Een vraagje m.b.t. de recente aanbieding voor de Studio 1555 laptop van Dell. Ik heb dit topic vluchtig doorgelezen, en ben tot de conclusie gekomen dat de laptop goed gewaardeerd wordt alhier. Daarom heb ik hem als volgt geconfigureerd:
Base Intel® Pentium® Dual-Core Processor T4300 (2.1GHz, 800MHz, 1MB cache)
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Geheugen 4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Videokaart 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
Harde schijf 320 GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf
Optische apparaten Fixed Internal DVD+/-RW Slot Load Drive including Software
Draadloze netwerkvoorzieningen Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)
Kabel Stroomkabel van 1 meter (3-aderig) - Europees
Verzenddocumenten Dutch - Documentation Studio 1545
Gedis-pakketreferentie N1153503
Standaardgarantie 1 year of coverage included with your PC
Verbeterde Service Packs 1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
PalmRest Palmsteun standaard
BlueTooth Geen Bluetooth-upgrade
Bestelgegevens Studio 1555 Order - Netherlands
Primaire Batterij 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Draagtassen Geen draagtas
Mediakit voor Dell-systeem Studio 1555 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Camera Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Kleurkeuze Ruby Red met satijnachtige afwerklaag
Accidental Damage-support Geen Accidental Damage-support
Online Backup DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Oplossing voor diefstalbeveiliging FailSafe®-diefstalbeveiliging: bescherm en spoor verloren of gestolen laptops op – proefversie van 30 dagen
Etiketten Label voor draadloze mogelijkheden - Pentium Dual Core
LCD-scherm 15,6-inch WXGA led TFT-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife™
DataSafe (Services Owned) Datasafe Local 2.0 Basic
Microsoft-toepassingssoftware Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
Bescherm uw nieuwe pc McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Voeding Wisselstroomadapter van 90 W
Met de korting,
die tot 18 november a.s. geldt, kan dit voor de prijs van 588 euro incl. BTW en verzendkosten.
Dit is met de volgende kortingen:
- Gratis upgrade kleuren cover á - 39 euro
- Profiteer van €262 inclusief BTW korting op geslecteerde laptops - 262 euro
Totaal dus een aanzienlijke korting van 301 euro. Een goede prijs voor een mooie laptop lijkt mij. Echter zit ik met de volgende drie vragen:
1. Ik kan bij dit model geen 7200 rpm harde schijf selecteren. Is dit een fout in de configurator, aangezien het bij andere studio modellen wel kan?
2. De WiFi module ondersteunt alleen b/g netwerken. Lijkt mij de moeite waard om de duurdere te nemen die ook de .n netwerken ondersteunt, maar dan heb je weer keuze uit 3 andere modules. Wat is het verschil hiertussen?
- Dell Wireless 1510 halve minikaart (802.11n) [meerprijs € 20,00 of € 1/maand1]
- Intel WiFi Link 5300 halve minikaart (802.11 a/g/n) (Centrino) [meerprijs € 45,00 of € 2/maand1]
- Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart [meerprijs € 25,01 of € 1/maand1]
3. Last but not least; de laptop zal pas over 2 maanden in gebruik genomen worden, aangezien deze bedoeld is voor de verjaardag van mijn zusje. Vooral vanwege de korting(!), maar ook de eventuele levertijd, lijkt het mij een goed idee om de laptop nu al te bestellen. Echter is het natuurlijk ook zo dat er over een maand weer een andere actie kan zijn, of betere specificaties voor dezelfde prijs. Ik ben benieuwd naar jullie afweging hierin.