Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:01
Hoezo als je nog garantie heb kun je toch klagen dat het spul afbreekt?
Tja numpad zit er niet op scrolllock gebruikt niemand meer en dus 1 lampje voor capslock, als ik op capslock druk krijg ik een icoontje op het beeld dat caps aanstaat.
Tja daar viel ik ook over een beetje leuke kwam op 700ex btw dat is me toch even te gek en ja vostro heeft echt antieke aansluitingen.

Weet iemand een manier om gemakkelijk je geheugenkaartje uit je lezer te halen? ik moet letterlijk een tangetje pakken om hem er weer uit te trekken.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-06 20:29
naaitsab schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:55:
Hoezo als je nog garantie heb kun je toch klagen dat het spul afbreekt?
Tja numpad zit er niet op scrolllock gebruikt niemand meer en dus 1 lampje voor capslock, als ik op capslock druk krijg ik een icoontje op het beeld dat caps aanstaat.
Tja daar viel ik ook over een beetje leuke kwam op 700ex btw dat is me toch even te gek en ja vostro heeft echt antieke aansluitingen.

Weet iemand een manier om gemakkelijk je geheugenkaartje uit je lezer te halen? ik moet letterlijk een tangetje pakken om hem er weer uit te trekken.
even goed indrukken, dan springt ie vanzelf naar buiten toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
hellboy123 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:42:
[...]
even goed indrukken, dan springt ie vanzelf naar buiten toe.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
De mediatoetsen(volgende, vorige, play/pause) werken bij mijn itunes alleen als ik itunes op de voorgrond heb, als ik bijvoorbeeld aan het internetten ben dan werken die toetsen niet(de overige functie toetsen doen het wel zoals volume) hebben meer mensen hier last van?

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
naaitsab schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:44:
De mediatoetsen(volgende, vorige, play/pause) werken bij mijn itunes alleen als ik itunes op de voorgrond heb, als ik bijvoorbeeld aan het internetten ben dan werken die toetsen niet(de overige functie toetsen doen het wel zoals volume) hebben meer mensen hier last van?
Jup, bij WinAmp doen ze bij mij helemaal niets, ook niet op de voorgrond. iTunes inderdaad alleen als het programma op de voorgrond is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

bij mij doet winamp het wel hoor, ondanks dat ik het amper gebruik

ctr+P -> globale sneltoetsen
en daar de goede optie aanvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 10:07
Inderdaad, even Winamp goed instellen en dan werkt het prima, ook als het venster niet actief is. Ideaal!door dat ene vinkje te zetten.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
roelieboelie schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 14:21:
Inderdaad, even Winamp goed instellen en dan werkt het prima, ook als het venster niet actief is. Ideaal!door dat ene vinkje te zetten.
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:56:
bij mij doet winamp het wel hoor, ondanks dat ik het amper gebruik

ctr+P -> globale sneltoetsen
en daar de goede optie aanvinken
Thx, het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Is er geen programma om buiten winamp dat in te stellen? bij mijn logitech toetsenbord werken die media toetsen overal zelfs in een spel

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:33
heeft er iemand van jullie ook ooit last van dat de speakers het soms niet doen op windows 7 x64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
naaitsab schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:19:
Is er geen programma om buiten winamp dat in te stellen? bij mijn logitech toetsenbord werken die media toetsen overal zelfs in een spel
Zelf al de oplossing gevonden.
http://www.everythingitun...ows/2008-01-04/mmkeysdll/
Dll in de map doen die op die site aangegeven staat en dan de laptop herstarten en klaar is kees alles werkt zoals het moet :)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
weet iemand hoe het retouren van Dell werkt?
ik kreeg alleen een mail dat er de 21ste iemand mijn laptop zou komen halen.

is dit UPS?
en hebben hun niks nodig?
ik heb de factuur in de doos gestopt (is dit verplicht?) en het is gewoon dezelfde doos als die verzonden is dus met de stickers van verzenden er nog op,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
  • Laatst online: 08-09-2022
fespen schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:38:
weet iemand hoe het retouren van Dell werkt?
ik kreeg alleen een mail dat er de 21ste iemand mijn laptop zou komen halen.

is dit UPS?
en hebben hun niks nodig?
ik heb de factuur in de doos gestopt (is dit verplicht?) en het is gewoon dezelfde doos als die verzonden is dus met de stickers van verzenden er nog op,
Ik zou in ieder geval nooit de originele factuur meesturen! Altijd een kopie meesturen...
Waarschijnlijk is het UPS die het pakketje komt ophalen, en meestal hebben zij een doos bij zich (was bij mijn oude HP in ieder geval zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
bij het i5 model staat er niet bij dat de videokaart 512 mb is welke grafische kaart gebruikt deze dan de grafische chip van de i5 of de 4570 kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
ruudvd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:44:
bij het i5 model staat er niet bij dat de videokaart 512 mb is welke grafische kaart gebruikt deze dan de grafische chip van de i5 of de 4570 kaart?
Dat is niet helemaal duidelijk. Waarschijnlijk wordt gewoon de 4570 gebruikt, wat maar goed is ook, want die is een stuk beter dan de i5 graphics. Misschien is het zo dat het zelfs mogelijk is om te switchen tussen die twee, omdat de i5 graphics wel minder verbruiken, maar dat heb ik tot nu toe niet kunnen vinden.

MvG,

Ovigo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ovigo schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:38:
[...]

Dat is niet helemaal duidelijk. Waarschijnlijk wordt gewoon de 4570 gebruikt, wat maar goed is ook, want die is een stuk beter dan de i5 graphics. Misschien is het zo dat het zelfs mogelijk is om te switchen tussen die twee, omdat de i5 graphics wel minder verbruiken, maar dat heb ik tot nu toe niet kunnen vinden.
ja dat kan, dat is zelfs een eis die intel stelt aan zijn afnemers, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-06 06:59
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:41:
[...]

ja dat kan, dat is zelfs een eis die intel stelt aan zijn afnemers, dacht ik.
Het is waar dat Intel sterk aandringt. Of het echt een eis is, weet ik niet.
In ieder geval liet Ati vallen dat bij hun Mobility 5000 series switchable graphics standaard wordt ondersteund op de chip zelf, dus ik vermoed dat dus een arrandala + ati 5000 combinatie standaard van switchable graphics kunnen gebruik maken.

Bij de ati 4000 series is dit niet het geval. Zou mij verwonderen dat de fabrikanten in dit geval de moeite zouden doen dit te implenteren. Misschien in de high-end modellen.

Dus best wachten op de Ati 5000 series als je echt zeker wilt zijn. Sowieso zijn die serieus energiezuiniger dan de 4000 series. Een extra voordeel in combinatie met de energiezuipende quadcore i7!

[ Voor 0% gewijzigd door c-mattic op 22-01-2010 17:47 . Reden: correctie: switcheable > switchable ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

c-mattic schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:05:
[...]
Bij de ati 4000 series is dit niet het geval. Zou mij verwonderen dat de fabrikanten in dit geval de moeite zouden doen dit te implenteren. Misschien in de high-end modellen.
high end modellen met een Hd 4xxx? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:12:
[...]

high end modellen met een Hd 4xxx? :O
Juist, komt niet echt veel voor. Nu ik erover nadenk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Maar met wat geluk kun je in het bios switchen, dat zou ook al interessant zijn.
het is overigens switchable (switch - switchable, change - changeable) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Zonet review gelezen op notebookjournal.de over een packard bell. Niet de packard bell, maar de opmerking dat de keuze van switchable graphics functie niet standaard is, is interessant.
Dus de fabrikant moet nog altijd de keuze maken dit te implementeren of niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 11:49

jefjef

learning by doing

in het vooronder van mijn dell 1535 is een uitsparing voor wwan/fcm card wat kan ik nu precies met een card als deze? Met googlen kom ik niet verder dan wat de afkortingen betekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
jefjef schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:36:
in het vooronder van mijn dell 1535 is een uitsparing voor wwan/fcm card wat kan ik nu precies met een card als deze? Met googlen kom ik niet verder dan wat de afkortingen betekenen
uit een dell handleiding voor een ander model:
The FCM, or Flash Cache Module, is an internal memory card that helps improve the performance of your computer. The FCM card is also known as
Intel Turbo Memory and the Intel Flash Cache Logic Chip Mini-card.
en WWAN van een andere site:
A Wireless Wide Area Network or WWAN is wireless connectivity to the Internet achieved through using cellular tower technology. Cellular services like AT&T™, Verizon™ and Sprint™ offer WWAN for a monthly fee, or alternately on a pay-as-you-need-it basis. WWAN connectivity allows a user with a laptop and a WWAN card to surf the Internet, check email, or connect to a Virtual Private Network (VPN) from anywhere within the regional boundaries of cellular service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 11:49

jefjef

learning by doing

hellboy123 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:00:
[...]

uit een dell handleiding voor een ander model:
[...]

en WWAN van een andere site:
[...]
He dank je! Dus dan maar zoeken naar een wwan of een FCM card, iemand ervaring met een wwan card icm een t-mobile iphone abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Waar staan tegenwoordig ergens de kortingscoupons? Ik kan ze niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Blanco88 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:56:
Waar staan tegenwoordig ergens de kortingscoupons? Ik kan ze niet vinden..
Kom op zeg, lees is een topicstart door, gebruik de zoekfunctie rechtsbovenin.
Normaliter komen Donderdag's de kortingscode's uit, die kan je per mail krijgen als je je inschrijft, of even een zoekmachine gebruikt. Tevens worden ze hier wel gepost op Donderdag.

Heel af en toe heb je een speciale actie die bijv. maar 48u duurt. Die komen jammer genoeg 1x per 6 maanden voor ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Mijn interesse is gewekt voor een Studio 15. Is het de moeite waard om een upgrade te doen naar het Full HD-scherm? De meerprijs vind ik relatief klein en zelf ben ik altijd wel erg blij met hoge resoluties, hoe hoger hoe beter.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gunner schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 22:50:
Mijn interesse is gewekt voor een Studio 15. Is het de moeite waard om een upgrade te doen naar het Full HD-scherm? De meerprijs vind ik relatief klein en zelf ben ik altijd wel erg blij met hoge resoluties, hoe hoger hoe beter.
:Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y

gewoon doen, je PC krijgt er echt een meerwaarde van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
  • Laatst online: 08-09-2022
Gunner schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 22:50:
Inderdaad! Zeker doen! Is een erg mooi scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-06 09:09
Vind het nog steeds vreemd hoe de weergave in het overzicht van de grafische kaart is gedaan bij de Studio 15. Ben benieuwd of er nou iets anders is aan de Studio 15 met I5 of dat het gewoon slecht copy paste werk is van een van Dell's werknemers.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Mischien al gepost maar via dit programmatje http://www.hardwareheaven.com/modtool.php
kun je de nieuweste ati drivers compleet instaleren zonder dat er dingen worden geblokkerd omdat dell dit wil.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

omdat dell het wil?

ATI levert gewoon geen support aan OEM varianten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
is het al iemand gelukt om os x op een dell studio 1555 te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:09
Anoniem: 303530 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 18:43:
omdat dell het wil?

ATI levert gewoon geen support aan OEM varianten
Uhm:
ATI have for many years had their hands tied with laptop manufacturers (OEMS) who request that ATI do not offer support for their device in the Catalyst Driver. This may seem strange, however makers such as Dell may have implemented their own support system and they do not want their customers downloading "reference" drivers from ATI's home page.

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 24-01-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik dacht juist dat het omgekeerd was 8)7

ik gebruik ook MM trouwens, ga weer eens updaten als 10.x uitkomt, anders is het teveel gedoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nu is die core i5 ineens van de dell site weer af... weird?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Oja nu issie er ineens weer :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193616

Hallo,

Ik wil voor mijn zoon de Studio 15 kopen. Hij speelt veel W.O.W. Is de grafische kaart "512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570" die in de configuratie zit hier geschikt voor? Hij is voornamelijk een gamer. Met de kortingen die nu gegeven worden (599 eur) is het een mooie laptopje voor mijn zoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Anoniem: 193616 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:09:
Hallo,

Ik wil voor mijn zoon de Studio 15 kopen. Hij speelt veel W.O.W. Is de grafische kaart "512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570" die in de configuratie zit hier geschikt voor? Hij is voornamelijk een gamer. Met de kortingen die nu gegeven worden (599 eur) is het een mooie laptopje voor mijn zoon.
De ati 4570 kan zeker wat, maar het is geen dikke game kaart. Dat wil zeggen, als u ons advies vraagt wat betreft een game laptop, dan zullen niet veel mensen de Ati 4570 direct aanraden. Begrijp me niet verkeerd, games zullen er zeker op draaien hoor en binnen dit budget is het zo gek niet. Maar ik zou eerder gaan voor de config van 499 euro dan, dan is de prijs kwaliteit toch beter. Voor 599 koop je van Asus namelijk een i3 met een 5470.

Zie hier wat de 4570 ongeveer kan: http://www.notebookcheck....deon-HD-4570.13885.0.html

WOW zal wel prima draaien hoor, dat geeft de link duidelijk aan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51612

de insperion 15 kan met de i3 processor geleverd worden zag ik vandaag

PROCESSOR INTEL® CORE™ I3-330M (2,13 GHZ, VIER THREADS, 3 MB CACHE)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
LCD-SCHERM 15,6-INCH (1.366 x 768) WITTE LED-BEELDSCHERM MET HD+-RESOLUTIE
GEHEUGEN 3.072 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 1.024]
GRAFISCHE KAART Intel® Graphics Media Accelerator HD

nu is de vraag waar de grafische kaart mee vergeleken kan worden?.mijn dochter wil deze laptop aanschaffen en surft en mailt enz.
soms een spel in de trant van sims3.
draait dit goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51612 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:14:
GRAFISCHE KAART Intel® Graphics Media Accelerator HD
:X

intel grische kaarten zijn echt de slechte die er bestaan, no kidding.

ik heb hier een 6 jaar oude medion thuis staan, en die draait (laten we zeggen) trackmania prima op naive resolutie.
grote kans dat bovengenoemde dell dat niet kan.

eigelijk raad ik minimaal een HD5470, 4570, of nvidia tegenhanger aan, daarmee kan je aardig vooruit zonder te erge concessies te doen qua accuduur

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 26-01-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:38:
[...]

:X

intel grische kaarten zijn echt de slechte die er bestaan, no kidding.

ik heb hier een 6 jaar oude medion thuis staan, en die draait (laten we zeggen) trackmania prima op naive resolutie.
grote kans dat bovengenoemde dell dat niet kan.

eigelijk raad ik minimaal een HD5470, 4570, of nvidia tegenhanger aan, daarmee kan je aardig vooruit zonder te erge concessies te doen qua accuduur
Ik ben hiermee volledig akkoord.
Technische gezien is the Sims 3 goed speelbaar met de grafische kaart van Intel (weliswaar in laagste kwaliteitsmodus). Dus een betere grafische kaart is zeker een must.
Je kan overwegen de optie te nemen voor de Ati 4330, die is al een stuk beter, maar nog steeds een zwakke instapkaart. Genoeg voor sims 3, maar als je een beetje toekomstgericht denkt... De kans dat deze kaart bijvoorbeeld een eventuele sims 4 zou ondersteunen is dus sterk te betwijfelen.

Dus als je voor Dell kiest en toch een wat betere grafische kaart wilt, zal je al direct bij de studio series zitten (in een hoger prijsgamma).

Besluit: met de intel grafische kaart ben je te beperkt, de ati 4330 is een sterk te overwegen optie (alhoewel in mijn ogen niet de extra 60 euro waard die Dell ervoor vraagt), maar het blijft nog steeds een basis-instapkaart die totaal niet bedoeld is voor spelletjes. Je zal een keuze moeten maken, duurder model of bij de inspiron blijven maar het risico nemen dat andere (toekomstige) spellen niet naar behoren zullen werken of alleen bij de laagste beeldinstellingen in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-06 19:54
Ik zit nu op mn studio 1555 met ati radeon HD 4570, en spellen zijn niet echt een probleem. Ik speel Dragon Age: Origins met alle instellingen op low/medium en dit gaat prima. Met extra grote accu gaat de laptop ook zo'n 5 uur mee.
edit: daarnaast, als je een gamer bent koop dan een desktop, en als het toch moet, neem dan iets van asus of MSI die ook daadwerkelijk "gaming laptops" zijn voor hoever dat kan. Dan heb je voor relatief minder geld een betere game-laptop
pricewatch: MSI GX720-022NL met 9600 GT
pricewatch: Asus G60VX-JX147V met GeForce GTX 260M
pricewatch: Asus G60VX-JX153V met 260M
pricewatch: MSI GX620-410NL
zoiets? check de pricewatch altijd handig ;)

[ Voor 70% gewijzigd door Dekar op 27-01-2010 16:51 ]

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-06 15:52
Vandaag is mijn HDD in mijn studio 1555 overleden... Gebeld naar dell en ze gaan me een nieuwe opsturen! Het duurde even voordat we het probleem gevonden maar dankzij wat zelf-onderzoek er achter gekomen dat het mijn HDD was :P Dus nu ff paar dagen zonder mijn laptopje :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GrandDestroyer schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:47:
Vandaag is mijn HDD in mijn studio 1555 overleden... Gebeld naar dell en ze gaan me een nieuwe opsturen! Het duurde even voordat we het probleem gevonden maar dankzij wat zelf-onderzoek er achter gekomen dat het mijn HDD was :P Dus nu ff paar dagen zonder mijn laptopje :O
dat had ik ook, bij mij gaf hij een niet zo bekende error...
zelfs de verkoper van dell wist het niet :Z

gelukkig kon ik diezelfde week nog mijn vastlopende hdd vervangen :)
elke keer dat ik iets aan het begin van de schrijf probeerde te lezen freezede windows een minuut ofzo...

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 27-01-2010 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
Bij mij gaf die gewoonweg geen errors. Hij bleef op het dell logo hangen en dat balkje was op 3/4 en verder kwam die niet. Je hoorde vreemd geluid uit de laptop waarvan ik dacht dat het eerst error bleepjes waren. Maar ik denk dat het de HDD leeskop is. Na 1,5 minuut hield het op en zonder HDD nergens last van. Om het zeker te weten ga ik straks ff de HDD er uit halen en de diagnostics draaien. Maar aangezien mijn HDD in mijn gewone PC ook niet werkt ben ik er vrij zeker van ;) Het betekent helaas wel dat ik al mijn data kwijt ben maar daar valt me te leven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 03:30

F.West98

Alweer 16 jaar hier

GrandDestroyer schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:21:
Bij mij gaf die gewoonweg geen errors. Hij bleef op het dell logo hangen en dat balkje was op 3/4 en verder kwam die niet. Je hoorde vreemd geluid uit de laptop waarvan ik dacht dat het eerst error bleepjes waren. Maar ik denk dat het de HDD leeskop is. Na 1,5 minuut hield het op en zonder HDD nergens last van. Om het zeker te weten ga ik straks ff de HDD er uit halen en de diagnostics draaien. Maar aangezien mijn HDD in mijn gewone PC ook niet werkt ben ik er vrij zeker van ;) Het betekent helaas wel dat ik al mijn data kwijt ben maar daar valt me te leven :P
Het zoveelste nooit-vergeten-backups-te-maken-geval :)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
Idd :P Maar gelukkig staan belangrijke school documenten in dropbox en de meeste series waren al gebackuped! Moet toch maar is grotere externe HDD gaan kopen. Goed, na mijn HDD er uit gehaald te hebben ging ik toch maar die Dell diag tool draaien. En hij kwam met 1 fout namelijk:

Error code 0123
MSG: Error code 2000-0123
MSG: Memory integrity test failed

Ben net memtest gaan draaien. Denk dat ik het voor zo'n 3 uur laat aanstaan ofzo? (First time memtest user) Het lijkt mij toch sterk dat en mijn ram geheugen en mijn HDD op dezelfde dag er mee gaan ophouden :P. Ik heb wel is BSOD gehad, maar dit kwam vanuit de netwerkdriver. Naja, ff memtest afwachten en als de nieuwe HDD binnen is kijken hoe de laptop draait met een nieuwe HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
  • Laatst online: 23-12-2023
Nou na talloze in-home reparaties, weggeweest te zijn na het reparatiecentrum heb ik vandaag eindelijk een nieuwe laptop gekregen via de SWAP procedure.

Ik heb nu alleen een vraagje, ik doe gelijk een schone installatie van windows vista, om vervolgens up te graden naar windows 7. Nu vroeg ik me af of jullie alleen de main harde schijf formatteren? Of ook de recovery disc(die kleine harde schijf van 16gb)? Ik heb nu alleen de main harde schijf geformatteerd, kan ik de recovery disc alsnog nadehand formatteren, als dit verstandiger is/geen problemen oplevert?

@naaitsab: Krijg je een veel nieuwere versie van de ati drivers op die manier? Scheelt het veel qua performance?
Anoniem: 193616 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:09:
Hallo,

Hoi Toby,

Ik speel voornamelijk WoW op de studio 15, de radeon hd 4570 kan dit spel in principe goed draaien. Ik heb alleen enorm veel problemen met mijn laptop ondervonden. Na een maand ofzo, kreeg ik continu vastlopers, en het leek op een hitte probleem. Maar in een bestek van 3 maanden is dell er niet achter komen wat uiteindelijk het probleem was. Uiteindelijk heb ik een nieuwe laptop gekregen, maar ik heb de laptop 3 maanden lang niet fatsoenlijk kunnen gebruiken. Ik kan niet zeggen of mijn probleem WoW gerelateerd was, je zou toch verwachten dat je gewoon een spel moet kunnen spelen met de laptop. De laptop liep ook tijdens surfen, pokeren etc. vast. Maar tijdens het spelen van WoW liep de temperatuur van de videokaart op een gegeven moment heel rap richting de 85-90 graden, om vervolgens vast te lopen. Tijdens surfen etc. duurde het meestal langer voordat de laptop vastliep. De studio 15 is sowieso een redelijk heethoofd, en de koeling is niet optimaal. Ook al is WoW geen ultra modern spel, ik zou toch uitkijken naar een andere laptop/dekstop met betere koeling.

[ Voor 53% gewijzigd door Kereltje88 op 28-01-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://configure2.euro.de...055803&rbc=N0055803&s=dhs

i5-430m (2.26-2.53ghz)
4GB ddr3 1333
320 GB
HD4570
wifi b/g :r
720p
€ 629

zelfde systeem, beter geconfigureerd:
i5-520m (2.26-2.53ghz)
4GB ddr3 1333
320 GB
HD4570
wifi a/b/g/n
1080p
€750

ex. verzenkosten en kortingsbon...

uitstekende deal vind ik, jammer dat ik er al een heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Zou je een ander scherm in een 1557(i7 cpu) kunnen zetten? heb nu een 720p maar is me toch net even wat te klein qua resolutie.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
Weet iemand een programma waarmee ik de temperatuur van mijn videokaart kan meten? HWmonitor pikt mijn videokaart niet op, bij het meten van temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 10:04
naaitsab schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:10:
Zou je een ander scherm in een 1557(i7 cpu) kunnen zetten? heb nu een 720p maar is me toch net even wat te klein qua resolutie.
Je kan voor zover ik weet nog altijd voor 80 euro een full hd scherm er in laten zetten door Dell :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kereltje88 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:52:
Weet iemand een programma waarmee ik de temperatuur van mijn videokaart kan meten? HWmonitor pikt mijn videokaart niet op, bij het meten van temperaturen.
gpu-z
ja, maar dell gaat dat niet voor je doen, en die dingen kosten $200 op ebay...

verkopen en een nieuwe kopen is dan de beste optie denk ik... maar dat ga je vast niet doen

@saven

hij zegt dat hij al een scherm heeft....

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 28-01-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 10:04
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:54:

@saven

hij zegt dat hij al een scherm heeft....
Heb het nog een keer gelezen ,maar ik begrijp voor zover dat hij de laptop al heeft, niet alleen het scherm :P
Of je handmatig het scherm kan vervangen? 't Is wel mogelijk natuurlijk, maar ik weet niet in hoeverre je je garantie verpest of de behuizing.

Bij Dell kun je sowieso wel een los scherm bestellen dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
Gebruikt iemand van jullie een notebook cooler? Zat erover te denken om deze één aan te schaffen m.b.t. tot gamen op de studio 15, om zo hopelijk problemen te voorkomen. Of is dit het geld niet waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de mijne is nu 31 graden ;)

nee, ik denk niet dat het het geld waard is, de fan slaat bij mij echt nooit aan, zelfs niet tijdens gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
Je videokaart? Mijn videokaart is nu 52 graden, ik ben momenteel alleen aan het surfen en dingen aan het downloaden/installeren. Beiden cores zijn 35 graden op het moment. Het probleem met mijn vorige laptop was dus een overhittingsprobleem dat niet opgelost kon worden, bij gamen liep de videokaart behoorlijk rap naar 90 graden om vervolgens vast te lopen. Ik wil dit dus zo liefst mogelijk verkomen.

Een leuke bijkomstigheid is dat ze er nu een p8700 i.p.v. een p8600 ingezet hebben. Toch weer ietsje sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cpu dus...

de graka in de studio word wel redelijk warm omdat de fan nogal passief staat ingesteld, maar daar hoef je je met een mid-end graka geen zorgen over te maken

GPU temp is 50 graden, helaas ben ik er nog niet achter hoe je hem undervolt... bij de cpu wel gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
woohoo binnen een week mijn backlit toetsenbord uit China ontvangen.
zeer makkelijk te monteren (+- 5min) met dank aan.
Padvinder in "[Ervaringen] Dell Studio 15 - Deel 1"

en het ziet er super netjes uit. net als bij Apple.
het licht kan ook uitgezet en 2 licht standen.

edit.

alleen de escape button heeft geen verlichting :?

[ Voor 9% gewijzigd door fespen op 28-01-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fespen schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 18:57:
alleen de escape button heeft geen verlichting :?
bij mij wel

alleen de delete en insertknop zijn een beetje dof...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
bij mij niet opvallend dof.
bij escape komt er wel ligt onder vandaan maar niet door de letters.
en zo te zien heeft padvinder dit ook.

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2h5176h.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:10:
[...]

bij mij wel

alleen de delete en insertknop zijn een beetje dof...
Hier zijn ze allemaal goed te zien, de ESC is iets doffer maar niet zo dat het echt op valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
ik heb de escape knop even vergelijken met een andere knop en de escape knop is een gewone knop waar geen verlichting door kan ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:31
Mijn escape knop is wel verlicht, maar in die hoek is het wel wat minder ja (~` ook).

Verder wordt mijn laptop soms best warm (1557), en dan heb ik zelfs de 9 cells accu zodat ie een beetje van de tafel getild wordt. Net werd tijdens het kijken van wat flash video (fullscreen) de laptop plots unresponsive. Het beeld werd eerst een tijdje volledig wit en werd reageerde daarna maar zeer traag (window manager zag er ook niet goed uit, veel ongerenderde witte vlakken). Ik rebootte, maar tijdens het opstartte hoorde ik de BIOS code lang, kort, kort, wat schijnbaar wijst op "video faillure". Het beeld bleef ook zwart. Probeerde meteen weer een reboot en kreeg hetzelfde. Na een paar minuten afkoelen ging het weer prima. Beetje vreemd wel, maar ik denk dat de graka te warm werd ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
Ik heb net even getest tijdens gamen, en de GPU wordt zon 70-75 graden, met een uitschieter naar 80. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
met welk programma check je dat, dan zal ik ook eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Saven schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:59:
[...]

Heb het nog een keer gelezen ,maar ik begrijp voor zover dat hij de laptop al heeft, niet alleen het scherm :P
Of je handmatig het scherm kan vervangen? 't Is wel mogelijk natuurlijk, maar ik weet niet in hoeverre je je garantie verpest of de behuizing.

Bij Dell kun je sowieso wel een los scherm bestellen dacht ik
Heb de laptop hier naast me staan dus gaat om een ander scherm ;)
Maarja zit me nu wel best niet zon zin om halve laptop te slopen.

Ik heb ook een verlicht toetsenbord uit china geinstalleerd (met dank aan gebruiker kwaktwan)
werkt erg mooi en ziet er erg classy uit, alleen de spatiebalk vind ik wat minder van kwaliteit die wipt als je niet in het midden drukt.
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/28covo3.jpg
Die bolling heb ik nu verholpen door een sok tussen het scherm en het toetsenbord te leggen en dan de laptop sluiten en een tijdje dicht laten, de aansluiting past nu perfect en het tb is nu mooi vlak

Ik kijk met everest naar systeem temperatuur staat van alles van ram temperatuur tot hardeschijf temperatuur.
Al vind ik dat de fan wel redelijk snel aanslaat maarja dat komt door die i7 denk ik.
Als ie uitvalt omdat ie te heet wordt en hij staat op je schoot moet je even opletten dat je kleding niet voor de lucht in/uitlaat zit, je zal niet de eerste wezen die zo zn laptop verkloot.

Zal morgen wel wat data plaatsen met idle en stress temperaturen

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
is het trouwens uit te schakelen dat de verlichting na +- 1 minuut uit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
fespen schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 23:42:
is het trouwens uit te schakelen dat de verlichting na +- 1 minuut uit gaat?
Je vinger op de touchpad of de muis bewegen :+
Staat denk ik bij "energiebeheer" in windows beetje zoeken in die opties

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

naaitsab schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 23:44:
[...]

Je vinger op de touchpad of de muis bewegen :+
Staat denk ik bij "energiebeheer" in windows beetje zoeken in die opties
muis bewegen helpt niet... alleen touchpad-muis, met een usb muis gebeurt er nix :)

hebben jullie ook eens dat het touchpad opeens "crasht"?
hij vergeet dan de instellingen (en ik heb hem nogal exotisch geconfigureerd, erg vervelend als ie weer op de trage flutstand terugspringt)
je logt uit, dan weer in, en dan reageert hij helemaal niet meer :S

pas na een restart is het opgelost, hebben meer mensen dit "probleem"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39303

Hoe zit het met de 1558 en Bluetooth? In de uitgebreide specs staat dat het optional is (net zoals een 3G module), maar ze zijn met geen mogelijkheid te bestellen tijdens het configureren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 23:57:
[...]

muis bewegen helpt niet... alleen touchpad-muis, met een usb muis gebeurt er nix :)

hebben jullie ook eens dat het touchpad opeens "crasht"?
hij vergeet dan de instellingen (en ik heb hem nogal exotisch geconfigureerd, erg vervelend als ie weer op de trage flutstand terugspringt)
je logt uit, dan weer in, en dan reageert hij helemaal niet meer :S

pas na een restart is het opgelost, hebben meer mensen dit "probleem"?
Ik heb wel als ik logitech setpoint software erop zet(om even wat te testen met mn tb-muis combo) dat ie na een restart de toucpad weer op fabrieks instellingen terugzet :/
Setpoint eraf en hij behoud zijn settings, maar als ik straks onderweg geen muis erin heb zitten moet ik steeds weer die touchpad settings veranderen(de gevoeligheid)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Hierbij nog even de temperaturen:
normaal
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Temperaturen:
      CPU                                               44 °C  (111 °F)
      CPU #1 / Kern #1                                  52 °C  (126 °F)
      CPU #1 / Kern #2                                  51 °C  (124 °F)
      CPU #1 / Kern #3                                  52 °C  (126 °F)
      CPU #1 / Kern #4                                  51 °C  (124 °F)
      Aux                                               42 °C  (108 °F)
      DIMM                                              44 °C  (111 °F)
      GPU diode (DispIO)                                46 °C  (115 °F)
      GPU diode (MemIO)                                 50 °C  (122 °F)
      Seagate ST9500420AS                               41 °C  (106 °F)

Koelingsventilatoren:
      CPU                                               2764 RPM
      GPU                                               60 RPM  (30%)

Na 6 minuten everest stress test:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Temperaturen:
      CPU                                               58 °C  (136 °F)
      CPU #1 / Kern #1                                  64 °C  (147 °F)
      CPU #1 / Kern #2                                  63 °C  (145 °F)
      CPU #1 / Kern #3                                  66 °C  (151 °F)
      CPU #1 / Kern #4                                  67 °C  (153 °F)
      Aux                                               53 °C  (127 °F)
      DIMM                                              58 °C  (136 °F)
      GPU diode (DispIO)                                58 °C  (136 °F)
      GPU diode (MemIO)                                 62 °C  (144 °F)
      Seagate ST9500420AS                               42 °C  (108 °F)

Koelingsventilatoren:
      CPU                                               3242 RPM
      GPU                                               57 RPM  (30%)

logs
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2whko7o.png
Moet toch wel zeggen dat de cpu erg warm geworden is, was ook net een opstijgend vliegtuig :+

Overgens geen gpu test, heb er geen games of grafische benchmark tools opstaan.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

naaitsab schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:01:
Moet toch wel zeggen dat de cpu erg warm geworden is, was ook net een opstijgend vliegtuig :+
tsja, een i7 is toch wel wat anders dan een undergevolte p8600 O-)

maximaal word de mijn 51,0 graden, dan springt de fan aan (al hoor ik hem nog steeds amper, slechthorend...) en blijft hij op 46-44 graden :)

alleen met de cpu op 100%

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 29-01-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Nog de optie gevonden om in te stellen waneer en of de verlichting van je toetsenbord uitgaat.
In windows 7 moet je in het start menu typen mobiliteitscentrum dan staat er een kopje met toetsenbord verlichting onder de rij aangepast door dell.
Druk op het logotje wat bij de toetsenbord verlichting staat nu krijg je een paar opties om in te stellen.
Vista heb ik geen idee maar zal ook wel onder het mobiliteitscentrum vallen

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waar dan?

Afbeeldingslocatie: http://www.superwasp.net/weblog/uploaded_images/Windows_Mobility_Center-795163.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
fespen schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:10:
met welk programma check je dat, dan zal ik ook eens kijken.
GPU-z, gister langere tijd gegamed, en toen schommelde de temperatuur toch tussen de 75-85 graden. Vind ik toch behoorlijk aan de hoge kant. De fan draaide ook overuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Heb eronder nog een rijtje met blabla by Dell
Denk dat je na een verse instal wat mist qua software zal zo even een screenshot maken

edit
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/i77hxd.png
Onder w7 home premium 64bit

[ Voor 10% gewijzigd door naaitsab op 29-01-2010 16:58 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Als ik op windowstoets + X druk krijg ik dat zelfde scherm, maar dan hanger er nog 2 "blokken" onder met de titel "aangepast door Dell Inc."
De eerste heeft de opties voor de verlichting van het toetsenbord, aan/uit, gedimd/vol en hoe lang de time-out is.
De 2e heeft opties voor radiobeheer, wifi en bluetoth(wpan) kunnen los van elkaar aan/uit gezet worden.

Misschien moet je de Dell Quickset (oid) nog installeren?

edit: @ hierboven. Die van mij ziet er weer anders uit, de FN opties heb ik niet...
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/vzj9yv.png

[ Voor 13% gewijzigd door hellboy123 op 29-01-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.question-defense.com/wp-content/uploads/2010/01/windows-7-windows-mobility-center.gif
gevonden met google

blijkbaar mis ik gewoon wat software.. laat maar zitten
heb die troep van dell niet nodig :)

edit: te laat

we krijgen allemaal wat anders... 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 29-01-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ik heb geen toetsenbordverlichting... wel besteld, maar geen optie op toetsenbord en niet in mobiliteitscentrum...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=187732&format=full&ext=.jpg
weg extra geld...
@naaitsab: hoe krijg jij die fn-toetsen? in mobiliteitscentrum

[ Voor 12% gewijzigd door F.West98 op 29-01-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Heb er niks aan veranderd had die optie al vanaf het begin, vraag anders aan dell of zoek wat op google

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

F.West98 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:45:
ik heb geen toetsenbordverlichting... wel besteld, maar geen optie op toetsenbord en niet in mobiliteitscentrum...
[afbeelding]
weg extra geld...
@naaitsab: hoe krijg jij die fn-toetsen? in mobiliteitscentrum
druk eens op F6... staat daar iets op?

het plaatje doet het trouwens niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:48

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Vraagje aan een van de eigenaren van een 1537. Het bekende eject probleem heb ik momenteel ook behoorlijk last van. Soms blijft hij echt minuten lang hangen en gaat er dan ineens weer vanaf. Aangezien (lees mijn vader) er maar een jaar garantie op genomen heb wil ik dit binnenkort op laten lossen (monteur komt dit toch gewoon thuis fixen?).

Hebben ze ook overige oplossingen voor de studio 1537 problemen (speakers?). Kan ik dat meteen laten fixen......

Denk dat ik daarna Windows 7 installeer (draai nu Vista x64 Ultimate). Iemand ervaring of de drivers goed werken?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
  • Laatst online: 16-01-2022
ruudvd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:30:
heeft er iemand van jullie ook ooit last van dat de speakers het soms niet doen op windows 7 x64?
eigenlijk een probleem dat ik van in 't begin heb, ook al met vista. af en toe geen geluid bij het opstarten of na het uit standby komen, totaal geen reactie van de geluidskaart, laptop blijft op dat moment hangen als ik probeer geluid af te spelen - als ik dan terug opstart is alles oké. probleem komt maar weinig voor, ongeveer 1 keer om de 14 dagen ; heb ooit de support eens gecontacteerd, maar is lastig om een probleem dat zo zelden voorkomt opgelost te zien worden blijkbaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268409

Anoniem: 268409 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:45:
Ikzelf wacht in ieder geval nog tot eea goedkoper wordt: geheugen is namelijk op dit moment behoorlijk duur ?!? > € 500 voor upgrade van 4GB naar 6 GB

Een bedrag van < € 1.000 voor de volgende configuratie zou toch realistisch moeten zijn?

Studio 15 (N0053509)
-i7 720
-W7 Professional
-1920 x 1080 TrueLife beeldscherm
-6 GB geheugen
-500GB HD

Poster Gryx zegt hier op 30-10-2009 zo'n € 770 voor betaald te hebben.. Als je dit systeem nu op de Dell-site doorklikt, komt je al snel op zo'n € 1.500 (zonder kortingen)..
Update:

Volgens mij heeft Dell deze week wat aan haar prijzen veranderd, want het lukt me nu om bovenstaande configuratie (N0055805 met 6 GB geheugen) voor € 1.118,03 te bestellen. Het is nog geen € 770 d.d. 30-10-2009, maar wel al meer realistisch.

Enige twijfelpunt is nu nog de enigzins verouderde Ati 4570. Hopend op een update in de aankomende maand O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260268

sinds vandaag werkt de scrollfunctie bij mij niet meer. instellingen van touchpad staan wel goed (scroll staat aan, zoomfunctie uit)
hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

restart je pc eens

ik heb hier ook vaak last van, de driver kapt er opeens mee...
na een restart is het meestal weer opgelost, logout/login werkt soms, maar vaak werkt het touchpad dan helemaal niet meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260268

opnieuw opstarten werkte hier niet, dat had ik al geprobeerd.
maar uitloggen/inloggen wel. rare drivers hoor:S

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 260268 op 31-01-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Mobiliteitscentrum
Nu dan?
F6 staat niks op, doet ook niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

F.West98 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 20:53:
[afbeelding]
Nu dan?
F6 staat niks op, doet ook niks :(
F6 hoort je "belichting" knop te zijn, om het aan te passen...

volgens mij heb je een gewoon tobo, anders hoort daar iets op te staan...

je plaatje in 1e post doet het trouwens NIET

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 31-01-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Anoniem: 303530 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:02:
[...]

F6 hoort je "belichting" knop te zijn, om het aan te passen...

volgens mij heb je een gewoon tobo, anders hoort daar iets op te staan...

je plaatje in 1e post doet het trouwens NIET
heb dr anders wel voor betaald :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op ebay oid?

zelf ingebouwd? zaten er 2 stekkertjes aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39303

Weet iemand hoe het zin met de Studio 1558 en Bluetooth?

Het zit er niet standaard in volgens de tech. specs, maar het valt ook niet los te bestellen?
Hetzelfde geldt voor de 3G module....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

op dell is studio 15 alleen maar me Core ix te bestellen. Geen duo's meer. of i3, i5, i7 wel jmmr. Daardoor hebben ze niet meer de slot-load-drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
F.West98 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:31:
op dell is studio 15 alleen maar me Core ix te bestellen. Geen duo's meer. of i3, i5, i7 wel jmmr. Daardoor hebben ze niet meer de slot-load-drive.
Ik heb een i7 studio 15 met slot load dus ik denk dat je even beter moet kijken op de specificatie lijst ;)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Anoniem: 39303 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:28:
Weet iemand hoe het zin met de Studio 1558 en Bluetooth?

Het zit er niet standaard in volgens de tech. specs, maar het valt ook niet los te bestellen?
Hetzelfde geldt voor de 3G module....
Ik zit ook te kijken een module kost 30euro als je hem er in laat bouwen
Hier zit ie: http://support.dell.com/s...u/SM/btooth.htm#wp1187798 maar de polssteun moet eraf wat betend dat je je halve laptop moet slopen als je m er zelf inzet.

maar ik kwam zoiets tegen op ebay: http://cgi.ebay.nl/DELL-W...ss_RL?hash=item518e741b5e
Dit zou hier moeten passen: http://support.dell.com/s...SM/minicard.htm#wp1183668
Kwestie van plaatje los en dan op het mobo vastmaken is wel even een stuk makkelijker dan die module van dell zelf.

3g heb ik wel in usa gezien, dit soort dingen moet je telefonish bestellen/configureren net als het verlichte toetsenbord van dell zelf.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

naaitsab schreef op zondag 31 januari 2010 @ 23:47:
[...]

Ik heb een i7 studio 15 met slot load dus ik denk dat je even beter moet kijken op de specificatie lijst ;)
dit geld alleen voor i5 en i3, typfout

Pagina: 1 ... 54 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.