Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjawel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-05 13:03
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met de eject knop op mijn Studio 15 (1555). Voordat windows geboot is werkt de ejectknop (zeg maar F13) nog maar zodra windows opstart gebeurt er niets meer. Wel werkt 'uitwerpen' bij rechtermuisknop in 'computer' nog.
Ik heb de driver van de dvd drive opnieuw geinstalleerd en van mijn toetsenbord schijnt geen driver te zijn (?).
Er staat windows 7 op geinstalleerd.
De oplossingen van dit topic (batterij er uit en 30 sec op aan/uit knop) werkt niet. Ook google lijkt slechts deze oplossing te bieden.

Kan iemand mij helpen.

Groeten,

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-05 19:40
voor het toetsenbord is wel degelijk een "driver" De quickset software uit mijn hoofd. Deze zorgt er ook voor dat je een icoon in beeld krijgt als je het volume veranderd e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjawel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-05 13:03
Wow dat was een hele makkelijke oplossing. Het werkt weer.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

mijn broer heeft zijn studio 1558 binnen (i5 540, 500 gb, 1080p, rest standaard), met rode cover, in een woord: VET
totaal niet vingerafdrukgevoelig, en beschadigingen zie je enkel als je er direct op schijnt.

de afwerking heeft nog het meeste weg van donkerrode stof, ik begin spijt te krijgen van mijn "vingerafdrukmagneet-black" model...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39303

Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:48:
mijn broer heeft zijn studio 1558 binnen (i5 540, 500 gb, 1080p, rest standaard), met rode cover, in een woord: VET
totaal niet vingerafdrukgevoelig, en beschadigingen zie je enkel als je er direct op schijnt.

de afwerking heeft nog het meeste weg van donkerrode stof, ik begin spijt te krijgen van mijn "vingerafdrukmagneet-black" model...
Verlicht toetsenbord? Bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

(nog) geen verlicht toetsenbord nee, ik heb er wel een ;)
idem voor bluetooth, maar dat gebruik ik eigenlijk nooit, gewoon handig om 1 PC te hebben die het wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39303

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:21:
(nog) geen verlicht toetsenbord nee, ik heb er wel een ;)
idem voor bluetooth, maar dat gebruik ik eigenlijk nooit, gewoon handig om 1 PC te hebben die het wel heeft.
Heb je dat telefonisch besteld of via de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
@darkstone
Kun je ook al wat zeggen over die i5 540? Met name ook wat undervolten betreft, lukt dat?

[ Voor 6% gewijzigd door Gianni Rombios op 03-02-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 14:12
Zit een beetje rond te kijken in het laptopwereldje en ik zie dat Dell wel heeft scherpe prijzen heeft met de kortingsactie.

De volgende configuratie kost mij 758 euro :O

INTEL® CORE™ i5-520M (2,4 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,93 GHZ, 3 MB CACHE)
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
15,6-INCH (1.366 x 768) WITTE LED-BEELDSCHERM MET HD+-RESOLUTIE
4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
320 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
512 MB ATI Mobility Radeon HD4570 grafische kaart
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh)
Dell Wireless 1520 halve minikaart (802.11n)

ZIjn volgens mij geen andere laptops te vinden die tegen deze prijs opkunnen?
Hoe zit het met die accu? Het is duurdere variant, hoe lang gaat die ongeveer mee idle?

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:44:
http://configure2.euro.de...055803&rbc=N0055803&s=dhs

i5-430m (2.26-2.53ghz)
4GB ddr3 1333
320 GB
HD4570
wifi b/g :r
720p
€ 629

zelfde systeem, beter geconfigureerd:
i5-520m (2.26-2.53ghz)
4GB ddr3 1333
320 GB
HD4570
wifi a/b/g/n
1080p
€750

ex. verzenkosten en kortingsbon...

uitstekende deal vind ik, jammer dat ik er al een heb ;)
ik zou deze nemen, een 1080p scherm is echt een must om fatsoenlijk te kunnen werken
(was van vorige week, dus kan zijn dat het niet meer kan)
Heb je dat telefonisch besteld of via de website?
via de website, het model van €750, uiteindelijke kosten met 6% epp en de kortingsbon zijn €795,xy, dat is de standaard config + kleurtje + 1080p scherm
Kun je ook al wat zeggen over die i5 540? Met name ook wat undervolten betreft, lukt dat?
nee, RMclock ondersteunt hem niet (big surprise, not), en oc-genie vind ik echt een schijtprogramma..

ga zometeen een mailtje sturen om windows te weigeren, al koop ik dan een familie licenie ben ik rond de €150 goedkoper uit :)
ja, ze zijn weer lekker bezig bij dell 8)

kan misschien wel een fototje maken als ik die flutcamera hier aan de praat krijg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Darkstone, die laptop van je broer met de i5, heeft die nogsteeds de slotload drive of is hij inderdaad vervangen voor een dvd drive met een lade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de behuizing is exact hetzelfde, met uitzondering van de rode afwerking, en het feit dat die van mij onder de krassen/vingerafdrukken zit...

geen idee waar je dat gerucht vandaan hebt gehaald }:O

edit: oke, op de 1558 staat ook ergens "jbl premium sound", maar dat valt niet echt op

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 03-02-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:51:
de behuizing is exact hetzelfde, met uitzondering van de rode afwerking, en het feit dat die van mij onder de krassen/vingerafdrukken zit...

geen idee waar je dat gerucht vandaan hebt gehaald }:O

edit: oke, op de 1558 staat ook ergens "jbl premium sound", maar dat valt niet echt op
Van dell zelf ;) Daar staat nu niet meer 'slot load' zoals op andere modellen wel staat/stond. Maar ben blij dat het nog slot load is, dat vind ik juist erg mooi staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

idem, bovendien gaan die laadschuifjes altijd kapot....

de eject key doet het trouwens niet, maar wel op mijn 1555, weet iemand hoe dat komt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:41
Stond al eerder vermeld. Hoogstwaarschijnlijk even dell quickset instaleren. Als dat al is gedaan weet ik het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-06 09:27
Dell heeft wat core i CPU's toegevoegd aan de Studio-15, mijn broer heeft een nieuwe laptop nodig en ik wil hem nu een Studio-15 aanraden met:
1080p scherm,
Core i3-330m,
HD4570,
standaard zit er 2gb bij, en ik vind 40euro voor 3gb en 80voor 4 een beetje overdreven, dus dat wou ik even zo laten.
de wlan module wou ik ook gewoon zo laten, omdat hij waarschijnlijk toch nooit van 802.11n gebruik zal maken.
deze config zou zo een 619,- kosten zonder shipping, lijkt mij een hele goede deal, maar iemand nog aanmerkingen? en zijn er nog actieve kortingscodes op het moment? kon zo gauw niets vinden.
bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je gaat vandaag de dag toch geen laptop aanraden met 2 gig? 8)7

zelfs team fortress krijgt dat vol

neem gewoon het model van €629, kom je tenminste in aanmerking voor de kortingsbon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
Is het zijn meerprijs waard om en 9 cell accu te bestellen?
En is het HD scherm een must?

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Y3LLoW schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:15:
Is het zijn meerprijs waard om en 9 cell accu te bestellen?
nee, op ebay is ie goedkoper, en dan heb je een 6 cel + een 9 cel 8)7
En is het HD scherm een must?
ja, maar je moet wel een beetje redelijke ogen hebben

mijn ouders kunnen "die kleine lettertjes" niet lezen, maar die moeten dan ook eigelijk fulltime een leesbril op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:26:
[...]
nee, op ebay is ie goedkoper, en dan heb je een 6 cel + een 9 cel 8)7

[...]
ja, maar je moet wel een beetje redelijke ogen hebben

mijn ouders kunnen "die kleine lettertjes" niet lezen, maar die moeten dan ook eigelijk fulltime een leesbril op..
Haha bedankt voor je snelle antwoord :)
Weet je toevallig ook het verschil in accuduur tussen de 9- en 6 cell accu? Loopt dit in de uren of in de minuten?

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rond de 50% meer accuduur, zo simpel is het :)

hoe lang de i5 het op de accu doet weet ik niet, mijn p8600 houd het in idergeval meer dan 4 uur vol met 6 cel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-06 22:07
Ik wil in mn studio een dell bluetooth module inbouwen.
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_PquypUUMBS0/S1-yC8A2IOI/AAAAAAAAA98/3aKfJPDKviU/2.jpg
Maar er zit een antenne aansluiting op, is die nodig voor bereik tot 10meter?
Er ligt wel een antenne draad op de plek waar ie moet komen maar die is eigenlijk voor een wlan kaart die 3 antennes gebruikt en dat is dan de 3e antenne, zou ik die gewoon op die bluetooth kaart kunnen aansluiten of is die versterkt?(lees staat stroom op)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weeds
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-04 10:47

Weeds

what is a weed...

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:33:
rond de 50% meer accuduur, zo simpel is het :)
hoe lang de i5 het op de accu doet weet ik niet, mijn p8600 houd het in idergeval meer dan 4 uur vol met 6 cel
Let wel op: de 3 extra cellen van de 9cel zitten onder de laptop ipv achter de laptop. Dit ontwerp komt waarschijnlijk door het scharnierontwerp van het scherm. Mijn lap staat nu dus onbedoeld gekanteld op een balkje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.nl/typo3temp/pics/5337468212.jpg
zoiets, ja :)

(dit is de xps 16, maar de studio heeft een soortgelijke constructie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-06 09:27
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:01:
je gaat vandaag de dag toch geen laptop aanraden met 2 gig? 8)7

zelfs team fortress krijgt dat vol

neem gewoon het model van €629, kom je tenminste in aanmerking voor de kortingsbon :)
ik heb zelf ook 2 gig, was van plan dat te updaten maar heb er nog nooit zo veel last van gehad, dus is er niet van gekomen, bovendien is het budget ietwat krap en vond 40/80euro in dat geval te veel, desnoods doe ik het zelf later voor ongeveer de helft.

met oog op het budget is die denk ik net out of reach omdat hij sowieso het HD scherm wilt, maar welke kortingsbon mocht dat wezen voor het geval dat budget toch nog iets te rekken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
  • Laatst online: 08-09-2022
Ik heb vandaag eindelijk mijne nieuwe verlichtte toetsenbord binnen gekregen vanuit Hong Kong.

Mijn eerste verlichtte toetsenbord deed de spatiebalk het niet goed van (wanneer je deze aan de zijkant raakte, zakte niet de hele toets in --> irritant dus!). Van dit exemplaar doet de spatie het wel goed, maar piepte wel bij elke aanslag. Dit irriteerde mij al vanaf de eerste aanslag, dus (voor de mensen die dit ook hebben/krijgen):

1. Je pakt WD40 (kruipolie) en spuit dit op een wattenstaafje.
2. Je wringt het wattenstaafje onder de spatiebalk en verspreid de WD40 zoveel mogelijk. Na dit 3x herhaalt te hebben, piepte mijn spatiebalk niet meer en heb ik (eindelijk) een goed werkend toetsenbord! _/-\o_ :D

Verdere zaken over mijn Studio 1557 (Core i7, 4GB, 500GB, full HD scherm):

- Bouwkwaliteit is niet echt geweldig. Rand rond het scherm laat zich makkelijk induwen en scharnieren heb ik ook geen vertrouwen in dat deze het 3 jaar vol gaan houden bij intensief gebruik.
- Accu duur met een i7 (met energiebesparingsmodus aan en een 9 cells accu) bij normaal gebruik (internetten etc.) niet langer dan 3 uur.. (eerder 2,5 uur). Valt toch wel tegen vind ik eigenlijk...
- Af en toe worden mijn toetsinstellingen gereset. Ik moet dan weer de functietoetsenvoorkeur goed zetten in mobility center of in de BIOS.
- Waarom is de stroomkabel zo kort??...
- Traaaag... Ik dacht dat i7 snel zou moeten zijn? Ik ken mensen met een T7xxx processor die sneller opstart. Maar dit ligt denk ik aan mijn Windows installatie (zie hieronder).
- USB poorten zijn ontzettend stroef...
- Webcam heeft budget beeldkwaliteit.
- Ik mis mijn aparte functietoetsen voor geluid :|
- Een ontzettend irritant punt vind ik dat deze laptop wanneer je hem in een soort gesloten ruimte zet met de achterkant richting een muur met een plank voor, dat hij een soort zoemende toon uitstraalt wat weerkaatst via deze muur. 1 seconde --> zoem, 1 seconde --> stil, 1 seconde --> zoem enz.. Heel irritant! Dit had mijn oude HP niet.
+ Scherm is werkelijk prachtig. Ik krijg wel van veel mensen opmerkingen dat het erg (te?) klein is. Ik heb hier echter geen problemen mee, en zou nooit meer zonder willen.
+ Geluid is van goede kwaliteit (heb wel het logo: SRS Premium Sound).

Een algemene opmerking: Ik vind Windows 7 64 bits verre van stabiel. Ik heb veel problemen gehad met mijn videokaart driver (alle filmpjes stopte met spelen op internet). Dit heb ik uiteindelijk wel weer opgelost gekregen, maar het werkt nog steeds niet optimaal. Scrollen gaat bijvoorbeeld erg 'schokkend'. Audio drivers lopen regelmatig vast en ik zie absoluut geen snelheidsverschil met de 32 bits versie.

Ik ga dan ook deze week Windows 7 64 bits vervangen door de 32 bits variant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
Wow, blijven niet veel redenen over om wel voor deze laptop te gaan :/

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:54
stefmen schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:31:
....

Een algemene opmerking: Ik vind Windows 7 64 bits verre van stabiel. Ik heb veel problemen gehad met mijn videokaart driver (alle filmpjes stopte met spelen op internet). Dit heb ik uiteindelijk wel weer opgelost gekregen, maar het werkt nog steeds niet optimaal. Scrollen gaat bijvoorbeeld erg 'schokkend'. Audio drivers lopen regelmatig vast en ik zie absoluut geen snelheidsverschil met de 32 bits versie.

Ik ga dan ook deze week Windows 7 64 bits vervangen door de 32 bits variant!
Je beseft dan wel dat je 'maar' 3.2 van de 4 GB van je ram overhoudt?
Is dit btw nog de Dell install of een eigen install?

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Y3LLoW schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:37:
Wow, blijven niet veel redenen over om wel voor deze laptop te gaan :/
Nouja, ieder zijn mening he ;) Ik heb een tijd gespeeld met de S15 van een familielid, en ik ben juist wel goed te spreken over de bouwkwaliteit en de scharnieren, dat voelde allemaal een stuk steviger aan dan ik had verwacht. De genoemde accuduur is niet veel inderdaad, maar wat wil je van een i7 met full HD scherm? Dat is ook niet gemaakt om lang op de accu te werken. Is dat een gebrek van deze laptop, of is dat gewoon een onvermijdelijk gevolg van het gebruik van dergelijke componenten? Je kunt ook een Hummer kopen en klagen dat hij zoveel benzine verbruikt ;)

(overigens bedoel ik dat niet lullig hoor stefman, ieder zijn mening!)

Maar het hangt er ook helemaal vanaf wat je voor de laptop betaalt denk ik en welke config je hebt. Ik heb dat al eens eerder geschreven, de een heeft een geweldige deal en zal zeer tevreden zijn, de ander betaalt de hoofdprijs en kijkt er dan wat kritischer naar. Als ik de huidige prijzen zie van de i5 configs (629 :o ) dan zou ik voor mezelf weinig te klagen hebben, qua prijs kwaliteit zou ik dan zeer blij zijn.

(de door mij geteste s15 heeft een t4300, en de accuduur daarvan is juist uitstekend te noemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
Haha, als ik het zo teruglees blijft er inderdaad niet veel over. Misschien moet ik iets meer positieve punten benoemen:

+ Fijn toetsenbord
+ Snelle harde schijf (7200 RPM).
+ Stil, al staat de fan altijd wel een beetje aan.
+ Fijne ergonomie door de 9-cells accu.
+ Goede wireless ontvangst door de Intel 5300 chipset.

+++++ De prijs :) Voor een laptop met deze specs betaalde ik normaal gerust 400 euro meer en dan had ik het nog niet helemaal naar mijn wens..

Al met al ben ik er toch best wel tevreden mee. Ik snap de argumenten helemaal die jullie opnoemen.

Dat ik dan maar 3,2 GB overhoud is niet helemaal waar. Standaard is dit inderdaad zo, maar er zijn tweaks beschikbaar die wel gewoon 4GB beschikbaar maken in 32 bits omgevingen. Hier is dit te vinden, maar op google vind je dit ook wel: http://www.microsoft.com/...rm/server/PAE/PAEdrv.mspx

Ik gebruik op het moment een eigen Windows 7 installatie, maar ik weet genoeg van computers af dat ik dit wel goed weet in te stellen :P Verder zitten er gewoon een aantal praktische nadelen aan de 64 bits versie. Een aantal drivers en plugins die ik veel gebruik bij het ontwikkelen zijn niet beschikbaar voor 64 bits en Visual Studio 2008 ondersteund niet (standaard) het van code tijdens runtime.

Accuduur heb je helemaal gelijk in.. Het is ook een vrij 'zware' machine, en misschien moet ik niet zo zeuren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
Haha, ik was een beetje geschrokken :D

Had er inderdaad nog niet bij stil gestaan dat het hd-scherm natuurlijk meer energie verbruikt dan het gewone scherm.
Weer iets om over te twijfelen.

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Y3LLoW schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:58:
Haha, ik was een beetje geschrokken :D

Had er inderdaad nog niet bij stil gestaan dat het hd-scherm natuurlijk meer energie verbruikt dan het gewone scherm.
Weer iets om over te twijfelen.
volgens mij niet hoor...

ik heb een studio 1555, p8600, 7200 rpm schijf, 1080p, en toen de accu het nog goed deed (nu al 10% capaciteit kwijt 8)7 ) haalde ik de 4 uur wel met surfen.
dat is met een 6 cel-accu

het schanier vind ik trouwens goed, hij voelt vrij "los"aan, maar ik voek eigelijk geen verschil met het schanier van een gloednieuwe s-15..

trouwens, volgens mij is de bouwkwaliteit van vergelijkbare "budget consumenten notebooks..." vrij goed te noemen, het blijft een consumentenmodel
ik heb zelf ook 2 gig, was van plan dat te updaten maar heb er nog nooit zo veel last van gehad, dus is er niet van gekomen, bovendien is het budget ietwat krap en vond 40/80euro in dat geval te veel, desnoods doe ik het zelf later voor ongeveer de helft.
zei men 6 jaar geleden niet hetzelfde over ½ gig? :)

ik heb het trouwens over dit topic: Dell Waardebonnen Topic, had meteen even de deze week geldende bon gepost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
stefmen schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:31:
Ik heb vandaag eindelijk mijne nieuwe verlichtte toetsenbord binnen gekregen vanuit Hong Kong.

Mijn eerste verlichtte toetsenbord deed de spatiebalk het niet goed van (wanneer je deze aan de zijkant raakte, zakte niet de hele toets in --> irritant dus!). Van dit exemplaar doet de spatie het wel goed, maar piepte wel bij elke aanslag. Dit irriteerde mij al vanaf de eerste aanslag, dus (voor de mensen die dit ook hebben/krijgen):
Mag ik vragen hoe je hieraan komt?
De spatie van mijn verlichte made in china toetsenbord is ook k*t zoals bij jouw dat typt echt niet lekker :|

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
naaitsab schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 23:17:
[...]

Mag ik vragen hoe je hieraan komt?
De spatie van mijn verlichte made in china toetsenbord is ook k*t zoals bij jouw dat typt echt niet lekker :|
Hier heb ik de mijne besteld. Duurde wel 2/3 weken voordat ik hem binnen had, maar dit is wel de goede versie...
http://www.gemwon.com/ShowProduct.aspx?ID=2373

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
stefmen schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 08:34:
[...]

Hier heb ik de mijne besteld. Duurde wel 2/3 weken voordat ik hem binnen had, maar dit is wel de goede versie...
Ik zal eens kijken, het kan ook via dhl en ups dat duurt dan volgens die site een stuk korter en kost ook 0.00 usd(al lijkt me dat erg sterk dat ie alles gratis verzend)wat was jij totaal kwijt als ik vragen mag?

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
naaitsab schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 10:13:
[...]

Ik zal eens kijken, het kan ook via dhl en ups dat duurt dan volgens die site een stuk korter en kost ook 0.00 usd(al lijkt me dat erg sterk dat ie alles gratis verzend)wat was jij totaal kwijt als ik vragen mag?
Nee, dat is ook niet zo... Verzending naar NL was bij mij ook niet gratis (terwijl hij dit wel aangaf in eerste instantie..).

Ik heb voor de Hong Kong post gekozen (15-1 betaald, 4-2 binnen). Kosten bord waren toen: 17,65 en 6,25 verzendkosten. Dit is allemaal in dollars, en met de huidige dollarkoers goed te betalen (vind ik).

UPS en DHL enzo kostte meer, maar hoeveel weet ik niet.

Let je wel even op; volgens mij hebben ze er nu geen op voorraad... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
stefmen schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 10:51:
[...]

Nee, dat is ook niet zo... Verzending naar NL was bij mij ook niet gratis (terwijl hij dit wel aangaf in eerste instantie..).

Ik heb voor de Hong Kong post gekozen (15-1 betaald, 4-2 binnen). Kosten bord waren toen: 17,65 en 6,25 verzendkosten. Dit is allemaal in dollars, en met de huidige dollarkoers goed te betalen (vind ik).

UPS en DHL enzo kostte meer, maar hoeveel weet ik niet.

Let je wel even op; volgens mij hebben ze er nu geen op voorraad... :/
Kan nie eens een account maken, mail send failed bij 2 verschillende mail adressen :|

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stefmen schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 08:34:
[...]

idem, duurde 9 dagen

kostte mij 18 euro nogwat

ik ga liever niet in zee met vage toko's van ebay, dus ik had een weekje gewacht voordat het op voorraad was, daarna besteld

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 05-02-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
Aangezien ik met name game met de studio 15 ben ik op zoek naar een manier om een nieuwere versie van de ati drivers te downloaden? Momenteel 9.7(via dell). Is het mogelijk om een nieuwere versie te downloaden? Scheelt dit veel qua prestaties? Is het aan te raden?

Staat de quickset software op de drivers disc en/of op de website?

[ Voor 11% gewijzigd door Kereltje88 op 05-02-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Rubu schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 18:31:
Dell heeft wat core i CPU's toegevoegd aan de Studio-15, mijn broer heeft een nieuwe laptop nodig en ik wil hem nu een Studio-15 aanraden met:
1080p scherm,
Core i3-330m,
HD4570,
standaard zit er 2gb bij, en ik vind 40euro voor 3gb en 80voor 4 een beetje overdreven, dus dat wou ik even zo laten.
de wlan module wou ik ook gewoon zo laten, omdat hij waarschijnlijk toch nooit van 802.11n gebruik zal maken.
deze config zou zo een 619,- kosten zonder shipping, lijkt mij een hele goede deal, maar iemand nog aanmerkingen? en zijn er nog actieve kortingscodes op het moment? kon zo gauw niets vinden.
bij voorbaat dank
Je moet eens op frontpage van Dell kijken daar vindt je een aanbieding met korting van 197 euro.

http://www1.euro.dell.com...nldhs1&dgc=IR&lid=SHP_BK3

En je krijgt er 4gb bij, en scherm is ook een Led scherm, ikdenk dat ik deze gaan bestellen, vindt geen goedkoper en model Dell Studio is best mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Anoniem: 318025 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 17:14:
[...]

Je moet eens op frontpage van Dell kijken daar vindt je een aanbieding met korting van 197 euro.

http://www1.euro.dell.com...nldhs1&dgc=IR&lid=SHP_BK3

En je krijgt er 4gb bij, en scherm is ook een Led scherm, ikdenk dat ik deze gaan bestellen, vindt geen goedkoper en model Dell Studio is best mooi.
Is led backlight, een echt led scherm is nog niet groter dan een mobieltje(oled en amoled) tis gewoon een tft zoals elke platte monitor :z

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

naaitsab schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 17:31:
[...]

Is led backlight, een echt led scherm is nog niet groter dan een mobieltje(oled en amoled) tis gewoon een tft zoals elke platte monitor :z
Dat weet ik dat een Led scherm een tft scherm is met Led backlight, was me allang bekend, maar is wel makkelijker te onderscheiden, anyway ik sta op punt die laptop te bestellen is wel veel voor me geld he? Maar die levertijd van dell is lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 18:25:
[...]

Dat weet ik dat een Led scherm een tft scherm is met Led backlight, was me allang bekend, maar is wel makkelijker te onderscheiden, anyway ik sta op punt die laptop te bestellen is wel veel voor me geld he? Maar die levertijd van dell is lang.
een week of 1, 2...

valt best mee, als je tenminste geen exotische config besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:24
Kereltje88 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:38:
Aangezien ik met name game met de studio 15 ben ik op zoek naar een manier om een nieuwere versie van de ati drivers te downloaden? Momenteel 9.7(via dell). Is het mogelijk om een nieuwere versie te downloaden? Scheelt dit veel qua prestaties? Is het aan te raden?
Het is mogelijk om de nieuwste drivers te installeren door middel van de ati mobility modder.
het scheelt bij mij wel wat maar niet super veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 18:44:
[...]

een week of 1, 2...

valt best mee, als je tenminste geen exotische config besteld
Nee gewoon standaard config wat ze aanbieden als actie met die

Dell Studio 15
INTEL® CORE™ i3-330M (2,13 GHZ, VIER THREADS, 3 MB CACHE),
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands,
15,6-INCH (1.366 x 768) WITTE LED-BEELDSCHERM MET HD+-RESOLUTIE,
512 MB ATI Mobility Radeon HD4570 grafische kaart.

En dat voor 589 euro, ik vindt zo'n systeem niet bij cocurrentie, en grotere hardeschijf hecht ik geen meer waarde aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:48:
[...]

idem, duurde 9 dagen

kostte mij 18 euro nogwat

ik ga liever niet in zee met vage toko's van ebay, dus ik had een weekje gewacht voordat het op voorraad was, daarna besteld
Heb jij ook een goeie spatie, zoals de standaard dell die ook gewoon werkt als je hem niet precies in het midden indrukt?

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
Anoniem: 318025 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:05:
[...]

Dell Studio 15
4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]

En dat voor 589 euro, ik vindt zo'n systeem niet bij cocurrentie, en grotere hardeschijf hecht ik geen meer waarde aan.
Dit systeem ga je nergens voor een betere prijs vinden.

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Y3LLoW schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 22:09:
[...]

Dit systeem ga je nergens voor een betere prijs vinden.
Nee inderdaad daar was ik al achter gekomen, ook een Acer is niet goedkoper, ik heb ook maar paar vergelijkbare modellen gevonden en allemaal duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:05:
[...]

Dell Studio 15

inderdaad, ik voor het betere werk raad ik echter wel het HD scherm aan, 70 euro is echt een koopje, vooral als je ziet wat de concurrentie te bieden heeft:
pricewatch: Sony Vaio VPC-F11M1E/H
de goedkoopste niet-dell met een hd scherm gaat al richting de €999...
naaitsab schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:48:
[...]

Heb jij ook een goeie spatie, zoals de standaard dell die ook gewoon werkt als je hem niet precies in het midden indrukt?
ja, het is bij die van mij niet mogelijk de spatie "scheef" in te drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 23:01:
[...]

inderdaad, ik voor het betere werk raad ik echter wel het HD scherm aan, 70 euro is echt een koopje, vooral als je ziet wat de concurrentie te bieden heeft:
pricewatch: Sony Vaio VPC-F11M1E/H
de goedkoopste niet-dell met een hd scherm gaat al richting de €999...

[...]

ja, het is bij die van mij niet mogelijk de spatie "scheef" in te drukken :)
Alle nieuwe Dell modellen hebben een HD scherm, die resolutie wat die laptop heeft is behoorlijk hoog vindt ik, op die paar inch komt het echt niet aan, en 15 inch is nog steeds makkelijker om mee te werken. Maar voor mij weegt het prijs verschil in de 17 inch niet op tegen wat de 15.6 allemaal heeft.

Zit net een inch verschil in, nou dan ga je toch wat dichter bij beeld zitten, want in die paar inch zie ik geen voordeel, maar resolutie wat die Dell heeft vindt ik voor laptop best hoog. Vooral wanneer je nagaat dat een 13,3 inch laptop duurder is dan 15,6.

Het ligt verder ook wel beetje kies jij een Core i3 of heb je liever een core i 5 na enige wat daar beter aan is dat ie stukkie sneller is, ik denk niet dat ik dat zal merken, want Core i3 is hoe dan ook beter dan een Core Duo.

Overigens is full hd overated, want ik kijk ook prima 1080p video bestanden op een niet 1080p en ik heb om die reden ook geen nieuw tft scherm aan geschaft want verschil is erg klein.

Trouwens je kunt bij Dell ook een Studio 15 krijgen met een core i 7 voor 800 euro in totaal, das ook flink wat voor je geld, alleen ik heb de processors vergeleken en kan me niet voorstellen dan een core i3 te langzaam is, met hypertreading is dat 4x 2,13 GHZ, en als je dan na gaat dat ook nog hartstikke nieuw is nou dan is dat zeker goed genoeg

Die i5 is ja ook maar iets sneller, daar ga je echt niks van merken, want als je beetje verstand hebt van computers weet je dat 1ghz eigenlijk al voldoende is, dus 2ghz helemaal. Dat mijn huidige systeem de Intel Atom330 niet goed genoeg is heeft maken met ontbreken van virtualisatie, want rest doet ie prima, full hd afspelen en alles.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 05-02-2010 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 23:48:
[...]Alle nieuwe Dell modellen hebben een HD scherm, die resolutie wat die laptop heeft is behoorlijk hoog vindt ik, op die paar inch komt het echt niet aan, en 15 inch is nog steeds makkelijker om mee te werken. Maar voor mij weegt het prijs verschil in de 17 inch niet op tegen wat de 15.6 allemaal heeft.
met "HD" bedoel ik 1080p :)
technisch gezien is 786p inderdaad "HD", al vind ik van niet
Overigens is full hd overated, want ik kijk ook prima 1080p video bestanden op een niet 1080p en ik heb om die reden ook geen nieuw tft scherm aan geschaft want verschil is erg klein.
het gaat niet om de films, het gaat om je werkruimte
op 1080p kan je gewoon veel meer kwijt: dat werkt beter (imo, annyway..)

met films merk je inderdaad niet zoveel verschil, al heb je dat niet zelf getest
en als je dan na gaat dat ook nog hartstikke nieuw is nou dan is dat zeker goed genoeg
dat hangt er natuurlijk vanaf wat je gaat doen: voor officetaken is een i3 zelfs al overkill
Die i5 is ja ook maar iets sneller, daar ga je echt niks van merken, want als je beetje verstand hebt van computers weet je dat 1ghz eigenlijk al voldoende is, dus 2ghz helemaal.
het aantal gigahertz zegt helemaal niets...
een atom op 1.6 hgz is even snel als een p4 op 3 ghz, go figure
full hd afspelen en alles.
dat doe je dus met je grafische kaart :)

een atom kan heus geen 1080p content aan zonder videoversnelling, daar heb je minstens een 2.6 ghz c2d voor nodig (1080p/24hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 00:11:
[...]

[...]
het gaat niet om de films, het gaat om je werkruimte
op 1080p kan je gewoon veel meer kwijt: dat werkt beter (imo, annyway..)

met films merk je inderdaad niet zoveel verschil, al heb je dat niet zelf getest

[...]
dat hangt er natuurlijk vanaf wat je gaat doen: voor officetaken is een i3 zelfs al overkill

[...]
het aantal gigahertz zegt helemaal niets...
een atom op 1.6 hgz is even snel als een p4 op 3 ghz, go figure

[...]
dat doe je dus met je grafische kaart :)

een atom kan heus geen 1080p content aan zonder videoversnelling, daar heb je minstens een 2.6 ghz c2d voor nodig (1080p/24hz)
Ik vindt van wel, maar vindt het ook geen full hd, mij gaat eigenlijk meer om de kwaliteit van scherm bij laptop en dan vindt ik hd ready voor laptop voldoende, ik denk ook wel dat resolutie voldoende zal zijn voor mijn studie.
Nou ik denk dat ik op school met Windows Virtual Server een Windows server 2008 zal moeten draaien, dankzij de virtualisatie zal dat prima gaan lukken.

Nee mijn Intel atom doet dat werk niet maar wel mijn Nvidia ion, die speelt gewoon met gemak 1080p af, heb pas met 1 bestand problemen gehad en licht waarschijnlijk aan dat bestand zelf.

Dat vindt ik zelf ook dat Intel Atom even snel is dan Pentium 4, ik had vroeger een Pentium 4, en inderdaad mijn processor de Intel Atom330 is opzich net zo goed als die oude Pentium 4, want GHZ zegt eigenlijk niet, grafische taken moet toch een GPU doen, en daarom heb ik de Studio 15 gekozen inplaats de Inspiron 17 Intel Core i.

En ik krijg maar 400 euro terug dus ook een reden om voor de Studio 15 te gaan een geen 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
weet iemand toevallig wat voor adapter ik nodig heb om de card reader van Dell studio 15 te kunnen gebruiken met een Memory Stick Pro Duo kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Dat lukt niet, je kunt alleen een memory stick pro duo naar usb adapter gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Ik wil een studio 15 aan gaan schaffen maar ben nog aan het twijfelen tussen standard (collect en return) en premium (in-home) garantie. Is het nu zo dat wanneer iets kapot is en je hebt standaard garantie dat je je laptop meteen 10 dagen kwijt bent of kunnen ze je het ook opsturen.. (geen groot onderdeel zoals mobo of scherm). Want zo niet dan wordt het denk ik in-home. Heb geen zin om de laptop kwijt te zijn wanneer deze kapot zou gaan.
En standaard zit er toch 2 jaar garantie op de onderdelen. Dus hoe moet ik dat zien als je maar bijvoorbeeld 1 jaar garantie selecteert?

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blanco88 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 12:21:
Ik wil een studio 15 aan gaan schaffen maar ben nog aan het twijfelen tussen standard (collect en return) en premium (in-home) garantie. Is het nu zo dat wanneer iets kapot is en je hebt standaard garantie dat je je laptop meteen 10 dagen kwijt bent of kunnen ze je het ook opsturen.. (geen groot onderdeel zoals mobo of scherm). Want zo niet dan wordt het denk ik in-home. Heb geen zin om de laptop kwijt te zijn wanneer deze kapot zou gaan.
En standaard zit er toch 2 jaar garantie op de onderdelen. Dus hoe moet ik dat zien als je maar bijvoorbeeld 1 jaar garantie selecteert?

`je hebt 1 jaar garantie van dell, en daarna nog een onbepaalde (wettelijke) periode waarin de fabrikant defecten kosteloos moet fixen
dat is minimaal 2 jaar, in de rechtszaal meestal wel tot de 4 jaar rekbaar
het word wel een getouwtrek bij dell, ze hebben natuurlijk liever dat je een nieuwe koopt... ookal is je huidige PC technologisch nog niet verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blanco88 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 12:21:

Die extra garantie bij komen is zelfs niet 100% legaal omdat je als consument recht heb op een product wat met normaal gebruik ruim 3 jaar mee gaat, dus eigenlijk moeten ze na dat jaar ook nog kosteloos repareren, maar meeste winkeliers doen alsof ze niks ervan af weten, dus weet ook niet hoe je hier je recht in haalt, misschien met rechtsbijstand ofzo? Maar goed ik ga er wel vanuit wanneer iemand goed met laptop omgaat dat die langer mee gaat dan 3 jaar.

Maar ik heb gister Radar een mailtje gestuurd of ze dit nog eens goed willen uitleggen, ik hoop ook dat er in politiek meer aandacht besteed wordt, wellicht een brief sturen naar je politieke partij waar je op stemt, en wie weet gaan ze het in 2e kamer aankaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 19:25:
[...]Die extra garantie bij komen is zelfs niet 100% legaal omdat je als consument recht heb op een product wat met normaal gebruik ruim 3 jaar mee gaat, dus eigenlijk moeten ze na dat jaar ook nog kosteloos repareren, maar meeste winkeliers doen alsof ze niks ervan af weten, dus weet ook niet hoe je hier je recht in haalt, misschien met rechtsbijstand ofzo? Maar goed ik ga er wel vanuit wanneer iemand goed met laptop omgaat dat die langer mee gaat dan 3 jaar.
je hebt recht op garantie zolang je kan verwachten dat het product werkt, van een laptop is dan imo 4 jaar, daarna is ie toch technologisch verouderd
van een wasmachine, koelkast, mag je imo verwachten dat deze minimaal 10 jaar meegaat

Anoniem: 27535 in "Handleiding veilig online winkelen / tro..."
De Nederlandse wetgever heeft voor een flexibele invulling gekozen, in plaats van de termijn van twee jaar uit de richtlijn over te nemen. Een richtlijn-conforme uitleg leidt ertoe dat de garantie minimaal twee jaar moet duren, maar ook net zo lang als past bij de reële verwachting van de levensduur van het gekochte. Let wel op dat niet elk defect onder de wettelijke garantie valt:het gaat om de vraag of het gekochte voldoet aan de verwachtingen van de koper ten tijde van het sluiten van de overeenkomst.
en, belangrijk in dit geval
Het recht hebben op garantie wil niet zeggen dat garantie ook gegeven wordt. Een gang naar de rechter is vaak kostbaar, maar er is een aantal zaken die zelf ondernomen kunnen worden. Consuwijzer biedt concrete informatie maar ook voorbeeldbrieven.
wettelijke garantie wil, helaas, niet zeggen dat je dat ook krijgt, bij geen enkele fabrikant "krijg" je die garantie, je moet ze er echt nadrukkelijk op wijzen voordat ze (mopperend) in actie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan vindt ik wel dat de Nederlandse regering bedrijven op vingers moet tikken zoals Dell waarom zij maar 1 jaar standaard garantie bieden, ik snap niet waarom deze internationale bedrijven gewoon de wet overtreden, met een rechtzaak zou je ook nog winnen waarschijnlijk omdat in wet staat dat zij minimaal 2 jaar garantie moeten geven.

Er staats zelfs dat dat garantie past bij levensverwachting van het product, dus na 3 jaar zouden ze ook nog kosteloos moeten maken. Wel erg dat deze bedrijven tot nu toe vrijuit gaan, vraag me af of hier al kamervragen over gesteld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 21:26:
Dan vindt ik wel dat de Nederlandse regering bedrijven op vingers moet tikken zoals Dell waarom zij maar 1 jaar standaard garantie bieden, ik snap niet waarom deze internationale bedrijven gewoon de wet overtreden, met een rechtzaak zou je ook nog winnen waarschijnlijk omdat in wet staat dat zij minimaal 2 jaar garantie moeten geven.

Er staats zelfs dat dat garantie past bij levensverwachting van het product, dus na 3 jaar zouden ze ook nog kosteloos moeten maken. Wel erg dat deze bedrijven tot nu toe vrijuit gaan, vraag me af of hier al kamervragen over gesteld zijn.
ga je gang: maar er een rechtzaak van, als je wint krijg je de kosten vergoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 21:28:
[...]

ga je gang: maar er een rechtszaak van, als je wint krijg je de kosten vergoed...
Eerst natuurlijk altijd de wet erbij halen en zeggen als ze je niet helpen je gerechtelijke stappen onderneemt tegen ze en contact opneemt met consumenten organisatie. Trouwens die extra garantie is is in strijd met de wet, en is misleiding.

Er zijn al kamervragen over gesteld en komt laatste tijd vaak aanbod bij cosumenten programma's dus hoop dat dit recht gezet wordt in de toekomst, kan Nederland die bedrijven gewoon geen boete geven zoals Europa met Intel en Microsoft deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Anoniem: 318025 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 19:25:
Maar goed ik ga er wel vanuit wanneer iemand goed met laptop omgaat dat die langer mee gaat dan 3 jaar.
In werkelijk is een laptop het meest kwetsbare en gemakkelijk sloopbare apparaat in een huishouden. Zo hebben ze scharnieren die je niet meer dan 2x per dag mag bewegen, anders "krak" en op RMA. De laptop harde schijf heeft geen airflow en mag volgens de datasheets maximaal 55 °C worden. Ja, ze worden nu al doorgebakken richting RMA.

Wat doen IT-studenten anders? 6 tot 10x per dag de scharnier gebruiken (van lokalen veranderen), een laptop met draaiende harde schijf verplaatsen, de plastic chassis verpletteren met boeken/cursussen, airflow van de hele laptop naar nul reduceren door het op een bed neer te leggen,...

Laptops gaan altijd stuk en de beste laptops (selecte minderheid dat een voldoende zware studententest doorstaan heeft: bepaalde IBM Thinkpad's en bepaalde series van bepaalde merken in een bepaald jaartal) hebben 5% uitval in eerste studentenjaar. In de studententrashtesten kan je Asus, Apple, Sony,... gewoon in dezelfde uitval-percentages en sloopbaarheid als bv Acer plaatsen. Het is niet omdat een laptop mooi eruit ziet, dan het ook "studentproof" is.

Daarna gaat het altijd berg af, harde schijven vallen na 1,5 à 2 jaar garandeert uit (bevestigd door distributeurs aan het onderwijs). Daarna heb je uitval wegens het herhalende omplooien van moederborden. Kwestie van tijd om de haarscheurtjes groot genoeg te maken. Het verschil met een desktop is dat je een desktop niet dagelijks vele keren opheft, eens de kast goed doorplooien om haarscheurtjes in het moederbord te maken. Elke keer dat je een computer verplaatst, wordt er geplooid.

Het is duidelijk dat het kapot gaan na het eerste jaar meer regel dan uitzondering is. Dan kom je bij recht hebben en recht krijgen. Garantie bijkopen is om geen gezeik te hebben. Dat gaat pas veranderen als de overheden garantiecontroleurs inschakelen, die garantieboetes met het gemak van parkeerboetes kunnen uitschrijven en een kliklijn/klikwebsite voor up to date inlichtingen. Maar alle bedrijven doen dan huidige prijs met een beperkte garantie + extra kosten voor de wettelijke garantie = nieuwe prijs. Voor niets gaat de zon op.

Toen 1 harde schijf fabrikant de garantie tot 1 jaar terugschroefte, volgende de rest snel mee. Waarom zoveel garantie geven, als je met minder garantie en minder kosten weg kan komen? Computers, hardware, bruingoed, witgoed,... zijn allemaal "te" goedkoop omdat ze weinig kosten aan lange garanties hebben. Tja, de klant kijkt alleen maar de laagste prijs van een dozenschuiver en zorgt ervoor dat de rest ook tot bijna geen garantie moet verlagen.

1 jaar garantie = de laptop een jaar gebruiken. Een moederbordje, een schermpje,... kost gemakkelijk 400 euro en ze vragen de nieuw prijs van toen het nog geld waard was. Ze halen dan een reservemobo dat 3 jaar in de magazijn stof zit te happen speciaal voor jou eruit. Dat stof happen kost ook geld. Wil je met een laptop 3 jaar uithouden, dan moet je 3 garantie erbij kopen. Als de uitvalpercentage nog niet pessimistisch genoeg is. Zelfs IT-studenten merken een halfdode of RMA-rijpe laptop niet. Of ze zijn bang voor de RMA-horror, 3 weken tot 3 maanden om een RMA bij Toshiba af te handelen en oeps foutje, nog een keer 3 maanden zonder laptop. Leuk zeg, een semester programmeren, webdesign,... met pen en papier. Werkelijke uitvalpercentage is nog veel hoger en uit frustratie ligt die laptop al in een kliko (buiten de statistieken).

Het nut van in-home garantie is overduidelijk. Niet meer bang zijn dat het herstelbedrijf je laptop niet meer terug kan vinden. Niet meer wekenlang zonder laptop zitten omdat het herstelbedrijf op een boot met een moederbord zit te wachten.

Been there, done that in mijn graduaatstijd (bachelor) met 9 RMA's. Gelukkig is mijn ingenieurstijd (master) heel wat softer op vlak van laptopgebruik. Mijn Studio 1555 heeft na een semester al een halfdode harde schijf en af en toe wilt het niet meer uit standby terug actief geraken. En een daadwerkelijk studentproof laptop moeten ze nog uitvinden. MIL-STD-810F standaard in het foldertje met een disclaimer "Wij doen geen poging om deze laptop aan defensie te verkopen." zegt al iets over hun vertrouwen in het product en helpt niet tegen studenten.

[ Voor 9% gewijzigd door rapture op 07-02-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben nu nog eens extra blij dat ik 4 jaar NBD garantie voor een prikkie (€20!!!!) erbij heb genomen :)

eigenlijk heb je gewoon een thinkpad nodig, maar voor onder de 1000 is er niet zoveel te vinden met redelijke graka, 4 GB, en een redelijk (900p+) scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

naaitsab schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:26:
Ik wil in mn studio een dell bluetooth module inbouwen.
[afbeelding]
Maar er zit een antenne aansluiting op, is die nodig voor bereik tot 10meter?
Er ligt wel een antenne draad op de plek waar ie moet komen maar die is eigenlijk voor een wlan kaart die 3 antennes gebruikt en dat is dan de 3e antenne, zou ik die gewoon op die bluetooth kaart kunnen aansluiten of is die versterkt?(lees staat stroom op)
Je kan het eerst eens proberen zonder antenne draad.
Wil je wel de antenne aansluiten, gebruik de blauwe draad (kleur van het driehoekje)
Wit, Grijs en Zwart zijn voor de WLAN
W/Grijs en Zwart/Grijs zijn voor de data (3G) kaart.
Antennes zijn niet versterkt / staat geen stroom op

[ Voor 3% gewijzigd door MarElo op 07-02-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rapture schreef op zondag 07 februari 2010 @ 12:04:
[...]
In werkelijk is een laptop het meest kwetsbare en gemakkelijk sloopbare apparaat in een huishouden. Zo hebben ze scharnieren die je niet meer dan 2x per dag mag bewegen, anders "krak" en op RMA. De laptop harde schijf heeft geen airflow en mag volgens de datasheets maximaal 55 °C worden. Ja, ze worden nu al doorgebakken richting RMA.

Wat doen IT-studenten anders? 6 tot 10x per dag de scharnier gebruiken (van lokalen veranderen), een laptop met draaiende harde schijf verplaatsen, de plastic chassis verpletteren met boeken/cursussen, airflow van de hele laptop naar nul reduceren door het op een bed neer te leggen,...

Laptops gaan altijd stuk en de beste laptops (selecte minderheid dat een voldoende zware studententest doorstaan heeft: bepaalde IBM Thinkpad's en bepaalde series van bepaalde merken in een bepaald jaartal) hebben 5% uitval in eerste studentenjaar. In de studententrashtesten kan je Asus, Apple, Sony,... gewoon in dezelfde uitval-percentages en sloopbaarheid als bv Acer plaatsen. Het is niet omdat een laptop mooi eruit ziet, dan het ook "studentproof" is.

Daarna gaat het altijd berg af, harde schijven vallen na 1,5 à 2 jaar garandeert uit (bevestigd door distributeurs aan het onderwijs). Daarna heb je uitval wegens het herhalende omplooien van moederborden. Kwestie van tijd om de haarscheurtjes groot genoeg te maken. Het verschil met een desktop is dat je een desktop niet dagelijks vele keren opheft, eens de kast goed doorplooien om haarscheurtjes in het moederbord te maken. Elke keer dat je een computer verplaatst, wordt er geplooid.

Het is duidelijk dat het kapot gaan na het eerste jaar meer regel dan uitzondering is. Dan kom je bij recht hebben en recht krijgen. Garantie bijkopen is om geen gezeik te hebben. Dat gaat pas veranderen als de overheden garantiecontroleurs inschakelen, die garantieboetes met het gemak van parkeerboetes kunnen uitschrijven en een kliklijn/klikwebsite voor up to date inlichtingen. Maar alle bedrijven doen dan huidige prijs met een beperkte garantie + extra kosten voor de wettelijke garantie = nieuwe prijs. Voor niets gaat de zon op.

Toen 1 harde schijf fabrikant de garantie tot 1 jaar terugschroefte, volgende de rest snel mee. Waarom zoveel garantie geven, als je met minder garantie en minder kosten weg kan komen? Computers, hardware, bruingoed, witgoed,... zijn allemaal "te" goedkoop omdat ze weinig kosten aan lange garanties hebben. Tja, de klant kijkt alleen maar de laagste prijs van een dozenschuiver en zorgt ervoor dat de rest ook tot bijna geen garantie moet verlagen.

1 jaar garantie = de laptop een jaar gebruiken. Een moederbordje, een schermpje,... kost gemakkelijk 400 euro en ze vragen de nieuw prijs van toen het nog geld waard was. Ze halen dan een reservemobo dat 3 jaar in de magazijn stof zit te happen speciaal voor jou eruit. Dat stof happen kost ook geld. Wil je met een laptop 3 jaar uithouden, dan moet je 3 garantie erbij kopen. Als de uitvalpercentage nog niet pessimistisch genoeg is. Zelfs IT-studenten merken een halfdode of RMA-rijpe laptop niet. Of ze zijn bang voor de RMA-horror, 3 weken tot 3 maanden om een RMA bij Toshiba af te handelen en oeps foutje, nog een keer 3 maanden zonder laptop. Leuk zeg, een semester programmeren, webdesign,... met pen en papier. Werkelijke uitvalpercentage is nog veel hoger en uit frustratie ligt die laptop al in een kliko (buiten de statistieken).

Het nut van in-home garantie is overduidelijk. Niet meer bang zijn dat het herstelbedrijf je laptop niet meer terug kan vinden. Niet meer wekenlang zonder laptop zitten omdat het herstelbedrijf op een boot met een moederbord zit te wachten.

Been there, done that in mijn graduaatstijd (bachelor) met 9 RMA's. Gelukkig is mijn ingenieurstijd (master) heel wat softer op vlak van laptopgebruik. Mijn Studio 1555 heeft na een semester al een halfdode harde schijf en af en toe wilt het niet meer uit standby terug actief geraken. En een daadwerkelijk studentproof laptop moeten ze nog uitvinden. MIL-STD-810F standaard in het foldertje met een disclaimer "Wij doen geen poging om deze laptop aan defensie te verkopen." zegt al iets over hun vertrouwen in het product en helpt niet tegen studenten.
Boh wat een verhaal, na goed ik trap niet in de criminelen garantie verlening, want dat bieden ze alleen aan om jou extra geld uit zakken kloppen, en dan wilt nog steeds niet zeggen dat ze je helpen, en studenten kunnen best ruw met laptops om gaan.

Zolang je een Laptop niet te ruw gebruikt is er niet zoveel aan hand, en mocht de hardeschijf crashen zoals dat was bij packardbell van mijn moeder dan fix ik dat wel zelf, kan ik direct een ssd bijvoorbeeld plaatsen, en standbye gebruik ik zelf nooit echt, ik zet gewoon de computer helemaal uit, en laptop zou ik ook vervoeren in een laptop tas, veel studenten stoppen hem in dood normale schooltas, maar die bied niet de zelfde bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 13:27:
[...]

ik ben nu nog eens extra blij dat ik 4 jaar NBD garantie voor een prikkie (€20!!!!) erbij heb genomen :)

eigenlijk heb je gewoon een thinkpad nodig, maar voor onder de 1000 is er niet zoveel te vinden met redelijke graka, 4 GB, en een redelijk (900p+) scherm.
Nou dell vraagt bij mij meer dan 20 euro, dat echt al bjna paar honderd euro, ik trap daar niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik ga komende week ook na een paar maanden wachten op Arrandale en financiën de Studio 1558 kopen in de volgende config:

Ruby Red met satijnachtige afwerklaag
PROCESSOR INTEL® CORE™ i5-430M
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
SERVICES EN SUPPORT 1 year of coverage included with your PC
BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
LCD-SCHERM 15,6-inch witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met TrueLife
GEHEUGEN 4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
HARDE SCHIJF 320 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
GRAFISCHE KAART 512 MB ATI Mobility Radeon HD4570 grafische kaart
OPTISCH(E) STATION(S) DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD)
HOOFDBATTERIJ 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card (EUR)
WEBCAM Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Accessoires
LAPTOP TASSEN Belkin 15.6" neopreen hoes - zwart/rood bewerken
BEVEILIG UW GEGEVENS DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar) bewerken

Komt al met al inclusief hoes en verzending op 730 euro uit, vond ik een best nette prijs. Heb nog zitten denken om voor 40 euro up te graden naar de i5 540, maar denk dat dat voor mij niet de moeite waard is. (die paar procent extra performance...)
Als jullie nog dingen zien die jullie zouden upgraden of toch nog een goed alternatief weten hoor ik het graag :)

Nu wordt hier dus standaard 15 maanden McAfee bijgegooid. Nu heb ik daar geen behoefte aan, net zoals de works 9 (gebruik openoffice.org) Weet iemand of je deze twee ook kan refunden bij Dell? (de Win7 licentie wil ik dan weer wel houden) en hoeveel dat ongeveer zou kunnen gaan opleveren?

MvG,

Ovigo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ovigo schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:00:
Nu wordt hier dus standaard 15 maanden McAfee bijgegooid. Nu heb ik daar geen behoefte aan, net zoals de works 9 (gebruik openoffice.org) Weet iemand of je deze twee ook kan refunden bij Dell? (de Win7 licentie wil ik dan weer wel houden) en hoeveel dat ongeveer zou kunnen gaan opleveren?
tot nu toe heeft iedereen alles gerefund, ik zou het niet weten

hou ons op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ovigo schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:00:
Ik ga komende week ook na een paar maanden wachten op Arrandale en financiën de Studio 1558 kopen in de volgende config:

Ruby Red met satijnachtige afwerklaag
PROCESSOR INTEL® CORE™ i5-430M
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
SERVICES EN SUPPORT 1 year of coverage included with your PC
BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
LCD-SCHERM 15,6-inch witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met TrueLife
GEHEUGEN 4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]
HARDE SCHIJF 320 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
GRAFISCHE KAART 512 MB ATI Mobility Radeon HD4570 grafische kaart
OPTISCH(E) STATION(S) DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD)
HOOFDBATTERIJ 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card (EUR)
WEBCAM Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Accessoires
LAPTOP TASSEN Belkin 15.6" neopreen hoes - zwart/rood bewerken
BEVEILIG UW GEGEVENS DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar) bewerken

Komt al met al inclusief hoes en verzending op 730 euro uit, vond ik een best nette prijs. Heb nog zitten denken om voor 40 euro up te graden naar de i5 540, maar denk dat dat voor mij niet de moeite waard is. (die paar procent extra performance...)
Als jullie nog dingen zien die jullie zouden upgraden of toch nog een goed alternatief weten hoor ik het graag :)

MvG,

Ovigo
Bah zie hier de Nederlandse mentaliteit, je koopt iets je weet dat het komt met McAfee en Works 9 komt en dan wil je vervolgens geld terug? Denk je echt die laptop zou goedkoper zijn zonder die pakketten? Als je Windows toch wil houden en Works 9 niet wil gebruiken, deinstalleer het dan?

Of verwacht je die 40 euro te krijgen wat Works 9 kost? zo zou je hele laptop plots 100 euro goedkoper zijn na refunden. Maar gaat dat Works 9 refunden? Ik lees in onderstaande topic:

[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund

Dat Works niet gerefund wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 07-02-2010 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
@SeekerNL: Inderdaad de Nederlandse mentaliteit vrees ik, sorry daarvoor. Ik zal ze inderdaad sowieso beiden deinstalleren:P Ik vroeg het me meer gewoon af. Config zoals boven vermeld dus besteld, verwachte leverdatum is 24 februari^^. Hopen dat die niet verder naar achter geschoven wordt, dan vind ik het prima!

Groet,

Ovigo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ovigo schreef op zondag 07 februari 2010 @ 20:38:
@SeekerNL: Inderdaad de Nederlandse mentaliteit vrees ik, sorry daarvoor. Ik zal ze inderdaad sowieso beiden deinstalleren:P Ik vroeg het me meer gewoon af. Config zoals boven vermeld dus besteld, verwachte leverdatum is 24 februari^^. Hopen dat die niet verder naar achter geschoven wordt, dan vind ik het prima!

Groet,

Ovigo
Ik heb vrijdag besteld, de zelfde config als jou behalve gekozen voor INTEL® CORE™ i3-330M (2,13 GHZ, VIER THREADS, 3 MB CACHE), ik verwacht niet dat performance van i5 veel betere is, ze zijn vrijwel identiek het zelfde alleen heeft de i5 van jou iets snellere kloksnelheid en turbo boost, ik zie er zelf niet meer waarde van in. Ik betaalde voor de laptop alleen dus 589 euro, had i5 kunnen nemen maar dan zou ik op 660 zitten en ik denk niet dat het verschil dat waard is.

http://ark.intel.com/Compare.aspx?ids=43537,47663,

Ik kijk net bij besteldatum en mij geschatte leverdatum is 23 feb dus ik ga hem hebben voor mijn verjaardag.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 08-02-2010 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 15:48
Ik heb zojuist onderstaande studio 15 besteld. Ben zelf wel te spreken over de 4 jaar In Home-garantiesupport en de 7.200 toeren harddisk. 500Gb was niet mogelijk maar 320 dus wel.
Met de kortingscode van kortingscode.com (WHNX?QL$RJKSTC) was het totaalbedrag € 850,33 inc. verzending.

Studio 15(N0055804) Black chainlink
INTEL® CORE™ i5-520M
Windows® 7 Professional 64 BIT
Microsoft® Works 9.0
McAfee® SecurityCenter - 15 maanden
4 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
DVD +/- RW Drive
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card
Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Logitech - M305 draadloze optische USB-muis
Online Backup: DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Switek schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:29:
Ik heb zojuist onderstaande studio 15 besteld. Ben zelf wel te spreken over de 4 jaar In Home-garantiesupport en de 7.200 toeren harddisk. 500Gb was niet mogelijk maar 320 dus wel.
Met de kortingscode van kortingscode.com (WHNX?QL$RJKSTC) was het totaalbedrag € 850,33 inc. verzending.

Studio 15(N0055804) Black chainlink
INTEL® CORE™ i5-520M
Windows® 7 Professional 64 BIT
Microsoft® Works 9.0
McAfee® SecurityCenter - 15 maanden
4 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
DVD +/- RW Drive
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card
Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Logitech - M305 draadloze optische USB-muis
Online Backup: DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Ik ben daar niet over te spreken want die extra garantie is veruit crimineel te noemen want je hebt volgens wet recht op 2 jaar minimaal en eigenlijk 4 jaar want dat is toch gemiddeld tijd dat Laptop moet mee gaan.

Verder mooi systeem wat je besteld, ik heb al bevestigd gekregen dat ik 400 euro van UWV Scholingsbureau terug krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
Anoniem: 318025 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:13:
[...]

Ik ben daar niet over te spreken want die extra garantie is veruit crimineel te noemen want je hebt volgens wet recht op 2 jaar minimaal en eigenlijk 4 jaar want dat is toch gemiddeld tijd dat Laptop moet mee gaan.

Verder mooi systeem wat je besteld, ik heb al bevestigd gekregen dat ik 400 euro van UWV Scholingsbureau terug krijg.
Daar heb je wel een punt natuurlijk. Ikzelf neem normaal gesproken ook nooit extra garantie maar deze keer vond ik de prijs en de periode meevallen. Na het Acer debacle ben ik toch wat voorzichter geworden. Op die Acer laptop zat 1 jaar garantie maar toen hij na 13 maanden voor de derde keer stuk ging hebben ze hem uiteindelijk wel gerepareerd. Ik moest hen wel iedere keer zelf versturen naar Duitsland en hij was nooit binnen 4 weken retour. Het hele Inhome gebeuren spreekt me dus wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Switek schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:26:
[...]

Daar heb je wel een punt natuurlijk. Ikzelf neem normaal gesproken ook nooit extra garantie maar deze keer vond ik de prijs en de periode meevallen. Na het Acer debacle ben ik toch wat voorzichter geworden. Op die Acer laptop zat 1 jaar garantie maar toen hij na 13 maanden voor de derde keer stuk ging hebben ze hem uiteindelijk wel gerepareerd. Ik moest hen wel iedere keer zelf versturen naar Duitsland en hij was nooit binnen 4 weken retour. Het hele Inhome gebeuren spreekt me dus wel aan.
Acer staat sowieso bekend voor slechte service, Dell haalt de laptop op, maar als zover is dat hij na 1 jaar kapot gaat zal ik Dell wel op de wet wijzen, want ze moeten volgens wet doen, Dell is naast de fabrikant ook nog de winkelier.

Ik bel nu met Dell en biij Nederlands krijg ik te horen dat er geen agenten beschikbaar zijn dus dan maar in het Engels. Snap je dat? Je betaald met ideal maar Dell doet vervolgens nog lang om je betaling te verwerken, ik dacht met ideal wordt direct betaald?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 08-02-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36704

Ik heb na een half jaar al mijn eerste gebrek op mijn studio15 1555. Bij het opstarten wordt al aangegeven dat de AC adapter niet meer wordt herkend. Je kunt dan wel weer op F1 drukken waarna de Win7 netjes wordt opgestart maar de battery wordt niet meer opgeladen.

Netjes op de website een case aangemaakt en een case id gekregen via een autoreply. Na een week toch maar eens gebeld. Daar blijkt het case id helemaal net bekend is!!

De helpdesk opperde om een bios update te doen, maar dat lukt niet aangezien de battery low is 8)7.
Na een dik uurtje toch maar ingezien dat het hardware fault is en dat de adapter en het mobo vervangen dient te worden. Eens kijken hoelang dit gaat duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
Hier een linkje naar een review van de 1558 op Notebookcheck.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Anoniem: 36704 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:35:
Ik heb na een half jaar al mijn eerste gebrek op mijn studio15 1555. Bij het opstarten wordt al aangegeven dat de AC adapter niet meer wordt herkend. Je kunt dan wel weer op F1 drukken waarna de Win7 netjes wordt opgestart maar de battery wordt niet meer opgeladen.

Netjes op de website een case aangemaakt en een case id gekregen via een autoreply. Na een week toch maar eens gebeld. Daar blijkt het case id helemaal net bekend is!!

De helpdesk opperde om een bios update te doen, maar dat lukt niet aangezien de battery low is 8)7.
Na een dik uurtje toch maar ingezien dat het hardware fault is en dat de adapter en het mobo vervangen dient te worden. Eens kijken hoelang dit gaat duren..
Ze moeten gewoon zsm een nieuwe adapter opsturen. Als het probleem niet verholpen is kan er alsnog een monteur met een moederbord langskomen. Mocht je iemand kennen met een Dell laptop dan kun je kijken of zijn adapter je laptop wél oplaadt.

Edit: sorry niet goed gelezen het is idd een groter probleem..

[ Voor 3% gewijzigd door Gianni Rombios op 09-02-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36704

Gianni Rombios schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:04:
[...]

Ze moeten gewoon zsm een nieuwe adapter opsturen. Als het probleem niet verholpen is kan er alsnog een monteur met een moederbord langskomen. Mocht je iemand kennen met een Dell laptop dan kun je kijken of zijn adapter je laptop wél oplaadt.
Denk eerlijk gezegd niet dat het aan de adapter ligt maar aan de interne connector. De laptop doet het namelijk (alleen) op netstroom via de adapter. De indificatie zou toch in de laptop zitten, toch?

Het ledje wat net boven de aansluiting zit op de laptop zit, gaf wel een bepaald patroon aan wanneer de adapter aangesloten werd. Maar de helpdesk kon er helaas niets mee :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Apart dat de accu niet wordt opgeladen na die melding. Ik heb vaker van die meldingen gehad, maar laden deed hij wel. Alleen bij het aansluiten van een 65W lader niet.

Ik heb een heel andere probleem met mijn studio 15. Gisteren heb ik op het station mijn laptop laten vallen. Mijn laptop heeft een lekkere smak gemaakt en de cover om de scharnieren zijn ernstig beschadigd.

Weten jullie internationale webwinkels waarbij nieuwe covers voor een zacht prijsje worden aangeboden?

[ Voor 7% gewijzigd door karakedi op 09-02-2010 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

karakedi schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:53:
Apart dat de accu niet wordt opgeladen na die melding. Ik heb vaker van die meldingen gehad, maar laden deed hij wel. Alleen bij het aansluiten van een 65W lader niet.

Ik heb een heel andere probleem met mijn studio 15. Gisteren heb ik op het station mijn laptop laten vallen. Mijn laptop heeft een lekkere smak gemaakt en de cover om de scharnieten zijn ernstig beschadigd :(
Weten jullie internationale winkels waarbij nieuwe covers voor een zacht prijsje worden aangeboden?
Owja dat valt niet onder de garantie je laptop laten vallen, naja ik zag gister een Packard Bell in MediaMarkt blaadje voor 575 euro met i3 processor en ati radeaon 5470 en 4 gig geheugen, maja Packard Bell is vragen om problemen.

En probeer je bestelling bij Dell maar te cancelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vrij positief review hoor, en volgens mijn switchen ze ook naar intergrated graphics van intel, dus dat is ook interessant, en baterij duur van 6 cell baterij is als de intel graphics gebruikt wordt onder low load meer dan 4 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Anoniem: 318025 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:51:
[...]
Ik bel nu met Dell en biij Nederlands krijg ik te horen dat er geen agenten beschikbaar zijn dus dan maar in het Engels. Snap je dat? Je betaald met ideal maar Dell doet vervolgens nog lang om je betaling te verwerken, ik dacht met ideal wordt direct betaald?
Ik heb 21 Jan nog besteld, gewoon overboeking gebruikt en was Woensdag daarop verwerkt, week daarop al geleverd. Vanaf moment van bestellen tot levering 2 weken. iDeal is niks sneller volgens mij, heb meerdere bestellingen gedaan afgelopen jaar, en beide optie's gebruikt.

Snelste manier is creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Naja mijn limiet met mijn mastercard heb ik een limiet van 500 euro op dus dat gaat niet, trouwens normaal is wel zo dat als je met iDeal betaald dat je betaling direct verwerkt is, maar bij sommige bedrijven is dat inderdaad niet het geval.

Maar mijn betaling was de eerst volgende werkdag verwerkt. Ik ga waarschijnlijk de Windows licentie weigeren en dan op school een Windows installatie van Windows 7 lenen of Windows Vista als daar mee gewerkt wordt, ik heb gelezen in de voorwaarden van Dell dat binnen 7 dagen kan, zal ik ook direct Works weigeren en Mcafee.
Software

Dell is niet de rechthebbende op de intellectuele eigendomsrechten ten aanzien van de door haar geleverde Software. Deze berusten bij een derde en meestal is toestemming van deze derde nodig voor het gebruik daarvan.

Dell heeft geen invloed of controle over de inhoud en toepasselijkheid van voorwaarden van derden. Indien u de voorwaarden voor het gebruik van de Software weigert te aanvaarden en als u een consument bent, accepteert Dell gedurende 7 werkdagen na de datum van aflevering van de Software retournering daarvan en zal Dell de daarvoor door u betaalde prijs terugbetalen. Deze mogelijkheid bestaat alleen dan indien het gaat om Software in een computer of indien de Software als een apart product is geleverd. Ontbinding is uitsluitend mogelijk voor Software waarvan de zegel niet is verbroken. Indien de Software geen apart product is, maar in de hardware is geïntegreerd en u een consument bent, kunt u gebruik maken van de bedenktijd van 7 werkdagen om de in de hardware geëntegreerde Software te retourneren.
http://www1.euro.dell.com...c=nl&l=nl&s=gen&~lt=popup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
@SeekerNL,

Betreft Windows etc retourneren, zoek is bovenin op het woord refund, is al meerdere malen in dit topic voorbijgekomen. Verder kan je kijken in [Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund voor meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yippie schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:46:
@SeekerNL,

Betreft Windows etc retourneren, zoek is bovenin op het woord refund, is al meerdere malen in dit topic voorbijgekomen. Verder kan je kijken in [Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund voor meer informatie.
Heb ik al gelezen, ik lees dus dat zolang je het binnen 7 dagen doet. Een mailtje stuurt in Engels en dan krijg je die refund van Dell. Dus denk wel dat ik dat ga doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 09-02-2010 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Waar wacht Dell op met de 5xxx kaarten in de Studio 15? De Acers, Asussen, Sony's en PB's met de nieuwe generatie kaarten vliegen de deur al uit, die zijn al weken verkrijgbaar!

Probleem is dat ik hem niet echt dringend nodig heb, dus ik wil hem pas bestellen als die ati 5xxx kaart erin zit ipv de 4570. Wanneer komt die optie nou bij Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bear87 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 11:24:
Waar wacht Dell op met de 5xxx kaarten in de Studio 15? De Acers, Asussen, Sony's en PB's met de nieuwe generatie kaarten vliegen de deur al uit, die zijn al weken verkrijgbaar!

Probleem is dat ik hem niet echt dringend nodig heb, dus ik wil hem pas bestellen als die ati 5xxx kaart erin zit ipv de 4570. Wanneer komt die optie nou bij Dell?
Volgens mij is 4500 serie gewoon energie zuinigere, maar ik had een packard bell gezien met 5xxx maar het zijn verschillende serie's en die 2 series verschillen niet zoveel van elkaar.

Wat ik wel kan zien is verschil in energie gebruik in 5xxx serie en 4xxx serie. Wanneer die optie komt weet ik niet, de Dell's zijn ook wat goedkoper dan de Acers en Asussen en vooral Sony, en PB moet je niet kopen daar kun je nog niet eens makkelijk een hardschijf vervangen of geheugen.

Ik kan verschillende reden bedenken waarom een Acer of PB toch goedkoper zijn dan een Dell, Acer stopt gewoon wat minder geheugen erin en een crappy cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Vandaag is een dell monteur langsgekomen voor nieuwe scharnieren. Ik had hun vorig week voor de losse scharnieren opgebeld. Helaas had ik mijn laptop laten vallen en waren de cover boven de scharnieren kapot gegaan.
De monteur was zeer vriendelijk en heeft ook de kapotte covers vervangen:D. Mijn laptop ziet er weer uit als nieuw :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nieuwe studio 15 geleverd, bij opendoen blijkt het scherm ven boven naar benee doormidden.. lekker..

Meteen op de site een bericht naar dell gestuurd. (want telefoneren kan niet meer)

Iemand ervaring met dit soort dingen?

---

Hmm ze sturen ASAP een nieuw en de oude wordt opgehaald..

[ Voor 13% gewijzigd door maratropa op 10-02-2010 15:23 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bear87 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 11:24:

op de 55xx?

de 4570 is echt niet zo geweldig, 5% performancewinst 8)7
dan heb ik liever dat ze meteen op dag 1 de 5570 erin stoppen, met gddr3/5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317702

goedendag dames en heren
k heb nu sinds oktober mijn dell studio 1555 met windows 7 en t bevalt mij erg goed.. laptop is razendsnel en en t beeld was mooi.. met nadruk op WAS..
door een stom ongelukje is er iets scherps tegen mn scherm aankomen waar door er drie diepe krassen in mn scherm zitten. Alle pixels doen het nog gewoon en er zitten geen zwarte vlekken in mn scherm maar er zitten dus alleen krassen in die plastic laag die er op zit :S dat zie je erg goed vooral bij lichte achtergronden krijg je een soort regenboogeffect..

mijn vraag is: Hoe kan je die krassen camoufleren/opvullen.. ik heb gezocht op google maar verder dan bananenschillen en tandpasta kwam ik niet.. heeft iemand een idee of weet iemand een smeerseltje?

alvast bedankt,

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:14:
[...]

op de 55xx?

de 4570 is echt niet zo geweldig, 5% performancewinst 8)7
dan heb ik liever dat ze meteen op dag 1 de 5570 erin stoppen, met gddr3/5 :)
Tuurlijk, maar het gaat me om het idee. Ik weet dat het qua performance niet zoveel scheelt, maar het is meer het stukje dat tussen je oren zit ;) Als ik toch kan wachten (op mijn geduld na dan :+ ) wil ik gewoon de 'volgende' kaart, of dat nu de nagenoeg gelijkpresterende 5470 is of de 5570.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maratropa schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:11:
Nieuwe studio 15 geleverd, bij opendoen blijkt het scherm ven boven naar benee doormidden.. lekker..

Meteen op de site een bericht naar dell gestuurd. (want telefoneren kan niet meer)

Iemand ervaring met dit soort dingen?

---

Hmm ze sturen ASAP een nieuw en de oude wordt opgehaald..
Telefoneren kan wel, maar er zijn niet zoveel Nederlands talige klantenservice medewerkers, dus dan moet je voor optie 2 Engels kiezen en gewoon wachten tot je geholpen wordt, maar email is eigenlijk beter, alleen bellen is directer.

@ Bear87

Dan koop die Pak en Ellende bij de MediaMarkt voor 575 euro dan heb je die Ati 5470 kaart, maar ik denk dat het een drukfout is, althans volgens mij doet MediaMarkt dat regelmatig en er zijn geen specs duidelijk over dat model. Behalve van gpu en cpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Dell kan je gewoon telefonisch gaan bereiken. Even de lijn van de inspiron bellen. ALs je 24/7 garantie hebt, kun je de laatste nummer in de lijst bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
http://www.hardware.info/..._Bell_EasyNote_TJ75JN522/
Die zal het wel zijn, het is dus ook de normale prijs.

Voordeel van de 5470 tegen de 4570 is de switchable graphics. De 4570 ondersteunt dat niet. Die ondersteunt alleen ati power express (switchen op mobo met ati chipset tussen hd3200 en hd4570).
Kijk de notebookcheck review nog maar eens na, daar wordt helemaal niet gerept over switchable graphics. Ik vermoed dat je in het bios ook niet kunt kiezen. Maar we zien het vanzelf als mensen hun i3 of i5 binnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zover ik heb gelezen ondersteund de 4570 dat ook, maar de notebook fabrikant moet dat aanzetten. Dus wilt niet zeggen dat automatisch gaat.

http://www.amd.com/us/pro.../switchable-graphics.aspx
ATI™ Switchable Graphics technology is supported with the ATI Mobility Radeon™ HD 4300 series, ATI Mobility Radeon™ HD 4500 series, ATI Mobility Radeon™ HD 4600 series, ATI Mobility Radeon™ HD 4860 and the ATI Mobility Radeon™ HD 4830 graphics processors.
Nergens wordt de HD 5000 series genoemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
Naar ik inmiddels begrepen heb ligt dat iets ingewikkelder helaas. In het artikel over Nvidia Optimus (3rd generation switchable graphics) van anandtech: http://www.anandtech.com/mobile/showdoc.aspx?i=3737 wordt genoemd dat de 'huidige' switchable graphics technologieën nogal wat extra werk op het mobo vergen. Het is dus voor een fabrikant nogal wat meer werk dan even een bios-optie implementeren. Op basis hiervan vrees en geloof ik dat op de studio 15(57/58) het niet mogelijk zal zijn. Anders zouden ze er wel mee adverteren denk ik. Ook ben ik er van overtuigd dat er in de review van notebookcheck niet over switchable graphics wordt gerept. Ze refereren alleen aan een eerdere (p)review waarin ze een 1558 met alleen de Intel IGP hebben getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nouja als je goedkoopste laptops ermee gaat uitrusten is ja niet slim, want als fabrikant wil je liever die duurdere modellen verkopen. Enige wat ik wellicht verwacht is een optie in de bios, en natuurlijk wordt dat niet vermeld als die er is.

Ik had ja gebeld met de technische dienst en eerst zeiden ze dat is mogelijk, en daarna zeiden ze van niet, ik denk dat ze door een halen ofzo, maar betwijfel of stroomgebruik echt minder is met de igp

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 10-02-2010 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
http://products.amd.com/e...&f17=&f18=False&f19=True& switchable graphics: no
http://www.notebookcheck....deon-HD-5470.23698.0.html power express en switchable graphics
Idd wat verwarrend, maar notebookcheck had het vast in de review meegenomen als het wél kon.De 5000 serie staat nog niet op de website van Ati, slordig eigenlijk. Maar we zien het vanzelf.

Edit: sorry Ovigo was me al voor.

[ Voor 3% gewijzigd door Gianni Rombios op 10-02-2010 18:34 ]

Pagina: 1 ... 55 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.