

Ik kon in november ook een andere telefoon kiezen en wilde eigenlijk voor de N96 gaan (omdat ik toch al een kpn abo had)
Maar toen ik 'm in de winkel ging bekijken was ik enorm teleur gesteld in de bouw kwaliteit.
Het toestel voelt goedkoop aan :( Plastic en het 'buigt/beweegt' teveel als je het gebruikt) .
Probeer het zelf maar eens dan snap je wat ik bedoel. Het was ook zo met de N95... :(

Dat is de reden dat ik nu, na jaren van Nokia met Symbian, heb gekozen voor de (SEX1) met Windows Mobile 6.1 wat overigens wel wennen is ;)
Ook met groot touch screen volledig qwerty toetsenbord EN deels metalen body. Voelt erg solide aan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
catt4u schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:18:
[...]

Zoals iedereen weet, is in de techsector is een apparaat al 'verouderd' op het moment dat het voor de consumenten te koop is. (meestal pas vele maanden na de aankondiging in de media) :(

Als je pas over een paar maanden een nieuwe telefoon gaat kiezen en bij Nokia wilt blijven zou ik zeker voor de N97 gaan als de bouw kwaliteit goed aanvoelt tenminste.

Die is dan net leverbaar en het nieuwste wat Nokia op dit moment aanbiedt voor ons consumenten :)
Gi-ga-groot-superscherp TOUCH-scherm, volledig Qwerty toetsenbord en alles wat je maar wensen kan op een mobiel _/-\o_

Kijk hier maar even en je kan niet meer ontkennen dat alle andere N toestellen 'verouderd' zijn ;)

Ik kon in november ook een andere telefoon kiezen en wilde eigenlijk voor de N96 gaan (omdat ik toch al een kpn abo had)
Maar toen ik 'm in de winkel ging bekijken was ik enorm teleur gesteld in de bouw kwaliteit.
Het toestel voelt goedkoop aan :( Plastic en het 'buigt/beweegt' teveel als je het gebruikt) .
Probeer het zelf maar eens dan snap je wat ik bedoel. Het was ook zo met de N95... :(

Dat is de reden dat ik nu, na jaren van Nokia met Symbian, heb gekozen voor de (SEX1) met Windows Mobile 6.1 wat overigens wel wennen is ;)
Ook met groot touch screen volledig qwerty toetsenbord EN deels metalen body. Voelt erg solide aan _/-\o_
Ik snap wat je bedoelt, maar toch ben ik nog niet echt gewend aan Touch.. zal wel een keer moeten gebeuren denkik. Ook de prijs telt natuurlijk mee, ik wil weer een één jarig abonnement a 40 / 50 euro p/m. Dan moet ik waarschijnlijk flink gaan bijbetalen voor een N97 en daar zit ik niet echt op te wachten. Mijn abonnement loopt in mei af, met 3 maanden opzegtermijn (VF). Dus ik zal binnenkort moeten gaan beslissen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
[...]

Ja en je bent een maandsalaris armer. Tis maar net wat je wilt he?

Bovendien, ik zou eerst de reviews van kenners eens afwachten, alvorens het apparaat te aanbidden. Hopelijk prikken ze dan ook eens door de hele touch-mythe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Fuzzillogic schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:47:
[...]

Ja en je bent een maandsalaris armer. Tis maar net wat je wilt he?
Tis maar net wat je per maand verdient of wat je voor een andere telefoon over hebt hè ;)
Bovendien, ik zou eerst de reviews van kenners eens afwachten, alvorens het apparaat te aanbidden. Hopelijk prikken ze dan ook eens door de hele touch-mythe...
Helemaal mee eens om eerst alle reviews goed door te lezen en dan zelf het toestel bij bijvoorbeeld The Phone House te halen.
Bevalt het niet, kan je hem binnen een week omruilen :)

Maar wat die touch-mythe aangaat ben ik het toch niet met je eens (ik maak uit je opmerking op dat jij het niet zo ziet zitten)
Ik was ook helemaal onbekend met het touch-gebeuren tot ik die SEX1 kreeg.
Maar nu ik het een paar maanden gebruik, zonder die stylus-pen overigens, dus gewoon met m'n vinger, zou ik toch niet meer zonder willen.
Het is veel makkelijker en veel sneller in bijna alle meu's (contacten, muziek, clips, kiezen van progs) en bij browsen met Opera mobile onovertroffen (scrollen/zoomen) _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

[...]

Daarin heb je deels gelijk. Maar als je gaat kijken naar wat er momenteel aangeboden wordt op het S60 front dan is de N82 eigenlijk nog steeds wel de top of the line.
Ten opzichte van de N97 heeft hij zelfs een xenon flash (tov een dual led flash, wat echt minder is).

verder is er niet veel extra aan.

Lees http://www.mobile-review.com/review/nokia-n97-en.shtml en http://thenokiablog.com/2...not-to-buy-the-nokia-n97/ maar eens na over de N97. Ik ben er niet meer zo 100% van overtuigd.
Dat de build quality van de N96 slechter is was idd bekend. Net zoals dat de N96 trager is dan de N95, door gebruik van een ander chip platform. Ook hierin is de N95 en N82 (die hetzelfde platform gebuiken) gewoonweg superieur.
Als er iets verouderd is, dan is het wel Windows Mobile. Daarbij is het een hele verandering om van een S60 phone naar een WM phone te gaan.

Ik ben zelf helemaal niet zo overtuigd van een touchscreen phone. Helemaal nadat ik afgelopen jaar naar de N82 ben verhuist vanaf een Qtek S200 WM touchscreen phone.
Momenteel gebruik ik zelfs een E51 als primaire toestel, en ik moet zeggen, die bevalt me beter dan de N82. Het software platform is vergelijkbaar, maar de E51 heeft een net iets betere menu-indeling, en de toetsen zijn FLINK veel beter.
Wat dat betreft zou mijn volgende keus eerder op een E71 vallen als op een N97.

Maarja, ik wacht gewoon de Palm Pre af... misschien dat die wel echt de kroon steelt.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
RagaBaSH schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:49:
Ten opzichte van de N97 heeft hij zelfs een xenon flash (tov een dual led flash, wat echt minder is).
Xenon rulez inderdaad
verder is er niet veel extra aan.
Toch wel minstens drie?
Het grote (landscape) scherm; Ideaal voor i-net
Het volledige qwerty toetsenbord
En wat te denken van het uithoudings vermogen van de batterij. (zie jouw link naar de review)
Lees http://www.mobile-review.com/review/nokia-n97-en.shtml en http://thenokiablog.com/2...not-to-buy-the-nokia-n97/ maar eens na over de N97. Ik ben er niet meer zo 100% van overtuigd.
Die vertaalde Russische review is toch ook hoofdzakelijk positief.
En de review van Nokia Blog gaat uit van veronderstellingen van de Software Suite OVI van Nokia die nog maar net is geopend maar heeft met de N97 zelf niets te maken wat functionaliteit betreft.
Als je echt veel keuze uit apps wilt hebben voor je telefoon zal je voorlopig toch op een WinMob based terecht komen.

Overigens is die OVI-Suite al te downloaden bij Nokia.
Ik ben zelf helemaal niet zo overtuigd van een touchscreen phone. Helemaal nadat ik afgelopen jaar naar de N82 ben verhuist vanaf een Qtek S200 WM touchscreen phone.
Met het oude WM dat op de Qtek draait heb ik geen ervaring, maar WM 6.1 loopt als een speer en is heel goed te bedienen zonder stylus als je de gevoeligheid van het scherm goed hebt ingesteld.
Momenteel gebruik ik zelfs een E51 als primaire toestel, en ik moet zeggen, die bevalt me beter dan de N82. Het software platform is vergelijkbaar, maar de E51 heeft een net iets betere menu-indeling, en de toetsen zijn FLINK veel beter.
Wat dat betreft zou mijn volgende keus eerder op een E71 vallen als op een N97.
Als je de toetsen vormgeving en plaatsing bedoelt ben ik het niet met je eens wat de E71 aangaat.
Die toetsen zitten dichter bij elkaar dan bij de N97, SEX1 en HD-pro
Van het bedrijf gebruik ik een E9500. Dat is pas echt een heerlijk toetsenbord voor snel typen.
Maarja, ik wacht gewoon de Palm Pre af... misschien dat die wel echt de kroon steelt.
We wachten rustig af; Er komt nog zoveel moois dit jaar :)

[ Voor 3% gewijzigd door catt4u op 16-01-2009 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 22:38
Klein irritant probleempje hier.

Vandaag 2gb micro sd vervangen door een 4gb. Eerst een backup gemaakt van de 2gb via pc suite. Toen de 4gb erin en backup terug erop. Ik kan alleen nergens mijn programma's en games vinden. Terwijl ze er echt op staan... :?

Verder is mijn Galerij een zooitje, niet meer op volgorde enz. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
@achmedd g
ewoon via kaartlezer overgooien van de 2 gb naar 4 gb incl verborgen bestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
gram501 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 09:25:
@achmedd g
Owja natuurlijk ook een optie. Thanks, dat ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
gram501 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 09:25:
@achmedd g
Heeft gewerkt, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn headset. Sinds korte tijd vertoont deze namelijk kuuren. Als ik muziek luister via de muziekspeler springt het geluid soms zomaar ineens over op luidspreker (fijn als je in een drukke trein zit..). Ook gaat het volume soms ineens zachter en/of helemaal uit. Hetzelfde gebeurt als ik radio luister. Daarnaast geeft het toestel af en toe aan dat ik een spraakopdracht in kan spreken terwijl ik het knopje daarvoor zeker niet heb ingedrukt. Herkent iemand dit probleem? Iemand enig idee wat ik eraan kan doen? Het is namelijk vrij irritant en ik heb mijn abbo net verlengt dus ik moet nog een jaartje met dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Sinds ik de laatste firmware versie op mijn N82 heb gezet, klapt MobiTubia er steeds uit, wanneer ik een filmpje wil bekijken/downloaden....is dit een bekend probleem ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt dit topic nou niet meer al te springlevend noemen...Het toestel is al een jaar oud natuurlijk, zwaar verouderd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Vögel schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 12:16:
Je kunt dit topic nou niet meer al te springlevend noemen...Het toestel is al een jaar oud natuurlijk, zwaar verouderd ;)
zwaar verouderd?
ik kan er niet heel veel verzinnen die betere specs hebben...

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Driek schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 12:23:
[...]

zwaar verouderd?
ik kan er niet heel veel verzinnen die betere specs hebben...
Ik ben er dan ook nog tevreden genoeg mee. Alleen heeft iemand anders slechte ervaringen met de headset?
En weet iemand of er een SMS-teller bestaat voor de n82?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vögel schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:50:
Ik heb een probleem met mijn headset. Sinds korte tijd vertoont deze namelijk kuuren. Als ik muziek luister via de muziekspeler springt het geluid soms zomaar ineens over op luidspreker (fijn als je in een drukke trein zit..). Ook gaat het volume soms ineens zachter en/of helemaal uit. Hetzelfde gebeurt als ik radio luister. Daarnaast geeft het toestel af en toe aan dat ik een spraakopdracht in kan spreken terwijl ik het knopje daarvoor zeker niet heb ingedrukt. Herkent iemand dit probleem? Iemand enig idee wat ik eraan kan doen? Het is namelijk vrij irritant en ik heb mijn abbo net verlengt dus ik moet nog een jaartje met dit toestel.
Probeer in ieder geval eerst eens de firmware te updaten zodat het besturingssysteem opnieuw is geinstalleerd.
Als alle genoemde problemen zich daarna nog steeds voordoen maar alleen met de headset ingeplugd dan zou ik een andere headset proberen. Omdat de originele Nokia headsets ook signalen naar het toestel zenden (commando's) kan het zijn dat er sprake is van een sluiting in de verbinding o.i.d. Mocht het probleem toch aan het toestel liggen dan heb je nog garantie (Nokia: 2 jaar). Ligt het aan de headset dan moet je vermoedelijk zelf een nieuwe kopen (asseccoires als headsets hebben een kortere garantieduur, namelijk zes maanden). Zie voor garantievoorwaarden http://www.nokia.nl/A4917495

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vögel schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 12:30:
[...]

Ik ben er dan ook nog tevreden genoeg mee. Alleen heeft iemand anders slechte ervaringen met de headset?
En weet iemand of er een SMS-teller bestaat voor de n82?
SMS tellers bestaan, hier zit wel wat bij: http://www.symbian-freewa...tag=sms&order=date&page=1 of anders deze: http://smscount.en.softonic.com/symbian
Eventueel kun je nog wel meer vinden via Google ' sms count symbian'. Sommige kosten geld, andere zijn gratis.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2009 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Achmedd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 00:04:
Sinds ik de laatste firmware versie op mijn N82 heb gezet, klapt MobiTubia er steeds uit, wanneer ik een filmpje wil bekijken/downloaden....is dit een bekend probleem ofzo :?
Had ik ook last van gewoon even de laatste er op zetten versie 1.81 build 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Ik krijg een bericht van mijn Nokia PC Suite dat er een firmware update is voor mijn product code (0560980 ?).
Heb nu V 30.0.019. Iemand al de update gedaan en ervaringen?

[ Voor 6% gewijzigd door emmerx op 26-01-2009 11:30 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Ik heb 31.0.016 geinstalleerd. Geen idee wat er veranderd is, ik kan het nergens vinden..
Alles werkt iig nog wel lijkt het :P

[ Voor 4% gewijzigd door Glacier op 26-01-2009 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 20:12:
[...]

SMS tellers bestaan, hier zit wel wat bij: http://www.symbian-freewa...tag=sms&order=date&page=1 of anders deze: http://smscount.en.softonic.com/symbian
Eventueel kun je nog wel meer vinden via Google ' sms count symbian'. Sommige kosten geld, andere zijn gratis.
Bedankt Bert.
Ik heb ze geprobeerd maar het lukt helaas niet. Alleen de gratis versie is van toepassing op mij en dan geeft mn telefoon aan dat ie het bestand niet ondersteund helaas.
Wat de headset betreft; de nieuwe software heb ik al. Er zal idd wel wat mis zijn met de headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:46
Glacier schreef op maandag 26 januari 2009 @ 12:11:
Ik heb 31.0.016 geinstalleerd. Geen idee wat er veranderd is, ik kan het nergens vinden..
Hier niet, sinds nieuwe firmware totaal geen bereik meer. Kan niet sms'en en niet bellen.

Klantenservice van Hi zegt dat het door de telefoon komt....lekker dan :(

Ga mijn viewty maar ff van stal halen.....

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

KillaZ schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:23:
[...]

Hier niet, sinds nieuwe firmware totaal geen bereik meer. Kan niet sms'en en niet bellen.

Klantenservice van Hi zegt dat het door de telefoon komt....lekker dan :(

Ga mijn viewty maar ff van stal halen.....
Je bedoelt: "ik kan nie bellen nie en nie sms-en nie" ;)

Helaas kan ik op m'n werk mijn telefoon niet updaten (geen kabel). maar ik heb ook Hi, dus ben wel wat huiverig.
Laat svp weten of het je lukt om bereik te krijgen

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakky
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-08 17:01
Hier ook Hi en na de update wel gewoon bereik hoor!

Volgens mij is er trouwens niet zoveel veranderd in deze firmwareverse. Ik kon in ieder geval niets ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
RagaBaSH schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:29:
[...]

Je bedoelt: "ik kan nie bellen nie en nie sms-en nie" ;)

Helaas kan ik op m'n werk mijn telefoon niet updaten (geen kabel). maar ik heb ook Hi, dus ben wel wat huiverig.
Laat svp weten of het je lukt om bereik te krijgen
Na 10 minuten hoorde ik door mijn boxen geluid dat ik gebeld werd.....kijk ik, heb ik weer bereik.
Ik bel mijn vriendin en nog geen 5 min. daarna niets meer......
Nu net weer dat geluid.....ik vind het maar vaag :(

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

KillaZ schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:53:
[...]

Na 10 minuten hoorde ik door mijn boxen geluid dat ik gebeld werd.....kijk ik, heb ik weer bereik.
Ik bel mijn vriendin en nog geen 5 min. daarna niets meer......
Nu net weer dat geluid.....ik vind het maar vaag :(
gewoon even opnieuw netwerk zoeken.
hier ook geen problemen verder behalve even geen bereik na de update. maar na opnieuw netwerk zoeken was dit verholpen.

edit: merk toch dat ook hier me netwerk verbinding weg valt. meer mensen met dit probleem na deze update?

2e edit: firmware nog een keer erover heen gedaan en het bereik is er voor nu. even zien hoe het blijft.

[ Voor 17% gewijzigd door Hubert op 27-01-2009 18:23 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:14
zijn er nog steeds zoveel regels in het rust menu kwijt? (zoekopdracht 2 regels etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Hubert schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:55:
[...]

gewoon even opnieuw netwerk zoeken.
hier ook geen problemen verder behalve even geen bereik na de update. maar na opnieuw netwerk zoeken was dit verholpen.

edit: merk toch dat ook hier me netwerk verbinding weg valt. meer mensen met dit probleem na deze update?

2e edit: firmware nog een keer erover heen gedaan en het bereik is er voor nu. even zien hoe het blijft.
Idem hier, soms wel en soms geen netwerk.....kan je de firmware downgraden? :O

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

downgrade is officieel niet mogelijk. alleen bij een servicepoint zou dat kunnen.
tot nu toe heb ik nog steeds bereik.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Hubert schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:45:
downgrade is officieel niet mogelijk. alleen bij een servicepoint zou dat kunnen.
tot nu toe heb ik nog steeds bereik.
Maar ook niet altijd, want daar is speciale hardware voor nodig.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 17:56
Iemand een idee?

Krijg telkens de volgende foutmelding wanneer ik de USB kabel aansluit op mn telefoon en kies voor gegevensoverdracht (wil foto s+videos) vanaf geheugencard overzetten naar PC

-Applicaties afgesloten (via menutoets ingedrukt houden en dan alles 1voor1 afsluiten).
-vervolgens USB kabel erin:

Krijg dan ALTIJD:
Kan Gegevensoverdrachtmodus niet activeren, geheugenkrt wordt gebruikt door andere toepassing .

En zoals ik al aangaf staat heb ik alle applicaties afgesloten.

Update: Nokia PC Suite geinstalleerd en nu kan ik vanaf de pc bladeren.
De fotos kan ik terugvinden op de geheugenkaart, echter de videos kan ik wel op de telefoon afspelen en zouden volgens de camera/video instellingen moeten zijn opgeslagen op de geheugenkaart. echter ik kan ze niet vinden???? iemand hiervoer een idee?

[ Voor 24% gewijzigd door krn176 op 27-01-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de update proberen te installeren, maar mijn telefoon heeft het nu begeven :P

Morgen maar eens naar de NSP even de firmware laten flashen, hopen dattie daarna wel weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krn176 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:25:
Iemand een idee?

Krijg telkens de volgende foutmelding wanneer ik de USB kabel aansluit op mn telefoon en kies voor gegevensoverdracht (wil foto s+videos) vanaf geheugencard overzetten naar PC

-Applicaties afgesloten (via menutoets ingedrukt houden en dan alles 1voor1 afsluiten).
-vervolgens USB kabel erin:

Krijg dan ALTIJD:
Kan Gegevensoverdrachtmodus niet activeren, geheugenkrt wordt gebruikt door andere toepassing .

En zoals ik al aangaf staat heb ik alle applicaties afgesloten.

Update: Nokia PC Suite geinstalleerd en nu kan ik vanaf de pc bladeren.
De fotos kan ik terugvinden op de geheugenkaart, echter de videos kan ik wel op de telefoon afspelen en zouden volgens de camera/video instellingen moeten zijn opgeslagen op de geheugenkaart. echter ik kan ze niet vinden???? iemand hiervoer een idee?
Ze staan bij mij gewoon op de geheugenkaart, alhoewel ik me kan herinneren dat ik eerst ook op de verkeerde plek keek. Er is een mapje My Videos waar niks in staat, een stukje verder naar beneden een mapje 'videoclips', daar staat die rommel in bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
gram501 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 10:49:
[...]

Had ik ook last van gewoon even de laatste er op zetten versie 1.81 build 5
That does the trick thanks, alleen build 5 niet kunnen vinden. 4 wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:42
Changes/improvements made from MCU SW version 30.0.019 to version 31.0.016:

- Fix for occasional start-up problems
- Fix for Music Player background skin problem
- N-Gage fix for UDA related variant creation
- N-Gage baseline update (1.1 Week 35)
- Maps 2.0 baseline update (Week 31 B04)
- Flash lite 3.0 baseline update ( Week 34)
- Mandatory security fix
- Fix for IHF speaker problem
- SW support for new memory HW component
- Bookmarks changes for APAC region

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3438/3238000611_3421ddb460.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door robertwebbe op 30-01-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 14-09 21:45
Ik heb op dit moment v10 er nog op staan. Is het ook mogelijk om naar versie 20 te gaan (en dus niet naar v30 of v31)? Of moet ik perse naar v31?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:42
barzi schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 18:03:
Ik heb op dit moment v10 er nog op staan. Is het ook mogelijk om naar versie 20 te gaan (en dus niet naar v30 of v31)? Of moet ik perse naar v31?
Je kunt alleen upgraden naar de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Grmbl mijn N82 wil niet meer aan. Gisteren merkte ik dat 'ie extreem warm werd tijdens het opladen (terwijl de standby tijd afgelopen week al dramatisch ingezakt was). Het opladen heb ik gestopt, telefoon laten afkoelen, maar niets meer. Echt stuk. Zal wel ergens een contactje zijn doorgebrand ofzo. Gevalletje garantie hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn vraag niet kunnen vinden via de search, maar mijn probleem is dat ik mijn telefoon naar een NSP heb gebracht voor een software update(en nieuw schermpje). De NSP heeft alle data van de telefoon verwijderd, nu is dat niet zo'n probleem, heb toch alle belangrijke data op mijn micro-sd staan.
Maar de foto's voegt hij niet toe aan de "foto-explorer" ook als ik nu een foto maak, worden ze niet automatisch toegevoegd. Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robenroute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 21:24

robenroute

VuurDraad was fijn...

rutgerw schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 14:09:
Grmbl mijn N82 wil niet meer aan. Gisteren merkte ik dat 'ie extreem warm werd tijdens het opladen (terwijl de standby tijd afgelopen week al dramatisch ingezakt was). Het opladen heb ik gestopt, telefoon laten afkoelen, maar niets meer. Echt stuk. Zal wel ergens een contactje zijn doorgebrand ofzo. Gevalletje garantie hoop ik.
Soortgelijk iets gehad met een 6600 (ja, ja, zo'n heel oud geval...): nieuwe batterij er in en alles was weer okay.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1989
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 12:40
Tijdje geleden is mijn N82 vastgelopen, daarna waren de foto's beschadigd die ik die dag gemaakt had.(van MC en gedeeltelijk kunnen herstellen met progje)
Ook sindsdien als je op menu knop drukt kom je uit op een overzicht van alle opties, dus alle 59 opties zitten bij elkaar en niet in aparte hoofdstukken. :?
Heb al van alles geprobeerd, het ligt namelijk ook niet aan de instellingen. ;(

Voordat ik mijn N82 formatteer en reset vraag toch maar voor de zekerheid of er geen andere optie meer zijn om dit te fixxen?

[ Voor 10% gewijzigd door sander1989 op 01-02-2009 22:13 ]

............................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander1989 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 22:10:
Tijdje geleden is mijn N82 vastgelopen, daarna waren de foto's beschadigd die ik die dag gemaakt had.(van MC en gedeeltelijk kunnen herstellen met progje)
Ook sindsdien als je op menu knop drukt kom je uit op een overzicht van alle opties, dus alle 59 opties zitten bij elkaar en niet in aparte hoofdstukken. :?
Heb al van alles geprobeerd, het ligt namelijk ook niet aan de instellingen. ;(

Voordat ik mijn N82 formatteer en reset vraag toch maar voor de zekerheid of er geen andere optie meer zijn om dit te fixxen?
Ach een complete reset kan geen kwaad, dwz nieuwe firmware erop zetten. Contacten er van te voren af is wel handig natuurlijk. Nadeel is dat je geinstalleerde programma's opnieuw moet installeren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2009 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 23:01:
[...]

Ach een complete reset kan geen kwaad, dwz nieuwe firmware erop zetten. Contacten er van te voren af is wel handig natuurlijk. Nadeel is dat je geinstalleerde programma's opnieuw moet installeren.
nee hoor, de n82 is het eerste toestel waar dit niet bij hoeft. na een firmware update blijven alle instellingen bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
@hubert
Hard-reset
dan is alles weg
maar met fw update niet idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1989
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 12:40
Een firmware update werkt helaas niet, blijft gewoon het zelfde.
Word toch een hard-reset klote genoeg, ben ik weer even bezig om alles in orde te krijgen.

............................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlietame
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-07 18:36
Als ik foto's vanaf de SD kaart bekijkt, wanneer de telefoon aan de computer hangt via de usb kabel is de tijd waarop de foto's gemaakt zijn 1 uur anders dan werkelijk.

Als ik via galerij de foto's bekijkt op de N82 klopt de tijd wel. De telefoon staat gewoon ingesteld op 1+ amsterdam tijd. En de pc ook. Wie heeft dit probleem nog meer en wat is hier aan te doen.

Maak veel foto's bij verschillende klanten en dan is de tijd zeer makkelijk om te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Mijn telefoon is eergisteren voor het eerst gevallen :o

Maar mijn trilalarm was al maanden kapot en werkte na het vallen direct weer :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Heeft 1 van jullie ervaring met de i-SmartSim van Dealextreme?

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13480

Erg goedkope manier om je telefoon simlockvrij te maken, als het werkt. Ergens anders simlockvrij maken kost al gauw 40 euro.

Weet iemand of dit kaartje met elke N82 werkt? En ook met elke firmware versie? En verder nog ervaringen met zo'n kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Niet doen! Gewoon naar de turk op de hoek gaan voor 5 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Laatst online: 29-05-2021
Ik vrees, dat het bij de N82 niet lukt voor 5 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
MarlyS schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:22:
Ik vrees, dat het bij de N82 niet lukt voor 5 euro :)
Daar ben ik inderdaad ook achtergekomen. 40 euro vraagt iedereen ervoor. Ik weet alleen niet waarom zo absurd veel!
Ondertussen heb ik mijn 2de handse N82 binnen gekregen, en deze bleek simlockvrij te zijn ( er werd gemeld dat er een simlock op zat). Dus dat is even mooi meegenomen.
Maar toch wel benieuwd naar zo'n "unlock-sim".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een probleem met mijn n82 sinds gisteravond ongeveer.

Ik kan hem op starten en als ik dan naar het menu wil dan laat hij wel de icoontjes zien maar ik kan niet bladeren. Het lijkt een beetje alsof het standby menu telkens over alle menu's heen blijft staan. Enige wat ik kan openen is de contacten lijst en het bluetooth menu.

Ik heb al een factory reset en een soft reset geprobeert maar het probleem blijft bestaan.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 12:29
Ik heb sinds de laatste update van de firmware behoorlijk veel problemen opgelopen.
Als ik mijn wekker zet op de N82, die ik zeer regelmatig gebruik, en ik zet de telefoon uit dan gaat de telefoon wel aan als de wekker gaat. Ik snooze voornamelijk veel :z dus ik druk op snooze in de regel dat ik over 5 minuten weer netjes wakker wordt gemaakt.. Helaas! De wekker gaat niet meer aan.. ;( Resultaat: ik heb me bijna verslapen voor het werk.. :/

Ook heb ik het probleem dat de menu erg traag van gang is soms.. Ik druk naar rechts... en er gebeurd niks.. Dus ik nog een keer drukken.. Helaas: het gaat 2x naar rechts.. :S

Ik heb hem helemaal terug gezet naar fabrieksintellingen, ook opnieuw de firmware update gedraaid.. maar niks helpt.. |:(

Wie herkent het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
heeft er iemand al op de N82 Tomtom of Route66 werkend gekregen met de interne gps?Ik heb de originele TT6 maar krijg hem niet werkend met de interne gps. Vind telkens geen sattelieten.
Heb op internet al verschillende dingen gedownload, maar steeds zodner resultaat. Ook heb ik op internet Route66 gedownload, maar ook niet werkend |:(
Kan er iemand mij helpen aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
@DaJohn:
Bij mij ging vroeger ook het menu soms wat traag, exact zoals jij het beschrijft. Ik heb toen wat foto's en filmpjes verwijderd van de geheugenkaart (in totaal 2GB ofzo), en daarna eens opnieuw opgestart en hem de tijd gegeven hieraan te wennen en in de Gallery alles nog eens opnieuw te laten zoeken (duurt effe voor ie weer in z'n plooi valt). Vanaf toen gaan m'n menu's weer zoals het hoort, ik kan dus naar beneden beginnen gaan vanaf het menu verschijnt.
Probeer misschien gewoon eerst eens de foon te herstarten ZONDER geheugenkaartje erin, dan weet je of het daar aan ligt of niet. Ik weet wel dat het door de firmware update komt bij jouw maar dat was misschien gewoon de druppel die de emmer deed overlopen voor je foon...

@M3 SMGII:
Ik heb TomTom werkend op m'n N82 maar gebruik hem nooit, gebruik altijd Sygic. Al is TT soms wel handiger in het vooraf berekenen en bekijken van routes.
Bij mij heeft het gewerkt door een extra tootlje te installeren dat de bluetooth simuleert. Nuja, twee tooltjes zelfs. Eentje om een nieuw soort virtueel bluetooth apparaat aan te maken ofzo, en een ander om dit apparaat in te schakelen elke keer voor je TT opstart. In TT moet je dan zelf nog wel kiezen voor dit 'virtuele' apparaatje als GPS-ontvanger.
Het lastige is dat ik dit alles van een forum had waarvan ik niet zeker ben of ik er hier mag naar linken, en wat nog erger is... ze zijn al enkele dagen niet meer online (alsof de site nooit bestaan heeft).
Het tooltje om het apparaatje aan te maken heet bij mij: "bt" en hetgeen bij mij het virtueel apparaatje aanzet is "GPSd". Verder kan ik je niet helpen.
Denk niet dat deze info illegaal is hier, aangezien je dit wil gebruiken met de legale versie van TT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
Tunboy schreef op zondag 08 februari 2009 @ 10:42:
@DaJohn:
Bij mij ging vroeger ook het menu soms wat traag, exact zoals jij het beschrijft. Ik heb toen wat foto's en filmpjes verwijderd van de geheugenkaart (in totaal 2GB ofzo), en daarna eens opnieuw opgestart en hem de tijd gegeven hieraan te wennen en in de Gallery alles nog eens opnieuw te laten zoeken (duurt effe voor ie weer in z'n plooi valt). Vanaf toen gaan m'n menu's weer zoals het hoort, ik kan dus naar beneden beginnen gaan vanaf het menu verschijnt.
Probeer misschien gewoon eerst eens de foon te herstarten ZONDER geheugenkaartje erin, dan weet je of het daar aan ligt of niet. Ik weet wel dat het door de firmware update komt bij jouw maar dat was misschien gewoon de druppel die de emmer deed overlopen voor je foon...

@M3 SMGII:
Ik heb TomTom werkend op m'n N82 maar gebruik hem nooit, gebruik altijd Sygic. Al is TT soms wel handiger in het vooraf berekenen en bekijken van routes.
Bij mij heeft het gewerkt door een extra tootlje te installeren dat de bluetooth simuleert. Nuja, twee tooltjes zelfs. Eentje om een nieuw soort virtueel bluetooth apparaat aan te maken ofzo, en een ander om dit apparaat in te schakelen elke keer voor je TT opstart. In TT moet je dan zelf nog wel kiezen voor dit 'virtuele' apparaatje als GPS-ontvanger.
Het lastige is dat ik dit alles van een forum had waarvan ik niet zeker ben of ik er hier mag naar linken, en wat nog erger is... ze zijn al enkele dagen niet meer online (alsof de site nooit bestaan heeft).
Het tooltje om het apparaatje aan te maken heet bij mij: "bt" en hetgeen bij mij het virtueel apparaatje aanzet is "GPSd". Verder kan ik je niet helpen.
Denk niet dat deze info illegaal is hier, aangezien je dit wil gebruiken met de legale versie van TT.
Bedankt voor de info! Die 2 tooltjes heb ik ook en ze werken op mijn N82. Maar TT vindt geen sattelieten. ik zal je ff pm sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Route 66 werkt standaard met N82, ik gebruik die al een hele tijd zo. Maar om eerlijk te zijn: kben niet 100% overtuigd van de routeberekening die ze soms maken... Je kan je niet inbeelden welke boerewegen ik ondertussen al ontdekt heb in ons belgenlandje :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
werkt de originele (dus geen kopie of download) V6.020(8300) TomTom icm met GPSd en bt. of moet je sowieso een gekraakte V6.020 TT-versie hebben icm bt en GPSd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, ik heb nu opeens last van stof achter het front cameraatje en het frontje :(

[ Voor 13% gewijzigd door BastiaanN op 08-02-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
BastiaanN schreef op zondag 08 februari 2009 @ 13:51:
Hmm, ik heb nu opeens last van stof achter het front cameraatje en het frontje :(
ja heb ik ook. Heb hem gisteren opengedaan en gekuist. Maar stof achter het frontcamera kan je nie afkuisen want zit iets aan vast waar je er nie bij kan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Volgens mij is er iets mis met mijn batterij.

Mijn batterij gaat niet meestal niet langer dan 1 dag mee! En dat is bij redelijk wat smsen (soms 50 op een dag), af en toe wat internet en zo en nu en dan s'avonds een spelletje.

is dit normaal ? Of zou mijn batterij niet meer goed zijn ? Mn n82 is nu ongeveer een half jaar oud..

Is het verstandig om een nieuwe batterij te kopen ? En is een imitatie batterij aan te raden? Of gewoon de origniele ?

Ik had deze (originele) al gevonden, voor maar €20 maar wel in BULK verpakking. :http://www.digitalsonline.nl/pagina/p/5/id/BPO-BP6MT-B/tid/0/accu-batterij-origineel-nokia-bp-6mt-1050-mah-li-polymer-bulk.html

@M3 .. Ik heb ook die 2 programma's erop staat + TT. Alleen bij mij vindt hij ook geen sattelieten. heb je al iets kunnen ontdekken ? :)

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Johantjuuh schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:09:

Mijn batterij gaat niet meestal niet langer dan 1 dag mee! En dat is bij redelijk wat smsen (soms 50 op een dag), af en toe wat internet en zo en nu en dan s'avonds een spelletje.

...
Ik denk dat je een applicatie hebt geïnstalleerd of iets hebt ingesteld waardoor je telefoon meer batterij gebruikt. Bijvoorbeeld een synchronisatie tooltje, om de x aantal minuten e-mail checken, wlan scan etc.. Als je het niet weet hard reset doen en alles stuk voor stuk weer installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic

Mijn batterij gaat niet meestal niet langer dan 1 dag mee! En dat is bij redelijk wat smsen (soms 50 op een dag (wtf :o)), af en toe wat internet en zo en nu en dan s'avonds een spelletje.

is dit normaal ? Of zou mijn batterij niet meer goed zijn ? Mn n82 is nu ongeveer een half jaar oud..
Lijkt me heel normaal. Installeer Energy Profiler maar eens, en kijk eens hoeveel watt je mobiel verstookt bij het spelen van dat spelletje. Reken dan maar eens uit hoeveel wattuur je accu kan leveren en je zult zien dat het dan niet zo vreemd is dat je hem 's nachts aan de oplader moet hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
BastiaanN schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:22:
[...]

Ik denk dat je een applicatie hebt geïnstalleerd of iets hebt ingesteld waardoor je telefoon meer batterij gebruikt. Bijvoorbeeld een synchronisatie tooltje, om de x aantal minuten e-mail checken, wlan scan etc.. Als je het niet weet hard reset doen en alles stuk voor stuk weer installeren.
Nee dat is het volgens mij echt niet! ? :?
Synchronisatie heb ik niet, e-mail check ik wel eens op mijn telefoon, maar dt is een x aantal keer per dag!
Verder heb ik de Wlan scan ook gewoon uit staan ?

& als ik de menu toets ingedrukt houdt heb ik enkel "standby" actief staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
@johantjuuh

menu> intumenten>instellingen>algemeen>persoonlijk>weergave>
*lichtsensor zo veel mogelijk naar links.
*time-out spaarstand ik heb 20 sec.
*time-out verlichting 15 sec.
en:
menu> intumenten>instellingen>telefoon>netwerk>netwerkmodus GSM selecteren
dat scheelt al heel veel baterij verbruik

en voor tomtom en de interne gps crack
open gpsd >ja>ja>hide.
open tomtom bleutooth aan
in tomtom wijzig voorkeuren>toon GPS status>stel in>"andere bleutooh gps onsvanger" selecteer>(evt bleutooth weer inschakelen) "BiNPDA GPS">selecteer>ok

Voila!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Johantjuuh schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:27:
[...]
& als ik de menu toets ingedrukt houdt heb ik enkel "standby" actief staan..
Dat zegt weinig. Genoeg tools die op de achtergrond kunnen draaien en niet in het standaard takenoverzichtje vermeld worden. Dat zou ook vervelend zijn. Ik heb bijv. Swim draaien om periodiek agenda en contacten OTA te syncen, en die doet zijn ding geheel onzichtbaar.

Maar je zegt dat je nauwelijks third-party-tools geinstalleerd hebt, dus bij jou zal dit dan niet het geval zijn. De platformsecurity is strak genoeg dat het ook wel voorkomt dat er ongemerkt mallware gaat draaien.
gram501 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:42:
@johantjuuh
Dat is overdreven, als het al scheelt dan is het weinig, zeker als je weinig belt.

En de N82 is een internetapparaat. Waarom zou die op een zeer slome verbinding willen instellen?

[ Voor 23% gewijzigd door Fuzzillogic op 08-02-2009 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII

Is het verstandig om een nieuwe batterij te kopen ? En is een imitatie batterij aan te raden? Of gewoon de origniele ?

Ik had deze (originele) al gevonden, voor maar €20 maar wel in BULK verpakking. :http://www.digitalsonline.nl/pagina/p/5/id/BPO-BP6MT-B/tid/0/accu-batterij-origineel-nokia-bp-6mt-1050-mah-li-polymer-bulk.html

@M3 .. Ik heb ook die 2 programma's erop staat + TT. Alleen bij mij vindt hij ook geen sattelieten. heb je al iets kunnen ontdekken ? :)
nee tot nu toe nog altijd niks!
Heb mij al 3 dagen suf gezocht naar oplossingen, downloads etc. maar niks werkt. Alleen originele TT werkt maar dan moet ik externe gps gebruiken, maar wil juist de interne gps gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII

open gpsd >ja>ja>hide.
in tomtom wijzig voorkeuren>toon GPS status>stel in>"andere bleutooh gps onsvanger" selecteer>(evt bleutooth weer inschakelen) "BiNPDA GPS">selecteer>ok

Voila!!
Dat heb ik al meerdere keren gedaan, maar vind geen sattelieten. er staat telkens " geen gps signaal" Heb die al 30min laten aanstaan en nog steeds niets. Het klein logotje rechtsbovenaan dat normaal moet draaien draait ook niet (is zo precies een bmw-logo dat normaal draait als die aan het zoeken is, maar draait niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
@johantjuuh

menu> intumenten>instellingen>algemeen>persoonlijk>weergave>
*lichtsensor zo veel mogelijk naar links.
*time-out spaarstand ik heb 20 sec.
*time-out verlichting 15 sec.
en:

open gpsd >ja>ja>hide.

Voila!!
Dankje. Lichtsensor heb ik op "medium" staan. Anders is het wel heel erg donker.
Verder heb ik nu idd GSM + UMTS aan staan. Maar ik maar gebruik van internet via vodafone live. Is het dan erg als ik enkel GSM aan heb staan? of moet UMTS dan ook bij staan?

Verder over TT.
GPSd staat op hide, bluetooth staan aan en in het begin vraagt hij welke bluetooth ontvanger ik wil. Dan vink ik BiNPDA GPS aan. Vervolgens ga ik naar voorkeuren, kies ik voor een andere bluetooth gps ontvangen.
Maar daarna kan ik geen GPS meer kiezen. Dan staat er meteen: Verbinding met GPS wordt gemaakt.
Echter krijgt hij dan dus geen verbinding..............

Overigens heb ik versie 6,010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet eerlijk toegeven dat die van mij het ongeveer 3 dagen volhoudt op de instelling GSM + UMTS en ik heb op het moment volledige UMTS dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
ik heb TomTom nu werkend. Je had versie 6.02 nodig. Ik had dus 6.01.

Verder heb ik met het programma Energy profiler gemeten wat het stroomverbruik is...

Als het programma loopt, en de verlichting is aan, gebruikt het +- 0,20W.
Daarna gaat de verlichting uit, waarna vervolgens na een minuutje of 4 het gemiddelde verbruik: 0,10W is...

Wat hebben jullie voor results?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
Johantjuuh schreef op zondag 08 februari 2009 @ 19:14:
ik heb TomTom nu werkend. Je had versie 6.02 nodig. Ik had dus 6.01.

Verder heb ik met het programma Energy profiler gemeten wat het stroomverbruik is...

Als het programma loopt, en de verlichting is aan, gebruikt het +- 0,20W.
Daarna gaat de verlichting uit, waarna vervolgens na een minuutje of 4 het gemiddelde verbruik: 0,10W is...

Wat hebben jullie voor results?
Nee echt?
Leg mij uit hoe,wat en waar plz! :)
Bij mij nog steeds niet werkend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlietame
Heb deze vraag al eens gesteld misschien heeft iemand nog een oplossing????????

Als ik foto's vanaf de SD kaart bekijkt, wanneer de telefoon aan de computer hangt via de usb kabel is de tijd waarop de foto's gemaakt zijn 1 uur anders dan werkelijk.

Als ik via galerij de foto's bekijkt op de N82 klopt de tijd wel. De telefoon staat gewoon ingesteld op 1+ amsterdam tijd. En de pc ook. Wie heeft dit probleem nog meer en wat is hier aan te doen.

Maak veel foto's bij verschillende klanten en dan is de tijd zeer makkelijk om te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
  • Laatst online: 06-08 09:27
vlietame schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 08:10:
Heb deze vraag al eens gesteld misschien heeft iemand nog een oplossing????????

Verschil zomer/wintertijd?! Controleer die instelling eens op je telefoon.

En als je toch al weet dat de tijd elke keer 1u verschilt.. 13.00u + 1u = 14.00u :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlietame
M3 SMGII schreef op zondag 08 februari 2009 @ 19:37:
[...]

Nee echt?
Leg mij uit hoe,wat en waar plz! :)
Bij mij nog steeds niet werkend!
http://sw.nokia.com/id/51..._Energy_Profiler_1_1.sisx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
thx, maar moest niet de energyprofiler. Ik bedoelde TT op N82. :)

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:18

TF

bla bla

ik krijg een nieuwe N82 van mijn verzekering maar hij is al een week in bestelling bij de Phonehouse... normaal leveren zij erg snel.

Zou hij niet meer te leveren zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is tijdelijk niet op voorraad bij the phonehouse zie:
http://www.phonehouse.nl/telefoon/nokia/n82/
Ze laten hem of van een ander filliaal komen of je krijgt het nieuwere model, de79 als dat tijdelijk voor altijd blijkt :P
wordt n.l. niet meer geproduceerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 19:04:
Hij is tijdelijk niet op voorraad bij the phonehouse zie:
http://www.phonehouse.nl/telefoon/nokia/n82/
Ze laten hem of van een ander filliaal komen of je krijgt het nieuwere model, de79 als dat tijdelijk voor altijd blijkt :P
wordt n.l. niet meer geproduceerd
Dit snap ik even niet..de N79 is toch geen nieuwer model? En wordt de N82 echt niet meer gemaakt?
Dan ben ik wel benieuwd wat er gebeurt als ik mijn N82 inlever bij een NSP om het memory card ejection ding te laten fixxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:27
Glacier schreef op zondag 15 februari 2009 @ 09:55:
[...]
Dit snap ik even niet..de N79 is toch geen nieuwer model? En wordt de N82 echt niet meer gemaakt?
Dan ben ik wel benieuwd wat er gebeurt als ik mijn N82 inlever bij een NSP om het memory card ejection ding te laten fixxen.
De N79 is echt nieuwer als de N82, "vroeger" was het hoe hoger het type nr hoe nieuwer het model was dat is nu al een tijdje niet meer zo. ;)

En wat betreft je defect dat zal gewoon hersteld worden lijkt mij.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Heeft iemand Skype Mobile al geprobeerd?
http://skype.com/intl/en/download/skype/mobile/

Heb het idee dat het alleen niet op *gratis* gericht is maar je eigen belminuten gebruikt? :S
Dus dan zou er eigenlijk geen voordeel tov van Fring zijn (vooral wanneer je dus onbeperkt 3g hebt of op wifi kan zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Vandread schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 10:59:
Heeft iemand Skype Mobile al geprobeerd?
http://skype.com/intl/en/download/skype/mobile/

Heb het idee dat het alleen niet op *gratis* gericht is maar je eigen belminuten gebruikt? :S
Dus dan zou er eigenlijk geen voordeel tov van Fring zijn (vooral wanneer je dus onbeperkt 3g hebt of op wifi kan zitten)
Fring skype gesprekken zijn toch wel gratis? (naar andere skype gebruikers tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Ja dat klopt, daarom vind ìk die eigen skype app zo vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Vandread schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 11:49:
Ja dat klopt, daarom vind ìk die eigen skype app zo vreemd
Dat slaat dan idd nergens op :) Gewoon lekker fring blijven gebruiken. Ik hoop wel dat het wat stabieler wordt, het crashte hier vanmorgen continu toen ik door mijn msn lijst bladerde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Goh alsof je het over de duivel hebt:
nieuws: Nokia introduceert N86 en gaat Skype aan toestellen toevoegen
Maar dat zit natuurlijk alleen standaard in de software gegoten bij de nieuwste nokia's....

edit:
Calling with Skype is only available in Australia, Brazil (Rio de Janeiro & Sao Paulo), Denmark, Estonia, Finland, New Zealand, Poland, Sweden, the United States and the UK.
... hmmm

[ Voor 24% gewijzigd door Vandread op 18-02-2009 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:18

TF

bla bla

Wat gebruiken jullie voor applicatie om youtube filmpjes te bekijken? Youtube.com stuurt mij via een mobiele variant van hun website naar RealPlayer...wat dan weer niet werkt

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik gebruik "Mobitubia". Werkt bijna altijd, crasht soms maar valt goed mee.

• Glacier
  • Niet online
Met de nieuwe firmware doet youtube het gewoon via de browser/realplayer :)

Verwijderd

Glacier schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 07:02:
Met de nieuwe firmware doet youtube het gewoon via de browser/realplayer :)
En hoe stabiel is die nieuwste firmware momenteel? Er zijn nogal wat verschillende ervaringen op dit forum.

• Glacier
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 08:51:
[...]

En hoe stabiel is die nieuwste firmware momenteel? Er zijn nogal wat verschillende ervaringen op dit forum.
Ik ben nog geen problemen tegengekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 08:51:
[...]

Ik heb sinds de laatse update bijna dagelijks dat mijn telefoon vastloopt, een paar minuten unresponsive is en vervolgens reboot. Voorheen nooit last van gehad. Gebeurt overigens wel steeds als ik muziek luister, dus misschien dat het daar aan ligt.
Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste