Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 16:29

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Flexicon schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:03:
Ik dacht dat dell altijd slechte service had, maar denk dat ze dit hebben opgelost want ben met mijn kapotte dell erg goed geholpen :)
Ik weet niet waar je dat gehoord hebt, maar wij hebben bij kapotte Dell producten altijd prima service gehad. Het wordt vaak dezelfde dag nog opgehaald en je hebt er geen omkijken meer naar. Dat heeft Dell al jaren prima op orde. Het is ook een van de weinige fabrikanten waar je je volledige garantie kunt uitbreiden naar 3 jaar.

[ Voor 9% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 04-12-2009 10:45 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Xardas schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 10:08:
[...]

Hoeveel was je kwijt?

Ik zit zelf trouwens te denken om 2 jaar accidental damage support te doen ipv de standaard garantie van 1 jaar. Heeft dit, behalve de extra garantie jaar, veel meerwaarde? Het kost wel 120 euro meer.
Dat bestaat geen antwoord op natuurlijk, dat is echt aan jou. Voor mij heeft het geen meerwaarde, omdat ik het a) een vrij groot bedrag vind tov de kostprijs van de laptop en b) als je niet als een malloot omgaat met je laptop, hoef je je echt geen zorgen te maken over 'accidental damage' Ik hou er iig niet van om tegen alles maar te verzekeren en te verzekeren. Gooi dan aub gewoon geen glas cola over je laptop heen, ik bedoel je kan alles gaan uitsluiten met een verzekering maar hoe waarschijnlijk is het nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaktwan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-05 09:53
stefmen schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 08:43:
[...]

Gebruik de zoekfunctie maar eens in dit topic (met zoekterm: licentie). Je kunt binnen 7 (werk?)dagen een verzoek naar Dell sturen (telefonisch of per email (voorbeeld mail staat in dit topic) dat je je licentie voor Windows en Works weigert.

Er zijn veel gevallen waarin je het geld dan terugkrijgt! Succes! Laat even weten of het je gelukt is ;)
Ok bedankt joh!
Zijn die 7 dagen na orderbevestiging of na ontvangen?
Ik kan dit toch voor de levering regelen als zij de betaling hebben ontvangen?
Ik laat weten hoe het verloopt.
Heb hem nu voor 736.29 thuisbezorgd. i7, 4GB DDR3 500 GB 7200 rpm
Met aftrek van windows en works komt dat in de buurt van 650 euro.
En iedereen maar kijken naar die populaire Sony Vaio in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09-2022
[...]

Hoeveel was je kwijt?

Ik zit zelf trouwens te denken om 2 jaar accidental damage support te doen ipv de standaard garantie van 1 jaar. Heeft dit, behalve de extra garantie jaar, veel meerwaarde? Het kost wel 120 euro meer.
De bon (inclusief BTW) tikte de 1100 euro aan. Hier hoop ik dus nog een kleine 100 euro op terug te winnen d.m.v. het weigeren van de Windows 7 en Works licentie.

Over de garanties.. Tja.. Ik ben altijd heel erg zuinig op mijn spullen, dus ik heb er bewust niet voor gekozen om accidental damage support te nemen. Natuurlijk kan er altijd iets gebeuren, maarja.. Dat is een risico. Ik heb zelf 3 jaar in een electronicawinkel gewerkt op de computer afdeling en ik weet hoeveel laptops er stuk gaan. Tevens kan ik het mij niet permitteren om mijn laptop 2/3 weken kwijt te zijn, dus zodoende de 3 jaar in-home support.

Ik had hiervoor een HP, en die heb ik 1x moeten opsturen. Als je dit buiten de garantie moet doen dan kost het vaak erg veel geld (lees: 300/400 euro is eerder regel dan uitzondering). 150 euro voor zo'n service aan huis is overigens niet erg duur als je je bedenkt dat je standaard maar 1 jaar krijgt. Het is toch wel een flinke upgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
kwaktwan schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:47:
[...]
Ok bedankt joh!
Zijn die 7 dagen na orderbevestiging of na ontvangen?
Ik kan dit toch voor de levering regelen als zij de betaling hebben ontvangen?
Ik laat weten hoe het verloopt.
Heb hem nu voor 736.29 thuisbezorgd. i7, 4GB DDR3 500 GB 7200 rpm
Met aftrek van windows en works komt dat in de buurt van 650 euro.
En iedereen maar kijken naar die populaire Sony Vaio in de pricewatch.
Volgens mij na ontvangen (lijkt mij het meest logische), maar zeker weten doe ik dit niet. Misschien dat er andere mensen dit weten?

Heb je geen Full-HD scherm gekozen?

Trouwens: hier staat een mooie review over de Studio 15 1557! (met Core i7 processor)

Mijn betaling is ontvangen, dus de status is nu: werk in uitvoering! Helaas is de levertijd wel nog steeds 18-01-2010 :(

[ Voor 7% gewijzigd door stefmen op 04-12-2009 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

In die review wordt het scherm niet bepaald goed beoordeeld.

Unfortunately, improvements on the used display, in comparison to the Studio 1555 reviewed last, couldn't be established. Particularly, multimedia fans will be upset about pallid colors and low contrast values. The effects of the reflective surfaces can be reduced indoors but prevent an intended outdoor usage.

Daar lees ik in deze thread niet echt veel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaktwan
Heb je geen Full-HD scherm gekozen?
Nee geen full HD.

De versie met de i7 heeft volgens mij standaard een ander scherm als die met de dual core.
Mijne heeft ook een witte led HD scherm, alleen geen 1920 x 1080.
Als ik HD spul ga kijken doe ik dat op mn Panasonic 42" PZ80 Plasma, dies wel 1080P :*)
Gebruik hem enkel op de bank voor een beetje msn, internet en wellicht wat HD content downloaden.

Heeft hij ook een aparte audio uitgang die Dolby Digital ondersteund?
Of enkel via hdmi?

[ Voor 11% gewijzigd door kwaktwan op 04-12-2009 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-06 22:02
[...]

Hoeveel was je kwijt?

Ik heb 3 jaar accidental damage support. Natuurlijk ben je zuinig op je laptop, maar er kan altijd wel wat gebeuren. Mijn vorige laptop heb ik bijna 4 jaar behoorlijk intensief gebruikt en daar is nooit wat mee gebeurd, maar voor hetzelfde geld valt ie op dag 2 al op de hoek van een tafel oid. Het is wel een flink bedrag, maar de dekking is wel goed. Heb zelf vrij uitgebreid gekeken naar inboedel- en kostbaarheden verzekeringen, maar de door Dell aangeboden verzekering is wel heel goed (zowel qua dekking als qua prijs-kwaliteitverhouding). Ik zou zeggen; kijk eens in wat voor situaties je je laptop gaat gebruiken en probeer te schatten wat de kans is dat er daar iets mee gaat gebeuren. Met andere woorden; blijft ie altijd op je bureau in je studeerkamer staan, of ga je hem regelmatig meeslepen in treinen, naar school/werk, etc.?
bear87 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:19:
b) als je niet als een malloot omgaat met je laptop, hoef je je echt geen zorgen te maken over 'accidental damage'
Een ongeluk zit in een klein hoekje. Je kan nog zo zuinig op je spullen zijn, als je een keer over je veters/de kat struikelt terwijl je je laptop van de slaapkamer naar de huiskamer draagt heb je daar weinig aan.

Heb volgens mij in dit thread ook wel gelezen dat een monteur van Dell iets had gerepareerd/vervangen dat door vloeistofschade was veroorzaakt. Vaak zal het bij een defect niet helemaal duidelijk zijn waardoor het ontstaan is, dat gaan ze ook echt niet altijd helemaal uitpluizen. Als je mazzel hebt wordt het onderdeel gewoon snel vervangen, maar met een barst in het scherm is dat wellicht moeilijk uit te leggen (als je geen accidental damage hebt)... Hoe dan ook, het is aan ieder om te bepalen wat voor garantie hij/zij wil en wat voor dekking, etc. Volgens mij hebben de meeste mensen in dit thread de standaard 1 jaar dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:12:
In die review wordt het scherm niet bepaald goed beoordeeld.

Unfortunately, improvements on the used display, in comparison to the Studio 1555 reviewed last, couldn't be established. Particularly, multimedia fans will be upset about pallid colors and low contrast values. The effects of the reflective surfaces can be reduced indoors but prevent an intended outdoor usage.

Daar lees ik in deze thread niet echt veel over.
Nee, inderdaad.. Daar lees ik hier niks over. De review gaat wel over het 'standaard' scherm en niet over het Full HD scherm. Ik hoop dat het Full-HD scherm beter is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:59
bear87 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:19:
[...]

Dat bestaat geen antwoord op natuurlijk, dat is echt aan jou. Voor mij heeft het geen meerwaarde, omdat ik het a) een vrij groot bedrag vind tov de kostprijs van de laptop en b) als je niet als een malloot omgaat met je laptop, hoef je je echt geen zorgen te maken over 'accidental damage' Ik hou er iig niet van om tegen alles maar te verzekeren en te verzekeren. Gooi dan aub gewoon geen glas cola over je laptop heen, ik bedoel je kan alles gaan uitsluiten met een verzekering maar hoe waarschijnlijk is het nou?
Ik doelde meer op de extra service die je hierdoor kunt verwachten. Mijn huidige (acer) laptop is 2,5 jaar oud en valt praktisch uit elkaar. Dit komt doordat ik hem altijd en overal gebruik. Ik heb hem altijd bij me. Daardoor is het voor mij een handicap om een laptop een paar dagen, laat staan een week of meer, kwijt te zijn. Bij Acer heb ik heb 3x (voor hetzelfde probleem) op moeten sturen. 2x binnen 5 dagen terug en de derde keer twee weken mogen missen.
Ik heb begrepen dat er verschil is in de garanties bij Dell waarbij de ene iemand bij je langs komt en de andere je hem op moet sturen. Vandaar de vraag tussen de verschillen.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

stefmen schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 18:16:
[...]

Nee, inderdaad.. Daar lees ik hier niks over. De review gaat wel over het 'standaard' scherm en niet over het Full HD scherm. Ik hoop dat het Full-HD scherm beter is O-)
de studio 1555 review van die site heeft het HD scherm

heb hem zelf ook, geweldig scherm, zelfs op laagste helderheid nog prima leesbaar met sfeerlicht (hij staat nu op zn laagst, enkel in de zon of tijdens gamen gaat ie hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaktwan
Hier heb je voor 23 euro een Backlit keyboard voor een Studio 1555,1557 thuisgestuurd.
Ik heb er zojuist 1 besteld.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=320454161490

[ Voor 4% gewijzigd door kwaktwan op 06-12-2009 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
stefmen schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:51:
Mijn betaling is ontvangen, dus de status is nu: werk in uitvoering! Helaas is de levertijd wel nog steeds 18-01-2010 :(
Mijn laptop is verstuurd! Ik zie nog geen detail informatie, maar vandaag wijzigde de status opeens :D

Ik ben benieuwd wanneer ik hem krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaktwan
stefmen schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:04:
[...]

Mijn laptop is verstuurd! Ik zie nog geen detail informatie, maar vandaag wijzigde de status opeens :D

Ik ben benieuwd wanneer ik hem krijg!
Laat het even weten ja! Ik ben ook erg benieuwd, heb vandaag de orderbevestiging gekregen voor mijn 1557. :*)
Staat nog steeds: Werk in uitvoering 18-01-2010.
Is jou leverdatum ook veranderd of nog steeds 18-01-2010?
Zou echt te gek zijn als ik hem voor kerstmis zou hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door kwaktwan op 07-12-2009 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
kwaktwan schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:35:
[...]

Laat het even weten ja! Ik ben ook erg benieuwd, heb vandaag de orderbevestiging gekregen voor mijn 1557. :*)
Staat nog steeds: Werk in uitvoering 18-01-2010.
Is jou leverdatum ook veranderd of nog steeds 18-01-2010?
Zou echt te gek zijn als ik hem voor kerstmis zou hebben.
Dit staat er nu:
Datum van bestelling: 2-12-2009
Status van bestelling: Verzonden

Verzenddatum: 7-12-2009
Geschatte leverdatum: Bestelling is verzonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaktwan
stefmen schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:48:
[...]

Dit staat er nu:
Datum van bestelling: 2-12-2009
Status van bestelling: Verzonden

Verzenddatum: 7-12-2009
Geschatte leverdatum: Bestelling is verzonden
Dan hoop ik dat de mijne morgen verzonden wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doezel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 21:15

Doezel

Ond

stefmen schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:02:
Ik heb ook mijn Studio 15 notebook besteld. Ik ben student Software Engineering, dus ik heb wel een beetje processorkracht nodig...
Ik vind dat studenten Software Engineering helemaal geen snelle machines moeten hebben. Zo leer je nooit software optimaliseren!!!!! :+

LG Therma V Monobloc 12KW U34. | 24 zonnepanelen x 380WP | Gasloos | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee, maar wel parallelliseren :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 09-12-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
Doezel schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:59:
[...]

Ik vind dat studenten Software Engineering helemaal geen snelle machines moeten hebben. Zo leer je nooit software optimaliseren!!!!! :+
Haha, ja, zo kun je het ook bekijken :P

Maar mijn huidige laptop is zo onwerkbaar traag door alle IDE's, Database's en andere handige tooltjes wat hierop staan, dat een beetje processorkracht wel wenselijk is. Daar komt nog eens bij dat de server's waar de huidige webapplicaties vaker op draaien op nog krachtigere machines draaien :P

Mijn verwachte leverdatum staat volgens dell op: 14-12 (maandag). Als op op de UPS site kijk staat deze op 11-12 (vrijdag). Even afwachten dus... :*)

[ Voor 3% gewijzigd door stefmen op 09-12-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
Trouwens iemand enig idee wat dit betekend?:

Wireless : Intel WiFi Link 5300 (802.11 a/g/n) Half Mini Card South Africa

Dit staat in mijn pakbon??....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:29

Nikeo

Jawelles

Ik aas al een tijdje op een studio 15 met i7 en een ATI 46xx Grafische kaart. Ik heb echter besloten te wachten tot januari/februari als de mobiele i5 ook komt en er misschien al mobility radeons van de 5000 serie beschikbaar zijn.

Een andere reden is, waarvoor ik hier eigenlijk post: komt Dell weer met de actiecode's van 5% korting of zijn dezen voorbij? Kan me voorstellen dat voor de feestdagen toch wel genoeg besteld wordt dus dat ze tijdelijk weg zijn? Of is het voor altijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 19:01
Nikeo schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:56:
Ik aas al een tijdje op een studio 15 met i7 en een ATI 46xx Grafische kaart. Ik heb echter besloten te wachten tot januari/februari als de mobiele i5 ook komt en er misschien al mobility radeons van de 5000 serie beschikbaar zijn.

Een andere reden is, waarvoor ik hier eigenlijk post: komt Dell weer met de actiecode's van 5% korting of zijn dezen voorbij? Kan me voorstellen dat voor de feestdagen toch wel genoeg besteld wordt dus dat ze tijdelijk weg zijn? Of is het voor altijd?
Hier heb je een, wel geldig tm/ 16 december 2009: MF2WPSTJ$0H7W3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetzje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:22
Vandaag is er een nieuwe BIOS update gereleased voor de Studio 1557:

Versie: A03
Beschrijving: 'Enchance Video card quality'

Ben benieuwd..
Ik ga 'm vanavond updaten als ik thuis kom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverWizard
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-03 13:09
Hoe gaat dat juist om die upgrade naar windows 7 te krijgen ?
Ik heb een 2 maand geleden 1tje gekocht waar nog vista opstaat maar de upgrade naar 7 was ook inbegrepen.

edit gevonden https://win7.dell.com/

[ Voor 10% gewijzigd door SilverWizard op 09-12-2009 23:54 ]

• xenne
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
heb 2 probleempjes met m'n Dell studio 1555

ten eerste heb ik soms geen geluid, als ik toepassing opstart met geluid blijft de toepassing hangen. als ik terug opstart is het dan meestal in orde. herinstallatie drivers al eens geprobeerd zonder resultaat. had het zowel voor in vista als in windows 7 - zou het iets hardwarematig kunnen zijn?

ten tweede, bij elke opstart wordt een upgrade van DataSafe online gedownload, maar er wordt niets mee gedaan. als ik dan in het programma zelf nu voor upgrades controleren selekteer zegt hij dat er een update beschikbaar is en vraagt hij of ik wil upgraden. als ik ja druk gebeurd er niets of gaat hij downloaden waarna er terug niets mee gedaan wordt, en waar die download terecht komt is me een raadsel

Anoniem: 316362

Vorige week donderdag mijn Dell Studio 15 ontvangen, exact een week na betaling! Erg netjes in mijn ogen!

Diezelfde dag ook direct refund voor Windows 7 en Works aangevraagd. Vanochtend werd ik gebeld door een vrouwtje met een zeer monotome computerstem die vroeg op m´n bankgegevens. Direct na het gesprek kreeg ik een bevestiging in m´n mailbox.

Ben benieuwd hoeveel het is!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ga je er dan Vista op zetten of zo? Of had je Windows 7 al?

• kwaktwan
Anoniem: 316362 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:57:
Vorige week donderdag mijn Dell Studio 15 ontvangen, exact een week na betaling! Erg netjes in mijn ogen!

Diezelfde dag ook direct refund voor Windows 7 en Works aangevraagd. Vanochtend werd ik gebeld door een vrouwtje met een zeer monotome computerstem die vroeg op m´n bankgegevens. Direct na het gesprek kreeg ik een bevestiging in m´n mailbox.

Ben benieuwd hoeveel het is!
Dat is goed nieuws!
Laat nog even weten hoeveel...
Mijn Studio 1557 is vandaag verzonden :*)
Hoe heb je die refund aangevraagd...
per mail of telefonisch naar customer service gevraagd?

bvd

[ Voor 3% gewijzigd door kwaktwan op 10-12-2009 17:25 ]

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:29

Nikeo

Jawelles

kwaktwan schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:21:
[...]

Dat is goed nieuws!

bvd
http://gathering.tweakers...ist_messages/1359268/last

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:19:
Ga je er dan Vista op zetten of zo? Of had je Windows 7 al?
Via m´n hogeschool Windows 7 gratis gekregen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kwaktwan schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:21:
[...]

Dat is goed nieuws!

bvd
Zojuist €94,08 op mijn rekening teruggestort gekregen! :*)

Refund heb ik aangevraagd via de Dell website!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijst
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-05 09:07
Goeie middag mensen,

Ik heb mijn probleem nog niet gevonden in dit topic in iedergeval maar hier komt hij:
Ik luister vaak op mijn werk naar streaming radio op de studio 1555. Maar elke keer als ik mijn beeldscherm dichtklap stottert de muziek voor 2 seconden. (Actie van het beeldscherm = niets)

Hoe kan dit? En zijn er meer mensen die hier last van hebben?

(Ik heb drivers al opnieuw geinstalleerd. Vista had hier last van en dacht dat het daar aan lag, maar nu Win7 erop staat heb ik er nog last van.)

Hopelijk heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden.
Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 17-06 20:43
mathijst schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:17:
Goeie middag mensen,

Ik heb mijn probleem nog niet gevonden in dit topic in iedergeval maar hier komt hij:
Ik luister vaak op mijn werk naar streaming radio op de studio 1555. Maar elke keer als ik mijn beeldscherm dichtklap stottert de muziek voor 2 seconden. (Actie van het beeldscherm = niets)

Hoe kan dit? En zijn er meer mensen die hier last van hebben?

(Ik heb drivers al opnieuw geinstalleerd. Vista had hier last van en dacht dat het daar aan lag, maar nu Win7 erop staat heb ik er nog last van.)

Hopelijk heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden.
Groetjes.
Is hier ook, net alsof het systeem een paar seconden vastslaat. Ik heb nog geen fix gevonden, maar ik heb er dan ook niet echt naar gezocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel437
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:23
dat heb ik ook... als je de klep dichtklapt wil hij snel standby en waarschijnlijk sluit hij de audio driver dan te snel af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hellboy123 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:26:
[...]

Was inderdaad nooit standaard in Nederland, ik heb m besteld bij de volgende site: http://www.gemwon.com/ShowProduct.aspx?ID=2373
Op dit moment hebben ze trouwens geen voorraad, dus moet je misschien even op ebay zoeken. Het inbouwen is echt simpel, er zijn een paar ervaringen terug te vinden in dit topic.

Ik vind het echt een meerwaarde voor de laptop, en dat voor omgerekend nog geen €20,-
ze hebben weer voorraad!

net besteld voor net geen 18 euro :)
ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334878

Weet iemand welke Blue ray brander er in een Dell Studio 1557 is te plaatsen en of het gemakkelijk te doen is zonder de boel helemaal te moeten slopen.
Als je weet welk merk en typenr er in moet dan hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-12-2024
eelcoo schreef op zondag 15 november 2009 @ 14:03:
Een vraagje m.b.t. de recente aanbieding voor de Studio 1555 laptop van Dell. Ik heb dit topic vluchtig doorgelezen, en ben tot de conclusie gekomen dat de laptop goed gewaardeerd wordt alhier. Daarom heb ik hem als volgt geconfigureerd:

Base Intel® Pentium® Dual-Core Processor T4300 (2.1GHz, 800MHz, 1MB cache)
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Geheugen 4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM \[2 x 2.048]
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Videokaart 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
Harde schijf 320 GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf
Optische apparaten Fixed Internal DVD+/-RW Slot Load Drive including Software
Draadloze netwerkvoorzieningen Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)

etc.
De tijd is dan bijna gekomen om te gaan bestellen. Nu is er nog één aspect wat aan mij knaagt; namelijk of het de moeite waard is om i.p.v. de Dual-Core T4300 (2,1 GHz, 800MHz, 1MB cache) te gaan voor de Core 2 Duo Processor T6600 (2,2 GHz, 800 MHz, 2 MB cache). Als de laptop voor mijzelf zou zijn zou ik zeker voor de laatste kiezen; dit omdat ik de capaciteiten van een betere processor zeker gebruik. Echter, zoals in mijn vorige post aangegeven, deze laptop is bedoeld voor mijn zusje. Ze zal (uiteraard) windows 7 gaan gebruiken, films kijken, word, skype, maar helemaal geen gekke dingen. In mijn ogen is 130 euro meerprijs dan een hoop geld, en niet waard. Maar, nu komt het, het is wel de bedoeling dat de laptop over een jaar of 3-4 ook nog fatsoenlijk werkt. Is het in dit geval toch handig om voor de core 2 duo T6600 te gaan, of komt de dual-core T4300 tegen die tijd ook nog lekker mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
eelcoo schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:24:
[...]

De tijd is dan bijna gekomen om te gaan bestellen. Nu is er nog één aspect wat aan mij knaagt; namelijk of het de moeite waard is om i.p.v. de Dual-Core T4300 (2,1 GHz, 800MHz, 1MB cache) te gaan voor de Core 2 Duo Processor T6600 (2,2 GHz, 800 MHz, 2 MB cache). Als de laptop voor mijzelf zou zijn zou ik zeker voor de laatste kiezen; dit omdat ik de capaciteiten van een betere processor zeker gebruik. Echter, zoals in mijn vorige post aangegeven, deze laptop is bedoeld voor mijn zusje. Ze zal (uiteraard) windows 7 gaan gebruiken, films kijken, word, skype, maar helemaal geen gekke dingen. In mijn ogen is 130 euro meerprijs dan een hoop geld, en niet waard. Maar, nu komt het, het is wel de bedoeling dat de laptop over een jaar of 3-4 ook nog fatsoenlijk werkt. Is het in dit geval toch handig om voor de core 2 duo T6600 te gaan, of komt de dual-core T4300 tegen die tijd ook nog lekker mee?
Het verschil tussen de T4300 en T6600 is echt niet zo groot. Passmark score is 1430 om 1540 ongeveer, dat is echt niet van de orde dat de T6600 wel 4 jaar meegaat en de T4300 niet. Zodra die T4300 niet meer toereikend is, is de T6600 een week later ook te oud ;) En 130 euro verschil is al helemaal belachelijk. 130 euro verschil ga je echt niet merken in performance, niet met die doeleinden, en überhaupt niet omdat het niet zoveel scheelt.

Zeker nu trouwens, de i3 en i5 staat bij wijze van spreken op de stoep. Dat is pas een verschil tov van de T4300/6600....Als je echt zo twijfelt, wacht nog lekker eventjes, de eerste arrandales zijn al opgedoken in de pricewatch van hwi en half januari worden ze leverbaar verwacht.

[ Voor 4% gewijzigd door bear87 op 13-12-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

precies! ik zou maximaal 15 euro uitgeven voor een upgrade naar de T6600

mocht je geen haast hebben zou ik een maandje wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcoo
  • Laatst online: 16-12-2024
bear87 schreef op zondag 13 december 2009 @ 17:25:
[...]

Het verschil tussen de T4300 en T6600 is echt niet zo groot. Passmark score is 1430 om 1540 ongeveer, dat is echt niet van de orde dat de T6600 wel 4 jaar meegaat en de T4300 niet. Zodra die T4300 niet meer toereikend is, is de T6600 een week later ook te oud ;) En 130 euro verschil is al helemaal belachelijk. 130 euro verschil ga je echt niet merken in performance, niet met die doeleinden, en überhaupt niet omdat het niet zoveel scheelt.

Zeker nu trouwens, de i3 en i5 staat bij wijze van spreken op de stoep. Dat is pas een verschil tov van de T4300/6600....Als je echt zo twijfelt, wacht nog lekker eventjes, de eerste arrandales zijn al opgedoken in de pricewatch van hwi en half januari worden ze leverbaar verwacht.
Anoniem: 303530 schreef op zondag 13 december 2009 @ 18:57:
precies! ik zou maximaal 15 euro uitgeven voor een upgrade naar de T6600

mocht je geen haast hebben zou ik een maandje wachten
Thanks, dan wordt dde upgrade hem niet. Een maandje wachten wordt lastig i.v.m. de levertijd. Zouden de prijzen ook nog dalen de komende weken door de komst van de i3 en i5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik denk het niet, waarschijnlijk stijgen ze zelfs (dell kennende...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
Zo, ik heb zojuist mijn laptop in ontvangst mogen nemen! Ben hem nu aan het installeren! Is allemaal vrij snel gegaan ondanks de late verwachte leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijst
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-05 09:07
hellboy123 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:02:
[...]

Is hier ook, net alsof het systeem een paar seconden vastslaat. Ik heb nog geen fix gevonden, maar ik heb er dan ook niet echt naar gezocht ;)
Mocht je iets vinden als je gaat zoeken. Ik hoor het graag... Zelf vind ik het nogal redelijk irritant. Zaterdag toevallig op een feestje bij iemand thuis muziek gedraait vanaf me laptop.. Af en toe wil ik mijn laptop dan dicht doen.. Geen goed idee! ;)
appel437 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 21:53:
dat heb ik ook... als je de klep dichtklapt wil hij snel standby en waarschijnlijk sluit hij de audio driver dan te snel af...
Het ergste is: Als ik mijn beeldscherm dicht klap moet hij niet standby gaan want die instelling staat bij mij niet ingeschakeld :9 Dus het zou raar zijn dat mijn audiosoftware dat alsnog denkt.

[ Voor 29% gewijzigd door mathijst op 14-12-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjawel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:18
Nou ik heb eindelijk contact gehad met de juiste persoon over mijn 'flikkerende' beeldscherm. Meteen de dag er na kwam er iemand thuis en die heeft er thuis een nieuw lcd scherm ingezet (geen HD). Nu doet alles het bijna perfect (nog lichte trilling maar niet storend).

Nieuw probleem: Ze hebben vandaag weer m'n windows 7 upgrade verzenddatum verplaatst. Besteld ergens eind november met verzenddatum 09-12. Op 08-12 werd dit uitgesteld naar 16-12 en vandaag is het weer uitgesteld naar 23-12. Dat wordt weer wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet iemand met welke driverversie je 2-finger flick krijgt?

de drivers waren opeens corrupt, andere geinstalleerd (al 6 andere..) maar krijg die instelling met geen mogelijkheid terug, wel 2-finger scrolling, maar dat hoef ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335380

Ik heb niets dan problemen met zowel de laptop als dell (hell).

Al gelijk na het uitpakken bleek het scherm echt een ramp.
Flikkerend scherm, wazig en een verschrikkelijke viewing angles.
Vervolgens de supportlijn gebeld en ze stuurde meteen een monteur.
Daar had ik niet eens om gevraagd , Later wees een collega mij er op dat ze gewoon een nieuwe moeten sturen.
Monteur kwam nieuw beeldscherm er in gezet prima dacht ik hij doet het.
Volgende dag merkte ik het, probleem is er nog stuk minder maar het is er nog.
Ik hoef dat niet te pikken dacht ik bij mezelf dus ik weer bellen.
Na 3 keer bellen eindelijk tot ze door gedrongen dat ze het moesten gaan oplossen , maar ik heb er genoeg van ik wil nu me geld terug.
Anders moet ik weer op een monteur wachten en dat betekend weer een dag vrij want niemand is thuis overdag. Na weer een paar keer bellen toch door het escalatie centrum gebeld. Deze wisten mij te vertellen dat ik geen recht maar heb op teruggave van geld omdat mijn laptop een reparatie heeft ondergaan! die zelf notabene niet heb voorgesteld. Nu gaat hij kijken wat voor mogelijkheden er nog meer zijn. Een volledig nieuwe krijg ik waarschijnlijk ook niet

Nou mijn vertrouwen heeft dell niet meer.
Eens maar niet meer! Dell en consumenten recht ;( .
En ja dat is zo want ze zijn verplicht mij eigenlijk een nieuwe sturen als ik binnen 7 dagen meld dat het product niet goed is.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 335380 op 16-12-2009 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nou nee je kunt (of in jouw geval kon) hem terugsturen en je geld terug krijgen. Dat houdt dan wel in dat je opnieuw moet bestellen en weer een flinke tijd wachten (als je weer dezelfde Dell wilt).

[ Voor 6% gewijzigd door Gianni Rombios op 16-12-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gianni Rombios schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:27:
Nou nee je kunt (of in jouw geval kon) hem terugsturen en je geld terug krijgen. Dat houdt dan wel in dat je opnieuw moet bestellen en weer een flinke tijd wachten (als je weer dezelfde Dell wilt).
Maar ik wil geen dell meer.
Dat is het probleem. Vind gewoon dat Dell geen kwaliteit aflevert.
En daarom wil ik me geld terug en kan ik ergens anders een laptop kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 335380 op 16-12-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:51
De kwaliteit van de studio 15 vind ik tegenvallen. Heb inmiddels deze laptop 2 maanden. De enige positieve punten van deze laptops is de prijs ( kostte mij maar 450 euro), de touchpad en de toetsenbord. deze 2 onderdelen zijn zeer responsief vergeleken met mijn oude dell vostro 1510.
Maar de bouw kwaliteit van de studio 15 vind ik slechter. De scharnieren zijn al een beetje losjes, de laptop kraakt van bij de scharnieren en voelt heel er plastic aan. De vostro 1510 was veel degelijker gebouwd.

Tevens vraag ik mij af welke idioot het idee heeft gekregen om 16:9 te introduceren bij laptop. Ik vind deze resolutie zeer bagger. je mist gewoon de verticale ruimte bij een hd ready scherm. Bij mijn vostro 1510 was de reso 1440x900 en ik mis deze resolutie.

Tot slot vind ik de mediakeys zeer bagger :( je moet het in combinatie met de fn toetsen gebruiken of je functie toetsen f1 t/m f12 offeren. Tevens zijn de mediakeys te hoog geplaatst. Ik had liever de dimfunctie en volumefunctie onder de pijltjes toets willen zien en icm met fn laten werken.

De beste mediakeys had mijn inspiron 6400, gewoon onder de touchpad.

Dit zijn mijn bevindingen tot nu toe.

De prijs/ kwaliteit verhouding van deze laptop is zeer goed en dat is de enige positieve eigenschap voor mij. Heb het voor 450 euro gehaald met 3 jaar @home garantie. Het was een standaard config met een hd4570.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

karakedi schreef op woensdag 16 december 2009 @ 22:15:
De kwaliteit van de studio 15 vind ik tegenvallen. Heb inmiddels deze laptop 2 maanden. De enige positieve punten van deze laptops is de prijs ( kostte mij maar 450 euro), de touchpad en de toetsenbord. deze 2 onderdelen zijn zeer responsief vergeleken met mijn oude dell vostro 1510.
450 euro?
weet je zeker dat je geen inspirion hebt besteld?
Maar de bouw kwaliteit van de studio 15 vind ik slechter. De scharnieren zijn al een beetje losjes, de laptop kraakt van bij de scharnieren en voelt heel er plastic aan. De vostro 1510 was veel degelijker gebouwd.
ze vergelijkt een zakelijk model met een budget consumenten....
Tevens vraag ik mij af welke idioot het idee heeft gekregen om 16:9 te introduceren bij laptop. Ik vind deze resolutie zeer bagger. je mist gewoon de verticale ruimte bij een hd ready scherm. Bij mijn vostro 1510 was de reso 1440x900 en ik mis deze resolutie.
welke idioot koopt er nu een laptop waarvan hij weet dat de resolutie ontoereikend is?
Tot slot vind ik de mediakeys zeer bagger :( je moet het in combinatie met de fn toetsen gebruiken of je functie toetsen f1 t/m f12 offeren. Tevens zijn de mediakeys te hoog geplaatst. Ik had liever de dimfunctie en volumefunctie onder de pijltjes toets willen zien en icm met fn laten werken.

De beste mediakeys had mijn inspiron 6400, gewoon onder de touchpad.
bios al ingekeken?
Dit zijn mijn bevindingen tot nu toe.

De prijs/ kwaliteit verhouding van deze laptop is zeer goed en dat is de enige positieve eigenschap voor mij. Heb het voor 450 euro gehaald met 3 jaar @home garantie. Het was een standaard config met een hd4570.
veel geluk met het vinden van een betere laptop voor €450...

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:51
@darkstone

De laptop heeft mij 450 gekost na refund van windows.

Hoewel de vostro 1510 een zakelijk model is, was het wel een budget laptop, voor de vostro had ik maar 417 euro betaald. Economisch gezien wat het voor mij aantrekkelijker om de vostro te verkopen en de studio 15 te halen. De accu en de garantie van de vostro was verlopen en ik heb deze voor 450 kunnen verkopen. Voor niks hebben ik dus een studio 15 gehaald, met 3 jaar garantie, betere videokaart, grote harderschijf, dubbel geheugen.

Hou de woorden zoals idioot voor je, ik dacht dat wij hierop op GOT elkaar met respect behandelen. Je gaat toch niet iemand uitmaken voor idioot, omdat de gebruikservaringen negatief zijn.

De ervaring met een lager resolutie kan je niet van te voren inschatten. Ik heb gewoon die risico gewaagd en de ervaring met een hoge resolutie viel tegen.

Ja ik heb in de bios gekeken. Je kan aangeven welke combinatie direct werkt. Ik wil mijn gebruiksgemak bij het gebruik van FN toetsen niet verminderen, dus werken bij mij de mediatoetsen icm met FN. Verder vind ik het niet gebruiksvriendelijk dat de dimknoppen en volume knoppen zo hoog zijn geplaatst. Het dimmen of aanpassen van het geluid met de cursur toetsen was gebruiksvriendelijker.

Verder neem ik aan dat je kritisch mag zijn op een product en je mening mag geven. De studio 15 is geen "heilige" laptop waarop je geen negatief kritiek mag leveren.

Zoals ik zei ben ik tevreden met de prijs/kwaliteitsverhouding. Ik weet ook wel dat ik de laptop voor een zeer scherpe prijs heb gekocht, maar dit houdt niet in dat ik niet kritisch mag zijn.

Ik wens je veel succes bij het aanbidden van de studio 15

ahaa

misschien was mijn reactie iets te veel van het goede...
maar ik vind eigelijk niet dat je moet zeuren over factoren die je al wist

maargoed, back on topic

karakedi schreef op donderdag 17 december 2009 @ 02:39:
@darkstone

De laptop heeft mij 450 gekost na refund van windows.

Hoewel de vostro 1510 een zakelijk model is, was het wel een budget laptop, voor de vostro had ik maar 417 euro betaald. Economisch gezien wat het voor mij aantrekkelijker om de vostro te verkopen en de studio 15 te halen. De accu en de garantie van de vostro was verlopen en ik heb deze voor 450 kunnen verkopen. Voor niks hebben ik dus een studio 15 gehaald, met 3 jaar garantie, betere videokaart, grote harderschijf, dubbel geheugen.

Hou de woorden zoals idioot voor je, ik dacht dat wij hierop op GOT elkaar met respect behandelen. Je gaat toch niet iemand uitmaken voor idioot, omdat de gebruikservaringen negatief zijn.

De ervaring met een lager resolutie kan je niet van te voren inschatten. Ik heb gewoon die risico gewaagd en de ervaring met een hoge resolutie viel tegen.

Ja ik heb in de bios gekeken. Je kan aangeven welke combinatie direct werkt. Ik wil mijn gebruiksgemak bij het gebruik van FN toetsen niet verminderen, dus werken bij mij de mediatoetsen icm met FN. Verder vind ik het niet gebruiksvriendelijk dat de dimknoppen en volume knoppen zo hoog zijn geplaatst. Het dimmen of aanpassen van het geluid met de cursur toetsen was gebruiksvriendelijker.

Verder neem ik aan dat je kritisch mag zijn op een product en je mening mag geven. De studio 15 is geen "heilige" laptop waarop je geen negatief kritiek mag leveren.

Zoals ik zei ben ik tevreden met de prijs/kwaliteitsverhouding. Ik weet ook wel dat ik de laptop voor een zeer scherpe prijs heb gekocht, maar dit houdt niet in dat ik niet kritisch mag zijn.

Ik wens je veel succes bij het aanbidden van de studio 15
Helemaal mee eens!
Hierbij wil ik iedereen waarschuwen bezint voor u begint.
De laptop lijkt stylish en mooi maar de afwerking is een drama.
En over de kwaliteit maar te zwijgen |:(

De prijs is inderdaad zacht te noemen.
Maar dat betekend niet dat het van alles mag mankeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 335380 op 17-12-2009 08:51 ]

• hellboy123
Nou komen termen als budget laptop voorbij, maar daar wil ik wel een kanttekening plaatsen. Mijn versie heeft (zonder de nodige kortingen zoals gratis verzenden en 5%coupon) over de 900e gekost, dat vind ik geen budget-bedrag meer.

En de afwerking is inderdaad niet echt al te best, de scharnieren van het scherm zijn niet echt al te stevig, en zijn ook nog eens lelijk afgewerkt met die naad die er in zit. Ook is de achterkant van het scherm niet bepaald stevig, je kan het aardig ver indrukken.

Maar ook gewoon zoiets simpels als het oplaad lampje vind ik niet goed uitgevoerd, het ziet er erg goedkoop uit en het past niet eens mooi vlak ik de behuizing.

Laat ik het verder maar niet hebben over het achterlijke besluit om maar 3usb aansluitingen aan te brengen.

En over de functie knoppen, ook bij alle ASUS laptops die ik heb gehad zaten deze op dezelfde plek, dus ik ben het niet anders gewend en dan valt er gewoon goed mee te leven. Het hangt er totaal vanaf wat je gewend bent.

edit: Owja als ik nu bezig ben: Op 4-12 een upgrade naar WIN7 besteld, nu trouwens nog maar e15,-, verwachte verzenddatum 16-12. Dat is dus gewoon 12 dagen om een dvd te versturen. Kijk ik vandaag nog een keer op de website, is de verwachte verzenddatum 23-12. Dat is dus 19! dagen om een pakketje met dvd's te versturen. Absoluut van de pot gerukt, en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat je alleen met CC kan betalen(mede hierdoor overstag gegaan om toch maar zo'n *** ding te nemen, dankje dell!)

[ Voor 20% gewijzigd door hellboy123 op 17-12-2009 17:28 ]

• bear87
hellboy123 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:20:
Nou komen termen als budget laptop voorbij, maar daar wil ik wel een kanttekening plaatsen. Mijn versie heeft (zonder de nodige kortingen zoals gratis verzenden en 5%coupon) over de 900e gekost, dat vind ik geen budget-bedrag meer.

En de afwerking is inderdaad niet echt al te best, de scharnieren van het scherm zijn niet echt al te stevig, en zijn ook nog eens lelijk afgewerkt met die naad die er in zit. Ook is de achterkant van het scherm niet bepaald stevig, je kan het aardig ver indrukken.

Maar ook gewoon zoiets simpels als het oplaad lampje vind ik niet goed uitgevoerd, het ziet er erg goedkoop uit en het past niet eens mooi vlak ik de behuizing.

Laat ik het verder maar niet hebben over het achterlijke besluit om maar 3usb aansluitingen aan te brengen.

En over de functie knoppen, ook bij alle ASUS laptops die ik heb gehad zaten deze op dezelfde plek, dus ik ben het niet anders gewend en dan valt er gewoon goed mee te leven. Het hangt er totaal vanaf wat je gewend bent.

edit: Owja als ik nu bezig ben: Op 4-12 een upgrade naar WIN7 besteld, nu trouwens nog maar e15,-, verwachte verzenddatum 16-12. Dat is dus gewoon 12 dagen om een dvd te versturen. Kijk ik vandaag nog een keer op de website, is de verwachte verzenddatum 23-12. Dat is dus 19! dagen om een pakketje met dvd's te versturen. Absoluut van de pot gerukt, en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat je alleen met CC kan betalen(mede hierdoor overstag gegaan om toch maar zo'n *** ding te nemen, dankje dell!)
Dat is het nadeel (en voor sommige budgetten voordeel) van het feit dat er maar 1 en dezelfde afwerking / case gebruikt wordt. Want ik kan me goed voorstellen dat je voor 900 euro wellicht iets meer verwacht wat dat betreft. Want ja, voor die 900 euro mag je wel wat meer verwachten van de afwerking dan wat jij nu opnoemt. Terwijl degene die hem met een andere config voor 500 euro op de kop tikt, weer niks/veel minder te klagen heeft..

Ik heb deze laptop lange tijd gevolgd maar ik denk toch dat ik hem niet ga kopen. Dit soort berichten lees je over wel meer laptops natuurlijk, maar die kun je tenminste zelf bekijken in de winkel voordat je tot de koop over gaat. En dat mis je bij Dell dus helaas. Zelfde verhaal voor de premium XPS laptop...ziet er geweldig uit, maar ik wil in real life zien/voelen/ ervaren hoe 'premium' het is voor ik het koop. Want ja, op papier mag het scherm van de xps dan tot de allerbesten behoren en de afwerking ook, maar dat wil je toch zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bear87 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:35:
[...]

Dat is het nadeel (en voor sommige budgetten voordeel) van het feit dat er maar 1 en dezelfde afwerking / case gebruikt wordt. Want ik kan me goed voorstellen dat je voor 900 euro wellicht iets meer verwacht wat dat betreft. Want ja, voor die 900 euro mag je wel wat meer verwachten van de afwerking dan wat jij nu opnoemt. Terwijl degene die hem met een andere config voor 500 euro op de kop tikt, weer niks/veel minder te klagen heeft..

Ik heb deze laptop lange tijd gevolgd maar ik denk toch dat ik hem niet ga kopen. Dit soort berichten lees je over wel meer laptops natuurlijk, maar die kun je tenminste zelf bekijken in de winkel voordat je tot de koop over gaat. En dat mis je bij Dell dus helaas. Zelfde verhaal voor de premium XPS laptop...ziet er geweldig uit, maar ik wil in real life zien/voelen/ ervaren hoe 'premium' het is voor ik het koop. Want ja, op papier mag het scherm van de xps dan tot de allerbesten behoren en de afwerking ook, maar dat wil je toch zien...
Hier doe je inderdaad heel verstandig aan!
Voortaan bedenk ik me wel twee keer voordat ik inderdaad iets bestel zonder het gezien te hebben.

Heeft een van jullie ook zo'n probleem met de viewing angles?
Die zijn het niet normaal slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295078

Ik hoop dat er iemand mij kan helpen, ik heb het volgende probleem: als ik een dvd afspeel via mijn laptop 'blokkeert' de disc om de 3 minuten: het beeld hapert dan gedurende 10-15 seconden, daarna gaat het weer vlot voor een paar minuten. Enorm irritant! Heeft er iemand hetzelfde probleem (gehad) of weet iemand aan wat dit zou kunnen liggen? (Ik heb i7 processor, Windows 7 geïnstalleerd en een blu-ray station)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335925

Ik wil de Dell studio 15 kopen maar ik twijfel nog tussen de twee geboden schermen de
15,6-inch WXGA led TFT-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife™ [Inbegrepen in prijs] en de
15.6in Widescreen Full High Definition (1920x1080) WLED with TrueLife [meerprijs € 70,00 of € 4/maand]
wat is nou het verschil tussen de schermen? maakt het veel verschil? en is het de meer prijs waard om het widescreen te kopen?
Bijvoorbaatdank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Anoniem: 335925 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 15:14:
Ik wil de Dell studio 15 kopen maar ik twijfel nog tussen de twee geboden schermen de
15,6-inch WXGA led TFT-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife™ [Inbegrepen in prijs] en de
15.6in Widescreen Full High Definition (1920x1080) WLED with TrueLife [meerprijs € 70,00 of € 4/maand]
wat is nou het verschil tussen de schermen? maakt het veel verschil? en is het de meer prijs waard om het widescreen te kopen?
Bijvoorbaatdank
widescreen = breedbeeld. Kijk voor de lol eens naar de resolutie. Die van het 2e scherm is Full HD, de standaard 720P("Hd ready"). Tevens is het optionele scherm uitgerust met een betere LED-techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335925 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 15:14:
Bijvoorbaatdank
ga een naar beeldschermeigenshappen en zet de rosolutie op 600*800, zo ziet het standaard scherm eruit in vergelijking met het 1080p scherm (minus de eventuele zwarte balken)

als je het geld kan missen: DOEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335925

oke heel erg bedankt in dat geval neem ik het 2e scherm
en ik had nog een vraagje zit er nou wel of geen backlit verlichting standaard in nee toch?(het staat niet op de site aangegeven) maar is dit wel te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335925 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 16:24:
oke heel erg bedankt in dat geval neem ik het 2e scherm
en ik had nog een vraagje zit er nou wel of geen backlit verlichting standaard in nee toch?(het staat niet op de site aangegeven) maar is dit wel te verkrijgen?
je bedoelt het toetsenbord?

moet je op ebay bestellen, kost rond de 20 euro. helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
Kan iemand mij hier iets over aanraden?

ik weet dat N het snelste is, deze wordt ook aangeraden door Dell. maar heeft dit zin tegen over de 1397?
de 5400 en 5100 hebben a, (b,) en g extra, is dit nog beter?

Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g) [Inbegrepen in prijs]
Dell Wireless 1510 halve minikaart (802.11n) [meerprijs € 20,00 of € 1/maand1] Aanbevolen door Dell
Intel WiFi Link 5300 halve minikaart (802.11 a/g/n) (Centrino) [meerprijs € 45,00 of € 2/maand1]
Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart [meerprijs € 25,01 of € 1/maand1]

[ Voor 4% gewijzigd door fespen op 19-12-2009 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-06 16:58
Ik heb zelf deze: Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart [meerprijs € 25,01 of € 1/maand1]

Weet niet echt het voordeel met de 5300, dus daarom maar de "goedkope"gedaan. En volgens mij heeft die 1510 alleen n (althans zo staat er ) en dat zou dus betekenen dat je op heel veel plekken geen internet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-06 22:02
Flexicon schreef op zondag 20 december 2009 @ 20:09:
Ik heb zelf deze: Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart [meerprijs € 25,01 of € 1/maand1]

Weet niet echt het voordeel met de 5300, dus daarom maar de "goedkope"gedaan. En volgens mij heeft die 1510 alleen n (althans zo staat er ) en dat zou dus betekenen dat je op heel veel plekken geen internet hebt.
De 5300 versie heeft Centrino technologie en schijnt dus zuiniger te zijn, heb geen idee of en hoeveel het echt scheelt. Verder ondersteunt 5300 volgens mij ook wat nieuwe decentrale wifi technieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
ickeicke schreef op maandag 21 december 2009 @ 09:20:
[...]

De 5300 versie heeft Centrino technologie en schijnt dus zuiniger te zijn, heb geen idee of en hoeveel het echt scheelt. Verder ondersteunt 5300 volgens mij ook wat nieuwe decentrale wifi technieken.
en als ik het goed heb heeft de 5300 een extra antenne(2 tegen 3), en dit zou ook verschil moeten maken in bereik.

Ik zou zowiezo een intel kaart nemen, dan weet je zeker dat je drivers kan downloaden als je je driver-cd kwijt bent. ;) En als ik het goed heb een betere ondersteuning in linux, als dat interessant is voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gowiththeflow
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05 13:36
Dames & heren,

Ik wil mijn meisje verrassen met een leuke notebook onder de kerstboom. Nu was ik er heilig van overtuig dat het een Acer Aspire 5738G-744G64 zou gaan worden, totdat ik zojuist het Dell-foldertje in onze -analoge ;) - brievenbus kreeg. Daarin staan 2 leuke geconfigureerde Studio 15-modellen die nu wel zéér aantrekkelijk worden, alleen ik kan niet precies achterhalen wat nou de fijnste variant is. Daarover wil ik graag even jullie advies inwinnen.

Ten eerste, haar PC-gebruik & wensen:
  • Het gebruikelijke surfen
  • Bewerken van foto's (voornamelijk RAW in CS2/3/4
  • Hoge resolutie display
  • Snelle & zeker ook stille machine
  • Behoorlijke opslag intern
De beide Studio's hebben een 15,6"scherm met een 1366x768 resolutie dat voor slechts 70 euro naar een 1920x1080 HD-scherm kan worden ge-upgrade. Wat dan ook zeker gaat gebeuren. Wordt trouwens aangestuurd door een Radeon HD4570 wat me voldoende voor haar wensen lijkt.

Okay, de beide configuraties:

Exemplaar 1:
Core 2 Duo P8700 (1066MHz & 3MB L2), 6GB DDR2 (800MHz), 500GB (5400rpm)
Exemplaar 2:
Core i7-720QM (6MB cache), 4GB DDR3 (1366MHz), 500GB (7200rpm)

Het gaat mij met name om het verschil qua CPU & RAM: die HD is snel genoeg voor wat ze doet. Bij de i7 ben ik bang voor hitte & herrie-issues, maar ik weet niet of dat terecht is...

Kunnen jullie mij wellicht van wat inzichten voorzien?

Bedankt alvast!

Groeten, Wilco

Deze post is gemerged met dit topic :)

[ Voor 1% gewijzigd door DaMarcus op 23-12-2009 13:44 ]

Music is my life...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:48
Even een vraagje aan de 1555 bezitters, ben ik zelf ook.

Is bij jullie de zwarte rand om het toetsenbord bij de F10/F11 knop hoger dan de rest van het zwarte plastic rand? dus dat is de rand waar het studio logo staat, bij mij zit er vanaf F10 namelijk hoogteverschil in... Als ik er met me vingers overga voel ik ook dat ie van laag naar hoog gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gecheckt met een lineaal: nee, hij's kaarsrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Heeft er iemand soms een Belgisch azerty backlight keyboard te koop voor de dell studio 1537?

[ Voor 5% gewijzigd door Droned op 23-12-2009 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-06 15:41
hellboy123 schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:10:
[...]

en als ik het goed heb heeft de 5300 een extra antenne(2 tegen 3), en dit zou ook verschil moeten maken in bereik.

Ik zou zowiezo een intel kaart nemen, dan weet je zeker dat je drivers kan downloaden als je je driver-cd kwijt bent. ;) En als ik het goed heb een betere ondersteuning in linux, als dat interessant is voor jou.
ik gebruik de 5300 en is echt een fijne kaart. Met veel bereik en zeer stabiel.
Heeft idd 3 antennes

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241044

Hm, geen 500GB schijf meer standaard op de i7 configuratie zie ik.. Toch nog maar even wachten of is er telefonisch nog wel wat te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mn blacklit tobo zit erin, was even wrikken om hem open te krijgen (speaker gedeelte en zwarte rand om tobo zijn 1 geheel, plaatje op dell.nl klopt voor geen kant!!!!!)
maar hij is echt vet, zeker voor maar 18 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
zojuist besteld *O*

studio 15

Intel® Core™2 Duo-processor P7450 (2,13 GHz, 3 MB, 1.066 MHz)
4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Legitieme Windows® 7 Ultimate 64 BIT - Engels
Fixed Internal DVD+/-RW Slot Load Drive including Software
Intel WiFi Link 5300 halve minikaart (802.11 a/g/n) (Centrino)
Silver chainlink palm rest – with Black Chainlink cover only
Dell Wireless 370 Bluetooth-module - Europees
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh)
Black chainlink
15.6in Widescreen Full High Definition (1920x1080) WLED with TrueLife

[ Voor 11% gewijzigd door fespen op 23-12-2009 23:21 ]

• PjotrIJ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 10:57
Via Ebay een Bluetooth 370 kaartje gekocht. Dus die van Broadcom. Volges de website geschikty voor de 1537. Ik heb de Stduio 1555.
Na installatie start Window 7 (64bits) op, vindt nieuwe apparatuur (waaronder een generic USB host) en is na een tijdje klaar.

Ik kan echter niets met Bluetooth doen, hij vindt de adapter niet. Via Broadcom.com software gedownload en die stopt ook bij het zoeken naar de adapter.

Software via de ftp site van Dell gedownload en geinstalleerd (Widcomm voor Vista). Deze installeert ok, ik kan een verbinding maken met mijn telefoon maar als ik dan bijvoorbeeld een bestandsoverdracht wil starten crasht de software.

Iemand wel goede ervaringen/tips?

Anoniem: 120915

fespen schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:17:
zojuist besteld *O*

studio 15

Intel® Core™2 Duo-processor P7450 (2,13 GHz, 3 MB, 1.066 MHz)
4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM \[2 x 2.048]
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Legitieme Windows® 7 Ultimate 64 BIT - Engels
Fixed Internal DVD+/-RW Slot Load Drive including Software
Intel WiFi Link 5300 halve minikaart (802.11 a/g/n) (Centrino)
Silver chainlink palm rest – with Black Chainlink cover only
Dell Wireless 370 Bluetooth-module - Europees
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh)
Black chainlink
15.6in Widescreen Full High Definition (1920x1080) WLED with TrueLife
Ik zit naar een zelfde configuratie te kijken (behalve HD 500 GB en ik kies wellicht geen bluetooth, zie daar niet echt meerwaarde van, maar voor 35 euri misschien ook niet zo'n issue), maar twijfel nog tussen deze jongen en de sony vaio FW51JF. Heb jij deze ook in overweging genomen en wat is jouw argumentatie geweest om deze te kiezen???
Zelfde hardware, alleen Sony heeft 16" scherm en dat vind ik wel een redelijk verschil...Prijs is echter ongeveer hetzelfde...

• fespen
  • Niet online
een kennis van mij werkt bij Dell waardoor ik hem gratis krijg.
ik heb dus gewoon mijn ideale laptop samengesteld met een budget van 1200 euro. deze laptop is 1000 euro geloof ik wat ik eigenlijk teveel vind.

kan je dus niet verder helpen heb.

[ Voor 8% gewijzigd door fespen op 24-12-2009 15:39 ]

• hellboy123
Ik heb vandaag einlijk mijn WIN7 upgrade kitje gekregen. Kan ik met deze cd's ook gewoon een schone installatie doen? Ik heb op dit moment alleen een WIN7 ultimate (niet geactiveerd zit nu aan 3e re-arm) op mijn laptop staan(upgrade is home premium, dus code kan ik ook niet zo inkloppen). Ik heb er namelijk weinig trek in om eerst Vista te installeren.

editje: Lijkt wel te gaan werken : http://www.sevenforums.co...-install-windows-7-a.html

[ Voor 13% gewijzigd door hellboy123 op 24-12-2009 17:06 ]

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Die vraag is hier al meerdere keren beantwoord, je hebt de keus
Upgrade of Advanced/Clean Install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennis Lammers schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 23:29:
Even een vraagje aan de 1555 bezitters, ben ik zelf ook.

Is bij jullie de zwarte rand om het toetsenbord bij de F10/F11 knop hoger dan de rest van het zwarte plastic rand? dus dat is de rand waar het studio logo staat, bij mij zit er vanaf F10 namelijk hoogteverschil in... Als ik er met me vingers overga voel ik ook dat ie van laag naar hoog gaat...
nog even een toevoeging, nadat ik mijn tobo had vervangen had ik te makeen met hetzelfde euvel, na flink aandrukken was dit opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 12:38:
[...]

nog even een toevoeging, nadat ik mijn tobo had vervangen had ik te makeen met hetzelfde euvel, na flink aandrukken was dit opgelost
helaas heb ik hier ook wel een beetje last van. Aan de rechterkant heb ik het inderdaad weg gekregen door fors te drukken, maar aan de linker kant blijft het hoogteverschil wel een beetje. Gelukkig zie je het niet, en voel je het maar een klein beetje. Bij mij inderdaad ook pas na het vervangen van het toetsenbord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb jij ook dat je het toetsenbord onmogelijk niet-verend krijgt? al 2x opengemaakt om te fixen, en hij heeft nog steeds een paar mm speling, iets wat het origineel niet had

is niet zo erg, maar heb de indruk dat dat na een tijd strepen op het scherm oplevert, dat heb ik liever niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:26
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 19:42:
heb jij ook dat je het toetsenbord onmogelijk niet-verend krijgt? al 2x opengemaakt om te fixen, en hij heeft nog steeds een paar mm speling, iets wat het origineel niet had

is niet zo erg, maar heb de indruk dat dat na een tijd strepen op het scherm oplevert, dat heb ik liever niet
Ik leg er altijd 2 velletjes papier tussen om krassen op me scherm te voorkomen. Op me vorige dell studio zaten na een half jaar allemaal rare lelijke krassen erop. Hier zat het orginele toetsenbord van dell nog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 19:42:

ik kan inderdaad de afdrukken van het toetenbord wel in het scherm zien, maar dit zie je wel bij veel meer laptops. Verder zit het toetsenbord gewoon strak in de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb nu na 4 maanden nog steeds een smetteloos scherm, en dat wil ik graag zo houden

strepen }:|
vuil :N
stof :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:48
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 12:38:
[...]

ff hard aangedrukt en het zit weer goed :)
Dankje voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
  • Nu online
Iemand al ervaring met een ssd in de studio 15 laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:51
Vertex 60GB in studio 1535 gehad, ding vloog :D

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120915

fespen schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:26:
een kennis van mij werkt bij Dell waardoor ik hem gratis krijg.
ik heb dus gewoon mijn ideale laptop samengesteld met een budget van 1200 euro. deze laptop is 1000 euro geloof ik wat ik eigenlijk teveel vind.

kan je dus niet verder helpen heb.
Geloof dat ik dan een andere processor zou kiezen, als je tot 1200 euro kan gaan...

[ Voor 145% gewijzigd door Anoniem: 120915 op 26-12-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Anoniem: 120915 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 14:41:
[...]

Geloof dat ik dan een andere processor zou kiezen, als je tot 1200 euro kan gaan...
Jup, een beetje zonde van je geld om op dit moment nog een P7450 te bestellen...i7 is al goed betaalbaar en die i3 en i5 processoren zijn al te vinden bij verschillende webshops, die laptops staan voor half januari en kosten niet meer dan de huidige c2d's. Dus tenzij je heel veel haast hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
Ik heb zojuist mijn backlit toetsenbord binnen gekregen. Het installeren ging wel, maar de spatietoets zit alleen in het midden vast, dus je moet hem echt flink induwen aan de zijkanten voordat de spatie gepakt wordt. Is dit bij iedereen zo? Of heb ik een gaar exemplaar...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
stefmen schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:30:
Ik heb zojuist mijn backlit toetsenbord binnen gekregen. Het installeren ging wel, maar de spatietoets zit alleen in het midden vast, dus je moet hem echt flink induwen aan de zijkanten voordat de spatie gepakt wordt. Is dit bij iedereen zo? Of heb ik een gaar exemplaar...?
Mijn spatie doet het gewoon net als de originele, ik denk dat die van jou weer terug kan naar China... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-06 22:11
Heb een studio 15 besteld op 7 december.
Met bestellen stond er leverdatum verwacht op 23 december.
Kreeg een mailtje dat die 12 dec binnen zou zijn.
Leek dus mooi.
Nummer van UPS gekregen maar daar is hij nog niet ontvangen.
Nou is hij er nog niet.
Gebeld en dan word je doorverbonden naar een chinees die engels probeert te praten ofzo.
Erg slecht.
Nou hopen ze dat hij eind van de week bij UPS is.
Niet te geloven dat het zo lang kan duren!

Een collega van me bestelde dezelfde laptop een dag later dan ik en ontving hem na 5 dagen.
Dat maakt het nog vervelender dat je weet dat het wel snel kan dus!

Kortom; erg teleurgesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
wesley2004 schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:50:
Heb een studio 15 besteld op 7 december.
Met bestellen stond er leverdatum verwacht op 23 december.
Kreeg een mailtje dat die 12 dec binnen zou zijn.
Leek dus mooi.
Nummer van UPS gekregen maar daar is hij nog niet ontvangen.
Nou is hij er nog niet.
Gebeld en dan word je doorverbonden naar een chinees die engels probeert te praten ofzo.
Erg slecht.
Nou hopen ze dat hij eind van de week bij UPS is.
Niet te geloven dat het zo lang kan duren!

Een collega van me bestelde dezelfde laptop een dag later dan ik en ontving hem na 5 dagen.
Dat maakt het nog vervelender dat je weet dat het wel snel kan dus!

Kortom; erg teleurgesteld!
heb je een UPS tracking code gekregen? Even kijken wat daar staat lijkt me beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulpener
  • Laatst online: 22-08-2024

Gulpener

zelluf!

Ik heb ook een nieuwe dell. krijg hem echter met geen mogelijk op het internet. - niet via lan en niet via Wifi.
terwijl hij bij de buren direct online kon. Het zou natuurlijk mijn router kunnen zijn (dhcp) maar wellicht dat dit bij iemand direct een lampje doet branden ?

overigens had ik mijn laptop de 16e gekocht en kwam ups hem de 23e bezorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik krijg hem ook niet verbonden met LAN, niet zo erg: op mijn kamer heb ik enkel wifi

de week ervoor lukte het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337312

Weet iemand waarom er geen Bluray optie is bij de Dell Studio laptops? Zou dit problemen geven indien ik dit erbij laat installeren?

En zou iemand heel bondig kunnen uitleggen waarom ik best nog ff wacht op een dell aanbieding met i3 en i5 processors? Is het verschil dan zo groot met de Core2duo, want ik las ergens dat de i7 problemen geeft in dell laptops door te warme temp.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Anoniem: 337312 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 19:12:
Weet iemand waarom er geen Bluray optie is bij de Dell Studio laptops? Zou dit problemen geven indien ik dit erbij laat installeren?

En zou iemand heel bondig kunnen uitleggen waarom ik best nog ff wacht op een dell aanbieding met i3 en i5 processors? Is het verschil dan zo groot met de Core2duo, want ik las ergens dat de i7 problemen geeft in dell laptops door te warme temp.

Bedankt!
Geen Blue-Ray? Ik zou toch echt zweren dat ik een BD-drive in mijn studio 1555 heb zitten. IS dit dan niet meer mogelijk bij de 1557?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87

Bedankt!
Even de zoekfunctie pakken, of kijken op notebookspot.nl waar alle cpu's in een benchmark staan. Het verschil is behoorlijk, en het lijkt erop dat de nieuwe cpu's de c2d's snel zullen verdrijven, aangezien de goedkoopste i3 bij andere fabrikanten al voor 550 euro gaat.

Dus het antwoord is nogal voor de hand liggend (maar sla de benchmarks erop na, dan kan je het zien) het is simpelweg oud vs nieuw! De nieuwe cpu's zijn simpelweg sneller en zeer binnenkort beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268409

Bedankt!
Ikzelf wacht in ieder geval nog tot eea goedkoper wordt: geheugen is namelijk op dit moment behoorlijk duur ?!? > € 500 voor upgrade van 4GB naar 6 GB

Een bedrag van < € 1.000 voor de volgende configuratie zou toch realistisch moeten zijn?

Studio 15 (N0053509)
-i7 720
-W7 Professional
-1920 x 1080 TrueLife beeldscherm
-6 GB geheugen
-500GB HD

Poster Gryx zegt hier op 30-10-2009 zo'n € 770 voor betaald te hebben.. Als je dit systeem nu op de Dell-site doorklikt, komt je al snel op zo'n € 1.500 (zonder kortingen)..
Pagina: 1 ... 52 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.