adsa schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:39:
Ik heb zojuist mijn 1557 binnen. Ben op dit moment Win7 aan het installeren. Mocht je vragen hebben, schiet maar zou ik zeggen.
Specs: i7 720, 4 gb ddr3, 500gb 7200rpm HD, 1920x1080 15" led scherm.
Ik heb min of meer dezelfde laptop (Intel 5300 Wifi, 9 cell accu) vandaag ontvangen. Eerste indrukken:
Toetsenbord is prettig. Als ik goed kijk zie ik wel wat keyboard flex als ik wat harder druk, maar helemaal niet storend. Toetsen Door de 9 cell accu staat ie een beetje gekanteld. Dit is nu nog wel een beetje wennen, maar ik denk dat het uiteindelijk wel prettig is (zowel qua ergonomie als qua warmte afvoer). Wel zal het niet zo comfortabel zijn om hem op schoot te hebben (gewicht steunt dan voor een groot deel op het relatief dunne/smalle uitstekende deel van de accu), maar dat doe ik toch nooit. Zal later nog wel wat posten over battery life.
Er is (gelukkig) geen touch-sensitive media bar boven de funtietoetsen. Deze dubbelen gewoon met de F-toetsen. Je kan in het BIOS instellen of je je de Fn modifier wil hebben voor gebruik van de media functies, of juist voor F1 tm F12. Ook voor het uitwerpen van een optisch medium (slot-in drive) zit op deze rij een (dedicated) knop.
Heb hem nog niet zwaar belast, maar semi-idle is het geluid goed te doen. Je hoort hem wel, maar zeker niet storend.
In het boekje stond niets over een eSATA poort, en ook op het plaatje in het boekje stonden duidelijk alleen twee USB poorten aan de linkerkant. In werkelijkheid staat er wel "eSATA" naast de poort, en hij ziet er ook iets anders uit dan de USB poort, mooi dus.
De zwarte cover is wel behoorlijk glossy en volgens mij zie je er wel gauw vinger afdrukken op, maar daar stoor ik me eigenlijk nooit aan. Chainlink patroon is ook behoorlijk subtiel, vind het wel mooi. Op de palmrest vind ik het iets lelijker, maar niet echt storend. Palmrest voelt verder heel prettig; heel stevig (je zou bijna denken dat het aluminium is), glad plastic. Touchpad is nog een beetje wennen, vooral qua scrollen, maar dat is waarschijnlijk ook een kwestie van wat spelen met de opties.
Geluid uit de boxjes klinkt prima.
Scherm nog niet echt onderworpen aan tests, maar eerste indruk is heel goed. Helder en het valt qua spiegeling goed mee (alleen nog maar binnen gebruikt). Kijkhoek is vertikaal niet super (niet dat andere schermen beter zijn ofzo), maar dat is gewoon een kwestie van scherm in de goede stand zetten

.
Ben nu met Dell DataSafe restore DVDs aan het maken, je weet maar nooit....
Tot zover mijn bevindingen, als iemand nog wat wil weten; vraag maar raak

.
EDIT:
cover (achterkant scherm) buigt wel een beetje, opletten dus. Maar ach, ik heb accidental damage dekking

. Scharnieren zijn stevig, heel klein beetje speling, maar zeker niet storend. De resultie (1920x1080) is ook goed te doen. Had gedacht dat ik misschien de dpi iets moest aanpassen om alles goed leesbaar te krijgen, maar de default bevalt me eigenlijk prima. Misschien dat het tijdens lange sessies vermoeiend is, maar dat zien we dan wel.
Gestures van de touchpad werken best prettig (vooral dat spiraalscrollen).
[
Voor 9% gewijzigd door
ickeicke op 22-10-2009 14:46
]