Heeft er iemand enig idee of de Studio in deze hoes past? Hij is voor 15,6" en verkrijgbaar op de Dell website.
Afmetingen notebookcompatibiliteit 38 cm x 27.5 cm x 4.5 cmOnyxthegreat schreef op woensdag 30 september 2009 @ 15:43:
Heeft er iemand enig idee of de Studio in deze hoes past? Hij is voor 15,6" en verkrijgbaar op de Dell website.
laptop: Breedte: 371,6 mm (14,6 inch) Hoogte: 25,3 mm (1,0 inch) voorzijde/38,9 mm (1,5 inch) achterzijde
Diepte: 252,9 mm (10,0 inch)
1 minuut zoekwerk, en ja het lijkt te passen.
mbt Windows 7 upgrade via Dell:
De windows DVD van grote OEM leveranciers zoals Dell, HP, Acer enz. hebben de activatie ingebakken op de Bios en DVD. Als je Windows dus (her) installeert vanaf de DVD. (Vista of Windows 7) dan hoef je vaak geen produktkey in te toetsen, maar in ieder geval niet te activeren. Dat gebeurt nl al tijdens de installatie.
Dell heeft sinds ze de "gratis" update aanbieden ook het Bios aangepast op de systemen.
Het stickertje onderop je OEM PC is slechts een mededeling dat je een geldige installie hebt. Maar activeren zal er niet mee lukken. Dell zet op iedere PC hetzelfde nummer voor dezelfde Windows versie.
Als je Windows van Dell op een ander systeem installeert is het gewoon een OEM versie, die je moet activeren, omdat het productnr. niet past bij wat er in de Bios staat.
Een speciale Dell ISO zou dus wel kunnen, maar een installatie die je al in je bezit hebt kan weer niet, als je de productkey van Dell niet hebt.
De windows DVD van grote OEM leveranciers zoals Dell, HP, Acer enz. hebben de activatie ingebakken op de Bios en DVD. Als je Windows dus (her) installeert vanaf de DVD. (Vista of Windows 7) dan hoef je vaak geen produktkey in te toetsen, maar in ieder geval niet te activeren. Dat gebeurt nl al tijdens de installatie.
Dell heeft sinds ze de "gratis" update aanbieden ook het Bios aangepast op de systemen.
Het stickertje onderop je OEM PC is slechts een mededeling dat je een geldige installie hebt. Maar activeren zal er niet mee lukken. Dell zet op iedere PC hetzelfde nummer voor dezelfde Windows versie.
Als je Windows van Dell op een ander systeem installeert is het gewoon een OEM versie, die je moet activeren, omdat het productnr. niet past bij wat er in de Bios staat.
Een speciale Dell ISO zou dus wel kunnen, maar een installatie die je al in je bezit hebt kan weer niet, als je de productkey van Dell niet hebt.
Verwijderd
Deze laptop ziet er erg goed uit. Ik zoek al tijdje een goede laptop rond deze prijs. Voor Internetten / Msn / Text verwerken en films te kijken. Past deze Dell daar beetje bij??Philflow schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 05:56:
Voor wie het nog niet had gezien:
Dell Studio 15
Intel® Pentium® Dual-Core Processor T4300 (2.1GHz, 800MHz, 1MB cache)
Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Nederlands
4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM \[2 x 2.048]
320 GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf
Bespaar € 324 bij online bestelling.
Geldig t/m 7-10-2009
3 JAAR GARANTIE BETAAL ER SLECHTS 2!
Geldig t/m 21-10-2009
Voeg toe aan mandje
Aanpassen
Prijs € 853
Totale Besparing* € 324
Totaal € 529 (zonder EPP)
Bron: http://www1.euro.dell.com...hs1&l=nl&s=dhs&~ck=anavml
[...]
T4300 speelt op z'n sloffen 1080p content af. Bovendien kun je dat op de GPU afspelen, dan zou je zelfs met een veel mindere CPU afkunnen.
Ook games zullen prima draaien, de T4300 gaat daar geen bottleneck vormen voor zover ik weet. De ATI 4570 gaat wel een bottleneck vormen als je games op 180p wil spelen.
PS. Maar natuurlijk probeert Dell de indruk te wekken dat dit een zwakke CPU is die voor veel gebruikers niet voldoet. Ze moeten immers winst maken en dat doen ze meer op de upgrades.
Wat ik me alleen afvraag hoelang gaat de batterij van deze ongeveer mee?? Gewoon op normaal gebruik voor de dingen die ik hierboven genoemd heb.
Thanks!
Ik denk dat elke laptop aan die eisen kan voldoen, als je hd films wil kijken zijn er ook nog genoeg opties. De accuduur is voor mij zo'n 3,5 uur op energiebesparing. Dat is met achtergrondverlichting uit.
Verwijderd
De gewone 6 cells batterij is dat hea?
Ok dat is wel ruim voldoende
Ga m voor universiteit gebruiken dan. Nog even een goede sleeve (Beschermhoes) erbij vinden dan.
Ben alleen sceptisch over het merk DELL
Tevens Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g) [Inbegrepen in prijs].. Dat is gewoon goed voor internet? Maakt het iets uit met die andere opties?
Dell Wireless 1510 halve minikaart (802.11n) [meerprijs € 20,00 of € 1/maand1]
Intel WiFi Link 5300 halve minikaart (802.11 a/g/n) (Centrino) [meerprijs € 45,00 of € 2/maand1]
Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart [meerprijs € 25,01 of € 1/maand1]''
Ok dat is wel ruim voldoende
Tevens Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g) [Inbegrepen in prijs].. Dat is gewoon goed voor internet? Maakt het iets uit met die andere opties?
Intel WiFi Link 5300 halve minikaart (802.11 a/g/n) (Centrino) [meerprijs € 45,00 of € 2/maand1]
Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart [meerprijs € 25,01 of € 1/maand1]''
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2009 17:23 ]
Die netwerkkaart die er in zit is inderdaad perfect geschikt voor internet en je zal in de meeste gevallen toch nooit sneller dan de "g" snelheid halen (ook al heb je een "n" kaart), omdat de internetverbindingen niet zo snel zijn. Daar komt bij dat er vrijwel nog geen enkele universiteit is met "n" wireless verbindingen.Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 16:45:
De gewone 6 cells batterij is dat hea?
Ok dat is wel ruim voldoendeGa m voor universiteit gebruiken dan. Nog even een goede sleeve (Beschermhoes) erbij vinden dan.
Verwijderd
aaaargh, ik krijg bluetooth niet aan de praat met windows 7
bluesoleil geïnstalleerd, maar als ik hem het bluetooth apparaat laat aanzetten, zegt die dat er geeneen beschikbaar is
in apparaatbeheer zie je ook geen bluetooth apparaat, een bekend probleem?
bluesoleil geïnstalleerd, maar als ik hem het bluetooth apparaat laat aanzetten, zegt die dat er geeneen beschikbaar is
Verwijderd
Bedoel je dat ik mijn huidige win7-installatie niet kán activeren straks? Ik heb trouwens geen Windows-sticker op m'n laptop. Alleen een kleine sticker met service-tag van Dell.elinx schreef op woensdag 30 september 2009 @ 16:12:
mbt Windows 7 upgrade via Dell:
(...)
Weet niet wat bluesoleil is, gebruik het niet, maar bluetooth werkt hier prima. Gebruik dagelijks een bluetooth muis en soms een draadloze headset. Maar heb je wel bluetooth gekozen in je configuratie?Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 18:15:
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2009 18:30 ]
Bij mij werkt hij goed, ik heb wel de drivers van Vista van de dell site gedownload. Bluesoleil is ten eerste een "kwalitatief uitermate teleurstellend" programma, en ten 2e heb ik het nooit nodig gehad op mijn 1555Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 18:15:
Verwijderd
bij de dell drivers doet ie het in principe, maar als ik dan mijn wiimote probeer te connecten, vraagt ie om een key -.-
hier: http://www.youtube.com/watch?v=gLvaUKGhxLE word daar niet om gevraagd, vandaar dat ik alternative drivers gebruik...
edit: nu doet ie het wel?
had blijkbaar de verkeerde drivers
hier: http://www.youtube.com/watch?v=gLvaUKGhxLE word daar niet om gevraagd, vandaar dat ik alternative drivers gebruik...
edit: nu doet ie het wel?
had blijkbaar de verkeerde drivers
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2009 19:17 ]
@Ubomb, ik heb de 1555 met 6 cell accu.
In de laptop zitten:
P8600
4 gig DDR2
Ati 4570 512
500 gig 5400 rpm HD
Blu-ray speler
Als ik gewoon een beetje internet en tekstverwerk dan kan ik "makkelijk" 4 uur werken op gebalanceerd als energie instelling met een zo donker mogelijk scherm.
Met energie besparend kan ik zet kan ik zelfs 5 uur halen!
*dit zijn tijden die ik dus echt behaald heb, met wifi Inet, beetje surfen/msnnen/tekstverwerken*
In de laptop zitten:
P8600
4 gig DDR2
Ati 4570 512
500 gig 5400 rpm HD
Blu-ray speler
Als ik gewoon een beetje internet en tekstverwerk dan kan ik "makkelijk" 4 uur werken op gebalanceerd als energie instelling met een zo donker mogelijk scherm.
*dit zijn tijden die ik dus echt behaald heb, met wifi Inet, beetje surfen/msnnen/tekstverwerken*
Verwijderd
blijkbaar zuipt de 7200 rpm drive veel stroom, met dezelfde config met bluetooth (staat uit) haal ik net de 4 uur met undervolten
met wiki uit haal ik wel de 5.5 uur
met wiki uit haal ik wel de 5.5 uur
Verwijderd
Mijn order zit in fase 2 (preproductie). Betekent dit dat mijn order, hiermee bedoel ik de EPP code, is goedgekeurd? Neem aan van wel.
Heb trouwens de derde optie genomen:
Intel i7 processor
320 gb (7200 rpm)
Full HD scherm
4 gb intern geheugen ddr3
enz.
Heb hiervoor €802,- betaald. Lijkt me een goede deal of niet?!
Intel i7 processor
320 gb (7200 rpm)
Full HD scherm
enz.
Verwijderd
Zo netjes, P8600 erop wordt me wat duurMadDonkey schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:32:
@Ubomb, ik heb de 1555 met 6 cell accu.
In de laptop zitten:
P8600
4 gig DDR2
Ati 4570 512
500 gig 5400 rpm HD
Blu-ray speler
Ik kan ook Inspiron 1545 nemen, Intel® Core™ 2 Duo Processor P7450 IPV T6600
En 6 Cells batterij IPV 4 cells... , Hier zit Intel GMA 4500 HD dus dat is wel slechter, maar betere processor dan de T3300 van de Studio 15. Dus wat zal ik doen?? Meer processor of meer Videokaart?
Dat wordt dan 519 Euro
Enige punt is, DELL.... Betrouwbaar?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2009 21:44 ]
Pre-productie betekent dat ze de verschillende componenten van jouw laptop aan het verzamelen zijn zodat het naar Fase 3: Productie kan.Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 21:27:
Mijn order zit in fase 2 (preproductie). Betekent dit dat mijn order, hiermee bedoel ik de EPP code, is goedgekeurd? Neem aan van wel.
Intel i7 processor
320 gb (7200 rpm)
Full HD scherm
enz.
Dus ik denk, ja, je EPP order is goedgekeurd
Ik heb hetzelfde systeem als jij + Intel WiFi Link 5300 halve minikaart (802.11 a/g/n) (Centrino) voor €842.
Wanneer heb je 'm besteld/betaald etc?
Mijne heb ik op 27 sept besteld, 28 sept betaald, en hij was vanochtend in 'Fase 3: Productie' belandt
Verwachte leverdatum is 16 okt.
Ik kan niet wachten zeg..
Verwijderd
ik zou lekker de studo nemen, ik heb er een met de p8600 en tijdens het renderen van tweakers.net piekt hij een moment rond de 40%, sneller dan 2 ghz is achteraf gezien best overkill voor simpel gamen en een beetje fotoshoppen
de inspirion is trouwens het budgetmodel, slechtere bouwkwaliteit enzo...
de inspirion is trouwens het budgetmodel, slechtere bouwkwaliteit enzo...
Verwijderd
Ok top! 
Ga denk de Studio 15, gewoon standaard zonder upgrades bestellen voor 529 Euro.
Hopen maar dat ik er tevreden mee wordt
Ga denk de Studio 15, gewoon standaard zonder upgrades bestellen voor 529 Euro.
Hopen maar dat ik er tevreden mee wordt
Verwijderd
Heb mijn systeem vanmiddag besteld en de verwachte leverdatum is 12 okt. Redelijk snel dus. Zo rond de 7 werkdagen. Na lang wikken en wegen toch bij deze laptop uitgekomen. Uiteraard ook met behulp van dit forum.
Raar trouwens dat het bij jou toch een stuk langer duurt. Heb bij EPP trouwens 'overheid' ingevuld. Dat is niet gelogen trouwens. Was een gokje, maar waarchijnlijk toch goedgekeurd.
Raar trouwens dat het bij jou toch een stuk langer duurt. Heb bij EPP trouwens 'overheid' ingevuld. Dat is niet gelogen trouwens. Was een gokje, maar waarchijnlijk toch goedgekeurd.
Inderdaad, de activeringscode zit gebakken op de DVD en werkt alleen als je de juiste Bios hebt. Windows wordt dan automatisch offline geactiveerd.Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 18:27:
[...].......
Bedoel je dat ik mijn huidige win7-installatie niet kán activeren straks? Ik heb trouwens geen Windows-sticker op m'n laptop. Alleen een kleine sticker met service-tag van Dell.
Om dit voor elkaar te krijgen zijn drie zaken nodig die bij elkaar moeten passen:
Een Dell code in de Bios
Een Dell certificaat op de DVD
Een Dell productcode op de DVD
Als één van de drie ontbreekt, of niet juist is, wordt om een productcode gevraagd die vervolgens geactiveerd moet worden.
Als je een "nieuwe" Dell PC hebt, zit het met de bios wel goed. Je hebt dan voor je huidige (RTM) installatie nog een passend Dell certificaat nodig en een Dell productcode. Deze kunnen eventueel ook achteraf in je installatie worden "geplakt". Je zal ze alleen wel eerst moeten hebben.
Bij de DVD wordt geen losse productcode meegeleverd en de productcode op de sticker werkt niet.
Logisch want er is ook nog een certificaat nodig.
De genoemde Windows licentiesticker zit onder de accu. Accu verwijderen en je ziet hem
[ Voor 9% gewijzigd door elinx op 30-09-2009 22:30 ]
Het verschil in processor is erg klein. Het verschil in videokaart niet, tenminste als je gamet ed.
Verder heeft de Studio HDMI, de Inspiron niet
Verwijderd
Ga m niet voor gamen gebruikenPhilflow schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:16:
[...]
Het verschil in processor is erg klein. Het verschil in videokaart niet, tenminste als je gamet ed.
Verder heeft de Studio HDMI, de Inspiron niet
Maar ok studio toch meer voordelen blijkt !
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2009 22:27 ]
Vandaag mijn Studio 15 ontvangen, prima apparaat! 
Vind alleen wel de resolutie veel te laag, kan max op 1366 x 768. Is er misschien een mogelijkheid om de resolutie te verhogen? Bvd.
Vind alleen wel de resolutie veel te laag, kan max op 1366 x 768. Is er misschien een mogelijkheid om de resolutie te verhogen? Bvd.
Nee dat is niet mogelijk. Dat kan alleen als je een hoger resolutie scherm hebt. En de enige mogelijkheid om zo'n scherm te krijgen, is je gehele laptop retourneren, geld terugvragen en een nieuwe laptop met een hogere resolutie bestellen.Morpheus2003 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:25:
Vandaag mijn Studio 15 ontvangen, prima apparaat!
Verwijderd
Hmm, en die Windowsversie van Dell is natuurlijk geen kale versie maar zit volgepropt met m.i. overbodige software. Heb er nu dus toch nog spijt van dat ik die licentie niet meteen teruggestuurd heb. Zonde van het geld! Koop ik nog liever Windows los in de winkel ook al is dat duurder. Wel jammer dat je tegenwoordig zo beperkt wordt in je OS-mogelijkheden als je een OEM-licentie hebt. Sommige dingen waren vroeger toch echt wel beter... *zucht*elinx schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:16:
Inderdaad, de activeringscode zit gebakken op de DVD en werkt alleen als je de juiste Bios hebt. Windows wordt dan automatisch offline geactiveerd.
(...)
*edit*
Toch vraag ik me af waarom het allemaal zo moeilijk moet. Want wat een cracktooltje kan, kan Dell natuurlijk ook gewoon toepassen. Biedt gewoon een persoonsgebonden tooltje aan met de gebruikerslicentie ingebouwd. Zorg ervoor dat dat dus alleen op de bedoelde laptop of pc werkt en klaar. Geen gedoe met dvd's e.d. En wel zo gebruikersvriendelijk. Als ze mensen aan een legale Windows willen helpen dan moeten ze daar wel een beetje moeite voor doen. Ik was eerlijk waar bereid om het helemaal officieel te doen maar als ze tijd, geld én energie gaan vragen daarvoor dan houdt het bij mij gewoon op. Niet dat ik me schuldig voel want MS verdient toch wel aan mijn Vista-licentie.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2009 23:40 ]
Dell heeft nog steeds een van de beste prijs-kwaliteits verhoudingen hoor. Probeer bijvoorbeeld maar ergens een 15,6 inch laptop met HD scherm voor minder dan 1000 euro te krijgen. En met de service en garantieafwikkeling zit het tegenwoordig ook wel snor bij Dell.Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:32:
[...]
Hmm, en die Windowsversie van Dell is natuurlijk geen kale versie maar zit volgepropt met m.i. overbodige software. Heb er nu dus toch nog spijt van dat ik die licentie niet meteen teruggestuurd heb. Zonde van het geld! Koop ik nog liever Windows los in de winkel ook al is dat duurder. Wel jammer dat je tegenwoordig zo beperkt wordt in je OS-mogelijkheden als je een OEM-licentie hebt. Sommige dingen waren vroeger toch echt wel beter... *zucht*
Jawel, want dat is waarschijnlijk een van de redenen waarom het OS gedeelte op zo'n manier geregeld is. Om kosten te sparen (waardoor ze dus een goedkope laptop kunnen aanbieden), hebben ze (waarschijnlijk) voor de ingebakken serialkey gekozen.Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:40:
Zeker, over de hardware tot dusver niets dan lof maar dat is helemaal het punt niet.
Verwijderd
Vraag me af wat goedkoper is: per klant een eigen custom geperste dvd of een standaard dvd dan wel downloadable ISO met een apart klantgebonden activatietooltje? Het laatste systeem is in ieder geval een stuk flexibeler.
*edit*
Ik vraag me nu af of het mogelijk is om straks de licentie op een of andere manier van de dvd te lezen en deze te gebruiken om een bestaande installatie op het systeem te activeren. Of dit legaal is, weet ik niet. Het zit vast in een grijs gebied maar ik probeer tenminste nog om de licentie te gebruiken.
*edit*
Ik vraag me nu af of het mogelijk is om straks de licentie op een of andere manier van de dvd te lezen en deze te gebruiken om een bestaande installatie op het systeem te activeren. Of dit legaal is, weet ik niet. Het zit vast in een grijs gebied maar ik probeer tenminste nog om de licentie te gebruiken.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2009 00:00 ]
Volgens mij mag je uberhaupt van Microsoft geen lege Windows (dus zonder drivers/software) DVD meeleveren, dus dat zal ook nooit gaan gebeuren.
En een Dell DVD is voor veel mensen nog te prefereren boven een downloadable ISO. Stel dat er wat is met de Windows installatie, dan is het voor veel mensen fijner om een kant en klare recovery DVD te hebben. Niet iedereen is een tweaker he, er zitten ook veel digibeten tussen (van opa's en huismoeders tot zelfs studenten). En deze mensen willen dus wel een DVD, dus als je dan geen DVD levert, dan moet je deze weer na sturen (wat weer extra geld kost) als er bv een probleem optreedt.
En een Dell DVD is voor veel mensen nog te prefereren boven een downloadable ISO. Stel dat er wat is met de Windows installatie, dan is het voor veel mensen fijner om een kant en klare recovery DVD te hebben. Niet iedereen is een tweaker he, er zitten ook veel digibeten tussen (van opa's en huismoeders tot zelfs studenten). En deze mensen willen dus wel een DVD, dus als je dan geen DVD levert, dan moet je deze weer na sturen (wat weer extra geld kost) als er bv een probleem optreedt.
Dat kan niet, omdat dat een standaard key is (die op duizenden andere DVD's ook zit). Als je deze dus kan lezen, kan je hem niet gebruiken, omdat je deze niet kan activeren.Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:53:
[ Voor 32% gewijzigd door silmaril8 op 01-10-2009 00:04 ]
Ook niet als ik er na een tijdje een andere videokaart in plaats? Bedankt iig voor je duidelijk reactie!silmaril8 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:27:
[...]
Nee dat is niet mogelijk. Dat kan alleen als je een hoger resolutie scherm hebt. En de enige mogelijkheid om zo'n scherm te krijgen, is je gehele laptop retourneren, geld terugvragen en een nieuwe laptop met een hogere resolutie bestellen.
Nee, want een videokaart zorgt er niet voor dat je een hogere resolutie hebt. De resolutie wordt puur en alleen door het scherm bepaalt.Morpheus2003 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 00:10:
[...]
Ook niet als ik er na een tijdje een andere videokaart in plaats? Bedankt iig voor je duidelijk reactie!
Enne, je kan er ook geen andere videokaart in doen hoor. Vaak zit deze vastgebakken op het moederbord. En als het wel kan, kost dat je tonnen met geld en vervalt je garantie. Daarbij heb je ook nog eens kans dat de oude koeler het niet aankan en dat de bios het niet toelaat.
Verwijderd
Heeft iemand hier nog een antwoord op?Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 15:15:
Heb een 1555 besteld met T4200, het Full HD scherm, een 320GB 7.200rpm en Intel Wifi link 5100 als extra upgrades!
Met EPP en korting kwam ik op 630 euro! Goede deal?
Hij is nog niet betaald, T4300 nemen ipv de T4200 of is dat verschil minimaal?
Ok. Dan moet ik er maar aan wennen, terugsturen is ook weer een heel gedoe wat veel zal gaan kosten.silmaril8 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 00:13:
[...]
Nee, want een videokaart zorgt er niet voor dat je een hogere resolutie hebt. De resolutie wordt puur en alleen door het scherm bepaalt.
Enne, je kan er ook geen andere videokaart in doen hoor. Vaak zit deze vastgebakken op het moederbord. En als het wel kan, kost dat je tonnen met geld en vervalt je garantie. Daarbij heb je ook nog eens kans dat de oude koeler het niet aankan en dat de bios het niet toelaat.
Bedankt voor je reactie!
Verwijderd
Als je mensen toch om verzend- en administratiekosten gaat vragen dan kun je ook overwegen om die keuze aan de klant te laten. Kwestie van aan laten klikken op een site. Wil je de ISO downloaden en zelf branden: gratis. Wil je een dvd? Kost je een x bedrag. Prima toch? Extra linkje voor de activatietool en klaar.silmaril8 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 00:02:
Volgens mij mag je uberhaupt van Microsoft geen lege Windows (dus zonder drivers/software) DVD meeleveren, dus dat zal ook nooit gaan gebeuren.
Hier vat ik je niet helemaal. Key met certificaat is voldoende. Dat is bij installatie vanaf de oem-dvd immers ook het geval. Ik wil dat dus alleen achteraf pas doen op een bestaande installatie.silmaril8 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 00:02:
Dat kan niet, omdat dat een standaard key is (die op duizenden andere DVD's ook zit). Als je deze dus kan lezen, kan je hem niet gebruiken, omdat je deze niet kan activeren.
Op internet is te vinden hoe je een certificaat kunt installeren. Als ik straks zowel het certificaat als mijn eigen win7-productcode in handen heb dan staat niets een activatie in de weg lijkt me. Ik ga Dell morgen maar 's mailen met de vraag of ik alleen die twee zaken kan ontvangen in plaats van een complete dvd.elinx schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:16:
Een Dell code in de Bios
Een Dell certificaat op de DVD
Een Dell productcode op de DVD
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2009 00:49 ]
Klopt allemaal en heb ik dit zelf uit nieuwsgierigheid geprobeerd bij mijn nog niet geactiveerde MSDN versie. Op internet staat een handleiding hoe de certificaten en productcode te installeren en weer te verwijderen op je RTM versie. Ook dat lukt gewoon, als je dit maar doet als de RTM versie nog in evaluatiemode is, omdat je anders je eerdere activatie om zeep helpt. Er is zelfs een tooltje voor om eea automatisch te doen.Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 00:33:
----
Hier vat ik je niet helemaal. Key met certificaat is voldoende. Dat is bij installatie vanaf de oem-dvd immers ook het geval. Ik wil dat dus alleen achteraf pas doen op een bestaande installatie.
[...]
Op internet is te vinden hoe je een certificaat kunt installeren. Als ik straks zowel het certificaat als mijn eigen win7-productcode in handen heb dan staat niets een activatie in de weg lijkt me. .....
Net na een jaar is m'n oplader kapot.
Maakt een piepend geluid (piep, piep, piep) en laad dus ook niet op.
Ik moet zeggen dat al langer de draden zichtbaar waren, dus hij is ook zichtbaar kapot.
Hoe lang mag een voeding redelijkerwijs meegaan? Maak ik kans op coulance van Dell denken jullie?
Maakt een piepend geluid (piep, piep, piep) en laad dus ook niet op.
Ik moet zeggen dat al langer de draden zichtbaar waren, dus hij is ook zichtbaar kapot.
Hoe lang mag een voeding redelijkerwijs meegaan? Maak ik kans op coulance van Dell denken jullie?
Deze aanbieding is nu € 509 (nog zonder EPP)Philflow schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 05:56:
Dell Studio 15
Prijs € 853
Totale Besparing* € 324
Totaal € 529 (zonder EPP)
http://www1.euro.dell.com...G-26ODXLY-EK9OE8-4EH41-v1
Hetzelfde systeem kost nu € 903,25 incl. BTW (met 5% korting + 6% epp)spetzje schreef op zondag 27 september 2009 @ 17:52:
Net een Studio 1557 besteld via internet:
N1053511
Intel® Core i7 Mobile Processor 720QM (1.6 GHzTurbo Mode tot 2,8 GHz, 6 MB L3-cache)
4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
15,6-inch witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met TrueLife
320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Genuine Windows Vista® Home Premium SP1 (64 BIT) - English
Vast intern dvd+/-rw-station met laadsleuf, inclusief software
Intel WiFi Link 5300 halve minikaart (802.11 a/g/n) (Centrino)
1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Silver chainlink palm rest with Black Chainlink cover only
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Black chainlink
Microsoft® Works 9.0 / English - (Does not include Microsoft® Word)
Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Engels
Wisselstroomadapter van 90 W
Totaal incl. Btw (met 5% korting + 6% epp)
€ 842,98
Heb ik ff geluk dat ik m al heb besteld

Verwijderd
Wow nice, mooi dat ik hem nog niet besteld had gister voor 529 Euro. Scheelt toch mooi 20 euro's weerPhilflow schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 14:37:
[...]
Deze aanbieding is nu € 509 (nog zonder EPP)
http://www1.euro.dell.com...G-26ODXLY-EK9OE8-4EH41-v1
Topding dit lijkt me voor 509 euro, ik ben alleen nog niet uit of ik Dell kan vertrouwen
In welk opzicht. Het is niet zo dat ze met een annonieme account hun PC's op marktplaats verkopen.Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:30:
[...]
Wow nice, mooi dat ik hem nog niet besteld had gister voor 529 Euro. Scheelt toch mooi 20 euro's weer![]()
Topding dit lijkt me voor 509 euro, ik ben alleen nog niet uit of ik Dell kan vertrouwen
Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.
Verwijderd

de videokaart drivers crashten verschrikkelijk (gemodde drivers updaten via windows update = no-no), dus ik deed systeemherstel...
komt er een melding: systeemherstel mislukt, mogelijk bevat de schijf slechte sectoren
ik testen, en jawel...
hij lijkt langzamer te gaan, en af en toe loopt de app die ik open hebt gewoon vast (freeze)
als ik dan in taakbeheer kijk zie ik een que lengt van <50, maar geen programma's die de disc gebruiken (system.exe staat bovenaan met ~10kb/s)
zal wel een paar dagen kijken hoe het gaat...
de 320 gig schijf heeft trouwens 298,nogwat vrije ruimte, klopt dat?
[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2009 17:04 ]
Zo net telefoon van dell gehad. Ze gaan me laptop omruilen 
Volgende week vrijdag komp UPS om me oude in te nemen en dan hoop ik zo snel mogelijk een nieuwe te krijgen.
Nice
heb nieuwe configuratie binnen van dell:
Dit was me oude:
Studio 1535 : Core 2 Duo T5800 (2.0GHz,667Mhz,2MB) 1
N1053511 1 S
Display : 15.4in Widescreen WXGA with Truelife- CCFL 1 S
Palmrest : Standard 1 S
2.0 mega pixel Camera - CCFL 1 S
LCD Back Cover : Jet Black Colour Matte Finish 1 S
Documentation : Dutch Shipping Docs 1 S
Resource DVD : Studio 1535 Diagnostics & Drivers 1 S
2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024) 1 S
Hard Drive 250GB Serial ATA (5400RPM) 1 S
Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive including software 1 S
AC Adapter 90W - 3 Pin 1 S
Power Cord European 2 meter with 3 Pin 1 S
Battery : Primary 6 cell 56W/HR LI-ION 1 S
Carry Case : Not Included 1 S
Graphics: 256MB ATI Mobility RADEON HD 3450 1 S
No Bluetooth Upgrade 1 S
Wireless : Dell Wireless 1510 (802.11n) Half Mini Card European
Dit is wat ik terug krijg:
Studio 1555 : Intel Core 2 Duo T6500(2.1GHz,800MHz,2MB) 1
Display : 15.6in Widescreen High Definition (1366X768) WLED with TrueLife 1 S
Palmrest : Silver Chainlink with Black Chainlink Cover only 1 S
Camera : Integrated 2.0 Mega Pixel Camera 1 S
LCD Back Cover : Black Chainlink 1 S
Ship Accessory : Dutch Docs 1 S
Resource DVD : Studio 1555 Diagnostics and Drivers 1 S
Memory : 2048MB (2x1024) 800MHz DDR2 Dual Channel 1 S
Hard Drive : 250GB Serial ATA (5400RPM) 1 S
Power Supply : Inspiron 90W AC Adapter 1 S
Power Cord : European 2M 1 S
Graphics : 256 MB ATI Mobility RADEON HD 4570 1 S
toch netjes
Volgende week vrijdag komp UPS om me oude in te nemen en dan hoop ik zo snel mogelijk een nieuwe te krijgen.
Nice
Dit was me oude:
Studio 1535 : Core 2 Duo T5800 (2.0GHz,667Mhz,2MB) 1
N1053511 1 S
Display : 15.4in Widescreen WXGA with Truelife- CCFL 1 S
Palmrest : Standard 1 S
2.0 mega pixel Camera - CCFL 1 S
LCD Back Cover : Jet Black Colour Matte Finish 1 S
Documentation : Dutch Shipping Docs 1 S
Resource DVD : Studio 1535 Diagnostics & Drivers 1 S
2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024) 1 S
Hard Drive 250GB Serial ATA (5400RPM) 1 S
AC Adapter 90W - 3 Pin 1 S
Power Cord European 2 meter with 3 Pin 1 S
Carry Case : Not Included 1 S
Graphics: 256MB ATI Mobility RADEON HD 3450 1 S
No Bluetooth Upgrade 1 S
Dit is wat ik terug krijg:
Studio 1555 : Intel Core 2 Duo T6500(2.1GHz,800MHz,2MB) 1
Display : 15.6in Widescreen High Definition (1366X768) WLED with TrueLife 1 S
Palmrest : Silver Chainlink with Black Chainlink Cover only 1 S
Camera : Integrated 2.0 Mega Pixel Camera 1 S
LCD Back Cover : Black Chainlink 1 S
Ship Accessory : Dutch Docs 1 S
Resource DVD : Studio 1555 Diagnostics and Drivers 1 S
Memory : 2048MB (2x1024) 800MHz DDR2 Dual Channel 1 S
Hard Drive : 250GB Serial ATA (5400RPM) 1 S
Power Supply : Inspiron 90W AC Adapter 1 S
Power Cord : European 2M 1 S
Graphics : 256 MB ATI Mobility RADEON HD 4570 1 S
toch netjes
[ Voor 82% gewijzigd door hhoekstra op 01-10-2009 18:14 . Reden: config erbij ]
Weet iemand hoeveel het HD scherm kost op een standaard Dell Studio 15? Kan het op de site voor dit model niet vinden. Bvd.
Hier 80 euro voor het Full-HD scherm en voor de telefoon wouden ze geen kortingen geven.
Overigens is het Full-HD scherm beschikbaar als upgrade via de site als je een Core i7 PC hebt geselecteerd: dan kost de upgrade nog 60 euro.
Overigens is het Full-HD scherm beschikbaar als upgrade via de site als je een Core i7 PC hebt geselecteerd: dan kost de upgrade nog 60 euro.
[ Voor 56% gewijzigd door HMeijer op 01-10-2009 19:57 ]
Heb hem stiekem niet gebesteld betaald. Twijfelde heel lang over de kleur.. tot dat ik zag wat Black Chain Link echt was.. Kijk eens hier: http://www.flickr.com/photos/dellphotos/3462939952/OneUp schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:00:
[...]
In de praktijk duurt de levering vaak een kleine 2 weken.
Ben ik nu verplicht om te betalen?
Daarnaast kreeg ik een fijne actie in mijn inbox dat de basickleuren gratis zijn! Blauw lijkt me prima! Alles behalve die Black Chain Link.. ik ben toch geen fietsenmaker? Ik ga morgen eens met Dell bellen.
Zolang ie niet in productie is kun je cancelen.JoostdeSuproost schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:06:
[...]
Volgens mij is het lang niet zo erg als jij denkt. Op andere foto's ziet het er wel mooi uit vind ik.Alles behalve die Black Chain Link.. ik ben toch geen fietsenmaker?
op die foto lijkt het er net op te liggen. DIt is in het echt dus niet zo, je ziet alleen in een erg lichte kamer(of vol de lamp erop) de figuurtjes. In het grijze gedeelte van het palmrest is het wel een stuk duidelijker, maar niet storendJoostdeSuproost schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:06:
[...]
Heb hem stiekem niet gebesteld betaald. Twijfelde heel lang over de kleur.. tot dat ik zag wat Black Chain Link echt was.. Kijk eens hier: http://www.flickr.com/photos/dellphotos/3462939952/![]()
Daarnaast kreeg ik een fijne actie in mijn inbox dat de basickleuren gratis zijn! Blauw lijkt me prima! Alles behalve die Black Chain Link.. ik ben toch geen fietsenmaker? Ik ga morgen eens met Dell bellen.
Verwijderd
Kweet niet, algemene gedachte gevormd jaren terug dat Dell een slecht merk waskemphaas schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:33:
[...]
In welk opzicht. Het is niet zo dat ze met een annonieme account hun PC's op marktplaats verkopen.
Hmm nu lees ik weer wat reacties hierboven over de videokaart?? Toch nog even wachten met kiezen dan
Ah, te gek! Ik ga het morgen meteen proberen.Philflow schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:29:
[...]
Zolang ie niet in productie is kun je cancelen.
[...]
Volgens mij is het lang niet zo erg als jij denkt. Op andere foto's ziet het er wel mooi uit vind ik.
Ik heb van mijn werk een grijze Latitude. Werkt prima, fijn kleurtje en niet kras of stootgevoelig.
Ik weet dat ik me daar aan ga storen. Ik ben een perfectionist en als me het nu al niet bevalt, moet ik het niet doen. Mogelijk dus wel een alternatief als ik niet kan wisselen.hellboy123 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:53:
[...]
op die foto lijkt het er net op te liggen. DIt is in het echt dus niet zo, je ziet alleen in een erg lichte kamer(of vol de lamp erop) de figuurtjes. In het grijze gedeelte van het palmrest is het wel een stuk duidelijker, maar niet storend
Verwijderd
Zal ik m bestellen of niet ? Die Dell 1555 van 509 Euro nu in de aanbieding? Beetje goed ding voor school denken jullie? (Text verw, Msn, internet, films, batterijduur, warmte?)
Ik ken redelijk wat mensen met een Dell laptop, heb er ook zakelijke ervaring mee. En ik kan niets anders zeggen dan: Top service!Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:33:
[...]
Kweet niet, algemene gedachte gevormd jaren terug dat Dell een slecht merk was![]()
Hmm nu lees ik weer wat reacties hierboven over de videokaart?? Toch nog even wachten met kiezen danhoewel die nu 509 is.
Ik raad je wel aan om extra (on site) garantie erbij te nemen. Dan komen ze je laptop bij je maken/ ruilen hem terplekke om als het niet te maken is.
Ik kan alleen niet terug vinden wat je bedoeld met "reacties over de videokaart" ?
Verwijderd
Videokaart post van Darkstone op deze pagina, of dat is andere versie van studio 15?MadDonkey schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:33:
[...]
Ik ken redelijk wat mensen met een Dell laptop, heb er ook zakelijke ervaring mee. En ik kan niets anders zeggen dan: Top service!
Ik raad je wel aan om extra (on site) garantie erbij te nemen. Dan komen ze je laptop bij je maken/ ruilen hem terplekke om als het niet te maken is.
Ik kan alleen niet terug vinden wat je bedoeld met "reacties over de videokaart" ?
Maar ok top, en extra garantie weet je hoe ziek duur dat is? jaar extra (naja 2 jaar omdat het 3 voor 2 is) wordt het dik 100 euro duurder
Bij Dell moet je gewoon de juiste aanbieding afwachten!Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:44:
[...]
Videokaart post van Darkstone op deze pagina, of dat is andere versie van studio 15?
Maar ok top, en extra garantie weet je hoe ziek duur dat is? jaar extra (naja 2 jaar omdat het 3 voor 2 is) wordt het dik 100 euro duurder
Ik heb een 1555 voor 736 incl verz.k (met EPP en kortingsbon) met (als goodies):
P8600
500gig HD
blu ray
2 jaar home support (ook avond en weekend)
Maar de vidkaart van Darkstone was niet defect tevens gaat dat om een Studio 1535 en niet om de 1555. Hij gebruikte gemodde drivers en tijdens een Windows update kwamen er problemen aan het licht? Die uiteindelijk bij zijn hardeschijf lagen! Hij krijgt van Dell een nieuwe (betere) laptop ervoor terug. Dus niks mis met de support achteraf....
Verwijderd
Ok topMadDonkey schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:09:
[...]
Bij Dell moet je gewoon de juiste aanbieding afwachten!
Ik heb een 1555 voor 736 incl verz.k (met EPP en kortingsbon) met (als goodies):
P8600
500gig HD
blu ray
2 jaar home support (ook avond en weekend)
Maar de vidkaart van Darkstone was niet defect tevens gaat dat om een Studio 1535 en niet om de 1555. Hij gebruikte gemodde drivers en tijdens een Windows update kwamen er problemen aan het licht? Die uiteindelijk bij zijn hardeschijf lagen! Hij krijgt van Dell een nieuwe (betere) laptop ervoor terug. Dus niks mis met de support achteraf....
Voor jouw gebruik is het een perfecte keuze denk ik. De dingen die jij van plan bent vragen niet super veel van de CPU en het enige wat zwaar kan zijn, HD films, die kunnen door de GPU gedaan worden die meer dan capabel is.Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:22:
[...]
Ok topHoewel ik alleen de standaard inbegrepen garantie neem dan. Dus ben benieuwd hoe dat uitpakt, ga geen dik 100 euro meer betale voor meer. Maar verder is t wel goed dus
Dan ga ik deze aanbieidng van 509 maar bestellen en hopelijk maak ik de goede keuze
Ik ben in iedergeval blij met mn accu(duur) van ongeveer 4 a 5 uur.bij een beetje surfen en typen.
*edit*
mijn enige aanmerking op mijn Dell: mijn eerste voeding was alles behalve stil. Begon met een brom werd later een zacht geknetter. Heb er over gebeld en had de volgende dag al een nieuwe in huis!
[ Voor 12% gewijzigd door MadDonkey op 01-10-2009 23:40 ]
Verwijderd
Aha oke dan! Hopelijk heb ik wel een voeding die minder geluid maakt dan ;-)MadDonkey schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:38:
[...]
Voor jouw gebruik is het een perfecte keuze denk ik. De dingen die jij van plan bent vragen niet super veel van de CPU en het enige wat zwaar kan zijn, HD films, die kunnen door de GPU gedaan worden die meer dan capabel is.
Ik ben in iedergeval blij met mn accu(duur) van ongeveer 4 a 5 uur.bij een beetje surfen en typen.
*edit*
mijn enige aanmerking op mijn Dell: mijn eerste voeding was alles behalve stil. Begon met een brom werd later een zacht geknetter. Heb er over gebeld en had de volgende dag al een nieuwe in huis!
Bedankt!
Verwijderd
dat is de hdd, het gebeurde toen ik de videokaart drivers aan het rollbacken wasVerwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:44:
[...]
Videokaart post van Darkstone op deze pagina, of dat is andere versie van studio 15?
heeft geen verband met elkaar

en ik heb nog niets terug... sterker nog, heb de support niet eens gebeld op dit moment heb ik af en toe freezes, maar dat kan ook aan brakke software liggen (windows indexing service bijvoorbeeld

Verwijderd
Ok ik ga er gewoon niet mee kloten en er voorzichtig mee doen
moet het goedkomen!
Alleen nog een tas nu
of biedt zon beschermhoes (Sleeve) genoeg bescherming en past die in me eastpak? Iemand idee?
Alleen nog een tas nu
Verwijderd
Sleeve doet het prima, naar mijn mening.
Sta op het punt een studio 15 met i7 te bestellen, twijfel alleen over de videokaart. Iemand die mijn twijfels weg kan nemen? Game niet veel buiten football manager, die is nu ook in 3d en wil hem de komende 5 jaar natuurlijk wel kunnen spelen;)
edit:verkondig onzin
Sta op het punt een studio 15 met i7 te bestellen, twijfel alleen over de videokaart. Iemand die mijn twijfels weg kan nemen? Game niet veel buiten football manager, die is nu ook in 3d en wil hem de komende 5 jaar natuurlijk wel kunnen spelen;)
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2009 11:13 ]
Volgens mij is zeker voor footbal manager die 4570 echt wel voldoende. FM berust (volgens mij) vooral op de CPU voor al die simulaties enzo, en dat doet de i7 als geen ander. Heb ook berichten van anderen gelezen dat ze Call of Duty 4 en dergelijke op medium spelen met de 4570 (en dan niet met een 4570 maar met maximaal een P8600, en DDR2 ipv DDR3 RAM)Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:44:
Sleeve doet het prima, naar mijn mening.
EDIT:
Ga zelf nu waarschijnlijk voor een P7350 ipv een i7 versie. Ik haal gewoon niet genoeg voordeel uit die i7 denk ik. Op de Surfspot partnershop van Dell staat nu een "aanbieding", maar volgens mij is die helemaal niet zo voordelig...:
P7350 2.0GHz,1066MHz,3MB
Midnight Blue (da's dan wel weer leuk)
1366X768) WLED
320GB SATA (5400rpm)
4GB RAM
Intel WiFi Link 5100
Dutch Windows Vista Home Basic SP1 (32Bit OS) (Basic en 32 bit

3 jaar garantie
799 euro, exclusief verzendkosten...
Terwijl betere configuratie (7200 schijf, Vista Home Premium 64 bit, maar met standaard chainlink black ipv midnight blue) op dell op ongeveer 815, inclusief verzendkosten uitkomt...
Bij die dell partnershop staan geen upgrade opties, maar ik ga eens bellen, want ik wil eigenlijk wel een 7200 HDD, 64 bit OS en evt. een full HD scherm...
[ Voor 35% gewijzigd door ickeicke op 02-10-2009 14:23 ]
Ik heb twee weken geleden een gelijkwaardig systeem samengesteld met de N0053505 configuratie:ickeicke schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:15:
[...]
Volgens mij is zeker voor footbal manager die 4570 echt wel voldoende. FM berust (volgens mij) vooral op de CPU voor al die simulaties enzo, en dat doet de i7 als geen ander. Heb ook berichten van anderen gelezen dat ze Call of Duty 4 en dergelijke op medium spelen met de 4570 (en dan niet met een 4570 maar met maximaal een P8600, en DDR2 ipv DDR3 RAM).
EDIT:
Ga zelf nu waarschijnlijk voor een P7350 ipv een i7 versie. Ik haal gewoon niet genoeg voordeel uit die i7 denk ik. Op de Surfspot partnershop van Dell staat nu een "aanbieding", maar volgens mij is die helemaal niet zo voordelig...:
P7350 2.0GHz,1066MHz,3MB
Midnight Blue (da's dan wel weer leuk)
1366X768) WLED
320GB SATA (5400rpm)
4GB RAM
Intel WiFi Link 5100
Dutch Windows Vista Home Basic SP1 (32Bit OS) (Basic en 32 bit)
3 jaar garantie
799 euro, exclusief verzendkosten...
Terwijl betere configuratie (7200 schijf, Vista Home Premium 64 bit, maar met standaard chainlink black ipv midnight blue) op dell op ongeveer 815, inclusief verzendkosten uitkomt...
Bij die dell partnershop staan geen upgrade opties, maar ik ga eens bellen, want ik wil eigenlijk wel een 7200 HDD, 64 bit OS en evt. een full HD scherm...
Ruby Red
P7350
4 GB RAM
320 GB 7200 rpm
Intel WiFi Link 5100
Vista Home Premium 64 bit NL
Voor € 709,- totaal
Allemaal online zonder te hoeven bellen, maar dan wel zonder HD scherm en met 1 jaar garantie.
P.S. Hij komt een dezer dagen binnen!
Verwijderd
Waar is die EPP nou voor bedoeld?? Kan ik dat gebruiken als ik een eigen bedrijf heb? Of hoe zit dat?
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:29:
Waar is die EPP nou voor bedoeld?? Kan ik dat gebruiken als ik een eigen bedrijf heb? Of hoe zit dat?
Zoek voor de gein in dit topic is op EPP...OneUp schreef op woensdag 30 september 2009 @ 13:18:
Ongelooflijk hoeveel dezelfde vragen over die EPP korting hier dagelijks voorbij komen
[ Voor 5% gewijzigd door OneUp op 02-10-2009 16:42 ]
People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.
Verwijderd
Ah sorry, gedaan, heel wat reacties 
Werken bij een bedrijf die Dell contract heeft dus??
Heb wel een heel klein bedrijf maar geen contract met dell
Maar ik zie ook dat mensen zeggen dat ze het gewoon gebruiken omdat het toch niet gecontroleerd wordt?? Als dat zo is jkan ik het ook wel doen, moet ik dan nog een bedrijf invullen ofzo straks?
Werken bij een bedrijf die Dell contract heeft dus??
Heb wel een heel klein bedrijf maar geen contract met dell
Maar ik zie ook dat mensen zeggen dat ze het gewoon gebruiken omdat het toch niet gecontroleerd wordt?? Als dat zo is jkan ik het ook wel doen, moet ik dan nog een bedrijf invullen ofzo straks?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2009 17:07 ]
Heeft iemand van jullie ervaringen met Dell ná het verlopen van de garantie van 1 jaar?
Zoals op de vorige pagina al vermeld, is mijn adapter stuk na zo'n 14 maanden.
In de email heb ik vermeld dat ik gewoon een nieuwe wil en aanspraak wil maken op de 2 jaar wettelijk Europese garantietermijn.
Mocht het niet lukken, bel ik gewoon in de hoop een andere medewerker te krijgen. Telefoonnummers zijn tegenwoordig wel lastig te vinden op de Dell site (en mailen doen ze ook niet terug binnen 24h
)
In de email heb ik vermeld dat ik gewoon een nieuwe wil en aanspraak wil maken op de 2 jaar wettelijk Europese garantietermijn.
Mocht het niet lukken, bel ik gewoon in de hoop een andere medewerker te krijgen. Telefoonnummers zijn tegenwoordig wel lastig te vinden op de Dell site (en mailen doen ze ook niet terug binnen 24h
Ik heb twee verschillende ervaringen (goede) met Dell:Cheesy schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 19:19:
Heeft iemand van jullie ervaringen met Dell ná het verlopen van de garantie van 1 jaar?
Mocht het niet lukken, bel ik gewoon in de hoop een andere medewerker te krijgen. Telefoonnummers zijn tegenwoordig wel lastig te vinden op de Dell site (en mailen doen ze ook niet terug binnen 24h)
1. Bij mijn broertje ging bij zijn Insprion 9400 na 1,5 jaar de videokaart kapot. Deze werd zonder problemen vervangen.
2. Bij een tante van mij ging na 1 maand het mobo kapot. Deze had garantie maar moest het dan wel zelf naar Dell sturen. We belden op, en twee dagen erna stond een mannetje bij haar op de stoep met een nieuw moederbord. Scheelde weer heen en weer sturen, en het was veel sneller afgehandeld.
Voor mij blijkt dus dat Dell altijd heel soepel is met garantie. Maar: "In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst."
[ Voor 4% gewijzigd door kemphaas op 02-10-2009 19:25 ]
Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.
In de algemene voorwaarden van Dell staat dat je 2 jaar garantie krijgt op systemen.Cheesy schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 19:19:
Nee dat is alleen in de Belgische algemene voorwaarden.
In de Nederlandse staat er nog steeds 12 maanden: (zie 8.1)
http://www1.euro.dell.com...terms?c=nl&l=nl&cs=nldhs1
België
http://www1.euro.dell.com...cs/footer/terms?c=be&l=nl
In de Nederlandse staat er nog steeds 12 maanden: (zie 8.1)
http://www1.euro.dell.com...terms?c=nl&l=nl&cs=nldhs1
België
http://www1.euro.dell.com...cs/footer/terms?c=be&l=nl
[ Voor 18% gewijzigd door Gianni Rombios op 02-10-2009 19:50 ]
Zijn ze ook wel verplicht gezien de wetgeving.Philflow schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 19:36:
[...]
In de algemene voorwaarden van Dell staat dat je 2 jaar garantie krijgt op systemen.
Heb me er verder niet goed (genoeg) verdiept in de 1 jaar die meestal genoemd wordt (accidental support ofzo)
Bedankt kemphaas!
Verwijderd
Hmm Ok probeer m te bestellen nu.
Heb alleen Bankoverschrijving gekozen want iDeal nergens zien staan. maar daar sturen ze een mail van? zoiets heb ik geleze? met een iDeal link voor betaling. Als dat niet zo is kan ik net zo goed nu gelijk zelf overmaken
Heb alleen Bankoverschrijving gekozen want iDeal nergens zien staan. maar daar sturen ze een mail van? zoiets heb ik geleze? met een iDeal link voor betaling. Als dat niet zo is kan ik net zo goed nu gelijk zelf overmaken
ik heb mijn studio 1555 ook binnen xD. vorige week donderdag zelfs al...
tot nu toe bevalt hij prima. ik heb alleen 1 vraagje.
ik heb op jullie advies gekozen voor de 7200 rpm HDD (320 GB), dit in verband met betere response. echter; DDTune benchmark geeft een schokkende 24ms latency en een burst rate die met 36 MB/s lager ligt als de min. transfer rate (43)!!!
tot nu toe bevalt hij prima. ik heb alleen 1 vraagje.
ik heb op jullie advies gekozen voor de 7200 rpm HDD (320 GB), dit in verband met betere response. echter; DDTune benchmark geeft een schokkende 24ms latency en een burst rate die met 36 MB/s lager ligt als de min. transfer rate (43)!!!
Waarschijnlijk teveel achtergrond processen zoals Vista services en AV. Disable die eerst. Kun je de screenshot eens posten?appel437 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 12:53:
oh wacht ff na een heleboel dingen eruit te flikkeren hou ik 16ms over. verder geeft CrystalDiskmark wel erg goede resultaten. sterker nog hij is zo'n 20% sneller als darkstone's 7200 rpm 320GB HDD xD. toch blijft de burst rate erg laag. zou de burst rate niet boven de max. transfer moeten liggen?
wat is de burst rate eigenlijk precies, ik dacht dat het zeg maar de maximale "korte sprint" snelheid was...
wat is de burst rate eigenlijk precies, ik dacht dat het zeg maar de maximale "korte sprint" snelheid was...
De burst rate die HDTune uitleest zegt erg weinig. Ik negeer het zelf. Welk merk HDD heb je?
Verwijderd
dat plaatje was niet van mij, ik zal mijn schijf (incl kapotte sector
) wel even benchen
edit: zoals beloofd:

ik heb trouwens een seagate 7200.4 met free fall sensor, dat van die sensor wist ik pas toen ik de productinformatie ging opzoeken op t net (staat niet in PW
)
annyway, goedkoopste op hardware.info is 52 euro, een el-cheapo schijfje dus
de black haalt trouwens dit:
betere avr snelheid, kortere accestime en belachelijke burst rate

edit: zoals beloofd:

ik heb trouwens een seagate 7200.4 met free fall sensor, dat van die sensor wist ik pas toen ik de productinformatie ging opzoeken op t net (staat niet in PW

annyway, goedkoopste op hardware.info is 52 euro, een el-cheapo schijfje dus
de black haalt trouwens dit:

betere avr snelheid, kortere accestime en belachelijke burst rate
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2009 15:04 ]
Hoera! Gelukt!JoostdeSuproost schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:16:
[...]
Ah, te gek! Ik ga het morgen meteen proberen.
Ik heb van mijn werk een grijze Latitude. Werkt prima, fijn kleurtje en niet kras of stootgevoelig.
Eerst contact gehad met een Engelstalige mevrouw die mijn order gecancelde, vervolgens bij de Dell-verkopers een nieuw order geplaatst.
Overigens..
Er zijn nu weer koopjesdag (het slingert bij Dell natuurlijk van de acties). De verkoper gaf aan dat zij niet op de hoogte zijn van de komende acties. ?! Het kon mogelijk zijn dat er Studio-aanbiedingen zijn, maar daar wist hij niks van.. en anderen ook niet.
WDC WD3200BJKT-75F4T0.
kan iemand mij vertellen hoe ik hier een afbeelding post?
verder ligt mijn avrg vandaag lager als darkstone's schijf; de max. is bijna gelijk en de minimum is met 53 MB/s een stuk hoger.
ook geeft hij slechts 14.1 ms latency en een burst rate van 90.6 MB/s
mijn resultaten varieren nogal. ik ga hem nu opnieuw opstarten, wat processen killen en dan benchen
Edit:
er lijkt toch niks mis te zijn. het lag waarschijnlijk aan de achtergrondprocessen. de reultaten zijn ong. gelijk aan die van darkstone. verder zijn de resultaten van crystaldiskmark uitzonderlijk goed,beter als die van mijn dekstop. ik haal met 4K read/writes respectiefelijk 2,50 MB/s en 3,72 MB/s
verder ligt mijn avrg vandaag lager als darkstone's schijf; de max. is bijna gelijk en de minimum is met 53 MB/s een stuk hoger.
mijn resultaten varieren nogal. ik ga hem nu opnieuw opstarten, wat processen killen en dan benchen
Edit:
er lijkt toch niks mis te zijn. het lag waarschijnlijk aan de achtergrondprocessen. de reultaten zijn ong. gelijk aan die van darkstone. verder zijn de resultaten van crystaldiskmark uitzonderlijk goed,beter als die van mijn dekstop. ik haal met 4K read/writes respectiefelijk 2,50 MB/s en 3,72 MB/s
[ Voor 28% gewijzigd door appel437 op 04-10-2009 11:49 ]
Op zich wel duidelijk hoor, die WD is gewoon een hele snelle harde schijf en hij presteert zoals die zou moeten.appel437 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 11:33:
Als je klachten hebt over de snelheid ligt het waarschijnlijk aan de software installatie/Vista.
Ps. de burstrate maakt niet uit.
Studio aanbiedingen waren donderdag en vrijdag. Maarja bij Dell zijn er altijd wel aanbiedingen. Morgen zijn er trouwens 17" aanbiedingen, Studio en Inspiron.JoostdeSuproost schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 22:44:
[...]
Het kon mogelijk zijn dat er Studio-aanbiedingen zijn, maar daar wist hij niks van.. en anderen ook niet.
Dit is trouwens ook een prima aanbieding:
Dell Studio 15
4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
Prijs € 888
Totale Besparing* € 324
Totaal € 564
Link
[ Voor 55% gewijzigd door Philflow op 04-10-2009 11:47 ]
over die aanbieding, als je telefonisch daarin een 7200 rpm HDD doet kan je misschien nog een 5%kortingsbon erbij doen en dan heb je een snellere harde schijf voor slechts 20 euro
Of je neemt nu de standaard HDD en zet er zelf een Intel Gen 2 SSD of een Hitachi 7K500 in, nog sneller
Verwijderd
het helpt als je de processor lockt op 2.4 ghz, heb ik ook gedaanappel437 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 11:33:
WDC WD3200BJKT-75F4T0.
Edit:
die bench van de WD black is trouwens niet van mij, was het maar waar

ik heb wel een nieuwe schijf aangevraagd (kapotte sector

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2009 12:14 ]
uhm die bench van de black die je poste is van een dekstoip harddisk van een nieuwe generatie.
1. je gaat geen 2,5 inch 1TB schijven vinden
2. je krijgt waarschijnlijk geen 1TB schijf terug voor een 320 GB
en verder ben ik erachter gekomen dat mijn schijf nu al 30% (!) gefragmenteerd is. ik heb defraggler er dus maar op losgelaten. hopen dat de resultaten dan nog beter worden.
over de processor locken, ik heb hem nu ge-undervolt en de maximum snelheid (2.0Ghz) zit op hetzelfde voltage als de laagste. in dat geval maakt het niet veel uit (qua stroomverbruik) of ik hem lock of niet, toch?
verder heb ik nog een vraagje; waarom zijn de accestijden zo hoog.
ik bedoel. accestime = rotatie-latency + kop latency toch?
de rotatie latency is hetzelfde als bij de dekstops, maar de kop hoeft slechts een veel kleinere afstand af te leggen. zijn de koppen in laptopschijven dan zo ontzettend veel langzamer?
en verder ben ik erachter gekomen dat mijn schijf nu al 30% (!) gefragmenteerd is. ik heb defraggler er dus maar op losgelaten. hopen dat de resultaten dan nog beter worden.
over de processor locken, ik heb hem nu ge-undervolt en de maximum snelheid (2.0Ghz) zit op hetzelfde voltage als de laagste. in dat geval maakt het niet veel uit (qua stroomverbruik) of ik hem lock of niet, toch?
de rotatie latency is hetzelfde als bij de dekstops, maar de kop hoeft slechts een veel kleinere afstand af te leggen. zijn de koppen in laptopschijven dan zo ontzettend veel langzamer?
[ Voor 20% gewijzigd door appel437 op 04-10-2009 12:36 ]
http://www.wdc.com/cN/products/products.asp?driveid=685appel437 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 12:34:
Kon het niet laten
Weliswaar 12.5mm hoog, maar toch echt een 2.5" notebook HDD.
[ Voor 26% gewijzigd door Philflow op 04-10-2009 13:37 ]
over harde schijven gesproken. Zijn die harde schijven makkelijk zelf te vervangen (maw, niet hele laptop hoeft open om hem te verwijderen) en hoe zit dat dan met de garantie; moet je een zegel verbreken om de harde schijf te vervangen (bijv. door een 7200 exemplaar)? En hoe zit dat met de garantie bij het zelf installeren van een verlicht toetsenbord?
ik heb zowel HDD en toetsenbord vervangen.
allebij heel makkelijk
volgensmij zit er zoieso nergens op de laptop een zegel
bij het verwijderen van het toetsenbord moet je wel ff de manual gebruiken anders kan het lastig worden.
allebij heel makkelijk
volgensmij zit er zoieso nergens op de laptop een zegel
bij het verwijderen van het toetsenbord moet je wel ff de manual gebruiken anders kan het lastig worden.
Verwijderd
ik moet beter lezenappel437 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 12:34:

Desktops zijn 7200 rpm, laptops (vaak) 5400appel437 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 12:34:
uhm die bench van de black die je poste is van een dekstoip harddisk van een nieuwe generatie.
There is no place like 127.0.0.1
[...]
Studio aanbiedingen waren donderdag en vrijdag. Maarja bij Dell zijn er altijd wel aanbiedingen. Morgen zijn er trouwens 17" aanbiedingen, Studio en Inspiron.
Dell Studio 15
Prijs € 888
Totale Besparing* € 324
Totaal € 564
Link
[/quote]
Klopt!
Ik heb van de 320 500GB gemaakt en een netwerkkaart toegevoegd (n) en een bluetootje en.. graaatis blauw. Incluis bezorgkosten E599
Studio aanbiedingen waren donderdag en vrijdag. Maarja bij Dell zijn er altijd wel aanbiedingen. Morgen zijn er trouwens 17" aanbiedingen, Studio en Inspiron.
Dell Studio 15
Prijs € 888
Totale Besparing* € 324
Totaal € 564
Link
[/quote]
Klopt!
Ik heb van de 320 500GB gemaakt en een netwerkkaart toegevoegd (n) en een bluetootje en.. graaatis blauw. Incluis bezorgkosten E599
we hadden het over de 7200 rpm HDD's in de studio 15denniskrol schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:06:
[...]
Desktops zijn 7200 rpm, laptops (vaak) 5400

wat je nu post is onder tweakers een vrij algemeen bekend feit.
en als we toch slim gaan doen... dekstops zijn niet altijd 7200rpm
nu de volgende vraag. heeft iemand de mediatoetsen werkend gekregen met winamp? en zo ja, hoe?
ik zou je toch adviseren om telefonisch voor de 320GB 7200 rpm harde schijf te kiezen (online kan dit niet) aangezien deze stukken sneller is als de "normale" 5400 rpm HDD. op advies van andere mensen op dit forum (rond pag. 71) heb ik besloten dat dit veel meer waarde heeft als 180GB extra. je bent een tweaker, je hebt toch een NAS, meerdere externe HDD's of een dikke computer met 2TB staan voor al die films... in mijn geval "slechts" een 500 GB externe HDD en "slechts" een "dunne" computer met 500 GBJoostdeSuproost schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:46:
[...]
Klopt!
P.S. wleke netwerkkaart heb je gekozen? de intel heeft een antenne meer en is dus stukken sneller als de dell wireless n kaart
[ Voor 56% gewijzigd door appel437 op 04-10-2009 23:01 ]
Verwijderd
Een échte tweaker gaat natuurlijk voor een SSD.appel437 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:53:
ik zou je toch adviseren om telefonisch voor de 320GB 7200 rpm harde schijf te kiezen (online kan dit niet) aangezien deze stukken sneller is als de "normale" 5400 rpm HDD. op advies van andere mensen op dit forum (rond pag. 71) heb ik besloten dat dit veel meer waarde heeft als 180GB extra. je bent een tweaker, je hebt toch een NAS, meerdere externe HDD's of een dikke computer met 2TB staan voor al die films... in mijn geval "slechts" een 500 GB externe HDD en "slechts" een "dunne" computer met 500 GB
Helaas is dit niet helemaal waar. Als je namelijk als 320GB/7200rpm een Seagate krijgt en als 500GB/5400rpm een Western Digital, dan is de 5400rpm sneller dan de 7200rpm.appel437 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:53:
[...]
ik zou je toch adviseren om telefonisch voor de 320GB 7200 rpm harde schijf te kiezen (online kan dit niet) aangezien deze stukken sneller is als de "normale" 5400 rpm HDD.
Sterker nog, een 320GB/5400rpm WD laat de Seagate 320GB/7200 al vaak achter zich in performance. Zie ook deze review.
Mijn advies is daarom om nooit meer te betalen voor een harde schijf van Dell maar zelf je upgrades uit te voeren.
en hoe 'lock' je de processor op 2,4ghz?Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 12:13:
[...]
het helpt als je de processor lockt op 2.4 ghz, heb ik ook gedaan
die bench van de WD black is trouwens niet van mij, was het maar waar
ik heb wel een nieuwe schijf aangevraagd (kapotte sectortask die ik open heb freezet om de paar minuten), hopelijk krijg ik dan een black...
Verwijderd
Ik zou een studio 1557 willen bestellen. Op de belgische site van dell kan ik echter geen bluetooth module toevoegen bij dat model. Op de nederlandse site gaat dit wel. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Ik heb al gekeken bij de support van dell, maar daar heb je altijd een ordernr ofzo voor nodig, support voor de site zelf is er blijkbaar niet. Enja een verkoper bellen kan ik ook niet omdat die enkel tot 18u beschikbaar zijn.
Ik heb al gekeken bij de support van dell, maar daar heb je altijd een ordernr ofzo voor nodig, support voor de site zelf is er blijkbaar niet. Enja een verkoper bellen kan ik ook niet omdat die enkel tot 18u beschikbaar zijn.
als je niet kan bellen, eventueel via de chat?Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:00:
Ik zou een studio 1557 willen bestellen. Op de belgische site van dell kan ik echter geen bluetooth module toevoegen bij dat model. Op de nederlandse site gaat dit wel. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
[ Voor 6% gewijzigd door xenne op 05-10-2009 10:09 ]
Dit topic is gesloten.