Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Ik heb een probleem met mijn nieuwe N82
De smsjes in de inbox worden weergegeven met nummer en geen naam

Heb al meerdere dingen geprobeerd:
- Contacten opnieuw opslaan vanuit de inbox
- Contact verwijderen en opnieuw toevoegen
- +31 staat in de nummers, ook gewoon 06.. geprobeerd

Niets schijnt te helpen!
Zelfs al een reset uitgevoerd, heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 21:07
Ik was op zoek naar een manier om mijn belminuten bij te kunnen houden. Omdat Telfort afrondt op hele minuten is de logfunctie niet voldoende. Er lijkt nog geen oplossing te bestaan die op de telefoon werkt en met de logfile kan rekenen, maar een export van het log bestand naar mijn laptop met Excel is voorlopig voldoende.

Ik heb een programma gevonden dat doet wat ik wil:
http://mosh.nokia.com/con...1AABC059FE040050A443073E3
of
http://www.symbian-freeware.com/download-logexport.html

Importeren in Excel en een beetje knutselen, dan heb je een goede indicatie!

Om belseconden uit het bestand naar een kolom te kopiëren:
=IF(C2= "Voice call";IF(E2= "Outgoing";G2;"");"")
C2 is Type, E2 is Direction en G2 is Duration

Om per gesprek af te ronden naar hele minuten:
=IF(S2<>"";ROUNDUP(S2/60;0);"")
S2 is de beltijd in seconden, uitkomst van de vorige formule.

Is bv nuttig om te kunnen zien hoeveel belminuten ik over heb van de vorige maand.
Als iemand een betere oplossing heeft, dan hoor ik dat graag.

Draadloos laden op onze Zon

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:10

TF

bla bla

ik heb sinds een aantal dagen een raar probleem. Mijn camera doet het niet meer.

Als ik het schuifje opendoe, dan gebeurt er gewoon niets. Als ik in het menu naar de camera ga kom ik automatisch bij de 'front' camera. Dus de achterkant doet het niet meer.

Zelf al gedaan:

- Volledige reset
- Nieuwste firmware (ik liep een beetje boel achter)

Ik heb nog wel garantie. Iemand bekend met deze problematiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TF schreef op donderdag 27 november 2008 @ 18:34:
ik heb sinds een aantal dagen een raar probleem. Mijn camera doet het niet meer.

Als ik het schuifje opendoe, dan gebeurt er gewoon niets. Als ik in het menu naar de camera ga kom ik automatisch bij de 'front' camera. Dus de achterkant doet het niet meer.

Zelf al gedaan:

- Volledige reset
- Nieuwste firmware (ik liep een beetje boel achter)

Ik heb nog wel garantie. Iemand bekend met deze problematiek?
Heb je hem laten stuiteren? Was bij mijn vrouw ook het geval :( . Camera en bluetooth deden niets meer. Via NSP Schiedam opgestuurd en binnen twee weken een nieuwe. *O*

Lijkt me in jouw geval ook een enkeltje NSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op woensdag 26 november 2008 @ 10:29:
[...]

Sorry, maar WTF??

Skyfire is een proxydienst! Jij laat jouw BANKgegevens dus via e.o.a. partij lopen die jou een gratis dienst aanbiedt? Heb je de voorwaarden van Skyfire bekeken, omtrend privacy, security en aansprakelijkheid? Is het verkeer naar jouw mobiel überhaupt versleuteld?

Ik heb sowieso mijn twijfels bij dat soort gratis diensten, en al helemaal als het mijn wachtwoorden/logins betreft. Opera Mini valt dan dus ook af. Net als de meeste van die "graits" IM-clients, die in feite ook gewoon maar proxy's zijn. En Skyfire dus ook.

De native browser is imo prima. En videootjes op een website bekijk ik toch veel liever gewoon op de desktop.
http://www.skyfire.com/about/privacy-and-security

Zou jij het doen na het lezen van deze voorwaarden? Ik heb ze gelezen en weet het niet zeker. Van de ene kant verzamelen ze veel informatie maar aan de andere kant kunnen ze er volgens mij weinig gevaarlijks mee doen.

Verder heeft die browser wel degelijk wat voordelen tov van de andere browsers. Bij sommige sites (en flash en andere situaties etc) werkt skyfire beter dan de originele browser of Opera Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
skyfire geeft bij installatie de fout: "os pipes ontbreekt" en start ook niet op heb hem in totaal 1x werkend gehad en dus niet goed rtl gemist of uitzending gemist kunnen kijken k*t!!

iemand hulp of andere link voor het progje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi weet iemand of het mogelijk is de favorietenlijst van mijn windows xp rechtstreeks naar mij naar mijn opera mini bladwijzers te transporteren?
Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 18:38:
[...]

http://www.skyfire.com/about/privacy-and-security

Zou jij het doen na het lezen van deze voorwaarden? Ik heb ze gelezen en weet het niet zeker. Van de ene kant verzamelen ze veel informatie maar aan de andere kant kunnen ze er volgens mij weinig gevaarlijks mee doen.
Totdat er ergens een een server verkocht wordt met de data nog op de HD's. Het zou niet de eerste keer zijn... Voor sommige dingen wil je gewoon zo min mogelijk third-parties waar jouw data doorheen gaat. Tenzij het end-to-end encrypted is met PKI (en dus verifieerbaar). Met SkyFire is dat onmogelijk. Paranoia, of gezonde achterdocht. Mag iedereen voor zich bepalen. Ik denk wel dat mensen er vaak nog te lichtzinnig mee omgaan.
Verder heeft die browser wel degelijk wat voordelen tov van de andere browsers. Bij sommige sites (en flash en andere situaties etc) werkt skyfire beter dan de originele browser of Opera Mini.
Point of view. Ik heb javascript/ecmascript en flash uitgeschakeld op de Symbian-browser. Dat voorkomt dat ik moet wachten op bewegende flash-crap en andere ongein. Dus ik weet niet of ik blij moet zijn dat ik deze ellende wel weer allemaal op m'n scherm krijg met skyfire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil het tv programma nos mobiel op mijn telefoon zetten,maar als ik met een link naar de site ga krijg ik daar de melding: om deze aplicatie te downloaden moet u op een nederlands netwerk zijn aangesloten...Ik heb Vodafone. Wie weet hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1nzent-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 19:30
Heb de newste divvx player geïnstalleerd, maar ik krijg 'm niet full screen op mn tv, ook al selecteer ik dat.
Grootte van het beeld is +- 1/3 van de totale grootte van de tv...
Heeft hier iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 10:56
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 22:28:
Ik wil het tv programma nos mobiel op mijn telefoon zetten,maar als ik met een link naar de site ga krijg ik daar de melding: om deze aplicatie te downloaden moet u op een nederlands netwerk zijn aangesloten...Ik heb Vodafone. Wie weet hoe dit kan?
Gebruik je toevallig Opera? Het viel mij namelijk op dat ik in Opera telkens noorse/deense/zweedse reclame banners krijg in plaats van Nederlandse. Dit doet mij vermoeden dat het verkeer van Opera een andere buitenlandse route volgt naar mijn mobiel toe, dan de standaard nokia browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreku88000
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 08:43
Fire_Bird schreef op woensdag 26 november 2008 @ 22:00:
Ik heb een probleem met mijn nieuwe N82
De smsjes in de inbox worden weergegeven met nummer en geen naam

Heb al meerdere dingen geprobeerd:
- Contacten opnieuw opslaan vanuit de inbox
- Contact verwijderen en opnieuw toevoegen
- +31 staat in de nummers, ook gewoon 06.. geprobeerd

Niets schijnt te helpen!
Zelfs al een reset uitgevoerd, heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
Als je even terugzoekt in dit topic, zie je vanzelf
Driek schreef op donderdag 20 november 2008 @ 07:54:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk 2 keer hetzelfde nummer opgeslagen in de telefoon.
Hij kan dan niet kiezen welke hij moet laten zien.
Wel beetje moeite doen hè ;)

Lenovo Thinkpad Yoga X380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 12:29
Ik knutsel en ik rommel, maar ik krijg er geen kolommen uit.
Ik zie wel heel fijn in het .csv bestand welke oproepen zijn verricht en waar er smsjes gestuurd, maar ik krijg het niet voor elkaar om hem maandelijks uit te rekenen hoeveel ik gebeld heb..
Dit staat er dan als voorbeeld:

02/11/2008,"22:07","Voice call","Naam","Outgoing","1","19","","6","+316xxxxxxxx",

Ik neem aan dat ik hieruit kan maken dat ik in dit gesprek 19 seconden heb gebeld.
Alleen hoe kan ik deze eruit halen zodat ik weet hoeveel minuten ik gebeld heb? 8)7
emmerx schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:56:
Ik was op zoek naar een manier om mijn belminuten bij te kunnen houden. Omdat Telfort afrondt op hele minuten is de logfunctie niet voldoende. Er lijkt nog geen oplossing te bestaan die op de telefoon werkt en met de logfile kan rekenen, maar een export van het log bestand naar mijn laptop met Excel is voorlopig voldoende.

Ik heb een programma gevonden dat doet wat ik wil:
http://mosh.nokia.com/con...1AABC059FE040050A443073E3
of
http://www.symbian-freeware.com/download-logexport.html

Importeren in Excel en een beetje knutselen, dan heb je een goede indicatie!

Om belseconden uit het bestand naar een kolom te kopiëren:
=IF(C2= "Voice call";IF(E2= "Outgoing";G2;"");"")
C2 is Type, E2 is Direction en G2 is Duration

Om per gesprek af te ronden naar hele minuten:
=IF(S2<>"";ROUNDUP(S2/60;0);"")
S2 is de beltijd in seconden, uitkomst van de vorige formule.

Is bv nuttig om te kunnen zien hoeveel belminuten ik over heb van de vorige maand.
Als iemand een betere oplossing heeft, dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
DaJohn schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:42:
Ik knutsel en ik rommel, maar ik krijg er geen kolommen uit.
Ik zie wel heel fijn in het .csv bestand welke oproepen zijn verricht en waar er smsjes gestuurd, maar ik krijg het niet voor elkaar om hem maandelijks uit te rekenen hoeveel ik gebeld heb..

02/11/2008,"22:07","Voice call","Naam","Outgoing","1","19","","6","+316xxxxxxxx",
[...]
Start Excel . Kies dan voor Open en kies daar je CSV-bestand uit de telefoon.
Bij het importeren kun je aangeven welke soort data er in de kolom staat, alleen bij de eerste kolom is dat van belang (datum).
Daarna kun je rechts kolommen toevoegen en daar de formules in plakken. De 1e formule telt de beltijd op en de 2e rond het af op hele minuten, zoals Telfort afrekent ...

Als je dit Excel bestand bewaart kun je later heel snel je data in plakken en zien hoeveel minuten je nog hebt (of moet bijbetalen). Irritant eigenlijk dat Telfort dat nog niet online kan laten zien ...

[ Voor 9% gewijzigd door emmerx op 02-12-2008 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2024
Neophyte_NL schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 16:03:
[...]

Gebruik je toevallig Opera? Het viel mij namelijk op dat ik in Opera telkens noorse/deense/zweedse reclame banners krijg in plaats van Nederlandse. Dit doet mij vermoeden dat het verkeer van Opera een andere buitenlandse route volgt naar mijn mobiel toe, dan de standaard nokia browser.
Klopt ook... werkt hetzelfde als skyfire... ga maar eens naar whatismyip of iets dergelijks, dan zie je dat je niet naar buiten gaat met een IP adres van je provider.

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 12:29
emmerx schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 09:07:
[...]

Start Excel . Kies dan voor Open en kies daar je CSV-bestand uit de telefoon.
Bij het importeren kun je aangeven welke soort data er in de kolom staat, alleen bij de eerste kolom is dat van belang (datum).
Daarna kun je rechts kolommen toevoegen en daar de formules in plakken. De 1e formule telt de beltijd op en de 2e rond het af op hele minuten, zoals Telfort afrekent ...

Als je dit Excel bestand bewaart kun je later heel snel je data in plakken en zien hoeveel minuten je nog hebt (of moet bijbetalen). Irritant eigenlijk dat Telfort dat nog niet online kan laten zien ...
Welke Excel gebruik je? Ik gebruik hier Excel 2007 en wanneer ik het bestand open dan kan ik niks aangeven voor het importeren welke data in de kolom komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
DaJohn schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:29:
[...]
Welke Excel gebruik je? Ik gebruik hier Excel 2007 en wanneer ik het bestand open dan kan ik niks aangeven voor het importeren welke data in de kolom komt te staan.
Volgens mij zit het bij nieuwere Excel versies onder het menu Data en dan Import External Data ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:01
Recoil schreef op maandag 10 november 2008 @ 14:22:
Wat doen jullie eigenlijk om de accu zo lang mogelijk vol te houden?
UMTS slurpt gewoon zoveel stroom dat het heel handig zou zijn als er een applicatie of iets dergelijks was die automatisch schakelt tussen GSM en UMTS, bijvoorbeeld als je een browser opstart.
Ik baal er een beetje van dat mijn telefoon soms bij gemiddeld gebruik binnen een dag leeg is.
Ik heb GSM aanstaan en als ik dan de hele dag Fring online heb en af en toe wat chatten (uurtje of 9) dan gaat ie nog niet eens streepje naar beneden van de accuduur. Doe ik dat met UMTS dan gaat het allemaal behoorlijk snel en de mobiel wordt ook warmer.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:01
emmerx schreef op woensdag 12 november 2008 @ 00:46:
Ik probeer mijn n82 als modem voor mijn laptop (XP professional) te configureren.

Gaat prima als ik een USB-kabel gebruik via zowel PC Suite als met netwerkconnecties,
maar met Bluetooth wil hij maar geen verbinding maken. Rare COM-poorten, dingen die niet handmatig zijn in te stellen ...

Iemand betere ervaring(en)?

Bluetooth werkt overigens wel perfect voor Outlook synchronisatie en met mijn autoradio (Sony MEX-BT2600) over A2DP en HCP.
Op mijn laptop Nokia PC Suite geinstalleerd. Bluetooth adapter in laptop. Bluetooth aan op N82. Pc Suite opgestart laten zoeken naar N82. Full acces gegeven op N82 voor laptop. In PC Suite internet verbinding gemaakt via mobiel en werkte meteen als een speer. Zonder instellen van COM poorten of wat dan ook.
Boven verwachting moet ik zeggen. _/-\o_

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 18:49:
Hoi weet iemand of het mogelijk is de favorietenlijst van mijn windows xp rechtstreeks naar mij naar mijn opera mini bladwijzers te transporteren?
Alvast dank.
Dat kan niet in één x, maar doe het volgende:

1 - installeer Opera 9.6 op je xp-pc (als je 'm een poosje gebruikt wil je niet meer
anders overigens :) )
2 - neem in Opera je favorieten van IE over (kan je bovenaan in 'bestand' -> importeren/exporteren ->IE favorieten importeren)
3 - Ga naar deze pagina en maak een account aan
4 - Met je inlognaam + wachtwoord kan je op deze site inloggen
5 - Ik ga er van uit dat je inmiddels de nieuwste versie van Opera Mini op je gsm hebt, dus start die op
6 - Op je gsm log je in bij je Opera Mini browser
7 - Links onder in het scherm kan je klikken op 'menu' en hier kan je het groene vierkant met pjiltjes kiezen en dan wordt automatisch je Opera 9.6 op je XP-pc gesynchroniseerd met Opera Mini 4.2 op je gsm :+

Veel plezier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi catt4u dank je voor je antwoord ik ga er meteen mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:14
Godver.. Ik was cola aan het inschenken, en toen kwam er een drup op de 0-toets :(. (Tel lag ong 20cm van glas af..)

Kep m meteen uitgezet en op de kop gezet (toetsenblok naar beneden) op een papiertje voor de kachel.

Hopen dat ie t overleeft :(

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basjuuh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-07 16:40
Misschien ga ik een hele domme vraag stellen, maar aangezien ik op het moment met wat tijdnood zit, heb ik het topic niet doorgelezen.

Ik heb een Nokia n82 en draai Navigator 6.010 en wil gebruik maken van de interne GPS..
Is er eigenlijk wel een optie? Heb vanavond snelsnel van een kennis 2 bestandjes gekregen die het mogelijk maken je interneGPS te selecteren bij overige GPS muizen in TOMTOM, maar hij blijft weergeven dat hij verbinding probeert te maken terwijl GPSd gewoon aangeeft verbinding te hebben...

Iemand een ideetje? Thx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 21:02
Basjuuh schreef op donderdag 04 december 2008 @ 22:56:
Misschien ga ik een hele domme vraag stellen, maar aangezien ik op het moment met wat tijdnood zit, heb ik het topic niet doorgelezen.

Ik heb een Nokia n82 en draai Navigator 6.010 en wil gebruik maken van de interne GPS..
Is er eigenlijk wel een optie? Heb vanavond snelsnel van een kennis 2 bestandjes gekregen die het mogelijk maken je interneGPS te selecteren bij overige GPS muizen in TOMTOM, maar hij blijft weergeven dat hij verbinding probeert te maken terwijl GPSd gewoon aangeeft verbinding te hebben...

Iemand een ideetje? Thx alvast!
Antwoord in Sygic topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleempje met mijn N82.. Het toetsenbord begint aan 1 kant los te raken. Maar daarnaast moet ik soms wel 5x iemand bellen voordat hij echt pas overgaat. Dit zal denk ik niet aan vodafone liggen, woon zelf in Rotterdam en heb dus altijd volledige dekking.

Weet iemand of ik hiermee terugkan naar een repair point en of dat ik een nieuwe krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZIt als het goed een jaar garantie op, ligt er dus aan hoe lang je hem hebt. Ik raad je aan om gewoon een nokia care point te bezoeken en daar je probleem voor te leggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Nokia geeft twee jaar fabrieksgarantie, dus je hebt in elk geval nog garantie, zo lang is de N82 immers nog niet uit. Waarschijnlijk zul je geen nieuwe krijgen, hij zal wel gerepareerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik heb eergisteren even mijn geheugenkaart geformateerd, aangezien mijn telefoon nogal langzaam werd!

Maar nu ben ik een spelletje kwijt, wat ik niet meer kan vinden op internet (en ook niet meer op via mn backup).

Het lijkt erg veel op Bubble breaker (van WM)...

Frozen bubble heb ik al..
Jawbreaker is het niet..

Maar een andere................ weet iemand het toevallig? :*)

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johantjuuh schreef op zondag 07 december 2008 @ 10:51:
Ik heb eergisteren even mijn geheugenkaart geformateerd, aangezien mijn telefoon nogal langzaam werd!

Maar nu ben ik een spelletje kwijt, wat ik niet meer kan vinden op internet (en ook niet meer op via mn backup).

Het lijkt erg veel op Bubble breaker (van WM)...

Frozen bubble heb ik al..
Jawbreaker is het niet..

Maar een andere................ weet iemand het toevallig? :*)
Heu, Puzzle Bobble? :p Er zijn legio spellen met datzelfde principe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
nee sorry.. die bedoel ik ook niet. Dat is idd een soort frozen bubble (vanaf onderer naar boven met iets schieten).

maar ik bedoel echt een soort bubble breaker!! (Jawbreaker heb je WEL voor S60, dit lijkt er HEEL veel op, maar dit is grafisch super lelijk!) ik bedoel dus nog een andere..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
is het bejeweld?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlietame
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-07 18:36
Weet iemand een mogelijkheid om bij de N82 de toetsenblokkering uit te laten zetten als deze is verbonden met een carkit in dit geval de parrot CK3100 LCD. Kan wel instellen dat hij een ander profiel kiest maar niet de blokkering. Ik zet hem namelijk in een houder met stroomaansluiting.

Dus als het mogelijk is om de toetsenblokkering uit te schakelen als de telefoon aan de oplader ligt is ook goed.

De N82 ziet trouwens de parrot als een headset en niet als een draadloze carkit???

Ik werk trouwens met de Mcguider 2009 en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ruim een half jaar in het bezit van de N82, maar ik vind dat de batterijduur toch wel onder de maat is hoor!

Kan echt merken dat het steeds slechter word. Als je een beetje foto's en filmpjes wil maken op een avond moet de accu echt vol. Anders red ik het soms niet eens meer de hele avond dan is ie al weer leeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 12:35:
Ik ben nu ruim een half jaar in het bezit van de N82, maar ik vind dat de batterijduur toch wel onder de maat is hoor!

Kan echt merken dat het steeds slechter word. Als je een beetje foto's en filmpjes wil maken op een avond moet de accu echt vol. Anders red ik het soms niet eens meer de hele avond dan is ie al weer leeg :(
Ik ben ook ruim een half jaar in het bezit van de N82, en ik vind de accuduur ook tegenvallen. Wat ontzettend helpt is om de UMTS mogelijkheid uit te zetten en alleen GSM te gebruiken (Instrumenten --> Instellingen --> Telefoon --> Netwerk --> Netwerkmodus). Goed, je internetverbinding is een stuk trager en je kunt niet meer videobellen, maar dan gaat je batterij ineens wel langer mee dan een dag. Bij mij iig wel.
UMTS is gewoon een enorme stroomtrekker. Ben benieuwd of ze daar ooit nog eens iets op vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
gram501 schreef op maandag 08 december 2008 @ 09:53:
*knip* vanaf heden staan we links naar deze site niet meer toe
Bejeweld niet...

Het lijkt gewoon echt SUPER veel op bubble breaker. het enigste verschil dat ik kan vinden...

Is dat je bij bubble breaker bij elke hoeveelheid balletjes kan zien wat het aantal punten daarvan zijn.
Bij het S60 spel niet...

Hoe heet dat spel van die site? Ik kan daar namelijk niet op...

[ Voor 22% gewijzigd door pven op 16-12-2008 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:33:
[...]

Ik ben ook ruim een half jaar in het bezit van de N82, en ik vind de accuduur ook tegenvallen. Wat ontzettend helpt is om de UMTS mogelijkheid uit te zetten en alleen GSM te gebruiken (Instrumenten --> Instellingen --> Telefoon --> Netwerk --> Netwerkmodus). Goed, je internetverbinding is een stuk trager en je kunt niet meer videobellen, maar dan gaat je batterij ineens wel langer mee dan een dag. Bij mij iig wel.
UMTS is gewoon een enorme stroomtrekker. Ben benieuwd of ze daar ooit nog eens iets op vinden.
Toen ik nog bij KPN aangesloten was had ik dit ook, sinds dat ik bij T-Mobile zit houdt mijn telefoon het echter gewoon 3 dagen vol met UMTS dekking. Wellicht dat het komt doordat ik hier sterk bereik heb en dus mijn telefoon het zendvermogen kan terugschroeven?

Ik zal de startpost eens bijwerken met de nieuwe firmware versie :X

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:50
Zijn er nog must-have apps uitgekomen?

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm mijn n82 is ook gewoon via 3g verbonden de hele dag door en de batterij gaat ondertussen al een week mee (bij normaal gebruik, wat bellen, sms-en, af en toe een foto'tje of heel even browsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Een week haalt die van mij niet, maar sinds de laatste firmware update (30.0.019) toch zeker 3 dagen. Ik gebruik 'm redelijk intensief. Veel bellen, 10 tot 15 sms en continue email push via SEVEN. Daarnaast raadpleeg ik regelmatig verschillende programma's die op de foon staan. Al met al ben ik een heel stuk tevredener met het stroomverbruik dan bij de vorige firmwares. (KPN net overigens)

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matroxcool
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 10:12
Ik ben sinds 8 a 9 maanden in het bezit van de N82.
Fijn toestel totdat ik 'm laatst zoals zo vaak aan de usb van de pc aansloot. Het toestel sprong uit en
was met enige moeite weer aan te krijgen. Echter was de verlichting van het beeldscherm uitgevallen, de accu indicator gaf opeens aan dat hij aan het opladen was wat niet het geval was en de telefoon werd erg heet. Ook was de verbinding met de pc op geen enkele wijze meer tot stand te brengen.
Dus ik nam aan gewoon garantie te hebben bij de KPN service center, daar gebracht stelde de beste man nog de vraag of het toestel misschien nat is geweest. Want anders zijn de kosten voor mij en vallen de reparatiekosten of een eventueel nieuw toestel uiteraard niet onder garantie. Weet 100 procent zeker dat ie niet nat is geweest dus ik maakte me daar eigenlijk niet zo druk over.

Vandaag kreeg ik een belletje dat de N82 niet te reperaren is en het zou m'n eigen schuld zijn omdat ik 'm volgens hun heb laten vallen :(
Dat was te zien aan een chip, de R4413 die van de print was losgebroken :? Dit kan toch niet zomaar gebeuren? Het toestel is nog als nieuw en heb 'm nog nooit laten vallen. Wat kan ik nu het beste doen?
Zijn er toevallig meer mensen die dit probleem hebben gehad?

Verwijderd

Hmm ik ben net op een misschien beetje onbenullig maar toch verwarrend detail gestuit. Als ik voor een profiel een ander beltoon wil kiezen, staan in de keuzelijst zo'n beetje alle mediabestanden van de hele telefoon ofzo. Er staan gemaakte video's en volgens mij zelfs .wavjes van m'n navigatiesoftware tussen. Beetje onhandig, is hier iets aan te doen? O_o

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Als ik mijn telefoon opnieuw opstart wil hij software gaan installeren en begint te laden. Aan het eind zegt hij dat er niet vertrouwde software is gevonden op de geheugenkaart.

Hoe komt dit en hoe krijg ik dit weg?

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de telefoon in een soort safe mode starten als het goed is, hij laad dan geen externe applicaties tijdens opstarten, en geeft je dus de mogelijkheid om installatie bestanden te verwijderen, die dus waarschijnlijk jouw probleem veroorzaken.. Volg:

Start up in Safe Mode so no 'auto start' apps will be running:

To make sure that no memory-resident programs start when you reboot your phone,
hold down the pencil key when you turn on the phone and hold it on untill you have to enter your PIN code.
(When you have trouble booting up the phone with the MMC in it because it got corrupted for some reason, this trick will
almost always let you boot up the phone so you can remove the latest installed app which might have caused the
problem or if your phone is "unrepairable" you can still back up your important data before you do a format.)

midden op pagina : source :http://4urmobileonly.blogspot.com/2007_10_01_archive.html

PS. voor degene met een hacked N82, en die nog niet de nieuwe fw erop hebben staan en hun active standby screen permanent willen "cleanen" gebruik de aanwijzigingen op:

*knip* vanaf heden staan we links naar deze site niet meer toe

Process werkt perfect en zorgt ervoor dat de plugins niet terugkomen na een herstart, het proces is ook volledig omkeerbaar.. Mss is deze link al gepost, maar ik kon hem via search niet vinden, is mss ook een idee om in de topic start te zetten..

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 16-12-2008 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matroxcool schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:47:
Ik ben sinds 8 a 9 maanden in het bezit van de N82.
Fijn toestel totdat ik 'm laatst zoals zo vaak aan de usb van de pc aansloot. Het toestel sprong uit en
was met enige moeite weer aan te krijgen. Echter was de verlichting van het beeldscherm uitgevallen, de accu indicator gaf opeens aan dat hij aan het opladen was wat niet het geval was en de telefoon werd erg heet. Ook was de verbinding met de pc op geen enkele wijze meer tot stand te brengen.
Dus ik nam aan gewoon garantie te hebben bij de KPN service center, daar gebracht stelde de beste man nog de vraag of het toestel misschien nat is geweest. Want anders zijn de kosten voor mij en vallen de reparatiekosten of een eventueel nieuw toestel uiteraard niet onder garantie. Weet 100 procent zeker dat ie niet nat is geweest dus ik maakte me daar eigenlijk niet zo druk over.

Vandaag kreeg ik een belletje dat de N82 niet te reperaren is en het zou m'n eigen schuld zijn omdat ik 'm volgens hun heb laten vallen :(
Dat was te zien aan een chip, de R4413 die van de print was losgebroken :? Dit kan toch niet zomaar gebeuren? Het toestel is nog als nieuw en heb 'm nog nooit laten vallen. Wat kan ik nu het beste doen?
Zijn er toevallig meer mensen die dit probleem hebben gehad?
Probeer ipv het KPN service center eens een NSP. Mijn vrouw had ook haar N82 een aantal keer laten stuiteren waardoor haar Bluetooth en Fotocamera niet meer werkten. Naar het NSP in Schiedam (Ricom Repairs) gebracht en binnen twee weken konden we hem weer ophalen. Helemaal top dus d:)b .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 09:22
ik wou wat uit proberen met mijn n82 van nokia om te bellen via de fonrouter.
ik zag op verschillende site,s dat dit ook kon met voipbuster .
ik heb de instellingen gekregen van voipbuster in deze in de n82 op geslaan .
maar ik krijg geen verbinding met internet ,en krijg steeds de foutmelding : aanmelding voipbuster mislukt.
kan geen wlan verbinding vinden ,maar deze verbinding is er wel .
is hier iemand die dit wel werkend heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:38
Heb een vraagje:

In welke map(en) worden de berichten opgeslagen? Bij mij gebeurt dat op de geheugenkaart, dus zal wel E:/ nog wat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 09:22
Achmedd schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:16:
Heb een vraagje:

In welke map(en) worden de berichten opgeslagen? Bij mij gebeurt dat op de geheugenkaart, dus zal wel E:/ nog wat zijn.
ik krijg de instellingen via sms binnen, dus denk op geheugenkaart.
als ik het sms bericht opent en dan opslaan doe dan staan de instellingen in de sip- instellingen en internet- telefoon instellingen ,dus dat moet toch goed zijn ?
ik denk dat het door het fon router komt , maar ik kan wel internetten met de n82 via de fon router en dat vindt ik dan wel vreemd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:38
Verkeerd gequote denk ik ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Achmedd schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:16:
Heb een vraagje:

Everything seems to be stored in E:\private\1000484b\Mail2

In there is a file called Index, which appears to contain, surprise surprise, an index of all the messages sent and received.

There are also several directories, the only one of which that is obviously related to messaging is 00001001_S. In there are 16 subdirectories, 0 to 9 and a to f, so basically the 16 hex digits. What I don't know is how the system decides which messages go in which folder, but the structure of what's in each of them is as follows.

In the single hex digit subdirectory, for each message there's a file of which the name is a string of 8 hex digits. Apparently all of them start with 00101. For example, one of them on my handset is:

E:\private\1000484b\Mail2\00001001_S\e\001014ee

If the message has attachments, such as would an e-mail with attachments, a picture message or a file sent by BlueTooth, then there is also a directory with the same name as the main file with "_F" appended for messaged received, or "_S" for messages sent. In the case of my example above:

E:\private\1000484b\Mail2\00001001_S\e\001014ee_F\

For files received by BT, this directory simply contains the file that was received. Files sent by BT are managed elsewhere so don't get near the messaging subsystem.

For multipart messages sent or received, this directory contains all of the objects embedded in the message and a file called "pres.smil", which is an XML file describing the structure of the message, ie. the order in which the objects are displayed and the duration of each frame.

That's about as far as I got. Not much but it's a start anyway.

Note that this "private" directory is not accessible using X-Plore or FExplorer, and it isn't even visible using the built-in file manager. It is visible if you stick the card in a card reader or if you connect the handset to the computer in mass storage mode. At least it is on a *nix system. I don't know about Windoze.
Bron: http://discussions.europe...rtphones&message.id=90322

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke class raden jullie aan om in de n82 te duwen.. Ik wil graag een 8gb kopen, liefts van Sandisk of Kingston, maar welke class, ik las ergens dat class 6 niets extra toevoegt omdat de N82 die extra lees en schrijfsnelheid tov de class 4 kaarten niet kan benutten.

M.a.w. welke class raden jullie aan, de 4 of toch voor de 6 gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MX-Arjen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06 16:56
Ik wil hier op school gebruik maken van het draadloos netwerk.

Maar ik krijg dan een melding dat ik JAVA moet installeren. Welke versie van java is hier voornodig? Heb al eventjes gezocht op google maar ik kon zo 1, 2, 3 niets vinden. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 00:18:
Welke class raden jullie aan om in de n82 te duwen.. Ik wil graag een 8gb kopen, liefts van Sandisk of Kingston, maar welke class, ik las ergens dat class 6 niets extra toevoegt omdat de N82 die extra lees en schrijfsnelheid tov de class 4 kaarten niet kan benutten.

M.a.w. welke class raden jullie aan, de 4 of toch voor de 6 gaan
Ligt er aan. Als jij een klasse 6 compatibele kaartlezer hebt zou ik zeker voor de klasse 6 gaan omdat je dan via de kaartlezer sneller gegevens kan overdragen. Naast dat zie ik niet echt voordelen, dus doe je het zonder kaartlezer neem gewoon de klasse 4.
MX-Arjen schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:47:
Ik wil hier op school gebruik maken van het draadloos netwerk.

Maar ik krijg dan een melding dat ik JAVA moet installeren. Welke versie van java is hier voornodig? Heb al eventjes gezocht op google maar ik kon zo 1, 2, 3 niets vinden. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Je mag best iets meer in detail gaan over je probleem. Wanneer krijg je die melding? Hoe probeer je verbinding te maken.

[ Voor 26% gewijzigd door BastiaanN op 16-12-2008 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een class 6 geworden plus cardreader, de snelheid die het ding haalt is ongelofelijk.. Gallerij en music player zijn zo ingelezen.. Dus is de 33e dubbel en dik waard..

Ik heb het volgende probleempje, ik heb sygic mc guider erop gezet, helaas was ik vergeten om na de installatie meteen de mappen hiervan te verbergen.. Met als gevolg dat er een stuk of 10 afbeeldingen van deze app worden weergeven in de gallerij.. Door deze mappen als nog via de card-reader te verbergen krijg ik van die gebroken icoontjes te zien in de gallerij, ziet natuurlijk niet uit.. Mijn vraag is hoe kan ik deze plaatjes het beste verbergen en daarna de cache of iet dergelijks te wissen, waardoor de gallerij nieuwe thumbs of iets dergelijks aan maakt..

• Dapie007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 07:59
wat is een handig programma om smsjes op te slaan op je computer?

• gram501
@dapie007

Nokia PC suite en dan via bestands beheer zo de gene eruit pikken die je wilt houden....

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Ik heb de n82 besteld als opvolger van mijn n73 (gebroken display) na een val in de trein. Heeft een van jullie al een goed werkende applicatie voor threaded sms (liefst freeware) gevonden, de applicatie van Nokia is nogal buggy.

alternativ

Alternativ schreef op donderdag 18 december 2008 @ 18:56:
Ik heb de n82 besteld als opvolger van mijn n73 (gebroken display) na een val in de trein. Heeft een van jullie al een goed werkende applicatie voor threaded sms (liefst freeware) gevonden, de applicatie van Nokia is nogal buggy.
met "de applicatie van Nokia" bedoel je waarschijnlijk Nokia Conversation?
http://www.nokia.com/betalabs/conversation

Die werkt iig bij mij prima op de N82, nog geen problemen mee gehad.. :)

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

BastiaanN schreef op donderdag 18 december 2008 @ 19:04:
[...]

met "de applicatie van Nokia" bedoel je waarschijnlijk Nokia Conversation?
http://www.nokia.com/betalabs/conversation

Die werkt iig bij mij prima op de N82, nog geen problemen mee gehad.. :)
Ik vind het onhandig dat je het vanuit contacts (althans op de n73) moet besturen en ik had vaak vastlopers op diezelfde n73 met dat programma (niet kunnen afsluiten echt een harde reset uit moeten voeren voordat de telefoon weer te benaderen is).

alternativ

Alternativ schreef op donderdag 18 december 2008 @ 19:21:
[...]

Ik vind het onhandig dat je het vanuit contacts (althans op de n73) moet besturen en ik had vaak vastlopers op diezelfde n73 met dat programma (niet kunnen afsluiten echt een harde reset uit moeten voeren voordat de telefoon weer te benaderen is).
Dat het via contacts gaat klopt, maar dan kan je toch gewoon een shortcut naar de conversation app. binden onder de linker selectie toets, of als shortcut in het standby menu zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

BastiaanN schreef op donderdag 18 december 2008 @ 20:00:
[...]

Dat het via contacts gaat klopt, maar dan kan je toch gewoon een shortcut naar de conversation app. binden onder de linker selectie toets, of als shortcut in het standby menu zetten?
Die conversation app was niet te binden op mijn n73, ik moest de snelkoppeling dan laten verwijzen naar contacts en dan de conversation app raadplegen. Ik zoek iets als vervanger van de standaard sms applicatie, voor de N73 waren dat bijvoorbeeld threaded sms en ik geloof tabbed sms.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik evt het geluid bij het opstarten uit kan zetten?? Vind t een irri deuntje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 10:36:
Weet iemand hoe ik evt het geluid bij het opstarten uit kan zetten?? Vind t een irri deuntje
Ik dacht dat je bij instellingen -> algemeen -> weergave -> welkomsnotitie moest kiezen voor tekst en daar een tekst ingooien die je wilt zien bij het opstarten, bij mij toont hij dan die twee handen plus het geluid niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BastiaanN schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 11:00:
[...]

Ik dacht dat je bij instellingen -> algemeen -> weergave -> welkomsnotitie moest kiezen voor tekst en daar een tekst ingooien die je wilt zien bij het opstarten, bij mij toont hij dan die twee handen plus het geluid niet meer.
Dit werkt bij mij niet!! Als ik dat doe verschijnen de handjes en het deuntje nog. Daarna pas de tekst die ik invoer. Iemand anders een andere optie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
Sinds enkele dagen krijg ik mijn mail terug na het mailen via Nokia E-mail.
De melding die ik krijg:
This is an automatically generated Delivery Status Notification
500: Failure - Unrecognized SSL message, plaintext connection?

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 14:52
Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 16:31:
[...]

Dit werkt bij mij niet!! Als ik dat doe verschijnen de handjes en het deuntje nog. Daarna pas de tekst die ik invoer. Iemand anders een andere optie??
ik heb er ook een hekel aan en rond gevraagd.. je kan m hacken en dan kun je het deuntje zelf aanpassen en dus ook leeg maken...
wat ik doe is gewoon de joystick naar onder/boven of een andere kant op net voordat die handjes komen en dan schiet hij meteen door naar t standby scherm zonder die animatie en t deuntje..

• dudefal
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-01-2022
Ey mensen, ik heb een klein probleem met het back-uppen van mijn telefoon en ik hoop dat jullie mij erbij kunnen helpen. Ik kan namelijk via de back-up van pc suite van Nokia, mijn berichten niet opslaan. Bij het maken van een back-up slaat hij alles op behalve multimediaberichten en de standaardberichten. (of is dat hetzelfde)
Ik kan in iedergeval mijn smsjes niet opslaan. Nu wil ik mijn telefoon even resetten omdat ik allemaal kleine freeware programmatjes erop heb uitgeprobeerd en daardoor mijn telefoon wat traag is geworden. Dus ik hoop dat als ik een manier heb gevonden ook mij smsberichten op te slaan op de gewone computer, ik mijn telefoon kan resetten zodat hij weer snel, fris en schoon is.

Weet iemand waarom ik mijn sms berichten niet kan back-uppen?
En weet iemand misshcien een andere manier dan via pc suite?

Groet,

Falco

• dudefal
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-01-2022
(sorry dubbel gepost, dit kan weg)

[ Voor 95% gewijzigd door dudefal op 25-12-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Oei! Gisteren heb ik de telefoon uitgeschakeld toen WLAN aan stond met internet nog open. Nu doe ik de telefoon aan en de WLAN-wizard is weg van het stand-by scherm (er staat een lege regel). Als ik deze opzoek in 'instrumenten', dan krijg ik de melding 'systeemfout'.

Ik ben nu de batterij weer aan het opladen (was leeg), iemand een idee wat ik hierna kan doen om dit op te lossen? Een herstel naar fabrieksinstellingen, doe ik liever pas als laatste redmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schaduw schreef op zondag 28 december 2008 @ 14:37:
Oei! Gisteren heb ik de telefoon uitgeschakeld toen WLAN aan stond met internet nog open. Nu doe ik de telefoon aan en de WLAN-wizard is weg van het stand-by scherm (er staat een lege regel). Als ik deze opzoek in 'instrumenten', dan krijg ik de melding 'systeemfout'.

Ik ben nu de batterij weer aan het opladen (was leeg), iemand een idee wat ik hierna kan doen om dit op te lossen? Een herstel naar fabrieksinstellingen, doe ik liever pas als laatste redmiddel.
o jee, da's mij ook overkomen (alleen op een andere manier). Ik zag geen andere optie meer dan terug naar de fabrieksinstellingen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
schaduw schreef op zondag 28 december 2008 @ 14:37:

Same here!!

ps heb ergens op het N80 topic gelezen dat je die "w-lan scan" ergens kon downloaden,
kan het alleen niet vinden probeer hem nog te verwijderen nu met task manager.
iemand hulp? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Gevonden: http://www.dotsis.com/mob...mentid=31095&d=1162575725

Maar bij mij geeft ie update fout....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:27
Goedendag
Ik ben ook in het bezit van een nokia n82
tevens voorzien van laatste firmware
ware het niet dat het toestel regelmatig uitvalt en dan alles wist oproeplijsten enz
al meerdere mensen met dit probleem hier??.
firmware opnieuw installeren helpt niet.
Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Hard reset al geprobeerd?? !!- je bent wel alles kwijt dan dus eerst even backup via pc suite-!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ik heb de softwarematige reset gedaan (fabrieksinstellingen via instellingen-menu) en de WLAN-scan is weer terug! Bovendien is verder mijn data (sms/telefoonboek) gewoon bewaard gebleven, alleen de instellingen (ringtones/volgorde telefoonboek/etc.) waren wel weg. Ik heb inderdaad een backup gemaakt en ik heb dus ook die instellingen weer terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealRico
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-01-2010
Als ik het klepje voor de lens naar beneden doe om bijvoorbeeld een foto te maken, dan moet ik dit stevig naar beneden doen, anders gaat de camera niet aan.
Ik denk dat er stof o.i.d. tussen zit.
Het werkt wel, alleen niet echt fijn.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Kan ik de N82 zo open maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
@realRico

filmpje over uit elkaar halen van je N82:

http://www.youtube.com/watch?v=YJodvQqRkmU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealRico
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-01-2010
Zo, dat lijkt wel hart operatie!

En wat een gare stem heeft die vent in dat filmpje.

Ik zal eens héél rustig proberen of ik iets klaar krijg. Probeer alleen de klepjes eraf te halen, niet heel die LCD en toetsen e.d. eruit. Dat lijkt me te gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
@ real rico

Je kunt beter naar een Nokia Sevice point gaan
ere zit namelijk 2 jaar garantie op het toestel...

ljikt mij verstandirger dan zelf te gaan tobben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 17:56
Ik heb hem besteld.
Ik zat ergte te twijfelen tussen de titanium light of de normale (zwarte) versie.
Echter de titanium versie kost 55 euro meer?

Ik kan nergens echt verschillen vinden tussen deze 2 uitvoeringen.
Het enige wat ik kan bedenken dat Titanium iets steviger is, zodat er minder snel krasjes opkomen, maar of dit de 50 euro extra waard is?

wie kan mij dit vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

De titanium was, toen ik de N82 kocht, juist de duurste van de 3. Volgens mij is titanium ook alleen maar de naam voor de grijstint, er zit geen titanium in het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de pc suite versie van de n82 hetzelfde is als die voor de n96?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
@leonlfm

Volgen mij wel en als het niet werkt gewoon even naar de Nokia site gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krn176 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:21:
Ik heb hem besteld.
Ik zat ergte te twijfelen tussen de titanium light of de normale (zwarte) versie.
Echter de titanium versie kost 55 euro meer?

Ik kan nergens echt verschillen vinden tussen deze 2 uitvoeringen.
Het enige wat ik kan bedenken dat Titanium iets steviger is, zodat er minder snel krasjes opkomen, maar of dit de 50 euro extra waard is?

wie kan mij dit vertellen?
Ik denk dat je op de titanium versie sneller krasjes ziet door het glinsteren dan op de zwarte versie. Althans, bij mijn titanium versie zijn bij fel licht de kleine krasjes erg goed te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakers ik zit met een probleem met mijn neukia n82.

ik vond hem een beetje traag worden want ik heb hem nu een half jaar in gebruik, dus ik dacht laat ik hem eens gaan updaten :)

maar op het moment dat mijn telefoon niet los mocht van de computer, hing mijn computer opeens, en wilde hij niet meer opstarten ( de telefoon ).

Dus ik gezocht naar de bon :P die zal ik nog wel ergens hebben liggen denk ik... want ik gooi bonnen nooit weg, maar ik leg ze ook nooit op een nuttige plaats, dat blijkt wel want ik was hem kwijt :O

Ik dus gebeld naar de leverancier: "kun je misschien nog een x bonnetje uitdraaien? ik heb hem gekocht op die datum om zolaat ongeveer ( dat weet ik dan wél toevallig, omdat ik meteen nadat ik hem kocht een foto had gemaakt, en die staat nog op mijn laptop, en kan daar dus aan zien wanneer die is gemaakt ) verder heb ik ook nog serial nummers en imei nummers etc you name it, alles behalve het bonnetje |:( "

de verkoper van de leverancier wilde hem wel maken voor 25 euro ( vandaag brengen = morgen klaar ), of gratis opsturen als ik de bon had naar nokia maar dan moet ik 3 weken zonder.

Maar, als die man hem zelf kan maken, zou ik, en een beetje tweaker dat toch ook moeten kunnen? :+

Als ik nu dus mijn telefoon aan probeer te zetten, licht het scherm dus niet op, en gebeurt er niets. (hoe) is het mogelijk om er weer symbian (werkend) op te zetten?

offtopic: lang leve bestellen via internet, kan altijd de factuur uit je mailbox sleuren, en dus ook nooit kwijtraken :X
misschien moet ik de volgende keer de factuur maar inscannen en naar mezelf toemailen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...
OPGELOST _/-\o_ d:)b :w :') :Y

ziezo :P na heel wat pagina's door te hebben gelezen, denk ik dat het lag aan de voeding van de nokia. Die moet je er gewoon altijd in hebben, dit vergroot je kansen op slagen bij bv updaten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik krijg mijn internet van mijn mobiel niet via de usb kabel naar mijn laptop..
Ik probeerde via de PC Suite voor de NSeries One Touch Access, maar die zei dat ik een modem nodig had..terwijl de help mij meldde dat je voor connectie via usb cable niets hoeft te installeren :?

Overigens kan ik nu de PC Suite voor de NSeries nergens meer vinden..dacht dat een unstall/reinstall het wel op zou lossen, maar ik heb de installatie van de nseries pc suite niet meer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Glacier schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 22:31:
Ik krijg mijn internet van mijn mobiel niet via de usb kabel naar mijn laptop..
Ik probeerde via de PC Suite voor de NSeries One Touch Access, maar die zei dat ik een modem nodig had..terwijl de help mij meldde dat je voor connectie via usb cable niets hoeft te installeren :?

Overigens kan ik nu de PC Suite voor de NSeries nergens meer vinden..dacht dat een unstall/reinstall het wel op zou lossen, maar ik heb de installatie van de nseries pc suite niet meer ;(
Het is sinds kort Nokia OVI Suite geworden, daarmee kan je de telefoon ook met internet verbinden :)
http://europe.nokia.com/A41159160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
BastiaanN schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 22:48:
Het is sinds kort Nokia OVI Suite geworden, daarmee kan je de telefoon ook met internet verbinden :)
http://europe.nokia.com/A41159160
Na een install van OVI krijg ik nog steeds dezelfde melding..dat er geen modem gevonden is..en in de help staat weer hetzelfde verhaal, dat je bij het verbinding met One Touch Access niets hoeft te installeren en dat het gewoon in 1x zou moeten werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 15:19

Koppensneller

winterrrrrr

Zijn de goede drivers voor het Nokia modem wel geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Glacier schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 07:23:
[...]
Na een install van OVI krijg ik nog steeds dezelfde melding..dat er geen modem gevonden is..en in de help staat weer hetzelfde verhaal, dat je bij het verbinding met One Touch Access niets hoeft te installeren en dat het gewoon in 1x zou moeten werken..
Rechtermuis op "Deze Computer" -> Hardware -> Apparaatbeheer
Dan "Modems" uitklappen en als het goed is staat daar onder "Nokia N82 Bluetooth Modem"
Zoja, even verwijderen en je pc een keer een rebootje geven, werkt op mijn laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn speaker (de kleine boven het scherm, voor telefoneren) resoneert nogal. Geluid is daarmee vrij matig. Iemand daar toevallig ook last van (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de startpost wordt verwezen naar een large time screensaver. Ik heb die er vrij snel na aanschaf opgezet. Merkte dat de batterij snel leeg was. Na herstel van de oorspronkelijke Nokia time screensaver gaat de batterij een stuk langer mee. Juist de Nokia klok gebruikt slechts een beperkt deel van het scherm. De andere grotere time screensavers gebruiken een groter deel van het scherm, zo niet het hele scherm, waardoor de batterij zeer snel leeg raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:59:
In de startpost wordt verwezen naar een large time screensaver. Ik heb die er vrij snel na aanschaf opgezet. Merkte dat de batterij snel leeg was. Na herstel van de oorspronkelijke Nokia time screensaver gaat de batterij een stuk langer mee. Juist de Nokia klok gebruikt slechts een beperkt deel van het scherm. De andere grotere time screensavers gebruiken een groter deel van het scherm, zo niet het hele scherm, waardoor de batterij zeer snel leeg raakt.
Vreemd. Mijn batterij gaat juist langer mee met de largetime screensaver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:59:
Had je LargeTime wellicht op je geheugenkaart geinstalleerd ipv jet hoofdgeheugen? Het constant lezen van de geheugenkaart (wat kan gebeuren als een programma draait vanaf geheugenkaart) zal je batterij een stuk sneller leeg maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
BastiaanN schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 10:52:
Rechtermuis op "Deze Computer" -> Hardware -> Apparaatbeheer
Dan "Modems" uitklappen en als het goed is staat daar onder "Nokia N82 Bluetooth Modem"
Zoja, even verwijderen en je pc een keer een rebootje geven, werkt op mijn laptop :)
Het gaat alleen niet om een bluetooth verbinding, maar een verbinding met behulp van de usb datakabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Glacier schreef op zondag 11 januari 2009 @ 22:33:
[...]
Het gaat alleen niet om een bluetooth verbinding, maar een verbinding met behulp van de usb datakabel :)
Sorry :P Dan zou je dus "Nokia N82 USB Modem" moeten verwijderen áls deze er tussen staat. Als die er niet tussen staat denk ik dat je de nokia drivers even opnieuw moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
BastiaanN schreef op zondag 11 januari 2009 @ 22:36:
Sorry :P Dan zou je dus "Nokia N82 USB Modem" moeten verwijderen áls deze er tussen staat. Als die er niet tussen staat denk ik dat je de nokia drivers even opnieuw moet installeren.
Die kan ik idd niet vinden. Hoe installeer ik die dan? Want volgens de handleiding zou ik dat niet hoeven doen, maar gebeurt dat automatisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 18:11:
[...]

Had je LargeTime wellicht op je geheugenkaart geinstalleerd ipv jet hoofdgeheugen? Het constant lezen van de geheugenkaart (wat kan gebeuren als een programma draait vanaf geheugenkaart) zal je batterij een stuk sneller leeg maken.
Of de witte achtergrond gepakt die gebruikt nogal wat...licht :P

Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste