Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al sinds februari de dell studio laptop,
maar tref de laatse paar weken een rare ''storing''

Als ik mijn laptop in de ''sluimerstand'' of de ''slaapstand'' zet gaat ze soms een uur later of vele uren later uit zijn eigen weer aan.

Weet iemand wat er aan de hand is ?

Zijn er meerdere met dit probleem ?

Alvast bedankt..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xenne schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:07:
[...]

als je niet kan bellen, eventueel via de chat?
chatten kan alleen met de technische dienst en daarvoor moet je een servicetag opgeven. Iets dat op dell producten vermeld staat. Aangezien ik mijn aankoop nog moet doen, kan ik dit dus niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:05:
[...]

chatten kan alleen met de technische dienst en daarvoor moet je een servicetag opgeven. Iets dat op dell producten vermeld staat. Aangezien ik mijn aankoop nog moet doen, kan ik dit dus niet gebruiken.
Chatten lukt wel... Er wordt nergens naar een service tag gevraagd en de chat is er net voor hulp voor verkoop. Alleen als je kiest voor Technische hulp dan moet je een service tag invoeren. Maar je moet gewoon wachten tot er iemand beschikbaar is dus altijd na een paar minuten nog eens proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:05:
[...]

niet correct, je kan zelfs bestellen via de chat, duurt misschien wel fkes voor je iemand aan de andere lijn krijgt

http://www1.euro.dell.com...=popup&~isavailable=false

je kan bv selecteren ;
Ik heb een vraag over: Een product waarvan ik de aankoop overweeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, bedankt.

Ik had dit over het hoofd gezien doordat ik meteen op de support pagina was gaan kijken.

Ik zit inmiddels wel al 30min op mijn antwoord te wachten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 09:20:
[...]

Helaas is dit niet helemaal waar. Als je namelijk als 320GB/7200rpm een Seagate krijgt en als 500GB/5400rpm een Western Digital, dan is de 5400rpm sneller dan de 7200rpm.

Sterker nog, een 320GB/5400rpm WD laat de Seagate 320GB/7200 al vaak achter zich in performance. Zie ook deze review.

Mijn advies is daarom om nooit meer te betalen voor een harde schijf van Dell maar zelf je upgrades uit te voeren.
Jouw bericht zet mij weer aan het denken, ik heb namelijk in mijn onbetaalde order €50 meer betaald voor een 7200rpm!

Op de vraag wat voor merk dit was kreeg ik als antwoord: "Een Maxtor of beter, in ieder geval een A merk."

Maar als ik het zo is lees is dat dus zeker niet het geval...

Ik kan het natuurlijk veranderen of zo laten en klagen indien er geen goede harde schijf in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:27:
[...]
Op de vraag wat voor merk dit was kreeg ik als antwoord: "Een Maxtor of beter, in ieder geval een A merk."
Maar als ik het zo is lees is dat dus zeker niet het geval...
Ik kan het natuurlijk veranderen of zo laten en klagen indien er geen goede harde schijf in zit...
Een A-merk is het wel. En Dell verkoopt gewoon de specificaties die ze beloven, klagen zal dus weinig zin hebben.

Ik zou zelf de goedkoopste optie nemen van Dell en zelf bijv. een WD3200bekt bestellen voor 60 euro. Verkoop de originele HDD en tel uit je winst.

Edit: Of als je 640GB wil hebben:
pricewatch: Western Digital Scorpio Blue WD6400BEVT 640G

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 05-10-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saven schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 09:20:
[...]

en hoe 'lock' je de processor op 2,4ghz?
met RMclock, kan je hem meteen undervolten (hij draait hier op .9500v, standaard is 1.175 oid

ever de functietoetsen van winamp, al eens in het menu gekeken? gebruik winamp zelf ook, bij mij werkt alles

de hdd is trouwens 7200.4, niet 7200.3

zie uitgebreide review:
http://www.tomshardware.c...k-hard-drive,2006-17.html
*let op* hier word de 7200.3 gebencht, niet 7200.4, blach tegen "mijn"schijf met achtergrondprogrammas e.d.:
black: 15.4 MS | 64 AVR speed | 1.3 watt
7200.4: 15.6 MS | 73.4 AVR speed | ???? (7200.3 deed 1.9 watt)

conclusie: 7200.4 is (iets) sneller op een gebloate windows installatie, maar verbruikt (waarschijnlijk) meer sap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 19:56:
[...]
de hdd is trouwens 7200.4, niet 7200.3
zie uitgebreide review:
http://www.tomshardware.c...k-hard-drive,2006-17.html
*let op* hier word de 7200.3 gebencht, niet 7200.4, blach tegen "mijn"schijf met achtergrondprogrammas e.d.:
black: 15.4 MS | 64 AVR speed | 1.3 watt
7200.4: 15.6 MS | 73.4 AVR speed | ???? (7200.3 deed 1.9 watt)

conclusie: 7200.4 is (iets) sneller op een gebloate windows installatie, maar verbruikt (waarschijnlijk) meer sap.
Helaas gebruiken ze bij Tomshardware alleen maar synthetische benchmarks en geen enkele applicatie benchmark. Bij Techreport gebruiken ze veel real life benchmarks en applicatie benchmarks.

Vreemd genoeg scoort de Seagate 7200.4 uitstekend in synthetische benchmarks maar in de praktijk wordt ie geklopt door de 5400rpm WD 500GB. Zie: http://techreport.com/articles.x/17010/14

Bij Xbit labs doen ze maar 1 real life benchmark, een Filecopy test:
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/storage/25inch-500gb-hdd-roundup/b35.png

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/storage/25inch-500gb-hdd-roundup/b34.png
Bron: http://www.xbitlabs.com/a...hdd-roundup_10.html#sect0

Verder zou ik ook de review van Xbit labs met een korrel zout want ook zij maken de fout om 90% synthetische benchmarks te gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 05-10-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 11:50

Padvinder

doet z'n best

Ik heb afgelopen woensdag deze config besteld:

Studio 1555 : Intel Core 2 Duo Processor P8600(2.40GHz,1066MHz,3MB)
Display : 15.6in Widescreen High Definition (1366X768) WLED with TrueLife
Camera : Integrated 2.0 Mega Pixel Camera
LCD Back Cover : Spring Green Microsatin Finish
Memory : 4096MB (2x2048) 800MHz DDR2 Dual Channel
Hard Drive 320GB SATA (5400rpm)
Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive including software
Battery : Primary 6 cell 56W/HR LI-ION
Graphics : 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
Wireless : Intel Wireless Card Label - Core 2 Duo
Wireless : Intel WiFi Link 5300 (802.11 a/g/n) Half Mini Card European
Wireless : Europe Dell Bluetooth 370 Card

En dat voor € 744 en gratis verzenden. Ik vond het wel een goede deal. Heb een hoop gelezen over de Studio lijn van Dell, en ik denk dat ik niet teleurgesteld zal zijn in deze laptop. Gebruik 'm voor thuis en studie: Matlab, internet, office, muziek, films, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhh.. ik ben overtuigd, als ik dat had geweten was ik voor de 500 GB schijf gegaan
ach, stop er toch een SSD in zodra ze betaalbaar worden.. (hopelijk binnen 2 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 11:15
hoeveel restitutie krijg je tegenwoordig nog voor windows vista en microsoft works ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel437
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 11:03
weet iemand waarom er sinds vandaag opeens een bestand van 32 GB in mijn system volume information staat?
is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Jackxl schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 23:05:
hoeveel restitutie krijg je tegenwoordig nog voor windows vista en microsoft works ?
Even zoeken naar het juiste topic en je kunt het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Padvinder schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:42:
Ik heb afgelopen woensdag deze config besteld:

Studio 1555 : Intel Core 2 Duo Processor P8600(2.40GHz,1066MHz,3MB)
Display : 15.6in Widescreen High Definition (1366X768) WLED with TrueLife
Camera : Integrated 2.0 Mega Pixel Camera
LCD Back Cover : Spring Green Microsatin Finish
Memory : 4096MB (2x2048) 800MHz DDR2 Dual Channel
Hard Drive 320GB SATA (5400rpm)
Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive including software
Battery : Primary 6 cell 56W/HR LI-ION
Graphics : 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
Wireless : Intel Wireless Card Label - Core 2 Duo
Wireless : Intel WiFi Link 5300 (802.11 a/g/n) Half Mini Card European
Wireless : Europe Dell Bluetooth 370 Card

En dat voor € 744 en gratis verzenden. Ik vond het wel een goede deal. Heb een hoop gelezen over de Studio lijn van Dell, en ik denk dat ik niet teleurgesteld zal zijn in deze laptop. Gebruik 'm voor thuis en studie: Matlab, internet, office, muziek, films, etc.
redelijke deal, ik heb hetzelfde, maar dan met de 7200 rpm schijf, blu-ray en een hd scherm plus 4 jaar garantie voor 916 zonder epp

met windows weigeren kwam ik uiteindelijk op 803 uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxthegreat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-07 10:56
Gisteren mijn Studio binnengekregen en ben er tevreden mee tot nu toe. :)

Ik heb begrepen dat de bijgeleverde Vista-DVD een recovery disk is? Een Dell programma vraagt namelijk om een backup can de recovery partitie te maken. Dit wilde ik best wel doen, maar hij pakt mijn lege DVD-RW niet. :?

Dit is dus niet echt nodig?

[ Voor 13% gewijzigd door Onyxthegreat op 06-10-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-09 12:35
Onyxthegreat schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:10:
Gisteren mijn Studio binnengekregen en ben er tevreden mee tot nu toe. :)

Ik heb begrepen dat de bijgeleverde Vista-DVD een recovery disk is? Een Dell programma vraagt namelijk om een backup can de recovery partitie te maken. Dit wilde ik best wel doen, maar hij pakt mijn lege DVD-RW niet. :?

Dit is dus niet echt nodig?
Het is niet nodig om de recovery partitie te behouden. De meegeleverde Vista CD is gewoon een normale install CD, alleen hoef je hem niet te registreren omdat dit automagisch gaat.

Ik zou zelfs een nieuwe install doen en een goede partitie verdeling maken zonder die rare meuk van Dell erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxthegreat
Zolang je alleen de Vista CD installeert komt er dus geen Dell meuk op?
Over zo'n 4 weken zou ik de Windows 7 binnen kunnen hebben namelijk, dus ik zit te twijfelen of ik een reinstall zal doen of niet. Of blijft alles behouden als je de Windows 7 upgrade van Dell doet? Die is niet schoon te installeren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
Onyxthegreat schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:40:
Zolang je alleen de Vista CD installeert komt er dus geen Dell meuk op?
Over zo'n 4 weken zou ik de Windows 7 binnen kunnen hebben namelijk, dus ik zit te twijfelen of ik een reinstall zal doen of niet. Of blijft alles behouden als je de Windows 7 upgrade van Dell doet? Die is niet schoon te installeren toch?
Op de Vista CD staat gelukkig alleen Vista, de Dell meuk staat op de Driver CD. Maar je kan prima daar de drivers uit plukken en de meuk omzeilen ;)

Ik heb van de helpdesk begrepen dat het een downloadbare upgrade wordt. Op de FP heeft al een artikel gestaan over upgraden en de tijd die het kost. Maar je settings etc. blijven dus behouden na een upgrade van Vista naar Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in zou zowizo windows 7 cleam installeren... ben je meteen van die dell meuk af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Het lijkt erop dat je vanaf heden geen geld meer terug kunt krijgen voor Vista:
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:18:
Korte tijd geleden een Dell studio 1555 besteld welke afgelopen vrijdag binnenkwam. Gelijk online een form ingevuld met een aanvraag voor refund. Eerst reactie was dat ik voor het OS geen refund kan krijgen maar wel voor Works. Teruggemaild dat het zowel in de Microsoft als de Dell voorwaarden staat dat ik het OS kan weigeren en recht heb op een refund. Wederom een afwijzing.

Vandaag een Nederlandse aan de lijn gehad die me vertelde dat sinds gister/vandaag het management heeft besloten geen refunds meer te geven omdat het te duur werd. Heb me door laten verbinden met de Engelstalige customer care welke me vertelde dat ze sowieso nooit een refund geven voor het OS...Wazig allemaal. Wel wilde ze me een refund geven voor Works als ook McAfee security center maar dat is maar een paar euro. Verder een klacht ingediend maar daar heb je natuurlijk weinig aan.

Ook Microsoft gebeld, bellen me terug maar verwacht er weinig van aangezien je dit soort zaken bij de OEM moet regelen.

[ Voor 82% gewijzigd door Philflow op 06-10-2009 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetzje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-09 20:39
MadDonkey schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:59:
[...]

Op de Vista CD staat gelukkig alleen Vista, de Dell meuk staat op de Driver CD. Maar je kan prima daar de drivers uit plukken en de meuk omzeilen ;)

Ik heb van de helpdesk begrepen dat het een downloadbare upgrade wordt. Op de FP heeft al een artikel gestaan over upgraden en de tijd die het kost. Maar je settings etc. blijven dus behouden na een upgrade van Vista naar Windows 7.
Als het een downloadbare upgrade wordt, hoe kun je dan ooit een clean Windows 7 install doen?
Want als ik het goed begrijp, krijg je dus geen aparte Windows 7 DVD toegestuurd van Dell..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

download branden naar de herstelpartitie? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetzje
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:36:
download branden naar de herstelpartitie? :>
Ik bedoelde eigenlijk dat je dan altijd eerst Vista moest installeren, voordat je Windows 7 kan installeren. Het is tenslotte een upgrade

Maar ok, als je dus een clean Windows 7 install wilt, moet je dus eerst een clean Vista installatie uitvoeren, en dan upgraden naar Windows 7?
Omslachtig lijkt mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
spetzje schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:08:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk dat je dan altijd eerst Vista moest installeren, voordat je Windows 7 kan installeren. Het is tenslotte een upgrade

Maar ok, als je dus een clean Windows 7 install wilt, moet je dus eerst een clean Vista installatie uitvoeren, en dan upgraden naar Windows 7?
Omslachtig lijkt mij..
Dat is de spijker op zijn kop. Dat is het nadeel van earlyadopter zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxthegreat
Ok dan, thanks all. Het is me helemaal duidelijk nu. Dan ga ik gewoon een clean install van Vista + de Windows 7 upgrade doen en vervolgens de drivers installeren die ik nodig heb! :)
Nu nog wachten tot ik mijn code can registreren voor Win 7. Duurt zo'n 10 dagen na aflevering toch? Dat zegt hij nadat ik probeer te submitten tenminste.

[ Voor 39% gewijzigd door Onyxthegreat op 06-10-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spetzje schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:27:
Als het een downloadbare upgrade wordt, hoe kun je dan ooit een clean Windows 7 install doen?
Want als ik het goed begrijp, krijg je dus geen aparte Windows 7 DVD toegestuurd van Dell..
Kwestie van het Dell-certificaat installeren en vervolgens je eigen productcode invoeren. Hiermee activeer je Windows ook meteen offline. Dit is al eerder besproken en als Dell inderdaad een upgrade ter download gaat aanbieden dan krijg je wellicht je productcode ook simpelweg online aangeboden. Is al bekend of Dell een vergoeding gaat vragen voor de download en zo ja hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Maar is Windows 7 wel een upgrade? Er was toch sprake van dat het een volledige versie zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
@ AgentSmith, wat ik van hun helpdesk begrepen heb. Is dat het een download wordt, die gratis is voor iedereen die gereg is. Maar je moet wel voor een bepaalde datum (geloof eind volgend jaar) geupgrade hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:51
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:41:
[...]

Kwestie van het Dell-certificaat installeren en vervolgens je eigen productcode invoeren.
Dit geld alleen voor je huidige RTM installatie.
Voor een Dell OEM versie zitten het Dell certificaat en de Dell productkey al in de download, net als bij de Vista DVD. Dus de upgrade uitvoeren is voldoende voor een Windows 7 install, kan ook niet anders wil je het simpel houden.

[ Voor 13% gewijzigd door elinx op 06-10-2009 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elinx schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:07:
[...]

Dit geld alleen voor je huidige RTM installatie.
Voor een Dell OEM versie zitten het Dell certificaat en de Dell productkey al in de download, net als bij de Vista DVD. Dus de upgrade uitvoeren is voldoende voor een Windows 7 install, kan ook niet anders wil je het simpel houden.
Maar als je zoals ik al een draaiende, niet geactiveerde Win7-installatie hebt die je niet helemaal over wil doen dan zul je het certificaat uit de download moeten halen. Kan op zich niet moeilijk zijn. Of het legaal is, is een tweede maar je gebruikt tenminste wel gewoon je eigen licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bestelling was sinds 1 oktober in productie en er zou voor of op 12 oktober geleverd worden. Keek net weer naar de orderstatus, staat er opeens dat mijn bestelling sinds 7 oktober in productie is en dat de verwachte leverdatum 19 oktober is.... Erg vaag dat de productiedatum zomaar kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde Dell 's een mailtje sturen ivm een piepende adapter. Dit is namelijk nogal hinderlijk en ik heb ook gelezen dat dergelijke adapters vaak kapot gaan. Nu blijkt dat je Dell alleen kunt mailen als je de beperkte garantie hebt. Heb je inhome garantie dan moet je bellen of chatten. Ja handig! Wat nu als ik liever email? Heb nota bene het geluid van de adapter opgenomen om mee te sturen met de mail. Heeft iemand toevallig het emailadres van Dells technische dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:23:
Wilde Dell 's een mailtje sturen ivm een piepende adapter. Dit is namelijk nogal hinderlijk en ik heb ook gelezen dat dergelijke adapters vaak kapot gaan. Nu blijkt dat je Dell alleen kunt mailen als je de beperkte garantie hebt. Heb je inhome garantie dan moet je bellen of chatten. Ja handig! Wat nu als ik liever email? Heb nota bene het geluid van de adapter opgenomen om mee te sturen met de mail. Heeft iemand toevallig het emailadres van Dells technische dienst?
Ik heb ook een brommende voeding, ik heb de helpdesk gebeld. En ik had de volgende dag een nieuwe in huis. Ze hebben hem zelfs naar mn werk gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op mailtjes reageren ze helaas niet zo snel...

chat krijg ik ook niet voor mekaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxthegreat
Hier nog wat handige info voor het (eerste) gebruik van de Li-Ion accu die in de Studio zit. Ik dacht ik deel het even, aangezien ik zelf ook niet echt wist wat het handigste was.
Bij een Li-ion/LiPo accu: een lithium accu heeft geen ‘opstart-laadprocedure’ nodig. De eerste keer dat zo’n accu wordt opgeladen verschilt niet van de 5e of 50e keer. Wél wordt aanbevolen om de eerste keer de accu te gebruiken totdat automatische uitschakeling van de laptop volgt (mét energiebeheer ingeschakeld) en ‘m direct weer geheel op te laden bij een constante stroom. Dit ter kalibratie van de batterij-indicator van de laptop."

Bij een Li-ion/LiPo accu: Laad uw accu gerust wat vaker op, bijvoorbeeld al wanneer 20% van de capaciteit resteert. Schakel de energiebeheer-functie van uw laptop in en voorkom zo een volledige ontlading van uw lithium batterij. De laptop schakelt zichzelf namelijk uit veiligheidsmotieven al uit wanneer nog 5 à 10% energie resteert. Volledige ontlading tot 0% van een lithium laptop batterij kan deze batterij ernstig beschadigen.
Het komt er dus op neer dat Lithium-Ion batterijen niet tegen volledig 0% leeglopen kunnen. Er wordt geadviseerd de eerste keer de laptop leeg te laten lopen tot de automatische uitschakeling van de laptop.
Daarna is het juist goed hem regelmatig op te laden, zelfs al bij 20%. Schade van volle accu + op netstroom laten zitten valt bij Li-Ion ook erg mee. Je kan natuurlijk uit voorzorg alsnog de accu eruit halen tijdens langdurig werken op netstroom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laptop laadt een volle accu helemaal niet op. Die accu kun je er dus rustig in laten zitten. Zelfs bij een kleine ontlading van een paar procent gaat de laptop niet laden als er weer netstroom beschikbaar is.
MadDonkey schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:14:
Ik heb ook een brommende voeding, ik heb de helpdesk gebeld. En ik had de volgende dag een nieuwe in huis. Ze hebben hem zelfs naar mn werk gestuurd.
Ok, ook maar 's bellen dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spetzje schreef op woensdag 30 september 2009 @ 21:53:

Pre-productie betekent dat ze de verschillende componenten van jouw laptop aan het verzamelen zijn zodat het naar Fase 3: Productie kan.
Dus ik denk, ja, je EPP order is goedgekeurd :)

Ik heb hetzelfde systeem als jij + Intel WiFi Link 5300 halve minikaart (802.11 a/g/n) (Centrino) voor €842.
Wanneer heb je 'm besteld/betaald etc?
Mijne heb ik op 27 sept besteld, 28 sept betaald, en hij was vanochtend in 'Fase 3: Productie' belandt
Verwachte leverdatum is 16 okt.

Ik kan niet wachten zeg..
Hoe staat jouw order er nu voor? Is de datum van 'in productie' hetzelfde gebleven? Bij mij is alles vertraagd en er wordt nu op de 19de geleverd. Kan er met m'n kop niet bij dat de in productie datum zomaar een week kan worden opgeschoven. Levertijd ok, maar productie datum???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat reageert dell vershrikkelijk traag op mails naar tech support (chatten doet het niet)

ik heb 5 dagen geleden een nieuwe hdd aangevraagd (PC doet nu helemaal niets meer 8)7 opstarten in safe mode duurt 15 min) en NOG geen antwoord :X

"Doorgaans wordt de vraag in uw mail binnen één werkdag door een medewerker beantwoord."
orly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdlindenmark
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 15:16
Hoi mensen,

Ik heb gisteravond om half 8 de dell studio 15 besteld.
Nu heb ik alleen nog steeds geen ontvangstbevestiging email van dell. Is dit normaal of is mijn bestelling niet goed gegaan?
Ik heb wel een ordernummer, die stond toen als laatst op de webpagina. Toen stond daar ook dat ik een ontvangstbevestiging mail zou krijgen. die heb ik dus niet gekregen. :( Hoelang duurde dat bij jullie?

Groetjes, Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Ik heb problemen met de muis van mijn dell. Nu heb ik met dell gemaild en willen zij de palmrest vervangen.
Ik moet hem hiervoor opsturen naar Duitsland. Heeft iemand ervaring met reparaties die naar Duitsland gaan?
Komt mijn laptop onbeschadigd terug en hoe lang duurt dit ongeveer?

Ook heb ik nooit een revory dvd ontvangen van dell, zijn er mensen die ervaring hebben met het vragen naar een nieuwe disc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:39
Ccc schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:02:
Ik heb problemen met de muis van mijn dell. Nu heb ik met dell gemaild en willen zij de palmrest vervangen.
Ik moet hem hiervoor opsturen naar Duitsland. Heeft iemand ervaring met reparaties die naar Duitsland gaan?
Komt mijn laptop onbeschadigd terug en hoe lang duurt dit ongeveer?

Ook heb ik nooit een revory dvd ontvangen van dell, zijn er mensen die ervaring hebben met het vragen naar een nieuwe disc?
Qualxserv is waarschijnlijk het bedrijf waar je hem naar toe moet sturen. Ik heb dit toendertijd ook gedaan en ze gaan netjes om met je laptop.

1 Min punt was toch wel de bezorging ze hadden hem in me fietsenhok gelegd :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdlindenmark
mark19942008 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:41:
Hoi mensen,

Ik heb gisteravond om half 8 de dell studio 15 besteld.
Nu heb ik alleen nog steeds geen ontvangstbevestiging email van dell. Is dit normaal of is mijn bestelling niet goed gegaan?
Ik heb wel een ordernummer, die stond toen als laatst op de webpagina. Toen stond daar ook dat ik een ontvangstbevestiging mail zou krijgen. die heb ik dus niet gekregen. :( Hoelang duurde dat bij jullie?

Groetjes, Mark
Ik heb onderhand met dell gebelt, ze hebben me een orderbevestiging gestuurd. Gisteravond de laptop besteld. Woensdag over 2 weken in huis(21 oktober)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetzje
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:11:
[...]

Hoe staat jouw order er nu voor? Is de datum van 'in productie' hetzelfde gebleven? Bij mij is alles vertraagd en er wordt nu op de 19de geleverd. Kan er met m'n kop niet bij dat de in productie datum zomaar een week kan worden opgeschoven. Levertijd ok, maar productie datum???
27-09 besteld
28-09 betaald
29-09 pre-productie
30-09 in productie
...
08-10 nog steeds in productie |:(
...
16-10 verwachte levering

Ik hoop dat Dell zich hieraan houdt..

[ Voor 6% gewijzigd door spetzje op 08-10-2009 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdlindenmark
Woensdag avond mijn dell studio 1555 besteld. Alleen een gezichtsherkenning software, verder geen dingen erbij.
Hij komt naar verwachting 21 oktober aan.

07/10 : Bestelling
08/10 : Order bevestiging mail
08/10 : Fase 2, Pre-production
09/10 : Fase 3, Production

Is dat snel of lijkt het maar zo? Wat denken jullie komt hij 21 oktober aan, of veel eerder?
Volgens mijn broer hebben ze het druk bij dell(vanwede de 14 daagse actie) en kan het volgens hem zomaar een paar weken uitlopen!! :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
mark19942008 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:40:
Woensdag avond mijn dell studio 1555 besteld. Alleen een gezichtsherkenning software, verder geen dingen erbij.
Hij komt naar verwachting 21 oktober aan.

07/10 : Bestelling
08/10 : Order bevestiging mail
08/10 : Fase 2, Pre-production
09/10 : Fase 3, Production

Is dat snel of lijkt het maar zo? Wat denken jullie komt hij 21 oktober aan, of veel eerder?
Volgens mijn broer hebben ze het druk bij dell(vanwede de 14 daagse actie) en kan het volgens hem zomaar een paar weken uitlopen!! :( :(
lijkt me snel te gaan als hij nu reeds in productie is... bij mij zat er precies één week tussen bestelling en levering, kwam dus veel vroeger aan dan de opgegeven verwachte leverdatum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdlindenmark
xenne schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:09:
[...]
lijkt me snel te gaan als hij nu reeds in productie is... bij mij zat er precies één week tussen bestelling en levering, kwam dus veel vroeger aan dan de opgegeven verwachte leverdatum
Wanneer had jij hem besteld en gekregen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij zat er precies 1 week tussen fase 2 en aflevering
best netjes opzich, vooral omdat het pakketje er 4 werkdagen over deed om mijn huis te bereiken, en er een weekend tussen zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostdeSuproost
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-09 15:15
MadDonkey schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:32:
[...]

Het is niet nodig om de recovery partitie te behouden. De meegeleverde Vista CD is gewoon een normale install CD, alleen hoef je hem niet te registreren omdat dit automagisch gaat.

Ik zou zelfs een nieuwe install doen en een goede partitie verdeling maken zonder die rare meuk van Dell erbij.
Heeft iemand een tip hoe ik het beste een schijf van 500GB in partities kan verdelen?

Zelf denk is zo:
C: 100MB
D: 200MB
E: 200MB

Of is dat onhandig? Hoe groot is Windows 7 eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terb
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:59
Hmm, 1 september een studio 15 besteld. Uiteindelijk van alles misgegaan met de levering (Dell was "intern" de betaling kwijt). Dus eind september hadden ze mijn order geannuleerd. Uiteindelijk wel netjes opgelost en dus heb ik nu ongeveer een week mijn laptop.

Helaas ook niet zonder problemen, want om de zoveel tijd maakt de HD (500gb) een hakkelend geluid en loopt mijn complete laptop vast. Hierover meteen contact gehad met dell, maar helaas nog niks gehoord. Heeft iemand enig idee hoelang het duurt voordat technisch support iets laat weten? De klantenservice mailde me altijd binnen 24 uur terug namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
mark19942008 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:17:
[...]

Wanneer had jij hem besteld en gekregen dan?
bestelling 09 09 09
ontvangst 16 09 09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdlindenmark
Volgens mijn kan dat bij het instaleren van je besturingsysteem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdlindenmark
terb schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:55:
Hmm, 1 september een studio 15 besteld. Uiteindelijk van alles misgegaan met de levering (Dell was "intern" de betaling kwijt). Dus eind september hadden ze mijn order geannuleerd. Uiteindelijk wel netjes opgelost en dus heb ik nu ongeveer een week mijn laptop.

Helaas ook niet zonder problemen, want om de zoveel tijd maakt de HD (500gb) een hakkelend geluid en loopt mijn complete laptop vast. Hierover meteen contact gehad met dell, maar helaas nog niks gehoord. Heeft iemand enig idee hoelang het duurt voordat technisch support iets laat weten? De klantenservice mailde me altijd binnen 24 uur terug namelijk.
Mail duurt erg erg erg lang bij dell, bellen of chat is nog het makkelijkst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdlindenmark
xenne schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:56:
[...]

bestelling 09 09 09
ontvangst 16 09 09
Vorige maand dus, toen liep er geen koopjesdag actie, nu wel dus is het volgens mijn broer top drukte. Maarja, ik ga gewoon uit van de 21e:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnmoody
  • Laatst online: 22-09 18:06
hey gasten, ik weet niet of dit al eerder gepost is maar heeft er iemand een oplossing voor het feit dat er geen windows 7 drivers te vinden zijn voor de Radeon 4570 in de Studio 1555 laptops?

en zo niet enig idee wanneer dell die zal releasen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terb
  • Laatst online: 09:59
mark19942008 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:11:
[...]

Mail duurt erg erg erg lang bij dell, bellen of chat is nog het makkelijkst
Hmm. Als ik probeer te chatten, lukt dat nooit. Ik moet dan mijn service ID invullen en vervolgens krijg ik altijd de melding dat online chatten helaas nog niet mogelijk is voor dit product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 11:15
JoostdeSuproost schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:54:
[...]

Heeft iemand een tip hoe ik het beste een schijf van 500GB in partities kan verdelen?

Zelf denk is zo:
C: 100MB
D: 200MB
E: 200MB

Of is dat onhandig? Hoe groot is Windows 7 eigenlijk?
wat ga je dan met die resterende 499,5GB doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdlindenmark
Haha, hij heeft mb en gb door elkaar gehaald;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxthegreat
Zonet mijn Studio's serviceplaatje geregistreed op win7.dell.com en dat terwijl ik mijn laptop pas sinds 5 oktober binnen heb! Ik ben nu geregistreerd en krijg een mailtje wanneer ik de Windows 7 upgrade kan downloaden! :) (dat zal na 22 oktober zijn zover ik weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostdeSuproost
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-09 15:15
mark19942008 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:55:
Haha, hij heeft mb en gb door elkaar gehaald;)
:D

Aargh.. in de haast.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:28
johnmoody schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:03:
hey gasten, ik weet niet of dit al eerder gepost is maar heeft er iemand een oplossing voor het feit dat er geen windows 7 drivers te vinden zijn voor de Radeon 4570 in de Studio 1555 laptops?

en zo niet enig idee wanneer dell die zal releasen?
Bij mij draait versie 9.9 goed.

Download gewoon de nieuwste van de ATI site, mobility modder eroverheen en vlammen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnmoody
  • Laatst online: 22-09 18:06
hellboy123 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:31:
[...]

Download gewoon de nieuwste van de ATI site, mobility modder eroverheen en vlammen maar.
cool thx het werkt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
De computertijd (ook in bios) van m'n 1535 gaat niet verder als ik de laptop uitzet.
Is dan dat batterijtje leeg? (nu al?)

edit: na 2x een moederbord reset lijkt het weer normaal te werken.

[ Voor 22% gewijzigd door Cheesy op 11-10-2009 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Hoe lang duurt het ongeveer dat het keyboard van gemwon geleverd wordt? Ik heb m 2 weken geleden besteld. Aangezien ik altijd ongeduldig ben, zijn dit al 2 lange weken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 17:09
Is er iemand die de studio 15 al heeft met een core i7? Zo ja, wat is de batterijduur en het lawaai (warmteontwikkeling)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
hellboy123 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 17:43:
Hoe lang duurt het ongeveer dat het keyboard van gemwon geleverd wordt?....
Normaal is het ca 2 weken, maar .............. in China was het vakantie van 29 september tot 6 oktober dus de activiteiten lagen helemaal stil. Dat was op veel Chinese handelswebsites ook vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
elinx schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 20:41:
[...]

Normaal is het ca 2 weken, maar .............. in China was het vakantie van 29 september tot 6 oktober dus de activiteiten lagen helemaal stil. Dat was op veel Chinese handelswebsites ook vermeld.
O haha, volgens mij was dat op gemwon niet vermeld, maar dan houd ik daar wel rekening mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:44
Vriend van me had 'm in 2 weken.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hellboy123 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:31:

Werkt hier ook allang prima. Wel heb ik het euvel dat af en toe een meer officiële driver opduikt tussen windows updates. Die heb ik al een paar keer moeten verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doezel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Doezel

Ond

Zojuist gezien dat Bios A07 gereleased is bij Dell voor de 1555. Net geïnstalleerd. Laat nu W7 maar komen...

Datum van versie: 12-10-2009
Versie: A07
Downloadtype: BIOS
Overige versies
Bestandsindeling: Niet-verpakt
Bestandsgrootte: 4 MB
Downloaden
Toevoegen aan downloadlijst
Aanmelden om mijn opgeslagen downloads weer te geven

Beschrijving (Alleen Engels)
Dell Studio 1555 System BIOS
Belang: Aanbevolen
Aanbevolen: Dell raadt u aan deze update uit te voeren tijdens uw volgende geplande updatecyclus. De update bevat verbeteringen van functies of wijzigingen waarmee u uw systeemsoftware actueel en compatibel met andere systeemmodules (firmware, BIOS, drivers en software) houdt.
Compatibiliteit
Systemen Besturingssysteem
Studio Laptop 1555
BIOS
Vaste en verbeterde versies (Alleen Engels)
Dell Inc. Copyright (c) 2009, All Rights reserved.
www.dell.com
Systems: Dell Studio 1555 Series

Supported Win 7
Added FailSafe
Updated MRC to V2.7
Extra informatie (Alleen Engels)
This upgrade is for Windows 7.
Please don't flash back to A00~A06, if your SBIOS had updated to A07.

LG Therma V Monobloc 12KW U34. | 24 zonnepanelen x 380WP | Gasloos | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Doezel schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:46:
Zojuist gezien dat Bios A07 gereleased is bij Dell voor de 1555. Net geïnstalleerd. Laat nu W7 maar komen...

Overige versies
Downloaden

Aanbevolen: Dell raadt u aan deze update uit te voeren tijdens uw volgende geplande updatecyclus. De update bevat verbeteringen van functies of wijzigingen waarmee u uw systeemsoftware actueel en compatibel met andere systeemmodules (firmware, BIOS, drivers en software) houdt.
Compatibiliteit
Studio Laptop 1555
BIOS
www.dell.com

Supported Win 7
Added FailSafe
Updated MRC to V2.7
Nice, win7 draait al als een zonnetje, nu misschien nog beter! Ik wacht toch even de reacties af, je weet maar nooit met deze updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ter informatie, bij win 7 ultimate duurt het 55 seconden voordat het bureaublad word getoond na het indrukken van de powerknop, dit is incl wachtwoord intikken, zeg 1 minuut voordat ie gebruiksklaar is op een gemiddelde install ( utorrent, bluetooth prog, rmclock, ati cc)

config: p8600, 320/7200

al informatie over de accuduur van de i7 btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetzje
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:23:
ter informatie, bij win 7 ultimate duurt het 55 seconden voordat het bureaublad word getoond na het indrukken van de powerknop, dit is incl wachtwoord intikken, zeg 1 minuut voordat ie gebruiksklaar is op een gemiddelde install ( utorrent, bluetooth prog, rmclock, ati cc)

config: p8600, 320/7200

al informatie over de accuduur van de i7 btw?
Dat lijkt me niet zo snel.. toch?

Ik wacht op dit moment nog op mn studio 1557.. sinds 30 sept 'in productie' en verder niks gebeurd.
Ik ben er bijna zeker van dat Dell de leverdatum van 16 okt niet gaat halen.. Maar laten ze dat dan niet ruim van tevoren weten? Dat de leverdatum wordt verschoven etc. Tenminste, dat is wat ik vernomen heb van ervaringen van andere mensen op dit forum.

Morgen ff bellen, en als de leverdatum inderdaad wordt verschoven, vragen of het mogelijk is om gelijk Windows 7 erop te knallen ipv Vista.. Hopelijk krijg ik dan gewoon een Windows 7 DVD erbij :p

Hoe dan ook, zodra ik m'n laptop (met i7 dus) binnen heb zal ik m'n bevindingen posten :)

[ Voor 9% gewijzigd door spetzje op 12-10-2009 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben een medion gewend die ruim 30 sec erover doet om firefox op te starten, dus ik vind het best snel..

trouwens, t is geen postville...

ik denk dat er een redelijke kans is dat ze de boel gewoon vertragen tot 22 sept, nog maar 2 weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxthegreat
Doezel schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:46:

Overige versies
Downloaden

Compatibiliteit
Studio Laptop 1555
BIOS
www.dell.com

Supported Win 7
Added FailSafe
Updated MRC to V2.7
Wordt deze update automatisch gedaan of moet je hem ergens downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bios update die automatich word gedaan :X

"maar meneer, ik deed windows update en de stroom viel uit, en nu start hij niet meer op" 8)7
nee, dat lijkt me niet aan te raden...

je kan hem downloaden via de site van dell, neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spetzje schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:44:
[...]

Dat lijkt me niet zo snel.. toch?

Ik wacht op dit moment nog op mn studio 1557.. sinds 30 sept 'in productie' en verder niks gebeurd.
Ik ben er bijna zeker van dat Dell de leverdatum van 16 okt niet gaat halen.. Maar laten ze dat dan niet ruim van tevoren weten? Dat de leverdatum wordt verschoven etc. Tenminste, dat is wat ik vernomen heb van ervaringen van andere mensen op dit forum.

Morgen ff bellen, en als de leverdatum inderdaad wordt verschoven, vragen of het mogelijk is om gelijk Windows 7 erop te knallen ipv Vista.. Hopelijk krijg ik dan gewoon een Windows 7 DVD erbij :p

Hoe dan ook, zodra ik m'n laptop (met i7 dus) binnen heb zal ik m'n bevindingen posten :)
Aangezien jij dezelfde laptop hebt besteld als ik, ben ik benieuwd wat ze jou vertellen over de telefoon. Zou je dat hier kunnen posten.
De verwachte leverdatum (die al een keer is opgeschoven) gaan ze bij mij ook weer eens niet redden. Ben dus benieuwd wat ze jou te melden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag Windows 7 draaien op mijn Studio 15. Alles werkt prima en heb alle software gewoon kunnen installen. Heb op het moment alleen nog problemen met de driver van mijn videokaart Ati Mobility HD 4570. Iemand anders hier al ervaring mee? Ik krijg World of Warcraft namelijk niet goed draaiende wat wel een eis is en hij makkelijk aan zou moeten kunnen. Heb verschillende drivers geprobeerd maar het is nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 13:50
Hallo allemaal.

Heb de 9e een Studio 1557 besteld (i7 720QM, 500GB 7200rpm schijf, 1920x1080 scherm, Intel 5300, 9 cell accu). Staat nu (al?) als "in productie", verwachte lever datum "op of voor" 26 oktober. Heb zelf niet meer geinformeerd over hoe de upgrade naar Windows 7 gaat, maar uit alles wat ik op de Dell sites heb gelezen begreep ik dat we een DVD zouden krijgen, maar hier lees ik verhalen over een download,,, Hoop dat het een DVD is, zodat we wat makkelijker een clean install kunnen doen.

Morgen bij de Koopjesdagen ook weer een Studio 15 aanbieding, hopelijk (althans, voor mensen die onlangs een i7 Studio gekocht hebben) geen extra kortingen voor de i7 versies....

Ben zelf vooral benieuwd naar de warmte/geluid/accu prestaties van de i7. Heb op een paar sites wel gelezen dat die mobile i7's slecht scoren bij Batteryeater benchmarks enzo, maar dat valt te verwachten als 4 cores op 100% draaien. Ik verwacht dat met wat goede energy saver instellingen het wel mee valt en dat ze bij lage belasting waarschijnlijk zelfs wel wat zuiniger draaien dan vergelijkbare Core 2 Duo's (niet gebruikte cores verbruiken bijna geen stroom, lagere standaard kloksnelheid, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxthegreat
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:52:

"maar meneer, ik deed windows update en de stroom viel uit, en nu start hij niet meer op" 8)7

Haha, dat snap ik ook nog wel 8)7 , maar ik bedoelde dus dat je een melding krijgt of zoiets, maar dat is dus niet zo. Anyway, ik heb op de Dell website al gevonden hoe je het BIOS moet flashen en het blijkt gewoon een uitvoerbaar bestand te zijn.

Dat ga ik dus eerst even doen wanneer ik mijn Win7 upgrade ga installeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb op 1 oktober een nieuwe dell studio 15 besteld, en alles ging eigenlijk gelijk goed. enige wat me op en eigenlijk ook wel tegen viel was dat de levertijd 16 dagen was. maar ja ze moeten de systemen nog we eerst maken dus daar had ik vrede mee.
waar ik echter wel van baalde is dat de lever datum ( eerst dus 16-10 ) een week is verzet naar 22-10. dit zonder mij hierover te informeren. ik heb hierop gelijk een mailtje naar dell gestuurd waarin ik heb uitgelegd dat dit mij bijzonder slecht uitkomt ivm met mijn studie. het antwoord wat ik hier op terug kreeg vond ik alleen wat vreemd:

Dear Edo beerlage,

Thank you for contacting Dell online customer service.

I apologize for the delay in the delivery of your order.

You should expect delivery of your order on (or before) 22 Oct 2009

Due to the popularity of the product our demand has exceeded supply. But with the production team pushing our supplier I know they’ll be hoping to BEAT that delivery date.

I think the best thing would be to keep checking the order status link (www.dell.be/orderstatus) – and as soon as we get information, it will be listed on that link

Regards,
Swechcha
Dell Online Customer Service
www.dell.be/ordersupport

wat me allereerst opviel is dat ik een antwoord in het engels terwijl ik toch echt naar dell.nl heb geemaild.
daarna zag ik ook nog eens dat ik dell.be/ordersupport in de gaten moest houden, dit is erg vreemd als je alleen maar zaken hebt gedaan met dell nederland.

ik hoop dat ze alsnog snel komen met de laptop want ik kan hem deze herfst vakantie absoluut niet missen ivm school

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Als je mailt krijg je altijd in het (gebrekkig) engels antwoord, ze hebben namelijk een of andere engelstalige supportafdeling in Verweggistan.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ok, maar waar dat dell.be vandaan komt snap ik niet.... als je vantevoren je klantnummer moet invoeren zien ze neem ik aan tog ook mijn land van herkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetzje
[...]

Aangezien jij dezelfde laptop hebt besteld als ik, ben ik benieuwd wat ze jou vertellen over de telefoon. Zou je dat hier kunnen posten.
De verwachte leverdatum (die al een keer is opgeschoven) gaan ze bij mij ook weer eens niet redden. Ben dus benieuwd wat ze jou te melden hebben.
Bij mij is ie ook verschoven: 16 okt --> 22 okt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is erg zuur. Ik vermoed trouwens dat ze die datum ook niet gaan halen. Ik baal trouwens wel van de zogenaamde service van Dell. Zeer veel orders worden uitgesteld, maar wel de 'koopjesdagen' starten waardoor er nog meer vraag komt naar deze systemen. Laat ze eerst alles op orde krijgen voordat ze zoiets starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hellboy123 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 18:01:
Nice, win7 draait al als een zonnetje, nu misschien nog beter! Ik wacht toch even de reacties af, je weet maar nooit met deze updates.
Heb het bios geüpdatet en, zoals verwacht ;), merk ik geen verschil. Ik draai Windows 7. Wel apart dat de ventilator tijdens de update in de turbo-stand gaat. Wist niet eens dat die zó hard kon. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Ik zit met een probleem.

Ik heb mijn Dell Studio op mijn plasma aangesloten welke 50 inch is. Het is een full hd en ondersteunt 1920x1080 @ 60 hertz.

Echter als ik mijn laptop aansluit heb ik boven,onder, links,rechts overal een 2 tot 3 cm ruimte, zwart beeld dus. Ik zie het hele pc scherm, maar het is dus niet beeldvullend.

Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
Ccc je doet je naam geen eer aan! Je kan dat soort zaken volgens mij in het ccc van Ati regelen ;)

Even mijn eigen vraagje,,

is het normaal dat je voeding bij normaal gebruik een graadje of 50 a 60 wordt en er geluiden uit komen als of er een glaasje prik in is geschonken (die knetterende bubbels) en je af en toe wat "electrische geluiden" hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, ik heb even drukke tijd..
maar is het mogelijk de laptop aan te zetten met de power button zonder het scherm te openen?

ik heb namelijk een opstelling met
-extern scherm
-extern keyboard
-externe muis

dus ik hoef de laptop scherm/keyboard/touchpad niet by default @home...

dit is alleen nodig als ik het meeneem wat niet veel zal gebeuren, hij is gekocht voor af en toe mee te nemen en makkelijk in huis van default locatie naar tv te plaatsen (voor filmpjes / MediaCenter)

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:29:
Sorry, ik heb even drukke tijd..
maar is het mogelijk de laptop aan te zetten met de power button zonder het scherm te openen?

ik heb namelijk een opstelling met
-extern scherm
-extern keyboard
-externe muis

dus ik hoef de laptop scherm/keyboard/touchpad niet by default @home...

dit is alleen nodig als ik het meeneem wat niet veel zal gebeuren, hij is gekocht voor af en toe mee te nemen en makkelijk in huis van default locatie naar tv te plaatsen (voor filmpjes / MediaCenter)

thx
Je mag zelf ook wel wat proberen voor je hier je vragen neerplempt!

Ik zou eens in de instellingen van Winhoos proberen in te stellen dat de klep geen functie heeft, want voor zover ik weet kan hij gewoon op starten met de klep dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

MadDonkey schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:14:
Ccc je doet je naam geen eer aan! Je kan dat soort zaken volgens mij in het ccc van Ati regelen ;)
haha, ik heb het catalyst control center :P helemaal doorgespit en vind hier geen optie in om dat te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:44
Overscan

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

uhm het lijkt mij ook niet aan te raden het via de windows update te doen, maar er zit een accu in je laptop volgens mij :X

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel437
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 11:03
meneer ik haalde alleen maar de accu uit mijn laptop toen ik windows update draaide en nu is de laptop kapot!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdlindenmark
Een vraag voor degene die een dell studio 15 thuis hebben liggen,

- Hoe vinden jullie de muis van de laptop? Werkt hij lekker of moet je hard drukken of glijd je vinger niet makkelijk erover heen of juist wel?
- Maakt hij veel herrie als je niks doet?
- Maakt hij veel herrie als je juist erg veel doet?
- Hoelang gaat jullie batterij ongeveer bij normaal gebruik mee?
- Kan de laptop tegen scherp spul als sleutels ofzo? Of zit hij dan gelijk onder de krassen?

Naja, het werden er meer dan 1. Sommige zijn miss beetje brak geschreven, ik krijg ze niet beter(dislexie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 13:50
Ccc schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:00:
Ik zit met een probleem.

Ik heb mijn Dell Studio op mijn plasma aangesloten welke 50 inch is. Het is een full hd en ondersteunt 1920x1080 @ 60 hertz.

Echter als ik mijn laptop aansluit heb ik boven,onder, links,rechts overal een 2 tot 3 cm ruimte, zwart beeld dus. Ik zie het hele pc scherm, maar het is dus niet beeldvullend.

Hoe los ik dit op?
Volgens mij heeft dit vooral te maken met je plasma. Heb je je laptop aangesloten met HDMI? TV's hebben vaak verschillende modi om het bron beeld (21:9, 4:3, 16:9, etc. passend te maken. Vaak heb je dan opties als "Wide", "Stetch", "Smart", etc. Speel daar eens mee. Misschien is er zelfs een optie voor computer signalen, geloof dat de Sony van mijn ouders zo iets had.
mark19942008 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:32:
Een vraag voor degene die een dell studio 15 thuis hebben liggen,

- Hoe vinden jullie de muis van de laptop? Werkt hij lekker of moet je hard drukken of glijd je vinger niet makkelijk erover heen of juist wel?
- Maakt hij veel herrie als je niks doet?
- Maakt hij veel herrie als je juist erg veel doet?
- Hoelang gaat jullie batterij ongeveer bij normaal gebruik mee?
- Kan de laptop tegen scherp spul als sleutels ofzo? Of zit hij dan gelijk onder de krassen?

Naja, het werden er meer dan 1. Sommige zijn miss beetje brak geschreven, ik krijg ze niet beter(dislexie)
Heb hem zelf nog niet binnen, maar met gezond verstand kan ik wel wat antwoorden bedenken...
Batterij verbruik hangt af van een aantal variabelen: de processor, de wifi kaart, bluetooth ja/nee, batterij (6 of 9), harde schijf van 7200 of 5400 rpm, etc. En ook maakt het heel veel uit hoe je de laptop gebruikt: ga je typen met een gedimd scherm en zonder wifi, of ja je met maximale helderheid surfen en HD video bekijken? Ik denk dat je met een T4200 processor en 5400 rpm harde schijf je wel een uurtje of 2,5 kan surfen geloof ik.

En of de laptop tegen krassen kan... Tja, ik zou de laptop en mijn sleutels (en mijn punaise verzameling) niet in dezelfde broekzak stoppen. Alles is te bekrassen, zeker een laptop, dus je moet gewoon een beetje voorzichtig zijn. Volgens mij is de Studio 15 niet meer of minder krasgevoelig dan andere laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MadDonkey...

mijn verstand dacht dat het niet aan windhoos ging liggen.. maar mss een of andere hardware security...
als panel down is.. don't push button, don't startup..

omdat als bvb de laptop opgeborgen is voor vervoer oid.
en de button wordt perongeluk gedrukt mag hij niet starten!!!

dus het KAN volgens jou en het is in windhoos te zoeken..
okee dan ga ik van het weekend is grondig op zoek als er niemand tips wil geven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdlindenmark
ickeicke schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:48:
[...]

Heb hem zelf nog niet binnen, maar met gezond verstand kan ik wel wat antwoorden bedenken...
Batterij verbruik hangt af van een aantal variabelen: de processor, de wifi kaart, bluetooth ja/nee, batterij (6 of 9), harde schijf van 7200 of 5400 rpm, etc. En ook maakt het heel veel uit hoe je de laptop gebruikt: ga je typen met een gedimd scherm en zonder wifi, of ja je met maximale helderheid surfen en HD video bekijken? Ik denk dat je met een T4200 processor en 5400 rpm harde schijf je wel een uurtje of 2,5 kan surfen geloof ik.

En of de laptop tegen krassen kan... Tja, ik zou de laptop en mijn sleutels (en mijn punaise verzameling) niet in dezelfde broekzak stoppen. Alles is te bekrassen, zeker een laptop, dus je moet gewoon een beetje voorzichtig zijn. Volgens mij is de Studio 15 niet meer of minder krasgevoelig dan andere laptops.
Oke, stel nu ik heb wifi aan staan, de helderheid op de helft en ben bezig met photoshop, en tekstverwerken(website maken) heb een 6 cel batterij en een 5.400rpm hardeschijf, geen bluetooth en de standaard processor 2.1 ghz

Wat ik met die krasjes bedoelde is gewoon als voorbeeld. Als je nu een usb stick in de laptop stopt en je tikt net de beheuzing aan, heb je dan gelijk een krasje of is het nu ook weer niet zo erg? Zo bedoelde ik het. sleutels als voorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Deksel sluiten zonder de stroom uitschakelen:

configuratiescherm
hardware en geluiden
energiebeheer
actie bij sluiten van deksel
geen actie

[ Voor 14% gewijzigd door elinx op 15-10-2009 17:51 ]