Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Ik denk dat die switchable graphics niet in goedkope notebooks zullen vinden zijn, er staat ja ook: de fabrikant moet dat enableden, effect zal zijn dat het pas in een laptop rond de 1000 euro te vinden zal zijn. Aan de andere kant het stroom gebruik van gewone mobiele gpu valt wel mee.

Ik vindt die reviews trouwens altijd te langdradig en ik game helemaal niet dus wat zeggen mij die benchmarks? Ik wil weten hoe in praktijk werkt, zo selecteer ik ook een processor, de Intel Atom laag gerated, bij mij doet ie in combinatie met Nvidia Ion heel goed presenteren.

Ik snap overigens wel punt dat die hd 5470 beter is op papier, maar is minimaal maar, waarschijnlijk zal Dell nog wel hele tijd deze config leveren, overigens vandaag is laatste dag van die kortingen, dus en benieuwd of de prijzen bij dell omhoog of omlaag gaan.

Nee de actie is verlengt tot 24-02-2010

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 11-02-2010 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
ik had al van bij de aankoop (september 09) het probleem dat geluid af en toe uitviel, ik moest dan heropstarten om terug geluid te hebben. paar keer contact gehad met de support, en uiteindelijk zijn ze gisteren het moederbord komen vervangen (homesupport werd in der tijd gratis bijgegeven, en kwam nu wel goed van pas moet ik zeggen). de toekomst zal nu moeten uitwijzen of dat probleem echt opgelost is, aangezien het maar af en toe voorkwam, soms 5x op één dag, soms een week niet... wel lijkt de laptop nu een stuk vlotter te draaien, dus wellicht dat er wel iets loos was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
bovenstaand probleem met m'n geluid is al terug 1x voorgekomen, zou er eens iemand iets willen problemen. nl de diagnostics draaien (staat op de utilities cd, bij opstart F12 etc) en een audio test doen - dan wordt er muziek afgespeeld - klinkt dat bij jullie dan zeer helder, of zit er daar op bepaald moment ook wat kraakjes in? alvast bedankt ---- mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien heb je de boxjes op geblazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
Anoniem: 318025 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 11:35:
Misschien heb je de boxjes op geblazen?
als er al iets met de boxjes is, zal ik ze niet opgeblazen hebben, maar zal het altijd zo geweest zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

naja dan valt het onder de garantie. Maar denk dat krakend geluid dan aan de boxen ligt en niet moederbord.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 14-02-2010 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
Anoniem: 318025 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:26:
naja dan valt het onder de garantie. Maar denk dat krakend geluid dan aan de boxen ligt en niet moederbord.
fkes op het forum van Dell gaan neuzen en blijkbaar ben ik niet de enige met het probleem

I have a problem with my new XPS 16 laptop's sound. Sometimes when I turn on my laptop it would lose all sound and any applications needing sound will crash, including any games, windows media player, and even windows volume mixer. And then error message sometimes occur saying "server execution failed". It does not happen every time i turn on my computer, but I've just got this XPS 16 for 5 days and it has already happened 4 times. is dus identiek aan mijn probleem

ik hoor zo wat gekraak als ik de audio test doe via diagnostics, maar ik weet niet of dat normaal is of niet, zou leuk zijn mocht iemand anders dat testen :) als ik gewoon op pc werkt lijkt mijn audio perfect te werken, tot het plots stopt met werken. als ik externe boxen aansluit en de diagnostics test toe, hoor ik hetzelfde gekraak(?). da's dan ook de reden dat ze moederbord zijn komen vervangen en niet de boxen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 15:48
De status van mijn bestelling van 8 februari staat nu op verzonden en zal dus ergens het midden van deze week wel binnen komen. Dat valt me 100% mee omdat de verwachte leverdatum tot gisteren nog op 4 maart stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net nog even een laptop rugzak besteld bij Dell, omdat ze blijkbaar toch goedkoper zijn bij Dell en natuurlijk beter geschikt zijn voor Dell laptops dan een tas die gemaakt is voor 15.4.

http://accessories.euro.d...s&cs=nldhs1&sku=460-11136

heeft ook nog genoeg ruimte voor boeken, dit voor 28 euro, door telefonische contact opnemen heb ik de verzendkosten eraf gekregen, ik vondt 30 euro voor mijn andere bestelling al genoeg en die staat ook nog in productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat leuk, er is nu ook een ati 4670 leverbaar in de studio 15, was dat al lang zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dolby schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:07:
Wat leuk, er is nu ook een ati 4670 leverbaar in de studio 15, was dat al lang zo?
Zover ik zie zit die bij Studio 15 met een i7 processor.Daar zat eerst gratis verzending bij, nu blijkbaar niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313540

dolby schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:07:
Gisterennacht was dit idd zo maar hij is nu weer terug gewijzigd naar de 4570.. Jammer dat ik het tot nu had uitgesteld :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

vast een tikfout...

zal niet de eerste keer zijn dat dell dat doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Nu staat er als grafische kaart een ati 5470 bij het i7 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Zou redelijk balen zijn, ik ben erg benieuwd of Dell het inderdaad gaat houden op de 5470's in de S15 straks. Aangezien andere laptops in ongeveer dezelfde prijsklasse wel met 5650's komen al (Sony E series voor 620 euro al bijvoorbeeld |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344615

http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/studio1558/du/SG/sg_du.pdf

Op pagina 86 staan bij de Studio 1558 enkel de ati hd 4570 en 5470, dus ik vrees dat het daarbij zal blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hehe mijn bestelling is ook eindelijk verzonden. De bestelling komt van ireland van eem plaats genaamd: Raheen Limerick, dus dat zal niet zolang moeten gaan duren.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 16-02-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39303

Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:51:
hehe mijn bestelling is ook eindelijk verzonden. De bestelling komt van ireland van eem plaats genaamd: Raheen Limerick, dus dat zal niet zolang moeten gaan duren.
Daar kun je je nog knap in vergissen....

Je kunt hem dan de volgende dag in huis hebben, het kan ook nog een week duren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ik heb sinds gister geen geluid meer en alle flash flimpjes crashen.
op google vind ik meer problemen met de studio 15 en flash maar geen oplossing :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268409

dolby schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:24:
Nu staat er als grafische kaart een ati 5470 bij het i7 model.
:D Best goed nieuws toch, bestellen?

Denken jullie dat de U2711 op de 5470 zal functioneren op 2.560 x 1.440 (WQHD) ?

http://accessories.euro.d...=dhs&cs=nldhs1&sku=381158

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey, wat ook wel positief is dat de 5470 een 1GB-kaart is, terwijl de 4570 een 512MB-kaart was! 8) En prijs is onveranderd gebeleven (tenminste, voor mijn favoriete systeem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268409 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:12:
[...]
Denken jullie dat de U2711 op de 5470 zal functioneren op 2.560 x 1.440 (WQHD) ?
Ik vrees dat ik het antwoord al weet... Maar misschien kan iemand dit ontkrachten alsjeblieft >:)

http://www.amd.com/us/pro.../Pages/hd-5470-specs.aspx

*Integrated dual-link DVI output with HDCP13
Max resolution: 2560x1600
*Integrated DisplayPort output
Max resolution: 2560x1600
*Integrated HDMI 1.3 output with Deep Color, xvYCC wide gamut support, and high bit-rate audio
Max resolution: 1920x1200
*Integrated VGA output
Max resolution: 2048x1536

Voor zover ik kan terugvinden heeft de Studio 15 alleen een VGA en HDMI (wat is dit trouwens voor verouderde technologie dat zelfs VGA een hogere res. trekt ?!?) -aansluting ?

Of wordt de VGA in de Studio 15 met een 5470-kaart (ipv de standaard geintegreerde kaart) vervangen door een DVI en/of DisplayPort ?

Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39303 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:26:
[...]

Daar kun je je nog knap in vergissen....

Je kunt hem dan de volgende dag in huis hebben, het kan ook nog een week duren....
Geplande afleverdatum is 19 feb 2010, dus 3 werkdagen duurt dat, ik ga ervanuit dat er van een geplande leverdatum niet afgeweken wordt, zou ups erg fout staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268409 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:07:
Voor zover ik kan terugvinden heeft de Studio 15 alleen een VGA en HDMI (wat is dit trouwens voor verouderde technologie dat zelfs VGA een hogere res. trekt ?!?) -aansluting ?
vga is gewoon 576i (of iets dergelijks), anders gaat je monitor scalen, en bij dergelijke resoluties ziet dat er echt stront uit...

ja, het kan, maar daarmee is alles wel gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-05 19:40
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:08:
[...]

vga is gewoon 576i (of iets dergelijks), anders gaat je monitor scalen, en bij dergelijke resoluties ziet dat er echt stront uit...

ja, het kan, maar daarmee is alles wel gezegd
Ik denk dat hij de VGA-aansluiting bedoelt (D-sub), die trekt hogere resoluties wel. Maar op een scherm met 1680*1050 zie je al duidelijk het verschil tussen d-sub en hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Vandaag mijn systeem met i5 430 binnen gekregen. Eerste indrukken zijn zeker goed te noemen, al ben ik nog wel aan het worstelen met alle dell-utilities die het opstarten vertragen. Te zijner tijd ben ik wel van plan een review te schrijven, maar voorlopig heb ik het iets te druk. Wel afschuwelijk trouwens: de core i5 en windows 7 stickertjes zitten er scheef opgeplakt... Die gaan er dus binnenkort af(H). Full-HD scherm vind ik erg prettig werken en er goed uit zien.
Als er nog eventuele vragen zijn over de 1558 zal ik proberen ze te beantwoorden, mits het niet aaaaal te veel moeite kost;)

MvG,

Ovigo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ovigo schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:33:
Vandaag mijn systeem met i5 430 binnen gekregen. Eerste indrukken zijn zeker goed te noemen, al ben ik nog wel aan het worstelen met alle dell-utilities die het opstarten vertragen.
installeer windows gewoon opnieuw, kost je een uurtje, maar dat is ook zon beetje de tijd die je bezig bent om alles te verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:37:
[...]

installeer windows gewoon opnieuw, kost je een uurtje, maar dat is ook zon beetje de tijd die je bezig bent om alles te verwijderen...
Dat is wat ik ook ga doen, de Windows Licentie weigeren, op school voor een Engelse Windows versie vragen die ik nodig heb voor mijn opleiding, en er een dualboot van maken, al vindt ik die laatste niet zo geweldig en draai ik liever Windows virtueel dus dat zal ik even kunnen testen, maar dan mis ik flink wat system resources.

Maar ik werk prive echt niet graag met Windows en voel me dus eerder gedwongen hier toe omdat ik anders geen opleiding op mbo niveau zou kunnen starten als ict service medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:37:
[...]

wat ik daar vervelend aan vind is dat het totaal onduidelijk is welke drivers je moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:43
Hoezo onduidelijk? voer gewoon de servicetag in op de dell site en staat redelijk duidelijk welke je moet hebben, staan soms wel een paar tussen die je niet nodig hebt maar om dat onduidelijk te noemen.

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fespen schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 23:15:
[...]

wat ik daar vervelend aan vind is dat het totaal onduidelijk is welke drivers je moet installeren.
I get your point. Maar je kunt de drivers bij Dell heel makkelijk vinden, en ook Windows hardware herkenning helpt, dus beetje moeite doen en voila, of je betaal lokale pc boer 20 euro voor de klus?? Voor mijzelf is het makkelijk, lukt me zelfs bij Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
fespen schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:33:
ik heb sinds gister geen geluid meer en alle flash flimpjes crashen.
op google vind ik meer problemen met de studio 15 en flash maar geen oplossing :(
als je geen geluid hebt, en je probeert bv een mp3 te spelen, crasht die dan ook? 't zal dan niet aan flash liggen, maar aan het feit dat je geluid het laat afweten.... bekend probleem, voor mij dan toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
ja dan ook.
ben er net achter ddat het ligt aan de IDT software.
audio drivers de-installeren en opnieuw opstarten is de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarschuwing! Voor wie het ook belangrijk is:

De Dell Studio 15 ondersteunt géén digitale aanlsuiting van een extern beeldscherm met een resolutie > 1920x1200 ! Ook niet met de nieuwe Ati 5470 1GB-kaart ;(

De Studio 15 is enkel uitgerust met HDMI en voor hogere resoluties heb je toch echt een DisplayPort nodig (of dual-link DVI, maar dit is niet de trend bij de nieuwste laptops). Erg jammer..

Maar misschien komt er een update? Immers: de Studio 15 is samen met de (qua uiterlijk identieke) Studio 17 medio 2008-Juli geintroduceerd. Ook de Studio 17 beschikte toen nog niet over een DisplayPort, maar de Studio 17 heeft medio 2009-September een upgrade gehad mét een DisplayPort (nieuwe model herkenbaar aan de JBL-boxjes aan de voorkant). Ik hoop dat deze upgrade ook voor de Studio 15 op stapel staat!

Zijn de hogere resoluties voor je belangrijk, dan is er tot die tijd de nieuwe Studio 17, maar laat daar nou weer leveringsproblemen zijn met het 1080p-scherm :S Bovendien vind ik een 17-inch persoonlijk te groot voor gebruik op de bank/in bed.

[Ervaringen] Dell Studio 17 - Deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268409 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:31:
Waarschuwing! Voor wie het ook belangrijk is:

De Dell Studio 15 ondersteunt géén digitale aanlsuiting van een extern beeldscherm met een resolutie > 1920x1200 ! Ook niet met de nieuwe Ati 5470 1GB-kaart ;(

De Studio 15 is enkel uitgerust met HDMI en voor hogere resoluties heb je toch echt een DisplayPort nodig (of dual-link DVI, maar dit is niet de trend bij de nieuwste laptops). Erg jammer..

Maar misschien komt er een update? Immers: de Studio 15 is samen met de (qua uiterlijk identieke) Studio 17 medio 2008-Juli geintroduceerd. Ook de Studio 17 beschikte toen nog niet over een DisplayPort, maar de Studio 17 heeft medio 2009-September een upgrade gehad mét een DisplayPort (nieuwe model herkenbaar aan de JBL-boxjes aan de voorkant). Ik hoop dat deze upgrade ook voor de Studio 15 op stapel staat!

Zijn de hogere resoluties voor je belangrijk, dan is er tot die tijd de nieuwe Studio 17, maar laat daar nou weer leveringsproblemen zijn met het 1080p-scherm :S Bovendien vind ik een 17-inch persoonlijk te groot voor gebruik op de bank/in bed.

[Ervaringen] Dell Studio 17 - Deel 1
Een HDMI is een digitale aansluiting, deze kun je ook omzetten naar dvi alleen is HDMI video en geluid in een. En HDMI kan dus tot full hd resolutie, en de vga poort kun je natuurlijk ook altijd gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaish
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Mijn studio 15 met i5 430M is gister binnengekomen. Superblij als ik was gelijk de laptop helemaal naar eigen wensen geinstalleerd en het mailtje voor de refund ook gelijk gestuurd.

Nu zie ik echter dat mijn scherm (FullHD) kieren heeft op meerdere plekken bij de ombouw. Dus echt tussen het scherm en het plastiek erom heen. De kieren zijn ongeveer 1-2 mm.

Ik heb niet kunnen vinden dat dit een andere tweaker hetzelfde heeft gehad, dus ik stuur sowieso een berichtje richting Dell. Kijken wat er van komt.

@ovigo: aangezien jij de jouwe op dezelfde dag hebt gekregen als ik, zou je kunnen kijken of dit toevallig ook bij jou zo is?

I'm empty inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hou ons maar op hoogte van refund, ik ga dat ook doen zodra mijn systeem vrijdag komt, vandaag komt al de rugzak. Ik raad trouwens aan bij weigeren foto's of de weigering te filmen, maar zover duidelijk is geeft dell gewoon refund en die schijnt rond de 80 euro te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaish
Ik heb al een OK op de Win7 HP NL en de McAfee. Gelijk een reply gestuurd ter bevestiging voor de Works, omdat ik die ook had opgegeven voor de refund.
Het mailtje heb ik gister om 22uur via het webformulier opgestuurd en om 13:53 had ik mn antwoord al. Dus het is wel goed geregeld daar :)

I'm empty inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jaish schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:37:
Ik heb al een OK op de Win7 HP NL en de McAfee. Gelijk een reply gestuurd ter bevestiging voor de Works, omdat ik die ook had opgegeven voor de refund.
Het mailtje heb ik gister om 22uur via het webformulier opgestuurd en om 13:53 had ik mn antwoord al. Dus het is wel goed geregeld daar :)
Doen ze works ook refunden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaish
't Komt automatisch mee en ik wil het niet hebben. Ook al krijg ik er maar 2 cent voor (theoretisch natuurlijk), zolang ik maar zoveel mogelijk terug krijg.

Heb zelf toegang via Technet tot alle Microsoft producten zonder er ook maar een cent voor te betalen, dus wil ik voor zoveel mogelijk een refund. (Hail Rabobank, sorry voor de reclame :P)

Works refund, zie hier:
Klik naar ander tweakers topic

[ Voor 20% gewijzigd door Jaish op 17-02-2010 15:53 ]

I'm empty inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
fespen schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:20:
ja dan ook.
ben er net achter ddat het ligt aan de IDT software.
audio drivers de-installeren en opnieuw opstarten is de oplossing.
dus je hebt de IDT High Definition Audio CODEC verwijderd, en vervolgens windows er zelf één laten installeren? ik veronderstel de High Definition Audio Codec

dat lost het probleem misschien op, maar kwaliteit van het geluid is stuk minder, en blijkbaar werkt die IDT High Definition Audio CODEC wel correct bij veel gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Zoidberg
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-05 22:09
Ik heb mijn Dell 15 Studio (P4300, Ram3gig, GPU4500) sinds begin december en hij bevalt me prima. Echter heb ik sinds 3 weken random BSOD's soms 4 per dag, nog meer mensen die dit bij de hand hebben?

'Whocrashed' geeft alleen aan dat het met de ntoskrnl van doen heeft, maar geen specifiek programma wat ergens mee conflicteerd.

Een v/d foutmeldingen staat hieronder:

"Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 7f
BCP1: 0000000000000008
BCP2: 0000000080050031
BCP3: 00000000000406F8
BCP4: FFFFF80002A885A2
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 768_1"

Wat zouden jullie vermoeden? Of is re-install van win7 enige optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Installeer Linux ben je voor eens en altijd af van de blue screens of death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
xenne schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:25:
[...]

dus je hebt de IDT High Definition Audio CODEC verwijderd, en vervolgens windows er zelf één laten installeren? ik veronderstel de High Definition Audio Codec

dat lost het probleem misschien op, maar kwaliteit van het geluid is stuk minder, en blijkbaar werkt die IDT High Definition Audio CODEC wel correct bij veel gebruikers?
ja dat deed ik.
en ik kreeg pas problemen na +- 3 weken.
vanmiddag weer, dus heb ik hetzelfde gedaan.
over de kwaliteit kan ik niet veel zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Zoidberg
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-05 22:09
Anoniem: 318025 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:06:
Installeer Linux ben je voor eens en altijd af van de blue screens of death.
Ja als ik geld had zat ik nu wel achter een macbook pro uw bericht te quoten... maar enige tips?

Dr. Zoidberg schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:54:
[...]

Ja als ik geld had zat ik nu wel achter een macbook pro uw bericht te quoten... maar enige tips?
Nooit van osx86 gehoord? Linux vindt ik persoonlijk beter dan osx, je zou eens een osx86 distributie uit kunnen proberen, ik weet wel een goeie pm me maar daar over mocht je dat willen weten, maar persoonlijk vindt ik Linux beter, ik kan je Linux in combinatie met KDE4 wel adviseren, das erg modern en goede software.

Gebruik zelf al heel lang Kubuntu Linux, voelt echt beter aan. Beste lachen dat ik vanaf volgende week dinsdag ga leren voor service medewerker systeem beheerder.

Dr. Zoidberg schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:54:
[...]

probeer eens een linux live cd, ik denk dat het aan de software ligt, ik had ooit ook last van BSOD's met een touchpad driver...

• ovigo
Jaish schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:26:
Nu zie ik echter dat mijn scherm (FullHD) kieren heeft op meerdere plekken bij de ombouw. Dus echt tussen het scherm en het plastiek erom heen. De kieren zijn ongeveer 1-2 mm.

Ik heb niet kunnen vinden dat dit een andere tweaker hetzelfde heeft gehad, dus ik stuur sowieso een berichtje richting Dell. Kijken wat er van komt.

@ovigo: aangezien jij de jouwe op dezelfde dag hebt gekregen als ik, zou je kunnen kijken of dit toevallig ook bij jou zo is?
Ik heb nog eens goed gekeken en kan niets vinden wat ik kan betitelen als kieren van 1-2 mm. Het is wel zo dat je, zoals in de review van NBR ook al werd aangegeven de rand onder het scherm makkelijk open kan buigen, maar normaal sluit alles netjes aan. Over het algemeen ben ik wel te spreken over de bouwkwaliteit. OK, het is geen lenovo of unibody macbook, maar het voelt allemaal best stevig aan. Maar dat is misschien heel persoonlijk. Maar misschien is het handig om eeen foto oid te plaatsen van wat je bedoeld?

Nog een ander puntje: ik gok dat de configuratie met een radeon 4570 zoals ik m heb niet compatible zal zijn met intel Wireless Display technology (WiDi), omdat je dan de IGP van de intel chip moet gebruiken, en die kan je, voor zover ik kan vinden, niet inschakelen.
Een ander positief punt vind ik dan weer wel dat met de 6200 WLAN kaart die ik erin heb zitten My Wifi technology van intel kan gebruiken. Achter deze nietszeggende term gaa een naar mijn idee best wel nuttige functie schuil: je kan eigenlijk je laptop als een router gebruiken: terwijl je gewoon verbonden blijft met je WiFi waar je je internet vandaan haalt kan je tot 8 apparaten wireless connecten voor snelle gegevensoverdracht. Sweet^^

Alleen herkent het intelprogramma nu opeens mn wifikaart niet meer:S waar ie da eerder wel deed zegmaar...

Naja, hopelijk werkt alles na een reboot weer.

Nu ik nog een keer aan het rondkijken ben merk ik nog twee rare dingen op: De windows prestatie index geeft geen getalletjes terug nadat ik hem gedraait heb, dat wil zeggen, het veld onder score blijft gewoon leeg. En in CPU-Z ka ik in de tab Memory alleen maar zien dat de grote 4096 MBytes is, de rest is grijs en leeg. En onder de tab SPD staat van beide modules dat het DDR3 2048 MB is (so far so good) maar de max bandwith staat aangegeven als PC3-10700 (667 MHz). Nu beweert Dell 1333 MHz modules te leveren die vervolgens op 1067 draaien vanwege de i5. Is er iets met DDR3 dat ik die waarde nog moet verdubbelen ofzo? (ik heb niet zo'n ervaring met memoryclockings) Ik vond het in ieder geval vreemd. Een laatste punt wat me opviel: Ondanks dat dit een 64-bit OS is, geeft windows aan dat het maar 3,86 GB gebruikt van de 4. Ik zou toch denken dat het de volledige 4 zou moeten herkennen en gebruiken?
Ik zou het waarderen als iemand me meer inzicht hierin kan geven:)

MvG,

Ovigo

[ Voor 47% gewijzigd door ovigo op 18-02-2010 18:59 ]

ovigo schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 18:30:
[...]
Een ander positief punt vind ik dan weer wel dat met de 6200 WLAN kaart die ik erin heb zitten My Wifi technology van intel kan gebruiken. Achter deze nietszeggende term gaa een naar mijn idee best wel nuttige functie schuil: je kan eigenlijk je laptop als een router gebruiken.
dat kan al, maar je kan slechts verbinding maken met 1 netwerk...
DDR
Double Data Rate :)

dit is de mijne btw:Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/G1Zkil.png

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 18-02-2010 19:05 ]

• ovigo
@ Darkstone: niet helemaal: je kan verbinding maken met een netwerk EN verbinding maken met een stel devices. Dus denk dat ik dat toch 2 netwerken noem;)
qua DDR, dus toch wel. Maar toch blijf ik het vaag vinden dat ik in CPU-Z niet de timings e.d. kan zien.

Dit is de mijne, maar dus zonder prestatieindex en met maar 3,86 van de 4 :S
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/764358/systeem.png

• hellboy123
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 19:03:
[...]
dat kan al, maar je kan slechts verbinding maken met 1 netwerk...

[...]

Double Data Rate :)

dit is de mijne btw:[afbeelding]
Met dezelfde setup haal ik 5punten (win7)
ovigo schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 19:22:
@ Darkstone: niet helemaal: je kan verbinding maken met een netwerk EN verbinding maken met een stel devices. Dus denk dat ik dat toch 2 netwerken noem;)
qua DDR, dus toch wel. Maar toch blijf ik het vaag vinden dat ik in CPU-Z niet de timings e.d. kan zien.

[afbeelding]
even op de link klikken dat er geen score beschikbaar is en dan de test opnieuw draaien?

Die rating zegt geen klote, das gewoon een opsomming.

• Jaish
ovigo schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 19:22:
[afbeelding]
De mijne geeft dezelfde waarde aan. Bij mij is echter de prestatie index wel vermeld, maar ik heb wel een eigen Windows 7 Ultimate geinstalleerd.

I'm empty inside

hellboy123 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 20:33:
[...]

Met dezelfde setup haal ik 5punten (win7)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vhS4e.png

flikker toch op met je "slechte aero performance"....
alsof een GMA4500 daar moeite mee heeft 8)7

(ik heb de 4570)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 18-02-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaish
Anoniem: 318025 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:30:
Hou ons maar op hoogte van refund, ik ga dat ook doen zodra mijn systeem vrijdag komt, vandaag komt al de rugzak. Ik raad trouwens aan bij weigeren foto's of de weigering te filmen, maar zover duidelijk is geeft dell gewoon refund en die schijnt rond de 80 euro te zijn.
zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/1373/dellgeldterug.png

Dit is dus Win7 Home Premium i.c.m. McAfee 15mnd. Works is fout gegaan, maar zou toch ook maar 0.72 euro zijn. Maar 120 is niet slecht :)

[ Voor 12% gewijzigd door Jaish op 19-02-2010 14:10 ]

I'm empty inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jaish schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:09:
[...]

zie hier:
[afbeelding]

Dit is dus Win7 Home Premium i.c.m. McAfee 15mnd. Works is fout gegaan, maar zou toch ook maar 0.72 euro zijn. Maar 120 is niet slecht :)
Ik heb net de mail verstuurd heb mail gebruikt op pagina 13 van dat topic en nu dus afwachten, ik ben Linux al op installeren.

Heb jij ook contacr opgenomen via de mail? Das echt wel mooi bedrag 120 euro, ik hoop dat ik dat ook krijg, maar lijkt me vreemd als iedereen verschillende bedragen uitgekeerd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaish
Volgens mij heb ik dezelfde mail verstuurd. Die waarin staat dat er Linux op geinstalleerd staat :P

I'm empty inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee in die mail stond niks over Linux.
Dear Sir/Madam,

The Studio 1551 laptop I bought from Dell has been delivered today. The laptop has been delivered with the following software:
- Windows 7 Home Premium 64 BIT - Dutch
- Microsoft Works 9.0 - Dutch
- McAfee SecurityCenter - Dutch

I have rejected the EULA from Microsoft, therefore I would like to call upon Dell's own policies that state that I can reject the license of software provided by 3rd parties and am eligible for a refund.

Therefore I would like to request a refund for all the software named above since I will not be using them because I rejected the license terms.

My bankaccount details and ordernumber are:
Name: xxxx
Accountnumber: xxxx
Bankname: xxxx
IBAN: xxxx
BIC: xxxx

Customer Number: xxxx
Ordernumber: xxxx

I hope I supplied enough information to make the refund. Thanks in advance for the refund.

Yours faithfully,

xxxx
Het vet gedrukte stukje heb ik zelf aangepast, trouwens nu is mijn model plots 10 euro goedkoper terwijl ik pas vandaag de notebook ontvangen heb, maja met refund krijg ik ook veel terug, maar als ze mcafee niet doen refunden dan zou ik die toch liever gebruiken.

Want nu is het model dat ik heb 10 euro goedkoper, maar mcafee zit er niet bij meer, niet dat ik mcafee erbij wou, maar je betaal er dus blijkbaar wel 10 euro voor?

Ik ben nu de notebook testen, Linux draait er prima op, alleen vindt maar irritant dat de grafische effecten van kwin worden onderbroken, en vraag me af of geluid wel goed is of dat gewoon teveel gewend ben aan een 5.1 geluids set.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 19-02-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
op welke stand hebben jullie de brightness?
ik heb hem op de lichtste stand omdat ik dacht dat dit de beste kwaliteit levert maar zeker weten doe ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die van mij (1080p) staat altijd op z'n laagst, max doet echt pijn aan je ogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fespen schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 13:26:
op welke stand hebben jullie de brightness?
ik heb hem op de lichtste stand omdat ik dacht dat dit de beste kwaliteit levert maar zeker weten doe ik dat niet.
Denk dat het eraan ligt, meestal wel maximaal zo vindt ik het beeld beter uit zien.

Ik heb overigens nogal wat gekloot met het draadloos internet, in Linux, maar ook in Windows.

Wie heeft nog meer problemen met de Dell Wireless 1397 Mini card? Eerst werkte die zowel in Linux en Windows en nu heb ik ondere beide besturingsystemen problemen, ik ben een nieuwe installatie op zetten om te kijken wat er mis is.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 20-02-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
@ Fespen: Ik heb de brightness van mn 1080p momenteel vrij laag staan, in de onderste helft van wat mogelijk is, omdat het scherm anders zo veel lichter is dan zijn omgeving. Ik denk dat dat van de zomer waarschijnlijk anders wordt: dan wil ik waarschijnlijk hem wel op volle brightness, omdat de omgeving dan natuurlijk ook veel lichter is. (vergis je niet in het verschil in hoeveelheid licht dat een winterzonnetje tov een zomerzon geeft!) Das op zich wel jammer, want dan gaat mn batterijduur er wel op achteruit. Ach, dan zie ik dan wel weer eigenlijk.
Qua kwaliteit maakt het denk ik niet zo heel veel uit, maar zou denken dat het optimum of bij maximaal of ergens in het midden zou zitten.

@SeekerNL: Ik heb de intel 6200, maar heb wel gemerkt dat er naast de toetsenbordschakelaar ((Fn) F2) Binnen windows nog een (softwarematige?) schakelaar is die het wireless echt helemaal uit zet. Om dat weer aan te krijgen moest ik de probleemoplosser draaien, die zette m weer netjes voor me aan. maar ik ben een relatieve newbie in windows 7 met netwerkinstellingen.
Linux en wireless is naar mijn ervaring altijd al black magic geweest, maar dat zou inmiddels beter kunnen zijn:P Ben er op de mijne nog niet aan toe gekomen om een distro neer te kwakken.
Slot-loading dvd drive is trouwes erg vet^^. En ik denk nog minder schadegevoelig ook:)

Ovigo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=33504974,noline]ovigo schreef op zaterdag 20 februari 2010

@SeekerNL: Ik heb de intel 6200, maar heb wel gemerkt dat er naast de toetsenbordschakelaar ((Fn) F2) Binnen windows nog een (softwarematige?) schakelaar is die het wireless echt helemaal uit zet. Om dat weer aan te krijgen moest ik de probleemoplosser draaien, die zette m weer netjes voor me aan. maar ik ben een relatieve newbie in windows 7 met netwerkinstellingen.
Linux en wireless is naar mijn ervaring altijd al black magic geweest, maar dat zou inmiddels beter kunnen zijn:P Ben er op de mijne nog niet aan toe gekomen om een distro neer te kwakken.
Slot-loading dvd drive is trouwes erg vet^^. En ik denk nog minder schadegevoelig ook:)

Ovigo
Ik heb gekozen voor de standaard Dell wireless mini card 1397, verrekt krijg nu wat, ik wou schrijven dat ik maar niet gefixt kreeg en net klik ik op Alt + F2 en het werkt plots, want ik had gelezen van ja Fn + F2 en ik dacht van ja die toetsencombinatie tik je in als je dat balkje van verbindingen open hebt staan.

Maar gelukkig dat nu is op gelost want ik heb mijn laptop nodig voor school. En in Linux werkt deze Dell na de drivers te activeren ook, en geluid fix je met een stukje tekst in een configuratie bestand toe voegen. Volgens mij is juist deze soort kaartr die met mac osx ook werkt.

@Ovigo

Die slotdrive vindt ik ook erg vet, ik dacht die zat alleen in de duurdere modellen, zo onderscheidt Dell zich toch wel, want in meeste laptops vindt je geen slotdrive.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 20-02-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
@ SeekerNL nu ben ik alvasst benieuwd voor als ik m zelf ga installen, wat bedoel je precies met drivers activeren? de propriëtaire ATI drivers, of nog meer Dell drivers? in t geval van dat laatste, hoe heb je dat dan gedaan?(A)

Ovigo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ ovigo nou zal je alvast op weg helpen, overigens in april komt kubuntu 10.04 uit en dan is (K)ubuntu al stuk beter, ik had even alpha 2 gedraait en geluid deed outofthebox en volgens mij werd de opensource driver van Ati gebruikt, maar ik zag dat de desktop effecten gewoon aanstonden.

Ja met drivers activeren bedoel ik de proprietaire ATI drivers en de Broadcom driver in mijn geval voor de wlan, maar ik moest ook nog even googleen.

Maar je moet dit lijntje options snd-hda-intel model=dell-m6 toevoegen aan /etc/modprobe.d/alsa-base.conf en dan herstarten en het geluid werkt, maar in 10.4 straks niet nodig, en dat is ook nog een lts, maar is te vroeg om me aan aplha te wagen.

Wat betreft Ati, je hebt volgens mij keuze uit 3 drivers ofzo, maar de proprietaire driver werkt wel gewoon, maar ik moest/moet steeds de desktop effecten opnieuw hervatten na een herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:36
Iemand ervaring met een herinstal van windows 7 op een studio 15?
Ik wil wel de functie toetsen behouden en de touch-scroll functie(op het touchpad) de rest heb ik niet nodig.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie nu dat je bij het i5 model een upgrade kan krijgen naar een ati 4670 maar als je naar de epp variant van dell gaat krijg je een upgrade voor een 5470.. Nu ben ik bereid om de korting te laten vallen van epp om zo een 4670 te krijgen maar ik heb geen zin om achteraf gezeik te krijgen dat dit een fout op de website was. Dus mijn vraag zal het gaan om een fout of zal ik hem gewoon bestellen? Heb er maar even een screenshot van gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/145/dellzx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344615

Anoniem: 313540 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 18:48:
Ik zie nu dat je bij het i5 model een upgrade kan krijgen naar een ati 4670 maar als je naar de epp variant van dell gaat krijg je een upgrade voor een 5470.. Nu ben ik bereid om de korting te laten vallen van epp om zo een 4670 te krijgen maar ik heb geen zin om achteraf gezeik te krijgen dat dit een fout op de website was. Dus mijn vraag zal het gaan om een fout of zal ik hem gewoon bestellen? Heb er maar even een screenshot van gemaakt:

[afbeelding]
Voor een upgrade naar de 5470 vind ik 105 € nogal veel. Dan heb je de versie met i7 en 5470 voor minder. Maar de logica van dell is vaak ver te zoeken, dus ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344615 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 19:05:
[...]

Voor een upgrade naar de 5470 vind ik 105 € nogal veel. Dan heb je de versie met i7 en 5470 voor minder. Maar de logica van dell is vaak ver te zoeken, dus ik weet het niet.
Inderdaad daarom twijfel ik of ik hem nu moet bestellen of niet.. Is het veel moeite om je bestelling te annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-05 13:50
Ik zie nergens staan dat je die upgrade hebt. Alleen naar de 5470 voor +105 euro.Zoals je idd zei (op de EPP pagina). Verder denk ik dat het wel zeker een fout is aangezien de HD4670 te warm zou zijn voor de Studio 15 alsmede dat de XPS dan weinig zin heeft met zijn high end-kaart;). Niet bestellen dus, of nog niet betalen en het via de mail/telefoon vragen later. Als je namelijk verkeerd besteld heb jij een probleem en niet Dell gezien ze alles graag van jouw kant laten komen. Ook wat betreft compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Anoniem: 313540 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 19:08:
[...]

Inderdaad daarom twijfel ik of ik hem nu moet bestellen of niet.. Is het veel moeite om je bestelling te annuleren?
Als de 5470 in ieder geval binnendruppelt nu, zou ik nog even wachten. Dan zal het binnen nu en 2 weken wel de 4570 gaan vervangen langzaam. Zal wel niet lang meer duren voor de 5470 gewoon de standaard optie is. 105 euro prijsverschil kunnen ze niet lang volhouden, die kaarten horen zo'n beetje hetzelfde te kosten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

naaitsab schreef op zondag 21 februari 2010 @ 18:39:
Iemand ervaring met een herinstal van windows 7 op een studio 15?
Ik wil wel de functie toetsen behouden en de touch-scroll functie(op het touchpad) de rest heb ik niet nodig.
Ja daar moet je quick nog iets voor downloaden bij drivers en toepassingen van de dell site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:54
Zijn er concrete benchmarks bekend van de hd5470. Hoewel het veel op de 4570 lijkt. (80sp, iets snellere core snelheid), ben ik benieuw wat de teogevoegde waarde is van gdddr 5 op deze kaarten. De4570 wordt vooral gebottleneckt door de 64bit bus. Door gdddr5 te gebruiken wordt deels ongedaan gemaakt, doordat je de standaard snelheid moet vermenigvuldigen met 4. Verder zullen er nog paar andere kleine tweaks zijn toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de core van de 4570 is sneller hoor: die is nl overgeclockt van 500 naar 680, mem staat wel standaard @ 800.

jammer dat het niet mogelijk is hem zelf te overclocken, volgens mij heeft hij (zowel de 4570 als de 5470) een mem bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaish
Gisteravond via Ebay een extra (9-cells) accu besteld. De 1558 zal regelmatig mee gaan naar college en de reistijd van bijna 5 uur per dag maakt het wel handig wat extra tijd te hebben met de laptop. De accu wordt als het goed is vandaag al verzonden, maar het moet nog blijken hoe snel hij hier is.

Ook zag ik bij toeval een 15,6 inch screen protector. Dit leek mij handig omdat er veel mensen zijn die iets op een scherm zien en dan - "TIK" - nagel tegen het scherm. Ook voor het snel schoonvegen (bij stof) lijkt een screen protector toch veiliger.
De screen protector kost 10 euro voor 2, inclusief verzenden. Daarvoor wil ik de gok wel wagen. Hiervan houd ik jullie echter nog op de hoogte. Eerst maar eens mn trein halen :P

I'm empty inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Link die batterij eens, ik ben benieuwd wat ie kost, ik dacht bij dell zelf iets rond 150 euro? Overigens gaf mij laptop aan laatst langer dan 3 uur op de batterij te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaish
Zie hier. http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=260550409380

Accu kost 80 euro incl verzendkosten ;)

I'm empty inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh das een koopje, met die refund kun je dus mooi een reserve accu kopen, maar ben je niet bang dat accu niet goed werkt? Ik ga er trouwens vanuit dat ie ook in de 1558 werkt? 2e accu is altijd wel handig eigenlijk, alleen prijzig vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
In de 1558 gaan idd dezelfde accus
http://www.dell.com/downl...oc_part_num_portables.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou je in China niet goedkoper zo'n accu krijgen? Ik ben verplan dit jaar daar heen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

moet je er wel zeker van zijn dat je geen nepper binnenhaalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:27:
moet je er wel zeker van zijn dat je geen nepper binnenhaalt...
Zeker dat ben je op ebay ook niet eerlijk gezegd, je kunt ja ook bij Dell in china bestellen, je moet alleen wel aflever adres hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daar hebben ze feedback voor bedacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:39
Anoniem: 318025 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:20:
Zou je in China niet goedkoper zo'n accu krijgen? Ik ben verplan dit jaar daar heen te gaan.
Ik zit momenteel in China, en ik ga het er denk volgende week is op wagen:
http://translate.google.c...5d234d2fa501ea85a65c4.htm

Voor ~68 euro wil ik de gok nog wel wagen.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt maar een ruil voor mijn geld terug geef ik positieve feedback over iets wat niet goed werkt, en veel mensen geven positieve feedback en na paar weken gaat hun product alsnog kapot.

@Denniskrol, ja je kunt dat zeker wagen, hij zal vast wel die capaciteit hebben, voordeel is als je in Land zelf bent dat je gewoon met je bagage mee neemt, want als je naar Nederland zou late versturen komt er nog flinke belasting op en kost het bij zelfde als bij Dell bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
Zucht, Ik heb het dus nu voor mekaar om me geluid (volgens mij software matig) gesloopt te hebben. Ik was wat met die IDT software aan het kloten (probeerde geluid gtegelijk uit mn externe en interne boxen te laten komen(A)) en nu doet het het niet meer en is alles wat met geluid te maken heeft zeer traag of loop gewoon vast:S. Ook blijft die IDT software vastlopen en er van overtuigd zijn dat er een 5.1 set hierin zit. Heel vaag. Iemand ervaringen/ suggesties?

Ovigo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewoon vanaf vooraf beginnen en kijken waar het vorige keer fout ging, ik heb mijn laptop pas sinds vrijdag en heb al bijna 10 Kubuntu installatie gedaan omdat sommige vlakken met drivers fout ging, en uiteindelijk weet je dus van oh ik moet die doen en dat.

Dus bijvoorbeeld als je wou proberen de nieuwste drivers installeren, en dat daar wat fout ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
Mja, ik heb het over Windows he? Windows herkent mn speakers nog wel, maar kan de testtonen niet afspelen, WMP zegt dat er een fout optreedt bij het afspelen, etc. Heel vaag:S

Ovigo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja Windows of Linux of je deinstalleer de drivers of je herinstalleer os en installeer de drivers die je van Dell website download, Linux en Windows verschillen niet zoveel, alleen drivers installeren kan moeilijkere zijn in Linux, maar niet perse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaish
IDT verwijderen en je drivers verwijderen in Apparaatbeheer. Laptop opnieuw opstarten en dan zouden de stuurprogramma's automatisch moeten installeren. Eventueel (indien je daar zin in hebt) IDT weer installeren ;).

I'm empty inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
@ Jaish: nou dat gaan we dan maar eens proberen. Zoals iemand hier thuis al opmerkte: ik dacht dat problemen met sound bij linux hoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ovigo schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:56:
@ Jaish: nou dat gaan we dan maar eens proberen. Zoals iemand hier thuis al opmerkte: ik dacht dat problemen met sound bij linux hoorden...
Nee elke os heeft wel eens problemen met geluid, inderdaad ik moest een lijntje aan alsa toevoegen zodat werkt, maar in nieuwe ubuntu release 10.4 zal het wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 11:39
Iemand trouwens die dit misschien kan verklaren :P ?...
Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/4932/dsc00971blurr.png
Er zit een of andere sterke magnetische bron. Maar wat? Wifi, blauwtand? 8)7 ..
edit: Studio 1555. Plekje tussen het rubber en de linkermicrofoon vd cam.

[ Voor 13% gewijzigd door PieterAelse op 22-02-2010 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
Hehe, geluid werkt weer.

@Pieterke: Denk dat dat een magneet is, die samen met een spoeltje in de base een senvsor vormt om te checken of de klep open of dicht zit. Ik zat gister met wat magneten de spelen bij mn laptop nooit doen ik weet het) en toen ging ie ineens in standby:S Toen ik ze op de met jouw plaatje corresponderende plek op de base hield.

Ovigo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Pieterke schreef op maandag 22 februari 2010 @ 18:17:
Iemand trouwens die dit misschien kan verklaren :P ?...
[afbeelding]
Er zit een of andere sterke magnetische bron. Maar wat? Wifi, blauwtand? 8)7 ..
edit: Studio 1555. Plekje tussen het rubber en de linkermicrofoon vd cam.
Haha gaaf, was me nooit opgevallen (zit dan ook niet met een lepel tegen mn scherm aan te porren :D )

Maar wat kan het zijn? Webcam/Microfoon zitten daar, maar volgens mij is geen van beide zo sterk magnetisch. Wifi/blauwtand veroorzaken dit zo ver ik weet ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 11:39
@ovigo
Dat zou best kunnen, ik speel zelf niet echt met magneten bij m'n laptop ja :P. Maar het scherm ging niet uit met de lepel erop, terwijl dit wel gebeurd als ik hem dichtdoe.

@hellboy123
Mic en webcam zitten beiden ernaast dus die zullen het denk ik niet zijn. En wifi/bt lijkt me niet zo sterk nee.

Maar dat het een soort sensor is zou kunnen! alleen lijkt mij dat beter om zoiets in het scharnier te verwerken. In plaats van met een magneet boven de plaats waar de hardeschijf zich bevind (als je de laptop dicht doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:54
HEt is een stukje magneet die erin zit :) toen de monteur mijn display cover verving heb ik het gezien. Het was eruit gevallen. Ik denk dat het voor detectie dient om te controleren of de laptop is dichtgeklapt is. Wordt gebruikt om te controleren niet prongelijk start als er op de knop wordt gedrukt terwijl scherm uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is in idergeval niet voor de detectie van het open en dichtklappen, ik heb het getest met een magneet, en er gebeurde niets (ja, ik heb altijd wel een magneet bij me :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Er zit een magneetschakelaar onder de palmrest zoals ovigo al zei. Je moet testen op de palmrest niet op het scherm. De schijf zit aan de andere kant onder de palmrest, die heeft er geen last van.
Reed contact (reed=rietje)
Wikipedia: Reed-contact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:47
Vraag me trouwens af waarom de kwaliteit van een €99.- kostende cover zo zwak is tegenover een cover van ca. €39,-.
Vorige jaar mijn Studio 1555 aangeschaft en daar (mede door toen nog 10% korting + refund) een leuke kleuren cover (uit de Product RED serie) erbij gedaan.
Nu hebben we hier nog een Studio aangeschaft, ditmaal met een kleurencover met 'satijnachtige' afwerking, echter is laatst genoemde cover behoorlijk steviger dan dat plastic dingetje wat ze voor €60,- meer verkopen.

Belachelijk dat je ruim meer dan het dubbele betaald en mindere kwaliteit krijgt.
Pagina: 1 ... 56 57 Laatste

Dit topic is gesloten.