Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megapaul schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 20:58:
[...]

wat voor nummerbehoud is het (welke provider en blijf je binnen een provider of ga je van provider a naar provider b?)
Ik had eerst KPN Prepaid en nu heb ik een KPN Flexibel abonnement. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Megapaul

Even 1200 bellen, ze moeten de nieuwe simkaart activeren op jouw mobiele nummer. Zodra dat gedaan is werkt de oude simkaart niet meer. Duurt maximaal een half uur voor het een en ander is overgezet

Het is handig om het nummer op de nieuwe simkaart bij de hand te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 12:51

YoVla

Yoghurt met vla

Kan 1 van jullie deze site openen ?

www.181.fm/mobile

ik zoek een programma die dit kan streamen op de N82.. maar heb er nog geen gevonden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:27
Bulltje schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 23:28:
[...]

Same here, ik zie het nut er niet van in dat die applicatie niet van het hoofdscherm af kan worden gehaald :X
Probeer Handy Shell eens heb ik nu ook omdat ik me er ook aan ergerde en het bevalt mij top
Indien nodig Stuur maar een Pm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Wordt er bij de N82 eigenlijk ook UPnP software voor PC bijgeleverd? Ik heb zelf een N95, en daar zit SimpleCenter bij. Helaas lijkt de ontwikkeling van SimpleCenter stil te liggen, en ik ben op zoek naar andere software met vergelijkbare functionaliteit.

Ik zie op andere fora/topics weinig aandacht voor UPnP, terwijl het imo een interessante techniek is. Heeft hier iemand dan misschien ervaring met zijn Nokia icm UPnP software of hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
bacardifrans schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:13:
[...]

Probeer Handy Shell eens heb ik nu ook omdat ik me er ook aan ergerde en het bevalt mij top
ja graag: testgram at xs4all PUNT nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hola!

Sinds een week ben ik ook in het bezit van een N82. Vooralsnog erg tevreden mee, ondanks het feit dat ik een keer terug naar de fabrieksintellingen ben moeten gaan omdat de wlan-wizard niet meer werkte (hoogstwaarschijnlijk door een stukje gedownloade software). Heb er nu Sygic op staan wat prima lijkt te werken (in de praktijk nog niet echt mee bezig geweest), een Nintendo NES en Sega Megadrive emulator (geniaal ^^), werkt perfect. Wifi en browsen loopt als een zonnetje. Ook al hecht ik er niet zo veel waarde aan; de camera is de beste die ik tot nu toe in een telefoon heb gebruikt.
't enige noemenswaardige nadeeltje waar ik tot nu toe op gekomen ben is het feit dat m'n frontje behoorlijk kraakt als je er druk op zet (en dit doe je bij het gebruik van het mobieltje automatisch al genoeg om het ding flink te laten kraken). Tis niet super hinderlijk of iets dergelijks maar het geeft je toch wel een beetje het gevoel dat je met een stuk plastic speelgoed zit te spelen. Ik weet niet of dit normaal is en of het eventueel onder garantie of iets dergelijks valt?
Ohja en m'n batterij ging de eerste paar dagen ongeveer 30 uur mee, maar wat wil je als je er zo veel mee zit te spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 12:29
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:15:
Hola!

Sinds een week ben ik ook in het bezit van een N82. Vooralsnog erg tevreden mee, ondanks het feit dat ik een keer terug naar de fabrieksintellingen ben moeten gaan omdat de wlan-wizard niet meer werkte (hoogstwaarschijnlijk door een stukje gedownloade software). Heb er nu Sygic op staan wat prima lijkt te werken (in de praktijk nog niet echt mee bezig geweest), een Nintendo NES en Sega Megadrive emulator (geniaal ^^), werkt perfect. Wifi en browsen loopt als een zonnetje. Ook al hecht ik er niet zo veel waarde aan; de camera is de beste die ik tot nu toe in een telefoon heb gebruikt.
't enige noemenswaardige nadeeltje waar ik tot nu toe op gekomen ben is het feit dat m'n frontje behoorlijk kraakt als je er druk op zet (en dit doe je bij het gebruik van het mobieltje automatisch al genoeg om het ding flink te laten kraken). Tis niet super hinderlijk of iets dergelijks maar het geeft je toch wel een beetje het gevoel dat je met een stuk plastic speelgoed zit te spelen. Ik weet niet of dit normaal is en of het eventueel onder garantie of iets dergelijks valt?
Ohja en m'n batterij ging de eerste paar dagen ongeveer 30 uur mee, maar wat wil je als je er zo veel mee zit te spelen ;)
30 uur is wel behoordlijk lang ;) ik denk dat je 30 minuten bedoelt, maar vooruit.. :) Zoals je zegt is Sygic dé ideale uitkomst voor navigeren met je interne GPS. Dat gekraak heb ik helaas ook en ik geloof dat (bijna) alle Nokia's dat hebben. Don't shoot me if I'm wrong! :X
Welke Nintendo en Sega emluator gebruik je als ik vragen mag?

Nog een leuke tip: Marble Maze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaJohn schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:35:
[...]

30 uur is wel behoordlijk lang ;) ik denk dat je 30 minuten bedoelt, maar vooruit.. :) Zoals je zegt is Sygic dé ideale uitkomst voor navigeren met je interne GPS. Dat gekraak heb ik helaas ook en ik geloof dat (bijna) alle Nokia's dat hebben. Don't shoot me if I'm wrong! :X
Welke Nintendo en Sega emluator gebruik je als ik vragen mag?

Nog een leuke tip: Marble Maze..
Hmm ach dat gekraak neem ik maar voor lief dan, tis niet verschrikkelijk of iets (m'n eeuwenoude 7260 heeft er overigens geen last van). Qua emulators; voor de NES gebruik ik GPFCE 0.3.2, werkt echt super (stukken beter dan vNes waar je het volume niet eens in kan stellen). Voor de Megadrive gebruik ik Picodrive, welke ook helemaal naar behoren werkt (alleen werd het geluid gaar na het per ongeluk draaien van het scherm)

btw, die 30 uur is inclusief een minimum van 8 uur slapen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik flashfilmpjes afspelen via de browser? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 18:36

Barres B.

six seasons and a movie!!!

bacardifrans schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:13:
[...]

Hmm.. ik begrijp dan dat er dus niet een andere manier is. Ik had Handy Shell ook al geprobeert en mij beviel het niet echt. Kwestie van smaak en persoonlijke eisen denk ik.

Maar nog iets anders, ik probeer mijn wireless te delen met de n82. Ik heb namelijk een publieke hotspot van iemand waar ik wel met me mobiel kan inloggen maar niet met de laptop(don't ask me why, het is niet goed ingesteld door de eigenaar)
Ik had er ooit een programma voor, maar die werkte niet goed en ik kom ook niet meer op de naam van het programma. Het is namelijk wel mogelijk om je mobiel als modem te gebruiken, maar ik heb geen onbeperkt internet dus daar heb ik geen behoeft aan. Dus ik wil een wireless delen, zodat ik via mijn mobiel op dat netwerk kan komen. Of dat ik mijn mobiel als wifiadapter kan gebruiken via mijn usb of bluetooth. Als iemand iets weet, laat me het please horen, want ik kan het niet meer vinden.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Barres B. schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:16:
Maar nog iets anders, ik probeer mijn wireless te delen met de n82. Ik heb namelijk een publieke hotspot van iemand waar ik wel met me m'n mobiel kan inloggen maar niet met de laptop(don't ask me why, het is niet goed ingesteld door de eigenaar)
Ik had er ooit een programma voor, maar die werkte niet goed en ik kom ook niet meer op de naam van het programma. Het is namelijk wel mogelijk om je mobiel als modem te gebruiken, maar ik heb geen onbeperkt internet dus daar heb ik geen behoeft aan. Dus ik wil een wireless delen, zodat ik via mijn mobiel op dat netwerk kan komen. Of dat ik mijn mobiel als wifiadapter kan gebruiken via mijn usb of bluetooth. Als iemand iets weet, laat me het please horen, want ik kan het niet meer vinden.
JoikuSpot. Maar of dat als doorgeefluik kan fungeren?... Fix gewoon WLAN op die laptop, veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fuzzillogic schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:15:
[...]

JoikuSpot. Maar of dat als doorgeefluik kan fungeren?... Fix gewoon WLAN op die laptop, veel makkelijker.
JoikuSpot kan alleen als wifi hotspot fungeren voor 3/3.5G.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
Op http://trein.naquah.net/ kun je voor de iphone een progje aanschaffen voor de treintijden. Ik trein veel en wil een soortgelijk progje hebben voor op de n82. Iemand dit al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hoe kun je in mailtjes of smsjes eigenlijk een lege regel maken zonder 100 keer de spatie te moeten gebruiken? In mailtjes (profimail) is het toch wel verdacht handig om na een begroeting een regel open te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
Kijk even bij de leestekens/symbolen in een bericht, daar zit er 1 bij met het "enter"-teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Orcie schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:26:
Op http://trein.naquah.net/ kun je voor de iphone een progje aanschaffen voor de treintijden. Ik trein veel en wil een soortgelijk progje hebben voor op de n82. Iemand dit al gevonden?
Ja, het heet "internet" ;)

http://m.ns.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Laatst online: 13-09 21:07
Recoil schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:35:
.. eigenlijk een lege regel maken zonder 100 keer de spatie te moeten gebruiken?
Je hoeft gelukkig niet 100 keer, maar 3 keer op de spatie (#0) te drukken om een Enter te krijgen ...

meer 'speciale' symbolen vind je onder de knop *+

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Niet online
emmerx schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:24:
[...]

Je hoeft gelukkig niet 100 keer, maar 3 keer op de spatie (#0) te drukken om een Enter te krijgen ...

meer 'speciale' symbolen vind je onder de knop *+
Dus hekje en dan 0 drie keer? Dan gaat hij bij mij alleen maar door met spatie's. Heb hem inmiddels wel onder de speciale symbolen gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Recoil schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:03:
[...]

Dus hekje en dan 0 drie keer? Dan gaat hij bij mij alleen maar door met spatie's. Heb hem inmiddels wel onder de speciale symbolen gevonden..
Hij bedoelt het nummer 0. Dus drie keer 0 drukken.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Laatst online: 10-09 18:36

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Fuzzillogic schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:15:
[...]

Dat was dus het progje waar ik niet meer op kon komen. Maar dat werkt dus niet, de reden noemt BastiaanN al.
Maar dat is hier dus (nog?) niet bekend, leek me wel handig. Aangezien in Nokia PC suite wel een soort van aansluiting zit om contact te maken met 3G en dit door te verbinden met de pc. Leek mij het ook wel wat om het met wifi te doen met de pc.

En de wifi-aansluiting kan ik niks aan doen. Die router lijkt zijn eigen pc's uit te zoeken waarop hij wil werken. Er waren meer mensen in me omgeving die hetzelfde probleem hadden en ik kan er verder niet bij(tenzij ik wat ga hacken via andermans laptop, maar dat is niet heel verstandig :P). Misschien zijn er nog andere personen met ideeën? Of nog voor mijn eerder genoemde probleem met 'online delen' op het bureaublad weghalen.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of de Nokia N82 de mobiel is die ik zoek! (ik twijfel tussen deze, SE C905 en de iPhone, als ik de camera buiten beschouwing laat)
Ter info: ik stap over van een simpel mobieltje; daarnaast heb ik een pda voor mijn agenda/contacts/navigatie en een ipod voor mijn muziek en heb ik geen digitale camera...dit alles zoek ik in mijn nieuwe mobiel!

Ik wil:
- een goeie camera, waarbij ik de foto's ook kan afdrukken (tot a4, maar een kleinere maat is ook prima. Ik wil dus geen digi camera kopen, want die heb ik nooit bij me op de momenten dat ik een foto wil maken!)
- navigeren zonder internetverbinding, gebruikmakend van de interne gps-ontvanger. Ik wil dus geen apart inet-abbo afsluiten al is het maar een paar euro...ik gebruik een mobieltje niet om mijn mail te doen en te surfen, en enkel voor af en toe navigatie is zinloos.
- thuis mijn updates voor mijn mobiel kunnen doen op mijn iMac.
- mijn agenda/contacts synchroniseren met mijn iMac
- mijn agenda/contacts synchroniseren met mijn Windows-pc op het werk
- mijn muziek op mijn mobieltje ipv mijn ipodje

Dit zijn onvoorwaardelijke eisen voor mij!
Moet ik gaan voor de n82??? Alle advies is welkom! Alvast bedankt hiervoor... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 09:44:
Ik vraag me af of de Nokia N82 de mobiel is die ik zoek! (ik twijfel tussen deze, SE C905 en de iPhone, als ik de camera buiten beschouwing laat)
Ter info: ik stap over van een simpel mobieltje; daarnaast heb ik een pda voor mijn agenda/contacts/navigatie en een ipod voor mijn muziek en heb ik geen digitale camera...dit alles zoek ik in mijn nieuwe mobiel!

Ik wil:
- een goeie camera, waarbij ik de foto's ook kan afdrukken (tot a4, maar een kleinere maat is ook prima. Ik wil dus geen digi camera kopen, want die heb ik nooit bij me op de momenten dat ik een foto wil maken!)
- navigeren zonder internetverbinding, gebruikmakend van de interne gps-ontvanger. Ik wil dus geen apart inet-abbo afsluiten al is het maar een paar euro...ik gebruik een mobieltje niet om mijn mail te doen en te surfen, en enkel voor af en toe navigatie is zinloos.
- thuis mijn updates voor mijn mobiel kunnen doen op mijn iMac.
- mijn agenda/contacts synchroniseren met mijn iMac
- mijn agenda/contacts synchroniseren met mijn Windows-pc op het werk
- mijn muziek op mijn mobieltje ipv mijn ipodje

Dit zijn onvoorwaardelijke eisen voor mij!
Moet ik gaan voor de n82??? Alle advies is welkom! Alvast bedankt hiervoor... _/-\o_
Vrijwel alles wat je opsomt is mogelijk behalve (tenzij ik mij vergis) het ophalen van updates voor de telefoon. Nokia's software updater werkt namelijk alleen op Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:11
Inderdaad, ik gebruik ook een mac. Het enige waarvoor ik windows nodig heb is voor de softwareupdates. Synchroniseren gaat makkelijk op de mac.

Pim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie antwoorden...
Kan ik ook updaten via WiFi op de telefoon? En kan ik ook Entourage syncen op mijn iMac of alleen de Apple apps Mail/Adresboek/iCal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
De iPhone valt in ieder geval af, want die kan niet navigeren. De C905 zou je moeten checken in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
BastiaanN schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 10:30:
[...]

Nokia's software updater werkt namelijk alleen op Windows...
Nokia is al een tijd bezig met OTA-updates. Maar echt veel haast lijken ze er niet mee te maken. Het zou in theorie wel kunnen.

Maareh... Een toestel zoals de N82 ZONDER flat-fee internetabonnement vind ik krom. Dit soort telefoons zijn gewoon gemaakt voor internetgebruik.

Toch raar, mensen geven tientallen euro's uit aan SMS, maar een flat-fee internet-abootje van nog geen €10 is ze dan teveel? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een behoorlijk ongenuanceerd waarde-oordeel...moet ik op elk moment van de dag dan surfen of lastig gevallen worden met mijn e-mails??? Dit doe ik thuis en op mijn werkplek, maar niet 'on-the-road' en dat wil ik graag zo houden. Dus is een Internetabonnement voor mij zonde van het geld...al is het maar een paar euri (maar goed, ik sms ook minimaal, heb een bundeltje van 25 sms-jes per maand en ook dat kost me geen tientallen euro's, zoals Fuzzillogic beweert...ik bel liever).

Mocht ik een mobiel gebruiken voor Internet, vind ik de kosten niet relevant en is 10 euro me dan zeker niet teveel; ik vind het krom dat dit gesuggereerd wordt. Het is allemaal een beetje kort door de bocht, Fuzzillogic, maar ongetwijfeld niet zo bedoeld (toch?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:34:
Dat is een behoorlijk ongenuanceerd waarde-oordeel...moet ik op elk moment van de dag dan surfen of lastig gevallen worden met mijn e-mails??? Dit doe ik thuis en op mijn werkplek, maar niet 'on-the-road' en dat wil ik graag zo houden. Dus is een Internetabonnement voor mij zonde van het geld...al is het maar een paar euri (maar goed, ik sms ook minimaal, heb een bundeltje van 25 sms-jes per maand en ook dat kost me geen tientallen euro's, zoals Fuzzillogic beweert...ik bel liever).

Mocht ik een mobiel gebruiken voor Internet, vind ik de kosten niet relevant en is 10 euro me dan zeker niet teveel; ik vind het krom dat dit gesuggereerd wordt. Het is allemaal een beetje kort door de bocht, Fuzzillogic, maar ongetwijfeld niet zo bedoeld (toch?).
Ik neem aan dat Fuzzillogic in het algemeen beredeneert en het dus niet direct op jou van toepassing is. Daarbij sluit ik mij aan bij de mening van Fuzzillogic waarin hij aangeeft dat de N82 zeker een multimedia toestel is en om al die mogelijkheden goed te kunnen benutten lijkt het mij dat je bij dit soort toestel zeker een internet abonnement wilt! (Anders had je toch prima met een minder toestel gekund?)

p.s. dit is geen dump-hier-je-vragen topic, met een beetje googelen had je vrijwel al je gestelde vragen kunnen beantwoorden.

[ Voor 4% gewijzigd door BastiaanN op 07-11-2008 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BastiaanN schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:39:
[...]

Ik neem aan dat Fuzzillogic in het algemeen beredeneert en het dus niet direct op jou van toepassing is. Daarbij sluit ik mij aan bij de mening van Fuzzillogic waarin hij aangeeft dat de N82 zeker een multimedia toestel is en om al die mogelijkheden goed te kunnen benutten lijkt het mij dat je bij dit soort toestel zeker een internet abonnement wilt! (Anders had je toch prima met een minder toestel gekund?)

p.s. dit is geen dump-hier-je-vragen topic, met een beetje googelen had je vrijwel al je gestelde vragen kunnen beantwoorden.
Mijn reactie was puur om te verduidelijken dat er overwegingen zijn om geen internetabonnement te nemen; zeker niet bedoeld als persoonlijke aanval op Fuzzillogic (en zo wordt er nu wel een beetje gereageerd). Ervan uitgaande dat er meer mensen zijn die niet per se een inet-abbo nodig hebben kan mijn reactie ook als algemeen worden beredeneerd, alhoewel het wel direct op mij van toepassing is. Ik ben al 2 weken bezig met lezen van allerlei reviews, websites e.d. maar ik vind het moeilijk om tot een goeie keuze te komen, vandaar mijn vragen aan ervaren gebruikers. Ik 'kan niet prima met een minder toestel' omdat ik veel eisen stel aan de functionaliteit (zie eerdere posts); enige wat niet noodzakelijk is voor mij, is internet...

Ik begrijp het niet...volgens mij is een forum juist om vragen te stellen aan elkaar, elkaar te helpen en te informeren; ik doe dit veelvuldig op vele fora. Als je hier geen vragen mag stellen, waar is dit forum dan wel voor bedoeld? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:30:
[...]

Mijn reactie was puur om te verduidelijken dat er overwegingen zijn om geen internetabonnement te nemen; zeker niet bedoeld als persoonlijke aanval op Fuzzillogic (en zo wordt er nu wel een beetje gereageerd). Ervan uitgaande dat er meer mensen zijn die niet per se een inet-abbo nodig hebben kan mijn reactie ook als algemeen worden beredeneerd, alhoewel het wel direct op mij van toepassing is. Ik ben al 2 weken bezig met lezen van allerlei reviews, websites e.d. maar ik vind het moeilijk om tot een goeie keuze te komen, vandaar mijn vragen aan ervaren gebruikers. Ik 'kan niet prima met een minder toestel' omdat ik veel eisen stel aan de functionaliteit (zie eerdere posts); enige wat niet noodzakelijk is voor mij, is internet...

Ik begrijp het niet...volgens mij is een forum juist om vragen te stellen aan elkaar, elkaar te helpen en te informeren; ik doe dit veelvuldig op vele fora. Als je hier geen vragen mag stellen, waar is dit forum dan wel voor bedoeld? :?
Laat het duidelijk zijn dat ik het niet als een persoonlijke aanval beschouw, ik geef alleen maar aan dat zijn reactie in het algemeen was bedoeld. Je bent hier welkom met vragen waar je zelf niet uitkomt maar we verwachten wel dat je zelf een beetje onderzoek doet via bijv. google. Wellicht had ik mijn reactie iets anders moeten onderbouwen, ik bedoel niet dat je perse internet bij dit toestel moet hebben maar ik vind het persoonlijk een onmisbare aanvulling voor dit toestel.

Maar neem nou bijvoorbeeld je vraag over over-the-air updates, de eerste hit in google verteld mij al dat het nu nog niet kan de updates nu nog niet via deze methode voor de N82 worden aangeboden. (http://discussions.europe...swupdate&message.id=40704) die kleine moeite kan je dan zelf ook wel nemen toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
BastiaanN schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:50:
[...]
Maar neem nou bijvoorbeeld je vraag over over-the-air updates, de eerste hit in google verteld mij al dat het niet kan. (http://discussions.europe...swupdate&message.id=40704) die kleine moeite kan je dan zelf ook wel nemen toch? :)
Mja, het feit dat er geen updates zijn, betekent niet dat het niet kan. Nieuwere Nokia's zijn wel voorbereid voor OTA firmware-updates, maar gek (en vervelend) genoeg wordt het idd nog niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fuzzillogic schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:07:
[...]

Mja, het feit dat er geen updates zijn, betekent niet dat het niet kan. Nieuwere Nokia's zijn wel voorbereid voor OTA firmware-updates, maar gek (en vervelend) genoeg wordt het idd nog niet gebruikt.
De N78 kan het wel en daar wordt het ook op aangeboden, geen idee of Nokia ooit nog eens besluit om de N82 updates ook via OTA beschikbaar te stellen.

Edit; Verkeerd gelezen :P

[ Voor 9% gewijzigd door BastiaanN op 07-11-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

Ik heb al in dit topic gezocht en ook op Google dus vergeef me als de vraag al vaker is gesteld, maar heb het niet kunnen vinden. Mijn N82 heeft gigantisch last van stotterend filmen. Gewoon soms elke seconde een freeze van een seconde :'( Iemand enig idee waar dit door kan komen?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JT schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 01:40:
Ik heb al in dit topic gezocht en ook op Google dus vergeef me als de vraag al vaker is gesteld, maar heb het niet kunnen vinden. Mijn N82 heeft gigantisch last van stotterend filmen. Gewoon soms elke seconde een freeze van een seconde :'( Iemand enig idee waar dit door kan komen?
Misschien ligt dit aan je geheugenkaart? Heb je al eens geprobeerd om het opnemen op het telefoongeheugen te doen i.p.v. de geheugenkaart? (Camera -> Opties -> Gebruikt Geheugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Heeft er iemand een digitale (compact) camera en OOK een n82,,,?? :)

En hoe vergelijken jullie deze foto's? Is de digitale camera toch een stuk beter???

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

BastiaanN schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 10:54:
[...]

Misschien ligt dit aan je geheugenkaart? Heb je al eens geprobeerd om het opnemen op het telefoongeheugen te doen i.p.v. de geheugenkaart? (Camera -> Opties -> Gebruikt Geheugen)
Lijkt nu in eerste instantie te werken....mooi kloten, dan kan ik maar maximaal 6:30 nog opnemen :/
Johantjuuh schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 13:53:
Heeft er iemand een digitale (compact) camera en OOK een n82,,,?? :)

En hoe vergelijken jullie deze foto's? Is de digitale camera toch een stuk beter???
Ik vind de foto's te vergelijken met goedkopere digicams.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JT schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 15:37:
[...]

Lijkt nu in eerste instantie te werken....mooi kloten, dan kan ik maar maximaal 6:30 nog opnemen :/
Het standaard kaartje van nokia is niet van lekkere kwaliteit, je doet er het beste aan om deze te vervangen voor een exemplaar van bijv sandisk.
JT schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 15:37:
Ik vind de foto's te vergelijken met goedkopere digicams.
Er staat hier wel ergens een vergelijking tussen 2 foto's een van digicam en andere van n82.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:51:
Bedankt voor jullie antwoorden...
Kan ik ook updaten via WiFi op de telefoon? En kan ik ook Entourage syncen op mijn iMac of alleen de Apple apps Mail/Adresboek/iCal?
Kan ook met entourage. Dat doe ik zelf ook altijd :D
Kan je aangeven in de instellingen.

De iPhone kan dat trouwens niet. Althans, ik weet niet of dat geldt voor de iPhone 3G, maar de 2G kon dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

BastiaanN schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 16:43:
[...]

Het standaard kaartje van nokia is niet van lekkere kwaliteit, je doet er het beste aan om deze te vervangen voor een exemplaar van bijv sandisk.
Ik heb een 8 gb Kingston kaartje ...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JT schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 22:43:
[...]

Ik heb een 8 gb Kingston kaartje ...
Hmm, kay.. Sorry ik ging er vanuit dat je nog een standaard nokia kaartje had :) Misschien ooit eens geformatteerd naar ntfs o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

BastiaanN schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 22:59:
[...]

Hmm, kay.. Sorry ik ging er vanuit dat je nog een standaard nokia kaartje had :) Misschien ooit eens geformatteerd naar ntfs o.i.d.?
Maakt niks uit, kon je niet weten. Maar nee, zo uit de verpakking in de telefoon gedaan.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JT schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 23:10:
[...]

Maakt niks uit, kon je niet weten. Maar nee, zo uit de verpakking in de telefoon gedaan.
Wat ik mij nog wel kan herinneren is dat een goede vriend van mij hetzelfde probleem had enkel dan met een N95. Bij hem was de oplossing om het kaartje in de telefoon een keer opnieuw te formatteren, misschien zou je dat eens kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

ja dat ga ik zeker eens proberen, ik laat nog weten wat de uitkomst is

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Niet online
Wat doen jullie eigenlijk om de accu zo lang mogelijk vol te houden?
UMTS slurpt gewoon zoveel stroom dat het heel handig zou zijn als er een applicatie of iets dergelijks was die automatisch schakelt tussen GSM en UMTS, bijvoorbeeld als je een browser opstart.
Ik baal er een beetje van dat mijn telefoon soms bij gemiddeld gebruik binnen een dag leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Recoil schreef op maandag 10 november 2008 @ 14:22:
Wat doen jullie eigenlijk om de accu zo lang mogelijk vol te houden?
UMTS slurpt gewoon zoveel stroom dat het heel handig zou zijn als er een applicatie of iets dergelijks was die automatisch schakelt tussen GSM en UMTS, bijvoorbeeld als je een browser opstart.
Ik baal er een beetje van dat mijn telefoon soms bij gemiddeld gebruik binnen een dag leeg is.
Ik moet zeggen dat UMTS hier niet zo bijzonder veel meer stroom vraagt dan GSM. Ik kan in beide gevallen prima 3 dagen met de accu. Echter zodra ik internet voor een uurtje ofzo moet ik hem die zelfde avond aan de lader hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik heb gister voro het eerst serieus Sygic kunnen testen en ik moet zeggen, het werkte boven verwachting! Het geheel was ernstig accuraat en snel, route (her)berekenen duurde enkele seconden max. Enige nadeel is dat na een kleine anderhalf uur navigeren de batterij van bijna vol naar bijna leeg ging.
Heb overigens naast de NES en Megadrive emulator ook een GBA emulator gevonden, morgen eens proberen. Daarnaast ook een SNES emulator die ook werkt, alleen als je geluid wilt een beetje traag helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 20:33
vraagje, is bij het navigeren dmv TomTom of Sygic jullie batterij ook heel erg warm?( tot heet) bij mij iig wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Ik probeer mijn n82 als modem voor mijn laptop (XP professional) te configureren.

Gaat prima als ik een USB-kabel gebruik via zowel PC Suite als met netwerkconnecties,
maar met Bluetooth wil hij maar geen verbinding maken. Rare COM-poorten, dingen die niet handmatig zijn in te stellen ...

Iemand betere ervaring(en)?

Bluetooth werkt overigens wel perfect voor Outlook synchronisatie en met mijn autoradio (Sony MEX-BT2600) over A2DP en HCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
emmerx schreef op woensdag 12 november 2008 @ 00:46:
Gaat prima als ik een USB-kabel gebruik via zowel PC Suite als met netwerkconnecties,
maar met Bluetooth wil hij maar geen verbinding maken. Rare COM-poorten, dingen die niet handmatig zijn in te stellen ...

Iemand betere ervaring(en)?
Ik zit in de trein met laptop via bluetooth naar m'n mobiel, dus ja, betere ervaring ;)

Met COM-poort heb je niet zozeer iets te maken. Je moet het bluetooth DUP-profiel gebruiken. Er wordt een modem geinstalleerd, die kun je dan gebruiken.

Overigens werkte de one-touch-feature van PC suite bij mij ook zowaar, dus je kunt die eens proberen. Je hoeft die niet te gebruiken tho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Fuzzillogic schreef op woensdag 12 november 2008 @ 08:51:
[...]
Met COM-poort heb je niet zozeer iets te maken. Je moet het bluetooth DUP-profiel gebruiken. Er wordt een modem geinstalleerd, die kun je dan gebruiken.
Vannacht nog behoorlijk lang zitten klooien:

Vreemde was dat mijn n73 met een KPN USIM HSDPA het altijd perfect is blijven doen. Zat dus kennelijk in de installatie van de n82. n73 had een goede virtuele COM-poort toegewezen gekregen (4), n82 zat op verschillende COM-poorten geïnstallerd (19 én 1) en bij modem properties kon ik het modem geen query sturen.

Uiteindelijk nog maar een keer alle modems en Bluetooth instellingen verwijderd, PC Suite laatste versie, alles opnieuw geïnstalleerd en ...
na een geslaagde USB test nu ook prima verbindingen via Bluetooth!
Zowel via netwerkverbindingen als PC Suite One Touch Access

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 12:29
Een paar weken geleden heb ik mijn N82 ter reparatie aangeboden bij een Nokia Care point. Het toestel kreeg dode pixels onderaan het scherm.. Ik had er 6 weken op moeten wachten tot ik het toestel weer kon ophalen 8)7 Nu ongeveer 4 weken verder is het probleem weer teruggekomen maar dan op een andere plaats :'(
Ik wordt hier niet goed van! Wie heeft zoiets ook meegemaakt?

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 14:52
Weet iemand waar je de opstartprogramma's kan zien en dus ook kan instellen/verwijderen?

Reden: Ik heb een voice recorder en het Nokia Email programma geinstalleerd en deze starten op tijdens het opstarten van de N82.
Ik kan zo snel niet vinden hoe je dit in deze programma zelf kan disablen (iemand wel een idee?) en wil het dus manueel verwijderen uit de startup.

Gebruik de programma's zelden, dus het is irritant als ze opstarten vanwege de boot-time, ram gebruik en handelingen om ze weer te sluiten (Nokia Email). Liever start ik de progs gewoon op als ik ze nodig heb.

• dreku88000
  • Laatst online: 06-08 08:43
Hoi allemaal,

Hier ook even mijn eerste ervaringen. Ik heb vandaag mijn N82 opgehaald op het postkantoor (verzending naar huisadres waar niemand thuis is al wij werken. Klantenservice van Telfort bellen om het verzendadres te wijzigen schiet ook niet op; 2x gebeld, 2x te horen gekregen "de wachttijd bedraagt >5 minuten, beter later opnieuw proberen...") Afein,

Prachtig toestel! Geen kieren ontdekt bij openen van de doos en inspecteren van de inhoud. Heeft iemand ervaring dat dit later nog kan ontstaan?

Sim en geheugenkaart overgezet van mijn N81 en vervolgens de gegevens overgezet via PC Suite, want via bluetooth kreeg ik een foutmelding mbt bluetooth verbinding. Dit heb ik volgens mij al eerder gelezen in dit topic...

Verder Tomtom erop gezet met bt.. en gpsd. Moest alleen nog even mijn mms en spot instellingen handmatig van mijn N81 overnemen, want ik kreeg van Telfort geen smsje met de instellingen, omdat de telefoon niet compatibel zou zijn. Nu werkt dit ook, dus geen man overboord. Uiteindelijk moest ik nog wlan instellen, maar moest toch lang zoeken naar de manier om achter het mac adres van mijn telefoon te komen. (want MAC filtering op router) gezocht in dit topic, maar geen resultaat gezien, Daarom post ik het maar hier. Van de Nokia site:

Om toegangspuntparameters en beveiligingsinstellingen voor Wireless LAN te definiëren ga je naar Menu > Extra > Instellingen > Verbinding > Toegangspunten. In sommige situaties moet je misschien het MAC-adres (Media Access Control) van je toestel kennen. Voer hiervoor de code *#62209526# in (i.e. *#mac0wlan#).

Verdere ervaringen volgen binnenkort. In ieder geval op het eerste gezicht echt een geweldig toestel! :*)

Lenovo Thinkpad Yoga X380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 00:09:
Hoe kan ik flashfilmpjes afspelen via de browser? :(
Enig idee hoe dit te realiseren is?

Trouwens, het laden van YouTube filmpjes in Realplayer lijkt niet te werken...
Hij geeft aan dat hij aan het laden is, maar na 5 minuten heb ik nog geen beeld of geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het niet laden van youtube filmpjes heb ik ook een paar keer gehad, maar meestal werkte het wel. Het gekke is dat het een aantal keer wel verschil maakte of ik op het plaatje klikte of op de link eronder. Als 'ie het wel doet duurt het laden bij mij normaalgesproken slechts een seconde of 2.

Batterij in standby gaat overigens volgens mij lang genoeg mee. Tis alleen nog steeds bij regelmatig gebruik van wifi/browsen/ en nes/gba/megadrive emulators niet veel soeps :p. Maargoed ik zit nu van 1 keer peer 1 á 2 dagen opladen op de 2 keer per week :p

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 3e N82 black binnen gekregen van de week. Ook deze heeft de kier links naast het scherm 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:19
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 15:10:
Ik heb mijn 3e N82 black binnen gekregen van de week. Ook deze heeft de kier links naast het scherm 8)7
Mijn n82 heef ook een kier, maar veel kleiner als bij die van jou, ik heb een crystal casse gekocht en nu zie je de kier niet :)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 17:26
Ik wilde nog even een uitleg geven over de problemen met de Nseries (waaronder de N82) van nokia en de carkits van onder andere Kenwood en Pioneer.

Ik ben in het bezit van een Pioneer BT200 en had continue gedonder met het connecten. Nadat pioneer meerdere malen naar nokia wees en nokia weer naar pioneer wees, heb ik een goede workarround gevonden.

Allereerst connect je via je carkit je telefoon op de normale manier die in de handleiding staat. Dan komt in je nokia de BT unit te staan. Deze autoriseer je wel. Vervolgens ga je in het menu van je carkit (bij mijn pioneer function menu) naar automatische connect. Deze schakel je uit op je carkit. Als je nu in de auto stapt, draai je het contact aan waardoor de radio c.q. carkit wel wordt geactiveerd, maar deze zoekt nu geen verbinding met je telefoon. In je nokia Nserie ga je nu naar je bluetooth menu en klik je op het pioneer BT apparaat. Kies hier voor verbinden en voila het werkt. Echter ziet je nokia de Carkit niet echt als een carkit maar als een headset, maar dit mag de pret niet drukken.

Volgende issue: het telefoonboek naar je CK drukken. Dit gaat op de volgende manier. Je selecteerd je contact en verzend dit met je nokia over bluetooth. Dan kies je als apparaat de carkit en zie, hij accepteert het wel. Gebruik dus niet de phonebook transfer op je carkit.

Hopelijk heb ik hier weer wat pioneer en kenwood gebruikers mee veilig gesteld.

Mijn installatie is de P5900DVD unit met de Pioneer BT-200, en het werkt gelukkig ;)

@ dreku88000 welke versie van TT gebruik jij dan? Neem aan 6 maar met welk versie nummer. Ik heb tot nu toe nog gedonder gehad met tom tom en de interne GPS.

[ Voor 5% gewijzigd door muppet99 op 17-11-2008 15:03 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 10:56
TT 6.02 is werkend te krijgen met GPSd op de N82. GPSd maakt een soort van virtuele externe bluetooth GPS aan die je vervolgens weer in TT kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieuwe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 20:01
dreku88000 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 22:15:
Hoi allemaal...

...Uiteindelijk moest ik nog wlan instellen, maar moest toch lang zoeken naar de manier om achter het mac adres van mijn telefoon te komen. (want MAC filtering op router) gezocht in dit topic, maar geen resultaat gezien, Daarom post ik het maar hier...
MAC adres kan je volgens mij achter de batterij ook vinden... Samen met nog wat andere nummers.

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

muppet99 schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:28:
Ik wilde nog even een uitleg geven over de problemen met de Nseries (waaronder de N82) van nokia en de carkits van onder andere Kenwood en Pioneer.

Ik ben in het bezit van een Pioneer BT200 en had continue gedonder met het connecten. Nadat pioneer meerdere malen naar nokia wees en nokia weer naar pioneer wees, heb ik een goede workarround gevonden.

Allereerst connect je via je carkit je telefoon op de normale manier die in de handleiding staat. Dan komt in je nokia de BT unit te staan. Deze autoriseer je wel. Vervolgens ga je in het menu van je carkit (bij mijn pioneer function menu) naar automatische connect. Deze schakel je uit op je carkit. Als je nu in de auto stapt, draai je het contact aan waardoor de radio c.q. carkit wel wordt geactiveerd, maar deze zoekt nu geen verbinding met je telefoon. In je nokia Nserie ga je nu naar je bluetooth menu en klik je op het pioneer BT apparaat. Kies hier voor verbinden en voila het werkt. Echter ziet je nokia de Carkit niet echt als een carkit maar als een headset, maar dit mag de pret niet drukken.

Volgende issue: het telefoonboek naar je CK drukken. Dit gaat op de volgende manier. Je selecteerd je contact en verzend dit met je nokia over bluetooth. Dan kies je als apparaat de carkit en zie, hij accepteert het wel. Gebruik dus niet de phonebook transfer op je carkit.

Hopelijk heb ik hier weer wat pioneer en kenwood gebruikers mee veilig gesteld.

Mijn installatie is de P5900DVD unit met de Pioneer BT-200, en het werkt gelukkig ;)

@ dreku88000 welke versie van TT gebruik jij dan? Neem aan 6 maar met welk versie nummer. Ik heb tot nu toe nog gedonder gehad met tom tom en de interne GPS.
Ik kan mijn parrot-carkit (en andere non-nokia bluetooth paraphenalia) gewoon automatisch laten koppelen. Voor het overzetten van de contacten gebruik ik de Contacts Downloader van Nokia (te dl'en op: http://europe.nokia.com/A4143881), die zorgt ervoor dat het allemaal goed verloopt. Ik ga er vanuit dat dit progje ook gaat helpen op een kenwood of pioneer installatie.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:42
Ik denk dat sommigen van jullie hetzelfde hebben als ik. Ik heb een digitale spiegel reflex camera voor de Kodak momenten en mijn Nokia voor de gewone dagelijkse dingen die ik tegen het lijf loop. Al meer dan een jaar upload ik alle foto's die ik met mijn Nokia maak direct naar mijn Flickr account via de ShoZu applicatie. Echter, uploaden kan mijn Nikon niet. Toch zou ik heel graag snel de foto's kunnen uploaden, eigenlijk zo snel mogelijk na het gebeuren.

De oplossing die ik bedacht heb;
ik gebruik geen standaard SD geheugenkaartje meer maar een micro SD met een SD adapter. Zodra ik klaar ben met de foto's, haal ik de micro SD eruit en steek deze in mijn Nokia.
Vervolgens ga ik naar Menu > Instrumenten > Bestandbeheer.
In bestandbeheer ga ik naar geheugenkaart (rechter nav.toets) en dan naar de DCIM map. In de DCIM map wordt altijd door Nikon weer een submap aangemaakt per 100 foto's. Ik selecteer vervolgens een of meerdere mappen en via Opties > Verplaatsen naar map > Memory card > Afbeeldingen verplaats ik ze naar de standaard afbeeldingenmap die Nokia gebruikt.

Het toestel herkent deze verplaatsing en update het bestandssysteem. ShoZu herkent deze update weer en vraagt vervolgens of deze foto's naar Flickr (mijn 1 click destination) geupload dienen te worden. Ik hoef nu alleen maar ja te klikken en hij upload ze.

Op deze manier gebruik ik mijn Nokia dan als foto uploader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
Oke, dat klinkt wel slim, maar dan nog het volgende. Wij hebben thuis ook een Spiegelreflex, maar die maakt foto's die gemiddeld 2 keer zo'n grote bestandsgrootte heeft. Dat duurt dus best lang voordat het is upgeload. Daarbij... Raakt je Flickr niet vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 22:30
ik heb even wat problemen mbt. een vervanger van live messenger:
Fring wil namelijk niet openen: kan bestand niet uitvoeren om veiligheidsredenen

en Slick wil hij niet eens installeren…
heeft iemand een idee of een ander alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 13:56
Ik gebruik ebuddy en ik vind het erg fijn werken.
http://get.ebuddy.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01-2024
hoe kan ik hotmail mails ontvangen op n82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MX-Arjen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06 16:56
Hoi,

Heb de nokia n82 sinds vandaag en heb 3 hele kleine vragen,

Ik heb largetime 1.04 gedownload en geïnstalleerd op de n82, maar moet ik dit programma nog ergens instellen of wat want nu werkt het niet.

Zit er ook licht op het toestel zoja waar kan ik dit aan/uit zetten.

En zit er een batterij status op, percentage van de batterij bedoel ik hiermee.

Ben overgestapt van jarenlang SE na nokia en ik vind het menu nogal onoverzichtelijk om eerlijk te zijn.

Alvast bedankt.

Edit: large time heb ik er inmiddels op!

[ Voor 4% gewijzigd door MX-Arjen op 19-11-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Zit er ook licht op het toestel zoja waar kan ik dit aan/uit zetten.

Nee. Daarvoor moet je naar software zoeken (S60spot, nicelight,..)

Nee, geen percentage

Ben overgestapt van jarenlang SE na nokia en ik vind het menu nogal onoverzichtelijk om eerlijk te zijn.
Even wennen :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
MX-Arjen schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:04:
Maar de Nokia's geven ver van tevoren aan dat je batterij bijna leeg is; Je kan dan nog makkelijk ff bellen/sms-en. ;) (heel anders dan de SE die vrij snel na het signaal uitvalt)
Daar staat Nokia bekend om:
Tamelijk onsamenhangende menu's waar je diep moet graven voor sommige funkties.
Maar het werkt wel allemaal goed.

Heb net m'n nieuwe SEX1 met Windows Mobile en moet daar ook weer aan wennen ;)
Heel anders dan de 'normale' SE en Nokia

Verwijderd

Is er een manier om Nokia LifeBlog uit te zetten? Zou mooi zijn..

• v1nzent-
  • Laatst online: 12-09 19:30
Korte (en waarschijnlijk) simpele vraag: als ik gebelt wordt zie ik geen naam van de beller in mn display staan, terwijl deze wel in mn telefoonboek staat, weet iemand hoe ik dat kan activeren ?
Heb de instellingen doorgespit, maar kan niets vinden :s

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:41
v1nzent- schreef op donderdag 20 november 2008 @ 07:44:
Korte (en waarschijnlijk) simpele vraag: als ik gebelt wordt zie ik geen naam van de beller in mn display staan, terwijl deze wel in mn telefoonboek staat, weet iemand hoe ik dat kan activeren ?
Heb de instellingen doorgespit, maar kan niets vinden :s
Dan heb je waarschijnlijk 2 keer hetzelfde nummer opgeslagen in de telefoon.
Hij kan dan niet kiezen welke hij moet laten zien.

Tijd van werken, tijd van rusten

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:42
pim89 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:47:
Oke, dat klinkt wel slim, maar dan nog het volgende. Wij hebben thuis ook een Spiegelreflex, maar die maakt foto's die gemiddeld 2 keer zo'n grote bestandsgrootte heeft. Dat duurt dus best lang voordat het is upgeload. Daarbij... Raakt je Flickr niet vol?
Ik heb een zakelijke databundel van Vodafone en mag onbeperkt en snel (max 384 kbps) uploaden. Maar ook al heb je een standaard account met lagere snelheid, het gebeurd toch op de achtergrond, je merkt er niets van.

Daarnaast heb ik ook een Flickr Pro account (ongeveer 19 euro per jaar) en mag onbeperkt uploaden.
De Nikon maakt ook foto's met een bestandsgrootte van ongeveer 2,5 - 3 MB maar dat zie ik niet als een probleem, eerder als goed omdat de kwaliteit dan beter is.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Een 'probleem' dat ik al vanaf het begin met de N82 heb, is dat iedere keer dat ik zelf bel er in het display staat "Let op, actieve doorschakelingen". Iemand een idee waar dit op kan slaan?

• Driek
schaduw schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:18:
Een 'probleem' dat ik al vanaf het begin met de N82 heb, is dat iedere keer dat ik zelf bel er in het display staat "Let op, actieve doorschakelingen". Iemand een idee waar dit op kan slaan?
Dat degene waar je naartoe belt :doorschakelingen " heeft aanstaan.
Bijv zijn voicemail

• Fuzzillogic
Driek schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:20:
[...]

Dat degene waar je naartoe belt :doorschakelingen " heeft aanstaan.
Bijv zijn voicemail
Nee dat is het niet, je hebt juist zelf een doorschakeling actief. In het settingsmenu kun je opvragen welke doorschakelingen je momenteel actief hebt. Zo heb ik zelf doorschakeling naar vaste telefoon indien ik mobiel onbereikbaar ben (erg handig trouwens) en krijg ook altijd die melding (wat dan wel weer vervelend is).

Het "nut" is denk ik om je erop te wijzen dat je mogelijk onbereikbaar bent op je mobiel vanwege een doorschakeling..

• v1nzent-
  • Laatst online: 12-09 19:30
Driek schreef op donderdag 20 november 2008 @ 07:54:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk 2 keer hetzelfde nummer opgeslagen in de telefoon.
Hij kan dan niet kiezen welke hij moet laten zien.
klopt, je hebt inderdaad gelijk.
Vreemde is alleen dat ik geen dubbele nr's zie in eerste instantie, alleen als ik navigeer naar: Contacten -> eigenschappen en SIM contacten - SIM-telefoonboek.

Vraag is alleen dat als ik de dubbele verwijder óf ik dan de juiste verwijder...dat moet ik dan nog even uitzoeken.

Iniedergeval bedankt !

• Driek
v1nzent- schreef op donderdag 20 november 2008 @ 14:10:
[...]

klopt, je hebt inderdaad gelijk.
Vreemde is alleen dat ik geen dubbele nr's zie in eerste instantie, alleen als ik navigeer naar: Contacten -> eigenschappen en SIM contacten - SIM-telefoonboek.

Vraag is alleen dat als ik de dubbele verwijder óf ik dan de juiste verwijder...dat moet ik dan nog even uitzoeken.

Iniedergeval bedankt !
misschien is het al voldoende om alleen je interne geheuegen te gebruiken en niet je sim-geheugen

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Ik kreeg vandaag een ingeving. Ik zocht naar een netbook om mijn USB midi keyboard aan te hangen, zodat ik daarmee muziek kon maken. Toen bedacht ik me of het misschien niet met mijn N82 kon?

Op zich beschikt de N82 over USB host. Wat er m.i. nodig zou zijn om dit in werking te stellen is een adaptertje om de USB-stekker aan te sluiten, een stuurprogrammaatje en een muziekprogramma voor Symbian dat vergelijkbaar is met Fruity Loops, Reason, enz.

Heeft iemand heel toevallig ervaring met dit, of weet of dit überhaupt mogelijk is? Of is dit slechts een utopie?

hoi

• MX-Arjen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06 16:56
Oke, bedankt voor de tips!

Heb op dit moment nog 2 kleine vragen,

http://www.nokia-winkel.n...voor-nokia-n82-p-504.html

Crystal case, Is dit iets? Omdat ik mijn telefoon vaak in mijn broekzak heb met muntjes, sleutels of een pen.
Dat de case niet scheurt of dat de telefoon er bijv. een stuk dikker van wordt.

Hoe kan ik deze gegevens veranderen, andere informatie er neer zetten bedoel ik daar mee.
Had het gisteren maar was iets te enthousiast en had het weer te snel weg geklikt.
http://img396.imageshack.us/img396/9559/gsmarena032ji3.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door MX-Arjen op 20-11-2008 19:35 ]

• Driek
MX-Arjen schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:34:
Oke, bedankt voor de tips!

Heb op dit moment nog 2 kleine vragen,

http://www.nokia-winkel.n...voor-nokia-n82-p-504.html

Crystal case, Is dit iets? Omdat ik mijn telefoon vaak in mijn broekzak heb met muntjes, sleutels of een pen.

Hoe kan ik deze gegevens veranderen, andere informatie er neer zetten bedoel ik daar mee.
Had het gisteren maar was iets te enthousiast en had het weer te snel weg geklikt.
om het weg te halen moet je je gsm hacken

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:02
MX-Arjen schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:34:
...
Fuzzillogic in "Nokia N95 (8GB) - Deel 9"

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 20-11-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 15:10:
Ga het niet nog een keer proberen, dan maar geen n82. Mooi toestel met mooie features, maar wat een goedkope bouwkwaliteit. Echt jammer om te merken dat Nokia zo cheap afwerkt op een high-end toestel.
De goedkope nokia's zijn wel goed gebouwd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impulz86
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04-2020
Hoi

Ik heb mijn nokia n82 nu een paar dagen en heb een probleem om op mijn wifi netwerk in te loggen.

Ik heb al heel wat sites afgezocht maar helaas kom ik niet tot een oplossing. Het probleem is ook niet alleen bij de n82 bekend maar ook bij andere modellen met wlan.

Als ik verbinding maak via wifi met mijn thuisnetwerk (linksys wrt54g v2.2 firmware v4.20.8)

Bij een splinternieuwe wrt54gl v1.1 met de nieuwste firmware en gelijke instellingen krijg ik exact dezelfde foutmelding.

Beveiligingsinstellingen: WPA2 Personal, Wireless MAC Filter Disabled

DHCP server staat aan met voldoende ruimte voor meer ip adressen

(heb ook andere beveiligingsinstellingen geprobeerd)

Ik ga als volgt te werk:

Ik klik op WLAN-scan uit, vervolgens zegt hij: 'linksys' gevonden, daar klik ik dan op met de middelste toets, vervolgens kies ik voor browsten starten, dan staat er "verbinding wordt gelegd via linksys", dan krijg ik dus direct daarna de foutmelding "Web: geen reactie van gateway" (met het rode uitroepteken).

Internetten gaat wel goed, tot zover ik kan zien gaat dit via het wifi netwerk.

Ook ben ik ergens eens verbindingsstatus tegengekomen in het toestel ik weet niet meer precies waar ik dat had gevonden maar iemand beschreef het probleem het zelfde namelijk dat hij aangaf bij deze status: aan, uit, aan, uit of iets van verbonden, verbroken, verbonden verbroken.

Krijg ik telkens als ik op internet wil deze foutmelding wat best irritant is.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het oplossen van dit probleem.

PS. de firmware van het toestel is geupdate naar: V 30.0.019

*edit de ssid staat aan, helaas tot op heden nog geen oplossing gevonden.

[ Voor 6% gewijzigd door impulz86 op 24-11-2008 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm ik heb dat kiertje ook maar ik kan er vooralsnog nog niet echt van wakker liggen. Tis alleen zichtbaar als bij een bepaalde inkijkhoek en ik ben niet zo heel erg bang dat er iets tussen komt. Misschien kom ik daar nog op terug, maar hopelijk niet ;)
Maar, ik ben het er wel mee eens dat de bouwkaliteit niet je-van-het is, vergeleken bij mn vorige telefoon (shine, van metaal) is dit wel een beetje een kraakbakkie. Maargoed als de uiterlijke bouwkwaliteit-minpuntjes voor geen problemen zorgen neem ik dat maar voor lief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreku88000
muppet99 schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:28:
...

Ik gebruikte ook TT 6.02 volgens mij, met zoals Neophyte_NL ook al aangeeft (en ik in mijn post ook btw :P) GPSd, die je N82 voor de gek houdt en je interne gps als een externe laat werken in TT. Omdat ik dit nogal omslachtig vond en ook de workaround met bestProfiles (startpost) niet optimaal vond, ben ik nu overgestapt op MacGuider. Werkt direct prima! _/-\o_ Tot nu toe nog geen problemen ondervonden, ook de snelheid en rijbaanbegeleiding functioneren in mijn ogen echt geweldig. Voorlopig voor mij geen TT meer.

Om nog even terug te komen op de automatische verbinding met een Pioneer BT autoradio, jouw workaround werkt natuurlijk wel, maar dit is in mijn ogen niet echt de bedoeling. Ik wil dat mijn N82 en mijn P65BT automatisch connecten. ;) Want als ik, zoals jij aangeeft, iedere keer zelf in mijn N82 naar BT moet gaan om die te connecten met mijn P65BT, ben je het snel beu als je een paar korte ritjes achter elkaar hebt...

Ik heb het wel voor elkaar gekregen (ik weet alleen niet meer hoe :'( ) om ze automatisch te laten connecten, maar soms is hij na een tijdje 'vergeten' hoe dit moet en dan krijg ik dus verbonden - verbinding verbroken te zien op mijn N82. We zoeken verder om dit punt op te lossen, want het is dus wel mogelijk, alleen nog niet structureel werkend gekregen. :(
Tieuwe schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 08:44:
[...]

MAC adres kan je volgens mij achter de batterij ook vinden... Samen met nog wat andere nummers.

gr
Dat is misschien wel zo, maar ik vind het handiger om mijn telefoon niet uit te hoeven zetten en hem uit elkaar te halen om dit nummer te vinden, als dit ik dit ook op het display kan toveren ;)

@ Impulz86: staat je router zo ingesteld dat hij het broadcast id (of hoe heet dat ook alweer?) uitzend? Ik had dit namelijk eerst niet aanstaan, toen kon ik ook geen verbinding maken via mijn N82. Toen ik dit weer aangezet had, werkte alles prima (ook mét MAC adres beveiliging/ filtering). Maar of dit ook bij jou de boosdoener is, weet ik niet...

Verder ben ik prima tevreden over dit toestel. Het geluid van het toestel (speakers) vind ik ook dik in orde (vergelijkbaar met mijn N81), ondervonden tijdens laminaat leggen bij een vriend, waarbij de radio even niet beschikbaar was.

Ook navigeren werkt prima met MacGuider, nog niet echt lange stukken mee gereden, dus over de batterijduur tijdens navigeren kan ik nog niets zeggen. Algemeen vind ik de batterijduur prima, als er veel foto's/ film gemaakt worden of als er veel geinternet wordt valt deze wel terug, maar dat is te begrijpen.

Tot snel weer met nieuwe ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McGuider werkt voor mij ook geweldig. Over batterijduur tijdens navigeren; ik ging in een klein anderhalf uur van nagenoeg vol naar nagenoeg leeg, niet super dus ;)

Ik had vrijdag echter wel dat ik na 10 minuten nog steeds geen GPS verbinding had. Dat was redelijk waardeloos aangezien dat een moment was dat ik toch wel navigatie had kunnen gebruiken.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2008 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreku88000
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 18:18:
... Over batterijduur tijdens navigeren; ik ging in een klein anderhalf uur van nagenoeg vol naar nagenoeg leeg, niet super dus ;) ...
Volgens mij kon ik met mijn N81 en bluetooth tt gps ontvanger dit niet eens halen, dus lijkt me dit (in mijn geval) best redelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand last van het toetsenbord?
Het lijkt me persoonlijk erg iritant van die kleine rotknopjes
Dat is voor mij de doorslag geweest om de N79 te bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

MX-Arjen schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:34:http://www.nokia-winkel.n...voor-nokia-n82-p-504.html

Afbeeldingslocatie: http://www.greymobiles.co.uk/n82-crystal-e1.gif

Ik heb er zoeentje van eBay, da's veel voordeliger (let wel op de verzendkosten, maar dan nog is het vaak goedkoper). Helaas raakt de case ook snel bekrast, waardoor je dus krassen boven je scherm hebt. Mijn case gebruik ik dan ook niet meer.

Uiteraard wordt je telefoon er iets dikker door (en hij is al zo dik), maar heel veel is dat niet (1-2mm aan alle kanten).
Let ook op dat er grijze 'smoke' varianten zijn, die ook het display bedekken. Het lijkt mij mooier (heb er nog geen in het echt gezien), maar je scherm wordt wel minder helder door het 'rookglas'. |:(

En verder zijn het twee plastic delen die je vastklikt. Als je hem veel los of vast klikt, dan zal dit vast kapot gaan. Ik heb via ebay ook ooit een screenprotecor voor de N82 gekocht, dit is wel een absolute aanrader!

edit:
@hierboven: het zijn inderdaad kleine rotknopjes. Heb er niet altijd last van, maar dat zou eigenlijk 'nooit' moeten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door schaduw op 25-11-2008 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreku88000
Ik vind persoonlijk het toetsenbord wel lekker werken, beter als dat van mijn N81, omdat je bij deze knopjes de afzonderlijke toetsen beter kunt voelen. Hierdoor wordt blind smsen weer mogelijk (iets wat me bij mijn N81 met vergelijkbaar toetsenbord als dat van de N79 niet lukte). Maarja dat is allemaal persoonlijk. Gewoon gaan voor de telefoon die je zelf het prettigst vind werken en aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik had in het begin ook mijn twijfels over het toetsenbord, maar bleek toch goed te doen.
Hoop dat er meer toestellen gaan uitkomen met dergelijke toetsenborden!

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Youtube en uitzending gemist op je mobiel!!
bron: mobilecowboys.nl

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skyfire haalt het echte internet naar je mobiel
Di 25 november 2008 10:30, Richard Otto, 3086 views

Reeds vorig jaar vermeldde in reeds dat er een mobile browser-oorlog op komst is met spelers als Windows Explorer, Opera, Zumobi, Mozilla en Skyfire. Laatste maanden was er echter niets nieuws onder zon.

Vanaf deze maand brengt Skyfire het echte internet browsen naar de mobiel!

Vorige week kwam het nieuws dat de nieuwe Windows Explorer Mobile alleen op nieuwe Windows smartphones en PDA's uit komt. Een flinke domper voor de Windows Mobile gebruikers, aangezien de huidige mobiele browser echt aan vervanging toe is.

Nu komt Skyfire met een BETA-versie van de nieuwe mobiele browser voor Windows Mobile en Symbian gebruikers, waar je het echte internet op je mobiel kan ervaren. Zo heb ik reeds enkele sites uitgeprobeerd, waaronder Youtube, Geenstijl.tv en Uitzendinggemist.nl: dit werkte naar tevredenheid. Ook nog even postbank.nl bezocht en ingelogd; mobiel bankieren werkt dus eindelijk ook op mijn mobiel.

Ik ben ook erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Zie voor meer informatie: www.skyfire.com of via je mobiele browser direct downloadbaar: get.skyfire.com
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Succes!! 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door gram501 op 26-11-2008 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
gram501 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 10:02:
Ook nog even postbank.nl bezocht en ingelogd; mobiel bankieren werkt dus eindelijk ook op mijn mobiel.
Sorry, maar WTF??

Skyfire is een proxydienst! Jij laat jouw BANKgegevens dus via e.o.a. partij lopen die jou een gratis dienst aanbiedt? Heb je de voorwaarden van Skyfire bekeken, omtrend privacy, security en aansprakelijkheid? Is het verkeer naar jouw mobiel überhaupt versleuteld?

Ik heb sowieso mijn twijfels bij dat soort gratis diensten, en al helemaal als het mijn wachtwoorden/logins betreft. Opera Mini valt dan dus ook af. Net als de meeste van die "graits" IM-clients, die in feite ook gewoon maar proxy's zijn. En Skyfire dus ook.

De native browser is imo prima. En videootjes op een website bekijk ik toch veel liever gewoon op de desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fuzzillogic schreef op woensdag 26 november 2008 @ 10:29:
[...]
De native browser is imo prima. En videootjes op een website bekijk ik toch veel liever gewoon op de desktop.
Inderdaad. Telebankieren werkt daar ook prima op, ook bij de postbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
@fuzzilogic

Had er bij moeten vertellen dat het een quote is misschien... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinsunderkop
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:19
impulz86 schreef op zondag 23 november 2008 @ 18:01:
Hoi

Ik heb mijn nokia n82 nu een paar dagen en heb een probleem om op mijn wifi netwerk in te loggen.

Ik heb al heel wat sites afgezocht maar helaas kom ik niet tot een oplossing. Het probleem is ook niet alleen bij de n82 bekend maar ook bij andere modellen met wlan.

Als ik verbinding maak via wifi met mijn thuisnetwerk (linksys wrt54g v2.2 firmware v4.20.8)

Bij een splinternieuwe wrt54gl v1.1 met de nieuwste firmware en gelijke instellingen krijg ik exact dezelfde foutmelding.

Beveiligingsinstellingen: WPA2 Personal, Wireless MAC Filter Disabled

DHCP server staat aan met voldoende ruimte voor meer ip adressen

(heb ook andere beveiligingsinstellingen geprobeerd)

Ik ga als volgt te werk:

Ik klik op WLAN-scan uit, vervolgens zegt hij: 'linksys' gevonden, daar klik ik dan op met de middelste toets, vervolgens kies ik voor browsten starten, dan staat er "verbinding wordt gelegd via linksys", dan krijg ik dus direct daarna de foutmelding "Web: geen reactie van gateway" (met het rode uitroepteken).

Internetten gaat wel goed, tot zover ik kan zien gaat dit via het wifi netwerk.

Ook ben ik ergens eens verbindingsstatus tegengekomen in het toestel ik weet niet meer precies waar ik dat had gevonden maar iemand beschreef het probleem het zelfde namelijk dat hij aangaf bij deze status: aan, uit, aan, uit of iets van verbonden, verbroken, verbonden verbroken.

Krijg ik telkens als ik op internet wil deze foutmelding wat best irritant is.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het oplossen van dit probleem.

PS. de firmware van het toestel is geupdate naar: V 30.0.019

*edit de ssid staat aan, helaas tot op heden nog geen oplossing gevonden.
Stabiele verbinding:
Menu--> Instrumenten-->Instellingen--> Verbindingen--> Wireless LAN-->
Opties--> Geavanc. instellingen--> Energiespaarstand [uitschakelen]

Instellen WLAN:
Menu--> Instrumenten--> Connectiviteit--> Verb.beheer--> Beschikbare WLAN
Hier eventueel het 'selectiebalkje' op je eigen netwerk zetten en opties kiezen.
Daarna Toeg.pt definieren door WPA2-sleutel van je router in te voeren.

Volgende:
Menu--> Instrumenten-->Instellingen--> Verbindingen--> Toegangspunten
Hier eventueel het 'selectiebalkje' op je eigen netwerk zetten en opties kiezen.
Hier zijn de laatste instellingen te wijzigen. Onder opties ook Geavanc.instell. voor bv IP-adres ;) .

Deze manier heeft voor mij bij 2 beveiligde netwerken gewerkt.

Wifi en mobiel, altijd handig om met samengeknepen oogjes voor het slapen gaan nog even te Youtuben :) .
Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste