Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:44
hellboy123 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 10:14:
[...]

heb je een UPS tracking code gekregen? Even kijken wat daar staat lijkt me beter
Ja hoor zoals ik zei heb ik die gekregen maar geeft die code aan dat ze de laptop nog niet ontvangen hebben.

Het erge van het verhaal is dat ik nog een laptop voor iemand anders bestelde op 24 december en dat deze op 29 december er al was. En dat met de kerst ertussen! Dat is dan weer snel.
Ik vrees dat mijn eigen laptop gewoon nooit aankomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:22
wesley2004 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:10:
[...]

Ja hoor zoals ik zei heb ik die gekregen maar geeft die code aan dat ze de laptop nog niet ontvangen hebben.

Het erge van het verhaal is dat ik nog een laptop voor iemand anders bestelde op 24 december en dat deze op 29 december er al was. En dat met de kerst ertussen! Dat is dan weer snel.
Ik vrees dat mijn eigen laptop gewoon nooit aankomt!
moet je even een mail sturen naar de klantenservice. Bij mij duurde het ook bijna een week voordat mijn tracking-code het deed, na een mailtje werkte het wonderbaarlijk snel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
hellboy123 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:28:
[...]

moet je even een mail sturen naar de klantenservice. Bij mij duurde het ook bijna een week voordat mijn tracking-code het deed, na een mailtje werkte het wonderbaarlijk snel wel.
meerdere keren gemaild en gebeld.
ja hij is er over 4 dagen ongeveer zeggen ze steeds.

het gekke is dat die andere laptop die er al is daar heb ik nog nooit een ups nummer ofzo voor gehad.

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-06 10:05
Ik heb even vlug het topic doorgelopen maar ik kom mijn vraag/probleem niet tegen.

Wanneer ik mijn laptop, studio 1555, aansluit op een full HD TV dan zie ik dat niet de volledige resolutie van de TV gebruikt wordt. Er blijft een klein zwart randje over, het lijkt alsof mijn laptop niet de 1920x1080 resolutie ondersteund.

Ik heb al gekeken in mijn drivers etc. Maar als de TV is aangesloten kan ik nergens kiezen voor de resolutie van de TV. Ligt dit aan de studio of aan de TV?

*ik kan in de CCC ook geen resolutie selecteren die hoger is dan de native resolutie van mijn laptop; 1366x768

[ Voor 10% gewijzigd door MadDonkey op 31-12-2009 15:14 ]

• hellboy123
MadDonkey schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:00:
Ik heb even vlug het topic doorgelopen maar ik kom mijn vraag/probleem niet tegen.

Wanneer ik mijn laptop, studio 1555, aansluit op een full HD TV dan zie ik dat niet de volledige resolutie van de TV gebruikt wordt. Er blijft een klein zwart randje over, het lijkt alsof mijn laptop niet de 1920x1080 resolutie ondersteund.

Ik heb al gekeken in mijn drivers etc. Maar als de TV is aangesloten kan ik nergens kiezen voor de resolutie van de TV. Ligt dit aan de studio of aan de TV?

*ik kan in de CCC ook geen resolutie selecteren die hoger is dan de native resolutie van mijn laptop; 1366x768
Ik heb me eigen ook kapot gezocht een tijd terug, en kwam op het volgende tegen op internet:

-Rechtse muisklik op bureaublad en open Catalyst control center
-Linksbovenin bij het drop-down menu naar desktops en displays gaan
-In de onderste balk zie je je TV staan, rechtsbovenin het plaatje is een driehoekje(dus niet in het grote scherm, daar zit er ook 1 maar daar kan je weer andere dingen instellen |:( ) en klik op configure
-tabblad Scaling options, de overscan op 0% en je beeld is beeldvulend

edit: Ik heb trouwens wel een eigenaardig probleem hiermee. Als ik mijn laptop aansluit op mijn TV met HDMI dan krijg ik af en toe opeens een groen scherm, hierna komt het beeld weer terug maar dan met een rare groene waas er overheen. Soms is dit na 1minuut, de andere keer na een half uur.

Ik heb ook andere apparaten aangesloten op mn TV(Philips) via HDMI, deze werken allemaal perfect. De laptop is ook via HDMI aangesloten op mijn externe scherm(Samsung) en ook dat werkt perfect vreemdgenoeg.

[ Voor 18% gewijzigd door hellboy123 op 31-12-2009 17:43 ]

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://club.myce.com/f148...fl7404h-12-lcd-tv-277962/
Dat kon wel eens helpen (onderaan de pagina staat dit: (plus lees wat erop volgt)

My settings in CCC are as follow:

-1920x1080, 60hz
-GPU-scaling enabled and picture scaled to full size.
-LCD-overdrive deactivated.
-Pixelformat RGB4:4:4 PC-standard (full RGB)

-PC-mode on TV not activated.

These are the settings i changed in CCC, it was when i activated GPU-scaling the problems went away. I had problems with blinking screen and after a while the picture changed colour to the green/pink like you described. But none of these appear anymore exept for one blink right in the beginning when i connect my PC. My graphic card is mobility radeon HD 3450 and i have the latest uptates for both TV and graphics. Hope this could be to any help for you!

• hellboy123
Gianni Rombios schreef op donderdag 31 december 2009 @ 18:34:
http://club.myce.com/f148...fl7404h-12-lcd-tv-277962/
Dat kon wel eens helpen (onderaan de pagina staat dit: (plus lees wat erop volgt)

My settings in CCC are as follow:

-1920x1080, 60hz
-GPU-scaling enabled and picture scaled to full size.
-LCD-overdrive deactivated.
-Pixelformat RGB4:4:4 PC-standard (full RGB)

-PC-mode on TV not activated.

These are the settings i changed in CCC, it was when i activated GPU-scaling the problems went away. I had problems with blinking screen and after a while the picture changed colour to the green/pink like you described. But none of these appear anymore exept for one blink right in the beginning when i connect my PC. My graphic card is mobility radeon HD 3450 and i have the latest uptates for both TV and graphics. Hope this could be to any help for you!
die zal ik volgend jaar ;) eens gaan proberen, thx!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hellboy123 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 17:40:
[...]

Ik heb me eigen ook kapot gezocht een tijd terug, en kwam op het volgende tegen op internet:

-Rechtse muisklik op bureaublad en open Catalyst control center
-Linksbovenin bij het drop-down menu naar desktops en displays gaan
-In de onderste balk zie je je TV staan, rechtsbovenin het plaatje is een driehoekje(dus niet in het grote scherm, daar zit er ook 1 maar daar kan je weer andere dingen instellen |:( ) en klik op configure
-tabblad Scaling options, de overscan op 0% en je beeld is beeldvulend

edit: Ik heb trouwens wel een eigenaardig probleem hiermee. Als ik mijn laptop aansluit op mijn TV met HDMI dan krijg ik af en toe opeens een groen scherm, hierna komt het beeld weer terug maar dan met een rare groene waas er overheen. Soms is dit na 1minuut, de andere keer na een half uur.

Ik heb ook andere apparaten aangesloten op mn TV(Philips) via HDMI, deze werken allemaal perfect. De laptop is ook via HDMI aangesloten op mijn externe scherm(Samsung) en ook dat werkt perfect vreemdgenoeg.
Is dat groene scherm niet ter bescherming tegen het kopieeren?
Vroeger als je een PS2 aansloot met RGB-kabel, had je in games ultra scherp beeld, maar DVD's waren groen. Dit ivm de kopieer protectie.

Misschien als je alle randaparatuur eens loskoppelt van je tv en enkel je laptop gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Even een vraagje ik ben opzoek naar een nieuwe laptop en mijn oog viel op de studio 15 van dell.
Nou is de hardware keuze niet zon probleem maar er is wat onduidelijkheid over de schermen.
Bij het i7 model (N0053508) staat dit:
15,6-inch witte led HD-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife

Bij de c2d versie (N0053505) staat dit:
15,6-inch WXGA led TFT-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife

Welke van de twee heeft een led scherm en welke heeft led backlight(WLED) of hebben ze beide WLED?
Kon geen mail adres vinden van dell dus vandaar dat ik het hier vraag

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
hellboy123 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 19:01:
[...]

die zal ik volgend jaar ;) eens gaan proberen, thx!
Het instellen van de "-Pixelformat RGB4:4:4 PC-standard (full RGB)" in de Ati CCC lijkt het probleem van een groene tint op de TV te hebben verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316362

Gisteravond m'n backlit toetsenbord gemonteerd volgens deze beschrijving, goed te doen! Heb hem door een fout opgestuurd gekregen voor $18,20 (€12,42). Erg mooie prijs voor een leuke upgrade, echt heel erg handig 's avonds op de bank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 23:38
naaitsab schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 15:09:
Even een vraagje ik ben opzoek naar een nieuwe laptop en mijn oog viel op de studio 15 van dell.
Nou is de hardware keuze niet zon probleem maar er is wat onduidelijkheid over de schermen.
Bij het i7 model (N0053508) staat dit:
15,6-inch witte led HD-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife

Bij de c2d versie (N0053505) staat dit:
15,6-inch WXGA led TFT-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife

Welke van de twee heeft een led scherm en welke heeft led backlight(WLED) of hebben ze beide WLED?
Kon geen mail adres vinden van dell dus vandaar dat ik het hier vraag
Voor zo ver mij bekend zijn beide schermen hetzelfde, en hebben beiden WLED verlichting. Het Full HD scherm ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Heeft iemand al opgemerkt dat de plaatjes in TS hotlinkbeveiligd zijn?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Vandaag de order bevestiging binnen gehad van de studio 15, gister besteld verwachte leverdatum 26-1

Studio 1557 : Intel i7-720QM(1.6GHz) Mobile CPU
Memory : 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel
Hard Drive : 500GB Serial ATA (7200RPM)
Moet wel goed lopen denk ik zo :P

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158050

Ik heb een Dell studio 1557 met Windows 7 Professional. Ik ervaar problemen met de eject toets. Bij het opstarten van de computer lijkt de toets wel te reageren, maar eenmaal in Windows aangekomen doet hij niks meer.

Herkennen jullie dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Anoniem: 158050 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:37:
Ik heb een Dell studio 1557 met Windows 7 Professional. Ik ervaar problemen met de eject toets. Bij het opstarten van de computer lijkt de toets wel te reageren, maar eenmaal in Windows aangekomen doet hij niks meer.

Herkennen jullie dit probleem?
Bij mijn 1555 werkt de toets gewoon goed onder WIN7. Echter via de verkenner de cd-drive ejecten gaat vele malen sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:32
Ik had eerst ook problemen met de eject knop.
en ook dat de brander niet meer wilde branden, dit heb ik opgelost door de nieuwste firmware te downloaden van de dell site en te installeren nu doet alles het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158050

ruudvd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:07:
Ik had eerst ook problemen met de eject knop.
en ook dat de brander niet meer wilde branden, dit heb ik opgelost door de nieuwste firmware te downloaden van de dell site en te installeren nu doet alles het weer goed.
Ik heb net op de site van Dell gekeken, maar voor mijn CD/DVD drive (GA11N) stamt de nieuwste firmware alweer van 23 september 2009. Dit is dan versie A101.

Heb jij misschien een andere drive? Of misschien andere firmware gevonden? Haha, of kijk ik nou gewoon met mijn neus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 18:46
Ik kan nergens vinden of de Studio 15(57) een gigabit ethernet kaart heeft of niet. Ik vermoed van wel gezien een eerdere post, maar ik kan het niet bevestigd zien op de Dell site, zelfs niet in het winkelmandje als ik zover door ga.

Verder erg interessant natuurlijk, zo'n i7 voor zo'n prijs! Ik zie zo geen andere fabrikanten dit voor onder de 1000 euro aanbieden! Toch wacht ik nog heel even (weekje) op de i5 denk ik.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

The whole range of communication features is also available for the new Dell Studio 15, many of these only for an according surcharge, though. A fast gigabit LAN from Broadcom and a wireless LAN module from Dell (1397 – 802.11 b/g) is implemented ex-factory, in any case. And so is a standard-n supporting wireless module from Dell. Both of the proven Intel mini-cards WiFi Link 5100 and 5300 (a/g/n) would also be possible as an alternative.
http://www.notebookcheck....555-Notebook.17767.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
dinkelover schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:15:
Ik kan nergens vinden of de Studio 15(57) een gigabit ethernet kaart heeft of niet. Ik vermoed van wel gezien een eerdere post, maar ik kan het niet bevestigd zien op de Dell site, zelfs niet in het winkelmandje als ik zover door ga.

Verder erg interessant natuurlijk, zo'n i7 voor zo'n prijs! Ik zie zo geen andere fabrikanten dit voor onder de 1000 euro aanbieden! Toch wacht ik nog heel even (weekje) op de i5 denk ik.
Er zit gigabit lan op ja.
Als je de i7 nog met de 300 euro korting wil moet je hem morgen bestellen daarna is ie weer 1100 ipv 799
De i5's zijn net uit lijkt me sterk dat ze binnen een week al bij dell te koop zijn maar kan het mis hebben.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

naaitsab schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:11:
[...]

Er zit gigabit lan op ja.
Als je de i7 nog met de 300 euro korting wil moet je hem morgen bestellen daarna is ie weer 1100 ipv 799
De i5's zijn net uit lijkt me sterk dat ze binnen een week al bij dell te koop zijn maar kan het mis hebben.
idd, 1100 met nogmaals 299 euro korting...

daar trap je toch niet in man 8)7

om de week doen ze ook gratis verzendkosten, wat is daarmee? die zijn al inbegrepen in de prijs: precies €30!

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 06-01-2010 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Sarcastish bedoeld?

Voor 800 kon ik nergens een vergelijkbare laptop vinden, welke van een A-merk is.
Hoeveel korting erop zit zal mij een worst wezen die van-voor prijzen moet je nooit vertrouwen, gewoon naar de prijs kijken die je op dit moment moet betalen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

naaitsab schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:11:
[...]Als je de i7 nog met de 300 euro korting wil moet je hem morgen bestellen daarna is ie weer 1100 ipv 799
volgens mij suggeer je daar dat de prijs vrijdag met 300 euro omhoog gaat. maar ik kan het ook mis hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
Anoniem: 158050 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:46:
[...]

Ik heb net op de site van Dell gekeken, maar voor mijn CD/DVD drive (GA11N) stamt de nieuwste firmware alweer van 23 september 2009. Dit is dan versie A101.

Heb jij misschien een andere drive? Of misschien andere firmware gevonden? Haha, of kijk ik nou gewoon met mijn neus :P
Ik heb inderdaad een andere drive met bluray lezer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 00:20:
[...]

volgens mij suggeer je daar dat de prijs vrijdag met 300 euro omhoog gaat. maar ik kan het ook mis hebben...
Ik quote alleen wat er op de site staat dat hij nu 799 kost icm 300 euro korting en 800+300 is 1100.
Ik werk niet bij dell en ik volg hun prijzen ook niet dus ik kan er niks over zeggen, ik geef alleen een tip

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik werk ook niet bij dell :) maar ik kan je verzekeren dat de prijzen vrijdag niet veel anders zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 00:08:
[...]

idd, 1100 met nogmaals 299 euro korting...

daar trap je toch niet in man 8)7

om de week doen ze ook gratis verzendkosten, wat is daarmee? die zijn al inbegrepen in de prijs: precies €30!
Sterker nog. Kijk eens naar de Studio 15 nu, het model met t4300 en ati 4570. Via 'populaire laptop deals' kost hij 499 met 29 euro verzendkosten. En dezelfde config kost 529 euro met 'gratis verzenden!!' als je klikt via laptops-->s15 en de 4 modellen naast elkaar ziet staan :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Ja die gratis verzend kosten grappen ken ik, bij veel bedrijven worden die kosten ergens bij opgeteld of achteraf betaal je nog wat "administratie kosten" :P
Nogmaals kijk naar de prijs onderaan en laat die "gratis" en "actie" lekker voor wat ze zijn ;)

Al met al heb ik voor 800 een leuk laptopje gekocht(met korting >:) ), komt volgens dell 26-1 binnen.
Werkt ups een beetje netjes? heb er namelijk geen ervaring mee.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
naaitsab schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:10:
Vandaag de order bevestiging binnen gehad van de studio 15, gister besteld verwachte leverdatum 26-1

Studio 1557 : Intel i7-720QM(1.6GHz) Mobile CPU
Memory : 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel
Hard Drive : 500GB Serial ATA (7200RPM)
Moet wel goed lopen denk ik zo :P
Hoop dat je meer geluk hebt dan ik.
Heb hem op 7 december besteld en nog steeds niets.
Vele keren gemaild en gebeld.
Steeds ander verhaal, problemen met UPS, hij is verzonden, zij is niet verzonden, nog 4 dagen wachten, nog 48 uur dan hebben we een oplossing enz enz enz.
Geld terug of nieuw systeem bestellen lijkt ook al bijna niet mogelijk.
Dit is wel teleurstellend moet ik zeggen, niet wat ik gewend ben van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaktwan
  • Laatst online: 15-05 09:53
De mijne was 2 dec besteld, 12 dec verzonden, 16 dec levering gepland.
Meerdere malen telefonisch contact gehad met Customer service.
Niemand wist waar mn laptop was en ik moest maar meewerken tot hij geleverd zou worden.
Na 3 boze mails eindelijk vandaag een mail dat ik mn geld terugkrijg omdat ze de laptop kwijt zijn.
Dit was mn laatste bestelling daar.
Was overigens een 1557 i7 etc...

Ik heb nu nog een Nieuw verlicht US keyboard liggen...
Heb er zelf 24 euro voor betaald inclusief verzenden.
stuur maar pm bij interesse...

[ Voor 11% gewijzigd door kwaktwan op 06-01-2010 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301785

:) Dan zou ik in plaats van studio15 ,bij breedbeelddeals kijken ,en voor 549 een studio17 nemen .Het geheugen is sneller ,het scherm wat groter ,dan die studio 15. Alleen ,het gene wat mij weerhoud er 1 aan te schaffen( -wel makkelijk dat je pas volgend jaar hoefd gaan te betalen) is dat het niet beter of meer is dan wat ik nu heb .Ja de cpu,is inderdaad beter dan mijn standaard e1500,maar overgekloked zo als die nu is ,zal dat weinig uitmaken. Als ik (je) kijkt op notebookcheck bij de review van de studio 17 (of 15 wat je wilt) dan is het puntenaantal in 3dmark06 lager dan wat ik nu heb,met 2000 punten verschil. De ati 4570 is best goed ,maar niet beter dan een 4670 ,dus daar ook geen voordeel.De harde schijf is ook het zelfde ,alleen iets groter,maar ik heb al zo`n 100 gb over waar ik niks mee doe.Al met al ,het ziet er leuk uit bij dell ,maar ik ga denk ik toch zo`n 2 jaartjes wachten voor dat ik weer wat nieuws koop.Mijn huidige is nu ook bijna 2jaar oud , ook van dell.Want integenstelling tot wat je soms hoort,maakt dell weldegelijk goed spul en is de service zeker niet slecht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

laagbeeld ;)

enkele nieuwtjes over de dell
http://www.engadget.com/tag/dell/

o.a.:
alienware 11"
dell 3" telefoon
5" tablet
alienware 15 en 17" revamp (denk hd 57x0 of beter)
i5/ i3 in inspirion (13, 15, 17") aangekondigd
studio 15 voor $850 (US), zal in NL wel €799 worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
wesley2004 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:47:
[...]
Hoop dat je meer geluk hebt dan ik.
Heb hem op 7 december besteld en nog steeds niets.
Vele keren gemaild en gebeld.
Steeds ander verhaal, problemen met UPS, hij is verzonden, zij is niet verzonden, nog 4 dagen wachten, nog 48 uur dan hebben we een oplossing enz enz enz.
Geld terug of nieuw systeem bestellen lijkt ook al bijna niet mogelijk.
Dit is wel teleurstellend moet ik zeggen, niet wat ik gewend ben van Dell.
Vandaag weer gebeld.
Dit afgelopen week elke dag gedaan omdat ze beloven terug te bellen en dat niet doen.
Nu werd ik weer doorverbonden naar het engels sprekende deel.
Blijken ze de laptop kwijt te zijn.
Ja goh dat had ik nou niet al verwacht na ruim een maand!
Eindelijk hebben ze het zelf ook door en bestellen ze een nieuwe.
Nou maar kijken of die er is binnen de 5-7 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:08
Op de duitse dell zijn inmiddels de core i5 verschenen op de inspiron 15. Hoop dat deze binnenkort ook uitkomen voor de studio 15 en de videokaart mag van mij ook ene upgrade krijgen. Een minimale upgrade naar een hd5470 met gddr5 zal al een boost geven. Denk dat er door de thermische beperkingen een hd5650 niet mogelijk is in een studio 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-06 23:12
karakedi schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:37:
Op de duitse dell zijn inmiddels de core i5 verschenen op de inspiron 15. Hoop dat deze binnenkort ook uitkomen voor de studio 15 en de videokaart mag van mij ook ene upgrade krijgen. Een minimale upgrade naar een hd5470 met gddr5 zal al een boost geven. Denk dat er door de thermische beperkingen een hd5650 niet mogelijk is in een studio 15.
De studio 15 en 17 kregen ook al een update hoor. Wel nog niet wereldwijd (elke introductie gebeurt altijd zo inefficiënt bij Dell...)
Beiden hebben een core i5 520M (2.4Ghz tot 2.93 in turboboost).
De studio 15 behoudt momenteel de ati 4570, de studio 17 heeft zelfs alleen de grafische chip van intel (géén dedicated).

Ik denk dat Dell (zoals vele andere OEM's) wacht op de 5000 serie van Ati die maar traag op gang komt (vanuit productie-opzicht).
Rond half februari zou de productie op volle toeren moeten draaien volgens geruchten. Hoop dat het ook zo zal zijn.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Excuses, op de amerikaanse website is de i5 in de studio15 te vinden. De versie met i7 is volledig te verdwenen. Heb de vermoeden dat de i7 alleen beschikbaar zijn met de xps 16 en studio17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Zou je de huidige ati 4570 kunnen vervangen door een ati 5xxx als die uitkomt voor de studio 15? of zit die op je moederboard gebouwt en is zo niet te verwijderen zonder de boel open te breken/demonteren

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Volgens mij is de gpu gesoldeerd op de moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doezel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 12:31

Doezel

Ond

Bios A09 nu beschikbaar voor de 1555:
http://support.euro.dell....d=-1&formatid=-1&impid=-1

opmerking van Dell erbij:
enhance display quality.

En er is ook een nieuwe driver voor de intel 5100 en 5300 agn kaartjes:

[ Voor 43% gewijzigd door Doezel op 08-01-2010 15:14 ]

LG Therma V Monobloc 12KW U34. | 24 zonnepanelen x 380WP | Gasloos | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
  • Laatst online: 08-09-2022
kwaktwan schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:55:
De mijne was 2 dec besteld, 12 dec verzonden, 16 dec levering gepland.
Meerdere malen telefonisch contact gehad met Customer service.
Niemand wist waar mn laptop was en ik moest maar meewerken tot hij geleverd zou worden.
Na 3 boze mails eindelijk vandaag een mail dat ik mn geld terugkrijg omdat ze de laptop kwijt zijn.
Dit was mn laatste bestelling daar.
Was overigens een 1557 i7 etc...

Ik heb nu nog een Nieuw verlicht US keyboard liggen...
Heb er zelf 24 euro voor betaald inclusief verzenden.
stuur maar pm bij interesse...
Je hebt je PM functie niet aanstaan volgens mij.. Ik heb wel interesse, mits de zijkanten van de spatiebalk in orde zijn (dwz: wanneer je het uiteinde van de spatiebalk induwt, dat de hele spatiebalk induwt, en niet alleen de zijkant)...

Laat maar iets weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:53
Doezel schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:12:
Bios A09 nu beschikbaar voor de 1555:

opmerking van Dell erbij:
enhance display quality.

En er is ook een nieuwe driver voor de intel 5100 en 5300 agn kaartjes:
Inderdaad display kwaliteit is enorm verbeterd, heb nu 1080p op mijn 720p scherm.... :P

Nee even serieus, ik wordt altijd een beetje moe van dat soort release notes... want hoe merken wij dat er wat beter is geworden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat is volgens mij al de 3e keer dat de release notes bestaan uit "enchanced display quality"....

display moet nu wel heel goed zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
naaitsab schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:12:
Zou je de huidige ati 4570 kunnen vervangen door een ati 5xxx als die uitkomt voor de studio 15? of zit die op je moederboard gebouwt en is zo niet te verwijderen zonder de boel open te breken/demonteren
Ik ben heel benieuwd welke variant Dell dan ook uitkiest. Stel dat ze de 5470 erin gooien, dan is dat niet zo heel veel interessanter dan de huidige 4570 toch? Een 5650 zou heel leuk zijn...Ik ben erg benieuwd naar wat ze allemaal gaan doen en wat het gaat kosten. Bij andere merken zie ik momenteel eigenlijk interessantere opties voor de prijs (maar dat is allemaal vrij vaag nog natuurlijk, omdat bij Dell nog weinig zeker is)

Ik zie momenteel veel arrandale laptops met een Nvidia 325 of 330. In combinatie met een I3, voor hele schappelijke prijzen. In de prijsklasse daaronder lijkt men veel te kiezen voor de 5470, en op basis van de verwachte scores scheelt dat een hoop met de 325/330 van Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
bear87 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 18:26:
[...]
Ik ben heel benieuwd welke variant Dell dan ook uitkiest. Stel dat ze de 5470 erin gooien, dan is dat niet zo heel veel interessanter dan de huidige 4570 toch? Een 5650 zou heel leuk zijn...Ik ben erg benieuwd naar wat ze allemaal gaan doen en wat het gaat kosten. Bij andere merken zie ik momenteel eigenlijk interessantere opties voor de prijs (maar dat is allemaal vrij vaag nog natuurlijk, omdat bij Dell nog weinig zeker is)
Tussen de 5470 en 4570 scheelt er niet veel verschil qua prestaties, alhoewel de 5470 energiezuiniger zou moeten zijn.
bear87 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 18:26:
Ik zie momenteel veel arrandale laptops met een Nvidia 325 of 330. In combinatie met een I3, voor hele schappelijke prijzen. In de prijsklasse daaronder lijkt men veel te kiezen voor de 5470, en op basis van de verwachte scores scheelt dat een hoop met de 325/330 van Nvidia.
Grote vraag is met welk grafisch geheugen ze deze laptops leveren. Meestal is dit ddr2 uit kostoverwegingen, wat je prestaties duidelijk verzwakt. En ik meen me te herinneren dat Nvidia's chips minder energiezuinig zijn dan die van Ati? Plus de 5000 serie van Ati ondersteunt tenminste directx 11, waarin Nvidia nog steeds achter zit...

Als je dus belang hecht aan grafische rekenkracht, let dan altijd goed op dat de laptop tenminste gddr3 (grafisch geheugen) heeft en geen ddr2!

[ Voor 5% gewijzigd door c-mattic op 08-01-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://img31.imageshack.us/img31/9203/gpuzt.png
net gescreend, valt me op dat de bus maar 64 bit is

studio 1555 met 4570

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 08-01-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
c-mattic schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 19:16:
[...]

Tussen de 5470 en 4570 scheelt er niet veel verschil qua prestaties, alhoewel de 5470 energiezuiniger zou moeten zijn.

[...]

Grote vraag is met welk grafisch geheugen ze deze laptops leveren. Meestal is dit ddr2 uit kostoverwegingen, wat je prestaties duidelijk verzwakt. En ik meen me te herinneren dat Nvidia's chips minder energiezuinig zijn dan die van Ati? Plus de 5000 serie van Ati ondersteunt tenminste directx 11, waarin Nvidia nog steeds achter zit...

Als je dus belang hecht aan grafische rekenkracht, let dan altijd goed op dat de laptop tenminste gddr3 (grafisch geheugen) heeft en geen ddr2!
Geldt dat laatste voor alle chips? Ik ben er niet zeker van, maar ik meen dat bepaalde chips ddr3 only zijn, klopt dat?

Check anders op notebookspot.nl het 'arrandale laptop overzicht' eens, zitten namelijk al een hoop arrandales + nieuwe videokaarten combinaties tussen. Wellicht vind je daar nu al iets tussen.

Ik gok nu natuurlijk wat: Maar afgaande op de grafische keuzes voor de huidige S15's zou het me verbazen als ze een veel hogere kaart dan de 5470 erin stoppen. Ook met oog op hun verdere line up. Met een 5470 in de S15 heb je een 5650 in de XPS16 bijvoorbeeld en weer een stapje hoger in een Alienware. Ik kan er volledig naast zitten hoor, maar het lijkt mij wel logisch. Een andere combinatie zou van de S15 opeens een heel andere laptop maken, dus ik gok op de 5470.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik neem aan dat de 5570 (nog) niet is aangekondigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Een hd 5470 kan worden uitgerust met de GDDR5. Deze zijn quadpumped. Hiermee kan de bottleneck van de 64 bit worden gecompenseerd. De ddr3 versie zal niet veel verschillen met de hd4570.

Over een eventuele hd55xx serie is nog niks bekend. Maar denk dat het wel komt, aangezien het verhil tussen de hd5470 en hd5650 groot is. DE 5470 heeft 80sp, en de 5650 400sp. Tevens ide hd5650 128 bit maar met gddr3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317445

Wanneer ik op Youtube filmpjes ga kijken in HD stotteren ze meestal. Zijn er meer mensen die daar last van hebben? Als het goed is hoeft dit niet te gebeuren. Ken namelijk mensen met minder presterende laptops die hier geen last van hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

meestal?

kijk eens naar de cpu usage, deze dient onder de 50% te blijven

download anders een flash 10.1, deze is gpu accelated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 03:30

F.West98

Alweer 16 jaar hier

idd, de grafische kaart in de studio 15 kan wat beter. ben er verder erg tevreden mee, maar UPS is wel slordig. (verhaal van afgelopen zomer)
Wij gingen op vakantie, en bestelden de laptop via telefoon, met de specifieke eis dat ie ná een bepaalde datum geleverd moest worden. Dat zetten ze erbij, maar toch werd ie voor die datum bezorgt. Lang leve de buurvrouw die aan kwam hollen en tekende, anders was het nog moeilijk geworden ;)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je had hem gewoon bij het postkantoor kunnen ophalen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 03:30

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ups een postkantoor? nog nooit van gehoord; zo'n ups-postkantoor ;)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Volgens de site krijg je na de eerste afleverbeurt een briefje in de bus met daarop de mogenlijkheden.
Kon zo op de site nie vinden wat die mogenlijkheden zijn maar zal wel iets zijn dat je kan bellen dat ze het opnieuw proberen op dag X of dat je het kan ophalen bij depot X iets in die trend

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Anoniem: 317445 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:26:
Wanneer ik op Youtube filmpjes ga kijken in HD stotteren ze meestal. Zijn er meer mensen die daar last van hebben? Als het goed is hoeft dit niet te gebeuren. Ken namelijk mensen met minder presterende laptops die hier geen last van hebben...
Bij mij werken de HQ filmpjes gewoon goed, alleen is ie steeds aan het bufferen(30mbit lijntje, dus daar ligt t niet aan). Dit resulteert ook steeds in een paar seconden wachten. Hebben meer mensen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hellboy123 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 22:30:
[...]
(30mbit lijntje, dus daar ligt t niet aan)
ik heb hier 3 mbit _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
hellboy123 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 22:30:
[...]

Bij mij werken de HQ filmpjes gewoon goed, alleen is ie steeds aan het bufferen(30mbit lijntje, dus daar ligt t niet aan). Dit resulteert ook steeds in een paar seconden wachten. Hebben meer mensen last van
Heb het zelfde probleem, verbinding naar youtube is gewoon niet lekker bij kpn hier.
Ik gebruik overgens speedbit video accelerator, werkt gratis op de wat lagere kwaliteit.
Gebruikt meerdere verbindingen naar youtube om sneller te bufferen, werkt goed moet ik zeggen.
Laat anders de video eerst helemaal bufferen(hele balk rood laten worden) en speel dan pas af.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 18:46
Er komt een Studio 1558 met Core i5 gelukkig: review. Nu hopen dat Dell NL snel volgt met het aanbieden ervan.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
dinkelover schreef op zondag 10 januari 2010 @ 15:42:
Er komt een Studio 1558 met Core i5 gelukkig: review. Nu hopen dat Dell NL snel volgt met het aanbieden ervan.
Heb deze review al paar dagen geleden gelezen in het Duits :P Zo te zien is hij ondertussen al vertaald.
Alle laptops van Dell krijgen een update naar core i3-i5-i7 (allemaal arrandale weliswaar, dus die i7 is dualcore en niet quadcore).
Persoonlijk zou ik even wachten dat ze ook geupdate worden met de nieuwe grafische kaarten van Ati (5000 series). Die zijn verdomd zuiniger dan hun voorgangers (lees 2 à 3 keer). Dus samen met die arrandale processors moet dat voor een leuke accuduur zorgen zonder in te boeten qua kracht :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:40

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Zullen de prijzen op gelijk niveau blijven met die nieuwe Core i processors? Dan wacht ik nog wel even :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:15
Wellicht een kleine stijging. Maargoed, dat is het wel waard. De Arrandales presteren namelijk tot wel 50% beter (Zie ook dit artikel). Acer heeft al een Core i3 330M in een notebook voor 550 euro, ook Asus heeft al leuke modellen zoals de N61Ja met i5 430M en HD 5730 voor 860 euro. Dus die prijzen zijn wel gelijk met het spul van nu, misschien 50 euro meer.

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 10-01-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een tijdje geleden las ik hier dat iemand de omlijsting van het keyboard (bij Dell) nieuw had besteld. Zijn zulke onderdelen gewoon bij Dell te bestellen? Op de website kan ik er helaas niks over vinden, iemand enig idee of dit telefonisch wel kan of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 316362 op 11-01-2010 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://cgi.ebay.com/Dell-...MSfp=TL091227165002r39325
en
http://cgi.ebay.com/Dell-...ain_0?hash=item4cecaba9b5
rest van de behuizing is ook wel te vinden denk ik (onderkant, scherm behuizing, ...)

edit: gevonden: http://cgi.ebay.com/Dell-...ain_0?hash=item3efbad1562
volgens mij staat de complete collectie op ebay, behalve het mobo.. :>

na even zoeken heb ik alles gevonden, behalve een 1080p led paneel, volgens mij ben je dan nog goedkoper uit ook, als je ergens goedkoop een processor, hhd, en ram op de kop kan tikken

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 11-01-2010 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
De nieuwe studio 15 is uit in de usa en moet toch wel zeggen dat hij niet veel beter is, nog dezelfde videokaart dus geen 5xxx serie.
http://www.dell.com/us/en...55&s=dhs&cs=19&redirect=1
En in zware programma's is de i7(huidige i7) toch een stuk sterker als de i5 van de 1558, welke wel beter scoort in oudere single core programma's(info van notebook benchmark site)
Voor de rest is hij identiek aan de 1557 en bevat een e-sata/usb combo zoals de 1557 ook heeft deze is er dus niet uitgehaald.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WTF, zo duur?

trouwens, wat wil je dan: de hd5470 is echt niet zoveel beter, ik zou wachten totdat de 55xx uit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Anoniem: 303530 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:49:
WTF, zo duur?

trouwens, wat wil je dan: de hd5470 is echt niet zoveel beter, ik zou wachten totdat de 55xx uit is
Heel vreemd, als ik de prijzen bekijk van andere fabrikanten dan is deze wel aan de hele dure kant..

Ik zit zelf sterk aan een i3 te denken trouwens, de laptops met een i3 icm ati of een nvidia variant zijn zeer schappelijk geprijsd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Anoniem: 303530 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:49:
WTF, zo duur?

Tja dan kan je wachten tot je een ons weegt, als de 55xx uitkomt zal er vast en zeker "binnekort" wel weer een nog zuinerige en nog mooiere op de markt komen.
Dan ga je daar weer op wachten enz enz.

En de nieuwe i5's zijn een stuk duurder dan de huidige i7's ik zou mooi bij de i7 blijven of anders een tijdje wachten tot de prijs weer zakt.

[ Voor 14% gewijzigd door naaitsab op 11-01-2010 12:04 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
naaitsab schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:02:
[...]

Tja dan kan je wachten tot je een ons weegt, als de 55xx uitkomt zal er vast en zeker "binnekort" wel weer een nog zuinerige en nog mooiere op de markt komen.
Dan ga je daar weer op wachten enz enz.

En de nieuwe i5's zijn een stuk duurder dan de huidige i7's ik zou mooi bij de i7 blijven of anders een tijdje wachten tot de prijs weer zakt.
Wat ik hierboven ook al zei, ik denk niet dat deze prijzen erg representatief zijn. Kijk op notebookspot.nl eens naar het artikel 'arrandale notebook overzicht' en je ziet dat deze prijs nauwelijks waar kan zijn. Daar zijn al een hoop andere i3 en i5 notebooks bekend met prijzen, bijvoorbeeld:
Asus N61JA i5 430M HD 5730 16" € 858,17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
weet iemand of dit de juiste keyboarden die verlicht zijn?
Afbeeldingslocatie: http://www.sibusa.com/eBay/sibauctions/img/2H3.jpg

http://cgi.ebay.com/US-Ke...balls?hash=item45eff49694

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Nee, het moet een backlight toetsenbord zijn dat vind ik nergens in de advertentie terug.

zoiets dan http://cgi.ebay.com/Backl...sMice?hash=item414bf42ef9

[ Voor 52% gewijzigd door naaitsab op 11-01-2010 13:25 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.gemwon.com/ShowProduct.aspx?ID=2373

Dit is een backlit toetsenbord, zelf heb ik hem daar besteld en hij doet het prima. Had hem 4 dagen na bestelling binnen! Voor $18,20 inclusief verzendkosten, nu iets meer zie ik, maar toch een acceptabele prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
die van henk is wel een stuk mooier.
kreeg je deze in een pakket dat door de brievenbus past of werd het geleverd door een pakket service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:40

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Ik zit er sterk over na te denken een Studio te kopen, maar hoe zit het met de bouwkwaliteit? Ik had een paar jaar geleden een vostro en die zat degelijk in elkaar. Vorige week een inspiron van een jaartje oud in handen, hij kwam niet echt degelijk over (beetje goedkoop aanvoelende materialen).

Is zo'n nieuwe Studio goed gebouwd, hoe verhoudt het zich t.o.v. Asus en Toshiba?

Als het om bouwkwaliteit gaat geef ik een tip, koop geen nieuwe Packerd Bell TJ65. Na drie maanden gebruik al vele slijtage plekken (de laag onder het verf kwam al tevoorschijn!) en op de plek waar mijn palmen rusten ging het steeds harder kraken. Voor mij absoluut geen Packard Bell meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fespen schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:08:
kreeg je deze in een pakket dat door de brievenbus past of werd het geleverd door een pakket service?
pakket, duurde bij mij 9 dagen dacht ik

de bouwkwaliteit is over het algemeen wel goed, natuurlijk moet je geen wonderen verwachten van een consumentenmodel... maar alles werkt nog (na ~3 maanden, elke dag mee naar school)

als je echt een stevig ding wil moet je kijken naar de zakelijke modellen van hp, (elitebook) of dell (vostro, latitude, ..) die kosten dan ook een pak meer, en hebben meestal geen graka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
Nou even een update over mijn studio 15.

Ik heb rond eind augustus mijn bestelling geplaatst. Na iets meer dan een week had ik mijn studio binnen. Toendertijd was ik best tevreden, een mooi systeem tegen een scherpe prijs. Maar na 1 maand liep de laptop voor het eerste vast. Het duurde niet lang voordat de laptop continu vastliep. Ik ging dus met de support lijn bellen. Nadat je 30-60 minuten in de wacht hebt gestaan, krijg je iemand aan de lijn. Eerst moest ik maar een herinstallatie uitproberen. Deze herinstallatie had geen enkele nut en ik kon opnieuw 30-60 minuten in de wacht staan. Vervolgens moest ik een aantal diagnostische toetsen uitvoeren. Er werd hier geen enkele fout gevonden. Ik heb 2 verschillende testen moeten uitproberen(en opnieuw 30-60 minuten in de wacht moeten staan). Uiteindelijk kwam er een monteur met een nieuw moederboard. Dit had opnieuw geen enkel effect, en ik kon weer opnieuw gaan bellen. Deze keer kwamen ze het moederboard en de processor vervangen. Opnieuw geen enkel nut. Weer support bellen. Deze keer gingen ze een ander type moederboard plaatsen(aangezien uit ervaring van de medewerkerker dit weleens zou kunnen helpen, totale onzin, aangezien ze anders toegeven dat er iets mis is met hun ander type moederboard). Opnieuw geen succes. Uiteindelijk wilden ze mijn laptop ophalen voor uitgebreide tests bij hun op de werkplek. Na hem bijna een maand kwijt te zijn geweest, krijg ik hem vandaag eindelijk terug. Er zat een fout in het geheugen. Na 30-60 minuten een spelletje aan het spelen te zijn geweest loopt de laptop opnieuw vast met hetzelfde probleem.

Ik ben inmiddels pis en pisnijdig. Ten eerste kreeg ik de indruk dat er zelden een aantekening werd gemaakt bij dell, ik moest continu opnieuw het probleem uitleggen en welke stappen er al waren uitgevoerd. Ten tweede sta je iedere keer 30-60 minuten in de wacht voordat je geholpen wordt. Ten derde is er een aantal keren beloofd dat ik teruggebeld zou worden, maar nooit iets gehoord. Ten vierde, toen mijn laptop weg was ter reparatie was er geen enkele mogelijkheid om na te gaan wat de status van de reparatie was. Zowel dell als het bedrijf dat de laptop repareert konden mij niks vertellen.

Het probleem is dus dat de laptop na verloop van tijd aardig warm wordt met name bij de touchpad, en dan vastloopt. Meestal krijg ik een klikkend geluid te horen en een blauw scherm met de vermelding: Er is een fout opgetreden in hard- of software. Om verdere schade te voorkomen wordt het systeem afgesloten. Af en toe staat er ook bij: Kernel_data_page_error. Het blauw scherm staat er meestal niet zo lang, dus ik kan de foutcodev niet noteren. Vervolgens probeert het systeem zichzelf opnieuw op te starten, maar blijft vervolgens hangen bij het Dell laadscherm. Nadat het systeem 15-30 minuten uit heeft gestaan, start het systeem pas weer door. Wanneer ik game, loopt de laptop sneller vast dan bij andere bezigheden. De temperatuur van de videokaart stijgt ook naar 90 graden bij gamen. Bij gewoon surfen of het kijken van series loopt hij ook vast, maar dit kan soms uren duren.

Ik heb mijn studio 15 begin september ontvangen, en ik heb hem maar liefst 1 maand zonder problemen kunnen gebruiken. Wat zijn mijn mogelijkheden? Is er nog een mogelijkheid om mijn geld terug te krijgen, want ik heb hier voortaan genoeg van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fespen schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:08:
Bij mij werd het eveneens bezorgd door een pakket service, gewoon TNT in dit geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kereltje88 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:19:
Het probleem is dus dat de laptop na verloop van tijd aardig warm wordt met name bij de touchpad, en dan vastloopt. Meestal krijg ik een klikkend geluid te horen en een blauw scherm met de vermelding: Er is een fout opgetreden in hard- of software. Om verdere schade te voorkomen wordt het systeem afgesloten. Af en toe staat er ook bij: Kernel_data_page_error. Het blauw scherm staat er meestal niet zo lang, dus ik kan de foutcodev niet noteren. Vervolgens probeert het systeem zichzelf opnieuw op te starten, maar blijft vervolgens hangen bij het Dell laadscherm. Nadat het systeem 15-30 minuten uit heeft gestaan, start het systeem pas weer door. Wanneer ik game, loopt de laptop sneller vast dan bij andere bezigheden. De temperatuur van de videokaart stijgt ook naar 90 graden bij gamen. Bij gewoon surfen of het kijken van series loopt hij ook vast, maar dit kan soms uren duren.
draai eens het test tooltje van de fabrikant van de schijf, memtest is ook geen overbodige luxe

welk OS? gedownload van officiele bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
  • Laatst online: 08-09-2022
Zijn er meer mensen die last hebben dat de mediatoetsen functie instelling na verloop van tijd weer terugspringt naar de default setting?

Ik stel in de bios in dat ik gewoon de functietoetsen wil gebruiken, en na verloop van tijd springt ineens deze setting terug naar zijn default waarde (dat de mediatoetsen voorrang hebben...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
stefmen schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 17:31:
Zijn er meer mensen die last hebben dat de mediatoetsen functie instelling na verloop van tijd weer terugspringt naar de default setting?

Ik stel in de bios in dat ik gewoon de functietoetsen wil gebruiken, en na verloop van tijd springt ineens deze setting terug naar zijn default waarde (dat de mediatoetsen voorrang hebben...).
van dit probleem heb ik ook last van en ik heb al de nieuwste bios versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
@ Darkstone:
Kereltje88 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:19:
Vervolgens moest ik een aantal diagnostische toetsen uitvoeren. Er werd hier geen enkele fout gevonden.
Ik heb al meerdere malen diagnostische testen uitgevoerd, tijdens de reparatie is mijn geheugen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
Het lijkt bijna een soapserie te worden met mij bestelling,
7 december besteld een studio 15
Na lang wachten kwamen ze er op 8 januari achter dat mijn verzending verdwenen is.
Er werd een nieuwe besteld en dat zou 5 werkdagen duren.
Kijk ik gister naar de online status staat er dat hij geannuleerd is.
Net dus opgebeld.
Blijkt dat ze de eerste lading weer gevonden hebben en daarom de vervangende cancellen.
Ze hebben alleen nog steeds geen idee wanneer die lading dan nederland bereikt, laat staan mij.
Ik had hem beter kunnen gaan ophalen waar hij ook gemaakt mag worden!
Duurt nu bijna 1,5 maand voor een bestelling van een laptop!
Niet normaal toch!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06 19:36

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat is vreemd ja. Als je die zelf annuleert, en dan een nieuwe bestelling plaatst, gaat het dan niet alsnog sneller?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
tja dat is dus niet meer mogelijk omdat hij onderweg schijnt te zijn.grrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
De Hell van Dell part 10000.
eindelijk vandaag kwam ie binnen, vanmorgen wisten ze niet waar is was nu is ie er.
Maar te vroeg gejuichd er zit een dode pixel in!
Dus maandag krijg ik een doos en daar mag ie weer in en terug.
Dan zeker weer een week kwijt.
Het mocht ook al niet zo zijn,........:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Studio 1558 met i5 520M staat op de site van dell NL basisprijs 750 euro (!)
Wat ik vrij hoog vind. De i7 720 QM versie is maar 50 euro duurder, wat toch praktisch bijna 2 keer zoveel rekenkracht geeft. Het enige verdere verschil is dat de i5 520M een iets grotere HDD heeft. Maar vind dit niet echt concurrerend geprijsd, zelf niet tov Dell's eigen line-up: De genoemde Studio 15 met i7 en een tov de Inspiron 15 core i (zelfde proc, ander kastje, -50 euro, waar de inspiron dunner is en het kastontwerp nieuwer. Zou toch verwachten dat die prijs nog iets zou gaan zakken. Wat denken jullie?

MvG,
Ovigo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
ovigo schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 17:13:
Studio 1558 met i5 520M staat op de site van dell NL basisprijs 750 euro (!)
Wat ik vrij hoog vind. De i7 720 QM versie is maar 50 euro duurder, wat toch praktisch bijna 2 keer zoveel rekenkracht geeft. Het enige verdere verschil is dat de i5 520M een iets grotere HDD heeft. Maar vind dit niet echt concurrerend geprijsd, zelf niet tov Dell's eigen line-up: De genoemde Studio 15 met i7 en een tov de Inspiron 15 core i (zelfde proc, ander kastje, -50 euro, waar de inspiron dunner is en het kastontwerp nieuwer. Zou toch verwachten dat die prijs nog iets zou gaan zakken. Wat denken jullie?

MvG,
Ovigo
Haal bij de i5 even W7 pro weg, maakt er gewoon Home Premium van, dat scheelt weer 3 tientjes. Bij de i5 zit standaard Pro namelijk, bij de i7 zit standaard HP. Dan kom je op 719 euro en dat is opzich niet zo'n hele verkeerde prijs, of wel?

Verder weet ik ook niet zo goed wat je ermee aan moet, aangezien Dell zo'n beetje de enige is die de i5 nog gaat leveren icm de ATI 4570. Als ik dan toch wat nieuws koop, wil ik ook een nieuwe videokaart. Zelfs als het de gelijk presterende 5470 is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

idem, ik vermoed dat ze wachten totdat de 55xx uitkomt

dat, of een 5630, maar die lijkt mij ook niet zo geweldig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:47:
idem, ik vermoed dat ze wachten totdat de 55xx uitkomt

dat, of een 5630, maar die lijkt mij ook niet zo geweldig..
Er staat niets vast over een 55xx serie. Het zou best kunnen dat Ati die nooit uitbrengt.
In de handleidingen van de dell support staat er in de configuratie de ati 4570 en 5470 als videokaarten bij voor het 'niewe' studio 1558 model.
Verwacht dus weldra een update ergens in februari (als Ati levert zoals beloofd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zoiets dacht ik al, de 5470 is blijkbaar de vervanger geworden van de 4570
had liever gezien dat de ze 56xx lijn hadden gedropt, gezien de populairiteit van de 5730, volgens notebookreview kost dit evenveel als de 5670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
De 5470 en 4570 kunnen nog veel verschillen van elkaar in presentatie. De 5470 heeft gdddr5, hierdoor heeft het meer brandbreedte en wordt het minden gebottlenecked door de 64 bit bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004

rapture

Zelfs daar netwerken?

stefmen schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 17:31:

Hiervan heb ik af en toe last.
RutgerFR schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:20:
Ik zit er sterk over na te denken een Studio te kopen, maar hoe zit het met de bouwkwaliteit? Ik had een paar jaar geleden een vostro en die zat degelijk in elkaar. Vorige week een inspiron van een jaartje oud in handen, hij kwam niet echt degelijk over (beetje goedkoop aanvoelende materialen).
  • Het toetsenbord duikt wat naar beneden als je typt. Zoiets als knopjes op een biefstuk en je kan het erin duwen. Bij een Thinkpad van mijn stage is het knopjes op een baksteen, je voelt niet een toetsenbord doorzakken.
  • Plastic aan de scharnieren van mijn Studio 1555 komt weleens los, dan maar zelf dicht knijpen.
  • Scherm opentrekken, dichtdoen is meer vrezen dat het breekt in vergelijking met een Thinkpad.
  • De Thinkpad heeft 2x zoveel uitlaten/koeling, terwijl het maar de helft aan warmte kan genereren. Ookwel grapjes zoals "Die Thinkpad met 4x koeling blaast koude lucht.".
  • De 1080p scherm knippert wat aan de rechterkant.
  • Nergens licht zodat ik niet kan weten op capslock, wireless,.. aanstaat.
Specs en lage prijs had ik vooruit geschoven. Ik heb niet het geld om +50% erbij te leggen voor een laptop met vergelijkbare specs maar betrouwbaarder. Dan maar hopen dat er geen echte IT-opleiding werkload erop komt. Mijn laptop moet maar een normaal jaartje overleven en verkopen/afschrijven maar. 4 jaar garantie was in aanbieding en dekt onverwachte dingen. Wie weet moet de laptop toch nog langer dan een jaar dienen. Op de Dell website kan je garantie overdragen naar de nieuwe eigenaar.

4 maanden in gebruik bij de ingenieurs (hogeschool master) stelt niet veel voor tov real laptoptrashing in bepaalde graduaten (bachelor). Als de hogeschool geen geld voor desktops heeft, dan moeten de studenten maar laptops meeslepen en vele keren per dag inpakken, verslepen en deployen. Daar verslijt het gemakkelijk 3x sneller dan normaal en na 1 jaar zie je hoe afgeschreven laptops eruit zien. Laat staan 3 speciale jaren of 9 normale jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
bear87 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:29:
[...]

Haal bij de i5 even W7 pro weg, maakt er gewoon Home Premium van, dat scheelt weer 3 tientjes. Bij de i5 zit standaard Pro namelijk, bij de i7 zit standaard HP. Dan kom je op 719 euro en dat is opzich niet zo'n hele verkeerde prijs, of wel?

Verder weet ik ook niet zo goed wat je ermee aan moet, aangezien Dell zo'n beetje de enige is die de i5 nog gaat leveren icm de ATI 4570. Als ik dan toch wat nieuws koop, wil ik ook een nieuwe videokaart. Zelfs als het de gelijk presterende 5470 is :+
Waar haal jij vandaan dat er standaard @W7 pro op zit? Als ik kijk zit er voor de 749 gewoon home premium op, of ben ik nou zo scheel?
Qua videokaart: ach, zoveel zwaar videowerk wilde ik er nu ook weer niet op gaan doen, dus heel veel maakt me dat neit uit. Wat ik me wel afvraag, zou switchen tussen intel graphics en de discrete GPU ook ondersteunt worden op de 1558? Had ergens gelezen dat het standaard was bij arrandale, maar twijfel daaraan. Iemand die daar toevallig meer van weet?

Ovigo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
ovigo schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 10:20:
[...]

Waar haal jij vandaan dat er standaard @W7 pro op zit? Als ik kijk zit er voor de 749 gewoon home premium op, of ben ik nou zo scheel?

Ovigo
Heel vreemd, ik heb het gisteren voor ik het postte gecheckt en toen was het wel degelijk zo. Vandaag niet meer zie ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
Ach ja, we zullen het maar houden op kuren van Dell, zijn ze goed in daar...
Ik ga er nog eens over nadenken of t m zo wordt.

MvG,

Ovigo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
rapture schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 03:02:
[...]
Hiervan heb ik af en toe last.

[...]
  • Het toetsenbord duikt wat naar beneden als je typt. Zoiets als knopjes op een biefstuk en je kan het erin duwen. Bij een Thinkpad van mijn stage is het knopjes op een baksteen, je voelt niet een toetsenbord doorzakken.
  • Plastic aan de scharnieren van mijn Studio 1555 komt weleens los, dan maar zelf dicht knijpen.
  • Scherm opentrekken, dichtdoen is meer vrezen dat het breekt in vergelijking met een Thinkpad.
  • De Thinkpad heeft 2x zoveel uitlaten/koeling, terwijl het maar de helft aan warmte kan genereren. Ookwel grapjes zoals "Die Thinkpad met 4x koeling blaast koude lucht.".
  • De 1080p scherm knippert wat aan de rechterkant.
  • Nergens licht zodat ik niet kan weten op capslock, wireless,.. aanstaat.
Specs en lage prijs had ik vooruit geschoven. Ik heb niet het geld om +50% erbij te leggen voor een
http://www.jrin.net/2009_...e-dell-studio-15-15351536 probeer dit eens voor je keybord probleem,(even zoeken in de dell online handleiding als je een ander type heb hoe je je toetsenbord dan los moet halen verschilt iets per model)
Plastic lijm doet wonderen ;) (wel speciaal voor plastic nemen anders gaat het fout)
Wireless ziet men rechts onder in de taakbalk en capslock tja kwestie van 1 letter typen.
Voor welk probleem is er een oplossing ;) en een zakelijke laptop is bijna nooit te vergelijken met een consumenten model, zakelijk is meestal een stuk steviger en robuster maar kost daar in tegen ook meer(vaak zelfde prijs maar dan ex. btw) kijk naar een dell studio en de dell vosto series, consumenten vs zakelijk.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
ovigo schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 10:20:
[...]

Qua videokaart: ach, zoveel zwaar videowerk wilde ik er nu ook weer niet op gaan doen, dus heel veel maakt me dat neit uit. Wat ik me wel afvraag, zou switchen tussen intel graphics en de discrete GPU ook ondersteunt worden op de 1558? Had ergens gelezen dat het standaard was bij arrandale, maar twijfel daaraan. Iemand die daar toevallig meer van weet?

Ovigo
Zowel arrandale als de ati 5650 (die weldra in de nieuwe studio 1558 komt) zijn standaard hardware geschikt voor switcheable graphics. De fabrikant dient volgens Intel dit alleen toe te laten. Wat dit precies betekent, snap ik niet precies. Misschien is het bios-gerelateerd...
Only time will tell...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
Maar de huidige Studio 1558 die momenteel op de dell-site staat met ati HD 4570 dus waarschijnlijk nog niet? En wat is weldra denk je? in een maand, in maart ofzo, of langer?

btw: Wat zijn ze bij Dell Nederland eigenlijk een stel sloddervossen...: Engelse/Italiaanse (!) teksten op de site, erg ingewikkelde prijsstrategiën, het zo moeilijk mogelijk maken om bepaalde configuraties te bestellen, configs die de ene dag wel verkrijgbaar zijn de volgende dag weer niet... En dan hebben we het nog geeneens over de levertijden...

Wat je zegt, de tijd zal het leren, dus ga nog ff wachten met bestellen tot arrandale gesettled is, maar ben wel benieuwd naar die nieuwe ati kaarten:)

MvG,

Ovigo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Volgens geruchten zou Ati haar productie in februari op volle toeren draaien. Dus als alles goed gaat kan je midden februari waarschijnlijk deze bestellen. Maar een precieze datum kan niemand beloven.

Ben met jou akkoord even te wachten alvorens arrandale wat gesettled is. Zal zeker niet lang duren dat er reviews komen over core i5 + ati 5000 series. Mede door introductie van dx11 enzo...

Ik hoop gewoon dat Ati haar productie zal kunnen volgen, want de vraag naar hun serie is nu al groot. Het zou slecht nieuws betekenen voor de Dell levertijden, aangezien daar alles just-in-time en op maat wordt gemaakt. Dell heeft geen echte voorraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004

rapture

Zelfs daar netwerken?

naaitsab schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 11:43:
http://www.jrin.net/2009_...e-dell-studio-15-15351536 probeer dit eens voor je keybord probleem,(even zoeken in de dell online handleiding als je een ander type heb hoe je je toetsenbord dan los moet halen verschilt iets per model)
Dat is uit te proberen.
Plastic lijm doet wonderen ;) (wel speciaal voor plastic nemen anders gaat het fout)
Geen optie als je garantie wilt behouden.
Wireless ziet men rechts onder in de taakbalk en capslock tja kwestie van 1 letter typen.
Je bevestigt dat er geen oplossing is. OS en applicaties zouden dat hardwarematig gebrek moeten opvangen.
Voor welk probleem is er een oplossing ;) en een zakelijke laptop is bijna nooit te vergelijken met een consumenten model, zakelijk is meestal een stuk steviger en robuster maar kost daar in tegen ook meer(vaak zelfde prijs maar dan ex. btw) kijk naar een dell studio en de dell vosto series, consumenten vs zakelijk.
Was het maar +19 of +21 % om naar zakelijk met vergelijkbare processor en gpu over te stappen. Het is eerder +50 %.

Vostro 1520 gpu prestaties zit op 50% van de 4570, maar de beide gpu's verbruiken even veel en maken even veel warmte. Aansluitingen is bij Vostro erg mager, bij een Studio 1555 kan bv een harde schijf met eSATA aansluiten alsof je een extra ingebouwde desktop harde schijf hebt.
Pagina: 1 ... 53 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.