MadDonkey schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:00:
Ik heb even vlug het topic doorgelopen maar ik kom mijn vraag/probleem niet tegen.
Wanneer ik mijn laptop, studio 1555, aansluit op een full HD TV dan zie ik dat niet de volledige resolutie van de TV gebruikt wordt. Er blijft een klein zwart randje over, het lijkt alsof mijn laptop niet de 1920x1080 resolutie ondersteund.
Ik heb al gekeken in mijn drivers etc. Maar als de TV is aangesloten kan ik nergens kiezen voor de resolutie van de TV. Ligt dit aan de studio of aan de TV?
*ik kan in de CCC ook geen resolutie selecteren die hoger is dan de native resolutie van mijn laptop; 1366x768
Ik heb me eigen ook kapot gezocht een tijd terug, en kwam op het volgende tegen op internet:
-Rechtse muisklik op bureaublad en open Catalyst control center
-Linksbovenin bij het drop-down menu naar desktops en displays gaan
-In de onderste balk zie je je TV staan, rechtsbovenin het plaatje is een driehoekje(dus niet in het grote scherm, daar zit er ook 1 maar daar kan je weer andere dingen instellen

) en klik op configure
-tabblad Scaling options, de overscan op 0% en je beeld is beeldvulend
edit: Ik heb trouwens wel een eigenaardig probleem hiermee. Als ik mijn laptop aansluit op mijn TV met HDMI dan krijg ik af en toe opeens een groen scherm, hierna komt het beeld weer terug maar dan met een rare groene waas er overheen. Soms is dit na 1minuut, de andere keer na een half uur.
Ik heb ook andere apparaten aangesloten op mn TV(Philips) via HDMI, deze werken allemaal perfect. De laptop is ook via HDMI aangesloten op mijn externe scherm(Samsung) en ook dat werkt perfect vreemdgenoeg.
[
Voor 18% gewijzigd door
hellboy123 op 31-12-2009 17:43
]