Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Biobakker schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 14:56:
[...]

uhm het lijkt mij ook niet aan te raden het via de windows update te doen, maar er zit een accu in je laptop volgens mij :X
virusscanner enzo...

@ hierboven, je kan hem nog steeds niet starten met de klep dicht, zit een beveiliging op, al helemaal met de powerknop aan de zijkant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel437
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 11:03
Een vraag voor degene die een dell studio 15 thuis hebben liggen,

- Hoe vinden jullie de muis van de laptop? Werkt hij lekker of moet je hard drukken of glijd je vinger niet makkelijk erover heen of juist wel?
- Maakt hij veel herrie als je niks doet?
- Maakt hij veel herrie als je juist erg veel doet?
- Hoelang gaat jullie batterij ongeveer bij normaal gebruik mee?
- Kan de laptop tegen scherp spul als sleutels ofzo? Of zit hij dan gelijk onder de krassen?

Naja, het werden er meer dan 1. Sommige zijn miss beetje brak geschreven, ik krijg ze niet beter(dislexie)

--------------------------------------------------------------------------------------

mark19942008 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 17:11:
[...]

Oke, stel nu ik heb wifi aan staan, de helderheid op de helft en ben bezig met photoshop, en tekstverwerken(website maken) heb een 6 cel batterij en een 5.400rpm hardeschijf, geen bluetooth en de standaard processor 2.1 ghz

Wat ik met die krasjes bedoelde is gewoon als voorbeeld. Als je nu een usb stick in de laptop stopt en je tikt net de beheuzing aan, heb je dan gelijk een krasje of is het nu ook weer niet zo erg? Zo bedoelde ik het. sleutels als voorbeeld
om je vragen te beantwoorden. ik heb een studio 15 met 7200 rpm HDD en de 2.0Ghz t4200. verder heb ik de 6 cells batterij en is het bijna allemaal standaardconfiguratie.
als ik wifi aan zet en het scherm half-aan haal ik met gemak 3,5 uur surfen en tekstverwerken tegelijk.
onder full load, getest met UT3 en crysis warhead haal ik al 1 uur en 50 min voordat hij uitschakelt, en dat is met uitschakelen op 10% accu.
nu moet ik erbij vermelden dat ik met RmClock mijn processor heb ge-undervolt. maar de idle kan niet lager en de idle is dus voledig correct.
over de mousepad: de mousepad is capacitief, en heeft multitouch. hij glijd erg fijn en je hoeft niet te drukken. de muisknoppen zijn gewoon standaard, makkelijk in te drukken maar niet te makkelijk.
als de laptop idle is maakt hij compleet geen lawaai. om iets te horen moet je je oor er tegen aan houden
als de laptop onder load is maakt hij iets meer geluid, maar zelfs dan moet ik met mijn oor ertegenaan gaan zitten wil ik het horen, maar dat kan ermee te maken hebben dat de laptop op 2Ghz is gelocked en altijd het laagst mogelijke voltage draait.
over de krasgevoeligheid:
de mijne heeft een krasje opgelopen tijdens het vervoer, niks aan te doen. om zelf een kras t maken moet je wel echt je best doen. je moet echter wel tegen vingerafdrukken kunnen, daar zit de laptop binnen de kortste keer vol mee.
ik kan deze laptop aan iedereen aanraden als je een goede deal vind. ook kan ik underclocken aan iedereen aanraden, mits je het goed doet. er zit geen risico aan, kost weinig tijd, en het bespaart een hele hoop energie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdlindenmark
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 15:16
appel437 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 18:47:
[...]
om je vragen te beantwoorden. ik heb een studio 15 met 7200 rpm HDD en de 2.0Ghz t4200. verder heb ik de 6 cells batterij en is het bijna allemaal standaardconfiguratie.
als ik wifi aan zet en het scherm half-aan haal ik met gemak 3,5 uur surfen en tekstverwerken tegelijk.
onder full load, getest met UT3 en crysis warhead haal ik al 1 uur en 50 min voordat hij uitschakelt, en dat is met uitschakelen op 10% accu.
nu moet ik erbij vermelden dat ik met RmClock mijn processor heb ge-undervolt. maar de idle kan niet lager en de idle is dus voledig correct.
over de mousepad: de mousepad is capacitief, en heeft multitouch. hij glijd erg fijn en je hoeft niet te drukken. de muisknoppen zijn gewoon standaard, makkelijk in te drukken maar niet te makkelijk.
als de laptop idle is maakt hij compleet geen lawaai. om iets te horen moet je je oor er tegen aan houden
als de laptop onder load is maakt hij iets meer geluid, maar zelfs dan moet ik met mijn oor ertegenaan gaan zitten wil ik het horen, maar dat kan ermee te maken hebben dat de laptop op 2Ghz is gelocked en altijd het laagst mogelijke voltage draait.
over de krasgevoeligheid:
de mijne heeft een krasje opgelopen tijdens het vervoer, niks aan te doen. om zelf een kras t maken moet je wel echt je best doen. je moet echter wel tegen vingerafdrukken kunnen, daar zit de laptop binnen de kortste keer vol mee.
ik kan deze laptop aan iedereen aanraden als je een goede deal vind. ook kan ik underclocken aan iedereen aanraden, mits je het goed doet. er zit geen risico aan, kost weinig tijd, en het bespaart een hele hoop energie..
Hoi appel437,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord!
Mooi dat hij vrij lang mee gaat op 1 batterij!
Kun je mij alleen nog uitleggen wat dat underclocken is, en hoe je het doet?

Groet,

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Hij underclockt niet, maar heeft het over undervolten. Een aantal pagina's terug heb ik een link met uitleg over undervolten gepost.

edit:
Link gevonden: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=235824

[ Voor 23% gewijzigd door Matthew op 15-10-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 13:50
mark19942008 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 17:11:
[...]Als je nu een usb stick in de laptop stopt en je tikt net de beheuzing aan, heb je dan gelijk een krasje of is het nu ook weer niet zo erg? Zo bedoelde ik het. sleutels als voorbeeld
De laptop is niet van boter hè ;) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdlindenmark
ickeicke schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:53:
[...]

De laptop is niet van boter hè ;) ...
Nee weet ik, maar met mijn telefoon is het wel zo gebeurd!

Maare, hoe is de hardeschijf? Fat32?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ntfs, anders weigert hij bestanden groter dan 4 GB over te pompen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdlindenmark
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 21:30:
ntfs, anders weigert hij bestanden groter dan 4 GB over te pompen
Ja, daarom juist mijn vraag, mooi dat hij ntfs is:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:35
Mark wat ik bij mijn Toshiba niet had maar wel op de Studio. Als ik het scroll gedeelte gebruik en ik geef er een vlotte veeg over, dan is het alsof je aan je scrollwheel van je muis een flinke slinger geeft. Dat maakt het erg fijn scrollen!

Ohjah ben even aan het kijken geweest in windhoos en de BIOS. Maar ik krijg het niet voor elkaar de laptop te starten met klep dicht. Dus er zit inderdaad een beveiliging in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
MadDonkey schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 21:59:
Mark wat ik bij mijn Toshiba niet had maar wel op de Studio. Als ik het scroll gedeelte gebruik en ik geef er een vlotte veeg over, dan is het alsof je aan je scrollwheel van je muis een flinke slinger geeft. Dat maakt het erg fijn scrollen!

Ohjah ben even aan het kijken geweest in windhoos en de BIOS. Maar ik krijg het niet voor elkaar de laptop te starten met klep dicht. Dus er zit inderdaad een beveiliging in.
Die beveiliging is wellicht niet voor niets. Als de klep dicht is, kan de laptop de warmte misschien niet goed genoeg kwijt (al is er natuurlijk sowieso een ingebouwde bescherming tegen oververhitting)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klep dicht kan geen kwaad voor de ventilatie zolang de laptop gewoon open op tafel staat. Zit deze echter in een sleeve of tas en gaat dan de laptop aan dan krijg je natuurlijk wel een hitteprobleem. Vandaar dat de powerknop niets doet als de klep dicht is. Dat werkt overigens ook als de laptop in (S3) standby staat. Zo nam ik regelmatig de laptop mee in een sleeve in m'n rugzak. Nu er een SSD in zit, is de boottijd zodanig verkort dat standby niet meer zo nodig is.

Moet nog steeds bellen vanwege de piepende adapter. Het valt wel op dat het alleen gebeurt als de belasting van de adapter laag is. Zodra de SSD actief wordt of de CPU hoger wordt geklokt dan verdwijnt het geluid.

Kun je bij Dell trouwens makkelijk snoeren krijgen met een andere stekker dan het Europese model? En, misschien nog wel belangrijker, langere snoeren dan de standaard lengte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadDonkey schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 21:59:
Okee, tot zover dacht ik het al..
ik ga in het weekend wat meer tijd hebben om ermee te spelen..
hij is nog maar 3 dagen in men bezit en dat was wel men eerste "ergernis"

een tweede is dat de gebruikte materialen allemaal glanzend zijn..

open en sluit de klep en er staan vingers op! dit zal ook wel het geval zijn bij niet-glanzende modellen maar mijn 2 andere laptops had ik daar niet direct iets storends op. nu lijkt het echt in het oog te springen vandaar dat ik de feature zocht om te boten met scherm dicht!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdlindenmark
Mensen!!

Ik zie nu dit:

Vastgestelde afleveringsdatum:16/10/2009
Verzonden naar: SNEEK, NL
Verzonden of gefactureerd op:15/10/2009
Type:Pakket
Service:STANDARD
Gewicht:3,00 Kg

DRACHTEN, NL 16/10/2009 8:41 IMPORTSCAN
16/10/2009 7:33 AANKOMSTSCAN
HERNE-BOERNIG, DE 16/10/2009 4:04 VERTREKSCAN
16/10/2009 1:22 AANKOMSTSCAN
FRANKFURT, DE 15/10/2009 22:22 VERTREKSCAN
15/10/2009 21:51 HERKOMSTSCAN
DE 15/10/2009 2:40 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN

Komt mijn laptop dan misschien vandaag aan??

Mvg,

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:10
waar kun je ergens power over esata behuizing kopen?
en werkt deze ook goed met de studio 15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Er zijn hier nog geen ervaringen gepost, elders ook niks gezien.
Via ebay vind je deze (is ook al eens eerder gepost hier):
http://cgi.ebay.nl/2-5-Zo...A4use?hash=item53db4f2292
Maar is de esata van de studio wel powered?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark19942008 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 21:35:
[...]

Ja, daarom juist mijn vraag, mooi dat hij ntfs is:D
uhm, ik bedoel dat ik de mijne in ntfs heb geformateerd, vista heb ik namelijk geweigerd

Windows is voor zover ik weet altijd ntfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:34
Sinds enkele dagen heb ik een vreemd probleem met mijn studio 15(deze is uiteraard net over zijn garantie heen) De speakers werken plots niet meer en wanneer ik de laptop aansluit op mijn tv via HDMI komt er ook geen geluid uit mijn tv speakers (ik heb wel beeld). Wanneer ik een koptelefoon aansluit werkt deze wel! Heel erg vreemd. Bij afspeelapparaten gaat er een groen streepje omhoog, er komt dus wel geluid door. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat je de Dell studio 15 met een i7 al voor 799.- hebt nu? Is dat geen foutje, want het lijkt me echt ontzettend goedkoop.

http://www1.euro.dell.com...&s=dhs&cs=nldhs1&ref=lthp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
Loev schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:03:
Sinds enkele dagen heb ik een vreemd probleem met mijn studio 15(deze is uiteraard net over zijn garantie heen) De speakers werken plots niet meer en wanneer ik de laptop aansluit op mijn tv via HDMI komt er ook geen geluid uit mijn tv speakers (ik heb wel beeld). Wanneer ik een koptelefoon aansluit werkt deze wel! Heel erg vreemd. Bij afspeelapparaten gaat er een groen streepje omhoog, er komt dus wel geluid door. Iemand een idee?
Mijn studio geeft ook niet de eerste keer geluid over HDMI. Ik moest eerst in de geluids instellingen HDMI als standaard instellen en daarna opnieuw opstarten met de HDMI al aangesloten. Dan werkt alles bij mij als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:34
MadDonkey schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:34:
[...]

Mijn studio geeft ook niet de eerste keer geluid over HDMI. Ik moest eerst in de geluids instellingen HDMI als standaard instellen en daarna opnieuw opstarten met de HDMI al aangesloten. Dan werkt alles bij mij als een zonnetje!
Dat had ik ook vaak maar nu werkt dat ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

houd wel rekening met een levertijd van 4 a 6 weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:28
IceEyz schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:38:
Nog even over het losmaken van de behuizing voor installatie van het verlichte toetsenbord, n.a.v. wat vraagjes daarover:

Het loswrikken van het plastic kun je het best mee beginnen met het scherm half geopend. Dan pak je het lange gedeelte aan de achterzijde en ga je dus met iets sterks en plats in de naad zitten wrikken.

Je moet echt hefbomen, zogezegd, want het plastic gaat er ongeveer 5mm uit, voordat 'ie losklikt. Als je ergens een eerste stukje los hebt, kun je de rest vrij gemakkelijk ook loswrikken. Met een platte schroevendraaier niet gaan draaien, daar krijg je dus beschadigingen van.

Voor de rest gewoon Dell's handleiding volgen.
Dank voor deze post, na het lezen van deze post is het installeren van het toetsenbord helemaal goed gegaan. Het is inderdaad echt een makkie.

Mijn pakketje met het toetsenbord is wel ruim 2,5wk onder weg geweest, heeft een reisje gemaakt via de nederlandse antillen ;)

Maar het is echt een aanrader. Bij gemwon voor omgerekend nog geen 18 euro een mooie gadget!

[ Voor 5% gewijzigd door hellboy123 op 16-10-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ruudvd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:13:
waar kun je ergens power over esata behuizing kopen?
en werkt deze ook goed met de studio 15?
Heb er eentje van het merk Delock. Is o.a. verkrijgbaar bij Amazon. Werkt hier perfect. Snap dat geklooi met USB niet meer zo. Esata is zoveel sneller en sinds power-over-esata werkt het net zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel437
@mark
ik heb mijn undervolt gedaan via http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=235824
geloof ik dezelfde link als die van degene onder je. het is niet moeilijk of gevaarlijk, je computer is net zo snel en ondertussen gaat hij langer mee op de batterij en word hij minder warm.
om ff uit te leggen wat het precies is:

intel ontwerpt een proccessor, vervolgens pakken ze een hele mooie ronde schijf en bakken daar 100en processors uit die allemaal hetzelfde ontwerp hebben. ze zijn echter allemaal niet precies hetzelfde.
daardoor gaan ze naar een kwaliteitscontrole en worden de goede chips bijv. een P8400 en de slechte een T4200.
echter, naarmate ze langer chips produceren op hetzelfde proces komen ze erachter waar de meeste foutjes worden gemaakt en releasen ze nieuwe versies die beter zijn. omdat de duurdere processors minder verkopen als de goedkope zij er relatief te veel snelle chips en te weinig langzame. wat ze vervolgens doen is de snelle chips als langzame verkopen. nu intel al zolang op dit proces zit is de kans dus erg groot dat er een potentiele P8400 in je laptop zit, die zijn werk doet met meer stroom op een lagere snelheid. dit is natuurlijk niet de bedoeling aangezien jij zo min mogelijk stroom wil verbruiken.
dus lopen alle T4200's op hetzelfde voltage terwijl sommige met veel minder hun werk kunnen doen.
gelukkig is het voltage van de chip heel gemakkelijk naar beneden te halen. maar pas wel op, als het voltage te laag word maakt de chips fouten en crasht je computer. de wetenschap om je voltage te verlagen heet undervolten. dus niet underclocken; underclocken is je chip langzamer maken zodat hij op nog lagere voltages werkt.

@AgentSmith
ik liet die van mij tijdens college "uitgebreide hardeschijcontrole" doen, toen ik naar huis moest was hij nog maar op 33%. en mijn 7200 rpm is al niet de koelste... maar goed hij heeft het overleeft. 17 min fietsen in de tas. dit doet hij overigens wel met klep dicht.

@loev:
ik zou als ik jou was eens naa de drivers kijken. de studio 15 heeft voor koptelefoon-out andere instellingen als voor de normale speakers. druk eerst eens bij geluid op afspeelaparaten en kijk of alles er wel tussen staat en aan staat. er zou moeten staan:
-apparaat voor digitale audio uitvoer (HDMI) // ingeschakeld - High definition audio apparaat
-luidsprekers/koptelefoon // ingeschakeld - IDT high definition audio codec
-onafhankelijk (R.T.C.) koptelefoons // ingeschakeld - IDT high definition audio codec

[ Voor 46% gewijzigd door appel437 op 17-10-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, standaard draait een p8600 op 1.1125 v, maar de mijne doet het zonder problemen op .9500 volt, pas bij .9 volt gaat hij BSOD'en, maar ik hou liever een veilige marge aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel437
ik heb "gewoon" een T4200 die "slechts" tot 1.1V terug kan worden geklokt. maar zelfs dat is al een gigantisch verschil met de ~1.5V die hij normaal loopt.
maar eerlijk gezegd denk ik dat deze proc. veel meer kan en daarom ga ik hem denk ik op 2.2Ghz laten lopen ofzo. weet alleen niet hoe ik dat ga flikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij kan je de studio niet overclocken

sterker nog, de enige c2d overclock die bij mij bekend is is die van msi' zijn turbo knop, die klopt een p7350 naar de 2.25 ghz door de bus te verhogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo kan iemand mij even helpen
Op deze pagina staat dat de dell studio 15 met een i7 Totaal € 524 kost (t/m 21 oktober is er een of andere kortings actie).
Weet iemand misschien of dit ook echt waar is want als je hem in je mandje legt dan staat er dat hij wel € 1.127,00 kost.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:30:
volgens mij kan je de studio niet overclocken

sterker nog, de enige c2d overclock die bij mij bekend is is die van msi' zijn turbo knop, die klopt een p7350 naar de 2.25 ghz door de bus te verhogen
Klopt inderdaad. De meeste laptops hebben die performance pagina niet in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakersOnly schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 17:20:
Volgens een medewerker van de online chat zal de Studio 15 en studio 17 vanaf medio juli leverbaar zijn in Nederland. Even een paar punten n.a.v. de startpost:

- Ook de Inspiron serie (i.i.g. de 1720) boden de optie voor een dedicated videokaart. Volgens de gegevens die nu bekend zijn, zal bij de Studio 15 alleen een ATI 3450 als optie worden aangeboden, een verslechtering ten opzichte van de NVidea 8600M GT bij de Inspiron serie.

- De Studio 15 biedt geen optie voor Blue-ray brander, enkel blu-ray lezer
Wel een beetje overdreven 270 euro's vragen voor een blu-ray speler.
Volgens mij kan je die standaard interne DVD-rewriter ook niet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:39
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:25:
Hallo kan iemand mij even helpen
Op deze pagina staat dat de dell studio 15 met een i7 Totaal € 524 kost (t/m 21 oktober is er een of andere kortings actie).
Weet iemand misschien of dit ook echt waar is want als je hem in je mandje legt dan staat er dat hij wel € 1.127,00 kost.
Alvast bedankt.
Zal wel een fout zijn die €524 want bij mij in het mandje is hij ook anders, namelijk €789 (nog steeds een hele aardige prijs lijkt me).

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark19942008 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:24:
Mensen!!

Ik zie nu dit:

Vastgestelde afleveringsdatum:16/10/2009
Verzonden naar: SNEEK, NL
Verzonden of gefactureerd op:15/10/2009
Type:Pakket
Service:STANDARD
Gewicht:3,00 Kg

DRACHTEN, NL 16/10/2009 8:41 IMPORTSCAN
16/10/2009 7:33 AANKOMSTSCAN
HERNE-BOERNIG, DE 16/10/2009 4:04 VERTREKSCAN
16/10/2009 1:22 AANKOMSTSCAN
FRANKFURT, DE 15/10/2009 22:22 VERTREKSCAN
15/10/2009 21:51 HERKOMSTSCAN
DE 15/10/2009 2:40 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN

Komt mijn laptop dan misschien vandaag aan??

Mvg,

Mark
Ik hoop het voor je..... Anders wordt het zaterdag of maandag.Komt ie uit onze oosterburen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JeeDee-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-02 13:56
Heb problemen met de oplader, hij detecteert hem niet als een echte 90W accu en werkt dus trager en laadt niet op als ik hem aan de stroom heb. Het is wel gewoon de officiële meegeleverde accu. Af en toe na klooien met het stekkertje en veranderen van stopcontact, pakt ie hem weer en laadt ie weer op.
Gevolg is, dat wanneer aan de lader en niet officiële lader, hij terugschakelt op een langzamere snelheid van geheugen en processor, is verdomd irritant, want je merkt het zelfs met simpel internetten.

Moet ik hiervoor een nieuwe aanvragen bij Dell, kon op hun site niks in de FAQ vinden. Las op andere sites dat het vaak aan de aansluiting ligt, die is slecht ontworpen, maar kan mn laptop niet zolang missen.

Is er een makkelijker oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 11:50

Padvinder

doet z'n best

Ik heb een vraag over mijn Dell Studio 1555, en dan met name het multitouch trackpad.

Ik ontdekte dat er een aantal "gestures" zijn, zoals 2 finger scroll etc. (http://www.synaptics.com/...hnology/gestures/touchpad)

Als je dus 3 vingers op je touchpad legt wordt in mijn geval notepad (kladblok) gestart. Maar hoe kan ik dat veranderen? In de instellingen van m'n touchpad vind ik dit niet terug namelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-JeeDee- schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 00:00:
Heb problemen met de oplader, hij detecteert hem niet als een echte 90W accu en werkt dus trager en laadt niet op als ik hem aan de stroom heb. Het is wel gewoon de officiële meegeleverde accu. Af en toe na klooien met het stekkertje en veranderen van stopcontact, pakt ie hem weer en laadt ie weer op.
Gevolg is, dat wanneer aan de lader en niet officiële lader, hij terugschakelt op een langzamere snelheid van geheugen en processor, is verdomd irritant, want je merkt het zelfs met simpel internetten.

Moet ik hiervoor een nieuwe aanvragen bij Dell, kon op hun site niks in de FAQ vinden. Las op andere sites dat het vaak aan de aansluiting ligt, die is slecht ontworpen, maar kan mn laptop niet zolang missen.

Is er een makkelijker oplossing?
Het probleem met de proceasor die terug schakelt is op te lossen. Zoek naar undervolten en je komt een eindje.
Dat over de accu weet ik niet zo 1,2,3 volgens mij kan je het best naar Dell daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetzje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-09 20:39
Leveringsdatum van m'n 1557 is weer uitgesteld... |:(

Van 16 okt naar 22 okt naar 28 okt..
'In productie'-datum is ook veranderd van 13-10 naar 17-10

Chapeau Dell!

Is er iemand hier uberhaupt die de 1557 al binnen heeft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathyas
  • Laatst online: 02-01-2022
Ik volg dit topic al geruime tijd en heb op 8 oktober een studio 1557 met 1080p scherm besteld, de 12de hadden ze men betaling en de 13de was hij in productie. Uit de reacties hier (en op alle andere forums) had ik me voorbereid op een zeer lange leveringstermijn. Blijkt nu dat men laptop vandaag verzonden is. Er is dus nog hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Voor levertijden is een apart topic beschikbaar: Dell levertijden topic Kun je meteen de levertijd vergelijken met orders van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mathyas schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 19:35:
Ik volg dit topic al geruime tijd en heb op 8 oktober een studio 1557 met 1080p scherm besteld, de 12de hadden ze men betaling en de 13de was hij in productie. Uit de reacties hier (en op alle andere forums) had ik me voorbereid op een zeer lange leveringstermijn. Blijkt nu dat men laptop vandaag verzonden is. Er is dus nog hoop!
Heb jij de i7 processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathyas
  • Laatst online: 02-01-2022
Heb jij de i7 processor?
Ja. Woon wel in België en heb enkele mailtjes naar dell verstuurd, onder meer omdat ik geen order bevestiging kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spetzje schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 19:17:
Leveringsdatum van m'n 1557 is weer uitgesteld... |:(

Van 16 okt naar 22 okt naar 28 okt..
'In productie'-datum is ook veranderd van 13-10 naar 17-10

Chapeau Dell!

Is er iemand hier uberhaupt die de 1557 al binnen heeft??
Waarom heb ik het vermoeden dat ze het uitstellen tot na de release van Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timacaro
  • Laatst online: 03-11-2023
Vrijdag mijn 1557 besteld, verwachte levertijd 27 oktober. iCore7 720, 6 gb 500gb 1920x1080 Blueray brander. Ik ben benieuwd of ze inderdaad de levertijd gaan waarmaken..

gr

Romano

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andijvie42
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:42
mathyas schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 19:35:
Ik heb denk ik dezelfde besteld op 11 oktober en deze staat nu ook op verzonden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:39
Jongens voor levertijden is er een apart topic zodat deze schoon blijft :)

Dell levertijden topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetzje
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 22:01:
[...]

Waarom heb ik het vermoeden dat ze het uitstellen tot na de release van Windows 7.
In het geval dat de bestelde systemen later dan 22 okt worden geleverd, zou het dan niet mogelijk zijn om Windows 7 voorgeinstalleerd en Windows 7 DVD erbij te krijgen ipv. Vista + omslachtig windows 7 update programma dat je via internet moet uitvoeren..

Onder voorbehoud dat de systemen pas later dan 22 okt de fabriek hebben verlaten natuurlijk

EDIT:
M'n laptop is vanochtend in fase 5 belandt, dus ik krijg ik 'm hopelijk eind deze week binnen!
Zal proberen om zo snel mogelijk een eerste impressie te posten :D

[ Voor 13% gewijzigd door spetzje op 19-10-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij optische stations kan men onder andere kiezen voor de optie "Fixed Internal Blu-ray Disc (BDRW) Rewritable Drive (BD Read & Write) drive including software".

Dit wil toch niet zeggen dat ik enkel blu-ray discs kan lezen en schrijven, toch ook nog gewone dvd's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:59
Dan kan je ook gewoon nog DVD's branden en schrijven..

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvasir
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-07 23:20
iemand nog een orignieel dell studio 1555 keyboard?

V&A aangeboden: Dell studio 1555 origineel keyboard

mvg

Luc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je meteen je nieuwe toetsenbord eruit, of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
Ik heb mijn Dell studio 15 nu bijna 2 maandjes. Ik heb de laatste week alleen een probleem. Af en toe wanneer ik een aantal applicaties heb openstaan en er vervolgens nog één open loopt ie vast. Wanneer ik dan wil rebooten dan start hij niet meer door, hij blijft dan in het scherm hangen met het laadbalkje van Dell. Heeft iemand enige suggesties? Hij is af en toe ook vrij traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetzje
Kereltje88 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:47:
Ik heb mijn Dell studio 15 nu bijna 2 maandjes. Ik heb de laatste week alleen een probleem. Af en toe wanneer ik een aantal applicaties heb openstaan en er vervolgens nog één open loopt ie vast. Wanneer ik dan wil rebooten dan start hij niet meer door, hij blijft dan in het scherm hangen met het laadbalkje van Dell. Heeft iemand enige suggesties? Hij is af en toe ook vrij traag.
Heb je al een clean install van Vista (of wat je ook gebruikt) uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
Nee nog niet, was eigenlijk aan het wachten op windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handschoenen..

Ik heb van die standaar chainlink cover.. ik dacht dat dit default zwart was maar bij levering zat er dus een chainlink figuurtje in..
tot zover niet ecth een probleem

maar de covers zijn zo glossy...
het pakt direct vingers op eens je eraan komt!
zijn er trucs voor om dit op te vangen of hoe veeg je ze makkelijk en snel weer weg!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk anders eens op deze site:
http://laptopstickers.boost-id.nl/laptopstickers/?_lang=nl

Zeer veel sticker designs voor de laptop...
Anders gewoon een monitor reinigingsmiddel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetzje
big news:

De 1557 heeft blijkbaar WEL een eSATA port :)

http://en.community.dell....28/19571739.aspx#19571739

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Mensen ervaringen met reparaties?
Morgen wordt mijn laptop opgehaald en naar duitsland gestuurd ivm met de reparatie van de palm rest. Men muis en mediakeys worden vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:37

murphsy

Product Monkey

Heeft iemand ervaring met de dell studio 15 (niet de i7, maar de p8700) in combinatie met Windows 7? Ik ben gedudlig op de release aan het wachten (ik mag dus bijna!) maar vroeg me af of dit positief of negatief zal uitpakken voor de accuduur van de studio 15.

Ik vind de tijd die je zonder oplader kan al aan de krappe kant namelijk, als dit nog weer afneemt dan ga ik toch maar een in richting van een macbook pro kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
murphsy schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 17:11:
Heeft iemand ervaring met de dell studio 15 (niet de i7, maar de p8700) in combinatie met Windows 7? Ik ben gedudlig op de release aan het wachten (ik mag dus bijna!) maar vroeg me af of dit positief of negatief zal uitpakken voor de accuduur van de studio 15.

Ik vind de tijd die je zonder oplader kan al aan de krappe kant namelijk, als dit nog weer afneemt dan ga ik toch maar een in richting van een macbook pro kijken.
Welke accu heb je? En heb je voor ons wat cijfers en bij welk gebruik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
p8600 met gewoon standaard office/internet werk met wlan zo rond de 3,5u. De p8700 zal niet veel meer verbruiken. Als je dit te kort vind dan moet je denk ik maar een 9cell accu gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
hellboy123 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:32:
p8600 met gewoon standaard office/internet werk met wlan zo rond de 3,5u. De p8700 zal niet veel meer verbruiken. Als je dit te kort vind dan moet je denk ik maar een 9cell accu gaan kopen.
Dan doe je toch iets verkeerd ;) Ik heb ongeveer dezelfde config als jij, P8600 met bluray speler, en ik doe ongeveer 4,5 a 5 uur met mijn accu als ik op powersaving sta en de brightness een beetje laag zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
MadDonkey schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:02:
[...]

Dan doe je toch iets verkeerd ;) Ik heb ongeveer dezelfde config als jij, P8600 met bluray speler, en ik doe ongeveer 4,5 a 5 uur met mijn accu als ik op powersaving sta en de brightness een beetje laag zet.
Hier ook nog een verlicht toetsenbord(wat toch wel wat stroom vreet) en met de brightness niet al te laag(op een 1/4). Maarja ik ben eigenlijk altijd in de buurt van een stopcontact, ik heb nog nooit gehad dat mijn accu helemaal leeg was en ik niet meer verder kon werken, dus echt getest heb ik het nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Ik vind die 3,5 uur trouwens al niet verkeerd voor een 15,6 inch laptop met zo'n configuratie:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
hellboy123 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:48:
[...]

Hier ook nog een verlicht toetsenbord(wat toch wel wat stroom vreet) en met de brightness niet al te laag(op een 1/4). Maarja ik ben eigenlijk altijd in de buurt van een stopcontact, ik heb nog nooit gehad dat mijn accu helemaal leeg was en ik niet meer verder kon werken, dus echt getest heb ik het nog niet ;)
Ik denk dat het verlichte toetsenbord wel een verschil maakt inderdaad! Kan die verlichting eigenlijk ook nog uit? Want ik overweeg nog altijd om de verlichte er in te bouwen, je bent een beetje tweaker of je bent het niet ;)

Over een andere boeg:

Weet iemand toevallig een idee hoe je je GRATIS windows 7 upgrade pakket krijgt? Want als ik op de site kijk dan staat er dat je administratie en verzendkosten moet betalen. Terwijl mij door de helpdesk was verteld dat er ook een downloadbare versie komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
MadDonkey schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:29:
[...]

Ik denk dat het verlichte toetsenbord wel een verschil maakt inderdaad! Kan die verlichting eigenlijk ook nog uit? Want ik overweeg nog altijd om de verlichte er in te bouwen, je bent een beetje tweaker of je bent het niet ;)

Over een andere boeg:

Weet iemand toevallig een idee hoe je je GRATIS windows 7 upgrade pakket krijgt? Want als ik op de site kijk dan staat er dat je administratie en verzendkosten moet betalen. Terwijl mij door de helpdesk was verteld dat er ook een downloadbare versie komt?
toetsenbord heeft meerdere standen. Je "F6" knop kan je met de FN toets gebruiken voor stand 1: Felle verlichting, stand2: medium verlichting(vind ik tot nu toe in alle omstandigheden het prettigste) en stand3: helemaal uit.

En over de Win7 upgrade, ik hoop dat we een cd'tje krijgen, dan wil ik de administratie en verzendkosten best betalen. Weet iemand wanneer we meer info krijgen van Dell? Na het registeren op de website voor de upgrade kreeg ik een melding dat ik een bericht zou krijgen wanneer win7 uit komt, dat is volgens mij ergens in deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadDonkey schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:29:
Yup, 20 euro kost het. Ik zeg kom maar op met die downloadlink!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Tot mijn grote verbazing is plotseling de prijs van de Studio15 met i7 processor met bijna 500 euro verhoogd. Lijkt me een foutje op de site, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikp77
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-10-2024
tollo71 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 05:59:
Tot mijn grote verbazing is plotseling de prijs van de Studio15 met i7 processor met bijna 500 euro verhoogd. Lijkt me een foutje op de site, niet?
Ik zie hem zelfs helemaal niet meer staan! Zou jammer zijn, wou hem net bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
erikpigge schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:45:
[...]

Ik zie hem zelfs helemaal niet meer staan! Zou jammer zijn, wou hem net bestellen...
Inderdaad, nu staat hij er niet eens meer bij... Vanmorgen vroeg (05.45u) was de prijs iets van €1250 voor exact dezelfde configuratie die gisteren iets van €800 kostte |:(

Ik had de hoop dat er i.v.m. de officiele introductie van Win7 een interessante aanbieding zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy

murphsy

Product Monkey

Bear87: ik heb nog geen Dell, ik wil er juist één aanschaffen. Maar ik kan me voorstellen dat het verschil maakt welk besturingssysteem je draait voor de accuduur. Mijn EEE 900 deed het bijvoorbeeld op eeebuntu een stuk langen dan op windows XP! Ik vroeg me af of hier al wat over bekend was. Ik wil zeker win7 gaan draaien, maar niet op een laptop die dat maar 2 uurtjes volhoudt.

De prijsstijging verraste mij ook vanochtend. Ook ik zat eigenlijk een win7 actie te verwachten. Misschien wel naïef, ik neem aan dat Dell ook snapt dat er net zoals ons meerdere mensen op win7 zaten te wachten. De vraag ligt nu hoger, dus kan de prijs ook wel wat omhoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:59
Windows 7 zorgt duidelijk voor een langere accuduur.

Als iemand nog windows 7 gratis wil en student is, msdnaa is een optie. (www.ma3d.com, snap je de website niet, dan moet je het gewoon niet doen :))

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is er iemand die bij zijn Dell Studio 1555 een recovery CD heeft gekregen voor de Roxio software? Op zich is het best een aardig pakketje voor het huis thuin en keuken branden. Ik heb nu van een E6400 de Roxio 9.0 maar even gebruikt, maar ik ben toch benieuwd naar de Roxio 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadDonkey schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:02:
[...]

ik haal met dezelfde config met een 7200 rpm schijf met brightness op zn laagst (prima mee te werken imo) net 4 uur...

mensen: neem een 5400 rpm schijf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:44
Nee, een SSD :P

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adsa
  • Laatst online: 12:20
Ik heb zojuist mijn 1557 binnen. Ben op dit moment Win7 aan het installeren. Mocht je vragen hebben, schiet maar zou ik zeggen.

Specs: i7 720, 4 gb ddr3, 500gb 7200rpm HD, 1920x1080 15" led scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je een reviewtje of wat ervaringen kwijt wilt, ik denk dat velen daar benieuwd naar zijn.
Prestaties, stroomverbruik, warmte etc.
Er is nog niks via google te vinden, je bent wel een van de eerste gelukkigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adsa
Ik heb net windows7 erop gegooid. Nu ben ik drivers opnieuw aan het installeren, antivirus enz. Zodra ik tijd heb ga ik een reviewtje schrijven. Vanavond de nachtdienst dus alle tijd.

Voorlopig wil ik dit kwijt. Win 7 draait perfect. Laptop heb ik op mijn schoot even gehad en voelde niet bijzonder veel warmte. Over de accuduur kan ik niets kwijt omdat ie eerste 12 uur aan de oplader moet volgens de instructieboekje. Hij is zeer, zeer stil behalve dvd drive. Die maakt wel herrie maar niet storend veel. Harde schijf is amper te horen. Hij draait op de hoogste resolutie en het beeld is subliem. Mochten er nog vragen zijn in tussentijd dan hoor ik het wel.

Ik vind het jammer dat de laptop nog niet in de pricewatch staat zodat ik daar een uitgebreide review kan schrijven met wat foto's en scherm afdrukken.

Ik probeer straks wel een filmpje op youtube te plaatsen. Ik zal de link hier plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door adsa op 22-10-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy

murphsy

Product Monkey

Hoe voelt de laptop aan qua bouw/constructie? Kan je hem indeuken? Zitten de scharnieren goed 'strak' (zonder speling)? Doen alle onderdelen het naar behoren onder win7?

En dan nog belangrijker: Wat zijn de uitslagen van de win7 systeem test? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adsa
Qua bouw voelt de laptop redelijk stevig aan. Ik kan hem alleen bij de speakers indeuken. Scharnieren zitten goed strak en ik voel geen speling. Alles werkt goed onder windows 7. Windows Vista was voorgeïnstalleerd. Ik had er een minuutje mee gewerkt en gelijk 7 erop gegooid. Alle hardware heeft windows 7 drivers op het schijfje dat meegeleverd is. Dus dat heeft Dell goed geregeld.

Windows prestatie index geeft aan: 4,9 gebaseerd op laagste score
- Processor 6,9
- Geheugen 7,4
- Grafisch 4,9
- Grafische weergave voor spellen 6,2
- Harde Schijf 5,9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
adsa schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:39:
Ik heb zojuist mijn 1557 binnen. Ben op dit moment Win7 aan het installeren. Mocht je vragen hebben, schiet maar zou ik zeggen.

Ik heb min of meer dezelfde laptop (Intel 5300 Wifi, 9 cell accu) vandaag ontvangen. Eerste indrukken:

Toetsenbord is prettig. Als ik goed kijk zie ik wel wat keyboard flex als ik wat harder druk, maar helemaal niet storend. Toetsen Door de 9 cell accu staat ie een beetje gekanteld. Dit is nu nog wel een beetje wennen, maar ik denk dat het uiteindelijk wel prettig is (zowel qua ergonomie als qua warmte afvoer). Wel zal het niet zo comfortabel zijn om hem op schoot te hebben (gewicht steunt dan voor een groot deel op het relatief dunne/smalle uitstekende deel van de accu), maar dat doe ik toch nooit. Zal later nog wel wat posten over battery life.

Er is (gelukkig) geen touch-sensitive media bar boven de funtietoetsen. Deze dubbelen gewoon met de F-toetsen. Je kan in het BIOS instellen of je je de Fn modifier wil hebben voor gebruik van de media functies, of juist voor F1 tm F12. Ook voor het uitwerpen van een optisch medium (slot-in drive) zit op deze rij een (dedicated) knop.

Heb hem nog niet zwaar belast, maar semi-idle is het geluid goed te doen. Je hoort hem wel, maar zeker niet storend.

In het boekje stond niets over een eSATA poort, en ook op het plaatje in het boekje stonden duidelijk alleen twee USB poorten aan de linkerkant. In werkelijkheid staat er wel "eSATA" naast de poort, en hij ziet er ook iets anders uit dan de USB poort, mooi dus.

De zwarte cover is wel behoorlijk glossy en volgens mij zie je er wel gauw vinger afdrukken op, maar daar stoor ik me eigenlijk nooit aan. Chainlink patroon is ook behoorlijk subtiel, vind het wel mooi. Op de palmrest vind ik het iets lelijker, maar niet echt storend. Palmrest voelt verder heel prettig; heel stevig (je zou bijna denken dat het aluminium is), glad plastic. Touchpad is nog een beetje wennen, vooral qua scrollen, maar dat is waarschijnlijk ook een kwestie van wat spelen met de opties.

Geluid uit de boxjes klinkt prima.

Scherm nog niet echt onderworpen aan tests, maar eerste indruk is heel goed. Helder en het valt qua spiegeling goed mee (alleen nog maar binnen gebruikt). Kijkhoek is vertikaal niet super (niet dat andere schermen beter zijn ofzo), maar dat is gewoon een kwestie van scherm in de goede stand zetten :) .

Ben nu met Dell DataSafe restore DVDs aan het maken, je weet maar nooit....

Tot zover mijn bevindingen, als iemand nog wat wil weten; vraag maar raak :) .

EDIT:

cover (achterkant scherm) buigt wel een beetje, opletten dus. Maar ach, ik heb accidental damage dekking ;) . Scharnieren zijn stevig, heel klein beetje speling, maar zeker niet storend. De resultie (1920x1080) is ook goed te doen. Had gedacht dat ik misschien de dpi iets moest aanpassen om alles goed leesbaar te krijgen, maar de default bevalt me eigenlijk prima. Misschien dat het tijdens lange sessies vermoeiend is, maar dat zien we dan wel.
Gestures van de touchpad werken best prettig (vooral dat spiraalscrollen).

[ Voor 9% gewijzigd door ickeicke op 22-10-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dpi staat standaard op 125% met windows 7

met 100% word het pas echt feest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:26:
dpi staat standaard op 125% met windows 7

met 100% word het pas echt feest ;)
Gebruik op dit moment nog Vista, dpi staat dus op 100% :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:18
Even aan t knoeien met Crystal CPUID om m'n P7350 te undervolten. Halve MP's worden goed ondersteund (maar dat wist ik al van m'n gemodde AMD XP Applebred op een ECS K7S5A). Het schakelen bij load verandering wil alleen nog niet helemaal werken. Waarschijnlijk moet speedstep o.i.d. eerst uit.

Edit 1: speedstep uit en het werkt.
Edit 2: het minimale voltage (1,113) is voldoende om 7,5x266 stabiel te draaien. Jammer dat ie niet nog wat lager kan en dat er geen FSB on the fly optie bij zit 6x266 is als minimum nog vrij hoog en kan het ook best met wat minder voltage af.
Edit 3: iemand enig idee wat voor PLL er in een 1555 zit? Of hoe de lagere voltages in Crystal CPU ID te unlocken zijn?

[ Voor 41% gewijzigd door martijn_tje op 22-10-2009 17:20 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adsa
ickeicke schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:29:
[...]

Ik heb min of meer dezelfde laptop (Intel 5300 Wifi, 9 cell accu) vandaag ontvangen. Eerste indrukken:

Toetsenbord is prettig. Als ik goed kijk zie ik wel wat keyboard flex als ik wat harder druk, maar helemaal niet storend. Toetsen Door de 9 cell accu staat ie een beetje gekanteld. Dit is nu nog wel een beetje wennen, maar ik denk dat het uiteindelijk wel prettig is (zowel qua ergonomie als qua warmte afvoer). Wel zal het niet zo comfortabel zijn om hem op schoot te hebben (gewicht steunt dan voor een groot deel op het relatief dunne/smalle uitstekende deel van de accu), maar dat doe ik toch nooit. Zal later nog wel wat posten over battery life.

Er is (gelukkig) geen touch-sensitive media bar boven de funtietoetsen. Deze dubbelen gewoon met de F-toetsen. Je kan in het BIOS instellen of je je de Fn modifier wil hebben voor gebruik van de media functies, of juist voor F1 tm F12. Ook voor het uitwerpen van een optisch medium (slot-in drive) zit op deze rij een (dedicated) knop.

Heb hem nog niet zwaar belast, maar semi-idle is het geluid goed te doen. Je hoort hem wel, maar zeker niet storend.

In het boekje stond niets over een eSATA poort, en ook op het plaatje in het boekje stonden duidelijk alleen twee USB poorten aan de linkerkant. In werkelijkheid staat er wel "eSATA" naast de poort, en hij ziet er ook iets anders uit dan de USB poort, mooi dus.

De zwarte cover is wel behoorlijk glossy en volgens mij zie je er wel gauw vinger afdrukken op, maar daar stoor ik me eigenlijk nooit aan. Chainlink patroon is ook behoorlijk subtiel, vind het wel mooi. Op de palmrest vind ik het iets lelijker, maar niet echt storend. Palmrest voelt verder heel prettig; heel stevig (je zou bijna denken dat het aluminium is), glad plastic. Touchpad is nog een beetje wennen, vooral qua scrollen, maar dat is waarschijnlijk ook een kwestie van wat spelen met de opties.

Geluid uit de boxjes klinkt prima.

Scherm nog niet echt onderworpen aan tests, maar eerste indruk is heel goed. Helder en het valt qua spiegeling goed mee (alleen nog maar binnen gebruikt). Kijkhoek is vertikaal niet super (niet dat andere schermen beter zijn ofzo), maar dat is gewoon een kwestie van scherm in de goede stand zetten :) .

Ben nu met Dell DataSafe restore DVDs aan het maken, je weet maar nooit....

Tot zover mijn bevindingen, als iemand nog wat wil weten; vraag maar raak :) .

EDIT:

cover (achterkant scherm) buigt wel een beetje, opletten dus. Maar ach, ik heb accidental damage dekking ;) . Scharnieren zijn stevig, heel klein beetje speling, maar zeker niet storend. De resultie (1920x1080) is ook goed te doen. Had gedacht dat ik misschien de dpi iets moest aanpassen om alles goed leesbaar te krijgen, maar de default bevalt me eigenlijk prima. Misschien dat het tijdens lange sessies vermoeiend is, maar dat zien we dan wel.
Gestures van de touchpad werken best prettig (vooral dat spiraalscrollen).
Ik ben wel benieuwd naar jou prestatie index score. 'k vraag me af het een beetje afwijkt.

Ik heb trouwens een kort filmpje op youtube geplaatst. Schiet me niet gelijk af want ik heb het nooit eerder gedaan. Het is maar een korte review verder niets bijzonders.

Hij is te zien onder deze link.

[ Voor 4% gewijzigd door adsa op 22-10-2009 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adsa schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:39:

Ik heb precies dezelfde config als jij en heb m ook vandaag binnen gehad! Hoe ben je aan win7 gekomen? Als ik op die site van dell het invul zegt 'ie dat het niet beschikbaar is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adsa
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:31:
[...]

Ik heb precies dezelfde config als jij en heb m ook vandaag binnen gehad! Hoe ben je aan win7 gekomen? Als ik op die site van dell het invul zegt 'ie dat het niet beschikbaar is..
Via mijn school HRO kan ik allerlei gratis software downloaden van Microsoft. En je raadt het nooit, allemaal legaal. Dus windows7, vista, xp, office ... allemaal gratis voor studenten. Mooi hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kerel.. weet iemand of de UU ook zoiets heeft? Ik wil echt zsm van Vista af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adsa schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:35:
[...]

Via mijn school HRO kan ik allerlei gratis software downloaden van Microsoft. En je raadt het nooit, allemaal legaal. Dus windows7, vista, xp, office ... allemaal gratis voor studenten. Mooi hé.
kreeg je nou een win7 schijfje meegeleverd van dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adsa
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:43:
[...]

kreeg je nou een win7 schijfje meegeleverd van dell?
Nope. Ik had gebeld met Dell. Er komt een gratis download beschikbaar via Dell of je laat een schijfje opsturen. Laatste kost €20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke. Al enig idee wanneer die beschikbaar komt en hoe je je daarvoor aan moet melden oid? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetzje
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:58:
Oke. Al enig idee wanneer die beschikbaar komt en hoe je je daarvoor aan moet melden oid? Thanks!
Beetje research kan geen kwaad: https://win7.dell.com/

Site is op dit moment overbelast, laadt erg langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het komt dat de Dell Studio 15 met i7 niet meer op de Dell site staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spetzje schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:03:
[...]

Beetje research kan geen kwaad: https://win7.dell.com/

Site is op dit moment overbelast, laadt erg langzaam
zoals ik al eerder postte gaf die site aan dat het voor mijn laptop niet beschikbaar is.. wat overigens wel zo zou moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetzje
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:10:
[...]

zoals ik al eerder postte gaf die site aan dat het voor mijn laptop niet beschikbaar is.. wat overigens wel zo zou moeten zijn
Dan moet je ff bellen naar Dell. Dan zullen zij waarschijnlijk jouw systeem handmatig registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetzje
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:04:
Weet iemand hoe het komt dat de Dell Studio 15 met i7 niet meer op de Dell site staat?
Ze staan niet op site, maar zitten 'verborgen' in het systeem.

Ga hierheen: http://www1.euro.dell.com...=dhs&~ck=chatd3&~lt=popup

De volgende e-value codes zijn voor de 1557:
NLDHSONL-N0053511
NLDHSONL-N0053512
NLDHSONL-N0053513

Dus ze zijn er wel degelijk, maar de kortingen zijn niet toegepast op deze systemen. Dus ik zou even wachten tot Dell ze weer beschikbaar stelt op de site incl. kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@spetzje:

bedankt voor de info. Wanneer zouden deze op de site kunnen verschijnen?

Is er veel verschil tussen het normale en het 1080p scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dell 8)7 8)7

ik heb vista geweigerd en €112 teruggekregen, en nu kom ik nota bene in aanmerking voor het windows 7 upgradeprogramma

whats next? koop nu uw laptop en ontvang €200 retour?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 18:42:
@spetzje:

bedankt voor de info. Wanneer zouden deze op de site kunnen verschijnen?

Is er veel verschil tussen het normale en het 1080p scherm?
1366x768 is 1. 049.088 pixels
1920x1080 is 2.073.600 pixels, oftewel je hebt bijna 2 keer zoveel pixels op je scherm., dat merk je wel denk ik. Het scherm is 16:9, dus vrij laag. Als je dan niet zo veel pixels hebt wordt het misschien vrij snel wat krap in de hoogte, dat was voor mij de belangrijkste reden om het 1080 scherm te kiezen :) .

EDIT:
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 19:21:
dell 8)7 8)7

ik heb vista geweigerd en €112 teruggekregen, en nu kom ik nota bene in aanmerking voor het windows 7 upgradeprogramma

whats next? koop nu uw laptop en ontvang €200 retour?
:/ . Ben wel benieuwd hoe dat zit met die Windows 7 upgrade, of je daar perse Vista voor nodig hebt of dat het een standalone OEM installatie is. Als het alleen een upgrade is voor Vista is het niet kosher om geld terug te krijgen voor Vista en het dan toch te gebruiken, al was het maar als "fundament" voor Windows 7. Als de Windows 7 standalone is, heb je Vista niet nodig en kan je het prima weigeren natuurlijk.

[ Voor 37% gewijzigd door ickeicke op 22-10-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb toch al weken windows 7 erop staan...

trouwens, volgens de site heb ik er recht op, downloaden is dus in feite lagaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen flauw idee hoe ik me moet aanmelden voor de gratis upgrade voor Windows. Als ik naar http:\\win7.dell.com ga en klik op ga verder, dan krijg ik een wit scherm. Iemand enig idee of komt dit doordat de site overbelast is?

Het is trouwens een top apparaat. Vanmiddag binnen gekregen en er erg blij mee. Prachtig scherm (full HD) en lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 21:47:
Als ik naar http:\\win7.dell.com ga en klik op ga verder, dan krijg ik een wit scherm. Iemand enig idee of komt dit doordat de site overbelast is?
ja, 10 min wachten of morgen overnieuw proberen...
Pagina: 1 ... 48 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.